Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor root kan je een oude sony kernel-only flashen (bv .67 stripped), dan rooten en zodra je root hebt de nieuwe kernel (.569) flashen. Kan zonder te unlocken en zonder gegevens verlies. Files staan op de server van nut (http://nut.xperia-files.com).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
DFKT schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:57:
Even een heads-up voor degenen met locked bootloader en root(wensen), die willen gaan updaten naar 4.3. Ik heb de fout weer eens gemaakt hoor :+ De OTA update naar 4.3 faalt, heb niet kunnen achterhalen of dat aan de root ligt of iets dergelijks. Vervolgens uiteraard de 4.3 via Sony PC Companion geupdate VOORDAT ik keek naar root mogelijkheden, die er dus (nog) niet zijn. :P

Nu weer even zonder root verder dus, of wellicht de bootloader gaan unlocken, dat moet ik nog even bezien...
Waarschijnlijk heb je een paar mods geflasht. Na een software update maak ik gelijk een nand back up. Daarna ga ik pas tweaken. Als ik later een OTA update ga doen, dan zet ik eerst deze back up terug. Hierdoor heb ik weer helemaal de originele stock zonder tweaks. Dan krijg je volgens mij ook geen probleem met een OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
Is er een manier om 'normaal' te updaten zonder Sony PC Companion? Wat een stom programma zeg. Heb gewoon verbinding met internet, maar ik krijg al een paar dagen dit:

http://i.imgur.com/GOnsoe0.png

Dus prima, dat ga ik testen:

http://i.imgur.com/jBKAv6t.png

|:(

Heb al alles van de computer gegooid, opnieuw opgestart, opnieuw gedownload en geinstalleerd. Werkte nog niet, nog een keer opnieuw gestart. Nog steeds niks. Iemand een idee waar deze onzin aan kan liggen?

Edit:
Sorry, had nog niet goed genoeg gezocht! Nooit gehoord van Update Service, maar die lijkt nu te werken. Hij is bezig! :)

http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/

[ Voor 18% gewijzigd door Melkunie op 11-01-2014 11:32 . Reden: Opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:52
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:15:
[...]

Je kan inderdaad beter een Samsung Galaxy nemen. Dan heb je tenminste géén updates. ;)

Zonder grappen, de support van Sony qua updates is de allerbeste van alle merken, met misschien uitzondering van Google zelf. De updates gaan zo snel en dat de Z ook nog 4.4 krijgt, is gewoon super.
Hmm ja, mijn broertje met zijn Galaxy S3 die toch een jaar ouder is dan mijn Xperia Z heeft wel Android 4.3. Het is bagger en baggerslecht van Sony wat er nu weer gebeurd. Ik ben echt een Sony (Ericsson) fan, heb de afgelopen 10 jaar niets anders gehad maar dit gedoe telkens ben ik ook wel zat aan het worden. Met mijn vorige Xperia Arc was het ook altijd drama rondom updates.

Mijn telefoons draaien altijd in het Engels. Waarom moet ik dan nog weken wachten nadat de rollout is gestart? Ik begrijp dat er per land verschillende radio instellingen en dergelijke kunnen zijn maar zo moeilijk kan het toch niet zijn?

En ja, met Android 4.2 doet het toestel het ook goed maar als tech-geïnteresseerde wil je het nieuwste van het nieuwste. Als dan al voor kerst wordt bekend gemaakt dat de rollout is gestart is het redelijk teleurstellend om elke dag hetzelfde schermpje met "Your device allready has the latest available applications" voor je neus te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Als je perse 4.3 wilt draaien kun je toch gewoon flashen?

Iemand die toevallig weet hoe je met 4.3 de foto's op 13mp zet zodat je niet aan de breedbeeld verhouding vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:33:
[...]

Iemand die toevallig weet hoe je met 4.3 de foto's op 13mp zet zodat je niet aan de breedbeeld verhouding vast zit.
Dit kan via een xposed module die ook voor de Z werkt (13MP ipv 20MP van de Z1). Moet je wel de xposed framework installeren of een rom die het al ingebouwd heeft (bv Existenz v5). Er zijn nog veel meer modules die handig zijn om de launcher/look aan te passen zonder ingrijpende veranderingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 14:28:
[...]

Dit kan via een xposed module die ook voor de Z werkt (13MP ipv 20MP van de Z1). Moet je wel de xposed framework installeren of een rom die het al ingebouwd heeft (bv Existenz v5). Er zijn nog veel meer modules die handig zijn om de launcher/look aan te passen zonder ingrijpende veranderingen.
Ah, dat kan dus niet zonder dat. Ik dacht al dat ik iets over het hoofd keek. Jammer zeg, voor mij persoonlijk wel een stap achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippie44
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-01-2021
Cyleo schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 15:17:
[...]

Ah, dat kan dus niet zonder dat. Ik dacht al dat ik iets over het hoofd keek. Jammer zeg, voor mij persoonlijk wel een stap achteruit.
Kan nog steeds gewoon in de handmatige modus hoor. Dan heb je nog steeds de optie 13 MP met 4:3, zit alleen iets verder verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kippie44 schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 16:17:
[...]

Kan nog steeds gewoon in de handmatige modus hoor. Dan heb je nog steeds de optie 13 MP met 4:3, zit alleen iets verder verstopt.
ja klopt. Maar het is vreemd dat op automatisch dit niet kan. Met de mod die ik gaf merk ik geen enkel probleem dus voor mij is het een raadsel waarom dit niet toegevoegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Cyleo schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 12:33:
[...]

Ja, heb ik in het verleden ook wel vaker gedaan, maar dan krijg je andere updates weer niet.

Daarbij, dat er een alternatief is wil toch niet zeggen dat je de officiële oplossing slecht mag vinden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 08:37
Ik vroeg me iets af betreft screen protectors. Hoe hebben jullie deze bevestigd? Want dit gaat vaak gepaard met luchtbelletjes en stofjes...

Máár aangezien de XZ onderwater kan... Heeft iemand wel eens geprobeerd in een bak water de screenprotector te plaatsen en het water er onder uit te strijken na deze handeling? Lijkt mij in elk geval ideaal, geen stofjes uit de lucht en heel weinig tot geen luchtbelletjes. Ik kan vast niet de enigste zijn die tot dit idee is gekomen.

Iemand ervaring? PM me alsjeblieft eventjes over je ervaring want ik ga dit toestel maandag ook halen en ik heb liever twee screen protectors dan een case. Een krusell selfhealing screenprotector lijkt mij wel interessant, dat tempered glass idee staat me niet zo aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Narathan schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:54:
Ik vroeg me iets af betreft screen protectors. Hoe hebben jullie deze bevestigd? Want dit gaat vaak gepaard met luchtbelletjes en stofjes...

Máár aangezien de XZ onderwater kan... Heeft iemand wel eens geprobeerd in een bak water de screenprotector te plaatsen en het water er onder uit te strijken na deze handeling? Lijkt mij in elk geval ideaal, geen stofjes uit de lucht en heel weinig tot geen luchtbelletjes. Ik kan vast niet de enigste zijn die tot dit idee is gekomen.

Iemand ervaring? PM me alsjeblieft eventjes over je ervaring want ik ga dit toestel maandag ook halen en ik heb liever twee screen protectors dan een case. Een krusell selfhealing screenprotector lijkt mij wel interessant, dat tempered glass idee staat me niet zo aan.
Ik denk niet dat dat goed zal werken, aangezien er op die screenprotector een klein laagje lijm op ligt, en dat zal niet goed plakken onder water 8)7

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Heb dat ooit geprobeerd maar de protector bleef inderdaad niet goed plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de BE generic geflashed (thanks to Apollo89, heb geen t-mobile), 4.3 werkt prima. Wifi is verbeterd, loopt soepel, camera/accuduur nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 18:27:
:O, als je het toestel niet wilt of niet bevalt, dan gebruik je een andere. Niets mis mee, toch? Maar om even inhoudelijk te reageren op jouw klachten.

1. De Xperia Z is een relatief dun toestel met toentertijd hoge specs en blijkbaar is een grotere of betere batterij geen optie geweest. Dat Google services of apps voor jou doen teveel batterij slurpen, tja dat is meer softwarematig dan hardwarematig. Wat dat betreft klopt die vergelijking dus niet helemaal. Verder heb ik persoonlijk alleen maar baat bij Google services en vind ik het een non-issue dat ik mijn telefoon eens per dag moet opladen.

2. Daarbij let je zelf niet goed op. Wat thomas bedoelt is dat z'n internetsnelheid via wifi gewoon goed is. Mocht dat niet zo zijn, dan moet je een andere vaste aansluiting nemen of een ander ap. Bij mij persoonlijk werkt wifi ook gewoon goed. Ook in vergelijking met andere telefoons. Ik haal op mijn kamer gewoon 30Mbit, waarbij mijn kamer slecht gelegen is tov het ap. Dat vind ik gewoon goed.

3. Ook hier speelt software weer een flinke rol. De sensor is goed, alleen lijkt de interpolatie van de afbeeldingen de mist in te lopen tezamen met de software. Blijkbaar is dit bij 4.3 voor een groot gedeelte opgelost, maar het blijft soms wel aanpoten inderdaad.

4. Een non-issue, het scherm gebruik je en is te verwachten dat hier vingerafdrukken opkomen. Dat Thomas dan misschien 15 is, heeft totaal niets met de discussie te maken.

5. Het water komt niet via de speaker naar binnen, maar blijft erop liggen. Dat je dat een probleem vind en daarbij ook meteen de conclusie trekt dat het toestel niet waterdicht is, dan denk ik dat je niet beseft wat waterdichtheid in dit geval betekend. Namelijk dat de telefoon blijft werken onder water of nadat het onder water is geweest. Verder ken ik geen één telefoon die op een andere manier waterdicht is dan op deze manier.

Maar buiten deze punten, die ik soms wel kan begrijpen, moet je wel snappen dat je naar een topic komt met Xperia Z eigenaren en dan de telefoon gaat bekritiseren. Dat zal nooit direct in goede aarde vallen. Sterker nog, omdat je dan een registratiedatum van januari 2014 hebt en het je eerste post was kan het zelfs opgevat worden als een troll. Om dan ook nog op de man te spelen is gewoonweg onhandig. Als je niet blij bent met je telefoon, is dat best, maar dan zoek je een andere uit. Daar is genoeg keuze in, zoals je zelf ook al aangeeft.
Sorry, maar ook jou moet ik vragen waarom GOED lezen op een forum altijd zo veel gevraagd is? Zoals ik al zei ik vind de xperia zeker vele pluspunten, maar er zijn een aantal issues, zoals iedere telefoon die wel heeft maar die mijn inziens helemaal niet nodig geweest zouden zijn (en al helemaal niet als je je nog herinnert met hoeveel bombarie het toestel gepresenteerd werd. We praten hier tenslotte wel over een toestel van € 600,= toen ik hem kocht (nu dus al € 300,=). Verder als je op het internet wat onderzoek doet, (en hier op het forum zou teruglezen) zou je weten dat ik niet bepaald de enige ben die klaagt over de punten die ik aangeef. Sony zou daar dan wat mee kunnen doen, maar zoals ik ook al zei is wat betreft de opgenoemde punten helaas niets veranderd nadat ik een Z1 in handen kreeg van ee nkennis en die problemen met hem besprak. Hij gaf aan exact dezelfde problemen met het toestel te hebben. en hierna zeker niet meer voor een Sony te kiezen. Persoonlijk vind ik het zonde dat je zulke kleinigheden als Merk laat liggen als je iets wil betekenen op de telefoonmarkt.

en dan
1 Google services (dus de app) heeft geen andere functie dan het "bespioneren" van je telefoon De app houdt constant je telefoon ingeschakeld en eigende zich een hoop bevoegdheden toe waar ik het niet mee eens was, zoals in en uitschakelen van je wifiverbinding, toegang tot je telefoonnummers en het plaatsen van je locatie op het internet. Verder kon de hele wereld ook gewoon zien waar je was, en ik vind dit niet nodig en is tot zover ik weet was het ook niet mogelijk dit uit te zetten Er is nu echter een update geweest, vermoedelijk door de storm van klachten die er onder de app te vinden waren en is de lijst met bevoegdheden drastisch ingekort. Ik laat hem echter gewoon uitstaan want ik heb het niet nodig en hoop dat google het weer zeer spoedig aan de klant zelf overlaat wat ze willen installeren en wat niet.

2. Lees nog eens wat ik geschreven heb AUB. Verder hebben ook bij mij thuis een iphone 4 en een blackberry 9700 3 strepen meer ontvangst dan mijn Xperia z en ik heb een prima internetverbinding thuis.

3. Laten we hopen dat ze dan zo spoedig mogelijk met die update komen. Ik kan hem nog steeds niet downloaden en krijg in zowel in PC Companion als in update center de mededeling dat mijn software up to date is,.

4. Voor jou misschien, maar voor mij niet. Dat er vingerafdrukken op komen is uiteraard te verwachten, maar gebeurd dit dus bij een samsung galaxy S3 dan haal je die langs je broek en het scherm is schoon. Het scherm van de Xperia Z moet je echt schoonmaken wil je hem vetvrij krijgen. Ambroos heeft er echter al een oplossing voor gegeven die ik zeker zal proberen.

5. Ik had inderdaad dan misschien een andere term moeten gebruiken. Ambroos zegt overigens dat dit in de handleiding staat, maar dan wil ik graag weten in welke handleiding, want in de pdf die ik moest downloaden staat hier absoluut niets over in! Ook hierover zijn overigens meer dan genoeg klachten over op het internet te vinden. Verder ben ik het met je eens wat je schrijft, maar sony maakt ook marinespeakers en die hebben totaal geen probleem met water. Het is dus niet dat de kennis niet in huis is.

Verder ben ik overigens niet de enige hier op het topic die de telefoon bekritiseer en dan vervolgens zulke kinderachtige antwoorden krijg als die van Thomas '98 met zijn bitterballen en snickers. Ik verwacht gewoon normaal te wordt gestaan te worden, en zeker niet van een puber orders aan te nemen wat ik moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Heeft iedereen zijn zegje nu gedaan ? Laat dit gewoon vallen jongens, vecht dit ergens anders uit want dit begint niet meer aangenaam te worden om te lezen. Het moet gezellig blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik absoluut met je eens. Ik hoop dus ook dat ik me duidelijk gemaakt heb en het hier verder bij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 02:40:
Ben ik absoluut met je eens. Ik hoop dus ook dat ik me duidelijk gemaakt heb en het hier verder bij blijft.
Ga je nu eindelijk weg dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraagen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05-2024
Zojuist OTA update ontvangen (4.3 update) voor m'n T-Mobile branded Xperia Z. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-09 08:37
GH45T schreef op zondag 12 januari 2014 @ 00:57:
Heb dat ooit geprobeerd maar de protector bleef inderdaad niet goed plakken.
Ik heb het toestel vandaag toch maar gehaald, kon niet wachten tot maandag :+

Heb het geprobeerd met een goedkoop protectortje van cellulairline "Ok Display" en heb onder water de boel er goed op gelegd en daarna met een squeezertje al het water er onderuit gedrukt.

Moet zeggen dat het resultaat echt prachtig is. Hij laat nergens los, zie geen vuiltjes er onder zitten en geen luchtbelletjes. Je zou bijna denken dat er niet eens een protector op zit.

Misschien werkt dit inderdaad niet met elke screenprotector, maar diegene die "wasbaar" zijn om opnieuw te gebruiken zou je zeker wel kunnen aanbrengen op deze manier ben ik van mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Narathan schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:00:
[...]

Ik heb het toestel vandaag toch maar gehaald, kon niet wachten tot maandag :+

Heb het geprobeerd met een goedkoop protectortje van cellulairline "Ok Display" en heb onder water de boel er goed op gelegd en daarna met een squeezertje al het water er onderuit gedrukt.

Moet zeggen dat het resultaat echt prachtig is. Hij laat nergens los, zie geen vuiltjes er onder zitten en geen luchtbelletjes. Je zou bijna denken dat er niet eens een protector op zit.

Misschien werkt dit inderdaad niet met elke screenprotector, maar diegene die "wasbaar" zijn om opnieuw te gebruiken zou je zeker wel kunnen aanbrengen op deze manier ben ik van mening.
Wat ook altijd goed helpt is om de protector aan te brengen na de douchen zodat de luchtvochtigheid goed hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg na het opstarten van de camera na een aantal seconden de melding 'Photo analyzer service is gestopt', iemand hier ook last van en/of een oplossing voor? 4.3

edit: via instellingen - apps uitgeschakeld en vooralsnog geen problemen meer

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan dit toestel te kopen, maar ik ben iemand die veel sms't. Gaat de accu snel leeg door veel te sms'n?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 22:18:
Ik ben van plan dit toestel te kopen, maar ik ben iemand die veel sms't. Gaat de accu snel leeg door veel te sms'n?
Neen zeker niet. Zolang je niet overbodig WIFI/3G/GPS aanzet en niet teveel apps in de achtergrond draait, kom je zeker een dag tot 2 ver :) (Mits je ook de STAMINA-mode hebt aangezet, soort van batterijbesparing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:39
Met de 3.4 update, gaat 2 dagen zeker lukken, helemaal als je 's nachts de stamina modus aanzet. Wifi bereik was om te huilen, nu beter als de SGS3 van m'n vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:26
Wel jammer dat er bij de Generic nog steeds geen beweging lijkt te zijn :{

Wat heeft Sony tegenwoordig met T-mobile dat bij die toestellen nu zelfs al OTA kan?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Juncto schreef op maandag 13 januari 2014 @ 09:35:
Met de 3.4 update, gaat 2 dagen zeker lukken, helemaal als je 's nachts de stamina modus aanzet. Wifi bereik was om te huilen, nu beter als de SGS3 van m'n vriendin.
Hier gaat het met 4.3 ook lekker met de accu, al zijn er nog wel steeds problemen met Google Play Services, maar daar is een update van Google voor nodig die er aan staat te komen ;) zie: http://www.androidpolice....ive-api-preview-and-more/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 21:54:
Krijg na het opstarten van de camera na een aantal seconden de melding 'Photo analyzer service is gestopt', iemand hier ook last van en/of een oplossing voor? 4.3

edit: via instellingen - apps uitgeschakeld en vooralsnog geen problemen meer
Dat is gezichtsherkenning (via facebook) van de album app. Die zet ik altijd uit want als je veel foto's hebt of maakt dan vreet deze accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diver99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-06 15:45
hier ook nog steeds 4.2 terwijl mijn toestel unbranded is. Zowel pc companion als de updateserver zeggen dat mijn toestel up to date is terwijl op de Nederlandse en buitenlandse sites van Sony de melding staat dat sinds december 2013 de 4.3 versie er is.
Dit valt me eigenlijk een beetje tegen van Sony dat iedereen voorgaat behalve de unbranded toestellen.
Waarschijnlijk verdienen ze meer aan de toestellen via een provider, kan anders geen andere reden bedenken dan een geldkwestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 07:34
diver99 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:21:
hier ook nog steeds 4.2 terwijl mijn toestel unbranded is. Zowel pc companion als de updateserver zeggen dat mijn toestel up to date is terwijl op de Nederlandse en buitenlandse sites van Sony de melding staat dat sinds december 2013 de 4.3 versie er is.
Dit valt me eigenlijk een beetje tegen van Sony dat iedereen voorgaat behalve de unbranded toestellen.
Waarschijnlijk verdienen ze meer aan de toestellen via een provider, kan anders geen andere reden bedenken dan een geldkwestie
Het is enkel T-mobile welke sinds eind vorige week uit is en dit is ook bij andere landen het geval, waarschijnlijk komt dit door T-mobile zelf die er meer de vaart achter zet dan sony en de andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
Inderdaad slecht dat de Nederlandse update zo lang op zich laat wachten, nergens voor nodig. Ik heb de update nu geinstalleerd met Flashtool, heb nu de Belgische firmware. Installeren ging best makkelijk, en het schijnt dat de Belgische updates vaak eerder komen dan de Nederlandse.
Heb het idee dat de batterij toch weer een stukje langer meegaat. Verder niet heel veel veranderd.
Nu wachten op 4.4 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 11:22

E-Rick

I love it :7

Meestal zijn de providers later dan de generic, omdat de providers zelf nog dingen toe willen voegen (branding etc). Het zou me niets verbazen als T-Mobile flink heeft betaald voor een periode van exclusiviteit. Als de firmware al klaar is, dan is er geen enkele reden om hem niet direct uit te rollen naar de generic devices.

Choose life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Is iemand als @Ambroos niet eventueel in staat om eens bij Sony na te vragen waarom de update er steeds niet door komt?

Erg jammer, aangezien voorgaande updates wel altijd mooi op tijd waren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Updates worden allemaal op global-niveau gedaan. Ik kan dat navragen, maar ofwel krijgen we geen info vanwege NDA's met de operatoren, ofwel duurt het zo lang eer we meer weten dat de update er ondertussen is.

Ik heb al een hele tijd niks meer gehoord maar in de tijd van de Xperia S etc kreeg ik heel dikwijls te horen waarom updates bleven hangen maar daar mag ik zelfs nu nog altijd geen details over vrijgeven... Zo werkt het nu eenmaal.

Wat ik nu wel denk, en dat is een vermoeden, is dat de meeste customizations die nu nog geen update hebben gehad de huidige gaan overslaan en direct naar de maintenance release gaan (10.4.B.1.x). Als mijn schatting juist is gaat die elk moment op PTCRB komen en ofwel deze maand nog of begin februari aan de rollout beginnen. Is dezelfde firmware als die nu bezig is, feature-wise, maar met bugfixes en stability improvements.

Ook over de Generic hebben de providers en overheden iets te zeggen. Als er wat mis is qua compatibiliteit of stabiliteit worden updates soms achtergehouden voor bepaalde regio's en pas meegenomen in de volgende rollout. In Nederland kan dat soms omwille van NL-Alerts of nationaal roamen, twee features die heel typisch voor Nederland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks @AmbroosV :) Ik snap uiteraard dat jij niet alles mag vrij geven.

Maar het is en blijft wel iritant. Overigens, wat betreft NL-Alert: Dat heb ik nog nooit zien werken ;)

Ja op een domme bedrijfsnokia op Vodafone GSM....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik hoop dat in Generic NL de wakelock van sonyericsson.wakelock opgelost is. Zorgt voor 3000 wakelocks hier en zuigt mijn batterij in ~12 uur leeg, wat ik ook maar doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aha, ik wist wel dat er een reden was om software achter te houden, er is toch een software refresh onderweg!

Xperia T2 Ultra en E1 zijn nét aangekondigd en hebben een minor UI update die KitKat-ready is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Hm KitKat ready, had liever FullKitKat gezien ;)

Maar goed nieuws. Draai de 4.3 release al een tijdje, mooie vooruitgang vanaf 4.2.

[ Voor 47% gewijzigd door agoNITE op 14-01-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@AmbroosV: Ah, kijk eens aan :). Dus we moeten nog wat langer wachten maar dan krijgen we wel meteen een nóg betere 4.3 :+

Overigens, nog even iets anders:

Ik heb tot nu toe mijn Xperia Z met Vodafone gebruikt op 3g. En een poosje terug heb ik hier ook wel eens geklaagd over de slechts matige accuduur van m'n Xperia Z (voor het einde van de werkdag met minimaal gebruik meest slechts rond de 30-40% resterend). Met als grootste boosdoener een kernel wakelock op msm_hsic_host. Met een hack om "fast dormancy" uit te schakelen leek dit wel wat verbeterd, maar niet drastisch.

Gisteren ben ik geporteerd naar Hi (KPN), en heb hier in Almere ook goed 4g bereik (weet niet of dat laatste er wat mee te maken heeft). En ik kon na het vervangen van m'n SIM kaart al duidelijk een veel meer afgevlakte lijn zien in het grafiekje met de batterijduur.

Maar vandaag heb ik, 5 uur op de teller, gewoon nog 92% over.

Wel zit er ook nog steeds ong. 45 minuten "awake" tijd bij, wrs nog steeds vanwege Google Play Services en network location (maar ik ga niet helemaal alles uit zetten want ik gebruik wel een paar lokatiegevoelige apps).

Maar ik had niet verwacht dat alleen verwisselen van netwerk (of evt. netwerktechnologie) zo'n verschil zou uitmaken. In behaalde signaalsterkte is er niet eens echt een drastisch verschil.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 14-01-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
eymey schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 08:42:
Thanks @AmbroosV :) Ik snap uiteraard dat jij niet alles mag vrij geven.

Maar het is en blijft wel iritant. Overigens, wat betreft NL-Alert: Dat heb ik nog nooit zien werken ;)

Ja op een domme bedrijfsnokia op Vodafone GSM....
Op mijn Z werkte het bij de laatste test. Erg leuk als je na een late nacht wilt uitslapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon zodat het duidelijk is, van de nieuwe dingen weet ik ook niks meer wat ik niet mag zeggen. Er zijn sinds Q3 van vorig jaar nieuwe interne regels en alles is echt heel netjes nu. Er lekt ook helemaal niks meer uit, de T2 Ultra en E1 waren een complete verrassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:39:
@AmbroosV: Ah, kijk eens aan :). Dus we moeten nog wat langer wachten maar dan krijgen we wel meteen een nóg betere 4.3 :+

Overigens, nog even iets anders:

Ik heb tot nu toe mijn Xperia Z met Vodafone gebruikt op 3g. En een poosje terug heb ik hier ook wel eens geklaagd over de slechts matige accuduur van m'n Xperia Z (voor het einde van de werkdag met minimaal gebruik meest slechts rond de 30-40% resterend). Met als grootste boosdoener een kernel wakelock op msm_hsic_host. Met een hack om "fast dormancy" uit te schakelen leek dit wel wat verbeterd, maar niet drastisch.

Maar ik had niet verwacht dat alleen verwisselen van netwerk (of evt. netwerktechnologie) zo'n verschil zou uitmaken. In behaalde signaalsterkte is er niet eens echt een drastisch verschil.
Mmm, ik heb ook vodafone en ook dezelfde problemen. Misschien dat ik, als die uit is, even de vodafone versie ga flashen kijken of dat dat wat uithaalt. Op dit moment gaat dit ding als een verslaafde door zijn accu heen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen met rare 3G drains kunnen ook deze root-app proberen (geen oplossingen maar toch). Dan kan je automatisch naar 2G switchen wanneer je bv op wifi zit of het scherm uit staat. Ook als je geen mobile data aan hebt staan zorgt 3G voor meer verbruik dan 2G dus het helpt altijd iets. Beetje hetzelfde idee als Toggle2G uit de begintijden van android.

Je hebt wel xposed nodig (links staan erbij). Geen idee of dat gemakkelijk te installeren is en zonder risico aangezien deze al voorgeinstalleerd is bij de door mij gebruikte rom.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Krijg binnen van 1 klant dat die kon updaten via Sony Update service, heeft via Vodafone, maar claimt geen provider versie te hebben. In beide gevallen is hij nog niet uitgerold, dus zou mooi zijn. Ik kijk het iig even na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@dimiz: Interesting. PC companion geeft hier ineens wel aan dat díe een update heeft....

Op mijn Generic toestel noch met PC companion, noch met SUS een nieuwe versie :).

[ Voor 36% gewijzigd door eymey op 15-01-2014 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimiz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-07 23:30
Het was helaas een Z1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 05:59
Hier ook een unbranded Z met vodafone sim, zojuist de melding gekregen dat Companion een update nodig had maar nog steeds geen 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Ik las laatst een erg vermakelijk artikel op Lifehacker over het nut of juist de nutteloosheid van snel updaten: Slow Down: Why Fast Android Updates Don't Matter Anymore

Strekking van het verhaal is dat het steeds minder belangrijk wordt om zo snel mogelijk de nieuwste updates te krijgen, zoveel baanbrekende functionaliteit wordt er niet meer toegevoegd. Ik zit nu inmiddels op 4.3, en voor het dagelijks gebruik maakt het bij mij niks uit. Leuke bonus bij het artikel is een link naar een inforgraphic van HTC waar een beetje wordt uitgelegd hoe het update-proces precies verloopt en hoe verschillende partijen hierin samenwerken.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja... van Android 4.2 naar 4,3 zijn er misschien niet echt baanbrekende updates geweest. Maar bv. naar Android 4.4 toe is er toch echt wel genoeg de moeite waard om die versie te willen. Misschien niet op onze toch al erg vlotte Xperia Z, maar met name ook op lagere toestellen.

Plus alle fabrikant-specifieke verbeteringen die vaak nog doorgevoerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
eymey schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 11:20:
Tsja... van Android 4.2 naar 4,3 zijn er misschien niet echt baanbrekende updates geweest. Maar bv. naar Android 4.4 toe is er toch echt wel genoeg de moeite waard om die versie te willen. Misschien niet op onze toch al erg vlotte Xperia Z, maar met name ook op lagere toestellen.

Plus alle fabrikant-specifieke verbeteringen die vaak nog doorgevoerd moeten worden.
Mwoah, er zitten wel wat dingen in 4.4 die ik wil. Zoals de mogelijkheid om vanuit full screen notificaties naar beneden te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel plezier met deze :)

http://www.ambroosvaes.be/bgdefocus-noroot-signed.apk

Recht van de Z1S (met een kleine aanpassing om 'm te doen werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:52:
Veel plezier met deze :)

http://www.ambroosvaes.be/bgdefocus-noroot-signed.apk

Recht van de Z1S (met een kleine aanpassing om 'm te doen werken).
Ik ga er vanuit dat het de defocus app is van de Z1s zoals hier: http://www.xperiablog.net...cus-camera-app-shown-off/

In dat geval, tof! Ik zet hem er even op ;)

Edit: Getest, zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5534/11978092494_25aa181d7c.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Cyleo op 16-01-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfw
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik heb die apk geinstalleerd, werkt erg goed. Het is een soort plugin voor je camera app. Via de knop handmatig kun je deze activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@cyleo: Mooi! Eigenlijk ook best wel goede kwaliteit (beter dan ik gewend ben). Welke instellingen heb je verder gebruikt? Of zit je al op 4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
rolfw schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 10:19:
Ik heb die apk geinstalleerd, werkt erg goed. Het is een soort plugin voor je camera app. Via de knop handmatig kun je deze activeren.
Het kan aan mij liggen, maar ik kan de betreffende knop niet vinden na het installeren van de apk. Of werkt dit alleen op 4.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Het werkt alleen op 4.3, het is een plug in op de camera app. Na wat meer testen valt het mij wel op dat het object vrij klein moet zijn in verhouding met de achtergrond.

Voor wie het leuk vind, een vergelijking van de app met een camera die echt blurred (NEX):
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3690/11979778683_f11e4118f9_z.jpg
App:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7400/11979878754_59b11b0830_z.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Cyleo op 16-01-2014 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

leuk, maar er is wel een vrij scherpe overgang. daarnaast is de blauwe lungo ook geblurred aan de linkerkant.

ik heb ook pc companion geupdate, weet iemand wat er veranderd/ toegevoegd is? (misschien ondersteuning voor de nieuwe modellen?)

Ben trouwens benieuwd wat hier uitkomt:
http://www.trosradar.nl/u...pen/oproep-sony-xperia-z/

ik heb er hier eigenlijk geen klachten over gezien, iemand die dit heeft?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10
Gmount schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 19:09:
leuk, maar er is wel een vrij scherpe overgang. daarnaast is de blauwe lungo ook geblurred aan de linkerkant.

ik heb ook pc companion geupdate, weet iemand wat er veranderd/ toegevoegd is? (misschien ondersteuning voor de nieuwe modellen?)

Ben trouwens benieuwd wat hier uitkomt:
http://www.trosradar.nl/u...pen/oproep-sony-xperia-z/

ik heb er hier eigenlijk geen klachten over gezien, iemand die dit heeft?
Heb het zelf niet (gebruik de USB aansluiting ook vrijwel niet dank mijn dock).
Het enige wat ik ken is een artikel op een Android site waarin ze een verhaal hadden over 1 persoon die plots een barst in de achterkant had en ze vroegen of er meer mensen waren met dit probleem. Aangezien er nooit een update geweest is van het artikel nam ik aan dat er dus niet veel mensen waren met het probleem.

Daarnaast heb ik altijd zo een raar gevoel bij mensen die claimen dat ze plots een barst hebben of een barst bij normaal gebruik.

Bij de USB aansluiting kan ik me wel wat problemen voorstellen. Het gat heeft niet de vorm van de stekker maar is blokvormig. Maar schade kan ik me alleen indenken wanneer je hem er verkeerd om in probeert te doen en wanneer dit niet gaat er geweld bij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoorl84
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-06-2021
Ik heb sinds de update naar 4.3 dat mijn telefoon uitvalt met 30% en dan ineens zegt dat Mn accu leeg is
Help!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Cyleo schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:17:
Het werkt alleen op 4.3, het is een plug in op de camera app. Na wat meer testen valt het mij wel op dat het object vrij klein moet zijn in verhouding met de achtergrond.

Voor wie het leuk vind, een vergelijking van de app met een camera die echt blurred (NEX):
[afbeelding]
App:
[afbeelding]
Het lijkt eerder een blur filter dan echte scherptediepte? De overgang van scherp naar onscherp is in ieder geval nogal plotseling, en niet op elke plek even logisch. Of lijkt dat maar zo? :o

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Hier nog niks.. misschien dat de windows versie sneller bijgewerkt is dan Sony Bridge (OS X).

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick Dekker
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik gebruik de Z nu bijna een jaar en vind het een geweldig toestel.
Ik laad op met het Dockstation want zonder kan ik niet.
Dat werkt echt Super want het telkens opladen via dat vreslijke USB poortje met klepje is een crime.

KORTOM een Dock is een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Het probleem met de spontane barsten bestaat wel degelijk. Ikzelf heb het probleem gehad en heb tevens contact gehad met meerdere tweakers met hetzelfde probleem. Ook Sony is erg argwanend en terughoudend bij deze claims, maar na 2 à 3 maand gezeur heb ik alsnog een nieuwe Xperia Z gekregen.
Deadsy schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:09:
[...]
Het enige wat ik ken is een artikel op een Android site waarin ze een verhaal hadden over 1 persoon die plots een barst in de achterkant had en ze vroegen of er meer mensen waren met dit probleem. Aangezien er nooit een update geweest is van het artikel nam ik aan dat er dus niet veel mensen waren met het probleem.

Daarnaast heb ik altijd zo een raar gevoel bij mensen die claimen dat ze plots een barst hebben of een barst bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:54
Deadsy schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:09:
[...]

Ach, ik heb eergisteren ineens een barst gekregen (wel aan de voorkant) waardoor de touchscreen niet meer werkt. De barst begint tussen aan/uit en volume knop en gaat naar de onder en bovenkant van mijn telefoon.

Ik heb werkelijk geen idee hoe mijn barst is onstaan maar ik weet alleen dat ik 'm op de tafel legde, eventjes 10 minuten bezig was met oefenexamens, toen ik klaar was wilde ik mijn telefoon ontgrendelen maar werkte het touchscreen niet. Ik zag ineens een hele lichte barst. Naja, mijn telefoon wordt binnen een paar uur opgehaald door Vodafone aangezien ik een Top Garant verzekering heb, ik verwacht eigenlijk dat dit niet onder garantie gemaakt wordt. Jammer, gaat mij 45 euro kosten. Naja liever 45 euro dan +-200 euro in een keer betalen denk ik maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het probleem met de USB en de spontane barsten gaat echt wel verder dan een paar incidentele gevallen die niet voorzichtig met hun telefoon om springen hoor.

Er loopt hier op het forum ook een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met filmen tijdens het sporten? Kleine stukjes onder het moutainbiken/skien wanneer ikzelf in beweging ben. Hiervoor is een speciale stand (sporten) bij de camera (wellicht bedoeld om als toeschouwer sport te filmen?). Werkt dit en zijn er wellicht andere instellingen aan te passen. Zelf ervaar ik vaak een schokkerig beeld (onder automatisch superieur), ben zelf echter nog niet in de gelegenheid geweest de 'sport' stand of andere instellingen uit te proberen.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
DFKT schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 07:54:
[...]

Het lijkt eerder een blur filter dan echte scherptediepte? De overgang van scherp naar onscherp is in ieder geval nogal plotseling, en niet op elke plek even logisch. Of lijkt dat maar zo? :o
Klopt, het is ook nep, hij maakt eerst een scherpe foto en past deze vervolgens aan. Met zo'n kleine sensor is het niet mogelijk om echte onscherpte te krijgen.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:17:
Iemand ervaring met filmen tijdens het sporten? Kleine stukjes onder het moutainbiken/skien wanneer ikzelf in beweging ben. Hiervoor is een speciale stand (sporten) bij de camera (wellicht bedoeld om als toeschouwer sport te filmen?). Werkt dit en zijn er wellicht andere instellingen aan te passen. Zelf ervaar ik vaak een schokkerig beeld (onder automatisch superieur), ben zelf echter nog niet in de gelegenheid geweest de 'sport' stand of andere instellingen uit te proberen.
De sport stand is voor snelle bewegingen, dus om van iets snels een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de accuduur na de 4.3 update? Stukje zuiniger geworden of grotendeels hetzelfde gebleven? Deze telefoon begint namelijk aangenaam goedkoop te worden, 350 euro voor een flagship uit 2013 is erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij staat bij PC companion ook nog steeds up-to-date met de vodafone software
Verlies je je gegevens als je update via sony update service? Anders probeer ik dat eerst.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:09
Bij mij kreeg ik een optie of ik alles wilde behouden, of dat ik helemaal clean wilde beginnen. Dat eerste natuurlijk, en dat is helemaal goed gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Even een onbeschofte vraag; heeft iemand misschien een 25% kortingscode voor mij over? Deze code kun je krijgen via de Xperia Privilige app. Om onbekende reden werkt de code die ik zelf heb gekregen niet voor mij.. Ik heb contact gehad met Xperia support, maar dit loopt momenteel nog en ik word hier volgende week pas over teruggebeld. Het zou mooi zijn als ik daar niet op hoef te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danner001 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:28:
Even een onbeschofte vraag; heeft iemand misschien een 25% kortingscode voor mij over? Deze code kun je krijgen via de Xperia Privilige app. Om onbekende reden werkt de code die ik zelf heb gekregen niet voor mij.. Ik heb contact gehad met Xperia support, maar dit loopt momenteel nog en ik word hier volgende week pas over teruggebeld. Het zou mooi zijn als ik daar niet op hoef te wachten :)
Gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Bedankt BS0904! Fijn weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoorl84
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BeKYfoIIIAAXnsu.pngIk heb problemen met mijn batterij op 30% ontlaad de batterij zo als je kan zien op het grafiek
dit probleem is sinds android 4.3 update
t-mobile is mijn provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laad je telefoon tot 100% op. Haal de stekker eruit en hou dan de standbyknop en volume-omhoog-knop ongeveer tien seconden samen ingedrukt tot je drie vibraties na elkaar voelt. Dan start je de telefoon gewoon terug op en laat je 'm nog zeker twee uur in de lader zitten, ookal is hij al op 100%. Laat 'm daarna nog eens helemaal leeglopen.

Vrijwel altijd lost dat 't probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

AmbroosV schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:45:
Laad je telefoon tot 100% op. Haal de stekker eruit en hou dan de standbyknop en volume-omhoog-knop ongeveer tien seconden samen ingedrukt tot je drie vibraties na elkaar voelt. Dan start je de telefoon gewoon terug op en laat je 'm nog zeker twee uur in de lader zitten, ookal is hij al op 100%. Laat 'm daarna nog eens helemaal leeglopen.

Dat is waarschijnlijk voor het kalibreren van de batterij en de sensor ervan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarmee reset je inderdaad een deel van de batterijstats. Dat gecombineerd met een volledige laadcyclus (en die is pas volledig als je 'm een hele tijd op 100% laat insteken en daarna laat leeglopen) lost dat soort foute schattingen meestal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoorl84
dankje

[ Voor 73% gewijzigd door schoorl84 op 17-01-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Na 11 maanden gebruik van me Xperia Z hier me ervaringen .Hoe wel ht toestel me goed dient beginnen er nu toch wel problemen naar voren te komen, Rubbertje van de hoofdtelefoon seal is lichtelijk gescheurd en hier is dan ook water binnengekomen, Achterkantje zit aan 1 kant lichtelijk los, USB port werkte een aantal keer niet dus bang dat deze ook los is gaan zitten.

Nu nog mar kijken of Sony er iets aan gaat doen. Was een leuk toestel maar dit soort problemen mogen er niet zijn. Beetje bang dat Sony er niks aan doet omdat ik de shatter proof sheets heb verwijderd. Dit heb ik gedaan omdat deze TE veer gekrast waren bij normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 15:35
Hmm ik krijg nu de foutmelding, camera niet beschikbaar wanneer ik de camera app opstart.

Dit is sinds dat ik de "onscherpte" optie geinstalleerd heb. Bij het gebruiken van die optie liep de camera app net vast.
Clear data van de camera en opnieuw opstarten helpt niet. Iemand een andere tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roda_djavulen schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 13:39:
Hmm ik krijg nu de foutmelding, camera niet beschikbaar wanneer ik de camera app opstart.

Dit is sinds dat ik de "onscherpte" optie geinstalleerd heb. Bij het gebruiken van die optie liep de camera app net vast.
Clear data van de camera en opnieuw opstarten helpt niet. Iemand een andere tip?
Als je bij instellingen>apps>alles>onscherpe foto's klikt en dat bestand verwijderd en daarna opnieuw opstart, zou hij het in principe moeten doen. Dat was bij mij het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoorl84
AmbroosV schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:45:

het heeft helaas niet geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2014 @ 12:47:
[...]

Ga je nu eindelijk weg dan? :)
Volwassen, thomas, heel volwassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voegt op zich niks toe. Zou handig kunnen zijn wanneer het toestel vastloopt etc, gebeurt alleen nooit ;) Android kan het bij mij prima zelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 15:35
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 14:52:
[...]

Als je bij instellingen>apps>alles>onscherpe foto's klikt en dat bestand verwijderd en daarna opnieuw opstart, zou hij het in principe moeten doen. Dat was bij mij het geval.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoorl84
AmbroosV schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:55:
Daarmee reset je inderdaad een deel van de batterijstats. Dat gecombineerd met een volledige laadcyclus (en die is pas volledig als je 'm een hele tijd op 100% laat insteken en daarna laat leeglopen) lost dat soort foute schattingen meestal op.
Heb jij misschien nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schoorl84 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:53:
[...]

Heb jij misschien nog andere tips?
Je zou natuurlijk je mobiel kunnen herstellen of e.v.t. naar de Belgische firmware kunnen flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Laatst online: 12-07 12:55
Met het opnemen van een telefoontje heb ik soms het probleem dat ik deze alleen via de luidspreaker kan horen en niet via de gewone oor spreaker boven aan de telefoon. Na een restart (uit/aan) is dit probleem verholpen.

Mijn vermoeden is dat het na een aantal bluetooth connecties is, bluetooth staat echter meestal wel uit als het optreed.

Herkent iemand dit ? En zo ja, is er een oplossing ?

En als ik de XperiaZ op m'n auto bluetooth set koppel kan ik niet bellen, pas als de pin beveiliging eraf is... leuk dat deze erop zit, maar niet handig in dit geval.

[ Voor 17% gewijzigd door easydisk op 19-01-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenaci
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-03-2024
Off topic Ook ik had last van een barst in mijn scherm (2e keer) de 1e keer was wel verdacht makkelijk ontstaan maar ja altijd gehoord barst in scherm is geen garantie etc. Dus naja een deel maar claimen om mijn verzekering van de inboedel. Laatst had ik er weer last van maar toen uit het niets! Terug naar Vodafone gegaan, medewerker nog geen eens verbaast ingenomen en zonder morren als goed is gerepareerd(ik moet hem nog terug krijgen). Vodafone wilde geen vervanging telefoon geven (moet je weer een dienst voor nemen en betalen) en vroeg 20 E voor een nieuwe sim kaart!(ja meneer sinds 1 januari kost dat 20 E) Lang verhaal kort ik ben klaar met Vodafone en Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
easydisk schreef op zondag 19 januari 2014 @ 11:43:
Met het opnemen van een telefoontje heb ik soms het probleem dat ik deze alleen via de luidspreaker kan horen en niet via de gewone oor spreaker boven aan de telefoon. Na een restart (uit/aan) is dit probleem verholpen.

Mijn vermoeden is dat het na een aantal bluetooth connecties is, bluetooth staat echter meestal wel uit als het optreed.

Dit las ik gisteren op een ander forum:
Download de app SoundAbout Google Play: SoundAbout
Dan ga je naar "Wired Headset Behavior" en daar zet je de detection voor headset uit (ignoring). Dat schijnt te helpen. Ik heb er zelf ook last van gehad de laatste dagen. Heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als ik de XperiaZ op m'n auto bluetooth set koppel kan ik niet bellen, pas als de pin beveiliging eraf is... leuk dat deze erop zit, maar niet handig in dit geval.
He dat heb ik ook al maanden, ben er wel aan gewend geraakt, aangezien het niet vaak gebeurd. Maar het is af en toe lastig. Heb het ook als ik andere mensen bel, dan hoor ik al niets overgaan, en zet ik m al op de luidspreker. Gelukkig reis ik niet met het OV :-)
Ik ga die APP eens proberen, toppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schraagen
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05-2024
eawert schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:09:
[...]

Dit las ik gisteren op een ander forum:
Download de app SoundAbout Google Play: SoundAbout
Dan ga je naar "Wired Headset Behavior" en daar zet je de detection voor headset uit (ignoring). Dat schijnt te helpen. Ik heb er zelf ook last van gehad de laatste dagen. Heel vervelend.
Wat een gouden tip _/-\o_
Heb hier af en toe ook last van.

Zojuist de app (gratis versie) gedownload. Kan ik 'm gratis blijven gebruiken, of moet ik na de Trial period de Pro versie kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Warez worden niet getolereerd op Tweakers.

[ Voor 106% gewijzigd door AmbroosV op 20-01-2014 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Overigens vind ik het erg frappant dat een aantal landen waaronder Nederland en Duitsland nog geen 4.3 van Sony hebben gekregen. Toch hoop ik dat deze snel komt, zodat mijn vriendin kan updaten naar de nieuwere versie en dus thema's kan gebruiken.

Zelf zit ik momenteel op OmniRom 4.4 en dat bevalt me perfect :).

[ Voor 26% gewijzigd door AmbroosV op 20-01-2014 02:06 . Reden: Mod-edit n.a.v post hierboven. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Vanavond om 20.30 bij Nederland 1, bij Radar, gaan ze het hebben over de problemen met de Xperia Z, en de manier hoe Sony ermee omgaat. Ik ga het zeker kijken/opnemen, ben benieuwd wat er uit komt.

[ Voor 1% gewijzigd door Danner001 op 20-01-2014 10:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Danner001 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 10:41:
Vanavond om 20.30 bij Nederland 1, bij Radar, gaan ze het hebben over de problemen met de Xperia Z, en de manier hoe Sony ermee omgaat. Ik ga het zeker kijken/opnemen, ben benieuwd wat er uit komt.
Interessant! Ga het ook zeker opnemen/kijken. Gelukkig zelf geen problemen gehad, altijd handig om wat info te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo

Het is eigenlijk een lelijke Android bug waarvan ik al sinds mijn Desire last heb. Het is simpel op te lossen door even je koptelefoon er in te pluggen en weer er uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Hey, wat toevallig, dit heb ik recentelijk ook 2 x gehad (vrijdag jl en een week eerder) Ook bij hielp alleen een restart hielp. Ik gebruik echter nooit bluetooth, dus ik betwijfel of dat de oorzaak is. Ik hoop dat de frequentie van dit probleem niet teveel toeneemt, irritant is het wel.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Pagina: 1 ... 70 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.