Ok hij is nu aan het updaten hoop dat het gaat lukken
[ Voor 78% gewijzigd door Firehawk86 op 26-06-2013 21:36 ]
[ Voor 78% gewijzigd door Firehawk86 op 26-06-2013 21:36 ]
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 26-06-2013 21:37 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[ Voor 4% gewijzigd door Firehawk86 op 26-06-2013 21:38 ]
Thanks Ambroos, echt bedankt.AmbroosV schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:27:
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/ <- daarmee krijg je 'm zeker en vast terug aan de praat, maar de kans is groot dat je alle gegevens verliest.
Nou ik heb op het reparatiebon laten zetten dat er geen sprake is van val of drukschade. Zeggen ze van wel, dan noemen ze me dus een leugenaar...Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:15:
[...]
Succes bij mij is hij afgewezen, hetzelfde probleem glasplaat zit er scheef op. Kreeg te horen dat het glasplaat mogelijkerwijs is verschoven door vallen/stoten. Bereidje dus maar voor op een bedrag van €242
Verwijderd
Ja heb ik ook op de bon laten zetten maar geen resultaat.rampage_III schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:40:
[...]
Nou ik heb op het reparatiebon laten zetten dat er geen sprake is van val of drukschade. Zeggen ze van wel, dan noemen ze me dus een leugenaar...
Hij is trouwens ook niet gevallen.
dit staat er nu bij mijn status:
Repair at repair center - Started 26-6-2013 7:58:14
Logistics - Product sent from repair center to logistics department 26-6-2013 8:42:24
Repair repair center - repair stopped 26-6-2013 8:42:24
Binnen 3 kwartier de reparatie gestopt??
[ Voor 39% gewijzigd door E-Hoog op 27-06-2013 09:54 ]
Verwijderd
Proberen kan altijd, maar ga er maar vanuit dat dit helaas dan niet binnen garantie gaat vallen. Zoals ik begrijp bepalen ze onder andere aan de hand van valschade aan de behuizing of een barst spontaan is.Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:29:
Ik heb sinds vanmiddag te maken met een barst in mijn scherm, waardoor het touch-screen het ook niet meer doet (of juist vanalles uit zichzelf doet). De telefoon is denk ik een keer of 2, 3 gevallen en daar is ook schade van te zien op de behuizing. Maar dat is al wel een paar maanden geleden.
Ik zou graag willen weten of het uberhaupt zin heeft om met de garantie in de weer te gaan. Ik heb wel gelezen over 'spontane barsten' en alhoewel de barst vandaag spontaan is ontstaan, is er dus wel schade zichtbaar. Kunnen ze beoordelen waar de barst door ontstaan is? En zullen ze dat ook doen als er schade aan de behuizing zichtbaar is? Of ben ik nu heel naief?
http://lmgtfy.com/?q=sony...heck+display+manufacturerAggressor schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:30:
hoe kan je ook alweer zien welk scherm in je telefoon zit?
Ik ben er ook bang voor. Je kunt het proberen, maar ga er maar niet van uit.Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:29:
Ik heb sinds vanmiddag te maken met een barst in mijn scherm, waardoor het touch-screen het ook niet meer doet (of juist vanalles uit zichzelf doet). De telefoon is denk ik een keer of 2, 3 gevallen en daar is ook schade van te zien op de behuizing. Maar dat is al wel een paar maanden geleden.
Ik zou graag willen weten of het uberhaupt zin heeft om met de garantie in de weer te gaan. Ik heb wel gelezen over 'spontane barsten' en alhoewel de barst vandaag spontaan is ontstaan, is er dus wel schade zichtbaar. Kunnen ze beoordelen waar de barst door ontstaan is? En zullen ze dat ook doen als er schade aan de behuizing zichtbaar is? Of ben ik nu heel naief?
niet nodig
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Mijn scherm is ook gebarsten en als je de lijst ziet van wat ze moeten vervangen dan schrik je echt:P. (staat een pagina terug oid in dit topic). Inclusief de accu bijvoorbeeld.karimmm schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:16:
Hey,
ik liet mijn XZ vorige week vallen (een diepe barst, bovenste gedeelde van scherm werkte niet meer), gelukkig verzekerd dus kwam Vodafone 'm volgende dag ophalen. Van de week kreeg ik te horen dat de reparatie klaar was en de koerier dezelfde avond bij mij kwam. Supersnel dus. Maar toen de koerier kwam, had hij mijn mobiel niet bij zich. Het enige wat ie kon afgeven was een envelop met dat ik een nieuwe mobiel mag uitzoeken in een Vodafone winkel. Mijn XZ kon niet gerepareerd worden blijkbaar.
Is de reparatie serieus zo moeilijk? Ik dacht dat ze een nieuwe scherm erin deden en klaar. Naja, ik ga in ieder geval weer voor de Xperia Z.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Verwijderd
Jouw barst zou ik niet als 'spontaan' willen omschrijven. Het is hetzelfde als 1000 keer springen op je bank met vijf man. Ook al breken de stutbalken van de bank niet door op dat moment, is het niet onaannemelijk dat de ontstane 'interne schade' zich een week of 3 later alsnog wel presenteert als je te dikke tante neerploft op de bank.Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 20:29:
AMD Athlon 64 3000+ @ 2700MHz @ 1.5V, AMD Opteron 165 @ 2700MHz @ 1.32V | Intel 3930K @ 4200MHz @ 1.2V
Mee eens.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 13:43:
[...]
Jouw barst zou ik niet als 'spontaan' willen omschrijven. Het is hetzelfde als 1000 keer springen op je bank met vijf man. Ook al breken de stutbalken van de bank niet door op dat moment, is het niet onaannemelijk dat de ontstane 'interne schade' zich een week of 3 later alsnog wel presenteert als je te dikke tante neerploft op de bank.![]()
Het feit dat je zelf al twijfel uitspreekt of je recht zou hebben op garantie of niet, geeft mij weer dat je zelf al eigenlijk het antwoord weet. Bij mij was de barst zó spontaan dat ik een verontwaardiging voelde van hier tot Tokyo. Jij kan bllijkbaar zeggen 'het zou eventueel te maken kunnen hebben met de valpartijen van een paar weken eerder'... Dan moet je niet gek opkijken als je kenbaar geen recht meer hebt op garantie![]()
Proberen kan altijd, maar daarmee benadeel je ook nog eens de mensen die wél echt last hebben van het spontane barstenprobleem. Als iedereen zijn claim daarop gaat laten lijken (dus ook de mensen die hem hebben laten vallen), bestaat de kans dat Sony zegt 'we doen helemaal niets meer voor niemand'..
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
In deze fase zit ik nu ook als ik op e-repair.nl kijk.Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:14:
[...]
Ja heb ik ook op de bon laten zetten maar geen resultaat.
Uit de status kan je weinig aflezen. Dat de reparatie is gestopt houdt in dat hij verstuurd wordt naar een extern reparatiecentrum. Dan krijg je weer ontvangen, in behandeling en verzonden. Uiteindelijk wacht op reactie klant wat dus betekent dat ze je een prijsopgaaf hebben gestuurd en op je reactie wachten voor reparatie met kosten. Zo is het bij mij gegaan.
Verwijderd
Neem even contact op met mij per DM. Dan help ik je verder.rampage_III schreef op maandag 01 juli 2013 @ 16:31:
[...]
In deze fase zit ik nu ook als ik op e-repair.nl kijk.
Diagnose: Val-/druk/-stoot schade
Dat ben ik het dus niet mee eens.
Gevallen is hij niet, dat heb ik dus op de bon laten zeggen. Zeggen ze van wel, dan noemen ze mij in principe dus een leugenaar...
Druk en stoot schade is een vaag begrip, daar kunnen ze in principe alles op gooien.
Als ik bij e-repir op toelichting van de schade druk, krijg ik een vaag pdfje van KPN over de toelichting van de schade
Heb helemaal niets met KPN te maken, het is een Sony toestel (met Tmobile abo...)
Ik had al bij de Phonehouse geinformeerd wat mijn opties waren als ik het niet eens zou zijn met de diagnose. Hij legde vaag uit dat er nog een second opinon mogelijk was ofzo.
Ik ga gewoon de Phonehouse aanspreken dat zij het maar moeten oplossen, ik heb inderdaad met hun een koopovereenkomst.
Dit was trouwens al mijn 2de XZ. De eerste ging na 3 dagen alweer terug omdat de trilfunctie het afentoe wel en niet deed. Toen heb ik meteen een nieuwe meegekregen...
Ambroos, misschien nog tips?
Verwijderd
De onderdelen die gisteren binnen zouden komen, zijn niet binnengekomen. Wat een verrassing... Mijn telefoon gaat dus ook niet mee op vakantie. Wat ik bij jou wel bijzonder vindt, is dat Vodafone je niet gewoon een nieuwe telefoon geeft. Daar zou ik inderdaad goed pissig van worden.Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 22:55:
vandaag weer vodafone gebeld en ze gingen weer de technische dienst op de hoogte stellen dat ze contact met me op moeten nemen.
net maar een klachten brief op hun site in gevuld kijken of dat wil werken.
bijna week 8 en nog steeds niet gemaakt of vervangen. pfffffffffffff
wordt straks zonder z op vakantie
Verwijderd
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ik merkte het op bij mijn eerste toestel. Als ik hem dan in portret vasthield, dus de hoeken tussen duimen en wijsvingers en je twist het toestel heel lichtjes, dan kwamen er vlekken links onder in het beeld. Alsof er iets binnen in de telefoon tegen de achterkant van het scherm aandrukte.hupske schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 18:01:
Ik heb als ik op de zijkanten in het midden druk bij het scherm dat je van die zwarte kringen krijgt om je vinger je heen.
Dit heb je bijvoorbeeld ook als je op je lcd tv op het scherm drukt.
Dit lijkt mij niet goed toch? Voor een mobiel van een aantal honderden euro's.
Als men mij snapt.
[ Voor 19% gewijzigd door eymey op 03-07-2013 23:05 ]
Wat versta je onder specifieke gevallen dan??AmbroosV schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:34:
Alright, ik heb nieuws. Voor specifieke gevallen kan ik ten minste twee weken niets meer doen vanwege een afwezigheid binnen Sony Mobile.
Er gaat bekeken worden wat er beter kan bij Xperia Care en Teleplan, we hebben begrepen dat de dienstverlening niet geweldig was de laatste maanden en gaan eraan werken.
Voor de barsten blijft het echter wel zo dat er zodra er andere val- of drukschade geconstateerd wordt de kans klein is dat je toestel onder garantie gerepareerd gaat worden. Alles wordt per geval bekeken. Wanneer er in de kunststof rand rond het toestel deuken zitten is het voor het servicecentrum erg moeilijk om te bepalen welke barsten écht spontaan zijn ontstaan of zijn ontstaan door valschade. Eerdere valschade kan het displayglas/frame verzwakken of beschadigen, wat ervoor kan zorgen dat barsten op een later tijdstip schijnbaar spontaan ontstaan.
Wel gaat er gewerkt worden aan de procedures om alles beter te laten verlopen in de toekomst en duidelijker te communiceren.
Verder kan ik, vanuit een persoonlijk standpunt nu, alleen maar aanraden te blijven aandringen bij de winkel/operator. Je hebt een verkoopsovereenkomst met hun, zij moeten zich aan de verkoopsvoorwaarden houden.
Verwijderd
gefeliciteerd!!Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:29:
Tadaaaaaa EIN-DE-LIJK goed nieuws! Mijn toestel wordt alsnog onder garantie gerepareerd! Prijsopgave komt te vervallen... Degenen met het zelfde probleem, geef de moed niet op en blijf bij je standpunt. Je bent het toestel wel ff kwijt maar hopelijk met goed resultaat. Bedoel ik wel diegenen waarbij de barsten ook spontaan zonder verdere beschadigingen aan het toestel zijn veroorzaakt.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 11:58 ]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit lijkt niet op een spontane barst. Er is geen impactschade op de behuizing zover ik op de foto kan zien, maar het feit dat hij helemaal overdwars loopt en in een hoek begint doet het wel vermoeden. De meeste spontane barsten die je tegenkomt zijn rond de processor (waar hij heet wordt) en lopen naar de zijkant van het glas, of naar de camera-, luidspreker- of microfoonopening.
Verwijderd
Yip achterste glasplaat die er scheef op zat, ook ontdekt na de barst maar duidelijk zichtbaar. De motivatie van afwijzing was ook dat het toestel WAARSCHIJNLIJK door vallen of stoten het glasplaat is gaan verschuiven en hierdoor de barst erin is gekomen. Nou toen ik dit hoorde heb ik ze dus wel even gewezen op het product wat ze dus wel zeer hoog kwalitatief noemen. Dus heb gevraagd om bewijs, als het door vallen of stoten mogelijk is om een glasplaat te verschuiven wil ik dit zwart op wit zien maar dan komt wel mijn volgende put namelijk misleidende info over product aangezien ze overal reclame maken met zeer kwalitatief.rampage_III schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 11:54:
@Gunnur
Bij jou was alleen de achterste glasplaat?
Bij mij zat die er ook scheef op en wat omhoog op, hij stak zelfs wat uit.
Toen ik mijn toestel ging inleveren zag ik dat daar ook een barstje in zat, van de camera naar de rand.
Bij de linkerbovenhoek zijn er wat krasjes op de rand, maar ja het is een voorwerp dat je gebruikt![]()
Heb er ook geen hoesje omheen, omdat ik hem dan 2x per dag erin en eruit moet halen, omdat ik hem in de auto in de lader heb staan. Het is zo'n Broditding, waar je hem inschuift en hij dan via de buitenkant oplaad.
Ik ga nu lunchen en zo de Phonehouse bellen...
Geloof me, er is echt geen externe schade, want ik heb hem 5 minuten in mijn broekzak gehad, zonder gekke dingen te doen. en van en tot waar de breuklijn loopt wil niet zeggen dat het daardoor komt. Het is een enkele breuk. De meeste gevallen van val- en stootschade creeert juist meerdere breuklijnen. Ik heb het toestel 3 weken, en ik ben er zeer voorzichtig mee.pprs schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 12:47:
[...]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar dit lijkt niet op een spontane barst. Er is geen impactschade op de behuizing zover ik op de foto kan zien, maar het feit dat hij helemaal overdwars loopt en in een hoek begint doet het wel vermoeden. De meeste spontane barsten die je tegenkomt zijn rond de processor (waar hij heet wordt) en lopen naar de zijkant van het glas, of naar de camera-, luidspreker- of microfoonopening.
Verwijderd
Verwijderd
Mooi mooi mooi! Had je nog iets aan mijn tips?Verwijderd schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 09:29:
Tadaaaaaa EIN-DE-LIJK goed nieuws! Mijn toestel wordt alsnog onder garantie gerepareerd! Prijsopgave komt te vervallen... Degenen met het zelfde probleem, geef de moed niet op en blijf bij je standpunt. Je bent het toestel wel ff kwijt maar hopelijk met goed resultaat. Bedoel ik wel diegenen waarbij de barsten ook spontaan zonder verdere beschadigingen aan het toestel zijn veroorzaakt.
had jou ook een DM gestuurd...Verwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:26:
[...]
Mooi mooi mooi! Had je nog iets aan mijn tips?
Verwijderd
Vreemd, niet gezien
volhouden ga ik zeker, ik hoop alleen dat het niet al te lang gaat duren.eymey schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:19:
Houd vol. Desnoods via aangetekende brieven, geschillencommissie (als ze daarbij aangesloten zijn), klacht bij consuwijzer, etc.
TPH heeft nog steeds de plicht om te bewijzen dat het geen garantiegeval zou zijn. Ze kunnen zich niet zo maar verschuilen achter het reparatiecenter waar toevallig zij/de fabrikant mee werken. Dan zou er op z'n minst nog een tweede 'expertise' moeten komen.
TPH zal bakzijl halen.....
Verwijderd
Tnx! Zeker wetenVerwijderd schreef op maandag 08 juli 2013 @ 09:26:
[...]
Mooi mooi mooi! Had je nog iets aan mijn tips?
[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 09-07-2013 13:03 ]
Verwijderd
Verwijderd
Haha, wtf ik heb ook net gebeld. Ik zit al te wachten sinds 31 (!) mei.Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 09:58:
Voor de mensen die op een gerepareerd toestel wachten kan dit nog heeeeellll lang duren, pfff! Net even contact gehad met Sony Chat, zij gaven aan dat de onderdelen deze week niet meer zullen komen. Met geluk misschien volgende week maar dat was ook niet met zekerheid te zeggen. Dus met geduld wachten op onderdelen wat bij mij al de 6e week is dat ik mijn toestel mis.![]()
![]()
Verwijderd
Nou met die Rene heb ik dus iets minder goede ervaringenVerwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:52:
[...]
Haha, wtf ik heb ook net gebeld. Ik zit al te wachten sinds 31 (!) mei.
Gesproken met Rene, een ontzettend aardige gast. Hij liet me weten dat de onderdelen inderdaad nog onderweg zijn en dat ze er geen tijdsindicatie op durven te plakken. Dat is vreemd, want twee weken geleden hoorde ik dat het toestel binnen twee weken gerepareerd en geretourneerd zou worden.. Maar daar kan die vriendelijke gozert natuurlijk niets aan doen.
Ik ben erg blij dat ik met een Xperia S in mijn klauwen rondloop, maar mijn vriendin is toch wel flink pissig, die wilde graag fotograferen onder water op vakantie
Verwijderd
26 juliVerwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:26:
Zoiets begreep ik dus ook, maar die claim kan ik dus pas maken op ... 25 juli..
Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.
Verwijderd
Deel even wat hij zegt. Misschien hebben meer mensen er wat aan?shiptronic schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:39:
Hier hetzelfde verhaal, ingebrekestelling is de deur al uit, jurist komt zo langs om eea. te bespreken.
I7 2600K - 8GB - M550 256GB - GTX 670
Maar goed, ik zeg ook maar wat....
Meneer Houba staat zelf veel meer herkenbaar op het internet. Een snelle Google, laat zelfs zijn huisadres zien.CLB schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 17:42:
Dus? Dan moet z'n naam maar op het internet? (Peer zal trouwens wel 'n Belg zijn, gok ik)
Ach, netjes zijn kan je nooit iemand kwalijk nemen. Het is alleen maar goed dat je zo met je medemens meedenkt.
Verwijderd
Die Peer moet je bij Sony inderdaad niet hebben. Heb er zelf ook geen goede ervaringen meeDutchManticore schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 18:24:
[...]
Ach, netjes zijn kan je nooit iemand kwalijk nemen. Het is alleen maar goed dat je zo met je medemens meedenkt.![]()
Doe ik ook maar in dit geval vond ik het net genoeg wat Thijs deed.
Vind het wel erg fijn om te weten dat ik m'n ogen open moet houden voor ene "Peer" en misschien is het ook wat betreft interne feedback goed dat Ambroos de namen van dergelijke lieden meekrijgt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 19:49 ]
Verwijderd
Die Peer moet je bij Sony inderdaad niet hebben. DM me ff zodat ik je wat tips kan geven wat betreft reparatie van gebarsten schermen, misschien dat het wat oplevertThijs Houba schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:30:
Mijn eerste Xperia Z retour vanwege kapotte batterij en nieuwe gekregen via Vodafone
Mijn tweede telefoon retour vanwege water in de lens en nieuwe gekregen via Vodafone
Mijn derde telefoon kreeg spontaan een barst in het scherm en GEEN nieuwe of reparatie gekregen via Vodafone. Dynafix stelt dat dit is veroorzaakt door vallen/stoten/klemmen en Vodafone heeft dit overgenomen.
Toch even gechat met een zekere Peer van Sony en ik wil jullie dit gesprek niet onthouden.
Als iemand nog suggesties heeft voor me dan hoor ik die heel graag.
Mijn suggestie is in ieder geval: Koop geen Sony meer en ZEKER geen Xperia Z!
Verwijderd
Beste Thijs,Thijs Houba schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:30:
Mijn eerste Xperia Z retour vanwege kapotte batterij en nieuwe gekregen via Vodafone
Mijn tweede telefoon retour vanwege water in de lens en nieuwe gekregen via Vodafone
Mijn derde telefoon kreeg spontaan een barst in het scherm en GEEN nieuwe of reparatie gekregen via Vodafone. Dynafix stelt dat dit is veroorzaakt door vallen/stoten/klemmen en Vodafone heeft dit overgenomen.
Toch even gechat met een zekere Peer van Sony en ik wil jullie dit gesprek niet onthouden.
Als iemand nog suggesties heeft voor me dan hoor ik die heel graag.
Mijn suggestie is in ieder geval: Koop geen Sony meer en ZEKER geen Xperia Z!
Chat Transcript[/b]
Wacht even totdat we een tussenpersoon hebben gevonden om je te helpen...
Je bent momenteel nummer 1 in de rij.
U bent nu in verbinding met Peer.
Thijs Houba: Dag Peer
Peer: Goedendag, hartelijk bedankt dat u gebruik maakt van onze Sony Xperia Chat Support. Mijn naam is Peer. Kunt u mij uw voor- en achternaam en emailadres mededelen, zodat ik uw vraag zo goed mogelijk beantwoorden kan. Alvast bedankt.
Thijs Houba: Mijn naam is Thijs Houba
Thijs Houba: thijshouba@gmail.com
Thijs Houba: Ben ik nog in chat met je?
Peer: Hallo , bedankt voor het lange wachten.
Peer: Heeft u geen verzekering op het toestel afgesloten?
Thijs Houba: geen probleem
Peer: Dit soort ongevallen valt namelijk niet onder de fabrieksgarantie
Thijs Houba: Nee ik heb geen verzekering op het toestel
Thijs Houba: Het is geen ongeval, het is een spontane barst in het glas
Thijs Houba: en op forums lees ik dat dit (veel) vaker gebeurt
Peer: Nee, helaas is dit niet het geval
Peer: Het gebeurd wel vaker dat klanten beweren dat het spontane barsten in het beeldscherm zitten, maar dit kan niet spontaan gebeuren namelijk
Peer: Dit is uitvoerig getest van te voren en het is ook geen bekend probleem bij het reparatiecenter.
Peer: De beoordeling is al gemaakt door het reparatiecenter en daaruit blijkt ook dat het toestel door eigen schade is stukgegaan.
Thijs Houba: Ik lees dat dit wel een bekend probleem is
Thijs Houba: Ik zit in de branche
Peer: haha, ja
Thijs Houba: Lees het Hi forum, student mobiel en consumentenbond maar na
Peer: Dus, ik zeg dat het geen bekend probleem is. En u zegt van wel. Waarom opent u dan een chat. Blijkbaar heeft mijn antwoord geen invloed
Thijs Houba: Ik open een chat omdat ik het probleem opgelost wil hebben.
Peer: Je wilt niet weten hoe creatief mensen zijn om bepaalde dingen onder garantie te laten repareren.
Peer: Ja, maar als ik u aangeef dat het geen bekend probleem is, is dat ook zo. Moet u niet beweren dat het dan wel zo is.
Thijs Houba: Feitelijk zeg je dat ik creatief lieg?
Peer: Feitelijk zegt u dat ik niet in de branche zit?
Thijs Houba: ik citeer:
Thijs Houba: Omdat de service van HI zo goed is... 3 X bellen naar HI klantenservice en nog geen stap verder zijn ondanks dat ik aangeef dat dit een veel voorkomend probleem is bij de Xperia Z(meerderen berichten gevonden via verschillende fora) heb ik zelf contact opgenomen met Sony Mobile NL via de facebooksite van Sony Mobile.
Hier ben ik met een medewerker in contact gekomen die ook daadwerkelijk service verleend. Deze medewerker heeft het probleem bekeken en kwam erachter dat er meerderen gevallen van waren. Uiteindelijk heeft Sony besloten dat dit probleem onder de garantie zou moeten worden gemaakt en zij hebben hierover bericht gestuurd naar alle reparatiecentra.
Thijs Houba: Deze tekst heb ik net gekopieerd van het forum
Peer: Ja, maar een vervanging van een toestel, betekent niet dat dit voor ieder toestel geld
Thijs Houba: Graag een reactie op de gekopieerde tekst
Peer: Uw toestel is al beoordeeld door het reparatiecenter en geconstateerd dat er val- en/of stootschade is geconstateerd
Peer: Uw toestel is dus al beoordeeld geworden. En nog probeert u het onder garantie te repareren?
Peer: Neem contact op met het verkooppunt, dit is het eerste aanspreekpunt bij problemen met uw producten.
Thijs Houba: Het verkooppunt (vodafone) verwijst naar het reparatiecentre
Peer: Daar gaat het dan al mis. Het verkooppunt dient voor u service te verlenen. U heeft tenslotte een koopovereenkomst met deze afgesloten
Peer: Het is de taak aan de klant om contact op te nemen met de fabrikant. Dit omdat wij ook niks voor u kunnen doen.
Peer: Ik citeer:
Peer: Het is belangrijk om de fabrieksgarantie niet te verwarren met de wettelijke garantie op een product. De wettelijke garantie houdt in, dat een product moet voldoen aan wat men er redelijkerwijs van mag verwachten, ook qua levensduur. Deze wettelijke regel is vastgelegd in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Dit wordt ook wel de conformiteitsvereiste genoemd. De wettelijke garantie is altijd van toepassing, ongeacht de fabrieksgarantie. De wettelijke garantie betreft de koopovereenkomst en bindt dus koper en verkoper. De fabrikant is geen partij in die koopovereenkomst dus kan de verkoper zich nooit beroepen op overmacht door verlopen fabrieksgarantie. Zo komt het dus wel eens voor dat een verkoper alsnog de schade van een gebrekkig product moet vergoeden terwijl de termijn van de fabrieksgarantie al verlopen is.
Peer: En dit staat op wikipedia, niet op een of ander forum waar iedereen een bericht kan plaatsen
Peer: Wikipedia: Garantie
Peer: Excuses dat ik u niet verder kan helpen, maar wij kunnen u geen oplossing bieden voor dit probleem.
Peer: Dit dient via het verkooppunt te laten,.
Thijs Houba: Het toestel is 4 weken oud (of moet ik zeggen nieuw)
Thijs Houba: en Sony (daar praat ik nu toch mee?) is de fabrikant
Peer: Binnen 2 weken kun je mogelijk als DOA aanmelden, nu kan enkel reparatie uitgevoerd worden. Tenzij het verkooppunt meer service wilt verlenen
Peer: Ja, Sony is de fabrikant.
Peer: En Vodafone is het verkooppunt.
Thijs Houba: DAn zou het toestel nog als DOA aangemeld kunnen worden?
Peer: Meneer Houba
Peer: Ik typ binnen 2 weken is DOA mogelijk
Peer: u heeft het toestel 4 weken.
Thijs Houba: ja maar het toestel is na (ongeveer) twee weken kapot gegaan én al twee weken weg ter reparatie
Thijs Houba: dat maakt tesamen 4 weken
Thijs Houba: Hoe kom je er dan bij dat de fabrieksgarantie al verlopen zou zijn op basis van de twee of vier weken?
Thijs Houba: Ik concludeer door de stilte dat deze chat hiermee is afgedaan en er van Sony niets meer te verwachten valt?
Thijs Houba: Krijg ik nog een antwoord?
Thijs Houba: Ik zal met plezier deze conversatie delen op het internet!
Het lijkt wel of ze Ambroos buitenspel hebben gezet, daarbij de reacties van Sony, beginnen te lijken op een vies spelletje.De verkoper heeft gisteren een ultimatum gekregen van 24H.Het hele verhaal is te schandalig voor woorden.Mischien maar eens kijken wat we collectief kunnen doen.AmbroosV schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:34:
Alright, ik heb nieuws. Voor specifieke gevallen kan ik ten minste twee weken niets meer doen vanwege een afwezigheid binnen Sony Mobile.
Er gaat bekeken worden wat er beter kan bij Xperia Care en Teleplan, we hebben begrepen dat de dienstverlening niet geweldig was de laatste maanden en gaan eraan werken.
Voor de barsten blijft het echter wel zo dat er zodra er andere val- of drukschade geconstateerd wordt de kans klein is dat je toestel onder garantie gerepareerd gaat worden. Alles wordt per geval bekeken. Wanneer er in de kunststof rand rond het toestel deuken zitten is het voor het servicecentrum erg moeilijk om te bepalen welke barsten écht spontaan zijn ontstaan of zijn ontstaan door valschade. Eerdere valschade kan het displayglas/frame verzwakken of beschadigen, wat ervoor kan zorgen dat barsten op een later tijdstip schijnbaar spontaan ontstaan.
Wel gaat er gewerkt worden aan de procedures om alles beter te laten verlopen in de toekomst en duidelijker te communiceren.
Verder kan ik, vanuit een persoonlijk standpunt nu, alleen maar aanraden te blijven aandringen bij de winkel/operator. Je hebt een verkoopsovereenkomst met hun, zij moeten zich aan de verkoopsvoorwaarden houden.
[ Voor 15% gewijzigd door Durazno op 11-07-2013 10:05 ]
Verwijderd
Verwijderd
Houd ons op de hoogte als je wil? ^O^shiptronic schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:39:
Hier hetzelfde verhaal, ingebrekestelling is de deur al uit, jurist komt zo langs om eea. te bespreken.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq