Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:22
Sinds een paar dagen de Xperia Z in mijn bezit en om eerlijk te zijn valt de camera mij erg tegen. Ik wist dat het niet de allerbeste camera in de markt was... maar het lijkt wel alsof standaard het schilderij filter aan staat.

Zijn er camera alternatieven in google play te vinden die voor betere kwaliteit zorgen? Ik heb zelf de camera apk van android KitKat geinstalleerd en die lijkt iets beter.

De video stabilisatie is ook erg matig en zorgt ook voor schokkerige filmpjes. Mijn Galaxy S deed dit zelf beter. Al met al niet echt een lekker begin, maar wie weet is het simpel op te lossen.

[ Voor 30% gewijzigd door Mother_lepard op 06-03-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
Even wat gezocht op het forum van sony:
fedebt:
alexdon wrote:

"This has been seen in the Z generation also.Try settings-apps-all-phone,force stop and clear data.Restart your phone.It is not sure it will help."

Thank you Alexdon, your solution solved the problem!
Proberen kan geen kwaad denk ik. Het is alleen moeilijk te testen of het werkt omdat het niet constant voorkomt, heb t net getest voordat ik bovengenoemde handelingen heb verricht, maar toen was het probleem er niet.

Bovenstaande "oplossing" is volgens een aantal mensen op dat forum tijdelijk. Wat vaker als oplossing naar voren komt is het disablen van Chrome. Ja je leest het goed: de browser Chorme :?

[ Voor 14% gewijzigd door Danner001 op 06-03-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Mother_lepard schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:22:
Sinds een paar dagen de Xperia Z in mijn bezit en om eerlijk te zijn valt de camera mij erg tegen. Ik wist dat het niet de allerbeste camera in de markt was... maar het lijkt wel alsof standaard het schilderij filter aan staat.

Zijn er camera alternatieven in google play te vinden die voor betere kwaliteit zorgen? Ik heb zelf de camera apk van android KitKat geinstalleerd en die lijkt iets beter.

De video stabilisatie is ook erg matig en zorgt ook voor schokkerige filmpjes. Mijn Galaxy S deed dit zelf beter. Al met al niet echt een lekker begin, maar wie weet is het simpel op te lossen.
Zet de camera in ieder geval eens op "manual" en niet op "superior auto".

De kwaliteit bij de camera van mijn Z1c (en ik neem dus aan ook die van de Z1) valt ook vies tegen. Ik snap precies wat je bedoelt met "schilderij filter".

Het is onbegrijpelijk dat Sony, nu ruim een jaar na het uit komen van de Z en 4-5 modellenlater, nog steeds geen gehoor geeft aan de oproep om dan op z'n minst de optie te bieden al die processing uit te zetten, en de mate van jpeg compressie configureerbaar te maken.

De sensor moet fantastisch zijn, maar de software blijft bagger.

Camera is niet het meest belangrijk voor mij en zeker bij goed licht (of mooie zonskomsten of -ondergangen) is het echt wel mogelijk mooie foto's te maken. Maar de topmodellen van de concurrentie van 2 jaar geleden lopen al rondjes om Sony heen......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Het volgende bericht vond ik op een ander Sonymobile forum, afkomstig van ene Johan, die community manager is bij Sony:
"This seems to be related to the Chrome application. If you close Chrome and disable it via Settings > App's > All > Chrome > Disable. You guys should not experience this any longer.

Of course this is not a solution but see this a a work around in the mean time.

Remember that you will have to use another browser application to access the web if you take on this work around.

This is still being investigated and I will get back to you as soon as I hear any news about it."
Het schijnt dus te liggen aan de Chrome browser, heel vreemd dat die invloed kan hebben op je telefoongesprekken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Danner001 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:41:
De laatste tijd, als ik de telefoon opneem, staat ie vaak meteen op de luidspreker. Ook werkt de earspeaker vaak niet. Ik heb (volgens mij postte Cyleo dit) al eens voorbij zien er een android bug is, die te maken heeft het inpluggen van de koptelefoon. Ik heb het idee dat het hier aan ligt, als ik namelijk een koptelefoon in en uit plug is het meestal opgelost. Is er geen fix voor deze bug?
Klopt, ik heb dit op al mijn Android toestellen op een gegeven moment gehad (HTC Desire, HTC One X, Xperia S). Met de Z nog geen last van gehad, maar ik vermoed dat dit kom omdat ik overgestapt ben naar een bluetooth headset :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Laatst online: 19:22
eymey schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:52:
[...]

Camera is niet het meest belangrijk voor mij en zeker bij goed licht (of mooie zonskomsten of -ondergangen) is het echt wel mogelijk mooie foto's te maken. Maar de topmodellen van de concurrentie van 2 jaar geleden lopen al rondjes om Sony heen......
Als het "camera-team" net zo goed zou zijn als het marketingteam: :+
Van de Sony website, bij de Z1c http://www.sonymobile.com...phones/xperia-z1-compact/
"Gekke gezichten onder water. Schitterende landschappen. Of de elegante penseelstreken op een handbeschilderde vaas. Xperia Z1 Compact combineert een royale 20,7-MP Exmor RS™ for mobile-beeldsensor van 1/2,3 inch met de bekroonde G-lens van Sony en de intelligente BIONZ™ for mobile-beeldverwerkingsengine. Voor verbluffende, scherpe foto’s zonder vervaging."

En bij de Z:
"Verbluffende opnamen in alle lichtomstandigheden — 13-MP-camera met Exmor RS™ for mobile-sensor"
&
"Met specifieke ruisonderdrukking voor luminantie en kleur hebben we een camera gemaakt die zeer gedetailleerde shots maakt met weinig ruis – zelfs in uitdagende lichtomstandigheden."

Manueel is iets beter, maar niet veel helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Mother_lepard op 06-03-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Hebben jullie ook sinds 4.3 dat als je je Z opstart zonder simkaart hij zichzelf na een korte tijd vanzelf uitschakelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:22

E-Rick

I love it :7

Danner001 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:41:
De laatste tijd, als ik de telefoon opneem, staat ie vaak meteen op de luidspreker. Ook werkt de earspeaker vaak niet. Ik heb (volgens mij postte Cyleo dit) al eens voorbij zien er een android bug is, die te maken heeft het inpluggen van de koptelefoon. Ik heb het idee dat het hier aan ligt, als ik namelijk een koptelefoon in en uit plug is het meestal opgelost. Is er geen fix voor deze bug?
Ik ben dus niet de enige waarbij de Z af en toe direct op luidspreker springt na het opnemen van een gesprek. Tegenwoordig let ik er op, maar het is inderdaad irritant. Ik gebruik overigens nooit headsets of koptelefoons...

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Om even op degelijkheid terug te komen: Ik heb de Z reeds 1 jaar en is al meerdere keren gevallen zonder schade maar gebruik dan ook een flip cover. Vanavond op de fiets, tel in de hand bult af redelijk snel, tel valt op de grond, face down ( cover was dus open ivm gebruik ) ik rem en zie hem nog voor mij uit stuiteren op het asfalt ( flipcover kwam al gelijk los bij impact ). Ik was al op het ergste voorbereid... Niks! Alleen wat krassen op het frame en de screenprotector :D En een voetafdruk van mijzelf op de tel aangezien ik hem in het donker zo 123 niet zag :F ( ik vermoed dat ik zelfs de ergste krassen zelf heb aangebracht door erop te staan )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:08

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Ik heb mijn Z 's nachts altijd in de oplader, maar hij vind het blijkbaar nodig om om de zoveel tijd aan te geven dat hij vol is en dus zijn scherm gewoon keihard aanzet. Ik lock hem dan telkens maar hij blijft het gewoon doen :(

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Kijk eens bij de instellingen van Smart Connect. Best kans dat daar een instelling zo staat dat hij het scherm aan zet als hij vol is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:08

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Fotogravinnetje schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:27:
Kijk eens bij de instellingen van Smart Connect. Best kans dat daar een instelling zo staat dat hij het scherm aan zet als hij vol is
Wist niet eens van die app af maar daarin staat niks ingesteld :X

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Geprobeerd om de gegevens van de telefoon-app te wissen als oplossing voor het opnemen op speaker probleem, gisteren werkte het maar vandaag is het probleem terug. Nu maar Chrome uitgeschakeld, kijken of dat echt werkt. Het is me echt een raadsel waarom Chrome invloed heeft op de telefoon-app, maar het is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:11
Wie van jullie weet wanneer de update naar 4.4.2 uitkomt?
Ik ben erg benieuwd naar de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Danner001 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:09:
Geprobeerd om de gegevens van de telefoon-app te wissen als oplossing voor het opnemen op speaker probleem, gisteren werkte het maar vandaag is het probleem terug. Nu maar Chrome uitgeschakeld, kijken of dat echt werkt. Het is me echt een raadsel waarom Chrome invloed heeft op de telefoon-app, maar het is het proberen waard.
Dat is het probleem. Mijn broertje met een One X en een aantal huisgenoten allemaal met verschillende toestellen hebben het ook na de Chrome update. Het is dus wachten op een fix van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
daanb14 schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 17:26:
Wie van jullie weet wanneer de update naar 4.4.2 uitkomt?
Ik ben erg benieuwd naar de update.
Voor de Xperia Z Ultra is een custom ROM, op basis van een in China gespotte update naar 4.4.2, te vinden. Verder is er, los van wat via Google te vinden is, niks bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb dat met het geluid via de speaker ook sinds kort op mijn Xperia Z, dus dit is er waarschijnlijk in de laatste update bij gekomen.Ik dacht dat het kwam doordat de telefoon nu bij lijkt te houden of je de speaker bij het laatste gesprek aan of uit had staan (waar dit vroeger altijd uit was), maar dit zou dus aan Chrome liggen? Erg vreemd.

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 10-03-2014 11:41 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SToRM666 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:41:
Ik heb dat met het geluid via de speaker ook sinds kort op mijn Xperia Z, dus dit is er waarschijnlijk in de laatste update bij gekomen.Ik dacht dat het kwam doordat de telefoon nu bij lijkt te houden of je de speaker bij het laatste gesprek aan of uit had staan (waar dit vroeger altijd uit was), maar dit zou dus aan Chrome liggen? Erg vreemd.
Ja, dat dit bij jou pas is vanwege de laatste update is waarschijnlijk puur toeval, misschien dat toen ook Chrome is geupdate. Uiteindelijk zou het aan chrome moeten liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Hier mensen problemen met de Facebook app op de Xperia Z? Ik heb perfecte internet verbinding maar er wordt niets geladen en ik krijg ook geen updates binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Marc_87 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:20:
Hier mensen problemen met de Facebook app op de Xperia Z? Ik heb perfecte internet verbinding maar er wordt niets geladen en ik krijg ook geen updates binnen.
Hier nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
MonkeySleeve schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:45:
Ik heb mijn Z 's nachts altijd in de oplader, maar hij vind het blijkbaar nodig om om de zoveel tijd aan te geven dat hij vol is en dus zijn scherm gewoon keihard aanzet. Ik lock hem dan telkens maar hij blijft het gewoon doen :(
Er is een app die ervoor zorgt dat die melding komt. Ik weet zo ff niet meer welke, maar het was iets met com.sonyericsson.... , van die apparaten moet je de meldingen uitschakelen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Misschien interessant om te vermelden.

Chrome kan ervoor zorgen dat je toestel automatisch op speaker gaat bij het opnemen. (bij mij is het de afgelopen dagen in ieder geval een aantal maal voorgekomen)

meer hierover:
http://androidworld.nl/ni...and-bij-inkomende-oproep/

even wachten dus op een update :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cordonbleu schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:27:
Hebben jullie ook sinds 4.3 dat als je je Z opstart zonder simkaart hij zichzelf na een korte tijd vanzelf uitschakelt?
Dat is normaal, is om te voorkomen dat ze aan blijven staan tijdens transport bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
k ben in het bezit van een Xperia Z en sinds gisteren is mijn batterij aan het 'drainen' geslagen.
Via een Wakelock app ben ik er achtergekomen dat de app 'com.sonyericsson.android.wake up' vele honderden malen opstart zonder dat ik ook maar aan mijn toestel zit en daardoor stilletjes mijn accu opeet. Google leert mij dat deze app te maken heeft met de term 'Fast Dormancy' en het al dan niet ondersteunen van FD door mijn provider. Volgende vraag is uiteraard: weten jullie of T-Mobile FD ondersteunt? En hoe kan ik van dit probleem afkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan betere foto's maken in manual mode met nacht voor staand, scherper en beter dan elke andere modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Gerald182 schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 13:37:
k ben in het bezit van een Xperia Z en sinds gisteren is mijn batterij aan het 'drainen' geslagen.
Via een Wakelock app ben ik er achtergekomen dat de app 'com.sonyericsson.android.wake up' vele honderden malen opstart zonder dat ik ook maar aan mijn toestel zit en daardoor stilletjes mijn accu opeet. Google leert mij dat deze app te maken heeft met de term 'Fast Dormancy' en het al dan niet ondersteunen van FD door mijn provider. Volgende vraag is uiteraard: weten jullie of T-Mobile FD ondersteunt? En hoe kan ik van dit probleem afkomen?
Eigenlijk is er maar een optie: Rooten en het uitschakelen. Ik heb hier zelf ook last van en zit inmiddels in de acceptatie fase. Het zou fijn zijn als Sony dit als standaard optie zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mikemkm schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:13:
Misschien interessant om te vermelden.

Chrome kan ervoor zorgen dat je toestel automatisch op speaker gaat bij het opnemen. (bij mij is het de afgelopen dagen in ieder geval een aantal maal voorgekomen)

meer hierover:
http://androidworld.nl/ni...and-bij-inkomende-oproep/

even wachten dus op een update :-)
Thanks, vond het al knap irritant dat mijn telefoon automatisch de speaker aanzet als ik opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieB
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Toen ik mijn telefoon voor de eerste keer inschakelde had ik em bij het scherm voor het invoeren van de pincode weer uitgeschakeld. Ik had een nieuwe simkaart erin gedaan, maar was vergeten dat het dus ook een nieuwe pincode had, en op de brief stond dat die achter op de simkaart te vinden was. Dit leverde verder geen probleem op, want bij tweede keer opstarten kreeg ik gewoon alsnog de instellingengids. Ik vraag me alleen af of dit schadelijk had kunnen zijn voor de telefoon? Hij werkt verder prima, dus ik zou zeggen van niet...

Ik vraag me dit ook af, omdat de handleiding vermeldt dat je de telefoon 30 minuten moet opladen voordat je em voor de eerste keer inschakelt. Dit had ik wel gewoon gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DonnieB schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:56:
Beste Tweakers,

Toen ik mijn telefoon voor de eerste keer inschakelde had ik em bij het scherm voor het invoeren van de pincode weer uitgeschakeld. Ik had een nieuwe simkaart erin gedaan, maar was vergeten dat het dus ook een nieuwe pincode had, en op de brief stond dat die achter op de simkaart te vinden was. Dit leverde verder geen probleem op, want bij tweede keer opstarten kreeg ik gewoon alsnog de instellingengids. Ik vraag me alleen af of dit schadelijk had kunnen zijn voor de telefoon? Hij werkt verder prima, dus ik zou zeggen van niet...

Ik vraag me dit ook af, omdat de handleiding vermeldt dat je de telefoon 30 minuten moet opladen voordat je em voor de eerste keer inschakelt. Dit had ik wel gewoon gedaan.
Dat eerste maakt echt helemaal niks uit. Xperia's geven de instellingengids altijd wanneer je de eerste keer op een netwerk komt met een nieuwe SIM-kaart. Die instellingengids doet trouwens niets speciaal, is gewoon een iets snellere manier om met WiFi verbinding te maken en je aan te melden met je Google-account.

Het opladen voor je 'm de eerste keer aanzet, mja, maakt ook zo heel veel niet uit. Het belangrijkst is dat je 'm de eerste keer gewoon niet helemaal leeg laat lopen en wel eens goed laat opladen (een hele nacht best).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
Cyleo schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:03:
[...]

Eigenlijk is er maar een optie: Rooten en het uitschakelen. Ik heb hier zelf ook last van en zit inmiddels in de acceptatie fase. Het zou fijn zijn als Sony dit als standaard optie zou geven.
Nog even over het Fast Dormancy verhaal. Ik kreeg van een T-Mobile medewerker het volgende bericht:

Graag wil ik nog een aantal dingen toevoegen aan bovenstaande verhaal:

NCFD staat voor Network Controlled Fast Dormancy. En dat is een techniek die een paar jaar geleden in leven is geroepen om zoals wat hierboven is aangegeven, het verminderen van het overbelasten van ons netwerk door locatie updates. Door deze locatie updates loopt de batterij van een toestel ook sneller leeg. NCFD is voornamelijk in leven geroepen omdat de iPhone veel problemen had met een leeglopende batterij door locatie updates. Momenteel gebruiken we nog steeds Nokia-Siemens apparatuur(met NCFD) buiten de Randstad, maar dat wordt inderdaad uitgefaseerd binnen 2 jaar(eind 2015).

Buiten de Randstad gebruikt T-Mobile inderdaad nog Fast Dormacy om 'batterydrain' te verminderen. Binnen de Randstad gebruiken we andere technieken om het snel leeglopen van de batterij tegen te gaan.

Even dit aangaande FD. Voor de rest gaat dit niet meer over de Xperia Z. Dus wat mij betreft weer on-topic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17-09 19:19
Goededag,

Sandisk heeft een Micro-SD aangekondigd met 128GB. Gaat dit werken met de Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JJM vd E schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:04:
Goededag,

Sandisk heeft een Micro-SD aangekondigd met 128GB. Gaat dit werken met de Z?
Helaas niet, De Xperia Z heeft alleen maar ondersteuning voor SD Kaarten tot 64Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 21:58

SaN

Sony heeft de Z flink verpest met de laatste update. Ik heb sinds de update last van batterydrain en een proximitysensor die niet meer werkt.

Iemand enig idee hoe die proximitysensor het weer gaat doen? Heb hem vanuit het servicemenu geprobeerd te kalibreren, maar dan krijg ik alleen een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SaN schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:37:
Sony heeft de Z flink verpest met de laatste update. Ik heb sinds de update last van batterydrain en een proximitysensor die niet meer werkt.

Iemand enig idee hoe die proximitysensor het weer gaat doen? Heb hem vanuit het servicemenu geprobeerd te kalibreren, maar dan krijg ik alleen een foutmelding.
Nu je't zegt: De proximity sensor deed hier mijn 1na laatste telefoongesprek ook raar. Ik dacht dat dit nog steeds kwam door de chrome bug.

Battery drain niet meer dan normaal trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyleo op 18-03-2014 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
Chrome bug voor het "speaker opnemen" is geplet:
http://androidworld.nl/ap...er-automatisch-oplossing/

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
SaN schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 00:37:
Waardoor wordt je drain veroorzaakt denk je?
Wakelock detector even installeren, dan weet of het door een app kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Cyleo schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:33:
[...]

Nu je't zegt: De proximity sensor deed hier mijn 1na laatste telefoongesprek ook raar. Ik dacht dat dit nog steeds kwam door de chrome bug.

Battery drain niet meer dan normaal trouwens.
Ik had vanmorgen ook last van de proximity sensor, dacht ook hetzelfde. Misschien dat dit ook met de nieuwe Chrome-update is verholpen? Ik ben deze nu aan het updaten, dus we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 22:55
Vandaag eindelijk mijn Z terug gekregen (deze was weg omdat de backplate begon los te laten).

Ik starte hem op en herkende de taal die ik zag totaal niet en zag bij de SMS app een 1 staan. Ik checkte het bericht en het was een bericht van KPN met de boodschap over de tarieven in Tsjechie.

Duwen ze er bij de reparatie plek soms KPN sim kaarten in om te kijken of het werkt? Maar waarom die andere taal?

Ik heb trouwens Vodafone als provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Hebben meer mensen nog steeds last van het opnemen-en-meteen-op-speaker-probleem? Ik heb meteen de laatse update van Chrome (die het probleem moest verhelpen) geïnstaleerd toen deze uit kwam maar het probleem is gebleven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:22
Deadsy schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:49:
Vandaag eindelijk mijn Z terug gekregen (deze was weg omdat de backplate begon los te laten).

Ik starte hem op en herkende de taal die ik zag totaal niet en zag bij de SMS app een 1 staan. Ik checkte het bericht en het was een bericht van KPN met de boodschap over de tarieven in Tsjechie.

Duwen ze er bij de reparatie plek soms KPN sim kaarten in om te kijken of het werkt? Maar waarom die andere taal?

Ik heb trouwens Vodafone als provider
Het zou kunnen. Toen ik mijn telefoon terugkreeg (een nieuwe uiteindelijk, geen reparatie) stond hij ook op Tsjechisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Danner001 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:14:
Hebben meer mensen nog steeds last van het opnemen-en-meteen-op-speaker-probleem? Ik heb meteen de laatse update van Chrome (die het probleem moest verhelpen) geïnstaleerd toen deze uit kwam maar het probleem is gebleven..
Hier heb ik ook last van... Dacht al dat dit aan mij lag maar ligt dus aan chrome? Zal eens updates proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Danner001 heeft het probleem na de fix dus nog steeds ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Melkunie op 20-03-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat weet ik, maar dat kan (imho) beter centraal ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Pos2007 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:11:
[...]Hier heb ik ook last van... Dacht al dat dit aan mij lag maar ligt dus aan chrome? Zal eens updates proberen.
Dat het aan Chrome lag was al bekend, de laatste update zou het naar verluidt moeten verhelpen. Bij mij is dit echter niet verholpen.
Bedankt! Heb de vraag daar ook gesteld, ik was niet op de hoogte van dit topic. Ik dacht laat ik het hier plaatsen, omdat ik wist dat meerdere mensen hier het probleem ook hebben/hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:56
Vandaag een xperia z binnen gekregen. Erg fijn tot zover als je meer dan 3,5 jaar met een galaxy s1 liep! Meteen de software bijgewerkt en natuurlijk doet mn proximity sensor het maar half bij bellen.

Wat me opviel is dat het tril motortje bij snel toetsen drukken nogal op hol slaat (remt weinig af oid), is dat normaal?

En nog een vraag, het is een t-mobile branded toestel, hoe haal ik die lelijke tmobile start en afsluitschermen weg? Zijn echt walgelijk....
En nog een vraag :+ Ik wil hem het liefst rooten en heb wel gevonden hoe maar dat is voor oudere software, iemand tips?

[ Voor 3% gewijzigd door Mutatie op 20-03-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mutatie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:52:
Vandaag een xperia z binnen gekregen. Erg fijn tot zover als je meer dan 3,5 jaar met een galaxy s1 liep! Meteen de software bijgewerkt en natuurlijk doet mn proximity sensor het maar half bij bellen.

Wat me opviel is dat het tril motortje bij snel toetsen drukken nogal op hol slaat (remt weinig af oid), is dat normaal?

En nog een vraag, het is een t-mobile branded toestel, hoe haal ik die lelijke tmobile start en afsluitschermen weg? Zijn echt walgelijk....
En nog een vraag :+ Ik wil hem het liefst rooten en heb wel gevonden hoe maar dat is voor oudere software, iemand tips?
Rooten onder 4.3 is lastig. T-mobile is makkelijk weg te halen met flashtool (zoek daarop in dit topic en je komt er wel achter. De tril motor is van een ander type dan normaal. Het is een lineair oscillinderende motor, zie: http://thenextweb.com/app...ne-5-vibrate-differently/.

Overigens heb ik sinds vandaag de chrome update en vandaag leek het goed te gaan met mijn proximity sensor. Dit was wel een gesprek van 1 minuut dus dat zegt niet zo heel veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Er zijn toch 2 dingen die me irriteren aan de Sony apps, en wellicht zijn die op te lossen:

1. Album laat per default alle foto's op de telefoon zien. Zowel camera, als de dubieuze WhatsApp plaatjes. Super irritant dat het me niet lukt die default om te zitten in camera map.

2. Sony Walkman speelt geen aankopen uit Google Play Store af. Ik vind de Walkman app een fijne en mooie mp3-app, maar aankopen vanuit de de Android native muziek store moet de native Xperia muziek app gewoon afspelen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chappie112
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06-2024
Mutatie schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:52:

http://unlockbootloader.sonymobile.com/

Hier is de officële site van Sony zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stpan schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:06:
Er zijn toch 2 dingen die me irriteren aan de Sony apps, en wellicht zijn die op te lossen:

1. Album laat per default alle foto's op de telefoon zien. Zowel camera, als de dubieuze WhatsApp plaatjes. Super irritant dat het me niet lukt die default om te zitten in camera map.

2. Sony Walkman speelt geen aankopen uit Google Play Store af. Ik vind de Walkman app een fijne en mooie mp3-app, maar aankopen vanuit de de Android native muziek store moet de native Xperia muziek app gewoon afspelen natuurlijk.
1. Gebruik al vanaf het begin Quickpic, heeft wel onderscheid tussen de verschillende mappen. Liep tegen hetzelfde probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Danner001 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:14:
Is dat het probleem? Dacht dat ik al iets met mijn oor deed. Ben een aantal malen gebeld deze week, en keer op keer direct op luidspreker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Voor de irritante foto's van Whatsapp kun je ook gewoon in de Whatsapp Media map (of hoe dat ding ook heet) een leeg bestandje met de naam .nomedia zetten. Dan los je het euvel ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
alex3305 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:19:
Voor de irritante foto's van Whatsapp kun je ook gewoon in de Whatsapp Media map (of hoe dat ding ook heet) een leeg bestandje met de naam .nomedia zetten. Dan los je het euvel ook op.
Klinkt goed, ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:33
Maar dan kan je ze helemaal niet meer zien in welke album app dan ook...
Ik vind het irritanter dat als je vanuit de camera app naar je laatst gemaakte foto gaat en dan terug swiped, dat je dan ook door alle foto's gaat, ipv alleen de camera foto's.

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:04:
[...]

1. Gebruik al vanaf het begin Quickpic, heeft wel onderscheid tussen de verschillende mappen. Liep tegen hetzelfde probleem aan.
Dat kan in de Album app ook. In het tweede tablad kun je via folders browsen.

Over puntje 2: De Music app van Google slaat alles niet als MP3 op, dus daar kan de walkman speler niet zoveel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gewoon quickpic gebruiken, werkt veel fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick Dekker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
iemand een idee, sinds een uurtje krijg ik

"Er is een fout opgetreden of de verbinding is verbroken"

Deze melding krijg ik om de tien seconden terwijl alles naar behoren werkt en de verbinding prima is.

Ben er inmiddels achter.....het was en is de NOS teletext app die problemen geeft....dus maar even gestopt

[ Voor 21% gewijzigd door Dick Dekker op 22-03-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Op vakantie de Iguazu-watervallen in Argentinië bezocht, inclusief boottocht naar onder de watervallen zelf. Ik dacht wel een mooi filmpje te kunnen maken met mijn waterdichte Z, waarvan de klepjes op zeker dicht zaten. Wat schetste mijn verbazing toen twee uur later mijn telefoon weliswaar nog werkte, maar de hele cameralens van de binnenkant was beslagen door kleine druppeltjes.

Ik schrok nogal, maar gelukkig werkte het toestel zelf nog wel. Heb hem uitgeschakeld en daarna met het bovenste klepje open een avondje bij de droge lucht van de airco neergelegd. Godzijdank was daarna de lens weer droog. Hierna weer het toestel en ook de camera kunnen gebruiken zonder problemen, maar ik zet mijn vraagtekens bij de 'durability' van de waterdichtheid.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
De zoekwoorden zijn: 'achterkant, lijm, loslaten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Heb je dat tegen mij? Ik heb niet het idee dat de achterkant aan het loslaten is.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Waarschijnlijk was het warm daar, ik heb dat af en toe ook als ik in warme vochtige gebieden (stoom) ben geweest. Stoom dringt op een of andere manier hoe dan ook door en dat blijft hangen bij je cameralens/zen. Is niets tegen aan te doen, gewoon halve á hele dag wachten en het trekt weer weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Bedankt voor de suggestie, ik denk echter niet dat het de temperatuur was (op nog warmere dagen had ik nergens last van), maar dat er toch ergens een kleine beschadiging zit (omhulsel, klepje zelf) waardoor er water in het toestel zelf terecht gekomen is. Ik was zelf ook helemaal doorweekt na dat tochtje naar de voet van de watervallen. Gelukkig is het goed afgelopen, ik meld dit meer even bij wijze van waarschuwing.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
Tsjipmanz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:44:
Heb je dat tegen mij? Ik heb niet het idee dat de achterkant aan het loslaten is.
Je bent niet de eerste iig: http://forum.xda-develope...s-coming-unglued-t2304680 (ik heb er zelf ook last van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Sorry maar ik volg je niet helemaal. Nogmaals: ik heb geen last (althans niet zichtbaar) van een loslatende achterkant. Dat is volgens mij het probleem dat daar wordt omschreven.

Het probleem bij mij was dat er - nadat mijn toestel nat was geworden - ook water aan de binnenkant zat, dit zag ik omdat het ook tegen de binnenkant van de lens aanzat.

- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Tsjipmanz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:57:
Sorry maar ik volg je niet helemaal. Nogmaals: ik heb geen last (althans niet zichtbaar) van een loslatende achterkant. Dat is volgens mij het probleem dat daar wordt omschreven.

Het probleem bij mij was dat er - nadat mijn toestel nat was geworden - ook water aan de binnenkant zat, dit zag ik omdat het ook tegen de binnenkant van de lens aanzat.
Lijkt me gezien de plaats die je bezocht (waterval in een warm land) eerder aan hoge luchtvochtigheid te liggen dan aan echte lekkage. (let wel dat het dus om de combi gaat van warm en zeer vochtige omgeving (iets dat je bij een waterval niet kan vermijden)) Dat maakt je telefoon niet minder nat, maar het is wel een beter begrijpbare situatie.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ik ben inmiddels aan mijn 3e XZ toe (allemaal binnen de garantie gelukkig), en het valt me nu pas op dat ik enorm veel krassen op het scherm erbij heb gekregen.

Hebben verschillende generaties ook een verschillende krasbestendigheid? Of is het meer een kwestie dat nu ik eindelijk een XZ heb die langer dan 2 maanden meegaat het nu pas opvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Stpan schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:54:
Ik ben inmiddels aan mijn 3e XZ toe (allemaal binnen de garantie gelukkig), en het valt me nu pas op dat ik enorm veel krassen op het scherm erbij heb gekregen.

Hebben verschillende generaties ook een verschillende krasbestendigheid? Of is het meer een kwestie dat nu ik eindelijk een XZ heb die langer dan 2 maanden meegaat het nu pas opvalt?
Dat laatste. Er zit een screenprotector over de XZ heen die nogal snel krast. Waarschijnlijk helpt het mooie weer van de laatste tijd ook niet mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Heb je wel het gebruikelijke onderhoud gepleegd dat voor al dit soort waterdichte apparaten noodzakelijk is? Zoek anders even op mijn eerdere posts in dit topic voor wat meer info.

Die van mij gaat helaas komende week terug voor garantie. Ik heb hem sinds hij in nl verkrijgbaar is via kpn. De achterkant begint nu los te laten en ik heb al een tijdje last van dode pixels in de cam. Ik heb al een tijdje een Nexus 5 als "main phone" dus de dode pixels storen me niet zo, maar ik gebruik hem al vanaf het begin om onder de douche wat filmpjes op youtube te kijken en sporadisch voor onderwaterfilmpjes.
Al mijn indicatoren zijn nog wit en ik heb verder ook geen waterschade, sinds het probleem met de achterkant bekend is controleer ik dat gelukkig regelmatig.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Exorcist schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:45:
[...]

Is dat het probleem? Dacht dat ik al iets met mijn oor deed. Ben een aantal malen gebeld deze week, en keer op keer direct op luidspreker..
Is hier al een oplossing voor?
Ik vind dit echt gruwelijk irritant namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
remoendoo schreef op zondag 30 maart 2014 @ 10:48:
[...]

Is hier al een oplossing voor?
Ik vind dit echt gruwelijk irritant namelijk..
Chrome was de veroorzaker van dit probleem. Met de laatste update zou het ook bij jou moeten zijn verholpen. Zelf moest ik eerst de updates van chrome verwijderen, en vervolgens weer updaten, voordat het probleem was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vandaag ook last gehad van vocht in de lens, nadat ik m'n Z onder de kraan had afgespoeld. Gelukkig is het weer weg nadat ik het klepje voor de headphone even open heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick Dekker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
Jullie zijn gewoon allemaal gek om Smartphones met water te behandelen, af te spoelen, onder water te dompelen........waar dient dit voor? Geen zinnig mens gaat daar toch voor.....Ik spoel mijn TV toch ook niet af met water. En achteraf maar zeuren. Wie neemt zijn telefoon onder water op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenaci
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-03-2024
Dick Dekker schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:04:
Jullie zijn gewoon allemaal gek om Smartphones met water te behandelen, af te spoelen, onder water te dompelen........waar dient dit voor? Geen zinnig mens gaat daar toch voor.....Ik spoel mijn TV toch ook niet af met water. En achteraf maar zeuren. Wie neemt zijn telefoon onder water op ?
De xperia z heeft een certificaat voor water dicht. Als hij dit dan niet is (onder normaal gebruik) maakt het niet uit of jij het zinnig vond om te doen. In de TV reclame lieten ze ook zien dat je hem kan afspoelen om schoon te maken(best handig en nuttig) dus moet hij dat kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dick Dekker schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:04:
Ik had last van aardig wat stof, dus dat heb ik weggespoeld. Sony adverteert ook met het feit dat de Xperia Z waterdicht is. Ik heb nog nooit eerder vocht in de lens gehad, ook niet na onderdompelen.. Overigens durf ik mijn Z niet meer onder te dompelen sinds deze enige tijd terug
gerepareerd is.

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 30-03-2014 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op zondag 30 maart 2014 @ 19:14:
[...]

Ik had last van aardig wat stof, dus dat heb ik weggespoeld. Sony adverteert ook met het feit dat de Xperia Z waterdicht is. Ik heb nog nooit eerder vocht in de lens gehad, ook niet na onderdompelen.. Overigens durf ik mijn Z niet meer onder te dompelen sinds deze enige tijd terug
gerepareerd is.
Na één kapotte xperia z kan ik toch iedereen adviseren die een Z heeft zonder oplaaddock hem na een halfjaar niet meer onderwater te houden. Mijn oude z kreeg namelijk een rood stickertje nadat een ultra klein beetje vocht naar binnen is gekomen (in de usb-klep). Dus weg garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:17:
[...]
Na één kapotte xperia z kan ik toch iedereen adviseren die een Z heeft zonder oplaaddock hem na een halfjaar niet meer onderwater te houden. Mijn oude z kreeg namelijk een rood stickertje nadat een ultra klein beetje vocht naar binnen is gekomen (in de usb-klep). Dus weg garantie!
Wat heeft het wel of niet hebben van een oplaaddock te maken met de waterdichtheid van het toestel? Zitten er speciale elfjes in zo'n dock die het toestel onderhouden?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenaci
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-03-2024
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:17:
[...]

Dit is dus niet waar!! Ik had ook na het afspoelen water in me toestel gekregen(veilige modus en aan en uit knop deed het niet meer) gewoon mee naar de winkel gegaan(hey ben je er weer) opgestuurd en een nieuwe gehad. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
rockhopper schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:00:
[...]

Wat heeft het wel of niet hebben van een oplaaddock te maken met de waterdichtheid van het toestel? Zitten er speciale elfjes in zo'n dock die het toestel onderhouden?
Met dock hoef je geen klepjes te openen voor het opladen, dus minder slijtage van dat klepje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

El_Bandito schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:17:
Hallo, ik heb een Xperia sinds mei vorig jaar, met volle tevredenheid. Helaas is eergisteren mijn camera raar gaan doen, autofocus werkte niet meer, hij stelde zich niet meer scherp. Telefoon dus retour gestuurd aan de webshop waar ik hem gekocht heb (Smart2have). Binnen een dag al reactie dat mijn klacht inderdaad aanwezig was. Kosten om te lateren repareren waren teveel en de Xperia S is ook niet meer op voorraad. Dus, ik kreeg het aanbod om kosteloos een nieuwe Huawei P6 te krijgen, of met bijbetaling van 50 euro een nieuwe Xperia Z. Wat denken jullie?
Ik heb dezelfde ervaring gehad met smart 2 have.
Volgens mij was mijn telefoon in 3 dagen stuk, doordat hij in mijn broekzak(voor zat)
ik vermoed door spanning op het scherm.
smart2have.nl biedt gewoon slechte service,
en het rating-deel van hun site is niet eerlijk, want slechte kritiek wordt verwijderd.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
3x3 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:32:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring gehad met smart 2 have.
Volgens mij was mijn telefoon in 3 dagen stuk, doordat hij in mijn broekzak(voor zat)
ik vermoed door spanning op het scherm.
smart2have.nl biedt gewoon slechte service,
en het rating-deel van hun site is niet eerlijk, want slechte kritiek wordt verwijderd.
[Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen

[ Voor 13% gewijzigd door Danner001 op 01-04-2014 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Fotogravinnetje schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:56:
[...]

Met dock hoef je geen klepjes te openen voor het opladen, dus minder slijtage van dat klepje
Ah ja, daar had ik niet bij stilgestaan. Bedankt voor de uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets bekend over een komende update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Laatst online: 29-11-2022
Deze vraag heb ik al een keer eerder gesteld: hebben er hier meer mensen last dat de Facebook app op de Xperia Z niet goed werkt? Dat wil zeggen dat de updates niet doorkomen en ik geen verbinding kan maken terwijl mijn internet verbinding goed is. Ik heb de app al een aantal opnieuw geïnstalleerd etc. maar dat blijkt niet te werken.

Iemand anders die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Marc_87 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 07:05:
Deze vraag heb ik al een keer eerder gesteld: hebben er hier meer mensen last dat de Facebook app op de Xperia Z niet goed werkt? Dat wil zeggen dat de updates niet doorkomen en ik geen verbinding kan maken terwijl mijn internet verbinding goed is. Ik heb de app al een aantal opnieuw geïnstalleerd etc. maar dat blijkt niet te werken.

Nee, bij mij werkt de app net zo ruk als op ieder ander toestel. Ik denk ook dat het gewoon aan de Facebook app ligt, dat is gewoon een gedrocht.

Ik vind het trouwens jammer dat de music unlimited integratie in de walkman app zo slecht is, dat wil zeggen, ik vind het erg irritant dat je telkens moet inloggen als je walkman opstart. Dit kost zo 30 seconden en dit vind ik echt te lang, zeker als je het vergelijkt met play music die gewoon geen inlogscherm toont. Dus jammer voor Sony, maar ik ga weer terug naar Spotify of All Acces eens proberen. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
Marc_87 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 07:05:

Bij mij geen enkel probleem. Facebook werkt prima. Op alle manieren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tenaci schreef op maandag 31 maart 2014 @ 18:38:
[...]

Dit is dus niet waar!! Ik had ook na het afspoelen water in me toestel gekregen(veilige modus en aan en uit knop deed het niet meer) gewoon mee naar de winkel gegaan(hey ben je er weer) opgestuurd en een nieuwe gehad. O-)
Dit is dus wel waar!! Ik had mn toestel ge-preorderd en heb een abbo bij t-mobile. Zowel sony als t-mobile vertelden mij dat zodra er een sticker rood is en er zit vochtschade in, dat er dan geen garantie meer op zit.

En ja ik heb meer mensen gesproken die exact hetzelfde hadden. Dit was wel voor de radar periode dus sony zal het nu misschien anders aanpakken.
Ps. Ja ik ben dr weer, ik lees om de paar dagen dit forum.

"Wat heeft het wel of niet hebben van een oplaaddock te maken met de waterdichtheid van het toestel? Zitten er speciale elfjes in zo'n dock die het toestel onderhouden?'"
Dan slijt het rubber niet en buigt het klepje niet naar buiten. Www.man-man-man.nl

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierr
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Die sticker wordt in principe al rood als je met koptelefoon op de fiets zit en het regent, bij mij gebeurde dat een keer tijdens hardlopen toen er een bui was. Ga er dan ook vanuit dat ze die sticker niet heel letterlijk nemen betreffend de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:28:
[...]

Dit is dus wel waar!! Ik had mn toestel ge-preorderd en heb een abbo bij t-mobile. Zowel sony als t-mobile vertelden mij dat zodra er een sticker rood is en er zit vochtschade in, dat er dan geen garantie meer op zit.

En ja ik heb meer mensen gesproken die exact hetzelfde hadden. Dit was wel voor de radar periode dus sony zal het nu misschien anders aanpakken.
Ps. Ja ik ben dr weer, ik lees om de paar dagen dit forum.

"Wat heeft het wel of niet hebben van een oplaaddock te maken met de waterdichtheid van het toestel? Zitten er speciale elfjes in zo'n dock die het toestel onderhouden?'"
Dan slijt het rubber niet en buigt het klepje niet naar buiten. Www.man-man-man.nl
Vanwaar die agressieve reactie? Ze kunnen het nog zo hard zeggen, als de ervaring leert dat het in de praktijk anders is, dan doet dat er toch niet toe. Heb zelf ook een rood stickertje teruggestuurd, gratis een nieuwe gekregen. Overigens ruim voor Radar zich er mee ging bemoeien. Maar blijkbaar is dat niet waar, dus ik zal wel helemaal gek zijn 8)7

En houd alsjeblieft je neerbuigende links voor je. Daar zit echt niemand op te wachten. Discussies met respect graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Melkunie schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 13:57:
[...]

Vanwaar die agressieve reactie? Ze kunnen het nog zo hard zeggen, als de ervaring leert dat het in de praktijk anders is, dan doet dat er toch niet toe. Heb zelf ook een rood stickertje teruggestuurd, gratis een nieuwe gekregen. Overigens ruim voor Radar zich er mee ging bemoeien. Maar blijkbaar is dat niet waar, dus ik zal wel helemaal gek zijn 8)7

En houd alsjeblieft je neerbuigende links voor je. Daar zit echt niemand op te wachten. Discussies met respect graag.
Ken hier ook genoeg mensen in mijn omgeving die een telefoon met verkleurde indicator hebben teruggestuurd en die prima geholpen zijn. Ook voor het radar gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-08 13:20
Hai,

Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een vervanger voor mijn SGS2.
Mijn oog was gevallen op de Xperia Z, maar ik lees hier toch wel een hoop beangstigende berichten.
Is het echt zo'n onebtrouwbaar toestel? Als ik zie dat er zelfs al een aparte draad is voor herstellingen etc.
Zijn er trouwens nog wat dingetjes die interessant om weten zijn die je niet in de reviews terugvind?
Past hij bv nog vlot in je broekzak als je fietst etc?
Heb niet veel zin om een foon te kopen die dan na een maand al uit elkaar hangt of (letterlijk) uit zijn voegen barst :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Het antwoord op jouw vraag is hier volgens mij al meerdere keren gegeven:

Ja, er zijn wel wat problemen die inmiddels ook bekend zijn en als het goed is ook gewoon ruimhartig worden opgelost. En hoe veel goed werkende toestellen zullen er zijn, denk je?

De maanden dat ik een Z heb gehad heeft ie het prima gedaan. Toch is 1 van de redenen dat ik hem heb geruild voor een Z1 compact dat ik het net niet lekker vond fietsen met de Z in m'n broekzak. Het kan, maar het voelt toch niet helemaal lekker.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:43
Belgerbil schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:07:
Hai,

Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een vervanger voor mijn SGS2.
Mijn oog was gevallen op de Xperia Z, maar ik lees hier toch wel een hoop beangstigende berichten.
Is het echt zo'n onebtrouwbaar toestel? Als ik zie dat er zelfs al een aparte draad is voor herstellingen etc.
Zijn er trouwens nog wat dingetjes die interessant om weten zijn die je niet in de reviews terugvind?
Past hij bv nog vlot in je broekzak als je fietst etc?
Heb niet veel zin om een foon te kopen die dan na een maand al uit elkaar hangt of (letterlijk) uit zijn voegen barst :).
Je moet denk ik in het achterhoofd houden dat mensen met problemen veel sneller van zich laten horen/een forum opzoeken dan mensen die prima tevreden zijn. Ik ben nog altijd erg tevreden met het toestel en heb geen enkel probleem gehad met de telefoon. De enige reden waarom ik hem binnenkort (mogelijk) wil vervangen is omdat ik een behoorlijke gadgetfreak ben en de Xperia Z2 toch wel erg goed is (betere speakers, beter scherm, betere camera enzovoorts).

Verder past de telefoon prima in mijn broekzak en merk je misschien alleen iets met heel strakke jeans op de fiets. Andere dingen die mij als gebruiker opvallen:
- Accuduur is bij mij (licht/middel gebruik) prima, de Stamina-modus doet zijn werk goed. Gemiddeld doe ik 2 dagen met een lading (+- 2 uur screen on time), bij weinig gebruik haal ik bijna 3 dagen en zet ik de telefoon 's nachts in Airplane modus (0-1% drain over de hele nacht) dan haal ik wel 4 dagen. Bij zwaar gebruik gaat hij wel redelijk snel leeg.
- Kijkhoeken zijn heus niet zo dramatisch als sommigen doen voorkomen. Ja, je ziet de kleuren wat veranderen als je onder een extreme hoek kijkt, maar is dit storend/doe je dit bij normaal gebruik? Nee.
- De screenprotectors op de telefoon (zouden) heel snel bekrast raken. Bij de mijne is er na meer dan een jaar nog geen enkel krasje op de voorkant te bekennen, de achterkant zit wel vol met kleine krasjes van het schuiven op tafel enzovoorts. Echter, met de witte versie van de telefoon zie je dit veel minder dan bij de zwarte variant. Mijn telefoon heeft nooit in een hoesje gezeten (zonde van zo'n mooi design), ik ga er niet extreem voorzichtig en ook niet argeloos mee om.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
Ik kan alleen maar aansluiten bij de reactie hierboven. Ook ik ben zeer tevreden met mijn Z.
Voor de rest voelt hij gewoon fijn aan, een heerlijke dunne plaat in je handen.

Mocht ik nu een toestel mogen kiezen koos ik ook voor de Z2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Laatst online: 12:25
Een beetje tegengas op wat hier boven staat.
Het scherm is wel echt een stuk slechter dan bijvoorbeeld de Samsung S3/S4/S5.
Ik heb ook een Z en het is best een aardig toestel, maar qua scherm moet je hem echt niet naast de 2 eerder genoemde houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mocht je je zorgen maken, de consumentenbond stuurde vandaag nog wat nieuws over de xperia Z in hun nieuwsbrief.
Aangezien ik zelf één van de ongelukkigen ben wiens usb-poort stukging en inmiddels al heb laten repareren (lees: is vervangen door een nieuw toestel door dynafix tegen een heftig bedrag) tegen betaling dus.
Naar aanleiding van de nieuwsbrief las ik dus dat er een actie is (geweest) naar aanleiding van diverse problemen. Ik heb daarom vandaag contact opgenomen met sony om eens te kijken of ik alsnog mijn geld terug kan krijgen. Zodra ik meer weet meld ik het hier.

Verder ben ik erg tevreden met het toestel. Het naast een ander toestel leggen vind ik niet zo nuttig, het toestel werkt prima. De klepjes zijn even wennen en niet heel handig, maar als voordeel heb je dat ie beter tegen een buitje kan. Ik had hiervoor een huawei G615 maar de sony bevalt toch echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Laatst online: 10-09 23:05
Arjant2 schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:53:
Een beetje tegengas op wat hier boven staat.
Het scherm is wel echt een stuk slechter dan bijvoorbeeld de Samsung S3/S4/S5.
Ik heb ook een Z en het is best een aardig toestel, maar qua scherm moet je hem echt niet naast de 2 eerder genoemde houden...
Heb op dit moment een GS3 als tijdelijke vervanging voor mijn Z en moet toch zeggen dat ik het scherm van de Xperia Z beter er uit vindt zien. De kleuren op de GS3 zijn veel te opgeblazen en niet bepaald natuurgetrouw. Amoled geeft natuurlijk wel betere zwart waarden, maar verder is het naar mijn mening echt geen beter scherm. Verder erger ik mij heel erg aan de bloatware van Samsung, maar dat is ook een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-08 13:20
Hoe zit het ook trouwens met dat blijkbaar o zo broze glas?
Heb namelijk geen zin om het om zeep te helpen als ik gewoon ga zitten of met men gsm in men broekzak de fiets opstap. Heb men telefoon weliswaar alleen maar in men broekzak zitten als ik me verplaats.
Voor de rest ligt ie op men bureau/tafel of op men stoel als ik in de wagen zit.
Geluid van de speaker schijnt ook langs de héél lage kant te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Belgerbil schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:34:
Heb namelijk geen zin om het om zeep te helpen als ik gewoon ga zitten of met men gsm in men broekzak de fiets opstap. Heb men telefoon weliswaar alleen maar in men broekzak zitten als ik me verplaats.
Voor de rest ligt ie op men bureau/tafel of op men stoel als ik in de wagen zit.
Ik heb ook altijd m'n Z in mijn broekzat zitten tijdens fietsen/openbaar vervoer. Daar kan hij goed tegen. En het geluid valt ook nog mee hoor ;)

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Laatst online: 10-09 23:05
Geen enkel probleem mee gehad, altijd in mn broekzak. Ook wel eens laten vallen van meer dan een meter, wel altijd in een hoesje. Speaker is natuurlijk niet vergelijkbaar met HTC One, maar niet onoverkomelijk, over de plek had wel iets beter nagedacht kunnen worden, maar nog altijd beter dan op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dat glas kan door het exoskelet meer hebben dan je in eerste instantie zou denken. Heb deze telefoon vallen zien overleven zonder zichtbare schade die echt pijnlijk waren om aan te zien. Zolang hij op de randen valt gaat het wel goed. Het glas breekt eigenlijk pas als je iets scherps recht op het glas krijgt (maar dat is bij iedere telefoon natuurlijk zo).
Pagina: 1 ... 74 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.