Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Ja, dat blijft een beetje een Sony ding met die aggressive post-processing. Ik ben er ook geen groot fan van. Misschien dat ze ooit nog de optie geven om in RAW op te slaan zoals sommige Lumia's dat nu kunnen, dan is er best wat van te bakken. Sowieso vind ik dat onder 4.3 de Manual mode veel betere foto's maakt dan superiour automatic.eymey schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:02:
Ik heb vanavond nog eens wat de camerasoftware zitten spelen.
Ik blijf het teleurstellend vinden dat Sony het nodig vindt om, zelfs al heb je hem op manual staan, zo'n agressieve processing en jpeg compressie toe te passen en dat je dit nog steeds op geen enkele manier kan aanpassen.
Wat me trouwens opvalt: Als ik de plugin voor onscherpe achtergrond gebruik en ik neem de foto zodanig dat hij geen onderwerp kan vinden om een onscherpe achtergrond bij te genereren, dan is het fotobestand dat hij (toch) opslaat ineens 2x zo groot als normaal. En wél met detail.
Het kan dus wél!
Is Sony nou echt compleet blind (of doof) voor dit soort kritieken?
De Z zal dit niet krijgen, de processor in onze telefoon ondersteunt geen 4K. Slomo zou wel heel tof zijn, weet niet zeker of dat ondersteund wordt, maar met een lagere resolutie lijkt mij dat dit moet kunnen.Gmount schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 09:29:
Volgens mij krijgen we het juist niet, dus wat valt er dan mee? Een optie voor slowmotion lijkt me wel leuk, maar die zullen we dan ook wel niet krijgen.
Geen rare apps, de meeste batterij drain gaat naar het scherm, echt volledig random reboot het toestel, meestal als hij gewoon niets ligt te doen...Cyleo schreef op maandag 10 februari 2014 @ 15:49:
[...]
Heb je dan ook een app die extreem veel batterij drained? Ik heb namelijk geen last er van, misschien dat het een parasitaire app is.
Ik draai nu 4.2.2 (build 10.31.A.2.67) en geen problemen meer. Het is dat m'n vriendin laatst vroeg hoe m'n telefoon het nu deed, anders was ik die problemen al lang vergeten.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Op zich ben ik wel te spreken over de aanpassingen, ik vind alleen het aanraakgeluid wat minder
Is dit geluid ook aan te passen? De enige optie die ik kan vinden is het uitschakelen van het geluid.
PSN id: NL_SToRM
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Edit: en zojuist weer een update van 8mb.
[ Voor 43% gewijzigd door SToRM666 op 11-02-2014 19:28 ]
Straks maar 's ff vanaf m'n MBA proberen.
Blown past falling sands
toevallig supersu met root bescherming aan?Apie! schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 20:23:
Hmmm, ik heb de update nu OTA binnen, maar nu al 4x na het opstarten de melding "Kan niet installeren.". Dan moet ik de update opnieuw downloaden en begint het van voor af aan.
Straks maar 's ff vanaf m'n MBA proberen.
Blown past falling sands
[ Voor 68% gewijzigd door eymey op 12-02-2014 08:45 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb de OTA gedraaid met root bescherming van een volledig up-to-date SuperSU, maar dat mocht niet baten. Overigens geen problemen met de installatie van de OTA gehad verder, alleen zegt SuperSU nu dat ik na een update naar 4.3 zelf maar uit moet zoeken hoe ik weer root.
In Nederland rolt de (kleine) update dus vooralsnog alleen uit voor KPN-customized toestellen.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
[ Voor 3% gewijzigd door Fotogravinnetje op 12-02-2014 10:07 ]
Uhm, uit voorgaande berichten kan je opmaken dat er op dit moment sprake is van twee updates. Namelijk de 'grote' upgrade naar 4.3 en een kleine bugfix upgrade.Gmount schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:00:
Ik heb hem gisteren ook OTA gekregen op mijn unbranded z
Dus wat bedoel je nou met "hem" ?
Uhm nee, volgens mij niet. Zoals ik het begrijp is er de 'grote' 4.3 update die nu blijkbaar ook OTA beschikbaar is. En de kleine update van 0,8 MB, die er voorlopig voor KPN-branded toestellen is.Fotogravinnetje schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:07:
Ah, even voor alle duidelijkheid (als ik alles goed begrijp) : er is een mini-update (van 0,8MB) die uitgerold wordt, maar waarbij het fw-nummer niet verandert (de update die ik gisteren gekregen heb op NL-generic). Dit nieuws gaat over een iets grotere update met ook ander fw-nummer, die op dit moment blijkbaar alleen nog voor NL-KPN uitgerold wordt in Nederland, rest zal nog even geduld moeten hebben
[ Voor 49% gewijzigd door eymey op 12-02-2014 10:54 ]
Als ik het goed begrijp is daarbij de kleine update (2) een fix voor NL specifieke apps zoals Ambroos aangaf.
De andere update die nu alleen voor KPN is (3) voegt nog meer algemene fixes toe.
En je hebt dus een Generic_NL toestel ?
Ik ben overigens dan wel benieuwd naar "update 3", die met meer algemene fixes. Ik ben op dit moment echt heel erg ontevreden met de batterijduur.
Ik hoop dat dit met een toekomstige "update 3" voor Generic_NL weer recht getrokken kan worden.
De enige 'customization' die ik in 4.2 overigens had gedaan, toen ik ook nog een indrukwekkende batterijduur had, was dat ik "fast dormancy" uit had gezet. Weet niet of dat uberhaupt gerelateerd is maar goed. Ik kan het nu ook niet testen onder 4.3 want om met fast dormancy te klooien heb je root toegang nodig.
Toen ik vervolgens naar Hi ging (met fast dormancy nog steeds uit) verbeterde de accuduur drastisch.
Echter, met 4.3 zit ik dus weer op "Vodafone niveau"
[ Voor 12% gewijzigd door eymey op 12-02-2014 13:31 ]
[ Voor 22% gewijzigd door Fotogravinnetje op 12-02-2014 14:19 ]
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Met Google kwam ik diverse mensen tegen met hetzelfde probleem en hier in het topic ook.
Is dit een dusdanig erkend probleem dat ik hem gewoon even langs kan brengen bij Dynafix (ik kom vaker in Nuth en heb al eens een toestel gewoon langsgebracht).
Of kan ik dit beter via Sony laten lopen?
Verwijderd
Naar mijn ervaringen kan je het beste eerst naar Sony bellen, of langs een provider winkel gaan. Dan kunnen zij daar over oordelen. Je kunt hem daarna altijd zelf nog langsbrengen.Deadsy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:34:
Ik merkte gisteren dat de achterkant van mijn Z los begint te laten (links boven vlak onder de camera).
Met Google kwam ik diverse mensen tegen met hetzelfde probleem en hier in het topic ook.
Is dit een dusdanig erkend probleem dat ik hem gewoon even langs kan brengen bij Dynafix (ik kom vaker in Nuth en heb al eens een toestel gewoon langsgebracht).
Dynafix heeft een tijdje geleden het recht om Sony-toestellen te repareren verloren (en terecht). Sony doet nu alles via Teleplan en Dynafix moet toestellen die toch bij hun aankomen doorsturen naar Teleplan.Deadsy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:34:
Ik merkte gisteren dat de achterkant van mijn Z los begint te laten (links boven vlak onder de camera).
Gewoon via de winkel van aankoop gaan, of contact opnemen met Sony zelf. Via de Xperia Care-pagina kan je meestal snel je telefoon laten repareren.
Hoe oud is je camera en game je veel? (wordt de telefoon regelmatig warm)?Deadsy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 16:34:
Zelf heb ik gisteravond laat via PC Companion de 10.4.1.B.0.101 update binnen gehaald voor mijn NL-Generic.Fotogravinnetje schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:37:
Ik heb de update via de Update Service binnengehaald. NL-generic dus. Moet nog zien of ik verschil ga merken
En tot nu toe ziet het er met name voor wat betreft het accuverbruik weer een stuk beter uit! Vanochtend om 07:00 van de lader, ong. 20 minuten activiteiten met scherm aan. En op dit moment zit de accu op 89%.
Hier staat een gedetailleerde guide hoe het moet vanaf Part B http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2311211
Als ik namelijk een vorige NL generic flash komt mijn Z in een bootloop en kan ik hem dus niet via PCC updaten....
[ Voor 19% gewijzigd door Durazno op 13-02-2014 12:44 ]
Bedankt dan doe ik het via Sony.AmbroosV schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:45:
[...]
Dynafix heeft een tijdje geleden het recht om Sony-toestellen te repareren verloren (en terecht). Sony doet nu alles via Teleplan en Dynafix moet toestellen die toch bij hun aankomen doorsturen naar Teleplan.
Gewoon via de winkel van aankoop gaan, of contact opnemen met Sony zelf. Via de Xperia Care-pagina kan je meestal snel je telefoon laten repareren.
@PROximity
Ik game niet veel maar bij het gamen en bepaalde andere activiteiten word hij op die plek wel warm, alhoewel dat de laatste tijd wel een stuk minder is.
Hij zal komende april 1 jaar oud zijn dus ik ga er vanuit dat het gewoon onder de garantie gefixed word.
Oeps, niet goed gekekeneymey schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:56:
Hehe waarom zeg je dat tegen mij?(volgens mij was ik niet de game vraagsteller)
Edit: Uitschakelen van stamina helpt overigens, maar dat is natuurlijk geen echte oplossing en nog altijd vreemd dat het nu opeens zo is. Denk dat het aan 4.3 ligt en dat opnieuw installeren van 4.3 zou helpen. Kan je 4.3 opnieuw installeren zonder iets kwijt te raken (waaronder alle geinstalleerde apps en alle gegevens in deze apps?)
[ Voor 26% gewijzigd door masterjorie op 14-02-2014 08:11 ]
Verwijderd
Hier ook de update naar 4.3 binnen maar heb nu heb ik bij het filmen geen flits meer, hebben meerdere mensen dit? Als ik foto's maak doet de flits het wel en ook bij filmen doet de zaklamp het maar als ik de camera bij filmen op automatisch zet heb ik dus geen flits meer iemand een oplossing?
Ik snap je probleem niet echt? Je hebt toch alleen een zaklamp bij filmen en geen flits?Verwijderd schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:12:
Hallo,
Hier ook de update naar 4.3 binnen maar heb nu heb ik bij het filmen geen flits meer, hebben meerdere mensen dit? Als ik foto's maak doet de flits het wel en ook bij filmen doet de zaklamp het maar als ik de camera bij filmen op automatisch zet heb ik dus geen flits meer iemand een oplossing?
Ik kan weer m'n Smartwatch 2 verbonden laten blijven en toch met wifi netwerken verbinden!
Nadeel:
Mijn kompas blijft rondjes draaien (hetgeen hele vage effecten oplevert in de AR effect camera app), nog geen oplossing voor gevonden.
Edit: oplossing gevonden, maar weet niet wat het nu precies was. Uiteindelijk lijkt het 'rondjes 8 draaien in de lucht' geholpen te hebben na een x aantal keer.
[ Voor 23% gewijzigd door Myedvyed op 14-02-2014 14:19 ]
Verwijderd
Ja ik heb een zaklamp maar die moet je aanzetten met filmen als ik me camera bij filmen op automatisch zet zou de flash(flits) aan moeten gaan maar dat doet hij dus niet dus vandaar mijn vraag of meerdere mensen dit hebben want dat zit er een fout denk ik in de softwareCyleo schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 13:45:
[...]
Ik snap je probleem niet echt? Je hebt toch alleen een zaklamp bij filmen en geen flits?
Vandaag via de webchat even contact gehad en ik moet zeggen dat het vrij vlot en simpel verliep.AmbroosV schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:45:
[...]
Dynafix heeft een tijdje geleden het recht om Sony-toestellen te repareren verloren (en terecht). Sony doet nu alles via Teleplan en Dynafix moet toestellen die toch bij hun aankomen doorsturen naar Teleplan.
Ze vroegen wat het probleem was en men zei direct dat dit waarschijnlijk wel onder de garantie gerepareerd zal worden.
Ze vroegen of ik al contact gehad heb met de shop waar het toestel vandaan komt maar gaf direct aan dat ik dit niet gedaan had omdat ik er vanuit ga dat het via Sony sneller zal gaan aangezien de webshop het toestel ook gewoon weg zal sturen.
Ze vroegen nog naar het imei nummer zodat ze een notitie konden maken met wat er mis mee is en dat ik hem gewoon bij een phonehouse filiaal kan afgeven.
Dat het toestel er niet vandaan komt is geen probleem ze hebben blijkbaar een deal met deze keten. Moet zeggen dat dit toch wel vrij handig is aangezien je overal wel een phonehouse hebt.
Nu nog even de bon uitprinten en het toestel leeg halen en dan morgen weg ermee.
Update: Zojuist nieuwe (of refurbished) Xperia Z ontvangen. Prima service dusKiwitje schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:06:
Sinds vanmorgen doet mijn Xperia Z niks meer. Heb hem even mee onder de douche gehad, deed het daarna nog normaal, maar na een minuut of 10 ging het scherm niet meer aan. Telefoon in de oplader, lampje gaat wel aan en trilt telkens 3x maar doet vervolgens niks. Zag wel achter het glaasje van de camera een vochtvlekje vanochtend, dus ben bang dat het waterschade is... Alle indicatoren zijn echter nog wel wit. Hi komt het toestel morgen ophalen, ben benieuwd....
Verwijderd
Ik heb Xperia Z maar sinds de update werkt mijn flits niet meer met filmen meeerdere mensen dit probleem?
Ook als ik bij het filmen automatisch kies is er geen licht aanwezig wel de zaklamp werkt,ook als ik de opvulflits kies krijg ik geen lampje dus waar ligt dit aan? Toch een bug in de firmware?
Hier kan ik gewoon de 'zaklantaarn' functie in de camera-app aanzetten voor ik op opnemen druk. Werkt dat niet?Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 17:42:
Even een wat betere uitleg dan:
Ik heb Xperia Z maar sinds de update werkt mijn flits niet meer met filmen meeerdere mensen dit probleem?
Ook als ik bij het filmen automatisch kies is er geen licht aanwezig wel de zaklamp werkt,ook als ik de opvulflits kies krijg ik geen lampje dus waar ligt dit aan? Toch een bug in de firmware?
Weet niet of het je zal helpen als het met vorige versies ook niet lukt maar heb hem net even binnen gehaald en op mijn Gdrive gezet:Durazno schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 12:08:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn een FTF van de laatste NL generic (10.4.1.B) te posten? Heel veel dank bij voorbaat.
Hier staat een gedetailleerde guide hoe het moet vanaf Part B http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2311211
Als ik namelijk een vorige NL generic flash komt mijn Z in een bootloop en kan ik hem dus niet via PCC updaten....
Download
Build.prop: Download
Wees wel gewaarschuwd!: Ik heb deze versie niet zelf op mijn telefoon staan (gebruik al tijden een custom KitKat-rom) dus kan niet garanderen of en hoe de FTF werkt.
Verwijderd
Die zaklantaarn werkt maar als je op automatisch klikt zou de flits moeten werken toch?Kiwitje schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:34:
[...]
Hier kan ik gewoon de 'zaklantaarn' functie in de camera-app aanzetten voor ik op opnemen druk. Werkt dat niet?
Mijn USB klepje sloot niet meer goed aan, en hij laadde ook niet meer op.
Denk dat ik in het donker ooit de oplader er verkeerd in heb gezet, en daardoor de USB connector heb beschadigd.
Maar ik heb hem 7/2 ingeleverd bij CoolBlue op goeie hoop, 10/2 was hij bij Sony.
Vandaag even via de webchat Xperia Care de status opgevraagd en hij is gister gerepareerd dus kan hem volgende week terug verwachten. Ben hier zeer blij mee!
PSN: MGFlexican.
Ik denk dat de automatische stand voor de flits enkel werkt om foto's te nemen, niet bij het opnemen van video's.Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 22:27:
[...]
Die zaklantaarn werkt maar als je op automatisch klikt zou de flits moeten werken toch?
Verwijderd
Nee hoor de flits werkte voorheen ook met filmen dus daarom mijn vraag hebben meerdere mensen dit probleem dat bij het filmen de flits niet meer werkt?Kiwitje schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 13:17:
[...]
Ik denk dat de automatische stand voor de flits enkel werkt om foto's te nemen, niet bij het opnemen van video's.
Ik heb hem net iets eerder van XDA gehaald via deze link, maar even goed bedankt!JdJtA schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:41:
[...]
Weet niet of het je zal helpen als het met vorige versies ook niet lukt maar heb hem net even binnen gehaald en op mijn Gdrive gezet:
Download
Wees wel gewaarschuwd!: Ik heb deze versie niet zelf op mijn telefoon staan (gebruik al tijden een custom KitKat-rom) dus kan niet garanderen of en hoe de FTF werkt.
Verwijderd
Jij zegt dat je hem in een seconde aan zet? Bedoel je dan de zaklamp of echt de opvulflits want ook de laatste doet het niet meer?Gmount schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 23:36:
Tja hij gaat niet automatisch aan als het donker is, maar dat vind ik niet echt een probleem omdat je hem zelf ook in een seconde aanzet. Het kan alleen niet meer als je al aan het filmen bent.
Ik heb dit dus ook, iemand al een oplossing er voor gevonden?Jason X schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:13:
Sinds de update, heeft de Chrome browser bij mij een eigenaardigheid: als ik het overzicht van alle tabbladen wil zien, gaan ze flikkeren/knipperen/op zwart. Chrome is up to date.
Herkenbaar voor iemand?
Edit: ik zie het ook gemeld worden in het topic van de Xperia tablet.
Awesome! Bedankt.JdJtA schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 20:41:
[...]
Weet niet of het je zal helpen als het met vorige versies ook niet lukt maar heb hem net even binnen gehaald en op mijn Gdrive gezet:
Download
Ik heb het ook, ik stoor mij er eigenlijk niet echt aan, zodra ik het scherm aanraak doet hij het weer gewoon. Op mijn Tablet Z overigens het probleem niet. Je zou kunnen kijken of de data clearen helpt, of de grafische versnelling uitzetten.An1mA schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:07:
[...]
Ik heb dit dus ook, iemand al een oplossing er voor gevonden?
Choose life
Verwijderd
Ik zit nog op 10.3.1.A.2.67 (rooted).
Choose life
Als je al op een eerdere 4.3 versie zit weet ik het niet!
Tevens doet hij nu wanneer hij het opladen is plotseling zijn scherm aan. Wanneer die vol is deed hij dit ook altijd maar nu doet hij het als die vol is zeker paar keer achter elkaar...
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Uit eigen ervaring: Ik heb zelf 10.4.B.0.569 stock rom en stock KERNEL (met root, unlocked BL) en als ik de OTA (oftewel Sony's eigen update software) probeer de 10.4.1.B.0.101 update te instaleren dan krijg ik een error dat hij niet geinstalleerd kan worden omdat er geen originele software op zit. Nu weet ik niet of het komt door de unlocked BL of de root - maar hij weigert het in ieder geval; en ook via PC companion lukt het niet.Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:54:
En kan die 10.4.1.B.0.101 update via OTA wel met behoud van root ?
Ik zit nog op 10.3.1.A.2.67 (rooted).
Ik zal vandaag even wat onderzoek in doen, kijken hoe & wat. Waarschijnelijk handmatig met flashtool hem eroverheen gooien denk ik zo.
[ Voor 4% gewijzigd door lithiumangel op 20-02-2014 09:43 ]
de volgende update is vanaf nu te installeren via PC Companion:
Netherlands T-Mobile NL 10.4.1.B.0.101 R6C
Gisteren moest ik om deze tijd eerst opladen omdat m'n batterij op 32% zat, zit nu op 55%!
Edit: Na gister 10x proberen en vandaag nog een paar keer is het toch gelukt
[ Voor 47% gewijzigd door Outersham op 22-02-2014 20:30 ]
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Kijk even naar smart connect, klinkt alsof het daar wel eens aan kon liggen.Tsjipmanz schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 19:52:
Bij mij gaat tegenwoordig spontaan de Bluetooth aan en wordt verbinding met My Radio gemaakt, volgens mij wordt dit getriggerd door het inpluggen van een koptelefoon. Weet iemand hoe ik dit uitzet?
Al doende leert men, al draaiende keert men.
En bij mij pairt ie sinds 4.3 eindelijk goed met zowel voice als muziek in mijn Toyota... leuk dat Android eindelijk een beetje volwassen lijkt te worden...ThE_En4CeR schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:51:
Speaking of Bluetooth... Sinds de 4.3 update kan ik eindelijk een normaal gesprek voeren over mijn standaard Renault carkit (Renault Megane Megane 2011 met Carminat). Eerst kraakte het zowel voor de ontvanger als de zender als een malle, nu zo glashelder!
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Ja heb ik ook last van, best irritant. Gebeurd trouwens alleen wanneer ik een WhatsApp melding op de voorgrond heb.MonkeySleeve schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:06:
Heeft iemand anders ook dat wanneer je telefoon gelocked is, en je unlocked hem, dat die unlock bolletjes een klein beetje naar beneden verschuiven na een seconde ofzo? Ik stoor me er erg aan want kan zo niet snel inloggen
Gebeurt ook met de pincode. Vrij irritant inderdaad. Dacht dat het bij mij aan de app DynamicNotifications lag, maar die hebben jullie niet draaien?Dj-sannieboy schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:42:
[...]
Ja heb ik ook last van, best irritant. Gebeurd trouwens alleen wanneer ik een WhatsApp melding op de voorgrond heb.
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Nu welDFKT schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:16:
[...]
Gebeurt ook met de pincode. Vrij irritant inderdaad. Dacht dat het bij mij aan de app DynamicNotifications lag, maar die hebben jullie niet draaien?
Foto's nemen gaat prima dan werkt de flits, maar als ik een zaklamp app gebruik of ik gebruik te functie om tijdens het filmen de flits te gebruiken dan gebeurd er het volgende:
De flits doet het dan nog maar op 1% vermogen.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
[ Voor 20% gewijzigd door semvgelooven op 25-02-2014 11:06 ]
Ik heb van beide problemen geen last. Ik draai wel de Generic Nordic, misschien dat jullie op een andere zitten?MonkeySleeve schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:06:
Heeft iemand anders ook dat wanneer je telefoon gelocked is, en je unlocked hem, dat die unlock bolletjes een klein beetje naar beneden verschuiven na een seconde ofzo? Ik stoor me er erg aan want kan zo niet snel inloggen
Tevens doet hij nu wanneer hij het opladen is plotseling zijn scherm aan. Wanneer die vol is deed hij dit ook altijd maar nu doet hij het als die vol is zeker paar keer achter elkaar...
iPhone 17 256GB Zwart| Apple Watch S11 SG | Mac Mini M1 (2020) | MacBook Air 13" (2025) Blauw | Apple TV 4K (2x) | Airpods 4 (2024)
Waarschijnlijk nadat de Xperia Z2 uit is. Maar in de album app update werd 4.4 al genoemd, dus zal niet al te lang duren.Vaganzza schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:02:
Iemand nog iets gehoord/gelezen ivm update naar android 4.4?
Het gebeurt inderdaad bij het pincode scherm, maar het gebeurt alleen als ik een WhatsApp melding heb.DFKT schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 10:16:
[...]
Gebeurt ook met de pincode. Vrij irritant inderdaad. Dacht dat het bij mij aan de app DynamicNotifications lag, maar die hebben jullie niet draaien?
Bij mij ook inderdaad.Dj-sannieboy schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 12:19:
[...]
Het gebeurt inderdaad bij het pincode scherm, maar het gebeurt alleen als ik een WhatsApp melding heb.
De geruchten gaan dat die van de Z1 in April uit komt, de update van de Z zal dan misschien in mei volgen?Vaganzza schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:02:
Iemand nog iets gehoord/gelezen ivm update naar android 4.4?
Verwijderd
Dus vanaf 10.3.1.A.2.67 (rooted). Daarna XZdualrecovery erop gezet.
Een 101 zip file erop geflashed, en daarna een tft met Flashtool, en klaar.
http://forum.xda-develope...o-10-4-1-b-0-101-t2643898
Kan alleen als je al root bent. Niet zomaar van stock 101.
Ik ben erg tevreden, wel even zweten met die XZdualrecovery en zip file/ftf flashing.
Ja tap sound is nu vreselijk, moet met root ook wel aan te passen zijn lijkt mij.
En nu de witte background in veel dingen ipv zwart.. maar minors voor mij.
Ik denk dat we de update nog hopelijk in maart gaan zien, met name omdat de Sony Smartband in maart op de markt komt en deze Android 4.4 nodig heeft om te functioneren. Op dit moment is het enige toestel van Sony dat 4.4 heeft de Z2 en die komt begin april op de markt.Cyleo schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 18:15:
[...]
De geruchten gaan dat die van de Z1 in April uit komt, de update van de Z zal dan misschien in mei volgen?
Het zou van Sony geen slimme zet zijn om een product op de markt te brengen dat maar door een kleine groep mensen gebruikt zou kunnen worden.
fingers crossed
Maar waarom staat juist bij de XZ: disponible? Zou al beschikbaar moeten zijn??
Iemand een idee hoe ik dit weg krijg?
edit: is na enkele uren vanzelf weggegaan.
[ Voor 9% gewijzigd door Fentek op 03-03-2014 13:58 ]
Iemand enig idee?
Een app als betterbatterystats helpt enorm in het inzicht krijgen welke onderdelen precies de oorzaak zijnGerald182 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 08:27:
In tegenstelling tot de meeste mensen hier ervaar ik een flinke achteruitgang voor wat betreft de accuduur sinds de laatste 4.3 update. Ik heb een fikse batterydrain, bij accugebruik staat Android besturingssysteem met stip bovenaan met 77%. Meer mensen last van, zo ja, tips om het te verhelpen?
Dat is denk ik het beste start punt
Ok...zojuist gedownload. Ik ga er eens mee aan de slag, bedankt.WasMachinator schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:00:
[...]
Een app als betterbatterystats helpt enorm in het inzicht krijgen welke onderdelen precies de oorzaak zijn.
Dat is denk ik het beste start punt
Overigens heb ik m'n Z nu niet meer (verkocht aan Recell).
Ik ben echter wel bij Sony gebleven.....
Bij m'n huidige Z1 compact kan ik trouwens de proximity sensor zien zitten achter de bezel. Bovenaan aan de linker kant redelijk dicht bij de buitenkant.
M'n zusje klaagt hier trouwens ook over bij haar Xperia SP
Ik heb precies hetzelfde sinds een aantal weken. Heel irritant. Schrik mezelf kapot iedere keer.Danner001 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:41:
De laatste tijd, als ik de telefoon opneem, staat ie vaak meteen op de luidspreker. Ook werkt de earspeaker vaak niet. Ik heb (volgens mij postte Cyleon dit) al eens voorbij zien er een android bug is, die te maken heeft het inpluggen van de koptelefoon. Ik heb het idee dat het hier aan ligt, als ik namelijk een koptelefoon in en uit plug is het meestal opgelost. Is er geen fix voor deze bug?
Heb er ook nog geen oplossing gebruik. Ik gebruik ook echt nooit een headset.
Ook ik heb hier soms last van. Redelijk storend als je openbaar een gesprek wilt aannemenXNL073 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:32:
[...]
Ik heb precies hetzelfde sinds een aantal weken. Heel irritant. Schrik mezelf kapot iedere keer.
Heb er ook nog geen oplossing gebruik. Ik gebruik ook echt nooit een headset.
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Hmm, op m'n Z had ik hier geen last van. Maar nu je het zo zegt, op mijn Z1 compact dus wel jaDanner001 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:41:
De laatste tijd, als ik de telefoon opneem, staat ie vaak meteen op de luidspreker. Ook werkt de earspeaker vaak niet. Ik heb (volgens mij postte Cyleon dit) al eens voorbij zien er een android bug is, die te maken heeft het inpluggen van de koptelefoon. Ik heb het idee dat het hier aan ligt, als ik namelijk een koptelefoon in en uit plug is het meestal opgelost. Is er geen fix voor deze bug?

En daar heb ik nog geen enkele keer een headset in gehad. Als ik hem van handsfree af haal doet het gesprek het verder ook meteen gewoon prima via de earspeaker.
Ok lekker dus.. Het zal wel aan de laatste update hebben gelegen.. Althans, ik had er geen last van voor de laatse update. Wel behoorlijk irritant.
Bij mij is het trouwens ook zoals bij eymey, als hij bij het opnemen op de luidspreker staat doet hij het daarna prima als je m van de luidspreker haalt.
Rare bug, erg vervelend. Hopelijk snel een fix en niet pas bij de update naar 4.4 (al ben ik daar wel bang voor)

[ Voor 25% gewijzigd door Danner001 op 06-03-2014 15:05 . Reden: iets minder ruimte in beslag nemen ]
Same here, zal dus inderdaad aan de software liggen[b]Danner001 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:59:
Ok lekker dus.. Het zal wel aan de laatste update hebben gelegen.. Althans, ik had er geen last van voor de laatse update. Wel behoorlijk irritant.
Bij mij is het trouwens ook zoals bij eymey, als hij bij het opnemen op de luidspreker staat doet hij het daarna prima als je m van de luidspreker haalt.
Rare bug, erg vervelend. Hopelijk snel een fix en niet pas bij de update naar 4.4 (al ben ik daar wel bang voor)
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.