Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Is al gelekt op XDA, komt er deze maand aan zoals gepland!Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:54:
Iemand nog iets gehoord over een update? Geloof dat deze in november gepland stond...
Bij deze. Gisteren de telefoon teruggekregen. Hij is gewoon onder de garantie gerepareerd. Volgens de bon heb ik dezelfde teruggekregen, in ieder geval het zelfde IMEI-nummer, maar dan hebben ze toch in ieder geval de backplate compleet vervangen, die is weer helemaal krasvrij. Ook de contactpunten van het dock zijn weer helemaal egaal, die hadden toch duidelijke drukpunten er op. Ook werd hij in het Tsjechisch geleverd. Ook ietwat verkleurde waterindicator bij de usb-poort is weer helder wit. Misschien een refurbished telefoon terug gekregen? Ziet er prima uit tot nog toe in ieder geval, ik ben weer tevreden
Zoals AmbroosV al zegt, er is al een Commercial&Journalists build op XDA. Deze heb ik nu 2 dagen op mijn Xperia Z draaien, het loopt heerlijk soepel en ziet er erg mooi uit. Enige minpunt wat ik heb kunnen ontdekken is bij de Sociallife app, die ineens slechts de laatste 10 tweets laat zien. Dit maakt de app voor mij, iemand die net 1 keer per dag Twitter bekijkt, in een klap zinloos. Erg jammer, want ik vond de app erg mooi. Hopelijk dat het gewijzigd wordt of dat het aan deze build ligt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 16:54:
Iemand nog iets gehoord over een update? Geloof dat deze in november gepland stond...
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Grappig dat Sony nu ook thema's gaat ondersteunen:

4.3 draait hier ook erg fijn! Wat ik jammer vind aan de thema's is dat de keuze vrij beperkt is. En voor een aantal moet ook nog eens worden betaald!AMARONE schreef op maandag 16 december 2013 @ 00:30:
Nadat ik mijn Z 2 maanden kwijt was van een reparatie ( eerste reparatie kwam die half in elkaar gezet terug, 2e wisselde ze hem om voor een nieuwe inclusief dode pixels maar toch teveden ) heb ik meteen 4.3 erop gezet en ik moet zeggen dat hij echt weer super goed aanvoelt nu! Heerlijke rom van Sony en hopelijk komt 4.4 ook snel hierna.
Grappig dat Sony nu ook thema's gaat ondersteunen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Volgens hem zegt Sony dat het een softwarefout is, telefoon is maar hij is 2 keer compleet gerestored geweest.
Het probleem blijft en met de afhandeling van de klachten van mijn S in mijn achterhoofd weet ik niet of ik mijn telefoon wel op durf te sturen... Dat heeft toen 4 weken geduurd voor Sony's customer service me maar een nieuwe telefoon heeft opgestuurd. Dat toestel heb ik in de eerste 2 maanden maar 3 weken in gebruik gehad.
Heeft iemand hier nog tips of suggesties? Als ik wat eerder iets van Maarten had vernomen had ik nog tijd genoeg gehad, maar nu net voor de feestdagen...
Jammer, maar dit lijkt weer zo'n customerservicehell te worden. De volgende keer stap ik over naar een nexus.
Hebben andere mensen ook zoiets ervaren?
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Ik had ook een probleem met vlekken op de sensor, dit is onder garantie gerepareerd, met (omdat ik dat expliciet vroeg) de verzekering dat het toestel daarna nog steeds waterdicht zou zijn. Nu heb ik dat niet getest, maar ik heb mijn eigen toestel teruggekregen (te herkennen aan de krasjesVerwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:28:
En het is weer zover. Vorig jaar het gele scherm van de S wat "niet bekend" was bij Sony en deze keer vlekken op/in de sensor van de camera. Ook niet bekend bij Sony... Via de Sonymobilenl Facebookpagina contact gehad met Maarten die het voor me na heeft gevraagd, eerste paar dagen gingen prima maar daarna ruim een week niks van hem vernomen en daarna ruim 3 weken niet
Ik had mijn toestel via Coolblue retour gestuurd overigens, maar dat zou geen verschil moeten maken want die sturen het gewoon door naar Sony.
[ Voor 8% gewijzigd door Myedvyed op 16-12-2013 09:45 ]
Hij zit in een bumper, dus van buiten ziet hij er op wat kleine krasjes na nog top uit.
Software geen problemen, altijd lekker vlot. Scherm blijft ook een parel om te zien!
Af en toe spoel ik hem even af onder de kraan met een drupje afwasmiddel voor de vette vingers. I-DE-AAL.
Op naar 4.4!
Heb in het begin ook dat probleem gehad, bij mij was dit als ik op de universiteit op het wifi netwerk zat, terwijl ik luisterde. De walkman app ging dan 'stotteren', erg irritant, waarschijnlijk doordat hij automatisch zoekt naar andere muziekdragers en hij op de universiteitsnetwerk er heel veel vind (wel onbenaderbaar natuurlijk, maar hij ziet ze wel). Sindsdien gebruik ik altijd 3g op de uni.MonkeySleeve schreef op maandag 16 december 2013 @ 09:32:
Ik merkte dat tijdens het afspelen van muziek, bepaalde liedjes ineens een soort 'stotter' hadden. Alsof er iemand met een LP zat te scratchen. Nu was dit eerst beperkt tot een paar liedjes in één playlist, maar nu lijkt het zich ook voor te doen bij andere liedjes in compleet andere playlist. Terwijl ik zeker weet dat dit eerst niet zo was.
Hebben andere mensen ook zoiets ervaren?
In de Stamina mode heb ik alleen WhatsApp toestemming gegeven contact te maken met internet als het scherm uit is. Maar ondanks dat mijn scherm uitstaat, komen Facebook berichtjes (en juist DIE wil ik uithebben) er nog doodleuk doorheen.
Wat doe ik verkeerd: moet ik de apps helemaal afsluiten (dus ook uit het geheugen halen) om de Stamina mode echt goed te laten werken? Of hebben app-designer een omweg gevonden?
Doet hij dit ook als het scherm langer uitstaat? Het duurt namelijk even voordat alle apps gekilled worden. Het kan ook zijn dat FB de toestemming van Whatsapp gebruikt om ook even op het internet mee te liften, ik weet niet hoe stamina op softwareniveau werkt. Wat ik wel heb gemerkt is dat Stamina mode minder goed werkt als de app nog op de voorgrond draait terwijl je het scherm uitzet (dat wil zeggen, als ik niet daarna na het homescreen ga).Stpan schreef op maandag 16 december 2013 @ 14:05:
Ik ben het afgelopen half jaar mijn Xperia Z zovaak kwijt geweest aan reparaties (deels eigen schuld, goede afhadeling, dat terzijde) dat ik niet meer weet of het volgende normaal gedrag is of niet:
In de Stamina mode heb ik alleen WhatsApp toestemming gegeven contact te maken met internet als het scherm uit is. Maar ondanks dat mijn scherm uitstaat, komen Facebook berichtjes (en juist DIE wil ik uithebben) er nog doodleuk doorheen.
Wat doe ik verkeerd: moet ik de apps helemaal afsluiten (dus ook uit het geheugen halen) om de Stamina mode echt goed te laten werken? Of hebben app-designer een omweg gevonden?
Mijn gebruik bestaat vooral uit dagelijkse dingen doen via 3G zoals social media, trein info, e-mails etc
Af en toe een spelletje, maar ik neem mijn iPod en Tablet ook altijd mee, dus dat is geen noodzaak. Hij moet een hele dag mee kunnen van 's morgens vroeg 5.30 tot 's avonds 20 u met overdag op de hoge school via wifi. Hij moet ook wel een beetje resistent zijn tegen wind en weer, want ik leg elke dag 10 km af met de fiets zonder een regenbroek of dergelijke. En ik heb relatief grote handen, dus graag een maatje meer dan 4 inch
[ Voor 37% gewijzigd door freddy0519 op 16-12-2013 19:58 ]
Al doende leert men, al draaiende keert men.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Die is wel 250 euro meer dan de Z en dat ligt een beetje boven mijn budget..
Laten we even vergelijken: http://www.pdashop.be/vergelijken/272748/395314/
De Nexus heeft enkel de snellere processor en de snelle updates als beter punt. De Z heeft een camera van 13 mp tov 8 en heeft ook een microSD-cardslot. Verder krijgt de Z ook KitKat.
Meer megapixels is lang niet altijd beter. De 13 megapixel camera van de Z is gewoon poep. Met goed licht maakt hij nog redelijke foto's, maar als er wat minder licht is is het echt om te huilen. De camera van de Nexus heeft een sensor met OIS en dat maakt een best verschil. Bovendien is de sensor gewoon echt een heel stuk beter dan die van de Z. Dan maken wat meer megapixels echt niet meer uit. De foto's die de Nexus maakt zijn stuk voor stuk beter dan die van de Z.freddy0519 schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:51:
Op alle punten beter ?
Laten we even vergelijken: http://www.pdashop.be/vergelijken/272748/395314/
De Nexus heeft enkel de snellere processor en de snelle updates als beter punt. De Z heeft een camera van 13 mp tov 8 en heeft ook een microSD-cardslot. Verder krijgt de Z ook KitKat.
Micro-sd heb je idd een punt. Voor sommige mensen is dit een belangrijk punt. Ik krijg de 16 gb echter niet vol en hecht er dus niet zo veel waarde aan.
De Z zal idd nog worden geupdate naar 4.4, maar ik vrees dat het daarna wel zo'n beetje gedaan zal zijn met de software ondersteuning, aangezien hij dan al weer een jaar op de markt is. De Nexus zal daarentegen sowieso nog anderhalf jaar van updates worden voorzien en zal dus uiteindelijk een veel nieuwere versie van android draaien dan de Z.
Qua formaat vind ik de Nexus ook een stuk handzamer dan de Z en dat terwijl het scherm (wat op de Nexus ook een stuk beter is) wel even groot is. De Nexus houdt veel lekkerder vast. Ook vind ik het geluid via headphone op de Nexus beter.
[ Voor 7% gewijzigd door cordonbleu op 16-12-2013 22:12 ]
De Z ziet er op het eerste gezicht idd meer premium uit en voelt ook zo, maar dan kom je er achter dat er over de voorkant en achterkant een dikke plastic protector geplakt zit die heel erg snel krast. Dan is de premium look snel weg. Je zult dus een screenprotector en case moeten gebruiken om de premium look te behouden. En nu ben ik juist niet gek van protectors en cases, dus ik gebruik hem zonder. Na een tijdje krijg je dan jammer genoeg toch heel erg veel kleine krasjes in de plastic protectors. Ik heb ze er dus maar afgehaald, maar dan zit je weer met het feit dat het glas geen coating heeft waardoor je vingervlekken niet weg krijgt. Ik heb nog nooit een telefoon gehad die zo snel kraste.freddy0519 schreef op maandag 16 december 2013 @ 22:29:
Hmm ja true, over die OIS en de software-updates had ik nog niet over nagedacht. Ik vind alleen de Z er een wat meer premium look hebben dan de nexus. Maar iets anders, jij hebt ze beide, is er dan veel verschil qua snelheid enzo ?
De Nexus voelt wat minder premium aan, maar het glas van het scherm voelt vele malen beter aan en krast ook bij lange na niet zo snel. De achterkant (ik heb de zwarte) is van een soort rubber achtig plastic en voelt heel erg fijn aan. Ik gebruik de Nexus ook zonder protector en case en hij is nog helemaal gaaf.
Verwijderd
Ik heb de Z, mijn broertje de N5. Ik vind de bouwkwaliteit van de Z veel beter dan die van de N5 (mag ook wel voor't geld), het geluid van de Z is ook beter voor elkaar dan de N5. Daarnaast ben ik absoluut geen fan van de trage camera van de N5 en haal ik erg mooie foto's met mijn Z. Ook met minder licht. Ten slotte vind ik de Z mooiercordonbleu schreef op maandag 16 december 2013 @ 21:26:
Ik heb de Z en de Nexus 5. Zolang je niet heel erg veel waarde hecht aan de waterbestendige functie van de Z zou ik zeker de Nexus halen. Die is op alle punten beter en je bent dan ook zeker van goede en langdurige support.

Van de N5 is het scherm beter, en voor de prijs ga je ook niet iets beters vinden denk ik. Het loopt echt heerlijk soepel ook. Ik vind de Nexus experience fantastisch, maar voor de meeste gebruikers is die van Sony denk ik gebruiksvriendelijker en Sony's apps zijn wel echt aanwinsten.
Toch hebben Nexus apparaten me altijd wel getrokken, vooral omdat ze steeds beter worden en omdat je alle updates als eerste hebt.
Maar goed, het gaat hier over de Z
Met wat tweaken en veel geduld vallen met de Z zeker ook wel mooie plaatjes te schieten. En ik blijf er nog steeds bij dat de Sensor ook tot veel meer in staat is dan er nu uit wordt getrokken. Dus laten we hopen dat Sony dit nog een keer ECHT gaat aanpakken.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Mmmh dit wil ik helemaal niet. Heb gewoon de muziek op het apparaat staan. Waarom moet hij dan naar andere muziekdragers zoeken?masterjorie schreef op maandag 16 december 2013 @ 11:04:
[...]
Heb in het begin ook dat probleem gehad, bij mij was dit als ik op de universiteit op het wifi netwerk zat, terwijl ik luisterde. De walkman app ging dan 'stotteren', erg irritant, waarschijnlijk doordat hij automatisch zoekt naar andere muziekdragers en hij op de universiteitsnetwerk er heel veel vind (wel onbenaderbaar natuurlijk, maar hij ziet ze wel). Sindsdien gebruik ik altijd 3g op de uni.
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Sony Xperia ZL ftwfreddy0519 schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:34:
Ik ben ook wel tevreden over de functionaliteit in de software die Sony aanbiedt. Ik ben gewoon op zoek naar een toestel van 400 - 450 euro. Alleen heeft Sony enkel de Z en de ZR voor deze prijs, maar de ZR is toch wel wat minder dan de Z. Het zal nog wat zoeken worden denk ik ..
Anders had je het vast gelezenTHxZ0NE schreef op woensdag 18 december 2013 @ 08:20:
Heren, is Android 4.3 al gesignaleerd als officiële update vanuit Sony?
Volgens een supportpage zou die vanaf morgen moeten worden uitgerolt...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dit kun je uitschakelen bij xperia instellingen (onder throw).MonkeySleeve schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 13:56:
[...]
Mmmh dit wil ik helemaal niet. Heb gewoon de muziek op het apparaat staan. Waarom moet hij dan naar andere muziekdragers zoeken?
Cross post uit het tablet z forum:
Vandaag is PlayStation Mobile gelanceerd in Nederland. Ik vind er zelf nog niet echt wat spannends tussen zitten, maar het is leuk dat het er is toch?
Is het nieuwste vlaggenschip dus lijkt me niet meer dan logischTHxZ0NE schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:04:
Toch wel enorm jammer dat de focus van Sony enorm snel op de Z1 ligt qua ondersteuning.
De Z en ZL krijgen de update naar 4.3 één dezer dagen, dat is goed te doen toch?
[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 18-12-2013 11:53 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dankje voor de tip van throw, scheelt weer wifi uitschakelen als ik muziek luister, niet dat het probleem met de wifi op de RUG inmiddels is opgelost, maar ok.Cyleo schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:49:
[...]
Dit kun je uitschakelen bij xperia instellingen (onder throw).
Cross post uit het tablet z forum:
Vandaag is PlayStation Mobile gelanceerd in Nederland. Ik vind er zelf nog niet echt wat spannends tussen zitten, maar het is leuk dat het er is toch?
Daarnaast gratis lemmings via playstation mobile, verder niet veel specials. Echter als ik deze probeer te vinden in playstation mobile, krijg ik geen content...
[ Voor 6% gewijzigd door masterjorie op 18-12-2013 13:22 ]
Verwijderd
http://www.phonearena.com...ember-19-tomorrow_id50464
Ik heb het volgende geprobeerd maar dat heeft nog niet geholpen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2382680
EDIT
Het is inmiddels gelukt door het renamen van de APK zoals hier vermeld bedankt!
DoubleYouPee1 schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:28:
[...]
Volgens XDA kan je die gewoon verwijderen (of renamen dus).
Net nog even op Simyo forums gevraagd en bevestiging gekregen dat Fast Dormancy niet ondersteunt wordt...
edit: net met root browser verwijdert en gereboot en nog geen problemen...
3G werkt nog en USB ook
[ Voor 32% gewijzigd door crepsly op 20-12-2013 08:16 ]
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Geen idee wat die functie hoort te doen, maar ik ging er eigenlijk van uit dat die functie ervoor zorgde dat als je je in een erg lawaaiige omgeving bevond de ringtone harder dan normaal afgespeeld werd?scubamichel schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:28:
Bij mijn toestel doet de 'Ringtone luider' checkbox helemaal niks d.w.z. aan of uit geeft een even hard bel geluid. Ik heb software versie 10.31.A.2.67. Neem aan dat dit een software probleem is. Meer mensen die hier last van hebben?
Het is heel normaal dat je geen updates kan vinden op je telefoon maar wel via je PC. Duurt een paar weken langer voor ze in het Update Center op je telefoon zelf te vinden zijn.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2013 20:05 ]
Cyleo schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:56:
Is er al ergens een tft ftf opgedoken? Ben wel benieuwd =)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2582051
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2582320
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2581868
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2349279
Of had ik alleen http://forum.xda-developers.com/xperia-z/general als link moeten geven
Voor NL Generic zul je nog geduld moeten hebben, denk ik. Vanochtend was daar in ieder geval nog geen update voor
Verwijderd
Ik kan een extern fototoestel via wifi verbinden met mijn Xperia. Er komt dan een extra album bij mijn albums waarin die foto's staan. Ik kan die foto's bekijken, maar niet opslaan. Er komt geen taakbalk als ik op de foto tik.
Kan ik foto's die ik via de Wifi op mijn toestel kan zien dan niet opslaan? Zodra ik het externe fototoestel uitzet is het extra album op mijn Xperia ook verdwenen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2013 23:16 ]
pfff nog steeds niksAmbroosV schreef op maandag 23 december 2013 @ 18:47:
Tijd om op updates te gaan checken (met PC Companion/Sony Update Service), de updates zijn begonnen!
Het is heel normaal dat je geen updates kan vinden op je telefoon maar wel via je PC. Duurt een paar weken langer voor ze in het Update Center op je telefoon zelf te vinden zijn.
En dan te bedenken dat de Note II al een paar dagen de update heeft...de Note II

Waarom eigenlijk? Geen idee....
Hebberigheid!
maar ook ik moet toegeven dat ik de update wel zsm zal installeren
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Ik geloof dat Android 4.3 vooral verbeteringen onder de motorkap had (zoals low power bluetooth).
Maar ik hoop stiekem dat Sony de gelegenheid aangrijpt om de camera driver weer wat beter te maken (meer uit de sensor halen) en dat men ook de accuduur nog weer wat beter krijgt, vooral qua de wakelock tijd op kernel processen.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2565850
There is no place like 127.0.0.1
Fast Dormacy is de oorzaak van die wakelocks. Goed irritant, maar ik vermoed niet dat dat wordt aangepakt. Die sensor zou nog wel wat uit te halen zijn, aangezien die o.a. in de S4 en de LG G2 zit en er daar lovend over wordt gesproken. Knal die compressie wat omlaag Sony.eymey schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:18:
Ik zal sowieso de update pas installeren als ik ook root kan houden. Niet dat ik het nou heel erg nodig heb, maar ik vind het wel fijn als mijn anti-diefstal software van Avast als root (systeem app) kan draaien. Je weet maar nooit in het gat waar ik woon
Ik geloof dat Android 4.3 vooral verbeteringen onder de motorkap had (zoals low power bluetooth).
Maar ik hoop stiekem dat Sony de gelegenheid aangrijpt om de camera driver weer wat beter te maken (meer uit de sensor halen) en dat men ook de accuduur nog weer wat beter krijgt, vooral qua de wakelock tijd op kernel processen.
toch eens proberen. zou natuurlijk ook aan de compressie kunnen liggen die opera toepast.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Heb de XZ al vanaf de launch maar is er iets te doen aan het trage keyboard?
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, heel irritant dat het toetsenbord te traag is om normaal op te typencrepsly schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:18:
THxZone, ik heb precies hetzelfde gevoel chrome slurpt batterij, flink meer dan sommige games (reaper bijvoorbeeld). Heb het idee dat browsers een stuk zuiniger moeten kunnen zijn.
Hier vind je mijn versie (BE Generic): http://forum.xda-develope...p?p=48875568#post48875568
Gewoon een ander toetsenbord. Ik weet niet wat Sony met hun toetsenbord heeft gedaan, maar het is vreselijk.Kiwitje schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:37:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, heel irritant dat het toetsenbord te traag is om normaal op te typen
Generic NL nog geen update btw.
[ Voor 4% gewijzigd door Cyleo op 27-12-2013 19:10 ]
Mja, ik wil graag zeker weten dat ik verder een ROM heb die gewoon 100% de door Sony uitgegeven versie betreft. Op de benodigde componenten voor root na danDannisi schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:41:
Maar als je toch al root hebt, waarom flash je deze dan niet?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2565850
Oh ja, daar was iets mee jaCyleo schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:56:
[...]
Fast Dormacy is de oorzaak van die wakelocks. Goed irritant, maar ik vermoed niet dat dat wordt aangepakt. Die sensor zou nog wel wat uit te halen zijn, aangezien die o.a. in de S4 en de LG G2 zit en er daar lovend over wordt gesproken. Knal die compressie wat omlaag Sony.
[ Voor 48% gewijzigd door eymey op 28-12-2013 00:05 ]
Verwijderd
Nederland is het Generic toestel nog steeds Up-to-date.freddy0519 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:42:
Bij mij komt 4.3 ook binnen via Companion (10.4.B.0.569) (BE)
Zijn er meer mensen die niet kunnen verbinden met Sony Select? Bij mij zegt hij dat er geen internet is of laat hij alleen maar een zwart vlak zien. Ik heb overigens de Nordic Combined geflashed. Ik heb al geprobeerd gegevens van de app te wissen, maar dat mocht ook niet baten. Heeft iemand hem misschien werkend gekregen? Op XDA hebben ook een aantal mensen er last van.
Edit: Nvm, schijnt dat de service er voorlopig uitligt en dat Sony er mee bezig is.
http://talk.sonymobile.co...pgrade/td-p/488011/page/2
[ Voor 18% gewijzigd door Durazno op 28-12-2013 14:29 ]
In 4.3 zit een nieuw toetsenbord. Ik heb hem nu op mijn Tablet Z en de lag lijkt daar flink minder/weg. Ik ga er vanuit dat die ook op de Z zit.Kiwitje schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:37:
[...]
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, heel irritant dat het toetsenbord te traag is om normaal op te typen
Echter heb ik nog een vraag: waarschijnlijk verbruikt LTE meer batterij dan 3G, of zit er in de chipset van de XZ toevallig een chip die ervoor zorgt dat het verbruik een beetje onderdrukt? Heb het namelijk nog niet kunnen testen en ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de iPhone 5 met LTE dat wel heeft.
LTE verbruikt altijd meer batterij omdat er altijd ook een andere verbinding actief blijft.freddy0519 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:23:
Intussen kan ik terug thema's downloaden via Sony Select
Echter heb ik nog een vraag: waarschijnlijk verbruikt LTE meer batterij dan 3G, of zit er in de chipset van de XZ toevallig een chip die ervoor zorgt dat het verbruik een beetje onderdrukt? Heb het namelijk nog niet kunnen testen en ik dacht dat ik ergens gelezen had dat de iPhone 5 met LTE dat wel heeft.
LTE heeft geen ondersteuning voor spraakgesprekken in de huidige implementatie. Om ervoor te zorgen dat je toch nog bereikbaar blijft wordt er ook altijd een 2G/3G-verbinding in stand gehouden;
Dus dat is dan dubbel op, ( idee ) kan een 06 nummer niet via voip werken ??AmbroosV schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:49:
[...]
LTE verbruikt altijd meer batterij omdat er altijd ook een andere verbinding actief blijft.
LTE heeft geen ondersteuning voor spraakgesprekken in de huidige implementatie. Om ervoor te zorgen dat je toch nog bereikbaar blijft wordt er ook altijd een 2G/3G-verbinding in stand gehouden;
Of zou dat een telefoon hellemaal leegslurpen gezien je dan echt continue een verbinding moet hebben ??
Verwijderd
ik volg dit forum al vanaf de release van Z.
Echter zit ik sinds gister met een "bug"?
Ongeveer 4 keer per minuut gaat de telefoon op stille modus gedurende 1 a 2 seconde.
Vreselijk irritant tijdens het luisteren van muziek omdat deze ook tijdelijk wordt gedimd.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Toestel al meerdere keren uit en aan gezet..
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 12:24 . Reden: helaas vaker op stil dan ik dacht ]
Verwijderd
Vreemd probleem. Backup maken en terugzetten naar fabrieksinstellingen, of even wachten op de update kan wellicht een oplossing geven.Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:07:
Hallo allemaal,
ik volg dit forum al vanaf de release van Z.
Echter zit ik sinds gister met een "bug"?
Ongeveer 4 keer per minuut gaat de telefoon op stille modus gedurende 1 a 2 seconde.
Vreselijk irritant tijdens het luisteren van muziek omdat deze ook tijdelijk wordt gedimd.
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Toestel al meerdere keren uit en aan gezet..
Verwijderd
Ik denk dat ik dan de update afwacht, zal niet al te lang meer duren.Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 12:50:
[...]
Vreemd probleem. Backup maken en terugzetten naar fabrieksinstellingen, of even wachten op de update kan wellicht een oplossing geven.
Het probleem zou kunnen komen door de app profile scheduler, had deze geïnstalleerd zodat de Z automatisch na 23:00 op stil gaat. Heb wel gezien dat er gister een update voor was.
Wellicht zit daar een bug in, maar dan zouden de problemen toch verholpen moeten zijn bij verwijdering?
Want dit is niet het geval, helaas!
Verwijderd
maar om de zoveel tijd komt bij het indrukken van de home knop keuze welke programma ik moet gebruiken steeds weer terug. weet iemand wat ik verkeerd doe.
Daar kan je de Home key action bepalen...
Verwijderd
ik kan deze instelling niet vinden! ik heb z'n home switcher geprobeerd, onthoudt de keuze ook niet.rampage_III schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:26:
Heb je het al ingesteld bij het menu Behavior? (met dat handje)
Daar kan je de Home key action bepalen...
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 11:36 ]
Even drivers verwijderen? Ligt waarschijnlijk bij je windows, doordat android nu als MTP device connect. Gaat lang nog niet altijd soepel.masterjorie schreef op maandag 30 december 2013 @ 10:24:
Mijn Xperia Z wordt sinds vandaag opeens op geen enkele computer meer herkent via USB. Waar kan het aan liggen en wat zou ik er aan kunnen doen? (krijg de melding de usb-apparaat wordt niet herkend het laatste USB-apparaat dat u op deze computer heeft aangesloten heeft een storing veroorzaakt.)
Meestal wanneer één van je launchers is geüpdate moet je opnieuw de keuze maken. Ik heb dat in elk geval altijd wel met default-acties.Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 11:20:
[...]
ik kan deze instelling niet vinden! ik heb z'n home switcher geprobeerd, onthoudt de keuze ook niet.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Bij is het nu toch wel duidelijk. Ik heb o.a. geen location services, geen facebook app en meer van dat soort op de achtergrond draaiende apps. Ter illustratie gaf Chrome 4% tegen 43 minuten verbruik en Dolphin 4% tegen bijna 60 min verbruik. Het lijkt erop dat Chrome ook op de achtergrond nog bezig is met dingen terwijl Dolphin dat niet doet.crepsly schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:18:
THxZone, ik heb precies hetzelfde gevoel chrome slurpt batterij, flink meer dan sommige games (reaper bijvoorbeeld). Heb het idee dat browsers een stuk zuiniger moeten kunnen zijn.
Maargoed ik heb nu een mooi Power Management overzicht van voornamelijk browser verbruik, telefonie en screenverbruik zonder vreemde drains. Voor mij dus voorlopig een andere browser, ik ben mij ook aan het voorbereiden voor een langere vakantie met weinig oplaadmomenten, vandaar mede deze keuze.
Zoals ik al zei was het opeens op alle computers die ik probeerde, terwijl m'n Xperia eerder op al deze werkte. Verder heb ik op mijn eigen computer ook de drivers opnieuw geïnstalleerd, dit werkte niet.Cyleo schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:11:
[...]
Even drivers verwijderen? Ligt waarschijnlijk bij je windows, doordat android nu als MTP device connect. Gaat lang nog niet altijd soepel.
Het lag aan de usb kabel, zit hier ook garantie op? Aan de buitenkant is geen schade te zien.
[ Voor 12% gewijzigd door masterjorie op 30-12-2013 20:28 ]
Verwijderd
Vind Sony bij dat betreft niet heel snel met updaten
Verwijderd
En anders, hoe kan je via België 4.3 er op zetten?
Er staat nu gewoon de Nederlandse filmware op btw.
Hi hier is de tutorial van XDA die het beste aangeeft met screenshots hoe het werkt:Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 14:43:
@clb oh oke, heb je een tutorial ofzo hoe dat moet. Ik ben geen it-er namelijk
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2240614
Ik raad je aan sowieso om daar rond te kijken als je vragen hebt, de community is daar zeer actief.
"I work to live and will never live to work"
Verwijderd
Ik zit al een tijdje mee te lezen met dit forum. Ben bij het begin begonnen en zit nu op pagina 47 (van de 72)
Veel handige en interessante onderwerpen gevonden, en ook veel geleerd over mijn xperia.
Ik moet zeggen dat ik het toestel zelf maar een mager zesje vind en als ik de volgende punten van tevoren geweten zou hebben had ik het toestel zeker niet gekocht!
1. Batterijduur is gewoon niet om over naar huis te schrijven.
2. Wifiverbindingen zijn altijd stukken slechter als bij andere toestellen bij mij in de omgeving, dus internet is ook altijd langzamer dan bij andere toestellen
3. De camera is ronduit een grote teleurstelling want ondanks het een 13 megapixelcamera is kan je foto's niet inzoemen of vergroten zonder dat ze ruis vertonen en laten we het over foto's in het donker maar helemaal niet hebben.
4. Het scherm is een ware vetmagneet (ja ook als de screenprotector verwijderd is).
5. Het toestel is NIET waterdicht, gezien de problemen met de speakers als het toestel nat is geworden is.
Zijn grote pluspunten zijn echter het design, de gebruikersvriendelijkheid, zijn veelzijdigheid, de snelheid en wat mij betreft het scherm. Ik heb veel mensen hier horen klagen over de kijkhoek of bijvoorbeeld zwartwaardes, wel, ik zie inderdaad wel verschil maar alles blijft gewoon leesbaar. Ik heb dus met beide punten geen problemen. Kortgeleden een vergelijking kunnen doen met iemand die een Z1 had, maar helaas leert de ervaring dat Sony geen donder met bovenstaande punten gedaan heeft. Een zwaar gemiste kans moet ik zeggen, want waren bovenstaande punten er niet geweest was het inderdaad een TOP toestel geweest.
Maar ondanks de minpunten, I like my phone, het toestel werkt geweldig, en doet alles wat ik wil naar tevredenheid. alleen is er wel sinds kort een heel groot minpunt bijgekomen, en wel GOOGLE(services)
Ik hoor mensen hier klagen dat Chrome, geen stroom vreet, maar schrokt, en daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat is nog niet eens zo lang. We hebben er echter een leuk speeltje bijgekregen met de naam Google Services en sindsdien valt het me op dat het stroomverbruik aanzienlijk omhoog gegaan is. Daar is een hoop bullshit bij als play books, play games, play magazines, Apps waar ik helemaal geen donder mee die en dus al helemaal niet om gevraagd heb. Daarnaast kreeg ik nog een grote schrik want Google Service eigent zich gewoon het recht toe je wifi-verbindingen te beheren (dus ook zelf aan en uit te zetten of je dit wil of niet) Software te downloaden via wifi EN mobiel internet, telefoon en sms berichten te beheren waar in het geel dan achterstaat dat dit kosten met zich mee kan brengen, maar vervolgens kan je deze functie niet apart uitzetten en een functie die er voor zorgt dat je telefoon niet in staminamode of standby stand kan gaan. Bij mij resulteerde dit in 1 1/2 dag geen gebruik in een batterijstand van 100 naar 30% en een verbruik door googleservice van 98%. Dan denk je, ok google service heb ik niet nodig, dus die verwijder ik gewoon. FOUT, dat gaat dus niet.
Ik heb dus alles wat met google te maken heeft gewoon uitgeschakeld, Opera geïnstalleerd (helaas kon dit wel alleen via Google playstore, dus werkt het zoeken nog steeds via google), maar het lijkt me onnodig te zeggen dat ik volledig anti Google geworden ben. Terwijl ik eigenlijk tot nu toe altijd wel tevreden was over Google. Ga je echter zomaar allerlei ongevraagde troep op mijn telefoon zetten en daarnaast ook nog eens in mijn instellingen lopen rommelen zonder dat ik daar om gevraagd heb, ga je wat mij betreft veel te ver.
Als iemand dus een manier weet om al die google shit alsnog van mijn telefoon te verwijderen hou ik me aanbevolen evenals iemand een manier weet opera wel gewoon buiten google play op de telefoon te zetten en ik ook van google zoeken af ben. Ik moet helaas nog 1 1/2 jaar, laten we hopen dat Windows zijn telefoons dan een beetje up to scratch heeft, want ik ben helemaal klaar met Google en over apple ben ik ook niet zo te spreken.
Verwijderd
Ook een gelukkig nieuw jaar!
Om te beginnen,
1. Batterijduur is gewoon niet om over naar huis te schrijven. : Lekker duidelijk weer, ik gebruik stamina etc en hij houdt het prima lang vol. Ook na een dag op vakantie foto's maken zit hij op half 8 's avonds op 30%.
2. Wifiverbindingen zijn altijd stukken slechter als bij andere toestellen bij mij in de omgeving, dus internet is ook altijd langzamer dan bij andere toestellen. : Andere apparaten zegt niks. Mijn iPad en iPhone zijn trager, dan zou ik een ander internet abonnement nemen.
3. De camera is ronduit een grote teleurstelling want ondanks het een 13 megapixelcamera is kan je foto's niet inzoemen of vergroten zonder dat ze ruis vertonen en laten we het over foto's in het donker maar helemaal niet hebben. : Je weet dat de 13 mp camera geen spiegel reflex camera is. Eén van de pluspunten bij de Z is juist de camera.
4. Het scherm is een ware vetmagneet (ja ook als de screenprotector verwijderd is). : Eerst handen wassen na de bitterballen scheelt al een hoop of je maakt hem net zoals elke andere smartphone even schoon.
5. Het toestel is NIET waterdicht, gezien de problemen met de speakers als het toestel nat is geworden is. : Het toestel is toch echt WEL waterdicht. De speaker is inderdaad een uurtje afgesloten om zo vochtschade te voorkomen, maar je kunt eventueel gewoon oortjes aansluiten.
Je kunt ook in het woordenboek de defentie van waterdicht opzoeken.
Dus yltkdy, neem een snicker. Blijf vooral dit forum lezen en hou het daar maar bij.
There is no place like 127.0.0.1
Naar mijn mening heeft thomas_98 gelijk, ik haal zelf op mijn xperia z een on-screen time van 4 uur (ik gebruik besparings app BatteryGuru). Dit valt mij niks tegen want op mijn One X had ik max 2 uur.Verwijderd schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:12:
Hallo yltkdy,
Ook een gelukkig nieuw jaar!
Om te beginnen,
1. Batterijduur is gewoon niet om over naar huis te schrijven. : Lekker duidelijk weer, ik gebruik stamina etc en hij houdt het prima lang vol. Ook na een dag op vakantie foto's maken zit hij op half 8 's avonds op 30%.
2. Wifiverbindingen zijn altijd stukken slechter als bij andere toestellen bij mij in de omgeving, dus internet is ook altijd langzamer dan bij andere toestellen. : Andere apparaten zegt niks. Mijn iPad en iPhone zijn trager, dan zou ik een ander internet abonnement nemen.
3. De camera is ronduit een grote teleurstelling want ondanks het een 13 megapixelcamera is kan je foto's niet inzoemen of vergroten zonder dat ze ruis vertonen en laten we het over foto's in het donker maar helemaal niet hebben. : Je weet dat de 13 mp camera geen spiegel reflex camera is. Eén van de pluspunten bij de Z is juist de camera.
4. Het scherm is een ware vetmagneet (ja ook als de screenprotector verwijderd is). : Eerst handen wassen na de bitterballen scheelt al een hoop of je maakt hem net zoals elke andere smartphone even schoon.
5. Het toestel is NIET waterdicht, gezien de problemen met de speakers als het toestel nat is geworden is. : Het toestel is toch echt WEL waterdicht. De speaker is inderdaad een uurtje afgesloten om zo vochtschade te voorkomen, maar je kunt eventueel gewoon oortjes aansluiten.
Je kunt ook in het woordenboek de defentie van waterdicht opzoeken.
Dus yltkdy, neem een snicker. Blijf vooral dit forum lezen en hou het daar maar bij.
De WIFI valt me niks tegen (ik kom van de one X af met het bekende WI-FI probleem)
En de fotos vind ik ook erg scherp wanneer het normale modus wordt gebruikt ipv superieur.
Dus niks te klagen hier!
Berichten met als onderwerp winkels, prijzen, aanbiedingen en levertijdenmoeten in het Levertijden- en prijzentopic.
Alles over accessoires hoort in het accessoiretopic.
Alles over rooten, custom roms, etc hoort in het rooten en custom rom topic
Voeg een screenshot van het batterijgebruikoverzicht toe wanneer je problemen hebt met je batterijduur.
Maak gebruik van de Topic Report functie, ga niet zelf off-topic reageren.