Belgerbil schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:07:
Hai,
Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een vervanger voor mijn SGS2.
Mijn oog was gevallen op de Xperia Z, maar ik lees hier toch wel een hoop beangstigende berichten.
Is het echt zo'n onebtrouwbaar toestel? Als ik zie dat er zelfs al een aparte draad is voor herstellingen etc.
Zijn er trouwens nog wat dingetjes die interessant om weten zijn die je niet in de reviews terugvind?
Past hij bv nog vlot in je broekzak als je fietst etc?
Heb niet veel zin om een foon te kopen die dan na een maand al uit elkaar hangt of (letterlijk) uit zijn voegen barst

.
Je moet denk ik in het achterhoofd houden dat mensen met problemen veel sneller van zich laten horen/een forum opzoeken dan mensen die prima tevreden zijn. Ik ben nog altijd erg tevreden met het toestel en heb geen enkel probleem gehad met de telefoon. De enige reden waarom ik hem binnenkort (mogelijk) wil vervangen is omdat ik een behoorlijke gadgetfreak ben en de Xperia Z2 toch wel erg goed is (betere speakers, beter scherm, betere camera enzovoorts).
Verder past de telefoon prima in mijn broekzak en merk je misschien alleen iets met heel strakke jeans op de fiets. Andere dingen die mij als gebruiker opvallen:
- Accuduur is bij mij (licht/middel gebruik) prima, de Stamina-modus doet zijn werk goed. Gemiddeld doe ik 2 dagen met een lading (+- 2 uur screen on time), bij weinig gebruik haal ik bijna 3 dagen en zet ik de telefoon 's nachts in Airplane modus (0-1% drain over de hele nacht) dan haal ik wel 4 dagen. Bij zwaar gebruik gaat hij wel redelijk snel leeg.
- Kijkhoeken zijn heus niet zo dramatisch als sommigen doen voorkomen. Ja, je ziet de kleuren wat veranderen als je onder een extreme hoek kijkt, maar is dit storend/doe je dit bij normaal gebruik? Nee.
- De screenprotectors op de telefoon (zouden) heel snel bekrast raken. Bij de mijne is er na meer dan een jaar nog geen enkel krasje op de voorkant te bekennen, de achterkant zit wel vol met kleine krasjes van het schuiven op tafel enzovoorts. Echter, met de witte versie van de telefoon zie je dit veel minder dan bij de zwarte variant. Mijn telefoon heeft nooit in een hoesje gezeten (zonde van zo'n mooi design), ik ga er niet extreem voorzichtig en ook niet argeloos mee om.