Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:20
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/C6xuH35oB40WYbt1LSXY7rPf/full.png

LG heeft de guts om hun nieuwste toestel, de LG G2, aan de meest kritische testers ooit mee te geven. Nee, niet de Israëlische Special Forces of de Nederlandse Vereniging van Huisvrouwen maar aan jullie eigen telecommodjes. Die zullen de LG G2 tot op het bot gaan afpeigeren en elke virtuele hoek van het testlab laten zien. Maar dat kunnen ze niet alleen, daar is jullie hulp bij nodig.

janvanduschoten, RoD en PaT zullen tot en met 10 oktober twee weken lang de G2 gaan testen. Dat programma gaan ze niet helemaal zelf invullen, jullie mogen verzinnen hoe ze dat gaan doen. Verzin een originele test die de LG G2 flink laat zweten en misschien win je een van de testtoestellen. Het oordeel van Tweakers over de LG G2: "Opgewassen tegen concurrentie"
Als de volgende Nexus gebaseerd is op dit toestel, zal het ook een spectaculair toestel kunnen worden. Maar zelfs als dat niet gebeurt, zullen ze op het hoofdkantoor van Samsung zich voor het eerst zorgen gaan maken, want LG heeft eindelijk een smartphone met 'wow'-factor gemaakt.
We verloten een toestel onder de Tweakers met de beste/leukste/uitdagendste testopdrachten. Daarbij zijn er wel een paar beperkingen. Toestel en tester mogen geen gevaar lopen. De test is in de normale binnen of buitenruimte uit te voeren. Jouw idee mag inclusief voorbereiding niet langer dan 30 minuten duren. Mochten er additionele apps voor nodig zijn, dan moeten die in Google Play staan. Rooten, flashen etc. etc. doen we niet in deze test.

De modjes gaan aan de slag met onder andere jullie tests en zullen na afloop bepalen wie het testtoestel krijgt. Ondertussen zullen ze hun ervaringen met jullie delen via dit topic. Je kan ook vragen stellen over het gebruik en hun ervaring met de LG G2 en die zullen de modjes zo goed mogelijk proberen te beantwoorden. Ja, de andere twee testtoestellen gaan retour naar LG.

We zijn benieuwd naar jullie voorstellen.

PS: over de uitslag van de actie wordt niet gecorrespondeerd. Personeel van LG en crew van Tweakers zijn uitgesloten van de verloting. Maar jullie mogen wel gewoon ideeën inleveren. ;) De testperiode duurt tot 10 oktober, we maken de winnaar op 17 oktober bekend.

[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 26-09-2013 13:16 ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:41

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ben benieuwd, met een beetje geluk komt hij vandaag bij ons allemaal binnen.
Ik hoor graag wat de eerste verzoekjes zijn :)

Ik heb voor het vergelijk hier een HTC OneX liggen.

[ Voor 18% gewijzigd door janvanduschoten op 26-09-2013 10:39 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En hier ook nog benieuwd. Voor mij een "bijna" nieuw OS, dus ik ga er met een frisse onbevangen ;) blik naar kijken. Specwise is dit toestel in ieder geval :9~

Bij mij zal hij vergelijken gaan worden met de usability van Windows Phone 7 en 8 aangezien ik daar veel ervaring mee heb.

[ Voor 28% gewijzigd door PaT op 26-09-2013 11:46 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Welke test ik zou willen zien: gamen tot de accu erbij neervalt. Oftewel. Een grafisch zware game pakken en gewoon achter elkaar blijven spelen. En kijken hoeveel uur hij het trekt.

[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 26-09-2013 13:15 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 23:46

AzzKickah

06-CENSORED

Wow, een idee om te testen.. Even denken :)

- Als je bijv. 10 apps tegelijkertijd laat updaten (in de achtergrond), wordt het toestel dan langzaam/unresponsive?
- Als je GPS, BlueTooth, WiFi aan hebt staan, en ondertussen het scherm aan hebt en met alledaagse dingen bezig bent, hoe snel gaat de batterij dan leeg?
- Hoe snel kun je in de praktijk (als er iets leuks/onverwachts gebeurt) daadwerkelijk een foto maken? En hoe scherp wordt die dan in je haast?

Ik wou dat ik meer kon verzinnen wat die telefoon écht een beetje kan laten zweten. :)

Ben erg benieuwd naar de uitslag van de test!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Michaelg schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:10:
Welke test ik zou willen zien: gamen tot de accu erbij neervalt. Oftewel. Een grafisch zware game pakken en gewoon achter elkaar blijven spelen. En kijken hoeveel uur hij het trekt.
Nog suggesties voor een bepaalde game (die niet te moeilijk is, volgens mij zijn we geen van allen die-hard gamers).

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Real racing 3? Redelijk eenvoudig race spelletje.
Of schietspelletje modern combat.

[ Voor 26% gewijzigd door Michaelg op 26-09-2013 13:21 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik speel die_hard Ruzzle en Candy Crush, echte vrouwengames :P

Verder graag inderdaad welk spel/app je zou willen laten testen met bij voorkeur een Play linkje erbij, dan weten we zeker dat we het over hetzelfde hebben.

10 apps laten updaten zal lastig worden, ik zal eens kijken wat er gebeurd bij de eerste keer opstarten, eens kijken wat hij doet als hij 75+ apps gaat downloaden.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
SoC, RAM, etc vind ik niet zo heel spannend, ook al is het mooi cutting edge modern spul, het is zeker niet uniek. Daarom voegen benchmarks niet zo heel veel toe, toestel is snel zat :). Alleen alle vormen van accu testen zijn altijd welkom, dat is vaak essentieel voor de gebruikservaring... maar ook aangezien dat hierboven al in vele vormen voorbij is gekomen ook niet heel orgineel voor een test.

De hardware buttons aan de achterkant zijn dit echter wel vernieuwend en de moeite waard om wat meer naar te kijken, zeker naar aanleiding van de frontpage review:
reviews: LG G2: een goed voorbeeld voor een nieuwe Nexus
komt dit naar voren:
Bovendien is er het probleem van de broekzak. Als alleen de G2 in een ruime broekzak zit, gaat het allemaal prima, maar met meer objecten komt hij klem en drukken de knoppen altijd ergens tegenaan. Door de duofunctie van de knoppen - Volume Down fungeert bijvoorbeeld ook als cameraknop - kan dit onverwachte gevolgen hebben. Zo kan de telefoon onverwacht uit gaan of blijk je broekzakfoto's te maken. Het rebooten gebeurde in de drie weken van gebruik een keer of acht en in totaal stonden er aan het einde 73 foto's van een broekzak op de telefoon.
persoonlijk vind ik dit nogal een verschil met een traditionele opzet.

Ik zou graag zien waar dit vandaan komt.. is het door het 2x tikken scherm aan in combinatie met de makkelijker in te drukken knoppen aan de achterkant? Is er software matig (zonder of misschien zelfs met root/custom rom/kernel) nog wat aan te verbeteren?
(gebruik zelf PGM op de nexus, een kernel module waarmee je slide2wake of doubletap2wake kan aanzetten en tweaken, zone, threshold, timeout etc).

Verder meer info hoe dit in de praktijk bevalt in het begin en na gewenning (het aan/uitzetten door tikken en de buttons aan de achterkant dus).

Kan me voorstellen dat het uitzetten door op het homescreen te tikken ook gewenning vergt, je moet namelijk eerst naar home voordat je je toestel uit kan schakelen, je kan dus niet een app open laten staan en toch je scherm uitzetten, zijn hier nog andere manieren voor beschikbaar?

Strava

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit is ook wel iets waar ik benieuwd naar ben. Dat ga ik zeker testen :)

• AzzKickah
  • Laatst online: 14-06 23:46

AzzKickah

06-CENSORED

Da's een goeie inderdaad. Kun je hem wellicht uitzetten door de notificatiebalk naar beneden te halen en in een leeg stuk te double-tappen?

Anoniem: 318025

Het uitgebreid testen van multitasking lijkt mij wel interessant en dan proberen om zoveel mogelijk taken op de smartphone uit te voeren waar je normaal een pc voor zou gebruiken en dan bedoel ik de zwaardere taken, niet zozeer een word document tikken.

Bijvoorbeeld downloaden via usenet en torrents en dan tegelijk een video lokaal kijken in 1080p en proberen een hele zware game te spelen.

En dan ben vooral benieuwd hoe zo'n snelle smartphone als de LG G2 dat afhandelt en of je batterij van het downloaden niet heel snel leeg gaat.

Het is misschien niet een heel goed voorbeeld, maar van mijn MK808B weet ik dat die downloaden via torrents of usenet en tegenlijk een 1080p film kijken niet heel leuk vind en dan lijkt me het zwaarste proces van de usenet downloader wel wanneer hij zo'n download komt te repareren, wat volgens mij wel alleen in de donatie versie mogelijk is.

En nog een andere zware taak is het omzetten van een video wat je normaal gewoon op je computer zou doen, maar dat is ook mogelijk met je smartphone alleen smartphones zijn minder krachtig dan een computer met een Intel i7 en een redelijke GPU en meestal is het dan ook geen probleem om lekker een 1080p film te kijken.

Dus via deze app zou je wat video's kunnen omzetten en daarna kijken of je nog wel fatsoenlijk een film in 1080p kunt kijken of een game spelen.

En als het wel lukt, dan is interessant hoelang de het omzetten nog duurt en wat de impact ervan is, gaat het omzetten dan bijvoorbeeld langzamer of lijkt het geen verschil te maken? bij mijn Nexus 7 lukt het, maar vervolgens is de eta 2 uur en 30 minuten en gaat het omzetten met 1fps, al neem ik uiteraard wel een 1080p video om te converteren naar 720 en kies ik pro opties.

Dus ik denk wel dat je de smartphone goed aan zweten krijg hiermee en dan ben ik echt benieuwd of de hardware het wel aankan, want een eta 2 uur en 30 voor een 1080p video van 5 mins is duidelijk een teken dat mijn Nexus 7 zulke zware taken niet aan kan en dit blijft ook zo wanneer het omzetten van de 1080p video van 5 min de enige taak is, uiteraard gaat het al stuk snellere met het default profiel, maar dan nog gaat het met 7fps en een eta van ongeveer 25 minuten.

Hier onder heb ik een screenshot geplaats zodat duidelijk is met welke settings je hem aan het zweten zou kunnen krijgen en een korte video van een paar minuten tot vijf minuten is voldoende als test video zolang het maar een 1080p video is, want uiteraard zou het minder zweten zijn voor de hardware als het een 720p video is.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5pPNv9fgEpADMQtFy7KgVNc8/full.png

• RoD
  • Niet online

RoD

We hebben nu allemaal het toestel ontvangen, en ik geloof dat we er unaniem over eens zijn dat ie bloedsnel is. Later een meer gedetailleerde beschouwing natuurlijk :)

Het formaat is trouwens geweldig. Afmetingen weet ik niet, maar hij voelt even groot aan als mijn One X, en die heeft toch een iets kleiner scherm. Zeer goed gebruikgemaakt van het oppervlakte.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Wat betreft het uitzetten van het scherm,
Door midden op de knop te drukken aan de achterkant gaat het scherm uit. Dit gaat super makkelijk en werkt op de plek na hetzelfde als mijn eigen Lumia

Verder helemaal eens met RoD

[ Voor 7% gewijzigd door PaT op 27-09-2013 09:26 ]

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:44
Ik ben van plan om in oktober naar halloween walibi te gaan en wil dan tijdens sommige attracties filmen of een foto maken. Aangezien dit attracties in beweging zijn, zal ik niet een vaste hoek/houding hebben om te filmen, dus schuddende filmpjes.

Nu las ik dat de g2 beschikt over een optische beeldstabilisatie, waardoor het effect van schudden verminderd wordt. Ik vroeg me af of jullie dit kunnen nabootsen tijdens een autorit, openbaar vervoer, fiets of een achtbaan zelf:p.

Evenals foto's in het donker, met felle kleine lichtjes op de achtergrond.

Daarnaast zou ik een vergelijking willen zien met 3g en 4g bij het laden van websites, het liefst bij t-mobile.

Hoe snel krijgt de lg een gps lock en ondersteunt deze glonass?

Biedt de lg opname mogelijkheid aan tijdens het bellen?

En op welke plek zit de nfc lezer? normaliter zie je een icoontje.

Gebruiken jullie ook hoesjes of cases? zo ja hoe zitten die?

Multitasken d.m.v. vegen met 3 vingers, gebruiken jullie deze functie of toch de home knop langer indrukken?

Hoe lang kan de flashlamp branden bij een batterijcapacteit van 100% en heeft deze een sos optie?

Hoe kan je deze bv bij het vastlopen resetten? Ik zou zelf batterij verwijderen, maar dat kan nu niet.

Met mijn huidige se aino neem ik hoorcolleges op (bevat ruis) , hoe is de opnamekwaliteit van de lg? Veel, weinig of geen ruis?

Bij het afspelen van een (opgenomen) filmpje zag ik dat je het geluid kon filteren tot minimaal 1 bron, werkt dit?
(Te denken aan een festival en je het geluid wilt hebben van de podium, niet het schreeuwende publiek.)

PSN: TheKrish

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

AzzKickah schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:50:
Da's een goeie inderdaad. Kun je hem wellicht uitzetten door de notificatiebalk naar beneden te halen en in een leeg stuk te double-tappen?
Nee, net geprobeerd. Het aanzetten van het toestel door middel van dubbel tappen op het scherm werkt erg prettig, dat zou ik wel op mijn normale toestel willen hebben. Uit tappen gaat alleen (voor zover ik kan zien )op het homescreen, niet in apps zelf. Je moet dan de knop aan de achterkant gebruiken. Persoonlijk moet ik nog wel wennen aan de knoppen aan de achterkant.
En ja, hij is bloedsnel :Y

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik zou kijken of de telefoon wel 'echt' wil multitasken.

Navigatieprogramma erop en rondrijden/lopen en opzettelijk niet de route volgen (veel her-bereken van de route dus), terwijl je een 1080P film afspeelt en gelijktijdig een telefoongesprek voert, uiteraard via een headsetje dat verbonden is via bluetooth en dat terwijl op de achtergrond een WiFI Anlyzer app draait om te zoeken naar WiFi netwerken. Dan heb je zo'n beetje alle functies van het apparaat in gebruik (eventueel nog wat plaatjes schieten onderweg)

En dan kijken of de film vloeiend blijft spelen, je geen afslagen mist en je gesprek niet onderbroken/onverstaanbaar wordt.
Als hij dat allemaal doet, dan is het vast een toptoestel.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kun je niet een iets realistischer scenario bedenken? :P Je krijgt het toestel heus wel aan het stotteren, als je dat echt wil. Wat interessant is, is of dat ook gebeurt in een realistische setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Gisterenavond nog even wat benchmarks gedraaid want dat is altijd leuk om even te vergelijken met mijn huidige OneX :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f4f49KdevvgbiRALmP43Vufc/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Xzg0iQIUxzkvxp4S4SD1oZJ9/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RACZVSnTQU6EN3yLzWVzGM9d/medium.png

Voor het vergelijk, de HTC oneX haalt bij dezelfde test een score van 3250 tov de LG G2 met een score van 14.901 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Jammer dat er niet ge-root mag worden. -O-

Waar ik zelf wel eens last van heb is dat als je vaak en snel wisselt tussen gangbare apps, het een-en-ander wat lag gaat vertonen. Is het mogelijk om tig keer te switchen tussen bv facebook (jaja: brakke app), iets twitter-achtigs, email (aub GEEN gmail) en Chrome?

Verder vraag ik mij af hoe handig die knop op de achterkant nou echt is. Ik ken iemand die een pricewatch: Acer Liquid Gallant Duo Zwart heeft, prima toestel op zich maar die knop aan de achterkant vind ik persoonlijk onhandig.

Voorts vraag ik mij af of die ingebouwde accu echt niet te vervangen is. Het toestel slopen lijkt me niet nodig, maar hebben jullie het idee dat het toestel zonder schade te openen is?

Is het scherm goed te zien in zonlicht? Met mijn Galaxy Nexus is het scherm in zonlicht soms echt niet goed te lezen, vooral tijdens het lopen of navigeren is dat wel eens lastig.

En nog eentje, moet ik vragen van de vrouw: draait Google Play: Candy Crush Saga een beetje soepel? ;) (Ik weet dat jvd dit speelt, maar die meldt niet hoe speelbaar dit is. :+)

[ Voor 21% gewijzigd door pven op 27-09-2013 09:02 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Waar ik benieuwd naar ben is hoe de toestel in het dagelijk gebruik presteerd, dat is ook iets wat ik altijd enorm mis.

Zou het mogelijk zijn om een soort dagboek van de accu bij te houden, dus van hoelaat de telefoon van de lader gaat en wanneer hij er weer in gaat en hoeveel accu je dan kwijt bent. Ik hoef geen exact gebruikersprofiel maar in groffe lijnen vind ik het wel zeer interessant. Tevens lijkt het mij interessant om te zien hoe je het stroomgebruik ervaart bij het uitvoeren van bepaalde taken. Ik heb zelf een One X en daar merk ik heel sterk dat je s'ochtends relatief hard door de %'ten van de accu gaat.

Kortom hoe gedraagd de accu zich gedurende de dag en wat zijn punten waaraan je je ergert gedurende de dag? (mijn One X bijvoorbeel heeft de vervelende eigenschap zichzelf in mn zak te rebooten als hij met het scherm naar mn been toezit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

brilsmurfffje schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:04:
Waar ik benieuwd naar ben is hoe de toestel in het dagelijk gebruik presteerd, dat is ook iets wat ik altijd enorm mis.

Zou het mogelijk zijn om een soort dagboek van de accu bij te houden, dus van hoelaat de telefoon van de lader gaat en wanneer hij er weer in gaat en hoeveel accu je dan kwijt bent. Ik hoef geen exact gebruikersprofiel maar in groffe lijnen vind ik het wel zeer interessant. Tevens lijkt het mij interessant om te zien hoe je het stroomgebruik ervaart bij het uitvoeren van bepaalde taken. Ik heb zelf een One X en daar merk ik heel sterk dat je s'ochtends relatief hard door de %'ten van de accu gaat.

Kortom hoe gedraagd de accu zich gedurende de dag en wat zijn punten waaraan je je ergert gedurende de dag? (mijn One X bijvoorbeel heeft de vervelende eigenschap zichzelf in mn zak te rebooten als hij met het scherm naar mn been toezit)
Even een kleine indruk tot nu toe, het toestel doet het erg goed qua batterij, zeker in vergelijk met mijn OneX. Als voorbeeld, ik heb er vanmorgen al een tijdje mee gewerkt, 1 x gebeld, 2 x benchmark gedaan (dus zware test met scherm aan), al wat whatsapp berichten, mail gecontroleerd en gelezen, en ik was net voor pven bezig om het multitasken te bekijken.

De G2 heeft nu 94% batterij over (sinds circa 7 uur vanmorgen en helderheid op automatisch), mijn One X die alleen de benchmark heeft gedownload en 3 x heeft gedraaid staat nu op 79% (helderheid vast op 35%), wifi aan, geen simkaart.
Ik ben tot nu toe zeer te spreken over de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 10-06 07:52

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Gewoon stresstesten met Antutu / Stresstest / SuperPi .Dat zijn gewoon harde cijfers die ik wil zien :)

Oh en deze test graag uitvoeren in een telecomwinkel naar keuze en dan met het toestel in de hand hard de winkel uitrennen terwijl je roept.... "Nu is hij lekker van mij!!!!! " :P Krijgt niet alleen het toestel het warm van op dat moment...

Of nog beter je vriendin/vrouw in lingerie/sexy outfit de stresstest laten uitvoeren.... Kijken wie het warmer krijgt ... de telefoon of de tweakert ;)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

pven schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:53:

Waar ik zelf wel eens last van heb is dat als je vaak en snel wisselt tussen gangbare apps, het een-en-ander wat lag gaat vertonen. Is het mogelijk om tig keer te switchen tussen bv facebook (jaja: brakke app), iets twitter-achtigs, email (aub GEEN gmail) en Chrome?
Ik heb net wat apps opgestart, de facebook app, Candy Crush ( :P), Chrome, Whatsapp, Plume (twitter) en hij switcht toch wel soepel tussen de apps. Facebook moet elke keer wel even updaten dus hij stottert dan 1 seconde maar dat is vrij minimaal.
Wederom het vergelijk met mijn OneX, die is daar duidelijk trager in.
Verder vraag ik mij af hoe handig die knop op de achterkant nou echt is. Ik ken iemand die een pricewatch: Acer Liquid Gallant Duo Zwart heeft, prima toestel op zich maar die knop aan de achterkant vind ik persoonlijk onhandig.
Tot nu toe weinig gebruikt, het scherm tap ik aan en uit en dat bevalt mij wel erg goed, ik vind het geen feature maar een echte nuttige toevoeging die andere fabrikanten zo over zouden mogen nemen. Zal later nog terugkomen op de knoppen aan de achterkant, ik heb ze ng iet nodig gehad.
Voorts vraag ik mij af of die ingebouwde accu echt niet te vervangen is. Het toestel slopen lijkt me niet nodig, maar hebben jullie het idee dat het toestel zonder schade te openen is?
Aangezien ik graag mij toestellen een keer uit elkaar haal ben ik daar ook altijd in geïnteresseerd :)
Hij komt mij qua bouwkwaliteit erg stevig over, ik zie zo snel geen optie om hem eenvoudig uit elkaar te halen.
Is het scherm goed te zien in zonlicht? Met mijn Galaxy Nexus is het scherm in zonlicht soms echt niet goed te lezen, vooral tijdens het lopen of navigeren is dat wel eens lastig.
Moet ik nog testen, kom ik op terug. Ik vergelijk hem dan met mijn OneX, beide op automatische helderheid.
En nog eentje, moet ik vragen van de vrouw: draait Google Play: Candy Crush Saga een beetje soepel? ;) (Ik weet dat jvd dit speelt, maar die meldt niet hoe speelbaar dit is. :+)
Ik heb op beide toestellen het spel gestart en de G2 is toch wel volle secondes sneller speelbaar en uiteraard loopt het vloeiend. Op de One X ook maar daar duurt het laden en opstarten allemaal een paar secondes (!) langer.
Geef dat maar door aan je liefje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb zowel via app-hometoets-app-enz en via multitask scherm tig keer geswitched tussen Foursquare, Facebook, mail (outlook) en contacten, maar ik merk echt geen lag. De enige lag die we tot nu toe hebben gemerkt is met de play-store open.
Vind ik wel. Je vinger zit daar toch. Alleen met het maken van een printscreen (doe je door volume down en power in te drukken) is het wat minder handig.
Ik had al moeite om de simkaart houder er uit te krijgen. Aan het openen van de rest van het toestel waag ik mij echt niet. Dat ziet er zo gesloten als een mossel uit!
We hebben hem nog niet lang genoeg om hem in daglicht gebruikt te hebben. Dit zal ik na de lunch laten weten.
Die laat ik aan janvanduschoten over... ik ga geen vrouwenspelletjes spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dank voor de feedback! Ik ga met meer vragen komen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

brilsmurfffje schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:04:

Aangezien ik geen die-hard smartphone gebruiker ben zal ik dit regelmatig vermelden. Ik was niet van plan een dagboek bij te gaan houden (ik moet ook nog gewoon werken!), maar zal wel laten weten hoe het bij mijn dagelijks gebruik allemaal gaat. Dat zal ik na een paar dagen doen, want nu is het nog heel veel spelen met het toestel en dat is niet representatief voor mijn gebruik.

4G ingeschakeld
Ik heb gisteren mijn 4G blox ingeschakeld bij Vodafone. Ik woon in de randstad in 4G gebied en zal jullie dan ook vermelden hoe dat bevalt. De speedtest app crashed echter bij de upload test (die op dat moment dik boven de 20Mbit uit schiet). Ik heb nu getest met 4G mark en daar kom ik op een nog teleurstellende 16/12 uit als max. Vanmiddag ga ik dat ook even buiten testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

janvanduschoten schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:27:

Moet ik nog testen, kom ik op terug. Ik vergelijk hem dan met mijn OneX, beide op automatische helderheid.
Daar ik ook een One X heb en ik hier zeer in geinteresseerd mede omdat de One X een van de mooiste schermen heeft die ik op een smartphone gezien hebt. Vooral de kijkhoeken zijn bizar en ook de afleesbaarheid in zonlicht is zeer goed.
Hoe werkt de automatische helderheid van de LG? bij de One X staat het scherm altijd mooi fel zodat je goed kan genieten van de prachtige weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Ik ben benieuwd hoeveel broekzakfoto's jullie aan het eind van de rit hebben!

Uitdaging: maak er meer dan Arnoud :p (73st in 3wkn tijd, mogen jullie er >50 'maken').
Uitdaging 2: wie maakt de mooiste foto?

Verder ben ik ook wel benieuwd of jullie ook te maken krijgen met reboots (weer het verhaal van de broekzak) want dat is samen met die foto's behoorlijk storend. Je zou bijna zeggen dat de knoppen aan de achterzijde inactief moeten kunnen zijn als het scherm uit staat......

[ Voor 3% gewijzigd door Sirius op 27-09-2013 09:59 ]

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tot nu toe nog geen broekzakfoto's of reboots. Maar goed, dit is nog maar de eerste dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Kan je de knoppen inactief maken als het scherm uit staat? Zou mij geen vreemde optie lijken...anderzijds was Arnoud daar ook wel achter gekomen lijkt mij maar je weet het nooit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het zou apart zijn (vind ik) dat je de aan/uit knop inactief kunt maken. Volgens mij kan het niet, ik heb de instelling anders niet gevonden (en heb gisterenavond toch wel behoorlijk wat instellingen geprobeerd :P )
Ik heb nog geen broekzakfoto gehad of een reboot, ligt waarschijnlijk ook aan hoe strak je broek zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Zou Arnoud in zijn vrije tijd dit soort broeken dragen ;)

Afbeeldingslocatie: http://thoughtsfromparis.com/wp-content/uploads/man-tight-jeans.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 22:07
janvanduschoten schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:34:
Het zou apart zijn (vind ik) dat je de aan/uit knop inactief kunt maken. Volgens mij kan het niet, ik heb de instelling anders niet gevonden (en heb gisterenavond toch wel behoorlijk wat instellingen geprobeerd :P )
Ik heb nog geen broekzakfoto gehad of een reboot, ligt waarschijnlijk ook aan hoe strak je broek zit.
Ik geloof dat de proximity sensor een rol speelt bij het unlocken.
Probeer eens te tappen to unlock als je de proximity sensor bedekt hebt.
ik denk dat het scherm dan wel even aan gaat, maar weer direct uit...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

PaT schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:40:
Zou Arnoud in zijn vrije tijd dit soort broeken dragen ;)

[afbeelding]
OMG, was dat nou nodig? :X
ny-hardcore schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:41:
[...]

Ik geloof dat de proximity sensor een rol speelt bij het unlocken.
Probeer eens te tappen to unlock als je de proximity sensor bedekt hebt.
ik denk dat het scherm dan wel even aan gaat, maar weer direct uit...
Klopt, als ik de sensor afdek dan werkt het tappen op het scherm helemaal niet meer, hij blijft uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
janvanduschoten schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:34:
Aan de achterkant heb je enkel volume up en down, op die doelde ik aangezien je met volume down foto's kan maken. Arnoud schrijft zelf al dat een ruime zak (soort van brug naar die foto hierboven lol) geen problemen oplevert. Met objecten erbij bestaat de kans op broekzakfoto's.

Ik kan mij niet voorstellen dat men uberhaupt meer spulletjes bij een telefoon stopt ivm evt beschadigingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind de knop tot nu toe heerlijk werken. Je kan er goed bij, en het is me nog niet gelukt (bewust of onbewust) om de knop "per ongeluk" in te drukken. Ook dus nog geen broekzakfoto's.
Nee. Dat idee heb ik niet. Maar misschien dat er trucjes voor zijn. Bij de One X moet je het bijvoorbeeld ook even in de gaten krijgen hoe je hem het makkelijkst open kunt maken. Maar de G2 is een behoorlijk dichtgetimmerd geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Wat vinden jullie van de bouwkwaliteit?

Wellicht een leuke/interessante test m.b.t. benchmarks.

Draai een x aantal benchmarks als de G2:

- helemaal leeg' is (grootte intern geheugen, dan is er nog iets van 10GB over)
- half is gevuld (paar films op knallen of zo, waar je dit mee opvult maakt niet uit lijkt mij...anders wat grote games erop zetten)
- bijna vol is (nog +/- 1GB over)

Ik ben heel benieuwd of de G2 merkbaar trager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Welke benchmark app zou je dan willen zien? Graag een linkje naar Playstore, dan weten we zeker dat we het over dezelfde hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sirius schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:05:
Wat vinden jullie van de bouwkwaliteit?
Het ding is over het algemeen lekker strak, voelt stevig aan. Wel loopt er tussen de voorkant en achterkant een naad waarvan ik niet erg enthousiast wordt. Dat geeft het wel een beetje minder een premium-uitstraling. Maargoed, dat is een detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 13:53
Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit en snelheid van de locatiebepaling aangezien hij ook GLONASS support heeft.

Een leuke real-life test, wat gelijk wat functies meeneemt lijkt mij Google Play: Ingress te spelen.
Doordat dat een spel is waarbij je locatie belangrijk is is het voor het spelen prettig dat je snel een goede fix hebt, zodat je even snel een portal kan hacken o.i.d.
En doordat je zowel scherm als GPS en internet actief gebruikt ben ik ook erg benieuwd naar batterij verbruik.

Mijn test zou dus zijn:
  • Zoek vantevoren een plek op met een paar portals.
  • Ga daar naartoe en start Ingress op en kijk hoe snel je op de juiste plek bent in het spel en de portal kan hacken.
  • Speel daarna het spel nog 15 minuten met daarin het liefst zo veel mogelijk hacken, slopen en bouwen.
  • Terwijl je aan het spelen bent is het belangrijk om met je teamgenoten te coordineren, dus moet je regelmatig even via whatsapp/hangouts/whatever berichtjes sturen en lezen.
  • Als je bij een portal komt waar een onduidelijke foto is, moet je een foto maken en een betere foto insturen.
  • Om te kijken waar je allemaal heen moet kijk je tijdens het spelen ook even in je browser op de website.
  • Aan het eind kijk je hoeveel accuverbruik je in die 15 minuten had.
Zo heb je mijns inziens een leuke test waarbij je vooral je locatiebepaling test, maar ook multitasken en accuverbruik.

Mochten jullie deze test uit willen voeren en geen Ingress account hebben moet je het maar laten weten, ik heb nog wel invites over.

Een andere real-life test om de snelheid van de locatiebepaling te testen:
  • Zet vantevoren aan dat bij foto's de locatie wordt opgeslagen.
  • Loop ergens naar buiten en neem vanuit het niets (toestel uit, liefst al een tijdje dat hij echt in standby staat) een foto. (Hoelang duurt dit?)
  • Neem daarna elke xx secondes een foto. (Hoe snel kan dit?)
Kijk achteraf hoe goed de locatie van de eerste foto was en kijk hoe het verloop is tussen de foto's. Hoelang duurt het voordat de foto's echt goed de locatie weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Testen jullie de 16 gb versie, of de 32 gb versie? Wat mij namelijk nog niet duidelijk is geworden hoe groot de data partitie is op het 16 gb model. Er is vermeld dat er nog 10gb vrij is van de 16 gb. Als de data partitie* hier nog bij opgeteld kan worden dan is er in feite nog iets meer opslag. Dit is voor mij wel een belangrijk punt om te kiezen tussen het 16gb en 32gb model.

Een tweede vraag is hoe het is gesteld met de thermal throttling (het terugschakelen van de CPU/GPU bij te hoge temperatuur). Door een CPU/GPU test programma te laten loopen, in hoeverre lopen dan de prestaties terug.

*Op de data partitie worden standaard de apps uit google play geinstalleerd en worden de gebruikersgegevens opgeslagen. Op mijn huidige HTC desire HD is dit 1,5gb (en niet vrij toegankelijk om er bijvoorbeeld muziek of films op te zetten)

[ Voor 16% gewijzigd door Mashadar op 27-09-2013 11:31 ]

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

We hebben de 16GB versie. als ik naar interne opslag kijk, dan is er 10,62GB beschikbaar. Wat bedoel je precies met de data partitie?
thermal throtting ga ik in de gaten houden. tot nu toe weinig van gemerkt dat het toestel echt warm werd, zelfs niet bij het draaien van 3D bench.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527676

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 527676 op 06-10-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 527676 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:21:
Van mijn collega’s hoor ik vaak klachten dat hun smartphone niet wil verbinden met de carkit van hun nieuwe lease auto.
Vooral Audi heeft veel problemen met Samsung telefoons.
De volgende testen zou ik wel willen zien van deze mobiel:
1 )Hoe goed gaat de G2 om met verbinding leggen met ingebouwde carkit`s en met de nieuwe multi media panels in de nieuwere type auto`s zoals de R-link van Renault bijvoorbeeld.
Die laat ik aan iemand anders over, aangezien ik geen carkit heb :)
2) Verder wil ik voorstellen om een kras test te doen van het scherm.
Ik denk niet dat het op prijs gesteld wordt als wij het scherm gaan proberen te bekrassen :P Wel kunnen we uiteraard melden of er bij normaal gebruik krasjes optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-06 16:04
Een test die ik zelf haast nooit zie maar toch best belangrijk is naar mijn mening is maximale helderheid op de laagste helderheidssetting, veel telefoons en andere apparaten zijn behoorlijk verblindend als je ze s' nachts in bed gebruikt, het zou eens leuk zijn om dat eens te testen. (zou beter werken in een vergelijking maar toch best goed om te testen)

Als ik een mogelijk schadelijke test zou mogen noemen dan zou ik zeggen laat hem op het asfalt of de stoep vallen terwijl je aan het snelwandelen of joggen bent. Dit kan best vaak gebeuren, bijvoorbeeld als je een trein wil halen en je daardoor wat slordiger bent met je telefoon waardoor deze valt. De meeste valtests zijn stilstaand maar als je met een aardig vaartje vooruit gaat laat dat de telefoon meer stuiteren en meer over de grond schrapen. (Alleen jammer dat de telefoon hier bijna zeker krassen van gaat krijgen dus het niet onder geen gevaar voor het toestel valt)

Test hoe lang de telefoon mee gaat met het kijken van 1080P anime, in tegenstelling tot gewoon films kijken gebruikt anime veel meer wit en hoewel dat voor een lcd niet veel uit hoeft te maken is het een leuk onderscheid. Een andere factor is dat veel anime gebruikt maakt van Hi10P wat eigenlijk nooit ondersteund is in hardware acceleratie dus het zou meteen een test zijn van hoe hij het doet zonder hardware acceleratie. Dit is natuurlijk ook best belangrijk.

[ Voor 7% gewijzigd door qlum op 27-09-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog even voor de duidelijkheid:
Daarbij zijn er wel een paar beperkingen. Toestel en tester mogen geen gevaar lopen.
Vallen doen we dus niet :)

Die andere twee dingen ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Van mijn collega’s hoor ik vaak klachten dat hun smartphone niet wil verbinden met de carkit van hun nieuwe lease auto.
1 )Hoe goed gaat de G2 om met verbinding leggen met ingebouwde carkit`s en met de nieuwe multi media panels in de nieuwere type auto`s zoals de R-link van Renault bijvoorbeeld.
Ik heb vanmorgen de G2 gepaired met mijn RNS510/Premium bluetooth carkit. Dat ging in ieder geval probleemloos. Doordat het maar een kort ritje erna was heb ik nog niet kunnen testen hoe de kwaliteit van de verbinding is. Zodra ik dat gedaan heb meld ik mij uiteraard hier weer.

Enneh...krastest... :N
Het toestel is wel een magneet voor vette vingers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-05 11:20
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe snel deze android is in vergelijking met wp8 (sinds pat de Windows Phone mod is, is misschien leuk dat hij het doet haha )

Microsoft heeft vaak als reclame dit uitgevoerd en je ziet vaak dat de verliezer ios of android. Taken zoals eventjes snel een foto uploaden naar facebook of whatsapp contact.

Tevens ook dingen als locatie die je in favorieten hebt staan en zo snel mogelijk de navigatie app wilt openen. Benchmarks zegt grotendeels van de normale gebruikers niks, waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is hoe de high end toestellen het onderling doen met de normale handelingen. Welke is daar nog steeds de snelste en makkelijkste in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

vali schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:02:
Ik ben eigenlijk benieuwd hoe snel deze android is in vergelijking met wp8 (sinds pat de Windows Phone mode is, misschien leuk dat hij het doet haha )

Microsoft heeft vaak als reclame dit uitgevoerd en je ziet vaak dat de verliezer ios of android. Taken zoals eventjes snel een foto uploaden naar facebook of whatsapp contact.
Mja dat is vooral marketing. Dingen zoals een foto uploaden naar FB of Whatsapp gaat met één druk op de knop via het delen-menu. Gemakkelijker kan bijna niet. Ervaring met WP heb ik niet, maar als je iets wil delen is dat vooral afhankelijk van hoe snel je op het knopje drukt, en niet van de prestaties van het OS of de telefoon :)
Tevens ook dingen als locatie die je in favorieten hebt staan en zo snel mogelijk de navigatie app wilt openen. Benchmarks zegt grotendeels van de normale gebruikers niks, waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is hoe de high end toestellen het onderling doen met de normale handelingen. Welke is daar nog steeds de snelste en makkelijkste in :)
Ik merk dat het opstarten van Maps een stuk sneller gaat dan op mijn One X. Die laatste is ook niet bepaald traag, maar vanuit een 'koude' start kan ik met een goede internetverbinding in ongeveer een seconde de gehele kaart op het beeld toveren op de G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe snel deze android is in vergelijking met wp8 (sinds pat de Windows Phone mode is, misschien leuk dat hij het doet haha )
Laat ik het zo zeggen, ik snap nu Arnoud zijn opmerkingen dat WP snel is, maar dat de apps dat niet zijn. Als ik bijvoorbeeld vergelijk hoe snel de Facebook app opstart (als ik het goed begrepen heb geen bijzonder goed in elkaar geknutselde app) in vergelijking met de Facebook beta app op mijn eigen WP toestel, dan is het toch wel even :9~ met dit toestel. Echt ALLES is snel!
Een aantal dingen zitten bij WP veel slimmer en logischer (wat mij betreft) in elkaar. Wat dat betreft vind ik Android echt chaotisch (de andere mods noemen dat "lekker veel in te stellen") Simpel voorbeeldje. Een website pinnen op het homescreen. Kan in WP rechtstreeks vanuit IE, hier op de G2 moet je toch flink meer handelingen doen om hetzelfde te bereiken.
Tevens ook dingen als locatie die je in favorieten hebt staan en zo snel mogelijk de navigatie app wilt openen. Benchmarks zegt grotendeels van de normale gebruikers niks, waar ik vooral nieuwsgierig naar ben, is hoe de high end toestellen het onderling doen met de normale handelingen. Welke is daar nog steeds de snelste en makkelijkste in :)
Die laat ik even aan een ander over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe snel deze android is in vergelijking met wp8 (sinds pat de Windows Phone mod is, is misschien leuk dat hij het doet haha )

Ik denk dat je dit bedoeld:
Smoked by Windows Phone:

[YouTube: http://youtu.be/nNgN5vS_stc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Naast de twee testen die ik in Coocoocachoo in "[Actie] Telecom modjes testen de LG G2" heb voorgesteld zou GLONASS ook een beter verloop van een route moeten geven.

Het lijkt me dan wel leuk als jullie een kort rondje wandelen met twee (of meer telefoons) met Google Play: Runtastic (o.i.d.) erop en dan achteraf een vergelijking van de routes maken. Kijken of GLONASS inderdaad toegevoegde waarde biedt in locatiebepaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Coocoocachoo schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:09:
Naast de twee testen die ik in Coocoocachoo in "[Actie] Telecom modjes testen de LG G2" heb voorgesteld zou GLONASS ook een beter verloop van een route moeten geven.

Het lijkt me dan wel leuk als jullie een kort rondje wandelen met twee (of meer telefoons) met Google Play: Runtastic (o.i.d.) erop en dan achteraf een vergelijking van de routes maken. Kijken of GLONASS inderdaad toegevoegde waarde biedt in locatiebepaling.
Dat wordt lastig, omdat we fysiek minstens 100 km van elkaar zitten... Of bedoel je met 2 telefoons 1 G2 en 1 ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulb_nl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05 12:27
janvanduschoten schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:17:
[...]

Nee, net geprobeerd. Het aanzetten van het toestel door middel van dubbel tappen op het scherm werkt erg prettig, dat zou ik wel op mijn normale toestel willen hebben. Uit tappen gaat alleen (voor zover ik kan zien )op het homescreen, niet in apps zelf. Je moet dan de knop aan de achterkant gebruiken. Persoonlijk moet ik nog wel wennen aan de knoppen aan de achterkant.
En ja, hij is bloedsnel :Y
Dubbel tap eens op de notificatiebalk.
Mashadar schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:15:
Testen jullie de 16 gb versie, of de 32 gb versie? Wat mij namelijk nog niet duidelijk is geworden hoe groot de data partitie is op het 16 gb model. Er is vermeld dat er nog 10gb vrij is van de 16 gb. Als de data partitie* hier nog bij opgeteld kan worden dan is er in feite nog iets meer opslag. Dit is voor mij wel een belangrijk punt om te kiezen tussen het 16gb en 32gb model.
Dat is de data partitie waarbij 10GB vrij is. Je eigen bestanden, fotos en videos worden op data/media opgeslagen. Het is dus gedeeld.

Kunnen jullie usb OTG testen? Dus bijvoorbeeld fotos en videos bekijken/kopieeren van een usb stick. en tegelijkertijd Miracasten naar een tv? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hoe staat het met het gebruik van de mobiel in bed?
Ik heb vaak s'avonds de mobiel op mn matras liggen en dan surf ik nog wat op het internet terwijl ik muziek stream via spotify, als ik dan ook nog de lader gebruik dan raakt mn HTC One X na ongeveer een kwartier oververhit. Blazen tegen de achterkant levert weer een kwartiertje gebruiken op maar ideaal is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 527676 op 06-10-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:20

2) Verder wil ik voorstellen om een kras test te doen van het scherm.
Anoniem: 527676 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:34:
[...]

Even over de krastest :)
Waarom is dit zo belangrijk, mensen kopen de mobiel mede om het uiterlijk van de mobiel. Ik wil een smartphone met de smalste bezels niet verstoppen.
Als je er dan vervolgens een lelijk hoesje om moet gaan kopen om het scherm te beschermen is het effect geheel weg en veel mensen willen dit gewoon niet meer.
Sinds de intrede van Corning Gorilla Glass is dit ook niet meer nodig.
Ik heb hierdoor al jaren geen bescherming meer op mijn scherm en elk jaar als ik mijn mobiel op marktplaats zet staat er nog steeds in de vermelding scherm krasvrij.
Het zou mooi zijn als ik straks over stap op LG dat dit nog steeds kan vermelden bij eventueel verkoop.
De mogelijkheid die jullie nu van LG gekregen hebben om de telefoon te testen naar wens van de klant is ook hierop gebaseerd.
Hoe haal je de consument over om voor een ander merk te kiezen, je wilt ze zekerheid geven op bepaalde vlakken.

Verder helemaal top deze topic mensen ben er erg blij mee :*)
:N
Modbreak:Toestel en tester mogen geen gevaar lopen. Moedwillig vernietigen valt daar ook onder! Krastest gaan we dus NIET doen.

[ Voor 44% gewijzigd door zeef op 27-09-2013 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zet dat meteen maar even in de topicwaarschuwing, aangezien het steeds terugkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:46
PaT schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:05:
Als Windows Phone modje heb ik mij zo gek laten krijgen om de LG G2 (Android) te gaan testen. eerste indruk: Wow wat snel, tering wat is Android een chaos t.o.v. Windows Phone. we vragen gebruikers om testscenario's te bedenken. Uiteraard doe ik dat met WP in het achterhoofd, maar wellicht kunnen jullie ook wat bijdragen aan de testjes? Dat mag in [Actie] Telecom modjes testen de LG G2
Test op user scenario's.

Hoe lang duurt het om in te checken in een restaurant?
Hoelang duurt het om een gefeliciteerd bericht te plaatsen op de FB wall van een vriend?
Hoelang duurt het om een berichtje op Twitter en Facebook te zetten?
Hoelang duurt het een foto te maken en te uploaden?
Hoe werkt facebook chat? (gebruik ikzelf naast whatsapp vrij veel)

Hoe snel is de GPS fix aanwezig? En hoe werkt de navigatie?
Ik gebruik mijn eigen toestel ook zakelijk, dus hoe is de integratie met zakelijke mail + contacten?

Ik zag je bericht staan over hoesnel FB opstart, maar voor zover ik het bekijk hoef je op WP in 90% van de gevallen FB niet op te starten omdat de functionaliteit in het OS zit.

Wellicht dat ik mijn eigen telefoongebruik geoptimaliseerd heb voor Windows Phone , maar ik gebruik mijn telefoon vooral voor Facebook en Twitter updates lezen, navigatie in de auto, en zakelijk Lotus mail + contacten, internet, muziek luisteren en whatsapp/facebook chat met bekenden.

Nu vind ik internet nog een zwak punt op WP (waarom nou geen forward button in IE, en waarom de url balk niet wat slimmer zodat tie eens tweakers.net afmaakt als ik tw intype) maar ik merk zelf nog steeds dat Android toestellen tegenwoordig wel erg snel zijn, maar dat je voor het uitvoeren van real-life user scenario's je altijd nog wel even bezig bent.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Challenge #1: Is het toestel met maar één hand die gebruikt mag worden, goed te bedienen zonder gebruik te maken van hardwarebuttons? Dus double tap om het scherm aan en uit te zetten, volume via sliders in te stellen en foto's en filmpjes te schieten met de onscreen buttons in plaats van de knoppen op de achterkant?

Oftewel: Is het toestel met 1 hand te bedienen zonder een enkele hardware-button te gebruiken?

Challenge #2: Maak zoveel mogelijk foto's in een bepaald tijdsbestek (in de TS staat een half uur) met alles op de hoogste / beste instelling. Is uiteraard gebruikersafhankelijk door install van jullie andere apps en games en content, waardoor niet iedereen meer de +/- 10.5GB zal hebben maar toch. Ben benieuwd of het toestel constant foto's kan blijven schieten, verwerken en opslaan of dat die toch hick-ups gaat geven.

Oftewel: Hoeveel foto's / minuten kun je foto's nemen in een bepaald tijdsbestek / totdat het geheugen vol zit?

Challenge #3: Op 9 oktober dus een dagje voordat de toestellen weer terugmoeten, graag één met de LG G2 gemaakte foto kiezen, die voor jullie persoonlijk het 'ultieme LG G2 gevoel' weergeeft, maar dan gegenereerd uit tientallen / honderden / duizenden met de LG G2 gemaakte foto's van de afgelopen twee weken testen. Is dat een foto die staat voor iets van snelheid, hardware, kleuren, software, UI, een bepaalde G2 ervaring enz...?

Foto kan gegenereerd worden op de LG G2 zelf met behulp van Google Play: Mosaicture Lite - Photo Mosaic

Oftewel: Creëer 1 foto-mozaïek van het 'ultieme LG G2 gevoel' bestaande uit foto's gemaakt met de LG G2!
Genereer het 'ultieme LG G2 gevoel' dmv een foto-mozaik

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
PaT schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:12:
[...]

Dat wordt lastig, omdat we fysiek minstens 100 km van elkaar zitten... Of bedoel je met 2 telefoons 1 G2 en 1 ander toestel?
Ik bedoel inderdaad om te vergelijken met andere toestellen (liefst zonder GLONASS, maar dat maakt niet uit), ik ga er van uit dat de G2's onderling redelijk hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 527676 op 06-10-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Anoniem: 527676 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:28:
Nog een leuke test,
Ergernis overzetten telefoon nummers bij aankoop nieuwe mobiel.
Bij overgang van merk A naar merk B is denk ik ergernis nummer 1 om contacten en telefoon nummers netjes over te zetten naar je nieuwe mobiel.
Heren zouden jullie dit kunnen testen? Hoe gaat de LG G2 hier mee om.
Dit gaat supersimpel bij Android.....daar heeft LG toch niks mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:41

Bolletje

Moderator Harde Waren
Nog een leuke test,
Bij overgang van merk A naar merk B is denk ik ergernis nummer 1 om contacten en telefoon nummers netjes over te zetten naar je nieuwe mobiel.
Dat doe je tegenwoordig toch gewoon via je Google Account?

Die synchroniseert alles met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Coocoocachoo schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:09:

Ik loop met Google Play: Sports Tracker en zal (waarschijnlijk vanavond) eens een rondje gaan lopen met de OneX en LG G2, eenz kijken of er afwijkingen in zitten.
paulb_nl schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:13:
[...]

Dubbel tap eens op de notificatiebalk.
Je hebt gelijk, daar werkt het wel als je in een app zit, bedankt :)
Dat is de data partitie waarbij 10GB vrij is. Je eigen bestanden, fotos en videos worden op data/media opgeslagen. Het is dus gedeeld.

Kunnen jullie usb OTG testen? Dus bijvoorbeeld fotos en videos bekijken/kopieeren van een usb stick. en tegelijkertijd Miracasten naar een tv? :P
Ik heb een OTG kabeltje thuis liggen, die test ik binnenkort. Miracast moet ik even naar kijken, ik heb wel een LG smart TV dus het zou getest kunnen worden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
janvanduschoten schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:07:
Welke benchmark app zou je dan willen zien? Graag een linkje naar Playstore, dan weten we zeker dat we het over dezelfde hebben :)
Antutu?

Google Play: AnTuTu Benchmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nog een leuke test,
Ha, dat is er 1 voor mij.

Ik als Windows Phone gebruiker leef in een Microsoft eco-systeem. Overstappen naar de google wereld was een fluitje van een cent. Accounts (outlook.com/live.nl) was een fluitje van een cent en alles komt zonder problemen mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb net via 4G met uTorrent een film van dik 700 MB gedownload en dat ging hier dus met max 2 megabyte/s. Ik was dus binnen 10 minuten klaar en daarna direct de film bekijken...

Weinig realistische test voor dagelijks gebruik (tenzij je onbeperkt 4G abbo heb), maar de G2 gaf werkelijk geen krimp!

En het mooie, na veel, heeeel veel spelen sinds vanochtend staat de batterij op 69% _/-\o_

Wat heb ik gedaan?

3D benchmark testen draaien
Veel Whatsapp
Torrent gedownload van 750 MB)
Facebook
Tig apps gedownload
Heel veel spelen met instellingen

en vast nog wat meer.

[ Voor 19% gewijzigd door PaT op 27-09-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ah, die had ik vanmorgen ook al laten lopen :)

Antutu
CLB schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:00:
[table width=800 border=1 bordercolor=#000000 bgcolor=#FFFFFF][tr][td]Challenge #1: Is het toestel met maar één hand die gebruikt mag worden, goed te bedienen zonder gebruik te maken van hardwarebuttons? Dus double tap om het scherm aan en uit te zetten, volume via sliders in te stellen en foto's en filmpjes te schieten met de onscreen buttons in plaats van de knoppen op de achterkant?

Oftewel: Is het toestel met 1 hand te bedienen zonder een enkele hardware-button te gebruiken?
*knip*
Het toestel is door mij goed in 1 hand te bedienen, ik heb de hardware buttons niet echt nodig. Unlocken gaat echt erg handig door te tappen, ik kan goed bij de notificatiebalk waar ik direct het belvolume kan bedienen (slider) of op een tandwieltje daarachter om de andere volumes in te stellen. Camera staat al op het lockscreen maar is ook eenvoudig te starten vanuit het homescreen om dan een foto te maken.
Ik had alleen liever een wat ruwere achterkant gezien, hij is nu van glad plastic. Dus glad en je ziet er snel vette vingers op. Ik had liever een wat ruwere achterkant gezien zoals op een HTC Desire of Nexus 7, die glijd niet eenvoudig uit je hand.
Als ik de N2 met 1 hand bedien dan houd ik toch mijn pink er onder om te voorkomen dat hij van mijn hand glijd. Voor mij geen dealbreaker maar ik had het praktischer gevonden.

[ Voor 56% gewijzigd door janvanduschoten op 27-09-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Eenje voor de fanatieke tweaker: is er ook een fysieke reset knop? De anders zeer effectieve batterij pull werkt namelijk niet meer.

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Mashadar schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:50:
Eenje voor de fanatieke tweaker: is er ook een fysieke reset knop? De anders zeer effectieve batterij pull werkt namelijk niet meer.
Dat is de fysieke power knop op de achterkant. Houd je hem even ingedrukt dan krijg je de afsluitopties, blijf je hem dan vasthouden dan meld hij dat hij gaat afsluiten binnen 4, 3, 2, 1 seconde en dat is het klaar :)

Voor een screenshot heb je de combinatie aan/uit knop samen met volume down nodig, dat is wel even wennen als ze aan de achterkant zitten. Ik vraag mij wel af hoeveel mensen het in de praktijk gaan gebruiken (op een enkele gek tweaker na dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En de camera is ook te starten door de volume up knop ingedrukt te houden! Handig! Ik begon mijn fysieke cameraknop van mijn Lumia 900 al bijna te missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
brilsmurfffje schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat je dit bedoeld:
Smoked by Windows Phone:

[video]
die bedoelde ik inderdaad.
Een aantal dingen zitten bij WP veel slimmer en logischer (wat mij betreft) in elkaar. Wat dat betreft vind ik Android echt chaotisch (de andere mods noemen dat "lekker veel in te stellen") Simpel voorbeeldje. Een website pinnen op het homescreen. Kan in WP rechtstreeks vanuit IE, hier op de G2 moet je toch flink meer handelingen doen om hetzelfde te bereiken.
Dat is ook zo inderdaad, daarom vraag ik mij af of een fabrikant als LG die beetje probeert te evenaren. Is het mogelijk om vanuit een app op je homescreen iets te pinnen, zoals je favorieten eet tent (auhm de mac bijvoorbeeld :P ) of de contact gegevens van je vriend/vriendin om die sneller te kunnen bellen/mailen.
Hoelang duurt het om een gefeliciteerd bericht te plaatsen op de FB wall van een vriend?
Had zelf dit ook in ogen, dagelijkse dingen wat standaard in het OS zit en geen aparte app voor nodig is.

[ Voor 40% gewijzigd door vali op 27-09-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 11:40
Een vergelijkende fototest met een compact camera en een spiegelreflex. Dingen als witbalans zijn nog wel in te stellen. Belichting is ook nog wel te doen, maar dan houdt het vaak wel op. Zou een toestel als dit een waardige vervanging zijn van een compact camera of zelfs een (simpele) spiegelreflex? De test kan bestaan uit een aantal foto's van een testkaart met de verschillende toestellen (phone, compact en dslr), en wat foto's buiten. Zien de foto's er ver ingezoomd nog goed uit? Ook in donkere omstandigheden?

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimaLL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 16:02
Telefoneren met de telefoon: audiokwaliteit meten. Nadien afspelen (afspeelgeluidskwaliteit controleren) en nagaan in welke mate dit gebruikt kan worden om een gesprek te coderen met de gsm. Spraakaangestuurd sms invoeren en versturen.

Dit kan eventueel een vergelijkingstest worden met andere gsmtoestellen in dezelfde range.

Aangezien Nederlandse spraakbesturing iets is wat Google zelf heeft geïntroduceerd voor Android lijkt me dit een leuke test met oog op de Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Devian schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 12:58:
[...]

Test op user scenario's.

Met bijvoorbeeld Facebook of Foursquare op je homescreen praktisch even snel als op Windows Phone
Moet binnen een halve minuut wel lukken
[/quote]
Net zo snel als op Windows Phone
Net zo lang als op Windows Phone. Ook LG heeft in zijn "gallerij" (=foto-hub) een "delen" knop zitten, net als bij Windows Phone
Die moet iemand anders ff testen, dat gebruik ik nauwelijks. Ik heb snel gekeken, maar vanuit de Facebook app werkt het eigenlijk net als op je pc
Hoe snel is de GPS fix aanwezig? En hoe werkt de navigatie?
Snel zat, paar tellen en BAM! fix. Navigatie heb ik nog niet gebruikt. Dit is uiteraard Google Maps enz. De meeste mensen zijn daar wel tevreden over.
Ik gebruik mijn eigen toestel ook zakelijk, dus hoe is de integratie met zakelijke mail + contacten?
Mijn werkgever gebruikt Google Piazza (wat een hel!), maar an sich werkt het prima. Mijn mail en agenda komen keurig over. De contacten heb ik niet gesynchroniseerd, want dan heb ik ineens een paar duizend extra contactpersonen :)
Ik zag je bericht staan over hoesnel FB opstart, maar voor zover ik het bekijk hoef je op WP in 90% van de gevallen FB niet op te starten omdat de functionaliteit in het OS zit.

Wellicht dat ik mijn eigen telefoongebruik geoptimaliseerd heb voor Windows Phone , maar ik gebruik mijn telefoon vooral voor Facebook en Twitter updates lezen, navigatie in de auto, en zakelijk Lotus mail + contacten, internet, muziek luisteren en whatsapp/facebook chat met bekenden.

Nu vind ik internet nog een zwak punt op WP (waarom nou geen forward button in IE, en waarom de url balk niet wat slimmer zodat tie eens tweakers.net afmaakt als ik tw intype) maar ik merk zelf nog steeds dat Android toestellen tegenwoordig wel erg snel zijn, maar dat je voor het uitvoeren van real-life user scenario's je altijd nog wel even bezig bent.
Het toestel en daarmee de apps zijn echt snel. Dat evenaart WP echt nog niet. Wel vind ik WP veel duidelijker in elkaar zitten. Er lijkt meer over nagedacht en het Microsoft OS lijkt "slimmer" door je met minder instellingen lastig te vallen. Dat vindt de ene fijn, de ander juist een beperking. Dat is echt iets wat je persoonlijk moet uitmaken. Ik vind de people hub in WP ook handiger dan de losse apps van Google. Daarentegen zijn het er zo veel, dat er ongetwijfeld 1 bij zit die het gedrag van de people hub imiteert. Op de HTC van mijn vriendin staat Friendstream. Dat lijkt wel wat op de people hub qua functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Test: bloat-ware-count

Grote irritatie wat mij betreft is de hoeveelheid bloatware die vooringestalleerd komt op een telefoon. Tel het aantal apps dat je liefst zou willen verwijderen, en tel dan ook het aantal apps waarbij dat niet kan (zonder root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
@niet origineel:

Dat vind ik een redelijk originele! ;-)

Voor de modjes:

Wat is jullie ervaring na 1 dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Mooi om te lezen dat de mensen er tevreden over zijn!

Misschien een leuke test om te zien hoe dit toestel opneemt bij harde muziek ? Zou heel toevallig zijn als jullie naar een festival gingen met dit toestel, maar misschien als jullie op een vrijdag avond een biertje doen. Beetje wat ik toen der tijd had gedaan met mijn l920.

Zal wel oordopjes indoen met zulke harde muziek :+
Ben ook benieuwd hoe de optische beeldstabilisatie werkt bij veel bewegingen. In de lucht houden van het toestel en daarbij nog proberen een dansje uit te voeren :D

[ Voor 27% gewijzigd door vali op 27-09-2013 23:47 ]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nietorigineel schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:36:
Test: bloat-ware-count

Grote irritatie wat mij betreft is de hoeveelheid bloatware die vooringestalleerd komt op een telefoon. Tel het aantal apps dat je liefst zou willen verwijderen, en tel dan ook het aantal apps waarbij dat niet kan (zonder root).
Bloatware vind ik erg meevallen. Slechts een paar apps zouden wat mij betreft mogen verdwijnen. Maar dat doe ik nu nog niet, want eerst moet ik ze nog allemaal uitproberen.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sirius schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:42:
@niet origineel:

Voor de modjes:

Dat het een heel fijn toestel is. Snel en een goede accu.
Achterkant is wat aan de gladde kant, maar verder is de afwerking top. De knop aan de achterkant vind ik echt een goede vinding. Je vinger zit precies daar, dus het werkt heel intuitief.

Ik heb even gespeeld met de video editor. Met dit als resultaat :)

[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 28-09-2013 07:51 ]

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb inmiddels alweer een avond en dag er mee kunnen werken en alweer van alles getest.

Gisteren heb ik de G2 verbonden met een Pioneer autoradio/carkit en dat ging probleemloos. Navigeren Waze en Google maps), muziek streamen en intussen gebeld worden ging probleemloos, vergelijkbaar met mijn HTC OneX.

Gisterenavond ook nog even een rondje hardgelopen met de broekzakken vol telefoons, de ene kant de HTC OneX en de andere kant de LG G2.
Ik moet zeggen dat het handiger is om met de LG te lopen, de headset aansluiting zit aan de onderkant ipv de bovenkant zoals bij de OneX en dat houd prettiger vast als je even tussendoor wilt kijken. Ook het dubbel tappen op het scherm om hem aan te zetten werkt handig, het kan met 1 hand terwijl ik de HTC met 2 handen aan moet zetten als ik hardloop. Ook het unlocken werkt bij de LG eenvoudiger met 1 hand vind ik.
Vreemd detail is wel dat ik volgens de OneX precies 6 km heb gelopen, de LG komt niet verder dan 5,7 km.

Hieronder een screenshot van de gelopen route met de HTC OneX

Sportstracker OneX

En hieronder een van exact dezelfde route met de G2.
Sportstracker G2

De G2 heeft 3G de HTC OneX niet, die heeft alleen GPS aanstaan. Over een dag of 2 ga ik het rondje nog eens lopen, eens kijken of de afwijking er dan weer is.

• RoD
  • Niet online

RoD

Sirius schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 21:42:
@niet origineel:

Voor de modjes:

Ik heb elke keer als ik de telefoon vastpak en het scherm aanzet een "wow"-gevoel. De mooie afwerking en de dunne randen blijven gewoon erg prettig. Wel is me opgevallen dat de camera lang niet in alle gevallen goeie plaatjes schiet. Ik heb gisteren eens het een en ander geprobeerd met slechte lichtomstandigheden, en alhoewel de afbeeldingen gemiddeld veel scherper zijn dan die mijn One X schiet, zie ik wel geregeld allerlei artefacten. Geen idee waar dat aan ligt.

Al met al toch heel erg positief na één dag. Overigens zou ik, als het mijn toestel zou zijn, er wel een Vanilla-rom op zetten. LG's skin is beter dan dat het geweest is, en er zijn leuke features toegevoegd, maar de interface is gewoon veel minder strak dan die van Google zelf, of die van HTC bijvoorbeeld.

• Sirius
Thnx. Erg prettig dit topic en ik hoop niet dat dit initiatief eenmalig is dus hopen dat de andere fabrikanten hier ook van leren.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sirius schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:14:
Thnx. Erg prettig dit topic en ik hoop niet dat dit initiatief eenmalig is dus hopen dat de andere fabrikanten hier ook van leren.
Dat hopen de andere mods ook niet. Bullet wacht met smart op zo'n actie van HTC! ;)

• qlum
Ach laat ik er nog maar een verzinnen.

Open een word document (of andere tekst editor) en Schrijf de text Tweakers.net met steeds een hogere font grote in times new roman onder elkaar, draai rond op je bureaustoel en maak een foto van het document en kijk vanaf welke font grote de tekst leesbaar is. Misschien nog leuker in vergelijking met een andere telefoon. Niet de meest accurate test maar het lijkt me best grappig.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
qlum schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 22:33:
Ach laat ik er nog maar een verzinnen.

Open een word document (of andere tekst editor) en Schrijf de text Tweakers.net met steeds een hogere font grote in times new roman onder elkaar, draai rond op je bureaustoel en maak een foto van het document en kijk vanaf welke font grote de tekst leesbaar is. Misschien nog leuker in vergelijking met een andere telefoon. Niet de meest accurate test maar het lijkt me best grappig.
Topic warning niet gelezen? ;) ;) :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Nuttige informatie allemaal zeg. Ook in het ervaring topic. Zit zelf nog een beetje te twijfelen tussen de Xperia Z1 en deze LG G2. Ik kom af van een Galaxy S3 en vind het best wat om over te stappen van mijn S3 i.v.m. samsunggeschiedenis (S1, S2 & S3). De G2 en Z1 spreken mij echter veel meer aan dan de S4.

Eigenlijk heb ik dan ook maar één simpel voorstel voor een test: omdat de Z1 en de G2 o.a. met hun nieuwe snapdragon met kop en schouders uitsteken boven de rest van de android toestellen dit najaar (tenzij wellicht de Nexus 5 nog uitkomt), denk ik dat deze twee toestellen head-to-head getest moeten worden.

In volgorde van belang, rekening houdend met de tijdslimiet, denk ik dan o.a. aan:

Ronde 1: Ergonomie (Toestel wijkt toch drastisch af van de gangbare norm: Zijn de dunne randen fijn? En kom je met je vingers in de praktijk goed bij de knoppen op de achterkant (bijvoorbeeld: foto nemen / in en uit zoomen) of is een fysieke knop als aanwezig op de Z1 een belangrijk voordeel).
Ronde 2: Camera (met name de optische stabilisatie bij snel bewegende objecten zoals wielrenners, auto's).
Ronde 3: Scherm (kijkhoeken dan met name, omdat dit vaak een probleem is bij de Z-serie)
Ronde 4: Grootteverschil (hoe goed merk je ze beiden in je broekzak --> al is dit natuurlijk subjectief).
Ronde 5: Sterkte Speaker (Niet iedereen is hier (i.v.m. waterdichtheid) over te spreken bij de Z1)
Ronde 6: Signaalsterkte Antenne (Geen deathgrip die zich opeens na een paar weken openbaart?)

Indien na deze rondes nog geen K.O en er nog tijd over zou zijn dan kunnen er benchmarks worden gedraaid en kunnen eventueel ook nog de software / gimmicks vergeleken worden, al is hier denk ik wel genoeg over terug te vinden in andere reviews.

Persoonlijk zou ik ook geïnteresseerd zijn in de krasgevoeligheid van de G2, omdat dit bij de shatterproofsheet van de Z-serie van Sony vaak een issue is. Maar beschadiging van het toestel is dus niet de bedoeling.

Tot slot: Ik las dat de G2 beschikt over een "notification light" aan de voorkant, maar ook aan de achterkant (power/lock). In welke situaties is dit volgens jullie eventueel een nuttige toevoeging?

"May the best phone win!!!"

P.s. Indien het niet meer mogelijk is een Z1 als testtoestel te regelen, dan maar kijken of de G2 een voldoende kan scoren bij het doorlopen van de zes rondes: 4/6 = win

[ Voor 10% gewijzigd door theonlymarco83 op 29-09-2013 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Ik ben vooral benieuwd naar de multimediale functies buiten het gebruikelijke online smartphonegebeuren:

- Hoe doet de telefoon het als muziek- en filmspeler? Is de kwaliteit goed?
- Krijgt de telefoon betrouwbaar een GPS-lock? Bij andere telefoons merk ik dat het te vaak mis gaat om een betrouwbaar alternatief voor een echt GPS-systeem te zijn. Is dat bij een G2 anders en kan je die als navigatiesysteem gebruiken?
- Bellen. Moet 'ie ook kunnen. Is het scherm bijvoobeeld buiten goed genoeg te zien om rap een contactpersoon te kiezen en is de kwaliteit van verbinding en geluid goed?
- Foto's: onderdeel van iedere review, maar desalniettemin belangrijk. Hoe doet het toestel het onder verschillende omstandigheden?

Jullie zouden een kleine speurtocht kunnen houden tegen elkaar om in de praktijk eens te testen hoe goed deze zaken werken. In gecontroleerde omstandigheden is leuk, maar als je zonder werkende GPS in een willekeurig dorp op de Veluwe staat is het wat minder :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben vandaag bezig met het testen van de GPS en het wifi bereik in vergelijk met de HTC OneX.
Gisteren ook al wat kleine dingen getest en tot nu toe ziet het er beter uit voor de G2.
Ik ga vandaag ook nog naar het Openluchtmuseum dus zal wel de nodige foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

theonlymarco83 schreef op zondag 29 september 2013 @ 02:12:

Eigenlijk heb ik dan ook maar één simpel voorstel voor een test: omdat de Z1 en de G2 o.a. met hun nieuwe snapdragon met kop en schouders uitsteken boven de rest van de android toestellen dit najaar (tenzij wellicht de Nexus 5 nog uitkomt), denk ik dat deze twee toestellen head-to-head getest moeten worden. :

P.s. Indien het niet meer mogelijk is een Z1 als testtoestel te regelen, dan maar kijken of de G2 een voldoende kan scoren bij het doorlopen van de zes rondes: 4/6 = win
We gaan AmbroosV eens lief aankijken, die heeft geloof ik nu een Z1

[ Voor 53% gewijzigd door PaT op 29-09-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:44
Hebben jullie mijn vragen over het hoofd gezien?
Aangezien de meesten individuele feedback krijgen.

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
Toestel en tester mogen geen gevaar lopen. (iedereen draait wel eens rondjes op zijn bureaustoel dus dat lijkt me geen probleem hier)
De test is in de normale binnen of buitenruimte uit te voeren. (is normale binnenruimte)
Jouw idee mag inclusief voorbereiding niet langer dan 30 minuten duren. (lijkt me ook geen probleem)
Mochten er additionele apps voor nodig zijn, dan moeten die in Google Play staan. (alleen de camera app en een tekst editor die iedereen wel heeft)
Rooten, flashen etc. etc. doen we niet in deze test. (hoeft hier niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyas
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-05-2023
Kunnen jullie misschien testen of een high profile .mkv soepel draait op ge g2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
janvanduschoten schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:25:

Gisterenavond ook nog even een rondje hardgelopen met de broekzakken vol telefoons, de ene kant de HTC OneX en de andere kant de LG G2.
[...]
De G2 heeft 3G de HTC OneX niet, die heeft alleen GPS aanstaan. Over een dag of 2 ga ik het rondje nog eens lopen, eens kijken of de afwijking er dan weer is.
Cool, bedankt voor de test :)

Ze lijken allebei ongeveer even nauwkeurig, maar met de G2 zie je toch net wat duidelijker op die lange weg aan welke kant je hebt gelopen, terwijl de OneX denkt dat je continue over aan het steken bent. Als ik het goed zie. Zo'n verschil van 300 meter is op zich niet zo veel, maar voor echte fanatiekelingen kan het toch wel interessant zijn dat de G2 het allemaal toch net wat nauwkeuriger meet.

Ben inderdaad benieuwd of het volgende keer hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

minimaLL schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 18:04:
Telefoneren met de telefoon: audiokwaliteit meten. Nadien afspelen (afspeelgeluidskwaliteit controleren) en nagaan in welke mate dit gebruikt kan worden om een gesprek te coderen met de gsm. Spraakaangestuurd sms invoeren en versturen.

Dit kan eventueel een vergelijkingstest worden met andere gsmtoestellen in dezelfde range.

Aangezien Nederlandse spraakbesturing iets is wat Google zelf heeft geïntroduceerd voor Android lijkt me dit een leuke test met oog op de Nexus 5.
Ik snap niet precies wat je bedoeld met een gesprek coderen. Wat betreft spraakbesturing, die werkt gewoon goed. Dat is overigens ook meer een Google-feature, niet iets wat specifiek is voor de G2.
Krishhh schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:50:
[...]

Hebben jullie mijn vragen over het hoofd gezien?
Aangezien de meesten individuele feedback krijgen.
Nee, niet over het hoofd gezien, maar we krijgen erg veel vragen. We proberen zoveel mogelijk te doen :)

[ Voor 17% gewijzigd door RoD op 29-09-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:42
Ik ben wel heel benieuwd hoe de kwaliteit is wanneer je via WiDi/Miracast iets naar een Mediaplayer of Televisie streamt. Bijvoorbeeld met een 1080p + DTS geluid MKV bestand.

Daarnaast zou het wel mooi zijn om te weten wat voor aanslag dit op de batterij heeft als je 2 uur lang een film streamt.

Edit: als aanvulling hierop ook benieuwd of dit ook goed werkt met een OTG kabel en USB stick.

@janvanduschoten hieronder:
http://www.auby.no/files/...nstyled_subs_monsters.mkv
Een stukje film van Monsters, 1080p en DTS geluid.
Helaas is deze maar 1 minuut..

Het is moeilijk om een langere film te vinden.. helemaal omdat het hier niet echt gewenst is een linkje naar een Torrent te geven. Misschien met een simple edit dat bovenstaande 120 keer te herhalen is en 1 bestand van te maken?

[ Voor 51% gewijzigd door yorroy op 29-09-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Graag een linkje naar een te downloaden testbestand, dan kan ik die gaan streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Ik krijg mijn galaxy nexus altijd aan het stotteren wanneer ik aan het downloaden ben met Ttorrent, ik kijk regelmatig series op me telefoon, maar zodra ik downloads aanzet en bijv. candycrush ondertussen wil spelen dan haperen mijn snoepppjess!
Mijn nieuwe telefoon moet dat op ze minst aankunnen!
Ook ben ik wel benieuwd hoelang het duurt voordat games openen zoals candycrush, en tussendoor krijg ik vaak whatsappjes en open ik die en dan check ik facebook, email, en soms even wat in chrome ook meteen, als ik dan terugkom moet het spel vaak opnieuw inladen omdat ik te geheugen heb blijkbaar.
Chrome lijkt sowieso erg veel geheugen te vreten als ik een hoop tabbladen open (doe ik vaak omdat ik dan alles achter elkaar door kan lezen).
Ik kijk op me werk soms ook wel een voetbal/schaatsstream van de NOS site over 3g in de browser op de volledige site van NOS, dit is normaal een aanslag op de batterij, geheugenbeheer en de soepelheid op mijn nexus.

Google Play: tTorrent Lite - Torrent Client
Google Play: Chrome-browser - Google
Google Play: Candy Crush Saga

Op dit moment zendt de NOS bijv. wielrennen uit, misschien leuk om even te testen hoe soepel het toestel blijft of hoe de batterij reageert?
http://nos.nl/dossier/550...oscane-2013/tab/797/live/

[ Voor 35% gewijzigd door Only op 29-09-2013 15:09 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toestel en tester mogen geen gevaar lopen. Moedwillig vernietigen valt daar ook onder! Krastest gaan we dus NIET doen.