Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Hmm... Als ik de reacties zo lees kan ik beter niet upgraden :p

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:34
SToRM666 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 12:31:
Hmm... Als ik de reacties zo lees kan ik beter niet upgraden :p
Uiterlijk is het denk ik een kwestie van smaak en gewenning.
Project butter lijkt er wel voor te zorgen dat de animatie's enigszins soepeler zijn, maar dit kan ook een placebo effect zijn, verder brengt het natuurlijk wel enkele updates van de eigen software van sony.
Over het toetsenbord, ik vind het minder mooi, maar de werking is naar mijn idee iets beter, door de ruimte tussen de toetsen.

Edit: @Cordonblue, ik heb bij mij juist het gevoel dat de achtergrond soepeler scrolt, misschien dat dit per achtergrond verschilt, of dat het door het verminderen van het 'bladzijde omslaan' idee naar meer 'recht schuiven' per persoon verschilt of het minder of meer soepel aanvoelt.

[ Voor 19% gewijzigd door masterjorie op 29-01-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Onzin. Het is gewoon even wennen aan het nieuwe uiterlijk en dan vooral het wit in het instellingen menu. Op 4.3 reageert alles net weer wat sneller en is het geheel wat soepeler geworden. Alleen lijkt het scrollen van de achtergrond minder soepel te gaan. Verder lijkt alles gewoon stabiel en ik ben nog geen issues tegen gekomen. Accuduur is nog eventjes afwachten wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Pfoeh, mijn (inmiddels 3e) Xperia Z heeft kleine barstjes rechtsonder in het scherm. Geen idee waar dat nu weer vandaag komt. De barstjes lijken wel krasjes.

Nu heb ik inmiddels genoeg goede ervaringen met Coolblue/Sony (ik wel) dat alles wel weer binnen de garantie gerepareerd zal worden. Maar wéér dat toestel 3 weken kwijt, weer backupen en terugzetten.... pfffff ben er wel klaar mee.

Weet iemand trouwens hoe je een échte backup van je toestel maakt? Via PC Compagnon kon ik wel een back-up van mijn foto's en contacten etc maken. Maar een echte 'mirror' van al je Apps, dat lukte me niet. Ik moest alles weer opnieuw downloaden. Alvast bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Laatst online: 07:34
Stpan schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 13:12:
Pfoeh, mijn (inmiddels 3e) Xperia Z heeft kleine barstjes rechtsonder in het scherm. Geen idee waar dat nu weer vandaag komt. De barstjes lijken wel krasjes.

Nu heb ik inmiddels genoeg goede ervaringen met Coolblue/Sony (ik wel) dat alles wel weer binnen de garantie gerepareerd zal worden. Maar wéér dat toestel 3 weken kwijt, weer backupen en terugzetten.... pfffff ben er wel klaar mee.

Weet iemand trouwens hoe je een échte backup van je toestel maakt? Via PC Compagnon kon ik wel een back-up van mijn foto's en contacten etc maken. Maar een echte 'mirror' van al je Apps, dat lukte me niet. Ik moest alles weer opnieuw downloaden. Alvast bedankt voor het advies.
Voor het backuppen van mijn apps gebruik ik de app 'App backup' deze kan je automatisch laten backuppen op bijv je sd kaart, enige wat je dan hoeft te doen is deze app opnieuw installeren en dan al je andere apps laten herstellen.
Maar misschien weet iemand anders nog een betere methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

tja aan het nieuwe uiterlijk kan ik wel wennen, ik zie vooral verbetering. Dat het scrollen van de achtergrond minder soepel gaat zie ik niet, wel dat het youtube logo een soort van ghosting heeft als je scrolt.

De accu moet ik nog zien dat die beter is geworden, na 4u 22m zit ik op 77%, heb er niet echt veel mee gedaan en stamina aan. Het opvallendst is dat mediaserver 50% heeft verbruikt, scherm 19%, wifi 5% en google service 4%. chrome op de vijfde plaats met ook 4%.

van de backups weet ik alleen dat de pc companion niet altijd even soepel werkt idd, ik moet ook eens een goede manier van backuppen vinden. het nadeel aan een backup op je sd kaart is natuurlijk dat je die ook kwijt bent als je je telefoon kwijt bent, tenzij je het bestand makkelijk op je pc kunt zetten?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het is niet zo zeer het wit tegen tegen het oude zwart. De UI is gewoon te gemengd nu. Bijvoorbeeld, van het ' wissen' knop van de notificatie center zijn de hoeken nu afgerond en de kleurovergang is nu een gradient. Spring erg uit dat knop: lelijk.
Erg raar omdat het 'alles sluiten' knop van de taskmanager wel gewoon rechthoekig is met een monotone filling.

Het achtergrond van het mini apps balkje in de taskmanager is wit, en je navigatieknoppen daaronder hebben een zwart achtergrond (als je geen thema hebt). Vloekt erg met elkaar.

De enige reden dat dit mij nu juist goed opvalt is omdat ik Sony voorheen juist erg consistent vond wat UI betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:06
Het toetsenbord ben ik wel en niet tevreden over.
Op zich de layout prima, de toetsen wat verder uit elkaar.
Echter de spatie had wel wat groter gemogen, zit er nu steeds naast.
Die 'enter' knop is belachelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Mediaserver zal wel komen doordat je net een update gedaan hebt. Meestal wordt ook gezegd dat je beter pas na een paar dagen kunt kijken naar het batterij-verbruik, juist omdat de eerste tijd na een grote update (of zelfs factory-reset) er extra processen draaien die dus in het begin voor extra drain zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Laatst online: 29-11-2022
Toetsenbord is wennen met de 4.3 update, de kleuren van de thema's zijn wat anders gekozen maar gaan op zich nog wel.

Ik zit met een ander probleem, de navigatie die erop zat was eerst gewoon zoals de TomTom en werkte perfect. Nu is die van boven af en werkt die waardeloos... Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:29:
[...]

Ik kan wel even een screenshot laten zien, maar ik heb geen idee hoe ik moet thumbnailen :?
Je kan zeg gewoon tussen de img tags gooien. Die waarschuwing is niet zo'n probleem :P

Ik snap de problemen met het toetsenbord niet? Die is echt enorm verbeterd. Hij is nu eindelijk snel (de vorige lagde nogal). Ook de interface vind ik erg mooi geworden. Ik ben echt enorm tevreden met de update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick Dekker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
Is er een mogelijkheid om de achtergrond bij instellingen weer zwart te krijgen?
Ik vind dit wit een stap terug, het doet pijn aan de ogen.
Zwart was juist top. JAMMER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sedad
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 19:31
Je kan de toetsenbord enigszins veranderen voor de mensen die een breed spatiebalk willen, bij toetsenbord instellingen 'symbolen en smileys' gedeelte en dan punt-en kommatoetsen uitzetten. Nieuwe toetsenbord werkt imho veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 01:49
Het nieuwe toetsenbord werkt inderdaad veel beter!

Maar ik ben het ook wel eens met de klachten over de kleuren... een mooi rood thema geeft nu roze knopjes? WTF?!?
En waarom al dat wit in de menu's, waarom kunnen we die kleur niet kiezen? Dit kost alleen maar extra batterij en dat zwart was veel rustiger voor de ogen en zag er naar mijn mening veel mooier uit.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Kost niet meer batterij. De Z heeft een led-backlit lcd en geen amoled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:18
Nu een halve dag op 4.3 Generic NL en de telefoon draait inderdaad nog soepeler dan eerst. Camera app lijkt sneller te werken en lijkt iets beter te reageren.

Toestenbord is fijner met meer ruimte tussen de letters alleen zodra ik een woord kies uit de autocorrectie krijg ik er een spatie bij.... Beetje vreemd denk ik.

Verder tot nu tevreden maar niet heel bijzonder, 4.4 zal de grootste wijziging worden alleen vrees ik dat die voor ons zomaar over aan aantal maanden gaat komen gezien hoelang we nu op 4.3 hebben moeten wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Die spatie kun je uitzetten, staat bij toetsenbord instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Mantus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:14:
Nu een halve dag op 4.3 Generic NL en de telefoon draait inderdaad nog soepeler dan eerst. Camera app lijkt sneller te werken en lijkt iets beter te reageren.

Toestenbord is fijner met meer ruimte tussen de letters alleen zodra ik een woord kies uit de autocorrectie krijg ik er een spatie bij.... Beetje vreemd denk ik.

Verder tot nu tevreden maar niet heel bijzonder, 4.4 zal de grootste wijziging worden alleen vrees ik dat die voor ons zomaar over aan aantal maanden gaat komen gezien hoelang we nu op 4.3 hebben moeten wachten :(
Ja, ik vrees ook dat het nog wel even duurt. Wel jammer want de One krijgt die binnenkort ;). 4.4 heeft wel een paar chille dingen die ik zou willen (meer echt fullscreen :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Laatst online: 15-09 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

ik heb last van een bug? als ik chrome opstart geeft hij maar een klein beetje beeld. als ik weer op het scherm tik gaat het weer ''normaal''

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TXLKveQa04kzTeYAH5U9z5Em/thumb.png

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
wâldpyk schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:28:
ik heb last van een bug? als ik chrome opstart geeft hij maar een klein beetje beeld. als ik weer op het scherm tik gaat het weer ''normaal''

[afbeelding]
Dat heb ik ook constant, niet zo veel last van, wordt vast wel opgelost met een update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Weet iemand waar je een vervangende simkaart reader voor de xperia Z kunt kopen?
Heb per ongeluk de sim kaart er te hard in gedrukt waardoor er een pinnetje los is geraakt en nu herkent mijn mobiel geen enkel sim kaart meer.

En als iemand weet waar je het kunt kopen, weet iemand dan misschien ook hoe je het moet vervangen? ik weet dat het vast is gesoldeerd aan de moederbord maar is er misschien een tutorial over hoe je het los moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 15:48
Ik heb veel connectie problemen sinds 4.3

-Op mijn werk blijft WIFI disconnecten, voorheen was dat nooit een probleem

-Gister in de spits met het OV, bleef mijn 4g/3g data verbinding continue disconnecten en naar non-data gsm overspringen. Heb effectief een uur lang geen whatsapp/mail etc. kunnen ontvangen. Ik ben dat niet gewend op 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantus
  • Laatst online: 14-09 22:18
remoendoo schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 19:05:
Die spatie kun je uitzetten, staat bij toetsenbord instellingen
Thanks! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
Wellicht bij replacedirect.nl maar gezien het zit vast gesoldeerd is de kans groot dat je het niet los kunt kopen maar dat je een heel nieuw moederbord nodig hebt.. Sowieso zou ik zelf zulke reparaties liever laten uitvoeren.
ninosm1 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 00:11:
Weet iemand waar je een vervangende simkaart reader voor de xperia Z kunt kopen?
Heb per ongeluk de sim kaart er te hard in gedrukt waardoor er een pinnetje los is geraakt en nu herkent mijn mobiel geen enkel sim kaart meer.

En als iemand weet waar je het kunt kopen, weet iemand dan misschien ook hoe je het moet vervangen? ik weet dat het vast is gesoldeerd aan de moederbord maar is er misschien een tutorial over hoe je het los moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
Danner001 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 10:50:
Wellicht bij replacedirect.nl maar gezien het zit vast gesoldeerd is de kans groot dat je het niet los kunt kopen maar dat je een heel nieuw moederbord nodig hebt.. Sowieso zou ik zelf zulke reparaties liever laten uitvoeren.
[...]
Heb al een nieuwe simkaart reader tray gekocht via ebay ( http://www.ebay.com/itm/S...Tools&hash=item35cfdca82d )

Heb zelf al een beetje op het internet gezocht hoe het moet en blijkbaar is het niet zo moeilijk als het lijkt. maar goed..... enige wat ik nu nog moet doen is iemand of een winkel zoeken die de juiste gereedschap hiervoor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 05:30

MadMan

What the....

Sorry dat ik het zeg, maar jij gaat meer uitgeven aan repareren dan een nieuw moederbord je uiteindelijk had gekost. Dit soort dingen vereist echt de nodige ervaring en ik zou op zijn allerminst oefenen op een oudere maar werkende telefoon. Soldeer daar de simhouder vanaf en weer erop, en vraag je dan nogmaals af of je dat met je xperia ook wilt. Het is echt niet zo simpel als het lijkt.

Mijn advies, laat het aan iemand anders over, vervang het gehele moederbord of leer eerst goed solderen. Het is ook niet voor niets dat repair centres het moederbord vervangen bij dit soort defecten.

W211 E55 | W220 S500 | W116 280SE | E90 318iA | E30 325i | Cooper Classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
Ik heb hier wel voldoende ervaring mee hoor maak je daar geen zorgen over :+ Maar ik ga dit zelf niet doen, iemand anders die dit vaker heeft gedaan gaat het voor mij doen.

Hoezo geef ik hier meer aan uit dan een nieuwe moederbord? een nieuwe moederbord kost ongeveer 200/300 euro(?) terwijl de simcard reader tray 6/7 euro kost en de reperatie kosten zullen ongeveer rond de 30 euro zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:00
Na de 4.3 update ben ik mijn root rechten weer eens kwijt en heb ik al die Google en Sony crap er weer op staan. Het zou erg fijn zijn als al die standaard programma's ook zonder root verwijderbaar waren. Komend weekend maar weer zoeken hoe ik mijn telefoon geroot kan krijgen en

Xperia lounge
Hangouts
Google Text-to-speech
Google search
Google Play Newsstand
Google Play Games
Google Play Books
Google Drive
Gmail
Facebook
Chrome Browser - Google

Er weer af kan gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Laatst online: 14-09 11:43
Ik probeer update 10.4.B.0.569 (4.3 neem ik aan) binnen te halen via de PC companion alleen ik krijg een downloadfout. Heb het al op twee verschillende pc's geprobeerd.
Iemand hetzelfde of een oplossing?

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/o44dpde35/682c001259f7d7fb649c69d23fbc82dd.png
photo sharing

[ Voor 38% gewijzigd door Thenotorious op 31-01-2014 19:03 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

<kan weg>

[ Voor 95% gewijzigd door Palthe op 31-01-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Thenotorious schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:01:
Ik probeer update 10.4.B.0.569 (4.3 neem ik aan) binnen te halen via de PC companion alleen ik krijg een downloadfout. Heb het al op twee verschillende pc's geprobeerd.
Iemand hetzelfde of een oplossing?

[afbeelding]
photo sharing
Opnieuw opnieuw opnieuw enz. Heb ook zeker 50 keer opnieuw zitten klikken, uiteindelijk toch gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:26
Ik ben wel benieuwd wanneer de OTA versie beschikbaar komt :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Heb inmiddels al meer dan 500 keer geklikt, de balkje verschuift maar nog steeds niet helemaal...
En ook door SUS wordt mijn telefoon niet ge-identificeerd... Iemand een idee?

[ Voor 28% gewijzigd door Thenotorious op 31-01-2014 20:18 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Problemen met updaten? Probeer Sony Update Service ipv PC Companion. Als Sony Update Service het ook niet direct doet, gebruik dan een USB 2.0-poort en géén poort aan de voorkant van je PC of poorten op een hub. Recht in een USB 2.0-poort aan de achterkant van je desktop of in je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
AmbroosV schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:20:
Problemen met updaten? Probeer Sony Update Service ipv PC Companion. Als Sony Update Service het ook niet direct doet, gebruik dan een USB 2.0-poort en géén poort aan de voorkant van je PC of poorten op een hub. Recht in een USB 2.0-poort aan de achterkant van je desktop of in je laptop.
Heb het op de achterkant van de PC geprobeert en ook op een andere laptop. Allebei hetzelfde resultaat; bij het voorbereiden krijg ik een downloadfout. En door SUS wordt de Xperia Z niet geidentificeerd.

Misschien handig om er even bij te zeggen:
Heb de Xperia Z gisteren van Sony gekregen omdat mijn oude kapot was dus hij is gloednieuw. Ook raar: als ik de telefoon aan en uit zet moet ik weer overnieuw taal selecteren en terms of conditions accepteren...
Kan het misschien aan windows 8.1 liggen?

Opgelost door simkaart in de telefoon te stoppen. Blijkbaar kun je niet updaten zonder simkaart :|

[ Voor 7% gewijzigd door Thenotorious op 31-01-2014 20:57 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

ninosm1 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 14:54:
Ik heb hier wel voldoende ervaring mee hoor maak je daar geen zorgen over :+ Maar ik ga dit zelf niet doen, iemand anders die dit vaker heeft gedaan gaat het voor mij doen.

Hoezo geef ik hier meer aan uit dan een nieuwe moederbord? een nieuwe moederbord kost ongeveer 200/300 euro(?) terwijl de simcard reader tray 6/7 euro kost en de reperatie kosten zullen ongeveer rond de 30 euro zijn.
In dat geval, go your gang :P
Ik bedoelde dat je als je dat als leek ging proberen je uiteindelijk toch op een nieuw moederbord zou uitkomen en dus duurder uit zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
GH45T schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:54:
Na de 4.3 update ben ik mijn root rechten weer eens kwijt en heb ik al die Google en Sony crap er weer op staan. Het zou erg fijn zijn als al die standaard programma's ook zonder root verwijderbaar waren. Komend weekend maar weer zoeken hoe ik mijn telefoon geroot kan krijgen en

Xperia lounge
Hangouts
Google Text-to-speech
Google search
Google Play Newsstand
Google Play Games
Google Play Books
Google Drive
Gmail
Facebook
Chrome Browser - Google

Er weer af kan gooien.
Ik heb deze programma's uitgeschakeld (op stoppen drukken bij instellingen--> apps|) Na de laatste update stonden ze nog steeds uitgeschakeld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 16:01
Ik mag na de update naar 4.3 mijn eigen wifi niet meer op.. De melding in het instellingenscherm is 'Koppeling geweigerd'. En dat terwijl ik voor de update nog verbinding had/kon krijgen. Verbinding weghalen en opnieuw aanmaken helpt daarbij niet. Iemand een idee?

Ennnnn... het werkt weer. Geen idee hoe het is opgelost, ik heb een keer gereboot en wat in het router menu zitten prutsen maar alles ook weer ongedaan gemaakt. Maar goed, het werkt weer.

Wat ik wel heel mooi vind zijn die thema's die je er nu bij kan downloaden (of kon dat eerder ook al?). Dat is wel fancy. Ik vind 4.3 ook wat soepeler aanvoelen. Ben er dus wel blij mee :)

[ Voor 42% gewijzigd door Visitor.q op 01-02-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Al het gezeur over de Xperia Z bij Radar etc. heeft toch nut gehad.

Na 2 reparaties en een nieuw toestel welke weer een loslatende backplate had, had ik de moed al opgegeven, en besloten om er maar mee te leren leven :).
Dit omdat ik echt geen zin had om weer 8 weken te moeten wachten op een reparatie. Sony wilde geen garanties geven mbt de reparatie termijn.

Donderdag een mailtje ontvangen of ik tevreden was en of de "case" gesloten kon worden (van de weer loslatende backplate), ik heb er nog maar 1 telefoontje aan gewaagd en verhip iemand aan de lijn die direct een "nieuw" (ik denk refurbished maar ziet er uit als nieuw ) toestel heeft laten brengen door een koerier (binnen 1 dag geregeld ongelooflijk!!!).

In 8 maanden en vele telefoontjes eindelijk iemand aan de lijn die wel meedenkt en het direct oplost, de medewerker gaf wel aan dat de policy mbt dit toestel gewijzigd was....(waarschijnlijk door de negatieve publiciteit).

Nu maar afwachten wanneer deze backplate los begint te laten :) (ik heb nog geen Xperia Z gezien die dit euvel niet heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
Hey, heb een vraagje

Mijn bezels(?) zijn beschadigd geraakt nadat ik mn mobiel van mijn fiets heb laten vallen, nou stoort dit me echt heel erg. Nou heb ik eventjes op Google gekeken en ik vond dit:
http://m.ebay.com/itm/Ful...C6603-C6602-/281138141097

Kan iemand mij vertellen of ik met de full housing cover van eBay ook de lcd scherm bij krijg? Of moet ik dan zelf ook nog een lcd kopen? Want de lcd ( of de glas plaat) van de Xperia z is vast gelijmd aan de frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 15:30
Visitor.q schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:54:
Ik mag na de update naar 4.3 mijn eigen wifi niet meer op.. De melding in het instellingenscherm is 'Koppeling geweigerd'. En dat terwijl ik voor de update nog verbinding had/kon krijgen. Verbinding weghalen en opnieuw aanmaken helpt daarbij niet. Iemand een idee?

Ennnnn... het werkt weer. Geen idee hoe het is opgelost, ik heb een keer gereboot en wat in het router menu zitten prutsen maar alles ook weer ongedaan gemaakt. Maar goed, het werkt weer.

Wat ik wel heel mooi vind zijn die thema's die je er nu bij kan downloaden (of kon dat eerder ook al?). Dat is wel fancy. Ik vind 4.3 ook wat soepeler aanvoelen. Ben er dus wel blij mee :)
Ik had dus hetzelfde probleem, is nu ook opgelost maar was wel weer effe kloten en proberen.
(na reboot werkte het, maar een uur later weer niet, daarna effe in de instellingen van de router lopen spelen en toen werkte het weer, maar blijft irritant dit soort dingen.)

Ook zijn er op verschillende fora problemen gemeld met dit probleem in combinatie van een xperia z met een smartwatch 2.

dit is bij mij dus niet zo (heb ook een smartwatch 2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ninosm1 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:15:
Hey, heb een vraagje

Mijn bezels(?) zijn beschadigd geraakt nadat ik mn mobiel van mijn fiets heb laten vallen, nou stoort dit me echt heel erg. Nou heb ik eventjes op Google gekeken en ik vond dit:
http://m.ebay.com/itm/Ful...C6603-C6602-/281138141097

Kan iemand mij vertellen of ik met de full housing cover van eBay ook de lcd scherm bij krijg? Of moet ik dan zelf ook nog een lcd kopen? Want de lcd ( of de glas plaat) van de Xperia z is vast gelijmd aan de frame.
Een display krijg je er niet bij. En ik kan je trouwens echt niet aanbevelen het frame zelf te gaan vervangen, de manier waarop de Z1 in elkaar zit maakt het héél moeilijk om 'm op de juiste manier uit elkaar te halen en vooral terug in elkaar te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:11
De camera apps zijn wel echt geweldig!
Timeshift Burst is ideaal voor bewegende opjecten om nét de juiste shot te hebben. Gratis te downloaden in de play-store. Achtergrond onscherp is ook een leuke toevoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-09 15:11
Ook hier de update binnen werkt als een trein.
Telefoon is merkbaar sneller en als ziet er een stuk frisser uit.
Ben helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 22:38
Vanmiddag geupdate, werkt allemaal prima. Nog geen problemen tegengekomen. Vind de witte achtergrond in menu's prima, helemaal niet storend. Maar had hiervoor ook een iPhone dus was het witte wel al gewend. Verder heb ik mijn Xperia Z nu een maand of 4 en ben er zeer tevreden over. Gelukkig hebben geen van de problemen waar ik over lees en die op Radar zijn besproken mij tot nu toe getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@AmbroosV: Heb je enig idee of (en wanneer) er nog een OTA versie van de upgrade gaat komen?

Ik raak niet graag m'n huidige root kwijt en heb nog geen betrouwbare manieren gezien (na wat google werk) om dit op 4.3 weer voor elkaar te krijgen zonder de bootloader te unlocken.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:46
Als je nu op 4.2 met root zit werkt deze gewoon
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2565850

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Jur schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:06:
Al het gezeur over de Xperia Z bij Radar etc. heeft toch nut gehad.

Na 2 reparaties en een nieuw toestel welke weer een loslatende backplate had, had ik de moed al opgegeven, en besloten om er maar mee te leren leven :).
Dit omdat ik echt geen zin had om weer 8 weken te moeten wachten op een reparatie. Sony wilde geen garanties geven mbt de reparatie termijn.

Donderdag een mailtje ontvangen of ik tevreden was en of de "case" gesloten kon worden (van de weer loslatende backplate), ik heb er nog maar 1 telefoontje aan gewaagd en verhip iemand aan de lijn die direct een "nieuw" (ik denk refurbished maar ziet er uit als nieuw ) toestel heeft laten brengen door een koerier (binnen 1 dag geregeld ongelooflijk!!!).

In 8 maanden en vele telefoontjes eindelijk iemand aan de lijn die wel meedenkt en het direct oplost, de medewerker gaf wel aan dat de policy mbt dit toestel gewijzigd was....(waarschijnlijk door de negatieve publiciteit).

Nu maar afwachten wanneer deze backplate los begint te laten :) (ik heb nog geen Xperia Z gezien die dit euvel niet heeft).
Mijn Xperia Z heeft na 8 maanden nog nergens last van, gebruik hem momenteel niet wegens aanschaf Xperia Z Ultra.

Sinds mijn eerste Android toestel (G1) ben ik niet erg merk afhankelijk geweest (behalve in het begin met de HTC Hero/Desire/Desire HD en als laatste de teleurstellende Sensation). Verder alle grote merken wel gehad (Samsung, Motorola en LG). Ik ben momenteel erg tevreden met Sony, voordat Android de markt opkwam had ik altijd Sony Ericsson in huis, ben zelf blij dat Sony IMO weer terug is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:27
Jur schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:06:

Ik heb mijn experia Z bijna 1 jaar. Wordt dagelijks gebruikt en de backplate ligt nog keurig in het frame, zelfs iets lager dan de randen. Hier is niks verkeerd aan te zien.
Van de week liep ik ook tegen een tafelpunt, met de telefoon er tussen. Niks aan de hand.

Die silicone bumper is wel nuttig, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan

MadMan

What the....

Ik heb die van mij sinds hij in nl leverbaar is, geen idee meer hoe lang dat geleden is. Geen enkel probleem tot nu toe en alle indicatoren zijn ook nog spierwit. Wat de backplate betreft, dat kan wellicht verklaard worden door het feit dat ik nooit een game speel op de telefoon. Warmer dan een beetje lauw heb ik hem nog nooit gevoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:05
:o Sinds de update, heeft de Chrome browser bij mij een eigenaardigheid: als ik het overzicht van alle tabbladen wil zien, gaan ze flikkeren/knipperen/op zwart. Chrome is up to date.
Herkenbaar voor iemand?

Edit: ik zie het ook gemeld worden in het topic van de Xperia tablet.

[ Voor 15% gewijzigd door Jason X op 02-02-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey

Ik had die idd al gezien.

Echter (terecht of onterecht), ik wil graag zeker weten dat ik, los van root, verder gewoon een versie krijg die 100% van Sony komt en ook Generic NL is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:46
Er zit toch geen verschil in die generic [land] versies? Alle EU talen zitten volgens mij in elke rom (buiten het feit dat alles bij mij toch in het Engels staat)

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Laatst online: 29-08 16:50
Ik weet minimaal 1 verschil. De nl versie geeft de landelijke waarschuwingen app, waarmee je de berichten van nl-alert kunt ontvangen. In andere firmwares ontbreekt die

[ Voor 9% gewijzigd door Fotogravinnetje op 03-02-2014 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, ik heb het idee dat de NL Generic versie in ieder geval ook 'goedkeuring' heeft van de operators qua compatibiliteit met hun netwerk.

En idd, ik wil die NL Alert dingen, als het er dan toch komt, ook wel gewoon kunnen ontvangen.

Any way, het moet toch ook niet zo moeilijk zijn voor Sony om eerdaags gewoon die OTA te gaan pushen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziggymaster
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Nou , ik heb eindelijk ook sinds 6 dagen de nieuwe update draaien.
Ga echter weer terug naar 4.2, gigantische battery drain.
Standaard processen (anroid os en google services , zoals een ieder op internet ook aangeeft.)
Dan het standaard verhaal, het OS moet nog wennen .. 8)7 , ik kan hier niets mee.Ik heb nu een telefoon voorzien van de nieuwste updates, die in minder als een dag leeg is.Prima update toch?? |:( .
Voorheen kon ik 2,5 dag met mijn telefoon doen.
Ook zoeken op internet geeft weer deze zelfde problematiek als elke android update.Lees het officiele sony forum maar eens na.
Ik baal hier stevig van.

noot: ik heb nagenoeg geen media (paar foto's en beltonen).

Verder; de witte achtergrond is leuk, maar ik wil gewoon zwart (die ik niet kan kiezen).Toetsenbord is een verbetering inderdaad.
Wifi nooit geen problemen mee gehad, en nu nog steeds niet.
Opvallend vind ik tegenwoordig bij android de gigantische hoeveelheid 'bloatware' van zowel sony als google.
Ik overweeg sterk naar een gesloten OS als WIN8 te gaan.Vooral vanwege de hoeveelheid apps die ik nietn odig heb van google, en sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al een FTF beschikbaar van Android 4.3 Generic NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jason X schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:13:
:o Sinds de update, heeft de Chrome browser bij mij een eigenaardigheid: als ik het overzicht van alle tabbladen wil zien, gaan ze flikkeren/knipperen/op zwart. Chrome is up to date.
Herkenbaar voor iemand?

Edit: ik zie het ook gemeld worden in het topic van de Xperia tablet.
Heb hetzelfde, kan ermee werken maar toch storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Vanavond ga ik ook maar eens verder zoeken. De 4.3 update brengt bij mij weinig goeds. Dat ik mijn root rechten kwijt ben is irritant maar vanuit Sony wel te volgen. Vervelender vind ik echter dat mijn accu veel sneller leeg gaat en heb al enkele keren crashes van apps gehad wat voorheen nooit voor kwam. Ik kan verder niet zeggen dat de snelheid merkbaar is veranderd. Geen benchmarks gedraait maar het is een smartphone, geen workstation..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 07:49:
[...]

Heb hetzelfde, kan ermee werken maar toch storend.
Chrome doet inderdaad een beetje vreemd sinds de update naar 4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb trouwens net voor het eerst mogen horen hoe "HD voice" (AMR-WB) klinkt met bellen.

Ik werd gebeld door mijn zusje, die een Xperia SP heeft. Beiden zitten we bij KPN.

En het klonk icm. de audio processing van Sony echt stukken beter dan wat ik altijd gewend ben bij mobiel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Sinds vanmorgen doet mijn Xperia Z niks meer. Heb hem even mee onder de douche gehad, deed het daarna nog normaal, maar na een minuut of 10 ging het scherm niet meer aan. Telefoon in de oplader, lampje gaat wel aan en trilt telkens 3x maar doet vervolgens niks. Zag wel achter het glaasje van de camera een vochtvlekje vanochtend, dus ben bang dat het waterschade is... Alle indicatoren zijn echter nog wel wit. Hi komt het toestel morgen ophalen, ben benieuwd....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Kiwitje schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:06:
Sinds vanmorgen doet mijn Xperia Z niks meer. Heb hem even mee onder de douche gehad, deed het daarna nog normaal, maar na een minuut of 10 ging het scherm niet meer aan. Telefoon in de oplader, lampje gaat wel aan en trilt telkens 3x maar doet vervolgens niks. Zag wel achter het glaasje van de camera een vochtvlekje vanochtend, dus ben bang dat het waterschade is... Alle indicatoren zijn echter nog wel wit. Hi komt het toestel morgen ophalen, ben benieuwd....
Kijk eens goed in de (vanaf de achterkant bekeken) linkerbovenhoek. Het kan zijn dat als je een van de vroegere generaties Z hebt dat deze wat los zit. Hier kan vocht achter komen die achter de camera kruipt zonder de indicatoren te laten verkleuren. In mijn ervaring wordt dat gewoon onder garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 14:05
Mijn Outlook app is sinds 4.3 min of meer onbruikbaar. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwitje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-02 20:47
Cyleo schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:36:
[...]

Kijk eens goed in de (vanaf de achterkant bekeken) linkerbovenhoek. Het kan zijn dat als je een van de vroegere generaties Z hebt dat deze wat los zit. Hier kan vocht achter komen die achter de camera kruipt zonder de indicatoren te laten verkleuren. In mijn ervaring wordt dat gewoon onder garantie gerepareerd.
Op het oog niks te zien. In ieder geval hopen dat dat het is, en het gewoon onder de garantie valt. Thanks voor het meedenken!

Edit: Tel heel de middag op de verwarming laten liggen en gaat wonder boven wonder weer aan. Tel start alleen op in veilige modus (krijg hem niet meer in de normale modus), de powerknop en volume down knop doen niks. Alleen volume up werkt nog. Gelukkig wordt ie morgen opgehaald :)

[ Voor 20% gewijzigd door Kiwitje op 05-02-2014 00:57 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
bartus1989 schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 15:54:
Mijn Outlook app is sinds 4.3 min of meer onbruikbaar. Meer mensen last van?
Bij mij geen probleem. Enige irritante aan Outlook vind ik de 'niet active tijd', dat je die niet handmatig kunt overrulen. Maar dat heeft niets met de upgrade naar Android 4.3 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt er een beetje gek van. Sinds de update heb ik verbindingsproblemen. Mijn wifi valt vaak weg, terwijl mijn laptop nergens last van heeft. Is echt de 4.3 update. En ik heb vaak alleen nog maar Edge dekking...terwijl ik dat daarvoor echt nog nooit voor elkaar heb gekregen. Dan moet ik eerst bij "Netwerkmodus" switchen van "Alleen WCDMA" en terug naar "WCDMA (voorkeur)/GSM" voordat die mijn 3G verbinding weer pakt.
Grrrrr.... wordt er niet heel blij van. Wie heeft dit nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
ik had in eerste instantie mte 4.3 geen last van verbindings problemen, nu dus wel.
heb dus op verschillende fora gelezen dat het te maken heeft met combinatie met een sony smartwatch 2, welke ik dus heb.
het probleem is dus nu zo dat als de telefoon uit standby komt hij geen wi-fi pakt, ik moet eerst blue tooth uitzetten en dan wi-fi verbinding maken en dan blue tooth weer aan zetten en als hij dan weer in stand by gaat en ik hem daarna weer wil gebruiken, dan is het weer hetzelfde.
met 4.2 geen enkel probleem.
ook de batterij tijd is nu weer verschrikkelijk, met 4.2 haalde ik 1,5 a 2 dagen en nu ben ik blij als ik 1 dag haal.
ik hoop dat sony snel met een patch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:36:
Ik wordt er een beetje gek van. Sinds de update heb ik verbindingsproblemen. Mijn wifi valt vaak weg, terwijl mijn laptop nergens last van heeft. Is echt de 4.3 update. En ik heb vaak alleen nog maar Edge dekking...terwijl ik dat daarvoor echt nog nooit voor elkaar heb gekregen. Dan moet ik eerst bij "Netwerkmodus" switchen van "Alleen WCDMA" en terug naar "WCDMA (voorkeur)/GSM" voordat die mijn 3G verbinding weer pakt.
Grrrrr.... wordt er niet heel blij van. Wie heeft dit nog meer?
Maar waarom zou je hem ook op alleen WCDMA zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 01:43

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

Volgens mij heb ik een hele sterke Xperia Z, hij viel vanochtend uit mijn jaszak, terwijl ik met 60 km per uur over de klinkers van groningen toerde. Het viel mij op omdat de muziek uitviel.....
Even zoeken op straat maar we hebben hem gevonden, en alleen rechtsboven wat beschadigd aan de behuizing en geen glasschade!! *O*

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft toevallig ook iemand last van slechte geluidskwalieit wanneer je muziek streamt via bluetooth? Hoor namelijk de hele tijd een kraak als ik muziek afspeel via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe Software voor de Xperia Z is rolling...

Android-versie: Google Android 4.3 (Jelly Bean)

Nieuwste beschikbare software: 10.4.1.B.0.101

Release gestart: 2014-02-07

brings BT connectivity, battery, YouTube app improvements & more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 13:50:
[...]

Maar waarom zou je hem ook op alleen WCDMA zetten?
Nee ik heb m normaal altijd op WCDMA (voorkeur)/GSM staan, maar dan blijft ie wel eens hangen in EDGE mode. Dan moet ik ff switchen naar Alleen WCDMA, en weer terug om het goed te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:40:

Is deze al te verkrijgen voor Generic NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
heb net de nieuwe update gedaan en nog steeds problemen i.c.m. smartwatch 2.
dus nog steeds geen goede verbinding met wi-fi terwijl de bluetooth aanstaat voor verbinding met de smartwatch 2.
dus nog steeds verschrikkelijk irritant.
batterij duur ga ik morgen even testen, of die nu wel weer goed is.

na nog een herstart van het toestel, schijnt de wi-fi verbinding nu wel te werken als er een bluetoothverbinding is met de smartwatch 2.

ik hoop dat het zo blijft.

[ Voor 21% gewijzigd door eppo666 op 07-02-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Laatst online: 29-11-2022
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 20:21:
[...]

Is deze al te verkrijgen voor Generic NL?
Gister al binnen gehaald. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:40:

Ben hem nu binnen aan het halen via PC companion, Generic NL :)

Merk dat ik langer met de batterij mee kan en dat wifi ontvangst een stuk beter en stabieler is sinds ik naar 4.3 geupdate ben. Dus ben benieuwd of mijn batterij nog langer mee zal gaan met deze update.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En nog steeds geen spoor van een OTA update :{

Toch maar m'n root gaan opgeven dan of zoeken naar een root methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Ik heb iets bizar met mijn Z. Ik denkt dat hij Apple verafschuwt :p

Ik heb bij mijn iPod Touch 5 zo van die Apple EarPods oortjes erbij gekregen. Die oortjes gebruik ik vaker dan die van Sony omdat die gewoon beter in mijn oren blijven zitten. Nu het bizarre is, als ik deze Apple oortjes in mijn Z steek, herkent hij ze gewoon niet. Hij blijft alles via speaker uitzenden. Ook na goed aanduwen en meerdere keren inpluggen blijft hij ze niet herkennen, terwijl die oortjes wel mooi werken met mijn iPod. Die Sony oortjes en mijn koptelefoon herkent mijn Z dan weer wel. En ook op mijn Asus Tablet kan ik wel die oortjes van Apple gebruiken.

I see what you did there Sony... 8)

[ Voor 5% gewijzigd door freddy0519 op 07-02-2014 23:02 ]

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18-09 22:07
Vandaag toch maar terug gegaan van Cyanogenmod 10.2 naar stock met behulp van de Sony Flash tool (: Het valt mij niet tegen 4.3 van Sony zelf! Alleen even zoeken naar root mogelijkheden.

@freddy0519: Ik zal even kijken of hij bij mij hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Marijn100: Als je root mogelijkheden tegen komt, houd ik me aanbevolen! (andersom zal ik ze ook delen). Dan wel ff in het "rooten" topic van de Xperia Z natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddy0519 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:01:

Ik heb bij mijn iPod Touch 5 zo van die Apple EarPods oortjes erbij gekregen. Die oortjes gebruik ik vaker dan die van Sony omdat die gewoon beter in mijn oren blijven zitten. Nu het bizarre is, als ik deze Apple oortjes in mijn Z steek, herkent hij ze gewoon niet. Hij blijft alles via speaker uitzenden. Ook na goed aanduwen en meerdere keren inpluggen blijft hij ze niet herkennen, terwijl die oortjes wel mooi werken met mijn iPod. Die Sony oortjes en mijn koptelefoon herkent mijn Z dan weer wel. En ook op mijn Asus Tablet kan ik wel die oortjes van Apple gebruiken.

Ik herken het. Wat ik nu doe, is de oortjes ca. 4keer achter elkaar in en uit pluggen dan pakt hij hem wel. Je kan ook het stukje kunstof er af slijpen (wat aan de 3mm plug zit) met een scherp mesje of schuren. De vorige generatie Apple oortjes doen het overigens wel prima. Anders moet je een verloopkabeltje gebruiken of een andere aansluiting op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freddy0519 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 23:01:

Ik heb ook hetzelfde. Wat ik dan doe is gewoon 2x op de afstandsbedieng van de oortjes drukken en dan zullen ze het wel gewoon normaal doen. Maar inderdaad heel vreemd van Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

hmmm ik heb dus gisteren de update gedaan via pc companion maar ik zie nog steeds dat mijn build number 10.4.B.0.569 is en niet 10.4.1.B.0.101 wat ik verwacht had. Hebben jullie dat ook?

PC companion geeft nu aan dat ik de laatste firmware heb wat dus eigenlijk niet klopt. :(

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Same here. Gisteravond de upgrade naar 4.3 gewaagd (bye bye root :'( ) maar hij zit nog op 10.4.B.0.569.

Wat betreft de vernieuwingen in 4.3 tov. 4.2 ben ik noch negatief, noch positief. Ik had er wel wat meer van verwacht. Mijn punten:

* Had, als je theming introduceert, ook even een simpele switch gemaakt of dialogs en instellingenmenu wit of zwart moeten zijn.

* Jammer dat bij de popupjes (bv. als je meerdere shortcuts onder een 'folder' hebt) geen randen meer aanwezig zijn. Sony, ga alsjeblieft niet mee in de "plat slaan hype" bij UI's

* Qua bediening vind ik de camera app beter dan hiervoor. Echter, ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind de kwaliteit van de foto's weer fors minder. Na een flinke verbetering tov. de firmware waarmee de Z uit kwam lijken bestandsgroottes weer enorm afgenomen en is inzoomen op een foto nagenoeg niet mogelijk zonder compressie- en processing artefacts te zien.

Wat bezielt Sony toch om dit nog steeds zo agressief te doen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenaci
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-03-2024
FongWan schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 10:56:
hmmm ik heb dus gisteren de update gedaan via pc companion maar ik zie nog steeds dat mijn build number 10.4.B.0.569 is en niet 10.4.1.B.0.101 wat ik verwacht had. Hebben jullie dat ook?

PC companion geeft nu aan dat ik de laatste firmware heb wat dus eigenlijk niet klopt. :(
Ik heb net de update gedaan en heb hetzelfde probleem:( hopelijk komt hier nog een fix voor:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Hopelijk is met deze update ook het spontane rebooten van de telefoon verleden tijd, hadden meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 11:24:
* Qua bediening vind ik de camera app beter dan hiervoor. Echter, ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind de kwaliteit van de foto's weer fors minder. Na een flinke verbetering tov. de firmware waarmee de Z uit kwam lijken bestandsgroottes weer enorm afgenomen en is inzoomen op een foto nagenoeg niet mogelijk zonder compressie- en processing artefacts te zien.
Hier kan ik mij volledig in vinden. Ik vind het vooral irritant dat je in superiour automatic nu altijd in 16:9 foto's maakt en dit niet in 4:3 kan zetten.
Verwijderd schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:18:
[...]

Nee ik heb m normaal altijd op WCDMA (voorkeur)/GSM staan, maar dan blijft ie wel eens hangen in EDGE mode. Dan moet ik ff switchen naar Alleen WCDMA, en weer terug om het goed te krijgen....
Dan schakelt hij waarschijnlijk terug omdat je of bijna geen internet gebruikt, of omdat het edge signaal veel sterker is.

En heeft iemand de TFT files voor Generic NL of Vodafone NL? Ik heb die nog niet gevonden namelijk maar zou ze wel graag flashen om even van te wisselen van Nordic.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyleo op 08-02-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

tenaci schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:05:
[...]

Ik heb net de update gedaan en heb hetzelfde probleem:( hopelijk komt hier nog een fix voor:(
Idem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
De vorige was: 10.4.B.0.569 R2C
De laatste is: 10.4.B.0.569 R3C

10.4.1.B.0.101 R1C
is alleen nog in Singapore uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De update voor Nederland van deze week was een customization-only update. Ik weet niet wat er net anders is maar het is één van de Nederland-specifieke apps die veranderd is. Aan het basissysteem is niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swimmer4
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 21:17
Jur schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:29:
Hopelijk is met deze update ook het spontane rebooten van de telefoon verleden tijd, hadden meer mensen daar last van?
Ik heb dit ook al 2 of 3 keer gehad. Maar nooit als hij in standby stond. Ik heb dit gehad wanneer ik bezig was met mijn xperia z. Hopelijk is dit inderdaad opgelost met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Laatst online: 09:06
De batterij is echt veel sneller leeg bij mij met deze 4.3 update. Hoop dat dat in 4.4 snel weer opgelost wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Arjant2: Helaas lijkt dat bij mij ook het geval :(

Terwijl ik net blij was dat, na mijn switch naar KPN, ik ruim en zonder zorgen 2 dagen toe kon met mijn Xperia Z.

Onder 4.2 zat ik, met de telefoon om 07:00 van de lader af, om 12:00 nog niet op 90%. Nu is dit op dit moment al het geval.

Alle wakelocks die bij 4.2 met Vodafone hoog op het lijstje stonden zijn nu weer terug ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

swimmer4 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:57:
[...]

Ik heb dit ook al 2 of 3 keer gehad. Maar nooit als hij in standby stond. Ik heb dit gehad wanneer ik bezig was met mijn xperia z. Hopelijk is dit inderdaad opgelost met deze update.
pff vandaag al weer 3 spontane reboots gehad, blijft toch emmeren met dit toestel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Wat betreft dat Apple oortjes probleem: ik heb het ook op mijn Nexus 7!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf nog geen spontane reboots gehad.

Maar al met al was ik achteraf liever op m'n vorige setup gebleven....... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Jur schreef op maandag 10 februari 2014 @ 10:56:
[...]

pff vandaag al weer 3 spontane reboots gehad, blijft toch emmeren met dit toestel....
Heb je dan ook een app die extreem veel batterij drained? Ik heb namelijk geen last er van, misschien dat het een parasitaire app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Dat staat toch gewoon in het artikel 8)7
Pagina: 1 ... 72 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.