Misschien achterhaalde informatie, maar ik heb 5/6 dagen geleden de update van 4.3 firmware (Sony Z) binnen gehaald en geïnstalleerd. (T-mobile). Behalve een andere layout van de rekenmachine en wat cosmetische veranderen en dat je nu de helderheid bovenin je scherm kan veranderen, nog niet veel gemerkt van de veranderingen.
Verwijderd
Ik heb nu een anderhalve week geleden mijn z proberen te flashen, omdat ik de T-Mobile versie wilde. Dit ging niet in een keer goed, dus heb ik mijn oude Vodafone firmware versie hersteld. Buiten dat er nu een paar bugs in zitten is na een gewone dag nog maar 13% van mijn batterij over. Mijn scherm heeft vandaag nog geen 4 uur aangestaan. Ik neem aan dat dit een softwarematig probleem is. Is het nu verstandig om op de Vodafone update te wachten, of moet ik hem opnieuw flashen? (ik weet dat Vodafone 4.3 al heeft uitgerold, maar die was nog niet te downloaden via pc companion)
Heel vreemd, ik heb ineens hetzelfde probleem, voor afgelopen week nooit last van gehad..
Zo, even een vracht posts verplaatst naar [Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen. Verdere discussie over gebarsten schermen en andere garantie dingen kun je dus kwijt in dat topic, niet hier
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Zou nu via PC Companion te downloaden moeten zijn:Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:30:
Ik heb nu een anderhalve week geleden mijn z proberen te flashen, omdat ik de T-Mobile versie wilde. Dit ging niet in een keer goed, dus heb ik mijn oude Vodafone firmware versie hersteld. Buiten dat er nu een paar bugs in zitten is na een gewone dag nog maar 13% van mijn batterij over. Mijn scherm heeft vandaag nog geen 4 uur aangestaan. Ik neem aan dat dit een softwarematig probleem is. Is het nu verstandig om op de Vodafone update te wachten, of moet ik hem opnieuw flashen? (ik weet dat Vodafone 4.3 al heeft uitgerold, maar die was nog niet te downloaden via pc companion)
Netherlands Vodafone NL 1270-8442 10.4.B.0.569
zie ook
http://forum.xda-develope...ead.php?t=2315914&page=71
Als je accu dan beter wordt, kun je dat hier dan even posten. Dan ga ik ook die vodafone firmware nog even flashen. Draai nu de nordic versie maar het fast dormacy gebeuren zorgt wel voor een draaikolk in mijn accu.Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:30:
Ik heb geen tijd om alles door te lezen, maar ik zou graag van jullie willen weten wie nog NIET zijn 4.3 update via de officiële wijze heeft mogen ontvangen, en dan bedoel ik je branding. En dan wil ik dat alleen weten, als je 100% zeker weet welke branding je hebt
.
Dan kan ik er werk van maken namelijk!
BVD
BVD
Ik zit nog steeds te wachten op de Generic NL versie.
Ik zit nu op de 10.3.1.A.2.67 versie.
[ Voor 27% gewijzigd door Arjant2 op 21-01-2014 15:07 ]
Vreemd inderdaad, dat wij met de niet-provider versie langer moeten wachten... of onbegrijpelijk eigenlijk.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Simlockvrij toestel, geen branding, geen update.
Zelfde als Arjant2:Dimiz schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:56:
Ik heb geen tijd om alles door te lezen, maar ik zou graag van jullie willen weten wie nog NIET zijn 4.3 update via de officiële wijze heeft mogen ontvangen, en dan bedoel ik je branding. En dan wil ik dat alleen weten, als je 100% zeker weet welke branding je hebt.
BVD
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb hetzelfde.eymey schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:15:
[...]
Zelfde als Arjant2:
Ik krijg door een week, maar om even een slag om de arm te houden, laten we zeggen voor het einde van volgende week.
Ik heb sinds gisteren een Xperia Z, enigszins overhaast gekocht. Zo zijn er een aantal dingen die me niet bevallen en mijn grootste ergernis heeft te maken met de kleurverzadiging van het scherm. Ik lees in dit draadje daar vrij weinig over, maar ik vind de kleuren verschrikkelijk overdreven fel.
Als fotograaf let ik veel op kleurechtheid, en de trend van de laatste jaren lijkt dan ook dat er enorm veel kleurcorrectie / oververzadiging wordt toegepast in nieuwe beelddragers. TV's, tablets etc.
Ik moet bekennen dat het homescreen en de andere android omgevingen er mooi kleurrijk uitzien, maar zodra ik foto's maak of een video in uitzending gemist bekijk of via remote desktop op m'n thuis computer werk dan vind ik de kleurweergave echt verschrikkelijk.
Zijn de saturation levels van het scherm te wijzigen dmv een app? En ben ik de enige hier die zich eraan stoort? Ik weet dat er wel reviews rondzwerven op het net waarin gesproken wordt over oversaturation bij dit type..
Ik vind de kleurweergave van mijn oude Xperia U of mijn simpele Galaxy tab2 tablet van 100euro vele malen mooier!
Als fotograaf let ik veel op kleurechtheid, en de trend van de laatste jaren lijkt dan ook dat er enorm veel kleurcorrectie / oververzadiging wordt toegepast in nieuwe beelddragers. TV's, tablets etc.
Ik moet bekennen dat het homescreen en de andere android omgevingen er mooi kleurrijk uitzien, maar zodra ik foto's maak of een video in uitzending gemist bekijk of via remote desktop op m'n thuis computer werk dan vind ik de kleurweergave echt verschrikkelijk.
Zijn de saturation levels van het scherm te wijzigen dmv een app? En ben ik de enige hier die zich eraan stoort? Ik weet dat er wel reviews rondzwerven op het net waarin gesproken wordt over oversaturation bij dit type..
Ik vind de kleurweergave van mijn oude Xperia U of mijn simpele Galaxy tab2 tablet van 100euro vele malen mooier!
Je kan de Bravia engine uitzetten bij instellingen>weergave. Deze instelling verzadigt namelijk foto's en video's.
Een wereld van verschil als deze uitstaat, de kleuren zijn een stuk meer natuurgetrouw door dit uit te zetten. Dat ik daar nog niet aan gedacht had! Thanks!cordonbleu schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:30:
Je kan de Bravia engine uitzetten bij instellingen>weergave. Deze instelling verzadigt namelijk foto's en video's.
Die Bravia optie is ook juist toegevoegd om klanten die teveel naar Samsungs hebben gestaard en denken dat die verzadiging normaal is over de streep te halen. Ik denk dat 'normale mensen' die Bravia optie wel uit zetten ja.PROximity schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 17:38:
[...]
Een wereld van verschil als deze uitstaat, kleuren zijn een stuk natuurgetrouwer door dit uit te zetten. Dat ik daar nog niet aan gedacht had! Thanks!
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Haha idd. Hier staat Bravia ook uit.
En Samsung? Die kunnen de boom in, voor altijd. In ieder geval qua smartphones.
Als ik zie hoe de Galaxy Ace 2 van mijn vriendin is met de Touchwiz bloatware van samsung (a useless piece of crap) en hoe die het doet met Cyanogen..... En vanmiddag kwam een collega die eerst nog blij was met z'n Galaxy Note 2 (wat toch best wel een high-end ding is) ook klagen over de traagheid van z'n speeltje.
Ondanks de strubbelingen met betrouwbaarheid, bouwkwaliteit en de niet uit de verf komende camera bij Sony prijs ik hen echt de hemel in qua omgang met het Android framework. Los van de pure ervaring van de Nexus apparaten vind ik de UI van Sony helemaal geweldig.
En Samsung? Die kunnen de boom in, voor altijd. In ieder geval qua smartphones.
Als ik zie hoe de Galaxy Ace 2 van mijn vriendin is met de Touchwiz bloatware van samsung (a useless piece of crap) en hoe die het doet met Cyanogen..... En vanmiddag kwam een collega die eerst nog blij was met z'n Galaxy Note 2 (wat toch best wel een high-end ding is) ook klagen over de traagheid van z'n speeltje.
Ondanks de strubbelingen met betrouwbaarheid, bouwkwaliteit en de niet uit de verf komende camera bij Sony prijs ik hen echt de hemel in qua omgang met het Android framework. Los van de pure ervaring van de Nexus apparaten vind ik de UI van Sony helemaal geweldig.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Er is weer een leuke app bij voor de camera van de Xperia Z, timeshiftt: http://www.androidpolice....lay-store-motorola-style/
Hehe, ik las er net ook over op androidworld.nl 
Helaas geeft de Play store aan dat de app niet compatible is met mijn Xperia Z.
Je hebt hiervoor de 4.3 Android versie nodig. Bij mij (op de gewone Z) geeft hij ==> This app is compatible with your device.eymey schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:56:
Hehe, ik las er net ook over op androidworld.nl
Het is waarschijnlijk een toevoeging op de social camera
Even voor de duidelijkheid dus:
Xperia Z Unbranded/Generic
en
Xperia Z KPN (en virtuele providers)
nog geen 4.3 hebben en
Xperia Z Vodafone (en virtuele providers)
en
Xperia Z T-Mobile (en virtuele providers)
al wel?
Xperia Z Unbranded/Generic
en
Xperia Z KPN (en virtuele providers)
nog geen 4.3 hebben en
Xperia Z Vodafone (en virtuele providers)
en
Xperia Z T-Mobile (en virtuele providers)
al wel?
[ Voor 36% gewijzigd door Dimiz op 22-01-2014 15:55 ]
Daar lijkt het op als ik de berichten allemaal gezien en begrepen heb
Klopt, was ik vergeten er bij te zeggen.Marcel schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:58:
Ik geloof dat 4.3 daarvoor een vereiste is. Nog even geduld dus
Weet iemand trouwens waar ik de .tft van de vodafone rom kan vinden? Wil even kijken of dat positief is voor mijn accuduur.
Wrong topic
[ Voor 93% gewijzigd door Dimiz op 22-01-2014 19:23 ]
Bravia maakte voorheen foto's en video's echt heel mooi, toen de nav bar en notification bar van de Z nog grijs waren ipv zwart nu. Alleen mensen zeikten over jet slechte contrast vast hem scherm terwijl het gewoon een hardware eigenschap is, nl kijkhoeken. De Z heeft gewoon hele slechte kijkhoeken. Sony heeft destijds een update uitgebracht die de het contrast gewijzigd heeft en die de nav bars zwart heeft gemaakt waardoor de kijkhoeken minder slecht zouden lijken. Sindsdien is Bravia engine gesamsungificeerd. Voorheen was het echt prachtig.
Mobile Bravia Engine / X-Reality Mobile zijn echt onzin. Doet het alleen bij video/foto's in Album anyway en het blaast het contrast en de kleuren gewoon helemaal op. En een scherptefilter erover. Veel meer dan marketing is het niet. Totaal niet vergelijkbaar met de Bravia Engine of X-Reality Pro op je TV, want die dingen werken wel echt.
Ik vond Bravia engine voor de contrast update een meerwaarde hebben. Ik vond dat het foto's en video's mooier maakte om naar te kijken.
Ieder z'n meug, maar AmbroosV heeft wel gelijk, het sjoemelt inderdaad met de kleuren om het effect van een hoger contrast na te bootsen. Wat natuurlijk niet de realiteit is. Dat jij het mooi vind, en vele anderen, dat mag natuurlijk. Echter vind ik het jammer van de kleurechtheid.
Iemand dit gezien?
http://nos.nl/artikel/601...-over-volgen-klanten.html
nieuws: Dixons, MyCom en iCentre volgen klanten door peilen wifi-signaal
Bluetooth staat bij mij altijd uit, GPS ook. Ik heb Wifi-op-locatie. Staat mijn wifi dan écht uit waardoor ik van bovenstaande geen last hebt of scant de wifi an de telefoon toch stiekem elke minuut waar die is ofzo? Ik heb namelijk wel meegemaakt dat deze echt automatisch uit gaat.
http://nos.nl/artikel/601...-over-volgen-klanten.html
nieuws: Dixons, MyCom en iCentre volgen klanten door peilen wifi-signaal
Bluetooth staat bij mij altijd uit, GPS ook. Ik heb Wifi-op-locatie. Staat mijn wifi dan écht uit waardoor ik van bovenstaande geen last hebt of scant de wifi an de telefoon toch stiekem elke minuut waar die is ofzo? Ik heb namelijk wel meegemaakt dat deze echt automatisch uit gaat.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Wifi op locatie werkt op basis van GSM masten, als je bij de toren bent die gekoppeld is aan dat SSID springt je WiFi aan. Dus tenzij je dicht bij zo'n winkel woont is er niks aan de hand.
Klopt. Het sjoemelt inderdaad met kleuren. Ik vind alleen dat het resultaat van voor de contrast update van begin 2013 veel mooier dan nu. Nu is het gewoon bijzonder lelijk. Ik vond trouwens het contrast van het scherm ook beter voor die update. Het enige wat se gedaan hebben is felle kleuren feller gemaakt en donkere kleuren donkerder. Ik vond de kleuren van Vanilla Z echt het mooiste.alex3305 schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 22:20:
Ieder z'n meug, maar AmbroosV heeft wel gelijk, het sjoemelt inderdaad met de kleuren om het effect van een hoger contrast na te bootsen. Wat natuurlijk niet de realiteit is. Dat jij het mooi vind, en vele anderen, dat mag natuurlijk. Echter vind ik het jammer van de kleurechtheid.
Je kunt die dingen natuurlijk altijd nog handmatig wat bijstellen via Settings > Display > White balance. Zo kun je de kleuren eventueel wat koeler/warmer instellen.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Iemand een idee om voorgeïnstalleerde apps te verwijderen zonder root ? Daarmee bedoel ik niet Sony-apps, maar apps zoals Facebook, Whatsapp e.d.
Ik wil Facebook met de browser gebruiken, zeker na het lezen van dit artikel
:
http://bijvlagen.wordpres...-app-op-je-telefoon-hebt/
En met verwijderen bedoel ik ECHT verwijderen, niet op non-actief zetten.
Ik wil Facebook met de browser gebruiken, zeker na het lezen van dit artikel
[ Voor 10% gewijzigd door freddy0519 op 23-01-2014 21:10 ]
Al doende leert men, al draaiende keert men.
Kan niet, maar Uitschakelen volstaat. praktisch hetzelfde, alleen hij staat nog op je toestel.
Aan de ene kant is het goed dat mensen nu eindelijk al die permissies beginnen te lezen en begrijpen. Aan de andere kant is dit ook weer een beetje overtrokken, voor bepaalde features heb je momenteel permissies nodig die breder zijn en inderdaad in theorie misbruikt kunnen worden. B.v. flashlight apps hebben camera permissies nodig omdat de LED in het systeem deel van de camera is.
Misschien een idee voor Google om wat fijnmaziger permissies te maken en de beschrijvingen minder dramatisch te laten klinken. En ook de permissies wat meer te kleur-coderen, b.v. van groen (veilig) naar rood (privacy-gevoelig) . Zoals ze nu ook al "this may cost you money" bij sommige permissies hebben staan in een andere kleur. Of een andere optie ivm. kleurenblindheid, maar in ieder geval iets dat opvalt.
Iets dergelijks krijg je ook bij custom keyboards als je die activeert: "Dit toetsenbord kan al je gegevens opslaan en doorsturen!", die melding krijg je zelfs als de toetsenbord app helemaal geen extra permissie heeft.
Neemt niet weg dat je oplettend moet blijven natuurlijk. Facebook toont tegenwoordig de laatste 3 genomen foto's bij het opstarten, als je niet oppast klik je erop. Dat wil ik helemaal niet en kun je (voor zover ik in de app zelf gezien heb) niet uitzetten. Maarja.
Misschien een idee voor Google om wat fijnmaziger permissies te maken en de beschrijvingen minder dramatisch te laten klinken. En ook de permissies wat meer te kleur-coderen, b.v. van groen (veilig) naar rood (privacy-gevoelig) . Zoals ze nu ook al "this may cost you money" bij sommige permissies hebben staan in een andere kleur. Of een andere optie ivm. kleurenblindheid, maar in ieder geval iets dat opvalt.
Iets dergelijks krijg je ook bij custom keyboards als je die activeert: "Dit toetsenbord kan al je gegevens opslaan en doorsturen!", die melding krijg je zelfs als de toetsenbord app helemaal geen extra permissie heeft.
Neemt niet weg dat je oplettend moet blijven natuurlijk. Facebook toont tegenwoordig de laatste 3 genomen foto's bij het opstarten, als je niet oppast klik je erop. Dat wil ik helemaal niet en kun je (voor zover ik in de app zelf gezien heb) niet uitzetten. Maarja.
Mijn Z zit eigenlijk praktisch vanaf het begin in een lompe bumper die de achterkant en zeikant beschermt.
De Z is al eens van de trap afgedonderd en er was niks aan de hand. Verder is hij ook wel eens op de punt gevallen of plat op de achterkant (gewoon staand laten vallen).
Heb ik een hele goede Z, of ontzettend veel geluk door die bumper?
De Z is al eens van de trap afgedonderd en er was niks aan de hand. Verder is hij ook wel eens op de punt gevallen of plat op de achterkant (gewoon staand laten vallen).
Heb ik een hele goede Z, of ontzettend veel geluk door die bumper?
@bartus niks speciaals, exact zoals bij mij maar dan zonder bumper.
Er zaten gewoon wat productiefoutjes tussen maar je hebt gewoon een Z zoals die bedoeld is.
Er zaten gewoon wat productiefoutjes tussen maar je hebt gewoon een Z zoals die bedoeld is.
Proximus versie heeft ondertussen ook de update naar 4.3 gekregen.
Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display
Duitsland Generic inmiddels ook. Nederland Generic is ditmaal werkelijk de aller aller laatste ter wereld zonder update... Volgende keer ter compensatie de aller aller eerste?
[ Voor 17% gewijzigd door masterjorie op 25-01-2014 08:24 ]
Ik heb mijn 2 Z's al meerdere keren laten vallen (1 van de 2, 2 keer van 2 meter hoog, en ook een keer op grof steen van 1.5m hoog) Gebeurt niks. Precies wat er al gezegd wordt, verkeerde oplage, want ze kunnen heel wat hebben.
Vind ik een goed idee masterjorie! Echter gaat het heel sporadisch/random. Er zijn niet echt landen die voorrang krijgen (op UK en Zweden na volgens mij).
Vind ik een goed idee masterjorie! Echter gaat het heel sporadisch/random. Er zijn niet echt landen die voorrang krijgen (op UK en Zweden na volgens mij).
Grmbl, hier nog steeds geen update...
Mijn toestel is wel een demotoestel van Sony zelf (ik denk een Belgisch toestel), kan het daardoor zijn? Ambroos?
Mijn toestel is wel een demotoestel van Sony zelf (ik denk een Belgisch toestel), kan het daardoor zijn? Ambroos?
Er is nog steeds geen update voor generic NL. Echt belachelijk dit. Hoop dat ze maar snel zijn met 4.4 dan.
Generic en KPN landen als alles goed verloopt aankomende week.
Beste mensen ik hb een probleem met mn aan uit knop, hij reageert t laatste uur niet meer lekker, wanneer hij reageert dan verschijnt het schermpje met Uitschakelen, vliegmodus etc.. heb een soft reset geprobeerd werkt niet als ik m uitschakel dan schakelt ie vanzelf weer aam, en nu flikkert het scherm de hele tijd aan en uit.
Iemand die hier raadt mee weet?
Denk dat er iets onder zit oid. Misschien een paar keer flink indrukken?sedad schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:09:
Beste mensen ik hb een probleem met mn aan uit knop, hij reageert t laatste uur niet meer lekker, wanneer hij reageert dan verschijnt het schermpje met Uitschakelen, vliegmodus etc.. heb een soft reset geprobeerd werkt niet als ik m uitschakel dan schakelt ie vanzelf weer aam, en nu flikkert het scherm de hele tijd aan en uit.
Hij flikkert nu al een uur aan en uit, ik kan ook niet een back-up uitvoeren, misschien effe wachtentotdat de batterij leegloopt, want als ik m uitschakel dan schakelt hij zichzelf weer aan.Btw heb van alles geprobeerd.Cyleo schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:08:
[...]
Denk dat er iets onder zit oid. Misschien een paar keer flink indrukken?
[ Voor 3% gewijzigd door sedad op 25-01-2014 16:11 ]
Verwijderd
Heb je wat van te voren met je Z gedaan. Aan de software gezeten etc?sedad schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 16:10:
[...]
Hij flikkert nu al een uur aan en uit, ik kan ook niet een back-up uitvoeren, misschien effe wachtentotdat de batterij leegloopt, want als ik m uitschakel dan schakelt hij zichzelf weer aan.Btw heb van alles geprobeerd.
Nope , in de avond is ie leeggelopen heb m aan de lader gehangen, daarnet ff aangezet en hij werkt als vanouds. Bleek dus een bug ofzo te zijn, het rare was dat ik de telefoon niet uit kon krijgen het leek echt alsof de powerbutton continu werd ingedrukt.Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 22:59:
[...]
Heb je wat van te voren met je Z gedaan. Aan de software gezeten etc?
Hallo, ik heb een Xperia sinds mei vorig jaar, met volle tevredenheid. Helaas is eergisteren mijn camera raar gaan doen, autofocus werkte niet meer, hij stelde zich niet meer scherp. Telefoon dus retour gestuurd aan de webshop waar ik hem gekocht heb (Smart2have). Binnen een dag al reactie dat mijn klacht inderdaad aanwezig was. Kosten om te lateren repareren waren teveel en de Xperia S is ook niet meer op voorraad. Dus, ik kreeg het aanbod om kosteloos een nieuwe Huawei P6 te krijgen, of met bijbetaling van 50 euro een nieuwe Xperia Z. Wat denken jullie?
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Hoezo moet je betalen? Je hebt garantie en dit lijkt daaronder te vallen toch.El_Bandito schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:17:
Hallo, ik heb een Xperia sinds mei vorig jaar, met volle tevredenheid. Helaas is eergisteren mijn camera raar gaan doen, autofocus werkte niet meer, hij stelde zich niet meer scherp. Telefoon dus retour gestuurd aan de webshop waar ik hem gekocht heb (Smart2have). Binnen een dag al reactie dat mijn klacht inderdaad aanwezig was. Kosten om te lateren repareren waren teveel en de Xperia S is ook niet meer op voorraad. Dus, ik kreeg het aanbod om kosteloos een nieuwe Huawei P6 te krijgen, of met bijbetaling van 50 euro een nieuwe Xperia Z. Wat denken jullie?
Heb ik ze ook inderdaad gezegd. Dat ik garantie heb en dus eigenlijk niet zou hoeven betalen voor een oplossing. Ben alleen bang dat ze dan alsnog zeggen dan laten we hem repareren, terwijl ik voor 50 euro toch de Z zou kunnen hebben, wat wel mooi is natuurlijkAMARONE schreef op zondag 26 januari 2014 @ 00:07:
[...]
Hoezo moet je betalen? Je hebt garantie en dit lijkt daaronder te vallen toch.
[ Voor 8% gewijzigd door El_Bandito op 26-01-2014 00:31 ]
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Heb er onder garantie een nieuwe voor gekregen.sedad schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:09:
Klinkt als een goede telefoon als ik het zo allemaal lees...
Verwijderd
Heb sindskort last van een schokkend beeld wanneer ik Chrome gebruik (ingezoomd en trillend beeld), niet altijd maar sporadisch. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik heb momenteel een Huawei P6 (leentoestel van Vodafone, mijn Z is nu bij de reparatie) en het is echt een rotding. Sowieso raad ik je alleen al een Z aan!El_Bandito schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 23:17:
Sowieso is een forumtopic geen referentiepunt over hoe 'goed' een telefoon is. Als er problemen zijn, komen mensen hier terecht. Maar als er geen problemen zijn, dan reageren ze hier zelden: 'ik heb nog steeds een perfecte telefoon'. Dan lees je gewoon hier alles door en geef je advies aan andere mensen. Je kan pas zien hoe 'goed' een telefoon is, als je de verkoopcijfers weet en het percentage dat in retour moet. En dan nog kan je toevallig een slechte telefoon hebben, want mensen kunnen weleens fouten maken tijdens de productie.
Ik heb gewoon nog steeds een perfecte telefoon, al meer dan een jaar!
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.
Ik ben er ook nog steeds meer dan tevreden mee, het enige kleine puntje is dat ik de telefoon zo goed als elke dag moet opladen.
Verder is de telefoon perfect voor een watersporter en dat is echt top!
[ Voor 6% gewijzigd door Marc_87 op 26-01-2014 22:26 ]
Tegenwoordig is dat een gewoonte geworden voor de huidige generatie telefoons. Er zijn maar een aantal smartphones die effectief 2 dagen meegaan. Zolang je dagen niet extreem lang zijn, moet dat geen probleem zijnMarc_87 schreef op zondag 26 januari 2014 @ 22:25:
Ik ben er ook nog steeds meer dan tevreden mee, het enige kleine puntje is dat ik de telefoon zo goed als elke dag moet opladen.
Wel staat m'n Xperia Z dan tijdens het slapen in flight mode en moet ik niet te veel met m'n scherm doen.
Verder heb ik gewoon alles aan: WIFI waar dat verschikbaar is, anders 4g of 3g. Whatsapp, enkele lokatie-gevoelige widgets, facebook, whatsapp. En dus een uurtje of 2 schermtijd gedurende die 2 dagen.
Dit overigens zonder stamina aan.
Ik denk dat je anno nu ook echt niet meer uit een smartphone gaat halen. Tenzij je hem helemaal dom gaat maken, alleen op 2g, etc. Op die manier haalt een collega van mij nog steeds 3-4 dagen uit zijn HTC Legend

Overigens kan ik dat wel verklaren. Google Services heeft laatst een update gekregen waardoor die zeker de helft minder batterij eet dan eerder. Met mijn telefoon kan ik tegenwoordig ook gewoon een uurtje of 10 doen met een screen on time van ongeveer 3,5u. Ben er eigenlijk best tevreden mee
.
Mja, bij mij trad de verbetering plotseling (?) op toen ik van Vodafone over ging op Hi . Volgens mij was toen de Google Services update er nog niet doorheen (kan me overigens ook nog niet herinneren dat ik die al ge-update heb zien worden sinds de aankondiging).
Het batterijgebruik kan ook te maken hebben met de sterkte van je mobiele signaal. Als ik thuis ben zit het toestel op 2g (handig hoor T-Mobile) en vebruikt het toestel meer dan wanneer ik bij mijn vriendin ben, waar 3G vol bereik heeft. Blijkbaar blijft de Z zoeken naar een 3G signaal, terwijl dat hier niet beschikbaar is, en vreet dit energie.
Misschien heb jij een vergelijkbaar iets met de netwerkdekking van Hi en Vodafone?
Misschien heb jij een vergelijkbaar iets met de netwerkdekking van Hi en Vodafone?
Verwijderd
Zit zelf ook in het buitengebied met een slechte dekking (vodafone) en mijn schermtijd is nooit meer dan 3u, vaak 2,5u. Dit terwijl ik ervaringen hoor dat dit langer zou moeten/kunnen zijn.Marc_K84 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:46:
Het batterijgebruik kan ook te maken hebben met de sterkte van je mobiele signaal. Als ik thuis ben zit het toestel op 2g (handig hoor T-Mobile) en vebruikt het toestel meer dan wanneer ik bij mijn vriendin ben, waar 3G vol bereik heeft. Blijkbaar blijft de Z zoeken naar een 3G signaal, terwijl dat hier niet beschikbaar is, en vreet dit energie.
Dat dacht ik aanvankelijk ook, maar op mijn werk (waar mijn verbruikspatroon minimaal is en ik dus ook de beste vergelijkingen heb) was Vodafone meestal ook gewoon goed 3g.Marc_K84 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 11:46:
Nu ik bovenstaande zo lees vraag ik mij af hoe sterk de ontvanger is van de Xperia Z. Zelf had ik continue het probleem dat mobiel aan het zoeken was naar een netwerk en niets kon vinden, terwijl mijn simkaart in andere mobieltjes prima bereik had. Heeft Sony op signaalsterkte moeten inleveren voor waterdichtheid of is dit een probleem wat alleen op mijn mobieltje plaatsvond?
Kan dat misschien deels te maken hebben met dat "fast dormancy" issue van Vodafone?
[ Voor 90% gewijzigd door Myedvyed op 27-01-2014 14:29 ]
Heb me eventjes kort in gelezen in Fast Dormancy, zou misschien invloed kunnen hebben maar lijkt me sterk. Tevens heb ik niet Vodafone maar Tele2 (T-Mobile netwerk), dus weet niet of dat probleem waar jij naar refereert ook op het T-Mobile netwerk kan voorkomen?Myedvyed schreef op maandag 27 januari 2014 @ 14:27:
Kan dat misschien deels te maken hebben met dat "fast dormancy" issue van Vodafone?
Denk dat ik zelf alles gedaan heb destijds om de netwerkontvangst weer aan de praat te krijgen. Hard resets hielpen niet en ook het veranderen van de internetinstellingen deden niets. Op het hele internet kwam ik het probleem maar mondjesmaat tegen, niemand die er ook een oplossing voor had.
Mijn Z is inmiddels een dikke twee weken bij de reparateur dus hoop hem over een week weer werkend te hebben. Blijf het gek vinden dat een 'premium' telefoon dit soort mankementen kan vertonen en mijn oude Xperia Mini Pro als een zonnetje functioneert.
Verwijderd
Als jij je hier druk om maakt, heb ik er nog een voor je, google services. Deze lijst is precies hetzelfde. Heb ik ook uitgeschakeld met als groot voordeel dat de batterijprestaties aanmmerkelijk beter zijn geworden. Kan ook niet verwijderd worden samen met alle googlemeuk als games, kiosk, magazines etc. Nadeel is wel dat google maps en playstore dan niet meer werken.freddy0519 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:08:
Iemand een idee om voorgeïnstalleerde apps te verwijderen zonder root ? Daarmee bedoel ik niet Sony-apps, maar apps zoals Facebook, Whatsapp e.d.
Ik wil Facebook met de browser gebruiken, zeker na het lezen van dit artikel:
Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar ik merk geen verschil tussen de xperia Zijn en andere toestellen qua bereik (Vodafone). Wel heb ik past van de fast-dormacy drain, maar dat heeft weinig te maken met de signaalsterkte.Rogierr schreef op maandag 27 januari 2014 @ 13:47:
Nu ik bovenstaande zo lees vraag ik mij af hoe sterk de ontvanger is van de Xperia Z. Zelf had ik continue het probleem dat mobiel aan het zoeken was naar een netwerk en niets kon vinden, terwijl mijn simkaart in andere mobieltjes prima bereik had. Heeft Sony op signaalsterkte moeten inleveren voor waterdichtheid of is dit een probleem wat alleen op mijn mobieltje plaatsvond?
-edit, hoort hier niet thuis
[ Voor 103% gewijzigd door El_Bandito op 28-01-2014 00:44 ]
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4975
Het lijkt erop dat de update voor Generic NL er eindelijk is!
Edit: Via PC companion nog geen resultaat, nu proberen via SUS.
[ Voor 21% gewijzigd door Danner001 op 28-01-2014 14:15 ]
Hier nog niets via PC Companion. Heb ook Generic NL.Danner001 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:12:
http://scavenger.ch/sonyupdate/?model=C6603&id=1270-4975
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Helaas, ook niets via Update Service, even geduld nog.. Ik neem aan dat het in de loop van de dag moet lukken.
Goed nieuws! Nu nog wachten op OTA of root methode
Hier net 4.3 binnen gehaald via PCC. Werd wel eens tijd. Is wel even wennen die witte interface bij de instellingen.
Verwijderd
Via pcc staat er bij mij nog niks. Ik heb wel mijn mobiel van vodafone naar vodafone geflashed, omdat dit niet goed ging met flashen. (het was de bedoeling om naar de T-mobile firmware te flashen) Ook via SUS staat er dat ik up-to-date ben. Is dit een software fout? (Ik heb de generic versie van Vodafone)
Generic Vodafone is niet gelijk aan de Generic NL. De update zal dus later nog volgen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 17:51:
Via pcc staat er bij mij nog niks. Ik heb wel mijn mobiel van vodafone naar vodafone geflashed, omdat dit niet goed ging met flashen. (het was de bedoeling om naar de T-mobile firmware te flashen) Ook via SUS staat er dat ik up-to-date ben. Is dit een software fout? (Ik heb de generic versie van Vodafone)
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
ik heb hem nu ook, is idd wel ff wennen. de standaard email app is wel verbeterd vind ik, zie er nu wat frisser uit. de camera app is zo te zien ook veranderd, is dat alleen cosmetisch of zijn er ook nieuwe functies? (gebruik de camera niet zo vaak)
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Vanavond ook gelijk even updaten.
Generic NL hier. Krijg nu ook de update binnen
.
Moet wel zeggen dat het me lichtelijk tegenvalt met het verloop van de uitrol. Potje lang gewacht..
Moet wel zeggen dat het me lichtelijk tegenvalt met het verloop van de uitrol. Potje lang gewacht..
Heb hem, via PC Companion, ook eindelijk binnen!
Jammer dat het (nog) niet OTA gaat..
Lijkt alsof het toestel wat sneller geworden is. Week geleden volledige versleuteling ingesteld en hij was wat trager toen. Is nu helemaal voorbij! Dus grote plus.
Ook kan je nu instellen foto's te maken met behulp van de volumeknoppen. Dus lekker onder water gluren
Klein nadeeltje voor mij, vond het snelle instellingen menutje in het diep rode kleur mooier dan het licht rode..
Jammer dat het (nog) niet OTA gaat..
Lijkt alsof het toestel wat sneller geworden is. Week geleden volledige versleuteling ingesteld en hij was wat trager toen. Is nu helemaal voorbij! Dus grote plus.
Ook kan je nu instellen foto's te maken met behulp van de volumeknoppen. Dus lekker onder water gluren

Klein nadeeltje voor mij, vond het snelle instellingen menutje in het diep rode kleur mooier dan het licht rode..
[ Voor 73% gewijzigd door TereZz op 28-01-2014 20:45 ]
De eerste indruk van 4.3 is erg goed bij mij. Ziet er mooi uit, het lijkt bij mij of de kleuren overal beter zijn, alsof het scherm ook een update heeft gehad! En het toetsenbord, super! Nu ook een thema geïnstalleerd, TriFlat via Sony select, gaaf dat de customization zo ver gaat. Wat bij mij ook een grote vooruitgang is, is het switchen tussen Wi-Fi. Dit gaat nu veel sneller, zoals het hoort.
Wat zijn jullie indrukken?
Wat zijn jullie indrukken?
[ Voor 3% gewijzigd door Danner001 op 28-01-2014 19:48 ]
Ik gebruik al een tijdje de stock KitKat email app. Zelfde looks als de Gmail app, imo veel mooier dan de Sony variant.Gmount schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:21:
ik heb hem nu ook, is idd wel ff wennen. de standaard email app is wel verbeterd vind ik, zie er nu wat frisser uit. de camera app is zo te zien ook veranderd, is dat alleen cosmetisch of zijn er ook nieuwe functies? (gebruik de camera niet zo vaak)
@TereZz: de kleur bij instellingen etc. hangt af van het thema dat je op dat moment hebt, zo kan het ook groen of blauw zijn. bij mij was de kleur en het thema ook veranderd, achtergrond echter niet.
Die stock kitkat email app moet ik ook maar eens bekijken dan, thnx voor de tip!
ik wel één probleempje gevonden, de contactpersonen in facebook app willen niet meer laden. Hebben jullie dat ook?
Die stock kitkat email app moet ik ook maar eens bekijken dan, thnx voor de tip!
ik wel één probleempje gevonden, de contactpersonen in facebook app willen niet meer laden. Hebben jullie dat ook?
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Heeft iemand de Vodafone TFT? Kan deze niet vinden en wil even kijken of dat die mijn accu gaat verbeteren. Anders moet ik rooten, maar ik ben nogal verzot op 4.3Yorin schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:10:
[...]
Generic Vodafone is niet gelijk aan de Generic NL. De update zal dus later nog volgen.
De kleuren zijn inderdaad wat fletser geworden, bij het vintage thema is het verschil tussen aan en uit bijna niet te zien in bij de snelle instellingen, niet zo handig. Ik gebruik xperia, het blauw vind ik nog redelijk.
Een restart heeft het probleem met FB contacten niet verholpen. Als ik een paar letters invoer werkt het wel, maar het overzicht wil niet. Messenger werkt wel gewoon.
Een restart heeft het probleem met FB contacten niet verholpen. Als ik een paar letters invoer werkt het wel, maar het overzicht wil niet. Messenger werkt wel gewoon.
Sony heeft zonet mooi de 50 euro cashback teruggestord, actie van december. Thanks Sony!
Verwijderd
Cyleo schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:14:
[...]
Heeft iemand de Vodafone TFT? Kan deze niet vinden en wil even kijken of dat die mijn accu gaat verbeteren. Anders moet ik rooten, maar ik ben nogal verzot op 4.3
Ik kan wel even een screenshot laten zien, maar ik heb geen idee hoe ik moet thumbnailen
Ik ga denk terug flashen naar 4.2. Het elegante UI is compleet verprutst in 4.3 vind ik.
Helemaal eens met HollowVpo1nt.... Ik ga er niet voor terug flashen, maar wordt er ook nog niet echt warm van.... Heb nog niet gekeken naar de settings die ik eventueel kan veranderen, dus wie weet kan ik wat oude elementen terug halen.
Weet iemand hoe ik het toetsenbord van 4.2 weer terug kan krijgen?
Ik maakte altijd gebruik van apps sorteren op meest gebruikt. Ook over meerdere tabbladen om ze zo maar even te noemen. Nu is dat gelimiteerd tot het eerste blad. Weet iemand of je dit uit kan zetten? Nu word ik eigenlijk verplicht om een eigen volgorde te gebruiken.
Ik vind ook het toetsenbord en het overmatig gebruik van wit in instellingen etc heel erg wennen en in 4.2 mooier. Verder heeft het zeker ook wel toegevoegde waarde. De thema's die je nu uit de store kan halen is wel leuk, als er ook een thema bij zou zitten die mij enigszins aansprak. Zou ik ook een eigen thema kunnen maken, waarbij ik enkel de kleuren van instellingen en dergelijke weer donker maak en is er een mogelijkheid om het toetsenbord weer naar de oude vorm terug te brengen?
Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.