Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik lees hier veel over spontane barsten, maar is dit in het "glas" of in het touchscreen?

Sinds gisteren heb ik ineens een barst in het lcd-scherm. Touchscreen werkt in de bovenste 1,5 cm daardoor ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 14:01
TotalRoef schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:29:
Ik lees hier veel over spontane barsten, maar is dit in het "glas" of in het touchscreen?

Sinds gisteren heb ik ineens een barst in het lcd-scherm. Touchscreen werkt in de bovenste 1,5 cm daardoor ook niet meer.
Hoort allemaal samen, het is één assembly. De meeste grote barsten zorgen er ook voor dat het touchscreen niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem gekregen met mijn Sony Xperia Z.
Deze ligt momenteel al 4 weken bij Sony via Hi Smartcare.

Via consumentenbond heb ik een brief bij mijn telefoon opgestuurd omdat er ook via daar heel veel klachten zijn binnen gekomen over het spontaan barsten van het scherm.
Naar mijn mening komt dit door de hitte die het toestel afgeeft als je een half uurtje intensief bezig bent.
Door het steeds warm worden en afkoelen van de telefoon kan het scherm uitzetten en weer krimpen.

Heb nu dus 4 weken geleden mijn telefoon opgestuurd en heb zeer snel van Sony Xperia service een reactie per mail ontvangen (precies 1 week later) dat ze graag telefonisch contact wilde opnemen zodat ze klacht konden behandelen en hierop de beste oplossing te vinden. Reeds 3 keer terug gemaild dat ze me dagelijks kunnen bereiken op mijn 06-nummer waarop nog steeds geen reactie... Zit dus nu al 3 weken te wachten op dit telefoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD. Ik krijg net een e-mail van Dynafix dat mijn telefoon NIET onder de garantie gemaakt kan worden!? WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Mijn telefoon is met kapotte pixels op weg naar Coolblue, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom er dus net achter dat het rubberen randje van de hoofdtelefoon uitgang een scheurtje heeft opgelopen en nu niet meer waterdicht is.

Toch wel een beetje zonde, zo uit het niets. Contact opgenomen met Sony, ze kunnen niet garanderen dat het door hun vergoed wordt, daarnaast ben ik de telefoon toch al snel 3 weken kwijt.

Iemand dezelfde problemen, met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:15:
Ik kom er dus net achter dat het rubberen randje van de hoofdtelefoon uitgang een scheurtje heeft opgelopen en nu niet meer waterdicht is.

Toch wel een beetje zonde, zo uit het niets. Contact opgenomen met Sony, ze kunnen niet garanderen dat het door hun vergoed wordt, daarnaast ben ik de telefoon toch al snel 3 weken kwijt.

Ja, sinds deze week heb ik hetzelfde maar dan met het rubbertje van de micro usb-ingang. Dit hoort gewoon onder de garantie te vallen want is simpelweg slijtage. Ik kan je garanderen dat binnen een jaartje ook het rubbertje van de telefooningang het gaat begeven.

Zou het niet bijzonder netjes vinden als Sony dit onder 'eigen schuld dikke bult' laat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:15:

Volgens mij moet Sony aantonen dat het niet hun schuld is als dit binnen een half jaar na aankoop is. Gezien de 'jongheid' van de telefoon is er een kans dat hij nog onder valt.

Misschien is het dan toch niet zo'n gek idee om die rubbers in te vetten met dat duikersspul van een aantal pagina's terug. Leek mij toen overbodig maar met twee verhalen nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
Vervalt de garantie als je de shatterproof laag eraf haalt ?
Dit omdat Sony chat support aangeeft dat de garantie niet vervalt als je het eraf haalt en in de winkel vervalt de garantie wel..
Wellicht heeft iemand er al ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Rfrancois schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:02:
Vervalt de garantie als je de shatterproof laag eraf haalt ?
Dit omdat Sony chat support aangeeft dat de garantie niet vervalt als je het eraf haalt en in de winkel vervalt de garantie wel..
Wellicht heeft iemand er al ervaring mee ?
De garantie op schermproblemen vervalt, op andere problemen niet. Haal je het shatter-proof sheet eraf en start je telefoon wat later niet meer op heb je nog garantie. Haal je het shatter-proof sheet eraf en heb je daarna een barst in je scherm (spontaan of niet) heb je geen recht op reparatie onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 03:56
AmbroosV schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:30:
[...]

De garantie op schermproblemen vervalt, op andere problemen niet. Haal je het shatter-proof sheet eraf en start je telefoon wat later niet meer op heb je nog garantie. Haal je het shatter-proof sheet eraf en heb je daarna een barst in je scherm (spontaan of niet) heb je geen recht op reparatie onder garantie.
Dankjewel voor de opheldering .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoPolo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-04 14:35
Ik heb mn simkaart er verkeerd ingestopt, weet iemand waar je dit kan laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
ownagekiller schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:24:
Ik heb mn simkaart er verkeerd ingestopt, weet iemand waar je dit kan laten repareren?
Als het er niet uit te krijgen is zonder 'm open te maken moet je 'm opsturen langs de plaats van aankoop. Of dit onder garantie valt kan ik wel niet zeggen, een Xperia Z uit elkaar halen en vooral terug in elkaar steken is niet simpel. Zou kunnen dat ze dit aanzien als fout gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net als veel andere een spontane barst in mijn sony xperia z. Door deze barst doet de helft van mijn scherm het ook niet meer.

31 juli heb ik mijn toestel opgestuurd naar studentmobiel. Deze hebben hem toen doorgestuurd naar teleplan. Na 3 weken niks gehoord te hebben, heb ik contact met studentmobiel opgenomen. Deze vertelde mij dat het iets langer ging duren doordat het erg druk was met te repareren toestellen. Ze zeiden dat ze er druk achter probeerde te zetten. Uiteindelijk kreeg ik 29 augustus een email van studentmobiel dat ze mijn toestel terug hadden, maar hij niet onder garantie gerepareerd werd en of ik even 40 euro wou betalen voor onderzoekskosten. Hier was ik het uiteraard niet mee eens. Na wat heen en weer mailen met mensen die je niet verder kunnen helpen. Krijg ik uiteindelijk contact met iemand van de aftersales. Deze vertelde mij dat Sony een second opinion wou uitvoeren op mijn toestel. Mijn toestel is 2 oktober voor een second opinion opnieuw opgestuurd. Ik heb nu nog steeds niks van studentmobiel vernomen.

Ondertussen ben ik al 4 maanden verder en raad eens; nog steeds geen zekerheid of mijn toestel gerepareerd gaat worden. En in deze 4 maanden betaal ik natuurlijk wel mooi abonnement kosten, terwijl de mobiel die bij dit abonnement zat al 4 maanden niet meer in mijn bezit is.

Zijn er meerdere mensen die al zolang op een reparatie van hun xperia z wachten.
En hoe zou ik er voor kunnen zorgen dat dit zo snel mogelijk word opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik raad je aan je IMEI te zoeken en contact op te nemen met Xperia Care, die hebben normaal rechtstreeks toegang tot de juiste services om de status te kunnen checken. Chatsupport is 't handigst: http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Ik heb een barst in mijn scherm na een klein stootje. Dat zal wel niet onder de garantie vallen.Kost een reparatie nog steeds 370 euro (vs. 415 euro voor een nieuwe)?

Ik heb overigens slechte ervaringen met kleine reparatiewinkeltjes om de hoek. En ook vervalt de garantie dan ook nog eens.
Aan de andere kant was de doorlooptijd via de officiele kanalen nogal dramatisch, is dat al iets verbeterd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:47:
Ik heb precies hetzelfde probleem gekregen met mijn Sony Xperia Z.
Deze ligt momenteel al 4 weken bij Sony via Hi Smartcare.

Via consumentenbond heb ik een brief bij mijn telefoon opgestuurd omdat er ook via daar heel veel klachten zijn binnen gekomen over het spontaan barsten van het scherm.
Naar mijn mening komt dit door de hitte die het toestel afgeeft als je een half uurtje intensief bezig bent.
Door het steeds warm worden en afkoelen van de telefoon kan het scherm uitzetten en weer krimpen.

Heb nu dus 4 weken geleden mijn telefoon opgestuurd en heb zeer snel van Sony Xperia service een reactie per mail ontvangen (precies 1 week later) dat ze graag telefonisch contact wilde opnemen zodat ze klacht konden behandelen en hierop de beste oplossing te vinden. Reeds 3 keer terug gemaild dat ze me dagelijks kunnen bereiken op mijn 06-nummer waarop nog steeds geen reactie... Zit dus nu al 3 weken te wachten op dit telefoontje.
Afgelopen vrijdag een aantal SPAM mailtjes verstuurd naar Sony Xperia centre en werd spontaan dezelfde dag rond half 1 gebeld dat ze een retour afspraak wilde maken. Nergens reactie op gehad en ineens kan hij retour. Volgens de meneer van Hi Smartcare was ik akkoord gegaan met de prijsopgave?!?! Nergens van op de hoogte en bedrag was 120 euro... Toen ik hierop in ging en melde dat ik niks ontvangen had en hier NIET mee akkoord ging kwam de meneer erachter dat hij in de "verkeerde" case aan het kijken was en dat hij onder garantie gerepareerd was. Kreeg een beetje het gevoel alsof ze me probeerde te lichten. Nu komen ze morgen mijn telefoon weer omruilen met het leentoestel.

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:07
ownagekiller schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 21:24:
Heb ik ook wel eens gedaan, opgelost met een pincet. :)

Een ander ding wat ook wel eens gezegd mag worden: Na een reparatie was ik de sim card tray vergeten uit de doos van het leentoestel te halen, deze is na een telefoontje netjes met de post weer naar mij terug gestuurd, top!

[ Voor 30% gewijzigd door jwstoop op 04-11-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:22

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

mijn klepje van de micro usb is het rubbertje van kapot gegaan. weet iemand als je dit kan laten repareren of nieuwe kan bestellen?

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waldpyk schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:13:
mijn klepje van de micro usb is het rubbertje van kapot gegaan. weet iemand als je dit kan laten repareren of nieuwe kan bestellen?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb contact opgenomen met zowel Sony als Belcompany maar kunnen niet zeggen of het onder de garantie valt. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat dat zo is. Het enige nadeel is wel dat je em zo drie weken kwijt bent.

Bij zo'n repareerzaak, die ik heb gevonden, hadden ze geen klepjes om het te maken.

Ik wacht nog even met het opsturen want heb me telefoon zeker de komende twee weken nodig haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:49

HollovVpo1nt

I like gadgets

Beste mensen, zoals jullie misschien nog weten heb ik ongeveer 1,5-2 maanden terug mijn phone opgestuurd vanwege zwarte vlekken in de camera. De camera module is vervangen, het toestel was precies dezelfde.
Mijn angst bij reparatie ipv nieuw toestel is dat de waterdichtheid niet meer zoals uit de fabriek is. En ja hoor. Ben net terug van vakantie in Dubai. Ik heb daar een paar onderwater video's gemaakt. In totaal was het toestel c.a. 2 minuten lang 30cm onder water (opgeteld, het waren allemaal korte filmpjes van 30 seconden). Op een gegeven moment deed mijn camera app het niet meer, en geen een andere app die de camera gebruikte. En ja hoor, fucking water in mijn camera lens. Waardeloos. Heb 24uur lang geen fotos/videos kunnen maken en de foto kwaliteit na het opdrogen van het vocht is nooit meer dezelfde geweest. Ik heb de klepjes gecheckt en alle indicatoren zijn nog spierwit, dus het moet via de camera zelf binnen zijn gekomen. Ik heb mijn broer een foto laten maken van het vocht in de camera.

Kan ik een nieuw toestel eisen? Ik wil geen reparaties meer. Ze kunnen het ding blijkbaar niet meer goed waterdicht krijgen. Alweer 3 weken mijn telefoon kwijt zijn is ook geen optie, zeker aangezien ik hem net terug heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 13:09
Allé, ik ben het ook beu...
Als 1 van de eerste de telefoon gekocht in België (MediaMarkt).
Al een tijdje last van loskomende achterplaat (linksboven de lens), tevens ook stofjes op mijn lens...
Alle contacten van Sony zeggen: binnenbrengen bij winkel van aankoop.

Nadat ik hem dan uiteindelijk liet herstellen (binnengebracht bij MM), kreeg ik hem na 2 weken terug met de melding (op reparatierapport): software update gedaan

Ik werd al direct achterdochtig omdat ik alle updates steeds installeer en ja.... er was helemaal NIETS hersteld.
Snel contact opgenomen met Sony zelf, maar zij kunnen 'niets' zien (van alle nummers dat ik op alle brieven terug vind) wat er gebeurd was. :(
Dus toch DIRECT weer binnen gedaan en ik zit er weer 2 weken op te wachten...

AmbroosV: ik heb als reparateur: 'Alsace Tec Sav Semc' daar heb ik nog nooit iets van gehoord, kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat is Sony Alsace Tec, die doen alles voor België en is een van de weinige servicecentra ter wereld van Sony zelf. Zijn altijd grondig als ze weten wat er mis is.

Je moet er altijd voor zorgen dat er héél duidelijk op het RMA-formulier staat wat het probleem is. Dikwijls sturen ze die zo maar op en dat soort details vallen dan niet op in het servicecentra. Software update is standaard, doen ze altijd direct wanneer de telefoon binnenkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door AmbroosV op 04-11-2013 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
HollovVpo1nt schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:25:
Beste mensen, zoals jullie misschien nog weten heb ik ongeveer 1,5-2 maanden terug mijn phone opgestuurd vanwege zwarte vlekken in de camera. De camera module is vervangen, het toestel was precies dezelfde.
Mijn angst bij reparatie ipv nieuw toestel is dat de waterdichtheid niet meer zoals uit de fabriek is. En ja hoor. Ben net terug van vakantie in Dubai. Ik heb daar een paar onderwater video's gemaakt. In totaal was het toestel c.a. 2 minuten lang 30cm onder water (opgeteld, het waren allemaal korte filmpjes van 30 seconden). Op een gegeven moment deed mijn camera app het niet meer, en geen een andere app die de camera gebruikte. En ja hoor, fucking water in mijn camera lens. Waardeloos. Heb 24uur lang geen fotos/videos kunnen maken en de foto kwaliteit na het opdrogen van het vocht is nooit meer dezelfde geweest. Ik heb de klepjes gecheckt en alle indicatoren zijn nog spierwit, dus het moet via de camera zelf binnen zijn gekomen. Ik heb mijn broer een foto laten maken van het vocht in de camera.

Kan ik een nieuw toestel eisen? Ik wil geen reparaties meer. Ze kunnen het ding blijkbaar niet meer goed waterdicht krijgen. Alweer 3 weken mijn telefoon kwijt zijn is ook geen optie, zeker aangezien ik hem net terug heb..
Volgens mij kun je geen nieuw toestel eisen, daarvoor is het toestel al te oud. Je hebt uiteraard wel recht op reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
AmbroosV schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:28:
Dat is Sony Alsace Tec, die doen alles voor België en is een van de weinige servicecentra ter wereld van Sony zelf. Zijn altijd grondig als ze weten wat er mis is.

Je moet er altijd voor zorgen dat er héél duidelijk op het RMA-formulier staat wat het probleem is. Dikwijls sturen ze die zo maar op en dat soort details vallen dan niet op in het servicecentra. Software update is standaard, doen ze altijd direct wanneer de telefoon binnenkomt.
Staat nochtans mooi vermeld: "achterkant van het toestel begint te lossen (vooral linker bovenkant) + er zitten stofjes tussen de camera en het beschermglas"

Probleem is ook dat ikzelf niemand kan/mag bereiken van de hersteldienst.
Ik kan zelfs niet opvolgen wat er al dan niet gedaan wordt....
Waarom bellen ze de gebruiker zelf niet op als het probleem niet direct herkenbaar is?
Neen, ik zit nu al een maand zonder mijn gsm....

[ Voor 16% gewijzigd door Rhox1979 op 05-11-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft mij dus eindelijk terug gebeld, maar schepen mij ook af dat het aan verkeerd gebruik ligt. en ze dus niets voor me kunnen doen, had ondertussen ook al niet anders verwacht van Sony. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Is er niemand die weet wat de huidige reparatiekosten zijn voor 'mijn robuuste telefoon, met duurzaam gehard glas' dat uit elkaar viel als een suikerpopje?

Zit te twijfelen tussen reparatie en een nieuwe kopen. Als ik de kapotte telefoon aan een belhuis verkoop ben ik waarschijnlijk goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:58
Las net dit bericht:
http://www.nextpowerup.com/news/5204/own-an-xperia-z-with-a-cracked-glass-sony-might-repair-it-for-free.html
Sony zou dus gratis het glas van de Xperia Z willen repareren. De foto's van gerepareerde toestellen laten toch redelijk beschadigde smartphones zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 13:10
Ikzag gisteren ineens vocht achter mijn lens zitten wat dus de druppel was om hem wel te gaan opsturen. Naast vocht achter de lens had ik ook last van 3 zwarte stipjes bij het maken van foto's en als ik het scherm gebruik kan er een lichte olievlek ontstaan ( dit probleem vermeld ik maar niet want dat gooien ze dan toch op stootschade wat het zeker niet was ).

Wat doet Sony met zo'n toestel? Ruilen ze hem om of vervangen ze alleen de lens? Of moet ik die olievlek ook gewoon vermelden?

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5d8uH.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Sinds enige tijd doet de luidspreker het niet als ik aan het bellen ben waardoor ik op de speaker over moet gaan, dit is erg irritant. Ik ben van plan om hem maar naar fabrieksinstellingen terug te zetten en kijken of dat dan helpt alleen hoe kan je alles overzetten en/of bewaren?

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:43
TheNewPlayer schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 16:59:
Sinds enige tijd doet de luidspreker het niet als ik aan het bellen ben waardoor ik op de speaker over moet gaan, dit is erg irritant. Ik ben van plan om hem maar naar fabrieksinstellingen terug te zetten en kijken of dat dan helpt alleen hoe kan je alles overzetten en/of bewaren?
Met Sony Pc companion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
AMARONE schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 13:51:
Ikzag gisteren ineens vocht achter mijn lens zitten wat dus de druppel was om hem wel te gaan opsturen. Naast vocht achter de lens had ik ook last van 3 zwarte stipjes bij het maken van foto's en als ik het scherm gebruik kan er een lichte olievlek ontstaan ( dit probleem vermeld ik maar niet want dat gooien ze dan toch op stootschade wat het zeker niet was ).

Wat doet Sony met zo'n toestel? Ruilen ze hem om of vervangen ze alleen de lens? Of moet ik die olievlek ook gewoon vermelden?

[afbeelding]
Ze vervangen alleen de cameramodule. Dus ik zou ook het andere probleem noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
E-Hoog schreef op zondag 10 november 2013 @ 11:08:
[...]

Ze vervangen alleen de cameramodule. Dus ik zou ook het andere probleem noemen.
Vandaag bij The Phonehouse geweest en de vlekjes, vochtprobleem en toch ook het scherm opgegeven dus ik hoop dat ze het repareren omruilen en niet op stootschade gooien. Gelukkig een T kunnen lenen dus kijken hoe dat toestel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:30
Ik post het maar even hier aangezien de Xperia Z1 geen eigen problemen topic heeft.

2 van de 3 klepjes op mijn Z1 sloten niet goed af, en heb hem daarom ter reparatie opgestuurd via de T-mobile winkel.
Maar nou ligt mijn telefoon al een week bij Teleplan zonder dat er wat aan gedaan is :( .

Status van Dynafix:
Order - Volledig ingevoerd 30-10-2013 13:15:09
Order - Bevestigd 30-10-2013 13:15:10
Logistiek - Verzendklaar gemaakt (Klant -> Dynafix Care) 30-10-2013 13:15:11
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 1-11-2013 2:49:14
Logistiek - Product verstuurd naar externe reparatiedienst 1-11-2013 15:45:57
Transport - Product succesvol afgeleverd bij externe reparatiedienst 4-11-2013 9:31:00
Transport - Conform specificaties ontvangen bij externe reparatiedienst 4-11-2013 21:11:52
Reparatie ETD - In behandeling 5-11-2013 21:15:57

Status van Teleplan:
04-11-2013 06:52 start onderhoud
31-10-2013 15:14 ontvangen in servicecentrum
31-10-2013 07:49 registratie order
31-10-2013 07:49 versturen naar servicecentrum

Sony chat support kan helaas ook niet meer info geven, dus vandaag maar eens gebeld naar Teleplan.
Alleen die willen mij niet helpen.

De hoeven alleen maar 2 klepjes te vervangen en even een vacuüm test te doen.
Jammer dat dat zo lang moet duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb mijn telefoon inmiddels bijna 3 weken geleden teruggestuurd en ligt ook nog ergens te chillen. Dingen duren gewoon lang daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:30
Cyleo schreef op woensdag 13 november 2013 @ 10:47:
[...]
Ik heb mijn telefoon inmiddels bijna 3 weken geleden teruggestuurd en ligt ook nog ergens te chillen. Dingen duren gewoon lang daar.
Net contact gehad met de chat van sony. Het is namelijk zo dat mijn toestel op 2 IMEI nummers staat in het systeem. Dit door een fout van de T-mobile medewerker.

Maar ze zijn aan het wachten op 1 van de klepjes die vervangen moeten worden.
Deze was niet op voorraad helaas. Deze is besteld en tot op heden nog niet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
jeroendh schreef op woensdag 13 november 2013 @ 12:11:
[...]

Net contact gehad met de chat van sony. Het is namelijk zo dat mijn toestel op 2 IMEI nummers staat in het systeem. Dit door een fout van de T-mobile medewerker.

Maar ze zijn aan het wachten op 1 van de klepjes die vervangen moeten worden.
Deze was niet op voorraad helaas. Deze is besteld en tot op heden nog niet geleverd.
Ik zou die klepjes voortaan lekker zelf bestellen online voor 11 euro. Kost je 2 dagen ipv 3 weken nu :D

Het kwaliteitsverschil tussen de Z en zijn voorganger ( T ) is wel schokkend trouwens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:05
AMARONE schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:20:
[...]

Ik zou die klepjes voortaan lekker zelf bestellen online voor 11 euro. Kost je 2 dagen ipv 3 weken nu :D

Het kwaliteitsverschil tussen de Z en zijn voorganger ( T ) is wel schokkend trouwens :o
Waarschijnlijk hebben ze een deel uitbesteed aan een nieuwe fabrikant vanwege de veel grotere vraag. Is daar ergens iets meer over bekend?

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:16:
Samengevat komt het erop neer dat je de telefoon via de winkel waar je hem gekocht hebt moet laten opsturen naar Dynafix. Veel mensen krijgen de reparatie onder garantie vergoed, mits het een spontane barst betreft, maar niet iedereen. Als je het niet onder garantie vergoed krijgt dan kost het je zo'n 370 euro. Als het geen spontane barst is, en je eigen schuld is, en je weet dit van tevoren, dan kun je hem goedkoper laten maken bij telefoonreparatiewinkeltjes die overal te vinden zijn.
[/quote]

Heb ook een kapotte usb-connector gehad en kreeg van Vodafone en Dynafix te horen dat deze niet meer te maken was. En uiteraard viel het niet onder garantie volgens hun. Heb mijn toestel toen naar een telefoonreparatiewinkel gebracht en 2 weken later weer gerepareerd terug. Nu hen ik ruim een maand weer een Xperia Z met usb-connector. Via de consumentbond is mijn klacht dinsdag aan Sony gemeld en tot op heden nog geen reactie gehad van hun. Ben benieuwd hoe ze reageren op het feit dat hij dus wel te maken is.

Mick
Heb nu ook het probleem dat mijn usb connector is afgebroken. Alle berichten op fora stemmen mij erg zuur want hoewel het duidelijk is dat dit niet normaal is voor zon duree telefoon wordt er door sony kennelijk weinig mee gedaan..

Mag ik vragen waar jij dit hebt laten maken en hoeveel zon geintje kost?

En zou een dock ook werken of is dat eenzenlfde aansluiting als een usb kabel?

TMAXTINT

Verwijderd

[...]
En zou een dock ook werken of is dat eenzelfde aansluiting als een usb kabel?
[/quote]

Een dock werkt inderdaad wel, maakt gebruik van de pogo pins (onder micro sd/usb).

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:17:
[...]
En zou een dock ook werken of is dat eenzelfde aansluiting als een usb kabel?
[/quote]

Een dock werkt inderdaad wel, maakt gebruik van de pogo pins (onder micro sd/usb).
Thx. Morgen komt ie binnen, hoop dat het werkt want anders heb ik beoorlijk verlies..

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Hoog
Marruk schreef op donderdag 14 november 2013 @ 20:46:
[...]

Thx. Morgen komt ie binnen, hoop dat het werkt want anders heb ik beoorlijk verlies..
De dock werkt alleen voor het opladen. Voor volledige USB functionaliteit heb je toch echt de stekker nodig. Voor backups etc heb je dus niets aan de dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
Rhox1979 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:52:
[...]

Staat nochtans mooi vermeld: "achterkant van het toestel begint te lossen (vooral linker bovenkant) + er zitten stofjes tussen de camera en het beschermglas"

Probleem is ook dat ikzelf niemand kan/mag bereiken van de hersteldienst.
Ik kan zelfs niet opvolgen wat er al dan niet gedaan wordt....
Waarom bellen ze de gebruiker zelf niet op als het probleem niet direct herkenbaar is?
Neen, ik zit nu al een maand zonder mijn gsm....
Allé vandaag pas (na zelf voor de 3e keer te bellen) het antwoord gehad: mijn Xperia Z werd bijgehouden en ik kreeg een creditering met het bedrag van de aankoop (in begin aangekocht in MediaMarkt met de 21% btw korting), Ik kreeg dus mijn 536euro terug en mocht hem vervangen voor gelijkaardig product...
Nu hadden ze net de allerlaatste stock Z's nog binnen gekregen en die stonden nog 526euro geprijsd.
Dus ik heb een nieuwe Xperia Z (met nieuwe docking -meevaller dat ik mijn originele accessoires niet afgegeven had-) gekregen en een kleine 10 euro teruggekregen...

Ergens wou ik de Xperia Z1 liever kopen, maar die was nog 699 geprijsd. Dan zou ik 170 euro hebben moeten bijleggen (waar ik niet direct zin in had)....
Dus nu hopelijk geen problemen meer met loskomende achterplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marruk schreef op donderdag 14 november 2013 @ 00:12:
[...]

Heb nu ook het probleem dat mijn usb connector is afgebroken. Alle berichten op fora stemmen mij erg zuur want hoewel het duidelijk is dat dit niet normaal is voor zon duree telefoon wordt er door sony kennelijk weinig mee gedaan..

Mag ik vragen waar jij dit hebt laten maken en hoeveel zon geintje kost?

En zou een dock ook werken of is dat eenzenlfde aansluiting als een usb kabel?
Heb hem voor 40 euro laten maken bij een telefoonreparatiewinkel. Hij doet nu ondertussen alweer 2,5 naar volle tevredenheid!

Met een USB-dock heb ik geen ervaring overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDHowner
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 17:11
Nou, helaas, maar BDHowner meld zich ook in dit topic.

Ik had al enige tijd last van die backplate die wat naar boven gekomen was, en vandaag is er dus met alle klepjes gesloten water in het toestel gekomen (vocht voor de lens etc., de knoppen aan de zijkant die beginnen te storen). Zo geweldig die bouwkwaliteit vandaag de dag. Gezien de reacties hier ga ik er vanuit dat het een heel fijne afhandeling gaat worden. Zeker omdat ik mijn bootloader unlocked heb en de protective sheet eraf gepulkt heb een paar weken terug...

Buiten dat had ik wel maanden terug al vlekken op mijn foto's d.m.v. stof in de lens, dus dat zou sowieso een sterk argument moeten zijn dat het defect al aanwezig was.

Iemand eventuele tips e.d.? Het toestel doet het op wat knop-glitches na gewoon prima verder, maar het is wel wat te veel om mee rond te blijven lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhox1979
BDHowner schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 04:32:
Nou, helaas, maar BDHowner meld zich ook in dit topic.

Ik had al enige tijd last van die backplate die wat naar boven gekomen was, en vandaag is er dus met alle klepjes gesloten water in het toestel gekomen (vocht voor de lens etc., de knoppen aan de zijkant die beginnen te storen). Zo geweldig die bouwkwaliteit vandaag de dag. Gezien de reacties hier ga ik er vanuit dat het een heel fijne afhandeling gaat worden. Zeker omdat ik mijn bootloader unlocked heb en de protective sheet eraf gepulkt heb een paar weken terug...

Buiten dat had ik wel maanden terug al vlekken op mijn foto's d.m.v. stof in de lens, dus dat zou sowieso een sterk argument moeten zijn dat het defect al aanwezig was.

Iemand eventuele tips e.d.? Het toestel doet het op wat knop-glitches na gewoon prima verder, maar het is wel wat te veel om mee rond te blijven lopen...
Je zit met hetzelfde probleem als ik had (lees reacties hierboven).
Ik heb net sinds gisteren een nieuwe Xperia Z gekregen (nadat ik hem 2x voor herstelling terug stuurde). Ik had enkel geen waterschade omdat ik gezien had dat de plaat los kwam (stofdeeltjes voor lens had ik ook al - werd zelfs erger met de week-) en hem nimmer in water dierf steken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/5no5k.png

Ik ging uit van 2 weken Dynafix waarna ze hem pas doorsturen naar Sony maar dat was korter dan gedacht. Hopelijk valt die reparatie ook mee ( lens was lek en een olievlek midden op het schem ).

21/11
Vandaag staat er dat de reparatie gereed is. Ik ben benieuwd maar dit is sneller dan verwacht. Ben bang dat ze alleen de camera hebben vervangen dus.

[ Voor 24% gewijzigd door AMARONE op 22-11-2013 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benurk!
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 15:36
Mijn ervaring met mijn Sony Xperia Z: ik zat te whatsappen, deed mn scherm uit krijg een paar minuten later weer een whatsappje. probeer het scherm aan te doen en het scherm doet niks... als je op de homebutton klikt trilt hij wel maar daar heb je het ook mee gezegt, en het lichtje knippert heel de tijd :-(, waarschijnlijk ben ik hem voor de komende 3 weken kwijt aan Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Laatst online: 06-07-2022
Ook een mooie slechte ervaring met Dynafix, ingeleverd bij Vodafone en ze hebben hem doorgestuurd naar Dynafix, ze hebben hem ongeprepareerd terug gestuurd doordat er vochtschade zou zijn op het moederbord. Ik kreeg namelijk geen beeld meer op mijn Z, voor de rest werkte alles. De stickers waren nog gewoon wit wat zou aanduiden dat er geen vocht is binnengekomen.

Ik weet zeker dat de stickers er nog op zaten toen ik hem heb ingeleverd, nu heeft Dynafix de witte water indicator stickers eraf getrokken dus ik maak sowieso geen kans meer nu ben ik bang.

Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_schol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 24-08 09:47
vandermeerc schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 23:46:
Ook een mooie slechte ervaring met Dynafix, ingeleverd bij Vodafone en ze hebben hem doorgestuurd naar Dynafix, ze hebben hem ongeprepareerd terug gestuurd doordat er vochtschade zou zijn op het moederbord. Ik kreeg namelijk geen beeld meer op mijn Z, voor de rest werkte alles. De stickers waren nog gewoon wit wat zou aanduiden dat er geen vocht is binnengekomen.

Ik weet zeker dat de stickers er nog op zaten toen ik hem heb ingeleverd, nu heeft Dynafix de witte water indicator stickers eraf getrokken dus ik maak sowieso geen kans meer nu ben ik bang.

Iemand nog een idee?
Daar wordt ik dus niet blij van. Heb mijn Xperia Z ook op gestuurd naar Dynafix. Ben bang voor waterschade, want waterdruppeltjes zichtbaar achter de cameralens. De indicators waren echter allemaal wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:47
Even een vraagje, kan het ram geheugen van een mobiele telefoon ook stuk gaan?
De afgelopen weken heb ik last van het volgende:
Na verloop van tijd doet de xperia z erg sloom (filmpjes lopen vast en audio doet het in zijn geheel bijv. Niet en alles gaat laggen) pas na opnieuw opstarten doet de telefoon het een tijdje weer normaal. Zelf heb ik al een factory reset uitgevoerd en dat heeft niet geholpen. Weet iemand of dit op te lossen is of moet de xperia z boor reparatie opgestuurd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-06-2021
Vandaag eindelijk mijn Xperia Z terug gekregen waar spontaan een barst in zat , kijk ik tussen de apps. Staat er opeens een mapje "nástroje" tussen.
Heb ik nu dus gewoon een Tsjechische telefoon terug gekregen waar ik wel €216 reparatie kosten voor betaald heb :(

Vanmiddag dus maar weer even bellen met de Hi smartcare service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Mijn SBH20 heeft het begeven, hij gaat steeds harder uit zichzelf. En als hij het maximum heeft bereikt krijg je dus die piepjes te horen dat het maximum bereikt is. Heb dit op 2 bluetooth devices getest.

Helaas heb ik deze online gekocht bij Sony.nl, contact gehad met Sony, zij sturen mij naar de Phone House als afhandel punt. Helaas kan de Phone House de SBH20 niet aannemen in het computer systeem van data/dynafix.

Weer contact gehad met Sony, weer naar de Phone House verwezen waar het via Teleplan ingenomen kan worden.

Bij the Phone House geweest vandaag... helaas ze werken niet meer met Teleplan.

Wordt nu beetje van het kastje naar de muur verwezen... iemand ervaring en/of tip hoe dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Vicros schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 12:34:
Vandaag eindelijk mijn Xperia Z terug gekregen waar spontaan een barst in zat , kijk ik tussen de apps. Staat er opeens een mapje "nástroje" tussen.
Heb ik nu dus gewoon een Tsjechische telefoon terug gekregen waar ik wel €216 reparatie kosten voor betaald heb :(

Vanmiddag dus maar weer even bellen met de Hi smartcare service
Dit is via het officiële kanaal? Deed je touch het nog wel of functioneerde je scherm ook helemaal niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AMARONE schreef op woensdag 13 november 2013 @ 23:20:
[...]

Heb jij een site gevonden waar je dat kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
ormagon schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:35:
[...]

Dit is via het officiële kanaal? Deed je touch het nog wel of functioneerde je scherm ook helemaal niet meer.
Dit is via Hi/Teleplan gegaan.
Mijn touch werkte nog maar half , tot het onderste deel van de barst wat dus ongeveer bij de volume down begon. Het scherm zelf deed het nog wel maar als er enige druk op de plaat kwam verkleurde het beeld naar wit.

Van de week ook maar eens een bluetooth koptelefoon/headset gehaald , enige probleem wat ik hiermee heb is dat als ik buiten loop met de telefoon in mn broekzak is dat hij stoort. Binnen doet hij het zonder problemen door vloeren en muren heen, komt dit door "natuurlijke storingsbronnen of ligt dit aan 1 van de devices :? .

foto van de barst
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tMcTVadl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Vicros op 02-12-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
AMARONE schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 22:37:
[afbeelding]

Ik ging uit van 2 weken Dynafix waarna ze hem pas doorsturen naar Sony maar dat was korter dan gedacht. Hopelijk valt die reparatie ook mee ( lens was lek en een olievlek midden op het schem ).

21/11
Vandaag staat er dat de reparatie gereed is. Ik ben benieuwd maar dit is sneller dan verwacht. Ben bang dat ze alleen de camera hebben vervangen dus.
De camera was gemaakt maar de zijkant hadden ze slecht in elkaar gezet ( powerknop stond onder spanning en de volgende dag stond de zijkant bol ). Dus weer opgestuurd, wat een kut bedrijf dat Dynafix. Hopelijk kijken ze nu ook naar de olievlek of geven ze gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
Ik heb inmiddels mijn barst gerepareerd gekregen (onder de garantie!) door het service center van Coolblue.

Ik heb geen idee welk reperatiecentrum ze gebruiken. Maar zowel bij de waterschade, als bij mijn barst had ik ook kunnen begrijpen als het niet onder de garantie zou zijn verholpen. Allebei de keren hoorde ik eerst 3 weken niets. Ging daarna klagen bij Coolblue dat het lang duurde. En direct de dag erna kreeg ik in beide gevallen een reactie dat ik een nieuw/gerepareerd toestel opgestuurd zou krijgen.

[ Voor 65% gewijzigd door Stpan op 06-12-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-09 22:35

Coehinator

Hocus Pocus!

Vorige week mijn Xperia Z naar de T-Shop gebracht voor reparatie. Er zitten 3/4 dode pixels in een soort driehoek in het scherm.

Medewerker was het met me eens en werd opgestuurd naar Dynafix.
Zojuist terug ontvangen met op de reparatie bon:
"Onze technici hebben de volgende werkzaamheden aan uw mobiele telefoon uitgevoerd: - Software update"

De dode pixels zijn helaas nog steeds aanwezig, maar wat moet ik nu met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Opnieuw opsturen en duidelijk laten vermelden op de reparatiebon dat het om dode pixels gaat en dat software update niet helpt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicros
AmbroosV schreef op zaterdag 07 december 2013 @ 15:06:
Opnieuw opsturen en duidelijk laten vermelden op de reparatiebon dat het om dode pixels gaat en dat software update niet helpt...
Knappe software update die dat inderdaad gaat verhelpen :+.
Het komt volgens mij bijna nooit voor dat ze bij Dynafix de eerste keer het probleem al oplossen , tenzij een software update nodig was natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kleine correctie is op z'n plaats. Dynafix repareert geen Sony toestellen, zij zijn daartoe niet door Sony erkent. Dynafix neemt de reparatie wel aan maar laat de reparatie uitvoeren door een externe partij (mij onbekend wie dat is).

Mijn Z1 is gevallen (eigen schuld) en wordt via Dynafix gerepareerd. Vandaar dat ik een beetje op de hoogte ben.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2013 17:17 . Reden: fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Aha, het grappige is dat ik hem ook kon volgen door de E-Repair van KPN :+ en niet eens via Dynafix.

Het probleem word onderzocht door een medewerker van de T-Shop.
Ik zie het namelijk niet zitten mijn toestel nog eens 1.5/2 week kwijt te zijn. Hopelijk kan de shop zelf wat meer voor me betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:39:
Een kleine correctie is op z'n plaats. Dynafix repareert geen Sony toestellen, zij zijn daartoe niet door Sony erkent. Dynafix neemt de reparatie wel aan maar laat de reparatie uitvoeren door een externe partij (mij onbekend wie dat is).

Mijn Z1 is gevallen (eigen schuld) en wordt via Dynafix gerepareerd. Vandaar dat ik een beetje op de hoogte ben.
Volgens mij stuurt Dynafix het gewoon naar Sony en die repareren je toestel dan. Na mij vochtige lens en bij terugkomst een bolle zijkant hebben ze nu gewoon een nieuwe Z gegeven :D Hulde daarvoor :D

Wel grappig dat ze gewoon de onderkant eraf slopen waardoor ik nu een mooi toestel heb met een gedeukte onderkant en een productiecode ( AAc13w07 ) die niet meer op het toestel slaat :+

Minder is dat ik nu 3 á 4 dode pixels heb en er een vuiltje onder het glas zit bij de frontcamera...hopelijk is het toestel wel waterdicht :') . Maar na 6 weken en een toestel wat nog maar 6 maanden max gebruikt gaat worden vind ik het wel prima en ze zijn alleen zichtbaar op zwarte achtergronden.

[ Voor 14% gewijzigd door AMARONE op 14-12-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
Uit het niets werkt sinds vandaag mijn camera niet meer. De camera opstarten leidt tot een spontane reboot!
Heb via "apps" al de cache leeg gegooid en geforceerde stop aangetikt. Niets helpt...

Overigens heb ik sinds een paar weken meerdere zwarte"dode" pixel vlekken op al mijn foto's zitten. Is dit de boosdoener?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
TotalRoef schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 23:40:
Uit het niets werkt sinds vandaag mijn camera niet meer. De camera opstarten leidt tot een spontane reboot!
Heb via "apps" al de cache leeg gegooid en geforceerde stop aangetikt. Niets helpt...

Overigens heb ik sinds een paar weken meerdere zwarte"dode" pixel vlekken op al mijn foto's zitten. Is dit de boosdoener?
Ga eens naar de dialer (telefoon) > *#*#SERVICE#*#* (S = 7, E = 3 etc) > Service Tests > Camera.

Als je telefoon dan ook crashed zit je met een hardwareprobleem. Doet hij het dan wel dan zou ik ofwel wachten op de update naar 4.3 (grote updates refreshen meestal genoeg om dat soort dingen op te lossen) ofwel met Sony Update Service een repair uitvoeren (en dan verlies je al je data, dus maak eerst een backup naar je PC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijssss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb zojuist mijn sim card reader laten vervangen aangezien deze kapot was.
Bij deze reparatie kwam wat soldeerwerk aan te pas.

Nu is de defecte sim card reader vervangen voor een nieuwe.
Er heeft zich nu alleen een ander probleem opgedaan.
Er komt een raar krakend geluid uit de onderste speaker wanneer de processor actief is.
Het geluid wat er geproduceerd wordt, klinkt als het geluid wanneer je je mobiel in de buurt van een andere telefoon of speaker houdt.

Heeft iemand toevallig enig idee wat hier de oorzaak van kan wezen?
Ik heb al wat op internet gezocht hierover, maar is niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week vrijdag haalde ik mijn Xperia Z uit me zak met een barst in het scherm, touchscreen functioneerde daardoor niet meer. Ook hier spontaan gebarsten. Daarnaast zat er een scheurtje in het rubberen randje van de hoofdtelefoon uitgang. Teruggegaan naar de Belcompany waar zij em opstuurden naar de fabriek. Afgelopen vrijdag (een week later!) een belletje gekregen dat deze onder garantievoorwaarden is gerepareerd.

Eenmaal bij de Belcompany aangekomen krijg ik een lijst met alles wat vervangen is:
Accu!
Voorkant
Achterkant
Zijkanten
Bovenkant
Warmte 'paneel'
Vibrator
Alle klepjes!
Camera!
Aluminium frame

Ofwel, gehele nieuwe behuizing en het moederbord behouden en dat allemaal binnen een week!!!

Super service Belcompany en dat zeker zo voor de feestdagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 13:24

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Keurig, lekker snel ook.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
AmbroosV schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 00:58:
[...]

Ga eens naar de dialer (telefoon) > *#*#SERVICE#*#* (S = 7, E = 3 etc) > Service Tests > Camera.

Als je telefoon dan ook crashed zit je met een hardwareprobleem. Doet hij het dan wel dan zou ik ofwel wachten op de update naar 4.3 (grote updates refreshen meestal genoeg om dat soort dingen op te lossen) ofwel met Sony Update Service een repair uitvoeren (en dan verlies je al je data, dus maak eerst een backup naar je PC).
Heb zojuist de service tests gedaan. Het testen zorgt voor de front- en normale camera beide voor een crash. Daarna update service gedaan, wederom crash :(

Heb telefoon net anderhalve maand terug van reparatie na spontane barst in scherm, nu dit weer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Da's minder... Nu, voor zover ik weet sluiten Teleplan en Sony Alsace Tec niet volledig tijdens de feestdagen en zou de verwerking van reparaties nog steeds snel moeten gaan. In ieder geval, zolang je geen bootloader unlock gedaan hebt is dit wel een heel duidelijk geval garantie, dus je moet je geen zorgen maken over de reparatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Verwijderd schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 13:01:
Vorige week vrijdag haalde ik mijn Xperia Z uit me zak met een barst in het scherm, touchscreen functioneerde daardoor niet meer. Ook hier spontaan gebarsten. Daarnaast zat er een scheurtje in het rubberen randje van de hoofdtelefoon uitgang. Teruggegaan naar de Belcompany waar zij em opstuurden naar de fabriek. Afgelopen vrijdag (een week later!) een belletje gekregen dat deze onder garantievoorwaarden is gerepareerd.

Eenmaal bij de Belcompany aangekomen krijg ik een lijst met alles wat vervangen is:
Accu!
Voorkant
Achterkant
Zijkanten
Bovenkant
Warmte 'paneel'
Vibrator
Alle klepjes!
Camera!
Aluminium frame

Ofwel, gehele nieuwe behuizing en het moederbord behouden en dat allemaal binnen een week!!!

Super service Belcompany en dat zeker zo voor de feestdagen!
Dat klinkt veelbelovend, want ook hier een Z met een spontane barst. Ik ga hem morgen ook inleveren bij Belcompany. Heb je toevallig ook een foto van de barst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 12:29
Die van mij ook net gebarsten, en ook al een week een rare vlek op mn scherm, lijkt wel een vinger afdruk. Maar weggepoetst krijg ik hem niet, zit echt onder de shatterproof screenprotector.

Heb net Coolblue gebeld, telefonist had al veel klachten erover gehoord..

Als ik hem naar coolblue opstuur zou het dan goedkomen? Lees ook van alles over via de consumentenbond en rechtstreeks naar sony e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TotalRoef
AmbroosV schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 19:53:
Da's minder... Nu, voor zover ik weet sluiten Teleplan en Sony Alsace Tec niet volledig tijdens de feestdagen en zou de verwerking van reparaties nog steeds snel moeten gaan. In ieder geval, zolang je geen bootloader unlock gedaan hebt is dit wel een heel duidelijk geval garantie, dus je moet je geen zorgen maken over de reparatie!
Thanks voor info.

Heb ondertussen nog even wat getest. En volgens mij is dat hele apparaat de weg kwijt :|
Crashes op:
Ear proximity
Gyroscope
LED flash
en natuurlijk voor/achter camera

Had de laatste tijd al steeds het idee dat het scherm niet meer wilde kantelen en ook dat de verlichting aan bleef staan tijdens het bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-05-2020
Hallo,

Even mijn frustratie kwijt en vragen of meerdere van jullie dit probleem hebben.

Begin van de maand zo rond 5 december, kon ik opeens niemand meer verstaan aan de telefoon. Alleen nog via de speakerstand. Dus ik netjes Vodafone gebeld, en door via de fors betaalde verzekering een claim aan laten maken. Netjes opgehaald en vervangend toestel gekregen van Dynafix/Dynalogic.

Na een week maar is gebeld of er inmiddels wat bekend was. Nee meneer we zijn er mee bezig, en het toestel is/wordt opgestuurd naar de fabrikant voor reparatie. Dat gaat ongeveer 2 à 3 weken duren. Oke we wachten het af.

Wat schetste mijn verbazing vorige week een mailtje, dat ik een afspraak kon maken wanneer ik mijn toestel weer terug kreeg en het leen toestel mee terug kon geven.
Prima zou je denken( al had ik toen al wat vraag tekens hierbij) op 20 december netjes omgerolen. En wat denk je ikke bellen. Nog steeds het zelfde probleem!!!!!

Gisteren opnieuw een koerier aan de deur met een leentoestel, zucht

Meerdere mensen met dit probleem???

Gr Stefan
Met een niet goed werkende Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:56
Mijn Xperia Z wilt niet meer opladen. Heb hem opgestuurd naar Coolblue en krijg vandaag een email een dikke rekening. Connector is kapot is valt niet onder garantie..
Waarom hij niet onder garantie gemaakt kan worden wisten ze aan de telefoon niet te vertellen.

Heb aangegeven dat ik het hier totaal niet mee eens ben. Na de feestdagen hoor ik er meer van.
Behoorlijk teleurgesteld in deze telefoon en zeker in Coolblue :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al een langere tijd last van een aantal zwarte puntjes in de camera, deze zijn zichtbaar op foto's en video's. Dit valt onder de garantie. Ik ben alleen terughoudend om dit te repareren. Dit komt door de vele berichten op dit forum over de lange reparatietijd (+ 6 weken) en dat de waterbestendigheid zou komen te vervallen na een reparatie. Heeft iemand hier onlangs nog ervaring mee? Denk dat ze hier in de vodafone-winkel niet 123 een betrouwbaar antwoord op kunnen geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op zondag 22 december 2013 @ 14:45:
[...]

Dat klinkt veelbelovend, want ook hier een Z met een spontane barst. Ik ga hem morgen ook inleveren bij Belcompany. Heb je toevallig ook een foto van de barst?
Nee ik heb geen foto van de barst gemaakt, Hij scheurde middenonderin naar middenlinks! Heb je em inmiddels al terug gekregen?

/sorry voor late reactie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:51:
Mijn Xperia Z wilt niet meer opladen. Heb hem opgestuurd naar Coolblue en krijg vandaag een email een dikke rekening. Connector is kapot is valt niet onder garantie..
Waarom hij niet onder garantie gemaakt kan worden wisten ze aan de telefoon niet te vertellen.

Heb aangegeven dat ik het hier totaal niet mee eens ben. Na de feestdagen hoor ik er meer van.
Behoorlijk teleurgesteld in deze telefoon en zeker in Coolblue :(
Coolblue gaat nogsteeds niet onder garantie repareren. Erg teleurstellend. Wellicht kan ik de telefoon nog opladen via een docking station. Maar om me telefoon terug te krijgen moet ik eerst 40.- onderzoekskosten betalen :(

Was ik van te voren niet van op hoogte. Dus ben het er ook totaal niet mee eens. Moet wel raar lopen wil ik daar nog eens iets bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 07:34
Mijn usb kabel van mijn xperia z laad nog wel op, maar usb verbinding wordt niet meer herkend door iedere computer. Andere usb kabel werkt wel. Valt dit onder de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke88
Stefke88 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 04:44:
Hallo,

Even mijn frustratie kwijt en vragen of meerdere van jullie dit probleem hebben.

Begin van de maand zo rond 5 december, kon ik opeens niemand meer verstaan aan de telefoon. Alleen nog via de speakerstand. Dus ik netjes Vodafone gebeld, en door via de fors betaalde verzekering een claim aan laten maken. Netjes opgehaald en vervangend toestel gekregen van Dynafix/Dynalogic.

Na een week maar is gebeld of er inmiddels wat bekend was. Nee meneer we zijn er mee bezig, en het toestel is/wordt opgestuurd naar de fabrikant voor reparatie. Dat gaat ongeveer 2 à 3 weken duren. Oke we wachten het af.

Wat schetste mijn verbazing vorige week een mailtje, dat ik een afspraak kon maken wanneer ik mijn toestel weer terug kreeg en het leen toestel mee terug kon geven.
Prima zou je denken( al had ik toen al wat vraag tekens hierbij) op 20 december netjes omgerolen. En wat denk je ikke bellen. Nog steeds het zelfde probleem!!!!!

Gisteren opnieuw een koerier aan de deur met een leentoestel, zucht

Meerdere mensen met dit probleem???

Gr Stefan
Met een niet goed werkende Z
Inmiddels alweer een aantal dagen verder, maar eens gebeld met Dynafix, deze wisten mij enkel te vertellen dat het product door gestuurd was naar een extern bedrijf welke de reparatie zou verzorgen. Gevraagd of ze wisten hoelang eea ging duren, maar dat wisten ze mij niet te vertellen. Volgende vraag, kan ik rechtstreeks contact krijgen met de reparateur. Nee dat ging ook niet!! GRrr, je zou ze.

Ik na wat zoeken en doorverbindingen bij de xperia klantenservice uitgekomen. Deze konden mij vertellen dat de telefoon 30 december aan was gekomen en vandaag bij hun in behandeling was genomen _/-\o_
Maar ook hier geen tijds indicatie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coehinator

Coehinator

Hocus Pocus!

Ik moet even stoom afblazen.

Mijn xperia is nu voor de 2e keer naar dynafix, of een derde partij of het kan me niet schelen.
Maar ze hebben geen defect geconstateerd.

is het dan zo moeilijk om 9 (jawel) 9 dode pixels over het hoofd te zien? En wel 4 dicht op elkaar?
Ik snap werkelijk niet, dat als je een telefoon in je handen krijgt, met als defect, dode pixels, je ze dan gewoon niet wil of kan zien.

Mijn telefoon is dus nu onderweg naar de T-Shop, en weer is er niks aan gedaan.
Ik heb mijn buik zo vol van die nutteloze reparaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijssss
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik heb zojuist mijn sim card reader laten vervangen aangezien deze kapot was.
Bij deze reparatie kwam wat soldeerwerk aan te pas.

Nu is de defecte sim card reader vervangen voor een nieuwe.
Er heeft zich nu alleen een ander probleem opgedaan.
Er komt een raar krakend geluid uit de onderste speaker wanneer de processor actief is.
Het geluid wat er geproduceerd wordt, klinkt als het geluid wanneer je je mobiel in de buurt van een andere telefoon of speaker houdt.

Heeft iemand toevallig enig idee wat hier de oorzaak van kan wezen?
Ik heb al wat op internet gezocht hierover, maar is niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:44:
[...]

Coolblue gaat nogsteeds niet onder garantie repareren. Erg teleurstellend. Wellicht kan ik de telefoon nog opladen via een docking station. Maar om me telefoon terug te krijgen moet ik eerst 40.- onderzoekskosten betalen :(

Was ik van te voren niet van op hoogte. Dus ben het er ook totaal niet mee eens. Moet wel raar lopen wil ik daar nog eens iets bestellen.
Vandaag mn Xperia Z opgehaald. Onderzoekskosten a 40.- hoefde ik niet te betalen. Het bestelde oplaadstation stond netjes klaar. Ik was blij toen ik opladen via die weg wel lukte. Hierdoor kan ik mijn toestel toch nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus1989
  • Laatst online: 16-09 14:05
Mijn connector begint ook. Merk dat het contact steeds wat minder word...

Hopen dat hij het nog even volhoud, en anders ook maar laden via een dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierr
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Zelfde hier, USB connector begint ook zwak te worden. Tevens is laatst mijn audioklepje afgebroken door het vele gebruik. Sluiten deden ze allemaal al niet erg goed meer.

Kwaliteit van de Xperia Z valt me redelijk tegen, vooral als ik het vergelijk met mijn Xperia Mini Pro. Daarmee zag je wel gebruiksporen maar brak er niet iets spontaan af. Ook heb ik sinds oktober ontzettend slecht ontvangst op mijn Xperia Z, iets wat ik niet heb met mijn sim-kaart in andere devices. Stuur hem daarom binnenkort voor garantie op naar Studentmobiel en hoop dat zij de problemen kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 16:15:
[...]

Nee ik heb geen foto van de barst gemaakt, Hij scheurde middenonderin naar middenlinks! Heb je em inmiddels al terug gekregen?

/sorry voor late reactie/
Die van mij is ook onder garantie gemaakt. Bij belcompany ingeleverd 29 of 30 december en sinds vandaag weer in mijn bezit, dus redelijk vlot gegaan. Scherm was dus gebarsten vanaf midden onder naar rechtsboven, leek er overigens op dat de telefoon klem heeft gezeten, desondanks toch onder garantie gerepareerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke88
Zoals in een paar berichten hierboven door mij geschreven, is mijn telefoon voor de 2e keer naar dynafix geweest. Wat denk je? Sinds zaterdag het toestel weer terug, en even leek het goed te gaan. Nu doet hij het af en toe wel normaal en dan weer niet.
Morgen Vodafone maar eens op zn flikker geven voor de zeer slechte service van Dynafix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Reaktie van de consumenten bond : http://www.consumentenbon...-niet-zo-sterk-als-staal/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Mooi dat de consumenten bond zich hiermee bemoeid. Ben na mijn afgebroken USB poort ook klaar met dit toestel. Ik kan hem nu weer gebruiken door een oplaad dock van 35.- maar voor garantie was niemand thuis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Zucht, Loslatende achterkant, dus opgestuurd via t mobile. status van teleplan:
f2 - Schade door onjuist gebruik
zowel economisch als technisch afgekeurd.

Ik zal nog wel zien wat voor reactie ik ga krijgen van t mobile. (ze hadden gewoon de achterkant vast kunnen lijmen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22
Oproep bij Radar voor problemen met het scherm en de usb connector:
http://www.trosradar.nl/u...-z/article/sony-xperia-z/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 16:54
Iemand vanavond Tros Radar gezien? Er werd aan het einde bij het telefoonteam een oproep gedaan om problemen met de Xperia Z en de garantieafhandeling aan te melden.

Veel voorkomende klachten o.a. gebarsten of loslatend scherm, maar de lamme usb connector werd specifiek als tweede genoemd (en hier begin ik zelf steeds meer last van te krijgen).

edit: LOL, terwijl ik dit typte werd de link naar Tros Radar al gepost :+

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 13-01-2014 22:47 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Heftig.. Problemen zijn groter dat ik dacht. Idioot eigenlijk dat Coolblue deze klachten gewoon afwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogierr
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Kreeg vandaag een mailtje van Studentmobiel dat ze mijn Z hebben doorgestuurd naar Teleplan. Ben wel enigszins huiverig voor een goede afhandeling omdat mensen hier al met barsten soms matig worden behandeld. Ook ligt de bewijslast niet bij het bedrijf omdat mijn mobiel al zeven maanden in bezit is, dus dat helpt ook niet mee ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met het opgeven voor garantie bij een USB-poort klepje wat niet meer sluit?

hierdoor is de telefoon niet meer waterdicht, maar ik heb ook gelezen dat na reparatie (opnieuw verlijmen) de telefoon ook niet meer waterdicht is, wat voor mij wel een must is.

iemand met ervaringen met deze klacht en afhandeling daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 16:16
Gisteren lag mijn telefoon op de tafel en zat ik examenoefeningen te maken, ineens vond mijn Xperia Z leuk om te barsten. Gewoon, uit het niets en nu werkt mijn touchscreen niet meer.

Ach, Vodafone wordt vandaag gebeld dus hopelijk wordt dit gerepareerd onder garantie, al denk ik niet dat ze dat gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb last van een spontane barst. Zat aan de lader en lag op mijn bureau en ineens een flinke barst. Opgestuurd voor reparatie maar zoals je al kan raden zou het niet onder de garantie vallen, heel veel euro's kwijt of vijftig euro om terug te krijgen. Eenmaal teruggekregen zag het toestel er slechter uit. Maar contact opgenomen met de consumentenbond die heel veel klachten hierover krijgt en hopen dat er zo wel een oplossing kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 2 maanden komt het bij mijn Xperia Z regelmatig voor dat ik als ik mensen bel, dat ze mij na een paar minuten niet meer kunnen verstaan. Het lijkt wel alsof de microfoon uitvalt. Opnieuw bellen heeft dan even nut, maar na een minuut doet het probleem zich opnieuw voor. Het maakt bellen een behoorlijke frustrerende ervaring.

T-Mobile geeft aan dat het probleem waarschijnlijk door het toestel wordt veroorzaakt en 'adviseert' op Google te zoeken naar mensen met soortgelijke problemen. Ik kan hier echter vrijwel niets over vinden. Herkent iemand van jullie dit probleem?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Xperia Z bij tros radar...

Waar komt die claim van zo sterk als metaal vandaan, heb die nergens gezien.

Ps4/switch gamer

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste