Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-08 13:20
Ok, dank voor de info allen hierboven :).
Steek hem sowieso toch nog in een cover (deze keer waarschijnlijk dan met doorschijnende achterkant).
Dus dan zou hij m.i. voldoende moeten beschermd zijn.
Danku medetweakers *diepe buiging*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Belgerbil,

De Sony Xperia Z beschikt over geweldige specificaties zoals onder andere een Full HD scherm, 2 GB RAM geheugen en een 1,5 GHz quad-core processor.

De Sony Xperia Z is uitgerust met een 13.1 megapixel camera. Daarnaast beschikt zowel de camera aan de voorkant als aan de achterkant over de Exmor RS For Mobile-sensor. Hiermee is de Xperia Z uniek. Dankzij deze Exmor RS sensor kunnen er bij verschillende lichtomstandigheden, zoals veel licht of juist weinig licht, scherpe foto’s en video’s worden gemaakt. Wanneer je bewegende beelden wilt vastleggen met het vlaggenschip van Sony, kan je zowel met de camera aan de voorkant, als de camera aan de achterkant Full-HD video’s maken.

Met Stamina Mode kun je aangeven welke applicaties er op de achtergrond mogen draaien, wanneer de telefoon in stand-by staat. Zo heeft dit nieuwe vlaggenschip van Sony een stand-by tijd van 550 uur wanneer de Stamina Mode ingeschakeld is. Dit is tot wel 4 keer zo lang dan wanneer deze Stamina Mode is uitgeschakeld. Later zullen we meer uitleg geven over deze Stamina Mode. Nu willen we graag in gaan op het uithoudingsvermogen van een volle accu bij intensief gebruik.

Mocht je de Xperia Z kopen, wens ik je heel veel plezier met het toestel.

Met vriendelijke groet,

Alexandra van Sony Xperia support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:36:
Dankzij deze Exmor RS sensor kunnen er bij verschillende lichtomstandigheden, zoals veel licht of juist weinig licht, scherpe foto’s en video’s worden gemaakt. Wanneer je bewegende beelden wilt vastleggen met het vlaggenschip van Sony, kan je zowel met de camera aan de voorkant, als de camera aan de achterkant Full-HD video’s maken.

Met vriendelijke groet,

Alexandra van Sony Xperia support
Nou, laten we wel 'n beetje realistisch blijven, in het donker en/of slechte lichtomstandigheden is er behoorlijk veel ruis :+

Bij de juiste omstandigheden en instellingen heb je wel mooie foto's daar niet van. Ik blijf het alsnog behoorlijk jammer vinden van de compressie die té aanwezig is en waar men niets aan kan doen (voor zover ik weet dan)

Vergeleken met andere telefoons van dezelfde generatie (S4, M7 etc etc) vind ik de telefoon best tegenvallen qua fotografie. Verder ben ik heel tevreden met mijn Z en zou ik hem nog wel even houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Helemaal met je eens, @Karimmm

Wat je zegt geldt overigens ook voor de Z1, de Z1 compact en (naar ik vrees) ook voor de Z2.

Dus als Alexandraa hier toch gaat posten namens Sony Xperia Support: Misschien kan het volgende aan Sony doorgegeven worden ook nou ook een keer ECHT serieus opgepakt worden?

In potentie is die Exmor RS Sensor in de Sony Xperia telefoons inderdaad helemaal geweldig. Vooral overdag bij de juiste lichtomstandigheden zijn er zeer scherpe plaatjes mee te schieten. Maar zelfs dan, ook als je alles op handmatig zet en hem zo stil mogelijk houdt, kan je ontzettend duidelijk zien dat Sony er een veel te agressieve nabewerking overheen gooit en dat ook de resulterende JPEG bestanden veel te klein worden .Zelfs met mijn Z1 compact op 20 megapixel wordne de bestanden slechts ongeveer 3 MB.

Door die agressieve nabewerking en jpeg compressie gaat alles er heel erg 'glad gestreken' en 'kunstmatig verscherpt' uit zien .Op het kleine scherm van de telefoon ziet dit er nog best leuk uit maar zodra je gaat inzoomen wordt het echt lelijk.

Dus Sony, pik nou EINDELIJK eens de geluiden op internet op (niet alleen op dit forum), en voeg bij de handmatige modus op z'n minst een optie nodig om én de jpeg kwaliteit in te kunnenstellen, én de automatische nabewerking uit te zetten!

Zelfs een Samsung Galaxy SIII van 2 jaar terug maakt bij donkere lichtomstandigheden betere foto's dan de Xperia Z, de Z1 en de Z1compact.

Nogmaals, de camera is echt niet slecht. Maar jullie software wel.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-08 20:25
+1 +1 +1 +1!

(oftewel like, oftewel roerend mee eens!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Is dat een probleem dat ook nog aanwezig is nadat je bv een custom rom begint te draaien?
Of is het eerder iets waar je ook zo niet omheen kan?

Edit:

Dankje Sony Xperia Support - dame...
Wel ietsje minder "reclame" overkomen in het vervolg :P

[ Voor 27% gewijzigd door Belgerbil op 15-04-2014 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad.

Het is goed bedoeld, maar hier op dit forum zijn we wat 'kritischer' en meer technisch onderlegd dan op een gemiddeld consumentenforum of Facebook.

De "marketingfase" is de gemiddelde Tweaker die hier komt al voorbij: Óf hij/zij heeft het toestel al, óf hij/zij heeft deze op de shortlist en wil nog wat laatste dingen weten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Belgerbil schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:31:
Is dat een probleem dat ook nog aanwezig is nadat je bv een custom rom begint te draaien?
Of is het eerder iets waar je ook zo niet omheen kan?

Edit:

Dankje Sony Xperia Support - dame...
Wel ietsje minder "reclame" overkomen in het vervolg :P
Nee, de compressie zit echt in de camera firmware. De grap is dat Samsung (tot de S5), LG, Apple en Oppo allemaal Sony modules gebruiken. Allemaal met verschillende uitkomsten :P

Overigens schijnt de Z2 erg goede foto's te maken, zie: http://www.xperiablog.net...okia-808-pureviews-crown/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
Cyleo schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:56:
[...]

Nee, de compressie zit echt in de camera firmware. De grap is dat Samsung (tot de S5), LG, Apple en Oppo allemaal Sony modules gebruiken. Allemaal met verschillende uitkomsten :P

Overigens schijnt de Z2 erg goede foto's te maken, zie: http://www.xperiablog.net...okia-808-pureviews-crown/
Dammit... das wel een dealbreaker voor mij persoonlijk...
Maak (vooral op uitstapjes) wel een heleboel foto's en die overdreven postprocessing lijkt me toch een doorn in het oog te kunnen gaan worden. Voorlopig dan nog maar even bij men SGS2 blijven dan ;(
Wat die components betreft... tja :p ik denk dat de helft van de fabrikanten wel wat bij elkaar gaat halen.
Zou er ook niet van verbaasd zijn als er in de Sony's Samsung hardware zou zitten bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Nog even doorgaand op hierboven, die stamina modus zorgt ook echt niet voor 550 uur standby. Ik heb de telefoon nu al een tijdje als reserve in standby liggen, zonder simkaart, zonder wifi en andere verbindingen naar buiten. Vanaf 100% vol haal je zonder hem een moment aan te raken maximaal 4 dagen, ofwel 96 uur. Als je hem daadwerkelijk gebruikt haal je dat never nooit niet. En nee, er staan geen apps op die veel accu gebruiken, sterker nog, hij is helemaal fabrieksaf origineel want gereset.
Op dit exacte moment is hij trouwens opgehaald voor reparatie.

De specificaties "geweldig" noemen vind ik ook overdreven. Het zijn zeker geen slechte specs maar top of the line is het al een tijdje niet meer. De camera is in vergelijk met de s3 die ik ervoor had en de nx5 die ik nu heb, sorry dat ik het zeg, gewoon bagger.
Het is zeker geen slechte telefoon, maar hem zo de hemel in prijzen als Alexandraa doet valt voor mij onder de noemer spam.

Als hij van reparatie terugkomt gaat hij alleen nog gebruikt worden om onder de douche te youtuben/muziek te luisteren en incidenteel om onder water wat filmpjes te maken. De laatste tijd kon dat niet meer omdat de achterkant losliet, zoals bij wel meer mensen het geval is. Met de klepjes heb ik nooit problemen gehad want die worden onderhouden zoals het hoort.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-09 23:28
Sony bevestigde nogmaals dat Xperia Z, ZL, ZR en Tablet Z in de maand mei een update krijgen naar Android 4.4.2.

Ben benieuwd wanneer echt de wereldwijde uitrol zal beginnen of dat ze eerst kiezen voor een select aantal landen.
Bron: Xperiablog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Don Roberto schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:22:
Sony bevestigde nogmaals dat Xperia Z, ZL, ZR en Tablet Z in de maand mei een update krijgen naar Android 4.4.2.

Ben benieuwd wanneer echt de wereldwijde uitrol zal beginnen of dat ze eerst kiezen voor een select aantal landen.
Bron: Xperiablog
Ik vermoed dat dit voor ons (NL en/of BE) begin Juni zal zijn :)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Ik weet nog niet of ik wel wil updaten. KitKat is erg strak met de schrijfpermissies en dat levert problemen op met minimaal 1 van mijn meestgebruikte apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Fotogravinnetje schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:14:
Ik weet nog niet of ik wel wil updaten. KitKat is erg strak met de schrijfpermissies en dat levert problemen op met minimaal 1 van mijn meestgebruikte apps...
Tja dat ligt dan volledig aan de app. Aan de ene kant wel goed dat Kitkat strakkere beveiliging heeft. Eerst werd er namelijk altijd gezegd dat Android een te zwakke beveiliging had en dat wordt natuurlijk nu aangescherpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:43
MadMan schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:18:
Nog even doorgaand op hierboven, die stamina modus zorgt ook echt niet voor 550 uur standby. Ik heb de telefoon nu al een tijdje als reserve in standby liggen, zonder simkaart, zonder wifi en andere verbindingen naar buiten. Vanaf 100% vol haal je zonder hem een moment aan te raken maximaal 4 dagen, ofwel 96 uur. Als je hem daadwerkelijk gebruikt haal je dat never nooit niet. En nee, er staan geen apps op die veel accu gebruiken, sterker nog, hij is helemaal fabrieksaf origineel want gereset.
Dan klopt er toch iets echt niet hoor. Bij mijn Xperia Z staat de Stamina modus altijd aan, wanneer ik hem 's avonds oplaad en gedurende de nacht (+- 7 uur) in Airplane mode zet verliest ie 0-2% lading over die tijd. Zeg dat het 1.5% is in 7 uur, dan zou hij het op die manier 467 uur uithouden voordat hij leeg is. Als ik de telefoon in het weekend een keer zeer zelden gebruik (alleen heel af en toe email, Twitter of Reddit bekijken) haal ik al bijna 4 dagen, zie dit screenshot van een paar weken geleden. Dit was zo te zien met Airplane mode alleen aan gedurende de laatste nacht.

"Geweldig" is de accu van de Xperia Z niet (alles behalve bij zwaar gebruik), maar dankzij de Stamina modus en een paar simpele settings is het zeker niet beroerd. In principe doe ik altijd 2 dagen met een lading, bij (voor mijn doen) zwaarder gebruik (uren zitten whatsappen/reddit/browsen) haal ik 1 tot anderhalve dag.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Zou best kunnen dat er met de accu ook iets niet klopt. Hij ging terug voor de losse achterkant, dode pixels in de camera en een luidspreker die tijdens het bellen af en toe weg viel. Erop kloppen was dan de oplossing om weer geluid te krijgen.
Jij bent trouwens wel een uitzondering als ik verdere ervaringen betreffende de accu zo bekijk. Daarbij zit je nog steeds, met dat minimale verbruik, bijna 100 uur onder wat mevrouw sony beweert.
Ik heb vanaf nieuw met mijn normale gebruik nooit langer dan een dag ermee gedaan en dan zat de accu s'avonds maximaal op een procent of 30. Dat is met stamina mode aan, maar ook met intensief gebruik. Ik ga bv. geen airplabe mode gebruiken tenzij ik in een vliegtuig zit, gps bluetooth en nfc staan constant aan, ik bel veel en word veel gebeld en daarbij gebruik ik mijn telefoon ook als afstandbediening voor mijn domoticasysteem en als garagedeuropener.
Ik heb op die manier in elk geval nog nooit meer dan 3 tot 3,5 uur screen on time gehaald en ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat je met de accu die in een Z zit uberhaupt meer dan een uur of 4 screen on time haalt bij normaal tot intensief gebruik voor hij echt aan de lader moet.

Let bij bovenstaand wel op het feit dat ik een van de eersten was die het toestel hadden in Nederland. Wellicht zijn er daarna nog hardwarematige verbeteringen in latere batches geweest, maar dat weet ik niet. Als ik zo zie dat de verdere hardwarematige problemen eigenlijk altijd hetzelfde zijn gebleven voor een hoop gebruikers tot nu toe, denk ik dat eigenlijk niet.
Wellicht dat Alexandraa daar een antwoord op kan geven?

In elk geval zal ik hem als hij terug is eens testen onder de door jou genoemde omstandigheden. Ik betwijfel echter ten zeerste dat meer dan die 4 dagen standby mogelijk is. Als je een paar keer belt en thuis wifi aan hebt gaat dat met mijn eerste in elk geval nooit lukken. Ook niet toen hij nieuw was trouwens. Hij was wel zeer consistent over de tijd dat ik hem gehad heb, ik kan niet zeggen dat de accu merkbaar degradeerde.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een probleem met mijn xZ. Vanochtend had ik geen bereik (geen 3g) dus ik had besloten om hem uit te zetten en daarna weer aan. Toen hij aan ging, ontgrendelde ik het scherm, maar dat scherm was zwart en reageerde nergens meer op. Daarna begon de Z zich steeds opnieuw op te starten. Ondertussen is hij leeg van al die keren aan en uit gaan. zojuist heb ik hem aan het netstroom gelecht, en zodra ik hem weer aan zet, begint hij weer aan/uit te gaan. Mijn sd/sim kaart heb ik er vanochtend al uitgehaald.
Heeft er iemand enig idee wat te doen? Persoonlijk lijkt mij het niet verstandig als ik hem via PC Companion te herstellen aangezien hij zich om de ca. minuut boot. Het zou zeer prettig zijn als er snel een reactie zou komen! Ik stuur hem liever niet op aangezien ik in een examenperiode zit.
Ps. Led lichten doen het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mijn mobiel hersteld via PCC, maar zodra ik hem opstart, en het xperia golven een paar keer voorbij zijn gegaan geeft hij aan dat het systeem niet werkt, net zoals voordat ik hem had hersteld.
Volgensmij is er dan geen andere optie over, namelijk terug sturen..
Het enige wat ik nu nog kan bedenken is flashen, maar dat heb ik nog nooit gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik haalde met mijn Xperia Z met normaal gebruik altijd wel minimaal 2 dagen op een lading. Maar met het scherm continu aan kan het inderdaad enorm snel gaan. Ik denk dat ik dan ook maar 4 uur haal.
Ik heb nu een Z1 Compact met een 720p scherm en die gaat 4 dagen mee. Qua schermtijd zal die wel dichter bij de 10 uur zitten denk ik.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
@Xperiaz Ik zou nog proberen om te herstellen via de Sony Update Service

[ Voor 6% gewijzigd door Fotogravinnetje op 19-04-2014 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Belgerbil schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:54:
[...]

Dammit... das wel een dealbreaker voor mij persoonlijk...
Maak (vooral op uitstapjes) wel een heleboel foto's en die overdreven postprocessing lijkt me toch een doorn in het oog te kunnen gaan worden. Voorlopig dan nog maar even bij men SGS2 blijven dan ;(
Wat die components betreft... tja :p ik denk dat de helft van de fabrikanten wel wat bij elkaar gaat halen.
Zou er ook niet van verbaasd zijn als er in de Sony's Samsung hardware zou zitten bv.
Mwah, ik vraag mij af hoeveel problemen je er daadwerkelijk mee gaat hebben. De foto's zijn wel echt veel beter dan die van een SGS2. Ik heb laatst toen ik in NY was deze foto 's nachts geschoten, ben niet ontevreden voor een telefoon:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5491/11417938326_f7d1d93fd4.jpg
Camera staat prima zijn mannetje, alleen op 100% ziet het er niet heel fraai uit. Gelukkig heb je door die 13 MP daar niet zo heel veel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Cyleo schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:17:
[...]

Mwah, ik vraag mij af hoeveel problemen je er daadwerkelijk mee gaat hebben. De foto's zijn wel echt veel beter dan die van een SGS2. Ik heb laatst toen ik in NY was deze foto 's nachts geschoten, ben niet ontevreden voor een telefoon:
[afbeelding]
Camera staat prima zijn mannetje, alleen op 100% ziet het er niet heel fraai uit. Gelukkig heb je door die 13 MP daar niet zo heel veel mee te maken.
Behoorlijk een fraaie foto! Je ziet zelfs de lucht duidelijk hangen.

Ik vraag me er eigenlijk verder af of er zo'n app is waarbij je minder last heb van de compressie? Het boeit mij écht niet dat de foto's dan 423142524mb zijn ofzo, als ik 'm verstuur via whatsapp wordt ie toch gecomprimeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Ik heb misschien een domme vraag, maar ik heb onlangs het Sony Dock DK26 voor mijn Z gekocht. Ding werkt perfect en ik gebruik de ingebouwde bureauklokfunctie van de Z, zodat ik snel kan zien hoe laat het is als ik aan mijn pc werk (in gaming zie je het klokje van windows niet ;) )

Nu is mijn vraag: is dit wel gezond/goed voor de batterij? Dat hij de hele tijd in het dock zit, ook al is hij 100% opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freddy0519 schreef op zondag 20 april 2014 @ 21:07:
Ik heb misschien een domme vraag, maar ik heb onlangs het Sony Dock DK26 voor mijn Z gekocht. Ding werkt perfect en ik gebruik de ingebouwde bureauklokfunctie van de Z, zodat ik snel kan zien hoe laat het is als ik aan mijn pc werk (in gaming zie je het klokje van windows niet ;) )

Nu is mijn vraag: is dit wel gezond/goed voor de batterij? Dat hij de hele tijd in het dock zit, ook al is hij 100% opgeladen?
Kan geen kwaad, wordt intern goed geregeld. Ik laat mijn telefoon ook altijd de hele nacht insteken, doe ik al jaren, nooit een probleem mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
karimmm schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:14:
[...]

Behoorlijk een fraaie foto! Je ziet zelfs de lucht duidelijk hangen.

Ik vraag me er eigenlijk verder af of er zo'n app is waarbij je minder last heb van de compressie? Het boeit mij écht niet dat de foto's dan 423142524mb zijn ofzo, als ik 'm verstuur via whatsapp wordt ie toch gecomprimeerd.
Nee, helaas niet. De compressie is in de firmware geregeld, dus daar kun je weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Toch hoop ik dat Sony (ook voor de andere Xperia's in deze lijn) nog eens het licht gaat zien en nog wat aan die firmware gaat tweaken. Ookal is het zeker niet slecht, ik vind dat foto's van concurrenten, ook overdag maar vooral bij weinig licht, nog steeds veel meer detail laten zien.

Natuurlijk kan je op 1:1 crop geen pixel perfect resultaat verwachten. Maar tov. concurrentie zie ik nu gewoon te veel weg gesmeerd worden. Dan zie ik liever iets meer ruis wat eventueel nog met betere software weg gewerkt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:41:
Toch hoop ik dat Sony (ook voor de andere Xperia's in deze lijn) nog eens het licht gaat zien en nog wat aan die firmware gaat tweaken. Ookal is het zeker niet slecht, ik vind dat foto's van concurrenten, ook overdag maar vooral bij weinig licht, nog steeds veel meer detail laten zien.

Natuurlijk kan je op 1:1 crop geen pixel perfect resultaat verwachten. Maar tov. concurrentie zie ik nu gewoon te veel weg gesmeerd worden. Dan zie ik liever iets meer ruis wat eventueel nog met betere software weg gewerkt kan worden.
Ik probeer het ook niet goed te praten, ik hoop dat ze dat gaan doen. Hetzij via een instelling in de camera (normaal of fijn zoals de Nokia's) of via een RAW bestand ( :9~ ). Voorlopig lijkt het daar alleen niet op. Ze zijn wel aan de beterende hand, zie ook DXOMark: Sony Xperia Z2 takes first place in Mobile rankings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sinds kort komt er geen geluid meer uit de speaker van m'n Z als ik muziek of een video afspeel. Het vreemde is dat ik ook geen geluid uit de oorspeaker hoor tijdens het bellen, maar als ik 'm op luidsprekers zet komt er wel gewoon geluid uit de speaker. Ik heb even een hardware test gedaan via diagnostics, ik hoor bij de ear speaker test niets, bij de speaker test wel wat en de microfoon registreert geen geluiden. Telefoon al herstart, maar dat mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-09 23:05
Dj-sannieboy schreef op donderdag 24 april 2014 @ 23:08:
Sinds kort komt er geen geluid meer uit de speaker van m'n Z als ik muziek of een video afspeel. Het vreemde is dat ik ook geen geluid uit de oorspeaker hoor tijdens het bellen, maar als ik 'm op luidsprekers zet komt er wel gewoon geluid uit de speaker. Ik heb even een hardware test gedaan via diagnostics, ik hoor bij de ear speaker test niets, bij de speaker test wel wat en de microfoon registreert geen geluiden. Telefoon al herstart, maar dat mocht niet baten.
Ik had hetzelfde, is een hardwarefout en je zal het moeten laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

masterjorie schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 19:25:
[...]

Ik had hetzelfde, is een hardwarefout en je zal het moeten laten repareren.
Dat wordt dan de 2e reparatie.. Voor de zekerheid toch nog ff een reset proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Zien er wel echt mooi uit die screenshots. Dan ga ik nog wachten op deze update alvorens te kijken naar custom roms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Laatst online: 12-07 12:55
Sinds paar dagen hoorde ik mensen niet meer tijdens telefoon gesprek, alleen via de luidspreker rechts onder. Het uit/aan zetten van de telefoon was geen oplossing voor het probleem. ook soundabout geprobeerd, ook geen oplossing.

Een totale 'terugzetten naar fabrieks instellingen' wel, helaas ben je dan wel weer al je apps instellingen kwijt en zo.. Zou Android toch eens wat voor moeten verzinnen: goede backup mogelijkheden van settings/chat/log.

Maar het was dus een software probleem: weet iemand hoe ik dit ook zonder fabrieks instellingen terugzetten had kunnen oplossen (voor een volgende keer).. ?

[ Voor 3% gewijzigd door easydisk op 27-04-2014 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
Volgende keer een headset inpluggen en er weer uithalen. Schijnt te werken... Nog een optie: chrome opnieuw installeren/terugzetten naar fabrieks-versie en dan weer updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

easydisk schreef op zondag 27 april 2014 @ 08:38:
Sinds paar dagen hoorde ik mensen niet meer tijdens telefoon gesprek, alleen via de luidspreker rechts onder. Het uit/aan zetten van de telefoon was geen oplossing voor het probleem. ook soundabout geprobeerd, ook geen oplossing.

Een totale 'terugzetten naar fabrieks instellingen' wel, helaas ben je dan wel weer al je apps instellingen kwijt en zo.. Zou Android toch eens wat voor moeten verzinnen: goede backup mogelijkheden van settings/chat/log.

Maar het was dus een software probleem: weet iemand hoe ik dit ook zonder fabrieks instellingen terugzetten had kunnen oplossen (voor een volgende keer).. ?
Lijkt op het probleem dat ik nu ook heb:
Bij mij heeft het aansluiten van een headset en weer loskoppelen niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Dj-sannieboy schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:43:
[...]

[...]

Dan ben ik bang dat je hem net zoals ik zal moeten laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Laatst online: 12-07 12:55
Dj-sannieboy schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:43:
[...]

[...]

Eerst maar een reset naar fabrieks instellingen proberen als ik jou was voordat je hem opstuurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

easydisk schreef op maandag 28 april 2014 @ 22:03:
[...]

Eerst maar een reset naar fabrieks instellingen proberen als ik jou was voordat je hem opstuurt..
Heb tijdens het afspelen van muziek nog eens een aantal keren de headset ingeplugd en krijg nu weer geluid uit de speaker! Ik krijg alleen de ear speaker nog niet aan de praat.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-04-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:43

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Sinds enige maanden heb ik een probleem met het afspelen van muziek op mijn Xperia Z en heb inmiddels van alles geprobeerd, maar kom er niet uit... Ik hoop dat jullie misschien een aanwijzing voor mij hebben.

Het probleem is dat om een onverklaarbare reden een willekeurige muziekspeler geen nummers meer wil afspelen, terwijl ze het even daarvoor nog prima deden (alle fomaten mp3, flac, wav). Verschillende spelers reageren verschillend op het probleem. Dit is de lijst spelers die ik heb geprobeerd met hoe ze reageren:

PowerAmp (betaalde versie):
Het eerste nummer waarbij het mis gaat geeft geen geluid, maar spoelt heel snel door. Vervolgens speelt hij de volgende nummers niet meer af.

Walkman:
Skipt alle nummers snel achter elkaar en geen een doet het.

Google Play Music:
Geeft een melding dat hij het nummer niet kan afspelen en blijft deze melding geven bij ieder willekeurig nummer.

Rocket music player (gratis versie):
Skipt alle nummers snel achter elkaar en geen een doet het.

VLC:
Dit is de enige player die muziek blijft afspelen, maar bij gebruik van andere apps tegelijk met VLC slaan de nummers over.

Wat ik al gedaan heb:
Telefoon opnieuw starten:
Dit werkt, maar slechts een tijdje. Iedere keer is het willekeurig hoe lang (soms dagen soms uren). Ik kan er in ieder geval tot nog toe geen patroon in ontdekken.

Apps force stoppen en weer starten:
Heeft in het begin wel effect gehad maar inmiddels niet meer. Zelfs niet voor korte duur.

Apps force stoppen, cache en data clearen:
Heeft in het begin wel effect gehad, maar inmiddels niet meer.Zelfs niet voor korte duur.

Apps opnieuw installeren:
Heeft geen effect.

Alle muziek apps verwijderen en 1 voor 1 proberen:
In andere fora heb ik meldingen gevonden dat het aan de aan de Walkman app zou liggen en dat als je die weg zou doen, dat het dan allemaal weer zou werken. Op basis daarvan heb ik alle apps verwijderd en de walkman app disabled (want die kan je niet verwijderen).
Dit heeft ook geen enkel effect.

Kortom: Ik weet het niet meer.... en sta op het punt om afscheid te nemen van mijn Xperia Z. De audio functie is voor mij heel erg van belang, omdat ik zeker een paar uur per dag naar de muziek op mijn telefoon luister.

Iemand met soortgelijke problemen en een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30
Het lijkt er dan op dat dat aan MediaServer ligt, het process dat de meeste (alle?) apps in Android gebruiken om daadwerkelijk audio of video af te spelen. Niet dat dit je direct verder helpt, maar misschien kun je daarop zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janneman64
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-09 15:47
nieuwe Album app van So-nie

tot dusver gewoon de album app gebruikt en sinds vorige week is daar een update van... grrrr :(

bovenin de app staat standaard de "play memories" in grootbeeld - die willekeurig plaatjes van her en der uit m'n foon laat zien (dus uit alle verschillende mappen die album kent). heel irritant! je kunt zelf niet instellen wat daar te zien voorbij komt.

je kunt eigenlijk helemaal niks instellen. 8)7

Weet iemand of je de oude album app weer terug kunt zetten?

of moet ik van ellende quickpic maar installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Wat betreft die album app: ik was wat teleurgesteld dat je daarmee je foto's niet naar de ChromeCast kan sturen.
Op een Xperia Z werkt dus van de standaard apps alleen Youtube met ChromeCast? Of mis ik iets? :?

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:33
janneman64 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:38:

tot dusver gewoon de album app gebruikt en sinds vorige week is daar een update van... grrrr :(

bovenin de app staat standaard de "play memories" in grootbeeld - die willekeurig plaatjes van her en der uit m'n foon laat zien (dus uit alle verschillende mappen die album kent). heel irritant! je kunt zelf niet instellen wat daar te zien voorbij komt.

En helemaal als je in verschillende Whatsapp groepen zit waar nog wel eens wat ellende wil langskomen.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Exar schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:04:
Wat betreft die album app: ik was wat teleurgesteld dat je daarmee je foto's niet naar de ChromeCast kan sturen.
Op een Xperia Z werkt dus van de standaard apps alleen Youtube met ChromeCast? Of mis ik iets? :?
Dat klopt. Maar dat is toch niet zo gek?

Chromecast is een Google product. Youtube is een google dienst. Voor zo ver ik weet is de Album app door Sony gemaakt.Bovendien is de Chromecast pas enkele weken/maanden in grotere delen van de wereld beschikbaar.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 29-04-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
janneman64 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:38:

In het album>settings>rediscover memories & playmemories. Volgens mij lost dat je irritaties op.

Ik vind de update trouwens wel tof, met die hamburger style menu en betere sorteermogelijkheden. Je kan terug door in system settings>apps>album de update te deinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:11
Beste forumleden,

Mijn Sony Xperia Z gebruikt soms wel eens 400MB cache.
Is dit normaal of veel te veel?
Hoe kan ik zien wat de boosdoener is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
daanb14 schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:29:
Beste forumleden,

Mijn Sony Xperia Z gebruikt soms wel eens 400MB cache.
Is dit normaal of veel te veel?
Hoe kan ik zien wat de boosdoener is?

Alvast bedankt.
Als je bedoelt "gegevens in cachegeheugen" (instellingen>opslagruimte) dan is dat normaal. Ik heb nu 744MB, maakt niets uit! Door erop te tikken kun je het cachegeheugen legen.

[ Voor 6% gewijzigd door Danner001 op 05-05-2014 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n xperia is na een paar weekjes gerepareerd. Ik moest zowel voor de heen- en terugweg betalen, omdat hij aangetekend is verstuurd.. manmanman. Ohja één tip, koop geen smarthone bij midimedia, wat een halve zolen werken daar zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:22

E-Rick

I love it :7

Oops, verkeerde thread |:(

[ Voor 93% gewijzigd door E-Rick op 08-05-2014 17:52 ]

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een foto op mijn achtergrond en soms veranderd de telefoon die in zo een witte sneeuw wat ook vaker op tv is als je op 0 duwt of de helft ervan is verdwenen of de hele foto endan is een gedeelte van mijn achtergrond zwart en de andere helft met die puntjes jammer dat ik geen foto kan sturen maar kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayesh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-08 07:56
Ik het duur wel een beetje lang nu.
En 4.4 is nog steeds niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dave73nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-06-2024
Als je er op gaat zitten wachten duurt het altijd te lang! Het komt zoals het komt en anders moet je bootloader kraken en zelf via XDA een 4.4.2/3 ROM plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Afgelopen donderdag is er water in mijn Sony Xperia Z gekomen. Ik dacht dat alle klepjes goed dicht zaten, maar toch zijn er twee van de vier vochtindicatoren roze gekleurd.

In het begin reageerde de telefoon bijna nergens meer op, maar na hem een aantal dagen in de rijst gelegd te hebben is hij weer aardig op weg. Het enige probleem is nu nog dat mijn scherm onjuiste kleuren weergeeft. Als ik hem ontgrendel weergeeft hij heel kort normale kleuren, maar daarna wordt het scherm heel licht en lijkt het vervolgens een soort negatief beeld te geven.

Ik heb geen idee wat er kapot is aan mijn telefoon en of het gerepareerd kan worden. Iemand anders die dit probleem heeft gehad of weet wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenaci
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-03-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:22:
Hallo,

Afgelopen donderdag is er water in mijn Sony Xperia Z gekomen. Ik dacht dat alle klepjes goed dicht zaten, maar toch zijn er twee van de vier vochtindicatoren roze gekleurd.

In het begin reageerde de telefoon bijna nergens meer op, maar na hem een aantal dagen in de rijst gelegd te hebben is hij weer aardig op weg. Het enige probleem is nu nog dat mijn scherm onjuiste kleuren weergeeft. Als ik hem ontgrendel weergeeft hij heel kort normale kleuren, maar daarna wordt het scherm heel licht en lijkt het vervolgens een soort negatief beeld te geven.

Ik heb geen idee wat er kapot is aan mijn telefoon en of het gerepareerd kan worden. Iemand anders die dit probleem heeft gehad of weet wat er aan de hand is?

Alvast bedankt!
Ik heb een zelfde soort iets gehad na het afspoelen was er ook water in mijn Z gekomen. Na nadere inspectie bleek 1 van de rubbertjes in een klepje een snee te hebben. Ik ben na de winkel gegaan die hebben hem opgestuurd. Ik kreeg na 2 weken een ander toestel terug onder garantie :) . Mijn toestel was een jaar oud.

Dus gewoon terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07
Hoi,

Ik heb even een vraagje, ik heb sinds enkele maanden al een probleem dat ik niemand hoor als ik mensen bel of gebeld word. Zij horen mij wel. Op het moment dat ik luidspreker aan doe hoor ik ze wel. Nu gebruik ik elke dag een draadloze koptelefoon die via bluetooth muziek afspeelt.

Als ik mensen bel met mijn koptelefoon op dan hoor ik wel mensen en kan ik met ze bellen (zit ook microfoon in) Maar ook op het moment dat deze koptelefoon uit staat kan ik alsnog niet bellen met mensen, ik hoor ze niet.

Nu heb ik al een keer de telefoon gereset met behoud van mijn gegevens, en toen kon ik wel bellen. Maar zodra ik weer verbinding had gemaakt met mijn koptelefoon kon ik weer niet meer bellen.

Zijn er meer mensen met dit probleem en zo ja, hoe heb je dit opgelost ?.Kan me bijna niet voorstellen dat ik de enige ben met een bluetooth koptelefoon. Ik bel dus nu alleen mensen over luidspreker en dat is best irritant als je niet wilt dat iedereen het hoort ;)

Geluid afspelen en dergelijke doet het nog gewoon, heb verder ook geen problemen met de boxen van de telefoon.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcHealthy op 13-05-2014 13:01 ]

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Ik wil nergens over klagen, alleen melden dat ik na een jaar nog steeds dik tevreden ben met de Z!

Heb totaal niet het idee met een verouderde telefoon te lopen, hij is nooit traag dus ik doe er lekker nog even mee voort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
GokuSsj schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:15:
Hoi,

Ik heb even een vraagje, ik heb sinds enkele maanden al een probleem dat ik niemand hoor als ik mensen bel of gebeld word. Zij horen mij wel. Op het moment dat ik luidspreker aan doe hoor ik ze wel. Nu gebruik ik elke dag een draadloze koptelefoon die via bluetooth muziek afspeelt.

Als ik mensen bel met mijn koptelefoon op dan hoor ik wel mensen en kan ik met ze bellen (zit ook microfoon in) Maar ook op het moment dat deze koptelefoon uit staat kan ik alsnog niet bellen met mensen, ik hoor ze niet.

Nu heb ik al een keer de telefoon gereset met behoud van mijn gegevens, en toen kon ik wel bellen. Maar zodra ik weer verbinding had gemaakt met mijn koptelefoon kon ik weer niet meer bellen.

Zijn er meer mensen met dit probleem en zo ja, hoe heb je dit opgelost ?.Kan me bijna niet voorstellen dat ik de enige ben met een bluetooth koptelefoon. Ik bel dus nu alleen mensen over luidspreker en dat is best irritant als je niet wilt dat iedereen het hoort ;)

Geluid afspelen en dergelijke doet het nog gewoon, heb verder ook geen problemen met de boxen van de telefoon.

Een tijdje terug was dit probleem er ook. Toen had ik er last van, en nu heb ik hetzelfde probleem als jij hebt. Het probleem werd toen veroorzaakt door Google Chrome.. Ik zal eens proberen de updates van chrome te verwijderen, toen was dat een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:40

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Zo weer wat feedback over de 'usb poort reparatie'. Nadat de consumentenbond er mij op wees dat dit dus wel onder garantie viel weer contact met Sony opgenomen. Die wilden de reparatie niet alsnog vergoeden maar ik kreeg ter compensatie een tegoedbon van €50. Niet geheel tevreden, maar goed beter dan niks heb ik deze maar geaccepteerd. Daarmee een oplaaddock voor de Z besteld, wordt nu opeens de bestelling geannuleerd "door mij" (zal wel omdat het een 0 euro bestelling is).
Echt je krijgt een vieze smaak van dit hele bedrijf zo. Prima toestel verder, maar voor mij doet Sony af op deze wijze.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
GokuSsj schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:15:
Hoi,

Heb dit probleem ook gehad. Het is hardwarematig en je zal het toestel moeten laten repareren (valt binnen de garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik had een loslatende backplate,en een microfoon die alleen werkte bij indrukken van de achterkant. Na 3 mislukte reparaties en telefoon 8 weken kwijt te zijn geweest (gelukkig lag er nog een ongebruikte moto g hier) vandaag door t-mobile omgeruild voor een nieuwe (14w11). Dus gewoon volhouden, ookal zou ik volgende keer met epoxy zelf de achterkant beunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 21:42

Jeroen

uǝʌ ǝp uɐʌ

Hey medetweakers,

Voor m'n broertje zou ik graag een Xperia Z kopen ter vervanging van zijn bejaarde Galaxy SII. Naast de dingen die in het algemeen gelden voor tweedehands telefoons (gebruikssporen, defecten) vraag ik me af of er specifieke issues zijn die vaak kunnen voorkomen bij een Xperia Z-telefoon die ik zou kunnen controleren bij aankoop, die niet goed softwarematig te verhelpen zijn. Hopelijk post ik dit hier goed, anders hoor ik het ook graag.

"I don't always test my code, but when I do, I test on production."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Jeroen schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 09:14:
Hey medetweakers,

Voor m'n broertje zou ik graag een Xperia Z kopen ter vervanging van zijn bejaarde Galaxy SII. Naast de dingen die in het algemeen gelden voor tweedehands telefoons (gebruikssporen, defecten) vraag ik me af of er specifieke issues zijn die vaak kunnen voorkomen bij een Xperia Z-telefoon die ik zou kunnen controleren bij aankoop, die niet goed softwarematig te verhelpen zijn. Hopelijk post ik dit hier goed, anders hoor ik het ook graag.
Zoals je misschien al weet, is de Z waterdicht. Kijk vooral naar de klepjes:
- bewegen ze nog goed? Breken ze niet bijna af?
- In de openingen zie je vochtindicatoren. Als deze roze kleuren, dan was hij niet goed afgesloten in het water gevallen en kan je schade hebben. Is alles wit, dan is alles in orde :)

Verder heb ik nie echt problemen gehad met mijn Z, heb hem ook nog maar een halfjaar 8) wel zeer tevreden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
freddy0519 schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 23:26:
[...]

Zoals je misschien al weet, is de Z waterdicht. Kijk vooral naar de klepjes:
- bewegen ze nog goed? Breken ze niet bijna af?
- In de openingen zie je vochtindicatoren. Als deze roze kleuren, dan was hij niet goed afgesloten in het water gevallen en kan je schade hebben. Is alles wit, dan is alles in orde :)

Verder heb ik nie echt problemen gehad met mijn Z, heb hem ook nog maar een halfjaar 8) wel zeer tevreden d:)b
Hierop aanvullend: Kijk naar de backplate. Vroege versies van de Z willen nog wel eens een backplate hebben die los laat. Is dit in orde dan heb je een prima telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulr84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:38
Cyleo schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:03:
[...]

Hierop aanvullend: Kijk naar de backplate. Vroege versies van de Z willen nog wel eens een backplate hebben die los laat. Is dit in orde dan heb je een prima telefoon.
Hierbij aansluitend: let vooral op het klepje van de lader aangezien deze (indien geen dock is gebruikt) waarschijnlijk iedere dag is opengemaakt.

Verder is het (nog steeds) een prima telefoon. De voor- en achterzijde zijn van glas, dus krassen zitten hoogstwaarschijnlijk in de plastic screenprotector welke je eventueel kunt vervangen (let er wel op dat het Sony logo aan de voorzijde in de screenprotector is verwerkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pseudoc
  • Laatst online: 19-09-2024
Volgens xda is de uitrol van 4.4 begonnen. Voor Nl nog niet.
http://forum.xda-develope...at-update-t2639378/page84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Draai hier volgens mij de Nordic TFT en trek op dit moment de update binnen ;) Zie ook: http://www.xperiablog.net...ria-z-zl-zr-and-tablet-z/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Hier ook Nordic ;). Wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/dxNRrGmK5KXUYw12UrUL8IlN/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XQVMjrEWSPubuqUgk26HuLIB/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/z1PaL4daHkIcwj3VTCalI3K1/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AbCYfvYw8rcEQJOPWVqfPlTz/medium.png
Vooral het status/notificatiescherm is dus anders, voor de rest voelt het nu (in de afgelopen 5 min dan :P) ongeveer wel hetzelfde aan..

[ Voor 4% gewijzigd door SleutelMan op 21-05-2014 16:34 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

SleutelMan schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Vooral het status/notificatiescherm is dus anders, voor de rest voelt het nu (in de afgelopen 5 min dan :P) ongeveer wel hetzelfde aan..
Worden apps en video's nu fullscreen weergegeven? Dat de balk met de touchknoppen van home en terug opzijschuift en weer tevoorschijn komt door te swipen zoals bij de Z1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Dat was al zo onder 4.3. Tenminste, niet bij alle apps maar bij de ingebouwde dingen zoals Movies verdween dat altijd al... Of het nu bij meer apps is zou ik niet weten, volgens mij is dat ook app specifiek.

Nog een handige trouwens: je kunt nu veel meer opties selecteren voor Quick settings (zie een van de screenshots) maar het nieuwe scherm is net groot genoeg voor alle opties.. op 1 na. Dat is natuurlijk minor (wie heeft nu alle settings nodig onder de quick settings) maar wel apart dat nu alles op het scherm past op 1 ding na...

edit: even wat appjes geprobeerd, bij sommige doet hij het nu wel, andere weer niet. Kreeg bij Hill Climb racer een mooie mededeling dat ik in full screen modus terecht was gekomen en dat je met een swipe de home knop etc weer kon oproepen. Maar bij de Steam app blijven de knoppen zichtbaar... Volgens mij is de ondersteuning zoals gezegd dan nog app specifiek...

[ Voor 25% gewijzigd door SleutelMan op 21-05-2014 16:46 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

SleutelMan schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:44:
Dat was al zo onder 4.3. Tenminste, niet bij alle apps maar bij de ingebouwde dingen zoals Movies verdween dat altijd al... Of het nu bij meer apps is zou ik niet weten, volgens mij is dat ook app specifiek.

Nog een handige trouwens: je kunt nu veel meer opties selecteren voor Quick settings (zie een van de screenshots) maar het nieuwe scherm is net groot genoeg voor alle opties.. op 1 na. Dat is natuurlijk minor (wie heeft nu alle settings nodig onder de quick settings) maar wel apart dat nu alles op het scherm past op 1 ding na...

edit: even wat appjes geprobeerd, bij sommige doet hij het nu wel, andere weer niet. Kreeg bij Hill Climb racer een mooie mededeling dat ik in full screen modus terecht was gekomen en dat je met een swipe de home knop etc weer kon oproepen. Maar bij de Steam app blijven de knoppen zichtbaar... Volgens mij is de ondersteuning zoals gezegd dan nog app specifiek...
Idd, maar was er bij Kitkat niet zoiets dat het vanaf nu altijd fullscreen is bij games enzo? Ik dacht zoiets te lezen hebben, ik kan ook verkeerd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Bij sommige games dus.... ik heb er een aantal uitgeprobeerd en sommige (Jetpack Joyride, Hill Climb racer) doen netjes fullscreen, maar anderen (zoals Earn to Die) dan weer niet...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

SleutelMan schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:50:
Bij sommige games dus.... ik heb er een aantal uitgeprobeerd en sommige (Jetpack Joyride, Hill Climb racer) doen netjes fullscreen, maar anderen (zoals Earn to Die) dan weer niet...
Ik heb gevonden hoe de functie heet: Fullscreen Immersive Mode
https://developer.android.../kitkat.html#44-immersive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SleutelMan schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 16:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Camera kan weer op 4:3 als je superiour automatic kies. Beste reden om te updaten wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

De batterij loopt trouwens wel erg snel leeg, maar ik denk dat dat een issue is met calibratie na upgrade? (meen ik ooit eens ergens gelezen te hebben). Kijk het even een paar dagen aan...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:56
Voor mijn gevoel heeft heeft het niet heel veel snelheid opgeleverd, het voelt af en toe wat lager.
Jammer dat de standaar videoplayer van Chrome geen inmersive fullscreen ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11
Niet om pessimistisch over te komen, maar snelheidsverbeteringen en lagnere accuduur worden bij elke nieuwe Android versie beloofd maar in de praktijk heb je steeds snellere toestellen nodig om alles goed te kunnen draaien.

Ben overigens wel benieuwd naar de officiële Sony Android 4.4. Ik heb een half jaar terug of iets dergelijks al enkele custom 4.4 roms op mijn Xperia Z gehad. Die werkte goed, op de Exchange synchronisatie na welke gewoon stomweg dienst wijgerde. Dit in verschillende custom roms.

Hoop dat hij straks ook weer redelijk goed te rooten is. Al die bloatware wil ik er echt af kunnen kegelen en helaas gaat dat alleen goed met root rechten en programma's zoals titanium backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTeurmy
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 11:03
Ik heb sinds gisteren de officiële Sony Android 4.4.2 op mijn xperia z, ik kreeg de update binnen via de pc companion.
De batterij loopt gelukkig minder snel leeg en er zijn meer opties bijgekomen maar soepel loopt het nog niet, voor al bij het scrollen door de instellingen of als je het menu te voorschijn haalt met de meldingen en snelle instellingen.

Voor de rest geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

NiTeurmy schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:04:
Ik heb sinds gisteren de officiële Sony Android 4.4.2 op mijn xperia z, ik kreeg de update binnen via de pc companion.
De batterij loopt gelukkig minder snel leeg en er zijn meer opties bijgekomen maar soepel loopt het nog niet, voor al bij het scrollen door de instellingen of als je het menu te voorschijn haalt met de meldingen en snelle instellingen.

Op welke region draai jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTeurmy
freddy0519 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:16:
[...]

Op welke region draai jij?
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik heb namelijk een versie die gedownload is via SUS (sony update service).
En deze heb ik gisteren geupdate naar 4.4.2 via pc companion :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

NiTeurmy schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:30:
[...]

Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik heb namelijk een versie die gedownload is via SUS (sony update service).
En deze heb ik gisteren geupdate naar 4.4.2 via pc companion :9
Ik heb zonet mijn Z eens hersteld via SUS en dan nog eens gekeken met PC Companion, maar hij geeft nog steeds geen melding van een nieuwe update :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:16

tomk94

Developer

freddy0519 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:58:
[...]

Ik heb zonet mijn Z eens hersteld via SUS en dan nog eens gekeken met PC Companion, maar hij geeft nog steeds geen melding van een nieuwe update :/
Voor de Nederland is de Kitkat ook nog niet uit. Via de links hieronder vind je de nieuwste versienummers van alle Nederlandse customizations:
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4975 -> Generic NL
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4964 -> KPN
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-3839 -> T-Mobile
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-8442 -> Vodafone

Kitkat is 10.5.A.0.230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

tomk94 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:12:
[...]

Voor de Nederland is de Kitkat ook nog niet uit. Via de links hieronder vind je de nieuwste versienummers van alle Nederlandse customizations:
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4975 -> Generic NL
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4964 -> KPN
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-3839 -> T-Mobile
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-8442 -> Vodafone

Kitkat is 10.5.A.0.230
En wat is de customnumber voor BE (Generic, unbrand)?

EDIT: Oh, I see

Your customization number can be found in your service menu (dial *#*#7378423#*#* > Service info > Software info > Customization Version)

Generic BE is:1270-6704
linkje: http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-6704

[ Voor 16% gewijzigd door freddy0519 op 22-05-2014 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTeurmy
ik heb ook ff gekeken, dit is mijn versie: http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-7280

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Achja, jij hebt een Generic Nordic, hierboven is er al gepost geweest dat die inderdaad al uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Het was toch wel te verwachten dat Nederland hierin weer achter zou lopen, net zoals met de 4.3 update. Dat komt geloof ik door het hele NLAlert gebeuren wat in de rom gebakken moet zitten, en daarvoor dus getest moet worden. Althans dat was het euvel vorige keer voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

Misschien even herstarten. Ik heb zelf het wat rigoreuzer aangepakt en een factory reset gedaan (hij was nogal vol en onder 4.3 ook al niet meer al te best), en het loopt nu allemaal soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
De laatste update van Chrome crasht bij iedere poging tot gebruik op de xperia z en z1. Chrome Beta daarin tegen werkt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
masterjorie schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 06:46:
De laatste update van Chrome crasht bij iedere poging tot gebruik op de xperia z en z1. Chrome Beta daarin tegen werkt wel prima.
Blij dat ik dit lees! Zie net dat de update voor me klaar staat, dus ik wacht nog wel even. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
masterjorie schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 06:46:
Hier geen problemen, op zowel Tablet Z als Z. Misschien even app data clearen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Bij mij is zo'n rubber randje van mijn usb cover eraf gegaan (zat al heel los). Hij sluit nu niet goed, en is ook niet waterproof meer (Sowieso is de vochtindicator al rood daar zag ik). Wordt dit onder garantie gemaakt?

Heb trouwens ook het probleem dat de oplader behoorlijk slecht in de telefoon blijf zitten, tenzij ik hem stilleg laadt hij niet op.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonyuri
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:38

bonyuri

Investigator!

NinTeNdO_FrEaK schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:47:
Bij mij is zo'n rubber randje van mijn usb cover eraf gegaan (zat al heel los). Hij sluit nu niet goed, en is ook niet waterproof meer (Sowieso is de vochtindicator al rood daar zag ik). Wordt dit onder garantie gemaakt?

Heb trouwens ook het probleem dat de oplader behoorlijk slecht in de telefoon blijf zitten, tenzij ik hem stilleg laadt hij niet op.
Volgens mij is het probleem met die USB poort bekend:
http://androidworld.nl/fo...luiting-veelal-kapot.html

What Do You Call An Alligator In A Vest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Dat probleem met dat opladen kan je omzeilen door zo'n dock aan te schaffen dat dan via die dock-connectoren oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

Wat ook ontzettend scheelt om het soepeler te laten lopen: Als je een van de standaard thema's kiest krijg je een live wallpaper. Erg mooi maar deze laat de boel wel eens stotteren. Terug naar een plaatje doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBreaker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 09:36
Ik weet niet of het al gepost is... Maar je kunt gewoon de generic nordic ftf file (dus kitkat) flashen met de Xperia firmware tool (hiervoor hoeft te telefoon niet geroot/unlocked, te zijn)...

Ik heb hem sinds gisteren op mijn Z staan en tot nu toe bevalt hij goed.

http://www.flashtool.net/download.php
op deze pagina staat de Nordic firmware:
http://www.xperiablog.net...ria-z-zl-zr-and-tablet-z/

[ Voor 42% gewijzigd door MrBreaker op 26-05-2014 08:47 ]

You may enlighten me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:22

Ben afgelopen week voor precies hetzelfde euvel langs de T-Mobile winkel geweest. Daar vertelden ze mij dat het wél onder de garantie viel, maar ze wilden me afraden om em daarvoor terug te sturen, want "dan ben je em wel twee weken kwijt voor zoiets". Fijn dat dat jochie zijn persoonlijke waardeoordeel er op loslaat, maar na zo'n advies ga ik em natuurlijk zéker terugsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Melkunie schreef op zondag 25 mei 2014 @ 09:57:
[...]

Ben afgelopen week voor precies hetzelfde euvel langs de T-Mobile winkel geweest. Daar vertelden ze mij dat het wél onder de garantie viel, maar ze wilden me afraden om em daarvoor terug te sturen, want "dan ben je em wel twee weken kwijt voor zoiets". Fijn dat dat jochie zijn persoonlijke waardeoordeel er op loslaat, maar na zo'n advies ga ik em natuurlijk zéker terugsturen ;)
Sony heeft ook aangegeven dit te gaan fixen. Ik zou hem er voor terugsturen als je hem zo lang kan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren de nieuwe update naar 4.4 gedaan, en tot nu toe niet erg tevreden helaas. Hoewel ik al m'n apps heb gesloten lijkt m'n batterij te worden leeggezogen, zelfs in standby stand. ook loopt hij sinds dien continu warm tot heet aan! Ook lijkt hij sinds de update een tikkeltje trager bij het openen van apps en het miltitasken.
De snelle instellingen vind ik ook weer iets onhandiger... zo is er bijvoorbeeld weer 1 handeling meer nodig voor de helderheid aan te passen. iets wat ik altijd erg handig vond, want was gewent om dit altijd op gevoel te doen wanneer ik door de felle zon m'n scherm niet zag. Maar de korte batterij duur en het enorm oplopen van de temperatuur lijkt op dit moment het grootste ongemak na de nieuwe update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTeurmy
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:02:
gisteren de nieuwe update naar 4.4 gedaan, en tot nu toe niet erg tevreden helaas. Hoewel ik al m'n apps heb gesloten lijkt m'n batterij te worden leeggezogen, zelfs in standby stand. ook loopt hij sinds dien continu warm tot heet aan! Ook lijkt hij sinds de update een tikkeltje trager bij het openen van apps en het miltitasken.
De snelle instellingen vind ik ook weer iets onhandiger... zo is er bijvoorbeeld weer 1 handeling meer nodig voor de helderheid aan te passen. iets wat ik altijd erg handig vond, want was gewent om dit altijd op gevoel te doen wanneer ik door de felle zon m'n scherm niet zag. Maar de korte batterij duur en het enorm oplopen van de temperatuur lijkt op dit moment het grootste ongemak na de nieuwe update...
Dat is best raar, mijn batterij duur is stukken langer dan eerst en heet wordt die ook niet.
Mischien zou je de telefoon eens moeten resetten naar fabrieksinstellingen?

Ik heb na 4 uur gebruik nog maar 5% verloren, eerder was dit ongeveer 15% :*)

[ Voor 3% gewijzigd door NiTeurmy op 26-05-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Wat je meemaakt qua batterijduur ligt waarschijnlijk aan Play Services. De nieuwe versie heeft namelijk een bug waardoor ook mijn (en anderen) batterij echt absurd kort meegaat. De huidige workaround is om locatie alleen te laten bepalen door GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 12:40:
Wat je meemaakt qua batterijduur ligt waarschijnlijk aan Play Services. De nieuwe versie heeft namelijk een bug waardoor ook mijn (en anderen) batterij echt absurd kort meegaat. De huidige workaround is om locatie alleen te laten bepalen door GPS.
ok enig idee hoe ik di
e Play Services kan uitschakelen? het is nu zelfs zo erg dat hij ook al bijna niet meer oplaadt.... kreeg vanmorgen voor het eerst de melding dat het verbruik van de batterij hoger was dan het oplaadvermogen, zodat dus zelfs tijdens het opladen m'n batterij leeg loopt... heb nu nog 30%, dus dat betekent dus dat over een paar uur m'n telefoon dus gewoon dood is.... kan ik nog snel terug naar jelly bean? dat werkte nl prima...
Pagina: 1 ... 75 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.