Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
E-Hoog schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 11:25:
Hoe zit dat bij jou shiptronic?
Sorry voor de late responce!

Ik heb de boel bij een advocaat neer gelegt, gezien verkoper zich aan geen enkele afspraak houd ( zelfs niet aan een afspraak gemaakt in bijzijn juridisch adviseur als getuige), en consequent te laat reageerd ook na het ingebreke stellen.Daarna nog 1x langs gegaan, en hem het voorstel gedaan om tegen een finale kwijting van € 550,-- ( mijn onkosten liggen ondertussen 2x zo hoog) , om van de hele zaak aftezien(ik kan mijn tijd veel beter gebruiken).Hij bood € 500,-- en dat was voor mij geen optie.Hij moest er over na denken en zou van hem horen. Daar heb ik verder niet meer op gewacht ( en natuurliujk ook niets meer van gehoord), de hele papier handel bij elkaar gezocht, maar ik miste nog 2 dingen.
1) Algemeene verkoop voorwaarden op moment van verlenging contract + bijbehorend toestel.
2) De voorwaarden op het moment dat ik dat toestel heb ingelevert en tegen en meer prijs van €150,-- de Xperia heb aangeschaft.

Helaas door ziekte, en een hoop opgestapelt werk even de zaak laten rusten(mijn klanten gaan wel voor !) dinsdag een gaatje gevonden , en bij hem langs gegaan om de algemene voorwaarden op te halen, om deze naar de advocaat te brengen en de gehele schade bij hem te verhalen.( en mijn eigen tijd weer aan zinnige zaken kan besteden)

Op moment van binnenkomst was deze een klant aan het helpen, dus lekker buiten in het zonnetje gewacht (zaken met zijn andere klanten gaan mij niet aan) Toen deze klant vertrokken was weer naar binnen gelopen, maar kon helaas niet vragen naar de voorwaarden, hij was al druk aan het typen, en ging toch accoord en heeft een credit factuur a € 550,- gemaakt.

Voor mij is de zaak hierbij dus afgedaan.

Nu nog een nieuwe phone uitzoeken, maar weet:
1) even niet meer wat/welke ( kwaliteit/service)
2) helemaal geen zin meer in dit soort geeikel
3) waar halen ? zodat je als klant wel voor vol word aangezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:17
Zo dat is een hele strijd geworden zeg! Gelukkig dat je het eindelijk afgerond hebt. Ik kan me voorstellen dat je met die laatste 3 vragen zit.

Bij mij is zojuist de status bij Teleplan gewijzigd naar:

vr 26 juli 2013: Uw order is afgerond en ligt klaar om retourgezonden te worden.

Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 10:36:
Zo dat is een hele strijd geworden zeg! Gelukkig dat je het eindelijk afgerond hebt. Ik kan me voorstellen dat je met die laatste 3 vragen zit.

Bij mij is zojuist de status bij Teleplan gewijzigd naar:

vr 26 juli 2013: Uw order is afgerond en ligt klaar om retourgezonden te worden.

Ik ben benieuwd :)
Hou ons op de hoogte! Bij mij nog steeds geen verandering terwijl Sony aan Studentmobiel heeft maandag gemeld dat mijn toestel een dezer dagen gerepareerd retour gezonden zou worden. Ik wacht nog even geduldig af. Mocht ik halverwege volgende week nog geen verandering in mijn status zien, dan mogen ze met een andere oplossing komen, termijn van 8 weken is vandaag verstreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 31-05-2024
}:|

Gisteren Phonehouse gebeld, hoe en wat.
Maar daar zit dus gewoon een stelletje eikels die liever voor de deur staat te roken dan je te helpen.
Moest zelf maar contact opnemen met Dynafix.

Sinds vanochtend is mijn status veranderd:
Transport - Ready for shipment at external repair center 19-7-2013 21:28:40
Transport - Product has been send by external repair center 22-7-2013 21:24:53
External repair - Repair finished 22-7-2013 21:26:49
Quotation - Not answered; Sent back unrepaired 26-7-2013 10:17:49

:?
Rare status update...
Meteen Dynafix gebeld...eerst door een keuzemenu van 3 minuten worstelen, daarna 7 minuten in de wacht...a 45 cent/min...

Die kon ook niets anders zien dan dat mijn telefoon de 22ste verzonden was :F
Ik vind dit niet leuk meer...

@ E-Hoog: Positive status update! hoop niet dat ik je ontmoedigd hebt met mijn verhaal, haha :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

26 juli 2013 09:01

Een slecht toestel, ik heb hem sinds begin maart bij een vodafone abonnement genomen. Begin mei had ik een spontane breuk in het glas aan de achterkant. Een dag later zat er ook een breuk in de voorkant. Ik weet zeker dat het toestel niet is gevallen. Ik heb hem 10 mei 2013 naar vodafone gebracht voor reparatie. Ik heb al meerdere mailtjes en telefoontjes gedaan naar dynafix, vodafone en Sony. Want ik heb mijn telefoon nog niet terug 26-07-2013. Bij sony vertelde ze bekend te zijn met het probleem en dat ze een beter scherm van beter glas aan het ontwikkelen zijn. Gister een brief gestuurd naar vodafone, ik wil nu een ander toestel. Heb geen vertrouwen meer in Sony.

Reageer op deze reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Ik denk dat de komende week een interessante week wordt voor ons allemaal.

Ik ben vooral benieuwd of ik nou mijn eigen telefoon terugkrijg. Want deze week kwam er dus ineens een extra verbruikt onderdeel bij vlak voordat hij op afgerond kwam te staan. Er staat nu ook bij:

Reparatiewerkzaamheden: Gerepareerd op level 3. Software Update uitgevoerd

Dus het lijkt alsof mijn eigen telefoon terugkomt. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond op dit forum een link zodat je de status bij teleplan kan zien.
maar daar begrijp ik weinig van!

16mei wachten op onderdelen en over 1-2 weken terug gestuurd
en dan order afgesloten??

hebben jullie dat ook zo?

Status
di 14 mei 2013: Verzonden door winkel naar het herstelcentrum (doorlooptijd 2-3 werkdagen).
di 14 mei 2013: Ontvangen bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
di 14 mei 2013: In behandeling bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
do 16 mei 2013: Wacht op onderdelen (1-2 weken).Info
Uw toestel wacht op levering specifiek benodigde onderdelen. In de meeste gevallen worden deze binnen 1-2 weken geleverd.
Onderweg naar de winkel of de klant (2-3 werkdagen).
Ligt gereed in winkel / wordt aangeboden bij klant.
Order is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
Nog een laatste update van mijn kant; vanmiddag naar de Vodafone winkel geweest en daar lag een nieuwe Xperia Z in doos voor mij klaar! Mijn dank is groot aan de afdeling Service & Repair en met name degene die ik per chat heb gesproken :) Zo kan het dus ook, Vodafone is in mijn achting gestegen. Het enige is dat ik nog een schone ROM moet flashen. De rest wens ik veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Verwijderd schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:00:
ik vond op dit forum een link zodat je de status bij teleplan kan zien.
maar daar begrijp ik weinig van!

16mei wachten op onderdelen en over 1-2 weken terug gestuurd
en dan order afgesloten??

hebben jullie dat ook zo?

Status
di 14 mei 2013: Verzonden door winkel naar het herstelcentrum (doorlooptijd 2-3 werkdagen).
di 14 mei 2013: Ontvangen bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
di 14 mei 2013: In behandeling bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
do 16 mei 2013: Wacht op onderdelen (1-2 weken).Info
Uw toestel wacht op levering specifiek benodigde onderdelen. In de meeste gevallen worden deze binnen 1-2 weken geleverd.
Order is afgesloten.
Dan zijn ze nog aan het wachten op onderdelen. Wat daar achter staat zijn toekomstige acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
na mijn belletje met Dynafix vanochtend, veranderde een kwartiertje later ofzo de status (10:40)...

External repair - Repair finished 22-7-2013 21:26:49
Quotation - Not answered; Sent back unrepaired 26-7-2013 10:17:49
Quotation - Product will be repaired under warranty 26-7-2013 10:40:48
Logistics - Product ready for return shipment 26-7-2013 14:00:30

volgensmij lag dat toestel daar al, kan me niet voorstellen.
Maandag is het verstuurd vanaf Teleplan en dan zou het vandaag zijn aangekomen?
En ook precies nadat ik belde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Klinkt inderdaad alsof ze het vergeten waren ofzo :P. Hopelijk dus snel binnen!

Ik ook :)

Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 26-7-2013 21:23:27
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 26-7-2013 21:27:19
Reparatie ETD - Reparatie gereed 26-7-2013 21:30:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus er zijn nu wel nieuwe schermen ter beschikking als ik het zo lees. Ik wacht het nog even af of mijn reparatie status gaat veranderen de komende dagen.

Hebben ze de onderstaande onderdelen dan vervangen bij mijn telefoon ?

di 18 juni 2013: Ontvangen bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
di 18 juni 2013: In behandeling bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
do 20 juni 2013: Wacht op onderdelen (1-2 weken).
Order is afgesloten.

1. BACK PANEL ASSY BLACK C6603
2. BATTERY 2330.0 MAH
3. CAP AUDIO JACK ASSY R BLACK
4. CAP SD ASSY R BLACK
5. CAP SIM ASSY R BLACK
6. CAP USB ASSY R BLACK
7. COVER PANEL TOP BLACK
8. CUPPER SHEET MCAMB
9. EAR SPEAKER 12.0 RECTANGULAR_WR
10. FOIL ADHESIVE DOUBLE BLACK
11. FPC ASSEMBLY RELAY FPC
12. FRONT ASSEMBLY BLACK ROW
13. MCOMP SHEET RELAY FPC
14. SHEET BATTERY FPC
15. SHEET BTB LCD

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Ik vraag me af of de onderdelen al binnen zijn. Bij mij zeiden ze dat ze mijn telefoon zouden swappen, dus ik ben benieuwd wat ik binnenkrijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
serieus, hoe lang duurt het om een gerepareerd toestel terug te sturen... |:( }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
rampage_III schreef op maandag 29 juli 2013 @ 13:15:
serieus, hoe lang duurt het om een gerepareerd toestel terug te sturen... |:( }:|
Nog steeds niets?

De mijne is nog steeds onderweg van Teleplan naar Dynafix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
sinds gisteren:
Logistics - Product sent 29-7-2013 15:43:33

Sent waarheen??
Ik hoop van Dynafix naar de Phonehouse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 19:49
Hallo, ik heb een advertentie open staan voor iemand die mijn scherm kan repareren, toen werd ik hier naar toe doorgewezen.

Ik heb een XZ en gisteravond gebruikte ik hem nog om even te appen naar een paar vrienden, ik stop hem in mijn broekzak. 15 min later haal ik hem er weer uit en zitten er 4 barsten in mijn scherm en werkt het scherm helemaal niet meer.

Deze XZ is gekocht bij Belsimpel.nl en was een pre-order, dus 1 van de eerste exemplaren ( van Tele 2 )

Enige tips voor reparatie enz? Ik vind 't maar een raar geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff word zo moe van dit gedoe! Een tijdje terug Studentmobiel gemaild om contract te ontbinden, ben daarna gebeld dat ze contact hebben opgenomen met Sony om te vragen hoe het met mijn toestel zit (al weg sinds 30 mei), degene die ik sprak gaf aan of ik geduldig wilde wachten op een reactie van Sony. Vorige week maandag een mail ontvangen dat Sony een dezer dagen het toestel retour zal zenden, hierop heb ik gereageerd en aangegeven dan Sony Care aangeeft dat de onderdelen nog niet binnen zijn. Blijkbaar zijn ze tot een andere oplossing gekomen, toestel swappen. Heb dus geduldig gewacht maar niks ontvangen. Gisteren weer gebeld met Studentmobiel en aangegeven dat ik nog steeds niks heb ontvangen. Moest nog even geduld hebben en ik zou het deze week echt wel in mijn bezit krijgen.

Vind het allemaal een beetje irriterend worden. Heb gisteren een mail opgesteld dat als ik het toestel vrijdag niet in mijn bezit heb, ik overga tot ontbinding. Ben het helemaal beu, vooral dat Studentmobiel zijn service zo laat afhangen van Sony. Sony geeft zelf aan dat ze bij reparatie wat langer dan 8 weken duurt, de verkoper een nieuw exemplaar kan leveren en het kan declareren bij Sony. Snap niet waar ze nog op wachten.

Status e-repair.nl staat sinds 18 juli nog op 'in behandeling'. Als ze het toestel gaan swappen zal dit op e-repair.nl te zien zijn (gaf de medewerker bij Sony Care aan) 8)7 8)7 |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Muddy schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:47:
Hallo, ik heb een advertentie open staan voor iemand die mijn scherm kan repareren, toen werd ik hier naar toe doorgewezen.

Ik heb een XZ en gisteravond gebruikte ik hem nog om even te appen naar een paar vrienden, ik stop hem in mijn broekzak. 15 min later haal ik hem er weer uit en zitten er 4 barsten in mijn scherm en werkt het scherm helemaal niet meer.

Deze XZ is gekocht bij Belsimpel.nl en was een pre-order, dus 1 van de eerste exemplaren ( van Tele 2 )

Enige tips voor reparatie enz? Ik vind 't maar een raar geval.
Ik stel voor dat je eerst dit topic even doorleest. Sony maakt deze soort schade tegenwoordig regelmatig onder garantie, dus dat is goed nieuws. Het slechte nieuws is dat er al heel lang op een bepaald onderdeel wordt gewacht voor deze reparatie. Dit onderdeel zou in augustus binnenkomen.

Ik zou bij Belsimpel navragen hoe je het product op kunt sturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
[b][message=40631534,noline]...
Status e-repair.nl staat sinds 18 juli nog op 'in behandeling'. Als ze het toestel gaan swappen zal dit op e-repair.nl te zien zijn (gaf de medewerker bij Sony Care aan) 8)7 8)7 |:( |:( |:(
Bij mij gaven ze bij studentmobiel ook aan dat Sony het toestel ging swappen. Niet lang daarna is inderdaad de reparatie afgerond bij Teleplan (ook te zien in de status) en zojuist is het toestel bij Dynafix ontvangen en ligt klaar voor verzending naar mij. Bij jou zou er dus eigenlijk ook iets dergelijks moeten gebeuren zou je zeggen. Raar dat het zo loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
E-Hoog schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:37:
[...]

Ik stel voor dat je eerst dit topic even doorleest. Sony maakt deze soort schade tegenwoordig regelmatig onder garantie, dus dat is goed nieuws. Het slechte nieuws is dat er al heel lang op een bepaald onderdeel wordt gewacht voor deze reparatie. Dit onderdeel zou in augustus binnenkomen.

Oke, maar ik had mijn XZ al een paar dagen binnen na de release, dus ik geloof dat ik er geen garantie meer op heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Muddy schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:43:
[...]

Oke, maar ik had mijn XZ al een paar dagen binnen na de release, dus ik geloof dat ik er geen garantie meer op heb?
Je hebt gewoon 2 jaar garantie na aankoop datum factuur, en Belssimpel is normaal zeer correct in zake garantie.

[ Voor 8% gewijzigd door shiptronic op 30-07-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij jou zou er dus eigenlijk ook iets dergelijks moeten gebeuren zou je zeggen. Raar dat het zo loopt.
[/quote]

Ik snap er ook niks meer van hoor. Krijg elke keer andere versie te horen. Maar heb er een punt achter gezet, heb ik a.s. vrijdag niks in huis en komen zij niet met een oplossing ga ik het contract ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
[...]

Naar Belsimpel of naar Sony toe

EN, hoe maak ik belsimpel wijs dat Sony dit onder de garantie laat vallen? ( ben nu bezig met mailtjes sturen etc. )

[ Voor 20% gewijzigd door Muddy op 30-07-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Muddy schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 13:11:
[...]

Naar Belsimpel of naar Sony toe

EN, hoe maak ik belsimpel wijs dat Sony dit onder de garantie laat vallen? ( ben nu bezig met mailtjes sturen etc. )
Laat op de bon zetten dat het om een spontane barst gaat en leg goed uit hoe het is ontstaan. Belsimpel stuurt het naar Dynafix, en die sturen het door naar Teleplan (repaircentrum van Sony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
E-Hoog schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:08:
[...]

Laat op de bon zetten dat het om een spontane barst gaat en leg goed uit hoe het is ontstaan. Belsimpel stuurt het naar Dynafix, en die sturen het door naar Teleplan (repaircentrum van Sony).
Maar hoe krijg ik dan zekerheid dat ik niet hoef te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
Shop - Product received 30-7-2013 14:35:15

_/-\o_ *O* :)F :D
Kreeg net ook een belletje van TPH...
Zo even ophalen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rampage_III schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:38:
Shop - Product received 30-7-2013 14:35:15

_/-\o_ *O* :)F :D
Kreeg net ook een belletje van TPH...
Zo even ophalen d:)b
hoop dat ik dit bericht ook zsm krijg. geswapped of nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 14:41:
[...]

hoop dat ik dit bericht ook zsm krijg. geswapped of nieuw?
Hoe zou je dat verschil zien? Ben ik ook wel benieuwd naar namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
Emei nr ? ( en je herkend je eigen krassen toch wel? >:) )

[ Voor 72% gewijzigd door shiptronic op 30-07-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:08:
[...]

Hoe zou je dat verschil zien? Ben ik ook wel benieuwd naar namelijk...
Je imeinr en een swapped toestel is een gebruikt toestel die ze eigenlijk weer gebruikklaar hebben gemaakt. (Dus alle tests en de nodige onderdelen vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie nu opeens op e repair staan dat hij in behandeling is en verbruikte onderdelen: Swap Sony C6603 Black staan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
[...]

Heb Belsimpel gebeld, nemen niet op.. daarna Dynafix geprobeerd en deze zeggen dat 't niet te bewijzen valt of dit een spontane barst is of niet. Zij zeiden wel dat we Sony nog even moesten bellen.. Dat ga ik nu doen.

( Heb wel geluk tegenwoordig, eerst mogelijk opgelicht bij een SSD aankoop van een mede-tweaker. En nu dit. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
shiptronic schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 16:39:
Emei nr ? ( en je herkend je eigen krassen toch wel? >:) )
Nee true, maar het ging om het verschil tussen een nieuw toestel en een swap-toestel. Mijn eigen telefoon zou ik ook nog wel herkennen aan het serienummer (heb ik nog een foto van).

@ Gunnur: als er bij jouw swap-toestel staat als verbruikte onderdelen, dan heb ik sterk het vermoeden dat ik mijn eigen toestel terugkrijg. Misschien hebben ze nog een onderdeel onder een bureau gevonden ofzo...

Maar wel chill dat er nu schot in de zaak zit dus.

@Thom_das: dude, serieus, lees het topic even door. Dynafix zal altijd miepen over een spontane barst, maar Teleplan stelt dit vast, dus Dynafix kun je gewoon negeren. Die zijn alleen het doorgeefluik.

In ander nieuws: mijn status bij Dynafix is veranderd in:

Logistiek - Product is verstuurd naar de klant of naar de winkel 30-7-2013 17:17:46

Dat is in mijn geval rechtstreeks naar mij. Ik ben benieuwd. Hopelijk morgen binnen. En anders donderdag gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@E-Hoog het is me door Studentmobiel ook verteld dat ik een Swapp toestel zou krijgen, maak er nu alleen nog een principe kwestie van. Heb ik het vrijdag niet dan ga ik het contract ontbinden. Het moet lijkt mij niet moeilijk zijn en 2 weken hoeven te duren om een swapp toestel ff mijn kant op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
Jeeee heb mijn baby terug!!
Aan de buitenkant is echt alles nieuw, op het plaatje aan de onderkant na, waar je imei nummer op staat.
Glas voor zit er mooi in, glas achter ook wel, iet wat scheef en bijna gelijk met de rand. Hij steekt er dus niet boven uit. Daar ga ik extra op letten.

Wat me wel opviel is dat die vochtsensors heel lichtjes roze zijn...volgensmij was dat bij mijn vorige echt wit.

@Gunnur, dus je krijgt gewoon een nieuw toestel? Terwijl alleen jouw achterkant een barst had toch?

Een beetje alle problemen rond dezelfde tijd opgelost, of ben ik gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=40633913,noline]

@Gunnur, dus je krijgt gewoon een nieuw toestel? Terwijl alleen jouw achterkant een barst had toch?

Een beetje alle problemen rond dezelfde tijd opgelost, of ben ik gek?
Nou bij mij heel wat problemen, het grootste probleem was idd de barst maar daarnaast dus ook te warm toestel, 3G en wifi die niet goed werkt, toestel die vanzelf aan en uitgaat etc.

Kan je op e-repair niet zien of het om een swapped toestel gaat dan? Wanneer had jij het ter reparatie aangeboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij begin ik gek te worden!!!!!! |:( |:( |:( |:(

Net ff status op e-repair gecheckt. Hier stond tijdens mijn laatste bericht nog hetvolgende:

18 juli: in behandeling

Met als extra info:

garantie: aankoopgarantie
garantie: ja
model: Sony C6603 XP Z EXT

Verbruikte onderdelen:
1. Swap Sony C6603 Black

Nu ziet het alsvolgt uit:

Status : di 30 juli 2013: Ontvangen bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).

Informatie

Ordernummer: CA655541
Door u is aangegeven: Uitbesteding Leverancier
Garantie: nee
Model: REP SONY C6603 XP Z BLCK BARCODE8061464

Schiet me maar lek maar weet het nu ook niet meer!!! 8)7 8)7 8)7 Waarom ben ik nu weer in de fase 'ontvangen bij herstelcentrum'?????

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een refurbished toestel van T-Mobile begrijp ik, nu de reparatie totaal 17 weken zou duren :{

Zo'n refurbished, is dat wat?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 21:16:
Ik krijg een refurbished toestel van T-Mobile begrijp ik, nu de reparatie totaal 17 weken zou duren :{

Zo'n refurbished, is dat wat?
Dat is ook een gerepareerd toestel. Jouw originele telefoon zal uiteindelijk ook een refurbished toestel worden voor iemand anders.

@Gunnur: vaagheid deluxe :|

[ Voor 4% gewijzigd door E-Hoog op 30-07-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net na alle vage wijzingen op e-repair gechat met Sony Care. De medewerker heeft na contact met Teleplan het goede nieuws verteld. Het toestel is vervangen en wordt vandaag verstuurd! EIN-DE-LIJKKKKK! Nu nog afwachten of het om een refurbished of nieuw toestel gaat, ben heel benieuwd! In ieder geval goed geholpen door Xperia Care met alle begrip voor klanten die zo lang op reparaties wachten. Heb geduld zou ik zeggen, hoewel het bij mij toch begon op te raken :P het loont in ieder geval wel. Ik hou jullie op de hoogte! *O* *O* *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Mooi! Dan zul je hem redelijk snel binnen hebben denk ik.

Ik zag net dat er bij mij bij Dynafix een servicebon was bijgekomen. Daarin komen de IMEI nummers van de door hun ontvangen telefoon (op 14-5) en de door hun verzonden telefoon (gisteren) overeen. Ik krijg dus mijn eigen toestel terug. Ik mag alleen hopen dat de reparaties die op die bon niet de enige zijn:

Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Software update
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd.

Zou knap zijn als ze daarmee die barst hebben verholpen ;-). Maar gezien de onderdelenlijst op e-repair ga ik uit van een goede afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:45
Hoi Gunner,

Klopt wat je net gezegd hebt :)

31-07-2013 A 03 Sony SR*****(edit*) <<31/07/2013 09:17 sleys001>>
tsl geswapt, vermoedelijk vandaag retour

[ Voor 5% gewijzigd door furian88 op 31-07-2013 10:29 ]

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:13:
Mooi! Dan zul je hem redelijk snel binnen hebben denk ik.

Ik zag net dat er bij mij bij Dynafix een servicebon was bijgekomen. Daarin komen de IMEI nummers van de door hun ontvangen telefoon (op 14-5) en de door hun verzonden telefoon (gisteren) overeen. Ik krijg dus mijn eigen toestel terug. Ik mag alleen hopen dat de reparaties die op die bon niet de enige zijn:

Aan uw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Software update
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd.

Zou knap zijn als ze daarmee die barst hebben verholpen ;-). Maar gezien de onderdelenlijst op e-repair ga ik uit van een goede afloop.
Ik hoop het ook! Als ik nu e-repair check staat er nu geen gegevens beschikbaar. Komt waarschijnlijk omdat het toestel wordt vervangen. Hoop stiekem wel op een nieuw toestel!

Hahaha ja zou knap zijn als ze daarmee een barst kunnen verhelpen, dan had ik mijn toestel iig niet ter reparatie aangeboden maar zelf die update erop gegooid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furian88 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:28:
Hoi Gunner,

Klopt wat je net gezegd hebt :)

31-07-2013 A 03 Sony SR*****(edit*) <<31/07/2013 09:17 sleys001>>
tsl geswapt, vermoedelijk vandaag retour
Snap m ff niet :D Heb je het over mijn of over jouw toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rampage_III
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 20:44:
[...]

Nou bij mij heel wat problemen, het grootste probleem was idd de barst maar daarnaast dus ook te warm toestel, 3G en wifi die niet goed werkt, toestel die vanzelf aan en uitgaat etc.

Kan je op e-repair niet zien of het om een swapped toestel gaat dan? Wanneer had jij het ter reparatie aangeboden?
oei dat zijn heel wat problemen, haha.

Ik heb hem bij TPH 21-06 aangeboden, was bij Dynafix 26-06 en bij Teleplan aangekomen 28-06.
Echt gerepareerd de 22ste. En een week later weer bij mij.
2 weken heeft mijn telefoon dus gereisd in totaal, haha.
De rest was allemaal heen en weer gebla-bla tussen mij, TPH en Dynafix.
Toen ik het met Sony geregeld had, 'sochtends, is hij diezelfde middag nog gerepareerd.

Wat mij opvalt, is dat mijn kijkhoek van het scherm beter is.
Voorheen vervaagden de kleuren echt heel erg, nu valt dat wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
rampage_III schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:43:
[...]

Wat mij opvalt, is dat mijn kijkhoek van het scherm beter is.
Voorheen vervaagden de kleuren echt heel erg, nu valt dat wel mee.
Klinkt goed :). Ik zou het verschil niet zien. Ik weet serieus niet meer precies hoe mijn telefoon eruit zag. Ik had hem 7 dagen en nu is hij al bijna 12 weken weg :P. Een Sony was het toch? Zo'n grote? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:54:
[...]

Klinkt goed :). Ik zou het verschil niet zien. Ik weet serieus niet meer precies hoe mijn telefoon eruit zag. Ik had hem 7 dagen en nu is hij al bijna 12 weken weg :P. Een Sony was het toch? Zo'n grote? ;)
Hahaha ben laatst ook een winkel binnengelopen om ff te kijken hoe de XZ er ook alweer uitzag. Hier ook nu langer dan 2 maanden weggeweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:45
Hoi Gunner.

Het ging om jouw toestel haha.
Zo nu en dan controleer ik eens of ik iets positiefs kan melden. In dit geval had je het echter al geplaatst en had ik daar overheen gelezen.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Oh mijn god, hij is binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*O* *O* *O* en? Is het je eigen toestel? Nu ikke nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Sorry, ik was nog even teveel in shock om meer info toe te voegen :P

Het is mijn eigen toestel en hij ziet er erg netjes uit. De achterkant ligt er mooi in en alle vochtindicatiedingen zijn wit.

Ik blijf het zeer bijzonder vinden dat ze hem nu ineens wel konden maken terwijl de rest allemaal swap-toestellen heeft gekregen.

Ik ga eerst nog even een paar dingen afmaken voor m'n werk en daarna ga ik eens mijn SIM-kaart erin doen en alles weer terug installeren (had geen back-up gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Ik werd vanochtend wakker en er leek een barst in het scherm te zitten. 3 hartaanvallen later bleek het om een haartje van de katten te gaan. Hoezo paranoide? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een brand-new swap van T-Mobile gehad *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:30:
Een brand-new swap van T-Mobile gehad *O*
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Vraagje:

Stel: je koop particulier een Xperia Z (via marktplaats).
Na enige tijd vertoond het toestel problemen.
Je kan niet terug naar de winkel want je hebt het toestel particulier gekocht en je hebt geen bon.

Heb je dan nog recht op de 2-jaar fabrieksgarantie?

In mijn ogen wel, het toestel is immers net 6 maanden op de markt en valt ruim binnen de 2-jaar die Sony op zijn producten geeft.

Sony is het hier niet mee eens en zegt geen winkel bon = geen fabrieksgarantie.

Graag jullie mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij deze me ook maar aangemeld omdat dit een erg interessant topic is.

Ik heb mijn telefoon aangeschaft tijdens zo'n 50% kortings dag bij T-Mobile.
Vervolgens is mijn usb-poort kapot gegaan en heb ik hem daarom ter reparatie aangeboden bij T-Mobile.
Doordat de USB kapot ging is mijn telefoon uitgevallen en ging vervolgens niet meer aan, omdat hij niet meer op te laden valt. De mevrouw bij de t-mobile winkel heeft het nog geprobeerd via de pc, maar het mocht niet baten. Ik wil er graag bij zeggen dat ik de telefoon nog nooit heb laten vallen, altijd in een bescherm-hoesje heb gehad en er erg zuinig op ben geweest.

Nu heb ik hem net terug gekregen van Dynafix/Teleplan met de melding dat hij niet gerepareerd is vanwege Val-/druk/-stoot schade. Ook kan ik twee foto's bekijken op e-repair van zowel de USB port als de poort waar de hoofdtelefoon in gaat. Het flipje van de usb poort zit op die foto scheef, dit is me ook opgevallen bij thuiskomst. Wat ik op de foto van de oortelefoon poort moet zien weet ik niet, want ik heb dat hele ding nog nooit gebruikt, daar heb ik een mp3 voor.

Anyhow, nu heb ik dus de telefoon ongerepareerd terug, en zit de achterkant van mijn telefoon totaal raar vast. Aan de linkerkant zit er opeens een sleuf van een goede 2 mm, en steekt hij aan de rechterkant over de zijkant heen. Prima dat zij hem onrepareerbaar vinden, maar in een docking station laad hij wel gewoon op, dus had ik hem graag netjes terug gekregen.
Morgen ga ik naar de winkel om hen er op aan te spreken, want dit vind ik echt een hele slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Jemig, dat is wel gaar dan. Heb je geen onderzoekskosten hoeven betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
ApOE schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 13:34:
Vraagje:

Stel: je koop particulier een Xperia Z (via marktplaats).
Na enige tijd vertoond het toestel problemen.
Je kan niet terug naar de winkel want je hebt het toestel particulier gekocht en je hebt geen bon.

Heb je dan nog recht op de 2-jaar fabrieksgarantie?

In mijn ogen wel, het toestel is immers net 6 maanden op de markt en valt ruim binnen de 2-jaar die Sony op zijn producten geeft.

Sony is het hier niet mee eens en zegt geen winkel bon = geen fabrieksgarantie.

Graag jullie mening :)
Persoonlijk zou ik zeggen: fabrieksgarantie, maar ik weet dat dat bij sommige fabrikanten niet opgaat. Of het wettelijk zo zou moeten zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ApOE :

je hoeft geen aankoopbon te hebben kreeg ik net te horen via sony xperia chat support.

dit schreven ze :

Het is buiten garantie, maar de special request overruled buiten de garantie. Ook de aankoopbon is niet meer nodig. Het toestel wacht nog op onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Euh, zat er niet een nfc sticker op de achterkant van de xz? Bij mij niet meer iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

E-Hoog schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:52:
Euh, zat er niet een nfc sticker op de achterkant van de xz? Bij mij niet meer iig
Dat hele kleine stickertje? Dat gaat er echt bij ontzettend veel mensen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Haha, ok dan ga ik even checken waar die chip zit:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik heb zojuist gefilmd (met een iPhone 4 als hoofdcamera en een oude iPad2 als 'controle' camera) dat ik mijn Xperia Z test of de klepjes het vocht buiten de telefoon houden.

Stap 1 - Klepjes open, gefilmd dat er geen vocht onder zit.
Stap 2 - Klepjes goed dichtmaken
Stap 3 - XZ ongeveer 5 minuten in een waterkan van 1 liter.
Stap 4 - XZ afdrogen
Stap 5 - Droge klepjes van de buitenkant
Stap 6 - Vocht onder de headphone jack klepje.

Met deze video (+ de controle video van de iPad dat ik niet loop te knippen) ga ik maandag maar naar Coolblue. Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een gloednieuwe XZ per post van Studentmobiel gekregen omdat het zo lang heeft geduurd en ik het toestel nog steeds niet had ontvangen. Het swap toestel die vanuit Sony komt is ook onderweg, ben benieuwd wanneer ik die krijg zodat ik het retour kan doen richting Studentmobiel. Happy happy happy !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:32:
Net een gloednieuwe XZ per post van Studentmobiel gekregen omdat het zo lang heeft geduurd en ik het toestel nog steeds niet had ontvangen. Het swap toestel die vanuit Sony komt is ook onderweg, ben benieuwd wanneer ik die krijg zodat ik het retour kan doen richting Studentmobiel. Happy happy happy !
Netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Stpan schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:20:
Ik heb zojuist gefilmd (met een iPhone 4 als hoofdcamera en een oude iPad2 als 'controle' camera) dat ik mijn Xperia Z test of de klepjes het vocht buiten de telefoon houden.

Stap 4 - XZ afdrogen

Met deze video (+ de controle video van de iPad dat ik niet loop te knippen) ga ik maandag maar naar Coolblue. Ik ben heel benieuwd.
Ik heb al eens eerder gezegd, dat dit echt enorm dom is.
Het is leuk bedacht, maar dit gaat je niet helpen. Je hebt geen enkel bewijs dat het echt jouw filmpje is en je kunt er vanalles aan manipuleren. Dit zal altijd tegen je gebruikt worden mocht het toch een juridisch conflict komen.

Je had gewoon naar de winkel moeten gaan, en daar de verkoper een verklaring moeten laten ondertekenen met het feit dat je samen het toestel in water gedompeld hebt en dat hij heeft gezien dat de klepjes dichtwaren en er geen vocht onder de klepjes zat voordertijd, maar wel nadertijd.

Op deze manier laat je de verkoper iets ondertekenen en verklaren, schriftelijk.
Kan niet meer teruggetrokken worden, en is dus oersterk bewijs.

Een elaborate constructie van filmpjes, met controle filmpjes en weet ik wat is 0% effectief, omdat er simpelweg teveel mee gerommeld kan worden.

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stpan schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:20:

Stap 4 - XZ afdrogen

weet niet of dit zo slim is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:58:
[...]

Het is leuk bedacht, maar dit gaat je niet helpen. Je hebt geen enkel bewijs dat het echt jouw filmpje is en je kunt er vanalles aan manipuleren. Dit zal altijd tegen je gebruikt worden mocht het toch een juridisch conflict komen.

Je had gewoon naar de winkel moeten gaan, en daar de verkoper een verklaring moeten laten ondertekenen met het feit dat je samen het toestel in water gedompeld hebt en dat hij heeft gezien dat de klepjes dichtwaren en er geen vocht onder de klepjes zat voordertijd, maar wel nadertijd.

Op deze manier laat je de verkoper iets ondertekenen en verklaren, schriftelijk.

Een elaborate constructie van filmpjes, met controle filmpjes en weet ik wat is 0% effectief, omdat er simpelweg teveel mee gerommeld kan worden.
dit dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou blijf ik pech hebben zeg! Vandaag mijn nieuwe toestel binnen gekregen. Aangesloten op de laptop om de recente update erop te zetten. Halverwege de update viel het toestel uit en ik krijg het niet meer aan! Als ik het aanzet valt hij na de Sony logo weer vanzelf uit. Heb ook al geprobeerd via hard resetbmaar dat helpt ook niet. Iemand enig idee hoe ik hem aan de praat krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:14
probeer Update Service van sony eens te downloaden.
Kan je telefoon mee resetten via de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een link voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:14
is het gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yip ik heb hem weer aan de praat gekregen, tnx! heb het meteen onder favorieten toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
DutchManticore schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:58:
[...]

Ik wil ook geen juridische strijd op basis van dit filmpje, maar dat als ik straks bij Coolblue aankom dat ik kan laten zien dat mijn proef laat zien dat er water onderkomt. Ik zal zodadelijk gelijk vragen of ze ter plekke de proef willen nabootsen, en hiervoor willen tekenen. Ben benieuwd of een medewerker klanten service dit mag. Ik zal verslag uitbrengen.

Ik kan je vooraf alvast melden dat ik natuurlijk geen juridische strijd aanga voor een telefoon die gewoon goed verzekerd is. Alsof ik dat ooit ga winnen, want Sony kan ook doodleuk beweren dat ik met alle klepjes open tot 40 meter diepte ben gedoken in zeewater. De juridische kosten, het risico dat ik mijn gelijk niet kan halen, en de marginale winst die het mij oplevert als ik zou winnen..... nee dat gaat hem niet worden.
Het gaat me er meer om of ik de verzekering geld kan besparen omdat Sony mij mijns inziens een ondeugdelijk product heeft verkocht, dat zijn waterbestendigheid niet kan waarmaken. Is Coolblue/Sony het daarmee niet eens, dan claim ik bij de verzekering en koop ik uiteraard geen Xperia Z meer van het uitgekeerde bedrag. Als ik van Coolblue/Sony een nieuwe telefoon krijg, blijf ik uiteraard een tevreden klant.

[ Voor 22% gewijzigd door Stpan op 05-08-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Niet geheel verrassend: Coolblue is 'slecht tussenpersoon'. Zij sturen hem naar 'Sony' (weer een reperatiefirma) op. Coolblue wilde niets testen en niets tekenen om mijn claim dat de klepjes niet waterdicht zijn te ondersteunen.

Dan maar Sony bellen om te vragen wat te doen. De Xperia helplijn zegt na 10 minuen (0,10 euro per minuut) 'wij willen u niet langer laten wachten, en verbreken nu de verbinding'.

Niet echt hoopvol allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Je kunt misschien beter even met ze chatten, dat werkt doorgaans heel goed: http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Thanks E-Hoog, heb nu rechtstreeks contact met Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:30

RobertowNL

For your gear!

Naar aanleiding van onze eerder verzonden e-mail willen wij u hierbij een update verzenden over de compensatie vanuit Sony.

Wij hebben inmiddels vanuit Sony vernomen dat zij u ter compensatie een Perry Sport ter waarde van 50 euro zullen verzenden. Wij hebben adresgegevens inmiddels doorgegeven aan Sony en wij gaan er van uit dat de bon binnen enkele dagen in uw bezit zal zijn.
Toch netjes :)

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Wat ik trouwens niet zo goed snap juridisch gezien:

Coolblue is mijn verkopende partij. Zij moeten of het product zelf repareren, of ze mogen de fabrikant inschakelen om deze voor hun te repareren, als ik consuwijzer.nl goed begrijp.

En als ik consuwijzer.nl lees dan is het Coolblue die als verkopende partij mijn garantie moet waarborgen. Het product is binnen 6 maanden bij deugdelijk gebruik (klepjes goed dicht, enkele minuten onderwater op 20 centimeter diepte valt ruim binnen de IP57 norm). Maar Coolblue beweerde met droge ogen dat zij niet over de garantie gaan, maar Sony, en dat Sony beslist (lees het reperatiecentrum gaat instructies van Sony opvolgen). Als ik consuwijzer.nl interpreteer zoals mij ik voor mij het meest gunstig uitvalt, dan moet Coolblue gaan bewijzen dat ik het product ondeugdelijk heb gebruikt. Maar goed, dan alsnog heeft Coolblue weer de keuze om mijn product te vervangen of te repareren. Zij kiezen voor repareren, maar daarbij weer de kanttekening dat mijn reparatie in handen ligt van 'Sony'.

Oftewel, het uitbesteden van reparatie wordt door de baliemedewerker van Coolblue geinterpreteerd als het uitbesteden van de garantie. Wat zou nu de juiste weg zijn? Door hun laten 'repareren', de toestel terug laten komen als 'niet te repareren wegens waterschade', en vervolgens Coolblue eventueel in gebreke stellen?

Wat ik nu heb gedaan is dat ik mijn Xperia Z NIET bij Coolblue heb achtergelaten ter reparatie omdat ik de claims dat zij niet verantwoordelijk waren en slechts 'tussenpersoon' niet geloof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:30

RobertowNL

For your gear!

Nee; Coolbue is verantwoordelijk met Sony heb jij in deze niks te maken.
Het klopt dat CB de eerste 6 maanden de bewijslast moet leveren dat jij er niet goed mee bent omgesprongen (en dat is inderdaad niet/lastig te bewijzen).

Als ze hem dus niet willen repareren moet je ze inderdaad in gebreke stellen.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertowNL op 05-08-2013 17:14 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Ik zou de telefoon, als je hem ter reparatie naar Sony stuurt, zowieso via Coolblue opsturen. Niet zelf opsturen, want dan sta je minder in je recht. Alles via Coolblue laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Thanks E-Hoog, dat had ik inderdaad van Consuwijzer begrepen. Achteraf gezien had ik mijn telefoon beter bij Coolblue achter kunnen laten. Maar goed zij weigeren iedere vorm van meedenken en zichzelf aansprakelijk voelen voor de garantie. Dus even teruggetrokken en om Sony's mening vragen. Daarna gewoon via Coolblue en hun op hun verantwoordelijkheden aanspreken. Schriftelijk, en niet met een service desk medewerker die feitelijk onjuistheden vertelt over de garantie aansprakelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs 2 zwarte punten op al mijn foto's opgemerkt. Dit is er niet altijd geweest en is vrij storend. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en op welke manier zou dit op te lossen zijn? Terug naar de winkel met het risico het toestel een aantal weken kwijt te zijn?
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/347v66q.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stofjes, garantie claimen dus!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:41:
Onlangs 2 zwarte punten op al mijn foto's opgemerkt. Dit is er niet altijd geweest en is vrij storend. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en op welke manier zou dit op te lossen zijn? Terug naar de winkel met het risico het toestel een aantal weken kwijt te zijn?
[afbeelding]
Lees het topic door.... Dan zie je dat bij mij de camera onder garantie is vervangen.... Wat redelijk snel ging overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees het topic door.... Dan zie je dat bij mij de camera onder garantie is vervangen.... Wat redelijk snel ging overigens.
Bericht al gelezen, maar meen te herinneren dat het hierbij ook om een probleem met het scherm ging? Maar fijn om te lezen dat de het snel verholpen kan worden. Bij het opsturen ben ik alleen niet zo blij dat je vooraf niet goed weet waar je aan toe bent. Het toestel functioneerd verder prima, en ik zou graag dit toestel gepareerd zien worden ipv vervangen. Ik ga er dan ook vanuit dat er vanuit de vodafone- winkel weinig tot geen inbreng gegeven kan worden wat er met het toestel gebeurd en hoe lang het duurt, zij sturen deze ook gewoon op naar een andere partij en zien verder wel wat er gebeurd. Maar eens informeren bij Vodafone, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
Klopt helemaal, maar ze hebben in eerste instantie alleen de camera vervangen waarna ik hem opnieuw moest opsturen.
Het toestel wordt niet vervangen voor die camera, dan hadden ze dat ook direct bij mij kunnen doen wat niet gebeurd is. Daarnaast kost zo'n camera vervangen rond de 60-70 euro (voor Sony dan), dat weegt niet op tegen een nieuw toestel. Inderdaad zegt Vodafone niks toe, maar je kunt er vanuit gaan dat die gerepareerd wordt. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Wacht nu al bijna 4 weken op de reparatie. Ik heb dus ook maar even de Sony chat opgezocht om te vragen of Sony misschien info heeft over de levertijden van de spare parts.

Nou nou Sony mag echt wel eens wat gaan doen aan de klant vriendelijkheid, je wordt behandeld alsof je een infantiele puber bent en ze kunnen nergens antwoord op geven.

Sony heeft voor mij echt goed afgedaan het is in en in triest dat ze geen parts voor hun " high end, top of the line" toestel kunnen leveren en dat ze daarbij ook hun klanten bijna schofferen is helemaal dramatisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijvendmoment
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-01 10:57
Yeah!!

Eindelijk na 5 week mijn telefoon kwijt (2 Juli opgestuurd) en vele mailtjes en telefoontjes heb ik vandaag een nieuwe telefoon gekregen! Het leuke is dat ik er een docking station en smart tags bij heb gekregen. In het begin was er sprake van of het Garantie is of niet, maar dan toch heb ik eindelijk mijn gelijk gekregen. Dank jullie wel GSMwijzer.nl!!

Ik ben blij en opgelucht en ik kan nu fijn mijn toestel gebruiken!

Succes voor de mensen die nog in spanning zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprikkel25
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-11-2023
class action rechtzaak ervan maken tweakers, aangezien hier goede recensie's zijn geschreven had ik hem gekocht omdat juist jullie er zo over te spreken zijn, als ik alleen al in het nederlands zoek op xperia z en gebroken scherm dan vind ik er dus al 15000 hits.
mijn xperia ZR is dus ook al 2 x in mijn broekzak stuk gegaan (wel verzekerd maar toch eigen risico) grrrr
dat sony lekker dood mag gaan, ik koop er in elk geval NOOIT meer wat van o en ja, 2 x tussen de power button en de volume knop is de breuk begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dus ook een xperia z waarvan het scherm ineens kapot was in het begin ga je twijfelen aan jezelf of je er iets verkeerds mee gedaan hebt, toen ik op internet de prijs van een touchscreen zocht kwam ik er al snel achter dat meerdere mensen er problemen mee hebben. ik heb het nu op mijn reisverzekering gegooid en gezegd dat er bij de tussenlanding onvoorzichtig met mijn handbagage om gegaan is omdat je binnen een uur allemaal het vliegtuig uit moet, door de controle en weer terug in het vliegtuig moet zijn en dat er daarvoor gegooid werd met de spullen. in de meeste landen moet je je elektronisch apparatuur uit je tassen halen en in een aparte bak door de scanner doen maar in Taiwan is dat niet het geval. ik mag mijn telefoon nu laten maken en de factuur opsturen naar de verzekering. ik vind het echt slecht dat de touchscreen zo snel kapot gaan aangezien het al mijn 3e sony telefoon op rij is waarvan de 2e smartphone. als ik mijn xperia arc niet aan mijn vriend beloofd had had ik hem gehouden want die was nog aardig goed en maar 2 kleine krasjes (niet op het touchscreen). ik hoop dat mijn telefoon er niet zolang overdoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 21:36:
ik heb dus ook een xperia z waarvan het scherm ineens kapot was in het begin ga je twijfelen aan jezelf of je er iets verkeerds mee gedaan hebt, toen ik op internet de prijs van een touchscreen zocht kwam ik er al snel achter dat meerdere mensen er problemen mee hebben. ik heb het nu op mijn reisverzekering gegooid en gezegd dat er bij de tussenlanding onvoorzichtig met mijn handbagage om gegaan is omdat je binnen een uur allemaal het vliegtuig uit moet, door de controle en weer terug in het vliegtuig moet zijn en dat er daarvoor gegooid werd met de spullen. in de meeste landen moet je je elektronisch apparatuur uit je tassen halen en in een aparte bak door de scanner doen maar in Taiwan is dat niet het geval. ik mag mijn telefoon nu laten maken en de factuur opsturen naar de verzekering. ik vind het echt slecht dat de touchscreen zo snel kapot gaan aangezien het al mijn 3e sony telefoon op rij is waarvan de 2e smartphone. als ik mijn xperia arc niet aan mijn vriend beloofd had had ik hem gehouden want die was nog aardig goed en maar 2 kleine krasjes (niet op het touchscreen). ik hoop dat mijn telefoon er niet zolang overdoet
Ik raad je aan om niet te liegen.
Waarom zou je? Sony stelt zich coulant op, omdat het een erkend productieprobleem betreft.

Daarnaast, als je het dan persé nodig vindt om te liegen, zet het dan vooral niet op het internet.
Er wordt zeer veel meegelezen, en terecht.

Ik kan het vanaf nu niet meer zielig vinden, als de betreffende wederpartij je de dienst weigert omdat je gewoon de boel loopt te flessen en de verkeerde partij op laat draaien voor de kosten. |:(

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DutchManticore schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 02:05:
[...]

Ik raad je aan om niet te liegen.
Waarom zou je? Sony stelt zich coulant op, omdat het een erkend productieprobleem betreft.

Daarnaast, als je het dan persé nodig vindt om te liegen, zet het dan vooral niet op het internet.
Er wordt zeer veel meegelezen, en terecht.

Ik kan het vanaf nu niet meer zielig vinden, als de betreffende wederpartij je de dienst weigert omdat je gewoon de boel loopt te flessen en de verkeerde partij op laat draaien voor de kosten. |:(
De verzekering dekt je eigen gemaakte schade? Dat is nieuw aangezien het dan ook je eigen schuld is. Een telefoon hou je toch bij je? En de tegenpartij kan niets worden gevraagd, dat is toch wat de verzekering ook wilt weten hoe het zo is gekomen?

Als het lukt prima maar het is riskant, om met zo'n verhaal aan te kloppen bij je verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin-62
  • Laatst online: 22-03 12:15
Hoi,

Zo waterdicht is de telefoon niet. Ik had mijn xperia afgespoeld niks aan de hand. Tijdje later bleek er water in mijn beide camera's te zitten. Even later druppelde er gewoon water uit mijn toestel. De klepjes zaten allemaal correct dicht. Nu valt dit dus niet in de garantie omdat de monteur niet kon achterhalen dat ik de klepjes wel goed dicht had. Ze dekken zich zo wel in zodat nu niks in de garantie valt.

Nu valt het dus in mijn verzekering maar ik kan waarschijnlijk wel een eigen risico van 100+ gaan betalen(wat ik niet van plan ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin-62
  • Laatst online: 22-03 12:15
Jur schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:16:
Wacht nu al bijna 4 weken op de reparatie. Ik heb dus ook maar even de Sony chat opgezocht om te vragen of Sony misschien info heeft over de levertijden van de spare parts.

Nou nou Sony mag echt wel eens wat gaan doen aan de klant vriendelijkheid, je wordt behandeld alsof je een infantiele puber bent en ze kunnen nergens antwoord op geven.

Sony heeft voor mij echt goed afgedaan het is in en in triest dat ze geen parts voor hun " high end, top of the line" toestel kunnen leveren en dat ze daarbij ook hun klanten bijna schofferen is helemaal dramatisch....
Ik wacht onder hand ook al 4 weken op reparatie, onderdelen worden ook niet snel geleverd
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste