Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zeker weten! Would be nice, maar hoe ver ga je dan met testen, naast elkaar leggen, vergelijken... :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
Waarom is [Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIV opeens, althans zonder een mij bekende reden, gesloten?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Omdat we dat topic zat waren. Blijkbaar hebben een aantal mensen de grootst mogelijke moeite om normaal met elkaar te discussieren over 3 toestellen zonder de behoefte te krijgen om de ander te overtuigen van zijn "ongelijk" en daarbij zo'n beetje alle middelen te betrekken die in de verste verte niets te maken hebben met die toestellen.

Daarom is dat topic nu dicht..

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Dan lijkt het me handig dat wel in een sluitreply te zetten. :P

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Waarom dat nog niet gebeurd is weet ik niet, ik ga er vanuit dat het ontbreken van de motivatie om hem te sluiten een klein foutje is geweest. Misschien is de tekst wel weg gevallen o.i.d.

Overigens heb ik net een motivatie in het betreffende topic geplaatst.

De toesteltopic's blijven vanzelfsprekend wel open. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Bullet NL op 06-05-2013 13:33 ]

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Meldde ik weken geleden al aan moderators via DM, dat het beter kon sluiten :)
De laatste tijd leek het mij wel mee te vallen juist met persoonlijk gebral, maar ik zie de TR's niet, so be it.

De toesteltopics blijven wel open? Wat een geluk! >:) ;)

[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 06-05-2013 13:31 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

De TW's in de verschillende losse toesteltopics kunnen trouwens ook wel worden aangepast dan...
Daar staan veelal nog verwijzingen naar het [3 toestel discussietopic] namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:55

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
En ook dat is nu weer gefixed :Y)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Bullet NL schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 15:44:
Modbreak:Aangezien het wel of niet functioneren van he HTC logo een aanpassing in een custom kernel is hoort dat niet hier besproken te worden. Dit mag wel in het rooten en custom rom topic.
Het wel of niet ontbreken van een menuknop vind ik anders hier horen. Want hier discussieren we over de ervaring die we het gebrek van de menuknop oplevert.
Zo zie ik vaker modbreaks langs komen waarvan ik vind dat deze onterecht zijn(mits de discussie op de oppervlakte blijft.

En anders hebben we onderhand zoveel subtopics dat hier niets meer besproken mag worden.

Gritiek op de moderatie is welkom, alleen niet in het topic. Hier voor hebben we het janvanduschoten in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile" topic, ik zal dit bericht daar dan ook heen moven

[ Voor 14% gewijzigd door Bullet NL op 08-05-2013 15:49 ]

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Natuurlijk is de discussie wel of geen menuknop gewenst in het HTC One Ervaringen & Discussie topic, de laatste berichten gaan echter over het aanpassen van een kernel wat gewoon in het Rooten en Custom Rom topic hoort.

Dus, ja! discussie over de menu knop mag, Nee... Discussie hoe dit voor elkaar te krijgen met een custom kernel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Wat ik mij afvraag is wie de moderators beoordelen en wie dit topic in de gaten houden. Ik heb de indruk dat er niet altijd professioneel gehandeld wordt.

Er wordt gemodereerd door mensen die ook actief mee discussiëren in topics waar zij modereren. Ik kan me niet voorstellen dat dit gewenst is. Als een moderator iets in dergelijke topic ziet wat er niet hoort kan hij/zij dit natuurlijk doorgeven aan zijn mede moderators, als je nu moderatie ziet van een moderator die ook actief mee discussieert (dan heb ik het over weghalen teksten) is het gewoon onduidelijk of het objectief aangepast wordt. Dit omdat de oude tekst niet meer te achterhalen is.
Op die manier is er ook geen discussie mogelijk over dergelijke acties.

Of het nu wel of geen juiste actie is, dat is niet belangrijk, op deze manier is dat voor de gebruikers niet te beoordelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 08-05-2013 17:32 ]

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

zoals hier al eerder is geschreven door collega's doen moderators gewoon mee in discussies. Wij controleren elkaar en bespreken bepaalde ingrepen ook gewoon met elkaar. Mocht jij het ergens niet mee eens zijn dan kan je altijd contact met een moderator opnemen of hier natuurlijk een discussie aangaan.

Voor collega moderators is de tekst gewoon te achterhalen, dus wanneer een moderator een actie uitvoert dan kunnen de andere moderators hem hier in controleren. Ik zie overigens niet in waarom er geen discussie mogelijk is. Wanneer iemand ziet dat een moderator zijn tekst heeft aangepast, niet meer zeker weet wat hij geschreven heeft kan hij zijn tekst natuurlijk altijd opvragen.

Je laatste zin begrijp ik wel, ben het er alleen niet mee eens. De moderators zijn verantwoordelijk voor de gang van zaken in een topic, users niet. Wanneer een user het niet eens is met een bepaalde actie kan hij dat kenbaar maken, de moderator hoeft indien hij het niet eens is met de kritiek van de user niets te doen aan de mogelijke klacht.

Lees dit bericht nog eens; Bullet NL in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"

[ Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 08-05-2013 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Moderators zijn er uiteindelijk in dienst van de gebruiker, dus wat gebruikers denken is zeker wel van belang. Je moet het zien zoals met rechters, die mogen in dergelijke situaties ook niet op een zaak zitten. Gaat dan natuurlijk om iets grotere belangen, maar maakt het niet anders.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Koldur schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 18:09:
Moderators zijn er uiteindelijk in dienst van de gebruiker, dus wat gebruikers denken is zeker wel van belang. Je moet het zien zoals met rechters, die mogen in dergelijke situaties ook niet op een zaak zitten. Gaat dan natuurlijk om iets grotere belangen, maar maakt het niet anders.
Een moderator dient het algemeen belang van een forum, wanneer hij user zou "dienen" zou hij nooit tegen ze kunnen optreden. Wij hebben binnen mobile moderators die meer met Windows Phone hebben, of juist meer voor een specifiek merk doen. Dit is altijd al zo geweest. Om je werk als moderator goed te kunnen doen heb je een stuk affiniteit met de materie nodig. Zo hebben wij in het verleden moderators gehad die werkzaam waren bij een bedrijf wat (smart)phones verkocht. Dit heeft altijd prima gewerkt.

Nogmaals, wanneer jij het vermoeden hebt dat een moderator niet objectief zijn werk doet moet je met concrete voorbeelden komen. Collega's hebben dit hier ook al geschreven. Immers aan insinuaties hebben we helemaal niets.

Het is heel simpel, 9 van de 10x dat een moderator binnen de mobile hoofdgroep actie onderneemt komt dit omdat we topic reports krijgen. Nogmaals, je komt niet met concrete voorbeelden dat een moderator niet objectief mod, maar ik weet bijna zeker dat de betreffende moderator de actief van hem kan verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Hoe had jij het dan in gedachten? De moderators zijn juist moderators omdat ze in in dit geval mobile actief zijn en kennis van zaken hebben. Als een mod in het blauw reageert dan reageert hij als mod, in het zwart is hij net als elke andere user.

Je vergelijking met een rechter begrijp ik niet, dat is totaal niet vergelijkbaar. Als ik niet meer zou modereren in topics waarin ik heb gereageerd of die ik zelf ben gestart dan blijven er niet veel meer over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Om toch nog even terug te komen op je opmerking, wanneer ik als mod deze Bullet NL in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie" opmerking/vraag schrijf, zou ik vervolgens niet een opmerking als deze Bullet NL in "[Samsung Galaxy S4]: Ervaringen & Discussie" mogen maken omdat ik als rechter boven de partijen zou moeten zweven?

Binnen het hele forum kom je topics tegen waar de moderators gewoon mee doen in bepaalde discussies. Zoals mijn collega hier boven al schrijft, je voorbeeld is totaal niet te projecteren op de situatie binnen een forum op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Simpel vraagje naar aanleiding van de vergelijking tussen de drie Androidtopmodellen...
Arnoud haalt in de inleiding het topic aan wat nu dicht is... Of die daarom weer open mag :)
Nice! :D

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 09-05-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Koldur schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:31:
Wat ik mij afvraag is wie de moderators beoordelen en wie dit topic in de gaten houden. Ik heb de indruk dat er niet altijd professioneel gehandeld wordt.
Moderators worden beoordeeld door admins, in dit geval Abbadon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Het is vast al eerder gezegd, maar ik wil het toch even kwijt. Ik vind het onderscheid tussen enerzijds headphones, speakers, receivers, kabels en andere audio-aanverwanten enerzijds en anderzijds earphones ronduit arbitrair en gespeend van logica.

Het primaire doel van een accessoire (weergeven van audio/geluid) is toch veel belangrijker dan het enkele feit dat earphones misschien meer onderweg dan op een 'vaste' locatie worden gebruikt? En zelfs dat durf ik nog wel te bestrijden. Tevens heet de categorie 'Tablets en telefoons'. Met alle respect, maar dit dekt slechts een klein deel van de 'markt'.

Laten we het ook eens op face value bekijken: earphones hebben toch meer met headphones en speakers te maken dan met de Sony Experia Z of de HTC One X?

Bedankt voor het lezen.

edit: ik merk na het teruglezen dat mijn reactie misschien wat agressief kan overkomen; dit is niet de bedoeling.

[ Voor 6% gewijzigd door HarmoniousVibe op 31-05-2013 21:38 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Klopt, de plaatsing in het mobile gedeelte is inderdaad discutabel maar het uitgangspunt was dat in-ears hoofdzakelijk gebruikt worden bij mobiele apparaten en dus onder in het gedeelte van Accessoires & Navigatie terecht is gekomen, dus onder de vlag van Tablets en telefoons.
Bij de overgang naar T7 is gekozen voor die naam bij gebrek aan beter, het dekt het grootste gedeelte van de lading en is duidelijk voor nieuwe en bestaande gebruikers van het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat ^ zegt. Het is vooral een stukje gemak voor de forumgebruiker. Veel eigenaars van mobiele apparaten willen weten wat voor accessoires zij erbij moeten kopen, en dan is het prettig dat ze daarvoor niet naar het hifi-forum hoeven, wat een hele andere cultuur kent.

Maar inderdaad, de logica is niet sterk aanwezig en het is zeker arbitrair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb een algemene vraag maar er is geen Mobile Algemeen forum... waar moet ik deze plaatsen:

Welke smartphone raden jullie kenners aan als snel (weinig opstarttijd en weinig kliks) mooie fotos schieten eigenlijk de hoofdeis is? Geen 500 euro toestel nodig maar war wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
Er is wel een mobile aankoop advies forum

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Misschien zou het makkelijk zijn als er een nieuwe verdeling is vanaf het main forum,

android tablets en phones

en dan onder verdeeld in

Android phones
Chinese / oosterse android phones
windows phones
enz

Het is wellicht ook een toevoeging op het tablet gedeelte.

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Istrilyin schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:40:
Ik heb een algemene vraag maar er is geen Mobile Algemeen forum... waar moet ik deze plaatsen:

Welke smartphone raden jullie kenners aan als snel (weinig opstarttijd en weinig kliks) mooie fotos schieten eigenlijk de hoofdeis is? Geen 500 euro toestel nodig maar war wel?
Voor aankoopvragen is er een ander forumdeel, Mobile Aankoopadviesforum.
Maak daar een topic aan en geef zo veel mogelijk relevante informatie. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter de reacties zullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
fvandenreek schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 10:01:
Misschien zou het makkelijk zijn als er een nieuwe verdeling is vanaf het main forum,

android tablets en phones

en dan onder verdeeld in

Android phones
Chinese / oosterse android phones
windows phones
enz

Het is wellicht ook een toevoeging op het tablet gedeelte.
Waarom zou dat makkelijker zijn? Wat mis je in de huidige opzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het topic voor onbekende Chinese smartphones
Moderator verwijdert even wat posts die volgens hem niet helemaal in het topic passen. Ging over een smartwatch die samen met twee smartphones als onderdeel van dezelfde serie gelanceerd worden. Ik vind het dan vrij kortzichtig om het dan zo meteen af te willen kappen en gewoonweg op de delete knop te rammen.

Snap niet wat het probleem is dat het over een smartwatch gaat die in feite bij die telefoons hoort. Is er eindelijk eens iets echt interessants en gaat het niet over kloon 9284 wordt het direct verwijdert.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik heb even gekeken maar ze zijn niet weg, alleen verplaatst.
Aangezien het topic over smartphones gaat zijn horloges inderdaad offtopic dus wat dat betreft kan ik hem geen ongelijk geven. Hij geeft ook aan dat je voor dit soort dingen gerust een nieuw topic aan kunt maken, ze zijn wel interessant om te bespreken. Mocht je een topic maken, dan wil ik de posts gerust naar het nieuwe topic verplaatsten, geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Misschien goed dat men weet dat we in principe geen post verwijderen maar idd verplaatsen naar de trashcan en dat dingen dus altijd terug geplaatst kunnen worden of verhuisd worden als er een passend topic wordt geopend.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan krijg je een topic wat in een dag is doodgebloed omdat het geen interessant onderwerp is voor een eigen topic. Gezien het in deze gaat om een nieuwe smartphone fabrikant die dit tegelijkertijd uitbrengt met zijn telefoons lijkt het mij zeker geen offtopic.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Xtreamer brengt tegenwoordig ook telefoons uit naast zijn mediaspelers maar toch wordt het niet bij mediaspelers gepost maar in het smartphones gedeelte.
Als er een topic doodbloed betekend het dat er geen/weinig animo voor is maar dat betekend dan niet dat je het ergens anders offtopic moet posten.
Vind jij het wel een interessant onderwerp (er komen wel steeds meer fabrikanten die zoiets uit gaan brengen), open dan gerust een topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Die telefoons draaien niet op exact hetzelfde OS en zijn ook niet bedoeld als complementair product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben ook van mening dat het misschien beter is een aparte main pagina gemaakt wordt voor Chinese/exotische smartphones. Omdat ik als ik het nu bekijk ze de laatste weken/maanden toch een stuk populairder dan eerst zijn geworden (het er erg veel zijn) en er 'bovenaan' tegenwoordig alleen maar de topics staan van die smartphones. Met als gevolg dat de andere ''Europese'' phones ondergesneeuwd raken en het wat minder overzichtelijk wordt vind ik. Als je die dus een eigen plekje geeft aangezien die niet voor iedereen (even) interessant zijn. Heb je de ''Chinese liefhebbers'' in een hoekje en de wat gangbaardere modellen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ik begrijp het idee van een apart hoekje voor de chinese telefoons. Echter vraag ik me af of je dan niet ontzettend veel 1-day-fly topics gaat krijgen. Omdat er zo ontzettend veel telefoons komen en gaan in die markt en de telefoon elkaar zo ontzettend snel opvolgen. Natuurlijk zijn er een paar grote, maar om die nou in een apart hoekje in het mobile forum te zetten heb ik zo mijn vraagtekens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Klopt dat zal misschien zo zijn maar dat komt doordat er zoveel zijn inderdaad. Want het centrale chinamobile topic is nou ook erg vol en onoverzichtelijk als de wat populairder gesplitst gaan worden wordt dat topic ook iets overzichtelijker. En als er dan veel 1-day-fly topics komen is dat minder erg omdat ze toch een eigen hoekje hebben. Maar ik snap ook het punt om het niet doen omdat het nu ook wel redelijk gaat.
Het is daarom ook een voorstel:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Er mag voor elk populair/interessant toestel gerust een nieuw topic worden geopend, het hoeft niet allemaal in het algemene topic. Op verzoek (dmv een topic report) kunnen er ook achteraf posts worden afgesplitst naar een nieuw topic, geen probleem.

Een apart forumdeel is het nog niet waard want er zijn er nu nog te weinig voor een compleet forumdeel, het kan nu nog prima in Android Smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Dan hier maar even:

- In een topic mogen er geen discussie komen heb ik gemerkt, ook al komt het indirect door een apparaat;
- De zoekfunctie is waardeloos, wanneer je naar iets zoekt komen er zoveel hits dat je daar ook eerst 5+ bladzijden door moet lezen á heel veel reacties;
- Mod's halen het orginele bericht in één keer weg, netter is om dit bericht wel weg te halen maar dan in een PM mee sturen met de reactie waarom. Zo weet je wat je hebt gezegd en kan je eventueel de discussie aan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
-Topics zijn juist voor discussies, als ze maar ontopic zijn. Als je post offtopic is geweest dan kan het inderdaad wel zijn dat hij is aangepast.

-De zoekfunctie is inderdaad ruk.

-Er worden alleen PM's gestuurd bij bijzondere overtredingen zoals spam, onbehoorlijk gedrag, etc. Bij kleine dingen is dat niet nodig, dan zou het bijna een dagtaak worden. Mocht je een edit onterecht vinden dan kan je natuurlijk altijd hier of via een DM de discussie aangaan, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Grote topics zijn moeilijk te modereren, zeker in Mobile. De topics zijn populair, er wordt veel gepost, en dan is het geen optie om voor elke weggehaalde reactie een PM te sturen. We proberen de topics zoveel mogelijk leesbaar te houden en het staat iedereen natuurlijk vrij om een DM te sturen als iets onduidelijk is: vaak biedt de modbreak namelijk wel enige informatie over waarom er posts zijn verdwenen.

Zoals je zegt is de zoekfunctie waardeloos; dan snap je misschien ook waarom we die topics een beetje proberen bij te sturen. We willen dat informatie zichtbaar blijft en dat lukt niet als we niet af en toe een schoonmaakactie houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
janvanduschoten schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 22:04:
-Topics zijn juist voor discussies, als ze maar ontopic zijn. Als je post offtopic is geweest dan kan het inderdaad wel zijn dat hij is aangepast.
Jep maar hij was offtopic maar in de trend van de telefoon, dus wat mij betreft behoorlijk onterecht.

Verder lijkt het mij dat hier genoeg slimmen gasten zitten die een automatisch script kunnen maken zodat je met een knop het bericht dat je weg haalt naar een PM kunt sturen met een standaard tekst dit is weggehaald bla bla. Zo gebeurd het op het forum waar ik mod ben ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zoekfunctie intopic werkt hartstikke goed, dat was gewoon gemakszucht van je Marc_87 :)
Zoekfunctie in het algemeen is trouwens ook flink verbeterd de afgelopen weken eerlijk gezegd.

Whatabout die automatische DM, stel het voor in Lieve Devvers!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
CLB schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:25:
Zoekfunctie intopic werkt hartstikke goed, dat was gewoon gemakszucht van je Marc_87 :)
Zoekfunctie in het algemeen is trouwens ook flink verbeterd de afgelopen weken eerlijk gezegd.

Whatabout die automatische DM, stel het voor in Lieve Devvers!?
Dat was helemaal geen gemakzucht! Jij hoeft trouwens niet tweakers te gaan verdedigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Marc_87 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 11:56:
[...]

Jep maar hij was offtopic maar in de trend van de telefoon, dus wat mij betreft behoorlijk onterecht.

Verder lijkt het mij dat hier genoeg slimmen gasten zitten die een automatisch script kunnen maken zodat je met een knop het bericht dat je weg haalt naar een PM kunt sturen met een standaard tekst dit is weggehaald bla bla. Zo gebeurd het op het forum waar ik mod ben ook.
Ik neem aan dat je het over deze post hebt, Marc_87 in "[Sony Xperia Z] Ervaringen en discussie - Deel 2", die is gewoon offtopic. Als jij dat wel ontopic vind "in de trend van de telefoon" dan is er niet veel offtopic :)

Hieronder de originele post.

CLB schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 18:16:
5 pagina's, waarvan de laatste relevant...

[...]

Dus omdat jij niet wil lezen en zoeken, doen wij het wel even voor je? Goede instelling d:)b
Uh 6 pagina's á zo'n 25 reacties waar drie kwart niet aan het antwoord voldoet. Ik werk zelf op het grootste kiteforum van Nederland en wanneer daar zoiets gebeurd wordt er gewoon netjes zonder gemekker antwoord wordt gegeven. Wanneer er een topic dubbel wordt gestart is het een ander verhaal.

Het dreigt uit te lopen op kinderachtig gezeur en dan grijp ik in, het zal alleen maar nog meer offtopic raken, gegarandeerd.
Marc_87 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:46:
[...]

Dat was helemaal geen gemakzucht! Jij hoeft trouwens niet tweakers te gaan verdedigen!
Iedereen mag hier meepraten en zijn mening geven, ook jij, ook CLB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
Ah kijk en nu komen de posts ineens wel bovenwater, beetje hypocriet hoor. Alsnog vind ik het in de discussie van de telefoon waardoor het kwam en dan moet dat kunnen.

Maar volgens mij ga je nu hier toch ook off-topic of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Niet hypocriet, je beschuldigt iemand (dat blijk ik te zijn na je posthistory te hebben bekeken) van onterecht modereren dus ik zoek de bewuste post op. Ik begrijp niet wat je daar hypocriet aan vind.
Ik zag een post die nog meer offtopic posts uitlokt en die pas ik dan aan.

In welk opzicht ga ik hier offtopic? Dit topic is juist voor dit soort discussies, zie ook de topicstart, daarin staat de strekking van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
janvanduschoten schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:26:
Niet hypocriet, je beschuldigt iemand (dat blijk ik te zijn na je posthistory te hebben bekeken) van onterecht modereren dus ik zoek de bewuste post op. Ik begrijp niet wat je daar hypocriet aan vind.
Ik zag een post die nog meer offtopic posts uitlokt en die pas ik dan aan.

In welk opzicht ga ik hier offtopic? Dit topic is juist voor dit soort discussies, zie ook de topicstart, daarin staat de strekking van dit topic.
Kan je wel lezen? Er staat in mijn zin toch "vind ik" dat er verkeerd gemodereerd is? Ik beschuldig helemaal niemand.

En om mijn reacties hier te plaatsen is ook niet bepaald van hoog niveau. Nu is het niet iets ergs maar zoiets hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ten eerste toonde je daadwerkelijk geen enkele zelfkennis of zelfzoekzaamheid en stelde je een vraag die al tig keer besproken was en waarvan de antwoorden makkelijk op te zoeken waren. Zowel via Google als intopic en er werd zelfs voor je meegezocht en een antwoord gegeven... Toch was het niet goed, want meneer moest maar liefst door 6 pagina's scrollen terwijl de relevantste al gelinkt stond. Blijkbaar niet capabel om zelf meer zoekwoorden te gebruiken om minder posts te vinden? Een van je posts daarna wordt weggemod en nu is er van alles aan de hand en stel je voor dat het zo gaat, want bij een ander forum waar meneer 'werkt' gaat het allemaal anders... Het in goede banen leiden van een groots GoT moet wel van twee kanten komen, maar wat hier nu gebeurd zie ik maar weinig zeg :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Marc_87 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:59:
[...]

Kan je wel lezen? Er staat in mijn zin toch "vind ik" dat er verkeerd gemodereerd is? Ik beschuldig helemaal niemand.

En om mijn reacties hier te plaatsen is ook niet bepaald van hoog niveau. Nu is het niet iets ergs maar zoiets hoort gewoon niet.
Ik weet dat mijn collega prima kan lezen, dat zal dan ook zeker het probleem niet zijn ;)
Wat is er mis om hier een reactie van jou te plaatsen om een bepaald punt te motiveren? Het zijn je eigen zinnen.....

Waarom zou het hier niet horen? Schijnbaar heeft mij collega jvd het idee dat het jou niet helemaal duidelijk is wat je bedoeld. Je manier van reageren in dit topic lijkt dat te bevestigen, wanneer hij dan e.e.a. probeert te verduidelijken met jou eigen zinnen is dit alleen maar bedoeld om de discussie hier te helpen.

Natuurlijk mag jij van ons van alles vinden, maar je "vind ik" betekend niet dat je daarom gelijk hebt. Het is heel simpel, zoals op heel veel andere plaatsen hebben we op dit forum spelregels, één daar van is dat de mods naar behoefte kunnen ingrijpen wanneer ze vinden dat bepaalde berichten off-topic gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
topic S3 kwijt en terug vinden *gevonden* is volledig dood gemod. Zonder een enkele waarschuwing zet de mod dit topic op slot. Waardoor dit topic volledig dood is. De mod verwacht dat TS een DM een stuurt dan wacht totdat de mod bereid is het topic weer open te zetten en dat TS dan ala minuut weer reageerd. Dat gebeurd natuurlijk niet met als gevolg dat het topic nu volledig dood is en TS mogelijk ook niet meer gaat reageren. Als de mod gewoon een waarschuwing had geplaats. Had hem het topic waarschijnlijk midder tijd gekost en had TS ook normaal kunnen reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Waar had je dan nog over willen discussiëren?
Volgens mij kan alleen de topicstarter zijn verhaal daar nog afronden, verder is er weinig meer over te melden door derden.

Het toestel in namelijk al gevonden, we wachten alleen nog op het afrondende verhaal. Zoals je in het topic kunt lezen is het wel gezellig maar is er veel niet ontopic meer dus vandaar dat ik het had gesloten. Op verzoek van de TS ging het weer open maar helaas kwam er geen reactie van de TS, alleen maar gezellige praat waarop in heb besloten het topic weer dicht te doen in afwachting van de TS.
Ik heb hem net nog een DM gestuurd met het verzoek zijn verhaal af te maken.

Ik ging er van uit dat als ik binnen 5 minuten op een verzoek reageer om het topic weer te openen, de TS wel zou reageren. Dat bleek niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 18:20
In mijn ogen was een waarschuwing in het topic veel meer op zijn plaats geweest. Maar ik begrijp dat er alles aan gedaan wordt om te voorkomen dat het gezelig wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Voor gezelligheid hebben we o.a. de huiskamer. In mobile is het de bedoeling dat er concreet over een specifiek onderwerp gesproken wordt. Ook dan kan een geintje van tijd tot tijd, maar slap geouwehoer is niet de bedoeling.
En nota bene janvanduschoten is een van de gezelligste mobile mods! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vroeg me af wat de reden is dat sommige zaken zo versplinterd over het hele forum te vinden zijn. In het (niet zo) hypothetische geval dat ik een nieuwe android telefoon wil kopen moet ik:
-de ervaringen zoeken in 'smartphones/android smartphones'
-prijzen en levertijden in 'overige/telecomproviders' (ik heb in geen eeuwen een mobiele telefoon via een telecomprovider aangeschaft)
-kijken wat andere mensen voor advies hebben gehad in 'overige/mobile aankoopadvies'
-bijhouden of er een mooie aanbieding voor een telefoon in 'general chat/aanbiedingen en kortingscodes' (en dan eigenlijk in de losse topics daar, het centraal aanbiedingen topic, en evt in het kortingscodes topic)

Wat is er op tegen om ervaringen,prijzen en levertijden, aankoopadvies, en aanbiedingen voor android telefoons op 1 plek te hebben, smartphones/android smartphones?

Mijn 2 centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Dat is zo gedaan om het allemaal goed vindbaar te maken :)
Als je wat wilt kopen ga je eerst even kijken en vergelijken in de Pricewatch. Kom je er niet uit en heb je een shortlist dan kun je een topic openen in Mobile Aankoopadviesforum om daar advies te vragen. Heb je al een toestel dan is het vervelend als je steeds aankoopvragen of prijzen&levertijden topics voorbij ziet komen, daar zit je niet op te wachten.
Is er een specifieke actie of aanbieding voor Android telefoons dan kan er uiteraard wel een alias of iets dergelijks worden voorgesteld maar niet standaard.

TL;DR Het wordt dan een zooitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik was al bang dat er een idee achter zat. Het is dan jammer genoeg een ander idee dan ik heb. Beetje net als thuis, waar de vrouw alles geordend in laatjes stopt, en ik niks kan vinden omdat het niet ligt waar ik het het laatst heb neergelegd/zou neerleggen na gebruik.

De prijzen/levertijden topics bij telecomproviders is dan een geval van de schroevendraaiers bij de onderbroeken leggen ;)

TL;DR

I'll live with it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Zeg ga je ons nou een beetje uitmaken voor vrouwen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik vermoed dat hij daarmee Bullet NL bedoeld, ik kan me daar wel in vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

janvanduschoten schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 21:24:
Ik vermoed dat hij daarmee Bullet NL bedoeld, ik kan me daar wel in vinden :P
Het bewijst maar weer eens waarom het een raadsel is dat er ooit een vrouw aan jou is blijven hangen....
Verstand van vrouwen heb je iig niet.....
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Wat denken we hier van de 3e GoT Community Android Awards?
Heb nog geen concrete data, maar zou kunnen dat we vanaf 1 september kunnen gaan nomineren...
Dat zo'n twee weken lang, en dan vanaf half september tot eind september het daadwerkelijk stemmen.

Hopelijk weer via Tweakers, zoals het de vorige twee keren ook verliep... Was mooi en 'anoniem' namelijk.

Als daar wat animo voor is, dan ga ik binnenkort een brainstormtopic openen, maar aangezien Android de laatste jaren extreem is gegroeid en de uitslag van de 2e Awards al meer dan twee jaar geleden zijn, heb ik zo het idee dat het best wel eens pittig gaat zijn. Er zijn in Google Play inmiddels 34 categorieën te vinden, aan de ene kant handig om dat aan te houden aan de andere kant is 34 ook wel extreem veel (code)werk... :/

Maar eerst maar is wat animo checken :p En ik moet wat zijn blijven behouden :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Altijd leuk natuurlijk :) Verder zou je misschien een aantal dingen kunnen combineren, zodat je minder categorieën overhoudt. 34 stuks bijhouden, apps ervoor nomineren en dan ook nog gebruikers 34x laten stemmen, dat is misschien wel wat veel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Met RoD^^ :)

Ik heb net even snel de laatste doorgekeken en zie al dat er toch best wel wat is veranderd, de verkiezing zal zeker geen kopie zijn van de laatste. Ik vind het een leuk idee :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Inderdaad zeker geen kopie :) Miljoenen nieuwe apps en games, tig nieuwe categorieën...
Geen 320x240 schermpjes en 316MHz CPU's meer maar Full HD schermen en 2GHz quadcores :p
Ik ga vandeweek is wat verder denken, brainstormen, wat dingetjes op 'n rij'tje zetten... We will see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik ga er nog even vanaf zien ivm tijdgebrek en me dan niet volledig kunnen storten op... to be continued!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 22:51:
Inderdaad zeker geen kopie :) Miljoenen nieuwe apps en games, tig nieuwe categorieën...
Geen 320x240 schermpjes en 316MHz CPU's meer maar Full HD schermen en 2GHz quadcores :p
Ik ga vandeweek is wat verder denken, brainstormen, wat dingetjes op 'n rij'tje zetten... We will see!
ja lol, mijn vorige telefoon: 400x240 scherm 300MHz CPU single core. Na twee jaar een nieuw mobiel: 1280x768 scherm, 1,5GHz dual core. Wat een vooruitgang, en 300 euro duurder

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Waarom is er nog geen Ervaringen & Discussie topic over de Fairphone geopend?

#StopBurningStuff

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Omdat jij die nog niet hebt aangemaakt :)

Mocht je een topic missen, maak er gerust een aan. Kijk ook gerust even bij andere topics voor wat inspiratie voor de topicstart. Als je wat gebruikt uit een andere topicstart, zet het dan wel ff bij de credits, wel zo netjes.

Succes d:)b

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Dat vermoedde ik al, wilde alleen even zeker weten dat er geen speciale reden was voor het nog niet bestaan van dit topic.

edit:
Wel handig dat dit topic bestaat voor vragen als deze.

[ Voor 24% gewijzigd door _WgV_ op 22-08-2013 17:49 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:04
Hoi,

Net ging ik op zoek naar het Nexus 7 v2 prijzen en levertijden topic, en het viel me op dat deze in het forum 'telecomproviders' stond. Nu heette dit forum voorheen volgens mij anders, maar toch vind ik de naam van dit forum niet treffend.

Hoewel veel soortgelijke topics gaan over prijzen van telefoons in combinatie met een abbo, ben ik van mening dat de naam van het forum moet worden gewijzigd in iets als 'Telecomproviders, abonnementen, prijzen en levertijd' of iets dergelijks. Op deze manier is in ieder geval duidelijk waarom een topic wat sec over prijzen en levertijden in dit forum staat, terwijl het in principe niets met telecomproviders te maken heeft (tenzij 3g versie en combideal uiteraard)

Wat is jullie mening hieromtrent?
janvanduschoten schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:48:
Dat is zo gedaan om het allemaal goed vindbaar te maken :)
Als je wat wilt kopen ga je eerst even kijken en vergelijken in de Pricewatch. Kom je er niet uit en heb je een shortlist dan kun je een topic openen in Mobile Aankoopadviesforum om daar advies te vragen. Heb je al een toestel dan is het vervelend als je steeds aankoopvragen of prijzen&levertijden topics voorbij ziet komen, daar zit je niet op te wachten.
Is er een specifieke actie of aanbieding voor Android telefoons dan kan er uiteraard wel een alias of iets dergelijks worden voorgesteld maar niet standaard.

TL;DR Het wordt dan een zooitje :)
Deze heb ik gelezen, maar hiervoor zou ik nog steeds de naam van het forum willen veranderen, zodat het dan juist makkelijker te vinden is :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is eigenlijk zo dat we geen goed forum hebben voor die topics. MAA is voor individueel aankoopadvies en de andere fora zijn voor technische discussie. In telecomproviders liepen die topics het minst in de weg, maar ideaal is het zeker niet. Dit hebben we overigens ook al vaker besproken.

Een naamswijziging zou kunnen, maar wat zou het dan moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:41

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Een opmerking van Bullet in het Whatsapp voor Android topic lijkt de aanleiding voor een op handen zijnde afsplitsing van posts en discussies over Whatsapp+ naar een eigen topic. Ik kan me hierin niet vinden, omdat ik vind dat zowel Whatsapp als Whatsapp+ dezelfde messenger is, met als enige verschil dat de laatstgenoemde themable is.
Mijns inziens zal een afsplitsing leiden tot het niet meer kunnen vinden van relevante info enerzijds en daarnaast het minder (snel) beantwoord worden van vragen omdat mensen zich voornamelijk in het ene en niet meer in het andere topic begeven.

Gedachten?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ben ik het mee eens, gaat al honderden posts goed, laat het zo bitte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nou ik ben er nog niet helemaal uit, Whatsapp en Whatsapp+ zijn namelijk twee verschillende dingen.
Wat we nu zien, en dat geeft CLB terecht aan, dat het al honderden posts door elkaar heen loopt.
Op basis van de hoeveelheid berichten zou een eigen topic gerechtvaardigd zijn. We zullen de discussie even intern bespreken en komen er op terug. Vooralsnog veranderd er dus niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
RoD schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:29:
Het is eigenlijk zo dat we geen goed forum hebben voor die topics. MAA is voor individueel aankoopadvies en de andere fora zijn voor technische discussie. In telecomproviders liepen die topics het minst in de weg, maar ideaal is het zeker niet. Dit hebben we overigens ook al vaker besproken.

Een naamswijziging zou kunnen, maar wat zou het dan moeten worden?
Of je zou dit wellicht moeten dubbelposten/linken richting het shopping/aanbiedingenforum? Staan ze in ieder geval op een plek. Het is een beetje apart in de structuur dat aanbiedingen op meerdere plekken staan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Na intern overleg hebben we als crew toch besloten om Whatsapp en Whatsapp+ in het topic van elkaar te scheiden. Met andere woorden; In het Whatsapp topic gaan we alleen nog door met de officiële Whatsapp, dit betekend dat Whatsapp+ een eigen topic dient te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Senor Sjon schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:01:
[...]

Of je zou dit wellicht moeten dubbelposten/linken richting het shopping/aanbiedingenforum? Staan ze in ieder geval op een plek. Het is een beetje apart in de structuur dat aanbiedingen op meerdere plekken staan.
Ja, het is niet netjes. Alleen in SF wil men deze topics ook niet hebben. We zitten er dus mee in onze maag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Puur het forum telecomproviders hernoemen lijkt me prima, maar moet dan iets als 'Overige mobile' worden, of je moet de naam heel lang maken zoals ik in mijn vorige post al opperde?

• CLB
  • Niet online

CLB

[Actie] Vodafone 4G testpanel: de testopdrachten was vandeweek gesloten... Had 'n TR aangemaakt,
leek me niet meer dan logisch. Actie is gestopt en we hebben ook: [Ervaringen] Vodafone 4G netwerk

Gok dat Zeef 'm weer heeft opengegooid om het filmpje te plaatsen, but what's next?
Nu zijn beide topics dus weer open en beide topics bevatten posts over ervaringen icm Vodafone 4G...

Dus ik zeg / vraag hierbij weer... Het 'testpanel'topic dicht, 4G ervaringen open...!? Wat jullie?

• RoD
  • Niet online

RoD

Geen idee. Ik denk dat je daarvoor het beste met zeef contact op kunt nemen. Dergelijke acties worden worden opgezet en uitgevoerd zonder dat de Mobile-crew daar een grote bijdrage aan levert (wij houden een oogje in het zeil, etc).

• CLB
  • Niet online

CLB

Done, gevraagd of hij het (hier) even wilde toelichten, dus dat zal wel komen aankomende week :)

• Quacka
  • Laatst online: 03-09-2020
Is het geen idee om het subforum Telecomproviders en Accessoires & navigatie aan te passen naar:

* Telefoons: Bestellen & Accessoires

* Telecomproviders & Navigatie

In het eerste dus alle bestelonderwerpen voor specifieke telefoons, en de bijbehorende accessoires.
In het tweede alles over providers, aangevuld met Navigatie.

Het kan nog simpeler: Losse navigatie wordt minder en minder. Waarom navigatie niet gewoon onderschuiven in Overige Mobiles ?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
CLB schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:26:
[Actie] Vodafone 4G testpanel: de testopdrachten was vandeweek gesloten... Had 'n TR aangemaakt,
leek me niet meer dan logisch. Actie is gestopt en we hebben ook: [Ervaringen] Vodafone 4G netwerk

Gok dat Zeef 'm weer heeft opengegooid om het filmpje te plaatsen, but what's next?
Nu zijn beide topics dus weer open en beide topics bevatten posts over ervaringen icm Vodafone 4G...

Dus ik zeg / vraag hierbij weer... Het 'testpanel'topic dicht, 4G ervaringen open...!? Wat jullie?
Wat dacht je van: Dit topic gaat dicht en het andere (gesponsorde) topic blijft open? :)

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 12-09-2013 12:52 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Quacka schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:11:
Is het geen idee om het subforum Telecomproviders en Accessoires & navigatie aan te passen naar:

* Telefoons: Bestellen & Accessoires

* Telecomproviders & Navigatie

In het eerste dus alle bestelonderwerpen voor specifieke telefoons, en de bijbehorende accessoires.
In het tweede alles over providers, aangevuld met Navigatie.

Het kan nog simpeler: Losse navigatie wordt minder en minder. Waarom navigatie niet gewoon onderschuiven in Overige Mobiles ?
Wat betreft navigatie ben ik het eigenlijk wel met je eens. Ook accessoires is een beetje een ondergeschoven kindje. Wat betreft bestellen, dat is iets algemeens wat eigenlijk helemaal niet Mobile-specifiek is en waar we ook al een forum voor hebben. Het is mogelijk dat we AN opdoeken (imo) en onderbrengen in overige, maar voor bestellingen zullen we dan toch een ander plaatsje moeten vinden.

Maar ik heb geen idee wat de rest van de crew hier van vindt :)

• CLB
  • Niet online

CLB

zeef schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:51:
Wat dacht je van: Dit topic gaat dicht en het andere (gesponsorde) topic blijft open? :)
Kan ook, maar ik heb (nog) niet het idee, dat dat HET topic is eerlijk gezegd...
Tevens vind ik de huidige TS geen 'ervaringen'TS, meer een commercieel marketingbabbeltje *duh*
Ik zag daar genoeg gevraagde testresultaten voorbij komen, but that was it, de discussie lag daar niet imho.
Leuk dat het gesponsord wordt, maar als er al weken geen feedback wordt geleverd door Vodafone zelf.. tsjaa.

Topic moet wel lopen natuurlijk but make a choice, twee topics is het namelijk helemaal niet :)

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:28
We laten het zo even staan, ik kijk volgende week wel even verder.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik zie niet zo heel veel problemen, feitelijk is het zo dat heel veel mensen hun toestel aanschaffen d.m.v. koppelverkoop met hun mobileabonnement. Dus de relatie van levertijden/prijzen en telecomproviders is er wel degelijk. Ik begrijp dat dit soms wat raar over komt, een GSM die je via een webwinkel aanschaft bij www.abcdxyz.nl heeft niets met één van de providers te maken, maar vergeet niet dat dit voor een hele boel andere mensen niet geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Wat ik een beetje mis is een forum omtrent ideeën, innovatie, concepten e.d. waarin tweakers hun ideeën kunnen plaatsen. Voorbeeld: leek me wel handig als een mobile telefoon een verwisselbare accu heeft in de stijl van een pistool/magazijn: klik-lege eruit en klik-volle erin. Leek me wel een leuk topic om over te discussiëren maar ik heb geen flauw idee waar ik hier een topic over kan aanmaken. Ook wel leuk voor fabrikanten :)

Verwijderd

Hebben jullie het concept phonebloks al gezien? Ik ben er erg van onder de indruk.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Als je een topic zou willen maken over Android toestellen innovaties dan kan dat uiteraard in Android. Dat het nog niet bestaat komt omdat jij het nog niet hebt gemaakt :)

We willen altijd wel een duidelijke topicstart zodat er duidelijk is waarover kan worden gediscussieerd, topics waar in principe alles ontopic is zijn niet gewenst. Er zou ook een topic kunnen worden gemaakt over de phoneblocks, geen probleem.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 16:48:
Hebben jullie het concept phonebloks al gezien? Ik ben er erg van onder de indruk.
Vind ik een mooi concept ja, maar is as far as I know niks nieuws in conceptland...
Lijkt mij persoonlijk wel wat, mits het goed werkt, normale prijzen betreft en goed te verkrijgen is.

Maar wat wil je met je vraag in dit topic...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Bullet NL schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:20:
Ik zie niet zo heel veel problemen, feitelijk is het zo dat heel veel mensen hun toestel aanschaffen d.m.v. koppelverkoop met hun mobileabonnement. Dus de relatie van levertijden/prijzen en telecomproviders is er wel degelijk. Ik begrijp dat dit soms wat raar over komt, een GSM die je via een webwinkel aanschaft bij www.abcdxyz.nl heeft niets met één van de providers te maken, maar vergeet niet dat dit voor een hele boel andere mensen niet geld.
Eens, maar je ziet in toenemende mate ook topics over tablets ontstaan, die hier vrijwel altijd niets mee te maken hebben. Ik vind het idee van Quacka wel een goede!

edit: Wmb kan dan ook het 'overige mobile' forum weg. Je hebt ook al overige smartphone en overige tablets, dus daar kan je bijna alle topics in dat forum in onderbrengen

[ Voor 10% gewijzigd door Maardiweb op 22-09-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

AzzKickah schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:28:
Huh zijn hier posts verdwenen?

Edit: yep, zeker weten. Why??
Ik weet het ook niet precies meer, ging om levertijden, waarvoor nog geen topic was en later wel...? Maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Whatabout de LG G2...
We hebben nu: [LG G2] Ervaringen en Discussie maar ook [Actie] Telecom-modjes testen de LG G2 :)

Nu begrijp ik uiteraard de bedoeling van beide topics, duhuh, maar ik zie 'normale' users ook hun ervaringen plaatsen in het tweede topic... Tsjaa het kan, het mag ook wat mij betreft, maar toch klopt er iets niet imho.

Sluit 10 oktober het tweede topic, wordt het gemerged, samengevoegd, relevante posts copy-pasted?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Dat zal gesloten gaan worden, met hooguit nog een verwijzing in de TS van het eerste topic o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is cool natuurlijk, maar imho 'mist' er dan een hoop relevante informatie in topic 1 zeg maar...

Ook niet heel erg, maar toch, misschien kunnen ze dan aan elkaar gelinkt worden ofzo, zou iets helpen imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Anders kunnen we wel na de periode kijken wat relevante of belangrijke posts zijn (alles van mij bijvoorbeeld O-) ) en dat verplaatsten, mergen of wat dan ook. We overleggen het na de sluiting van het topic wel met je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

That's fine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En wat gaan 'we' doen?

Tevens dit...
l3art schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:41:
[MODBREAK]Vraagje, waarom dit niet gewoon in het gewone topic bespreken? Nog even en dan heeft iedereen die update.... Dit topic lijkt mij dus een beetje overbodig... Ik ga het even bespreken met de andere modjes...[/MODBREAK]
1. Waarom kan ik niet gewoon geDM't worden, maar moet het zo *pats boem*?

2.
Omdat:
DwightKSchrute schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:47:
Het lijkt me dat dat gedaan is om het Ervaringen-topic niet te vervuilen
met berichten als: 'Ja, hij komt binnen' of: "Nee, hier nog niet".

Gebeurt toch wel vaker?
Omdat:
[HTC One X] 4.0.4 update topic
[Samsung Galaxy SIII] Jelly Bean Update topic
[HTC One X] 4.2.2. / Sense 5 update topic
janvanduschoten schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:19:
[MODBREAK]Ik heb even wat posts afgesplitst naar een nieuw topic, [HTC One X] 4.0.4 update topic. Alles over het toestel met 4.0.4 mag uiteraard hier, vragen en ervaringen met de update mogen in het update topic. Zie ook nieuws: Update HTC One X verlengt accuduur met een kwart[/MODBREAK]

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 24-10-2013 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
CLB schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 13:57:

1. Waarom kan ik niet gewoon geDM't worden, maar moet het zo *pats boem*?
Omdat het meer als algemene vraag is bedoeld en niet zozeer alleen aan jou gericht.... Daarom dus "pats boem"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik ben het met CLB eens. Dit soort dingen kunnen prima in een eigen topic :)
Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor communicatie met de Tablets & Telefoons Crew betreffende ideeën en/of feedback voor het Mobile deel van het forum. Voor commentaar op individuele moderaties is dit topic NIET bedoeld; neem daarvoor direct contact op met de moderator in kwestie.