Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:36

Fordox

00101010

dien je klacht schriftelijk in, kunnen ze het nooit verkeerd interpreteren ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fordox schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:37:
dien je klacht schriftelijk in, kunnen ze het nooit verkeerd interpreteren ;)
Een eigen brief bijvoegen bij het insturen van de telefoon bedoel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Is je telefoon gemaakt, duurt het alsnog lang voordat je 'm weer terug hebt. :O
(Zit al bijna een maand zonder)

Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 29-5-2013 21:24:46
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 29-5-2013 21:27:59
Reparatie ETD - Reparatie gereed 29-5-2013 21:30:41
Logistiek - Product klaar voor retourzending 30-5-2013 22:47:23
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:40:
[...]

Een eigen brief bijvoegen bij het insturen van de telefoon bedoel je dan?
Dynafix stuurt 'm naar Teleplan, dus als 'ie daar is zou ik gewoon even chatten met Sony Chat Support. Die kunnen dan vast wel even contact opnemen met Teleplan.

[ Voor 38% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-05-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:43
Ik zou er zowieso een brief bij doen met het verhaal. Bij Dynafix werd dit ook aangeraden. Dynafix was ook heel stellig aan de telefoon bij mij: "Als er een barst in het scherm zit wordt het nooit onder garantie gemaakt". Maar Dynafix is volgens mij nog niet echt op de hoogte van het XZ verhaal, dus ik heb hem gewoon opgestuurd. Het gaat er gewoon om wat het onderzoek bij het reparatiecentrum van Sony uitwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:28:
Ik zou er zowieso een brief bij doen met het verhaal. Bij Dynafix werd dit ook aangeraden. Dynafix was ook heel stellig aan de telefoon bij mij: "Als er een barst in het scherm zit wordt het nooit onder garantie gemaakt". Maar Dynafix is volgens mij nog niet echt op de hoogte van het XZ verhaal, dus ik heb hem gewoon opgestuurd. Het gaat er gewoon om wat het onderzoek bij het reparatiecentrum van Sony uitwijst.
Maar hoe komt mijn telefoon dan bij Sony terecht als ze hem bijv. naar Dynafix toesturen? Zit het reparatiecentrum van Sony in Dynafix? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Als T-Mobile hem naar Dynafix toestuurt, dan sturen zij hem door naar Teleplan en die mogen Sony's repareren. Ik raad je aan om even dit topic door te lezen. Het is niet heel lang en eigenlijk staan al je vragen er wel in beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:45

Grannd

da Granndest

Ik heb een probleempje met mijn Xperia Z, het lijkt erop dat de earspeaker (bovenin de voorkant) het tijdens bellen soms laat afweten.
Als ik iemand bel hoor ik de telefoon soms 1 of 2 keer overgaan, en dan helemaal niks meer, het telefoongesprek loopt gewoon door en de andere kant van de lijn kan mij wel gewoon horen maar ik hoor dus niks. Als ik de speakerphone aanzet kan ik de andere lijn wel weer gewoon horen.
Gisteravond heb ik een paar keer achter elkaar een gesprek gestart en ontvangen en bleven de gesprekken helemaal goed voor minimaal 40 seconden per gesprek totdat ik ophing, nu probeerde ik vandaag weer iemand te bellen en viel het geluid weer weg totdat ik de speakerphone aanzette.
Ik heb in het servicemenu (grappig te checken *#*#7378423#*#*) de earspeaker een paar keer uitgeprobeerd en daar blijft hij altijd werken dus het lijkt erop dat het alleen bij bellen is dat hij problemen geeft.
Ik heb weinig trek in een factory reset, maar als jullie geen ideeën hebben over de oorzaak/oplossing zal dat de volgende oplossing zijn die ik ga proberen...
Stom genoeg ben ik mijn bon trouwens kwijt geraakt, hebben jullie een idee of Sony daar moeilijk over doet kwa fabrieksgarantie? Het toestel is natuurlijk sowieso nog geen jaar oud, heb hem zelf nu ongeveer een maand.

Edit: Net nog een beetje in het service menu gekloot, toen viel die ook soms weg. Heb nu ondervonden dat als hij uitvalt en je drukt op de bovenkant bij elkaar hij het weer doet. Waarschijnlijk los contactje oid dus :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Grannd op 31-05-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grannd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:02:
Ik heb een probleempje met mijn Xperia Z, het lijkt erop dat de earspeaker (bovenin de voorkant) het tijdens bellen soms laat afweten.
Als ik iemand bel hoor ik de telefoon soms 1 of 2 keer overgaan, en dan helemaal niks meer, het telefoongesprek loopt gewoon door en de andere kant van de lijn kan mij wel gewoon horen maar ik hoor dus niks. Als ik de speakerphone aanzet kan ik de andere lijn wel weer gewoon horen.
Gisteravond heb ik een paar keer achter elkaar een gesprek gestart en ontvangen en bleven de gesprekken helemaal goed voor minimaal 40 seconden per gesprek totdat ik ophing, nu probeerde ik vandaag weer iemand te bellen en viel het geluid weer weg totdat ik de speakerphone aanzette.
Ik heb in het servicemenu (grappig te checken *#*#7378423#*#*) de earspeaker een paar keer uitgeprobeerd en daar blijft hij altijd werken dus het lijkt erop dat het alleen bij bellen is dat hij problemen geeft.
Ik heb weinig trek in een factory reset, maar als jullie geen ideeën hebben over de oorzaak/oplossing zal dat de volgende oplossing zijn die ik ga proberen...
Stom genoeg ben ik mijn bon trouwens kwijt geraakt, hebben jullie een idee of Sony daar moeilijk over doet kwa fabrieksgarantie? Het toestel is natuurlijk sowieso nog geen jaar oud, heb hem zelf nu ongeveer een maand.

Edit: Net nog een beetje in het service menu gekloot, toen viel die ook soms weg. Heb nu ondervonden dat als hij uitvalt en je drukt op de bovenkant bij elkaar hij het weer doet. Waarschijnlijk los contactje oid dus :'(
Over die garantie, nee eigenlijk niet aangezien het toestel pas "net" uit is. Stel ik zou het over 2 jaar kopen dan hebben de eerste paar Z dus eigenlijk geen garantie meer, dan stel ik me voor zou sony wel voor om een bon vragen.

Tja, weinig trek in een factory reset. Valt er niet veel aan te doen. Volgende keer back up's maken. Of hopen dat bij een volgende update het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ik bestel vaak online, heb ik mijn factuur altijd in mn mailbox.
volgens mij kom je ver genoeg met je IMEI nummer voor garantie.

een factory reset verhelpt geen los contactje ;) word een rma dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:45

Grannd

da Granndest

Jep daar was ik al bang voor, ga net een weekendje weg dus ff aankloten, daarnet viel hij tijdens het gesprek weer weg en door de telefoon hard tegen mijn oor aan te duwen kwam het geluid weer terug 8)7, hopen dat het makkelijk te fixen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinh!
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 12:14
Net gesproken met Xperia Care via chat om te vragen of hij het er mee eens was dat er meer dan 3 dode pixels in scherm zit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FMYntHD.png

Desbetreffende fotos
http://i.imgur.com/Imb2WZk.jpg
http://i.imgur.com/A8wJN9B.jpg

Tja, ik twijfel nu echt om het op te sturen aangezien niemand me kan garanderen dat het scherm wordt vervangen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:40

RobertowNL

For your gear!

Als ik zo kijk tel ik er 4, lijkt mij voldoende dus :) Gewoon opsturen en wachten (waarschijnlijk lang wachten :P).

Bij mijn Xperia S hebben ze ook niet moeilijk gedaan en ook gewoon gerepareerd. Had bij dat toestel bijna geen gele vlekken. Helaas moest het door een tekort aan onderdelen wel een eeuwigheid duren, maar dat is uiteindelijk ruim gecompenseerd.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinh!
Helaas had ik mijn Xperia Z 3 weken geleden al opgestuurd voor reparatie voor de dode pixels (zie vorige posts) en hadden ze alleen een software update gedaan.

Ik gebruik nu momenteel mijn Xperia S die ik trouwens ook nog moet laten repareren ivm gele vlekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinh! schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:53:
Tja, als ik eenmaal weet dat ik dode pixels heb dan vallen ze continu op en dat is irriterend. :/
Ik kan me niet voorstellen dat je die ziet met een normale achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinh!
Helaas kan ik ze ook zien met een standaard xperia achtergrond.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3jpJ2eJl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/12I6fJNl.jpg

Voornamelijk de witte is erg duidelijk te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinh! schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:34:
Helaas kan ik ze ook zien met een standaard xperia achtergrond.

[afbeelding]

[afbeelding]

Voornamelijk de witte is erg duidelijk te zien.
Die witte is inderdaad dominant aanwezig. Die andere zie je, als je het niet weet, amper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinh!
Klopt, de witte valt meer op omdat het waarschijnlijk 2 pixels naast elkaar zijn(en de kleur) want voor de ander pixels moet je goed zoeken om ze te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06
Mijn Z heeft vanaf vandaag een gele vlek/ streep links onder in beeld. Dat wordt terug naar T-Mobile ben ik bang, zo irritant.

Vrees het ergste als ik de wachttijden zie en in welke staat ik het toestel terug krijg. Ik heb het toestel wel met zijn waterbestendigheid terug nodig namelijk.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdouble
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 15:58
AmbroosV schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 12:57:
Probeer hiermee eens:
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/

Gewoon de stappen volgen. Dat is ook de tool die ze je gaan sturen.
Thx, heeft inderdaad geholpen, alles werkt weer perfect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Bij mij nog geen vooruitgang in de schermreparatie, bij anderen wel? Je zou haast denken dat de onderdelen nog gemaakt moeten worden ofzo:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vandaag m'n Z opgehaald bij de Vodafone winkel. Geen vlekje meer zichtbaar op foto's en video's. Nog niet bekend of ze het scherm ook hebben vervangen. Nu backup aan het terugzetten vanaf SD kaart.

Edit: scherm is niet vervangen, zelfde dead/hot pixel is nog aanwezig.

[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 04-06-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaah
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07-2024
Ha allen,

Inmiddels ongeveer 2 maanden in bezit van een xperia Z. Prima toestel, even wat geneuzel met batterij maar daar zal wel een update voor komen.

Nu stap ik in mn auto rij een stukje stap uit en pak mn xperia uit mn broekzak. Blijkt tot mij grote verbazing dat er een barst in het scherm zit. zie foto's. https://www.dropbox.com/sh/3mbpwbkfmsqxjkh/wCRkSDpoyR
Het is zo dat het begon met 1 barst waarna er meerdere volgden.

Zoals te zien is zit er een klein maantje onderin. Lijkt op impact punt maar daar ben ik me totaal niet bewust van geweest. Wat ook te zien is dat de plastic rand totaal geen schade heeft op dat punt. MAW mocht er impact zijn geweest kwam het niet van de zijkant, komt het van de bovenkant zou het er toch wat anders uit zien lijkt mij + dan is er aardig gemikt doordat de plastic rand ook niet aan de bovenkant beschadigd is.

Ik denk dat er een spontane barst is ontstaan welke het scherm heeft verzwakt, meer barsten veroorzaakt heeft en op 1 centraal punt bijeengekomen is waardoor het er gebladderd uitziet.

Hoewel het er eigenlijk anders uitziet ben ik me totaal niet bewust van het ergens tegen aanstoten of iets dergelijks. Telefoon bij 4 launch gekocht welke uiteraard zo min mogelijk voor me gaan doen.

Graag even jullie mening, garantie te proberen of echt kansloos.

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Tjaah schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:03:
Ha allen,

Inmiddels ongeveer 2 maanden in bezit van een xperia Z. Prima toestel, even wat geneuzel met batterij maar daar zal wel een update voor komen.

Nu stap ik in mn auto rij een stukje stap uit en pak mn xperia uit mn broekzak. Blijkt tot mij grote verbazing dat er een barst in het scherm zit. zie foto's. https://www.dropbox.com/sh/3mbpwbkfmsqxjkh/wCRkSDpoyR
Het is zo dat het begon met 1 barst waarna er meerdere volgden.

Zoals te zien is zit er een klein maantje onderin. Lijkt op impact punt maar daar ben ik me totaal niet bewust van geweest. Wat ook te zien is dat de plastic rand totaal geen schade heeft op dat punt. MAW mocht er impact zijn geweest kwam het niet van de zijkant, komt het van de bovenkant zou het er toch wat anders uit zien lijkt mij + dan is er aardig gemikt doordat de plastic rand ook niet aan de bovenkant beschadigd is.

Ik denk dat er een spontane barst is ontstaan welke het scherm heeft verzwakt, meer barsten veroorzaakt heeft en op 1 centraal punt bijeengekomen is waardoor het er gebladderd uitziet.

Hoewel het er eigenlijk anders uitziet ben ik me totaal niet bewust van het ergens tegen aanstoten of iets dergelijks. Telefoon bij 4 launch gekocht welke uiteraard zo min mogelijk voor me gaan doen.

Graag even jullie mening, garantie te proberen of echt kansloos.

MVG
spontaan gebarsten schermen zijn helaas veel voorkomend.
moet je even AmbroosV voor dm'en ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
Je kan proberen, maar aangezien er duidelijk schade is aan de kunststof behuizing die door schokken veroorzaakt is (dat spul is vrij stevig) is de kans klein dat ze 'm onder garantie gaan repareren. Spontane barsten worden gemaakt wanneer er aan de rest van het frame geen impactpunten zichtbaar zijn.

Maak daarom ook altijd voor je je toestel gaat opsturen eerst detailfoto's waarop alle randen duidelijk zichtbaar zijn om te voorkomen dat eventuele onderweg opgelopen schade je in de problemen brengt.

De eerste stap is altijd inzenden voor reparatie via de plaats van aankoop, met duidelijke vermelding op de reparatiebon dat het gaat om een spontane barst. Als je daarmee problemen hebt of wanneer je wil vragen wat de status van je reparatie is neem je best contact op met Xperia Care.

Als zelfs dat geen oplossing heeft geboden, stuur me dan een DM met je IMEI, de foto's en de stappen die je al hebt ondernomen en dan stuur ik het even hogerop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange76
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Mijn XperiaZ is door CoolBlue omgeruild voor een open doos model. op deze telefoon zat nog in de orginele scherm folie en had alleen in de vitrine gelegen en nog niet aangestaan. kortom Nieuw.

Gelukkig alles netjes onder garantie vervangen.

Hopelijk geen spontane barsten meer.

Ambroos bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn Wifi-op-locatiebasis functioneert niet goed. Ik krijg steeds de melding dat ik hem beter aan kan zetten, maar hij staat standaard aan. Ook het handmatig uit-en-aanzetten van via dat grijze balkje of via het instellingenmenu helpt dan niet. Ondertussen krijg ik dan ook de melding dat mijn wifi voor niks aan staat terwijl ik hem niet gebruik of juist dat ik geen verbinding kan maken met google play (op zulke momenten staat hij ineens uit als er wel wifi beschikbaar is, of juist aan als er geen wifi beschikbaar is).

Hierdoor gaat mijn telefoon in elk geval minder lang mee en het is behoorlijk frustrerend. Toen ik mijn telefoon net in mijn bezit had, werkte dit gewoon probleemloos.

Iemand ideeën?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
@Dj-sannieboy: mooi dat je hem terughebt! Heeft wel lang geduurd zeg... Slim dat je een backup hebt gemaak; dat ben ik vergeten. Maarja, ik had hem toch pas 7 dagen, dus dat maakt niet veel uit ;)

@Delange: Goede service van CoolBlue! Ik hoop voor je dat deze XZ het langer uithoudt.

@Tjaah: ik vind vooral op deze foto de rand er redelijk gebutst uitzien: https://www.dropbox.com/s...2013-06-03%2012.24.36.jpg
Ik ben bang dat als je het zo opstuurt dat je dan geen garantie gaat krijgen. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen! Houd er wel rekening mee dat je je telefoon een maand oid kwijt bent.

@Danner001: hoe is het bij jou uiteindelijk afgelopen? Heb je de 377 euro betaald?

edit: bij mij zijn ze nog op 1 onderdeel aan het wachten dat vorige week besteld is...

[ Voor 5% gewijzigd door E-Hoog op 05-06-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaah
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07-2024
@ambroosV: Bedankt! ik ga er mee aan de slag...

[quote]E-Hoog schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:00:
@Tjaah: ik vind vooral op deze foto de rand er redelijk gebutst uitzien: https://www.dropbox.com/s...2013-06-03%2012.24.36.jpg
Ik ben bang dat als je het zo opstuurt dat je dan geen garantie gaat krijgen. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen! Houd er wel rekening mee dat je je telefoon een maand oid kwijt bent.

Idd, het ziet er op de foto veel erger uit als int echt... vanaf dit punt komt geen een barst dus heeft niet voor de problemen gezorgd.

ik heb een RMA ingediend bij 4launch vandaag opsturen. nog wel even proberen een backup te maken maar wordt wss moeilijk omdat ik het scherm niet meer kan bedienen... Heb geen USB-OTG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

E-Hoog schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 09:00:
@Dj-sannieboy: mooi dat je hem terughebt! Heeft wel lang geduurd zeg... Slim dat je een backup hebt gemaak; dat ben ik vergeten. Maarja, ik had hem toch pas 7 dagen, dus dat maakt niet veel uit ;)

@Delange: Goede service van CoolBlue! Ik hoop voor je dat deze XZ het langer uithoudt.

@Danner001: hoe is het bij jou uiteindelijk afgelopen? Heb je de 377 euro betaald?

edit: bij mij zijn ze nog op 1 onderdeel aan het wachten dat vorige week besteld is...
Bijna een maand, maar het gaat dan ook omslachtig via dynafix naar teleplan en er zaten wat feestdagen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een scheur in het scherm van mijn sony xperia z. Een maand oud en super zuinig op.
De scheur loopt van boven (speaker) naar links (3 cm lager) en rechts onder naar mijn scherm (3 cm van onder).
Heb het toestel niet laten vallen.
Kan ik het beste naar de vodafone shop of via sony facebook?
Jammer idd van zo'n duur (robuust) toestel.

Mijn vorige htc desire s is meegegaan met backpacken en tig keer gevallen en werkt nog prima. Mijn verwachtingen bij dit toestel waren aanzienlijk hoger!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Helaas, welkom bij de club... Je zou inderdaad verwachten dat als ze een telefoon waterdicht maken dat hij ook wel tegen een stootje kan. Ik hoop nog steeds dat we gewoon een slechte versie troffen. Drie vrienden van me hebben ook een xz en die gaan over het algemeen niet heel zuinig om met hun telefoons. En die doen het nog prima :)

Anyway, waar heb je hem gekocht? Daar moet je even nagaan waar je hem heen moet brengen/sturen. Stuur een brief mee met al je gegevens, foto's van de telefoon en de barst en een goede klachtomschrijving. Als er verder geen zichtbare valschade is dan maken ze hem waarschijnlijk onder garantie.

Laat je ook vooral niet ontmoedigen door medewerkers van de winkel e.d. dat een barst nooit onder garantie valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 18:17:
Je kan proberen, maar aangezien er duidelijk schade is aan de kunststof behuizing die door schokken veroorzaakt is (dat spul is vrij stevig) is de kans klein dat ze 'm onder garantie gaan repareren. Spontane barsten worden gemaakt wanneer er aan de rest van het frame geen impactpunten zichtbaar zijn.

Maak daarom ook altijd voor je je toestel gaat opsturen eerst detailfoto's waarop alle randen duidelijk zichtbaar zijn om te voorkomen dat eventuele onderweg opgelopen schade je in de problemen brengt.

De eerste stap is altijd inzenden voor reparatie via de plaats van aankoop, met duidelijke vermelding op de reparatiebon dat het gaat om een spontane barst. Als je daarmee problemen hebt of wanneer je wil vragen wat de status van je reparatie is neem je best contact op met Xperia Care.

Als zelfs dat geen oplossing heeft geboden, stuur me dan een DM met je IMEI, de foto's en de stappen die je al hebt ondernomen en dan stuur ik het even hogerop.
Beste AmbroosV,

Ik krijg nu onderstaande mail van T-Mobile:
Geachte heer/mevrouw,

Op 7 juni 2013 is uw mobiele telefoon door T-Mobile ontvangen voor reparatie. Uw mobiele telefoon is inmiddels geïnspecteerd door onze technici en deze hebben geconstateerd dat de garantietermijn van uw mobiele telefoon inmiddels is verlopen. Om deze reden kan het defect niet kosteloos binnen de garantie gerepareerd worden.

T-Mobile kan uw mobiele telefoon wel tegen betaling buiten de garantie laten repareren. Voor de reparatie van uw mobiele telefoon brengt TMobile dan reparatiekosten in rekening van € 230,13 (incl. btw). Voor dit bedrag wordt uw mobiele telefoon vakkundig gerepareerd door onze gecertificeerde technici en wordt de nieuwste beschikbare software op uw mobiele telefoon geïnstalleerd. Op de reparatie van het defect geven wij standaard 3 maanden garantie.
Ik zou niet weten hoe mijn telefoon buiten de garantietermijn van een wettelijk JAAR is gekomen terwijl de telefoon nog geen jaar op de markt is _O- Maar dat klopt dus simpelweg gewoon niet. Ik heb hem nog geen 2,5 maand in mijn bezit.

Ik had al eerder contact met je opgenomen over het spontaan gebarsten scherm en heb veel foto's gemaakt. Moet ik deze naar je toesturen samen met de IMEI code, of moet ik eerst maar eens bellen met T-mobile hoe ze in godsnaam erbij komen dat de garantietermijn verlopen is?

De telefoon gaat trouwens naar Dynafix staat er (of is daar al? :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Je kan best navraag doen bij Xperia Care. Zij hebben rechtstreeks inzicht in de dossiers van de servicecentra en kunnen het per geval bekijken. Als er echt daarna geen oplossing is kan ik het hogerop laten navragen. Mijn contactpersoon is echter al een tijdje afwezig wegens ziekte dus deze week kan ik waarschijnlijk niets meer doen.

Het klopt in ieder geval niet wat ze zeggen, zolang er geen duidelijke valschade is zouden spontane barsten vrijwel altijd gerepareerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 19:46:
Je kan best navraag doen bij Xperia Care. Zij hebben rechtstreeks inzicht in de dossiers van de servicecentra en kunnen het per geval bekijken. Als er echt daarna geen oplossing is kan ik het hogerop laten navragen. Mijn contactpersoon is echter al een tijdje afwezig wegens ziekte dus deze week kan ik waarschijnlijk niets meer doen.

Het klopt in ieder geval niet wat ze zeggen, zolang er geen duidelijke valschade is zouden spontane barsten vrijwel altijd gerepareerd moeten worden.
Ik heb geduld! ;). Morgen even Xperia Care een chatberichtje e doen. Alvast hartelijk dank weer he jongen. Als deze ramp over is ga ik eens een mooie krat bier jouw kant opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:42:
[...]

Beste AmbroosV,

[...]

Ik zou niet weten hoe mijn telefoon buiten de garantietermijn van een wettelijk JAAR is gekomen terwijl de telefoon nog geen jaar op de markt is
Garantie termijn = 2-jaar

Vind het bizar, mijne is nu al meer dan een maand onderweg, hoe moelijk kan het zijn ?Vind dat ze hem dan maar moeten swappen als ze hem niet op redelijke termijn kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu dus begrepen dat het reparatiecentrum aangeeft dat er sprake is van gebruikersschade 8)7.

Dat-is-het-dus-echt-gewoon-niet. Het toestel ziet er perfect uit, nog geen putje in de zijbezels te zien en altijd in de binnenzak van een colbertje in de beschermende case.

AmbroosV, help! Wat nu? Ze geven aan dat ik contact moet opnemen met T-mobile, maar die gladjakkers weigeren simpelweg voor me op te komen en geven aan dat zij ook vinden dat er sprake is van val-, stoot- of drukschade. Er wordt elke keer zo'n standaard scriptriedeltje over de telefoon afgewerkt. *Zucht*

Wederom T-Mobile maar eens bellen dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik kan op dit moment niemand met de juiste bevoegdheden bereiken, het is een klein team bij Sony Mobile NL en er zijn een paar mensen afwezig wegens ziekte. Je kan best via Xperia Care contact opnemen en vermelden dat het om een spontane barst gaat, zij zouden ook met een oplossing moeten kunnen komen.

Ik ga in ieder geval wel zo snel mogelijk melden dat de servicecentra het niet doen zoals het hoort. Ze zijn op de hoogte van het probleem met spontaan barsten maar lijken er toch nog steeds vanuit te gaan dat het om gebruikersschade gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 10:43:
Ik kan op dit moment niemand met de juiste bevoegdheden bereiken, het is een klein team bij Sony Mobile NL en er zijn een paar mensen afwezig wegens ziekte. Je kan best via Xperia Care contact opnemen en vermelden dat het om een spontane barst gaat, zij zouden ook met een oplossing moeten kunnen komen.
:D Dat heb ik net gedaan lieverd ;).

Gewoon even bellen dan, kijken of ik een andere medewerker aan de lijn krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 18:42:
[...]

Beste AmbroosV,

[...]

Ik zou niet weten hoe mijn telefoon buiten de garantietermijn van een wettelijk JAAR is gekomen terwijl de telefoon nog geen jaar op de markt is _O- Maar dat klopt dus simpelweg gewoon niet. Ik heb hem nog geen 2,5 maand in mijn bezit.

Ik had al eerder contact met je opgenomen over het spontaan gebarsten scherm en heb veel foto's gemaakt. Moet ik deze naar je toesturen samen met de IMEI code, of moet ik eerst maar eens bellen met T-mobile hoe ze in godsnaam erbij komen dat de garantietermijn verlopen is?

De telefoon gaat trouwens naar Dynafix staat er (of is daar al? :? )
Uit de garantie, moet hij al minimaal 2 jaar oud zijn. Toen stond er nog SonyEricsson op. Heb je misschien een nostalgisch logo er op geplakt? 8)7 wat een oenen daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: T-Mobile net aan de lijn gehad. Eindelijk doorgezet. Meneer gaat even contact opnemen met Dynafix om een betere argumentatie te krijgen waarom dit toestel nou niet onder de garantie valt. "Garantietermijn" kan daarin niet het juiste woord zijn.

Ontzettend vriendelijke man. Hoop dat dit in ieder geval meer duidelijkheid oplevert... En uiteindelijk de reparatie van mijn toestel onder garantie :( Baal nog steeds dat een zekere mevrouw me min of meer gewoon voor leugenaar uitmaakte aan de telefoon, "want barsten ontstaan niet zomaar en u moet niet denken dat we gek zijn hier" (let op de citaathaakjes: een citaat ja. ;( )

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Nu ben ik toch wel heel benieuwd hoe jouw schade eruit ziet. Kun je eens een foto plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 16:11:
Edit: T-Mobile net aan de lijn gehad. Eindelijk doorgezet. Meneer gaat even contact opnemen met Dynafix om een betere argumentatie te krijgen waarom dit toestel nou niet onder de garantie valt. "Garantietermijn" kan daarin niet het juiste woord zijn.

Ontzettend vriendelijke man. Hoop dat dit in ieder geval meer duidelijkheid oplevert... En uiteindelijk de reparatie van mijn toestel onder garantie :( Baal nog steeds dat een zekere mevrouw me min of meer gewoon voor leugenaar uitmaakte aan de telefoon, "want barsten ontstaan niet zomaar en u moet niet denken dat we gek zijn hier" (let op de citaathaakjes: een citaat ja. ;( )
klacht indienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pprs schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 10:54:
[...]

Nu ben ik toch wel heel benieuwd hoe jouw schade eruit ziet. Kun je eens een foto plaatsen?
Doe ik even niet als je het goed vind (je weet maar nooit wie hier meerleest), maar AmbroosV kan getuigen dat er totaal geen schade te zien is aan de shatter-proof sticker, noch de zijkanten van de telefoon, noch de opstaande rand. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij wie? T-Mobile? En met wat erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 13:04:
[...]

Bij wie? T-Mobile? En met wat erin?
bij de afdeling van die vrouw met de klacht dat je niet serieus werd genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Shiit. De mijne is net ook spontaan gebarsten!
Ik had hem in de auto aan de lader liggen, loop de C1000 in, kom terug en hij is stuk.

Voordat ik de winkel inliep auto-update aangezet in Google Play.
Er moesten 15 of wat apps geupdate worden, en ik dacht dat kan hij dan mooi even doen terwijl ik in de winkel ben. Het scherm was toen nog niet gebarsten, ik heb in de rij gestaan, afgerekend en toen ik terug in de auto kwam wilde ik kijken hoe ver hij was met updaten.

Merk ik dat het scherm ineens niet of slecht op input reageerde, blijkt het hele ding dus van rechts naar links gebarsten te zijn! Ik snap er niets van, hij zat zelfs in het hoesje!

Is dit een bekend probleem?! En wat moet ik nu doen.
Telefoon is gekocht bij The Phone House.

Even aanvullend.... de telefoon zit ALTIJD in een hoesje en is nog nooit gevallen.
De barst zit van rechts (meerdere kleine scheurtjes) naar links (twee scheuren).
Ik heb dit nog nooit meegemaakt, elke telefoon die ik ooit gehad heb, heb ik nadertijd voor een mooie prijs kunnen doorverkopen omdat ik er extreem zuinig op ben.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchManticore op 13-06-2013 21:03 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Je kan je telefoon gewoon binnenbrengen bij The Phone House om te laten repareren. Het servicecentrum is op de hoogte van het probleem met het spontaan barsten en zal de telefoon ook onder garantie repareren als er geen verdere valschade zichtbaar is. Laat wel door de winkelmedewerker duidelijk vermelden op de reparatiebon dat het om een spontane barst gaat.

Neem voor de zekerheid wel eerst foto's waarop de barsten en de rand (voor- en achterkant) goed zichtbaar zijn en ook minstens één foto met het IMEI-nummer op de onderkant duidelijk leesbaar, om beschadigingen tijdens het transport uit te kunnen sluiten.

Bij vragen tijdens de reparatie kan je best contact opnemen met Xperia Care. Zij kunnen rechtstreeks in het systeem van Teleplan om alles op te volgen.

Moesten er problemen optreden bij de reparatie (bijvoorbeeld een constatering dat de schade toch niet spontaan zou zijn), stuur me dan even een bericht met de foto's en je IMEI en dan doe ik wat ik kan om je probleem op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
AmbroosV schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:18:
Je kan je telefoon gewoon binnenbrengen bij The Phone House om te laten repareren. Het servicecentrum is op de hoogte van het probleem met het spontaan barsten en zal de telefoon ook onder garantie repareren als er geen verdere valschade zichtbaar is. Laat wel door de winkelmedewerker duidelijk vermelden op de reparatiebon dat het om een spontane barst gaat.

Neem voor de zekerheid wel eerst foto's waarop de barsten en de rand (voor- en achterkant) goed zichtbaar zijn en ook minstens één foto met het IMEI-nummer op de onderkant duidelijk leesbaar, om beschadigingen tijdens het transport uit te kunnen sluiten.

Bij vragen tijdens de reparatie kan je best contact opnemen met Xperia Care. Zij kunnen rechtstreeks in het systeem van Teleplan om alles op te volgen.

Moesten er problemen optreden bij de reparatie (bijvoorbeeld een constatering dat de schade toch niet spontaan zou zijn), stuur me dan even een bericht met de foto's en je IMEI en dan doe ik wat ik kan om je probleem op te lossen!
Bedankt voor je snelle reactie Ambroos!
Ik ga nu direct foto's maken van het toestel rondom. Ik ben overtuigd van dat de schade spontaan is.
Het toestel zit permanent in een dikke flap-cover hoes dus en hij is verder nog nooit gevallen ofzo.

Echt heel apart. Ik ga je advies opvolgen en morgen even The Phone House bezoeken en je verdere advies in acht nemen. Ik hou het topic hier op de hoogte over de verdere afhandeling van zowel The Phone House als eventueel Sony zelf.

Dit is mijn eerste high-end Sony, na mijn K800i, en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
We gaan eens even kijken hoe het allemaal opgelost wordt.

Bedankt!

Edit://
Ik heb ook nooit de shatterprotector verwijderd, gelukkig achteraf.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

DutchManticore schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:43:
Shiit. De mijne is net ook spontaan gebarsten!
Hoe oud is jouw XZ?
Mijne is al gestuiterd dus ik heb al dutjes in de rand dus ik heb geen zin in verassingen na 3 maanden

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Humma Kavula schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 21:39:
[...]

Hoe oud is jouw XZ?
Mijne is al gestuiterd dus ik heb al dutjes in de rand dus ik heb geen zin in verassingen na 3 maanden
Factuurdatum van de mijne is van 1 maart 2013.
Mijne is nog nooit gevallen, en ik heb ook geen enkele deukjes in de rand of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
[...]

Hoe oud is jouw XZ?
Voor mij geldt hetzelfde. Ik heb hem vanaf dag 1 dat hij hier verkrijgbaar was en heb hem vorige maand ook 1 keer laten vallen. Alle hoekjes zijn bij mij beschadigd. Vind het zelf niet zo'n probleem want het valt niet op.
Wel heb ik pas geleden goede foto's gemaakt van de beschadigingen waarop is te zien dat beide glasplaten nog heel zijn. Dus dat als hij barst ik aan kan tonen dat dit niet direct gevolg is van de val een tijd terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

cordonbleu schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:10:
[...]
Wel heb ik pas geleden goede foto's gemaakt van de beschadigingen waarop is te zien dat beide glasplaten nog heel zijn. Dus dat als hij barst ik aan kan tonen dat dit niet direct gevolg is van de val een tijd terug.
Scherp! Morgen ook maar even doen.
@ Ambroos, ik neem aan dat dan de garantie gewoon wel werkt?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Humma Kavula schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 22:13:
[...]

Scherp! Morgen ook maar even doen.
@ Ambroos, ik neem aan dat dan de garantie gewoon wel werkt?
Geen idee, kans is klein. Ze geven dan waarschijnlijk aan dat eerdere valschade de kans vergroot.

Ze zijn op dit moment nog steeds wat te streng in het servicecentrum, maar onze technical product manager is ondertussen al twee weken afwezig. Wanneer hij terug is kan ik het eens laten navragen, want ze moeten wat minder moeilijk doen. (persoonlijke mening dit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:31
Grote kans dat ze het inderdaad alsnog op valschade gooien als die van mij nu spontaan zou breken. Maar niet geschoten is altijd mis. Aan de andere kant is het glas bij mij aan beide kanten nog gaaf en dit is ook duidelijk te zien op de foto's. Dus zou het toch vreemd vinden als het geen garantie zou zijn, aangezien de val er niet mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe oud is jouw XZ?
Mijn xperia Z is gevallen op een halter van me en zit beneden een putje in de skelet, niet storend maar nu moet ik wel erg uitkijken met verdere schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

neem een verzekering ;) die 40 euro per jaar (bij unive) is het wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Ok, het volgende probleem.
Het scherm is gebarsten, en daardoor werkt het touchscreen ook niet meer...

Ik kan dus de pincode van m'n sim niet invoeren, en schijnbaar kun je dan ook niet via usb toegang krijgen tot het geheugen.

Ik kan m'n data dus niet backuppen, of is daar een manier voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Opstarten zonder SIM, als je geen andere screen lock dingen hebt zit je dan zo in je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijme94
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Hallo,

Mijn Z had ineens vorige week ook een gebarsten scherm, gewoon spontaan, ik zat aan de tafel te eten. Heb deze topic doorgelezen en de mobiel weg laten sturen voor garantie. (Wat vrij moeilijk ging, de Vodafone en Belcompany wouden de mobiel niet aannemen zonder dat ik direct 35 moest betalen. De derde zaak waar ik langs ben gegaan, De Ruijter mobiel deed nergens moeilijk over gelukkig.) Maandag opgestuurd en vandaag een nieuwe Xperia Z kunnen ophalen. Denk dat Sony het door heeft:p
Heb aan de medewerker die de mobiel ging opsturen gevraagd of die dit bij beschrijving erbij wou schrijven: "Spontaan gebarsten display scherm".

Mvg, Thijme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
AmbroosV schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 12:58:
Opstarten zonder SIM, als je geen andere screen lock dingen hebt zit je dan zo in je systeem.
Dat is gelukt! Geweldig, erg fijn dat je zo helpt. Ben erg dankbaar Ambroos.

Minder dankbaar ben ik voor de tot nu toe belabberde support van The Phone House.
Ik heb daar destijds aan de balie 659 euro gepind en nu ik dit probleem heb word ik nu niet een, twee, drie goed geholpen.

Ben net in de winkel geweest en daar beweerde de jongen achter de balie nog nooit iets van dit probleem te hebben gehoord. Zijn collega wist ook van niets.

Na aandringen ging hij dan toch even rondbellen, geen idee waar naartoe. Hij was even in gesprek (liep bij de balie weg, en ging een hokje in) en kwam daarna terug met dat het daar ook onbekend was en dat hij dus dacht dat ik waarschijnlijk valschade probeerde te repareren middels de garantie. Dit zei hij niet met zoveel woorden, maar liet het wel doorschemeren.

Toen ik zei dat meer mensen het probleem hadden, ging hij op internet zoeken. Meneer was even aan het scrollen en ik moest tot twee keer toe vragen of hij wat gevonden had. "Ja, hier op het forum van de Hi staan ook wat meldingen". Ik helemaal blij maar meteen daarna vervolgt hij de zin met "maar daar kan ik niks mee."

Ik heb gevraagd of hij Sony Care wilde bellen, maar daar had hij ook niets aan zei hij.

Hij voelde met zijn vinger over het scherm en zei "Ja die barst zit niet in het glas maar in je scherm, want ik voel zo niets". "Dat klopt" zei ik, "want er zit een screenprotector overheen. Waarop hij direct probeerde de screencover eraf te peuteren.

Ik zei dat hij dat niet moest doen, want de screenprotector was van Sony zelf.... niet iets wat ik eroverheen heb geplakt! Daar was hem ook niets van bekend :F. Ik heb hem toen gezegd dat het Sony logo ook in de protector zit en toen stemde hij dan in.

Ik moest maar naar een reparatiecentrum gaan, en daar hopen dat iemand van het probleem had gehoord, maar hij zou mij niet kunnen helpen.

Wat moet ik nu doen? Ik voel me echt in de steek gelaten...zo'n bedrag voor een telefoon betaald, het scherm barst tijdens het opladen en nu zegt de garantiegever mij niet te kunnen helpen omdat het probleem hem niet bekend is?

Edit://
Nog iets:
"De randen zijn onbeschadigd, maar het scherm is wel stuk."
Ik dacht dus hij dan bedoelde dat het geen valschade kon zijn... zegt hij daarna doodleuk dat "het dan waarschijnlijk valschade is terwijl hij in een hoesje zat".

Dat is ook een aparte conclusie

[ Voor 9% gewijzigd door DutchManticore op 16-06-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Gewoon bij een andere winkel van The Phone House langsgaan, zeggen dat je op advies van Xperia Care komt en je de telefoon gewoon moest laten opsturen met vermelding dat het gaat om een spontane barst. Ze moeten uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Heb deze discussie in de gaten gehouden over spontaan barstende schermen, ben blij dat het inmiddels erkend en binnen garantie valt. Mijn Z komt morgen/maandag binnen en hoop niet dat het mij gaat overkomen.
Maar als ik het dus goed begrijp: Als je scherm spontaan barst, naar winkel gaan waar je hem gekocht hebt om in te leveren, zeggen dat ze moeten melden dat het om een spontane barst gaat en verder niet in discussie gaan met de medewerkers die hem in nemen heeft namelijk toch geen zin?
Is het niet verstandig om dit ook in de topic start te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Stel dat ik nu dalijk, na al het tegenwerken van The Phone House, de boel gratis gerepareerd krijg... hoe lang duurt het dan voordat het scherm weer barst :'(

Is het hierna ook echt opgelost... hopelijk wel.
Heeft iemand al een gerepareerd exemplaar teruggekregen?

[ Voor 36% gewijzigd door DutchManticore op 14-06-2013 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het is niet aangegeven als een ernstig probleem intern, wat wil zeggen dat de kans dat het zich voordoet erg klein is. Er zijn ondertussen wereldwijd miljoenen Z's verkocht en het komt helemaal niet zo veel voor dat het glas barst.

Ik zou er in ieder geval niet bang voor zijn. Het is natuurlijk niet leuk als het voorkomt, maar de kans is vrij klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
AmbroosV schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:36:
Het is niet aangegeven als een ernstig probleem intern, wat wil zeggen dat de kans dat het zich voordoet erg klein is. Er zijn ondertussen wereldwijd miljoenen Z's verkocht en het komt helemaal niet zo veel voor dat het glas barst.

Ik zou er in ieder geval niet bang voor zijn. Het is natuurlijk niet leuk als het voorkomt, maar de kans is vrij klein.
Ah dat is in ieder geval goed nieuws. Ik wil ook helemaal niet zeuren of Sony afkatten ofzo Ambroos, maar ik heb toch wel een beetje dat "ja je hebt er wel 659 euro voor betaald" gevoel terwijl ik voor veel minder dan dat nu ook gewoon één van de concurrenten a la HTC One of Galaxy S4 in m'n zak stop.

Niet dat ik dat wil, want de Sony Xperia Z is ver uit de mooiste vind ik, maar ik ben zelfstandig ondernemer en ik kan en telefoon die zo fragiel is echt niet gebruiken.

Nouja, we wachten het even rustig af. Hopelijk is het bij alle melders hier een 'fluke' of een wat mindere batch.

[ Voor 68% gewijzigd door DutchManticore op 16-06-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertich
  • Laatst online: 21-08 10:11
Mijn Xperia Z was 2 week geleden terug gebracht na een reparatie van ongeveer 14 dagen. De achterkant was spontaan gebarsten. Het zag er allemaal netjes uit en zoals ik al eerder heb gehoord wordt niet alleen de backplate vervangen, maar ook de topplate(?). Nu komt het, drie dagen geleden een beetje aan het spelen en zie spontaan, terwijl ik hem in mn handen heb en een keer op het touchscreen naast de microfoon de terugknop indruk, een barst in het scherm schieten. Onder bij de microfoon zat dus 0.0 mm speling. Zucht. De komende twee weken mijn telefoon dus weer kwijt. Schiet niet op zo Sony!

[ Voor 3% gewijzigd door woutertich op 14-06-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ontplof echt van kwaadheid ten aanzien van T-Mobile. Ik heb nog nooit zo'n amateuristische zooi meegemaakt. On-voor-stel-baar.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2013 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

woutertich schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 17:00:
Mijn Xperia Z was 2 week geleden terug gebracht na een reparatie van ongeveer 14 dagen. De achterkant was spontaan gebarsten. Het zag er allemaal netjes uit en zoals ik al eerder heb gehoord wordt niet alleen de backplate vervangen, maar ook de topplate(?). Nu komt het, drie dagen geleden een beetje aan het spelen en zie spontaan, terwijl ik hem in mn handen heb en een keer op het touchscreen naast de microfoon de terugknop indruk, een barst in het scherm schieten. Onder bij de microfoon zat dus 0.0 mm speling. Zucht. De komende twee weken mijn telefoon dus weer kwijt. Schiet niet op zo Sony!
bad luck :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Ik wordt nu naar Arnhem gestuurd, naar het KPN repaircenter bij Vlamoven.
Daar moet ik zelf heen, kan dat kloppen Ambroos? Of is dat geen Sony aangesloten repaircenter?

De bedoeling is dus wel dat ik 'm gratis gerepareerd krijg, en dat ik geen 380 euro hoef te betalen..
Daarvoor is het wel nodig dat ik naar een repaircenter ga die op de hoogte is van de beslissing van Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Uiteindelijk komt je telefoon altijd bij Teleplan terecht, meestal via Dynafix. Maken ze m toch ergens anders vervalt je recht op garantie via authorized service centers mogelijk. Teleplan is het enige authorized repair center in Nederland (en zelfs België denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Ik ben nu inmiddels 5.5weken verder sinds de spontane barst en heb hem nog steeds niet terug. Ik ben alweer bijna vergeten hoe hij er uitzag ;). Ik zit nu nog voor een week in de VS, maar als hij daarna nog niet terug is ga ik toch wel even flink wat stampij maken. Garantie of niet, zo lang je telefoon kwijt zijn slaat toch echt nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Ik heb toch The Phone House verzocht de telefoon zelf de reparatiecyclus in te sturen.
Dit ook op aanraden van een medewerkster van Sony Xperia Care chat, die geloof ik Charlotte heette.
Niet honderd procent zeker.

Phone House heeft aangegeven dat hij via Dynafix naar Teleplan gaat waarschijnlijk, dat ze daar gaan testen op val en waterschade, en dat als van beide geen blijk is, mijn telefoon wordt gerepareerd en dat ik anders een prijsopgave thuis krijg gestuurd. Hoop niet dat dat gebeurt, want daar ga ik zeker niet mee akkoord.

Ten slotte had, van wie ik vermoed dat hij de bedrijfsleider is, mij toegezegd dat ik een leentoestel zou ontvangen met de woorden "Je krijgt bij het reparatiecenter als je zelf gaat een vervangend toestel, en anders kan je er hier 1 ophalen".

De jongen die mij met het tweede bezoek hielp, kon in eerste instantie natuurlijk niet achterhalen of dat wel of niet zo was en deelde mij aanvankelijk mee dat ik daarvoor een verzekering moest hebben. Ik heb hem bovenstaande uitgelegd, en toen kreeg ik zonder moeilijkheden een Galaxy Y mee. Geen luxe, zeker niet van een Xperia Z afkomend, maar ik heb in ieder geval een toestel dat op internet kan en waar whatsapp op draait. Top van The Phone House! _/-\o_

De jongen die mij als laatste te woord stond achter de balie blijkt trouwens zelf ook mee te lezen in dit topic. Bedankt voor je hulp, en excuses voor mijn nogal ongelukkige uitdrukking wat betreft volwassenheid haha.
E-Hoog schreef op zondag 16 juni 2013 @ 16:08:
Ik ben nu inmiddels 5.5weken verder sinds de spontane barst en heb hem nog steeds niet terug. Ik ben alweer bijna vergeten hoe hij er uitzag ;). Ik zit nu nog voor een week in de VS, maar als hij daarna nog niet terug is ga ik toch wel even flink wat stampij maken. Garantie of niet, zo lang je telefoon kwijt zijn slaat toch echt nergens meer op.
Ouch. Mij is gezegd, hou rekening met 3 weken, dan valt het altijd mee.
Gaat het langer dan dat duren, dan ga ik ontbinden. Daar heb ik dan ook juridisch recht op.

[ Voor 46% gewijzigd door DutchManticore op 16-06-2013 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Net weer even gechat met Sony. Teleplan wacht nog steeds op onderdelen. Het lijkt me dat ik dan, inclusief het verzenden van Teleplan naar Dynafix en van Dynafix naar mij, nog zeker een week moet wachten op mijn telefoon. Dit wordt echt een beetje te triest. Hoe kunnen ze nou al 4 weken wachten op onderdelen? Worden die onderdelen door elven gesmeden bij het maanlicht van de volle maan ofzo?

Echt waar, ik had die telefoon 7 dagen en ben hem zometeen al 6 weken kwijt. In de tussentijd is hij ook nog eens 100 euro goedkoper geworden.

\einde frustratie

[ Voor 6% gewijzigd door E-Hoog op 17-06-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem, haal de Z uit mijn broekzak en er zit een barstje links onderin de hoek vanaf de speaker. Geen grote barst maar het scherm doet niets meer. Ik heb hem niet laten vallen en drukschade in een broek met wijde zakken lijkt me erg sterk. Klantenservice van Hi gebeld en die hebben me doorverbonden met SmartCare die woensdagavond een monteur sturen.. De Smartcare medewerker zei wel dat ze toch gaan zeggen dat het mijn eigen schuld is, dus hopen op een goede afloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Laatst online: 11-12-2021
@dutch, Hier hetzelfde drama.En met bellen en mailen kom je geen steek verder.Op een mail van Sony kan je niet reageren?ik sta blijkbaar ineens op een Blacklist ??Bellen lukt ook niet meer , na de standaard ridel over bel kosten en opnames van het gesprek kom je bij de wacht melodie, die vervolgens onderbroken word om te melden dat ze je maar niet langer laten wachten ?

Heb het helemaal gehad, en wil van de hele handel af, maar vind nergens een ingang om dit voor elkaar te krijgen. Iemand daar info over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

gister met het warme weer werd mn telefoon wel erg warm in de buurt van de camera. zo warm dat mn vingers bijna zeer deden :\
gewoon in water drukken om af te koelen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Fordox schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 09:53:
gister met het warme weer werd mn telefoon wel erg warm in de buurt van de camera. zo warm dat mn vingers bijna zeer deden :\
gewoon in water drukken om af te koelen ^^
Dat zou ik dus even niet doen. Warm zeer warm naar zeer koud, in combinatie met de problemen van spontaan knappende glasplaten. Dat is behoorlijk riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door al deze verhalen ben ik nu wat voorzichtiger met mijn toestel, terwijl de insteek bij aanschaf van dit toestel was dat het wel een robuust toestel zou zijn. Toch jammer, al komen deze problemen natuurlijk maar alleen bij een klein aantal voor. Daarnaast, als een producent zegt dat het toestel een half uur op 1 meter diepte kan dan verwacht ik niet dat dit (ivm de speling op de klepjes) alleen de eerste paar maanden zou kunnen. Ik zal er in ieder geval niet meer op gokken om met het toestel in het zwembad te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

DutchManticore schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:35:
[...]

Dat zou ik dus even niet doen. Warm zeer warm naar zeer koud, in combinatie met de problemen van spontaan knappende glasplaten. Dat is behoorlijk riskant.
ja dat weet ik, maar het gaat om het idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Grrrrrrr #$%#$%#$%#$% :(

Ook mijn Xperia Z is slachtoffer geworden van het zogenaamd "SoD"probleem.

Het ene moment doet hij het nog prima ( nou ja, ik merkte dat Google Maps steeds de verbinding met de kompas sensor verloor dus dacht even een shutdown te doen en 'm weer aan te zetten). Maar na de shutdown blijf hij dus voor eeuwig uit...... :'(

"vol up" + "power" ingedrukt houden helpt niet, met "vol down" ingedrukt aan de PC verbinden ook niet.

En dat terwijl we over 2 dagen naar Texel gaan en ik zo blij was eindelijk een fatsoenlijk werkende smartphone mee te kunnen nemen :(

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Telefoon 24u lang aan de lader laten hangen, afkoppelen, volume up en power tien seconden indrukken en hij komt normaal weer tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks voor de tips. Dit lees ik hier vaker.

Echter, is het al voor gekomen dat bv. 2 uur aan de lader hangen niet werkt en 24 uur wel? Niet dat ik het nog voor de vakantie opgelost krijg als ik hem nu weg zou brengen, dus dat kan ik ook wel morgenavond pas doen. Als ie het dan toch echt weer zou gaan doen kan het alleen maar mee vallen.....

De Sony chat support (geholpen door "Peer") gaf echter aan dat ik al het mogelijke al wel geprobeerd had met wat ik tot nu toe heb gedaan.

edit: Overigens, als ik de XZ aan de lader hang, dan zie ik op geen enkele manier teken van leven (dus er gaat ook helemaal geen led branden). Geldt bovenstaande dan ook nog? O-)

Ik hoop zo ontzettend dat het ding nog weer spontaan tot leven komt.

Ik had de XZ speciaal gekocht om met een 'betrouwbaar' apparaat de vakantie in te gaan :')

[ Voor 26% gewijzigd door eymey op 19-06-2013 18:24 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Het kan echt een hele tijd duren voor hij terug reageert op de forced reboot-combinatie (volume-up en power). 24u is aangeraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:07
hier opnieuw proberen:
waarschijnlijk een stofdeeltje op m'n camera... duidelijk te zien als je een foto of beelden neemt.
maar fysiek is er geen schade of stofdeeltje te zien op de camera. pas vandaag opgemerkt
telt dit voor garantie bij bol.com?

foto: http://i.imgur.com/eTtc7gx.jpg
de ronde donkere vlek rechtsboven (helemaal links is mn blad papier die donker is)

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
AmbroosV schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:42:
Het kan echt een hele tijd duren voor hij terug reageert op de forced reboot-combinatie (volume-up en power). 24u is aangeraden...
OK Thanks. I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook iemand een probleem met een barst aan de achtezijde van de 2 maanden oude Xperia Z. Toestel is spontaan gebarsten in de hoek. Geen beschadigingen aan het toestel. Heb zelf contact gehad met Sony Mobile en het probleem uitgelegd, zij gaven aan om het toestel via Phone House op te sturen voor reparatie. Nu ben ik erachter gekomen dat het achterste glasplaat er scheef op is geplaatst. De hoek waar de barst zit steekt dus uit waardoor hij waarschijnlijk door een kleine tik door bv op tafel te leggen is gaan barsten. De medewerker vd winkel zag dit ook en heeft dit ook vermeld op de reparatiebon. Helemaal vanuitgaand dat de reparatie onder garantie zal vallen. Krijg ik een reactie terug van Dynafix dat het glasplaat WAARSCHIJNLIJK door vallen of stoten is gaan verschuiven en hierdoor het glasplaat scheef is komen te zitten. Na zo'n reactie pissig en gebeld met Sony mobile, degene die ik eerder al had gesproken. Deze meneer was opeens niet meer zo aardig aan de lijn en gaf ook bij mij aan dat glasplaten niet zomaar kunnen barsten. Heb aangegeven dat er op forums eea bekend is maar schijnt geen bekend probleem bij Sony te zijn. The Phone House snapt ook niet waarom ze moeijlijk doen terwijl duidelijk te zien is dat het glasplaat er scheef op zit. Heb dus nu een prijsopgaaf van €242 euro om de achterzijde te laten vervangen.

@AmbroosV kan jij mij helpen? Toestel ligt nog bij Dynafix, ze willen me ook niet verder helpen. Of laten repareren of retour zenden. Heb enorme spijt dat ik van Apple ben overgestapt naar Sony. Alleen al hoe ze met je omgaan. Sony geeft aan dat spontaan barstende schermen geen bekend probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Zucht. Ik ga onze product manager nog eens aanspreken want het is echt wel een bekend probleem.

Dat de achterkant niet in elke hoek exact even diep ligt kan voorkomen en verhoogt mogelijk het risico op spontane barsten. Mijn Z heeft ook een licht ongelijke achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weird beleid voert Sony zeg :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:45:
Zucht. Ik ga onze product manager nog eens aanspreken want het is echt wel een bekend probleem.

Dat de achterkant niet in elke hoek exact even diep ligt kan voorkomen en verhoogt mogelijk het risico op spontane barsten. Mijn Z heeft ook een licht ongelijke achterkant.
Tnx! Wat raad je me nu aan? Weer contact opnemen met Sony? Ze willen me namelijk niet meer helpen of te woord staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Belachelijk :(

Dit doet me nog meer hopen dat mijn XZ vanzelf weer tot leven komt als ik hem eind van de middag van de lader haal.

Ik heb bv. ook het idee dat dat spontane "nergens meer op reageren" probleem ook groter is dan wat Sony je doet geloven.

De XZ begint in ieder geval, zo lees ik her en der, al een steeds meer discutabele reputatie te krijgen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
eymey schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:00:
Belachelijk :(

Dit doet me nog meer hopen dat mijn XZ vanzelf weer tot leven komt als ik hem eind van de middag van de lader haal.

Ik heb bv. ook het idee dat dat spontane "nergens meer op reageren" probleem ook groter is dan wat Sony je doet geloven.

De XZ begint in ieder geval, zo lees ik her en der, al een steeds meer discutabele reputatie te krijgen.....
Het probleem is vooral dat de telefoon gemarket is als een zeer betrouwbare, stevige en robuuste telefoon.
Lijkt helaas niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 01:45:
NIet om je te vervelen, maar kun je hem vandaag een extra zetje geven inzake mijn situatie? Anders komt mijn telefoon morgen met 50 euro kosten terug mijn kant op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men blijft dus beweren dat er sprake is van val-, stoot- of drukschade 8)7 Ondanks twee getuigen (waaronder een die ambtshalve niet kan en mag liegen!) die aangeven dat het toestel in de ochtend nog werkte en in de middag, toen ik hem uit de binnenzak van mijn colbert haalde, ineens gescheurd was. Zij zijn geen seconde van mijn zijde geweken. Ik ben zo verschrikkelijk kwaad.

NOOIT. MEER. EEN. SONY.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eymey schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:00:
Mensen die waar te klagen hebben, vind je sneller op het internet dan zonder ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:03:
[...]

Het probleem is vooral dat de telefoon gemarket is als een zeer betrouwbare, stevige en robuuste telefoon.
Lijkt helaas niet zo te zijn.
Nou ik heb dus ook her en der gelezen en onderzoek gedaan en idd alleen maar overgestapt van iPhone naar Sony omdat het een betrouwbare en stevige telefoon is. Nee hoor vergeet het maar! Dat een glasplaat zelfs kan verschuiven door enkele vallen heb ik dus nog nooit gehoord. Maar dit beweren ze dus wel bij het reparatiecentra van Sony. Het ergste vind ik dat mijn abonnement pas 20 dagen geleden is ingegaan en ik nog 2 jaar nog met zo'n toestel verder moet. Denk dat ik er zelfs niet meer mee durf te bellen als ie terug is. Voor mij dus ook NOOIT MEER EEN SONY!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 13:10
CLB schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:08:
[...]

Mensen die waar te klagen hebben, vind je sneller op het internet dan zonder ;)
Ik vind het zelfs meevallen eigenlijk hoe weinig problemen er zijn met de Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Nuja, nooit meer een Sony vind ik nogal radicaal.
Problemen zijn er met alle telefoons, ook met de Iphones die hier aangehaald worden.

K heb er zakelijk 5 terug moeten sturen wegens een enorme hoop dode pixels, home buttons die stopten met werken.... en dan daar bovenop ook nog eens dat gezeik met het beheer van bestanden, gebrek aan software integratie en het regime van Apple.

Voor mij juist nooit een Apple meer.
Sony mag het op een nette manier oplossen voor mij en pas als ze dat doen ga ik een probleem maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:50:
Nuja, nooit meer een Sony vind ik nogal radicaal.
Problemen zijn er met alle telefoons, ook met de Iphones die hier aangehaald worden.

K heb er zakelijk 5 terug moeten sturen wegens een enorme hoop dode pixels, home buttons die stopten met werken.... en dan daar bovenop ook nog eens dat gezeik met het beheer van bestanden, gebrek aan software integratie en het regime van Apple.

Voor mij juist nooit een Apple meer.
Sony mag het op een nette manier oplossen voor mij en pas als ze dat doen ga ik een probleem maken.
Dat is het hem juist! Altijd een iPhone gehad en ook goede service van Apple gekregen. Ok je word er wel een beetje moe van om steeds je tlf ter reparatie aan te bieden maar het resultaat mag er dan ook wezen. (meerdere malen een toestel ter reparatie aangeboden en uiteindelijk een nieuwe in doos mogen ontvangen van Apple). Bij Sony gaat het anders, ik vind de Xperia Z een fantastisch toestel, ben er ook helemaal dol op maar met nooit meer een Sony bedoel ik dan ook echt de service en hoe je als klant wordt geholpen. Ze kijken niet naar de oorzaak maar naar het resultaat. Klanttevredenheid staat bij hun niet bepaald op nr 1 heb ik ervaren. Ik weet dat een gebroken scherm niet onder fabrieksgarantie gerepareerd kan worden maar het wordt wel een ander verhaal als de gebroken scherm is veroorzaakt door een glasplaat die er half uitsteekt. Dan moet men bij Sony niet gaan roepen dat het glasplaat scheef is gaan zitten door vallen of stoten. Het is tenslotte toch een kwalitatief goed toestel volgens de reclames of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ondertussen blijft mijn Z haperen. De camera is niet altijd beschikbaar; de TomTom app loopt van tijd tot tijd vast en Ruzzle wil vaak niet starten. Ook bij Super Hexagon duurt het opstarten langer dan normaal, terwijl ook het scherm dan hapert. Na een reset werden er op een geformatteerde SD-kaart geen mappen meer aangemaakt. Verder is de stroom sneller op terwijl ik hem net zo veel/weinig gebruik. Het wifi-signaal is vaak slecht, of gewoon helemaal niet bruikbaar, waardoor nieuwsapps zoals van de NOS, social media apps zoals Facebooks en andere online apps, zoals die van VI of Flipboard, gewoon totaal niet bruikbaar meer zijn. Wifi op aan of uit, of de automatische verbinden functie geven geen enkel verschil. Ook het automatische scherm aan/uit bij het bellen werkt niet meer naar behoren. Ik kan dus eerst wachten of op de aan/uitknop drukken, wanneer ik de telefoon bij mijn oor weghaal, om bijv. een telefoonmenu te doorlopen. Ik krijg het idee dat ik steeds meer een hele dure baksteen heb, waarmee ik toevallig ook kan bellen en sms-en.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Het toestel is 1 x gevallen. Hierna zijn een paar hoekjes afgeschaafd en zie ik ook een zwart puntje/gaatje in elke foto die ik maak.

Ik zou dit graag oplossen, maar weet niet hoe.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 20-06-2013 14:10 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Verwijderd schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:59:
[...]

Dat is het hem juist! Altijd een iPhone gehad en ook goede service van Apple gekregen. Ok je word er wel een beetje moe van om steeds je tlf ter reparatie aan te bieden maar het resultaat mag er dan ook wezen. (meerdere malen een toestel ter reparatie aangeboden en uiteindelijk een nieuwe in doos mogen ontvangen van Apple). Bij Sony gaat het anders, ik vind de Xperia Z een fantastisch toestel, ben er ook helemaal dol op maar met nooit meer een Sony bedoel ik dan ook echt de service en hoe je als klant wordt geholpen. Ze kijken niet naar de oorzaak maar naar het resultaat. Klanttevredenheid staat bij hun niet bepaald op nr 1 heb ik ervaren. Ik weet dat een gebroken scherm niet onder fabrieksgarantie gerepareerd kan worden maar het wordt wel een ander verhaal als de gebroken scherm is veroorzaakt door een glasplaat die er half uitsteekt. Dan moet men bij Sony niet gaan roepen dat het glasplaat scheef is gaan zitten door vallen of stoten. Het is tenslotte toch een kwalitatief goed toestel volgens de reclames of niet?
Ja goed, nou zijn de winstmarges op de gehele reeks Sony producten nu ook wel iets lager dan dat ze dat bij Apple zijn. Bij Apple betaal je de hardware 2x, dus dan mag je ook verwachten dat je direct een vervangend toestel krijgt en dan doel ik op MBP's enzo.

Sony kan zeker wat van Apple leren, maargoed, ik heb zelf nog geen ervaring opgedaan maargoed.

Bij Sony roept men toch ook niet dat de glasplaat scheef zit door vallen of stoten? Dat doen de reparatiecentra. Ambroos heeft aangegeven dat het intern wel doorgegeven is, maar schijnbaar is de interne communicatie niet helemaal optimaal.

Ik ben geen fanboy, ik koop ook voor het eerst een Sony, na een Iphone 4s, Galaxy S2, Galaxy S3 enzo maar ik wacht het gewoon even af.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste