Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste,

ik heb mijn Xperia Z sinds 7 mei.
de volgende dag heb ik hem onder de kraan gehouden om het te wassen (hiervoor heb ik ook handzeep gebruikt)
even later heb ik hem ondersteboven in een vissenkom gedompelt, echter een kwartier later bleek er condens bij bijde cameralensen te zitten.
de witte stukjes achter de klepjes zijn nog steeds wel wit (zoals ze horen?)

ik vraag me af of dit hoort, wat de reden hiervoor kan zijn en of ik me dus zorgen moet maken, ik heb hem voor de zekerheid maar een nacht in de rijst gelegd en durf hem nu niet meer onder water of de kraan te houden.

als iemand me hierover zou kunnen adviseren zou dat geweldig zijn, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:27:
beste,

ik heb mijn Xperia Z sinds 7 mei.
de volgende dag heb ik hem onder de kraan gehouden om het te wassen (hiervoor heb ik ook handzeep gebruikt)
even later heb ik hem ondersteboven in een vissenkom gedompelt, echter een kwartier later bleek er condens bij bijde cameralensen te zitten.
de witte stukjes achter de klepjes zijn nog steeds wel wit (zoals ze horen?)

ik vraag me af of dit hoort, wat de reden hiervoor kan zijn en of ik me dus zorgen moet maken, ik heb hem voor de zekerheid maar een nacht in de rijst gelegd en durf hem nu niet meer onder water of de kraan te houden.

als iemand me hierover zou kunnen adviseren zou dat geweldig zijn, bedankt!
dit valt dan onder garantie/fabrieksfout.
als je stikkertjes nog wit zijn is het niet jou schuld, dus kunnen ze je niks maken.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:15
@Ambroos

Van het spontaan barsten, geldt dit ook voor Belgische klanten? Toestel wordt opgestuurd vanuit winkel x en gaat naar Dynafix dus er moet geen expliciete mededeling op staan op de repair note?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
Normaal wel, moest je nog problemen krijgen laat je maar iets weten en dan vraag ik het na voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Jorgen schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 14:10:
[...]

Ja, ik ben zo eerlijk geweest om te zeggen dat hij uit mijn jaszak was gevallen.
Hoe moest ik anders de kapotte hoeken verklaren?

Nadat ik nu ook merk dat het toestel soms langzamer of anders reageert en er een puntje op de cameralens zit, hoop ik dat er wel iets aan gedaan kan worden.

Hoe heb jij dan aan de winkel gemeld dat er een probleem is met je telefoon?
Bij mij is er enkel sprake van een zwarte stip op foto's en video's en dat heb ik dan ook zo gemeld bij de Vodafone winkel. (Was een winkel waar een servicemonteur aanwezig was) Die gaven gelijk aan dat 'ie opgestuurd moest worden ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:43
E-Hoog schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:58:
[...]

Bedankt voor je bericht. Ik heb Ambroos idd meteen een berichtje gestuurd en hij vertelde me dat de servicecentra inmiddels op de hoogte zijn en als er geen valschade te zien is dat het dan onder garantie gemaakt kan worden :-). Ik hoop op het beste voor ons! Het is toch wel een beetje triest dat het zo snel kapot kan gaan kennelijk. Ik zal iedereen hier in het topic op de hoogte houden
Even een update. Zojuist Dynafix gebeld en ik kan hem opsturen. De persoon van Dynafix gaf wel meteen aan dat dit niet onder garantie gaat vallen, waarna ik het verhaal vertelde dat dat tegenwoordig beter bekeken gaat worden bij de Xperia Z. Hij zei daarna dat zij hem ook meteen doorsturen naar een Sony servicecentrum, dus ik ga er maar van uit dat ze het daar goed beoordelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist mn Z terug gekregen met dezelfde klachten als voorheen een belabberd wifi bereik, Smartcare gebeld en die begon me meteen af te blaffen dat ik teveel zeurde en dat het toestel getest was. Ik heb echt geen hoge pet meer op van de Firma Teleplan (smartcare)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Allen,

Mijn Sony xperia z, 2 weken oud is nu 2x uitgevallen en met veel moeite weer aangekregen. nu net wederom uitgevallen en doet zonder stroom niks meer..
Het rare is: als ik hem in de oplader doe begint het rode lampje te flikkeren met steeds 3x tril ertussendoor. dit herhaalt zich nu al zo'n half uur. aan/uit knop samen met volume werkt niet en de pc herkent m niet..

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange76
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
E-Hoog schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:24:
[...]

Even een update. Zojuist Dynafix gebeld en ik kan hem opsturen. De persoon van Dynafix gaf wel meteen aan dat dit niet onder garantie gaat vallen, waarna ik het verhaal vertelde dat dat tegenwoordig beter bekeken gaat worden bij de Xperia Z. Hij zei daarna dat zij hem ook meteen doorsturen naar een Sony servicecentrum, dus ik ga er maar van uit dat ze het daar goed beoordelen :)
Oke thnx voor update, ik ben eens benieuwd, dus bij Dynafix zijn ze nog niet op de hoogte...als ik het goed bergrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange76
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:44:
I eb zojuist mn Z terug gekregen met dezelfde klachten als voorheen een belabberd wifi bereik, Smartcare ebeld en die begon me meteen af te blaffen dat ik teveel zeurde en dat het toestel getest was. Ik heb echt geen hoge pet meer op van de Firma Teleplan (smartcare)
Heb je al eens geprobeerd om je router in te stellen op een ander kanaal, om de zoveel tijd laat ik deze even zoeken naar het kanaal met het sterkste signaal. het is het proberen waard.

bij mijn Tele2 router/modem: 192.168.1.1>wireless>advanced>Scan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Delange76 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:43:
[...]

Oke thnx voor update, ik ben eens benieuwd, dus bij Dynafix zijn ze nog niet op de hoogte...als ik het goed bergrijp.
Het is natuurlijk ook nog maar kort geleden dat alle centra op de hoogte zijn gesteld van het Xperia Z probleem en waarschijnlijk krijgen ze bij Dynafix elk merk en elk model telefoon binnen. Ik ga er maar even van uit dat het daar aan ligt :). Zowieso sturen ze hem dus direct door naar Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Delange76 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:49:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om je router in te stellen op een ander kanaal, om de zoveel tijd laat ik deze even zoeken naar het kanaal met het sterkste signaal. het is het proberen waard.

bij mijn Tele2 router/modem: 192.168.1.1>wireless>advanced>Scan
ik heb het helaas op alle draadloze netwerken, gister geprobeerd bij kennissen van mn ouders. Deze hebben een boerderij en totaal geen andere wifi netwerken binnen bereik. Op alle kanalen helaas hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-07 16:15
Cyleo schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:36:
Hoe duur zal de vervanging zijn van het glas? Gewoon even ter inventarisatie ;) Ik ben behoorlijk zuinig met mijn spullen en verwacht niet dat het gaat gebeuren maar dan weet ik een beetje wat ik moet verwachten.
Bij een reparatiewinkel in Duitsland heb ik me laten vertellen dat het ongeveer €380,- kost.. :/ Dit is inclusief ongeveer €100,- reparatiekosten en de rest is materiaal.

Ik heb zelf een gebarsten scherm, en heb m'n telefoon een dag of 10 geleden opgestuurd naar gsmrepareren.nl, hier werd ik naar verwezen op de site van studentmobiel. De telefoon is de dag erna ontvangen, maar heb nog niets gehoord.. Iemand ervaring met gsmrepareren.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Danner001 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 18:03:
[...]

Bij een reparatiewinkel in Duitsland heb ik me laten vertellen dat het ongeveer €380,- kost.. :/ Dit is inclusief ongeveer €100,- reparatiekosten en de rest is materiaal.

Ik heb zelf een gebarsten scherm, en heb m'n telefoon een dag of 10 geleden opgestuurd naar gsmrepareren.nl, hier werd ik naar verwezen op de site van studentmobiel. De telefoon is de dag erna ontvangen, maar heb nog niets gehoord.. Iemand ervaring met gsmrepareren.nl?
Oke, dan kun je dus beter een nieuwe kopen. Dat zijn geen grappen zeg, zulke bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Je kunt je scherm bij heel veel bedrijven voor zo'n 250 euro laten maken. Ik heb er ook ergens een voor 220 euro gezien. Ik vraag me dan alleen af hoe het met je officiële garantie zit. 380 euro is inderdaad niet grappig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 6-5-2013 15:05:13

Service-aanmelding - Bevestigd 6-5-2013 15:05:40

Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 7-5-2013 10:46:56

Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 10-5-2013 9:06:17

Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 10-5-2013 9:06:18

Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 13-5-2013 9:44:25

Reparatie repair center - In behandeling 13-5-2013 11:20:02

Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 13-5-2013 12:11:13

Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 13-5-2013 12:11:13

Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 14-5-2013 12:29:08

Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 14-5-2013 12:29:09

Ik snap niet dat ze 'm niet direct naar externe reparatiedienst hebben verstuurd. :X
Monteur van Dynafix in de Vodafone winkel vertelde zelf dat zei 'm niet mogen repareren, maar dat Sony dit zelf doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dynafix heeft geen toestemming meer om Sony-handsets te repareren, toestellen gaan altijd via Dynafix naar een authorized repair center. Solid Vision bijvoorbeeld, maar ik dacht dat er nog andere servicecentra waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik ga toch eens zoeken naar een verzekering :)
ik zat te kijken naar unive, 28 euro p/j met 20 euro per eigen risico geval.

iemand nog een betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

AmbroosV schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:58:
Dynafix heeft geen toestemming meer om Sony-handsets te repareren, toestellen gaan altijd via Dynafix naar een authorized repair center. Solid Vision bijvoorbeeld, maar ik dacht dat er nog andere servicecentra waren.
Ja, daar was ik van op de hoogte maar snap niet dat ze 'm dan niet gelijk naar een authorized repair center sturen als ze 'm binnen hebben. Scheelt de klant weer wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Fordox schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 14:17:
ik ga toch eens zoeken naar een verzekering :)
ik zat te kijken naar unive, 28 euro p/j met 20 euro per eigen risico geval.

iemand nog een betere?
Wat voor verzekering? Een buiten-de-deur, inboedel of een specefieke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:41:
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 6-5-2013 15:05:13

Service-aanmelding - Bevestigd 6-5-2013 15:05:40

Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 7-5-2013 10:46:56

Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 10-5-2013 9:06:17

Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 10-5-2013 9:06:18

Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 13-5-2013 9:44:25

Reparatie repair center - In behandeling 13-5-2013 11:20:02

Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 13-5-2013 12:11:13

Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 13-5-2013 12:11:13

Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 14-5-2013 12:29:08

Ik snap niet dat ze 'm niet direct naar externe reparatiedienst hebben verstuurd. :X
Monteur van Dynafix in de Vodafone winkel vertelde zelf dat zei 'm niet mogen repareren, maar dat Sony dit zelf doet.
Die van mij zit nu ook aan het begin van dat traject:

Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 10-5-2013 9:21:33
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 14-5-2013 8:26:21
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 14-5-2013 8:26:22

Overigens staat er bij mij ook:

Kopie aankoopbewijs meegestuurd: Nee

Terwijl ik dit wel gedaan heb.

@Ambroos: wie stelt trouwens vast of het een garantiegeval is? Dynafix of het repair centre waar ze hem naartoe sturen?

@Fordox: ik ben ook wel benieuwd naar welke verzekering je bedoeld

[ Voor 3% gewijzigd door E-Hoog op 14-05-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
E-Hoog schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:26:
[...]

@Ambroos: wie stelt trouwens vast of het een garantiegeval is? Dynafix of het repair centre waar ze hem naartoe sturen?
[...]
Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

@E-Hoog: Bij mij staat er bij Kopie aankoopbewijs meegestuurd ook Nee, terwijl ze er bij de Vodafone winkel toch echt een kopie van hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

dat is wat ik nu heb gehoort van een kameraad van me bij unive. ook al eerder gelezen hier.
volgens mij was dit een buiten de deur, gezien ik op mijn stage/werk verzekerd ben en ik ook een inboedel verzekering heb.

edit:
ik denk dat dit het is:
http://www.unive.nl/kostbaarhedenverzekering

[ Voor 15% gewijzigd door Fordox op 14-05-2013 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
@Dj-sannieboy: ah, goed om te weten :). Dan zal dat wel goed zitten

@Fordox: bedankt. Ik zal er eens naar kijken als de telefoon weer terug is. Ik heb zelf een verzekering bij apparatuurverzekering.nl voor mijn cameraspullen. Daar geld echter een eigen risico van 200 of 250 euro voor val- en stootschade. Dat is opzich geen slechte deal voor mijn objectieven en mijn body, maar voor de Xperia Z zal het dan niet heel veel toegevoegde waarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

AmbroosV schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 13:58:
Solid Vision zegt zelf: "Wij repareren al bijna twee jaar geen Sony toestellen meer."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het zou kunnen dat het dan nog naar een ander bedrijf gaat, via Solid Vision. Zal eens zien of ik het kan navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

AmbroosV schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 13:53:
Het zou kunnen dat het dan nog naar een ander bedrijf gaat, via Solid Vision. Zal eens zien of ik het kan navragen.
Sony support zegt dat het Teleplan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Yep, inderdaad, vergist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Liet mijn telefoon uit mijn hand glippen boven mijn computer muis, daar ligt deze altijd naast. Van ongeveer 5 centimeter gleed deze over de muis en de rand van mijn keyboard.

Het resultaat....
Afbeeldingslocatie: http://www.maxguitarstore.com/DSC00007.jpg

Zijn dit nou krasjes of zijn dit kleine barstjes. Het wel meer kleine krasjes maar deze lijken meteen dieper te zitten.

Ik heb de anti shatter sheets er al niet meer op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

Dat hij zo snel schade heeft geleden baart mij wel zorgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Gorilla glass schijnt toch niet zo scratch resistant te zijn helaas.

Als ik met mijn nagel erover heen ga kan ik de kras zelfs voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Na een fabrieksreset en het wissen van mijn SD-kaart probeer ik mijn telefoon weer in orde te maken. Het eigenlijke doel: kijken of de zwarte stip nu niet meer op de foto's te zien is, is mislukt. De zwarte stip is er nog steeds. Ik wil de komende dagen eens zien of de camera-app en de TomTom-app nu beter/stabieler/vlugger reageren. Sinds dat ik ook die zwarte stip heb, zijn deze 2 apps vrij instabiel.

Een paar vragen waar ik niet nu uit kom:

* Wat is de juiste roamingsinstelling als ik NIET wil internetten via mijn abonnement, maar alleen via WIFI? (Roaming uit, roaming nationaal of roaming internationaal)

* Kan ik ook de voortgang van spelletjes terugkrijgen met de automatische backup functie vanuit mijn Google Account? Of moet ik nu alles opnieuw doen?

* Google Play laat lang niet altijd direct zien of een app nu wel/niet geïnstalleerd is. De apps worden echter allemaal via de website geïnstalleerd om ze terug te zetten. Is dit gebruikelijk dat dit na enige uren en ook na uit- en inloggen nog niet zichtbaar is?

* Hoe stel ik mijn SD-kaart weer goed in, met alle mappen en dergelijke?

* Is het normaal dat het downloaden van OfficeSuite Viewer 7 + PDF&HD zo lang duurt? Ik kan hem niet opnieuw laten downloaden, maar zie hem ook niet op mijn telefoon terug.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Sony Xperia Z van één week oud, nu wilde ik met Sony PC Companion een update erop zetten maar dat is niet helemaal goed gegaan. Er werd eerst aangegeven of ik met een batterij van onder de 50% wel door wilde gaan en eigenwijs als ik ben heb ik op ja gedrukt. Nu is de update mislukt omdat de telefoon halverwege is uitgevallen maar hij is niet alleen mislukt het heeft er ook voor gezorgd dat de telefoon bij het aangaan na het verschijnen van sony in beeld weer uitvalt.

Bij het opladen gaat hij aan, laat het sony scherm zien en een rood lampje, en valt dan weer uit. Dit gaat elke keer opnieuw door. Als ik hem via Sony pc Companion opnieuw wil instellen gaat dit niet omdat de telefoon daarvoor aan moet zijn. zowel soft reset, als hard reset alsook factory reset reageren niet.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Sn0wblind schreef op zondag 19 mei 2013 @ 01:48:
Gorilla glass schijnt toch niet zo scratch resistant te zijn helaas.

Als ik met mijn nagel erover heen ga kan ik de kras zelfs voelen.
is het niet, het is Dragontrail glass ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:27:
Ik heb een Sony Xperia Z van één week oud, nu wilde ik met Sony PC Companion een update erop zetten maar dat is niet helemaal goed gegaan. Er werd eerst aangegeven of ik met een batterij van onder de 50% wel door wilde gaan en eigenwijs als ik ben heb ik op ja gedrukt. Nu is de update mislukt omdat de telefoon halverwege is uitgevallen maar hij is niet alleen mislukt het heeft er ook voor gezorgd dat de telefoon bij het aangaan na het verschijnen van sony in beeld weer uitvalt.

Bij het opladen gaat hij aan, laat het sony scherm zien en een rood lampje, en valt dan weer uit. Dit gaat elke keer opnieuw door. Als ik hem via Sony pc Companion opnieuw wil instellen gaat dit niet omdat de telefoon daarvoor aan moet zijn. zowel soft reset, als hard reset alsook factory reset reageren niet.

Wie kan mij helpen?
Een uur laten opladen (ookal valt hij telkens na het Sony-logo terug uit), daarna http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/ eens draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de hulp, hij doet het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Anders is er nog altijd de McGyver hack, die ik al een paar keer op mijn ouwe trouwe Defy heb uitgevoerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.sorensiim.dk/stuff/forumpix/mcgyver.JPG
Eerlijk is eerlijk, de XZ moet ervoor open, maargoed... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Zijn er al mensen die hun telefoon hebben opgestuurd met een gebarsten scherm die inmiddels iets meer weten?

Mijn eigen status via Dynafix is al even:

Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 16-5-2013 8:08:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 16-5-2013 21:17:10
Reparatie ETD - In behandeling 16-5-2013 21:28:08

Heeft iemand uberhaupt ervaring met de tijd dat de externe reparatiedienst van Dynafix doet over een reparatie?

Ik wil hem terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hier hetzelfde verhaal, alleen dan voor een zwarte stip op foto's en video's.

Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 15-5-2013 8:04:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 15-5-2013 21:11:53
Reparatie ETD - In behandeling 15-5-2013 21:20:20

(externe reparatiedienst = Teleplan)

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-05-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Iemand die me hierbij kan helpen?
Jorgen schreef op zondag 19 mei 2013 @ 22:08:
Na een fabrieksreset en het wissen van mijn SD-kaart probeer ik mijn telefoon weer in orde te maken. Het eigenlijke doel: kijken of de zwarte stip nu niet meer op de foto's te zien is, is mislukt. De zwarte stip is er nog steeds. Ik wil de komende dagen eens zien of de camera-app en de TomTom-app nu beter/stabieler/vlugger reageren. Sinds dat ik ook die zwarte stip heb, zijn deze 2 apps vrij instabiel.

Een paar vragen waar ik niet nu uit kom:

* Wat is de juiste roamingsinstelling als ik NIET wil internetten via mijn abonnement, maar alleen via WIFI? (Roaming uit, roaming nationaal of roaming internationaal)

* Kan ik ook de voortgang van spelletjes terugkrijgen met de automatische backup functie vanuit mijn Google Account? Of moet ik nu alles opnieuw doen?

* Google Play laat lang niet altijd direct zien of een app nu wel/niet geïnstalleerd is. De apps worden echter allemaal via de website geïnstalleerd om ze terug te zetten. Is dit gebruikelijk dat dit na enige uren en ook na uit- en inloggen nog niet zichtbaar is?

* Hoe stel ik mijn SD-kaart weer goed in, met alle mappen en dergelijke?

* Is het normaal dat het downloaden van OfficeSuite Viewer 7 + PDF&HD zo lang duurt? Ik kan hem niet opnieuw laten downloaden, maar zie hem ook niet op mijn telefoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

*roaming uit, en data uit.
*no idea
*no idea
*via de pc, handmatig. als je je telefoon erop aansluit maakt hij ook al standaard mappen aan.
*zijn redelijk grote bestanden ja. je kan altijd handmatig opnieuw proberen. kijk tussen je apps en verwijder hem (in het opties menu)

[ Voor 11% gewijzigd door Fordox op 24-05-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange76
E-Hoog schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 10:30:
Zijn er al mensen die hun telefoon hebben opgestuurd met een gebarsten scherm die inmiddels iets meer weten?

Mijn eigen status via Dynafix is al even:

Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 16-5-2013 8:08:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 16-5-2013 21:17:10
Reparatie ETD - In behandeling 16-5-2013 21:28:08

Heeft iemand uberhaupt ervaring met de tijd dat de externe reparatiedienst van Dynafix doet over een reparatie?

Ik wil hem terug :)
mijn status bij CoolBlue, er werd mij aangegeven dat dit wel een aantal weken kan gaan duren 5-7 weken

Aanvullende informatie

08-05-2013 Uw product is naar de fabrikant/leverancier gestuurd voor herstelling inbehandeling

08-05-2013 Product op intern transport Uw product wordt verzonden van de winkel in Eindhoven naar de reparatieafdeling van Coolblue voltooid

06-05-2013 Wij hebben uw product in behandeling genomen Het product is in onze winkel in Eindhoven ingenomen voltooid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Fordox schreef op vrijdag 24 mei 2013 @ 14:53:
*roaming uit, en data uit.
*no idea
*no idea
*via de pc, handmatig. als je je telefoon erop aansluit maakt hij ook al standaard mappen aan.
*zijn redelijk grote bestanden ja. je kan altijd handmatig opnieuw proberen. kijk tussen je apps en verwijder hem (in het opties menu)
Office suite staat er ondertussen wel op.

De telefoon had allerlei mappen en bestanden op de SD-kaart gezet. Nu is er niets gebeurd, als ik via de pc op de SD-kaart kijk. Ik weet niet welke mappen mijn telefoon allemaal had moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Bedankt voor de reacties. Zo te zien moet ik nog even (on)geduldig afwachten :-). Die 5-7 weken schrok ik wel van trouwens. Dat zou wel zwaar balen zijn. Dan kun je je telefoon nog zo goed verzekeren en ook al wordt het onder garantie gemaakt... 5-7 weken je telefoon kwijt is wel zuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bij de Vodafone winkel zeiden ze ongeveer 10 werkdagen.. Maar dat blijkt vrij optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Beste medetweakers,

Helaas ben ik nu al 4 weken m'n Z kwijt.. Ik heb hem opgestuurd naar gsmrepareren.nl (SolidVision) voordat ik had gehoord van het spontaan-gebarsten-scherm-probleem. Later las ik op dit forum dat het een fabrieksfout is, en dat reparatiecentra hier rekening mee houden, maar gisteren kreeg ik een mail met een prijsopgaaf van €377(!)
Iemand anders ervaring met hoe reparatiecentra de fabrieksfout meerekenen?

Gr. Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange76
Danner001 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 18:00:
Beste medetweakers,

Helaas ben ik nu al 4 weken m'n Z kwijt.. Ik heb hem opgestuurd naar gsmrepareren.nl (SolidVision) voordat ik had gehoord van het spontaan-gebarsten-scherm-probleem. Later las ik op dit forum dat het een fabrieksfout is, en dat reparatiecentra hier rekening mee houden, maar gisteren kreeg ik een mail met een prijsopgaaf van €377(!)
Iemand anders ervaring met hoe reparatiecentra de fabrieksfout meerekenen?

Gr. Danny
Beste Danny,

Betreft het een spontaan gebarsten scherm? of heeft de Z val schade (b.v. aan zijkant van het toestel?) Ik heb begrepen dat bij geen verdere valschade het toestel gerepareerd zou worden onder garantie.....

Maar eerst zien dan geloven....

maar €377,- voor reparatie NO WAY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
Hey Lange,

Het scherm is inderdaad spontaan gebarsten, eerst een laag onderin het scherm en toen ik eraan voelde leek het of een meer bovenop liggende laag ook barstte.. verder geen schade hoe dan ook.

Heb AmbroosV een PM gestuurd voor meer info, hopelijk kan hij iets betekenen.

Die €377,- betalen is mijn laatste optie, dan probeer ik t wel terug te krijgen via inboedelverzekering of hoe dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:23
Gaat de garantie bij Sony ook via IMEI nummer of moet er een aankoopbon worden overlegd? Ik weet dat het bij HTC wel zo gaat, maar heb in dit topic niets hierover kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
@Danner001: 377 euro... auw. Een nieuwe Xperia Z kost 496 euro. Hoe zou je zoiets op je inboedel kunnen verhalen?

@pvtonger: Je moet je IMEI nummer opgeven, maar ook een kopie van de aankoopbon meegeven. Dat was via Dynafix in ieder geval zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn xz met gebroken scherm ( raadsel hoe hij gebroken is! ) vandaag naar een winkel in Leiden gebracht. Kosten reparatie 150 euro. Woensdag ligt hij weer klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danner001
E-Hoog schreef op maandag 27 mei 2013 @ 16:24:
@Danner001: 377 euro... auw. Een nieuwe Xperia Z kost 496 euro. Hoe zou je zoiets op je inboedel kunnen verhalen?
Proberen kan altijd.. Het verhaal is (met grote dank aan Ambroos), nu doorgezet bij Sony zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
@xperia z: geen slechte prijs! Hoe zit het dan echter met garantie? Want de meeste reparatieshops geven maar iets van 3 tot 6 maanden garantie op de reparatie.

@Danner001: ik zou het inderdaad ook zeker proberen, maar ik vroeg me meer af hoe je dat zou proberen te verkopen aan de verzekering? Fijn dat Ambroos misschien nog iets voor je kan betekenen. Goede zaak dat zo'n persoon op dit forum meekijkt! Overigens kun je je telefoon ook zonder gemaakt te zijn terug laten sturen. Dan betaal je wel wat onderzoekskosten, maar kun je hem eventueel ook bij die zaak in Leiden inleveren. Scheelt uiteindelijk minstens 150 euro. Alleen vraag ik me dus af hoe het dan met garantie zit/

@Ambroos: kun jij de garantievraag misschien beantwoorden? Als een willekeurig reparatiecentrum aan het scherm van je Xperia Z gaat sleutelen, ben je dan je standaard fabrieksgarantie kwijt? En dan alleen aan het scherm, of op de hele telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@E-Hoog, inderdaad 3 maanden garantie... het was voor mij een afweging... naar Sony laten sturen kostte me volgens coolblue om en nabij de 300 euro.. Ook zou ik de xz dan zeker 15 dagen kwijt zijn...
Het scherm was ook bij mij op mysterieuze wijze snachts aan de lader gebarsten.
Ik ga er enigzins vanuit dat dat door de bekende fabrieksfout komt dat hopelijk na reparatie is verholpen...3 maanden garantie voor 150 euro en binnen 1,5 dag klaar vind ik het risico waard, ook met de gedachten dat als het 3 maanden goed zit dat de daarop volgende 18 maanden ook nog wel gered zullen worden...

Verder vind ik het die 150 euro ook wel waard om geen tijd en moeite te hoeven besteden aan welles nietes discussies met Sony over de oorzaak...

Alle te vervangen onderdelen zouden overigens originele onderdelen van Sony zijn...
Wel heb ik mn twijfels bij de waterdichtheid na reparatie? Volgens de reparateur zou de telefoon in originele staat afgeleverd worden, dus ook waterdicht... toch twijfel ik omdat het toestel immers toch geopend is geweest...
Iemand enig idee of ervaring in de waterdichtheid na reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Je hebt zeker goede argumenten en mochten ze mij ook 377 willen laten betalen dan zou ik het ook op die manier doen. Wat betreft het scherm lijkt het me inderdaad dat als het een productiefout zou zijn dat het binnen die 3 maanden wel naar boven moet komen.

Wat betreft de waterdichtheid is het natuurlijk tricky. Stel je test het en hij blijkt niet waterdicht te zijn en je sloopt je telefoon, kan je het dan verhalen op het reparatiecentrum in Leiden? Want bij Sony kun je dan niet meer terecht. Indien je dit via het reparatiecentrum vergoed kunt krijgen, dan kun je het misschien beter maar meteen testen voordat je er over een half jaar achterkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 15:09

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Heren,

Ik heb ook last een spontane barst in het glas, echter bij mij is het een miniem barstje! Het toestel is niet gevallen o.i.d.

De barst is ongeveer zo groot als een stofje en ook amper te zien.. Valt dit ook onder de Sony garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Ik denk dat voor jou hetzelfde geldt als voor ons: als je hem laat maken dan gaan ze terplekke beoordelen of het gebruikersschade is, of een spontaan ontstaan probleem. In het laatste geval valt het onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Reparatie duurt lang zeg, nog steeds: Reparatie ETD - In behandeling 15-5-2013 21:20:20
Teleplan gebeld, maar die 'mogen' de status van de reparatie niet aan mij doorgeven.

Dynafix reageert niet op mail, heb ook geen zin om een duurt 0900 nummer te bellen en na enkele minuten te horen dat de reparatie in behandeling is bij externe reparatiedienst.

Zit volgende week donderdag een maand zonder...

[ Voor 6% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-05-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Bij problemen met de reparatie of vragen over de reparatieduur kan je best contact opnemen met Xperia Care, zij hebben rechtstreeks toegang tot de gegevens van Teleplan.

Kan met chatsupport langs hier:
http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 22:13

W84

Jemig, ik zag laatst een totaal kapot gevallen toestel bij een shop en wat ziet dat er ernstig uit als het toestel verkeerd op straat terechtkomt... helemaal opengeklapt en versplinterd glas. Ik schrok trouwens over hoe dun dat glas aan de achterzijde is. Het toestel was net nieuw en was zonde om zo te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40

RobertowNL

For your gear!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CttQY9Yl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wPcjO2Xl.jpg
Lens is blijkbaar lek, allemaal condens,
Had maar 1 druppeltje vocht op de achterkant voor het aanbrengen van de protector, verder niet, dus niet eens onder water gehouden oid. Geen enkele indicator is uitgeslagen gelukkig.
Nu maar eens contact opnemen met de winkel (die hem doorstuurt naar SolidVision, die hem volgens de telefoniste van SV weer door stuurt aan Dynafix).

[ Voor 12% gewijzigd door RobertowNL op 28-05-2013 17:56 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

AmbroosV schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:31:
Bij problemen met de reparatie of vragen over de reparatieduur kan je best contact opnemen met Xperia Care, zij hebben rechtstreeks toegang tot de gegevens van Teleplan.

Kan met chatsupport langs hier:
http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/
Ga ik morgen eens doen. (Had via de chat vorige keer het telefoonnummer gekregen van Teleplan, maar die kunnen mij dus niet helpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
RobertowNL schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:29:
Lens is blijkbaar lek, allemaal condens,
Had maar 1 druppeltje vocht op de achterkant voor het aanbrengen van de protector, verder niet, dus niet eens onder water gehouden oid. Geen enkele indicator is uitgeslagen gelukkig.
Nu maar eens contact opnemen met de winkel (die hem doorstuurt naar SolidVision, die hem volgens de telefoniste van SV weer door stuurt aan Dynafix).
Die hem vervolgens weer doorstuurt naar Teleplan :P. Dat zou een redelijk omslachtig rondje worden als het echt zo gaat. Ik zou kijken of je hem niet rechtstreeks van de winkel naar Teleplan kan laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zojuist via de Sony Xperia Care Chat Support vernomen dat de reparatie van mijn Z door Teleplan is afgesloten en dat 'ie klaar ligt om retour gestuurd te worden. :D

Verbruikte onderdelen
1. CAMERA 13 MEGAPIXEL CMOSC6603
2. COVER PANEL TOP BLACK
3. CUPPER SHEET MCAMA
4. CUPPER SHEET MCAMB
5. FOIL ADHESIVE BACK PANEL

Ik hoop dat 2. COVER PANEL TOP BLACK het scherm betreft, aangezien ik later aan Teleplan had doorgegeven dat er ook een hot/dead pixel in het scherm zit. (Dynafix had dit niet op de servicebon gezet)

Medewerker van de support chat kon mij dit niet vertellen, omdat hij de benamingen van Teleplan niet kent.

Ik ben in ieder geval blij dat de reparatie voltooid is en ik 'm dus binnenkort kan ophalen! Daarnaast hulde voor Sony chat support, hebben mij 2x goed geholpen.

Hier trouwens een filmpje hoe je de Z open krijgt. Dat is makkelijk dan ik had verwacht.

[ Voor 24% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-05-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
@Dj-sannieboy: Goed nieuws! Zie je dat nu ook staan in je Dynafix statusoverzicht? Als ik moet gokken zou ik trouwens niet denken dat cover panel top black het scherm is... Maar hoop het uiteraard wel voor je!

Ik heb ook even contact opgenomen via de chat, maar daar werd ik nog niet veel wijzer van. Ik moet eerst even een mail sturen naar... oh crap, ik bedenk me net ineens dat ik het chat-venster al heb afgesloten. Iets met xperia-care. Zal wel het algemene mailadres zijn van http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/ . Had jij een nederlandse of engelse chatmedewerker? Die van mij had een nederlandse naam, maar kon geen alleen engels ;). Maar goed, als die van jou daar op 15-5 binnen was, en die van mij op 16-5, dan kan het goed zijn dat mijn Xperia Z nu onder het mes is :). Of dat ik binnen nu en een dag een mailtje krijg dat ik 377 euro moet dokken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

E-Hoog schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 16:48:
@Dj-sannieboy: Goed nieuws! Zie je dat nu ook staan in je Dynafix statusoverzicht? Als ik moet gokken zou ik trouwens niet denken dat cover panel top black het scherm is... Maar hoop het uiteraard wel voor je!

Ik heb ook even contact opgenomen via de chat, maar daar werd ik nog niet veel wijzer van. Ik moet eerst even een mail sturen naar... oh crap, ik bedenk me net ineens dat ik het chat-venster al heb afgesloten. Iets met xperia-care. Zal wel het algemene mailadres zijn van http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/ . Had jij een nederlandse of engelse chatmedewerker? Die van mij had een nederlandse naam, maar kon geen engels ;). Maar goed, als die van jou daar op 15-5 binnen was, en die van mij op 16-5, dan kan het goed zijn dat mijn Xperia Z nu onder het mes is :). Of dat ik binnen nu en een dag een mailtje krijg dat ik 377 euro moet dokken natuurlijk ;)
Nee, op de track & trace pagina van Dynafix staat nog steeds: Reparatie ETD - In behandeling 15-5-2013 21:20:20

Ik ben ook bang dat 't niet het scherm is, maar aan de andere kant vraag ik mij af waarom die onderdelen anders vervangen zijn.

De chat support medewerker was Nederlands, geen idee of 'ie ook Engels spreekt aangezien ik gewoon in het Nederland heb gechat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Ik snap inderdaad ook niet waarom ze die onderdelen zouden vervangen idd. Misschien hebben ze ergens iets kapot gemaakt bij het openmaken. Ik ben benieuwd wanneer jouw Dynafix status veranderd.

Ik kon met deze gast alleen Engels praten :), dat werd ook meteen aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 22:13

W84

Volgens mij zou er dan FULL of DISPLAY bij moeten staan. COVER PANEL lijkt me alleen de toplaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Nope. Glaslaag en display hangen aan elkaar, als het glas aan de voorkant gebarsten is vervangen ze heel het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik ga er dan maar even vanuit dat ze het scherm ook hebben vervangen. :) Heb geen andere verklaring, aangezien ze buiten de CMOS nog 4 dingen hebben vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinh!
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 12:14
Beste tweakers,

Op 18-04-2013 heb ik een Xperia Z gekocht tijdens de tmobile acties en had ter plekke gekeken op dode pixels
Geen dode pixels gevonden dus ik ging met mijn aanwinst terug naar huis.
3 weken later vind ik plotseling meerdere dode pixels (stuck pixels?)

De enige dode pixel die je echt duidelijk kan zien. (2 aan elkaar?)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nJmAFPil.jpg

(linksbovenin) Er zijn meerdere dode pixels zoals deze.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LvEVWo5l.jpg

Eerst geprobeerd om de dode pixels weg te krijgen met een pixel remover app maar helaas.
Mijn Xperia Z langs gebracht naar een tmobile shop en ze hadden het voor me opgestuurd voor reparatie. (10-05-2013)

Vandaag mijn Xperia Z terug gekregen en ze hebben alleen een software update gedaan en wat over het scherm geplakt...... 8)7
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fLo9ESQl.jpg

Reparatiestatus ( 1 week nodig voor een software update 8)7 )
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NV0KIvdl.png

Iemand een suggestie wat ik nu moet doen aangezien ik geen zin in heb om weer 3 weken te wachten en het dan weer terug te krijgen met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Best eens contact opnemen met Xperia Care (chatsupport) en het uitleggen, die kunnen je meestal wel verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de reparateur gesproken... het schijnt ten opzichte van andere smartphones nogal een behoorlijke klus te zijn om het scherm van de Z te vervangen... Ook zei hij nu dat geen enkele Z die ooit waar dan ook geopend is geweest nog waterdicht zal zijn.... dat schijnt volgens hem ook in de gebruiksaanwijzing te staan vermeld... Hij heeft me het losse glas van het display laten zien met inderdaad het hele display daar al aan vast... ik ( en hij zelf zei hij ook ) schrok nogal van hoe dun het glas wel niet is... ik denk ongeveer een halve mm...! Hij zei dat hij nog nooit zo'n fragiel scherm heeft gezien als die van de XZ.. en hij verwacht dan ook in de toekomst nog heel veel XZ's met gebarsten schermen binnen te krijgen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Er is eerst zelfs nog overwogen om alle Z's standaard gewoon te swappen in plaats van een reparatie te proberen. De Z is een topstaaltje engineering en daarvoor zijn hier in daar wat opofferingen gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 21:14:
Er is eerst zelfs nog overwogen om alle Z's standaard gewoon te swappen in plaats van een reparatie te proberen. De Z is een topstaaltje engineering en daarvoor zijn hier in daar wat opofferingen gemaakt...
Ja... maar wel een beetje jammer dat die opofferingen mij klauwen met geld en een hoop ergernis kost, en ik nu een xz terug krijg die niet meer waterdicht is.... :( daar had ik hem juist om aangeschaft omdat ik veel kano....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hoe weet ik dat m'n Z straks nog waterdicht is? (Gewoon uittesten?) Kan ik er dus niet meer mee douchen. Als dat zo is ga ik een nieuwe eisen, want dan voldoet ie niet meer aan de specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj-sannieboy schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 22:31:
Hoe weet ik dat m'n Z straks nog waterdicht is? (Gewoon uittesten?) Kan ik er dus niet meer mee douchen. Als dat zo is ga ik een nieuwe eisen, want dan voldoet ie niet meer aan de specificaties.
Het schijnt dus dat na reparatie geen enkele Z nog waterdicht zal zijn.... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:51:
[...]

Om eerlijk te zijn kan ik mij dat niet voorstellen, want dan voldoet ie niet meer aan de specificaties en daar zal Sony echt een hoop gezeur mee krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Hmmm, lekker dan. Dus stel je moet 377 euro betalen voor een schermreparatie via Sony, dan krijg je ook nog eens een lamme telefoon terug. Dan is het nog maar 119 euro extra en je hebt gewoon een nieuwe.

@Vinh: dat is wel balen zeg. Wat duurt het trouwens lang voordat je je telefoon terug hebt nadat hij gemaakt is. Dat lijkt nog wel een week te zijn zo. Overigens heeft jouw telefoon op exact dezelfde dagen het traject doorlopen als die van mij. En van mijne heb ik nog niets gehoord :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

'als' het zo is, hadden ze dat van te voren toch moeten zeggen? Ambroos, weet jij hier meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik ga navragen hoe het zit met waterdichtheid na reparaties etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:58
Iemand al ervaring met het volgende:
Ik hang mijn telefoon aan de oplader en zet hem uit. Even later verschijnt er een driehoekje met een schroevendraaier en een steeksleutel en daaronder een balkje wat lijkt op activiteit. Telefoon wordt ook warm en gaat niet meer aan. Na wat googlelen de helpdeks van Sony maar gebelt, resetten ( aan/ uit toets & vlume up ) helpt niet, ook aan de oplader hangen en de aan / uit toets 15 sec ingedrukt houden helpt niet. De helpdesk gaat mij een mailtje sturen met software waarmee ik de XZ kan benaderen en hopenlijk repareren. Nog geen mailtje gehad overigens ... Nu start ie uit zichtzelf wel achter elkaar op en gaat weer uit .... overigens eergisteren de telefoon geupdate naar de laatste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Probeer hiermee eens:
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/

Gewoon de stappen volgen. Dat is ook de tool die ze je gaan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinh!
@AmbroosV: Bedankt voor het advies, ik zal zo proberen om contact met hun op te nemen.

@ E-Hoog: Ja, dat snap ik ook niet. Volgens mij stuurt dynafix het naar teleplan voor de reparatie en vervolgens stuurt teleplan het weer terug naar dynafix en die stuurt het dan pas terug...
Snap niet waarom ze het niet gewoon rechtstreeks naar teleplan sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 07:51:
[...]

DIt is onzin. Als je weet hoe het toestel in elkaar zit weetje dat dit geen enkel probleem is. Ze plakken er gewoon een nieuwe seal in en een achterkant of voorkant. He thele toestel wordt door lijm bij elkaar gehouden die loskomt bij het heel warm maken.

Deze seal kunnen ze dan gewoon loshalen en dus vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinh!
Zojuist contact opgenomen met Xperia Care chat support.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cq06yrk.png

Helaas moet ik weer langs gaan naar een t-mobile shop om het op te laten sturen dus het zal weer een tijdje gaan duren voordat ik mijn Xperia terug krijg. :'(
Ik ben bang dat ze gaan zeggen dat ze maar "1" dode pixel zien en dat ik weer 3 weken mijn Xperia kwijt ben voor niks.

Nog een foto toegevoegd om de andere dode pixels wat duidelijker te laten zien.
Ik kan sommige dode pixels alleen zien vanaf een bepaalde kijkhoek. (ik zie ze sneller met mijn camera (Xperia S) dan met het blote oog.
(klik foto om te vergroten)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Imb2WZkl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Heb je echt last van de dode pixels? Anders zou ik het gewoon lekker zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinh!
Tja, als ik eenmaal weet dat ik dode pixels heb dan vallen ze continu op en dat is irriterend. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Haha ok, dat is wel vervelend dan ja.

In ander nieuws: ik kreeg net een nederlandse chat support medewerker te pakken en in tegenstelling tot zijn engelse collega kon deze gewoon bij teleplan nakijken wat de status van mijn reparatie was. Ze zijn op het moment op onderdelen aan het wachten voor de reparatie. Voorzover de chatmedewerker mij kon vertellen wordt het gewoon onder garantie gemaakt. Dat is dus goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

@ Vinh!, goed dat je navraag hebt gedaan over de waterdichtheid, die moet dus gewaarborgd blijven!

Daarnaast wordt het scherm dus pas vervangen bij 3 of meer dead/hot pixels en zal mijn scherm dus hoogstwaarschijnlijk niet vervangen zijn, omdat er 'slechts' 1 dead/hot pixel te zien was.

Ik denk dat onderstaande onderdelen dus vervangen zijn zodat het toestel weer waterdicht is:

2. COVER PANEL TOP BLACK
3. CUPPER SHEET MCAMA
4. CUPPER SHEET MCAMB
5. FOIL ADHESIVE BACK PANEL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

cover panel top blak is denk ik het sukje plastic dat zich aan de bovenkant van de telefoon bevind (dus naast het klepje van je hoofdtelefoon aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange76
Vanmiddag reactie van CoolBlue gehad inzake mijn "ter reparatie aangeboden" Z met gebarsten scherm.
Zoals E-hoog ook al vermeld, zijn ze op onderdelen aan het wachten. wel kunnen / willen (CB) mij een open doos model aanbieden van exact hetzelfde toestel.

Dus een open doos toestel lijkt mij een toestel wat door iemand binnen de bedenkt tijd is terug gestuurd.??
Hoe dan ook of ik nu (lang) moet wachten op mijn huidig toestel of een open doos zou nemen.

dat blijft hetzelfde lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik zou de gok pas wagen als ik dat toestel zelf gezien heb. voor hetzelfde geld zitten er een hele hoop dode pixels op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb sinds vandaag dus een breuk in het voorste scherm die spontaan ontstaan is. Nooit gevallen, ook geen valschade aan de zijkant van het scherm te zien :{.

Telefoon is bij een van de acties van T-mobile gekocht. Met wie moet ik nu contact opnemen en wordt de telefoon onder garantie gerepareerd (ik neem aan van wel sinds er geen sprake is van valschade en de telefoon altijd in een protectieve case heeft gezeten die ik samen met de telefoon afnam bij T-mobile)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Ai, dat is vervelend. Zowel mijn telefoon, als die van Delange76 worden waarschijnlijk onder garantie gemaakt, dus als die van jou verder geen valschade vertoond dan zal ook die waarschijnlijk wel onder garantie gemaakt worden. Je moet even bij T-mobile nagaan bij wie je de telefoon moet inleveren. Waarschijnlijk Dynafix, al dan niet via T-mobile.

@Delange76: ik denk inderdaad dat het weinig uitmaakt of je de open doos telefoon accepteert of niet. Wel inderdaad van tevoren bekijken. Waarschijnlijk wordt jouw gemaakte telefoon dan het volgende open doos model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:23:
Ai, dat is vervelend. Zowel mijn telefoon, als die van Delange76 worden waarschijnlijk onder garantie gemaakt, dus als die van jou verder geen valschade vertoond dan zal ook die waarschijnlijk wel onder garantie gemaakt worden. Je moet even bij T-mobile nagaan bij wie je de telefoon moet inleveren. Waarschijnlijk Dynafix, al dan niet via T-mobile.
Goed om te horen zeg, dat Sony zo haar verantwoordelijkheden neemt. Echt chapeau voor dat bedrijf zeg. Heb ook gelijk met de zeer vriendelijke mod van dit forum contact opgenomen (AmbroosV).

Blijft de waterdichtheid van het toestel trouwens in tact na reparatie? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:34:
[...]

Goed om te horen zeg, dat Sony zo haar verantwoordelijkheden neemt. Echt chapeau voor dat bedrijf zeg. Heb ook gelijk met de zeer vriendelijke mod van dit forum contact opgenomen (AmbroosV).

Blijft de waterdichtheid van het toestel trouwens in tact na reparatie? :?
lees een paar pagina's terug, daar zie je een support persoonz eggen dat de waterdichtheid gewaarborgt blijft na reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 09:50:
[...]

lees een paar pagina's terug, daar zie je een support persoonz eggen dat de waterdichtheid gewaarborgt blijft na reparatie.
Had gezocht op 'waterdichtheid' in dit topic maar kreeg niet het juiste resultaat :$. Hartelijk dank voor je snelle antwoord ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De moed zinkt me nu al in de schoenen. De telefoon heeft altijd in een hoesje in de binnenzak van mijn colbert gezeten. "O maar meneer, als hij niet gevallen is dan is er sprake van drukschade" (T-mobile dus). -O-

Nee, daar is geen sprake van. Er is sprake van "ik haal mijn telefoon uit mijn binnenzak, leg hem zeer delicaat op tafel en wonderlijk springt er een breuk in" schade. 8)7

Ik wilde vermeld hebben dat er geen sprake is van valschade. T-mobile schrijft op:
Klacht: Barst in het scherm. Volgens klant zou het geen valschade zijn en ze hebben ook met Sony gesproken en deze geven aan dat wij het dan wel zouden repareren.
8)7

Dat is helemaal niet geuit. Geuit is dat er aan Sony Xperia Care duidelijk is gemaakt dat onderzoek uit zou moeten wijzen dat er geen sprake kan zijn van val- of drukschade, sinds de telefoon niet in ernstige verdrukking is gekomen en niet gevallen is. En dat, onder die voorwaarden, geen sprake kan zijn van 'mijn' schuld maar eerder van een ondeugdelijk product of noem het wat je het wil noemen. Vervolgens is aan mij vermeld dat als deze zaken blijken uit het onderzoek, de reparatie inderdaad kostenloos zal zijn.

Dat zie ik geenszins terug in de - naar mijn gevoel suggestieve - klachtomschrijving zoals gedaan door T-Mobile. :'(

Ik zie de bui alweer hangen... Gelukkig is er altijd nog AmbroosV to the rescue _/-\o_
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste