alex3305 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:27:

, als je het toestel niet wilt of niet bevalt, dan gebruik je een andere. Niets mis mee, toch? Maar om even inhoudelijk te reageren op jouw klachten.
1. De Xperia Z is een relatief dun toestel met toentertijd hoge specs en blijkbaar is een grotere of betere batterij geen optie geweest. Dat Google services of apps voor jou doen teveel batterij slurpen, tja dat is meer softwarematig dan hardwarematig. Wat dat betreft klopt die vergelijking dus niet helemaal. Verder heb ik persoonlijk alleen maar baat bij Google services en vind ik het een non-issue dat ik mijn telefoon eens per dag moet opladen.
2. Daarbij let je zelf niet goed op. Wat thomas bedoelt is dat z'n internetsnelheid via wifi gewoon goed is. Mocht dat niet zo zijn, dan moet je een andere vaste aansluiting nemen of een ander ap. Bij mij persoonlijk werkt wifi ook gewoon goed. Ook in vergelijking met andere telefoons. Ik haal op mijn kamer gewoon 30Mbit, waarbij mijn kamer slecht gelegen is tov het ap. Dat vind ik gewoon goed.
3. Ook hier speelt software weer een flinke rol. De sensor is goed, alleen lijkt de interpolatie van de afbeeldingen de mist in te lopen tezamen met de software. Blijkbaar is dit bij 4.3 voor een groot gedeelte opgelost, maar het blijft soms wel aanpoten inderdaad.
4. Een non-issue, het scherm gebruik je en is te verwachten dat hier vingerafdrukken opkomen. Dat Thomas dan misschien 15 is, heeft totaal niets met de discussie te maken.
5. Het water komt niet via de speaker naar binnen, maar blijft erop liggen. Dat je dat een probleem vind en daarbij ook meteen de conclusie trekt dat het toestel niet waterdicht is, dan denk ik dat je niet beseft wat waterdichtheid in dit geval betekend. Namelijk dat de telefoon blijft werken onder water of nadat het onder water is geweest. Verder ken ik geen één telefoon die op een andere manier waterdicht is dan op deze manier.
Maar buiten deze punten, die ik soms wel kan begrijpen, moet je wel snappen dat je naar een topic komt met Xperia Z eigenaren en dan de telefoon gaat bekritiseren. Dat zal nooit direct in goede aarde vallen. Sterker nog, omdat je dan een registratiedatum van januari 2014 hebt en het je eerste post was kan het zelfs opgevat worden als een troll. Om dan ook nog op de man te spelen is gewoonweg onhandig. Als je niet blij bent met je telefoon, is dat best, maar dan zoek je een andere uit. Daar is genoeg keuze in, zoals je zelf ook al aangeeft.
Sorry, maar ook jou moet ik vragen waarom GOED lezen op een forum altijd zo veel gevraagd is? Zoals ik al zei ik vind de xperia zeker vele pluspunten, maar er zijn een aantal issues, zoals iedere telefoon die wel heeft maar die mijn inziens helemaal niet nodig geweest zouden zijn (en al helemaal niet als je je nog herinnert met hoeveel bombarie het toestel gepresenteerd werd. We praten hier tenslotte wel over een toestel van € 600,= toen ik hem kocht (nu dus al € 300,=). Verder als je op het internet wat onderzoek doet, (en hier op het forum zou teruglezen) zou je weten dat ik niet bepaald de enige ben die klaagt over de punten die ik aangeef. Sony zou daar dan wat mee kunnen doen, maar zoals ik ook al zei is wat betreft de opgenoemde punten helaas niets veranderd nadat ik een Z1 in handen kreeg van ee nkennis en die problemen met hem besprak. Hij gaf aan exact dezelfde problemen met het toestel te hebben. en hierna zeker niet meer voor een Sony te kiezen. Persoonlijk vind ik het zonde dat je zulke kleinigheden als Merk laat liggen als je iets wil betekenen op de telefoonmarkt.
en dan
1 Google services (dus de app) heeft geen andere functie dan het "bespioneren" van je telefoon De app houdt constant je telefoon ingeschakeld en eigende zich een hoop bevoegdheden toe waar ik het niet mee eens was, zoals in en uitschakelen van je wifiverbinding, toegang tot je telefoonnummers en het plaatsen van je locatie op het internet. Verder kon de hele wereld ook gewoon zien waar je was, en ik vind dit niet nodig en is tot zover ik weet was het ook niet mogelijk dit uit te zetten Er is nu echter een update geweest, vermoedelijk door de storm van klachten die er onder de app te vinden waren en is de lijst met bevoegdheden drastisch ingekort. Ik laat hem echter gewoon uitstaan want ik heb het niet nodig en hoop dat google het weer zeer spoedig aan de klant zelf overlaat wat ze willen installeren en wat niet.
2. Lees nog eens wat ik geschreven heb AUB. Verder hebben ook bij mij thuis een iphone 4 en een blackberry 9700 3 strepen meer ontvangst dan mijn Xperia z en ik heb een prima internetverbinding thuis.
3. Laten we hopen dat ze dan zo spoedig mogelijk met die update komen. Ik kan hem nog steeds niet downloaden en krijg in zowel in PC Companion als in update center de mededeling dat mijn software up to date is,.
4. Voor jou misschien, maar voor mij niet. Dat er vingerafdrukken op komen is uiteraard te verwachten, maar gebeurd dit dus bij een samsung galaxy S3 dan haal je die langs je broek en het scherm is schoon. Het scherm van de Xperia Z moet je echt schoonmaken wil je hem vetvrij krijgen. Ambroos heeft er echter al een oplossing voor gegeven die ik zeker zal proberen.
5. Ik had inderdaad dan misschien een andere term moeten gebruiken. Ambroos zegt overigens dat dit in de handleiding staat, maar dan wil ik graag weten in welke handleiding, want in de pdf die ik moest downloaden staat hier absoluut niets over in! Ook hierover zijn overigens meer dan genoeg klachten over op het internet te vinden. Verder ben ik het met je eens wat je schrijft, maar sony maakt ook marinespeakers en die hebben totaal geen probleem met water. Het is dus niet dat de kennis niet in huis is.
Verder ben ik overigens niet de enige hier op het topic die de telefoon bekritiseer en dan vervolgens zulke kinderachtige antwoorden krijg als die van Thomas '98 met zijn bitterballen en snickers. Ik verwacht gewoon normaal te wordt gestaan te worden, en zeker niet van een puber orders aan te nemen wat ik moet doen.