Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:19:
[...]

Ja goed, nou zijn de winstmarges op de gehele reeks Sony producten nu ook wel iets lager dan dat ze dat bij Apple zijn. Bij Apple betaal je de hardware 2x, dus dan mag je ook verwachten dat je direct een vervangend toestel krijgt en dan doel ik op MBP's enzo.

Sony kan zeker wat van Apple leren, maargoed, ik heb zelf nog geen ervaring opgedaan maargoed.

Bij Sony roept men toch ook niet dat de glasplaat scheef zit door vallen of stoten? Dat doen de reparatiecentra. Ambroos heeft aangegeven dat het intern wel doorgegeven is, maar schijnbaar is de interne communicatie niet helemaal optimaal.

Ik ben geen fanboy, ik koop ook voor het eerst een Sony, na een Iphone 4s, Galaxy S2, Galaxy S3 enzo maar ik wacht het gewoon even af.
Ik ben ook een eerste gebruiker van Sony, de manier hoe ik laatst aangesproken ben door een Sony medewerker hou ik je bespaard. Wat ik je wel kort kan vertellen dat ze je persoonlijk gaan verwijten, het is een ander verhaal als ze aangeven dat het reparatiecentra dit heeft geconstateerd. Als je dan gaat doorvragen krijg je brutaal antwoord en moet je niet zo zeiken. Had je beter moeten opletten en je tlf niet moeten laten vallen (waarnemingen van reparatiecentra wordt hier klakkeloos overgenomen terwijl aan het toestel geen enkele beschadiging te zien is). Als je dan doorvraagt over de kwaliteit is het een toptoestel, als je dan weer terug refereert naar het probleem ben je een zeikerd en word je gedreigd om de verbinding te verbreken. Heb zelfs het adres van de klachtafdeling niet gekregen omdat ik niet zo moest zeiken en dat een klacht indienen ook helemaal geen zin had. Je wordt dus niet echt geholpen door Sony maar meer benadeeld. Mijn ervaring dan. Hoop dat al deze ellende je bespaard blijft en je volop kan genieten van je Xperia Z ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Wat bij Sony, en nog veel meer android-toestellen, vervelend is, is dat de reparatiecentra aparte bedrijven zijn. Het onderhoud wordt uitbesteedt, en de communicatie is veelal slecht heb ik gemerkt.

Ik geloof dat Apple dat anders geregeld heeft?

Maargoed. Ik wacht even rustig af tot morgen, en dan vraag ik even wat ze al gehoord hebben.
Eventueel alvast officieel in gebreke stellen.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
AmbroosV schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:42:
Het kan echt een hele tijd duren voor hij terug reageert op de forced reboot-combinatie (volume-up en power). 24u is aangeraden...
Helaas, het heeft niet mogen baten :'(

Ik zal er vanavond maar mee terug naar de Mediamarkt moeten gaan. Het is echt enorm balen om nu weer op m'n vorige smartphone met single core en slechts 700 MB ram alles te moeten doen :(. Helaas kan ik het me ook niet permiteren om hem nog langer aan de lader te houden. Morgen gaan we voor 10 dagen weg en als ik hem pas daarna terug breng, dan duurt het ook weer langer voor ik hem weer terug heb.

Ik heb bijna de neiging om vanavond alsnog ook de Xperia SP erbij te halen (die ik misschien wel had gekocht als deze op moment van aankoop tegelijk met de Z in de winkel had gelegen). En dan de Z verkopen als deze weer terug is. Maar ja, dan beloon ik indirect Sony voor het leveren van een slecht exemplaar, met het kopen van een ander apparaat dat ook weer z'n eigen problemen kan krijgen. En het is gewoon zonde geld.

[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 20-06-2013 17:55 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:40
Voordat de customer support van Sony helemaal met de grond gelijk gemaakt wordt, wil ik ook nog even vermelden dat de Chat-support en niet te vergeten Ambroos ook customer support zijn en die zijn daarentegen uitstekend. Zonder Ambroos hadden we waarschijnlijk zowieso 377 euro moeten dokken voor de reparatie van de spontane barsten. Just saying :). (Het is natuurlijk een probleem dat er in de eerste situatie eigenlijk niet zou moeten zijn, maar er zijn dus wel onderdelen van het Sony-team die met ons meedenken.)

Ik heb zelf nog geen ervaring gehad met Sony opbellen, dus daar kan ik niets over zeggen. De verhalen die hier neergezet worden zijn inderdaad niet rooskleurig.

\nuance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas ook een opeens gebroken barst in m'n scherm zitten.

Jammer genoeg heb ik ook op de achterkant een barstje en die komt volgens mij wel van een keer dat ik 'm zachtjes heb laten vallen.

Ik had wel een mevrouw in de chat gesproken van Xperia care en die zei ook dat 't niet onder de garantie viel en waarschijnlijk gewoon druk of valschade was. Je wordt gewoon niet serieus genomen. :(

Hopelijk kan ik garantie krijgen op de barst aan de voorkant (waardoor het grootste deel van m'n touchscreen het ook niet meer doet). Moet morgen even bellen naar T-moblie om 'm te kijken of ik 'm kan laten opsturen.

Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Schiet mij maar lek, maar zelfs al zou je 'm lichtjes hebben laten vallen of heb je erop gedrukt.
Het ding wordt gemarket als zijnde stress bestendig en robuust.

De glasplaten schijnen dus wel erg makkelijk stuk te gaan. Hoor nu wel erg veel mensen erover.
Zowel hier als op andere fora en in m'n directe omgeving.

Er zijn zo'n 3 tal personen die op mijn aanraden een Xperia Z hebben gekocht en 2 ervan plus ik hebben al problemen met 't apparaat. We geven nu alle drie Sony even een eerlijke kans om de boel te rectificeren en kijken het dus even aan nog.

Kan iedereen hier aanraden hetzelfde te doen. Doe je verhaal bij Sony, desnoods meermaals, en hou ook AmbroosV hier op de hoogte.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 19:03:
Schiet mij maar lek, maar zelfs al zou je 'm lichtjes hebben laten vallen of heb je erop gedrukt.
Het ding wordt gemarket als zijnde stress bestendig en robuust.

De glasplaten schijnen dus wel erg makkelijk stuk te gaan. Hoor nu wel erg veel mensen erover.
Zowel hier als op andere fora en in m'n directe omgeving.

Er zijn zo'n 3 tal personen die op mijn aanraden een Xperia Z hebben gekocht en 2 ervan plus ik hebben al problemen met 't apparaat. We geven nu alle drie Sony even een eerlijke kans om de boel te rectificeren en kijken het dus even aan nog.

Kan iedereen hier aanraden hetzelfde te doen. Doe je verhaal bij Sony, desnoods meermaals, en hou ook AmbroosV hier op de hoogte.
Ik ben 't volledig met je eens en ik zal zeker ook iedereen hier en AmbroosV op de hoogte houden. Ook Sony zal zeker van mij horen, meermaals als het nodig is inderdaad.

Btw, thanks voor alle support AmbroosV, je doet 't werk van Xperia care beter dan zij 't doen _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zojuist de XZ afgeleverd bij Mediamarkt.

Heb er alleen absoluut geen goed gevoel bij:

* Op de reparatiebon kreeg de baliemedewerkster slechts beknopt ruimte om het probleem te omschrijven

* Denk je hem weer netjes te verpakken in de originele verpakking, blijken ze 'm los in een envelopje op te moeten sturen. Bovendien legde ze 'm opzij en trof alweer voorbereidingen om de volgende klant af te handelen. Als de reparateur begint te zeuren over val- en stootschade weet ik genoeg.... :{

* 2-3 weken, belachelijk voor een probleem wat waarschijnlijk (tenzij er echt hardwarematig iets stuk is) binnen no time te fixen is en wat ik wellicht nieteens had gehad als de batterij gewoon verwisselbaar was geweest. Hij lijkt eerst naar Teleplan toe te gaan (en daarna dus pas naar de reparateur?). Volgens madam zou het zelfs 5 weken mogen duren.

En dan koop je dus een duur toestel waar ik pas korter van heb mogen genieten dan wat het duurt om weer gereanimeerd te krijgen.

Nou ja.... morgen maar van de vakantie genieten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je toch beter een ZL kunnen kopen ;) Dat duurt zelfs geen 5 weken :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

CLB schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:06:
Wat heeft dit nu weer met de ZL te maken 8)7
Ik snap dat je blij bent met het toestel maar af en toe...

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
CLB schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:06:
Iedereen wel een reden waarom ze een Xperia Z of ZL aan willen schaffen...
Op de topics waar ik rondkijk zie ik meestal een bericht van jou en de Xperia ZL.

Iedereen zijn eigen keuzes toch?

on-topic:

Kan iemand niet een link van dit topic even naar Sony sturen? Dan kunnen ze zelf ook zien hoeveel mensen problemen hebben met de Xperia Z :?

[ Voor 47% gewijzigd door Knamix op 20-06-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is dan ook geen reactie op jullie :) ZL zou het voor eymey niet worden ivm garantie en heen en weer sturen naar Duitsland. En nu is de NL indicatie voor zijn Z ook ellenlang en er stond een knipoogje bij, wees gerust.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:07:
Voordat de customer support van Sony helemaal met de grond gelijk gemaakt wordt, wil ik ook nog even vermelden dat de Chat-support en niet te vergeten Ambroos ook customer support zijn en die zijn daarentegen uitstekend. Zonder Ambroos hadden we waarschijnlijk zowieso 377 euro moeten dokken voor de reparatie van de spontane barsten. Just saying :). (Het is natuurlijk een probleem dat er in de eerste situatie eigenlijk niet zou moeten zijn, maar er zijn dus wel onderdelen van het Sony-team die met ons meedenken.)

Ik heb zelf nog geen ervaring gehad met Sony opbellen, dus daar kan ik niets over zeggen. De verhalen die hier neergezet worden zijn inderdaad niet rooskleurig.

\nuance :)
Amrboos zouden ze een zeer hoge managementfunctie moeten geven. _/-\o_

Xperia Chat is enorm brutaal, gewoon belachelijk. Werd nog net niet voor leugenaar uitgemaakt :'). Verder zijn alle horrorverhalen over T-Mobile meer dan waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Daarom. Ik vind het prima als de negatieve verhalen gedeeld worden, maar ik heb het eerder gezegd en blijf het zeggen.

Ik ben zowel door Xperia Care Chat en AmbroosV zeer vriendelijk, snel, en begripvol behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
CLB schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 21:47:
Het is dan ook geen reactie op jullie :) ZL zou het voor eymey niet worden ivm garantie en heen en weer sturen naar Duitsland. En nu is de NL indicatie voor zijn Z ook ellenlang en er stond een knipoogje bij, wees gerust.
Hehe, tsja....

Knipoogje ack'ed ;)

De vraag was natuurlijk wel geweest of ik de ZL wel direct naar Sony Duitsland had kunnen sturen of dat ie daar ook eerst naar de retailer terug had gemoeten. Dat zou nog meer gedoe betekenen ;)

Het is en blijft echter gewoon extra zuur. In de eerste week van juni de XZ gehaald omdat ik echt niet meer kon wachten en mede getriggerd door de 16% kortingsactie van Mediamarkt. Nu ga ik het apparaat langer kwijt zijn dan dat ik er tot nu toe plezier van heb mogen hebben en komt waarschijnlijk ook nog eens, voor ik mijn XZ terug heb, de ZR uit.... waar ik zonder die Mediamarkt actie misschien wel op gewacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dynafix / Teleplan / Sony houdt zich niet aan de Nederlandse wet. Deze stelt het volgende:

Als het product binnen zes maanden na aflevering kapot gaat of een mankement vertoont, wordt op grond van de wet vermoed dat het product al bij aflevering niet aan het conformiteitsvereiste voldeed. Het is dan aan de verkoper om aan te tonen dat het product niet door een fabricagefout, maar door verkeerd, abnormaal of onkundig gebruik van uw kant kapot is gegaan (artikel 7:18 lid 2 Burgerlijk Wetboek).

Wat krijg ik te horen van Sony Xperia Care:
OK, ik heb contact met het reparatiecenter gehad en ik heb de gegevens er nog een bijgehaald

Je ziet duidelijke schade aan het beeldscherm. En dit was bij de aanschaf niet aanwezig. En het reparatiecenter geeft aan dat ze niet hoeven aan te tonen hoe het probleem is ontstaan. Dat zal de klant namelijk beter weten dan het reparatiecenter
Zij overtreden hiermee de Nederlandse wet. Ik ga aangetekende brieven versturen. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Was de wereld maar zo mooi : YouTube: Xperia Z Drop Test and Waterproof Limitations *MWC 2013*

hoe kan je dan nog een claim afwijzen ? Blijkbaar moet hij er tegen kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvanpol
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-03 14:19
Ik heb wat problemen met de aansluiting van de adapter (in de telefoon). Deze zat al niet goed vast bij aanschaf, ik dacht dat het nog wel kon.

Echter afgelopen weekend bij het aansluiten van me adapter brak het pinnetje volledig af. Nu heb ik mijn telefoon laten verzekeren(ACE). Ik heb dus voor mijn gebroken pinnetje een claim ingediend. Tot mijn grootste verbazing is deze niet geaccepteerd en word mijn reparatie niet zonder kosten uitgevoerd.

Weet niet eerlijk gezegd niet wat ik beste kan doen, maar lijkt me als je je telefoon verzekerd dat dit er ook gewoon onder valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
shiptronic schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 12:31:
Was de wereld maar zo mooi : YouTube: Xperia Z Drop Test and Waterproof Limitations *MWC 2013*

hoe kan je dan nog een claim afwijzen ? Blijkbaar moet hij er tegen kunnen ?
Het kan er aan liggen dat ik mijn telefoon al zo lang kwijt ben, maar in het filmpje lijkt de telefoon dikker dan de XZ die ik had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvanpol schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 15:13:
Weet niet eerlijk gezegd niet wat ik beste kan doen,
maar lijkt me als je je telefoon verzekerd dat dit er ook gewoon onder valt?
En waarom moet je betalen? 'Gebruikersschade' vermoed ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:38:
Dynafix / Teleplan / Sony houdt zich niet aan de Nederlandse wet. Deze stelt het volgende:

Als het product binnen zes maanden na aflevering kapot gaat of een mankement vertoont, wordt op grond van de wet vermoed dat het product al bij aflevering niet aan het conformiteitsvereiste voldeed. Het is dan aan de verkoper om aan te tonen dat het product niet door een fabricagefout, maar door verkeerd, abnormaal of onkundig gebruik van uw kant kapot is gegaan (artikel 7:18 lid 2 Burgerlijk Wetboek).

Wat krijg ik te horen van Sony Xperia Care:

[...]

Zij overtreden hiermee de Nederlandse wet. Ik ga aangetekende brieven versturen. :).
Haha, strikt genomen hebben ze gelijk. Ze hoeven niet aan te tonen hoe het mankement is ontstaan, echter wel dat het niet door misbruik is ontstaan. Hoe je het tweede kan doen zonder het eerste...

Overigens zou ik ook bezwaar maken tegen hun gebruik van het woord 'schade'. Dat suggereert al dat er iets gebeurt is als stoten of vallen. Gevolgen van een fabricagefout noem je mijns inziens geen schade.

Wat ik helemaal schandalig vind is de opmerking 'dat weet de klant waarschijnlijk beter'. Dat is een weinig subtiele manier om te zeggen dat jij weet hoe het gebeurt is en het dus door jou komt. Waarnaast suggereert het ook dat je de boel probeert te flessen door bewust ten onrechte een beroep te doen op garantie. Een regelrechte schoffering van de klant dus. Als een medewerker die voor mij werkt zoiets zou doen dan zou ik hem gigantisch op zijn falie geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sigis schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:02:
[...]

Haha, strikt genomen hebben ze gelijk. Ze hoeven niet aan te tonen hoe het mankement is ontstaan, echter wel dat het niet door misbruik is ontstaan. Hoe je het tweede kan doen zonder het eerste...

Overigens zou ik ook bezwaar maken tegen hun gebruik van het woord 'schade'. Dat suggereert al dat er iets gebeurt is als stoten of vallen. Gevolgen van een fabricagefout noem je mijns inziens geen schade.

Wat ik helemaal schandalig vind is de opmerking 'dat weet de klant waarschijnlijk beter'. Dat is een weinig subtiele manier om te zeggen dat jij weet hoe het gebeurt is en het dus door jou komt. Waarnaast suggereert het ook dat je de boel probeert te flessen door bewust ten onrechte een beroep te doen op garantie. Een regelrechte schoffering van de klant dus. Als een medewerker die voor mij werkt zoiets zou doen dan zou ik hem gigantisch op zijn falie geven.
Er zit daar een medewerker (vrouwelijk) die niet echt netjes is.

Ik had later in de ochtend echter een vrouwelijke medewerker die heel daadkrachtig is. Binnen twee uur na het gesprek met haar werd ik gebeld door Sony Care via een Duits (?) telefoonnummer. Ze zouden mij een mail sturen om mijn IMEI-nummer op te vragen en aan Teleplan laten weten dat de telefoon moet blijven liggen ondanks het verlopen van de deadline vandaag. Morgen zouden ze contact opnemen met een leidinggevende (?) (productmanager?) om te kijken of de telefoon niet toch onder garantie gerepareerd zou worden.

Echter... Ik heb nu dus geen mail gehad :( Terwijl mijn partner wel gevalideerd heeft of ze het juiste mailadres hadden. Ik weet niet honderd procent zeker of mijn partner het goed heeft verstaan, hij is erg hardhorig en hij was buiten. Maar volgens hem zouden ze een mail sturen en daarin het IMEI-nummer opvragen, om vervolgens morgen terug te bellen over de gemaakte beslissing.

Dat meisje die me bij Xperia Care hielp vanmiddag krijgt dan ook een gigantische bos bloemen mocht alles rondkomen. Van die andere medewerkster ben ik ergens haast van plan sommige echt gewoonweg brutale uitspraken naar een persoon 'hogerop' door te spelen. Maar wie ben ik om iemands baan op het spel te zetten in deze tijden. Er zit er daar echter eentje op de afdeling, man man man. Die zou je haast haar nek omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook hier :-( een spontane barst in mijn scherm na 5 weken. Rechts onderaan in een cirkel rond de rechteronderhoek van het scherm. Resultaat? de hele rechtse cm touchscreen van boven tot onder werkt niet meer! Hier ook nog die bescherming erop. ik weet zelfs wanneer het gebarsten is. Ik had de gps applicatie op en was nog geen 8 min aan het rijden et voila...barst. letterlijk! in de auto terwijl ik hem in mijn hand had. Dus neen niet gevallen. Wat moet ik nu doen? In de winkel lachtte ze me natuurlijk gewoon uit! Spontane barst, haha, dat zeggen ze allemaal! |:( ik begrijp ze wel hoor maar echt, spontaan!

iemand help? suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde meegemaakt! spontane barst terwijl ik de gps app gebruikte, bijna letterlijk voor mijn ogen gebarst! iemand al verder met deze klacht? Wat kan ik doen?
Tsjipmanz schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 09:10:
[...]

Zelfs al is het waar (laat ik je het voordeel van de twijfel geven), dan zal je niet geloofd worden. Normaal
garantie valt
.
Het enige waar je nog op kan hopen is dat er (veel) meer mensen dit probleem hebben en melden. Dan kan je misschien nog aannemelijk maken dat er een productiefout is gemaakt, maar zoals het nu lijkt zal elke geschillencommissie/rechter je ongelijk geven.

Als de barst dus echt 'spontaan' is ontstaan zou ik maar eens op zoek naar mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:42:
[...]

Ik had later in de ochtend echter een vrouwelijke medewerker die heel daadkrachtig is. Binnen twee uur na het gesprek met haar werd ik gebeld door Sony Care via een Duits (?) telefoonnummer. Ze zouden mij een mail sturen om mijn IMEI-nummer op te vragen en aan Teleplan laten weten dat de telefoon moet blijven liggen ondanks het verlopen van de deadline vandaag. Morgen zouden ze contact opnemen met een leidinggevende (?) (productmanager?) om te kijken of de telefoon niet toch onder garantie gerepareerd zou worden.

Echter... Ik heb nu dus geen mail gehad :( Terwijl mijn partner wel gevalideerd heeft of ze het juiste mailadres hadden. Ik weet niet honderd procent zeker of mijn partner het goed heeft verstaan, hij is erg hardhorig en hij was buiten. Maar volgens hem zouden ze een mail sturen en daarin het IMEI-nummer opvragen, om vervolgens morgen terug te bellen over de gemaakte beslissing.

Dat meisje die me bij Xperia Care hielp vanmiddag krijgt dan ook een gigantische bos bloemen mocht alles rondkomen. Van die andere medewerkster ben ik ergens haast van plan sommige echt gewoonweg brutale uitspraken naar een persoon 'hogerop' door te spelen. Maar wie ben ik om iemands baan op het spel te zetten in deze tijden. Er zit er daar echter eentje op de afdeling, man man man. Die zou je haast haar nek omdraaien.
Waar had jou Xperia Z last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-10-2016
Rants hebben we niet nodig.

[ Voor 139% gewijzigd door AmbroosV op 22-06-2013 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
Ik doe wat ik kan. Ik ben géén vaste medewerker van Sony Mobile maar doe voor een deel - vrijwillig - social media support. Ik sta rechtstreeks in contact met het team in Badhoevedorp maar het is daar gewoon erg druk. Sinds de overname door Sony is er te weinig personeel, er is de laatste drie weken iemand afwezig geweest en ondertussen is er weer iemand anders met vakantie.

De enige persoon die Teleplan kan overrulen heeft het op dit moment verschrikkelijk druk met onder andere het regelen van updates samen met de carriers, en dan kan het gebeuren dat ik vier tot vijf keer moet mailen voor ik een antwoord krijg.

Ik weet dat het een héél erg irritante situatie is, maar ik doe wat ik kan. Er zijn al enkele gebruikers hier die ik effectief heb kunnen verderhelpen die ondertussen een nieuw toestel hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:07:
Ondertussen blijft mijn Z haperen. De camera is niet altijd beschikbaar; de TomTom app loopt van tijd tot tijd vast en Ruzzle wil vaak niet starten. Ook bij Super Hexagon duurt het opstarten langer dan normaal, terwijl ook het scherm dan hapert. Na een reset werden er op een geformatteerde SD-kaart geen mappen meer aangemaakt. Verder is de stroom sneller op terwijl ik hem net zo veel/weinig gebruik. Het wifi-signaal is vaak slecht, of gewoon helemaal niet bruikbaar, waardoor nieuwsapps zoals van de NOS, social media apps zoals Facebooks en andere online apps, zoals die van VI of Flipboard, gewoon totaal niet bruikbaar meer zijn. Wifi op aan of uit, of de automatische verbinden functie geven geen enkel verschil. Ook het automatische scherm aan/uit bij het bellen werkt niet meer naar behoren. Ik kan dus eerst wachten of op de aan/uitknop drukken, wanneer ik de telefoon bij mijn oor weghaal, om bijv. een telefoonmenu te doorlopen. Ik krijg het idee dat ik steeds meer een hele dure baksteen heb, waarmee ik toevallig ook kan bellen en sms-en.

Iemand een idee wat hier aan de hand is?

Het toestel is 1 x gevallen. Hierna zijn een paar hoekjes afgeschaafd en zie ik ook een zwart puntje/gaatje in elke foto die ik maak.

Ik zou dit graag oplossen, maar weet niet hoe.
Iemand die mij alsjeblieft kan helpen? Zijn er tips voor wat ik kan doen/testen? Moet ik hem maar terugsturen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:12:
Ik doe wat ik kan. Ik ben géén vaste medewerker van Sony Mobile maar doe voor een deel - vrijwillig - social media support. Ik sta rechtstreeks in contact met het team in Badhoevedorp maar het is daar gewoon erg druk. Sinds de overname door Sony is er te weinig personeel, er is de laatste drie weken iemand afwezig geweest en ondertussen is er weer iemand anders met vakantie.

De enige persoon die Teleplan kan overrulen heeft het op dit moment verschrikkelijk druk met onder andere het regelen van updates samen met de carriers, en dan kan het gebeuren dat ik vier tot vijf keer moet mailen voor ik een antwoord krijg.

Ik weet dat het een héél erg irritante situatie is, maar ik doe wat ik kan. Er zijn al enkele gebruikers hier die ik effectief heb kunnen verderhelpen die ondertussen een nieuw toestel hebben ontvangen.
Ambroos wat kan ik dan het beste doen. Heb namelijk een herinnering van het reparatiecentrum gekregen of ik het toestel gerepareerd wil hebben of dat ze het moeten terugsturen met de nodige onderzoekskosten. Ik neem aan dat wegens drukte bij Sony lang gaat duren voordat je antwoord krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Excuus Ambroos. Liet me even gaan. Ben nu 945 euro verder inmiddels en anno 2013 loopt iedereen weg van zijn verantwoordelijkheden. Unlocken heeft niets te maken met een barst onderin het scherm maar ze stuurde hem gewoon terug naar COOLBLUE. Nog zo'n partij die dan schijnbaar helemaal niet aansprakelijk wil worden gesteld voor het leveren van een produkt ?? wettelijk zijn hun de leverancier ??

Website van het jaar coolblue hahahaha klopt.... website....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Lekker constructief.
Sony heeft 't al toegegeven.

Dat ik, kort als ik doe, op je reageer is deze post eigenlijk al niet waard.
Troll?
AmbroosV schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 16:12:

Ambroos, laat in ieder geval duidelijk zijn dat het merendeel van de personen hier je wel enorm waardeert.

[ Voor 62% gewijzigd door AmbroosV op 23-06-2013 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik heb net een vrij indringende mail gestuurd, er moet nu toch snel een oplossing gaan komen, niet voor individuele gevallen maar voor het hele probleem. De antwoorden die sommige mensen van Teleplan of Xperia Care kregen zijn absoluut niet hoe het hoort.

Het spijt me nogmaals heel erg dat het zo'n gedoe is voor mensen die met een gebarsten Z of een dure rekening van Teleplan zitten, ik hoop dat ik een oplossing kan voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-09 13:29
AmbroosV schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:49:
Ik heb net een vrij indringende mail gestuurd, er moet nu toch snel een oplossing gaan komen, niet voor individuele gevallen maar voor het hele probleem. De antwoorden die sommige mensen van Teleplan of Xperia Care kregen zijn absoluut niet hoe het hoort.

Het spijt me nogmaals heel erg dat het zo'n gedoe is voor mensen die met een gebarsten Z of een dure rekening van Teleplan zitten, ik hoop dat ik een oplossing kan voorzien.
Ik heb (nog?) geen Experia, maar lees uit interesse dit draadje. Vervelend hoe dit loopt, maar ik zie wel hoe jij je knetterende best doet. Respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 17:42:
[...]

...

Er zit er daar echter eentje op de afdeling, man man man. Die zou je haast haar nek omdraaien.
Helaas is dat niets nieuws, ik heb eenzelfde ervaring met Dell en KPN. In beide gevallen stond ik flink in mijn recht (beeldscherm dat niet meer aanging bij een laptop van 1 dag oud; 1-jarig contract opeens omgezet in 2-jarig contract) en heb toen geleerd dat je bij een onredelijk persoon het beste direct de hoorn erop kan gooien en nog een keer kan proberen. Schijnbaar denken mensen van die grote bedrijven nog steeds af en toe dat je ze toch niets kan maken. Kwalijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
DutchManticore schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 20:15:
[...]

Lekker constructief.
Sony heeft 't al toegegeven.

Dat ik, kort als ik doe, op je reageer is deze post eigenlijk al niet waard.
Troll?
Dat vind ik nou weer een onnodig negatieve reactie. Als je (Sony) toegeeft dat je een fout gemaakt hebt, dan moet je daar ook naar handelen. Anders heeft het toegeven ook geen enkele waarde. Dan moeten ze dus niet zoveel mogelijk gevallen afschuiven op onzorgvuldigheid van de gebruiker. Acties spreken luider dan woorden en de acties wijzen er op dat ze geen verantwoordelijkheid nemen en erkennen.

Overigens heb ik de constructie wat nader bekeken (ik heb er een open gemaakt). Daarna durfde ik het toestel niet meer in mijn zak te doen zonder hele stevige case. Dat was voordat ik wist van problemen met spontaan gebarsten schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnhere
Mijn reactie was ook een beetje overdreven maar ik ben bijzonder teleurgesteld. Die van mij barste na 4 weken
spontaan (begin Maart) DutchManicore. Dus leef je eerst in voordat je eigenlijk off-topic persoonlijk reageerd.
En ik maak zelf wel excuses naar personen, daar heb ik jou zeker niet bij nodig.

Dus wat wil je bereiken met zo'n reactie ? Wil je een aai over de bol of wat ?

Twijfelaars onder de research plegenden onder ons die een Xperia Z willen aanschaffen:
De Xperia Z is verder een topper. Echt super. Maar gewoon een beetje fragiel
bij sommigen. :) :F

[ Voor 20% gewijzigd door johnhere op 22-06-2013 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de prijsopgaaf van 242€ van Dynafix ontvangen. Nu zetten ze er druk achter en heb een herinnering gekregen wat ik nu met het toestel wil. 3 opties, laten repareren voor €242, retour ontvangen voor €65 onderzoekskosten of kosteloos laten vernietigen.

Het probleem is dat ik buiten een gebarsten scherm ook nog andere klachten aan het toestel heb zoals het niet goed werken van de wifi en 3g, aan en uitknop die niet goed werkt, te warme toestel bij het gebruiken van navigatie etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Als je toestel bij Dynafix/Teleplan is en je enkel betalen/betalen/vernietigen kan kiezen, probeer dan alsjeblieft te dreigen met de bewijslast binnen de 6 maanden, bijvoorbeeld. Binnen de eerste zes maanden na aankoop (= voor iedereen atm) moet Dynafix/Teleplan/Winkel van aankoop kunnen bewijzen dat het probleem door jou veroorzaakt is. Aangezien dat in de praktijk niet mogelijk is moeten ze dan wel repareren.

Denk eraan dat de verkoopovereenkomst gaat tussen jou en de verkoper van je toestel. Jij moet in principe niets met Dynafix regelen, alles moet via de verkoper. Zeg tegen hun dat de bewijslast bij hun ligt en je een gerepareerd toestel terugwilt. Wanneer ze dat niet willen doen kan je de verkoopsovereenkomst ontbinden en eigenlijk je geld terugvragen. Gewoon mee dreigen helpt meestal al. Zoek wat op over hoe de garantie in elkaar zit in Nederland en gewoon moeilijk doen.

Ik geef dit advies niet graag maar ik wil ook niet dat mensen onnodig kosten moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
johnhere schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 22:38:
Mijn reactie was ook een beetje overdreven maar ik ben bijzonder teleurgesteld. Die van mij barste na 4 weken
spontaan (begin Maart) DutchManicore. Dus leef je eerst in voordat je eigenlijk off-topic persoonlijk reageerd.
En ik maak zelf wel excuses naar personen, daar heb ik jou zeker niet bij nodig.

Dus wat wil je bereiken met zo'n reactie ? Wil je een aai over de bol of wat ?

Twijfelaars onder de research plegenden onder ons die een Xperia Z willen aanschaffen:
De Xperia Z is verder een topper. Echt super. Maar gewoon een beetje fragiel
bij sommigen. :) :F
Ja je zet er nu niet echt een onderbouwd bericht neer. Gewoon tieren dat het allemaal verrot is heeft niemand wat aan. Daar had ik commentaar op, niet op wat je zegt. Verder is mijn eigen Xperia Z ook kapot, ook een spontaan gebarsten scherm dus ik weet hoe je je voelt.

En ik hoef geen 'aai over m'n bol'. Ik zou zelf alleen liever zien dat we hier een constructieve discussie hebben en elkaars ervaringen delen, zodat we daarmee ons voordeel kunnen doen.

En inderdaad, de Xperia Z is echt een heerlijk toestel. Zou hem niet willen ruilen voor een One of een S4 maar ik heb wel een betrouwbaar toestel nodig. Tot dusver had ik die indruk ook wel echt, tot op het moment dat hij stuk knapte haha.

Reden dat ik je even op de man af corrigeer is omdat Ambroos echt z'n stinkende best doet, en zelf beperkt kan handelen. Als je dan zegt "Sony zuigt" met een kruiwagenlading aan smileys en hoofdletters dan zeg je dus ook dat hij er niets van bakt en dat is gewoon niet zo.

Ik ben tot dusver goed te woord gestaan door Xperia Care, Ambroos en van Teleplan heb ik nog geen woord gehoord. Ookal zal dat ongetwijfeld slecht nieuws worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
AmbroosV schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 23:18:
Als je toestel bij Dynafix/Teleplan is en je enkel betalen/betalen/vernietigen kan kiezen, probeer dan alsjeblieft te dreigen met de bewijslast binnen de 6 maanden, bijvoorbeeld. Binnen de eerste zes maanden na aankoop (= voor iedereen atm) moet Dynafix/Teleplan/Winkel van aankoop kunnen bewijzen dat het probleem door jou veroorzaakt is. Aangezien dat in de praktijk niet mogelijk is moeten ze dan wel repareren.

Denk eraan dat de verkoopovereenkomst gaat tussen jou en de verkoper van je toestel. Jij moet in principe niets met Dynafix regelen, alles moet via de verkoper. Zeg tegen hun dat de bewijslast bij hun ligt en je een gerepareerd toestel terugwilt. Wanneer ze dat niet willen doen kan je de verkoopsovereenkomst ontbinden en eigenlijk je geld terugvragen. Gewoon mee dreigen helpt meestal al. Zoek wat op over hoe de garantie in elkaar zit in Nederland en gewoon moeilijk doen.

Ik geef dit advies niet graag maar ik wil ook niet dat mensen onnodig kosten moeten maken.
Inderdaad goed advies. De omgekeerde bewijslast die geldt gedurende de eerste zes maanden is in deze gevallen heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand naar wel mailadres ik Dynafix kan mailen over de bewijslast? Op de site staat questions.nl@dynafix.com en op de ontvangen prijsopgaaf prijsopgave@dynafix.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat soort dingen moet niet naar Dynafix maar naar de verkoper, die moet dat dan voor jou oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:56:
Dat soort dingen moet niet naar Dynafix maar naar de verkoper, die moet dat dan voor jou oplossen.
Ambroos omdat ik zelf het toestel via The Phone House heb verstuurd en niet via Studentmobiel geven zij aan dat ze niks voor mij kunnen betekenen. Zij geven aan dat het toestel via hun ter reparatie aangeboden moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dan kan je jammer genoeg niet veel doen want je hebt de bescherming van de verkoopsvoorwaarden niet. Wanneer je niet via de verkoper werkt doe je een beroep op de 'fabrieksgarantie' die de producent aanbiedt en die hebben helemaal geen verplichtingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:43:
Dan kan je jammer genoeg niet veel doen want je hebt de bescherming van de verkoopsvoorwaarden niet. Wanneer je niet via de verkoper werkt doe je een beroep op de 'fabrieksgarantie' die de producent aanbiedt en die hebben helemaal geen verplichtingen...
ik heb het advies om het via The Phone House te versturen via Sony gekregen, omdat dit een snellere procedure was en ik een leentoestel kon krijgen. Anders had ik het zeker via Studentmobiel verstuurd. Op hun site staat ook alleen maar een reparatieadvies waar het naar toe moet. Geen duidelijke info dus

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:43:
Hopen dat jouw mailtje dan toch wat voor mij kan betekenen :'( :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:28:
[...]

Ambroos omdat ik zelf het toestel via The Phone House heb verstuurd en niet via Studentmobiel geven zij aan dat ze niks voor mij kunnen betekenen. Zij geven aan dat het toestel via hun ter reparatie aangeboden moest worden.
Dat is wel echt een sneaky bitchenstreek dan, want op de site van studentmobiel.nl stond dat je je toestel rechtstreeks naar Dynafix moest sturen. Overigens is die site alweer veranderd. Nu sturen ze je rechtstreeks door naar de site van Sony. https://www.studentmobiel.nl/info/aftersales

Ik heb mijn telefoon rechtstreeks naar Dynafix gestuurd, dus ook niet rechtstreeks via hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Xperia Z nu een maandje via een abbo bij Vodafone. Tot mijn verbazing heb ik opeens een gele streep linksonder in het scherm van ongeveer een cm of 2 breed. Nu wil ik terug gaan naar de winkel om hem te laten repareren, Hoelang zijn jullie je toestel kwijt geweest? Ik kan hem eigenlijk niet missen en heb geen toestel dat ik tijdelijk kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Als ze hiervoor het scherm moeten vervangen dan kan het lang duren. Mijn telefoon ligt al meer dan 6 weken bij Teleplan. Zorg er iig voor dat je hem via Vodafone laat opsturen, dan heb je kennelijk nogal veel rechten en kun je redelijk snel een nieuwe eisen voorzover ik begrijp. Dan moet je aan zo'n 3 weken denken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op zondag 23 juni 2013 @ 15:48:
[...]

Dat is wel echt een sneaky bitchenstreek dan, want op de site van studentmobiel.nl stond dat je je toestel rechtstreeks naar Dynafix moest sturen. Overigens is die site alweer veranderd. Nu sturen ze je rechtstreeks door naar de site van Sony. https://www.studentmobiel.nl/info/aftersales

Ik heb mijn telefoon rechtstreeks naar Dynafix gestuurd, dus ook niet rechtstreeks via hen.
Ja heb net ook de site gecheckt, idd weer veranderd. Klopt omdat het rechtstreeks naar Dynafix moest en ik een leentoestel moest hebben heeft Sony mij verwezen naar The Phone House omdat het niet verplicht via Studentmobiel verstuurd hoefde te worden. İk heb de opgestelde mail zowel naar Dynafix als naar Studentmobiel gestuurd. Kijken wat we eruit krijgen. Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Mobile is niet echt onder de indruk van me. Ik ga morgen eens een aangetekende brief de deur uit doen. Ze kunnen de tering genieten. Kreeg letterlijk van een medewerker aldaar te horen dat "liegen om een telefoon gratis gerepareerd te krijgen het gekste is wat ze ooit heeft meegemaakt".

Ik word dus voor leugenaar uitgemaakt :( Onvoorstelbaar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
aangezien niemand mijn reactie gezien heeft:

opnieuw proberen:
waarschijnlijk een stofdeeltje op m'n camera... duidelijk te zien als je een foto of beelden neemt.
maar fysiek is er geen schade of stofdeeltje te zien op de camera. pas vandaag opgemerkt
telt dit voor garantie bij bol.com?

foto: http://i.imgur.com/eTtc7gx.jpg
de ronde donkere vlek rechtsboven (helemaal links is mn blad papier die donker is)

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
HHmm.., ik constateer hier ook wat leuks. Mijn achterkant barst niet zoals bij vele, maar in de hoek begint hij gewoon los te laten... Hoop niet dat ik binnenkort de hele achterkant er af heb liggen. Komt de waterdichtheid in ieder geval niet ten goede... En dan moet ik weer naar Vodafone.... Duurde al zo lang daar om het toestel uberhaupt te krijgen...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaFlub schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:20:
aangezien niemand mijn reactie gezien heeft:

opnieuw proberen:
waarschijnlijk een stofdeeltje op m'n camera... duidelijk te zien als je een foto of beelden neemt.
maar fysiek is er geen schade of stofdeeltje te zien op de camera. pas vandaag opgemerkt
telt dit voor garantie bij bol.com?

foto: http://i.imgur.com/eTtc7gx.jpg
de ronde donkere vlek rechtsboven (helemaal links is mn blad papier die donker is)
Lijkt mij toch van wel, je hebt namelijk fabrieksgarantie. Ik zou het meteen ter reparatie aanbieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
DP Kunst schreef op zondag 23 juni 2013 @ 21:38:
HHmm.., ik constateer hier ook wat leuks. Mijn achterkant barst niet zoals bij vele, maar in de hoek begint hij gewoon los te laten... Hoop niet dat ik binnenkort de hele achterkant er af heb liggen. Komt de waterdichtheid in ieder geval niet ten goede... En dan moet ik weer naar Vodafone.... Duurde al zo lang daar om het toestel uberhaupt te krijgen...
Dit heeft een vriend van me ook gehad met zijn XZ. Moest idd terug naar Sony, want dan zou de telefoon niet meer waterdicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit had ik dus ook voorgelegd bij de belcompany en die zeiden dus doodleuk dat de constatering van valschade door teleplan hun bewijslast is.
consumentenbond hier over gebeld en die zeiden dat dit niet juist was en dat ze foto's of iets dergelijks moesten hebben. maar de belcompany hield vol en dan sta je met je rug tegen de muur. ik had dus ook een spontane barst en een krakende speaker en dode pixels.
heb de xz nu wel voor de tweede keer op laten sturen op aangeven van ambroos maar heb er dus nog niet veel van kunnen genieten. eerste keer was ie 3 weken weg zonder succes en nu is ie ook al weer 3 weken weg.... op hoop van zegen

[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic

Denk eraan dat de verkoopovereenkomst gaat tussen jou en de verkoper van je toestel. Jij moet in principe niets met Dynafix regelen, alles moet via de verkoper.
Tja en daar wringt hem nu net de schoen, Bij mij was het een toesel behorend bij de verlenging van een Abbo.Bij een los toestel was dit simpel, maar wie is nu verantwoordelijk ? In mijn ogen is Vodafone de verkoper, maar iedereen wijst naar elkaar en er word niets opgelost.De daadwerkelijke verkoper heeft steeds hetzelfde antwoord, ff wachten ! Lijkt het zelfde drama te worden als het vorig toestel, in Augustus aangeschaft, en na div. malen te zijn opgestuurd de melding zoek maar een ander toestel uit.Dus besloten voor iets "goeds" De Experia Z , die heeft na een paar dagen een gebroken scherm, en dus opgestuurd.We gaan nu de 7e week in , gewwon weg schandalig. Contact met Experia care leert dat Sony DOA hanteerd, dus omruilen voor een nieuwe. Ik heb nog maar 1 post gelezen van een winklier die dit gedaan heeft zoals het hoord. Sony gevraagt of zij niet de opdracht aan teleplan kunnen geven om een nieuwe afsturen, nee meneer dat kan niet ?? Alles bij elkaar bij 1-jaar verder , en als antwoord: nog even wachten ?

Dus ja het liefst zou ik het hele contact ontbinden, ook bij vodofone geweest, maar die zeggen simpelweg kan niet meneer conctact loopt nog min 1-jaar . :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
Na alle negatieve berichten gelezen te hebben, wil ik toch even een positief bericht ter afwisseling plaatsen.

Mijn XZ komt van Vodafone en na de laatste update, toentertijd .253, merkte ik zwarte vlekjes op als ik een foto maakte. Eerder had ik al geconstateerd dat er een stukje lak van de behuizing af was toen ik hem kreeg en dat er onderin een witte waas op het scherm zat die je vooral zag als je een lichte achtergrond had en het balkje voor de toetsen verdween. Op een gegeven moment toch maar besloten op te sturen, vooral vanwege de camera. Op naar de Vodafone winkel waar die vervolgens naar Dynafix is gestuurd en zoals verwacht vervolgens naar Teleplan. Omdat ik ongeduldig werd een beetje lopen Googelen of er niet ook een soort Track & Trace van Teleplan is.
Wat blijkt; die is er :D Ik was hem hier nog niet tegen gekomen, dus bij deze; surf naar e-repair.nl en type je IMEI nummer in. Ook heb ik een telefoonnummer van Teleplan Zoetermeer gevonden, ik heb hem niet gebruikt, maar voor de liefhebber;079 3304300.
Daar stond bij dat mijn telefoon al sinds 14-06 (11-06 toestel achter gelaten in de Vodafone winkel) in behandeling was genomen door één van de technici, zoals Teleplan het mooi vermeld. Vandaag maar eens de Xperia Care chat benaderd en die wist tot mijn blijdschap te vertellen dat het toestel geswapt is en weer onderweg is naar Dynafix :D Deze week dus ''mijn'' telefoon nog terug. Nu alleen benieuwd of het een splinternieuwe is of een refurbished. Ik zal dus weer posten als ik hem in handen heb.
Hulde aan Teleplan dus, die besloten heeft het toestel onder garantie te swappen. :)

EDIT: Vandaag (25-06) de status opnieuw bekijken; toestel wordt niet vervangen en waarschijnlijk (kijkend en vergelijkend van de lijst met onderdelen) wordt het scherm niet eens gerepareerd, maar alleen de camera :(

[ Voor 7% gewijzigd door Durazno op 25-06-2013 15:45 . Reden: Verkeerd ingelicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Hartelijk dank voor de reactie, deze link had ik ook nog niet gevonden.

Conclusie :
do 23 Mei, wacht op onderdelen(1-2 weken)

vandaag 24 Juni, met nog dezelfde status |:(

De waslijst die vervangen moet worden:

1. BACK PANEL ASSY BLACK C6603
2. BATTERY 2330.0 MAH
3. CAP AUDIO JACK ASSY R BLACK
4. CAP SD ASSY R BLACK
5. CAP SIM ASSY R BLACK
6. CAP USB ASSY R BLACK
7. COVER PANEL TOP BLACK
8. CUPPER SHEET MCAMB
9. EAR SPEAKER 12.0 RECTANGULAR_WR
10. FPC ASSEMBLY RELAY FPC
11. SHEET BATTERY FPC
12. SHEET BTB LCD

vooral nr.2 verbaast me, met de accu was niets mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:38
Een paar dagen geleden is men XZ van men bureau op de mat gevallen, hij lag tussen een hoop papieren die ik net wilde verplaatsen, best onhandig maarja.. Maar hij zat zoals steeds in een hoesje (Flipcase van Krusell) dus ik verwachtte gezien de geringe hoogte en feit dat hij op de mat gevallen is geen schade. Op het eerste zicht was er niets aan de hand, tot ik hem gisterenmiddag uit het hoesje haalde om hem op te laden. Blijkt dat het plaatje aan de onderkant van de XZ in de hoek over de hele breedte gebarsten is, redelijk diep zelfs. Best wel opmerkelijk dat hij al schade heeft na een val van die hoogte en deze omstandigheden eigenlijk.. Echt jammer, want ik ben gedurende de drie maand dat ik hem in bezit heb heel zuinig op men XZ geweest.. :(

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ng7vgz.jpg
(Dank BS0904 :) )

Nu heb ik toch enkele vraagjes:

Eerst en vooral, zou deze barst invloed kunnen hebben op de waterdichtheid?

Verder was ik eigenlijk van plan om men XZ na een jaartje of wat voor een mooie prijs te verkopen, daarom dat ik er nu erg zuinig op ben. Dit wordt nu echter een pak lastiger, zou het mogelijk zijn om deze schade te laten repareren? En wat zou het dan kosten? Iemand hier een idee van of ervaring mee?

Tenslotte, maar ik vrees dat ik het antwoord al weet, wat als men scherm nu alsnog 'spontaan' barst? Ik vermoed dat ik hierop geen aanspraak meer kan maken en neem dat men het dan wel op valschade zal steken?

Alvast bedankt voor de hulp :)

Grtz Artois

[ Voor 4% gewijzigd door Artois op 24-06-2013 14:46 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeelding uploaden naar bijvoorbeeld http://tinypic.com/
Link vervolgens plaatsen binnen [ img] link [ /img] , geen spaties

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
de XZ- is standaard toch al niet waterdicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09 15:33
shiptronic schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:09:
de XZ- is standaard toch al niet waterdicht ?
Waterdicht en stofbestendig
We hebben de Xperia Z getest om er zeker van te zijn dat deze zelfs na 30 minuten onder water gewoon kan doorgaan. De telefoon is zelfs bestand tegen waterstralen. De hoge IP55- en IP57-classificatie betekent dat je de telefoon in de regen kunt gebruiken, foto’s kunt maken bij het zwembad en de telefoon eenvoudig kunt schoonmaken als deze is blootgesteld aan vuil of water.
www.sonymobile.com/nl/products/phones/xperia-z/

Bron: http://www.sonymobile.com...xperia-z/Features/#design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artois
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:38
De XZ is standaard weldegelijk stof- en waterdicht gedurende een half uur op 1 meter diepte (IP57). Dit staat in zowat alle specificaties beschreven.

Net te laat, agoNITE was me voor :)

[ Voor 15% gewijzigd door Artois op 24-06-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
shiptronic schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:10:
Hartelijk dank voor de reactie, deze link had ik ook nog niet gevonden.

Conclusie :
do 23 Mei, wacht op onderdelen(1-2 weken)

vandaag 24 Juni, met nog dezelfde status |:(

De waslijst die vervangen moet worden:

1. BACK PANEL ASSY BLACK C6603
2. BATTERY 2330.0 MAH
3. CAP AUDIO JACK ASSY R BLACK
4. CAP SD ASSY R BLACK
5. CAP SIM ASSY R BLACK
6. CAP USB ASSY R BLACK
7. COVER PANEL TOP BLACK
8. CUPPER SHEET MCAMB
9. EAR SPEAKER 12.0 RECTANGULAR_WR
10. FPC ASSEMBLY RELAY FPC
11. SHEET BATTERY FPC
12. SHEET BTB LCD

Ik heb precies dezelfde lijst. Snap er ook geen reet van eigenlijk :). Ook al die klepjes enzo. Hij staat hij bij mij ook op dezelfde status, maar dan vanaf 21 mei.

Overigens had ik vorige week weer een chat met een dame van Xperia Care en zij zou de dag erna gaan informeren of het niet nuttiger was om mij gewoon een nieuwe telefoon te geven. Ze zou me de dag erna (vrijdag) mailen. Dat is helaas nooit gebeurd :-(. Morgen ga ik de chat maar weer eens lastigvallen...

[ Voor 14% gewijzigd door E-Hoog op 24-06-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Artois schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:20:
De XZ is standaard weldegelijk stof- en waterdicht gedurende een half uur op 1 meter diepte (IP57). Dit staat in zowat alle specificaties beschreven.

Net te laat, agoNITE was me voor :)
Sorry was even in de war met de ZR :o , maar die is blijkbaar ook waterdicht , via de telefoon kom in niet meer door bij Xperia care

[ Voor 11% gewijzigd door shiptronic op 24-06-2013 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shiptronic schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:10:
Zit allemaal aan elkaar verlijmd, zal er wel mee te maken hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen hieronder een reactie van Studentmobiel. Blijkbaar helpt dreigen toch!

Beste Gunnur,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wat vervelend dat het toestel wat u heeft ontvangen het niet meer naar behoren functioneert. U geeft aan dat uw toestel door the Phonehous is verzonden naar Dynafix. Wij ontvangen graag van u de verklaring van zowel Dynafix als de medewerker van the Phonehouse.

Zodra deze documenten hebben ontvangen zullen wij kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Studentmobiel.nl

___________________________________________________________________________________

Beste Studentmobiel,

Hieronder ontvangt u de mail die door mij naar Dynafix is verstuurd, referentienr iRMAPHON10949286. In de mail kunt u lezen wat er is gebeurd. Aangezien het toestel via jullie is aangeleverd en u als verkoper verantwoordelijk bent voor een goed product, stuur ik deze mail ook naar u. Het toestel is via mijzelf via The Phone House (na overleg met Sony) ter reparatie aangeboden. Sony heeft aangegeven dat dit een snellere proces is, hierdoor heb ik ook het toestel niet via jullie maar via The Phone House verstuurd. Nu wordt er aangegeven dat het glasplaat mogelijk door vallen/stoten is komen te verschuiven en hierdoor een barst in het toestel is ontstaan. Aangezien de aankoop nog niet eens zes maanden is, ligt de bewijslast van oorzaak bij jullie. Studentmobiel is namelijk de verkoper en dient ook voor een goed product te zorgen. Ik verwacht dan ook dat u hierop er alles aan gaat doen om deze bewijslast aan te tonen en mij als klant niet te benadelen. Mocht u de bewijslast niet kunnen aantonen of kosteloos een gerepareerd toestel versturen, dan zal ik er juridisch gezien ook alles aan doen om de overeenkomst te ontbinden.

Bijgaand treft u de prijsopgave van Dynafix met de benodigde informatie. Mijn gegevens zijn bij u bekend onder ordernr 844351.

Graag zie ik uw reactie tegemoet.

Hoogachtend,

Gunnur

Hieronder volgde een uitgebreide mail met het probleem naar Dynafix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een maandje me te hebben gelezen op het forum.
Omdat me telefoon ook is gebarsten.
heb ik netjes geduld getoond bij de reparatieservice omdat ik de status in de gaten kon houden.
bleek op de 14de dat me telefoon gereed was en terug gezonden werd.
echter vandaag was er nog niks over gehoord en ging maar is bellen naar dynafix.
bleek te horen te krijgen dat de reparatie te lang geduurt heeft en dat de reparatie niet is uitgevoerd,
en dat ik maar vodafone moest bellen,
Dus ik naar vodafone gebeld en die ging bellen naar dynafix en kreeg de melding dat ik de telefoon niet terug kreeg en hun technische dient ging kijken wat ze me konden aan bieden.
En ik zal deze week bericht er over krijgen.

Nou vondt het allemaal maar vreemd en ben op de chat gegaan bij sony en die kon naar contact te zoeken met teleplan vertellen dat hun besloten hebben niet te repareren en op gestuurd naar vodafone,
heb 3 keer gevraagd wat er mis was met de telefoon en konden mij dat niet vertellen

ze konden mij wel vertellen dat de reparatiedienst heeft besloten om om het toestel te vervangen
en ik vroeg dus het is garantie en hij zei blijkbaar,

maar het rare van het hele verhaal is dat ik 6 weken lang naar een status heb zitten kijken die eigenlijk nergens overging omdat die aangaf dat die gemaakt was terwijl er niks mee gebeurt is.

weet nou niet zo goed wat ik moet verwachten van vodafone
en wat er nou daadwerkelijk mis wat met me toestel op de barst na.

Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/83576257_208633740.png
status van dynacare.

Afbeeldingslocatie: http://album.partyflock.nl/83576260_1543152277.png
chat sessie op sony

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
status van dynacare.

[afbeelding]
chat sessie op sony
[/quote]

Nou ook raar dat iets niet spontaan kan barsten? Je maakt er dagelijks gebruik van en de plaat is hartstikke dun op de xperia Z en dan niet te vergeten de hitte door de CPU als je aan het chromen bent, overgang van warm naar koud(dit is Nederland)

Ik zou er boos om worden, de Xperia Z is water bestendig dus als iemand een defect heeft zou het zonder zeuren moeten worden gerepareerd. Ook voor barsten omdat de Xperia Z voornamelijk uit glas bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
Wat een communicatie bij Sony! Gistermiddag wordt mij verteld dat het toestel vervangen wordt, kijk ik vandaag weer op e-repair.nl zie ik dat ze wachten op onderdelen en de volgende gaan vervangen;
1. CAMERA 13 MEGAPIXEL CMOSC6603
2. COVER PANEL TOP BLACK
3. CUPPER SHEET MCAMA
4. CUPPER SHEET MCAMB
Vervolgens dook ik de chat in en wordt mij verteld dat die in behandeling is en dat ze mij niet kan vertellen of het scherm vervangen wordt, aangezien het toestel in behandeling is..... Maar als ik zie dat bij een nieuw scherm meer onderdelen vervangen worden vrees ik dat er niet eens naar gekeken is....
Zou jij dit kunnen doorzetten naar de verantwoordelijke persoon/personen, Ambroos?
Ik vrees dat dit mijn laatste Sony is, dit is de tweede Z die op gestuurd moet worden en eventueel niet eens volledig gerepareerd wordt.
Als het toestel niet volledig gerepareerd wordt ga ik Vodafone (de verkoper) maar in gebreke stellen, die mag het vervolgens maar oplossen met Sony ea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:48:
Na een maandje me te hebben gelezen op het forum.
Omdat me telefoon ook is gebarsten.
heb ik netjes geduld getoond bij de reparatieservice omdat ik de status in de gaten kon houden.
bleek op de 14de dat me telefoon gereed was en terug gezonden werd.
echter vandaag was er nog niks over gehoord en ging maar is bellen naar dynafix.
bleek te horen te krijgen dat de reparatie te lang geduurt heeft en dat de reparatie niet is uitgevoerd,
en dat ik maar vodafone moest bellen,
Dus ik naar vodafone gebeld en die ging bellen naar dynafix en kreeg de melding dat ik de telefoon niet terug kreeg en hun technische dient ging kijken wat ze me konden aan bieden.
En ik zal deze week bericht er over krijgen.

Nou vondt het allemaal maar vreemd en ben op de chat gegaan bij sony en die kon naar contact te zoeken met teleplan vertellen dat hun besloten hebben niet te repareren en op gestuurd naar vodafone,
heb 3 keer gevraagd wat er mis was met de telefoon en konden mij dat niet vertellen

ze konden mij wel vertellen dat de reparatiedienst heeft besloten om om het toestel te vervangen
en ik vroeg dus het is garantie en hij zei blijkbaar,

maar het rare van het hele verhaal is dat ik 6 weken lang naar een status heb zitten kijken die eigenlijk nergens overging omdat die aangaf dat die gemaakt was terwijl er niks mee gebeurt is.

weet nou niet zo goed wat ik moet verwachten van vodafone
en wat er nou daadwerkelijk mis wat met me toestel op de barst na.

[afbeelding]
status van dynacare.

[afbeelding]
chat sessie op sony
Er is inderdaad altijd een reden voor een spontane barst, namelijk een productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05-2024
Helaas bij mij ook een spontane barst in het scherm :(
In de rechterbovenhoek bij de ronding met een mooie boog naar de powerknop toe.
Helaas werkt daar nu het touchscreen nu ook k*t.
Ook op de achterkant een barst vanaf de camera naar boven toe.
En ook bij mij ligt het glas achter er niet goed op. Links boven steekt hij zelfs boven de rand uit en ligt er ook schuin in. Linksboven meer ruimte bij de rand dan rechtsonderin.
Heb hem vrijdag ingelevert bij de Phonehouse, kreeg vandaag een mailtje dat hij aangekomen is in het repaircenter. En een linkje naar track en trace van Dynacare.

Ben benieuwd na alle reacties hier, hoe het mij zal vergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Met een beetje hulp van google vertaal kan je hier meer lezen over schermen die niet goed geplaatszijn en zelfs los laten : http://bbs.gfan.com/forum.php?mod=viewthread&tid=6286229 , met de week nr erbij.

Welk week nr staat er op de telefoon 13W??

[ Voor 10% gewijzigd door shiptronic op 26-06-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Er was hier idd iemand eerder met een week13 telefoon die het begeven had. Ik hoop dan ook heel hard dat het een productiefout was van toen en dat de gerepareerde telefoons gewoon een paar jaar meegaan.

Ik heb zojuist de foto's van mijn telefoon ook eens bekeken en inderdaad: 13W10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
13W10 =>> 13 = 2013 ,het jaar ; W= Week 10, 4<->10 maart

[ Voor 49% gewijzigd door shiptronic op 26-06-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Ah, dat is inderdaad logischer :). In dat geval is mijne dus week 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rampage_III schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:02:
Helaas bij mij ook een spontane barst in het scherm :(
In de rechterbovenhoek bij de ronding met een mooie boog naar de powerknop toe.
Helaas werkt daar nu het touchscreen nu ook k*t.
Ook op de achterkant een barst vanaf de camera naar boven toe.
En ook bij mij ligt het glas achter er niet goed op. Links boven steekt hij zelfs boven de rand uit en ligt er ook schuin in. Linksboven meer ruimte bij de rand dan rechtsonderin.
Heb hem vrijdag ingelevert bij de Phonehouse, kreeg vandaag een mailtje dat hij aangekomen is in het repaircenter. En een linkje naar track en trace van Dynacare.

Ben benieuwd na alle reacties hier, hoe het mij zal vergaan.
Succes bij mij is hij afgewezen, hetzelfde probleem glasplaat zit er scheef op. Kreeg te horen dat het glasplaat mogelijkerwijs is verschoven door vallen/stoten. Bereidje dus maar voor op een bedrag van €242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shiptronic schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:55:
13W10 =>> 13 = 2013 ,het jaar ; W= Week 10, 4<->10 maart
Is dat alleen op de telefoon zelf af te lezen? De mijne ligt namelijk bij Dynafix. Of kan ik het ook ergens anders aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een "13W10" device. Is deze batch aantoonbaar "kut"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon wordt onder garantie gerepareerd *O*

Ik moet zeggen, Sony Care is u-i-t-e-r-s-t professioneel omgesprongen met dit probleem.

Ik moet nog wel een bevestiging in mijn mail krijgen maar heb telefonisch bevestiging gehad.

Ik wil eventueel voor mensen een beetje de rol van Ambroos wel voor ze opnemen (ik ken de wegen binnen Xperia Care nu ietsjes beter ;) ).

Ambroos: naar welk adres mag ik een mooie fles champagne of een lekker krat bier sturen? Ik meen het pik, je hebt het meer dan verdient. Laat graag even wat weten in de DM. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:59:
Telefoon wordt onder garantie gerepareerd *O*

Ik moet zeggen, Sony Care is u-i-t-e-r-s-t professioneel omgesprongen met dit probleem.

Ik moet nog wel een bevestiging in mijn mail krijgen maar heb telefonisch bevestiging gehad.

Ik wil eventueel voor mensen een beetje de rol van Ambroos wel voor ze opnemen (ik ken de wegen binnen Xperia Care nu ietsjes beter ;) ).

Ambroos: naar welk adres mag ik een mooie fles champagne of een lekker krat bier sturen? Ik meen het pik, je hebt het meer dan verdient. Laat graag even wat weten in de DM. :)
Nou mij kan je bv wel helpen. Zou je zeker heel erg dankbaar zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
@dray, Dat is mooi , maaaaaar je hebt hem nog niet terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:03:
[...]

Nou mij kan je bv wel helpen. Zou je zeker heel erg dankbaar zijn!
Zie je DM. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je DM nergens. Kijk eens of de mijne is aangekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 14:33:
[...]

Zie je DM nergens. Kijk eens of de mijne is aangekomen ;)
Had perongeluk mezelf geDM'ed _O-. Bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
Pfffff, ik ben heel net en begripvol te woord gestaan door Xperia Care, maar Teleplan beweert blijkbaar dat de witte vlek op mijn scherm slijtage is 8)7 8)7 Ik moet maar kijken of het probleem er is en anders eerst contact opnemen met Xperia Care.
Wat een bewering; een toestel van nog geen twee maanden oud en zeggen dat het slijtage is |:(
The soap continues :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou het lijkt vooralsnog goed, teleplan belde net om een retourafspraak te maken. Ik kan overdag helaas niet eerder dan volgende week woensdag (beetje jammer dat retouren niet s avonds kan), maar ik heb niemand over kosten gehoord. Ben de telefoon net een week kwijt met een spontane barst in het scherm. Erg snel afgehandeld dus als ik andere berichten zo lees, MAAR ik heb hem nog niet terug natuurlijk...

Groet, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Durazno schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:55:
Pfffff, ik ben heel net en begripvol te woord gestaan door Xperia Care, maar Teleplan beweert blijkbaar dat de witte vlek op mijn scherm slijtage is 8)7 8)7 Ik moet maar kijken of het probleem er is en anders eerst contact opnemen met Xperia Care.
Wat een bewering; een toestel van nog geen twee maanden oud en zeggen dat het slijtage is |:(
The soap continues :'(
Denk eraan dat de eerste zes maanden de bewijslast bij hun ligt. Jij moet niet bewijzen dat het probleem er was bij aankoop, zij moeten bewijzen dat het slijtage is en door jou is veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zegt de wet ja, de wet is helaas in vele gevallen leuk, maar niet werkzaam :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:07:
Ben de telefoon net een week kwijt met een spontane barst in het scherm. Erg snel afgehandeld dus

Groet, Peter
WAT ???? ik gun het je van harte, maar wat voor beleid voeren ze daar eigenlijk? LIFO (last in first out) ?

Gister ook contact gehad met xcare, vriendelijk gesprek, en een verbaasde juffrouw die zich afvroeg waarom het toestel niet gewoon geswapt is. Ik zou vandaag een mail en/of telefoontje krijgen dat deze geswapt zou worden, maar niets gehoord of gezien. Ik begrijp er niets meer van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat me wel opvalt is dat iedereen anders wordt behandeld en afgehandeld met eigenlijk allemaal de zelfde klacht.

Vandaag maar weer is vodafone gebelt er is een case aan gemaakt en omdat het toestel 3 maanden oud is gaat de technische dienst er naar kijken wat voor alternatief ze kunnen aanbieden duurt een week voordat ze terug bellen.

snap er niks meer van

Ambroos kan jij is kijken wat er daad werkelijk mis is met me toestel waarom die niet gerepareerd is?
en waarom ik niet me toestel terug krijg .
ben nu 5 weken verder

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:07:
Nou het lijkt vooralsnog goed, teleplan belde net om een retourafspraak te maken. Ik kan overdag helaas niet eerder dan volgende week woensdag (beetje jammer dat retouren niet s avonds kan), maar ik heb niemand over kosten gehoord. Ben de telefoon net een week kwijt met een spontane barst in het scherm. Erg snel afgehandeld dus als ik andere berichten zo lees, MAAR ik heb hem nog niet terug natuurlijk...

Groet, Peter
Ik snap dr niks meer van zeg 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sommige mensen hebben ook een verzekering, externe verzekering natuurlijk...
Anderen spelen het via hun retailer, weer anderen via Sony zelf. Dan heb je nog mensen die vaker bellen en misschen meer prioriteit krijgen, mensen die af en toe is mailen, mensen die nooit contact opnemen met...

Zoveel mogelijkheden en manieren geeft natuurlijk ook tig verschillende verhalen en scenario's :) (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
shiptronic schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:36:
[...]

WAT ???? ik gun het je van harte, maar wat voor beleid voeren ze daar eigenlijk? LIFO (last in first out) ?

Gister ook contact gehad met xcare, vriendelijk gesprek, en een verbaasde juffrouw die zich afvroeg waarom het toestel niet gewoon geswapt is. Ik zou vandaag een mail en/of telefoontje krijgen dat deze geswapt zou worden, maar niets gehoord of gezien. Ik begrijp er niets meer van :?
Lol, die vat ik ook niet idd. Wij wachten beiden al bijna 7 weken op precies dezelfde reparatie. Laten we hopen dat ze de onderdelen nu dus eindelijk binnen hebben. Ik werd ook niet meer teruggemaild nadat een dame van de chat zou kijken of de telefoon gewoon omgeruild kon worden. Zeer bijzonder allemaal.

Edit: aan de andere kant: misschien dat onze telefoons ook vandaag gerepareerd zijn. Die van mij gaat rechtstreeks naar Dynafix terug, dus zullen ze mij niet op de hoogte stellen. Hopelijk veranderd de status van de reparatie bij Teleplan dus vanavond of morgen.

[ Voor 13% gewijzigd door E-Hoog op 26-06-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Mocht er nog iemand zijn die op mail wacht op toezeggingen van xperia care namens de heer Michael Sch***
dan kan je lang wachten, die is 2 weken geleden vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 21:03
Heb net geprobeerd mijn telefoon te updaten naar 4.2 maar PC companion is blijven hangen onder het updaten.
Als ik nu mijn telefoon opstart gaat hij tot aan het sony logo en dan schakeld hij zich weer uit.
Heb ook al geprobeerd mijn telefoon op te starten door de volume knop en uit/aan knop in te drukken maar geeft hetzelfde resultaat.
Weet iemand hier raad mee, hoop dat hij nog wel te redden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/ <- daarmee krijg je 'm zeker en vast terug aan de praat, maar de kans is groot dat je alle gegevens verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 17:31:
Sommige mensen hebben ook een verzekering, externe verzekering natuurlijk...
Anderen spelen het via hun retailer, weer anderen via Sony zelf. Dan heb je nog mensen die vaker bellen en misschen meer prioriteit krijgen, mensen die af en toe is mailen, mensen die nooit contact opnemen met...

Zoveel mogelijkheden en manieren geeft natuurlijk ook tig verschillende verhalen en scenario's :) (helaas)
Ik heb de telefoon 3 maand en heb em al eens eerder opgestuurd met een software probleem (na 2 weken al). Deze keer gewoon Hi gebeld die me doorgeschakeld hebben met SmartCare van Teleplan. Een dag later s avonds is de telefoon opgehaald, waar ik trouwens nog nadrukkelijk gevraagd heb om te vermelden dat het om een spontane barst ging, en nu een week later dus een telefoontje om een retourafspraak te plannen. Geen idee wat ze gedaan hebben, maar ik heb niemand over kosten gehoord dus ga er vanuit dat het garantie is. Ik heb overigens geen verzekering. Maar zoals ik al zei, hij is nog niet terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 21:03
AmbroosV schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:27:
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/ <- daarmee krijg je 'm zeker en vast terug aan de praat, maar de kans is groot dat je alle gegevens verliest.
Dat maakt me op dit moment niet meer zoveel uit, wil hem weer zo snel mogelijk aan de praat hebben.
Ik ga het nu proberen.
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste