Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Verwijderd
Een eigen brief bijvoegen bij het insturen van de telefoon bedoel je dan?Fordox schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:37:
dien je klacht schriftelijk in, kunnen ze het nooit verkeerd interpreteren

(Zit al bijna een maand zonder)
Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 29-5-2013 21:24:46
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 29-5-2013 21:27:59
Reparatie ETD - Reparatie gereed 29-5-2013 21:30:41
Logistiek - Product klaar voor retourzending 30-5-2013 22:47:23
Dynafix stuurt 'm naar Teleplan, dus als 'ie daar is zou ik gewoon even chatten met Sony Chat Support. Die kunnen dan vast wel even contact opnemen met Teleplan.Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:40:
[...]
Een eigen brief bijvoegen bij het insturen van de telefoon bedoel je dan?
[ Voor 38% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-05-2013 11:29 ]
Verwijderd
Maar hoe komt mijn telefoon dan bij Sony terecht als ze hem bijv. naar Dynafix toesturen? Zit het reparatiecentrum van Sony in Dynafix?E-Hoog schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:28:
Ik zou er zowieso een brief bij doen met het verhaal. Bij Dynafix werd dit ook aangeraden. Dynafix was ook heel stellig aan de telefoon bij mij: "Als er een barst in het scherm zit wordt het nooit onder garantie gemaakt". Maar Dynafix is volgens mij nog niet echt op de hoogte van het XZ verhaal, dus ik heb hem gewoon opgestuurd. Het gaat er gewoon om wat het onderzoek bij het reparatiecentrum van Sony uitwijst.
Als ik iemand bel hoor ik de telefoon soms 1 of 2 keer overgaan, en dan helemaal niks meer, het telefoongesprek loopt gewoon door en de andere kant van de lijn kan mij wel gewoon horen maar ik hoor dus niks. Als ik de speakerphone aanzet kan ik de andere lijn wel weer gewoon horen.
Gisteravond heb ik een paar keer achter elkaar een gesprek gestart en ontvangen en bleven de gesprekken helemaal goed voor minimaal 40 seconden per gesprek totdat ik ophing, nu probeerde ik vandaag weer iemand te bellen en viel het geluid weer weg totdat ik de speakerphone aanzette.
Ik heb in het servicemenu (grappig te checken *#*#7378423#*#*) de earspeaker een paar keer uitgeprobeerd en daar blijft hij altijd werken dus het lijkt erop dat het alleen bij bellen is dat hij problemen geeft.
Ik heb weinig trek in een factory reset, maar als jullie geen ideeën hebben over de oorzaak/oplossing zal dat de volgende oplossing zijn die ik ga proberen...
Stom genoeg ben ik mijn bon trouwens kwijt geraakt, hebben jullie een idee of Sony daar moeilijk over doet kwa fabrieksgarantie? Het toestel is natuurlijk sowieso nog geen jaar oud, heb hem zelf nu ongeveer een maand.
Edit: Net nog een beetje in het service menu gekloot, toen viel die ook soms weg. Heb nu ondervonden dat als hij uitvalt en je drukt op de bovenkant bij elkaar hij het weer doet. Waarschijnlijk los contactje oid dus
[ Voor 7% gewijzigd door Grannd op 31-05-2013 16:12 ]
Verwijderd
Over die garantie, nee eigenlijk niet aangezien het toestel pas "net" uit is. Stel ik zou het over 2 jaar kopen dan hebben de eerste paar Z dus eigenlijk geen garantie meer, dan stel ik me voor zou sony wel voor om een bon vragen.Grannd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:02:
Ik heb een probleempje met mijn Xperia Z, het lijkt erop dat de earspeaker (bovenin de voorkant) het tijdens bellen soms laat afweten.
Als ik iemand bel hoor ik de telefoon soms 1 of 2 keer overgaan, en dan helemaal niks meer, het telefoongesprek loopt gewoon door en de andere kant van de lijn kan mij wel gewoon horen maar ik hoor dus niks. Als ik de speakerphone aanzet kan ik de andere lijn wel weer gewoon horen.
Gisteravond heb ik een paar keer achter elkaar een gesprek gestart en ontvangen en bleven de gesprekken helemaal goed voor minimaal 40 seconden per gesprek totdat ik ophing, nu probeerde ik vandaag weer iemand te bellen en viel het geluid weer weg totdat ik de speakerphone aanzette.
Ik heb in het servicemenu (grappig te checken *#*#7378423#*#*) de earspeaker een paar keer uitgeprobeerd en daar blijft hij altijd werken dus het lijkt erop dat het alleen bij bellen is dat hij problemen geeft.
Ik heb weinig trek in een factory reset, maar als jullie geen ideeën hebben over de oorzaak/oplossing zal dat de volgende oplossing zijn die ik ga proberen...
Stom genoeg ben ik mijn bon trouwens kwijt geraakt, hebben jullie een idee of Sony daar moeilijk over doet kwa fabrieksgarantie? Het toestel is natuurlijk sowieso nog geen jaar oud, heb hem zelf nu ongeveer een maand.
Edit: Net nog een beetje in het service menu gekloot, toen viel die ook soms weg. Heb nu ondervonden dat als hij uitvalt en je drukt op de bovenkant bij elkaar hij het weer doet. Waarschijnlijk los contactje oid dus
Tja, weinig trek in een factory reset. Valt er niet veel aan te doen. Volgende keer back up's maken. Of hopen dat bij een volgende update het probleem is opgelost.
volgens mij kom je ver genoeg met je IMEI nummer voor garantie.
een factory reset verhelpt geen los contactje

Desbetreffende fotos
http://i.imgur.com/Imb2WZk.jpg
http://i.imgur.com/A8wJN9B.jpg
Tja, ik twijfel nu echt om het op te sturen aangezien niemand me kan garanderen dat het scherm wordt vervangen

Bij mijn Xperia S hebben ze ook niet moeilijk gedaan en ook gewoon gerepareerd. Had bij dat toestel bijna geen gele vlekken. Helaas moest het door een tekort aan onderdelen wel een eeuwigheid duren, maar dat is uiteindelijk ruim gecompenseerd.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Ik gebruik nu momenteel mijn Xperia S die ik trouwens ook nog moet laten repareren ivm gele vlekken
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat je die ziet met een normale achtergrondVinh! schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:53:
Tja, als ik eenmaal weet dat ik dode pixels heb dan vallen ze continu op en dat is irriterend.
Verwijderd
Die witte is inderdaad dominant aanwezig. Die andere zie je, als je het niet weet, amperVinh! schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:34:
Helaas kan ik ze ook zien met een standaard xperia achtergrond.
[afbeelding]
[afbeelding]
Voornamelijk de witte is erg duidelijk te zien.
Vrees het ergste als ik de wachttijden zie en in welke staat ik het toestel terug krijg. Ik heb het toestel wel met zijn waterbestendigheid terug nodig namelijk.
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Thx, heeft inderdaad geholpen, alles werkt weer perfect.AmbroosV schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:57:
Probeer hiermee eens:
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/
Gewoon de stappen volgen. Dat is ook de tool die ze je gaan sturen.
Edit: scherm is niet vervangen, zelfde dead/hot pixel is nog aanwezig.
[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-06-2013 21:18 ]
Inmiddels ongeveer 2 maanden in bezit van een xperia Z. Prima toestel, even wat geneuzel met batterij maar daar zal wel een update voor komen.
Nu stap ik in mn auto rij een stukje stap uit en pak mn xperia uit mn broekzak. Blijkt tot mij grote verbazing dat er een barst in het scherm zit. zie foto's. https://www.dropbox.com/sh/3mbpwbkfmsqxjkh/wCRkSDpoyR
Het is zo dat het begon met 1 barst waarna er meerdere volgden.
Zoals te zien is zit er een klein maantje onderin. Lijkt op impact punt maar daar ben ik me totaal niet bewust van geweest. Wat ook te zien is dat de plastic rand totaal geen schade heeft op dat punt. MAW mocht er impact zijn geweest kwam het niet van de zijkant, komt het van de bovenkant zou het er toch wat anders uit zien lijkt mij + dan is er aardig gemikt doordat de plastic rand ook niet aan de bovenkant beschadigd is.
Ik denk dat er een spontane barst is ontstaan welke het scherm heeft verzwakt, meer barsten veroorzaakt heeft en op 1 centraal punt bijeengekomen is waardoor het er gebladderd uitziet.
Hoewel het er eigenlijk anders uitziet ben ik me totaal niet bewust van het ergens tegen aanstoten of iets dergelijks. Telefoon bij 4 launch gekocht welke uiteraard zo min mogelijk voor me gaan doen.
Graag even jullie mening, garantie te proberen of echt kansloos.
MVG
spontaan gebarsten schermen zijn helaas veel voorkomend.Tjaah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:03:
Ha allen,
Inmiddels ongeveer 2 maanden in bezit van een xperia Z. Prima toestel, even wat geneuzel met batterij maar daar zal wel een update voor komen.
Nu stap ik in mn auto rij een stukje stap uit en pak mn xperia uit mn broekzak. Blijkt tot mij grote verbazing dat er een barst in het scherm zit. zie foto's. https://www.dropbox.com/sh/3mbpwbkfmsqxjkh/wCRkSDpoyR
Het is zo dat het begon met 1 barst waarna er meerdere volgden.
Zoals te zien is zit er een klein maantje onderin. Lijkt op impact punt maar daar ben ik me totaal niet bewust van geweest. Wat ook te zien is dat de plastic rand totaal geen schade heeft op dat punt. MAW mocht er impact zijn geweest kwam het niet van de zijkant, komt het van de bovenkant zou het er toch wat anders uit zien lijkt mij + dan is er aardig gemikt doordat de plastic rand ook niet aan de bovenkant beschadigd is.
Ik denk dat er een spontane barst is ontstaan welke het scherm heeft verzwakt, meer barsten veroorzaakt heeft en op 1 centraal punt bijeengekomen is waardoor het er gebladderd uitziet.
Hoewel het er eigenlijk anders uitziet ben ik me totaal niet bewust van het ergens tegen aanstoten of iets dergelijks. Telefoon bij 4 launch gekocht welke uiteraard zo min mogelijk voor me gaan doen.
Graag even jullie mening, garantie te proberen of echt kansloos.
MVG
moet je even AmbroosV voor dm'en
Maak daarom ook altijd voor je je toestel gaat opsturen eerst detailfoto's waarop alle randen duidelijk zichtbaar zijn om te voorkomen dat eventuele onderweg opgelopen schade je in de problemen brengt.
De eerste stap is altijd inzenden voor reparatie via de plaats van aankoop, met duidelijke vermelding op de reparatiebon dat het gaat om een spontane barst. Als je daarmee problemen hebt of wanneer je wil vragen wat de status van je reparatie is neem je best contact op met Xperia Care.
Als zelfs dat geen oplossing heeft geboden, stuur me dan een DM met je IMEI, de foto's en de stappen die je al hebt ondernomen en dan stuur ik het even hogerop.
Gelukkig alles netjes onder garantie vervangen.
Hopelijk geen spontane barsten meer.
Ambroos bedankt,
Hierdoor gaat mijn telefoon in elk geval minder lang mee en het is behoorlijk frustrerend. Toen ik mijn telefoon net in mijn bezit had, werkte dit gewoon probleemloos.
Iemand ideeën?
Your Friendly Neighborhood Moderator
@Delange: Goede service van CoolBlue! Ik hoop voor je dat deze XZ het langer uithoudt.
@Tjaah: ik vind vooral op deze foto de rand er redelijk gebutst uitzien: https://www.dropbox.com/s...2013-06-03%2012.24.36.jpg
Ik ben bang dat als je het zo opstuurt dat je dan geen garantie gaat krijgen. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen! Houd er wel rekening mee dat je je telefoon een maand oid kwijt bent.
@Danner001: hoe is het bij jou uiteindelijk afgelopen? Heb je de 377 euro betaald?
edit: bij mij zijn ze nog op 1 onderdeel aan het wachten dat vorige week besteld is...
[ Voor 5% gewijzigd door E-Hoog op 05-06-2013 09:22 ]
[quote]E-Hoog schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:00:
@Tjaah: ik vind vooral op deze foto de rand er redelijk gebutst uitzien: https://www.dropbox.com/s...2013-06-03%2012.24.36.jpg
Ik ben bang dat als je het zo opstuurt dat je dan geen garantie gaat krijgen. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen! Houd er wel rekening mee dat je je telefoon een maand oid kwijt bent.
Idd, het ziet er op de foto veel erger uit als int echt... vanaf dit punt komt geen een barst dus heeft niet voor de problemen gezorgd.
ik heb een RMA ingediend bij 4launch vandaag opsturen. nog wel even proberen een backup te maken maar wordt wss moeilijk omdat ik het scherm niet meer kan bedienen... Heb geen USB-OTG.
Bijna een maand, maar het gaat dan ook omslachtig via dynafix naar teleplan en er zaten wat feestdagen tussen.E-Hoog schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:00:
@Dj-sannieboy: mooi dat je hem terughebt! Heeft wel lang geduurd zeg... Slim dat je een backup hebt gemaak; dat ben ik vergeten. Maarja, ik had hem toch pas 7 dagen, dus dat maakt niet veel uit
@Delange: Goede service van CoolBlue! Ik hoop voor je dat deze XZ het langer uithoudt.
@Danner001: hoe is het bij jou uiteindelijk afgelopen? Heb je de 377 euro betaald?
edit: bij mij zijn ze nog op 1 onderdeel aan het wachten dat vorige week besteld is...
Verwijderd
De scheur loopt van boven (speaker) naar links (3 cm lager) en rechts onder naar mijn scherm (3 cm van onder).
Heb het toestel niet laten vallen.
Kan ik het beste naar de vodafone shop of via sony facebook?
Jammer idd van zo'n duur (robuust) toestel.
Mijn vorige htc desire s is meegegaan met backpacken en tig keer gevallen en werkt nog prima. Mijn verwachtingen bij dit toestel waren aanzienlijk hoger!
Anyway, waar heb je hem gekocht? Daar moet je even nagaan waar je hem heen moet brengen/sturen. Stuur een brief mee met al je gegevens, foto's van de telefoon en de barst en een goede klachtomschrijving. Als er verder geen zichtbare valschade is dan maken ze hem waarschijnlijk onder garantie.
Laat je ook vooral niet ontmoedigen door medewerkers van de winkel e.d. dat een barst nooit onder garantie valt!
Verwijderd
Beste AmbroosV,AmbroosV schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:17:
Je kan proberen, maar aangezien er duidelijk schade is aan de kunststof behuizing die door schokken veroorzaakt is (dat spul is vrij stevig) is de kans klein dat ze 'm onder garantie gaan repareren. Spontane barsten worden gemaakt wanneer er aan de rest van het frame geen impactpunten zichtbaar zijn.
Maak daarom ook altijd voor je je toestel gaat opsturen eerst detailfoto's waarop alle randen duidelijk zichtbaar zijn om te voorkomen dat eventuele onderweg opgelopen schade je in de problemen brengt.
De eerste stap is altijd inzenden voor reparatie via de plaats van aankoop, met duidelijke vermelding op de reparatiebon dat het gaat om een spontane barst. Als je daarmee problemen hebt of wanneer je wil vragen wat de status van je reparatie is neem je best contact op met Xperia Care.
Als zelfs dat geen oplossing heeft geboden, stuur me dan een DM met je IMEI, de foto's en de stappen die je al hebt ondernomen en dan stuur ik het even hogerop.
Ik krijg nu onderstaande mail van T-Mobile:
Ik zou niet weten hoe mijn telefoon buiten de garantietermijn van een wettelijk JAAR is gekomen terwijl de telefoon nog geen jaar op de markt isGeachte heer/mevrouw,
Op 7 juni 2013 is uw mobiele telefoon door T-Mobile ontvangen voor reparatie. Uw mobiele telefoon is inmiddels geïnspecteerd door onze technici en deze hebben geconstateerd dat de garantietermijn van uw mobiele telefoon inmiddels is verlopen. Om deze reden kan het defect niet kosteloos binnen de garantie gerepareerd worden.
T-Mobile kan uw mobiele telefoon wel tegen betaling buiten de garantie laten repareren. Voor de reparatie van uw mobiele telefoon brengt TMobile dan reparatiekosten in rekening van € 230,13 (incl. btw). Voor dit bedrag wordt uw mobiele telefoon vakkundig gerepareerd door onze gecertificeerde technici en wordt de nieuwste beschikbare software op uw mobiele telefoon geïnstalleerd. Op de reparatie van het defect geven wij standaard 3 maanden garantie.

Ik had al eerder contact met je opgenomen over het spontaan gebarsten scherm en heb veel foto's gemaakt. Moet ik deze naar je toesturen samen met de IMEI code, of moet ik eerst maar eens bellen met T-mobile hoe ze in godsnaam erbij komen dat de garantietermijn verlopen is?
De telefoon gaat trouwens naar Dynafix staat er (of is daar al?
Het klopt in ieder geval niet wat ze zeggen, zolang er geen duidelijke valschade is zouden spontane barsten vrijwel altijd gerepareerd moeten worden.
Verwijderd
Ik heb geduld!AmbroosV schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:46:
Je kan best navraag doen bij Xperia Care. Zij hebben rechtstreeks inzicht in de dossiers van de servicecentra en kunnen het per geval bekijken. Als er echt daarna geen oplossing is kan ik het hogerop laten navragen. Mijn contactpersoon is echter al een tijdje afwezig wegens ziekte dus deze week kan ik waarschijnlijk niets meer doen.
Het klopt in ieder geval niet wat ze zeggen, zolang er geen duidelijke valschade is zouden spontane barsten vrijwel altijd gerepareerd moeten worden.
Garantie termijn = 2-jaarVerwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:42:
[...]
Beste AmbroosV,
[...]
Ik zou niet weten hoe mijn telefoon buiten de garantietermijn van een wettelijk JAAR is gekomen terwijl de telefoon nog geen jaar op de markt is
Vind het bizar, mijne is nu al meer dan een maand onderweg, hoe moelijk kan het zijn ?Vind dat ze hem dan maar moeten swappen als ze hem niet op redelijke termijn kunnen repareren.
Verwijderd

Dat-is-het-dus-echt-gewoon-niet. Het toestel ziet er perfect uit, nog geen putje in de zijbezels te zien en altijd in de binnenzak van een colbertje in de beschermende case.
AmbroosV, help! Wat nu? Ze geven aan dat ik contact moet opnemen met T-mobile, maar die gladjakkers weigeren simpelweg voor me op te komen en geven aan dat zij ook vinden dat er sprake is van val-, stoot- of drukschade. Er wordt elke keer zo'n standaard scriptriedeltje over de telefoon afgewerkt. *Zucht*
Wederom T-Mobile maar eens bellen dan.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 10:32 ]
Ik ga in ieder geval wel zo snel mogelijk melden dat de servicecentra het niet doen zoals het hoort. Ze zijn op de hoogte van het probleem met spontaan barsten maar lijken er toch nog steeds vanuit te gaan dat het om gebruikersschade gaat.
Verwijderd
AmbroosV schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:43:
Ik kan op dit moment niemand met de juiste bevoegdheden bereiken, het is een klein team bij Sony Mobile NL en er zijn een paar mensen afwezig wegens ziekte. Je kan best via Xperia Care contact opnemen en vermelden dat het om een spontane barst gaat, zij zouden ook met een oplossing moeten kunnen komen.
Gewoon even bellen dan, kijken of ik een andere medewerker aan de lijn krijg?
Verwijderd
Uit de garantie, moet hij al minimaal 2 jaar oud zijn. Toen stond er nog SonyEricsson op. Heb je misschien een nostalgisch logo er op geplakt?Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:42:
[...]
Beste AmbroosV,
[...]
Ik zou niet weten hoe mijn telefoon buiten de garantietermijn van een wettelijk JAAR is gekomen terwijl de telefoon nog geen jaar op de markt isMaar dat klopt dus simpelweg gewoon niet. Ik heb hem nog geen 2,5 maand in mijn bezit.
Ik had al eerder contact met je opgenomen over het spontaan gebarsten scherm en heb veel foto's gemaakt. Moet ik deze naar je toesturen samen met de IMEI code, of moet ik eerst maar eens bellen met T-mobile hoe ze in godsnaam erbij komen dat de garantietermijn verlopen is?
De telefoon gaat trouwens naar Dynafix staat er (of is daar al?)

Verwijderd
Ontzettend vriendelijke man. Hoop dat dit in ieder geval meer duidelijkheid oplevert... En uiteindelijk de reparatie van mijn toestel onder garantie
[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 16:21 ]
klacht indienenVerwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:11:
Edit: T-Mobile net aan de lijn gehad. Eindelijk doorgezet. Meneer gaat even contact opnemen met Dynafix om een betere argumentatie te krijgen waarom dit toestel nou niet onder de garantie valt. "Garantietermijn" kan daarin niet het juiste woord zijn.
Ontzettend vriendelijke man. Hoop dat dit in ieder geval meer duidelijkheid oplevert... En uiteindelijk de reparatie van mijn toestel onder garantieBaal nog steeds dat een zekere mevrouw me min of meer gewoon voor leugenaar uitmaakte aan de telefoon, "want barsten ontstaan niet zomaar en u moet niet denken dat we gek zijn hier" (let op de citaathaakjes: een citaat ja.
)
Verwijderd
Doe ik even niet als je het goed vind (je weet maar nooit wie hier meerleest), maar AmbroosV kan getuigen dat er totaal geen schade te zien is aan de shatter-proof sticker, noch de zijkanten van de telefoon, noch de opstaande rand.pprs schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:54:
[...]
Nu ben ik toch wel heel benieuwd hoe jouw schade eruit ziet. Kun je eens een foto plaatsen?
bij de afdeling van die vrouw met de klacht dat je niet serieus werd genomen.
Ik had hem in de auto aan de lader liggen, loop de C1000 in, kom terug en hij is stuk.
Voordat ik de winkel inliep auto-update aangezet in Google Play.
Er moesten 15 of wat apps geupdate worden, en ik dacht dat kan hij dan mooi even doen terwijl ik in de winkel ben. Het scherm was toen nog niet gebarsten, ik heb in de rij gestaan, afgerekend en toen ik terug in de auto kwam wilde ik kijken hoe ver hij was met updaten.
Merk ik dat het scherm ineens niet of slecht op input reageerde, blijkt het hele ding dus van rechts naar links gebarsten te zijn! Ik snap er niets van, hij zat zelfs in het hoesje!
Is dit een bekend probleem?! En wat moet ik nu doen.
Telefoon is gekocht bij The Phone House.
Even aanvullend.... de telefoon zit ALTIJD in een hoesje en is nog nooit gevallen.
De barst zit van rechts (meerdere kleine scheurtjes) naar links (twee scheuren).
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, elke telefoon die ik ooit gehad heb, heb ik nadertijd voor een mooie prijs kunnen doorverkopen omdat ik er extreem zuinig op ben.
[ Voor 22% gewijzigd door DutchManticore op 13-06-2013 21:03 ]
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Neem voor de zekerheid wel eerst foto's waarop de barsten en de rand (voor- en achterkant) goed zichtbaar zijn en ook minstens één foto met het IMEI-nummer op de onderkant duidelijk leesbaar, om beschadigingen tijdens het transport uit te kunnen sluiten.
Bij vragen tijdens de reparatie kan je best contact opnemen met Xperia Care. Zij kunnen rechtstreeks in het systeem van Teleplan om alles op te volgen.
Moesten er problemen optreden bij de reparatie (bijvoorbeeld een constatering dat de schade toch niet spontaan zou zijn), stuur me dan even een bericht met de foto's en je IMEI en dan doe ik wat ik kan om je probleem op te lossen!
Bedankt voor je snelle reactie Ambroos!AmbroosV schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:18:
Je kan je telefoon gewoon binnenbrengen bij The Phone House om te laten repareren. Het servicecentrum is op de hoogte van het probleem met het spontaan barsten en zal de telefoon ook onder garantie repareren als er geen verdere valschade zichtbaar is. Laat wel door de winkelmedewerker duidelijk vermelden op de reparatiebon dat het om een spontane barst gaat.
Neem voor de zekerheid wel eerst foto's waarop de barsten en de rand (voor- en achterkant) goed zichtbaar zijn en ook minstens één foto met het IMEI-nummer op de onderkant duidelijk leesbaar, om beschadigingen tijdens het transport uit te kunnen sluiten.
Bij vragen tijdens de reparatie kan je best contact opnemen met Xperia Care. Zij kunnen rechtstreeks in het systeem van Teleplan om alles op te volgen.
Moesten er problemen optreden bij de reparatie (bijvoorbeeld een constatering dat de schade toch niet spontaan zou zijn), stuur me dan even een bericht met de foto's en je IMEI en dan doe ik wat ik kan om je probleem op te lossen!
Ik ga nu direct foto's maken van het toestel rondom. Ik ben overtuigd van dat de schade spontaan is.
Het toestel zit permanent in een dikke flap-cover hoes dus en hij is verder nog nooit gevallen ofzo.
Echt heel apart. Ik ga je advies opvolgen en morgen even The Phone House bezoeken en je verdere advies in acht nemen. Ik hou het topic hier op de hoogte over de verdere afhandeling van zowel The Phone House als eventueel Sony zelf.
Dit is mijn eerste high-end Sony, na mijn K800i, en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
We gaan eens even kijken hoe het allemaal opgelost wordt.
Bedankt!
Edit://
Ik heb ook nooit de shatterprotector verwijderd, gelukkig achteraf.
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Hoe oud is jouw XZ?DutchManticore schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:43:
Shiit. De mijne is net ook spontaan gebarsten!
Mijne is al gestuiterd dus ik heb al dutjes in de rand dus ik heb geen zin in verassingen na 3 maanden
Factuurdatum van de mijne is van 1 maart 2013.Humma Kavula schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:39:
[...]
Hoe oud is jouw XZ?
Mijne is al gestuiterd dus ik heb al dutjes in de rand dus ik heb geen zin in verassingen na 3 maanden
Mijne is nog nooit gevallen, en ik heb ook geen enkele deukjes in de rand of wat dan ook.
Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb hem vanaf dag 1 dat hij hier verkrijgbaar was en heb hem vorige maand ook 1 keer laten vallen. Alle hoekjes zijn bij mij beschadigd. Vind het zelf niet zo'n probleem want het valt niet op.Humma Kavula schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:39:
[...]
Hoe oud is jouw XZ?
Wel heb ik pas geleden goede foto's gemaakt van de beschadigingen waarop is te zien dat beide glasplaten nog heel zijn. Dus dat als hij barst ik aan kan tonen dat dit niet direct gevolg is van de val een tijd terug.
Scherp! Morgen ook maar even doen.cordonbleu schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:10:
[...]
Wel heb ik pas geleden goede foto's gemaakt van de beschadigingen waarop is te zien dat beide glasplaten nog heel zijn. Dus dat als hij barst ik aan kan tonen dat dit niet direct gevolg is van de val een tijd terug.
@ Ambroos, ik neem aan dat dan de garantie gewoon wel werkt?
Geen idee, kans is klein. Ze geven dan waarschijnlijk aan dat eerdere valschade de kans vergroot.Humma Kavula schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:13:
[...]
Scherp! Morgen ook maar even doen.
@ Ambroos, ik neem aan dat dan de garantie gewoon wel werkt?
Ze zijn op dit moment nog steeds wat te streng in het servicecentrum, maar onze technical product manager is ondertussen al twee weken afwezig. Wanneer hij terug is kan ik het eens laten navragen, want ze moeten wat minder moeilijk doen. (persoonlijke mening dit)
Verwijderd
Mijn xperia Z is gevallen op een halter van me en zit beneden een putje in de skelet, niet storend maar nu moet ik wel erg uitkijken met verdere schade.Humma Kavula schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:39:
[...]
Hoe oud is jouw XZ?
Het scherm is gebarsten, en daardoor werkt het touchscreen ook niet meer...
Ik kan dus de pincode van m'n sim niet invoeren, en schijnbaar kun je dan ook niet via usb toegang krijgen tot het geheugen.
Ik kan m'n data dus niet backuppen, of is daar een manier voor?
Mijn Z had ineens vorige week ook een gebarsten scherm, gewoon spontaan, ik zat aan de tafel te eten. Heb deze topic doorgelezen en de mobiel weg laten sturen voor garantie. (Wat vrij moeilijk ging, de Vodafone en Belcompany wouden de mobiel niet aannemen zonder dat ik direct 35 moest betalen. De derde zaak waar ik langs ben gegaan, De Ruijter mobiel deed nergens moeilijk over gelukkig.) Maandag opgestuurd en vandaag een nieuwe Xperia Z kunnen ophalen. Denk dat Sony het door heeft:p
Heb aan de medewerker die de mobiel ging opsturen gevraagd of die dit bij beschrijving erbij wou schrijven: "Spontaan gebarsten display scherm".
Mvg, Thijme
Dat is gelukt! Geweldig, erg fijn dat je zo helpt. Ben erg dankbaar Ambroos.AmbroosV schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:58:
Opstarten zonder SIM, als je geen andere screen lock dingen hebt zit je dan zo in je systeem.
Minder dankbaar ben ik voor de tot nu toe belabberde support van The Phone House.
Ik heb daar destijds aan de balie 659 euro gepind en nu ik dit probleem heb word ik nu niet een, twee, drie goed geholpen.
Ben net in de winkel geweest en daar beweerde de jongen achter de balie nog nooit iets van dit probleem te hebben gehoord. Zijn collega wist ook van niets.
Na aandringen ging hij dan toch even rondbellen, geen idee waar naartoe. Hij was even in gesprek (liep bij de balie weg, en ging een hokje in) en kwam daarna terug met dat het daar ook onbekend was en dat hij dus dacht dat ik waarschijnlijk valschade probeerde te repareren middels de garantie. Dit zei hij niet met zoveel woorden, maar liet het wel doorschemeren.
Toen ik zei dat meer mensen het probleem hadden, ging hij op internet zoeken. Meneer was even aan het scrollen en ik moest tot twee keer toe vragen of hij wat gevonden had. "Ja, hier op het forum van de Hi staan ook wat meldingen". Ik helemaal blij maar meteen daarna vervolgt hij de zin met "maar daar kan ik niks mee."
Ik heb gevraagd of hij Sony Care wilde bellen, maar daar had hij ook niets aan zei hij.
Hij voelde met zijn vinger over het scherm en zei "Ja die barst zit niet in het glas maar in je scherm, want ik voel zo niets". "Dat klopt" zei ik, "want er zit een screenprotector overheen. Waarop hij direct probeerde de screencover eraf te peuteren.
Ik zei dat hij dat niet moest doen, want de screenprotector was van Sony zelf.... niet iets wat ik eroverheen heb geplakt! Daar was hem ook niets van bekend

Ik moest maar naar een reparatiecentrum gaan, en daar hopen dat iemand van het probleem had gehoord, maar hij zou mij niet kunnen helpen.
Wat moet ik nu doen? Ik voel me echt in de steek gelaten...zo'n bedrag voor een telefoon betaald, het scherm barst tijdens het opladen en nu zegt de garantiegever mij niet te kunnen helpen omdat het probleem hem niet bekend is?
Edit://
Nog iets:
"De randen zijn onbeschadigd, maar het scherm is wel stuk."
Ik dacht dus hij dan bedoelde dat het geen valschade kon zijn... zegt hij daarna doodleuk dat "het dan waarschijnlijk valschade is terwijl hij in een hoesje zat".
Dat is ook een aparte conclusie
[ Voor 9% gewijzigd door DutchManticore op 16-06-2013 16:03 ]
Maar als ik het dus goed begrijp: Als je scherm spontaan barst, naar winkel gaan waar je hem gekocht hebt om in te leveren, zeggen dat ze moeten melden dat het om een spontane barst gaat en verder niet in discussie gaan met de medewerkers die hem in nemen heeft namelijk toch geen zin?
Is het niet verstandig om dit ook in de topic start te vermelden?
Is het hierna ook echt opgelost... hopelijk wel.
Heeft iemand al een gerepareerd exemplaar teruggekregen?
[ Voor 36% gewijzigd door DutchManticore op 14-06-2013 16:00 ]
Ik zou er in ieder geval niet bang voor zijn. Het is natuurlijk niet leuk als het voorkomt, maar de kans is vrij klein.
Ah dat is in ieder geval goed nieuws. Ik wil ook helemaal niet zeuren of Sony afkatten ofzo Ambroos, maar ik heb toch wel een beetje dat "ja je hebt er wel 659 euro voor betaald" gevoel terwijl ik voor veel minder dan dat nu ook gewoon één van de concurrenten a la HTC One of Galaxy S4 in m'n zak stop.AmbroosV schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:36:
Het is niet aangegeven als een ernstig probleem intern, wat wil zeggen dat de kans dat het zich voordoet erg klein is. Er zijn ondertussen wereldwijd miljoenen Z's verkocht en het komt helemaal niet zo veel voor dat het glas barst.
Ik zou er in ieder geval niet bang voor zijn. Het is natuurlijk niet leuk als het voorkomt, maar de kans is vrij klein.
Niet dat ik dat wil, want de Sony Xperia Z is ver uit de mooiste vind ik, maar ik ben zelfstandig ondernemer en ik kan en telefoon die zo fragiel is echt niet gebruiken.
Nouja, we wachten het even rustig af. Hopelijk is het bij alle melders hier een 'fluke' of een wat mindere batch.
[ Voor 68% gewijzigd door DutchManticore op 16-06-2013 16:03 ]
[ Voor 3% gewijzigd door woutertich op 14-06-2013 17:02 ]
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 17:39 ]
bad luckwoutertich schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:00:
Mijn Xperia Z was 2 week geleden terug gebracht na een reparatie van ongeveer 14 dagen. De achterkant was spontaan gebarsten. Het zag er allemaal netjes uit en zoals ik al eerder heb gehoord wordt niet alleen de backplate vervangen, maar ook de topplate(?). Nu komt het, drie dagen geleden een beetje aan het spelen en zie spontaan, terwijl ik hem in mn handen heb en een keer op het touchscreen naast de microfoon de terugknop indruk, een barst in het scherm schieten. Onder bij de microfoon zat dus 0.0 mm speling. Zucht. De komende twee weken mijn telefoon dus weer kwijt. Schiet niet op zo Sony!

Daar moet ik zelf heen, kan dat kloppen Ambroos? Of is dat geen Sony aangesloten repaircenter?
De bedoeling is dus wel dat ik 'm gratis gerepareerd krijg, en dat ik geen 380 euro hoef te betalen..
Daarvoor is het wel nodig dat ik naar een repaircenter ga die op de hoogte is van de beslissing van Sony?
Dit ook op aanraden van een medewerkster van Sony Xperia Care chat, die geloof ik Charlotte heette.
Niet honderd procent zeker.
Phone House heeft aangegeven dat hij via Dynafix naar Teleplan gaat waarschijnlijk, dat ze daar gaan testen op val en waterschade, en dat als van beide geen blijk is, mijn telefoon wordt gerepareerd en dat ik anders een prijsopgave thuis krijg gestuurd. Hoop niet dat dat gebeurt, want daar ga ik zeker niet mee akkoord.
Ten slotte had, van wie ik vermoed dat hij de bedrijfsleider is, mij toegezegd dat ik een leentoestel zou ontvangen met de woorden "Je krijgt bij het reparatiecenter als je zelf gaat een vervangend toestel, en anders kan je er hier 1 ophalen".
De jongen die mij met het tweede bezoek hielp, kon in eerste instantie natuurlijk niet achterhalen of dat wel of niet zo was en deelde mij aanvankelijk mee dat ik daarvoor een verzekering moest hebben. Ik heb hem bovenstaande uitgelegd, en toen kreeg ik zonder moeilijkheden een Galaxy Y mee. Geen luxe, zeker niet van een Xperia Z afkomend, maar ik heb in ieder geval een toestel dat op internet kan en waar whatsapp op draait. Top van The Phone House!
De jongen die mij als laatste te woord stond achter de balie blijkt trouwens zelf ook mee te lezen in dit topic. Bedankt voor je hulp, en excuses voor mijn nogal ongelukkige uitdrukking wat betreft volwassenheid haha.
Ouch. Mij is gezegd, hou rekening met 3 weken, dan valt het altijd mee.E-Hoog schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:08:
Ik ben nu inmiddels 5.5weken verder sinds de spontane barst en heb hem nog steeds niet terug. Ik ben alweer bijna vergeten hoe hij er uitzag. Ik zit nu nog voor een week in de VS, maar als hij daarna nog niet terug is ga ik toch wel even flink wat stampij maken. Garantie of niet, zo lang je telefoon kwijt zijn slaat toch echt nergens meer op.
Gaat het langer dan dat duren, dan ga ik ontbinden. Daar heb ik dan ook juridisch recht op.
[ Voor 46% gewijzigd door DutchManticore op 16-06-2013 16:13 ]
Echt waar, ik had die telefoon 7 dagen en ben hem zometeen al 6 weken kwijt. In de tussentijd is hij ook nog eens 100 euro goedkoper geworden.
\einde frustratie
[ Voor 6% gewijzigd door E-Hoog op 17-06-2013 17:07 ]
Verwijderd
Heb het helemaal gehad, en wil van de hele handel af, maar vind nergens een ingang om dit voor elkaar te krijgen. Iemand daar info over ?
gewoon in water drukken om af te koelen ^^
Dat zou ik dus even niet doen. Warm zeer warm naar zeer koud, in combinatie met de problemen van spontaan knappende glasplaten. Dat is behoorlijk riskant.Fordox schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:53:
gister met het warme weer werd mn telefoon wel erg warm in de buurt van de camera. zo warm dat mn vingers bijna zeer deden :\
gewoon in water drukken om af te koelen ^^
Verwijderd
ja dat weet ik, maar het gaat om het ideeDutchManticore schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:35:
[...]
Dat zou ik dus even niet doen. Warm zeer warm naar zeer koud, in combinatie met de problemen van spontaan knappende glasplaten. Dat is behoorlijk riskant.
Ook mijn Xperia Z is slachtoffer geworden van het zogenaamd "SoD"probleem.
Het ene moment doet hij het nog prima ( nou ja, ik merkte dat Google Maps steeds de verbinding met de kompas sensor verloor dus dacht even een shutdown te doen en 'm weer aan te zetten). Maar na de shutdown blijf hij dus voor eeuwig uit......
"vol up" + "power" ingedrukt houden helpt niet, met "vol down" ingedrukt aan de PC verbinden ook niet.
En dat terwijl we over 2 dagen naar Texel gaan en ik zo blij was eindelijk een fatsoenlijk werkende smartphone mee te kunnen nemen
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Echter, is het al voor gekomen dat bv. 2 uur aan de lader hangen niet werkt en 24 uur wel? Niet dat ik het nog voor de vakantie opgelost krijg als ik hem nu weg zou brengen, dus dat kan ik ook wel morgenavond pas doen. Als ie het dan toch echt weer zou gaan doen kan het alleen maar mee vallen.....
De Sony chat support (geholpen door "Peer") gaf echter aan dat ik al het mogelijke al wel geprobeerd had met wat ik tot nu toe heb gedaan.
edit: Overigens, als ik de XZ aan de lader hang, dan zie ik op geen enkele manier teken van leven (dus er gaat ook helemaal geen led branden). Geldt bovenstaande dan ook nog?

Ik hoop zo ontzettend dat het ding nog weer spontaan tot leven komt.
Ik had de XZ speciaal gekocht om met een 'betrouwbaar' apparaat de vakantie in te gaan
[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 19-06-2013 18:24 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
waarschijnlijk een stofdeeltje op m'n camera... duidelijk te zien als je een foto of beelden neemt.
maar fysiek is er geen schade of stofdeeltje te zien op de camera. pas vandaag opgemerkt
telt dit voor garantie bij bol.com?
foto: http://i.imgur.com/eTtc7gx.jpg
de ronde donkere vlek rechtsboven (helemaal links is mn blad papier die donker is)
AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V
OK Thanks. I'll keep you posted.AmbroosV schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:42:
Het kan echt een hele tijd duren voor hij terug reageert op de forced reboot-combinatie (volume-up en power). 24u is aangeraden...
Verwijderd
@AmbroosV kan jij mij helpen? Toestel ligt nog bij Dynafix, ze willen me ook niet verder helpen. Of laten repareren of retour zenden. Heb enorme spijt dat ik van Apple ben overgestapt naar Sony. Alleen al hoe ze met je omgaan. Sony geeft aan dat spontaan barstende schermen geen bekend probleem zijn
Dat de achterkant niet in elke hoek exact even diep ligt kan voorkomen en verhoogt mogelijk het risico op spontane barsten. Mijn Z heeft ook een licht ongelijke achterkant.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Tnx! Wat raad je me nu aan? Weer contact opnemen met Sony? Ze willen me namelijk niet meer helpen of te woord staan!AmbroosV schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:45:
Zucht. Ik ga onze product manager nog eens aanspreken want het is echt wel een bekend probleem.
Dat de achterkant niet in elke hoek exact even diep ligt kan voorkomen en verhoogt mogelijk het risico op spontane barsten. Mijn Z heeft ook een licht ongelijke achterkant.
Dit doet me nog meer hopen dat mijn XZ vanzelf weer tot leven komt als ik hem eind van de middag van de lader haal.
Ik heb bv. ook het idee dat dat spontane "nergens meer op reageren" probleem ook groter is dan wat Sony je doet geloven.
De XZ begint in ieder geval, zo lees ik her en der, al een steeds meer discutabele reputatie te krijgen.....
Het probleem is vooral dat de telefoon gemarket is als een zeer betrouwbare, stevige en robuuste telefoon.eymey schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:00:
Belachelijk
Dit doet me nog meer hopen dat mijn XZ vanzelf weer tot leven komt als ik hem eind van de middag van de lader haal.
Ik heb bv. ook het idee dat dat spontane "nergens meer op reageren" probleem ook groter is dan wat Sony je doet geloven.
De XZ begint in ieder geval, zo lees ik her en der, al een steeds meer discutabele reputatie te krijgen.....
Lijkt helaas niet zo te zijn.
Verwijderd
NIet om je te vervelen, maar kun je hem vandaag een extra zetje geven inzake mijn situatie? Anders komt mijn telefoon morgen met 50 euro kosten terug mijn kant opAmbroosV schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:45:
Zucht. Ik ga onze product manager nog eens aanspreken want het is echt wel een bekend probleem.
Verwijderd

NOOIT. MEER. EEN. SONY.
Mensen die waar te klagen hebben, vind je sneller op het internet dan zondereymey schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:00:
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Nou ik heb dus ook her en der gelezen en onderzoek gedaan en idd alleen maar overgestapt van iPhone naar Sony omdat het een betrouwbare en stevige telefoon is. Nee hoor vergeet het maar! Dat een glasplaat zelfs kan verschuiven door enkele vallen heb ik dus nog nooit gehoord. Maar dit beweren ze dus wel bij het reparatiecentra van Sony. Het ergste vind ik dat mijn abonnement pas 20 dagen geleden is ingegaan en ik nog 2 jaar nog met zo'n toestel verder moet. Denk dat ik er zelfs niet meer mee durf te bellen als ie terug is. Voor mij dus ook NOOIT MEER EEN SONY!DutchManticore schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:03:
[...]
Het probleem is vooral dat de telefoon gemarket is als een zeer betrouwbare, stevige en robuuste telefoon.
Lijkt helaas niet zo te zijn.
Ik vind het zelfs meevallen eigenlijk hoe weinig problemen er zijn met de Z.CLB schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:08:
[...]
Mensen die waar te klagen hebben, vind je sneller op het internet dan zonder
Problemen zijn er met alle telefoons, ook met de Iphones die hier aangehaald worden.
K heb er zakelijk 5 terug moeten sturen wegens een enorme hoop dode pixels, home buttons die stopten met werken.... en dan daar bovenop ook nog eens dat gezeik met het beheer van bestanden, gebrek aan software integratie en het regime van Apple.
Voor mij juist nooit een Apple meer.
Sony mag het op een nette manier oplossen voor mij en pas als ze dat doen ga ik een probleem maken.
Verwijderd
Dat is het hem juist! Altijd een iPhone gehad en ook goede service van Apple gekregen. Ok je word er wel een beetje moe van om steeds je tlf ter reparatie aan te bieden maar het resultaat mag er dan ook wezen. (meerdere malen een toestel ter reparatie aangeboden en uiteindelijk een nieuwe in doos mogen ontvangen van Apple). Bij Sony gaat het anders, ik vind de Xperia Z een fantastisch toestel, ben er ook helemaal dol op maar met nooit meer een Sony bedoel ik dan ook echt de service en hoe je als klant wordt geholpen. Ze kijken niet naar de oorzaak maar naar het resultaat. Klanttevredenheid staat bij hun niet bepaald op nr 1 heb ik ervaren. Ik weet dat een gebroken scherm niet onder fabrieksgarantie gerepareerd kan worden maar het wordt wel een ander verhaal als de gebroken scherm is veroorzaakt door een glasplaat die er half uitsteekt. Dan moet men bij Sony niet gaan roepen dat het glasplaat scheef is gaan zitten door vallen of stoten. Het is tenslotte toch een kwalitatief goed toestel volgens de reclames of niet?DutchManticore schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:50:
Nuja, nooit meer een Sony vind ik nogal radicaal.
Problemen zijn er met alle telefoons, ook met de Iphones die hier aangehaald worden.
K heb er zakelijk 5 terug moeten sturen wegens een enorme hoop dode pixels, home buttons die stopten met werken.... en dan daar bovenop ook nog eens dat gezeik met het beheer van bestanden, gebrek aan software integratie en het regime van Apple.
Voor mij juist nooit een Apple meer.
Sony mag het op een nette manier oplossen voor mij en pas als ze dat doen ga ik een probleem maken.
Iemand een idee wat hier aan de hand is?
Het toestel is 1 x gevallen. Hierna zijn een paar hoekjes afgeschaafd en zie ik ook een zwart puntje/gaatje in elke foto die ik maak.
Ik zou dit graag oplossen, maar weet niet hoe.
[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 20-06-2013 14:10 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ja goed, nou zijn de winstmarges op de gehele reeks Sony producten nu ook wel iets lager dan dat ze dat bij Apple zijn. Bij Apple betaal je de hardware 2x, dus dan mag je ook verwachten dat je direct een vervangend toestel krijgt en dan doel ik op MBP's enzo.Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:59:
[...]
Dat is het hem juist! Altijd een iPhone gehad en ook goede service van Apple gekregen. Ok je word er wel een beetje moe van om steeds je tlf ter reparatie aan te bieden maar het resultaat mag er dan ook wezen. (meerdere malen een toestel ter reparatie aangeboden en uiteindelijk een nieuwe in doos mogen ontvangen van Apple). Bij Sony gaat het anders, ik vind de Xperia Z een fantastisch toestel, ben er ook helemaal dol op maar met nooit meer een Sony bedoel ik dan ook echt de service en hoe je als klant wordt geholpen. Ze kijken niet naar de oorzaak maar naar het resultaat. Klanttevredenheid staat bij hun niet bepaald op nr 1 heb ik ervaren. Ik weet dat een gebroken scherm niet onder fabrieksgarantie gerepareerd kan worden maar het wordt wel een ander verhaal als de gebroken scherm is veroorzaakt door een glasplaat die er half uitsteekt. Dan moet men bij Sony niet gaan roepen dat het glasplaat scheef is gaan zitten door vallen of stoten. Het is tenslotte toch een kwalitatief goed toestel volgens de reclames of niet?
Sony kan zeker wat van Apple leren, maargoed, ik heb zelf nog geen ervaring opgedaan maargoed.
Bij Sony roept men toch ook niet dat de glasplaat scheef zit door vallen of stoten? Dat doen de reparatiecentra. Ambroos heeft aangegeven dat het intern wel doorgegeven is, maar schijnbaar is de interne communicatie niet helemaal optimaal.
Ik ben geen fanboy, ik koop ook voor het eerst een Sony, na een Iphone 4s, Galaxy S2, Galaxy S3 enzo maar ik wacht het gewoon even af.