Het komt steeds vaker voor dat als ik thuis kom van werk, de accu van mijn telefoon (bijna) leeg is. Dus aan de lader. Om vervolgens na het eten weer weg te moeten. Of met mooi weer op het balkon een spelletje Wordfeud willen spelen. En dan is een mobiele telefoon ineens niet zo mobiel meer, aangesloten met een draadje aan het stopcontact/usb poort. Nu heb ik een Pantech telefoon waarbij standaard een klein doosje wordt meegeleverd om de 2e accu te laden. Prima, alleen het feit dat ik dat redelijk fragiele acterkantje eraf moet peuteren om de accu te wisselen staat me nogal wat tegen. Naast het feit dat je telefoon lekker reboot.
Dus ik vroeg me waarom er nog niet zoiets simpels bestaat zoals het snel kunnen wisselen van een accu. Of het bestaat wel maar heb ik gewoon niet goed genoeg gezocht:). En met snel wisselen heb ik het volgende in gedachten:
Als je een toestel hebt met sdcard slot klik je een kaartje erin en door nogmaals te drukken komt het kaartje er weer uit. Dit principe heb ik in gedachten voor het wisselen van een accu, alleen dan aan de onderzijde van de (verder gesloten) telefoon. Klik-lege er uit en klik-volle er in.
Een kleine batterij intern die door de grotere accu wordt bijgeladen, met voldoende power om het toestel tijdens de accuwissel "levend" te houden.
Dockingsstation waarbij 1 of (liefst )2 accu's geladen kunnen worden.
Bestaat zoiets al? En zo niet, wat zouden de redenen kunnen zijn om iets dergelijks niet te fabriceren?
("Rapid Change" leek me een leuke benaming
)
P.s. ja, ik mocht dit topic in dit sub-forum plaatsen
Dus ik vroeg me waarom er nog niet zoiets simpels bestaat zoals het snel kunnen wisselen van een accu. Of het bestaat wel maar heb ik gewoon niet goed genoeg gezocht:). En met snel wisselen heb ik het volgende in gedachten:
Als je een toestel hebt met sdcard slot klik je een kaartje erin en door nogmaals te drukken komt het kaartje er weer uit. Dit principe heb ik in gedachten voor het wisselen van een accu, alleen dan aan de onderzijde van de (verder gesloten) telefoon. Klik-lege er uit en klik-volle er in.
Een kleine batterij intern die door de grotere accu wordt bijgeladen, met voldoende power om het toestel tijdens de accuwissel "levend" te houden.
Dockingsstation waarbij 1 of (liefst )2 accu's geladen kunnen worden.
Bestaat zoiets al? En zo niet, wat zouden de redenen kunnen zijn om iets dergelijks niet te fabriceren?
("Rapid Change" leek me een leuke benaming
P.s. ja, ik mocht dit topic in dit sub-forum plaatsen