Heeft even op de site gestaan, is marketingpraat though, geen claim.NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:50:
Xperia Z bij tros radar...
Waar komt die claim van zo sterk als metaal vandaan, heb die nergens gezien.
Ik heb die uitspraak in het verleden ook wel eens voorbij zien komen. Hoe dan ook blijft en lastige zaak wat tros radar uitzend. Dat er 600 klachten zijn geloof ik best, maar wie goed oplet heeft ook gezien dat geen 1! het fatsoen had om er een flipcase om heen te zetten. Als je met en gewicht van 50 kilo tegen en hoek van en tafel loopt en dan ook nog tegen het midden aan dan kan je er donder op zeggen dat die barst. dat over die usb poort kan wél een productie fout zijn. Beetje slordig van Sony om de usb poort zo uit te voeren dat je hem verkeerd erin kunt duwen.NinTeNdO_FrEaK schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:50:
Xperia Z bij tros radar...
Waar komt die claim van zo sterk als metaal vandaan, heb die nergens gezien.
Trouwens, dit gebeurt bij alle mobiele telefoon makers, wie en barst heeft kan fluiten naar garantie omdat simpelweg door de consument niet aan te tonen is dat er zorgvuldig mee is omgegaan.
Dat is geen productiefout. Het is gewoon volgens de specs van USB. Een micro USB a port(host poort) is zo'n vierkante aansluiting:marcel23456 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:12:
[...]
dat over die usb poort kan wél een productie fout zijn. Beetje slordig van Sony om de usb poort zo uit te voeren dat je hem verkeerd erin kunt duwen.

Vond het inderdaad een beetje te makkelijk gezien van uit Tros radar om maar aan te nemen dat het inderdaad "zomaar" gebeurd is. Scholier, dus waarschijnlijk met boekentas en dan met je zak tegen de tafelpunt lopen is bijna zeker een beschadiging.
Die meneer met zijn motor vond ik ook best vreemd want hij zei dat hij ging rijden en de volgende dag haalde hij pas zijn telefoon uit zijn broek...
En inderdaad, niemand heeft ook maar een hoesje of andere extra bescherming genoemd.
Die meneer met zijn motor vond ik ook best vreemd want hij zei dat hij ging rijden en de volgende dag haalde hij pas zijn telefoon uit zijn broek...
En inderdaad, niemand heeft ook maar een hoesje of andere extra bescherming genoemd.
PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita
Het is wat jammer. In het begin waren er wat moeilijkheden omdat problemen de eerste weken nooit 'bekend' zijn, maar er is heel snel een nieuwe briefing geweest voor de servicecentra en ik heb persoonlijk via Tweakers en Twitter een berg gevallen afgehandeld, die zijn allemaal positief geeindigd.
Dan heb ik dat niet gezien. Blijft wel fier overeind dat met zo'n uitvoering usb (domme) mensen hun stekker er verkeerd in gaan steken (lees: en maar duwen als het oplaadlampje niet gaan brandendrav91 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:21:
[...]
Dat is geen productiefout. Het is gewoon volgens de specs van USB. Een micro USB a port(host poort) is zo'n vierkante aansluiting:
[afbeelding]
Ik heb net ook een stukje van de aflevering gezien, maar ik vond het niet echt sterk. Het probleem met spontaan brekend glas heb ik wel eens voorbij horen komen en dat lijkt mij inderdaad uit de categorie productiefout. Maar iemand die de USB stekker er verkeerd om insteekt, of met de telefoon in de zak tegen de punt van een tafel aanloopt... ligt het aan mij, of zijn dit gewoon gebruikersfouten? Als je de USB stekker er andersom in probeert te steken, dan merk je dat toch wel degelijk. Dit neemt niet weg dat micro-USB verre van een ideale connector is, maar toch.
En ja die term "sterk als staal" is natuurlijk puur een uitdrukking/marketing. Je mag toch hopen dat mensen nog zoveel gezond verstand hebben dat ze weten dat een hedendaagse smartphone, zeker met glas aan zowel voor als achterzijde, niet even sterk is als een even groot stuk staal. Daarbij weet je natuurlijk ook niet hoe voorzichtig dan wel lomp men met een toestel omgaat. Ik ga niet lomp met het ding om, maar ik behandel het ding ook zeker niet als een teder babytje. Er zit bij mij geen case om, hij is al meermaals gevallen (van een tafel, bij het uitstappen uit de auto etc.) en hij wordt om de zoveel tijd wel eens schoon gemaakt onder de kraan, maar afgezien van minuscule krasjes in de standaard screenprotector aan de achterkant is er niets op aan te merken.
Tevens moet ik zeggen dat de opzet van het programma lekker subjectief vond. Even vragen aan de mensen wie er ontevreden zijn met de afhandeling. Nee goh, geen wonder dat men er ontevreden mee is, daarop zijn die mensen geselecteerd om daar naar de studio te komen.
En ja, 400 klachten wat zij noemden is niet niks, maar vergeleken met het aantal verkochte toestellen is dit nog altijd een schijntje. En zoals AmbroosV zegt zullen er ook genoeg mensen zijn bij wij de klachtenafhandeling wel naar tevredenheid is geweest. Bijna vanzelfsprekend wordt deze kant niet belicht in zo'n programma.
Dit neemt niet weg dat Sony serieus, netjes en coulant moet zijn wat betreft garantieafhandeling, iets waar ze nog wel eens wat steekjes laten vallen. Ik ben op zich wel benieuwd of en hoe Sony van zich zal laten horen. Ongeacht of de klachten terecht of onterecht zijn, op deze manier in het nieuws komen vind geen enkel bedrijf prettig.
En ja die term "sterk als staal" is natuurlijk puur een uitdrukking/marketing. Je mag toch hopen dat mensen nog zoveel gezond verstand hebben dat ze weten dat een hedendaagse smartphone, zeker met glas aan zowel voor als achterzijde, niet even sterk is als een even groot stuk staal. Daarbij weet je natuurlijk ook niet hoe voorzichtig dan wel lomp men met een toestel omgaat. Ik ga niet lomp met het ding om, maar ik behandel het ding ook zeker niet als een teder babytje. Er zit bij mij geen case om, hij is al meermaals gevallen (van een tafel, bij het uitstappen uit de auto etc.) en hij wordt om de zoveel tijd wel eens schoon gemaakt onder de kraan, maar afgezien van minuscule krasjes in de standaard screenprotector aan de achterkant is er niets op aan te merken.
Tevens moet ik zeggen dat de opzet van het programma lekker subjectief vond. Even vragen aan de mensen wie er ontevreden zijn met de afhandeling. Nee goh, geen wonder dat men er ontevreden mee is, daarop zijn die mensen geselecteerd om daar naar de studio te komen.

Dit neemt niet weg dat Sony serieus, netjes en coulant moet zijn wat betreft garantieafhandeling, iets waar ze nog wel eens wat steekjes laten vallen. Ik ben op zich wel benieuwd of en hoe Sony van zich zal laten horen. Ongeacht of de klachten terecht of onterecht zijn, op deze manier in het nieuws komen vind geen enkel bedrijf prettig.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Radar is in mijn visie stukje sensatie tv, wij als mensen met ietswat verstand prikken zo door dit geleuter heen. Radar pompt dat heerlijk op door 100 keer het getal 600 te noemen waardoor het bijna lijkt dat zoveeeeeeeeeeeel gevallen nooit door onkunde van de mensen zelf word veroorzaakt.AmbroosV schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:26:
Het is wat jammer. In het begin waren er wat moeilijkheden omdat problemen de eerste weken nooit 'bekend' zijn, maar er is heel snel een nieuwe briefing geweest voor de servicecentra en ik heb persoonlijk via Tweakers en Twitter een berg gevallen afgehandeld, die zijn allemaal positief geeindigd.
Hoe dan ook, met 1.3 miljoen kijkers word sony niet vrolijk hiervan, je ziet de prijzen op markplaats nu al dalen

[ Voor 7% gewijzigd door marcel23456 op 20-01-2014 21:30 ]
Mijn broer heeft ook een xperia z maar heeft vanaf begin af aan een cradle erbij aangeschaft en deze continu gebruikt. Hij maakt maar zelden gebruik van de USB poort klepje en de poort zelf. Enigste minpuntje van de telefoon is de schermfolie. Deze bekrast snel en het zal erg fijn zijn als deze beschermfolie gewoon los te koop is rechtstreeks bij sony tegen een schappelijke prijs.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Heel leuk dat het allemaal subjectief is enzo, maar ook bij mij heeft het scherm het spontaan begeven. Mooi niet dat Sony zin heeft om het te repareren. Voor slechts 400 willen ze het wel fiksen. Daarnaast helpt een flipcase niet tegen spontaan barsten. Ik liep simpel van binnen naar buiten en het schiet ineens van links naar rechts door het scherm. Je kan het ook goed zin. Er is geen deukje of iets dergelijks waar de barst begint, geen beschadiging aan de rubberen rand. Niks.
Natuurlijk is dit iets wat bij een heel klein percentage gebeurt. Maar als je het problementopic hier op Tweakers een beetje bekijkt, radar en consumentenbond topics. Dan is het wel echt iets wat buitensporig vaak voorkomt bij de Xperia Z. Daarnaast is bij mij bijvoorbeeld het rubbertje van het laderklepje er ook al mee gekapt. De USB connector doet het overigens wel gewoon goed. Verder een prachttelefoon en met een kapot rubbertje kan ik ook wel leven, maar een spontaan barstend scherm...
Natuurlijk is dit iets wat bij een heel klein percentage gebeurt. Maar als je het problementopic hier op Tweakers een beetje bekijkt, radar en consumentenbond topics. Dan is het wel echt iets wat buitensporig vaak voorkomt bij de Xperia Z. Daarnaast is bij mij bijvoorbeeld het rubbertje van het laderklepje er ook al mee gekapt. De USB connector doet het overigens wel gewoon goed. Verder een prachttelefoon en met een kapot rubbertje kan ik ook wel leven, maar een spontaan barstend scherm...
[ Voor 34% gewijzigd door ormagon op 20-01-2014 21:36 ]
eerst over die flipcase, natuurlijk helpt dat wel, de eerste klap vangt eerst je case op, dus wat jij stelt klopt voor geen meter.ormagon schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:31:
Heel leuk dat het allemaal subjectief is enzo, maar ook bij mij heeft het scherm het spontaan begeven. Mooi niet dat Sony zin heeft om het te repareren. Voor slechts 400 willen ze het wel fiksen. Daarnaast helpt een flipcase niet tegen spontaan barsten. Ik liep simpel van binnen naar buiten en het schiet ineens van links naar rechts door het scherm. Je kan het ook goed zin. Er is geen deukje of iets dergelijks waar de barst begint, geen beschadiging aan de rubberen rand. Niks.
Natuurlijk is dit iets wat bij een heel klein percentage gebeurt. Maar als je het problementopic hier op Tweakers een beetje bekijkt, radar en consumentenbond topics. Dan is het wel echt iets wat buitensporig vaak voorkomt bij de Xperia Z.
Over je scherm, dan sta je denk ik wel sterker en had ik en zaak begonnen. Bij de voorbeelden in radar zie je duidelijk dat er stootschade zat. Je kan ook bellen vanavond met sony, wie weet zijn ze vanavond coulanter!
Kun je een foto maken van je scherm? Ik ben er wel benieuwd naar.ormagon schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:31:
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Natuurlijk, bij vallen helpt een flipcase zeker. Maar dan heb je het ook niet over spontaan barsten maar over valschade.marcel23456 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:35:
[...]
eerst over die flipcase, natuurlijk helpt dat wel, de eerste klap vangt eerst je case op, dus wat jij stelt klopt voor geen meter.
Over je scherm, dan sta je denk ik wel sterker en had ik en zaak begonnen. Bij de voorbeelden in radar zie je duidelijk dat er stootschade zat. Je kan ook bellen vanavond met sony, wie weet zijn ze vanavond coulanter!
De telefoon ligt ondertussen al meer dan een maand in een lade in Utrecht (heb de Desire HD er maar weer bijgepakt). Ik ben daar woensdag weer, dan zal ik een goede macro foto plaatsen.Monkeydancer schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:36:
[...]
Kun je een foto maken van je scherm? Ik ben er wel benieuwd naar.
[ Voor 24% gewijzigd door ormagon op 20-01-2014 21:43 ]
Dus je had hem letterlijk in je hand toen het gebeurde? Je kent je eigen kracht niet 
Wel jammer dat de service vaak zo slecht is bij dit soort gevallen. (sony is nou ook weer niet de enige die dat heeft)
Ik vind het wel jammer dat radar zo subjectief is, ze vertellen bijvoorbeeld niet hoeveel toestellen er verkocht zijn. Daarnaast noemen ze vaak snel een paar andere puntjes zoals de USB-poort en dat het scherm niets meer doet als er een barst in zit om hun hoofdargument te versterken. En zo lijkt het alsof er 600 mensen klachten hebben over het scherm. En ja, harde dingen krassen minder snel, maar breken eerder. Dus dat stukje over de algemene stevigheid snap ik niet zo.
Als ik in de auto zit haal ik mn Z uit mijn broekzak omdat dat niet lekker zit. Kan me best voorstellen dat er dan krachten op komen te staan die het toestel willen buigen. Als je nou een minder 'sturdy' telefoon hebt gaat dat misschien wel goed, maar deze is blijkbaar zo stijf dat hij dan breekt.
Wel jammer dat de service vaak zo slecht is bij dit soort gevallen. (sony is nou ook weer niet de enige die dat heeft)
Ik vind het wel jammer dat radar zo subjectief is, ze vertellen bijvoorbeeld niet hoeveel toestellen er verkocht zijn. Daarnaast noemen ze vaak snel een paar andere puntjes zoals de USB-poort en dat het scherm niets meer doet als er een barst in zit om hun hoofdargument te versterken. En zo lijkt het alsof er 600 mensen klachten hebben over het scherm. En ja, harde dingen krassen minder snel, maar breken eerder. Dus dat stukje over de algemene stevigheid snap ik niet zo.
Als ik in de auto zit haal ik mn Z uit mijn broekzak omdat dat niet lekker zit. Kan me best voorstellen dat er dan krachten op komen te staan die het toestel willen buigen. Als je nou een minder 'sturdy' telefoon hebt gaat dat misschien wel goed, maar deze is blijkbaar zo stijf dat hij dan breekt.
1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow
Ik denk dat Radar ergens wel een punt heeft qua slechte afhandeling van de klachten, het spontaan barsten van het scherm zou Sony wat klantvriendelijker mogen afhandelen. Merk zelf ook dat voor een 'premium' telefoon de bouwkwaliteit vrijuit matig is, in ieder geval niet wat ik van vorige Sony (Ericsson) mobieltjes gewend was.
De afhandeling was zover ik zie vooral in het begin ''slecht''*. Latere berichten zijn zover ik volg veelal wel opgelost.
*In eerste instantie geen garantie (later soms met hulp van Ambroos wel) etc.
Wel was de reparatietijd in het begin echt om te huilen, maar dat lijkt helaas met meer van Sony's nieuwe toestellen een probleem. Heb het zelfde verhaal al twee maal meegemaakt met mijn nieuwe Xperia toestellen, een vriend een dergelijk vergelijkbaar verhaal ook bij een eerder S(E) toestel).
- Xperia S. Reparatieduur: 10 weken, gele vlekken uiteindelijk via Facebook nieuwe ontvangen
- Xperia Z, ruim 2 maand , loslatende achterkant, uiteindelijk 50 euro aan Perry sport bonnen van Sony ontvangen, via Studentmobiel.
Beiden uiteindelijk wel coulant en netjes opgelost maar ik had hem liever binnen 2 weken retour, vooral als je een toestel nog maar een week of wat hebt geeft het niet veel vertrouwen
.
*In eerste instantie geen garantie (later soms met hulp van Ambroos wel) etc.
Wel was de reparatietijd in het begin echt om te huilen, maar dat lijkt helaas met meer van Sony's nieuwe toestellen een probleem. Heb het zelfde verhaal al twee maal meegemaakt met mijn nieuwe Xperia toestellen, een vriend een dergelijk vergelijkbaar verhaal ook bij een eerder S(E) toestel).
- Xperia S. Reparatieduur: 10 weken, gele vlekken uiteindelijk via Facebook nieuwe ontvangen
- Xperia Z, ruim 2 maand , loslatende achterkant, uiteindelijk 50 euro aan Perry sport bonnen van Sony ontvangen, via Studentmobiel.
Beiden uiteindelijk wel coulant en netjes opgelost maar ik had hem liever binnen 2 weken retour, vooral als je een toestel nog maar een week of wat hebt geeft het niet veel vertrouwen
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Hoe klantvriendelijk kun je dan? klant meld en klacht, dan word het toestel opgestuurd en dan moet beoordeeld worden of de ontstane schade is ontstaan door eigen fout of door en productiefout. Als ik op zo'n reparatie center zou werken en ik krijg zo'n toestel met gebarsten scherm onder handen zijn krijgen dan zou ik kijken of de barst connectie heeft met schade op de behuizing, zo-ja eigen schuld. Zou er geen schade zijn op de behuizing en de barst is kaars recht van a-naar-b dan zou ik wel even gaan krabben of dit-wel en eigen fout zou kunnen zijn.Rogierr schreef op maandag 20 januari 2014 @ 23:17:
Ik denk dat Radar ergens wel een punt heeft qua slechte afhandeling van de klachten, het spontaan barsten van het scherm zou Sony wat klantvriendelijker mogen afhandelen. Merk zelf ook dat voor een 'premium' telefoon de bouwkwaliteit vrijuit matig is, in ieder geval niet wat ik van vorige Sony (Ericsson) mobieltjes gewend was.
Die jongen die je zag met zijn moeder, wel heel toevallig dat die 2 experia's in 1 maand om zeep weet te helpen en dat hun dan de schuld op Sony willen schuiven vind ik tamelijk schofterig
Sony gaat dit uit imago besef oplossen...morrend en terecht, want 80% ruikt en kans om de door hun zelf aangebrachte schade gratis te laten verhelpen.
[ Voor 6% gewijzigd door marcel23456 op 21-01-2014 00:05 ]
Er is een ruim intern onderzoek geweest naar de barsten en er is een heel duidelijk profiel opgesteld van welke barsten spontaan ontstaan en welke ontstaan door verkeerd gebruik.
Die tweede barst die die jongen liet zien was heel duidelijk verkeerd gebruik. (Als je tegen een tafelpunt aanloopt...) Spontane barsten zijn bijna altijd heel cleane barsten (een of twee) die van de ene kant helemaal naar de andere lopen.
De eerste paar maanden werden er misschien enkele van die gevallen geweigerd maar dat zou nu niet meer moeten gebeuren. Is je barst spontaan ontstaan en is er geen duidelijk overmatige verdere schade aan je telefoon dan maken ze die wel. Loop je tegen een tafel aan of laat je je telefoon vallen, tja...
Die tweede barst die die jongen liet zien was heel duidelijk verkeerd gebruik. (Als je tegen een tafelpunt aanloopt...) Spontane barsten zijn bijna altijd heel cleane barsten (een of twee) die van de ene kant helemaal naar de andere lopen.
De eerste paar maanden werden er misschien enkele van die gevallen geweigerd maar dat zou nu niet meer moeten gebeuren. Is je barst spontaan ontstaan en is er geen duidelijk overmatige verdere schade aan je telefoon dan maken ze die wel. Loop je tegen een tafel aan of laat je je telefoon vallen, tja...
[ Voor 4% gewijzigd door AmbroosV op 21-01-2014 00:13 ]
De Tros Radar uitzending heb ik opgenomen, had geen tijd om te kijken en net even gedaan. Ik snap het echt werkelijk waar niet.
Je moet echt lomp geweld gebruiken om de USB kabel er verkeerd om in te steken.
Wat betreft het scherm, voor hetzelfde geld springt het bij mij morgen. Maar enkele weken geleden is de mijne nog 3 meter van de trap af gestuiterd. Geen kras, beschadiging of barst te zien. Wel met een backcover welke ook net de hoeken beschermd. Die jongen die tegen de tafelpunt was gelopen, dat is echt geen misselijk barstje, daar is serieus kracht voor nodig. De mijne heeft al best wat te verduren gehad maar ziet er nog prima uit.
Nu weet ik dat dit een exemplarische ervaring is en nogmaals, misschien gaat hij hier morgen ook wel stuk maar ik heb toch het idee dat hier wat mensen lomp met hun toestel hebben zitten doen. Daarnaast, ik zie zo enorm veel Samsung's met gebarste schermen, daar zijn 400 gebarsten Xperia Z's niets bij. Ook heb ik al aardig wat gebarste en verzopen iPhone's gezien. Zelfs HTC's waar het beeldscherm letterlijk uit was gevallen. Mijn werk telefoon, een Huawei Ascend W2, is pas enkele maanden oud en heeft beduidend minder te verduren gehad maar heeft wel al een miniem barstje. Heeft enkel en alleen in dezelfde broekzak gezeten als de Xperia Z.
Wat mij betreft sensatie TV
Je moet echt lomp geweld gebruiken om de USB kabel er verkeerd om in te steken.
Wat betreft het scherm, voor hetzelfde geld springt het bij mij morgen. Maar enkele weken geleden is de mijne nog 3 meter van de trap af gestuiterd. Geen kras, beschadiging of barst te zien. Wel met een backcover welke ook net de hoeken beschermd. Die jongen die tegen de tafelpunt was gelopen, dat is echt geen misselijk barstje, daar is serieus kracht voor nodig. De mijne heeft al best wat te verduren gehad maar ziet er nog prima uit.
Nu weet ik dat dit een exemplarische ervaring is en nogmaals, misschien gaat hij hier morgen ook wel stuk maar ik heb toch het idee dat hier wat mensen lomp met hun toestel hebben zitten doen. Daarnaast, ik zie zo enorm veel Samsung's met gebarste schermen, daar zijn 400 gebarsten Xperia Z's niets bij. Ook heb ik al aardig wat gebarste en verzopen iPhone's gezien. Zelfs HTC's waar het beeldscherm letterlijk uit was gevallen. Mijn werk telefoon, een Huawei Ascend W2, is pas enkele maanden oud en heeft beduidend minder te verduren gehad maar heeft wel al een miniem barstje. Heeft enkel en alleen in dezelfde broekzak gezeten als de Xperia Z.
Wat mij betreft sensatie TV
Ik snap het gezeur ook allemaal niet. Als het nu echt spontane barsten zijn oke, maar als je tegen een tafel loopt of hem laat vallen bestaat nu eenmaal de kans dat het glas kapot gaat, of het nu een Sony, Samung, HTC, LG is.... Ik heb mijn Z al een paar keer laten vallen, 1 keer zelfs van zo'n 1,5 meter op straatstenen en het glas is nog helemaal gaaf. En in gebruik hem gewoon naakt, geen hoesje of enkele vorm van bescherming. Nu zal ik wel heel veel mazzel gehad hebben, maar toch geeft het aan dat er best wel wat moet gebeuren voor het glas breekt. (spontane barsten dus daargelaten)
[ Voor 15% gewijzigd door cordonbleu op 21-01-2014 01:00 ]
Inderdaad een beetje sensatiemakerij weer. Hoewel de USB poort best van type B had mogen zijn om de 'domme fouten' uit te sluiten natuurlijk, hopelijk leren ze hiervan. Niet iedereen is immers even wegwijs in de wereld van connectoren.
Om nog maar een andere goede ervaring op te noemen: De camera van mijn XZ kreeg na een paar weken / maanden ineens zwarte vlekken op de sensor. Dat was ergens vorig jaar begin juni. Gewoon netjes zonder morren gratis opgelost (+ waterdichtheids garantie) door Sony via Coolblue.
Om nog maar een andere goede ervaring op te noemen: De camera van mijn XZ kreeg na een paar weken / maanden ineens zwarte vlekken op de sensor. Dat was ergens vorig jaar begin juni. Gewoon netjes zonder morren gratis opgelost (+ waterdichtheids garantie) door Sony via Coolblue.
[ Voor 22% gewijzigd door Myedvyed op 21-01-2014 07:41 ]
Zo`n 10 dagen geleden haalde ik mijn xperia z uit mijn broekzak en zag dat het scherm was gebarsten, de xperia z zat in een flipcover en ik heb hem nergens tegen aan gestoten of dergelijk, ook is er geen zichtbare schade aan de de buitenste laag van het scherm en ook niet aan de zijkanten.
Ik heb hem bij de reparatie service van tele2 aangeboden en die vertelden het gebruikelijke praatje ..... stootschade.... bla bla valschade....... bla bla bla enz......
Nu kreeg ik gisteravond een mailtje met de mededeling dat met grootst mogelijke precisie de reparatie is uitgevoerd.
Telefoon wordt vandaag retour gezonden. Ik hoop maar dat het geen standaard retour mailtje is en de telefoon echt is gerepareerd, wordt vervolgd..........
Ik heb hem bij de reparatie service van tele2 aangeboden en die vertelden het gebruikelijke praatje ..... stootschade.... bla bla valschade....... bla bla bla enz......
Nu kreeg ik gisteravond een mailtje met de mededeling dat met grootst mogelijke precisie de reparatie is uitgevoerd.
Telefoon wordt vandaag retour gezonden. Ik hoop maar dat het geen standaard retour mailtje is en de telefoon echt is gerepareerd, wordt vervolgd..........
F.O.T.C.
Verwijderd
Horen al deze reacties niet in het andere topic 'Problemen en garantie-afhandelingen' (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1540395)
EDIT: Reactie van Sony op de uitzending: http://www.trosradar.nl/u...icle/reactie-sony-mobile/
[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 21-01-2014 11:34 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die zwarte vlekjes/ blokjes zijn bij mijn vriendin haar Z ook zichtbaar op foto's. Heel vreemd. Kan hier ook geen directe verklaring voor vinden. Hooguit kapotte camerasensor.Verwijderd schreef op zondag 29 december 2013 @ 13:46:
Al een langere tijd last van een aantal zwarte puntjes in de camera, deze zijn zichtbaar op foto's en video's. Dit valt onder de garantie. Ik ben alleen terughoudend om dit te repareren. Dit komt door de vele berichten op dit forum over de lange reparatietijd (+ 6 weken) en dat de waterbestendigheid zou komen te vervallen na een reparatie. Heeft iemand hier onlangs nog ervaring mee? Denk dat ze hier in de vodafone-winkel niet 123 een betrouwbaar antwoord op kunnen geven...
Dat is inderdaad een kapotte sensor, en bij mij binnen enkele weken gerepareerd onder garantie.
Even terugsturen, is hier met 2 weken onder de garantie gerepareerd.SniperEye schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:36:
[...]
Die zwarte vlekjes/ blokjes zijn bij mijn vriendin haar Z ook zichtbaar op foto's. Heel vreemd. Kan hier ook geen directe verklaring voor vinden. Hooguit kapotte camerasensor.
Overigens hier geen enkel probleem met Sony en de Xperia Z (alleen de camerasensor dus). Ben altijd netjes en snel geholpen dus kan mij niet in de uitzending van Tros vinden. Nu vind ik al vaker dat Radar een beetje subjectief beeld schetst en graag opkomt voor mensen zonder verstand van dingen (waarvan de handleiding dan ook nog eens ongeopend in de verpakking zit) maar dat terzijde.
Klopt de claim van radar trouwens dat het scherm helemaal niet meer werk als er een barst in zit? En zo ja, als dit klopt, waarom is dit dan? (ambroos weet jij dit?)
Ps4/switch gamer
Ligt eraan wat er van het scherm kapot is natuurlijk
Glas, geen probleem, touchlayer, tsjaa
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Ja, het klopt dat het scherm niet meer werkt als er een barst in zit. Zelfs de kleinste lijn kan er voor zorgen.
Als ik het goed begrepen heb is er een techniek van sony om alles net iets dunner te maken met als gevolg dat de 'touch laag' sneller stuk gaat. (zie http://phandroid.s3.amazo...eria_v_sensor_on_lens.jpg)
Als ik het goed begrepen heb is er een techniek van sony om alles net iets dunner te maken met als gevolg dat de 'touch laag' sneller stuk gaat. (zie http://phandroid.s3.amazo...eria_v_sensor_on_lens.jpg)
"Spontane barsten zijn bijna altijd heel cleane barsten (een of twee) die van de ene kant helemaal naar de andere lopen." Dat is dus precies wat ik heb. Twee barsten vanaf het midden naar de onder en bovenkant van het toestelAmbroosV schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 00:12:
Er is een ruim intern onderzoek geweest naar de barsten en er is een heel duidelijk profiel opgesteld van welke barsten spontaan ontstaan en welke ontstaan door verkeerd gebruik.
Naja, ik ben nog steeds benieuwd of het onder garantie gerepareerd wordt bij mij of niet.
Die mensen en vooral die moeder en zoon wtf, hoe kun je beweren dat als je tegen een tafel aanloopt dat het de fout van Sony is

Omdat een scherm niet hoort te barsten wanneer je tegen een tafel aan looptAMARONE schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:49:
Die mensen en vooral die moeder en zoon wtf, hoe kun je beweren dat als je tegen een tafel aanloopt dat het de fout van Sony is

Als je verder had gekeken werd je ook duidelijk dat het scherm waarschijnlijk te strak gespannen staat waardoor het sneller barst.
Wat ik mij afvraag, het toestel voldoet aan een bepaalde standaard (I57 o.i.d.). Toen men deze test heeft ondergaan voldeed het toestel. Ik kan me voorstellen dat men vanwege kostenreductie bijvoorbeeld kiest om vergelijkbaar materiaal in te kopen bij een andere leverancier. Voorziet de standaard erin dat dit tussentijds getoetst wordt?
Verwijderd
Als radar veel meer klachten over de xperia z krijgt zegt dat al iets.AMARONE schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:49:
Radar besluit niet zomaar een actie te beginnen en doorgaans zijn ze goed voorbereid.
Het feit dat Sony in de uitzending niet wilt reageren zegt mij al genoeg.
Die standaard heeft alleen betrekking op de stof- en waterdichtheid, niet op andere dingen. Hij wordt ook bij radar gepresenteerd als een telefoon die van alles kan hebben, maar hij is door Sony nooit als rugged neergezet, enkel als stof en waterdicht.SniperEye schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:03:
Wat ik mij afvraag, het toestel voldoet aan een bepaalde standaard (I57 o.i.d.). Toen men deze test heeft ondergaan voldeed het toestel. Ik kan me voorstellen dat men vanwege kostenreductie bijvoorbeeld kiest om vergelijkbaar materiaal in te kopen bij een andere leverancier. Voorziet de standaard erin dat dit tussentijds getoetst wordt?
Ben ik niet met je eens, het enige wat Radar goed doet is veel klachten verzamelen van Jan Modaal die alles niet zijn schuld vind. Daarnaast overdrijft Radar graag en zijn ze van nodeloos kritiek en overtrekken ze claims.Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:12:
[...]
Als radar veel meer klachten over de xperia z krijgt zegt dat al iets.
Radar besluit niet zomaar een actie te beginnen en doorgaans zijn ze goed voorbereid.
Het feit dat Sony in de uitzending niet wilt reageren zegt mij al genoeg.
Dat kan je de consument in deze niet helemaal kwalijk nemen. Volgens mij was deze ook bestand tegen vallen en stoten (tot op zekere hoogte).Cyleo schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:02:
[...]
Die standaard heeft alleen betrekking op de stof- en waterdichtheid, niet op andere dingen. Hij wordt ook bij radar gepresenteerd als een telefoon die van alles kan hebben, maar hij is door Sony nooit als rugged neergezet, enkel als stof en waterdicht.
Nope. Stof- en waterdicht, that's it.SniperEye schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:13:
[...]
Dat kan je de consument in deze niet helemaal kwalijk nemen. Volgens mij was deze ook bestand tegen vallen en stoten (tot op zekere hoogte).
Nee onzin, er zijn gevallen waar het scherm strak gespannen staat en dat zijn de spontane barsten. Dat kind is gewoon volgas tegen een hoek van een tafel gelopen en dat veroorzaakte een dikke ster in het glas. Volgens mij lost Sony de spontane barsten heel behoorlijk op en zijn alle mensen die in Radar zaten gewoon dom, zelfde geldt voor die usb..100% zeker dat die gast hem er verkeerd in had gestokenDraakje5 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:59:
[...]
Omdat een scherm niet hoort te barsten wanneer je tegen een tafel aan loopt![]()
Als je verder had gekeken werd je ook duidelijk dat het scherm waarschijnlijk te strak gespannen staat waardoor het sneller barst.
Ook dat ze 100x dat stevig als metaal naar voren halen wat letterlijk over het materiaaal van het frame gaat en niks met het glas te maken heeft. Nee top programma
[ Voor 10% gewijzigd door AMARONE op 21-01-2014 15:51 ]
Dit is geen reactie op de uitzending, maar een reactie nav de uitzending. Sony wilde niet in de uitzending komen, maar heeft die schriftelijke verklaring gegeven.CLB schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:02:
EDIT: Reactie van Sony op de uitzending: http://www.trosradar.nl/u...icle/reactie-sony-mobile/
Opvallend van Rader is dat ze dat contactmoment dat Sony gezocht heeft met de klanten die zich bij de consumentenbond hadden gemeld, niet vermelden.
B.S.U.R.
Die hebben waarschijnlijk gelezen "zo sterk als staal" dus jongeuh...leef je uit op dat toestel, kan allesssss hebben=notDraakje5 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:59:
[...]
Omdat een scherm niet hoort te barsten wanneer je tegen een tafel aan loopt

Mijn toestel is vandaag omgeruild voor een nieuwe. Ik had ook last van een spontane barst; er liep op de achterkant van rechtsboven naar linksonder één barst
. Alsof het met een glassnijder gedaan was oid.
's Nachts gebeurd toen hij in de dock stond.
Anyway; 2 weken weg geweest ter reparatie en netjes een nieuwe achterkant erop gezet.
Maar, de zijkant (de kant van de volumeknoppen) zat naar mijn inziens niet helemaal meer vast. Als ik er op drukte met bijvoorbeeld een pen dan veerde het kunststof wat mee. Dit was niet mogelijk bij de andere zijkant en was mij ook nog niet eerder opgevallen.
Weer terug naar T-mobile en deze keer was het toestel 2,5 week weg ter reparatie. Krijg ik het toestel uiteindelijk terug; niks gerepareerd omdat de klacht niet konden vinden. Goed, whatever, maak er een notitie van zodat mocht het toch niet goed zijn dan is het iig genoteerd.
Weekje later maak ik wat foto's en vallen mij ineens allemaal zwarte vlekjes op... 1+1 = 2: iemand heeft niet fatsoenlijk de lens of sensor stofvrij gemaakt toen de achterkant werd vervangen. Weer terug naar T-mobile.... Eerst wilde ze het toestel wéér opsturen (
), maar na enige overleg met de bedrijfsleider konden ze mij verblijden met een omruiling voor een nieuwe toestel! Alleen..... dat ging nog wel 2 weken duren, want het toestel was niet op voorraad.
We zijn nu dus heel wat weken verder maar toch eindelijk is het toestel omgeruild voor een nieuwe! Productieweek: 13W51, dus brandspanking new
Nu maar eens zien hoe lang deze het gaat volhouden....
's Nachts gebeurd toen hij in de dock stond.
Anyway; 2 weken weg geweest ter reparatie en netjes een nieuwe achterkant erop gezet.
Maar, de zijkant (de kant van de volumeknoppen) zat naar mijn inziens niet helemaal meer vast. Als ik er op drukte met bijvoorbeeld een pen dan veerde het kunststof wat mee. Dit was niet mogelijk bij de andere zijkant en was mij ook nog niet eerder opgevallen.
Weer terug naar T-mobile en deze keer was het toestel 2,5 week weg ter reparatie. Krijg ik het toestel uiteindelijk terug; niks gerepareerd omdat de klacht niet konden vinden. Goed, whatever, maak er een notitie van zodat mocht het toch niet goed zijn dan is het iig genoteerd.
Weekje later maak ik wat foto's en vallen mij ineens allemaal zwarte vlekjes op... 1+1 = 2: iemand heeft niet fatsoenlijk de lens of sensor stofvrij gemaakt toen de achterkant werd vervangen. Weer terug naar T-mobile.... Eerst wilde ze het toestel wéér opsturen (
We zijn nu dus heel wat weken verder maar toch eindelijk is het toestel omgeruild voor een nieuwe! Productieweek: 13W51, dus brandspanking new
Nu maar eens zien hoe lang deze het gaat volhouden....
www.ping-win.nl
Uitzending ook gezien van radar, wat een sensatie tv weer.
Ik ben erachter gekomen dat ook bij mijn toestel de achterkant in de linker bovenhoek, naast de camera, ook iets meegeeft/los lijkt te komen. Nog maar een klein beetje, meer dan een millimeter is het zeker niet.
Hebben hier mensen ervaringen hiermee, en met reparatie hiervan. Zo ja, hoelang heeft reparatie bij jou ongeveer geduurd en werd er niet moeilijk gedaan over garantie?
(Als je hier op internet naar zoekt lijkt het trouwens een veel voorkomend probleem te zijn)
Hebben hier mensen ervaringen hiermee, en met reparatie hiervan. Zo ja, hoelang heeft reparatie bij jou ongeveer geduurd en werd er niet moeilijk gedaan over garantie?
(Als je hier op internet naar zoekt lijkt het trouwens een veel voorkomend probleem te zijn)
Ik zelf bezit de Sony Xperia SP en heb net met verbazing de uitzending terug zitten kijken.
Er vallen mij een boel dingen op:
1: Welke debiel loopt er met zijn telefoon tegen een tafelpunt aan? Dit is niks geen productie fout dit is gewoon natuurkunde. Een scherp punt op een strak gespannen glas is vragen op problemen
2: Hoeveel geweld is er nodig om die USB connector uit de telefoon te trekken? Die van de Xperia SP is ook redelijk strak en het kost (soms) redelijk wat kracht om de stekker uit de aansluiting te halen maar dan als nog.
3: Dat Sony niet wilt reageren is wel begrijpelijk zij "beloven" een degelijk product en dat word in een aantal gevallen niet nageleeft.
4: Volgens mij is die zoon nog dommer als zijn moeder. (Sorry maar kom op he, nadenken!!)
Het enige waar Sony echt aan mag werken is de flexibiliteit op XDA verscheen een topic met dit fenomeen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=48815418 (XSP) en de Z1 had ook een topic hierover
(kan deze niet zo snel terug vinden) en dit werd veroorzaakt door het wegstoppen van de telefoon in de broekzak..
Er vallen mij een boel dingen op:
1: Welke debiel loopt er met zijn telefoon tegen een tafelpunt aan? Dit is niks geen productie fout dit is gewoon natuurkunde. Een scherp punt op een strak gespannen glas is vragen op problemen
2: Hoeveel geweld is er nodig om die USB connector uit de telefoon te trekken? Die van de Xperia SP is ook redelijk strak en het kost (soms) redelijk wat kracht om de stekker uit de aansluiting te halen maar dan als nog.
3: Dat Sony niet wilt reageren is wel begrijpelijk zij "beloven" een degelijk product en dat word in een aantal gevallen niet nageleeft.
4: Volgens mij is die zoon nog dommer als zijn moeder. (Sorry maar kom op he, nadenken!!)
Het enige waar Sony echt aan mag werken is de flexibiliteit op XDA verscheen een topic met dit fenomeen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=48815418 (XSP) en de Z1 had ook een topic hierover
(kan deze niet zo snel terug vinden) en dit werd veroorzaakt door het wegstoppen van de telefoon in de broekzak..
Wordt gerepareerd onder garantie. Vriend van mij had dit ook, hoe lang de reparatie duurt is afhankelijk van de drukte bij het reparatiecentrum. Ga uit van 2/3 weken.bram91 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 22:01:
Ik ben erachter gekomen dat ook bij mijn toestel de achterkant in de linker bovenhoek, naast de camera, ook iets meegeeft/los lijkt te komen. Nog maar een klein beetje, meer dan een millimeter is het zeker niet.
Ik had nog foto's belooft van mijn spontaan gebarsten Xperia Z. Hierbij:

De telefoon is zoals je kan zien verder nog in nieuwstaat, ook is de 'rubberen' rand van de telefoon niet beschadigt waar de barst begint. Nog wel belangrijk om te melden, ik heb de standaard screen protector van Sony er al tijden terug afgehaald.

De telefoon is zoals je kan zien verder nog in nieuwstaat, ook is de 'rubberen' rand van de telefoon niet beschadigt waar de barst begint. Nog wel belangrijk om te melden, ik heb de standaard screen protector van Sony er al tijden terug afgehaald.
[ Voor 14% gewijzigd door ormagon op 22-01-2014 15:58 ]
Die barst voldoet voor zover ik weet niet aan het profiel van de spontane barsten. Doordat je het shatter-proof sheet hebt verwijderd verlies je ook wel de garantie op je display...
Even een vraag die niks met dit toestel te maken heeft.AmbroosV schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:26:
Die barst voldoet voor zover ik weet niet aan het profiel van de spontane barsten. Doordat je het shatter-proof sheet hebt verwijderd verlies je ook wel de garantie op je display...
Heeft de SP ook een shatterproof laag? Zo ja gelden hier dan dezelfde regels voor?
(lijkt me overigens van wel maar zeker weten doe ik het niet)
SP heeft volgens mij toch gewoon echt Gorilla Glass?mrjraider schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 20:51:
[...]
Even een vraag die niks met dit toestel te maken heeft.
Heeft de SP ook een shatterproof laag? Zo ja gelden hier dan dezelfde regels voor?
(lijkt me overigens van wel maar zeker weten doe ik het niet)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Die barst ziet er inderdaad niet uit als een spontane barst. Hier lijkt het er heel erg sterk op dat het scherm toch een tik / aardig wat kracht op zicht heeft gekregen op dat punt daar aan de rand.AmbroosV schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 18:26:
www.ping-win.nl
Gisteren envelope ontvangen met gerepareerde xperia z, nieuwe voorzijde en achterzijde geplaatst.omc-luxor schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:28:
Zo`n 10 dagen geleden haalde ik mijn xperia z uit mijn broekzak en zag dat het scherm was gebarsten, de xperia z zat in een flipcover en ik heb hem nergens tegen aan gestoten of dergelijk, ook is er geen zichtbare schade aan de de buitenste laag van het scherm en ook niet aan de zijkanten.
Telefoon is weer als nieuw.
F.O.T.C.
Had mijn telefoon aangeboden voor reparatie door de achterplaat die los laat. De telefoon en de accu, scherm, camera deed het prima. Nu hoor ik van t mobile dat de telefoon waarschijnlijk afgekeurd is en niet te repareren valt en dat er alleen nieuwe software op gezet is
.
Volgende week krijg ik te horen wat er nou aan de hand is, het bestaat toch niet dat een werkend toestel met een losse linksboven hoek plaat ineens afgekeurd kan zijn.
Volgende week krijg ik te horen wat er nou aan de hand is, het bestaat toch niet dat een werkend toestel met een losse linksboven hoek plaat ineens afgekeurd kan zijn.
Verwijderd
Weer contact gehad met Sony na de uitzending met tros radar. Nu kreeg ik wel een positieve reactie. De telefoon is vandaag opgehaald en als deze bij teleplan is geweest zou ik een nieuwe van hun krijgen. Ik ben benieuwd.
Mijn Xperia Z is inmiddels door Coolblue terug genomen. Ik was alle problemen meer dan zat. Na wat mail verkeer en natuurlijk ook de tv uitzending van Tros radar, heb ik dan eindelijk mijn gelijk gekregen.
Vandaag een HTC ONE terug gekregen. Dus toch wel erg tevreden over Coolblue. Moet tegen dat het allemaal niet vanzelf is gegaan, maar de oplossing is toch wel heel erg netjes
Vandaag een HTC ONE terug gekregen. Dus toch wel erg tevreden over Coolblue. Moet tegen dat het allemaal niet vanzelf is gegaan, maar de oplossing is toch wel heel erg netjes
Hopen dat er nu niets mis gaat, de service van HTC is over het algemeen niet veel beter...Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:39:
Mijn Xperia Z is inmiddels door Coolblue terug genomen. Ik was alle problemen meer dan zat. Na wat mail verkeer en natuurlijk ook de tv uitzending van Tros radar, heb ik dan eindelijk mijn gelijk gekregen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Soortgelijk probleem hier met met XZ, alleen de andere kant op: De telefoon hoor ik niet overgaan als ik probeer te bellen. Degene die ik bel hoort mij wel, ik hen niet. Als ik de telefoon op de luidspreker zet kan ik wel normaal bellen. Eerst hielp een restart, nu meestal niet. Iemand bekend met dit probleem? Alvast dankVerwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:16:
Sinds 2 maanden komt het bij mijn Xperia Z regelmatig voor dat ik als ik mensen bel, dat ze mij na een paar minuten niet meer kunnen verstaan. Het lijkt wel alsof de microfoon uitvalt. Opnieuw bellen heeft dan even nut, maar na een minuut doet het probleem zich opnieuw voor. Het maakt bellen een behoorlijke frustrerende ervaring.
T-Mobile geeft aan dat het probleem waarschijnlijk door het toestel wordt veroorzaakt en 'adviseert' op Google te zoeken naar mensen met soortgelijke problemen. Ik kan hier echter vrijwel niets over vinden. Herkent iemand van jullie dit probleem?
Bvd.
Edit: probleem gevonden. Hij blijft hangen in de koptelefoon stand.
[ Voor 3% gewijzigd door Michiel Jansen op 26-01-2014 14:41 ]
Ik vond die uitzending Sony echt zwart proberen te maken. Komop, je loopt lomp met de beeldscherm tegen een tafelpunt, wat verwacht je anders dan dat het glas gaat breken??
Afijn, ik heb nu ook een probleempje met mijn toestel. Wanneer ik tijdens het bellen met mijn vinger een klein beetje druk uit oefen op de bovenkant van het toestel valt het geluid voor mij weg. Een kabelbreuk of een slechte soldeerpuntje.. Hoelang zou ik het toestel kwijt zijn als ik hem via de phonehouse opstuur?
Afijn, ik heb nu ook een probleempje met mijn toestel. Wanneer ik tijdens het bellen met mijn vinger een klein beetje druk uit oefen op de bovenkant van het toestel valt het geluid voor mij weg. Een kabelbreuk of een slechte soldeerpuntje.. Hoelang zou ik het toestel kwijt zijn als ik hem via de phonehouse opstuur?
Ik heb de aflevering niet gezien, maar Radar wel vaker. Klinkt wel als hun standaard, bedrijven zijn kut, klanten zijn geen koning, maar goden.
Ik heb al meerdere xperia z's en z1's gehad, niet weggedaan omdat ik niet tevreden was, maar omdat ik iets anders wou proberen. Heb nu weer gewoon de Z1, gekregen met een nieuw abonnement.
Wel aardig wat problemen gehad met de Z, 1 keer een spontane barst, andere keer de aan/uit knop die steeds bleef hangen, en met de Z1 dat et scherm (screenprotector) heel snel bekrast. Heb nu dus ook meteen screenprotectors gekocht om dit probleem te voorkomen.
Wel aardig wat problemen gehad met de Z, 1 keer een spontane barst, andere keer de aan/uit knop die steeds bleef hangen, en met de Z1 dat et scherm (screenprotector) heel snel bekrast. Heb nu dus ook meteen screenprotectors gekocht om dit probleem te voorkomen.
Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl
Nou het toestel is na drie keer repareren weer terug in mijn bezit sinds gisteren 27-1-14.Stefke88 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 03:39:
Zoals in een paar berichten hierboven door mij geschreven, is mijn telefoon voor de 2e keer naar dynafix geweest. Wat denk je? Sinds zaterdag het toestel weer terug, en even leek het goed te gaan. Nu doet hij het af en toe wel normaal en dan weer niet.
Morgen Vodafone maar eens op zn flikker geven voor de zeer slechte service van Dynafix!
Ze waren de simkaarhouder, dat plastic gevalletje kwijt. Dus ik vol goede moed naar de vodafone winkel 15km verderop, denk je ahh dat zullen ze daar toch wel hebben. NOT!!! En denk je dat ze even meedenken over hoe het op te lossen. NOPE, NADA, NIKS!! Ik moest maar wachten tot ze er vanuit dynafix een opgestuurd hadden, en hoelang dat ging duren dat wist niemand.Zucht…
Uiteindelijk bij ReplaceDirect in Beek&Donk een nieuwe kunnen halen. Toestel werkt tot op heden weer goed, al lijkt er wat meer kraak in te zitten.
Al met al een hoop gedoe weer!! Vodafone en Dynafix krijgen een mooie brief met rekening gepresenteerd!!!
Vandaag mijn Xperia Z weer mogen ontvangen. Ziet er echt weer uit als nieuw (praktisch alles vervangen) en ook eindelijk weer ontvangst op de mobiel. De diagnose van het probleem schijnt een 'In- of uitschakel-probleem' te zijn geweest, geen idee wat het dus precies was. Straks even de update naar 4.3 doen en dan ga ik ervan uit dat de mobiel zonder problemen tot het eind van mijn abonnement meegaat. Wel een topservice van zowel StudentMobiel als Teleplan.
Verwijderd
Na even niks gehoord te hebben besloot ik vandaag zelf even contact op te nemen. Helaas waren ze mij vergeten maar ze gaan proberen het voor vrijdag te regelen.
Verwijderd
Heugelijk nieuws. Ik had me er al bij neergelegd dat mijn toestel niet zou worden gerepareerd of vervangen.Maar toen ik hier las dat iemand een anders wel een nieuw toestel zou krijgen(kapotte USB) toch nog een mail verstuurd. en Sony heeft weer contakt met me opgenomen en krijg ik alsnog een ander toestel,Via mail is me een special request toe gezonden, welke ik in moet leveren samen met mijn telefoon. Het gaat ws iets van twee weken duren. Morgen maar met mijn xperia z naar de winkel. Word vervolgd.
Kun jij me vertellen hoe het afgehandeld is? Ik heb bij zowel het klepje van de hoofdtelefoon als bij het klepje de lader het probleem dat de rubbertjes volledig losgelaten hebben. Nu loop ik dus rond met een niet-waterdichte telefoon. Ik heb 'm twee weken terug op laten sturen bij de belcompany, maar vandaag bericht gekregen dat het niet gerepareerd wordt en valt onder 'verkeerd gebruik'. Kennelijk is open en dicht doen verkeerd gebruik, ofzo.Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 10:15:
Ik kom er dus net achter dat het rubberen randje van de hoofdtelefoon uitgang een scheurtje heeft opgelopen en nu niet meer waterdicht is.
Toch wel een beetje zonde, zo uit het niets. Contact opgenomen met Sony, ze kunnen niet garanderen dat het door hun vergoed wordt, daarnaast ben ik de telefoon toch al snel 3 weken kwijt.
Iemand dezelfde problemen, met een oplossing?
Advies wordt gewaardeerd !
Leuk, ik had mijn telefoon maandag weer terug en sinds vanmorgen werkt ie niet meer. Mijn telefoon was bij Vodafone/Dynafix ter reparatie aangeboden vanwege de spontane barst probleem.
Vandaag begon mijn Z ineens uit het niets te spacen en nu loopt ie vast in een boot reloop. (spacen als in dat de touchscreen zijn eigen wil heeft en de aan/uit knop ook. Verder heb ik ook vlekken op het scherm, ik constateer dit als waterschade.
Alleen, heb ik mijn telefoon de laatste tijd niet in contact met water gebracht. Apart. Naja, laatst regende het behoorlijk in Amsterdam en toen was ik kletsnat. Zal vast waterschade hebben aangelopen daardoor.
Het valt mij trouwens ook op dat de display niet goed is geplaatst, ik kan heel voorzichtig met mijn nagels zelfs het scherm optillen.
Ik ben nu best wel bang dat ie niet onder garantie wordt gerepareerd, al hoop ik op het beste. Ik zie het wel in ieder geval, ik ga morgen Vodafone bellen (gelukkig ben ik verzekerd) maar ik heb gewoon geen zin om 45 euro eigen risico te betalen, omdat mijn telefoon niet voldoende is gerepareerd.
Ik vraag me eigenlijk af hoe jullie hierover denken?
Vandaag begon mijn Z ineens uit het niets te spacen en nu loopt ie vast in een boot reloop. (spacen als in dat de touchscreen zijn eigen wil heeft en de aan/uit knop ook. Verder heb ik ook vlekken op het scherm, ik constateer dit als waterschade.
Alleen, heb ik mijn telefoon de laatste tijd niet in contact met water gebracht. Apart. Naja, laatst regende het behoorlijk in Amsterdam en toen was ik kletsnat. Zal vast waterschade hebben aangelopen daardoor.
Het valt mij trouwens ook op dat de display niet goed is geplaatst, ik kan heel voorzichtig met mijn nagels zelfs het scherm optillen.
Ik ben nu best wel bang dat ie niet onder garantie wordt gerepareerd, al hoop ik op het beste. Ik zie het wel in ieder geval, ik ga morgen Vodafone bellen (gelukkig ben ik verzekerd) maar ik heb gewoon geen zin om 45 euro eigen risico te betalen, omdat mijn telefoon niet voldoende is gerepareerd.
Ik vraag me eigenlijk af hoe jullie hierover denken?
Vandaag mijn telefoon uit jas gehaald en deed hij het niet meer, bij nadere inspectie bleek het glas? onder de eerste glaslaag gebarste te zijn waardoor het touchscreen gedeeltelijk niet werkt (40%). Beetje aparte barst ook omdat er aan de buitenkant niks te voelen valt. Is dit een kwestie van garantie?
In ieder geval morgen eens t mobile bellen en kijken hoe ze hier mee omgaan.
Edit: Ze sturen hem op en dan gaan ze kijken hoe groot de druk aan de binnenkant is geweest. Boven een bepaalde waarde is het mijn eigen schuld en daaronder een fout van de fabriek.
edit 2: Iemand een idee hoe ik in mijn telefoon kan komen om data eraf te halen? Ik kan mijn pincode niet intoetsen omdat 60% van scherm niet reageert en daar zitten net de bovenste cijfers in.
In ieder geval morgen eens t mobile bellen en kijken hoe ze hier mee omgaan.
Edit: Ze sturen hem op en dan gaan ze kijken hoe groot de druk aan de binnenkant is geweest. Boven een bepaalde waarde is het mijn eigen schuld en daaronder een fout van de fabriek.
edit 2: Iemand een idee hoe ik in mijn telefoon kan komen om data eraf te halen? Ik kan mijn pincode niet intoetsen omdat 60% van scherm niet reageert en daar zitten net de bovenste cijfers in.
[ Voor 33% gewijzigd door streafer op 08-02-2014 19:05 ]
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met een reparatie? Heb nu zwarte puntjes op al mijn foto's en wil mijn toestel laten repareren, ze zullen waarschijnlijk de camera-module vervangen. Wordt dit onder garantie gerepareerd (toestel wel al bijna een jaar in bezit), blijft mijn toestel 'waterbestendig', gaat reparatie tegenwoordig binnen 1/2 maanden en kan ik hiervoor het beste naar de Vodafone-winkel gaan en kunnen zij de telefoon opsturen? Alvast bedankt!
Verwijderd
Nieuwe toestel is binnen, swap toestel, maar ziet er goed uit en werkt ook goed. Had de hoop al opgegeven, vooral nadat Sony eerst de klachten afwees, maar dan nu toch een heel toestel. ws door invloed van consumentenbond.Nu hopen dat ik geen last krijg van spontane breuken.( mijn probleem was de usbpoort) En opladen maar via oplaadstation.
Hallo,
Na de update van android, kan ik mijn Xperia Z toestel niet meer horizontaal houden en aandoen (Hiermee bedoel ik dus naar de screenlock gaan), heeft iemand anders hier ook last van, of hoort dit bij de update?
Na de update van android, kan ik mijn Xperia Z toestel niet meer horizontaal houden en aandoen (Hiermee bedoel ik dus naar de screenlock gaan), heeft iemand anders hier ook last van, of hoort dit bij de update?
Ik had paar dagen geleden opeens last van de trilfunctie die niet meer stopte met trillen, dit tot 2 maal toe, wat telkens ongeveer 2 uur duurde. Nu wil m'n xperia z scherm opeens niet meer aan met de aan en uit knop wanneer deze niet aan de lader zit. Wanneer hij aan de lader zit werkt het wel gewoon, maar wanneer ik hem van de lader afhaal en het scherm uit doe, wil hij niet meer aan. Ook niet na opnieuw opstarten. Draai 4.3.
Iemand een oplossing of enig idee?
Edit: Uitschakelen van stamina helpt overigens, maar dat is natuurlijk geen echte oplossing en nog altijd vreemd dat het nu opeens zo is. Denk dat het aan 4.3 ligt en dat opnieuw installeren van 4.3 zou helpen. Kan je 4.3 opnieuw installeren zonder iets kwijt te raken (waaronder alle geinstalleerde apps en alle gegevens in deze apps?)
Iemand een oplossing of enig idee?
Edit: Uitschakelen van stamina helpt overigens, maar dat is natuurlijk geen echte oplossing en nog altijd vreemd dat het nu opeens zo is. Denk dat het aan 4.3 ligt en dat opnieuw installeren van 4.3 zou helpen. Kan je 4.3 opnieuw installeren zonder iets kwijt te raken (waaronder alle geinstalleerde apps en alle gegevens in deze apps?)
[ Voor 26% gewijzigd door masterjorie op 13-02-2014 20:47 ]
Ik weet niet of deze vraag al een is langsgekomen, dit topic is inmiddels behoorlijk groot...
dus eventueel excuses voor de dubblele vraagstelling:
Ik heb vaak problemen met muziek streamen over bluetooth. zowel mijn autoradio als mijn parrot ds1120 speakers 'stotteren' zodra ik muziek ga streamen.
het lijkt wel alsof de hoeveelheid data niet verwerkt kan worden door de speakers ofzo... steeds stopt de muziek even, dan hoor je weer een klein stukje, dan stop het weer..
Als ik nummers via koptelefoon afluister heb ik er totaal geen last van, dus het is niet zo dat mijn SDHC kaartje te traag is. Ik kom na heel druik googlen niet veel verder... Heeft iemand dit oo? Kan dit aan het bluetooth profiel liggen, of kan ik op een andere manier dingen instellen zodat het wel goed gaat??
dus eventueel excuses voor de dubblele vraagstelling:
Ik heb vaak problemen met muziek streamen over bluetooth. zowel mijn autoradio als mijn parrot ds1120 speakers 'stotteren' zodra ik muziek ga streamen.
het lijkt wel alsof de hoeveelheid data niet verwerkt kan worden door de speakers ofzo... steeds stopt de muziek even, dan hoor je weer een klein stukje, dan stop het weer..
Als ik nummers via koptelefoon afluister heb ik er totaal geen last van, dus het is niet zo dat mijn SDHC kaartje te traag is. Ik kom na heel druik googlen niet veel verder... Heeft iemand dit oo? Kan dit aan het bluetooth profiel liggen, of kan ik op een andere manier dingen instellen zodat het wel goed gaat??
Ik heb sinds een tijdje ook het probleem met de achterplaat die omhoog komt in de hoek van de lens. Hierdoor is er stof achter de lens gekomen. Naar T-mobile shop gebracht, 3 weken kwijt geweest, teleplan heeft een nieuwe lens erin gezet. Maar nu heb ik hem terug, en nu beweegt die nog steeds hetzelfde. T-mobile verwijst me opnieuw naar de garantie procedure, maar ik wil de xperia niet weer 3 weken kwijt zonder verbetering. Ook sony care gemaild 3 dagen geleden, maar geen reply. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Heb precies het zelfde, alleen ik heb hem al wel twee keer opgestuurd. Inmiddels is mijn achterkant weer los aan het gaan. Terwijl ze er de vorige keer een hele nieuwe achterplaat in hebben gezet. Officieel moet je geloof ik drie iets laten maken wil je aanspraak kunnen maken op iets anders of je geld terug. Inmiddels ben ik ook in contact met Sony, maar het duurt vrij lang voordat er respons komt....Pseudoc schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 23:55:
Ik heb sinds een tijdje ook het probleem met de achterplaat die omhoog komt in de hoek van de lens. Hierdoor is er stof achter de lens gekomen. Naar T-mobile shop gebracht, 3 weken kwijt geweest, teleplan heeft een nieuwe lens erin gezet. Maar nu heb ik hem terug, en nu beweegt die nog steeds hetzelfde. T-mobile verwijst me opnieuw naar de garantie procedure, maar ik wil de xperia niet weer 3 weken kwijt zonder verbetering. Ook sony care gemaild 3 dagen geleden, maar geen reply. Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Het probleem met die loslatende achterplaat is dat je dan een telefoon hebt die krom is. Dan kunnen ze er een nieuwe achterplaat op doen, maar zodra de grafische processor weer warm wordt dan laat deze plaat gewoon weer los in die hoek. Check dus even door je telefoon op een vlakke ondergrond te leggen of je telefoon wel recht is.
Verwijderd
Haal gisteren mijn telefoon uit mijn broekzak en hoppa, een jaap van rechts naar links. Ik heb er niks vreemds mee gedaan dus het is denk ik een gevalletje spontane barst. Heb hem ooit wel eens laten vallen, en er is dus een klein plekje op de kunststof behuizing aanwezig. Dit is inmiddels mijn tweede Z, de eerste had eerst problemen met het netwerkbereik en begon later met crashen en opnieuw opstarten. Ik heb toen een nieuw toestel gekregen en deze is nu 6 maanden oud.
Het probleem is nu: ik weet niet wat ik moet doen. Dit is een leasetoestel van Hi en smartcare is niet mijn grootste vriend.
Optie 1: proberen garantie te claimen bij Smartcare (lukt vrijwel zeker niet+ weer 2 maanden kwijt)
Optie 2: proberen garantie te claimen bij Sony
Optie 3: reparatie door derde laten doen (€200)
Optie 4: zelf reparen(verlies van garantie van waterdichtheid)
Wat denken jullie dat de beste optie is?

Het probleem is nu: ik weet niet wat ik moet doen. Dit is een leasetoestel van Hi en smartcare is niet mijn grootste vriend.
Optie 1: proberen garantie te claimen bij Smartcare (lukt vrijwel zeker niet+ weer 2 maanden kwijt)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 17:26 ]
Onderweg in de auto, Tomtom Navigator aan, helderheid bijna maximaal, Bluetooth aan, telefoon aangesloten op de aanstekerplug om op te laden. Het batterijpercentage blijft dalen i.p.v. gelijk of stijgen. Zo geraken we nooit in zuid-Frankrijk
Is dit normaal gedrag voor dit toestel?
Is dit normaal gedrag voor dit toestel?
Geeft je aanstekerplug wel genoeg ampère? Mijn ervaring is dat als die onder de 1 A afgeeft het bijladen niet echt werkt als je er intensief mee werkt.
edit: originele lader geeft ook ,1,5 A af, ik zou dus een aanstekerplug van minimaal 1,5 A zoeken
edit: originele lader geeft ook ,1,5 A af, ik zou dus een aanstekerplug van minimaal 1,5 A zoeken
[ Voor 25% gewijzigd door Humma Kavula op 17-03-2014 08:57 ]
Van het weekend mijn Xperia Z weg gebracht. Zaten twee donkere plekken in het scherm als je er op drukte bewoog het. Alsof de LCD lek is (nee hij heeft niet in het water gelegen) en het scherm had geen barst, is ook niet gevallen.
Sony raadde mij aan na mail contact om hem op te sturen via Phonehouse.
Dus dit van het weekend maar gedaan. De verkoper zei dat het wel 4 weken kon duren voordat ik hem terug had?
maarja het moet maar...
Sony raadde mij aan na mail contact om hem op te sturen via Phonehouse.
Dus dit van het weekend maar gedaan. De verkoper zei dat het wel 4 weken kon duren voordat ik hem terug had?

Als je 2 maanden op je toestel hebt mogen wachten dan doe je toch iets verkeerd?Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:13:
Haal gisteren mijn telefoon uit mijn broekzak en hoppa, een jaap van rechts naar links. Ik heb er niks vreemds mee gedaan dus het is denk ik een gevalletje spontane barst. Heb hem ooit wel eens laten vallen, en er is dus een klein plekje op de kunststof behuizing aanwezig. Dit is inmiddels mijn tweede Z, de eerste had eerst problemen met het netwerkbereik en begon later met crashen en opnieuw opstarten. Ik heb toen een nieuw toestel gekregen en deze is nu 6 maanden oud.
[afbeelding]
[afbeelding]

Daarnaast kan je bij Sony geen garantie claimen omdat je alles via Smartcare MOET regelen. Dat is het gemene eraan. Volgens mij weigeren ze je reparatie ook omdat het moet via smartcare. Was destijds bij mijn HTC wel zo. Ik moest het via Smartcare doen.
Bedankt. Dat moet het haast zijn. Ik heb de aanstekerplug net bekeken. Er staat op het etiket 2000mA, maar er zit een glaszekering van 1A in. Bovendien ontbreekt het oplaad-icoon op het telefoondisplay. Dus dacht ik dan zal de zekering wel gesprongen zijn. Maar die geeft keurig 0 Ohm wat dan weer vreemd is... Kortom, snappen doe ik het niet, maar ik denk/hoop dat als ik er een zekering van 1500mA in stop, het probleem opgelost is.Humma Kavula schreef op maandag 17 maart 2014 @ 08:53:
Geeft je aanstekerplug wel genoeg ampère? Mijn ervaring is dat als die onder de 1 A afgeeft het bijladen niet echt werkt als je er intensief mee werkt.
Verwijderd
Ik kreeg altijd als smoes dat ze nog niet kundig genoeg waren om te repareren. Na 20 x bellen kreeg ik het afdelingshoofd van de reparatieafdeling aan de lijn en die vertelde me dat er een nieuw toestel klaarlag.Touchdomex schreef op maandag 17 maart 2014 @ 09:38:
[...]
Als je 2 maanden op je toestel hebt mogen wachten dan doe je toch iets verkeerd?Voor een enkele reparatie staat een maand (meestal minder) en vervolgens als je het speelt via de winkels kunnen zij er nog wat extra vaart achter zetten. In ieder geval bij veel plekken aangeven hoe het zit en vooral goed pissig/moedeloos zijn. Dan zijn ze al sneller bereid om iets te doen. Het klinkt bijna als oplichting I know maar dit is wel een betere manier dan gewoon 2 maanden wachten
![]()
Daarnaast kan je bij Sony geen garantie claimen omdat je alles via Smartcare MOET regelen. Dat is het gemene eraan. Volgens mij weigeren ze je reparatie ook omdat het moet via smartcare. Was destijds bij mijn HTC wel zo. Ik moest het via Smartcare doen.
Heb inmiddels contact met Sony gehad en het vlaamse mevrouwtje vertelde mij dat het een garantiegeval kan zijn, maar dan moet deze wel eerst naar smartcare voor beoordeling.
Ik ga hem maar gewoon opsturen en hopen op het beste.
Vandaag voor de 2de keer een kapot scherm aangetroffen terwijl ik de telefoon wilde halen uit mijn broekzak om hem op te nemen , de eerste keer is de telefoon kosteloos gereparaeerd door tele2 reparatieservice ( het was geen stoot- en/of drukschade), nu maar hopen dat ze weer hetzelfde constateren en hem kosteloos repareren. De eerste keer dacht ik nog dat ik pech had maar nu begin ik echt te twijfelen aan de xperia Z.
Zeer teleurgesteld in Sony voor het uitbrengen van zo`n gevoelige telefoon.
Zeer teleurgesteld in Sony voor het uitbrengen van zo`n gevoelige telefoon.
F.O.T.C.
De telefoon is wederom kosteloos gerepareerd, dit is de derde keer.
Aan de ene kant zegt men dat ik geluk heb dat tele2 het steeds repareren, is misschien wel zo.
Maar ik betaal veel geld voor een product en dus mag ik verwachten dat het bij gewoon gebruik niet kapot gaat.
Anyway dit is de laatste xperia Z die ik accepteer, bij het volgende defect zal ik een andere telefoon eisen.
Aan de ene kant zegt men dat ik geluk heb dat tele2 het steeds repareren, is misschien wel zo.
Maar ik betaal veel geld voor een product en dus mag ik verwachten dat het bij gewoon gebruik niet kapot gaat.
Anyway dit is de laatste xperia Z die ik accepteer, bij het volgende defect zal ik een andere telefoon eisen.
F.O.T.C.
Hey,
TIjdje geleden (post zit zelfs nog in deze topic) had ik mijn telefoon laten repareren vanwege de "spontane barst"probleem.
Echter heb ik deze week ineens een rekening gekregen van Vodafone/Dynafix van de reparatie. Ineens, 1 á 2 maanden later, moet ik betalen voor iets wat onder garantie valt? Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? Heb al contact genomen met Vodafone via Twitter en ze vertelden mij dat het niet onder garantie viel terwijl het bij Sony bekend is dat het toch onder de garantie valt?
TIjdje geleden (post zit zelfs nog in deze topic) had ik mijn telefoon laten repareren vanwege de "spontane barst"probleem.
Echter heb ik deze week ineens een rekening gekregen van Vodafone/Dynafix van de reparatie. Ineens, 1 á 2 maanden later, moet ik betalen voor iets wat onder garantie valt? Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken? Heb al contact genomen met Vodafone via Twitter en ze vertelden mij dat het niet onder garantie viel terwijl het bij Sony bekend is dat het toch onder de garantie valt?
Verwijderd
Hallo Karim,
Ik raad je aan ons te contacteren via Facebook via https://www.facebook.com/sonymobilenl of telefonisch, om je beter te kunnen helpen. Tel: 0900-9973742.
Met vriendelijke groet,
Alexandra van Sony xperia support.
Ik raad je aan ons te contacteren via Facebook via https://www.facebook.com/sonymobilenl of telefonisch, om je beter te kunnen helpen. Tel: 0900-9973742.
Met vriendelijke groet,
Ik gebruik hiervoor de PS Vita autolader, die werkt fantastisch en is erg degelijk.JiMiHeNdRiX schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:00:
[...]
Bedankt. Dat moet het haast zijn. Ik heb de aanstekerplug net bekeken. Er staat op het etiket 2000mA, maar er zit een glaszekering van 1A in. Bovendien ontbreekt het oplaad-icoon op het telefoondisplay. Dus dacht ik dan zal de zekering wel gesprongen zijn. Maar die geeft keurig 0 Ohm wat dan weer vreemd is... Kortom, snappen doe ik het niet, maar ik denk/hoop dat als ik er een zekering van 1500mA in stop, het probleem opgelost is.
Gisteren in de auto een berichtje gelezen. In de autolader gezet.
10 minuten later weer een berichtje, haal hem uit de lader en wil hem ontgrendelen.
Doet niet...dacht dat hij vastgelopen was ofzo, totdat ik zag dat het beeld vervormde bij aanraking.
Wat blijkt een gigabarst over heel het scherm van boven naar beneden!!

Weeer gebarsten! 2de keer alweer.
heb hier zo geen zin in.
Benieuwd wat ze nu gaan doen. Vorige keer heb ik hem met wat geluk kosteloos weten te laten reparen.
Het gaat nu dus weer om een spontane barst, zucht...
Beste mensen mijn hoofdtelefoon klepje sluit niet meer het rubberen rand is versleten, wat kan ik het beste doen zelf laten vervangen of naar T-mobile sturen?
Ach,
Het is wel duidelijk dat de XperiaZ 1 grote ontwerpfout is:
Toestel 1: Loslatende backplate.
Toestel 2: Na reparatie (4 weken wachten..) spontane barst in digitiser
Toestel 3: Weer opgestuurd en weer 3 weken wachten nieuw toestel loslatende backplate
Toestel 4: Refurbished toestel spontane random reboots
Toestel 5: Refurbished spontane barst in digitiser
Maar weer opgestuurd....
Het blijkt dat bijna alle toestellen die voor week 30 2013 zijn geproduceerd last van een loslatende backplate hebben. (zie http://forum.xda-develope...s-coming-unglued-t2304680 )
Deze worden gerepareerd en daarna als refurbished weer uitgegeven, wanneer ze het toestel repareren moeten ze hem weer waterdicht maken, hiervoor moet er een druktest gebeuren welke de digitiser ernstig verzwakt, dus ontstaan er in de refurbished toestellen erg vaak spontane barsten in de digitiser (is mij zo verteld door een technicus die deze toestellen repareert).
Wat men standaard ook doet bij teleplan is om de barst als val of druk schade te classificeren en je dus een paar honderd euries lichter te maken...
In het algemeen bakt teleplan er sowieso niet veel van het spontaan rebootende toestel is natuurlijk met deze klacht al bij teleplan beland en na een slechte controle weer als refurbished uitgegeven.
Wanneer ik mijn status via het web opvraag krijg ik alle statussen (van de opgestuurde toestellen) dwars door elkaar heen te zien.
Ondertussen heb ik de hoop al opgegeven dat het ooit wat wordt met deze telefoon een hele slechte beurt van Sony....
Het is wel duidelijk dat de XperiaZ 1 grote ontwerpfout is:
Toestel 1: Loslatende backplate.
Toestel 2: Na reparatie (4 weken wachten..) spontane barst in digitiser
Toestel 3: Weer opgestuurd en weer 3 weken wachten nieuw toestel loslatende backplate
Toestel 4: Refurbished toestel spontane random reboots
Toestel 5: Refurbished spontane barst in digitiser
Maar weer opgestuurd....
Het blijkt dat bijna alle toestellen die voor week 30 2013 zijn geproduceerd last van een loslatende backplate hebben. (zie http://forum.xda-develope...s-coming-unglued-t2304680 )
Deze worden gerepareerd en daarna als refurbished weer uitgegeven, wanneer ze het toestel repareren moeten ze hem weer waterdicht maken, hiervoor moet er een druktest gebeuren welke de digitiser ernstig verzwakt, dus ontstaan er in de refurbished toestellen erg vaak spontane barsten in de digitiser (is mij zo verteld door een technicus die deze toestellen repareert).
Wat men standaard ook doet bij teleplan is om de barst als val of druk schade te classificeren en je dus een paar honderd euries lichter te maken...
In het algemeen bakt teleplan er sowieso niet veel van het spontaan rebootende toestel is natuurlijk met deze klacht al bij teleplan beland en na een slechte controle weer als refurbished uitgegeven.
Wanneer ik mijn status via het web opvraag krijg ik alle statussen (van de opgestuurde toestellen) dwars door elkaar heen te zien.
Ondertussen heb ik de hoop al opgegeven dat het ooit wat wordt met deze telefoon een hele slechte beurt van Sony....
Mijn Z is nu voor de derde maal onderweg voor een loskomende backplate. Overduidelijk een design fout waar ze dus continue enkel het symptoom oplossen maar niet de oorzaak. Heb sinds de eerste herstelling een goedkoop ander toestel in gebruik dewelke ik gereed hou voor wanneer de Z weeral eens weg moet voor herstelling. Hopelijk krijg ik wel geen refurbished model terug, een spontaan gebarsten scherm is het laatste waar ik zit op te wachten.
Ik denk er sterk aan even 8 uur een cpu/gpu test te draaien zodanig dat de achterkant terug lost door de warmte, om een credit te eisen bij de vierde maal binnen doen.
Ik denk er sterk aan even 8 uur een cpu/gpu test te draaien zodanig dat de achterkant terug lost door de warmte, om een credit te eisen bij de vierde maal binnen doen.
Paar weken geleden wilde ik een foto maken, maar mijn camera was heel wazig. Er bleek druppels achter de lens te zitten. Heb toen de klepjes open gemaakt om te kijken of de witte vlakken verkleurd waren, gelukkig was dit niet het geval.
Heb toen de telefoon teruggebracht naar Vodafone/Dynafix en zij hebben het voor mij opgestuurd naar Sony. Helaas is het toestel ongerepareerd retour gekomen, omdat er "illegale" software is aangetroffen op het toestel (telefoon is geroot en bootloader unlocked). Nu lijkt mij het totaal niet aannemelijk dat dit ervoor zorgt dat mijn toestel niet meer waterdicht is en ook de monteur van Dynafix deelde deze mening, echter kon hij niks voor mij doen omdat Sony zich verschuilt achter zijn garantievoorwaarden.
Hij adviseerde mij om zelf even contact op te nemen met Sony, maar dit heeft totaal geen zin gehad. De klantenservice blijft bij het standpunt dat mijn garantie is vervallen door het opzetten van "illegale" software en is verder ook niet meewerkend. Mijn zaak was definitief afgewezen en verder zal hier ook niemand meer naar kijken.
Op internet lees ik dat Sony toestellen wel repareert als het aanpassen van software geen directe oorzaak is van het probleem http://www.phonearena.com...ids-your-warranty_id32972 en dat het vervallen van garantie wettelijk niet is toegestaan http://blog.iusmentis.com...en-bij-root-of-jailbreak/. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn toestel alsnog gerepareerd retour krijg?
Heb toen de telefoon teruggebracht naar Vodafone/Dynafix en zij hebben het voor mij opgestuurd naar Sony. Helaas is het toestel ongerepareerd retour gekomen, omdat er "illegale" software is aangetroffen op het toestel (telefoon is geroot en bootloader unlocked). Nu lijkt mij het totaal niet aannemelijk dat dit ervoor zorgt dat mijn toestel niet meer waterdicht is en ook de monteur van Dynafix deelde deze mening, echter kon hij niks voor mij doen omdat Sony zich verschuilt achter zijn garantievoorwaarden.
Hij adviseerde mij om zelf even contact op te nemen met Sony, maar dit heeft totaal geen zin gehad. De klantenservice blijft bij het standpunt dat mijn garantie is vervallen door het opzetten van "illegale" software en is verder ook niet meewerkend. Mijn zaak was definitief afgewezen en verder zal hier ook niemand meer naar kijken.
Op internet lees ik dat Sony toestellen wel repareert als het aanpassen van software geen directe oorzaak is van het probleem http://www.phonearena.com...ids-your-warranty_id32972 en dat het vervallen van garantie wettelijk niet is toegestaan http://blog.iusmentis.com...en-bij-root-of-jailbreak/. Hoe kan ik er voor zorgen dat ik mijn toestel alsnog gerepareerd retour krijg?
Kijk eens een paar posts boven je 
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 16:27:
Met vriendelijke groet,
Heb al contact gehad met Xperia Care en zij hebben mijn zaak definitief afgewezen... Nu heb ik wel begrepen dat zij niet Sony zelf zijn, maar dat ze namens Sony de klantenservice doen. Meedenkend en meewerkend waren ze in ieder geval niet.
Ik heb nu hetzelfde verhaal als al velen in dit topic. Afgelopen zaterdagavond lag mijn telefoon plat op tafel om de klaverjas scores bij te houden toen deze niet meer reageerde op het bovenste gedeelte van het touchscreen. Onder een hoekje even naar het scherm gekeken en inderdaad ik zie drie barsten naar beneden lopen door het scherm. Toen viel me ook op dat bij de uitsparing in het scherm bij het luidsprekertje bovenin een barst zat.
Vanochtend heb ik contact gehad met de Sony Chat en mijn probleem voorgelegd. Daarop werd mij verteld dat ik hem naar een winkel moest brengen om te laten repareren. Het probleem is alleen dat ik de telefoon niet heb aangeschaft, maar heb gewonnen bij Tweakers/Vodafone tijdens het 4G test evenement.
Nu wil ik jullie graag vragen hoe ik dit het beste kan afhandelen. Ik heb dus geen aanschaf bon of contactpunt, maar wel een barst in het scherm. Ik krijg graag tips over de slimste weg om dit te regelen.
Vanochtend heb ik contact gehad met de Sony Chat en mijn probleem voorgelegd. Daarop werd mij verteld dat ik hem naar een winkel moest brengen om te laten repareren. Het probleem is alleen dat ik de telefoon niet heb aangeschaft, maar heb gewonnen bij Tweakers/Vodafone tijdens het 4G test evenement.
Nu wil ik jullie graag vragen hoe ik dit het beste kan afhandelen. Ik heb dus geen aanschaf bon of contactpunt, maar wel een barst in het scherm. Ik krijg graag tips over de slimste weg om dit te regelen.
op het toestel staat een week/jaar code, in de zin van bv 12w12 2012 week 12JelkeBart schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:04:
Ik heb nu hetzelfde verhaal als al velen in dit topic. Afgelopen zaterdagavond lag mijn telefoon plat op tafel om de klaverjas scores bij te houden toen deze niet meer reageerde op het bovenste gedeelte van het touchscreen. Onder een hoekje even naar het scherm gekeken en inderdaad ik zie drie barsten naar beneden lopen door het scherm. Toen viel me ook op dat bij de uitsparing in het scherm bij het luidsprekertje bovenin een barst zat.
Daaraan kunnen ze de garantie wel zien.
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006
Die heb ik gevonden, ik heb een toestel uit week 4 van 2013, dus dat zou goed moeten zitten denk ik. Iemand enig idee waar ik het beste heen kan om hem naar een reparatiecentrum te laten sturen?
Ik had gister opeens weer last van de trillingsmotor die 'vastliept' hij bleef trillen, zelfs als je de xperia z uitzette. Heb dit eerder gehad vlak na de 4.3 update, en toen stopte het net als nu pas wanneer m'n xperia z leeg was. Echter vandaag begon opeens midden in een gesprek ook mijn earspeaker te haperen om uiteindelijk helemaal te stoppen. Deze werkt nog steeds niet. Reset gedaan, maar dit werkte niet. Chat van sony wil mij m'n xperia z via companian softwarematig laten repareren, maar klonk alsof zij het ook niet wist en maar een standaard riedeltje opdreunde. Heeft iemand van jullie een idee?
Mijn earspeaker weigert de laatste tijd bij mij ook wel eens dienst (een keer of 4 meegemaakt in een paar maanden), maar opnieuw opstarten verhelpt in mijn geval het probleem. Heb dus wel het idee dat het softwarematig is. Maar herstarten heb je ongetwijfeld al geprobeerd.
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
Ja, maar ik ga dan toch maar even de reparatie via companion proberen aangezien ik pas problemen heb sinds de update naar 4.3. Wanneer dit het niet is vrees ik voor een hardware probleem, dan moet ik maar even bij cool blue langs lopen.Tsjipmanz schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:32:
Mijn earspeaker weigert de laatste tijd bij mij ook wel eens dienst (een keer of 4 meegemaakt in een paar maanden), maar opnieuw opstarten verhelpt in mijn geval het probleem. Heb dus wel het idee dat het softwarematig is. Maar herstarten heb je ongetwijfeld al geprobeerd.