Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firehawk86
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 21:03
Ok hij is nu aan het updaten hoop dat het gaat lukken

[ Voor 78% gewijzigd door Firehawk86 op 26-06-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En via FlashTool flashen met de laatste Nederlandse software?

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 26-06-2013 21:37 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firehawk86
Heb de usb kabel in een andere usb poort gedaan en nu wil hij updaten, dus het is even afwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door Firehawk86 op 26-06-2013 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firehawk86
AmbroosV schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:27:
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/ <- daarmee krijg je 'm zeker en vast terug aan de praat, maar de kans is groot dat je alle gegevens verliest.
Thanks Ambroos, echt bedankt. d:)b
Was echt even in paniek, en bang dat ik mijn telefoon moest opsturen.

Heb zelfs alle data nog en is geupdate naar 4.2.2
Heb ook op de Sony site gekeken bij probleem oplossen maar kon dit toch nergens vinden.

Ze hadden dat tooltje toch wel wat beter naar voren mogen laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:15:
[...]

Succes bij mij is hij afgewezen, hetzelfde probleem glasplaat zit er scheef op. Kreeg te horen dat het glasplaat mogelijkerwijs is verschoven door vallen/stoten. Bereidje dus maar voor op een bedrag van €242
Nou ik heb op het reparatiebon laten zetten dat er geen sprake is van val of drukschade. Zeggen ze van wel, dan noemen ze me dus een leugenaar...
Hij is trouwens ook niet gevallen.

dit staat er nu bij mijn status:
Repair at repair center - Started 26-6-2013 7:58:14
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 26-6-2013 8:42:24
Repair repair center - repair stopped 26-6-2013 8:42:24

Binnen 3 kwartier de reparatie gestopt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rampage_III schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:40:
[...]

Nou ik heb op het reparatiebon laten zetten dat er geen sprake is van val of drukschade. Zeggen ze van wel, dan noemen ze me dus een leugenaar...
Hij is trouwens ook niet gevallen.

dit staat er nu bij mijn status:
Repair at repair center - Started 26-6-2013 7:58:14
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 26-6-2013 8:42:24
Repair repair center - repair stopped 26-6-2013 8:42:24

Binnen 3 kwartier de reparatie gestopt??
Ja heb ik ook op de bon laten zetten maar geen resultaat.
Uit de status kan je weinig aflezen. Dat de reparatie is gestopt houdt in dat hij verstuurd wordt naar een extern reparatiecentrum. Dan krijg je weer ontvangen, in behandeling en verzonden. Uiteindelijk wacht op reactie klant wat dus betekent dat ze je een prijsopgaaf hebben gestuurd en op je reactie wachten voor reparatie met kosten. Zo is het bij mij gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:40
Ik ben weer in gesprek geraakt met een chatmedewerker. De onderdelen worden nu op maandag verwacht en zijn behuizingsonderdelen.

Als ik ook die lijst bekijk met onderdelen die vervangen moeten worden, dan lijkt het wel alsof ze de hele telefoon moeten slopen voordat ze hem kunnen maken ofzo.

[ Voor 39% gewijzigd door E-Hoog op 27-06-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vanmiddag te maken met een barst in mijn scherm, waardoor het touch-screen het ook niet meer doet (of juist vanalles uit zichzelf doet). De telefoon is denk ik een keer of 2, 3 gevallen en daar is ook schade van te zien op de behuizing. Maar dat is al wel een paar maanden geleden.

Ik zou graag willen weten of het uberhaupt zin heeft om met de garantie in de weer te gaan. Ik heb wel gelezen over 'spontane barsten' en alhoewel de barst vandaag spontaan is ontstaan, is er dus wel schade zichtbaar. Kunnen ze beoordelen waar de barst door ontstaan is? En zullen ze dat ook doen als er schade aan de behuizing zichtbaar is? Of ben ik nu heel naief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:12
hoe kan je ook alweer zien welk scherm in je telefoon zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:29:
Ik heb sinds vanmiddag te maken met een barst in mijn scherm, waardoor het touch-screen het ook niet meer doet (of juist vanalles uit zichzelf doet). De telefoon is denk ik een keer of 2, 3 gevallen en daar is ook schade van te zien op de behuizing. Maar dat is al wel een paar maanden geleden.

Ik zou graag willen weten of het uberhaupt zin heeft om met de garantie in de weer te gaan. Ik heb wel gelezen over 'spontane barsten' en alhoewel de barst vandaag spontaan is ontstaan, is er dus wel schade zichtbaar. Kunnen ze beoordelen waar de barst door ontstaan is? En zullen ze dat ook doen als er schade aan de behuizing zichtbaar is? Of ben ik nu heel naief?
Proberen kan altijd, maar ga er maar vanuit dat dit helaas dan niet binnen garantie gaat vallen. Zoals ik begrijp bepalen ze onder andere aan de hand van valschade aan de behuizing of een barst spontaan is.
Aggressor schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:30:
hoe kan je ook alweer zien welk scherm in je telefoon zit?
http://lmgtfy.com/?q=sony...heck+display+manufacturer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog

Ik ben er ook bang voor. Je kunt het proberen, maar ga er maar niet van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:22

Fordox

00101010

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 16:16
Hey,

ik liet mijn XZ vorige week vallen (een diepe barst, bovenste gedeelde van scherm werkte niet meer), gelukkig verzekerd dus kwam Vodafone 'm volgende dag ophalen. Van de week kreeg ik te horen dat de reparatie klaar was en de koerier dezelfde avond bij mij kwam. Supersnel dus. Maar toen de koerier kwam, had hij mijn mobiel niet bij zich. Het enige wat ie kon afgeven was een envelop met dat ik een nieuwe mobiel mag uitzoeken in een Vodafone winkel. Mijn XZ kon niet gerepareerd worden blijkbaar.

Is de reparatie serieus zo moeilijk? Ik dacht dat ze een nieuwe scherm erin deden en klaar. Naja, ik ga in ieder geval weer voor de Xperia Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heel het ding zit verlijmd dus 'even' is niet aan de orde geloof ik.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
karimmm schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:16:
Hey,

ik liet mijn XZ vorige week vallen (een diepe barst, bovenste gedeelde van scherm werkte niet meer), gelukkig verzekerd dus kwam Vodafone 'm volgende dag ophalen. Van de week kreeg ik te horen dat de reparatie klaar was en de koerier dezelfde avond bij mij kwam. Supersnel dus. Maar toen de koerier kwam, had hij mijn mobiel niet bij zich. Het enige wat ie kon afgeven was een envelop met dat ik een nieuwe mobiel mag uitzoeken in een Vodafone winkel. Mijn XZ kon niet gerepareerd worden blijkbaar.

Is de reparatie serieus zo moeilijk? Ik dacht dat ze een nieuwe scherm erin deden en klaar. Naja, ik ga in ieder geval weer voor de Xperia Z.
Mijn scherm is ook gebarsten en als je de lijst ziet van wat ze moeten vervangen dan schrik je echt:P. (staat een pagina terug oid in dit topic). Inclusief de accu bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
Hebben ze van iFixit de XZ eigenlijk al eens open gehaald? Ik meen me van een nieuwsbericht op androidworld.nl of hardware.info te herinneren dat ze bij iFixit wel eens de HTC One open hebben gehad en dat dat het "meest onrepareerbare toestel allertijden" was :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jouw barst zou ik niet als 'spontaan' willen omschrijven. Het is hetzelfde als 1000 keer springen op je bank met vijf man. Ook al breken de stutbalken van de bank niet door op dat moment, is het niet onaannemelijk dat de ontstane 'interne schade' zich een week of 3 later alsnog wel presenteert als je te dikke tante neerploft op de bank. :X

Het feit dat je zelf al twijfel uitspreekt of je recht zou hebben op garantie of niet, geeft mij weer dat je zelf al eigenlijk het antwoord weet. Bij mij was de barst zó spontaan dat ik een verontwaardiging voelde van hier tot Tokyo. Jij kan bllijkbaar zeggen 'het zou eventueel te maken kunnen hebben met de valpartijen van een paar weken eerder'... Dan moet je niet gek opkijken als je kenbaar geen recht meer hebt op garantie :+

Proberen kan altijd, maar daarmee benadeel je ook nog eens de mensen die wél echt last hebben van het spontane barstenprobleem. Als iedereen zijn claim daarop gaat laten lijken (dus ook de mensen die hem hebben laten vallen), bestaat de kans dat Sony zegt 'we doen helemaal niets meer voor niemand'. ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFlub
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:44
ik heb nu een vervelend probleem, wanneer ik mijn wifi aanzet, dan gaat krijg ik 'Geen Service' onderaan het meldingscherm
en ben ik ook effectief niet bereikbaar (proberen te bellen lukt niet)
zet ik mijn wifi af, dan heb ik binnen de 2 seconden 'B mobistar' mijn provider dus...
telefoon afzetten en terug aanzetten helpt niet.

factory reset? :'(

AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:43:
[...]

Jouw barst zou ik niet als 'spontaan' willen omschrijven. Het is hetzelfde als 1000 keer springen op je bank met vijf man. Ook al breken de stutbalken van de bank niet door op dat moment, is het niet onaannemelijk dat de ontstane 'interne schade' zich een week of 3 later alsnog wel presenteert als je te dikke tante neerploft op de bank. :X

Het feit dat je zelf al twijfel uitspreekt of je recht zou hebben op garantie of niet, geeft mij weer dat je zelf al eigenlijk het antwoord weet. Bij mij was de barst zó spontaan dat ik een verontwaardiging voelde van hier tot Tokyo. Jij kan bllijkbaar zeggen 'het zou eventueel te maken kunnen hebben met de valpartijen van een paar weken eerder'... Dan moet je niet gek opkijken als je kenbaar geen recht meer hebt op garantie :+

Proberen kan altijd, maar daarmee benadeel je ook nog eens de mensen die wél echt last hebben van het spontane barstenprobleem. Als iedereen zijn claim daarop gaat laten lijken (dus ook de mensen die hem hebben laten vallen), bestaat de kans dat Sony zegt 'we doen helemaal niets meer voor niemand'. ;(.
Mee eens.
Dit is natuurlijk gewoon geen schade die spontaan is ontstaan.
Je heb je toestel meerdere keren laten vallen, en er is ook zichtbare valschade. Je moet dan doen eventjes gaan doen alsof het allemaal spontaan gebeurd is.

Daarmee benadeel je Sony financieel en alle overige klanten in hun geloofwaardigheid.
Gewoon lekker niet doen dus.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, het blijven moeilijke dingen.

Als je zelf je toestel al meerdere keren hebt laten vallen en er is ook duidelijk valschade te zien, dan is het een duidelijke zaak. Aan de andere kant: Ik gebruik m'n telefoons altijd in TPU hoesjes. Er is dan ook nog nooit een telefoon geweest die ik niet een keer heb laten vallen. Niet hard en dankzij het hoesje dus ook zonder zichtbare schade. Er is dan ook nog nooit een telefoon door stuk gegaan bij mij.

En daar zit hem de crux: Het lijkt erop dat, zelfs al heb je de Z in een hoesje zitten, hij bij zelfs een kleine val dus ook al stuk kan gaan. En dat een barst dus zelfs ook al kan onstaan zonder vallen.

Wat mij betreft moet een toestel er tot op zeker hoogte en tot zekere mate ook gewoon tegen kunnen. Als ik toevallig een toestel overweeg dat al langer op de markt is en waarvan ik lees dat het zelfs een klein stootje al slecht overleeft, dat is dat een reden voor mij om zo'n toestel links te laten liggen.

In dat licht ben ik dus ook stiekem wel benieuwd naar hoe dit voor het succes en de reputatie van de Z uiteindelijk uit gaat pakken.

Oh ja, nog een leuke wat betreft de reparatie van mijn dode Xperia Z:
Ook ik heb vorige week op www.e-repair.nl eens het IMEI nummer van mijn XZ ingevuld. En wat blijkt: Hij is op de 26e bij Teleplan binnen gekomen (vind ik laat als ik hem al op de 20e bij Mediamarkt heb ingeleverd, maar dat terzijde).
En op de 28e is het ticket bij Teleplan gesloten en hebben zij het toestel gerepareerd (middels een hard reset en software update) weer 'terug' gestuurd. De vraag is waarheen. Toen ik gisteren bij de Mediamarkt in Almere navraag ging doen zag het grietje achter de balie bij hoog en bij laag dat de reparatie nog in behandeling moet komen "en dat ik het toestel pas 1,5 week kwijt ben en dat ik pas mag gaan zeuren als hij na 5 weken nog niet terug is" 8)7.

Over dat laatste heb ik een flinke klacht naar Mediamarkt Nederland gestuurd en ben ik nu via twitter in conclaaf met het webcare account van Mediamarkt Almere. Als bij sommige webshops de RMA procedure is dat je hem rechtstreeks naar Dynafix of Teleplan stuurt en ik soms verhalen lees dat een koerier hem zelfs komt ophalen en binnen een week alweer terug brengt, dan kan de Mediamarkt voortaan een dikke vinger krijgen als ze me weer eens iets willen verkopen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:14:
[...]

Ja heb ik ook op de bon laten zetten maar geen resultaat.
Uit de status kan je weinig aflezen. Dat de reparatie is gestopt houdt in dat hij verstuurd wordt naar een extern reparatiecentrum. Dan krijg je weer ontvangen, in behandeling en verzonden. Uiteindelijk wacht op reactie klant wat dus betekent dat ze je een prijsopgaaf hebben gestuurd en op je reactie wachten voor reparatie met kosten. Zo is het bij mij gegaan.
In deze fase zit ik nu ook als ik op e-repair.nl kijk.
Diagnose: Val-/druk/-stoot schade

Dat ben ik het dus niet mee eens.
Gevallen is hij niet, dat heb ik dus op de bon laten zeggen. Zeggen ze van wel, dan noemen ze mij in principe dus een leugenaar...
Druk en stoot schade is een vaag begrip, daar kunnen ze in principe alles op gooien.
Als ik bij e-repir op toelichting van de schade druk, krijg ik een vaag pdfje van KPN over de toelichting van de schade :S
Heb helemaal niets met KPN te maken, het is een Sony toestel (met Tmobile abo...)

Ik had al bij de Phonehouse geinformeerd wat mijn opties waren als ik het niet eens zou zijn met de diagnose. Hij legde vaag uit dat er nog een second opinon mogelijk was ofzo.
Ik ga gewoon de Phonehouse aanspreken dat zij het maar moeten oplossen, ik heb inderdaad met hun een koopovereenkomst.

Dit was trouwens al mijn 2de XZ. De eerste ging na 3 dagen alweer terug omdat de trilfunctie het afentoe wel en niet deed. Toen heb ik meteen een nieuwe meegekregen...

Ambroos, misschien nog tips? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ach, zo zag ik in een PDF'je van e-repair ook staan dat vocht- of waterschade ook kan ontstaan door "spreekvocht".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rampage_III schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:31:
[...]

In deze fase zit ik nu ook als ik op e-repair.nl kijk.
Diagnose: Val-/druk/-stoot schade

Dat ben ik het dus niet mee eens.
Gevallen is hij niet, dat heb ik dus op de bon laten zeggen. Zeggen ze van wel, dan noemen ze mij in principe dus een leugenaar...
Druk en stoot schade is een vaag begrip, daar kunnen ze in principe alles op gooien.
Als ik bij e-repir op toelichting van de schade druk, krijg ik een vaag pdfje van KPN over de toelichting van de schade :S
Heb helemaal niets met KPN te maken, het is een Sony toestel (met Tmobile abo...)

Ik had al bij de Phonehouse geinformeerd wat mijn opties waren als ik het niet eens zou zijn met de diagnose. Hij legde vaag uit dat er nog een second opinon mogelijk was ofzo.
Ik ga gewoon de Phonehouse aanspreken dat zij het maar moeten oplossen, ik heb inderdaad met hun een koopovereenkomst.

Dit was trouwens al mijn 2de XZ. De eerste ging na 3 dagen alweer terug omdat de trilfunctie het afentoe wel en niet deed. Toen heb ik meteen een nieuwe meegekregen...

Ambroos, misschien nog tips? :*)
Neem even contact op met mij per DM. Dan help ik je verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag weer vodafone gebeld en ze gingen weer de technische dienst op de hoogte stellen dat ze contact met me op moeten nemen.
net maar een klachten brief op hun site in gevuld kijken of dat wil werken.

bijna week 8 en nog steeds niet gemaakt of vervangen. pfffffffffffff
wordt straks zonder z op vakantie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:55:
vandaag weer vodafone gebeld en ze gingen weer de technische dienst op de hoogte stellen dat ze contact met me op moeten nemen.
net maar een klachten brief op hun site in gevuld kijken of dat wil werken.

bijna week 8 en nog steeds niet gemaakt of vervangen. pfffffffffffff
wordt straks zonder z op vakantie :(
De onderdelen die gisteren binnen zouden komen, zijn niet binnengekomen. Wat een verrassing... Mijn telefoon gaat dus ook niet mee op vakantie. Wat ik bij jou wel bijzonder vindt, is dat Vodafone je niet gewoon een nieuwe telefoon geeft. Daar zou ik inderdaad goed pissig van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Hier ook weer hetzelfde verhaal, ingebrekestelling ligt klaar, die gaat straks op de post.Voor mij geen sony meer.

Link voor een voorbeeld brief : http://www.juridischloket...ndeugdelijk%20product.doc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_0912
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-08 19:43
Hier hetzelfde;

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2gw7rfd.jpg

Werd naar Dynafix gestuurd en vandaar naar een extern reparatiecentrum. Via e-repair.be of e-repair.nl niets terug te vinden hierover. Vrijdag een prijsopgave gekregen van 130€ (?)... Veroorzaakt door vallen/stoten/klemmen. Zoals er ook genoteerd werd ging het om een spontane barst.

Xperia care kan me ook niet verder helpen...

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2gwi70z.jpg

Via de verkoper zegt men dat dit gewoon betaald moet worden...

Niemand anders ervaring met Xperia Z schermbarsten in Belgie?

Groeten,
Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Er zijn hier mensen die een prijs van 377 euro gequote kregen, dus dan valt 130 euro gelukkig nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_0912
Ok, goed 377€ en 130€ is een groot verschil maar toch nog altijd teveel voor een GSM die in men broekzak kapot springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Zonder meer. Dat moet gewoon garantie zijn. Heb je de telefoon zelf naar Dynafix gestuurd of via de winkel waar je de telefoon gekocht hebt? Anders kun je misschien nog wat klagen bij de winkel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_0912
Via de winkel. Morgen NOG maar eens proberen. Pff... daar kruipt wel wat tijd in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zoals AmbroosV al eerder heeft aangegeven hier: De -winkel- is jouw primaire aanspreekpunt!

Het servicecenter/repaircenter kan beweren wat ze willen en de winkel kan dat overnemen. Maar ZIJ moeten aan JOU bewijzen (wettelijk gezien) dat de schade door jouw schuld is ontstaan. De winkel kan ook echt niet zo maar naar de verklaring van het repaircenter wijzen.

De winkel is gewoon verplicht jou kosteloos te voorzien van een gerepareerd toestel of een vervangend toestel. Punt. Gewoon aanhouden en desnoods op je poot gaan spelen dat je andere consumenten bewust zal maken van de slechte service van de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag maar weer vodafone gebeld en ja de genen die er over gaat heb nog niet gereageerd
dus ze ging een mailtje sturen naar zijn leiding gevende.
heb ter maar weer hartelijk bedankt en dat ik der morgen weer zal spreken,
heb me voor genomen om nu maar is elke dag te gaan bellen.
snap niet wat vodafone hier nou mee wil bereiken toch maar is de brief hier boven maar is aangetekend gaan versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Die barst ziet er hetzelfde uit als bij mij , aan de rand van het scherm een wit puntje en vanuit daar de barst. Frame is op de plek waar het begint niet beschadigt.Is de telefoon voor de barst warm geweest ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijvendmoment
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-01 10:57
Jeetje wat veel lotgenoten hier :)
Ik heb ook een gebarsten scherm in mijn telefoon, spontaan in mijn broekzak ontstaan. Ik baal als een stekker, nog geen 3 weken oud en dan al stuk :S. Ik had gelijk al contact opgenomen met de winkel waar ik hem gekocht heb (GSMwijzer.nl) en daar zeggen ze bij voorbaat al dat het eigen schuld is. Dat ik sowieso kosten krijg. Ik heb ze uitgelegd dat het spontaan is ontstaan en dat Sony deze binnen garantie repareert. Dat vond ze erg bijzonder en dat het eigenlijk nooit voorkomt. Ze vertelde me dat ik 98% kans had, dat ik kosten moet gaan betalen. Ze hebben het toestel nog niet eens gezien. Ik vertelde ze ook dat ik het toestel uit mijn broekzak haalde toen ik er achterkwam. Durfde ze mij doodleuk te vertellen dat je een telefoon beter niet in je broekzak kan bewaren, daar zijn ze namelijk niet voor gemaakt.... Sorry, maar is dat niet werelds meest bewaarde plek en zou de telefoon daar niet juist op gemaakt moeten zijn?
Ik ben een beetje gefrustreerd op de manier waarop ze mij al op voorhand behandelen. Erg jammer.

oohwjah, foto's!
Afbeeldingslocatie: http://blijvendmoment.nl/dpz/telefoon1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://blijvendmoment.nl/dpz/telefoon2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Niet in je broekzak bewaren... lol. "Lekke band? Meneer, uw fiets is ook niet gemaakt om mee te fietsen. Tsss."

Overigens is de reactie van GSMwijzer niet bepalend. Bij mij liep Dynafix (daar zal GSMwijzer hem naartoe sturen) zelfs te miepen dat ik het gewoon moest betalen. Maar Dynafix moet hem doorsturen naar Teleplan, en daar zijn ze wel degelijk op de hoogte van het probleem en maken ze tegenwoordig (dankzij Ambroos) vaak het toestel onder garantie. Maar sommige mensen hier hebben worden toch geweigerd, dus helemaal zeker is het niet. Laat hem in ieder geval gewoon door GSMwijzer opsturen naar Dynafix. Mocht je toch moeten betalen dan heb je nog weer een ander arsenaal aan mogelijkheden, maar die kosten wel meer moeite (aangetekende brieven, contract ontbinden, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 23:38
De glas in de achterkant van mijn telefoon komt los in de hoek van de camera (volgens mij hebben meer mensen last van het zelfde probleem).

Tot nu niet veel last van gehad, tot dat ik vandaag mijn telefoon ging spoelen met water omdat ik per ongeluk wat saté saus over de telefoon heb laten vallen... Alle klepjes goed dicht, even de sate wegspoelen, en toen ik de telefoon ging drogen, zag ik dat water was binnen gekomen in de voor en achter camera lens :-| Ik nog een keer controleren, alle klepjes waren goed dicht, de stickers zijn nog wit...

De telefoon is niet in een winkel gekocht, maar de vorige eigenaar die bij een telecom bedrijf werkt heeft de telefoon van Sony gekregen, natuurlijk met alle documenten (garantie bewijs van Sony), via de chat vroeg ik waar kon ik aanmelden voor reparatie.

Dat krijg ik te horen van Sony:

Bram Van Spreuwen: Valt buiten de fabrieksgarantie.
Bram Van Spreuwen: Heeft u het imei nummer?
Bruno Silva: Waarom valt dit probleem buiten de garantie? Het is de achter glas, die dichtbij de camera een soort van los begint te rakken
Bram Van Spreuwen: Het reparatiecentrum zal bekijken of dit is gekomen door fysieke schade. Als dat het geval is valt het buiten de garantie.
Bruno Silva: Oke, dat moet de reparatie centrum beoordelen, mijn vraag is waar kan ik de telefoon voor reparatie aanmelden?
Bram Van Spreuwen: Dat kan via Phonehouse. Laat wel het bewijs zien dat het toestel van u is. En maak een backup van uw persoonlijke gegevens.

8)7

Ik vind echt leuk dat die gast gelijk zegt van "valt niet binnen garantie"

well... Ik ga kijken wat ik ga doen, ik wil niet lang zonder telefoon blijven... Iemand ervaring mee? Hoe lang duurt de reparatie?

Ik denk om mijn verzekering in te schakelen, zonde van de 50€ eigen kosten, maar alles is wel sneller denk ik :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_0912
@shiptronic Jep, het was toen zeer warm die dag en het toestel stond ook heel erg warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:02

Hupske

AFCA

Ik heb als ik op de zijkanten in het midden druk bij het scherm dat je van die zwarte kringen krijgt om je vinger je heen.
Dit heb je bijvoorbeeld ook als je op je lcd tv op het scherm drukt.

Dit lijkt mij niet goed toch? Voor een mobiel van een aantal honderden euro's.
Als men mij snapt.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_0912
Had ik ook van in het begin, men vriendin heeft een witte Xperia Z en heeft daar geen last van. Ze heeft ook geen last van extreme warmte aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:02

Hupske

AFCA

Zal dit een gevalletje opsturen kunnen zijn?

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_0912
Als ze defecte toestellen al niet willen repareren gaan ze werkende toestellen zeker niet vervangen. Denk eraan dat je toestel naar Dynafix, Teleplan of een externe reparatiedienst wordt gestuurd en niet naar Sony zelf. Spijtig genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
hupske schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:01:
Ik heb als ik op de zijkanten in het midden druk bij het scherm dat je van die zwarte kringen krijgt om je vinger je heen.
Dit heb je bijvoorbeeld ook als je op je lcd tv op het scherm drukt.

Dit lijkt mij niet goed toch? Voor een mobiel van een aantal honderden euro's.
Als men mij snapt.
Ik merkte het op bij mijn eerste toestel. Als ik hem dan in portret vasthield, dus de hoeken tussen duimen en wijsvingers en je twist het toestel heel lichtjes, dan kwamen er vlekken links onder in het beeld. Alsof er iets binnen in de telefoon tegen de achterkant van het scherm aandrukte.
En je hoefde niet eens kracht te zetten bij het twisten.
Dat toestel heb ik terug gebracht naar de winkel omdat de trilfunctie het afentoe niet deed.
Kreeg een nieuwe mee en die had dat ook. Het demomodel in de winkel trouwens ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
Alright, ik heb nieuws. Voor specifieke gevallen kan ik ten minste twee weken niets meer doen vanwege een afwezigheid binnen Sony Mobile.

Er gaat bekeken worden wat er beter kan bij Xperia Care en Teleplan, we hebben begrepen dat de dienstverlening niet geweldig was de laatste maanden en gaan eraan werken.

Voor de barsten blijft het echter wel zo dat er zodra er andere val- of drukschade geconstateerd wordt de kans klein is dat je toestel onder garantie gerepareerd gaat worden. Alles wordt per geval bekeken. Wanneer er in de kunststof rand rond het toestel deuken zitten is het voor het servicecentrum erg moeilijk om te bepalen welke barsten écht spontaan zijn ontstaan of zijn ontstaan door valschade. Eerdere valschade kan het displayglas/frame verzwakken of beschadigen, wat ervoor kan zorgen dat barsten op een later tijdstip schijnbaar spontaan ontstaan.

Wel gaat er gewerkt worden aan de procedures om alles beter te laten verlopen in de toekomst en duidelijker te communiceren.

Verder kan ik, vanuit een persoonlijk standpunt nu, alleen maar aanraden te blijven aandringen bij de winkel/operator. Je hebt een verkoopsovereenkomst met hun, zij moeten zich aan de verkoopsvoorwaarden houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks voor de duidelijke update, @AmbroosV.

En toch ben ik stiekem wel benieuwd of Sony snel weer een mobiel apparaat volgens dit ontwerp zal uitbrengen.

Dat het glas kan verzwakken of op een verkeerde manier onder spanning kan komen te staan als de rand door vallen of stoten vervormingen krijgt kan ik helemaal mee in komen. Aan de andere kant: Een telefoon zou ook wel tegen een klein stootje moeten kunnen.

Maar goed, dat is een afweging die Sony ook wel zal maken, ook in hoeverre men coulant staat tegenover twijfelgevallen. Als van al die miljoenen verkochte exemplaren het risico op barsten zo groot is na zelfs een klein stootje, dan is dat ook reputatieschade......

Overigens zit ik nog steeds gezellig te wachten tot ik mijn Xperia Z weer mag ophalen bij Mediamarkt. De 28e heeft Teleplan hem naar Mediamarkt servicecentrum terug gestuurd. Voor mijn kleine softwareprobleem hadden ze ook maar 2 dagen doorlooptijd nodig. Maar de Mediamarkt logistiek werkt blijkbaar een stuk stroperiger :(

[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 03-07-2013 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
AmbroosV schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:34:
Alright, ik heb nieuws. Voor specifieke gevallen kan ik ten minste twee weken niets meer doen vanwege een afwezigheid binnen Sony Mobile.

Er gaat bekeken worden wat er beter kan bij Xperia Care en Teleplan, we hebben begrepen dat de dienstverlening niet geweldig was de laatste maanden en gaan eraan werken.

Voor de barsten blijft het echter wel zo dat er zodra er andere val- of drukschade geconstateerd wordt de kans klein is dat je toestel onder garantie gerepareerd gaat worden. Alles wordt per geval bekeken. Wanneer er in de kunststof rand rond het toestel deuken zitten is het voor het servicecentrum erg moeilijk om te bepalen welke barsten écht spontaan zijn ontstaan of zijn ontstaan door valschade. Eerdere valschade kan het displayglas/frame verzwakken of beschadigen, wat ervoor kan zorgen dat barsten op een later tijdstip schijnbaar spontaan ontstaan.

Wel gaat er gewerkt worden aan de procedures om alles beter te laten verlopen in de toekomst en duidelijker te communiceren.

Verder kan ik, vanuit een persoonlijk standpunt nu, alleen maar aanraden te blijven aandringen bij de winkel/operator. Je hebt een verkoopsovereenkomst met hun, zij moeten zich aan de verkoopsvoorwaarden houden.
Wat versta je onder specifieke gevallen dan??

Maar wat ik dus begrijp is dat het service centrum je dus het nadeel van de twijfel geeft?
Zou eigenlijk andersom moeten zijn naar mijn mening, dat is tenminste als je goeie service wilt geven.

Ik had vandaag mail van de Phonehouse dat ik contact met ze moet opnemen voor een prijsopgaaf.
Ga morgen bellen en aandringen...

In iedergeval thanx voor de info Ambroos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tadaaaaaa EIN-DE-LIJK goed nieuws! Mijn toestel wordt alsnog onder garantie gerepareerd! Prijsopgave komt te vervallen... Degenen met het zelfde probleem, geef de moed niet op en blijf bij je standpunt. Je bent het toestel wel ff kwijt maar hopelijk met goed resultaat. Bedoel ik wel diegenen waarbij de barsten ook spontaan zonder verdere beschadigingen aan het toestel zijn veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:29:
Tadaaaaaa EIN-DE-LIJK goed nieuws! Mijn toestel wordt alsnog onder garantie gerepareerd! Prijsopgave komt te vervallen... Degenen met het zelfde probleem, geef de moed niet op en blijf bij je standpunt. Je bent het toestel wel ff kwijt maar hopelijk met goed resultaat. Bedoel ik wel diegenen waarbij de barsten ook spontaan zonder verdere beschadigingen aan het toestel zijn veroorzaakt.
gefeliciteerd!!
Vertel je geheim! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Mooi man! Dat is goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi nieuws ja, maar nu zijn we blij, omdat ze het doen (terwijl het gewoon moet), das a little bit awkward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zat het achterste glasplaat er scheef op, ze gaven aan dat ik het voor de barst had terug moeten sturen. Ik ben er na de barst erachter gekomen. Meerdere malen gechar met Sony en gebeld, heel kort afgewezen ivm gebruikersschade (de barst). Heb de moed niet opgegeven. Brief naar Studentmobiel, Dynafix en Teleplan gestuurd met bewijslast. Daarna ben ik weer gaan chatten met Sony (dit keer een vriendelijke dame) het probleem nogmaals uitgelegd. Ze gaf aan dat ze het toestel nogmaals zou laten beoordelen. Ook aangegeven dat barsten een bekend probleem was bij de product manager, bij mij een iets andere kwestie ivm oorzaak scheefzittende glasplaat met als gevolg een barst. Ze heeft mij een mail gestuurd zodat ik het hele probleem nogmaals naar Sony kon mailen, heb ik gedaan en vandaag nogmaals contact gehad met dezelfde dame via chat. Ze heeft aangegeven dat het onder garantie wordt gerepareerd!

Hou dus vol, bij mij gaf ze aan dat Teleplan gebruikersschade had geconstateerd. De medewerker van TPH heeft het toestel gezien maar niks op de bon gezet terwijl ik er naar vroeg. Heb dus weer erweden naar de medewerker van TPH gewezen omdat hij bij inlevering aangaf dat er geen schade te zien was. Als je zeker bent dat er geen deukjes etc aan je toestel te zien zijn volhouden! Mail iedereen die er mee te maken heeft. In dit geval de verkoper en Teleplan en evt Sony. Succes allemaal! Ze moeten wel op onderdelen wachten dus ben benieuwd wanneer ik mijn toestel weer in handen heb. Hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou even een update: gisteren is de koerier geweest en heeft mij een nieuwe Z gebracht, geheel binnen de garantie, wat het geheim is weet ik niet, maar prima service bij mij!

Ben hem ongeveer 2 weken kwijt geweest, onder andere doordat ik niet eerder overdag vrij was. Na een week belden ze namelijk al om een afspraak te maken.

Succes aan de rest!

Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/tkwx49r0b/image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
@Gunnur
Bij jou was alleen de achterste glasplaat?
Bij mij zat die er ook scheef op en wat omhoog op, hij stak zelfs wat uit.
Toen ik mijn toestel ging inleveren zag ik dat daar ook een barstje in zat, van de camera naar de rand.

Bij de linkerbovenhoek zijn er wat krasjes op de rand, maar ja het is een voorwerp dat je gebruikt :/
Heb er ook geen hoesje omheen, omdat ik hem dan 2x per dag erin en eruit moet halen, omdat ik hem in de auto in de lader heb staan. Het is zo'n Broditding, waar je hem inschuift en hij dan via de buitenkant oplaad.
Ik ga nu lunchen en zo de Phonehouse bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee de voorste plaat zat een barst in waardoor het hele scherm niet meer werkte

[edit] zie nu dat de reactie niet aan mij gericht was...

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/uzn6t6xkn/image.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pprs
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit lijkt niet op een spontane barst. Er is geen impactschade op de behuizing zover ik op de foto kan zien, maar het feit dat hij helemaal overdwars loopt en in een hoek begint doet het wel vermoeden. De meeste spontane barsten die je tegenkomt zijn rond de processor (waar hij heet wordt) en lopen naar de zijkant van het glas, of naar de camera-, luidspreker- of microfoonopening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rampage_III schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:54:
@Gunnur
Bij jou was alleen de achterste glasplaat?
Bij mij zat die er ook scheef op en wat omhoog op, hij stak zelfs wat uit.
Toen ik mijn toestel ging inleveren zag ik dat daar ook een barstje in zat, van de camera naar de rand.

Bij de linkerbovenhoek zijn er wat krasjes op de rand, maar ja het is een voorwerp dat je gebruikt :/
Heb er ook geen hoesje omheen, omdat ik hem dan 2x per dag erin en eruit moet halen, omdat ik hem in de auto in de lader heb staan. Het is zo'n Broditding, waar je hem inschuift en hij dan via de buitenkant oplaad.
Ik ga nu lunchen en zo de Phonehouse bellen...
Yip achterste glasplaat die er scheef op zat, ook ontdekt na de barst maar duidelijk zichtbaar. De motivatie van afwijzing was ook dat het toestel WAARSCHIJNLIJK door vallen of stoten het glasplaat is gaan verschuiven en hierdoor de barst erin is gekomen. Nou toen ik dit hoorde heb ik ze dus wel even gewezen op het product wat ze dus wel zeer hoog kwalitatief noemen. Dus heb gevraagd om bewijs, als het door vallen of stoten mogelijk is om een glasplaat te verschuiven wil ik dit zwart op wit zien maar dan komt wel mijn volgende put namelijk misleidende info over product aangezien ze overal reclame maken met zeer kwalitatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijvendmoment
  • Laatst online: 09-01 10:57
pprs schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:47:
[...]

Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit lijkt niet op een spontane barst. Er is geen impactschade op de behuizing zover ik op de foto kan zien, maar het feit dat hij helemaal overdwars loopt en in een hoek begint doet het wel vermoeden. De meeste spontane barsten die je tegenkomt zijn rond de processor (waar hij heet wordt) en lopen naar de zijkant van het glas, of naar de camera-, luidspreker- of microfoonopening.
Geloof me, er is echt geen externe schade, want ik heb hem 5 minuten in mijn broekzak gehad, zonder gekke dingen te doen. en van en tot waar de breuklijn loopt wil niet zeggen dat het daardoor komt. Het is een enkele breuk. De meeste gevallen van val- en stootschade creeert juist meerdere breuklijnen. Ik heb het toestel 3 weken, en ik ben er zeer voorzichtig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo vandaag eindelijk goed bericht
heb vodafone weer gebeld en kon mij mededelen dat ze geen telefoons op voorraad hadden.
en dat ik er een kon ophalen in een filiaal.
dus ben weer in bezit van een experia z.

gelukkig dat die van mij gratis is omgewisseld

iedereen succes met de reparatie.
en bedankt voor het support

lees nog wel ff mee om te kijken hoe het bij iedereen verder afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Eindelijk heb ik aan het eind van de middag mijn Xperia Z mogen ophalen bij de Mediamarkt! *O* . Gerepareerd en al en ook meteen al met 4.2 erop.

Helaas heb ik er wel op een knullige manier achter moeten komen: Ik had maandag (1 juli) nog een dame van het servicecenter in Almere aan de telefoon. Met een uitleg waarom ze het toch echt niet kon bespoedigen, dat ik niet de enige ben die wacht op terugkerende garantiegevallen, etc. etc. Anyway, uit beleefdheid hoopte ze met me mee dat ik snel m'n telefoon weer terug zou hebben.

Toen ik vandaag nog steeds niets gehoord had (en het inmiddels alweer een week geleden is dat Teleplan de reparatie klaar heeft gemeld) heb ik in het klachtenticket maar weer eens een bericht achter gelaten.

En wie schertst mijn verbazing: Ik kreeg te lezen dat het toestel sinds 2 juli, dinsdag (!!!!), al klaar ligt bij Mediamarkt Almere 8)7

Zelfs met een lopende klacht van een ontevreden klant neemt men dus nog niet de moeite om even te bellen en te mailen. Nee, de procedure is dat ze een brief opstellen en die sturen (je weet wel, zo'n papieren ding met een postzegel, etc.), met de mededeling dat het toestel weer opgehaald kan worden. De brief heb ik overigens niet ontvangen........

Maar goed, ik heb weer een werkende Xperia Z en gelukkig met de behuizing nog steeds in onberispelijke staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
afgelopen donderdag naar TPH geweest omdat er een prijsopgaaf klaar lag...
Was het er sowieso niet mee eens dat het geen garantiegeval was, dus daar ging ik dan ook voor.
390 euro :X _O-
Na wat heen en weer bla bla heeft de werknemer daar een ticket aangemaakt voor de custumer care van TPH.
Die gaat het dan opnieuw bekijken ofzo :/ zou niet weten waarom, maar ok. Kost me weer een paar dagen.
Heb afgesproken om woensdag even te bellen, als ik nog niks van ze gehoord had, zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Houd vol :). Desnoods via aangetekende brieven, geschillencommissie (als ze daarbij aangesloten zijn), klacht bij consuwijzer, etc.

TPH heeft nog steeds de plicht om te bewijzen dat het geen garantiegeval zou zijn. Ze kunnen zich niet zo maar verschuilen achter het reparatiecenter waar toevallig zij/de fabrikant mee werken. Dan zou er op z'n minst nog een tweede 'expertise' moeten komen.

TPH zal bakzijl halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:29:
Mooi mooi mooi! Had je nog iets aan mijn tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:26:
[...]

had jou ook een DM gestuurd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rampage_III schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:29:
[...]

had jou ook een DM gestuurd... ;)
Vreemd, niet gezien :o. Wacht even, dan kijk ik in een klein kwartiertje wat ik voor je kan betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
eymey schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:19:
Houd vol :). Desnoods via aangetekende brieven, geschillencommissie (als ze daarbij aangesloten zijn), klacht bij consuwijzer, etc.

TPH heeft nog steeds de plicht om te bewijzen dat het geen garantiegeval zou zijn. Ze kunnen zich niet zo maar verschuilen achter het reparatiecenter waar toevallig zij/de fabrikant mee werken. Dan zou er op z'n minst nog een tweede 'expertise' moeten komen.

TPH zal bakzijl halen.....
volhouden ga ik zeker, ik hoop alleen dat het niet al te lang gaat duren.
Ik weet ook wat mijn rechten als consument zijn en wat TPH hun plichten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:26:
[...]

Tnx! Zeker weten ;) Zonder enige uitleg kreeg ik achteraf bericht dat het alsnog onder garantie wordt gerepareerd. Heb jij je toestel trouwens al terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 18:15
Dit heb ik nog niet meegemaakt...

Wij hebben uw reparatie ontvangen met de klacht: 1 of meerdere pixels zijn defect.

De benodigde reparatie van uw product valt niet binnen de dekking van de garantievoorwaarden.
U ontvangt een prijsopgave omdat uw mobiele telefoon schade heeft die is veroorzaakt door vallen/stoten/klemmen.

Kost de klant 173€...

Hoe kan een dode pixel nu veroorzaakt zijn door vallen/stoten/klemmen? Mochten er nu meerdere pixels kapot zijn, "cava" nog maar voor 1 fucking pixel? Toestel van de klant was 2u oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook wel algemeen bekend (helaas) dat 1 pixel bij veel fabrikanten niet valt onder de norm van reparatie
1 pixel voor €173,00 is een dure, hele displaymodule zeker... Het is ook wel slecht gesteld met service zeg :s

Als het toestel twee uur oud is, is het gewoon een DOA.

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 09-07-2013 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiez1987
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:44
Ik heb een Xperia T, maar om daar nu een heel topic voor te openen is ook zo wat.
Ik draai een custom rom (hee, daar heb je android toch voor) en binnen een half jaar laadt mn toestel niet meer op. Keurig opgestuurd via de tmobile naar dynafix, komt hij ongerepareerd terug maar werkt wel. Probleem opgelost zou je zeggen. Poosje later heb ik hetzelfde probleem, weer opgestuurd ongerepareerd terug maar nu werkt hij niet. Ik erachteraan, moest m opnieuw opsturen.
Werd vandaag gebeld met de grap van de dag: als er een custom rom op draait is dat illegale software en kijkt er verder niemand meer wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dynafail heeft daar een handje van ja, heb je nog geluk dat het de eerste keer wel gelukt is ;)
Alle voorwaarden zijn zo wazig als wat, bij de een lukt het tig keer, bij de ander wordt er niks geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11-2024
Ik zie net op een nogal lichte foto bij mij dat er een stofdeeltje in de lens zit..
En dit bij een 'stofdichte telefoon', is toch wel een vieze tegenvaller:
Via deze link is een foto te zien waar het duidelijk op staat:
http://postimg.org/image/fthn8uvr1/

(foto toevoegen aan deze pagina lukt niet..)

Zijn er meer mensen die dit hebben gehad, en zo ja: hoe is dit bij jullie afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Laatst online: 10-08 16:13
Heb ik ook gehad, wel met een stuk meer vlekken. Bij mij hebben ze een nieuwe camera geplaatst. Dit valt natuurlijk gewoon onder garantie. Mits je geen gekke dingen hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die op een gerepareerd toestel wachten kan dit nog heeeeellll lang duren, pfff! Net even contact gehad met Sony Chat, zij gaven aan dat de onderdelen deze week niet meer zullen komen. Met geluk misschien volgende week maar dat was ook niet met zekerheid te zeggen. Dus met geduld wachten op onderdelen wat bij mij al de 6e week is dat ik mijn toestel mis. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:58:
Voor de mensen die op een gerepareerd toestel wachten kan dit nog heeeeellll lang duren, pfff! Net even contact gehad met Sony Chat, zij gaven aan dat de onderdelen deze week niet meer zullen komen. Met geluk misschien volgende week maar dat was ook niet met zekerheid te zeggen. Dus met geduld wachten op onderdelen wat bij mij al de 6e week is dat ik mijn toestel mis. 8)7 8)7 8)7
Haha, wtf ik heb ook net gebeld. Ik zit al te wachten sinds 31 (!) mei.

Gesproken met Rene, een ontzettend aardige gast. Hij liet me weten dat de onderdelen inderdaad nog onderweg zijn en dat ze er geen tijdsindicatie op durven te plakken. Dat is vreemd, want twee weken geleden hoorde ik dat het toestel binnen twee weken gerepareerd en geretourneerd zou worden. 8)7 . Maar daar kan die vriendelijke gozert natuurlijk niets aan doen.

Ik ben erg blij dat ik met een Xperia S in mijn klauwen rondloop, maar mijn vriendin is toch wel flink pissig :X, die wilde graag fotograferen onder water op vakantie :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:52:
[...]
Haha, wtf ik heb ook net gebeld. Ik zit al te wachten sinds 31 (!) mei.

Gesproken met Rene, een ontzettend aardige gast. Hij liet me weten dat de onderdelen inderdaad nog onderweg zijn en dat ze er geen tijdsindicatie op durven te plakken. Dat is vreemd, want twee weken geleden hoorde ik dat het toestel binnen twee weken gerepareerd en geretourneerd zou worden. 8)7 . Maar daar kan die vriendelijke gozert natuurlijk niets aan doen.

Ik ben erg blij dat ik met een Xperia S in mijn klauwen rondloop, maar mijn vriendin is toch wel flink pissig :X, die wilde graag fotograferen onder water op vakantie :')
Nou met die Rene heb ik dus iets minder goede ervaringen :) dat is die gast die eerst heel aardig deed en toen ik om argumenten vroeg toch de hoorn wilde neerleggen omdat ik niet alles onder fabrieksgarantie af kon schuiven 8)7

Nou jij zit dus met hetzelfde probleem hoor ik, die van mij is dus ook sinds 31 mei uit handen. Heb nu de iPhone van mijn moeder maar hier hetzelfde verhaal ze wil haar eigen toestel weer zsm terug (had het namelijk geleend voor 2 weken en we zijn nu weer 6 weken verder :P )

ik heb het advies gekregen om contact op te nemen met de verkoper. Er schijnen onderling afspraken te zijn dat de reparatie max 8 weken mag duren. Als ze het binnen deze termijn niet kunnen afronden zou de verkoper of het bedrag terug moeten storten of een nieuw toestel moeten aanleveren. Beetje vreemd dat ik hiervoor met de verkoper contact moet opnemen maar heb ik dus toch gedaan. Zij gaan weer contact met Sony opnemen omdat het hun verantwoordelijkheid is van de vertraagde reparatie. Dus Sony heeft volgens de verkoper de verplichting om een nieuw toestel of het bedrag aan te leveren 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets begreep ik dus ook, maar die claim kan ik dus pas maken op ... 25 juli. ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:26:
Zoiets begreep ik dus ook, maar die claim kan ik dus pas maken op ... 25 juli. ;(.
26 juli :P me too pff |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Ik ben zojuist helaas overgegaan tot een ingebrekestelling, en ik ben bang dat dat gaat uitmonden in een eenzijdige ontbinding van het contract.

Jammer maar helaas.

Men heeft enorme leveringsproblemen wat betreft onderdelen. De Xperia Z is een lastig en duur te repareren telefoon. Alle onderdelen zitten verlijmd, dit in combinatie met een toestel dat zo spontaan zeer ernstige defecten vertoont is garantie voor een hoop hoofdpijn.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Hier hetzelfde verhaal, ingebrekestelling is de deur al uit, jurist komt zo langs om eea. te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hou ons even op de hoogte of het ontbinden van het contract gaat lukken en de voortgang ervan. Bedacht me vanmorgen namelijk al dat ik deze ellende de komende 2 jaar (duur abonnement) mijzelf eigenlijk toch best wil besparen mbt de service en de reparatie vanuit Sony

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
shiptronic schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:39:
Hier hetzelfde verhaal, ingebrekestelling is de deur al uit, jurist komt zo langs om eea. te bespreken.
Deel even wat hij zegt. Misschien hebben meer mensen er wat aan? <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snobbieh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:17
Even kleine opmerking: Ik heb zelf de Xperia T die binnen is voor reparatie. Niet enkel de Z's hebben lange reparatie tijden, ook andere toestellen van Sony. Mijne is al langer dan 4 weken binnen en ze hebben geen idee wanneer ik hem terug krijg... Enerzijds blij om te zien dat ik niet de enige ben, anderzijds zeer triest van Sony...

I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs Houba
  • Laatst online: 15-07-2013
Mijn eerste Xperia Z retour vanwege kapotte batterij en nieuwe gekregen via Vodafone
Mijn tweede telefoon retour vanwege water in de lens en nieuwe gekregen via Vodafone
Mijn derde telefoon kreeg spontaan een barst in het scherm en GEEN nieuwe of reparatie gekregen via Vodafone. Dynafix stelt dat dit is veroorzaakt door vallen/stoten/klemmen en Vodafone heeft dit overgenomen.

Toch even gechat met een zekere Peer van Sony en ik wil jullie dit gesprek niet onthouden.

Als iemand nog suggesties heeft voor me dan hoor ik die heel graag.
Mijn suggestie is in ieder geval: Koop geen Sony meer en ZEKER geen Xperia Z!

Chat Transcript[/b]
Wacht even totdat we een tussenpersoon hebben gevonden om je te helpen...
Je bent momenteel nummer 1 in de rij.
U bent nu in verbinding met Peer.
Thijs Houba: Dag Peer
Peer: Goedendag, hartelijk bedankt dat u gebruik maakt van onze Sony Xperia Chat Support. Mijn naam is Peer. Kunt u mij uw voor- en achternaam en emailadres mededelen, zodat ik uw vraag zo goed mogelijk beantwoorden kan. Alvast bedankt.
Thijs Houba: Mijn naam is Thijs Houba
Thijs Houba: thijshouba@gmail.com
Thijs Houba: Ben ik nog in chat met je?
Peer: Hallo , bedankt voor het lange wachten.
Peer: Heeft u geen verzekering op het toestel afgesloten?
Thijs Houba: geen probleem
Peer: Dit soort ongevallen valt namelijk niet onder de fabrieksgarantie
Thijs Houba: Nee ik heb geen verzekering op het toestel
Thijs Houba: Het is geen ongeval, het is een spontane barst in het glas
Thijs Houba: en op forums lees ik dat dit (veel) vaker gebeurt
Peer: Nee, helaas is dit niet het geval
Peer: Het gebeurd wel vaker dat klanten beweren dat het spontane barsten in het beeldscherm zitten, maar dit kan niet spontaan gebeuren namelijk
Peer: Dit is uitvoerig getest van te voren en het is ook geen bekend probleem bij het reparatiecenter.
Peer: De beoordeling is al gemaakt door het reparatiecenter en daaruit blijkt ook dat het toestel door eigen schade is stukgegaan.
Thijs Houba: Ik lees dat dit wel een bekend probleem is
Thijs Houba: Ik zit in de branche
Peer: haha, ja
Thijs Houba: Lees het Hi forum, student mobiel en consumentenbond maar na
Peer: Dus, ik zeg dat het geen bekend probleem is. En u zegt van wel. Waarom opent u dan een chat. Blijkbaar heeft mijn antwoord geen invloed
Thijs Houba: Ik open een chat omdat ik het probleem opgelost wil hebben.
Peer: Je wilt niet weten hoe creatief mensen zijn om bepaalde dingen onder garantie te laten repareren.
Peer: Ja, maar als ik u aangeef dat het geen bekend probleem is, is dat ook zo. Moet u niet beweren dat het dan wel zo is.
Thijs Houba: Feitelijk zeg je dat ik creatief lieg?
Peer: Feitelijk zegt u dat ik niet in de branche zit?
Thijs Houba: ik citeer:
Thijs Houba: Omdat de service van HI zo goed is... 3 X bellen naar HI klantenservice en nog geen stap verder zijn ondanks dat ik aangeef dat dit een veel voorkomend probleem is bij de Xperia Z(meerderen berichten gevonden via verschillende fora) heb ik zelf contact opgenomen met Sony Mobile NL via de facebooksite van Sony Mobile.

Hier ben ik met een medewerker in contact gekomen die ook daadwerkelijk service verleend. Deze medewerker heeft het probleem bekeken en kwam erachter dat er meerderen gevallen van waren. Uiteindelijk heeft Sony besloten dat dit probleem onder de garantie zou moeten worden gemaakt en zij hebben hierover bericht gestuurd naar alle reparatiecentra.
Thijs Houba: Deze tekst heb ik net gekopieerd van het forum
Peer: Ja, maar een vervanging van een toestel, betekent niet dat dit voor ieder toestel geld
Thijs Houba: Graag een reactie op de gekopieerde tekst
Peer: Uw toestel is al beoordeeld door het reparatiecenter en geconstateerd dat er val- en/of stootschade is geconstateerd
Peer: Uw toestel is dus al beoordeeld geworden. En nog probeert u het onder garantie te repareren?
Peer: Neem contact op met het verkooppunt, dit is het eerste aanspreekpunt bij problemen met uw producten.
Thijs Houba: Het verkooppunt (vodafone) verwijst naar het reparatiecentre
Peer: Daar gaat het dan al mis. Het verkooppunt dient voor u service te verlenen. U heeft tenslotte een koopovereenkomst met deze afgesloten
Peer: Het is de taak aan de klant om contact op te nemen met de fabrikant. Dit omdat wij ook niks voor u kunnen doen.
Peer: Ik citeer:
Peer: Het is belangrijk om de fabrieksgarantie niet te verwarren met de wettelijke garantie op een product. De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten, ook qua levensduur. Deze wettelijke regel is vastgelegd in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Dit wordt ook wel de conformiteitsvereiste genoemd. De wettelijke garantie is altijd van toepassing, ongeacht de fabrieksgarantie. De wettelijke garantie betreft de koopovereenkomst en bindt dus koper en verkoper. De fabrikant is geen partij in die koopovereenkomst dus kan de verkoper zich nooit beroepen op overmacht door verlopen fabrieksgarantie. Zo komt het dus wel eens voor dat een verkoper alsnog de schade van een gebrekkig product moet vergoeden terwijl de termijn van de fabrieksgarantie al verlopen is.
Peer: En dit staat op wikipedia, niet op een of ander forum waar iedereen een bericht kan plaatsen
Peer: Wikipedia: Garantie
Peer: Excuses dat ik u niet verder kan helpen, maar wij kunnen u geen oplossing bieden voor dit probleem.
Peer: Dit dient via het verkooppunt te laten,.
Thijs Houba: Het toestel is 4 weken oud (of moet ik zeggen nieuw)
Thijs Houba: en Sony (daar praat ik nu toch mee?) is de fabrikant
Peer: Binnen 2 weken kun je mogelijk als DOA aanmelden, nu kan enkel reparatie uitgevoerd worden. Tenzij het verkooppunt meer service wilt verlenen
Peer: Ja, Sony is de fabrikant.
Peer: En Vodafone is het verkooppunt.
Thijs Houba: DAn zou het toestel nog als DOA aangemeld kunnen worden?
Peer: Meneer Houba
Peer: Ik typ binnen 2 weken is DOA mogelijk
Peer: u heeft het toestel 4 weken.
Thijs Houba: ja maar het toestel is na (ongeveer) twee weken kapot gegaan én al twee weken weg ter reparatie
Thijs Houba: dat maakt tesamen 4 weken
Thijs Houba: Hoe kom je er dan bij dat de fabrieksgarantie al verlopen zou zijn op basis van de twee of vier weken?
Thijs Houba: Ik concludeer door de stilte dat deze chat hiermee is afgedaan en er van Sony niets meer te verwachten valt?
Thijs Houba: Krijg ik nog een antwoord?
Thijs Houba: Ik zal met plezier deze conversatie delen op het internet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:28
RONDUIT BELACHELIJK!

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haal gerust je emailadres eruit, en verander z'n naam even, altijd wel zo netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Als je niet netjes behandeld wordt, hoef je de ander ook niet netjes te behandelen.
Ik ben blij dat ik de naam van die figuur weet, voor als ik 'm zelf nog tegenkom.

Meneer maakt rare zinnen, en lijkt het Nederlands ook niet geweldig te beheersen en is ook nog eens onbeschoft.

Kan me niet voorstellen dat Sony blij is met dit soort medewerkers, zeker nu Sony voet aan de grond probeert te krijgen in het top segment van de smartphone wereld.

Ambroos zal zich wel doodschamen, hij doet wel enorm z'n best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus? Dan moet z'n naam maar op het internet? (Peer zal trouwens wel 'n Belg zijn, gok ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
CLB schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:42:
Dus? Dan moet z'n naam maar op het internet? (Peer zal trouwens wel 'n Belg zijn, gok ik)
Meneer Houba staat zelf veel meer herkenbaar op het internet. Een snelle Google, laat zelfs zijn huisadres zien.

Peer, staat alleen met z'n voornaam of bijnaam en is verder onvindbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
That's true... sloeg 'n beetje door misschien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
CLB schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:58:
That's true... sloeg 'n beetje door misschien :p
Ach, netjes zijn kan je nooit iemand kwalijk nemen. Het is alleen maar goed dat je zo met je medemens meedenkt. _/-\o_

Doe ik ook maar in dit geval vond ik het net genoeg wat Thijs deed.
Vind het wel erg fijn om te weten dat ik m'n ogen open moet houden voor ene "Peer" en misschien is het ook wat betreft interne feedback goed dat Ambroos de namen van dergelijke lieden meekrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:24:
[...]

Ach, netjes zijn kan je nooit iemand kwalijk nemen. Het is alleen maar goed dat je zo met je medemens meedenkt. _/-\o_

Doe ik ook maar in dit geval vond ik het net genoeg wat Thijs deed.
Vind het wel erg fijn om te weten dat ik m'n ogen open moet houden voor ene "Peer" en misschien is het ook wat betreft interne feedback goed dat Ambroos de namen van dergelijke lieden meekrijgt.
Die Peer moet je bij Sony inderdaad niet hebben. Heb er zelf ook geen goede ervaringen mee
;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs Houba schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:30:
Mijn eerste Xperia Z retour vanwege kapotte batterij en nieuwe gekregen via Vodafone
Mijn tweede telefoon retour vanwege water in de lens en nieuwe gekregen via Vodafone
Mijn derde telefoon kreeg spontaan een barst in het scherm en GEEN nieuwe of reparatie gekregen via Vodafone. Dynafix stelt dat dit is veroorzaakt door vallen/stoten/klemmen en Vodafone heeft dit overgenomen.

Toch even gechat met een zekere Peer van Sony en ik wil jullie dit gesprek niet onthouden.

Die Peer moet je bij Sony inderdaad niet hebben. DM me ff zodat ik je wat tips kan geven wat betreft reparatie van gebarsten schermen, misschien dat het wat oplevert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En toch heb ook ik "Peer" een keer op de chat gehad omtrent mijn spontaan dode Xperia Z en toen was hij aller redelijkst, vooral toen bleek dat ik zelf alle mogelijke reanimatietechnieken al had geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Vraag me dan ook af of het altijd dezelfde persoon is, of dat ze gewoon een x-aantal identiteiten hebben die door een >x aantal medewerkers gebruikt worden, zodat mensen denken "Hey ik word weer door dezelfde persoon geholpen" terwijl dat helemaal niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:10
Lijkt me geen toffe peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs Houba schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:30:

Chat Transcript[/b]
Wacht even totdat we een tussenpersoon hebben gevonden om je te helpen...
Je bent momenteel nummer 1 in de rij.
U bent nu in verbinding met Peer.
Thijs Houba: Dag Peer
Peer: Goedendag, hartelijk bedankt dat u gebruik maakt van onze Sony Xperia Chat Support. Mijn naam is Peer. Kunt u mij uw voor- en achternaam en emailadres mededelen, zodat ik uw vraag zo goed mogelijk beantwoorden kan. Alvast bedankt.
Thijs Houba: Mijn naam is Thijs Houba
Thijs Houba: thijshouba@gmail.com
Thijs Houba: Ben ik nog in chat met je?
Peer: Hallo , bedankt voor het lange wachten.
Peer: Heeft u geen verzekering op het toestel afgesloten?
Thijs Houba: geen probleem
Peer: Dit soort ongevallen valt namelijk niet onder de fabrieksgarantie
Thijs Houba: Nee ik heb geen verzekering op het toestel
Thijs Houba: Het is geen ongeval, het is een spontane barst in het glas
Thijs Houba: en op forums lees ik dat dit (veel) vaker gebeurt
Peer: Nee, helaas is dit niet het geval
Peer: Het gebeurd wel vaker dat klanten beweren dat het spontane barsten in het beeldscherm zitten, maar dit kan niet spontaan gebeuren namelijk
Peer: Dit is uitvoerig getest van te voren en het is ook geen bekend probleem bij het reparatiecenter.
Peer: De beoordeling is al gemaakt door het reparatiecenter en daaruit blijkt ook dat het toestel door eigen schade is stukgegaan.
Thijs Houba: Ik lees dat dit wel een bekend probleem is
Thijs Houba: Ik zit in de branche
Peer: haha, ja
Thijs Houba: Lees het Hi forum, student mobiel en consumentenbond maar na
Peer: Dus, ik zeg dat het geen bekend probleem is. En u zegt van wel. Waarom opent u dan een chat. Blijkbaar heeft mijn antwoord geen invloed
Thijs Houba: Ik open een chat omdat ik het probleem opgelost wil hebben.
Peer: Je wilt niet weten hoe creatief mensen zijn om bepaalde dingen onder garantie te laten repareren.
Peer: Ja, maar als ik u aangeef dat het geen bekend probleem is, is dat ook zo. Moet u niet beweren dat het dan wel zo is.
Thijs Houba: Feitelijk zeg je dat ik creatief lieg?
Peer: Feitelijk zegt u dat ik niet in de branche zit?
Thijs Houba: ik citeer:
Thijs Houba: Omdat de service van HI zo goed is... 3 X bellen naar HI klantenservice en nog geen stap verder zijn ondanks dat ik aangeef dat dit een veel voorkomend probleem is bij de Xperia Z(meerderen berichten gevonden via verschillende fora) heb ik zelf contact opgenomen met Sony Mobile NL via de facebooksite van Sony Mobile.

Hier ben ik met een medewerker in contact gekomen die ook daadwerkelijk service verleend. Deze medewerker heeft het probleem bekeken en kwam erachter dat er meerderen gevallen van waren. Uiteindelijk heeft Sony besloten dat dit probleem onder de garantie zou moeten worden gemaakt en zij hebben hierover bericht gestuurd naar alle reparatiecentra.
Thijs Houba: Deze tekst heb ik net gekopieerd van het forum
Peer: Ja, maar een vervanging van een toestel, betekent niet dat dit voor ieder toestel geld
Thijs Houba: Graag een reactie op de gekopieerde tekst
Peer: Uw toestel is al beoordeeld door het reparatiecenter en geconstateerd dat er val- en/of stootschade is geconstateerd
Peer: Uw toestel is dus al beoordeeld geworden. En nog probeert u het onder garantie te repareren?
Peer: Neem contact op met het verkooppunt, dit is het eerste aanspreekpunt bij problemen met uw producten.
Thijs Houba: Het verkooppunt (vodafone) verwijst naar het reparatiecentre
Peer: Daar gaat het dan al mis. Het verkooppunt dient voor u service te verlenen. U heeft tenslotte een koopovereenkomst met deze afgesloten
Peer: Het is de taak aan de klant om contact op te nemen met de fabrikant. Dit omdat wij ook niks voor u kunnen doen.
Peer: Ik citeer:
Peer: Het is belangrijk om de fabrieksgarantie niet te verwarren met de wettelijke garantie op een product. De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten, ook qua levensduur. Deze wettelijke regel is vastgelegd in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Dit wordt ook wel de conformiteitsvereiste genoemd. De wettelijke garantie is altijd van toepassing, ongeacht de fabrieksgarantie. De wettelijke garantie betreft de koopovereenkomst en bindt dus koper en verkoper. De fabrikant is geen partij in die koopovereenkomst dus kan de verkoper zich nooit beroepen op overmacht door verlopen fabrieksgarantie. Zo komt het dus wel eens voor dat een verkoper alsnog de schade van een gebrekkig product moet vergoeden terwijl de termijn van de fabrieksgarantie al verlopen is.
Peer: En dit staat op wikipedia, niet op een of ander forum waar iedereen een bericht kan plaatsen
Peer: Wikipedia: Garantie
Peer: Excuses dat ik u niet verder kan helpen, maar wij kunnen u geen oplossing bieden voor dit probleem.
Peer: Dit dient via het verkooppunt te laten,.
Thijs Houba: Het toestel is 4 weken oud (of moet ik zeggen nieuw)
Thijs Houba: en Sony (daar praat ik nu toch mee?) is de fabrikant
Peer: Binnen 2 weken kun je mogelijk als DOA aanmelden, nu kan enkel reparatie uitgevoerd worden. Tenzij het verkooppunt meer service wilt verlenen
Peer: Ja, Sony is de fabrikant.
Peer: En Vodafone is het verkooppunt.
Thijs Houba: DAn zou het toestel nog als DOA aangemeld kunnen worden?
Peer: Meneer Houba
Peer: Ik typ binnen 2 weken is DOA mogelijk
Peer: u heeft het toestel 4 weken.
Thijs Houba: ja maar het toestel is na (ongeveer) twee weken kapot gegaan én al twee weken weg ter reparatie
Thijs Houba: dat maakt tesamen 4 weken
Thijs Houba: Hoe kom je er dan bij dat de fabrieksgarantie al verlopen zou zijn op basis van de twee of vier weken?
Thijs Houba: Ik concludeer door de stilte dat deze chat hiermee is afgedaan en er van Sony niets meer te verwachten valt?
Thijs Houba: Krijg ik nog een antwoord?
Thijs Houba: Ik zal met plezier deze conversatie delen op het internet!
Beste Thijs,

Neem even contact met mij op. Ik ken de wegen binnen Sony Xperia Care. Die Peer loopt continu te liegen: ze weet namelijk wel degelijk dat er telefoons gerepareerd zijn onder de noemer "spontane barst".

Ik kan je op weg helpen. Of AmbroosV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
AmbroosV schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:34:

Het lijkt wel of ze Ambroos buitenspel hebben gezet, daarbij de reacties van Sony, beginnen te lijken op een vies spelletje.De verkoper heeft gisteren een ultimatum gekregen van 24H.Het hele verhaal is te schandalig voor woorden.Mischien maar eens kijken wat we collectief kunnen doen.

* Zijn er meer mensen die de status bij E-repair niet meer op kunnen vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Laatst online: 10-08 16:13
Peer is idd een ''zak'', tenminste degene die ik ook gesproken heb...
Wat betreft e-repair.nl; volgens mij zetten ze de servers buiten kantooruren uit. Na zes uur ''werkt'' de site niet meer en vanaf een uurtje of half tien is die weer online. Anders akn je in hetzelfde veld ook proberen te zoeken op bonnummer van Dynafix; iRMAVODA1556161

*Iemand een idee waar naartoe ik een ingebreke stelling tav Vodafone heen moet sturen? De winkel of het hoofdkantoor?

[ Voor 15% gewijzigd door Durazno op 11-07-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga vandaag eens even de druk opvoeren bij mijn provider. :). Kijken wat zij te zeggen hebben als ze te horen krijgen dat ik overga tot een eenzijdige annulering van het contract als deze problemen niet binnen 14 dagen opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shiptronic schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:39:
Houd ons op de hoogte als je wil? ^O^
Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste