Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Het komt steeds vaker voor dat als ik thuis kom van werk, de accu van mijn telefoon (bijna) leeg is. Dus aan de lader. Om vervolgens na het eten weer weg te moeten. Of met mooi weer op het balkon een spelletje Wordfeud willen spelen. En dan is een mobiele telefoon ineens niet zo mobiel meer, aangesloten met een draadje aan het stopcontact/usb poort. Nu heb ik een Pantech telefoon waarbij standaard een klein doosje wordt meegeleverd om de 2e accu te laden. Prima, alleen het feit dat ik dat redelijk fragiele acterkantje eraf moet peuteren om de accu te wisselen staat me nogal wat tegen. Naast het feit dat je telefoon lekker reboot.

Dus ik vroeg me waarom er nog niet zoiets simpels bestaat zoals het snel kunnen wisselen van een accu. Of het bestaat wel maar heb ik gewoon niet goed genoeg gezocht:). En met snel wisselen heb ik het volgende in gedachten:

Als je een toestel hebt met sdcard slot klik je een kaartje erin en door nogmaals te drukken komt het kaartje er weer uit. Dit principe heb ik in gedachten voor het wisselen van een accu, alleen dan aan de onderzijde van de (verder gesloten) telefoon. Klik-lege er uit en klik-volle er in.

Een kleine batterij intern die door de grotere accu wordt bijgeladen, met voldoende power om het toestel tijdens de accuwissel "levend" te houden.

Dockingsstation waarbij 1 of (liefst )2 accu's geladen kunnen worden.

Bestaat zoiets al? En zo niet, wat zouden de redenen kunnen zijn om iets dergelijks niet te fabriceren?

("Rapid Change" leek me een leuke benaming :) )

P.s. ja, ik mocht dit topic in dit sub-forum plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Mijn eerste mobiele toestel was een Siemens S3 Com en daar had ik drie accu's bij. Het onderste deel van de achterwand was onderdeel van die accu, gewoon een plastic schaal waar de accu aan vast zat. Met zo'n lipje dat je omlaag duwt om de accu los te halen en dat vast klikt als je hem op het toestel zet. Die toestellen waren nog lang niet zo energiezuinig dus met 1 accu haalde je ook vaak niet een hele dag als je ook belde. Ik had die extra accu's dus altijd bij me en wisselde als dat nodig was. Ik had ook een bureaulader waar het toestel in kon én een extra losse accu zodat je die gelijk kon opladen (of ze laadden automatisch na elkaar op).

Er is geen goede reden waarom men dat nu niet ook zou gebruiken maar het 'is de gewoonte' tegenwoordig om het niet zo te doen en alle designers denken 'dat het zo hoort'. Die vinden zo'n lipje ook 'lelijk' want het onderbreekt de mooie gladde achterkant. Functionaliteit wordt tegenwoordig veel te veel opgeofferd voor vormgeving. Pas als er één fabrikant weer mee begint en dat positieve reacties bij de consument genereert zal het weer breder toegepast gaan worden. Ik zou het ook handiger vinden dan een externe accu mee te nemen maar ik zou ook mijn smartphone graag wat groter zien met een grotere accu erin. Er wordt ook teveel waarde gehecht aan nodeloos dunne toestellen. Van bij mag ie best 3 mm dikker zijn en enkele tientallen grammen zwaarder met een drie of vier maal zo grote accu. En dan afneembaar met losse accu's erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:48

Fiber

Beaches are for storming.

Bij jouw telefoon kàn de accu er tenminste nog uit... :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Het design hoeft er in principe niet onder te lijden, de onderzijde van de telefoon loopt gewoon door met de onderzijde van de accu. Een accu die tevens als een (gedeeltelijke) achterzijde fungeert is anno 2013 iets minder praktisch omdat een groot aantal mensen behoefte heeft aan een hoesje. Een telefoon die behoorlijk afgerond is wordt wat moeilijker maar een voorbeeld (qua design) waar iets dergelijks prima zou kunnen worden toegepast is bv de Lumia 920 (ok,ok, even geen android toestel maar dat is een kwestie van tijd :) )

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto550-GGRS7DQE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:57

Croga

The Unreasonable Man

De reden waarom dit niet gedaan wordt is tweeledig:

- Een dergelijk systeem is mechanisch en daardoor kwetsbaar. Gebruik het te vaak en het systeem wordt lam: Telefoon onbruikbaar. En aangezien dit een garantie issue is, kost het de producent geld.
- Een dergelijk systeem kost ruimte. Voor een SDcard slot geen groot probleem (hoewel de meeste telefoons een dergelijk systeem ook niet voor hun geheugen kaartjes hebben; deze zitten bijna altijd in een klepje, niet in een slot), voor een accu gaat dit serieus ruimte kosten. En dat hebben we helemaal niet in de huidige telefoons.

Ofwel: Nee, ik verwacht niet dat we dit in de komende jaren terug gaan zien in telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je zou er nog een extra klepje op kunnen zetten dan is dat lam worden minder erg.Volgens mij werkt het zo met de accu van mijn camera. De batterij klikte er inderdaad hetzelfde in en uit als een SD-kaartje.

Het systeem is dus al toegepast ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 15-09-2013 13:02 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of wat dacht je van een hoesje met ingebouwde batterij? Haal je weer net een paar uur mee mee. Uiteraard kun je meer zo'n hoesjes hebben....

http://www.power-skin.com...alaxy-s3-battery-case.php

Afbeeldingslocatie: http://www.power-skin.com/image/cache/data/BC01HCNCT02-001BK/05-500x500.jpg
voor android sluik je dan dus de micro-usb aan. voor iphone is het een soort dock.

[ Voor 13% gewijzigd door leuk_he op 15-09-2013 13:31 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
@Croga:

Beide punten heb je momenteel gelijk in. Echter, waar een wil is, is een weg. Zo zou het slijtende/actieve gedeelte kunnen worden onderbracht in de accu. Die gaat in verloop van tijd toch achteruit en uiteindelijk vervangen worden. Ik moet overigens wel eerlijk bekennen dat ik geen flauw idee heb hoe een dergelijk systeem (sdkaart) werkt. Vandaar dan ook dat ik niet je argument kan weerleggen wat de ruimte betreft.

@leuk_he:

Ik heb zelf eens zitten kijken naar zo'n hoesje maar was er niet zo gecharmeerd van. Veranderd je mooie slim-line telefoon in een bakbeest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

poema schreef op zondag 15 september 2013 @ 13:39:
@leuk_he:

Ik heb zelf eens zitten kijken naar zo'n hoesje maar was er niet zo gecharmeerd van. Veranderd je mooie slim-line telefoon in een bakbeest :)
Snap ik, zou het ook nooit standaard gebruiken. Maar het is wel een optie om mobiel te blijven en toch bij te laden.

Zelf heb ik een externe batterij (oplaadbare lader) om de telefoon door de moeilijke uurtjes heen te trekken, met een draadje.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik zie dit topic nu pas....

Waarom niet zoals bij de Nokia 6310 van vroegáh?

Batterij is tevens de achterzijde.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
poema schreef op zondag 15 september 2013 @ 07:55:
Het komt steeds vaker voor dat als ik thuis kom van werk, de accu van mijn telefoon (bijna) leeg is.
Dat probleem had ik ook met mijn vorige telefoon, HTC sensation. Toch is het wisselen van accu's niet altijd even fijn, de laad- en capaciteits-indicatie raakte er soms wat van in de war.

Sinds ik een HTC One heb, is mijn probleem weg. Die doet het namelijk makkelijk 2 dagen op 1 lading, bij gemiddeld gebruik. En dat is zoveel fijner dan gekloot met wisselen van accu's etc.

Kortom, leuk zo'n workaround, maar de oplossing is een goede telefoon kopen :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Pagina: 1