Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:54
Nog niemand zijn Android update ontvangen voor de Z? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 08:21
Stancke schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:14:
Nope...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 11:06
Stancke schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:14:
Zo te zien nog niemand in NL:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2315914

Netherlands Generic NL 1270-4975 10.3.1.A.2.67 R3B
Netherlands KPN Mobile NL 1270-4964 10.3.1.A.2.67 R5B
Netherlands T-Mobile NL 1270-3839 10.3.1.A.2.74 R8B
Netherlands Vodafone NL 1270-8442 10.3.1.A.2.67 R9B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijf het vreemd vinden, volgens de site van Sony zou de update er moeten zijn. Kan zijn dat dit door de providers komt, maar duurt in ieder geval lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:24
kan wel eens komen door de vakantieperiodes, er zijn er een hoop die maandag pas weer beginnen
Verwijderd schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:25:
Blijf het vreemd vinden, volgens de site van Sony zou de update er moeten zijn. Kan zijn dat dit door de providers komt, maar duurt in ieder geval lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Voor de Nederlandse generieke firmware is de update nog niet uit (customization code 1270-4975). Maar voor diverse andere customization codes is hij er al, hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier een unbranded Z en ook nog geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25
Hier ook unbranded, nog geen update.

Ik wacht wel gewoon geduldig af :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Update naar 4.3 is imho minder interessant dan een evt update naar 4.4 (kitkat). Is er bekend of we die gaan krijgen in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon 73 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:32:
Update naar 4.3 is imho minder interessant dan een evt update naar 4.4 (kitkat). Is er bekend of we die gaan krijgen in de toekomst?
Jup, die komt ook! Q1 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hmm sorry dat ik daar weinig vertrouwen in heb. Ze hebben eerst 4.3 lang uitgesteld en dan zou er nu binnen 3 maanden al weer een nieuwe update komen? Dan hadden ze net zo goed kunnen wachten tot 4.4.

Geloof best die update er komt maar niet in Q1 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:12:
Hallo yltkdy,

Ook een gelukkig nieuw jaar!
Om te beginnen,
1. Batterijduur is gewoon niet om over naar huis te schrijven. : Lekker duidelijk weer, ik gebruik stamina etc en hij houdt het prima lang vol. Ook na een dag op vakantie foto's maken zit hij op half 8 's avonds op 30%.

2. Wifiverbindingen zijn altijd stukken slechter als bij andere toestellen bij mij in de omgeving, dus internet is ook altijd langzamer dan bij andere toestellen. : Andere apparaten zegt niks. Mijn iPad en iPhone zijn trager, dan zou ik een ander internet abonnement nemen.

3. De camera is ronduit een grote teleurstelling want ondanks het een 13 megapixelcamera is kan je foto's niet inzoemen of vergroten zonder dat ze ruis vertonen en laten we het over foto's in het donker maar helemaal niet hebben. : Je weet dat de 13 mp camera geen spiegel reflex camera is. Eén van de pluspunten bij de Z is juist de camera.

4. Het scherm is een ware vetmagneet (ja ook als de screenprotector verwijderd is). : Eerst handen wassen na de bitterballen scheelt al een hoop of je maakt hem net zoals elke andere smartphone even schoon.

5. Het toestel is NIET waterdicht, gezien de problemen met de speakers als het toestel nat is geworden is. : Het toestel is toch echt WEL waterdicht. De speaker is inderdaad een uurtje afgesloten om zo vochtschade te voorkomen, maar je kunt eventueel gewoon oortjes aansluiten.
Je kunt ook in het woordenboek de defentie van waterdicht opzoeken.
1. Ik moet toegeven dat, nu ik alles waar ook maar google instaat uitgeschakeld en verwijderd heb waar mogelijk en surf via Opera het batterijverbruik ineens drastisch verbeterd is naar acceptabele waarden. Ik hoef nu ineens mijn telefoon een keer in de 2 dagen i.p.v. minimaal 1 keer per dag op te laden.
Het toestel doet alles nog naar behoren, alleen is downloaden nu wel een stuk omslachtiger geworden. Maar aangezien ik dit toch niet dagelijks of wekelijks doe is hier prima mee te leven.

2. LEZEN!!!! sinds wanneer heb je voor wifiverbindingen perse een abonnement nodig??? Ooit van openbare wifiverbindingen gehoord? Toestellen waarmee ik het vergeleken heb zijn bijvoorbeeld samsung ACE Samsung GT-S3350 en diverse onbekende toestellen die bij de kijkshop voor € 99,= te verkrijgen zijn. Als wifiverbindingen op toestellen van € 99,= beter zijn dan op een toestel van € 600 vind ik dat ik zeker het recht heb hier een opmerking over te plaatsen. Over mijn mobiele internet hoor je mij niet klagen, al heb ik maar 3G (Tele2) Ik ben hier ruimschoots tevreden mee.

3. De camera bij de Z is absoluut geen pluspunt. Met een simpele samsung GT-S3350 (weer voor € 100,=) kreeg ik zonder dat ik iedere keer een instelling hoefde te veranderen. keer op keer heldere foto's (uiteraard wel een lagere resolutie). Bij de Z moet je constant je instellingen veranderen om goede foto's te maken. Toegegeven bij het juiste licht en instellingen KAN de Z inderdaad prachtige foto's maken en wint hij het veruit van het bovengenoemde toestel. Met dergelijke specificaties mag dat ook niet anders. Het woordje "kan" is echter het probleem. Hij moet in normale omstandigheden ALTIJD goede foto's nemen gewoon op de automatische stand en dit is gewoon niet zo en maakt het niet uit of je camera in een keer een foto maakt op fotoformaat of muurformaat.

4. Mag ik uit je naam Thomas98 opmaken dat je nog maar 15 jaar bent, want dan begrijp ik dit kinderachtige onvolwassen reply wel. leg jij je toestel maar eens naast een Galaxy S3 (met de S4 heb ik geen ervaring voordat je daar weer over begint te zeiken) en ga maar een testen op welk toestel je de minste vingerafdrukken achterlaat en welk toestel het gemakkelijkste schoon te maken is.

5. Wat een ongelofelijke onzin loop jij hier te verkondigen zeg. het geluid wordt zwaar gedempt omdat er dus water in het speaker compartiment komt, en dit dus op moet drogen. Het is hetzelfde effect als wanneer je water in je oren krijgt, dan hoor je ook een stuk minder. De ene keer duurt dit langer dan de andere keer en het internet staat vol klachten en eventuele oplossingen voor dit probleem. Verdiep je eerst in de materie voordat je totale onzin gaat lopen verkondigen. Er zit totaal geen logica in je antwoord, want waarom zou je een speaker een uur lang afgesloten houden als er geen vocht in de buurt is, en je je toestel droog gemaakt hebt. Sony verkondigd dat het toestel nog naar behoren werkt als hij binnen een bepaalde tijd en diepte onder water is geweest. dit is gewoon niet zo. Ik kwam daar achter omdat ik gebeld werd, maar dit niet hoorde, en die persoon daarom maar naar mijn vriendin belde. Dit is het probleem en niet de muziek. Ik luister nooit muziek via het speakertje want dat klinkt ook al voor geen meter.

Dus yltkdy, neem een snicker. Blijf vooral dit forum lezen en hou het daar maar bij.

Zeg wie denk jij eigenlijk wel wie je bent??? Dat maak ik dus zelf wel uit en heb ik jou zeker niet voor nodig. Dat ik geen antwoorden geef die niet in jouw straatje passen geeft jou zeker niet het recht dergelijke antwoorden te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
:O, als je het toestel niet wilt of niet bevalt, dan gebruik je een andere. Niets mis mee, toch? Maar om even inhoudelijk te reageren op jouw klachten.

1. De Xperia Z is een relatief dun toestel met toentertijd hoge specs en blijkbaar is een grotere of betere batterij geen optie geweest. Dat Google services of apps voor jou doen teveel batterij slurpen, tja dat is meer softwarematig dan hardwarematig. Wat dat betreft klopt die vergelijking dus niet helemaal. Verder heb ik persoonlijk alleen maar baat bij Google services en vind ik het een non-issue dat ik mijn telefoon eens per dag moet opladen.

2. Daarbij let je zelf niet goed op. Wat thomas bedoelt is dat z'n internetsnelheid via wifi gewoon goed is. Mocht dat niet zo zijn, dan moet je een andere vaste aansluiting nemen of een ander ap. Bij mij persoonlijk werkt wifi ook gewoon goed. Ook in vergelijking met andere telefoons. Ik haal op mijn kamer gewoon 30Mbit, waarbij mijn kamer slecht gelegen is tov het ap. Dat vind ik gewoon goed.

3. Ook hier speelt software weer een flinke rol. De sensor is goed, alleen lijkt de interpolatie van de afbeeldingen de mist in te lopen tezamen met de software. Blijkbaar is dit bij 4.3 voor een groot gedeelte opgelost, maar het blijft soms wel aanpoten inderdaad.

4. Een non-issue, het scherm gebruik je en is te verwachten dat hier vingerafdrukken opkomen. Dat Thomas dan misschien 15 is, heeft totaal niets met de discussie te maken.

5. Het water komt niet via de speaker naar binnen, maar blijft erop liggen. Dat je dat een probleem vind en daarbij ook meteen de conclusie trekt dat het toestel niet waterdicht is, dan denk ik dat je niet beseft wat waterdichtheid in dit geval betekend. Namelijk dat de telefoon blijft werken onder water of nadat het onder water is geweest. Verder ken ik geen één telefoon die op een andere manier waterdicht is dan op deze manier.

Maar buiten deze punten, die ik soms wel kan begrijpen, moet je wel snappen dat je naar een topic komt met Xperia Z eigenaren en dan de telefoon gaat bekritiseren. Dat zal nooit direct in goede aarde vallen. Sterker nog, omdat je dan een registratiedatum van januari 2014 hebt en het je eerste post was kan het zelfs opgevat worden als een troll. Om dan ook nog op de man te spelen is gewoonweg onhandig. Als je niet blij bent met je telefoon, is dat best, maar dan zoek je een andere uit. Daar is genoeg keuze in, zoals je zelf ook al aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

Iemand ervaring met de Netflix app op de Xperia Z? Bij mij loopt het beeld achter op het geluid. Geluid en subtitles lopen namelijk wel goed, ofwel audio/video out of sync. Ook de ondertitels geven problemen:

- The Bletchley Circle S1E1: Audio/video uit sync, ondertitels staan in de linkerbovenhoek.
- Luther S1E1: Audio/video uit sync, ondertitels zijn goed
- Orange is the New Black S1E1: Audio/video uit sync, ondertitels worden geheel niet getoond.
- TEDTalks De nieuwe robot S1E1: Audio/video uit sync, als een ondertitel uit 1 regel bestaat dan flikkert een ondertitel erboven. Ondertitels bestaande uit 2 regels gaan goed.

Heb met Netflix in de chat gehangen en mijn problemen zijn daar nu bekend. Cache leeg gooien, Netflix opnieuw installeren en een reboot hebben niet geholpen.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn update naar 4.3 ontvangen via PC Companion. (Hi)

Mijn vriendin heeft Tele2 en heeft hem nog niet ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Iemand die kan bevestigen dat 4.3 er is voor generic NL? Helaas momenteel niet in de gelegenheid om m'n Z aan een PC te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajrob
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 13:24
kpn ook nog niet
:-(
Dj-sannieboy schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:09:
Iemand die kan bevestigen dat 4.3 er is voor generic NL? Helaas momenteel niet in de gelegenheid om m'n Z aan een PC te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28
Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 20:07:
Ik heb mijn update naar 4.3 ontvangen via PC Companion. (Hi)

Mijn vriendin heeft Tele2 en heeft hem nog niet ontvangen!
Hier eveneens Hi, maar ik krijg geen update aangeboden. Welke versie heb je? NL Generiek of de KPN firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog geen update voor de Xperia Z (Generic NL) beschikbaar. 2.67 is nog het meest recent helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 januari 2014 @ 17:46:
[...]

1. Ik moet toegeven dat, nu ik alles waar ook maar google instaat uitgeschakeld en verwijderd heb waar mogelijk en surf via Opera het batterijverbruik ineens drastisch verbeterd is naar acceptabele waarden. Ik hoef nu ineens mijn telefoon een keer in de 2 dagen i.p.v. minimaal 1 keer per dag op te laden.
Het toestel doet alles nog naar behoren, alleen is downloaden nu wel een stuk omslachtiger geworden. Maar aangezien ik dit toch niet dagelijks of wekelijks doe is hier prima mee te leven.

2. LEZEN!!!! sinds wanneer heb je voor wifiverbindingen perse een abonnement nodig??? Ooit van openbare wifiverbindingen gehoord? Toestellen waarmee ik het vergeleken heb zijn bijvoorbeeld samsung ACE Samsung GT-S3350 en diverse onbekende toestellen die bij de kijkshop voor € 99,= te verkrijgen zijn. Als wifiverbindingen op toestellen van € 99,= beter zijn dan op een toestel van € 600 vind ik dat ik zeker het recht heb hier een opmerking over te plaatsen. Over mijn mobiele internet hoor je mij niet klagen, al heb ik maar 3G (Tele2) Ik ben hier ruimschoots tevreden mee.

3. De camera bij de Z is absoluut geen pluspunt. Met een simpele samsung GT-S3350 (weer voor € 100,=) kreeg ik zonder dat ik iedere keer een instelling hoefde te veranderen. keer op keer heldere foto's (uiteraard wel een lagere resolutie). Bij de Z moet je constant je instellingen veranderen om goede foto's te maken. Toegegeven bij het juiste licht en instellingen KAN de Z inderdaad prachtige foto's maken en wint hij het veruit van het bovengenoemde toestel. Met dergelijke specificaties mag dat ook niet anders. Het woordje "kan" is echter het probleem. Hij moet in normale omstandigheden ALTIJD goede foto's nemen gewoon op de automatische stand en dit is gewoon niet zo en maakt het niet uit of je camera in een keer een foto maakt op fotoformaat of muurformaat.

4. Mag ik uit je naam Thomas98 opmaken dat je nog maar 15 jaar bent, want dan begrijp ik dit kinderachtige onvolwassen reply wel. leg jij je toestel maar eens naast een Galaxy S3 (met de S4 heb ik geen ervaring voordat je daar weer over begint te zeiken) en ga maar een testen op welk toestel je de minste vingerafdrukken achterlaat en welk toestel het gemakkelijkste schoon te maken is.

5. Wat een ongelofelijke onzin loop jij hier te verkondigen zeg. het geluid wordt zwaar gedempt omdat er dus water in het speaker compartiment komt, en dit dus op moet drogen. Het is hetzelfde effect als wanneer je water in je oren krijgt, dan hoor je ook een stuk minder. De ene keer duurt dit langer dan de andere keer en het internet staat vol klachten en eventuele oplossingen voor dit probleem. Verdiep je eerst in de materie voordat je totale onzin gaat lopen verkondigen. Er zit totaal geen logica in je antwoord, want waarom zou je een speaker een uur lang afgesloten houden als er geen vocht in de buurt is, en je je toestel droog gemaakt hebt. Sony verkondigd dat het toestel nog naar behoren werkt als hij binnen een bepaalde tijd en diepte onder water is geweest. dit is gewoon niet zo. Ik kwam daar achter omdat ik gebeld werd, maar dit niet hoorde, en die persoon daarom maar naar mijn vriendin belde. Dit is het probleem en niet de muziek. Ik luister nooit muziek via het speakertje want dat klinkt ook al voor geen meter.

Dus yltkdy, neem een snicker. Blijf vooral dit forum lezen en hou het daar maar bij.

Zeg wie denk jij eigenlijk wel wie je bent??? Dat maak ik dus zelf wel uit en heb ik jou zeker niet voor nodig. Dat ik geen antwoorden geef die niet in jouw straatje passen geeft jou zeker niet het recht dergelijke antwoorden te geven.
1. Mooi dat je dit toegeeft.

2. Ik kan zeker lezen ja, maar in tegenstelling tot jou probeer ik het wel kort te houden. Dat is wel zo prettig voor de forumlezers en dat is ook wel zo overzichtelijk.

3. De camera bij de Z is absoluut een pluspunt. Het zal ieder echt een worst wezen dat die Samsung mobiel €100 kost. Ik heb constant, overdag teminste heldere foto's maar ik heb geen idee waar jij foto's van maakt. In tegenstelling tot wat jij beweerd, hoef je de instellingen helemaal niet te veranderen om goede foto's te maken. Ook in verschillende lichtsonstandigheden etc.

4. 'Mag ik uit je naam Thomas98 opmaken dat je nog maar 15 jaar bent, want dan begrijp ik dit kinderachtige onvolwassen reply wel'. Hoe off-topic wil je wel niet gaan? Het zou pas triest zijn als je zo opgefokt en serieus als volwassene op een '15 jarige' reageert. Uit de naam yltkdy kan ik opmaken dat je ook niet echt een al te serieus type bent. En ook met het account verledenen van je, zoals hierboven al door andere tweakers is gezegd ben je een niet al te serieus genome type. Ik ga trouwens ook niet speciaal voor jou een vingervlekken test met de S3 doen. Ook dit is totaal niet te vergelijken. De S3 is zoals je misschien weet van plastic. En niet van glas, misschien dat dit hier wat mee te maken heeft.

5. Wat is het probleem van de speaker als: 'Ik luister nooit muziek via het speakertje want dat klinkt ook al voor geen meter.' Waar gaat deze zielige trieste discussie om als je het niet eens boeit.

'Zeg wie denk jij eigenlijk wel wie je bent???' Ik ben Thomas, een hard werkende middelbare scholier die blijkbaar meer verstand van de Xperia Z heeft dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Guys, hou het vriendelijk. Als er zo'n heen-en-weer-flamewar blijft doorgaan moet ik ingrijpen.

Iedereen heeft een andere verwachting van een telefoon, maar ik was altijd erg tevreden met m'n Z (en had eerlijk gezegd ook nooit problemen met Superior Auto, waren altijd goede foto's).

En gho, over de speaker. Ik denk niet dat je kan verwachten dat nat worden helemaal geen effect heeft. Je zit met een speaker die op een heel kleine oppervlakte moet kunnen vibreren. Wanneer daar water inkomt wordt die vibratie gewoon zwaar gedempt. Dit is op elke waterdichte telefoon zo en daar is niet zomaar een oplossing voor te vinden.

En dan nog, de telefoon kan tegen water maar wordt niet gemarket als een onderwatertelefoon. Het staat ook duidelijk vermeld in de handleiding dat het een hele tijd kan duren voor de speaker terug werkt na blootstelling aan water.

Over de vingerafdrukken: klopt. De Z heeft geen vetafdrijvende laag die sommige andere toestellen wel hebben. Je kan er altijd een screenprotector opplakken die dat wel heeft. Dit is trouwens zo voor bijna alle Xperia's en ook goed gedocumenteerd online. Is het een probleem? Volgens mij helemaal niet. Als je vingers wat schoon zijn heb je er nauwelijks last van.

Al je opmerkingen zijn volgens mij kleine problemen en dingen die je voor de aanschaf al had kunnen weten aangezien ze ofwel bekend ofwel logisch zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 06-01-2014 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 07:34
Twazerty schreef op zondag 05 januari 2014 @ 19:06:
Iemand ervaring met de Netflix app op de Xperia Z? Bij mij loopt het beeld achter op het geluid. Geluid en subtitles lopen namelijk wel goed, ofwel audio/video out of sync. Ook de ondertitels geven problemen:

- The Bletchley Circle S1E1: Audio/video uit sync, ondertitels staan in de linkerbovenhoek.
- Luther S1E1: Audio/video uit sync, ondertitels zijn goed
- Orange is the New Black S1E1: Audio/video uit sync, ondertitels worden geheel niet getoond.
- TEDTalks De nieuwe robot S1E1: Audio/video uit sync, als een ondertitel uit 1 regel bestaat dan flikkert een ondertitel erboven. Ondertitels bestaande uit 2 regels gaan goed.

Heb met Netflix in de chat gehangen en mijn problemen zijn daar nu bekend. Cache leeg gooien, Netflix opnieuw installeren en een reboot hebben niet geholpen.
Ik kijk al enkele maanden netflix op mijn xperia z. Nog nooit 1 van deze problemen gehad. Voor de zekerheid de series bekeken die je noemde en ook hier geen problemen. Kan ook niet zo 123 bedenken waar het probleem zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Het valt mij de laatste tijd op dat mn Z 's nachts in vliegtuigmodus met het scherm uit nog wel zo'n 15-20% batterij per nacht verbruikt., laten we zeggen zo'n 2% per uur. Mijn normale ervaring met vliegtuigmodus was dat een telefoon eigenlijk vrijwel geen energie verbruikt. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
AmbroosV schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:30:
[...]

Jup, die komt ook! Q1 2014.
AmbroosV, android 4.3 zou eind november komen en is nog altijd in Nederland niet uit. Weet jij er meer over hoe lang dit nog duurt en of Q1 voor 4.4 enigszins realistisch is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 22:10
masterjorie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:47:
[...]

AmbroosV, android 4.3 zou eind november komen en is nog altijd in Nederland niet uit. Weet jij er meer over hoe lang dit nog duurt en of Q1 voor 4.4 enigszins realistisch is?
Dat 4.4 in Q1 komt hoeft niet te betekenen dat iedereen hem dan ook krijgt.
Ze zullen wel eind Q1 beginnen en dat ergens in Q2 alle regios hem pas hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
masterjorie schreef op maandag 06 januari 2014 @ 10:47:
[...]

4.3 is altijd aangekondigd geweest voor december en is ook sinds december beschikbaar. Bepaalde regio's duren gewoon langer, en de kerstperiode helpt ook niet.

Q1 is zeker en vast nog realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Tsjipmanz schreef op maandag 06 januari 2014 @ 08:57:
Het valt mij de laatste tijd op dat mn Z 's nachts in vliegtuigmodus met het scherm uit nog wel zo'n 15-20% batterij per nacht verbruikt., laten we zeggen zo'n 2% per uur. Mijn normale ervaring met vliegtuigmodus was dat een telefoon eigenlijk vrijwel geen energie verbruikt. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik denk dat je een app hebt die de boel loopt te drainen. Installeer wakelock detector eens en bekijk dan eens wat je telefoon aan het uitspoken is in vliegtuigmodus.

@netflix: Ik heb er soms ook last van mijn op Tablet Z. Irriteert mij mateloos, weet niet hoe ik het op kan lossen. Ik had eerst het idee dat het misschien door de Bravia Engine of een of andere geluidsverbeteraar komt, maar ben er nog niet achter. Mocht je een oplossing vinden, hoor ik deze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Gisteren heb ik de update naar 4.3 ontvangen.
Persoonlijk vind ik hem op het eerste zicht al minder leuk (kwa kleurgebruik in de menu's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Rhox1979 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 17:20:
Gisteren heb ik de update naar 4.3 ontvangen.
Persoonlijk vind ik hem op het eerste zicht al minder leuk (kwa kleurgebruik in de menu's)
Dit kun je aanpassen door thema's te installeren. Er zit vast wel iets tussen wat je mooier vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:54
Ik zat eigenlijk een beetje rond te kijken en ik ben best benieuwd naar 4.3 en zou het best willen flashen op mijn mobiel. Ik weet alleen niet welke versie ik moet gebruiken gezien verschillende versies voor verschillende landen etc.

Zou http://xperiafirmware.com/8-firmware/33-sony-xperia-z-c6603 deze goed zijn? want dan flash ik 'm vanavond of morgen nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Ja die is prima, er zit sowieso weinig tot geen verschil tussen de verschillende firmwares, behalve de oorspronkelijk taal, die je gelijk verandert! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:08
En waarom zegt Sony PC Companion dat mijn Xperia Z al up-to-date is........ Snap dat een update gefaceerd uitgegeven wordt maar hier word ik een beetje kriegelig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
I feel your pain. Bijna overal ter wereld is de update al uitgerold, maar voor Generic NL nog steeds niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08 22:38

freddy0519

It hurts when IP

Wat ik wel niet snap, is dat er verschillende grafische versies zijn van het multitaskscreen met onderin de mini-apps. Bij mij staan de apps, die in de achtergrond draaien, in het midden gecentreerd en onderin zijn de normale mini-apps in een flashy kleurtje gestopt. Ik wil dit wijzigen naar de 'normale' versie, waarbij alles rechts uitgelijnd staat en er onderin normale icoontjes zijn. Waar kan ik dit vinden, of valt dit niet te wijzigen en moet je een andere ROM flashen? Of is dit al eens aan bod gekomen in dit topic?

Al doende leert men, al draaiende keert men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freddy0519 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:23:
Wat ik wel niet snap, is dat er verschillende grafische versies zijn van het multitaskscreen met onderin de mini-apps. Bij mij staan de apps, die in de achtergrond draaien, in het midden gecentreerd en onderin zijn de normale mini-apps in een flashy kleurtje gestopt. Ik wil dit wijzigen naar de 'normale' versie, waarbij alles rechts uitgelijnd staat en er onderin normale icoontjes zijn. Waar kan ik dit vinden, of valt dit niet te wijzigen en moet je een andere ROM flashen? Of is dit al eens aan bod gekomen in dit topic?
Op alle Xperia's is dat hetzelfde. Aanpassingen doen aan dat scherm is niet simpel, dan moet je inderdaad al op zoek naar een custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Zo heb ik het :

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/53786114/download.jpg

En zo wil ik het krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/53786114/8509678709_acf15be7e6_z.jpg

Btw, kan ik die plaatjes niet in een spoilertje of een uitvouw-elementje steken?

[ Voor 105% gewijzigd door freddy0519 op 06-01-2014 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Die zoals jij hebt heb ik ook op mijn t-mobile brandend, voorheen heb ik ook een generieke NL erop gehad, en die was zoals je het wilde. volgens mij. Of het was misschien een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
Zoals jij het wilt hebben was het op 4.1.2. Sinds 4.2 is het zoals de bovenste foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freddy0519 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:35:
Zo heb ik het :

[afbeelding]

En zo wil ik het krijgen:

[afbeelding]

Btw, kan ik die plaatjes niet in een spoilertje of een uitvouw-elementje steken?
Nu weet ik wat je bedoelt.

Dat kan niet meer sinds 4.2, de onderliggende werking van de Task Switcher is veranderd.

Vroeger (zoals op dat plaatje van jou) was de taskswitcher een transparante activity die over de rest van de interface kwam. Alles wat er achter de task switcher zat was nog steeds draaiend. Sinds 4.3 is de Task Switcher een activity op zichzelf en wordt de openstaande app gepauzeerd.

Ze zouden de look nog kunnen veranderen naar die van de oude versie maar dan heb je nog steeds gewoon je wallpaper in het linkergedeelte, geen nuttige dingen.

Kort antwoord: nee, kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Pff jammer dat ze dat niet als keuze hebben gelaten aan de gebruiker. Is veel mooier imho..

En dan zit ik met nog iets verveeld. Mijn eigen telefoonnummer is verkeerd. Dit komt omdat ik eerst een simkaartje had van Proximus (BE provider), maar dan ben ik veranderd naar Mobile Vikings, maar ik heb mijn nummer laten overzetten naar die nieuwe simkaart. Nu toont Android dit fout onder Instellingen -> Over de telefoon -> Status -> Mijn telefoonnummer. Daar staat het telefoonnummer dat oorspronkelijk aan de simkaart van Mobile Vikings is gekoppeld. Ik heb al gelezen dat dit moeilijk valt aan te passen op een Android, terwijl dit heel simpel gaat op iOS. Ik heb ook al gelezen dat je dit kan wijzigen door naar je contacten te gaan en bovenaan zie je staan: Mijzelf. Maar als ik daar het nummer probeer te wijzigen en op Gereed klik, dan verschijnt het oude nummer weer (read-only?). Ik hoop dat dit hier mag staan AmbroosV, want ik denk dat deze vraag eigenlijk in het topic van Android zelf hoort... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is niks aan te doen. Is altijd zo bij oudere kaartjes van BASE (en MVNO's van BASE). Ik vermoed dat je er nog eentje hebt die je hebt laten bijknippen naar microSIM?

Als je een nieuwe SIM aanvraagt is het wel niet meer, nu staat er geen 'eigen nummer' meer op de SIM (zoals bij andere operatoren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Neen, het was een speciale sim. Hij kwam standaard uit de box in groot formaat, maar je kon het microformaat er gewoon uitduwen :9

Dan moet ik er maar mee leven dan :) Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
AmbroosV schreef op maandag 06 januari 2014 @ 20:27:
Is niks aan te doen. Is altijd zo bij oudere kaartjes van BASE (en MVNO's van BASE). Ik vermoed dat je er nog eentje hebt die je hebt laten bijknippen naar microSIM?

Als je een nieuwe SIM aanvraagt is het wel niet meer, nu staat er geen 'eigen nummer' meer op de SIM (zoals bij andere operatoren).
Ik heb er idd ook niets meer staan ('onbekend'), ben Proximus klant met nieuwe micro SIM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
AmbroosV schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:55:
[...]

Nu weet ik wat je bedoelt.

Dat kan niet meer sinds 4.2, de onderliggende werking van de Task Switcher is veranderd.

Vroeger (zoals op dat plaatje van jou) was de taskswitcher een transparante activity die over de rest van de interface kwam. Alles wat er achter de task switcher zat was nog steeds draaiend. Sinds 4.3 is de Task Switcher een activity op zichzelf en wordt de openstaande app gepauzeerd.

Ze zouden de look nog kunnen veranderen naar die van de oude versie maar dan heb je nog steeds gewoon je wallpaper in het linkergedeelte, geen nuttige dingen.

Kort antwoord: nee, kan niet.
Dat klopt, erg irritant, want dat betekent ook dat Netflix bijvoorbeeld pauzeerd als ik een browser eroverheen wil leggen. Bij 4.1 was dit toch wat mooier omdat alles op de achtergrond nog gewoon doorspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
michaelscott schreef op maandag 06 januari 2014 @ 18:58:
Ja die is prima, er zit sowieso weinig tot geen verschil tussen de verschillende firmwares, behalve de oorspronkelijk taal, die je gelijk verandert! ;)
Bedankt! Ben 'm nu aan het binnenhalen en ondertussen een back-up aan het maken zodat ik gewoon clean install kan doen en daarna backup terugzetten!
JJM vd E schreef op maandag 06 januari 2014 @ 19:16:
En waarom zegt Sony PC Companion dat mijn Xperia Z al up-to-date is........ Snap dat een update gefaceerd uitgegeven wordt maar hier word ik een beetje kriegelig van.
Check ook via SUS (Sony Update Service) daar heb je het vaak sneller dan bij Sony PC Companion. Hier heb ik het trouwens ook niet op die manier, vandaar dat ik nu een TFT aan het downloaden ben en zelf ga flashen!

[ Voor 37% gewijzigd door karimmm op 07-01-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outersham
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-08 21:59
4.3 schijnt nu beschikbaar te zijn voor T-Mobile NL klanten. Nu moet de Generic toch ook snel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Outersham schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 22:53:
4.3 schijnt nu beschikbaar te zijn voor T-Mobile NL klanten. Nu moet de Generic toch ook snel komen...
Ik heb een T-Mobile branded toestel, simlockvrij met Vodafone. Net de update naar 4.3 via PC Companion gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutsers bij Sony. Dit is al de 2e keer dat een update voor branded toestellen eerder zijn dan voor Unbranded. Mijn laatste sony was dit. Ugh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
Sinds een paar dagen is het geluid tijdens het bellen loeihard, zachter zetten met de volumeknop werkt niet. Als ik hem zachter zet zegt de slider dat hij helemaal uit staat zelfs, maar m'n collega's kunnen prima verstaan wat er gezegd wordt :P

Heeft iemand dit eerder gehoord / meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Volgens mij is de mijne ook T-Mobile branded, dus vanavond maar eens controleren of de update werkt :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Cyleo schreef op maandag 06 januari 2014 @ 15:03:
[...]

Ik denk dat je een app hebt die de boel loopt te drainen. Installeer wakelock detector eens en bekijk dan eens wat je telefoon aan het uitspoken is in vliegtuigmodus.
Thanks. Vrij dom van mij, ik gebruik de app "Sleep as Android" die mijn slaap registreert. Nogal wiedes dat dit energie verbruikt |:(

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netherlands Generic NL 1270-4975 10.3.1.A.2.67 R3B
Netherlands KPN Mobile NL 1270-4964 10.3.1.A.2.67 R5B
Netherlands T-Mobile NL 1270-3839 10.4.B.0.569 R6C
Netherlands Vodafone NL 1270-8442 10.3.1.A.2.67 R9B

Slecht begin van mijn dag :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2014 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
SToRM666 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:27:
Volgens mij is de mijne ook T-Mobile branded, dus vanavond maar eens controleren of de update werkt :)
Moet lukken. PC Companion wil gelijk aan de gang ;)

update.... geinstalleerd en voelt prima _/-\o_ snel

[ Voor 9% gewijzigd door Mikemkm op 08-01-2014 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Laatst online: 11:04
Mikemkm schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 15:36:
[...]

Moet lukken. PC Companion wil gelijk aan de gang ;)

update.... geinstalleerd en voelt prima _/-\o_ snel
Is het een grote verbetering tov 4.2 qua snelheid? Heb het toestel nu driekwart jaar in gebruik, maar begin me toch wel te ergeren aan een aantal dingen. Enig recent vergelijkmateriaal dat ik heb is een iphone 5. In vergelijking daarmee is het wifi bereik v/d xperia vrij slecht. Het toestel is ook tergend langzaam met het switchen vanaf wifi naar H/3G, dit kan soms makkelijk vijf tot tien minuten duren. Apps lopen ook regelmatig vast of kunnen ineens geen data meer verzenden of ontvangen voor een aantal minuten. Vraag me wel af of ik dit te wijten valt aan sony, of meer aan android als geheel.
Heb al een aantal jaren sony telefoons, maar ik twijfel sterk of mijn volgende toestel nog wel een sony of android wordt (jammer want ik vind de gehele google integratie erg fijn werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:28
Het toestel is ook tergend langzaam met het switchen vanaf wifi naar H/3G, dit kan soms makkelijk vijf tot tien minuten duren.
Moet dat niet seconden zijn? Mijn Xperia Z is in 4 secondes omgeswitcht van wifi naar H/3G, van wifi naar 4G duurt het een paar seconden langer. Overigens nog gewoon Android 4.2 (KPN 'branded', op uiteraard het KPN netwerk).

[ Voor 12% gewijzigd door EDIT op 08-01-2014 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thumblex.
  • Laatst online: 11:04
EDIT schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:41:
[...]

Moet dat niet seconden zijn? Mijn Xperia Z is in 4 secondes omgeswitcht van wifi naar H/3G, van wifi naar 4G duurt het een paar seconden langer. Overigens nog gewoon Android 4.2 (KPN 'branded', op uiteraard het KPN netwerk).
Helaas niet nee, duurt echt minuten. Is ook op het KPN netwerk met een prima bereik. Vrijwel dagelijks dat mijn internet niet werkt, terwijl een iphone op dezelfde positie, zelfde tijd, zelfde netwerk er totaal geen problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Mijn Z op VF heeft weinig tot geen moeite met omschakelen. Is T-mobile branded en sinds gisteren 4.3 erop.
Van H naar 3G en terug gaat in enkele seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je je firmware versie op de xperia z zien?
Ik heb namelijk mijn xperia z online gekocht, en toen ik hem voor het eerst gebruikte nadat ik hem uit de verpakking had gehaald stonden er al voor-geïnstalleerde apps van Vodafone op, terwijl ik bij T-mobile zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:45:
Waar kan je je firmware versie op de xperia z zien?
Ik heb namelijk mijn xperia z online gekocht, en toen ik hem voor het eerst gebruikte nadat ik hem uit de verpakking had gehaald stonden er al voor-geïnstalleerde apps van Vodafone op, terwijl ik bij T-mobile zit.
Het volgende intoetsen: *#*#7378423#*#* > Service info > Software info > Customization Version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gmount
  • Laatst online: 17-09 14:03

Gmount

Ecorunner lid

hmm ik heb generic NL maar nog steeds niks :(

waar kun je zien met wat voor netwerk je verbonden bent? Af en toe koop ik een losse internetbundel maar het gebeurd regelmatig dat er geen verbinding is, ook als het signaal goed is. Ik heb al de netspeed icon app die duidelijk aangeeft hoeveel netwerkverkeer er is en dat is dan 0,0. Ik zit op kpn netwerk via telfort, zou toch goed moeten werken lijkt me?

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterjorie schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 19:02:
[...]

Het volgende intoetsen: *#*#7378423#*#* > Service info > Software info > Customization Version
Ik heb net dus even gekeken en er staat zoals ik al vermoedde de Vodafone filware op (VODAFONE1-LTE_10.31.A.2.67)
Kan ik de Z dan flashen naar de nieuwe T-mobile versie? En zo ja, wordt alles hersteld naar de fabrieksinstellingen etc. En moet ik na het flashen dan nog iets bijzonders doen. (bv. als android 4.4 uit komt dat ik de Z weer handmatig moet updaten zoals een jailbreak van een iPhone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohja mocht er iets mis gaan met flashen, is het dan ook mogelijk om je mobiel weer te herstellen zodat de oude filmware versie er op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:51:
Ohja mocht er iets mis gaan met flashen, is het dan ook mogelijk om je mobiel weer te herstellen zodat de oude filmware versie er op zit?
Als het flashen mislukt kan je de vorige herstellen met Sony Update Service. Het is pas na flashen en één keer succesvol opstarten dat je over bent op de andere customization.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:51:
Je zou natuurlijk ook nog heel eventjes kunnen wachten tot 4.3 ook voor jou uitkomt. Als je zo graag 4.3 had willen flashen had dit al heel wat eerder gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masterjorie schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:23:
[...]

Je zou natuurlijk ook nog heel eventjes kunnen wachten tot 4.3 ook voor jou uitkomt. Als je zo graag 4.3 had willen flashen had dit al heel wat eerder gekund.
Ja klopt, maar het is meer dat ik nu bij T-mobile een abonnement heb, en een Vodafone filmware versie heb. Ik weet niet of dit zo erg is.

@AmbroosV oke mooizo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJM vd E
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:08
Volgens SUS en PCCompanion heb ik de laatste software..... (unbranded)

Is gewoon een slechte zaak van Sony!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hoe kan de generic NL nou later zijn dan de provider versies? Normaal gesproken is dit juist andersom. Heb ik eens een unbranded toestel, moet ik alsnog langer wachten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Wat een gezeur zeg, mijn Xperia Z gaat gewoon nog als de brandweer. Het is toch niet zo erg dat je wat langer moet wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Marc_87 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 21:48:
Wat een gezeur zeg, mijn Xperia Z gaat gewoon nog als de brandweer. Het is toch niet zo erg dat je wat langer moet wachten?
Verbeteringen zijn altijd welkom! Zit nu wel lang genoeg op 4.2 en kan ook niet wachten tot ze de update naar 4.4 uitbrengen. :) Daarnaast was zou de update naar 4.3 al in december komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 08-01-2014 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25
Ook bij mij is het niet zo dat m'n Xperia Z met 4.2 ineens heel slecht is. Hoewel de batterijduur zeker verslechterd is sinds ik het toestel heb aangeschaft (maar dat lijkt grotendeels ook het geval te zijn bij andere Qualcomm gebaseerde toestellen met Android 4.2 of veroorzaakt door Google Play Services).

Daarom hoop ik met een update naar 4.3 en 4.4 stiekem wel dat ze dit ook weer weten te verbeteren. En ook dat ze de camerasensor weer wat beter gaan benutten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streafer
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Okee heb nu ook 4.3 wat vlekkeloos ging, echter meteen een punt van ergenis tegen gekomen. Ik had altijd mijn apps gerangschikt naar populariteit. Dat kan nog steeds behalve dat ik dan alle apps te zien krijg ik alleen de top 20 apps te zien krijg. Iemand die weet of ik dit ergens kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Nu online
Ik heb nu 24 uur 4.3, alles werkt.
Alleen bespeur ik weinig tot geen echte verbeteringen. Toestel is wat snappier en keypad is wat mooier, maar zo'n wereld van verschil vind ik het niet.
Benieuwd of kitkat meer nieuws brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

eymey schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 22:12:
Hoewel de batterijduur zeker verslechterd is sinds ik het toestel heb aangeschaft (maar dat lijkt grotendeels ook het geval te zijn bij andere Qualcomm gebaseerde toestellen met Android 4.2 of veroorzaakt door Google Play Services).

Daarom hoop ik met een update naar 4.3 en 4.4 stiekem wel dat ze dit ook weer weten te verbeteren. En ook dat ze de camerasensor weer wat beter gaan benutten.
Ik zit nog steeds op 4.1 geroot met alle wat extra's ( zwarte achtergrond, slidebar met extra menu functies etc.) die nu standaard zijn. Zijn er nou echt noemenswaardige zaken waarvoor ik moet upgraden? Alles werkt nu perfect, foto's lukken redelijk maar het is niet altijd perfect. Ik lees dat de foto kwaliteit zou zijn verbeterd maar loont dat de moeite om te upgraden? ( ik moet dan eerst alle mods verwijderen om de nieuwe 4.3 rom te installeren )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
Sinds gisteren 4.3, gelijk is mijn accu al 15-+ uur bezig en heb ik nog 24% over (en ik heb stamina en energiebesparing uit!) dus mij hoor je niet zeuren over 4.3. Verder vind ik het nieuwe UI (en vooral de camera) best tof.

Op 4.2 haalde ik +-13 uur. Dus ik vind dit behoorlijk wereld van verschil aangezien ik best een zware gebruiker ben (en ik reis elke dag wel veel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
thumblex. schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:35:
[...]

Is het een grote verbetering tov 4.2 qua snelheid? Heb het toestel nu driekwart jaar in gebruik, maar begin me toch wel te ergeren aan een aantal dingen. Enig recent vergelijkmateriaal dat ik heb is een iphone 5. In vergelijking daarmee is het wifi bereik v/d xperia vrij slecht. Het toestel is ook tergend langzaam met het switchen vanaf wifi naar H/3G, dit kan soms makkelijk vijf tot tien minuten duren. Apps lopen ook regelmatig vast of kunnen ineens geen data meer verzenden of ontvangen voor een aantal minuten. Vraag me wel af of ik dit te wijten valt aan sony, of meer aan android als geheel.
Heb al een aantal jaren sony telefoons, maar ik twijfel sterk of mijn volgende toestel nog wel een sony of android wordt (jammer want ik vind de gehele google integratie erg fijn werken).
Ja, voelt direct sneller aan. Wifi bereik is bij mij ook een stuk beter.
mailprogramma is een stuk beter... verder nog niet echt veel getest

De gemelde problemen heb ik zelden/nooit gehad (niet met 4.1.2 en ook niet met de 4.2)
wel heeft de ad.nl app dit probleem wel eens, wat dan opgelost is door de app te killen en opnieuw te starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Laatst online: 14:19
Het standaard Sony toetsenbord is, mijn inziens, nog beter geworden, mbt woorden voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Juncto schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:01:
Het standaard Sony toetsenbord is, mijn inziens, nog beter geworden, mbt woorden voorspellen.
Ik heb het idee dat ze switfkey technologie gebruiken. Veel van de instellingen zijn nu precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikemkm
Juncto schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:01:
zeker, nu ook een smiley button... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je je z uit flash mode kunt krijgen. Ik krijg de Z nu namelijk niet maar aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Z denk ik per ongeluk in flash modus gezet en nu gaat hij dus niet aan. Hoe kan ik hem herstellen via pc companion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet. Wanneer je de USB uittrekt ben je uit de Flashmodus, altijd.

Kans is groter dat je een foute flash hebt uitgevoerd. Je telefoon herstellen doe je best met Sony Update Service. Gewoon de stappen volgen.

Link: http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu bezig met het downloaden. Ben benieuwd of het gaat lukken.. Thanks voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mislukt ik kan hem niet updaten enig idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Hopelijk heb je hem niet bricked..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet hier iemand hoe je je xperia z kan unbricken? Hij gaat nu niet aan of uit. Hij geeft bij het flash programma aan dat hij 'connected en disconected is om de halve minuut.

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:25:
Weet hier iemand hoe je je xperia z kan unbricken? Hij gaat nu niet aan of uit. Hij geeft bij het flash programma aan dat hij 'connected en disconected is om de halve minuut.
Met flashtool kun je ongetwijfeld 'unbricken'. Kwestie van in de juiste modus zetten en de juiste firmware flashen. De telefoon is praktisch niet te bricken namelijk.

Link naar flashtool: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2240614

[ Voor 8% gewijzigd door Cyleo op 09-01-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

' Kwestie van in de juiste modus zetten en de juiste firmware flashen' Ik heb het T-mobile tft bestand van android 4.2.2. Dus die firmware heb ik. Wat bedoel je met in juiste modus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-08 22:05
Misschien dat dit stappenplan helpt:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1849170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal het morgen uitproberen. Echt top dat iedereen zo behulpzaam is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Snel een vraagje over de Z.

De afsluitklepjes voor de usb poort en hoofdtelefoon, hoe sterk zijn deze? Gaan deze lang mee of gaan ze na veel te openen stuk?

Ik en men broer gaan beide een nieuw toestel kopen en de Z spreekt hem aan, ik ben nog niet zo zeker :/

Ik heb ook al een ander topic hierover.
Nieuw Toestel (Advies gevraagd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithiumangel
  • Laatst online: 16-08 17:13
Draai al 3 dagen 4.3 (TFT geflashed, unbranded toestel) maar ben er tot op heden absoluut niet blij mee.
Nooit problemen met wifi gehad met mijn Z, maar nu opeens slechtere wifi bereik, normaliter heb ik bij mij in de keuken gewoon vol wifi bereik maar nu opeens gewoon niet ? (afstand tot access point 3 meter met 1 houten deur in de weg , dat mag het hem niet zijn)

Batterij leven ? Tergend slecht,meest recente voorbeeld: vanochtend 100% uit de lader, walkman app aangezet en muziek lopen luisteren tot dat ik op kantoor kwam (35 minuten reistijd) en batterij staat opeens op 86% (!?!) met stamina modus aan, geen uitzonderingen en heb het scherm nieteens gebruikt in de tussentijd. Android OS staat nu met stip op nummer 1 in battery usage. Ik heb behalve het toevoegen van whatsapp in ieder geval tot op heden niks extra's behalve de stock apps staan dus daar valt ook weinig over om te onderzoeken.

Toen ik hem had geflashed had ik het toestel volledig laten wipen en ben gewoon vanaf 0 begonnen zonder een backup terug te zetten. Dus wat ik anders kan doen ? Opnieuw flashen ? Weet niet of dat veel zin heeft.

Maar voor mij is dit in ieder geval de eerste keer dat ik problemen met de Z heb, 4.1->4.2.2 geen problemen.

[ Voor 9% gewijzigd door lithiumangel op 10-01-2014 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is soms geen pijl op te trekken, maar de laatste tijd zelf geen last van plotselinge afname van de accuduur (nog geen 4.3). Zit nu zelf 3u op de accu, met 17% verbruikt (83% resterend). Hiervan heeft het scherm 5,3% verbruikt (39 min.), android os 2,2%, mediaserver 1,7%, wifi 1,7%, overige minder dan 1% (apps/mobiel stand-by/telefoon inactief/google services).

Ben er zelf blij mee dat google services de laatste maand geen rare dingen meer doet. Wanneer de telefoon amper gebruikt wordt (+/- 20 min. schermtijd ivm werk) heb ik rond 18.00 nog 75/80% over (7.00 van accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
lithiumangel schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 08:40:
Draai al 3 dagen 4.3 (TFT geflashed, unbranded toestel) maar ben er tot op heden absoluut niet blij mee.
Nooit problemen met wifi gehad met mijn Z, maar nu opeens slechtere wifi bereik, normaliter heb ik bij mij in de keuken gewoon vol wifi bereik maar nu opeens gewoon niet ? (afstand tot access point 3 meter met 1 houten deur in de weg , dat mag het hem niet zijn)

Batterij leven ? Tergend slecht,meest recente voorbeeld: vanochtend 100% uit de lader, walkman app aangezet en muziek lopen luisteren tot dat ik op kantoor kwam (35 minuten reistijd) en batterij staat opeens op 86% (!?!) met stamina modus aan, geen uitzonderingen en heb het scherm nieteens gebruikt in de tussentijd. Android OS staat nu met stip op nummer 1 in battery usage. Ik heb behalve het toevoegen van whatsapp in ieder geval tot op heden niks extra's behalve de stock apps staan dus daar valt ook weinig over om te onderzoeken.

Toen ik hem had geflashed had ik het toestel volledig laten wipen en ben gewoon vanaf 0 begonnen zonder een backup terug te zetten. Dus wat ik anders kan doen ? Opnieuw flashen ? Weet niet of dat veel zin heeft.

Maar voor mij is dit in ieder geval de eerste keer dat ik problemen met de Z heb, 4.1->4.2.2 geen problemen.
Welke firmware heb je geflashed? Ik herken je problemen namelijk totaal niet. Ik heb mijn Z en die van mijn broer geflashed met de Nordic Unbranded ftf. Ik kan alleen maar zeggen dat de telefoon me niet eerder zo goed heeft bevallen. Ik heb veel beter Wifi bereik; waar ik eerst op mijn kamer een zielige 3 mbit haalde haal ik nu 14 mbit op een aansluiting met max 17 mbit. Daarnaast is het bereik van mobiel internet in mijn ervaring ook een stuk beter, op het traject waar ik vaak overheen reis heb ik nu overal bereik waar dat voorheen zeker niet het geval was.
Waar het aan ligt kan ik je niet vertellen, maar probeer anders deze te flashen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2586663
Kijk even hoe dat werkt, desnoods met een wipe. Wat betreft batterijduur is het vaak raadzaam een paar dagen te wachten voordat je oordeelt aangezien de cache weer opnieuw opgebouwd moet worden etc. Bij mij werkt het allemaal als een zonnetje!

PS: toch wel vreemd dat de tmobile firmware eerder uit is dan Generic NL (bron; de thread van Apollo op XDA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
In mijn ongeduld maar de 4.3 nordic geflasht, maar ik zie nu dat je bij de camera niet meer kan instellen dat hij bij superior automatic op 4:3 foto's moet maken? Ik heb hem namelijk liever op 13 MP, 4:3 staan dan 16:9. Weet iemand hoe je dit alsnog kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:16
Hoop dat ze in ieder geval die vervelende bluetooth en email bug nou eindelijk eens hebben opgelost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

xminator schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 21:17:
Hoop dat ze in ieder geval die vervelende bluetooth en email bug nou eindelijk eens hebben opgelost..
Ik heb 4.3 (Generic BE) draaien en ik heb in ieder geval geen last van bluetooth of email bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:51:
Prutsers bij Sony. Dit is al de 2e keer dat een update voor branded toestellen eerder zijn dan voor Unbranded. Mijn laatste sony was dit. Ugh.
Je kan inderdaad beter een Samsung Galaxy nemen. Dan heb je tenminste géén updates. ;)

Zonder grappen, de support van Sony qua updates is de allerbeste van alle merken, met misschien uitzondering van Google zelf. De updates gaan zo snel en dat de Z ook nog 4.4 krijgt, is gewoon super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy0519

freddy0519

It hurts when IP

Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:15:
[...]

Je kan inderdaad beter een Samsung Galaxy nemen. Dan heb je tenminste géén updates. ;)

Zonder grappen, de support van Sony qua updates is de allerbeste van alle merken, met misschien uitzondering van Google zelf. De updates gaan zo snel en dat de Z ook nog 4.4 krijgt, is gewoon super.
Ook alleen al dat ze SUS en een unlockmethode aanbieden op hun website, speciaal voor ons _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Even een heads-up voor degenen met locked bootloader en root(wensen), die willen gaan updaten naar 4.3. Ik heb de fout weer eens gemaakt hoor :+ De OTA update naar 4.3 faalt, heb niet kunnen achterhalen of dat aan de root ligt of iets dergelijks. Vervolgens uiteraard de 4.3 via Sony PC Companion geupdate VOORDAT ik keek naar root mogelijkheden, die er dus (nog) niet zijn. :P

Nu weer even zonder root verder dus, of wellicht de bootloader gaan unlocken, dat moet ik nog even bezien...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:15:
[...]

Ook al ben ik lovend over Sony, toch heeft bijvoorbeeld de galaxy s3 al 4.3 hier in Nederland, ook al verpest de touchwizz dit dan weer naar mijn mening. De update frequentie van Google is natuurlijk beter, maar het zou wel heel raar zijn als dit niet zo was.
Pagina: 1 ... 69 ... 83 Laatste

Let op:
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic

Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.

Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.