Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:06
Stpan schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 14:26:
[...]

Je bent nu de 2e op dit forum die een nieuw toestel heeft gekregen, dus dat klinkt hoopvol.
Mijn toestel is nog altijd 'in reperatie' als ik Mijn Coolblue raadpleeg. Morgen maar eens bellen of ik de echte status bij Dynafix of Teleplan kan opvragen.
Tip: probeer op e-repair.nl je imei in te voeren. Misschien kun je dan je status zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
Via t-mobile telefoon laten repareren. Ging naar dynafix... 7 weken moeten wachten, waar 2 was afgesproken. Ook nauwlijks contact van Dynafix. In de brief stond dat de mainboard vervangen is (wat klopt, nieuw imei-nummer). Echter is het glas voor en achter ook vervangen. (was een auto over mijn telefoon gereden... en dat valt niet onder de IPX 57 normering volgens mij ;) )

Wat ik wel humor vond, is dat ze de oude screenprotector die ik er zelf had opgeplakt, weer opgeplakt hebben.... inclusief de bubbels van de vuiltjes blijkbaar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
Dynafix stuurt je telefoon gewoon door naar Teleplan, in Nederland gaan alle Xperia's altijd naar Teleplan. (Tenzij je een afzonderlijke verzekering aankoopt en je toestel via die verzekering laat repareren!)

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 18:15
Heeft er iemand ervaring met waterschade, waarbij de indicators NIET roze zijn gekleurd? Mijn klepjes waren dus goed dicht, maar heb vocht achter de cameralens en achter m'n scherm.

Iemand een idee of deze waterschade wel onder de garantie valt?

Signature

• AmbroosV
DjRik schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 09:37:
Heeft er iemand ervaring met waterschade, waarbij de indicators NIET roze zijn gekleurd? Mijn klepjes waren dus goed dicht, maar heb vocht achter de cameralens en achter m'n scherm.

Iemand een idee of deze waterschade wel onder de garantie valt?
Jup.

Er valt meer onder garantie dan de meeste mensen denken. Gewoon opsturen en zien wat het wordt! Kans is groot dat ze 'm repareren.

Verwijderd

heb inmiddels toch de xperia z aangeschaft. Wat een heerlijk toestel is dit zeg!
Heb altijd iphones gehad en wou een keertje wat anders.
Enige probleempje waar ik tegen aanloop is dat mijn muziek 2x in de walkman app staat om de 1 of andere reden. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

• AmbroosV
Als hij er tweemaal instaat wil het ook wel zeggen dat hij twee keer op je telefoon staat... Ik heb nog nooit van het probleem gehoord anders.

Verwijderd

nog niets gehoord maar op teleplan staat F2 - Schade door onjuist gebruik.
En dan te bedenken dat alleen de poort van waar de oplader in moet stuk is, zit verder nog geen krasje of niks op, en nooit problemen gehad met de werking van de xperia z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 12:19
Hmm, bij mij staat bij omschrijving klacht bij Teleplan 'Volume too low'. Terwijl ik hem met de klacht dat de volumeknop het niet doet heb opgestuurd naar Dynafix. Heeft iemand anders dit ook?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
ook ik heb een nieuw toestel gekregen.
telefoon deed ook niks meer, opgestuurd naar dynafix en teleplan.
Duurde langer dan 4 weken dus ik kreeg een nieuw toestel van T-mobile.

nieuwe xperia Z heb ik verkocht, scherm viel me tegen en tevens de camera.

nu maar wachten op de Nexus 5 / LG G2

Al met al, The best of Sony in a smartphone........ (viel mij dus hard tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk, net een belletje gekregen van de lokale telefoon winkel dat mijn toestel binnen gekomen was vanuit het reparatie centrum. Vanmiddag na het werk maar even ophalen.

Op 1 dag na drie maanden gewacht.

Verwijderd

Eind goed al goed, na 1 maand en 2 dagen, eindelijk goed nieuws. Heb van dynafix een nieuw toestel gekregen!

Verwijderd

Ik heb de telefoon nu net een week, toen ik gisteravond de oplader erin deed gebeurde er niets. Dacht er niets van omdat de batterij helemaal leeg was, maar hij gaat nu ook niet aan en reageert ook niet op een usb kabel aan de computer. Heb verschillende kabels, opladers en computers geprobeerd, maar no dice. Ik heb even gegoogled en zag dat ze in VK dan gewoon een nieuwe krijgen, maar zag hier in het topic gedoe daarover. Er is absoluut geen zichtbare schade aan de port en ik heb nog niet kunnen proberen of hij met een dock wel oplaadt, omdat ik geen dock heb.

Wat raden jullie aan? Heb er op het moment een custom ROM op staan en de telefoon staat ook als unlocked aangevinkt bij Sony. Wil hem in ieder geval terugzetten naar stock voor ik hem inlever, maar als ze hem niet kosteloos gaan repareren heb ik liever niet dat een of andere nitwit bij Dynafix mijn achterkant verkeerd teruglijmt, dus dan laat ik het gewoon zo.

Verwijderd

Als het goed is Vrijdag mijn telefoon terug, op de servicebon staat:

Aan jouw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Toestel extern gerepareerd
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd.

Dus mag er vanuit gaan dat mijn toestel weer heel is.

Verwijderd

En gehoord of het geld gaat kosten?

Verwijderd

geen kosten.

Verwijderd

Mooi, heb een dock besteld, haal mijn bestanden eraf, terug naar stock en dan maar hopen dat het snel gaat en vooral dat het goed gaat. Telefoon is amper een week oud, dus heb stille hoop dat ik een nieuwe krijg... :X

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:06
NL_Scratch schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:55:
ook ik heb een nieuw toestel gekregen.
telefoon deed ook niks meer, opgestuurd naar dynafix en teleplan.
Duurde langer dan 4 weken dus ik kreeg een nieuw toestel van T-mobile.

nieuwe xperia Z heb ik verkocht, scherm viel me tegen en tevens de camera.

nu maar wachten op de Nexus 5 / LG G2

Al met al, The best of Sony in a smartphone........ (viel mij dus hard tegen)
ook over nagedacht, maar net een kleine dus wel even een smartphone 'nodig' om fotootjes te ontvangen en versturen naar opa's en oma's etc. Zal nu idd tweedehands wel wat minder opbrengen. :P

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:41
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:46:
Mooi, heb een dock besteld, haal mijn bestanden eraf, terug naar stock en dan maar hopen dat het snel gaat en vooral dat het goed gaat. Telefoon is amper een week oud, dus heb stille hoop dat ik een nieuwe krijg... :X
De dock is alleen bedoeld voor het opladen van je telefoon. Dit gaat namelijk via de twee metalen plaatjes aan de zijkant van de Xperia.

Verwijderd

E-Hoog schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:16:
[...]

De dock is alleen bedoeld voor het opladen van je telefoon. Dit gaat namelijk via de twee metalen plaatjes aan de zijkant van de Xperia.
Weet ik, maar hiermee kom ik terug naar stock en hoef eigenlijk alleen mijn WhatsApp geschiedenis over te zetten, dus dat gaat via Dropbox.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2013 16:47 . Reden: link ]

Verwijderd

Jezus als ik lees hoe lang die reparatie's duren. Maandje of meer. Zo lang kan ik echt niet zonder mobiel hoor haha.

• E-Hoog
Verwijderd schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:45:
[...]

Weet ik, maar hiermee kom ik terug naar stock en hoef eigenlijk alleen mijn WhatsApp geschiedenis over te zetten, dus dat gaat via Dropbox.
Ok, mooi :-). Ik wilde je voor een potentiële teleurstelling behoeden.

Overigens is het dock superrelaxed. Aan de ene kant veel geld voor wat plastic, maar aan de andere kant is het wel een superfijn ding. Niet meer pielen met de klepjes. Samen met de SBH20 Bluetooth-unit hoef ik die klepjes nu nooit meer open te maken.

Nog wat anders trouwens. Ik had last van het probleem dat de SD-kaart iedere keer werd ontkoppeld. Moet je voor de grap eens zoeken op "Xperia Z SD card problem" en je ziet waar ik het over heb. Mochten meer mensen daar problemen mee hebben, deze methode werkte uiteindelijk bij mij: http://forums.androidcent...emoved-4.html#post2639841

Verwijderd

Volgens mij laat ik hem straks in het doosje zitten en koop gewoon een Nexus 5. Heb nu een "oude" S3 te leen, dus dat is niet zo'n punt.

Verwijderd

een opaadstation voor de xperia z, houd dat in dat je zonder de usb aansluiting je telefoon op kan laden?

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:51
En het radio-nieuws besteed ook al aandacht aan de bemiddeling van de Consumentenbond:
Opvallend veel klachten over Sony Xperia Z smartphone
Hopelijk zal ik nooit de garantievoorwaarden van Sony moeten aanspreken voor mijn Xperia ZL, dat in Nederland uitsluitend via import verkrijgbaar is...

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
cavisser, jep. Dan laadt hij op via die twee metaalpunten die vrij dicht naast je micro-sd-slot zitten. Maar ik ook veel gebruik van

Verwijderd

Fotogravinnetje schreef op donderdag 19 september 2013 @ 19:22:
cavisser, jep. Dan laadt hij op via die twee metaalpunten die vrij dicht naast je micro-sd-slot zitten. Maar ik ook veel gebruik van
dank je, omdat de gegevens op http://teleplan.e-repair.nl/ en de service bon van dynalogic elkaar tegen spreken ben ik er niet helemaal zeker van of mijn toestel wel heel terug komt, maar kan ik dus nog een opaadstation aanschaffen..

• seapip
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 15:23
Mijn Xperia Z is ook al een tijdje op "teleplan vakantie" sinds 19 september >.>

Gelukkig valt hij wel onder de garantie, er zaten wat dod epixels op het scherm en de achterkant liet los en ook is er een vocht indicator roze en daar nog bovenop zitten er vlekken op mijn camera lens wat een bug blijkt te zijn met de eerste batch...

Dus tja tis een kwestie van wachten tot ze de onderdelen binnen hebben om hem te repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik heb inmiddels ook bevestiging gekregen dat mijn met water volgelopen Xperia Z wordt omgeruild voor een nieuw exemplaar.

Positief punt tot nu toe is dat alle gevallen van waterschade die ik online tegenkom, binnen de garantie zijn omgeruild. Klopt ook met het Nederlands consumentenrecht, dat wanneer je binnen 6 maanden niet op de verwachte functionaliteit kunt bouwen waarmee geadverteerd wordt, dat de bewijslast bij de verkoper ligt. (deugdelijk product)

Die barsten en usb-problemen heb ik zelf aan den lijve niet ondervonden. Maar als ik hierboven teruglees, gaat het allemaal erg langzaam, maar niet onredelijk ofzo.

Ik vond destijds de waterschade afhdelingen van iPhone pas oneerlijk en dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Laatst online: 13-09 16:43
pheppy schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:47:
[...]

Het lijkt erop dat ik moet rectificeren wat betreft de waterdichtheid van mijn klepjes. Het lijkt er op dat de klepjes wel dicht zaten bij mij maar toch niet gelekt hebben. Naar aanleiding van mijn vorige post (al reactie op MadMan) ben ik mijn apparaat nog eens goed gaan bestudering. En toen vond ik een heel klein barstje in de zijkant, precies in het stukje waar die oplader connectoren zitten (vlak naast de sd-klep dus). Dat is ongetwijfeld het zwakste punt van de glazen zijkant want de connectoren laten daar maar een klein randje over. Mijn XZ is nooit echt gevallen, maar kan best een keer een stootje precies op dit zwakste punt hebben gehad. Aangezien bij het filmen onder water dit de onderkant van het toestel is kan het water vervolgens best van binnenuit naar de klepjes gelopen zijn. Ondanks dat ik inderdaad de klepjes nog netjes aangedrukt had, zullen daarmee de beide indicatoren lichtroze zijn geworden.. Ben bang dat dit geen gevalletje fabrieks garantie gaat worden. De vakantie was al niet goedkoop maar zou zo wel eens heel duur kunnen worden. ;(
Dat barstje in de zijkant is nauwelijks te zien. Is ook niet groter dat een flinke milimeter. Zeker omdat ik normaal vooral de voorkant en soms de achterkant bekijk. Ik raad aan ivm waterdichtheid regelmatig je XZ goed te bestuderen, inclusief de zijkant.
Ik heb na mijn vakantie mijn XZ ter reparatie bij T-Mobile aangeboden. Doordat de waterschade via een (welliswaar heel klein) barstje binnen was gekomen had ik niet zoveel hoop op een garantieregeling. De barst zat er niet in toen ik de telefoon kreeg. Aan de andere kant hij was ook nog nooit gevallen.
In elk geval moest ik een week of 5 wachten zonder bericht. Maar toen werd ik gebeld door T-Mobile dat het apparaat niet meer gemaakt kon worden en dat ik onder garantie een nieuwe zou krijgen.
Afgaande op andere reacties op dit forum knijp ik in mijn handjes. Zeker nu ik mijn nieuwe aparaat in daadwerkelijk in mijn broekzak heb zitten. Ik wens in ieder geval iedereen een dergelijke coulance toe. Ik ben in elk geval een heel tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn xperia z is terug, op bon staat: Aan jouw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- Toestel extern gerepareerd
De uitgevoerde reparatie is middels een algehele test gecontroleerd

Maar helaas toestel is nog steeds stuk, alleen het pinnetje wat in de lader zat is er uit gehaald, maar helaas niet in het toestel aanwezig, dus hij laad nog niet op, en is helemaal leeg. mooie boel.
Hier dus geen tevreden klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damm wat een slechte service cavisser zou meteen een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Ik heb ook lost van een loslatende achterplaat, omdat ik geen zin had om weken cq maanden te wachten heb ik hem opgestuurd naar Anyfix om de achterplaat te laten fixen, volgende week krijg ik hem terug. Hopen dat het dan opgelost is. Er is bij mij daardoor wel wat vocht naar binnen gekomen, en de indicator van de headphone is daardoor roze, maar toestel werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duurde in het dock ook een half uur voor iets gebeurde, maar kennelijk moest hij even "ge-jumpstart" worden want hij doet het nu ook weer met usb. Terwijl hij voor het dock na 20 uur aan de usb geen teken van leven vertoonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-09 10:06
Morgen krijg ik een nieuwe Z van t-mobile. Zien of deze vrij blijft van de achterkant kwaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Aangezien hier toch wat mensen met meer juridische kennis dan ik zitten, even het volgende:

Mijn Xperia Z heeft waterschade opgelopen tijdens vakantie.
Xperia Z én de micro-SD volledig naar de maan.
Coolblue/Sony sturen mij binnen de garantie een nieuw toestel.
De reisverzekering wil mij geen nieuwe micro-SD vergoeden en zegt dat ik Coolblue of Sony aansprakelijk moet stellen voor de geleden schade.

Werkt het zo? Niet dat ik heel veel pijn en moeite ga doen om 2 tientjes van Sony of Coolblue los te peuteren, maar als het enigszins kans maakt wil ik er wel een kleine brief aan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Een microSD is niet waterdicht, daar zou ik niet moeilijk over doen. Kost ook niet veel hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Nee, maar mijn Xperia Z waar die in zat had waterdicht moeten zijn. En misschien dat 2 tientjes niet veel is op een totaal van 500 euro wat het toestel nu waard is. Maar het gaat om het principe. Ik betaal een x-bedrag voor een reisverzekering, en ik betaal nog groter bedrag voor een telefoon met een IP-57 certificering. Dan geloof ik niet dat ik zelf voor de kosten moet opdraaien van een kapotte micro-SD kaart.

Enige vraag die openstaat is hoeveel moeite ik ervoor wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
AmbroosV schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:36:
Een microSD is niet waterdicht, daar zou ik niet moeilijk over doen. Kost ook niet veel hé.
Dat klopt, maar juridisch gezien is het vervolgschade wat je wel kunt verhalen. Of het lukt zonder erg veel rompslomp is een tweede.

Net als je na een auto ongeluk niet alleen de autoschade kunt verhalen, maar ook gederfde inkomsten, je telefoon die daarbij beschadigd is geraakt etc.

Maar meestal pakt de verzekering dit op en zegt niet van doe het zelf maar.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Mijn Xperia Z is 3 Sept. binnengekomen bij Dynafix en toen werd er gezegd dat ie binnen 10 werkdagen gemaakt zou worden. Inmiddels al vanaf 10 sept 'in behandeling'. Zou bellen naar Dynafix nut hebben? Iemand ervaring mee?

Inmiddels gebeld, kreeg een mannetje die alleen de statusupdate van de website zat voor te lezen. Telefoon kan nog goed 3 tot 5 weken, dus totaal ongeveer 8 weken in reparatie zijn. Is toch niet normaal...

[ Voor 32% gewijzigd door Thenotorious op 23-09-2013 16:16 ]

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Kees_frl schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:47:
[...]

Dat klopt, maar juridisch gezien is het vervolgschade wat je wel kunt verhalen. Of het lukt zonder erg veel rompslomp is een tweede.

Net als je na een auto ongeluk niet alleen de autoschade kunt verhalen, maar ook gederfde inkomsten, je telefoon die daarbij beschadigd is geraakt etc.

Maar meestal pakt de verzekering dit op en zegt niet van doe het zelf maar.
Thanks, maar dit is natuurlijk geen ongeluk. Maar een defect apparaat dat niet deed wat de kenmerken van het toestel beloofden.

Overigens krijg ik een gereviseerd toestel waarbij ik, letterlijke tekst "Natuurlijk kunt u er van op aan dat de waterdichtheid van het toestel behouden blijft."

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:07
Mijn Xperia Z is net weer afgeleverd door Smartcare. Het probleem is dat ik in het doosje van het leentoestel de 'simcardtray' heb laten zitten. Dus dat kleine zwarte plastic ding waar de sim op moet voordat je hem in het toestel schuift. Iemand een idee waar ik (naast Smartcare bellen, maar daar heb ik geen vertrouwen in) zo'n ding haal (ik zie alleen maar prijzen van >€ 10,-!)

[ Voor 5% gewijzigd door jwstoop op 24-09-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
jwstoop schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:32:
Dus dat kleine zwarte plastic ding waar de sim op moet voordat je hem in het toestel schuift. Iemand een idee waar ik (naast Smartcare bellen, maar daar heb ik geen vertrouwen in) zo'n ding haal (ik zie alleen maar prijzen van >€ 10,-!)
http://stellatech.com/son...n-halter,a,de,814880.html

Ik denk dat dat hem is. Stellatech is overigens een betrouwbare website heb zelf al een paar onderdelen daar besteld, snelle levering.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:07
out of stock, helaas! Dus die snelle levering zit er niet in

• Thenotorious
jwstoop schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:52:
Aha helaas, Ebay misschien?

Im notorious

Verwijderd

jwstoop schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 09:52:
Probeer deze site. Heb ik hem ook besteld:

http://rounded.com

Vorige week woensdag besteld en vrijdag binnen.

Groeten Mick

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Mijne is weer afgeleverd, voor 35,- heeft Anyfix de backcover weer vastgezet. Binnen een week terug :-)
Hopen dat het nu goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-08 21:20
Na ruim een maand nadenken over de spontane barst in mijn scherm heeft men besloten dat ik voor de huidige waarde een andere telefoon uit mag zoeken. Helaas viel de communicatie van The PhoneHouse tijdens dit proces me erg tegen. Ga nu toch maar voor een ander merk want ik heb er geen goed gevoel aan over gehouden. Ik heb nog wel een ongebruikte dock liggen voor EUR 15,- voor een eventuele geinteresseerde.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Ook ik heb na veel gedoe een nieuw toestel mogen ophalen, deze vertoont na 1 dag wederom een lichte bolling aan de achterkant......

Ik ben benieuwd of dit doorzet , ook valt mij op dat het hele toestel niet helemaal recht is (lijkt getordeerd), wanneer ik het toestel op een glasplaat leg (die helemaal recht is) kan je het toestel laten wiebelen (net als een tafel die op een ongelijke vloer staat).

Kunnen jullie dat ook eens testen, het lijkt me niet vreemd dat de glasplaat loslaat of dat er een scheur ontstaat in de digitizer als het chasis op zichzelf al krom is.....

• E-Hoog
Ik heb hier even getest en die van mij is gewoon recht. Dat is wel slecht, dat hij krom is...

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-09 18:31
Jur schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:29:
Ook ik heb na veel gedoe een nieuw toestel mogen ophalen, deze vertoont na 1 dag wederom een lichte bolling aan de achterkant......

Ik ben benieuwd of dit doorzet , ook valt mij op dat het hele toestel niet helemaal recht is (lijkt getordeerd), wanneer ik het toestel op een glasplaat leg (die helemaal recht is) kan je het toestel laten wiebelen (net als een tafel die op een ongelijke vloer staat).

Kunnen jullie dat ook eens testen, het lijkt me niet vreemd dat de glasplaat loslaat of dat er een scheur ontstaat in de digitizer als het chasis op zichzelf al krom is.....
Dat hoort echt niet. Die van mij is na ruim een half jaar nog kaarsrecht en ligt dus gewoon plat op een tafel, aan beide kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunvdb
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 20:52
Het bovenstaande heeft mijn XZ ook een beetje, volgens mij is dat de oorzaak dat de achterplaat bij de camera loslaat. Aan de kant van de knoppen kan ik de telefoon een heel klein beetje indrukken als ik 'm op tafel leg. Ik ben bang dat ze bij de garantie alleen de achterkant vervangen en dat het gewoon weer gebeurt.

Veel moeite met het laten opsturen van de telefoon. Eerst naar The Phone house geweest, die zeggen dat ze de Xperia Z niet kunnen laten maken omdat precies die telefoon naar het buitenland moet. Ik bel met Sony, die zeggen dat ik ook naar BelCompany kan en die sturen me vervolgens weer naar The Phone house. Bij The Phone house spreek ik dezelfde persoon en ik laat weten dat ik er inmiddels meer vanaf weet en ineens kunnen ze de telefoon wel voor me opsturen.
Dynafix schijnt niet goed te zijn lees ik hier, en de telefoon komt bij Typhone vandaan. Typhone stuurt de telefoon naar Dynafix daarom neem ik geen contact met hen op.
Maar wat moet ik doen wil ik een nieuw chassis + achterplaat?

Edit: Tyhpone helpt me gelukkig wat verder, ik heb het telefoonnummer van Dynafix. Maar is het verstandig hem daarnaartoe te sturen? Ik twijfel na het lezen van dit forum over hoe ze m daar repareren.

[ Voor 9% gewijzigd door teunvdb op 01-10-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
teunvdb schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:35:
Het bovenstaande heeft mijn XZ ook een beetje, volgens mij is dat de oorzaak dat de achterplaat bij de camera loslaat. Aan de kant van de knoppen kan ik de telefoon een heel klein beetje indrukken als ik 'm op tafel leg. Ik ben bang dat ze bij de garantie alleen de achterkant vervangen en dat het gewoon weer gebeurt.

Veel moeite met het laten opsturen van de telefoon. Eerst naar The Phone house geweest, die zeggen dat ze de Xperia Z niet kunnen laten maken omdat precies die telefoon naar het buitenland moet. Ik bel met Sony, die zeggen dat ik ook naar BelCompany kan en die sturen me vervolgens weer naar The Phone house. Bij The Phone house spreek ik dezelfde persoon en ik laat weten dat ik er inmiddels meer vanaf weet en ineens kunnen ze de telefoon wel voor me opsturen.
Dynafix schijnt niet goed te zijn lees ik hier, en de telefoon komt bij Typhone vandaan. Typhone stuurt de telefoon naar Dynafix daarom neem ik geen contact met hen op.
Maar wat moet ik doen wil ik een nieuw chassis + achterplaat?

Edit: Tyhpone helpt me gelukkig wat verder, ik heb het telefoonnummer van Dynafix. Maar is het verstandig hem daarnaartoe te sturen? Ik twijfel na het lezen van dit forum over hoe ze m daar repareren.
Het is ben ik bang de enige oplossing voor je aangezien je niet rechtstreeks naar Sony kan opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dynafix mag geen telefoons van Sony meer repareren, ze sturen ze daar altijd door naar of Teleplan of Sony Alsace Tec, en beide bedrijven zijn certified, hebben de juiste informatie en onderdelen en doen het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunvdb
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 20:52
Super, dan kom ik er verder wel uit. Bedankt voor je snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ !!!!!!!!! Er is heel goed nieuws voor mensen die klachten hebben over de Xperia Z!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_

De Consumentenbond heeft binnen zeer korte tijd meer dan 50 klachten over de xperia Z binnengekregen, de Consumentenbond heeft vervolgens contact opgenomen met Sony Mobile. Sony geeft aan dat het in zeldzame gevallen (yeah right!) voorkomt en ze het per geval bekijken.

http://www.consumentenbon...sony-xperia-z-smartphone/

Na enig onderzoek en een telefoontje met Sony Xperia Care blijkt dat Sony Mobile door Becker&Partner de telefoongesprekken, chat en e-mails (niet of veel te laat) laat beantwoorden. Oftewel, als er 1 e-mail, chat of telefoon via sonymobile.com gemeld wordt, komt deze melding niet bij Sony Mobile, maar bij een outsourcebedrijf in Duitsland! Niet vreemd dus dat het nooit een bekend probleem bij Sony zal worden als je de klacht enkel bij een incapabel outsourcebedrijf je klacht neerlegt.

Kosteloze reparatie
Om te voorkomen dat consumenten van het kastje naar de muur worden gestuurd door de verkopers en Sony, vraagt de Consumentenbond nu namens de groep gedupeerden aan Sony om kosteloze reparatie op grond van de door Sony geboden garantie. Consumenten die hun problemen met de Sony Xperia Z nog niet bij de Consumentenbond hebben gemeld, kunnen dat alsnog doen via alarm@consumentenbond.nl.

Update 25 september 2013
Sony heeft laten weten dat zij de problemen met de Sony Xperia Z smartphone wil oplossen van de mensen die zich hiermee bij de Consumentenbond hebben gemeld.

De Consumentenbond vindt dit een positieve stap en heeft maandag 24 september de bijna 100 melders gevraagd de huidige stand van zaken toe te lichten en aan te geven of zij akkoord zijn met het doorgeven van hun e-mailadres aan Sony. De Consumentenbond zal de verdere afhandeling door Sony volgen.

Dus neem contact op met de Consumentenbond en meld de klacht nogmaals via chat, e-mail of telefoon bij Sony Mobile (Becker & Partner Duitsland) via http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/
Let op: Vraag voor een dossiernummer als je je klacht meldt!

Vervolgens kun je het dossiernummer overal bij noteren zodat je zeker weet dat je klacht bekend is en er vervolgens ook een oplossing geboden kan worden. Ook als je een reparatiestatus wilt opvragen is dat dossiernummer handig.

Ik ben vandaag meer dan 3 uur!!! bezig geweest in contact te komen met Becker&Partner. Mails worden al weken niet behandeld en chatsessies zijn in het Engels. De dame die ik aan de lijn kreeg heeft uiteindelijk een SWAP of Special Request(?) bij haar supervisor aangevraagd en direct gekregen omdat ik zo blijf aandringen, wel aardig dat ze daarvoor binnen 2 minuten terugbeldden :*)

Geduld is een schone zaak (+een gerepareerde telefoon binnen fabrieksgarantie)! :P

Consumentenbond is weer goed bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:51:
_/-\o_ !!!!!!!!! Er is heel goed nieuws voor mensen die klachten hebben over de Xperia Z!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! _/-\o_

De Consumentenbond heeft binnen zeer korte tijd meer dan 50 klachten over de xperia Z binnengekregen, de Consumentenbond heeft vervolgens contact opgenomen met Sony Mobile. Sony geeft aan dat het in zeldzame gevallen (yeah right!) voorkomt en ze het per geval bekijken.

http://www.consumentenbon...sony-xperia-z-smartphone/

Na enig onderzoek en een telefoontje met Sony Xperia Care blijkt dat Sony Mobile door Becker&Partner de telefoongesprekken, chat en e-mails (niet of veel te laat) laat beantwoorden. Oftewel, als er 1 e-mail, chat of telefoon via sonymobile.com gemeld wordt, komt deze melding niet bij Sony Mobile, maar bij een outsourcebedrijf in Duitsland! Niet vreemd dus dat het nooit een bekend probleem bij Sony zal worden als je de klacht enkel bij een incapabel outsourcebedrijf je klacht neerlegt.

Kosteloze reparatie
Om te voorkomen dat consumenten van het kastje naar de muur worden gestuurd door de verkopers en Sony, vraagt de Consumentenbond nu namens de groep gedupeerden aan Sony om kosteloze reparatie op grond van de door Sony geboden garantie. Consumenten die hun problemen met de Sony Xperia Z nog niet bij de Consumentenbond hebben gemeld, kunnen dat alsnog doen via alarm@consumentenbond.nl.

Update 25 september 2013
Sony heeft laten weten dat zij de problemen met de Sony Xperia Z smartphone wil oplossen van de mensen die zich hiermee bij de Consumentenbond hebben gemeld.

De Consumentenbond vindt dit een positieve stap en heeft maandag 24 september de bijna 100 melders gevraagd de huidige stand van zaken toe te lichten en aan te geven of zij akkoord zijn met het doorgeven van hun e-mailadres aan Sony. De Consumentenbond zal de verdere afhandeling door Sony volgen.

Dus neem contact op met de Consumentenbond en meld de klacht nogmaals via chat, e-mail of telefoon bij Sony Mobile (Becker & Partner Duitsland) via http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/
Let op: Vraag voor een dossiernummer als je je klacht meldt!

Vervolgens kun je het dossiernummer overal bij noteren zodat je zeker weet dat je klacht bekend is en er vervolgens ook een oplossing geboden kan worden. Ook als je een reparatiestatus wilt opvragen is dat dossiernummer handig.

Ik ben vandaag meer dan 3 uur!!! bezig geweest in contact te komen met Becker&Partner. Mails worden al weken niet behandeld en chatsessies zijn in het Engels. De dame die ik aan de lijn kreeg heeft uiteindelijk een SWAP of Special Request(?) bij haar supervisor aangevraagd en direct gekregen omdat ik zo blijf aandringen, wel aardig dat ze daarvoor binnen 2 minuten terugbeldden :*)

Geduld is een schone zaak (+een gerepareerde telefoon binnen fabrieksgarantie)! :P

Consumentenbond is weer goed bezig!
Ook ik heb vandaag een mail gehad van sony en mijn telefoon nummer door gegeven, nu is het afwachten op een telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Laatst online: 19:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik heb last van het beruchte zwarte stippen in de camera kwaal. Ik was vandaag bij T-Mo en ze wisten niet zeker of het onder de garantie gerepareerd kon worden. Kan ik er vanuit gaan dat het gewoon onder de garantie valt? Heb echt geen trek in een rekening voor het repareren ervan :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De winkels zijn niet gemachtigd toestellen te beoordelen, dit mag enkel door een gecertificeerd reparatiecenter gedaan worden. Via T-Mobile op laten sturen naar Teleplan in Nederland of naar Alsace (Frankrijk) voor in Belgie. Zwarte stippen in de camera is iets wat ze direct onder fabrieksgarantie zullen repareren in het reparatiecenter.

Neem voor de reparatiestatus en garantieafhandeling altijd contact op met Sony Mobile 0900-8998318, deze zijn gemachtigd een uitzondering te maken op garantiebepalingen. Vraag altijd een dossiernummer! Zo weet je zeker dat je klacht serieus wordt behandeld en heb je altijd een goed referentienummer.

Ga niet bij een andere reparateur en dan de rekening neerleggen bij Sony, dat werkt niet. Als je het toestel door een ander reparatiecenter laat repareren, kunnen ze de waterdichtheid niet meer garanderen en verlies je dus je garantie.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Thanks. Ik zal morgen wel bellen naar Sony om te vragen hoe of wat. Waarschijnlijk zeggen ze dat hij ingeleverd moet worden in de tmobile winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Zojuist gebeld door The Phone House in Almere.
Xperia Z kon niet meer gerepareerd worden en mocht voor 559 euro een nieuw toestel uitzoeken, zelf 90 euro bijgelegd en de Z1 gehaald.

In totaal is het toestel 4 weken weggeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Jongens, ik zit met een probleem.
Na 25 dagen mijn Xperia Z terug ontvangen van Dynafix. Ik had een Xperia Z waarvan de volumeknop beneden vast zat en daarom ook in 'safe mode' vast zat.
Het lijkt erop dat het een andere (of nieuwe) telefoon is omdat de behuizing er nieuw uitziet en de telefoon heeft een andere IMEI nummer.

Telefoon doet het goed etc maar aan de bovenkant mist er een strip langs de audiojack.

foto:
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimg.org/l21ox6l8p/IMG_20131002_WA0009.jpg

Het betreft deze strip:
http://stellatech.com/son...schwarz),a,de,814825.html

Is toch te gek voor woorden dat ik na ruim een maand wachten een Xperia z krijg die spontaan een onderdeel mist. Nu moet ik wss weer Dynafix opbellen, en weer telefoon opsturen voor een stuk glas. En maakt het uit dat ik een andere IMEI nummer heb?

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thenotorious schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:39:
Jongens, ik zit met een probleem.
Na 25 dagen mijn Xperia Z terug ontvangen van Dynafix. Ik had een Xperia Z waarvan de volumeknop beneden vast zat en daarom ook in 'safe mode' vast zat.
Het lijkt erop dat het een andere (of nieuwe) telefoon is omdat de behuizing er nieuw uitziet en de telefoon heeft een andere IMEI nummer.

Telefoon doet het goed etc maar aan de bovenkant mist er een strip langs de audiojack.

foto:
[afbeelding]

Het betreft deze strip:
http://stellatech.com/son...schwarz),a,de,814825.html

Is toch te gek voor woorden dat ik na ruim een maand wachten een Xperia z krijg die spontaan een onderdeel mist. Nu moet ik wss weer Dynafix opbellen, en weer telefoon opsturen voor een stuk glas. En maakt het uit dat ik een andere IMEI nummer heb?
Wat grappig dat we precies hetzelfde probleem hadden, door waterschade zat mijn volume omlaag knop vast en startte hij ook op in safe mode. Weet je zeker dat het niet naar teleplan is gestuurd overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Ja hij is naar een 'extern reparatiecenter' gestuurd, teleplan dus. Maar ik heb dus een andere (gebruikte) telefoon gekregen waarvan de bovenkant mist.....

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Ik had aan de dame in de T-Mobile winkel gevraagd waar het toestel naartoe ging. Zij zei Dynafix. Ik vroeg of ze dat zeker wist, want de recente ontwikkelingen stellen voor dat het toestel naar Teleplan zal gaan. Wist ze niet zeker te zeggen. Óf zijn is niet helemaal up to date of de toestellen worden gewoon nog naar Dynafix gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
HollovVpo1nt schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 02:46:
Ik had aan de dame in de T-Mobile winkel gevraagd waar het toestel naartoe ging. Zij zei Dynafix. Ik vroeg of ze dat zeker wist, want de recente ontwikkelingen stellen voor dat het toestel naar Teleplan zal gaan. Wist ze niet zeker te zeggen. Óf zijn is niet helemaal up to date of de toestellen worden gewoon nog naar Dynafix gestuurd.
Dynafix stuurt het toestel door naar Teleplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kon vandaag mijn telefoon weer ophalen, ongerepareerd helaas. :X
Sony heeft ondertussen mijn telefoon nummer, dus nu afwachten wanneer Sony contact met me opneemt.
Heb nu wel een oplaadstation gekocht, en kan de telefoon weer gebruiken
,Voordeel is wel dat alles nog op de telefoon staat,, normaal gaat bij een reperatie alles weer naar de fabrieksinstellingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
@Thenotorius, Je eigen toestel terug eisen 100% gerepareerd, of een nieuw toestel.Dit hoef je in iedergeval niet te accepteren !! Tot je eigen of de nieuwe erzijn kan je deze gebruiken, en omruilen als de goede er is. Sterkte !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
shiptronic schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 09:37:
@Thenotorius, Je eigen toestel terug eisen 100% gerepareerd, of een nieuw toestel.Dit hoef je in iedergeval niet te accepteren !! Tot je eigen of de nieuwe erzijn kan je deze gebruiken, en omruilen als de goede er is. Sterkte !!
Daar gaan ze niet mee akkoord. Ze willen dat ik het toestel weer opstuur en +/- weer een maand moet wachten totdat ik het toestel terugkrijg MET het glazen stripje... Verschrikkelijk bedrijf dat Dynafix!

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit helaas een barst in de glasplaat voor mijn scherm. Het scherm van de XZ moet dus vervangen worden. Zijn er mensen met enige ervaring en zo ja, waar heb je hem laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Verwijderd schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 18:55:
Er zit helaas een barst in de glasplaat voor mijn scherm. Het scherm van de XZ moet dus vervangen worden. Zijn er mensen met enige ervaring en zo ja, waar heb je hem laten repareren?
De helft van dit hele topic staat zo'n beetje vol met mensen die dit probleem hebben/hadden. Dus als je even terugleest dan had je dit zo kunnen vinden.

Samengevat komt het erop neer dat je de telefoon via de winkel waar je hem gekocht hebt moet laten opsturen naar Dynafix. Veel mensen krijgen de reparatie onder garantie vergoed, mits het een spontane barst betreft, maar niet iedereen. Als je het niet onder garantie vergoed krijgt dan kost het je zo'n 370 euro. Als het geen spontane barst is, en je eigen schuld is, en je weet dit van tevoren, dan kun je hem goedkoper laten maken bij telefoonreparatiewinkeltjes die overal te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal weken terug plots last gekregen van zwarte puntjes in de lens, wilde het toestel laten repareren maar was terughoudend vanwege de lange reparatietijd en het vervallen van de waterdichtheid. Nu zijn de puntjes opeens verdwenen, hoe dit komt is mij een raadsel. Was dit stof/schimmel/materiaal van de binnenkant van de lens? Probleem kan zich in ieder geval vanzelf oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samengevat komt het erop neer dat je de telefoon via de winkel waar je hem gekocht hebt moet laten opsturen naar Dynafix. Veel mensen krijgen de reparatie onder garantie vergoed, mits het een spontane barst betreft, maar niet iedereen. Als je het niet onder garantie vergoed krijgt dan kost het je zo'n 370 euro. Als het geen spontane barst is, en je eigen schuld is, en je weet dit van tevoren, dan kun je hem goedkoper laten maken bij telefoonreparatiewinkeltjes die overal te vinden zijn.
[/quote]

Heb ook een kapotte usb-connector gehad en kreeg van Vodafone en Dynafix te horen dat deze niet meer te maken was. En uiteraard viel het niet onder garantie volgens hun. Heb mijn toestel toen naar een telefoonreparatiewinkel gebracht en 2 weken later weer gerepareerd terug. Nu hen ik ruim een maand weer een Xperia Z met usb-connector. Via de consumentbond is mijn klacht dinsdag aan Sony gemeld en tot op heden nog geen reactie gehad van hun. Ben benieuwd hoe ze reageren op het feit dat hij dus wel te maken is.

Mick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
De reacties van sony en dynafix mbt het probleem met de usbconnector is inderdaad te treurig voor woorden. Hopelijk wordt dat aangepakt.

De spontane barsten in het scherm wordt beter mee omgegaan gelukkig. De gevallen van spontane barsten lijken, op dit forum in ieder geval, gelukkig ook minder te worden. Ik heb zelf een dock voor de xz, dus ik hoef mijn usbpoort amper te gebruiken gelukkig. Maar als ik hem gebruik merk ik dat de kabel er niet 100% in gaat. Hij doet het dan wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Heb mijn Z inmiddels terug. Ze hebben de camera module vervangen denk ik (ik had last van zwarte stippen) want de behuizing is dezelfde. Ik zie geen andere wijzigingen aan het toestel ten opzichte van hoe ik hem had opgestuurd, ik vertrouw er dus op dat alles weer netjes en goed dicht zit. Ik had alleen een extra screenprotector op de achterkant (bovenop de standaard shatterproof sheet), en daar zit nu wel een haartje onder die er eerst niet zat. Zal vast komen door de zuignap waarmee ze de achterkant af hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Nadat ik na 32 dagen een incomplete Xperia Z terug heb ontvangen van Dynafix (Zie hierboven) + een stuk plastic dat vast zit in de behuizing + allerlei krasjes overal (Het is niet mijn toestel), worden mijn emails gewoon simpelweg ge-negeert. Ik zit al 16 dagen te wachten op een reactie van Dynafix waar en hoe ik mijn telefoon moet opsturen maar niks.....
Iemand ENIG idee wat ik moet doen? Klacht indienen ergens waar ik verder kan geholpen worden? Als ik mijn telefoon straks weer moet opsturen ben ik em weer een maand kwijt..

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-RS
  • Laatst online: 19:15
Ik heb een probleempje. Ik heb hier nog een Xperia Z liggen met een gebarsten scherm dat niet meer reageert. Nu kun je nog wel redelijk wat geld vangen voor een defecte telefoon, maar ik vind het niet nodig dat de persoon die het scherm vervangt bij al m'n privé spul kan.

Is er ook een manier om de fabrieksinstelling terug te zetten zonder het scherm te gebruiken? Via Sony Companion kom ik er ook niet in, dan moet hij gedeblokkeerd zijn. Dat gaat helaas niet zonder scherm :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
S-RS schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:39:
Ik heb een probleempje. Ik heb hier nog een Xperia Z liggen met een gebarsten scherm dat niet meer reageert. Nu kun je nog wel redelijk wat geld vangen voor een defecte telefoon, maar ik vind het niet nodig dat de persoon die het scherm vervangt bij al m'n privé spul kan.

Is er ook een manier om de fabrieksinstelling terug te zetten zonder het scherm te gebruiken? Via Sony Companion kom ik er ook niet in, dan moet hij gedeblokkeerd zijn. Dat gaat helaas niet zonder scherm :)

Alvast bedankt!
http://www.sonymobile.com/nl/tools/update-service/ kan je mee aan de slag zonder touchscreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-RS
  • Laatst online: 19:15
Thanks, ga ik het daar mee proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 13:10
Als ik 2 cm vanaf onder op het scherm druk om iets te selecteren zie ik een lichte olievlek verschijnen wat ik voorheen nog niet had volgens mij. Is dit een probleem die ontstaan is door ergens tegenaan te lopen of is het wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Thenotorious schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:23:
Nadat ik na 32 dagen een incomplete Xperia Z terug heb ontvangen van Dynafix (Zie hierboven) + een stuk plastic dat vast zit in de behuizing + allerlei krasjes overal (Het is niet mijn toestel), worden mijn emails gewoon simpelweg ge-negeert. Ik zit al 16 dagen te wachten op een reactie van Dynafix waar en hoe ik mijn telefoon moet opsturen maar niks.....
Iemand ENIG idee wat ik moet doen? Klacht indienen ergens waar ik verder kan geholpen worden? Als ik mijn telefoon straks weer moet opsturen ben ik em weer een maand kwijt..
Opbellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:15:
Ik heb last van het beruchte zwarte stippen in de camera kwaal. Ik was vandaag bij T-Mo en ze wisten niet zeker of het onder de garantie gerepareerd kon worden. Kan ik er vanuit gaan dat het gewoon onder de garantie valt? Heb echt geen trek in een rekening voor het repareren ervan :S
Ik heb op vakantie dit probleem ook gekregen, maar de reparatie verloopt zo te zien dus vlot en onder garantie? Dan maar eens contact opnemen met coolblue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Dan komen ze met allerlei smoesjes dat die gene het heeft doorgestuurd, maar dat de andere afdeling geen antwoord geeft.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apart verhaal.

Mijn Z doet het gewoon goed, ach ja paar dooie pixels in het scherm, uit de doos al..
Ja.. ik kan mij er druk om maken... doe ik niet, zonde van de tijd.

Ik kijk vandaag wat foto's van gister... KAK... bugger..
Zwarte plekken... het bekende verhaal, gloeiende... gloeiende..
Ik zoek al naar de prijs van een camera module (geen zin in garantie gel&l en 4 weken kwijt).
Hmm 50 euro zeker.... en dan zelf inzetten...

Zoeken zoeken, forums lezen..

Opeens een onwaarschijnlijk verhaal op een Sony forum.
Naar je settings gaan, naar Apps, "all", scrollen naar Camera app.
Doe een clear cache (niet clear data), daarna "force stop"
Doe een reboot.

Start je camera app en bidden..

De zwarte vlekjes/spickles zijn weg bij mij.... Geloof je toch niet.?
Je gokt sensor ellende, wat ik ook nog niet uitsluit... en dan clear cache .. weg vlekjes..

In mijn geval...

Just give it a try..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Net iemand geholpen met het verbouwen van een kamer.

Je raad het al , telefoon spontaan kapot gegaan tijdens het verbouwen. Er zit een bars van rechts in het midden die naar alle kanten loopt , helaas werkt het touchscreen niet meer. Al afgesproken dat we het via de WA-Verzekering gaan doen.

Alleen nu de vraag , hoe moet ik dit bij Hi gaan uitleggen/laten repareren. Ik heb zelf geen idee hoe het zit met schade van een lease telefoon.
Krijg ik met lease een vervangende telefoon of moet ik er zelf 1 regelen.
Als ik er zelf 1 moet regelen , dan is mijn volgende vraag ; waar kan ik een simkaart adapter halen , aangezien de mini-sim niet in een HTC Desire HD past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-09 08:35

faust2016

You yes have my shirt

Mijn Xperia Z doet het sinds 12 oktober helaas niet meer.
Geen idee of de problemen die ik daarvoor had samenhingen met het uiteindelijke falen of niet, maar hier komt ie:

Mn 'kleine-bij-het-oor' speaker deed het al enige tijd niet goed. Vaak hoorde ik niks bij telefoongesprekken (de persoon aan de andere kant van de lijn hoorde mij wel gewoon) en moest ik mn headset inpluggen om telefoongesprekken te kunnen voeren. Vervelend maar op zich niet onoverkomelijk.
Een ander, storender probleem was het leeglopen van de batterij. Waar mn telefoon in het begin 's nachts 6-8% verloor was dat nu rustig 20-30% en zodra ik de telefoon ook daadwerkelijk gebruikte ging het nog sneller.
Het kan goed zijn dat het leeglopen door een of andere app kwam, maar dat heb ik uiteindelijk niet uit kunnen zoeken..

Op de bewuste dag (de voorgenoemde 12 okt dus) lag de telefoon op te laden terwijl ik achter de PC zat. Zo nu en dan checkte ik mn Whatsapp even. Had toen binnen een half uur dat de telefoon 2x uit zichzelf het volume helemaal op 0, of juist helemaal vol zette (welke van de twee weet ik zo 1-2-3 even niet meer). Maar goed, op een gegeven moment ging het scherm niet meer aan (batterij zal rond de ~50% hebben gezeten toen). Het notificatie-LEDje kleurde toen nog wel oranje.

Toen het scherm niet direct aan ging bij het indrukken van de Power knop heb ik de knop wat langer ingedrukt gehouden in poging om de telefoon opnieuw op te starten. Na een aantal seconden trilde de telefoon 1x en kleurde het notificatie LEDje ineens rood (wat dus zou betekenen dat 0 < baterrijlading < 15% is). Vervolgens trilde de telefoon 3x, maar het scherm ging niet aan. Weer 1-2 seconde later ging het LEDje even kort uit en daarna weer aan (rood) en trilde de telefoon 1x en daarna 3x. Dit bleef de telefoon een aantal minuten lang herhalen totdat ik de oplader eruit haalde.

Ik heb daarna tijdens verschillende pogingen nog wel anderhalve keer het Sony logo in beeld gehad, maar verder dan dat kwam die niet meer.

Het was onderhand dus wel duidelijk dat die gerepareerd zou moeten gaan worden.. Gezien ik het liefst zo snel mogelijk mn telefoon gerepareerd wilde hebben stond ik een half uur later in de t-mobile winkel om m in te leveren ter reparatie.

Daar werd nog wel even, zeer professioneel uiteraard, gegoogled hoe je een hard reset moet doen op een XZ (ja meneer, dat heb ik thuis ook al geprobeerd..)
Toen ik vroeg naar de reparatietermijn, werd eerst een termijn van 10 dagen beloofd. Na het tekenen van het reparatie formulier veranderde dat al naar 10 dagen vanaf de dag dat ie bij de reparateur was aangekomen (dat zou dinsdag de 15e zijn volgens de medewerker). Na nog verder doorvragen bleken die 10 dagen, hoe kan het ook anders, werkdagen te zijn. En dat was alleen als ie onder garantie gerepareerd ging worden, mocht dat niet het geval zijn zou ik een prijsopgaaf krijgen en kon het nog wel iets langer duren.

Als ik de reacties in dit topic bekijk, mag ik al blij zijn als ik mn telefoon met een maand gerepareerd en wel terug krijg. Mijn huidige status ziet er zo uit:

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 12-10-2013 16:42:57
Order - Bevestigd 12-10-2013 16:42:58
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 12-10-2013 16:42:59
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 17-10-2013 2:02:45
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 17-10-2013 15:25:48
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 18-10-2013 8:52:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 18-10-2013 21:05:49

Nu zou ik graag weten waar ik op het moment sta. Op welk moment/bij welke status is de reparatie onder de garantie goedgekeurd en hoef ik niet meer te vrezen voor een hoge prijsopgave? Ik neem aan dat de telefoon onderhand al bij Teleplan is, dus betekent dat dat Dynafix de reparatie onder garantie heeft goedgekeurd? Of gaat Teleplan daar over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippievogel
  • Laatst online: 17-08-2021
even voor alle duidelijk mensen in reperatiewinkeltjes verdienen tussen de 5 en 20 euro per uur. mensen bij dynafix vanaf 20 euro en dan heb je nog een directeur die een paar ton willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Ik snap sowieso niet helemaal waarom de telefoon eerst naar Dynafix moet, als zij hem toch weer door moeten sturen naar Teleplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
faust2016 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 02:24:
Ik snap sowieso niet helemaal waarom de telefoon eerst naar Dynafix moet, als zij hem toch weer door moeten sturen naar Teleplan.
Dynafix doet meer dan alleen reparaties maar ook logistics. Het is goedkoper om gewoon alle telefoons door één koerier van Dynalogic te laten ophalen en dan alles van alle retailers samen van Dynafix naar Teleplan te sturen dan dat allemaal per winkel te organiseren. Uiteindelijk besparen alle partijen daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Ok duidelijk. Weet jij ook antwoord op mn andere vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Wil zeggen dat de telefoon bij Teleplan ligt. Als Teleplan 'm niet maakt gaat hij vrij snel terug naar Dynafix dus ik denk dat het wel in orde komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
faust2016 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 02:52:
Ok duidelijk. Weet jij ook antwoord op mn andere vraag?
Op teleplan.e-repair.nl kun je de status opvragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delange76
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-02-2021
Ja Ja Sony Experia Z......Dat zou hem worden 8 maanden geleden. inmiddels is mijn 2e XPZ ook op teleplan vakantie, en wederom je raad het nooit...een (spontaan) gebarsten scherm.
De vorige keer ben ik goed geholpen door Coolblue, toen is mijn toestel vervangen voor een nieuwe (na 5 weken) maar met deze weet ik het nog niet.
het toestel is op 15-10 ontvangen bij Teleplan, bij de melding staat "contrast problem" wat ik daar van moet maken....?

Deze x de klacht ook doorgegeven aan consumenten bond, aangezien sony belooft dat alle meldingen die bij consumenten bond binnen komen gaat herstellen onder garantie (bron consumentenbond).

hopelijk komt alles weer goed.....zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
Inmiddels 21 dagen later en ik word nog altijd genegeert door Dynafix die een incomplete Xperia Z naar mij heeft teruggestuurd... ik heb geen idee wat ik moet doen

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Laatst online: 11-12-2021
@Thenotorios, heb jij je ook al gemeld bij de consumenten bond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 14:35
Ik heb mijn mobiel laten vallen :(, de voorkant is gebarsten en de achterkant. Weet iemand waar je het glas v.d. achterkant kan kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Xperia Z tweedehandsgekocht en degene van wie ik de telefoon had gekocht had het in een klein winkeltje naast het Rokin in gekocht. Hier zaten twee zeer gebrekkig sprekende personen die alleen konden zeggen: GEEN GARANTIE GEEN GARANTIE. Ik heb namelijk last van een spontaan gebroken scherm.

Toen ben ik maar naar Belcompany gegaan, waar ik bijna de deur werd uitgeschopt en uiteindelijk bij The Phone House beland, die ietsje verder fietsen is, maar ik wel altijd hele goede ervaringen mee heb gehad. Nu ook deze keer, ze hebben me heel goed en vriendelijke geholpen en hij is nu op weg naar Dynafix. Ik heb contact gehad met een Sony medewerker via de chat en die gaf aan dat de problemen nu zijn opgelost en het twee weken duurt voor hij terug bij The Phone House is. De telefoon is op dit moment in ieder geval al bij het reperatiecentrum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thenotorious
@shiptronic, bedoel je dan de 'klachtenkompas' van de consumentenbond? Want op die site is Dynafix niet actief dus ik vraag me af of het zou helpen.

Im notorious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faust2016

faust2016

You yes have my shirt

Update:

STATUS DATUM / TIJD
Order - Volledig ingevoerd 12-10-2013 16:42:57
Order - Bevestigd 12-10-2013 16:42:58
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 12-10-2013 16:42:59
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 17-10-2013 2:02:45
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 17-10-2013 15:25:48
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 18-10-2013 8:52:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 18-10-2013 21:05:49
Reparatie ETD - In behandeling 21-10-2013 21:10:36
Transport - Gereed voor verzending bij externe reparatiedienst 24-10-2013 21:10:26
Transport - Product verzonden door externe reparatiedienst 24-10-2013 21:12:28
Reparatie ETD - Reparatie gereed 24-10-2013 21:14:24
Logistiek - Product klaar voor retourzending 25-10-2013 15:47:05

Hoop m dus volgende week ergens terug te hebben. Reparatietijd viel erg mee als je de 5 dagen voor Klant (=tmobile shop) - > Dynafix niet meerekent.
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste