Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijvendmoment
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-01 10:57
2 juli heb ik mijn telefoon opgestuurd, maar nog geen bevestiging gekregen. Vandaag 11 Juli maar even gebeld wanneer ik dat kan verwachten. Eerste reactie was dat er nog niks binnen gekomen is. Een halve hartaanval later ging hij toch maar even verder kijken (medewerker GSMwijzer). Hij zag dat de telefoon dus wel binnengekomen is, maar dat ze nog even gingen checken met Sony of het inderdaad een garantie geval betreft. Wanneer dat gebeurt is, gaan ze verder met het versturen naar de reparateur. Beetje jammer dat ik zo lang zonder telefoon moet staan. Ik betaal voor een abonnement waarbij ik internet heb afgesloten, maar ik moet nu een telefoon gebruiken die geen internet heeft.. dus ik moet betalen voor iets wat ik niet kan gebruiken. Ik hoop op een eventuele compensatie, want dit is niks zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
blijvendmoment schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 12:01:
2 juli heb ik mijn telefoon opgestuurd, maar nog geen bevestiging gekregen. Vandaag 11 Juli maar even gebeld wanneer ik dat kan verwachten.
Jij Bent nog lang niet aan de beurt >:), er zijn nog 20 wachtenden voor U , en die wachten al bijna 2 Maand :(
Wat is het probleem met je telefoon ?

[ Voor 14% gewijzigd door shiptronic op 11-07-2013 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier geen shatterproof sheet maar me scherm heeft een klein krasje te pakken, ben er zo zuinig mee ach ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is waarschijnlijk dat iedereen zijn toestel dat niet verzekerd is en waarbij de glasplaat stuk is gegaan, nu proberen het toestel als 'spontane barst' aan te melden. Waardoor mensen die hier echt mee te maken hebben gehad, niet meer serieus genomen worden.

Ik heb zelf ook een Xperia Z en het toestel kan zeker wel een stootje hebben. Spontane barst is eigenlijk een barst waarvan je zelf niet weet (of niet wilt weten) waardoor het is ontstaan. Voor dit soort ongevallen is het aan te raden een verzekering af te sluiten, dan is het een verzekeringskwestie en geen garantieprobleem.

Als je een auto koopt en je verzekert de auto niet. Je krijgt spontaan een kras op de auto, dan zal de verkoper ook de schade niet vergoeden. Het was namelijk niet bij de aankoop aanwezig en is bij eigen gebruik stuk gegaan. Je weet dan niet hoe de kras is ontstaan, maar dat zal de verkoper ook niet weten.

Ik ben nog steeds dik tevreden met mijn Xperia Z, maar heb wel gelijk een toestelverzekering afgesloten. Bespaart me veel ellende als ik dit topic zo doorlees, laat de verzekering dat maar uitzoeken met Sony. En ergens ook wel logisch dat ze niet ieder toestel met een barst binnen fabrieksgarantie zullen repareren.
Het blijft natuurlijk een toestel van gehard glas. Het is nog even wachten op de eerste onbreekbare telefoons: nieuws: Bijna krasvrije en onbreekbare telefoons komen vanaf eind 2013

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:14:
Het probleem is waarschijnlijk dat iedereen zijn toestel dat niet verzekerd is en waarbij de glasplaat stuk is gegaan, nu proberen het toestel als 'spontane barst' aan te melden. Waardoor mensen die hier echt mee te maken hebben gehad, niet meer serieus genomen worden.

Ik heb zelf ook een Xperia Z en het toestel kan zeker wel een stootje hebben. Spontane barst is eigenlijk een barst waarvan je zelf niet weet (of niet wilt weten) waardoor het is ontstaan. Voor dit soort ongevallen is het aan te raden een verzekering af te sluiten, dan is het een verzekeringskwestie en geen garantieprobleem.

Als je een auto koopt en je verzekert de auto niet. Je krijgt spontaan een kras op de auto, dan zal de verkoper ook de schade niet vergoeden. Het was namelijk niet bij de aankoop aanwezig en is bij eigen gebruik stuk gegaan. Je weet dan niet hoe de kras is ontstaan, maar dat zal de verkoper ook niet weten.

Ik ben nog steeds dik tevreden met mijn Xperia Z, maar heb wel gelijk een toestelverzekering afgesloten. Bespaart me veel ellende als ik dit topic zo doorlees, laat de verzekering dat maar uitzoeken met Sony. En ergens ook wel logisch dat ze niet ieder toestel met een barst binnen fabrieksgarantie zullen repareren.

Het blijft natuurlijk een toestel van gehard glas. Het is nog even wachten op de eerste onbreekbare telefoons: nieuws: Bijna krasvrije en onbreekbare telefoons komen vanaf eind 2013
Je vergelijking met de auto is natuurlijk wel een hele slechte. Een kras op een auto ontstaat natuurlijk echt nooit zomaar spontaan. Echter, een barst in het glas van de Xperia Z kan wel spontaan ontstaan door bijvoorbeeld de hitte die de telefoon produceert icm een productiefout. Dit mag gewoon niet gebeuren en moet vergoed worden. Daarbij valt het in de meeste gevallen echt wel goed te zien of de barst spontaan is ontstaan of door externe factoren, aangezien de plastic rand van de Z echt heel snel beschadigd bij een val (zelf ervaren helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 19:14:

Nou dit is wel erg kort door de bocht.
Mijn telefoon is nooit gevallen, hij heeft zijn korte leven in een hoesje doorgebracht en ik ben er gewoon heel zuinig mee omgegaan.

Terwijl hij aan de lader zat, sprong hij ineens kapot. Resultaat, compleet onbruikbare telefoon van 2 maanden oud waar ik 656 euro voor betaald heb.

Een mobiele verzekering is grote onzin. Normaal gesproken kost die verzekering je over 2 jaar tijd (voor een tientje per maand) je 240 euro. Er is, onder mijn hoede, nog nooit een telefoon stuk gegaan. Mijn S2, N96, N95, K800i en Sagem My V-55 heb ik stuk voor stuk voor een leuke som kunnen doorverkopen. De S2 op 2 jarige leeftijd zelfs voor €250. Dat is gewoon perfect. Ik had dus geen enkele reden om 240 euro in een verzekering te investeren, aangezien ik nooit schade heb gehad, laat staan schade van 240 euro omdat ik altijd zeer netjes met m'n telefoon omga. Eventuele schades moeten dan dus al garantiedingen zijn.

Mijn Xperia Z nu, die overigens als zeer duurzaam wordt gemarket, springt ineens spontaan stuk en scheept mij op met een schade van €377. De verzekering kost €240. Dus dan krijg je maar €137 vergoed, en daar heb je €240 voor betaald. Telefoon verzekering = onzin.

Garantie is dus de enige juiste weg en een telefoonverzekering is totaal overbodig. Iedereen die een snel rekensommetje kan maken zou in moeten zien dat een telefoonverzekering gewoon overbodig is, en gemarket is op mensen die gewoon het rekensommetje niet even doen.

Dit mag Sony of meer specifiek de verkoper mooi voor mij oplossen. Doen ze dat niet, of niet snel genoeg, dan ontbind ik de overeenkomst en krijg ik m'n geld terug.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchManticore op 13-07-2013 15:46 ]

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Mmm bij mij begint de glasplaat aan de achterzijde los te laten, het is net te zien en je voelt het ook als je erop drukt.

Precies het problem zoals hier beschreven:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2304680

Toestel is 2 maanden oud.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jur schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:59:
Mmm bij mij begint de glasplaat aan de achterzijde los te laten, het is net te zien en je voelt het ook als je erop drukt.

Meteen opsturen voor reparatie, maak voor het verzenden fotos met bewijs dat er geen schade en barsten zitten. Dit probleem was bij mij ook het geval alleen heb ik het na de barst ontdekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Verwijderd schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:17:
[...]

Meteen opsturen voor reparatie, maak voor het verzenden fotos met bewijs dat er geen schade en barsten zitten. Dit probleem was bij mij ook het geval alleen heb ik het na de barst ontdekt!
Ga maandag maar even bellen. Heeft iemand toevallig een link naar een officiele KPN branded rom,(draai nu 10.3.A.0.407 generic).
Anders krijg ik daar misschien gezeur mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
shiptronic schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 13:39:
Hier hetzelfde verhaal, ingebrekestelling is de deur al uit, jurist komt zo langs om eea. te bespreken.
Samen met de juridischadviseur woensdag maar een bezoek gebracht aan de verkoper, deze had zo als gewoonlijk weer dezelfde oplossing, maar weer wachten.De beste man duidelijk gemaakt dat dat traject reeds gepaseerd is, en dat hij op dit moment ver buiten zijn boekje gaat, daarbij mondeling een afspraak gemaakt dat hij binnen 24 uur met een voorstel zou komen. Jammer genoeg wist hij het te presteren om voor de 3e keer zijn afspraak niet na te komen (blij dat er een getuige bij was deze keer).Vrijdagavond wakker gebeld,een telefoontje van de verkoper. Onderdelen blijken voorloopig niet leverbaar, maar de grootste verbazig was: swappen voor nieuw toesel kan ook niet, toestellen zijn volgens verkoper niet meer leverbaar.
Als oplossing kon ik een Samsung Galaxy S3 ophalen. Ik was die dag hondsberoerd en al om 12:00 richting bed vertrokken, vandaar het wakker bellen, en was ook niet in staat een reacktie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
shiptronic schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:38:
[...]

Samen met de juridischadviseur woensdag maar een bezoek gebracht aan de verkoper, deze had zo als gewoonlijk weer dezelfde oplossing, maar weer wachten.De beste man duidelijk gemaakt dat dat traject reeds gepaseerd is, en dat hij op dit moment ver buiten zijn boekje gaat, daarbij modeling een afspraak gemaakt dat hij binnen 24 uur met een voorstel zou komen. Jammer genoeg wist hij het te presteren om voor de 3e keer zijn afspraak niet na te komen (blij dat er een getuige bij was deze keer).Vrijdagavond wakker gebeld,een telefoontje van de verkoper. Onderdelen blijken voorloopig niet leverbaar, maar de grootste verbazig was: swappen voor nieuw toesel kan ook niet, toestellen zijn volgens verkoper niet meer leverbaar.
Als oplossing kon ik een Samsung Galaxy S3 ophalen. Ik was die dag hondsberoerd en al om 12:00 richting bed vertrokken, vandaar het wakker bellen, en was ook niet in staat een reacktie te geven.
Wat heb je betaald voor dat juridisch advies dan?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Nu online
shiptronic schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:38:
[...]

Samen met de juridischadviseur woensdag maar een bezoek gebracht aan de verkoper, deze had zo als gewoonlijk weer dezelfde oplossing, maar weer wachten.De beste man duidelijk gemaakt dat dat traject reeds gepaseerd is, en dat hij op dit moment ver buiten zijn boekje gaat, daarbij modeling een afspraak gemaakt dat hij binnen 24 uur met een voorstel zou komen. Jammer genoeg wist hij het te presteren om voor de 3e keer zijn afspraak niet na te komen (blij dat er een getuige bij was deze keer).Vrijdagavond wakker gebeld,een telefoontje van de verkoper. Onderdelen blijken voorloopig niet leverbaar, maar de grootste verbazig was: swappen voor nieuw toesel kan ook niet, toestellen zijn volgens verkoper niet meer leverbaar.
Balen man. Ik zat zelf ook te twijfelen om mijn rechtsbijstand in te schakelen, maar ik denk dat ik voor het eigen risico-geld voorlopig maar even een sneue smartphone haal zodat ik nog wat aan mijn internetbundel heb (de XZ was mijn eerste smartphone). Wat ik vooral triest vind is dat ze een tijd geleden zeiden: maandag zijn de onderdelen binnen. En dan drie weken later: nee voorlopig zijn ze nog niet binnen. Wtf, zeg dan gewoon dat je het niet weet. Dit wordt onze 10e week zonder XZ als ik me niet vergis. Ik ga morgen studentmobiel nog maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op zondag 14 juli 2013 @ 15:19:
[...]

Balen man. Ik zat zelf ook te twijfelen om mijn rechtsbijstand in te schakelen, maar ik denk dat ik voor het eigen risico-geld voorlopig maar even een sneue smartphone haal zodat ik nog wat aan mijn internetbundel heb (de XZ was mijn eerste smartphone). Wat ik vooral triest vind is dat ze een tijd geleden zeiden: maandag zijn de onderdelen binnen. En dan drie weken later: nee voorlopig zijn ze nog niet binnen. Wtf, zeg dan gewoon dat je het niet weet. Dit wordt onze 10e week zonder XZ als ik me niet vergis. Ik ga morgen studentmobiel nog maar eens bellen.
Nou ik heb het toestel ook via studentmobiel aangeschaft. Voor zover ik het weet dient een reparatie max 8 weken te mogen duren. Daarna is het de verplichting om met een oplossing te komen, dat houdt in dat of ze geven je een nieuw toestel of het bedrag van het toestel wordt gecrediteerd. Sony heeft mij hier zelf op geattendeerd. Alleen zij wijzen dus naar studentmobiel en studentmobiel wijst naar Sony die de reparatie niet op tijd kan uitvoeren. Het toestel van mij is door communicatiefout zonder te repareren naar Dynafix gestuurd. Dus nu druk bezig met het toestel weer bij Teleplan te krijgen zodat se zodra de onderdelen binnen zijn kunnen repareren. Ik ga maandag ook even bellen met studentmobiel. Trouwens het ontbinden van de overeenkomst bij telefoonabonnementen is haast niet mogelijk, lees maar de polisvoorwaarden na.Enige oplossing is dat als je een rechtsbijstandverzekering hebt de verzekering soms nog wel de overeenkomst wil afkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Jur schreef op zondag 14 juli 2013 @ 11:59:

De telefoon is net opgehaald en wordt onder garantie binnen 2 weken gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 16:43
pheppy schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 12:11 in [Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2:
[...]
... Op vakantie in Griekenland maar eens besloten om een filmpje onder water te maken. Eerder had ik de telefoon, toen ik hem net had, thuis al wel eens kort in een bakje water gelegd en dat ging toen prima.
Voor het filmen heb ik alle klepjes nog eens goed aangedrukt. Ik vond het best spannend. Op het eerste gezicht leek alles goed te gaan. Het toestel filmde prima een minuut of 4 onder water. Boven water stopte ik de film en leek de telefoon ook uit te gaan. Maar door de zon kon ik het eigenlijk niet goed zien. Een kwartiertje later bleek de telefoon niet meer aan te gaan. In het appartement nog eens goed gekeken. En blijkt dat de indicators achter de klepjes voor micro-usb en SD-card licht roze te zijn. Verder leek de telefoon nog wel soort van te reageren op de aan en uit knop. Maar niet echt. Ik heb alle klepjes open gezet en de telefoon een paar dagen laten liggen. Ik hoopte dat hij het weer ging doen. Maar helaas. Wel een rode indicator led in de oplader, maar meer niet. Heel rottig zonder telefoon op mijn vakantie.
Aangezien ik de klepjes goed had aangedrukt maak ik me geen zorgen over de garantie. Ik heb zo'n vroege T-mobile versie (schijnt niet uit te maken maar toch). Ik vind het wel heel vervelend. Het zijn overigens de meest gebruikte klepjes bij mij. Ondanks dat ik een dock heb gebruikt ik de micro-usb voor de auto oplader (ivm navigatie). ...
Dus gevalletje waterschade met twee licht roze indicators achter usb en sd klepje, ondanks dat ik de klepjes gecontroleerd heb voordat ik onder water ging filmen. Wat mij betreft is dit dus fabrieksgarantie.
Kan ik in dit geval (als ik weer thuis ben) naar de dichtstbijzijnde t-Mobile shop gaan met mijn apparaat. Of kan ik beter contact opnemen met Sony Care. En heeft het nog zin om vanuit Griekenland mijn waterschade voor aan te kondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Maandag een mail gehad:
Geachte heer Shiptronic,

Hartelijk dank voor uw telefoongesprek met de Sony Xperia Support.

Ik had enkele dagen geleden aan de lijn omtrent de reparatie aan uw Xperia Z. Deze wacht nog altijd op een onderdeel om hem definitief in orde te maken. Dit onderdeel schijnt in heel europa niet te verkrijgen en zal nog tot augustus niet beschikbaar zijn. U kunt mogelijk via de winkel van aankoop een verzoek doen om u een ander toestel te geven. Aangezien u een contract heeft met de winkel van aankoop, moet u dat daar regelen. Anderzijds, gezien de lange levertijd kunt u overwegen om het contract te ontbinden. Dit zijn niet te meest fraaie oplossingen, maar het toestel kan niet snel worden gerepareerd, helaas.

Voor verdere vragen kunt u altijd contact opnemen met de Sony Xperia Support. Bezoekt u ook gerust onze website. Op www.sonymobile.com ontvangt u altijd het laatste nieuws en de meest interessante content.

U kunt e-mails sturen naar het volgende adres: questions.nl@support.sonymobile.com.

Het Service Request ID in het onderwerp van deze e-mail is uitsluitend bedoeld voor vragen die direct te maken hebben met deze case. Denkt u er a.u.b. aan dat het ticket vijf dagen na ontvangst van ons antwoord automatisch vervalt.

Met vriendelijke groeten,

Xxxxxx Xxxxxxxxx
Sony Xperia Support Nederlands

Namens Sony Mobile Communications:
Dus die 2 weken ???? Het word steed gekker, ik weet even niet wat ik er mee moet :?

[ Voor 3% gewijzigd door shiptronic op 17-07-2013 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
Tering... augustus. Dan ben ik mijn telefoon zometeen meer dan een kwart jaar kwijt. Ik heb inmiddels studentmobiel benaderd om te vragen of ze een oplossing hebben. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Heb in gebreke gesteld, termijn gesteld, en vorder nu ontbinding.
Ondanks alle vriendelijkheid, wil men daar niet aan meewerken.

Ik moet er nu dus juridisch werk van gaan maken, helaas.
Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:41
Iritante situatie zeg :(.

Ik ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Ben de telefoon nu net zo lang al kwijt, als dat ik hem heb gehad en ze kunnen nog steeds niet hard zeggen wanneer ik hem nou echt terug heb.

Ik heb juridisch correct in gebreke gesteld, een extra termijn ter reparatie of vervanging geboden (vervanging is niet het beleid, wordt mij verteld) en deze is ook verlopen. Ik ontbind eenzijdig de overeenkomst.

Men verkoopt nog steeds "Ja toch maar geduld hebben, wij geven geen geld terug".
Ik ga zo The Phone House een intentieverklaring sturen, dat ik naar de rechter ga.
Ze kunnen binnen nu en 5 dagen een dagvaarding verwachten, inclusief schadevergoedingseis (wettelijke rente bovenop het aankoopbedrag) en een veroordelingsverzoek tot vergoeding van de griffiekosten.

Dat wordt dus een gepeperde rekening, hadden ze beter akkoord kunnen gaan met ontbinding.

[ Voor 16% gewijzigd door DutchManticore op 17-07-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. "Dat is niet ons beleid" is wel een enorme dooddoener, aangezien het recht behoorlijk aan jouw kant staat.

Wel jammer dat het jou op deze manier ook zo veel energie moet gaan kosten.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik vind het echt tof dat je dit zo aanpakt! Ik wens je alle succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
De mensen die er werken zijn erg vriendelijk te noemen, maar zijn helaas voor hen, wel mijn wettelijk aanspreekpunt.

Het voelt lullig, omdat ze echt hun best doen, maar ook niet meer kunnen.
Blijft echter staan dat ik in mijn recht sta, en daar ook naar ga handelen.

Mochten meer mensen deze route willen volgen, dan kun je mij PM'en voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05-2024
DutchManticore schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:11:
De mensen die er werken zijn erg vriendelijk te noemen, maar zijn helaas voor hen, wel mijn wettelijk aanspreekpunt.

Mochten meer mensen deze route willen volgen, dan kun je mij PM'en voor meer informatie.
Mijn status is nu dat ik met Sony zelf contact op moet nemen van TPH.
De bon van de reparatie zou 380 euro zijn, was het er natuurlijk niet mee eens (diagnose was val/stoot/druk schade)
Langs TPH geweest, zij hebben een ticket aangemaakt naar hun custumer care, die zou dan weer contact opnemen met Dynafix om te kijken of er nog wat aan te doen was.
Wist bij voorbaat al dat dit tijdverspilling zou zijn.
Eergisteren werd ik gebeld met de mededeling dat Dynafix nog steeds achter hun (foute) diagnose staat. En dat ik zelf dan contact moest opnemen met Sony.
Heb als eerst eeen berichtje op hun wall op Facebook geplaats met heel het verhaal.
Dat was meer dan 24 uur geleden...hebben ze nog niet op gereageerd.
Heb zelf Ambroos en Ruben om advies gevraagd in het bericht :|
Ik wacht dit nog even af en dan ga ik dus toch echt terug naar TPH.

Heb jij je telefoon los gekocht of met abbo, DutchManticore??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
rampage_III schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:43:
[...]

Mijn status is nu dat ik met Sony zelf contact op moet nemen van TPH.
De bon van de reparatie zou 380 euro zijn, was het er natuurlijk niet mee eens (diagnose was val/stoot/druk schade)
Langs TPH geweest, zij hebben een ticket aangemaakt naar hun custumer care, die zou dan weer contact opnemen met Dynafix om te kijken of er nog wat aan te doen was.
Wist bij voorbaat al dat dit tijdverspilling zou zijn.
Eergisteren werd ik gebeld met de mededeling dat Dynafix nog steeds achter hun (foute) diagnose staat. En dat ik zelf dan contact moest opnemen met Sony.
Heb als eerst eeen berichtje op hun wall op Facebook geplaats met heel het verhaal.
Dat was meer dan 24 uur geleden...hebben ze nog niet op gereageerd.
Heb zelf Ambroos en Ruben om advies gevraagd in het bericht :|
Ik wacht dit nog even af en dan ga ik dus toch echt terug naar TPH.

Heeft Dynafix de schade vastgesteld? Ik dacht namelijk dat ze dit bij Sony toestellen bij Teleplan zouden doen. Die zijn volgens mij degene die dat moeten doen. Misschien kun je die weg nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:50
Zijn er eigenlijk mensen die hun Xperia Z wel onder garantie gerepareerd hebben terug gekregen?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
Ja, die zijn er. Mijn telefoon wordt ook onder garantie gemaakt, alleen wachten ze dus nog op onderdelen. Er zijn er ook bij die andere problemen hadden dan een glas-probleem die hem ook al weer gerepareerd terughebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:45:
Tering... augustus. Dan ben ik mijn telefoon zometeen meer dan een kwart jaar kwijt. Ik heb inmiddels studentmobiel benaderd om te vragen of ze een oplossing hebben. Ben benieuwd.
Hou mij ff op de hoogte, heb het ook via Studentmobiel aangeschaft en gister een hele boze mail gestuurd. Ze gaven mij aan dat ik het toestel via Studentmobiel had moeten sturen. Op deze manier konden ze weinig voor me betekenen, tenzij ik het toestel terughaal en nogmaals via Studentmobiel ter reparatie aanbied. Als de onderdelen dan na 8 weken nog niet binnen zijn willen ze naar een oplossing kijken. Hoe heb jij je toestel trouwens ter reparatie aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
rampage_III schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:43:
[...]

Los gekocht.

Beste dames en heren, ik heb, volgens mij als één van de eersten, goed nieuws te melden.
Mijn probleem is opgelost, bij deze dan ook alle verdiende hulde en lof voor The Phone House.
Realiseer je dat ook de verkoper waar je mee te maken hebt, het vervelend vindt en dat zij ook tegen het beleid van de hoofdorganisatie in moeten zwemmen af en toe.

Ik kan in ieder geval nu zeggen, dat de lokale franchiser, in overeenstemming met het hoofdkantoor van The Phone House, het probleem voor mij nu heeft opgelost. Ik hoef niet meer te wachten, en heb nu direct een vervangend toestel gekregen.

Topklasse dus. Ik ben weer gelukkig met de Phone House als contractspartner.
bramv82 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:40:
Zijn er eigenlijk mensen die hun Xperia Z wel onder garantie gerepareerd hebben terug gekregen?
Bij mij, en ook bij anderen, is in ieder geval toegezegd dat alles onder garantie gerepareerd zou worden.
Woord bij daad voegen blijkt om een aantal redenen lastig. Onderdelen die moeilijk leverbaar zijn, kosten gewoon tijd.

Of je het accepteert is een tweede, maar men doet dit niet uit kwaadwillendheid.

[ Voor 22% gewijzigd door DutchManticore op 17-07-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
Dus dreigen met een rechtszaak heeft wel degelijk zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:11:
[...]

Los gekocht.

Beste dames en heren, ik heb, volgens mij als één van de eersten, goed nieuws te melden.
Mijn probleem is opgelost, bij deze dan ook alle verdiende hulde en lof voor The Phone House.
Realiseer je dat ook de verkoper waar je mee te maken hebt, het vervelend vindt en dat zij ook tegen het beleid van de hoofdorganisatie in moeten zwemmen af en toe.

Ik kan in ieder geval nu zeggen, dat de lokale franchiser, in overeenstemming met het hoofdkantoor van The Phone House, het probleem voor mij nu heeft opgelost. Ik hoef niet meer te wachten, en heb nu direct een vervangend toestel gekregen.

Topklasse dus. Ik ben weer gelukkig met de Phone House als contractspartner.

[...]

Bij mij, en ook bij anderen, is in ieder geval toegezegd dat alles onder garantie gerepareerd zou worden.
Woord bij daad voegen blijkt om een aantal redenen lastig. Onderdelen die moeilijk leverbaar zijn, kosten gewoon tijd.

Of je het accepteert is een tweede, maar men doet dit niet uit kwaadwillendheid.
Wat was de oplossing voor een vervangend toestel, Xperia Z of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Ik had de vrije keus, ben voor een S4 gegaan.

Ik zeg dit alleen omdat ik wil dat mensen weten dat The Phone House het nu zeer netjes heeft opgelost, en om eerder, eventuele imagoschade oplopen door mijn uit waarheid bestaande uitspraken, te doen herstellen.

Ze hebben het echt netjes oplost, en daar mogen ze ook de lof voor ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
DutchManticore schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:31:
Ik had de vrije keus, ben voor een S4 gegaan.
Waarom niet een nieuwe XZ ? of heb je zelf geen vertrouwen meer soNIE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
shiptronic schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:33:
[...]

Waarom niet een nieuwe XZ ? of heb je zelf geen vertrouwen meer soNIE
Wel vertrouwen in Sony, maar niet meer zozeer in de XZ.
Ik ben hem nu zo lang kwijt geweest, dat wil ik niet nog een keer riskeren.

Uiteraard, bij elke telefoon kunnen spontaan gebreken ontstaan, maar de moeilijke repareerbaarheid en het veelal onbeschikbaar zijn van reserveonderdelen heeft me toch doen kiezen voor een S4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:11:

Ik kan je niet PM'en. Zou je me info kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen T-Mobile eens harassen. Even kijken of ze willen dat het weigeren mij te helpen met mijn probleem wide-open geblazen wordt (ik krijg letterlijk te horen dat ik het maar met Sony moet uitzoeken...), samen met het feit dat Sony nog te incompetent is om een telefoon te repareren.

Altijd leuk, als je directe familie bent van een van de meest vooraanstaande media-iconen van dit moment in Nederland. :+

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
E-Hoog schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:21:
[...]

Heeft Dynafix de schade vastgesteld? Ik dacht namelijk dat ze dit bij Sony toestellen bij Teleplan zouden doen. Die zijn volgens mij degene die dat moeten doen. Misschien kun je die weg nog proberen.
Nee Teleplan. Maar het gaat eerst naar Dynafix, omdat dat ze daar een samenwekingsverband mee hebben ofzo. Bij TPH wisten ze (zogenaamd) niet dat Sony toestelen door Teleplan gerepareerd worden. Die gozer die mij hielp wist niet eens van e-repiar.nl af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Gisteren ook nog weer uitvoerig gesproken met Sony Xperia Care.
Ok , onderdelen zijn blijkbaar in heel europa niet leverbaar.
Swappen gaat niet want dat doen ze alleen met rebuilt telefoons, en rebuilden gaat niet omdat ze geen onderdelen hebben.

mijn toesel was nog geen 2 weken oud, waarom neemt Sony zijn verantwoordelijkheid niet en pakt gewoon een nieuwe , postzegel erop en blije klant?

En elke avond word je dood gegooit met de reclame voor de XZ.
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:56:

Altijd leuk, als je directe familie bent van een van de meest vooraanstaande media-iconen van dit moment in Nederland. :+
Artikeltje in de Telegraaf zat ik ook al aan te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Draytek2950:

Het zou inderdaad echt wel stijl zijn als er ineens een artikel in Telegraaf zou staan, of een andere veel gelezen medium, waarin even staat hoe gevoelig de XZ is voor spontane defecten en hoe slecht zowel Sony als de winkels zijn met afhandeling van garanties.

Sony omdat ze constant de schuld op "onheil van buitenaf" willen schuiven en nieteens onderdelen hebben om reparaties uit te voeren. En winkels als T-mobile en TPH omdat ze zich constant achter de fabrikant verschuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Telegraaf is een sensatiebelust medium... Liever hier op de FP, met een reactie van Sony erbij ofzo :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In sommige gevallen is een sensatiebelust medium wel eens goed fabrikanten en winkelketens die zo hoog van de toren blazen weer op hun plaats te zetten...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Give it a try, de Telegraaf weet niet eens wat een Xperia Z is :p

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Na al mijn online argumenten waarom ik een waterdichte telefoon wilde, was mijn eerste ervaring met mijn Xperia Z en water ronduit dramatisch.

De telefoon in een vochtige zwembroek gedragen tijdens foto's maken rondom het strand. Wegens gezond wantrouwen Eerst de klepjes goed gecontroleerd en die zaten potdicht. Toen pas foto's maken, telefoon in/uit vochtige zwembroek, telefoon is niet onderwater geweest. Al snel kwam er een waas op de fotos en enkele seconden later was mijn telefoon morstdood. De hele telefoon leek wel te zijn volgelopen, met vocht achter de flitser en lens. Ook achter de klepjes zat vocht toen ik deze later opende.

Vraag 1 - ik wil mijn vakantie fotos die niet op de sd kaart staan redden. Wie/waar kan dat?
Vraag 2 - hoe kan er in godsnaam vocht in mijn telefoon zijn gekomen, en hoe ga ik bewijzen dat die klepjes echt goed dichtzaten?

Eerst maar naar mijn verkooppunt: coolblue

Gegroet een zeer zwaar teleurgestelde consument die een product koopt om zijn waterbestendigheid, en daar de eerste de beste aanvaring diep in wordt teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Strand = zout water = niet wat Sony pretendeert = zout water = oxidatie = niet handig = succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Tsja, hij is ook niet direct in het zoute water geweest. Heb hem speciaal na de foto's boven zeewater afgespoeld met bronwater. Maar goed, kan natuurlijk dat er via mijn zwembroek sporen van zoutwater te vinden zijn. Wel erg indirect allemaal en alles behalve duurzaam,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prijsopgave - Gewenste vervolgactie wordt uitgevoerd door externe reparatiedienst 16-7-2013 21:07:05
Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 17-7-2013 21:05:45
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 17-7-2013 21:07:50
Reparatie ETD - Reparatie gereed 17-7-2013 21:09:39
*O*

Volgens mij komt hij deze kant op, gerepareerd en wel! :o

Zouden ze mijn uitingen inzake de pers serieus genomen hebben? :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:15
Slecht nieuws.

Ik heb mijn toestel bij The Phone House ingeleverd en die hebben hem doorgestuurd naar Dynafix. Dynafix heeft het toestel op zijn beurt weer doorgestuurd naar een externe reparatiedienst.
Het reparatieproces vond ik erg lang duren (eind april ingeleverd bij TPH) en heb gisteren contact opgenomen met Dynafix.
De beste man vond het schandalig dat het zolang duurde en heeft mij geadviseerd contact op te nemen met de Xperia reparatie afdeling van Sony. Deze heb ik dan ook gebeld en de man die ik aan de lijn had zou het intern uitzoeken en mij dan terugmailen/terugbellen. Mail kwam mij het beste uit, dus een half uurtje later een mail:
Ik had u vanmorgen aan de lijn over de reparatiestatus van uw Xperia Z. Heb conctact opgenomen met het reparatiecentrum. Deze heeft me verteld dat er nog op 1 onderdeel moet worden gewacht en dat dit al lang zo is. Voor augustus zal dit specifieke onderdeel niet geleverd worden. Dus u moet nog even geduld hebben, helaas.
Het zal dus nog wel even duren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kinger7
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
TheBleeder schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:29:
Slecht nieuws.

Ik heb mijn toestel bij The Phone House ingeleverd en die hebben hem doorgestuurd naar Dynafix. Dynafix heeft het toestel op zijn beurt weer doorgestuurd naar een externe reparatiedienst.
Het reparatieproces vond ik erg lang duren (eind april ingeleverd bij TPH) en heb gisteren contact opgenomen met Dynafix.
De beste man vond het schandalig dat het zolang duurde en heeft mij geadviseerd contact op te nemen met de Xperia reparatie afdeling van Sony. Deze heb ik dan ook gebeld en de man die ik aan de lijn had zou het intern uitzoeken en mij dan terugmailen/terugbellen. Mail kwam mij het beste uit, dus een half uurtje later een mail:

[...]

Het zal dus nog wel even duren :-(
Ja staan laatste pagina's van dit topic vol van. Je kunt TPH in gebreke stellen en een vervangend toestel/geld terug eisen als hij al sinds april weg is. Tweaker DutchManticore heeft dit afgelopen week met succes gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
Stpan schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:34:
Na al mijn online argumenten waarom ik een waterdichte telefoon wilde, was mijn eerste ervaring met mijn Xperia Z en water ronduit dramatisch.

De telefoon in een vochtige zwembroek gedragen tijdens foto's maken rondom het strand. Wegens gezond wantrouwen Eerst de klepjes goed gecontroleerd en die zaten potdicht. Toen pas foto's maken, telefoon in/uit vochtige zwembroek, telefoon is niet onderwater geweest. Al snel kwam er een waas op de fotos en enkele seconden later was mijn telefoon morstdood. De hele telefoon leek wel te zijn volgelopen, met vocht achter de flitser en lens. Ook achter de klepjes zat vocht toen ik deze later opende.

Vraag 1 - ik wil mijn vakantie fotos die niet op de sd kaart staan redden. Wie/waar kan dat?
Vraag 2 - hoe kan er in godsnaam vocht in mijn telefoon zijn gekomen, en hoe ga ik bewijzen dat die klepjes echt goed dichtzaten?

Eerst maar naar mijn verkooppunt: coolblue

Gegroet een zeer zwaar teleurgestelde consument die een product koopt om zijn waterbestendigheid, en daar de eerste de beste aanvaring diep in wordt teleurgesteld.
Ik melde drie dagen geleden iets vergelijkbaars. Ook klepjes goed gecontroleerd. En daarna (wel) onderwater een filmpje gemaakt. Daarna hield de XZ het voor gezien. Bij zijn de de indicators van SD en USB licht roze. Maar dat bleek al genoeg schade aan de telefoon op te leveren. Ik weet niet of dat goed of slecht is. Want ik heb de telefoon ook voor waterdichtheid en dat blijkt die van mij dus niet te zijn. Alhoewel als ze hem maken, dan weet ik nog steeds niet of hij dan echt wel waterdicht is. Heb jij toevallig ook een vroeg model van T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou bijna zeggen, dichtlijmen die klepjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je hem laat repareren dan is de kans niet groot dat die nog waterdicht is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Als een telefoon na reparatie niet waterdicht is, hoef je het toestel niet terug te accepteren.
Je hebt een product gekocht dat over bepaalde eigenschappen beschikt.

Mijn advies is, als je het toestel terug ontvangt laat de verkoper een verklaring tekenen, dat alle klepjes dichtzitten (dat hij dat ook gecontroleerd heeft) en dat je in de winkel de telefoon 15 minuten onder water gedompeld hebt gehouden in het bijzijn van de verkoper.

Ze zullen je raar aankijken, maar gewoon doen. Gaat hij dan stuk, dan heb je een verklaring van de verkoper dat de klepjes dichtzaten en dat de reparatie dus niet goed uitgevoerd is. Je hebt dan recht op een nieuwe of een tweede reparatie. Zo niet, dat weet je in ieder geval dat je met een fatsoenlijk toestel naar huis gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchManticore op 19-07-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:49:
Als een telefoon na reparatie niet waterdicht is, hoef je het toestel niet terug te accepteren.
Je hebt een product gekocht dat over bepaalde eigenschappen beschikt.

Mijn advies is, als je het toestel terug ontvangt laat de verkoper een verklaring tekenen, dat alle klepjes dichtzitten (dat hij dat ook gecontroleerd heeft) en dat je in de winkel de telefoon 15 minuten onder water gedompeld hebt gehouden in het bijzijn van de verkoper.

Ze zullen je raar aankijken, maar gewoon doen. Gaat hij dan stuk, dan heb je een verklaring van de verkoper dat de klepjes dichtzaten en dat de reparatie dus niet goed uitgevoerd is. Je hebt dan recht op een nieuwe of een tweede reparatie. Zo niet, dat weet je in ieder geval dat je met een fatsoenlijk toestel naar huis gaat.
Ik doe het veel slimmer. Als ik hem terugkrijg, film ik de doos. Terwijl ik deze uitpak, geef ik al sprekende aan wat ik ermee ga doen. Ik zet hem aan, laat zien dat hij werkt en zet hem in een vaas om te kijken of hij waterdicht is _O_.

Gaat ie dan stuk, heb ik ijzersterk bewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 16:13:
[...]

Ik doe het veel slimmer. Als ik hem terugkrijg, film ik de doos. Terwijl ik deze uitpak, geef ik al sprekende aan wat ik ermee ga doen. Ik zet hem aan, laat zien dat hij werkt en zet hem in een vaas om te kijken of hij waterdicht is _O_.

Gaat ie dan stuk, heb ik ijzersterk bewijs.
Hmm ik snap dat je denkt dat dat ijzersterk bewijs is, maar dat is het echt niet. Dat gaat je zowel buitengerechtelijk als gerechtelijk niet helpen. Je kan iemands anders telefoon gefilmd hebben, iemand kan voor je gefilmd hebben, je kan het beeld manipuleren.

Vandaar dat ik voorstelde, de verkoper (als direct tegenbelanghebbende bij een eventuele claim) te betrekken, en hem een verklaring te laten ondertekenen. Op deze manier ontstaat er voor beide partijen duidelijkheid.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchManticore op 19-07-2013 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
Verwijderd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:08:
[...]

*O*

Volgens mij komt hij deze kant op, gerepareerd en wel! :o

Zouden ze mijn uitingen inzake de pers serieus genomen hebben? :+
Gisteren contact gehad met Sony.
Ze ging het fixen :D

Status is nu: Uw order is afgerond en ligt klaar om retourgezonden te worden. *O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
pheppy schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:22:
[...]

Ik melde drie dagen geleden iets vergelijkbaars. Ook klepjes goed gecontroleerd. En daarna (wel) onderwater een filmpje gemaakt. Daarna hield de XZ het voor gezien. Bij zijn de de indicators van SD en USB licht roze. Maar dat bleek al genoeg schade aan de telefoon op te leveren. Ik weet niet of dat goed of slecht is. Want ik heb de telefoon ook voor waterdichtheid en dat blijkt die van mij dus niet te zijn. Alhoewel als ze hem maken, dan weet ik nog steeds niet of hij dan echt wel waterdicht is. Heb jij toevallig ook een vroeg model van T-mobile?
Nee, ik had de eerste batch van losse toestellen, via Coolblue.

Ik ben nog met vakantie dus heb nog niet dit forum uitgeplozen, maar repareert tmobile onder de garantie?

[ Voor 6% gewijzigd door Stpan op 19-07-2013 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Dillema:

Terug naar Coolblue, en mijn telefoon laten repareren of vervangen. Hopelijk onder de garantie. En dan mijn foto's kwijt.

Of naar een partij als GSM Dokter en hopen dat ze mijn foto's kunnen terughalen, en mijn garantie kwijt.

Of doet Teleplan ook aan data recovery onder de garantievoorwaarden? Geven ze je de keus, of neem je per definitie afstand van al je software zodra je je telefoon terugstuurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:45
Teleplan doet niet aan data recovery voor zover ik weet, wat was er kapot aan je toestel?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Een flinke plens water van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:45
dan kan ik je nu al vertellen dat zij er zeker niets mee doen...

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekwaussie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 11:59
helaas mijn geliefde Xperia Z moeten weg brengen voor reparatie.

Probleem: Als je foto maakt en als je in zoomt zit er een klein zwart vlekje op. Lens had ik schoon gemaakt dus zit tussen lens en sensor of op/in de sensor.

De beste man Van T-moblie wist me te vertellen dat het maximaal 14 dagen zou gaan duren, I hope.
Ik had het forum door gelezen en kwam regelmatig langer dan 14 dagen tegen.

Iemand ervaring met telefoon terug brengen voor reparatie bij t-mobile hoe lang het gaat duren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Nou, dat topic begon leuker dan het eindigde, het zag er volgens mij eind vorige maand nog beter uit voor de slachtoffers van een spontane barst.

Vandaag dus ook mijn xz weggebracht. Nog geen twee maanden oud en gekocht, met abbonnement, bij t-mobile. Wordt als het goed is via de mail op de hoogte gehouden.

Ding is nog nooit gevallen, maar wel zit er een flinke krasmop de achterkant, ik vermoed van sleutels oid, maar weet het eigenlijk niet.

Stom genoeg van te voren geen fotos van het ding gemaakt, maar wel de verkoper laten vermelden dat het probleem van de barst bekend is bij sony. Gelukkig werk ik zo ongeveer naast de t mobile shop dus ik kan ze dagelijks gaan harassen ;)

Ben benieuwd hoe dit gaat, maar voel er eigenlijk wel iets voor om collectief actie te ondernemen, als het een drama wordt. dan sta je toch sterker. Maar eerst even afwachten...

[ Voor 11% gewijzigd door XangadiX op 20-07-2013 21:27 . Reden: Typos ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
Stpan schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 22:01:
[...]

Nee, ik had de eerste batch van losse toestellen, via Coolblue.

Ik ben nog met vakantie dus heb nog niet dit forum uitgeplozen, maar repareert tmobile onder de garantie?
Ik ben ook nog op vakantie. Dus ik weet niet hoe dit gaat lopen. Wat mij betreft is het in mijn geval een garantie-geval en mag t-mobile en sony bewijzen dat is de telefoon niet normaal gebruikt heb. Ik had het toestel mede om zijn waterdichtheid. En heb de klepjes netjes dicht gehad bij het filmen.
Ik heb ook een rechtsbijstands verzekering. Ik hoop niet dat ik die hoeft te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meld mij ook even in dit topic.

Heb een Xperia Z, een van de eersten, via Vodafone.
Probleem: Power knop die niet meer werkt en lijkt vast te hangen. Waarschijnlijk waterschade. De stickers bij de headphone en USB zijn verkleurd. De klepjes waren aangeduwd en dicht!! Dus waterschade terwijl het eigenlijk niet zou mogen.

Ik ga mijn toestel bij Vodafone langsbrengen en eerlijk het verhaal vertellen. Ik vrees dat het duur wordt... Vooral met Dynafix.

Ik post hier zodat we gezamelijk elkaar op de hoogten kunnen houden en misschien zo iets sterker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 keer gemailt te hebben naar sonycare heb ik na weken gewoon niks terug gekregen.

Echt stinksony, ik koop voorlopig geen sony meer. Man, wat een behandeling. Je betaalt hardstikke veel voor je mobiel en krijgt er niks voor terug. :(

Echt zo rot dat ze dat 'suddencrack' gedoe gewoon ontkennen. Je moet zoveel energie in dit gedoe steken. Het slaat echt helemaal nergens op. |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:33:
Na 2 keer gemailt te hebben naar sonycare heb ik na weken gewoon niks terug gekregen.

Echt stinksony, ik koop voorlopig geen sony meer. Man, wat een behandeling. Je betaalt hardstikke veel voor je mobiel en krijgt er niks voor terug. :(

Echt zo rot dat ze dat 'suddencrack' gedoe gewoon ontkennen. Je moet zoveel energie in dit gedoe steken. Het slaat echt helemaal nergens op. |:(
Euh wacht even. Sony erkent het suddencrack fenomeen juist wel?
Sony heeft tegen bij, terwijl ik volgens mij bij de eerste 10 van dit forum zat die problemen had, vanaf het begin gezegd dat het onder garantie gerepareerd zou worden en dat het inderdaad een spontane barst betrof.

Het probleem is echter dat Sony vervolgens de reparatiecentra (een losstaande tweede partij) moet vertellen dat dit inderdaad onder garantie valt, en dat dit ook moet worden doorgegeven aan de winkels/verkopers (een derde losstaande partij). Sony kan daar an sich weinig aan doen.

Wat Sony meer aan te rekenen valt is dat onderdelen slecht te leveren zijn, en dat dit probleem niet gespot is voordat men de telefoon verscheepte.

En waarom stuur jij brieven enzo naar Sony? Jij hebt je telefoon gekocht bij een winkel of een telecom provider en zij zijn dus contractspartner. Je moet bij diegene waar je gekocht hebt zijn en daar aangeven wat er gebeurd is en dat je een oplossing wilt en anders het contract zult ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 18:06
Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:12:
Ik meld mij ook even in dit topic.

Heb een Xperia Z, een van de eersten, via Vodafone.
Probleem: Power knop die niet meer werkt en lijkt vast te hangen. Waarschijnlijk waterschade. De stickers bij de headphone en USB zijn verkleurd. De klepjes waren aangeduwd en dicht!! Dus waterschade terwijl het eigenlijk niet zou mogen.

Ik ga mijn toestel bij Vodafone langsbrengen en eerlijk het verhaal vertellen. Ik vrees dat het duur wordt... Vooral met Dynafix.

Ik post hier zodat we gezamelijk elkaar op de hoogten kunnen houden en misschien zo iets sterker staan.
Hier hetzelfde probleem.
Bij mij werkt de powerbutton niet meer en tevens is de batterij aangetast waardoor de tril functie ook defect is.

Het heeft even in een zwembadje met 30 cm water gelegen en kort daarna was onder de headphone aansluiting een beetje water te bevinden.

Juist het klepje wat het minst open is geweest.

Ik heb de Z bij Studentmobiel vandaan. Ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden,

Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Kwam deze nog tegen na wat googlen. Lijkt toch wel vaak voor te komen.
Overigens lijkt het er inderdaad op dat Sony nederland coulanter is dan Sony worldwide (of US)
http://tinyurl.com/XperiaZPetition

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
Goed nieuws!!
Mijn XZ is van Teleplan terug gestuurd naar Dynafix :) Onder garantie gemaakt.
Spoedig zullen we weer herenigd zijn ! ^)

Vreemd dat sommige op onderdelen moeten wachten :/
Akkoord voor reparatie was vrijdag en diezelfde dag is hij nog gerepareerd...
Zou kunnen omdat ik een witte XZ had? Alhoewel het scherm natuurlijk gewoon zwart is.
Zag op de bon dat ze ook alle klepjes hebben vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
Bij mij brengt week 11 van de reparatie ook goed nieuws :). Studentmobiel heeft met Sony overlegd en mijn telefoon wordt omgeruild voor een swapmodel zodat ik niet nog langer op onderdelen hoef te wachten. Hopelijk houdt die telefoon het langer uit...

@rampage_III: het zou me inderdaad niets verbazen als het komt doordat je een witte hebt. Als je de lijst ziet van wat ze vervangen dan zitten daar best veel witte/zwarte onderdelen bij. Je zou haast denken: fuck it, dan maar een wit SIM-kaart klepje in mijn zwarte XZ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog geduldig aan het wachten op mijn Xperia Z, pfff |:( Mail van Studentmobiel ontvangen dat Sony heeft aangegeven het toestel binnen enkele dagen gerepareerd terug te zenden. Het vreemde is dat Sony Chat aangeeft dat de onderdelen pas in augustus binnenkomen. Weet dus niet meer wat ik kan verwachten.. Geduld raakt ook na 8 weken op.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:39
Ik heb nu ook een zwart vlekje op de lens. Op de ene foto zit het er nog niet en dan in de 3 volgende zie je langzaam van een wazig grijze vlek een zwarte stip ontstaan.

Ik neem aan dat dit een hardwarematig probleem is?

Twijfel alleen om hem op te sturen daarvoor en of ze hem nog accepteren, nogal gehavend van vakantie gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:24:
Nog geduldig aan het wachten op mijn Xperia Z, pfff |:( Mail van Studentmobiel ontvangen dat Sony heeft aangegeven het toestel binnen enkele dagen gerepareerd terug te zenden. Het vreemde is dat Sony Chat aangeeft dat de onderdelen pas in augustus binnenkomen. Weet dus niet meer wat ik kan verwachten.. Geduld raakt ook na 8 weken op.. 8)7
Dat zal misschien ook wel om een swap-toestel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
E-Hoog schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:32:
Bij mij brengt week 11 van de reparatie ook goed nieuws :). Studentmobiel heeft met Sony overlegd en mijn telefoon wordt omgeruild voor een swapmodel zodat ik niet nog langer op onderdelen hoef te wachten. Hopelijk houdt die telefoon het langer uit...

@rampage_III: het zou me inderdaad niets verbazen als het komt doordat je een witte hebt. Als je de lijst ziet van wat ze vervangen dan zitten daar best veel witte/zwarte onderdelen bij. Je zou haast denken: fuck it, dan maar een wit SIM-kaart klepje in mijn zwarte XZ :P
"Verbruikte onderdelen
1. BACK PANEL ASSY WHITE C6603
2. BATTERY 2330.0 MAH
3. CAP AUDIO JACK ASSY R WHITE
4. CAP SD ASSY R WHITE
5. CAP SIM ASSY R WHITE
6. CAP USB ASSY R WHITE
7. COVER PANEL TOP WHITE
8. CUPPER SHEET MCAMB
9. EAR SPEAKER 12.0 RECTANGULAR_WR
10. FOIL ADHESIVE DOUBLE BLACK
11. FPC ASSEMBLY RELAY FPC
12. FRONT ASSEMBLY WHITE ROW
13. MCOMP SHEET RELAY FPC
14. SHEET BATTERY FPC
15. SHEET BTB LCD"

Welk nummer is het voorste display dan??
Zal je zien dat het scherm gewoon niet vervangen is, haha 8)7 maar alleen de achterplaat...

@E-Hoog: je zou denken dat het display wel het moeilijkst te verkrijgen zou zijn
Misschien staat dat wel leuk, witte klepjes op je zwarte XZ? :Y

volgens de status van Teleplan, ligt hij nu klaar in de winkel. Dat zou rap zijn...gisteren verstuurd en gisteren in de winkel aangekomen?

[ Voor 4% gewijzigd door rampage_III op 23-07-2013 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
Dit is mijn lijst:

1. BACK PANEL ASSY BLACK C6603
2. BATTERY 2330.0 MAH
3. CAP AUDIO JACK ASSY R BLACK
4. CAP SD ASSY R BLACK
5. CAP SIM ASSY R BLACK
6. CAP USB ASSY R BLACK
7. COVER PANEL TOP BLACK
8. CUPPER SHEET MCAMB
12. SHEET BATTERY FPC

Bij mij mist dus (ten opzichte van jouw lijstje) nummer 15, 13 en 12. Nummer 12 heeft een kleurtje. Als ze daarop aan het wachten zijn dan kan dat verklaren waarom die van jou al gemaakt is.

@kurk_droog: dit probleem is hier eerder voorbij gekomen en volgens mij gaat het inderdaad om een hardwareprobleem. Of ze hem nog accepteren door gebruikerssporen weet ik niet, daarvoor zou je het moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
E-Hoog schreef op maandag 22 juli 2013 @ 22:32:
Dat is ook weer een Bullshit verhaal om je zoet te houden, zwap toesten zijn er niet !!!
of het moet om een niet zwarte gaan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
Zou goed kunnen :). Ik hoop het niet, maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 08:54:
Dit is mijn lijst:

1. BACK PANEL ASSY BLACK C6603
2. BATTERY 2330.0 MAH
3. CAP AUDIO JACK ASSY R BLACK
4. CAP SD ASSY R BLACK
5. CAP SIM ASSY R BLACK
6. CAP USB ASSY R BLACK
7. COVER PANEL TOP BLACK
8. CUPPER SHEET MCAMB
12. SHEET BATTERY FPC

Bij mij mist dus (ten opzichte van jouw lijstje) nummer 15, 13 en 12. Nummer 12 heeft een kleurtje. Als ze daarop aan het wachten zijn dan kan dat verklaren waarom die van jou al gemaakt is.

@kurk_droog: dit probleem is hier eerder voorbij gekomen en volgens mij gaat het inderdaad om een hardwareprobleem. Of ze hem nog accepteren door gebruikerssporen weet ik niet, daarvoor zou je het moeten proberen.
Waar kom ik dit lijstje tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GODVERDOMME, de telefoon is dus ONGEREPAREERD geretourneerd en bovendien moest in 50,52 euro betalen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Dit wordt binnen 72 uur opgelost, anders gaat het via Radio 1 de Nederlandse ether in. Dikke vinger aan Sony, dikke vinger aan T-Mobile en dikke vinger aan Dynafix.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:27:
[...]

Waar kom ik dit lijstje tegen?
Je kunt op http://e-repair.nl/ inloggen met je IMEI nummer om de status van de reparatie bij Teleplan in te zien.

@draytek: wauw, dat zuigt :(. Die 50 euro zoveel moet je natuurlijk zowieso niet betalen. Normaal krijg je 3 keuzes als ze het niet onder garantie maken: a) je betaalt de kosten, b) je laat hem niet maken, laat hem terugsturen en betaalt onderzoekskosten of c) ze vernietigen hem. In jouw geval hebben ze dus voor b) gekozen zodat dat jij dit wist als ik het goed begrijp.

[ Voor 36% gewijzigd door E-Hoog op 23-07-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:34:
[...]

Je kunt op http://e-repair.nl/ inloggen met je IMEI nummer om de status van de reparatie bij Teleplan in te zien.

@draytek: wauw, dat zuigt :(. Die 50 euro zoveel moet je natuurlijk zowieso niet betalen. Normaal krijg je 3 keuzes als ze het niet onder garantie maken: a) je betaalt de kosten, b) je laat hem niet maken, laat hem terugsturen en betaalt onderzoekskosten of c) ze vernietigen hem. In jouw geval hebben ze dus voor b) gekozen zodat dat jij dit wist als ik het goed begrijp.
Bij mij staat ie in behandeling.. Kan je ook ergens lezen dan dat het om een swap toestel gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:34:
[...]

Nee, hij zou dus gerepareerd zijn volgens Dynafix:

Order - Volledig ingevoerd 31-5-2013 10:12:33
Order - Bevestigd 31-5-2013 10:12:34
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 31-5-2013 10:12:35
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 7-6-2013 12:05:01
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 7-6-2013 16:11:09
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 10-6-2013 7:42:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 10-6-2013 21:00:41
Reparatie ETD - In behandeling 10-6-2013 21:03:34
Prijsopgave - Verzonden 11-6-2013 17:42:25
Prijsopgave - ETD wacht op antwoord klant 11-6-2013 21:06:51
Prijsopgave - Herinnering verstuurd 17-6-2013 10:07:04
Prijsopgave - Niet beantwoord; product ongerepareerd retour 24-6-2013 10:12:30
Prijsopgave - Gewenste vervolgactie wordt uitgevoerd door externe reparatiedienst 16-7-2013 21:07:05
Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 17-7-2013 21:05:45
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 17-7-2013 21:07:50
Reparatie ETD - Reparatie gereed 17-7-2013 21:09:39
Logistiek - Product klaar voor retourzending 19-7-2013 13:19:02
Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 19-7-2013 15:34:38

:D :D :D :D :D :D :D :D :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :F :F :F :F :F :F :F :F :F :F

Krijg ik een kapot toestel binnen :')!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
ow wauw dit zuigt...

Hoop niet dat ik ook een ongerepareerd toestel terug krijg :/

Jeetje ben je al bijna 2 maanden ermee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
@draytek: ik gok dat "Reparatie gereed" een algemene aanduiding is voor dat ze klaar zijn met de telefoon. Ongeacht wat ze er mee gedaan hebben. Zeker als je de stappen ervoor ziet. Het lijkt erop dat hij gewoon default weer teruggestuurd is omdat je geen gehoor hebt gegeven aan hun herinnering. Hopelijk kun je het nog opgelost krijgen.

@Gunnur: bij mij staat er bij e-repair nog steeds dit:
do 16 mei 2013: Verzonden door winkel naar het herstelcentrum (doorlooptijd 2-3 werkdagen).
do 16 mei 2013: Ontvangen bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
do 16 mei 2013: In behandeling bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
di 21 mei 2013: Wacht op onderdelen (1-2 weken).Info

Dit staat er al een oneindigheid. Dus als ik daadwerkelijk een andere telefoon zou krijgen dan is dat hier iig nog niet uit op te maken. (Als het al zo is uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xperia Care zijn echt fucking schatten man. Wat een geweldige support geven zij. De medewerker die ik aan de lijn had, voelde nog net niet het stoom uit zijn oren komen :D. Ik zelf heb ondertussen wegens T-Mobile een halve hartinfarct, 39 graden koorts jeuk op elke plek van mijn lijf.

En dat niet eens door de zon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@E-Hoog ik kan als ik op e-repair.nl de status raadpleeg geen uitgebreide details zien zoals bij jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:35:
@E-Hoog ik kan als ik op e-repair.nl de status raadpleeg geen uitgebreide details zien zoals bij jou
er staat bij jou in behandeling??
Misschien is er nog niet gerepareerd? Dan krijg je zo'n lijstje te zien denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:35:
Haal je niet per ongeluk e-repair.nl door elkaar met de status-pagina van Dynafix? Bij mij staat er op de statuspagina van Dynafix zo'n lijstje:

Order - Volledig ingevoerd 10-5-2013 9:21:27
Order - Bevestigd 10-5-2013 9:21:32
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 10-5-2013 9:21:33
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 14-5-2013 8:26:21
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 14-5-2013 8:26:22
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 15-5-2013 7:42:06
Reparatie repair center - In behandeling 15-5-2013 8:49:43
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 15-5-2013 9:04:00
Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 15-5-2013 9:04:00
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 15-5-2013 14:31:33
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 15-5-2013 14:31:34
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 16-5-2013 8:08:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 16-5-2013 21:17:10
Reparatie ETD - In behandeling 16-5-2013 21:28:08

Waar dus inderdaad " In behandeling" staat.

En op e-repair dus die andere. Op e-repair staat ook die lijst met onderdelen die vervangen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:56:
[...]

Haal je niet per ongeluk e-repair.nl door elkaar met de status-pagina van Dynafix? Bij mij staat er op de statuspagina van Dynafix zo'n lijstje:

Order - Volledig ingevoerd 10-5-2013 9:21:27
Order - Bevestigd 10-5-2013 9:21:32
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 10-5-2013 9:21:33
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 14-5-2013 8:26:21
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 14-5-2013 8:26:22
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 15-5-2013 7:42:06
Reparatie repair center - In behandeling 15-5-2013 8:49:43
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 15-5-2013 9:04:00
Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 15-5-2013 9:04:00
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 15-5-2013 14:31:33
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 15-5-2013 14:31:34
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 16-5-2013 8:08:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 16-5-2013 21:17:10
Reparatie ETD - In behandeling 16-5-2013 21:28:08

Waar dus inderdaad " In behandeling" staat.

En op e-repair dus die andere. Op e-repair staat ook die lijst met onderdelen die vervangen zijn.
Nee ik check beide pagina's. Blijkbaar nog niks bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
Zozo, mijn status bij Teleplan is veranderd naar

In behandeling bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).

Dat is een welkome verandering nadat het "Wachten op onderdelen" zo'n beetje ingebrand was in m'n scherm :p

Edit: ten opzichte van mijn vorige lijst van onderdelen is er nu één onderdeel bijgekomen:
FRONT ASSEMBLY BLACK ROW

Het lijkt er op dat ze dus toch gewoon met mijn eigen toestel bezig zijn. Hoe zit dat bij jou shiptronic?

[ Voor 33% gewijzigd door E-Hoog op 24-07-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:25:
Zozo, mijn status bij Teleplan is veranderd naar

In behandeling bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).

Dat is een welkome verandering nadat het "Wachten op onderdelen" zo'n beetje ingebrand was in m'n scherm :p

Edit: ten opzichte van mijn vorige lijst van onderdelen is er nu één onderdeel bijgekomen:
FRONT ASSEMBLY BLACK ROW

Het lijkt er op dat ze dus toch gewoon met mijn eigen toestel bezig zijn. Hoe zit dat bij jou shiptronic?
Hey die van mij staat van begin af aan op in behandeling bij herstelcentrum. Dus geen status te bekennen met wachten op onderdelen. Weet dus ook niet welke onderdelen er worden vervangen

Status

do 18 juli 2013: Verzonden door winkel naar het herstelcentrum (doorlooptijd 2-3 werkdagen).
do 18 juli 2013: Ontvangen bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
do 18 juli 2013: In behandeling bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).

Onderweg naar de winkel of de klant (2-3 werkdagen).
Ligt gereed in winkel / wordt aangeboden bij klant.
Order is afgesloten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2013 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:06
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:32:
GODVERDOMME, de telefoon is dus ONGEREPAREERD geretourneerd en bovendien moest in 50,52 euro betalen 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

Dit wordt binnen 72 uur opgelost, anders gaat het via Radio 1 de Nederlandse ether in. Dikke vinger aan Sony, dikke vinger aan T-Mobile en dikke vinger aan Dynafix.
Heb ik vorig jaar ook gehad met Sony, alleen toen gelukkig niets hoeven te betalen. Alsnog belachelijk dat je je telefoon 2/3 weken kwijt bent voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
Ik vind het nu wel lang duren.
Maandag was de status: order afgerond.
Nu nergens meer een status update, niet bij Teleplan, niet bij Dynafix...
Weet niet eens waar mijn telefoon zich nu bevindt... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sdk16420 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:21:
[...]

Heb ik vorig jaar ook gehad met Sony, alleen toen gelukkig niets hoeven te betalen. Alsnog belachelijk dat je je telefoon 2/3 weken kwijt bent voor niets.
Probeer 8 weken en probeer er komen er nu nog minimaal 6 bovenop volgens T-Mobile.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Zucht ipv de beloofde 15 dagen zie ik nu in mijn status overzicht staan:

ma 15 juli 2013: SmartCare aanmelding.
ma 15 juli 2013: Afspraak op locatie gemaakt.
di 16 juli 2013: Servicemonteur is op locatie
vr 19 juli 2013: Ontvangen bij reparateur (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
ma 22 juli 2013: Wacht op onderdelen (2-3 weken).

In het gunstigste geval duurt de reparatie dus minimaal 21 dagen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
Tja, die indicatie die bij "Wacht op onderdelen" staat zou ik niet al te veel waarde aan hechten. Bij mij stond daar 1-2 weken, en we zijn inmiddels in week 11 (week 10 van het wachten op onderdelen). Maar hopelijk valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik zit ook met een spontaan gebroken scherm van een xperia z.

Nu het volgende mijn telefoon is opgestuurd naar teleplan en na veel bellen naar sony suport word hij onder garantie gerepareerd. Nu ligt mijn telefoon al vijf weken bij teleplan te wachten op onderdelen te wachten. Ik weer gebeld naar sony suport nu blijkt dat de xperia z schermen nog niet leverbaar zijn in nederland.

Weten jullie of dit de waarheid is, of heeft iemand al een sony xperia z scherm laten repareren?

Alvast bedankt,

Groeten Pieter de Boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Nu online
Lees even het topic door (laatste paar pagina's). We zijn massaal aan het wachten op die onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:51

RobertowNL

For your gear!

Zojuist maar weer even contact gehad met studentmobiel; deze keer gelukkig met een aardige medewerkster ;)

Zij kon met 99% zekerheid beloven dat Sony aankomende week vervangende toestellen gaat leveren voor de mensen die lang wachten. Dit na contact met Sony en Tele-Plan.

Nou ik geef ze dan nog maar een weekje voordat we het anders gaan ''oplossen'' omdat ze er natuurlijk ook niks aan kunnen doen

Sony moet echt iets aan de reparaties gaan doen voor nieuwe toestellen. De eerste keer bijna 10 weken zonder Xperia S en nu het zelfde euvel met de Z; waarom Sony ;w

Heb overigens ook even heel brutaal gevraagd naar compensatie en ze bevestigde dat daar wel over gepraat is/wordt met Sony

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
Order - Volledig ingevoerd    1-7-2013 17:22:16    
Order - Bevestigd    1-7-2013 17:22:22    
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care)    2-7-2013 10:05:42    
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care    3-7-2013 2:51:47    
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst    3-7-2013 2:51:48    
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling    3-7-2013 9:24:19    Reparatie repair center - In behandeling    3-7-2013 11:31:06    
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling    3-7-2013 11:31:54   
 Reparatie repair center - Reparatie afgebroken    3-7-2013 11:31:54    
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care    4-7-2013 15:19:33   
 Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst    4-7-2013 15:19:34    
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst    5-7-2013 8:44:00    
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst    5-7-2013 21:19:08    
Reparatie ETD - In behandeling    8-7-2013 21:23:55    
Logistiek - Product klaar voor retourzending    19-7-2013 9:04:24    
Logistiek - Product verstuurd naar de winkel    19-7-2013 9:04:38         
In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.
Servicehandeling:Toestel extern gerepareerd
Ook ik ben inmiddels het toestel sinds 11-06 kwijt (in de tussentijd opnieuw opgestuurd, aangezien die personen bij Dynafix of Teleplan niet kunnen lezen). Dus ik kijk op e-repair.nl staat er doodleuk dat ze nog steeds aan het wachten zijn op onderdelen (witte vlek op display). Kijk ik bij Dynafix staat er dat het toestel op 19-07 al in de winkel zou moeten liggen, nu ben ik op vakantie, maar normaal staat er dan bij Dynafix dat de winkel het toestel ontvangen wat niet het geval is. Ook heb ik geen mailtje of smsje ontvangen van Vodafone. Het vreemdste is echter dat bij Dynafix niet staat dat het toestel ontvangen is van de externe reparatiedienst, maar dat het toestel plots teruggestuurd is. Het doet mij denken dat Dynafix het toestel geswapt heeft, maar er staat wel bij dat het toestel extern gerepareerd is?! Ik ben heel nieuwsgierig naar de verrassing over morgen :p
Maar dit is wel echt een fiasco voor Sony Mobile.

[sub]Typen, kopiëren en plakken is erg vervelend op een Galaxy S2 :P [/sub
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste