Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
melvin-62 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:46:
Hoi,

Zo waterdicht is de telefoon niet. Ik had mijn xperia afgespoeld niks aan de hand. Tijdje later bleek er water in mijn beide camera's te zitten. Even later druppelde er gewoon water uit mijn toestel. De klepjes zaten allemaal correct dicht. Nu valt dit dus niet in de garantie omdat de monteur niet kon achterhalen dat ik de klepjes wel goed dicht had. Ze dekken zich zo wel in zodat nu niks in de garantie valt.

Nu valt het dus in mijn verzekering maar ik kan waarschijnlijk wel een eigen risico van 100+ gaan betalen(wat ik niet van plan ben).
Ik heb uit eerdere topics en www.consuwijzer.nl begrepen dat als een product binnen 6 maanden kapot gaat ondanks normaal gebruik, de bewijslast nu juist bij de verkoper ligt. Niet bij de consument. Zoek even onder deugedelijk product. Of wellicht kan iemand meer achtergrond bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
melvin-62 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 14:46:
Hoi,

Zo waterdicht is de telefoon niet. Ik had mijn xperia afgespoeld niks aan de hand. Tijdje later bleek er water in mijn beide camera's te zitten. Even later druppelde er gewoon water uit mijn toestel. De klepjes zaten allemaal correct dicht. Nu valt dit dus niet in de garantie omdat de monteur niet kon achterhalen dat ik de klepjes wel goed dicht had. Ze dekken zich zo wel in zodat nu niks in de garantie valt.

Nu valt het dus in mijn verzekering maar ik kan waarschijnlijk wel een eigen risico van 100+ gaan betalen(wat ik niet van plan ben).
Ik kan je wel helpen, PM me even.
Dan kijken we naar een oplossing.

Hoe heb je de telefoon gekocht? Als onderdeel van een abonnement of los?

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin-62
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03 12:15
DutchManticore schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 20:40:
[...]

Ik kan je wel helpen, PM me even.
Dan kijken we naar een oplossing.

Hoe heb je de telefoon gekocht? Als onderdeel van een abonnement of los?
Hoi,
ik kan geen PM sturen ivm foutmelding. Maar heb het toestel via abonnement en ook nog eens lease :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
melvin-62 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 21:55:
[...]

Hoi,
ik kan geen PM sturen ivm foutmelding. Maar heb het toestel via abonnement en ook nog eens lease :/
Mail me even.
twj.roelofs@reaud.nl

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melvin-62
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-03 12:15
DutchManticore schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 22:10:
[...]

Mail me even.
twj.roelofs@reaud.nl
oke bedankt! in tussen heb ik een mailtje gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:15
Kreeg vandaag een telefoontje van The Phone House. Ik mocht gratis een nieuw toestel ophalen. Volgens hun was dit een gebaar van Sony, omdat mijn kapotte Z (barst in scherm/paneel) in 4 maanden tijd nog steeds niet gerepareerd was.

Goede actie, maar wel opmerkelijk aangezien mijn toestel buiten de garantie viel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:50
Mijn achterplaat begint ook linksboven los te laten.... Morgen maar is met gsmwijzer bellen. Iemand hier ervaring met reparatie via hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijken mij productiefouten, loskomende achterkanten/vlekken op de lens etc... Klopt het dat je hierbij makkelijk aanspraak op de garantie kunt maken, ook al zijn de 1ste 6 maanden verstreken? Ik geloof dat je na deze tijd zelf moet aantonen dat je recht hebt op garantie. Begint nu te spelen omdat de 1ste 6 maanden bijna voorbij zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 16:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:44:
Bij deze me ook maar aangemeld omdat dit een erg interessant topic is.

Ik heb mijn telefoon aangeschaft tijdens zo'n 50% kortings dag bij T-Mobile.
Vervolgens is mijn usb-poort kapot gegaan en heb ik hem daarom ter reparatie aangeboden bij T-Mobile.
Doordat de USB kapot ging is mijn telefoon uitgevallen en ging vervolgens niet meer aan, omdat hij niet meer op te laden valt. De mevrouw bij de t-mobile winkel heeft het nog geprobeerd via de pc, maar het mocht niet baten. Ik wil er graag bij zeggen dat ik de telefoon nog nooit heb laten vallen, altijd in een bescherm-hoesje heb gehad en er erg zuinig op ben geweest.

Nu heb ik hem net terug gekregen van Dynafix/Teleplan met de melding dat hij niet gerepareerd is vanwege Val-/druk/-stoot schade. Ook kan ik twee foto's bekijken op e-repair van zowel de USB port als de poort waar de hoofdtelefoon in gaat. Het flipje van de usb poort zit op die foto scheef, dit is me ook opgevallen bij thuiskomst. Wat ik op de foto van de oortelefoon poort moet zien weet ik niet, want ik heb dat hele ding nog nooit gebruikt, daar heb ik een mp3 voor.

Anyhow, nu heb ik dus de telefoon ongerepareerd terug, en zit de achterkant van mijn telefoon totaal raar vast. Aan de linkerkant zit er opeens een sleuf van een goede 2 mm, en steekt hij aan de rechterkant over de zijkant heen. Prima dat zij hem onrepareerbaar vinden, maar in een docking station laad hij wel gewoon op, dus had ik hem graag netjes terug gekregen.
Morgen ga ik naar de winkel om hen er op aan te spreken, want dit vind ik echt een hele slechte service.
na dit hele verhaal hebben ze de telefoon teruggestuurd naar Dynafix.
Afgelopen maandag vond ik het pakketje in mijn brievenbus met daarin mijn telefoon en een briefje met daarbij de melding dat het te duur is om hem te repareren, een nieuw toestel kopen is goedkoper.

Frapanter is dat er dus helemaal niks, nakkes, nada met mijn telefoon gebeurd is. De achterkant zit nog net zo scheef als toen ik hem opstuurde.

Afgelopen week contact opgenomen met de klantenservice en wacht ik op een telefoontje. Vandaag ben ik naar de winkel gegaan omdat ik het wachten beu was, maar daar konden ze me alleen maar vertellen dat het in behandeling is genomen en dat ik het telefoontje af moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar weken geleden brak spontaan de usb-connector van mijn Sony Xperia Z af zodat hij niet meer op te laden is. Ik heb het toestel naar Vodafone gebracht om het te laten repareren omdat het toestel nog geen half jaar oud is en ik garantie op het toestel heb. Vind het ook vreemd dat de usb-connector ook spontaan afbreekt. Door Vodafone is mijn toestel opgestuurd naar Dynafix die hem op hun werd weer naar Sony hebben opgestuurd. Daar is hij ongerepareerd teruggestuurd met de mededeling dat zij hem niet kunnen maken en dat ik ook geen recht op een nieuw toestel heb omdat deze schade volgens hun onder de zogenaamde stoot-, duw- of valschade valt en die schade is uitgesloten van garantie. Kortom of ik dus even € 72.60 onderzoekskosten wil betalen en dan achterblijf met een toestel dat niet te repareren schijnt te zijn. Dit omdat de connector aan het moederbord vast zit en dan het hele moederbord vervangen moet worden en dat doen ze niet. Het lijkt mij dat een dergelijke connector niet zomaar spontaan kan afbreken of verbuigen ook al doe je connector er per ongeluk verkeerd in. Mijn vraag is of er meer mensen zijn die een dergelijk probleem hebben of mij van advies kunnen zijn hoe ik bij Sony toch nog met succes een beroep op de garantie kan doen.

Mick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Gister bij een feestje even aan het patsen met de waterdichtheid van de Xperia. Natuurlijk eventjes gekeken of alle klepjes wel dicht waren. Het was overigens niet m'n eerste keer dat ik de telefoon onder water deed. 10 minuten nadat ik de XZ onder water deed, reageerde de touchscreen niet meer en deed de volumeknop het ook niet meer. Ik deed de klepjes open, en ALLE vochtindicator strips waren roze gekleurd.

Nu, vandaag doet de touchscreen het weer maar de telefoon heeft een paar kuren merk ik en hij staat aan in 'veilige modus'.

Mijn vraag is dus, heeft iemand hier hetzelfde gehad en weet iemand of dit onder garantie valt ofniet? Of kan iemand me misschien opweg helpen?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:16:
Een paar weken geleden brak spontaan de usb-connector van mijn Sony Xperia Z af zodat hij niet meer op te laden is. Ik heb het toestel naar Vodafone gebracht om het te laten repareren omdat het toestel nog geen half jaar oud is en ik garantie op het toestel heb. Vind het ook vreemd dat de usb-connector ook spontaan afbreekt. Door Vodafone is mijn toestel opgestuurd naar Dynafix die hem op hun werd weer naar Sony hebben opgestuurd. Daar is hij ongerepareerd teruggestuurd met de mededeling dat zij hem niet kunnen maken en dat ik ook geen recht op een nieuw toestel heb omdat deze schade volgens hun onder de zogenaamde stoot-, duw- of valschade valt en die schade is uitgesloten van garantie. Kortom of ik dus even € 72.60 onderzoekskosten wil betalen en dan achterblijf met een toestel dat niet te repareren schijnt te zijn. Dit omdat de connector aan het moederbord vast zit en dan het hele moederbord vervangen moet worden en dat doen ze niet. Het lijkt mij dat een dergelijke connector niet zomaar spontaan kan afbreken of verbuigen ook al doe je connector er per ongeluk verkeerd in. Mijn vraag is of er meer mensen zijn die een dergelijk probleem hebben of mij van advies kunnen zijn hoe ik bij Sony toch nog met succes een beroep op de garantie kan doen.
J
Mick
mijn verhaal, alleen niet afgebroken :(

vet balen, in andere landen zoals VK word het probleem wel erkend. dit vind je na googlen op dit euvel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 22:44:
[...]
mijn verhaal, alleen niet afgebroken :(

vet balen, in andere landen zoals VK word het probleem wel erkend. dit vind je na googlen op dit euvel
Daarom hoop ik dat er meer mensen zijn die deze ervaring hebben en zeker als in VK het probleem wel erkend wordt. Het moet niet zo zijn dat dit gebeurt bij een toestel dat nog geen half jaar in gebruik is. Misschien is er wel sprake van een productiefout. Misschien kunnen we samen een reactie naar Sony NL geven om zo te zorgen dat ze het alsnog onder de garantie gooien. Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Thenotorious schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:39:
Gister bij een feestje even aan het patsen met de waterdichtheid van de Xperia. Natuurlijk eventjes gekeken of alle klepjes wel dicht waren. Het was overigens niet m'n eerste keer dat ik de telefoon onder water deed. 10 minuten nadat ik de XZ onder water deed, reageerde de touchscreen niet meer en deed de volumeknop het ook niet meer. Ik deed de klepjes open, en ALLE vochtindicator strips waren roze gekleurd.

Nu, vandaag doet de touchscreen het weer maar de telefoon heeft een paar kuren merk ik en hij staat aan in 'veilige modus'.

Mijn vraag is dus, heeft iemand hier hetzelfde gehad en weet iemand of dit onder garantie valt ofniet? Of kan iemand me misschien opweg helpen?
Niemand weet raad? :'(
Misschien @dutchmanticore of melvin-62?
Weet nou echt niet wat ik met mijn telefoon moet doen namelijk.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Durazno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-08 16:13
Als je het garantie boekje etc. leest dan valt dit buiten de garantie. Het is namelijk zeer moeilijk voor Sony om te constateren of dit door schade door de eindgebruiker is gebeurd of door een fout toestel. Daarom moet je echt ''hopen'' op coulance van de verkoper en Sony. Kijk dus eerst het hele toestel na op eventuele valschade of andere openingen. Kun je hier niks van zien, bel dan op met Sony Xperia Care en leg het hele verhaal uit, belangrijkste is dat je rustig aan de telefoon blijft en vooral begripvol, zij kunnen op afstand het toestel niet zien en zij zullen niet zomaar toegeven dat de telefoon fout is gebouwd. Vraag vervolgens aan hen wat je het best kunt doen en of jij iets van een ticketnummer als referentie mag hebben. Zij zullen hoogst waarschijnlijk aanraden hem ter beoordeling op te sturen naar het reparatiecentrum.
Voordat je dit doet raad ik je aan om goede foto's te maken van het toestel waarop geen schade te zien is. Vervolgens zul je hoogstwaarschijnlijk een prijsopgave krijgen, neem dan weer contact op met de Sony Xperia Care en vraag of zij iets voor je kunnen beteken (en ja, dat kunnen ze). Zeg desnoods dat je een hele hoop foto's van het toestel hebt waarop geen schade te zien is en of je die naar hen mag sturen zodat zij het toestel zelf kunnen beoordelen. Xperia Care kan namelijk via een omweg de monteur ''overrulen'' zodat deze het toestel onder garantie repareert.
Weet wel dat deze procedure een maand of twee in beslag kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Laatst online: 12-09 12:14
Een aantal weken terug een weekje naar Duitsland geweest.
Natuurlijk de Xperia mee om een aantal mooie foto's te maken, op een gegeven moment ging mijn scherm van onder naar boven flikkeren als het toestel even aan het werk moest. Dit gebeurde dus als ik spelletjes ging spelen en bijvoorbeeld een filmpje ging bekijken. Ik kon vaak nog net op tijd het toestel uit krijgen en na een herstart gaat het weer een tijdje goed.

Het toestel is inmiddels een half jaar oud en heeft wel een keer wat water gezien maar de afgelopen weken niet! op 29-07-2013 heb ik het toestel bij de t-mobile shop laten zien en er werd direct een reparatie case aangemaakt. De verkoper van de shop heeft het probleem ook gezien en zei dat het onder garantie zou vallen en dat het toestel met 2 weken gerepareerd zou zijn. Op 01-08-2013 is het toestel aangekomen bij T-mobile.

Na 2 weken te hebben gewacht toch maar weer is binnen gelopen bij de t-mobile shop voor een status update. De telefoon was WEG en tevens onder my t-mobile kan ik de status niet volgen. Nadat de medewerker een telefoontje had gepleegd met zowel t-mobile als sony (Dynafix dus) bleek dat het toestel dus inderdaad bij Dynafix ligt. Helaas tevens de melding gekregen dat dynafix het toestel niet kan repareren vanwege licentie problemen. Het toestel is inmiddels opgestuurd naar Teleplan aangezien zei blijkbaar wel de licenties hebben. Ondertussen zijn we dus al weer 3 weken verder en zal ik waarschijnlijk nog 2 weken moeten wachten.

Gelukkig zal ik wel een maand lang 100% korting krijgen op mijn factuur.

Al met al vindt ik het wel een beetje raar en lang duren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
Nou, de volgende met een spontane barst in het scherm meldt zich. Toestel weggelegd, even later weer opgepakt en zit er ineens een barst die vanaf de hoofdtelefoon ingang schuin naar beneden weg loopt.

Op laten sturen naar DynaFix, en op de bon gezet dat het spontane breuk is. Vandaag een mail gehad dat er val/stoot/drukschade is geconstateerd, dus dat het geen garantiewerk is. Tot zover mijn vertrouwen in de service van Sony :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas hier al twee maal een spoantane barst in het scherm.

Eerste keer een nieuwe moeten kopen voor jawel 300 euro omdat als ze hem repareren het toestel niet meer waterdicht is.

Nu een weekje of 2 geleden is het tweede toestel kapot.
Ik liep naar de deur om open te maken en heb mijn telefoon op de bank neergelegd,
Toen ik terugkwam een barst!

Opgestuurd, dynafix vergoed het niet want er is druk val stoot schade geconstateerd,
Terwijl in de winkel tmobile was opgemerkt dat er totaal geen valschade was.

Of ik nog eens ff 230 euro neertel om hem te repareren??
Nou dacht het niet,

Ik wil dan ook iedereen aanraden om een bericht te tikken op het consumentenbond pagina bij het product. Want ik heb onlangs een email moeten bijvoegen want ze gaan het uitzoeken!

http://www.consumentenbon...-telefoons/sony/xperia-z/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind dit erg slecht van Sony. Het was eerst nog het enige bedrijf waar Steve Jobs respect voor had maar als hij dit zou horen veroordeelt hij Sony tot de junkstatus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Annemariekoekoe en @kessm001,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Sony xperia Z. Ik had deze 2 maanden in mijn bezit toen na het opladen bleek dat het oplaadpunt kapot was gegaan. Het 'pinnetje' wat er in hoort te zitten, zat nu in mijn oplader en was dus compleet afgebroken. Ik ben altijd heel netjes met mijn toestel omgegaan en heb hem al die tijd keurig in een hoesje gehad. Hij is niet gevallen, ik heb er niet te hard op geduwd of tegenaan gestoten en heb de oplader altijd op de juiste manier verwijderd.
Via Vodafone opgestuurd naar dynafix. Na 3 weken (!!!) onherstelbaar retour en ze hebben dus gewoon helemaal niets gedaan in die drie weken. Toen terug naar expert, waar ik heb abonnement (van Vodafone) afgesloten had. 'ja, mevrouwtje, waarom naar Vodafone gegaan, U kunt beter meteen naar Expert komen' en 'als dynafix hem niet kan maken, dan kunnen wij ook niks, mevrouw'

Omdat ik zei dat iemand mij een nieuwe telefoon ging geven en dat het me niet uitmaakte wie, omdat het toestel nog binnen de garantietermijn zat, hebben zij hem nogmaals opgestuurd naar hun reparateur. Ze wouden/konden niet zeggen wie dat was, maar ik weet al dat dat ook dynafix is. Daar zijn we nu op aan het wachten. Expert is echter niet van plan me een nieuw toestel te geven, dus ik heb al contact gehad met rechtsbijstand.
Zeker nu ik inmiddels drie mensen met hetzelfde probleem gevonden heb, ga ik er een zaak van maken. Ik vind het gewoon schandalig dat niemand zijn verantwoordelijkheid neemt hierin, terwijl het gewoon gaat om een toestel van 600 euro. Dat hoort dus nooit na 2 maanden kapot te gaan.

Hoe oud zijn jullie toestellen? Als ze namelijk even oud zijn, dan kunnen we wellicht aantonen dat er een productiefout bij die lichting sony's zit en dan valt het wel onder de garantie, want dan was het toestel gewoon ondeugdelijk en zijn ze verplicht een nieuw toestel te geven.

Kan iemand me trouwens vertellen waar ze gevonden hebben dat dit probleem in het buitenland wel onder de garantie valt. Misschien dat we daar namelijk ook nog iets mee kunnen...

Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 22:35 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Thenotorious schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 14:05:
[...]

Niemand weet raad? :'(
Misschien @dutchmanticore of melvin-62?
Weet nou echt niet wat ik met mijn telefoon moet doen namelijk.
Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 21:12:
Helaas hier al twee maal een spoantane barst in het scherm.

Eerste keer een nieuwe moeten kopen voor jawel 300 euro omdat als ze hem repareren het toestel niet meer waterdicht is.

Nu een weekje of 2 geleden is het tweede toestel kapot.
Ik liep naar de deur om open te maken en heb mijn telefoon op de bank neergelegd,
Toen ik terugkwam een barst!

Opgestuurd, dynafix vergoed het niet want er is druk val stoot schade geconstateerd,
Terwijl in de winkel tmobile was opgemerkt dat er totaal geen valschade was.

Of ik nog eens ff 230 euro neertel om hem te repareren??
Nou dacht het niet,

Ik wil dan ook iedereen aanraden om een bericht te tikken op het consumentenbond pagina bij het product. Want ik heb onlangs een email moeten bijvoegen want ze gaan het uitzoeken!

Heren, u bent beiden uitgenodigd om even te mailen naar mij op twj.roelofs@reaud.nl
Ik zal eens even kijken of ik dit voor jullie op kan lossen. Ik ben wel erg druk, maar voor een medetweaker maak ik even tijd vrij.

Zet in je mailtje even, of je je telefoon bij een abonnement hebt, of los gekocht.
Of deze in een lease-contract gegoten zit, of onder een regulier contract.
Waar en bij welk bedrijf je hem gekocht hebt etc.

Dit scheelt weer veel tijd met heen en weer mailen dadelijk.

[ Voor 78% gewijzigd door DutchManticore op 20-08-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaah
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-07-2024
Beste allen!

Inmiddels mijn telefoon 2,5 maand kwijt... een maandlanger als dat ik hem in gebruik had. Heb hem zonder abonnement bij 4launch gekocht. Ik pak na een simpel auto ritje mn telefoon weer uit mijn zak wat ik toen tot mijn grote verbazing zag is een barst van midden-onder naar links-midden. Touchscreen werkte niet meer...

Na een tijdje ontstond er een spot onderop het toestel en werden de barsten alleen maar erger... ik voelde al een beetje dat ik kansloos was, maar na wat informatie op gesnuffeld te hebben, probeerde ik dit toch op de spontane barst te gooien. Ik ben me immers niet en nog steeds niet bewust van ook maar enige impact. Tevens waar het impact point in het scherm zit is er niets van een beschadiging aan de plastic rand te zien...

Een kort chat gesprek met een medewerker van 4launch gehad welke op een gegeven moment met caps-lock aan terug begon te reageren, zeer onredelijk en onprofessioneel. Ik heb toen mijn telefoon voor RMA aangemeld en opgestuurd (5-6-13). toen kreeg ik vrij snel een email met dat ze het nogsteeds niet onder garantie wilden laten vallen en het me geld ging kosten voor het consult en retour kosten.

Wat moet ik met een kapotte telefoon en hoewel ik me van geen impact een rare stoot oid bewust ben moet het toch maar gemaakt worden. Ik heb ze nogmaals gewezen op dat het zeer acrobatisch is als ik daar een impactpoint hebt gemaakt, zonder de plastic rand te beschadigen. Hier wouden ze uiteraard niet aan, en heb dus maar een "GO" gegeven om het apparaat door te sturen naar hun reparateur(telepan?). Er staat netjes vermeld dat ze hem doorsturen dit kost me dan direct 75euro voor het consult _/-\o_ .

Reparateur heeft het bekeken maar komt uiteraard met de zelfde conclusie, hoeveel moeite heeft 4launch gedaan? De retourkosten worden in eens 40 euro de reparatie kosten 350... nogmaals wat moet ik met een stukke telefoon, kan hem gemakkelijk zelf maken maar telefoon zal niet meer waterdicht zijn en garantie loos... nogal kansloos voor een toestel wat ik net een 1,5 maand had. Dus heb ik een "GO" gegeven voor reparatie.

Ik ben inmiddels elke week een email aan het sturen met de vraag voor een status update. Soms vertellen ze iets nieuws, vaak niet, laatst zelfs helemaal geen antwoord...

Is er al iets meer bekend omtrent onderdeel levering? Is er tevens een mogelijkheid tot verzekering claim oid?

Ik dacht; nog een verhaal op de stapel, kan vast geen kwaad...

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Voor die prijs kan je een nieuwe op marktplaats kopen...

Belachelijk hoeveel ze vragen om het alleen maar te repareren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjaah schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:51:
Beste allen!

Inmiddels mijn telefoon 2,5 maand kwijt... een maandlanger als dat ik hem in gebruik had. Heb hem zonder abonnement bij 4launch gekocht. Ik pak na een simpel auto ritje mn telefoon weer uit mijn zak wat ik toen tot mijn grote verbazing zag is een barst van midden-onder naar links-midden. Touchscreen werkte niet meer...

Na een tijdje ontstond er een spot onderop het toestel en werden de barsten alleen maar erger... ik voelde al een beetje dat ik kansloos was, maar na wat informatie op gesnuffeld te hebben, probeerde ik dit toch op de spontane barst te gooien. Ik ben me immers niet en nog steeds niet bewust van ook maar enige impact. Tevens waar het impact point in het scherm zit is er niets van een beschadiging aan de plastic rand te zien...

Een kort chat gesprek met een medewerker van 4launch gehad welke op een gegeven moment met caps-lock aan terug begon te reageren, zeer onredelijk en onprofessioneel. Ik heb toen mijn telefoon voor RMA aangemeld en opgestuurd (5-6-13). toen kreeg ik vrij snel een email met dat ze het nogsteeds niet onder garantie wilden laten vallen en het me geld ging kosten voor het consult en retour kosten.

Wat moet ik met een kapotte telefoon en hoewel ik me van geen impact een rare stoot oid bewust ben moet het toch maar gemaakt worden. Ik heb ze nogmaals gewezen op dat het zeer acrobatisch is als ik daar een impactpoint hebt gemaakt, zonder de plastic rand te beschadigen. Hier wouden ze uiteraard niet aan, en heb dus maar een "GO" gegeven om het apparaat door te sturen naar hun reparateur(telepan?). Er staat netjes vermeld dat ze hem doorsturen dit kost me dan direct 75euro voor het consult _/-\o_ .

Reparateur heeft het bekeken maar komt uiteraard met de zelfde conclusie, hoeveel moeite heeft 4launch gedaan? De retourkosten worden in eens 40 euro de reparatie kosten 350... nogmaals wat moet ik met een stukke telefoon, kan hem gemakkelijk zelf maken maar telefoon zal niet meer waterdicht zijn en garantie loos... nogal kansloos voor een toestel wat ik net een 1,5 maand had. Dus heb ik een "GO" gegeven voor reparatie.

Ik ben inmiddels elke week een email aan het sturen met de vraag voor een status update. Soms vertellen ze iets nieuws, vaak niet, laatst zelfs helemaal geen antwoord...

Is er al iets meer bekend omtrent onderdeel levering? Is er tevens een mogelijkheid tot verzekering claim oid?

MVG
... Al contact opgenomen met Sony Xperia Care?

Verder natuurlijk oerstom dat je die rekening betaald hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
Beste allen!

MVG
Auw. Dat is een pittige rekening.

Het is niet de bedoeling dat je op GoT mensen gaat werven voor je eigen bedrijf, ook al is dit uit goede wil.

[ Voor 9% gewijzigd door 13art op 20-08-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaah
DutchManticore schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 16:41:
[...]

Auw. Dat is een pittige rekening.
knip
Ja, dat is het zeker... tot dus ver nog geen rekening gezien. Zal uiteraard ook te maken hebben met dat het scherm nog niet gemaakt is. Ik wacht het af zodra ik wat heb stel ik je op de hoogte! Wie weet dat we wat voor elkaar kunnen betekenen...

[ Voor 40% gewijzigd door 13art op 20-08-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:41:
Onlangs 2 zwarte punten op al mijn foto's opgemerkt. Dit is er niet altijd geweest en is vrij storend. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad en op welke manier zou dit op te lossen zijn? Terug naar de winkel met het risico het toestel een aantal weken kwijt te zijn?
[afbeelding]
Gewoon laten opsturen voor reparatie. Als je in het begin van het topic kijkt zie je dat er meerdere mensen zijn geweest met dit probleem, waaronder ik zelf. Wordt gewoon gerepareerd onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Eigenlijk vind ik dit best keurig, heb mijn Sony 20 Juli ingeleverd bij de winkel ( XangadiX in "[Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen" ), kreeg twee weken gelden te horen dat het nog even langer zou duren, en excuses daarvoor, heb vandaag een gloednieuwe gekregen. Alles zonder zeuren binnen garantie. Prima service daar bij T-mobile, kan niet anders zeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door XangadiX op 20-08-2013 19:25 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit dus een beetje met hetzelfde probleem. (kapotte connector)

Was een beetje aan het googlen op mijn probleem en kwam op deze site uit. (is me zeker wel bekend maar dat stamt nog uit de tijd van artic silver en potloodjes, erg lang geleden ;w )

Zal geen vaste poster worden maar wil toch even mijn ervaring delen. Misschien helpt het mij, wellicht anderen. Kan iig geen kwaad.

Evengoed, 2,5 maand geleden een zakelijk abonnement icm met Sony xperiaZ aangeschaft. Geweldige telefoon. Alleen, binnen een week was mijn lader kapot. 1 van die koperen "pieletjes" in de micro usb was naar binnen gebogen. Opladen ging dus niet meer. Dit was niet echt een probleem aangezien ik nog een HTC lader had. Dit werkte prima Heb er nog twee weken veel plezier van gehad.

Totdat....

Ik had mijn collega al verteld van dit probleem. Hij geloofde mij niet. Heb dus de volgende dag de 'defecte' lader mee naar mijn werk genomen. Hij heeft de oudere Xperia (007). Hij plugt hem in zijn telefoon en die laadt gewoon op, geen probleem. Toen dacht ik, mooi... Neem ik de HTC lader mee naar mijn werk en de Sony lader voor thuis. Dus thuis probeer ik de Sony lader weer, maar de XperiaZ laat niet op. Vervolgens draai ik de stekker om in het stopcontact en toen ging ie op zwart.... :'(

Dit duurde even. Na een uurtje of twee leek de telefoon op te starten (sony logo/friemeltjes... etc) maar het scherm bleef "grijs". Ik ging dus gelijk van alles proberen en het rare was dat ie verbonden aan de laptop wel gewoon en prima werkte. Alleen dan laadt ie dan niet op. ...

Ben de telefoon inmiddels al 5 weken kwijt. Heb regelmatig gebeld en ik word op zich wel netjes geholpen. Vorige week dinsdag nog gebeld en toen hoorde ik dat de connector kapot was. Dit zou gemaakt worden maar het was een gebruikersfout en zou ca. 100 euro gaan kosten. Ik had gehoopt op garantie, maar goed... Als ik hem maar terug krijg, dus ok. Vandaag nog weer gebeld maar tot op heden geen reactie.

En als ik hierboven lees dat de connector vastzit aan het moederbord en niet te repareren valt vrees ik het ergste...

Gewoon k*t... Heb niet het idee dat ik echt iets verkeerd heb gedaan.

Wou het iig even delen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:17
Voor alle mensen met een spontaan gebarsten scherm: het is vooral zaak hem voorbij Dynafix te krijgen. Zij sturen de telefoon ter reparatie op naar Teleplan. Teleplan bepaald uiteindelijk de schade en zal hem onder garantie repareren als er geen valschade te zien is. Dynafix zal je meteen vertellen dat het geen garantie is, maar laat ze hem dus naar Teleplan sturen. Alleen zij bepalen uiteindelijk of het garantie wordt, want zij zijn het officiële Sony repaircenter!

Verder vooral geen onderzoekskosten betalen, dit is in strijd met één of andere wet. Dit kun je vinden bij de consumentenbond als ik me niet vergis. Daarnaast nog als tip om je telefoon iig via de plek waar je hem gekocht hebt (al dan niet bij een abo) naar Dynafix te laten sturen. Op deze manier heb je nog weer meer rechten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
XangadiX schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:25:
Eigenlijk vind ik dit best keurig, heb mijn Sony 20 Juli ingeleverd bij de winkel ( XangadiX in "[Sony Xperia Z] Problemen en garantie-afhandelingen" ), kreeg twee weken gelden te horen dat het nog even langer zou duren, en excuses daarvoor, heb vandaag een gloednieuwe gekregen. Alles zonder zeuren binnen garantie. Prima service daar bij T-mobile, kan niet anders zeggen :)
Mijn telefoon zo'n 4,5 week geleden ingeleverd. Na twee weken inderdaad ook een excuses mail dat het langer ging duren. Vandaag, na 4,5 week, telefoontje dat ik een nieuwe krijg en morgen een mail krijg met gegeven waarmee ik een afspraak kan maken met de koerier?

Als ik een volledig nieuw toestel krijg is dat inderdaad ook netjes.

Meneer van T-mobile gaf aan dat Dynafix --> Teleplan geen onderdelen hebben. Dit vind ik overigens wel bizar dat het Sony niet lukt deze op voorraad te hebben.

Mijn probleem was overigens als volgt. Links onder een gele vlek/streep. Dit werd beter zichtbaar wanneer het toestel warmer werd.

Zou dus een nieuw scherm in moeten, die zijn niet op voorraad/leverbaar.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Nou, zo nu en dan kijk eens in dit topic, omdat ik wel geïnteresseerd ben welke problemen er allemaal spelen met de Xperia Z (ik heb er zelf uiteraard ook één). Ziet er niet echt heel lekker uit allemaal. Dynafix lijkt er ook niet op voorruit te zijn gegaan.

Ik stuurde in 2004 een Motorola MPX200 terug met de klacht dat het geluid begint te haperen als je hem dichtklapt. 3x toe is de "software bijgewerkt". I.p.v. zeggen meneer dit is niet te repareren updaten ze gewoon klakkeloos de software en sturen ze hem terug. Nog steeds een waardeloos bedrijf zo te zien... Zelfde bij mijn zusje haar LG. Gewoon updaten en terugsturen, volgende!

Zo te zien zijn er overigens mensen die hem echt onder water proberen, dat is iets wat ik niet snel zal doen. Ik zie de waterdichtheid als een extra (als je hem bijv. een keer in de regen vergeet naar binnen te nemen o.i.d.), maar niet echt als "feature".

[ Voor 16% gewijzigd door BDHowner op 21-08-2013 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spearhead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 19:09
E-Hoog schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:30:
Voor alle mensen met een spontaan gebarsten scherm: het is vooral zaak hem voorbij Dynafix te krijgen. Zij sturen de telefoon ter reparatie op naar Teleplan. Teleplan bepaald uiteindelijk de schade en zal hem onder garantie repareren als er geen valschade te zien is. Dynafix zal je meteen vertellen dat het geen garantie is, maar laat ze hem dus naar Teleplan sturen. Alleen zij bepalen uiteindelijk of het garantie wordt, want zij zijn het officiële Sony repaircenter!
Ja leuk maar hoe doe je dat?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Na 5 !!! weken mijn z terug gekregen (achterkant liet los).

Op het eerste gezicht keurig gemaakt door Teleplan (cosmetisch). Verbruikte onderdelen:

Cover panel top black
Foil adhesive back panel
Cupper sheet MCAMB
Back panel assy black C6
Camera 13 megapixel cmos (geen idee waarom??? was niet iets mis mee)
Cupper sheet MCAMA

Ben nog steeds niet happy met de gang van zaken, met name Sony heeft een slechte indruk achter gelaten....

Verwijderd

Vind het toch allemaal behoorlijk zorgwekkend. dynafix ----> teleplan en Sony??? Zullen dus echt een hoop mensen hard genaait worden die er niks van begrijpen en de volle mep lopen betalen op toestellen waar ze gewoon garantie op hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 00:47 ]

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:17
Spearhead schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 20:21:
[...]

Ja leuk maar hoe doe je dat?
Veel chatten met Xperia Care en zeuren bij Dynafix.

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 18:52
Een toevoeging van mijn kant:

Ik heb mijn XZ letterlijk in het water gegooid ter demonstratie en had een klepje niet goed dicht, indicatoren waren verkleurd en er zat condens achter de lens. Heb hem laten ophalen met de melding dat hij niks meer deed. Na 6 weken wachten kreeg ik de melding dat ik een heel nieuw toestel kreeg omdat de oude niet meer te repareren was. Chapeau ;)

• Stpan
@045Crew, dat geeft de burger moed!

Heb jij je toestel los gekocht of met een abonnement? Wie/wat was je verkooppunt?

• 045Crew
Stpan schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:41:
@045Crew, dat geeft de burger moed!

Heb jij je toestel los gekocht of met een abonnement? Wie/wat was je verkooppunt?
icm met abonnement, Belcompany, maar heb het toestel thuis laten ophalen.

• Stpan
En van wie heb je de brief/toestel gekregen? Belcompany, Dynafix, Teleplan of Sony?

Dat maakt het voor andere Tweakers met issues wat makkelijker om hetzelfde pad te volgen indien nodig. Aangezien alle partijen het liefst vrolijk naar elkaar wijzen, ben ik wel benieuwd wie zijn/haar verantwoordelijk heeft genomen.

[ Voor 58% gewijzigd door Stpan op 22-08-2013 13:57 ]

• 045Crew
Stpan schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 12:01:
En van wie heb je de brief/toestel gekregen? Belcompany, Dynafix, Teleplan of Sony?

Dat maakt het voor andere Tweakers met issues wat makkelijker om hetzelfde pad te volgen indien nodig. Aangezien alle partijen het liefst vrolijk naar elkaar wijzen, ben ik wel benieuwd wie zijn/haar verantwoordelijk heeft genomen.
Hij is vervangen door mijn provider, aldus Dynafix.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 22:22:
@Annemariekoekoe en @kessm001,

Kan iemand me trouwens vertellen waar ze gevonden hebben dat dit probleem in het buitenland wel onder de garantie valt. Misschien dat we daar namelijk ook nog iets mee kunnen...

Alvast bedankt!
hier een paar topics op internationale fora met hetzelfde probleem.

http://talk.sonymobile.co.../125596?start=30&tstart=0
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2382549
http://talk.sonymobile.co...d/125596?start=0&tstart=0

en bij de consumentenbond zijn er ook al wat klachten over in de commentaren :

Zelf heb ik mijn Xperia sinds april, 15 juli ter reparatie aangeboden. Dus amper 3 maanden in gebruik geweest.
Ik ga morgen weer richting mijn provider omdat ik alweer sinds vorige week maandag wacht op een telefoontje wat maar niet komt met de reden waarom zij mijn telefoon verpruts hebben. Hij laad nu ook niet meer op via de dock door dit defect.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
E-Hoog schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:30:
Maandag ik mijn Z weggebracht naar The Phonehouse, bij het oppakken van mijn telefoon was een spontane barst ontstaan. Omdat mijn telefoon er verder prima uitziet wilde ik hem bij de winkel op laten sturen, met vermelding van spontane barst en repareren onder garantie. Verkoper keek me aan alsof ik niet helemaal 100 was en gaf aan dat hij in zijn hele loopbaan nog nooit had gezien dat een dergelijke schade onder garantie werdt gerepareerd. Na enig aandringen van mij toch maar opgestuurd.

verloop:
19/8 order aangemaakt (in de winkel)
21/8 ontvangen Dynafix
22/8 ontvangen externe reparatie dienst (blij mee gezien quote hierboven)

Net ingelogd bij e-repair en hij heeft de status 'diagnose gesteld'. Verder zien de order details er volgens mij hoopvol uit:

Details contract: Aankoopgarantie
Telefoon merk en type: Sony-Ericsson SONY C6603 XP Z EXT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 29-7-2013 17:01:59
Order - Bevestigd 29-7-2013 17:02:00
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 29-7-2013 17:02:01
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-8-2013 4:19:55
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 1-8-2013 14:56:32
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 2-8-2013 7:54:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 2-8-2013 21:00:44
Reparatie ETD - In behandeling 5-8-2013 21:03:06
Logistiek - Afstand gedaan; product blijft bij repair center 21-8-2013 16:06:53
Reparatie ETD - Reparatie gereed 22-8-2013 21:10:17

zou hij dus gerepareerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
ik heb exact hetzelfde en ik krijg een nieuwe.

Er staat ook afgestand gedaan.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
045Crew schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:11:
[...]

Hij is vervangen door mijn provider, aldus Dynafix.
Dat is wel apart. Wat je hebt een Sony product gekocht, bij Belcompany. Toevallig met een abonnementje erbij. En dan zou jouw provide (Vodafone? T-Mobile? KPN?), die tot nu toe nog niet in de loop is geweest jouw een nieuw toestel aanbieden?
Hoe wist Dynafix uberhaupt bij welke provide je zat?

Ik heb mijn toestel bij Coolblue ingeleverd, zonder simkaart, en op de reparatiebon staat niets over welk abonnement ik erbij heb genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
@Kees_frl

Jij hebt dus dezelfde status update gehad en toen is je telefoon vervangen voor een nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Goed nieuws!
Vanavond contact gehad met een uiterst vriendelijke klanten service van t-mobile.
Mijn toestel kan niet gerepareerd wordt binnen het normale termijn en daarom krijg ik een spikspinter nieuwe XZ. Geen refurbished maar echt een nieuwe!

Tevens een maand lang 100% korting op abonnement en 1 maand gratis Deezer.

Toch wel een bedankje waard naar t-mobile!!

(hopelijk gaat deze XZ langer mee, is me 3e telefoon al:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een update. Ik had ook een 'spontane barst' in mijn Xperia Z en heb hem toch voor reparatie laten opsturen met een side note erbij over dat ik dacht dat het een spontane barst was.
Nu, ongeveer een maandje geleden kreeg ik ook een telefoontje van T-mobile, die zeiden dat de reparatie wat langer ging duren en dat ik daarom dus gratis een nieuw telefoon krijg opgestuurd :D .

Eindelijk! Het kan dus ook goed gaan. :)
Nog succes aan de mensen die nog in het proces zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaah
Beste allen!

Inmiddels mijn telefoon 2,5 maand kwijt...
Even een status update... we zijn weer een week verder... voor de duidelijkheid heb ik nog niets betaald ben alleen akkoord gegaan met het eventueel betalen... 4launch weer geemailt deze emailde terug met reactie dat omdat het zolang duurde ze waarschijnlijk met een compensatie kwamen... week verder maar niets meer van een compensatie gehoord...

maar weer geemailt voor een status update, maar ook even met sony care gechat.. prima geholpen, na geven imei nr konden ze me direct op de hoogte stellen. Telefoon wordt deze week nog gemaakt. het probleem met onderdelen tekort is 2 weken terug opgelost.. opzich prima... wat me alleen verteld werd is omdat ik akkoord ben gegaan met de vergoeding ze dit dan ook niet meer kunnen laten vervallen... ofwel als ik niet akkoord was gegaan had het toch nog onder garantie gevallen? |:(
lees:
"Michelle: Bent u akkoord gegaan met de prijsopgave?
IK: ja, wat moet ik anders...
IK: met het idee dat het dan snel gemaakt zou zijn.
IK: niet moeten doen?
Michelle: De onderdelen voor de Z waren inderdaad een tijdje niet beschikbaar maar dit probleem is nu sinds 2 weken opgelost. Ik vind uw toestel in ons systeem helaas nog niet, een moment nog.
IK: oke, ik lees juist dat het leek aan de houden en dat er vervangende toestellen werden geleverd
Michelle: Ja, er zijn inderdaad toestellen die binnen garantie gemaakt zijn, omdat de achterkant spontaan bleek te barsten. Ook hebben we enkele prijsopgaves laten vervallen. Dit is helaas in uw geval geen optie, u bent al akkoord gegaan met de prijsopgave.
Michelle: Ik heb uw toestel gevonden en zie dat ie inderdaad sinds 16 juli in behandeling is."

beetje een nare nasmaak nu... positieve is dus dat ik hem waarschijnlijk deze week weer terug krijg... het gaat me alleen nu echt onnodig geld kosten...? Ik wacht het allemaal nog even af en hoop dat het goed afkomt...

iemand nog tips?

MVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semvgelooven
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-07 16:13
15-08-13 mijn XZ aangeboden voor reparatie bij een T-mobile winkel in Maastricht. Ik had last van zwarte vlekken in de camera. Na wat speurwerk bleek dit een bekend probleem te zijn.

Om er zeker van te zijn dat het hier om een garantiegeval ging heb ik contact gehad met Sony. Na een korte chat bevestigde de medewerker dat het een bekend probleem is.

de huidige status bij dynafix:

Order - Data complete 15-8-2013 16:01:16
Order - Confirmed 15-8-2013 16:01:17
Logistics - Product ready for shipment (Customer -> Dynafix Care) 15-8-2013 16:01:18
Logistics - Product received by Dynafix Care 16-8-2013 23:14:07
Logistics - Product sent to external repair facility 19-8-2013 16:29:56
Transport order succesful - delivered at external repair facility 20-8-2013 9:00:00
Transport - Received in accordance with specifications at external repair center 20-8-2013 21:00:47
External repair - Pending 21-8-2013 21:04:52

Ben benieuwd hoelang het gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Mijn telefoon is opgestuurd naar Dynafix, nu is de status veranderd naar :

Reparatie repair center - In behandeling 27-8-2013 8:44:40
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 27-8-2013 9:16:55
Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 27-8-2013 9:16:55

Wat houdt dit in? word mijn telefoon wel gemaakt nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Geen idee, heb net voor de lol nog eens gekeken wat de status van mijn ex telefoon is.Blijkbaar is de site van e-repair.nl vernieuwd. Veel duidelijker is het er niet op geworden, de lijst met verbruikte onderdelen is een stuk korter geworden (was 12 nu 5).En de status is al helemaal niets zeggend, wat eerst wachten op onderdelen was is nu : diagnose gesteld ?

ik ben blij dat ik van het ding af ben, nooit zo'n waarderloos ding gehad, het zelfde geld voor de service. voor €600,-- + mag je toch wat meer verwachten

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:15:
Hallo,

Mijn telefoon is opgestuurd naar Dynafix, nu is de status veranderd naar :

Reparatie repair center - In behandeling 27-8-2013 8:44:40
Logistiek - Product verstuurd van interne reparatiedienst naar logistieke afdeling 27-8-2013 9:16:55
Reparatie repair center - Reparatie afgebroken 27-8-2013 9:16:55

Wat houdt dit in? word mijn telefoon wel gemaakt nu?
Nee ik denk niet dat die gemaakt word ik denk dat je gebeld gaat worden voor een prijsopgave of je akkoord gaat.

Ik heb zelf ook een xperia z ook ineens een barst erin ik wou hem juist in een hoesje doen, maar leuke is hele touchscreen reageert niet meer op mijn commando's zeg maar.
Heel soms gaat die nu dingen uit zich zelf indrukken achter mekaar ineens camera daar door openen en constant foto's maken, het leuke is uitzetten is er niet meer bij als die ze eigen wil eenmaal weer gevonden heeft.

Maar ik heb wel kleine beschadiging aan de rechte onderkant van een eerdere kleine val, ik weet niet of nu nog verstandig is hem op te sturen.

Verwijderd

hallo mede tweakers,

Is er al iemand die zijn telefoon gerepareerd heeft terug gekregen voor garantie en dit via teleplan heeft laten repareren?
Hoe lang hebben jullie moeten wachten ?

Alvast bedankt, Pieter de Boer

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Wat een prutsers bij Teleplan en Sony.... Hetzelfde probleem treedt weer op (achterkant laat los) ik ben benieuwd hoelang het deze keer gaat duren.

Verwijderd

Carlos0_0 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:15:
[...]

Nee ik denk niet dat die gemaakt word ik denk dat je gebeld gaat worden voor een prijsopgave of je akkoord gaat.
er staat nu dat hij succesvol is afgeleverd bij een externe reparatie dienst, zal dat Teleplan zijn?

• semvgelooven
Update

Email van T-mobile:

Hierbij laten wij u weten dat de reparatie van uw telefoon helaas langer duurt dan aanvankelijk door ons is aangegeven. Onze excuses voor dit ongemak. Wij streven ernaar uw telefoon binnen 2 weken aan u te retourneren.

Dat gaat nog even wachten worden ben ik bang...

• NL_Scratch
Ik heb eindelijk een nieuwe xperia Z binnen.
Aangezien de nieuwe LG G2 over 1.5 maand uit komt denk ik er sterk over na om die maar is te proberen.

JA het is een LG en JA de nexus 4 was ook goed,

(iemand interesse in een nieuwe xperia Z met garantie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:04:
[...]

er staat nu dat hij succesvol is afgeleverd bij een externe reparatie dienst, zal dat Teleplan zijn?
Ja denk het wel alles word naar teleplan verstuurd ter reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Jur schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:31:
Wat een prutsers bij Teleplan en Sony.... Hetzelfde probleem treedt weer op (achterkant laat los) ik ben benieuwd hoelang het deze keer gaat duren.
Bij mij liet de achterkant ook los, heb hem voor 35,- laten maken bij Anyfix, had geen zin om weken te wachten via de officiele weg...

Maandag krijg ik hem terug, ben ik hem 5 dagen kwijt geweest inclusief verzenden :)

Ben benieuwd of de backplate nu wel blijft zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Ik wil mijn Xperia Z aanbieden ter reparatie. In April gekocht via GSMeasy, topic doorzocht en helaas heeft niemand de XZ via GSMeasy gekocht. Weet iemand hoe ik mijn telefoon nou ter reparatie moet aanbieden? Is er een weg om hem aan te bieden en sneller terug te krijgen :p?

Ik las ergens dat ik hem moest aanbieden bij ThePhonehouse en die dan alles afhandelen en ik las ook ergens dat ik zelf direct naar Dynafix moet bellen. Of misschien toch via T-Mobile zelf? Iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Thenotorious op 01-09-2013 15:22 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Thenotorious schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:54:
Ik wil mijn Xperia Z aanbieden ter reparatie. In April gekocht via GSMeasy, topic doorzocht en helaas heeft niemand de XZ via GSMeasy gekocht. Weet iemand hoe ik mijn telefoon nou ter reparatie moet aanbieden? Is er een weg om hem aan te bieden en sneller terug te krijgen :p?

Ik las ergens dat ik hem moest aanbieden bij ThePhonehouse en die dan alles afhandelen en ik las ook ergens dat ik zelf direct naar Dynafix moet bellen. Of misschien toch via T-Mobile zelf? Iemand enig idee?
Al een E-mail gestuurd naar GSMeasy over hoe het zit met garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Thenotorious schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:54:

Zo van de site http://www.gsmeasy.nl/support/garantie/ invullen en je weet het.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Ja maar ik dacht misschien heeft iemand ervaring met een snellere manier? Omdat een Sony medewerker sprak over Thephonehouse en een forum weer over Tmobile zelf, vroeg ik me af welke weg het slimst was.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag, gisteren werd mijn experia z gloedje warm in de broekzak. Toen ik erop wilde kijken, reageerde scherm niet. Even later constateerde ik een barst aan de linkerkant, halfverwege het scherm. Toestel niet gevallen of gestoten. Vanmiddag ter reparatie aangeboden bij de tmobile shop. Ze gaan onderzoeken wat er gebeurt is. In de hoop dat dit bij het toestel wat 2 maanden oud is gewoon gerepareerd zal worden ben ik toch wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 22:30
Ik heb mijn telefoon in zo´n rubber hoesje en ik trok hem er vandaag voorzichtig uit zie ik het scherm helemaal verkleuren/vloeien.
rechts in de hoek als ik zachtjes druk zie ik het ook .
Helemaal tot halverwege als ik erop druk .
Dit lijkt me niet normaal maar goed is dit te verhelpen (onder garantie uiteraard)?
Of maar lekker laten zitten maar gaat het niet verder gevolgen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semvgelooven
UPDATE:

Order - Data complete 15-8-2013 16:01:16
Order - Confirmed 15-8-2013 16:01:17
Logistics - Product ready for shipment (Customer -> Dynafix Care) 15-8-2013 16:01:18
Logistics - Product received by Dynafix Care 16-8-2013 23:14:07
Logistics - Product sent to external repair facility 19-8-2013 16:29:56
Transport order succesful - delivered at external repair facility 20-8-2013 9:00:00
Transport - Received in accordance with specifications at external repair center 20-8-2013 21:00:47
External repair - Pending 21-8-2013 21:04:52
Transport - Ready for shipment at external repair center 2-9-2013 21:05:53
Transport - Product has been send by external repair center 2-9-2013 21:08:34
External repair - Repair finished 2-9-2013 21:11:02
Logistics - Product ready for return shipment 3-9-2013 10:18:04

Zo te zien komt mijn XZ morgen via de post aan. Ik zal het resultaat hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_professor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-10-2020
Zijn hier ook mensen die hun toestel direct bij sonymobile.com hebben gekocht? Ik ben benieuwd naar ervaringen met garantieafhandeling daar vs bij de telcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb bij mijn xz het volgende probleem.
18 dagen geleden om precies te zijn heb ik mijn xperia z in de badkamer naast de douche gelegd.
Het was s'ochtends en hij had de hele nacht aan het netsnoer gelegen. Dat klepje (dus van de micro-usb).
Als de xz een nacht aan het snoer heeft gelegen wil hij s'ochtends nog wat naar buiten duwen, dus buig ik hem de andere kant op zodat hij niet meer naar buiten komt. Nouja genoeg hierover. Het komt er op neer dat tijdens het douche het klepje nog geen mm naar buiten stond. Er was dus een kiertje en door dat kiertje is een kleine hoeveelheid vocht door gekomen. Ik heb aan de onderkant van m'n scherm nu een vocht belletje, wat zo groot is als het ledlampje aan de bovenkant. Maar zelf denk ik dat er ook wat vocht onder het scherm zit. Nu is er sprake van een bux. Namelijk dat het scherm denkt dat ik mijn vinger op het scherm hou terwijl ik dat niet doe. Dat gebeurd maar 1 á 2 keer per dag maar waarschijnlijk komt dit symtoon door het vocht. Dit is het enige probleem. Wat kan ik nu naar 18 dagen het beste doen?
Het stickertje van de micro usb is rood maar onder alle andere klepjes wit. Het gaat echt om een minieme hoeveelheid. Werkt het nog om hem in een zak rijst te leggen, moet ik mijn mobiel herstellen, of repareren. Wat zouden jullie doen, en door wie zouden jullie dit laten repareren of denken jullie dat dat niet de moeite waard is. En als laatste, is er een grote kans dat mijn mobiel nog erg kan worden aangetast i.v.m. roest ofzo?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:22
Ik zou hem eerst een dagje in de rijst gooien op een warme plek. Opsturen kan daarna wel mocht het niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké zal ik doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Xperia Z heb ik teruggekregen dat de afgebroken connector niet gemaakt kon worden. Ben naar zo'n zaakje gegaan waar ik normaal gesproken mijn toestel nooit zou kopen maar dat terzijde. Heb daar aangegeven dat de connector afgebroken was en volgens Dynafix en sony niet meer te maken was. Zij hebben mij toestel bekeken en gaven aan hem voor € 40 euro te kunnen maken. Na twee weken in spanning gewacht te hebben kon ik hem gisteren ophalen en zit er weer een connector aan het toestel. Op mijn vraag waarom zij het wel voor elkaar kregen en sony niet wilde ze geen antwoord geven. Ik ben benieuwd hoe lang hij goed blijft maar voorlopig heb ik mijn toestel weer en dat voor € 40.

Mick

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:41
Mijn toestel 27 augustus opgestuurd naar dynafix. Daar 28e aangekomen, doorgestuurd naar teleplan en daar aangekomen op de 30e. Nu staat hij al vanaf de 30e op: ontvangen in servicecentrum.

Iemand enig idee hoe lang het ongeveer duurt tot die status verandert naar: in reparatie? Xperiacare chat heb ik ook niet zo'n hoge pet van op. Al 2x dezelfde meneer gehad die me nog net niet afblaft. Zij kunnen weinig/niks doen, je moet naar je verkopende partij blabla. Zo goed als Ambroos hier alles regelt/doet zo veel steken laat de xperia chat vallen.

Verwijderd

Spannend wat ik hier allemaal lees.
Mijn telefoon is ter reparatie naar Dynafix gegaan en Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiediens
leest ik via de status update.
Telefoon laad ook niet meer, en metalen pinnetje zit in de oplader.
Ben benieuwd, maar weinig hoopvol nu ik het bovenstaande allemaal heb gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:13:
Mijn Xperia Z heb ik teruggekregen dat de afgebroken connector niet gemaakt kon worden. Ben naar zo'n zaakje gegaan waar ik normaal gesproken mijn toestel nooit zou kopen maar dat terzijde. Heb daar aangegeven dat de connector afgebroken was en volgens Dynafix en sony niet meer te maken was. Zij hebben mij toestel bekeken en gaven aan hem voor € 40 euro te kunnen maken. Na twee weken in spanning gewacht te hebben kon ik hem gisteren ophalen en zit er weer een connector aan het toestel. Op mijn vraag waarom zij het wel voor elkaar kregen en sony niet wilde ze geen antwoord geven. Ik ben benieuwd hoe lang hij goed blijft maar voorlopig heb ik mijn toestel weer en dat voor € 40.

Mick
Welk zaakje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
Normaal gezien kunnen Teleplan (NL) en Sony Alsace Tec (voor BE) vrijwel alles repareren, en beide zijn goed op de hoogte van wat er wel en niet dikwijls voorkomt.

Ik ga wel nog eens moeten navragen wat er gezegd wordt over de USB-problemen, die zijn vrij recent en komen niet veel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een zaak bij mij in Hoorn waar ze reclame maken met wij repareren alles. Niet een van de grote telecom-aanbieders of zaken als Belcompany, Phonehouse etc. Denk dat zo'n zaak bij jouw in de buurt ook wel zal zijn.

Mick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jee! Ik heb 'em weer terug! De Xperia Z is onder garantie gerepareerd en zover ik nu kan zien heb ik geen zwarte stip meer in mijn beeld bij foto's en video's. Verder is hij voorzien van de nieuwste software en een fabrieksreset en lijkt hij minder stroperig te reageren dan voorheen. Vwb de batterij moet ik het eerst eens even een paar dagen aanzien, dat geldt ook voor de wifi. (Wel 10 % eraf vannacht, maar er werden ook allemaal apps binnengehaald, waaronder TomTom.) Ben in elk geval toch wel blij dat ik hem na 37 dagen weer terug heb. Ben dan wel totaal niet telefoonverslaafd (heb hem in dat opzicht ook niet gemist), maar het is wel fijn als je spullen gerepareerd worden en weer in bezit zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorgen schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 13:52:
Jee! Ik heb 'em weer terug! De Xperia Z is onder garantie gerepareerd en zover ik nu kan zien heb ik geen zwarte stip meer in mijn beeld bij foto's en video's. Verder is hij voorzien van de nieuwste software en een fabrieksreset en lijkt hij minder stroperig te reageren dan voorheen. Vwb de batterij moet ik het eerst eens even een paar dagen aanzien, dat geldt ook voor de wifi. (Wel 10 % eraf vannacht, maar er werden ook allemaal apps binnengehaald, waaronder TomTom.) Ben in elk geval toch wel blij dat ik hem na 37 dagen weer terug heb. Ben dan wel totaal niet telefoonverslaafd (heb hem in dat opzicht ook niet gemist), maar het is wel fijn als je spullen gerepareerd worden en weer in bezit zijn.
Heb hetzelfde probleem (2 kleine zwarte puntjes op/in de lens), maar vind 37 dagen toch wel vrij lang voor een reparatie. Zal de telefoon dan ook zeker gaan missen. Ben nog aan het twijfelen of ik de telefoon ter reparatie aan ga bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Net voor 15 euro een paarse :P achterkant besteld via ebay, enig idee hoe het met de waterdichtheid zit als ie vervangen is?

Lees her en der dat je met de originele achterkant ook al uit moet kijken als je hem in een glas water dunkt, omdat in sommige gevallen de lijm loslaat als de telefoon heel erg heet wordt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semvgelooven
04-09 mijn XZ terug gekregen, nergens een brief waarin stond welke onderdelen vervangen waren. Ik kon dit ook nergens opvragen. Een medewerker van Dynafix kon me vertellen dat de camera module en de achterkant van mijn XZ vervangen waren.

Eenmaal pakketje ontvangen en geopend even de telefoon gecontroleerd. Achterkant zaten krassen op, deze was dus niet 'vervangen'. Misschien is het een refurbished achterkant. Daarna even de werking van de camera gecontroleerd en het zwarte vlekje was inderdaad verdwenen.

Waar ik minder blij van werd zijn de vlokjes stof en een haartje nabij de lens, ik zie ze gelukkig niet op de foto's/video's die ik maak, maar de gedachte dat ze later voor problemen zouden kunnen zorgen vind ik minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Zijn dat stof en dat haartje zo duidelijk zichtbaar dan? Ik heb net even snel gekeken bij mij, maar zag geloof ik niets. Vond wel de camera ontzettend korrelig in beeld. Maar dat kan ook aan een instelling/het licht/oid liggen.

[ Voor 60% gewijzigd door Jorgen op 09-09-2013 22:55 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Mijn toestel heeft sinds 17 augustus (teruggebracht met waterschade) nog geen enkele statusupdate. Duurt wel lang voor een "reparatie" waarbij ik gewoon een gloednieuw toestel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semvgelooven
Jorgen schreef op maandag 09 september 2013 @ 22:55:
Zijn dat stof en dat haartje zo duidelijk zichtbaar dan? Ik heb net even snel gekeken bij mij, maar zag geloof ik niets. Vond wel de camera ontzettend korrelig in beeld. Maar dat kan ook aan een instelling/het licht/oid liggen.
Het haartje en de stofdeeltjes zijn zichtbaar door de lens als ik naar de achterkant van de Xperia Z kijk. Voorheen zat hier niets van stof of haar. De camera is inderdaad niet zo goed als Sony beweert. Foto's bij veel licht buiten zijn goed voor een mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk te horen gekregen van Sony chat support dat de onderdelen binnen zijn gekomen bij teleplan en mijn toestel nu word gerepareerd. Dus hopenlijk van de week of volgende week mijn telefoon weer terug na bijna drie maanden gewacht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:41
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:11:
Ik heb eindelijk te horen gekregen van Sony chat support dat de onderdelen binnen zijn gekomen bij teleplan en mijn toestel nu word gerepareerd. Dus hopenlijk van de week of volgende week mijn telefoon weer terug na bijna drie maanden gewacht te hebben.
Ja, ik kreeg net van T-Mobile te horen dat er vertraging is in het repareren van de Xperia Z. Als de reparatie niet klaar is binnen de reparatietermijn dan wordt er contact met mij opgenomen. Geen idee wat de reparatietermijn is dus dat heb ik gelijk gevraagd op het forum. Even afwachten op hun reactie. De mijne is 30 augustus ontvangen in reparatiecentrum maar verder nog geen statusverandering. Even afwachten nog dus.

Edit: reparatietermijn is 14 kalenderdagen. Dat is vandaag dus. Ze nemen contact op met teleplan met hoe nu verder en dan word er contact met mij opgenomen.

[ Voor 9% gewijzigd door maukoo op 10-09-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb respect voor jou geduld. 3 maanden voor een nieuw toestel. Dat zou ik bijna een onrechtmatige termijnoverschrijding noemen, klaar voor een forse claim wegens nalatigheid

Verwijderd

maukoo schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:20:
[...]

Ja, ik kreeg net van T-Mobile te horen dat er vertraging is in het repareren van de Xperia Z. Als de reparatie niet klaar is binnen de reparatietermijn dan wordt er contact met mij opgenomen. Geen idee wat de reparatietermijn is dus dat heb ik gelijk gevraagd op het forum. Even afwachten op hun reactie. De mijne is 30 augustus ontvangen in reparatiecentrum maar verder nog geen statusverandering. Even afwachten nog dus.

Edit: reparatietermijn is 14 kalenderdagen. Dat is vandaag dus. Ze nemen contact op met teleplan met hoe nu verder en dan word er contact met mij opgenomen.
Dan kan ik je alvast meedelen dat hun antwoord is dat ze nog op onderdelen aan het wachten zijn.
Ik heb mijn telefoon via belsimpel gekocht, maar ik heb mijn toestel via een lokale telefoon winkel laten verzenden. Als ik mijn toestel via belsimpel had laten verzenden dan had belsimpel mij ook al een ander nieuw toestel kunnen geven want dan had ik via hun garantie voorwaarden gehandelt. Maar nu moest ik maar geduld hebben.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:18
Stpan schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 06:57:
Mijn toestel heeft sinds 17 augustus (teruggebracht met waterschade) nog geen enkele statusupdate. Duurt wel lang voor een "reparatie" waarbij ik gewoon een gloednieuw toestel verwacht.
Precies hetzelfde hier. Na precies 30 dagen, kreeg ik een belletje dat er een nieuw toestel bij de Vodafone winkel lag :)

• Tjaah
inmiddels telefoon dik 3 maanden kwijt... rest van het verhaal is hier boven terug te lezen. Nu van 4launch, (waar ik de telefoon heb gekocht) bericht gekregen dat zijn hem terug hebben. Nu wachten ze mijn betaling af... :| klant support zou zijn als ze hem direct opsturen en dan verwachten dat ik betaal...

Ze hebben een compensatie op gesteld voor eerst een cat. 4 micro sd kaartje van een 10tje... Hier werd ik niet heel blij van en dat als ze een compensatie zochten ze eerst maar eens zsm moesten regelen dat die telefoon terug kwam. Leuke compensatie zou evt een hoesje/bescherming zijn.

3 maanden voor reparatie vind ik echt niet normaal. Ik werk zelf ook bij een bedrijf waar we een product ontwikkelen en assembleren. Als een product terug komt voor RMA zorgen we dat er of zsm een tijdelijke vervanger is ofwel dat deze zsm gerepareerd wordt. "alles voor de klant"

Is er iemand die enig idee heeft hoe dat wettelijk geregeld is? Zeer ontevreden over de service van beide partijen... ze wijzen naar elkaar maar er gebeurt niets... mij zijn ze iig als toekomstige klant kwijt.

m'n reserve telefoontje heeft het inmiddels ook begeven wat allemaal niet zo handig is...

hoor graag wat suggesties...

MVG

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Ik ben met mijn Xperia Z (Hi Lease) vanaf het begin niet goed te verstaan. Het geluid is erg 'blikkerig' geven anderen aan. Ik krijg ook vaak de 'sorry, wat zei je?'-vraag. Ook de vrouw van de klantenservice van Hi gaf dit aan. Getest met mijn 4 jaar oude €65,- Nokia, en die vindt iedereen veel duidelijker klinken. De Xperia Z is geupdate etc, maar niks helpt.

Vanmiddag wordt 'ie opgehaald onder garantie, ik ben benieuwd!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
Vreemd hoor, mijn telefoon ligt met een spontane barst bijna drie weken bij Teleplan. Ik heb de medewerker van The Phonehouse waar ik hem heb ingeleverd gevraagd om na te bellen waarom de status al zo lang op 'Diagnose gesteld' staat.
Hij belde me terug en vertelde me dat men bij Sony niet blij was met de quotes uit dit topic die ik had meegestuurd. Vanwege de uitspraken van een medewerker moesten ze nu wel onder garantie repareren maar dat was niet het beleid en men was op z'n zachtst gezegd 'niet blij' met uitlatingen dat het een onderkend probleem was.

Ik lijk dus geluk te hebben qua reparatie maar wat Sony aan deze medewerker vertelde komt niet overeen met wat ik hier tot nu toe gelezen heb over het beleid tov spontane barsten.

Verwijderd

Mijn Xperia Z is op 16 augustus opgehaald via Vodafone door iemand van Dynafix, Hierna is de telefoon op de 29ste naar teleplan verstuurd, zonder dat ik ook maar een mailtje heb gekregen. Dit heb ik zelf via dit forum uitgedokterd. Ik vind het een zeer slechte zaak van Dynafix, dat ze de klanten niet op de hoogte houden van het reparatieproces. Nu staat al sinds de 29ste 'versturen naar servicecentrum' bij Teleplan. Weet iemand wat dit inhoud? Of is mijn telefoon weer doorgestuurd naar Sony ?
Alvast Bedankt

Edit*

Ik heb nu via de vodafone site me status opgevraagd en daar staat Logistiek - Afstand gedaan; product blijft bij repair center . Wat houdt dit in godsnaam in, heb Google al geraadpleegd maar word er niet meer duidelijker van

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2013 19:26 ]

• DutchManticore
pinominie schreef op donderdag 12 september 2013 @ 16:53:
Vreemd hoor, mijn telefoon ligt met een spontane barst bijna drie weken bij Teleplan. Ik heb de medewerker van The Phonehouse waar ik hem heb ingeleverd gevraagd om na te bellen waarom de status al zo lang op 'Diagnose gesteld' staat.
Hij belde me terug en vertelde me dat men bij Sony niet blij was met de quotes uit dit topic die ik had meegestuurd. Vanwege de uitspraken van een medewerker moesten ze nu wel onder garantie repareren maar dat was niet het beleid en men was op z'n zachtst gezegd 'niet blij' met uitlatingen dat het een onderkend probleem was.

Ik lijk dus geluk te hebben qua reparatie maar wat Sony aan deze medewerker vertelde komt niet overeen met wat ik hier tot nu toe gelezen heb over het beleid tov spontane barsten.
Dit is zo schandalig dat ik je eigenlijk wil vragen één en ander te concretiseren en te 'bewijzen'.
Een groot bedrijf dat boos is op een klant, en zelfs niet wil helpen, omdat die klant ontevreden is en dit publiekelijk kenbaar maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal ben ik niet zo van dit soort dingen, maar in dit geval ook maar even m'n ervaringen met de Xperia Z delen, misschien heeft iemand er wat aan..

zelfde probleem als meerderen, klepjes dicht, toch water in de lens en een telefoon die niets meer deed. hoofdtelefoon indicator was twee maanden daarvoor al roze, de rest nog wit.

gechat met Sony: nee kunnen we echt niets voor u doen, roze betekent water en dan mag het toestel niet gerepareerd worden. succes ermee.

dan maar besloten naar de t-mobile winkel te gaan en doen alsof ik gek was. "hij doet t niet", heeft u iets geks gedaan? nee hoor, hij doet gewoon ineens niks meer.

telefoon opgestuurd naar dynafix en een paar dagen later doorgestuurd. vier weken later de status " afstand gedaan" en twee dagen later een telefoontje van t-mobile dat ik een nieuwe kreeg. omdat het te lang ging duren anders.weer twee dagen later een nieuwe telefoon in huis.

eind goed al goed, voor mij dan, misschien kan iemand er wat mee, in elk geval even lekker de frustratie met dit product en vooral de service van Sony van me afgeschreven, itt tot de service van t-mobile, die was top..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
Je kan je telefoon best altijd opsturen. Er valt meer onder garantie dan gezegd wordt door de meeste medewerkers. De servicecentra zijn echt wel best goed (Teleplan voor NL, Sony Alsace Tec voor België) en doen het véél beter dan Dynafix van weleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

AmbroosV schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:29:
Je kan je telefoon best altijd opsturen. Er valt meer onder garantie dan gezegd wordt door de meeste medewerkers. De servicecentra zijn echt wel best goed (Teleplan voor NL, Sony Alsace Tec voor België) en doen het véél beter dan Dynafix van weleer.
Grapje zeker? Ik heb nog nooit maar dan echt nog nooit te maken gehad met zulke incompetentie als wat Teleplan laat zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vijf dagen na mijn telefoon drie maanden kwijt geweest voor reparatie. Ik kreeg net een telefoontje van Solid Vision dat mijn telefoon bij hun was aangekomen en gelijk naar de lokale telefoon winkel verstuurd zou worden. Het wachten is dus op aankomende maandag of hij echt binnen komt want de status bij Teleplan zowel bij Solid Vision is nog steeds niet veranderd.

Telefoon is voor garantie gerepareerd maar ze konden een specifiek onderdeel niet krijgen daarom duurde de reparatie zolang is mij verteld. Compensatie van de lange wachttijd kun je nergens mee terecht is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Verwijderd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 00:13:
Normaal ben ik niet zo van dit soort dingen, maar in dit geval ook maar even m'n ervaringen met de Xperia Z delen, misschien heeft iemand er wat aan..

zelfde probleem als meerderen, klepjes dicht, toch water in de lens en een telefoon die niets meer deed. hoofdtelefoon indicator was twee maanden daarvoor al roze, de rest nog wit.

gechat met Sony: nee kunnen we echt niets voor u doen, roze betekent water en dan mag het toestel niet gerepareerd worden. succes ermee.

dan maar besloten naar de t-mobile winkel te gaan en doen alsof ik gek was. "hij doet t niet", heeft u iets geks gedaan? nee hoor, hij doet gewoon ineens niks meer.

telefoon opgestuurd naar dynafix en een paar dagen later doorgestuurd. vier weken later de status " afstand gedaan" en twee dagen later een telefoontje van t-mobile dat ik een nieuwe kreeg. omdat het te lang ging duren anders.weer twee dagen later een nieuwe telefoon in huis.

eind goed al goed, voor mij dan, misschien kan iemand er wat mee, in elk geval even lekker de frustratie met dit product en vooral de service van Sony van me afgeschreven, itt tot de service van t-mobile, die was top..
Je bent nu de 2e op dit forum die een nieuw toestel heeft gekregen, dus dat klinkt hoopvol.
Mijn toestel is nog altijd 'in reperatie' als ik Mijn Coolblue raadpleeg. Morgen maar eens bellen of ik de echte status bij Dynafix of Teleplan kan opvragen.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste