Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Aapenootjes schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:15:
Stel, het scherm is gebarsten. Probeer in korte tijd te achterhalen wat het zou kosten om het scherm te laten repareren en hoe lang je hierbij het toestel kwijt bent. Liefst zowel via provider/fabrikant als een onofficiële reparateur.

En hetzelfde voor de accu, aangezien deze ook niet zelf te vervangen is.
Dit heeft natuurlijk niks met het testen van de telefoon te maken. Het is geen wedstrijdje Googlen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:54
Test eens hoe lang die LG G2 het volhoudt in de Sauna? Van die test gaat hij wel zweten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:18
Julian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:13:
Ik gebruik mijn smartphones ook altijd als walkman. LG claimt superieure geluidskwaliteit bij de G2. De geluidskwaliteit wordt maar zelden goed getest door review-sites, alleen op GSM-Arena hangen ze hem echt aan een apparaat dat de output kan meten en in beeld brengen. Ik zou graag een spectrogram zien van de G2, een vergelijk daarvan met andere smartphones en/of mediaspelers en natuurlijk ook een subjectieve mening van de reviewer over de geluidservaring. Zowel van muziek als van audio bij een film.

Edit: zie hieronder, bron gsmarena.com

[afbeelding]

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of die 'Audio Zoom' functie echt werkt. Ze hebben in elk geval qua hardware hun best gedaan door er drie mic's in te stoppen....
We hebben het wel over huis, tuin en keuken tests. Onze modjes hebben geen professionele audio meetapparatuur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oooskar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 21:53
Ik zou heel graag een vergelijking willen zien van de G2 in vergelijking met een 4.3", 4.7" en 5" telefoon. Hoeveel merk je nou echt in het gebruik van de dunne bezels en hoe makkelijk kan je knoppen aanraken die rechtsboven, rechtsonder en linksboven in beeld zijn? Hoeveel draagt het grote schermoppervlak bij met browsen en andere dagelijkse taken in vergelijking met de kleinere telefoons?

Dus eigenlijk een heel uitgebreid onderzoek naar het (voor mij opvallendste/belangrijkste) punt van de G2, de grootte van het scherm in verhouding met de behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Variatie X op de best wel vele foto-snelheid requests: western style

Zet een stopwatch aan (een echte zou leuk zijn, anders op internet wel 1 te vinden). Pak nu met dezelfde hand de telefoon uit je broekzak en schiet een foto. Herhaal liefst met andere toestellen in de buurt. Kledingadvies: stetson en sporen.

Voordeel: geeft zichtbare resultaten, zowel in foto-kwaliteit als in tijd nodig om de foto te maken. Zegt daarmee hopelijk meer dan 'iets sneller dan een lumia' oid.

Mag als er moeite is gedaan voor een passende outfit voor de spiegel uitgevoerd worden, hou de stopwatch dan in de andere hand. Al heb ik er begrip voor als dat valt onder gevaar lopen voor de tester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosskiss
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-02 14:22
30 minuten workout start nu.

Is de mobiel plezant om alleen maar met je linker hand te werken.
Kan de mobiel goede foto's maken met alleen maar TL-Licht (dus geen dag licht)
kan je een scherpe foto maken van een bewegende auto. (test dit met verschillende snelheden)
Wat is het maximale aantal apps dat je kan downloaden voordat de app store stopt met werken of het geheugen leeg raakt. (je begint met de top 100 gratis apps en werkt je de lijst naar beneden.

[ Voor 14% gewijzigd door bosskiss op 01-10-2013 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

3DDude

I void warranty's

Ik wil wel is zien of je snel tegen dat ding kan lullen.

Bijvoorbeeld ik moet naar de gamma en ik zoek krimpkousen.
--> kan dat ding in de winkel daar al naartoe navigeren? Of zeggen voordat ik bij de gamma aan kom of het in het asortiment zit?

Hoe snel kan je een foto nemen? en is deze ook makkelijk te delen.

En is de front camera een beetje fatsoenlijk zodat je ook goed kunt beeldbellen!

Verder voor een van de modjes:
Will it Blend? >:)

[ Voor 27% gewijzigd door 3DDude op 01-10-2013 23:00 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

oooskar schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 22:09:
Ik zou heel graag een vergelijking willen zien van de G2 in vergelijking met een 4.3", 4.7" en 5" telefoon. Hoeveel merk je nou echt in het gebruik van de dunne bezels en hoe makkelijk kan je knoppen aanraken die rechtsboven, rechtsonder en linksboven in beeld zijn? Hoeveel draagt het grote schermoppervlak bij met browsen en andere dagelijkse taken in vergelijking met de kleinere telefoons?

Dus eigenlijk een heel uitgebreid onderzoek naar het (voor mij opvallendste/belangrijkste) punt van de G2, de grootte van het scherm in verhouding met de behuizing.
Ik weet niet precies wat je denkt te bereiken met een uitgebreid onderzoek, maar ik zal mijn mening geven. De dunne bezels maken dat het scherm groot is maar toch fijn in de hand ligt. Vergelijkend met mijn One X (4,7") voelt hij even groot aan (precieze afmetingen doen er voor mij even niet toe), maar is het scherm dus toch merkbaar groter.

Het lijkt ook mooi. Fijn dus die bezels.

Verder even in het algemeen: ik zie dat verschillende vragen worden herhaald. Het zou schelen als men even de zoekfunctie gebruikt in dit topic, zeker omdat bepaalde vragen ook al beantwoord zijn. Vragen twee keer beantwoorden is niet zo nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Ga eens in een luidruchtige omgeving (bar met harde muziek, station met wegrijdende trein) staan een belletje plegen en kijk of je nog verstaanbaar bent. En vergelijk dit dan met je eigen telefoon op de zelfde plek met een belletje naar dezelfde persoon.

Zouden jullie willen testen hoe makkelijk de IR-Blaster werkt en wat je er mee kan bedienen? Is dat alleen audiovisuele apparatuur of ook apparaten zoals airconditioning?

Als laatste...zouden jullie willen kijken welke sensors ondersteund worden met deze app:

Google Play: Android Sensor Box

[ Voor 10% gewijzigd door breaky73 op 02-10-2013 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemekker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 22:32
Zo'n scherm is volgens mij prima te gebruiken als digitaal fotolijstje. Dus als je de telefoon een keer niet gebruikt (en je niet aan het slapen bent) zou je hem dan eens op zijn kant willen zetten en een diashow weer laten geven? Met alle foto-testen moeten er ondertussen wel genoeg foto's op het toestel staan om een goede diashow te vullen ;)

Is het scherm inderdaad groot genoeg hiervoor of is het toch te klein? En hoelang duurt het voordat je je niet meer in kan houden en de telefoon toch weer oppakt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
^ via Google Play: Lucid - DayDream Screensaver kan je volgens mij instellen dat je een slideshow als daydream wilt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het viel mij op dat in de review: LG G2: een goed voorbeeld voor een nieuwe Nexus er al werd gemeld dat je de originele lader moet gebruiken. Ik heb met Google Play: CurrentWidget: Battery Monitor eens gekeken wat er nu precies gebeurd bij gebruik van een andere lader. Als ik de lader van mijn HTC gebruik dan laad hij uiteraard wel op maar "slechts" met circa 750-950mah, de originele lader doet circa 1600mah dus circa 2 x meer. Het laden met de originele lader is dus wel aan te bevelen. Ik heb trouwens ook nog niet de behoefte gehad om hem tussentijds op te laden, ik kan makkelijk het einde van de dag halen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06 19:10
Ok, time to play. Ik heb enkele Apps die ik wel vermakelijk maar zeer nutteloos vind die mijn telefoon in ieder geval laten zweten.

1. Fun with Particles: Google Play: Fun With Particles
Kies 1200, speel er even mee, is de framerate lekker hoog? Op mijn Galaxy Nexus is het matig, op de Tegra 3 in de tablet is het redelijk. Hoe is het bij de G2?

2. Liquid Physics Wallpaper: Google Play: Liquid Physics Wallpaper Free
Ga naar je Live Wallpapers en kies deze, zet bij instellingen "Columns of particles" en "Rows of particles" op het hoogste (resp. 70 en 60), als je iets verder naar beneden scrollt kun je de FPS aanzetten. Wat krijg je ongeveer gemiddeld als je er even mee speelt? (Galaxy Nexus, 13 als ik ook nog eens over het scherm ga vegen)

3. Magic Fluids Free: Google Play: Magic Fluids Free
Open de App en ga bij instellingen naar "Animation", kies bij Quality "Gift from aliens". Is het vooruit te branden, zo niet, op welke instelling wel? (Galaxy Nexus doet het nog goed bij "O RLY")

EDIT - Nu ik toch bezig ben...

4. Augment: Google Play: Augment - 3D Augmented Reality
Leuke Augmented reality toy om mee te spelen. Ik merk dat mijn camera bij iets minder licht de Tracker al niet meer goed in beeld krijgt, en dat de illusie hapert. Is dit bij de G2 beter? De framerate is overigens ook niet echt goed op mijn Galaxy Nexus.

[ Voor 14% gewijzigd door inorde op 02-10-2013 09:56 . Reden: Augment toegevoegd, licht met een 'g' gespeld, wtf. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

inorde schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 09:49:
Ok, time to play. Ik heb enkele Apps die ik wel vermakelijk maar zeer nutteloos vind die mijn telefoon in ieder geval laten zweten.

1. Fun with Particles: Google Play: Fun With Particles
Kies 1200, speel er even mee, is de framerate lekker hoog? Op mijn Galaxy Nexus is het matig, op de Tegra 3 in de tablet is het redelijk. Hoe is het bij de G2?
Draait prima, volgens mij zie ik soms een heeeeeeeeeeel klein schokje...
2. Liquid Physics Wallpaper: Google Play: Liquid Physics Wallpaper Free
Ga naar je Live Wallpapers en kies deze, zet bij instellingen "Columns of particles" en "Rows of particles" op het hoogste (resp. 70 en 60), als je iets verder naar beneden scrollt kun je de FPS aanzetten. Wat krijg je ongeveer gemiddeld als je er even mee speelt? (Galaxy Nexus, 13 als ik ook nog eens over het scherm ga vegen)
Draait prima, maar ik zie nergens de FPS?
3. Magic Fluids Free: Google Play: Magic Fluids Free
Open de App en ga bij instellingen naar "Animation", kies bij Quality "Gift from aliens". Is het vooruit te branden, zo niet, op welke instelling wel? (Galaxy Nexus doet het nog goed bij "O RLY")
Draait vloeiend als de neten!
EDIT - Nu ik toch bezig ben...

4. Augment: Google Play: Augment - 3D Augmented Reality
Leuke Augmented reality toy om mee te spelen. Ik merk dat mijn camera bij iets minder licht de Tracker al niet meer goed in beeld krijgt, en dat de illusie hapert. Is dit bij de G2 beter? De framerate is overigens ook niet echt goed op mijn Galaxy Nexus.
Eyy, niet stiekem opdrachtjes toevoegen als ik voor je bezig ben! :)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-07 19:46
Even een paar kleine vraagjes

1) Misschien gebruiken jullie het niet echt maar, hoe is de autocorrectie van het stock LG keyboard.

2) Ik heb begrepen dat je met die double tap ook het scherm weer uit kan zetten? zoja, gebeurd dit in alle apps of alleen op het Homescreen. (bijv zeer irritant wanneer dit zou gebeuren in de browser als je een keer tap to zoom doet).

3) De quick toggles in de notification bar, kun je die ook aanpassen?
En zou je die Qslide apps in de notification bar kunnen verwijderen (dus dat je die qslide apps niet ziet als je je notification bar opent)

Alvast bedankt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vind de auto correct redelijk, maar niet spectaculair goed.
Het scherm gaat niet op zwart met double tap in bijv. Chrome.
Ja, die kan je uitzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37

AzzKickah

06-CENSORED

PaT schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:23:
Ik vind de auto correct redelijk, maar niet spectaculair goed.
Het scherm gaat niet op zwart met double tap in bijv. Chrome.
Ja, die kan je uitzetten!
Wel als je op de notificatie-balk dubbel-tapt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

breaky73 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 02:33:
*knip*

Als laatste...zouden jullie willen kijken welke sensors ondersteund worden met deze app:

Google Play: Android Sensor Box
Ik heb net even gekeken, alle sensoren werken goed, er zit alleen geen temperatuursensor in en geen pressure sensor.

Dubbel tap werkt op een leeg stuk in je homescreen en in elke app in de notificatiebalk. Ik vind het persoonlijk een erg fijne toevoeging, ik merkte gisteren dat ik het automatisch ook al deed bij een andere telefoon :+

De autocorrectie werkt aardig goed, het is geen slecht keyboard. Je kunt hem ook met een paar standaard theme's themen. Ik heb zelf na een paar dagen weer gekozen voor Swiftkey, die werkt imo beter, die gebruik ik al een tijd en kent inmiddels mijn veel gebruikte woorden. Nadeel van Swiftkey tov de standaard LG toetsenbord is het ontbreken van de cijfers bovenin, dat moet bij Swiftkey met een long press.

[ Voor 42% gewijzigd door janvanduschoten op 02-10-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Oké, bedankt voor jullie antwoorden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
PaT schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:03:
[...]

Draait prima, maar ik zie nergens de FPS?

[...]

Eyy, niet stiekem opdrachtjes toevoegen als ik voor je bezig ben! :)
- Bij de instellingen staat bij mij "Show FPS".

- Je kunt me dalijk niet vertellen dat je geen plezier hebt gehad met Augment, dus zo erg is het denk ik niet. :)

Op "Gift from aliens" is de Galaxy Nexus overigens niet vooruit te branden, maar ja, we hebben het dan ook over een toestel van 2 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
De grootste klacht die ik zie over de telefoon is de "bloatware". LG Apps die eigenlijk geen meerwaarde hebben. Staat de telefoon toe dat je deze uitschakelt? Kijk eens of je een paar systeem Apps kunt disablen.

Als Tweaker wil je natuurlijk je App drawer alleen maar vol hebben met de Apps die je ook daadwerkelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

inorde schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:47:
[...]

- Bij de instellingen staat bij mij "Show FPS".

- Je kunt me dalijk niet vertellen dat je geen plezier hebt gehad met Augment, dus zo erg is het denk ik niet. :)

Op "Gift from aliens" is de Galaxy Nexus overigens niet vooruit te branden, maar ja, we hebben het dan ook over een toestel van 2 jaar oud...
De optie zie ik wel, en heb ik ook aan gezet, maar waar staat dan daadwerkelijk het getal? In ieder geval niet links bovenin bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

inorde schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 10:58:
De grootste klacht die ik zie over de telefoon is de "bloatware". LG Apps die eigenlijk geen meerwaarde hebben. Staat de telefoon toe dat je deze uitschakelt? Kijk eens of je een paar systeem Apps kunt disablen.

Als Tweaker wil je natuurlijk je App drawer alleen maar vol hebben met de Apps die je ook daadwerkelijk gebruikt.
Been there, done that. Kan vrijwel allemaal er af en sowieso staat er niet erg veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
PaT schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:03:
[...]

De optie zie ik wel, en heb ik ook aan gezet, maar waar staat dan daadwerkelijk het getal? In ieder geval niet links bovenin bij mij.
Bij mij staat het links bovenin, maar ook een beetje onder de taakbalk verstopt, bij jou valt ie er dan denk ik helemaal achter. Beetje crappy gemaakt dus. Niet dat het heel belangrijk is, soepel is soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc.
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-11-2024
Break the guest mode!

Probeer in 30 minuten toch informatie/content zichtbaar te krijgen die je eigenlijk niet hoort te zien in de guest mode.

blijft het persoonlijke ook prive zoals LG zegt? Lijkt me een goed argument om een kritisch panel zoals het NVVH Vrouwennetwerk te overtuigen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joestinof
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-04 09:13
Hoe vaak ben je op zoek naar de "On" button? Dat je boven op het toestel zoekt naar dit button. Dit is geen zweet test voor G2, maar ben er toch best benieuwd naar gezien de "apparte plek" voor de buttons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 544353

Binnenkort mag ik een nieuwe telefoon uitkiezen en twijfel erg tussen de G2 en de Z1, zouden jullie hier een vergelijking van kunnen maken? Bijvoorbeeld hoe de Snapdragon 800 het in beide toestellen doet enzo.

Ook was ik erg benieuwd naar de verschillende thema's. In verschillende reviews zie ik een verschil van uiterlijk in de icoontjes, welke gebruiken jullie en zijn er veel? Of zijn ze er juist niet en is de achtergrond alleen maar anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Joestinof schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:18:
Hoe vaak ben je op zoek naar de "On" button? Dat je boven op het toestel zoekt naar dit button. Dit is geen zweet test voor G2, maar ben er toch best benieuwd naar gezien de "apparte plek" voor de buttons.
Om heel eerlijk te zijn gebruik ik ze vrijwel niet. Ik tap het scherm aan en uit dus de aan knop zoek ik niet. Toevallig net een belletje gehad waarbij ik het volume wat lager wilde hebben en dan zitten de knoppen precies onder je vinger, gaat vrij automatisch.
Voor de testen heb ik wel eens de volumeknop gebruikt om de camera te starten maar verder ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Anoniem: 544353 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:25:
Binnenkort mag ik een nieuwe telefoon uitkiezen en twijfel erg tussen de G2 en de Z1, zouden jullie hier een vergelijking van kunnen maken? Bijvoorbeeld hoe de Snapdragon 800 het in beide toestellen doet enzo.

Ook was ik erg benieuwd naar de verschillende thema's. In verschillende reviews zie ik een verschil van uiterlijk in de icoontjes, welke gebruiken jullie en zijn er veel? Of zijn ze er juist niet en is de achtergrond alleen maar anders :P
Welke icoontjes bedoel je? De home, back en menu knop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janvanduschoten schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 11:28:
[...]

Welke icoontjes bedoel je? De home, back en menu knop?
Nee de app icoontjes zoals sms en bellen

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 544353 op 02-10-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 14:50
test die ik graag zie,

De broekzaktest! oOo gewoon bij random mensen (inclusief damesbroeken) proberen of hij comfortabel in de broek past. En kijken in hoeveel van de broekzakken hij past :9

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 22:56
EXpaND schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:15:
test die ik graag zie,

De broekzaktest! oOo gewoon bij random mensen (inclusief damesbroeken) proberen of hij comfortabel in de broek past. En kijken in hoeveel van de broekzakken hij past :9
Ik denk dat dat gevaar oplevert voor zowel de reviewer als de telefoon. Zeker als het een verassing is voor de dame in kwestie bij wie je de telefoon in haar broekzak probeert te stoppen!

Edit: @EXpaND is maar een grapje natuurlijk! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Julian op 02-10-2013 13:39 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Julian schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:29:
[...]

Ik denk dat dat gevaar oplevert voor zowel de reviewer als de telefoon. Zeker als het een verassing is voor de dame in kwestie bij wie je de telefoon in haar broekzak probeert te stoppen!
Nah, een normaal persoon geeft even een korte beschrijving van hoe en wat. "we doen een testje, zou u willen proberen of hij in uw broekzak past?" even lekker kort door de bocht. Ik heb ook niet gezegd om hem grofweg in iemands broekzak te proppen. Ik zie er het gevaar voor de telefoon niet van in.. :?

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zal kijken wat ik voor je kan doen :)

(Ik ga vast even oefenen; "mag ik hem even in uw broek stoppen?")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Ik geloof wel dat het een powerhouse is, over multitasken en video streamen maak ik me geen zorgen. Eerlijk gezegd denk ik dat de camera het enige is waar dit toestel zich bij mij echt kan onderscheiden. Daarom heb ik wat concretere cameratests proberen te bedenken, makkelijk te doen in 30 minuten:
Thread gelezen en deze concrete cameratests nog niet gezien, als ik me hierin vergis: sorry!

Als amateurfotograaf vind ik het erg prettig om een capabel toestel altijd bij me te hebben. Natuurlijk geen spiegelreflexkwaliteit, maar voor een goede foto heb je niet per definitie een goede camera bij je te hebben. Het belangrijkste is dat je een camera bij je hebt om dat ene moment vast te leggen, en laat ik nu niet altijd mijn DSLR bij me hebben. Afgezien van alle benchmarks en accuduurtests lijken me deze praktische cameratests dus erg nuttig.
- Macro, probeer zo dichtbij mogelijk scherp te stellen op een object, bijvoorbeeld een bloem, wat krijg je voor elkaar?
- Scherptediepte, probeer een zo groot mogelijk scherptediepte te bereiken, bij een Macro-foto is dit effect meestal maximaal bij telefoons. Dit had ik al gevraagd dus wellicht waren jullie dit al aan het proberen.
- Sluitertijd, een foto maken van iets met snelle bewegingen, en het proberen te bevriezen met een piepkleine sluitertijd. Is de sluitertijd uberhaupt in te stellen?
- Hoog contrast, als het mooi weer is, maak een foto buiten met een boom erop met de lucht op de achtergrond. Eventueel met en zonder HDR mode. Dit is namelijk het punt waar veel camera’s van dit caliber het laten afweten.
- Flits, is de flits de moeite waard, kun je een slachtoffer vinden voor een portretfoto, in een matig belichte ruimte, met flits?
- Ik las verder terug al dat een van jullie enigszins teleurgesteld was in de kwaliteit van de foto's met slecht licht. Dat is jammer.

Wat betreft video:
- AudioZoom lijkt me een handige feature, ik heb vaker filmpjes gemaakt waarbij uiteindelijk de persoon in beeld slecht verstaanbaar was door omgevingsgeluid. Kunnen jullie een situatie creeren waarbij iemand praat waarop je “inzoomd”, met omgevingsgeluid of ander gepraat?
- Scherpstellen tijdens een video, als je onderwerp bijvoorbeeld ineens een stuk dichterbij komt. Dit kun je makkelijk nabooten door een object te filmen en dan zelf dichterbij te komen en weer afstand te nemen. Blijft het object scherp?

Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om van elke situatie een testfoto te plaatsen? Van mij mogen ze gedownsized zijn tot 800x600, gezien ik liever het gehele resultaat zie i.p.v. me blindstaren op crops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 07-07 22:56
Heeft de G2 eigenlijk USB host? Eerder stelde ik voor de G2 als Gameconsole te gebruiken. Als hij USB host heeft kan je er een PS Sixaxis controller aanhangen via USB. Als je een Sixaxis wil gebruiken via bluetooth moet je de telefoon rooten.

Overigens is er ook een N64 emulator voor Android en een emulator voor meerdere oudere consoles.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
janvanduschoten schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 13:38:
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen :)

(Ik ga vast even oefenen; "mag ik hem even in uw broek stoppen?")
yeaah, leek me wel interresant, terwijl hij een groter scherm heeft dan de S4, is die qua behuizing bijna gelijk. Vandaar leek me dit wel een leuke test! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAMMER
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 19:14
Ik zou wel eens willen weten of dit toestel ook met verschillende merken tv's (dus niet alleen LG) gewoon out of the box je opgenomen filmpjes en foto's kan vertonen (pushen?) zonder allemaal omslachtige handelingen te hoeven uithalen!

Oftewel: Hoe zit het met DLNA in dit toestel, is dat eindelijk eens easy bruikbaar of nog steeds zo...crappy afhankelijk zoals tot nu met de meeste/veel toestellen...

En/of als aanvulling, kan je hem anders ook gewoon aan je tv of mediabox knopen en van daaruit je bestanden openen?

[ Voor 12% gewijzigd door BAMMER op 02-10-2013 16:26 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527676

.

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 527676 op 06-10-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Even een Dropbox mapje met wat foto's genomen met de G2. Net ook wat macro foto's genomen in de normale stand en 1 in de HDR stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Nice! Verschil tussen de One X (2013-09-29 11.08.06.jpg) en de G2 is goed te zien, ook al kun je de foto van de One X nog enigszins verbeteren voor de witbalans wat warmer te zetten. Ik zie tevens een sluitertijd van 1/450 bij een foto. Bij goed licht kun je dus redelijk goed actiefoto's maken.

HDR komt overigens het meest tot zijn recht bij landschappen. Vooral omdat je dan de lucht, die vaak te fel is ten opzichte van het landschap, mooier in beeld kunt krijgen.

De Macro foto is netjes, scherptediepte is nog wel aardig voor een dergelijke camera, met zo'n kleine chip moet je daar ook niet teveel van verwachten.

Impressive stuff!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb expres niets aan de instellingen gedaan bij beide toestellen omdat ik van zo'n toestel verwacht dat de standaard instelling al een aardige kwaliteit moet kunnen leveren. Ik denk dat 90% van de gebruikers er nooit aan gaat zitten.

Als ik wat meer foto's en filmpjes in de folder zet dan meld ik dat weer even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathande2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-07 20:24
Zouden jullie met de g2 een autorit kunnen volgen (van huis naar werk bijv) om zo te kijken of de telefoon goed kan focussen als er veel bewegende objecten zijn?
Hinkelend op een voetpad langs de snelweg lopen en dan filmen mag natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swassie
  • Laatst online: 11-05 23:11
Open in een gezelschap in een ruimte met ramen de app van Tjilp. Zet het geluid van de merel op max volume aan. Kijken de mensen naar het raam is de test geslaagd, kijken ze achterom naar welke idioot nu weer met z'n telefoon zit te spelen, moeten de geluidsprestaties omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomastv
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-09-2019
Ga met de G2 een stukje filmen, terwijl 1 van jullie aan het horden lopen is. Ze hebben het toch over zo'n steady camera? Natuurlijk kan je het wat extremer aan pakken, bijvoorbeeld door de camera in een beschermend omhulsel van een gebouw te gooien en kijken wat voor beelden hij van de omgeving maakt.

Zoals velen al geopperd hebben, doe een test met de batterij, ga bijvoorbeeld zo lang mogelijk films kijken, terwijl er heel wat downloads op de achtergrond lopen.

Een van jullie gaat praten met iemand ( in een grote openbare ruimte, waar dus veel geluid is) en jullie proberen het gesprek 'af te luisteren' met de voice focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

In tegenstelling tot wat eigenlijk iedereen hier vertelde, merk ik toch af en toe wel degelijk kleine lags met de G2 (vandaag binnen gekregen).
Als ik vanaf het home-screen op Apps tik, zit er duidelijk merkbaar een halve seconde tussen mijn aanraking en het tik-geluidje + dat ie naar de drawer gaat.

Whatsapp openen geeft ook eerst een halve seconde wit beeld en dan pas de gesprekkenlijst.

Terugknop idem, is niet instant.

Settings openen vanuit de drawer geeft ook een paar tienden van een seconde wit beeld en dan verschijnt de lijst pas.

Dat is, na de reviews en dit topic gelezen te hebben, toch een beetje een tegenvaller. Als ik zo verwend mag zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
AzzKickah schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:49:
In tegenstelling tot wat eigenlijk iedereen hier vertelde, merk ik toch af en toe wel degelijk kleine lags met de G2 (vandaag binnen gekregen).
Als ik vanaf het home-screen op Apps tik, zit er duidelijk merkbaar een halve seconde tussen mijn aanraking en het tik-geluidje + dat ie naar de drawer gaat.

Whatsapp openen geeft ook eerst een halve seconde wit beeld en dan pas de gesprekkenlijst.

Terugknop idem, is niet instant.

Settings openen vanuit de drawer geeft ook een paar tienden van een seconde wit beeld en dan verschijnt de lijst pas.

Dat is, na de reviews en dit topic gelezen te hebben, toch een beetje een tegenvaller. Als ik zo verwend mag zijn :+
Dan overklok je toestel toch gewoon?! O-)
Misschien kunnen de modjes dit eens even uittesten hoeveel toestel "veilig" overklokt kan worden?
Heb hier namelijk nog nergens iets over gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Nu zat ik net ook door mijn My Apps lijst in de Play Store te fietsen, alle apps aantikken en installeren die ik er weer op wou hebben.
En ook op deze mooie G2, wanneer er meerdere apps tegelijk aan het installeren zijn, begint ie te schokken tijdens het scrollen en 1x was ik zelfs te vroeg met op Installeren tappen. Je weet onderhand waar in beeld die knop verschijnt als je de app aantikt, en ik tikte dus nog voordat de knop er stond.

Vind ik het toch echt heel vreemd dat ik blijkbaar zulke andere ervaringen qua snelheid heb dan de mensen hier?
Heb ik dan zo'n slecht exemplaar dat er meer mis is dan alleen die fout in het scherm??

Edit:
Volgende minpunt... het schuifje van de SIM-kaart ligt net een fractie dieper in de behuizing dan de rand zelf, dus nu heb je daar zo'n ietwat scherp randje...
Meer mensen die dit hebben? Als je zo met je vinger erlangs gaat dat je duidelijk dat binnenste randje voelt.

[ Voor 17% gewijzigd door AzzKickah op 02-10-2013 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

AzzKickah schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:24:
Edit:
Volgende minpunt... het schuifje van de SIM-kaart ligt net een fractie dieper in de behuizing dan de rand zelf, dus nu heb je daar zo'n ietwat scherp randje...
Meer mensen die dit hebben? Als je zo met je vinger erlangs gaat dat je duidelijk dat binnenste randje voelt.
Bij mij ligt hij er juist een fractie van een millimeter bovenop in plaats van er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

jonathande2 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:48:
Zouden jullie met de g2 een autorit kunnen volgen (van huis naar werk bijv) om zo te kijken of de telefoon goed kan focussen als er veel bewegende objecten zijn?
Hinkelend op een voetpad langs de snelweg lopen en dan filmen mag natuurlijk ook :)
Dit is er 1 voor janvanduschoten aangezien hij 3 minuten van zijn werk woont. Om nou bijna een half uur naar mijn rit te kijken wordt denk ik wat eentonig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 527676

AzzKickah schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:24:
Nu zat ik net ook door mijn My Apps lijst in de Play Store te fietsen, alle apps aantikken en installeren die ik er weer op wou hebben.
En ook op deze mooie G2, wanneer er meerdere apps tegelijk aan het installeren zijn, begint ie te schokken tijdens het scrollen en 1x was ik zelfs te vroeg met op Installeren tappen. Je weet onderhand waar in beeld die knop verschijnt als je de app aantikt, en ik tikte dus nog voordat de knop er stond.

Vind ik het toch echt heel vreemd dat ik blijkbaar zulke andere ervaringen qua snelheid heb dan de mensen hier?
Heb ik dan zo'n slecht exemplaar dat er meer mis is dan alleen die fout in het scherm??

Edit:
Wow dit klinkt niet goed man.
Ik herken jou problemen niet, werkt als een terelier hier.
Google play zelf geeft wel eens problemen maar dat ligt niet aan de mobiel meer aan de drukte daar.
Zou hem omruilen als ik jou was.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 527676 op 02-10-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie er een Quick Window Cover bij? En zo ja, werkt het fijn qua bellen, muziek luisteren en de tijd kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soei
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-05 14:16
Ik ben zelf wel benieuwd naar de OIS kwaliteit van de camera. Het schieten van foto's met mijn toestel vind ik 1 van de grootste pluspunten van het hebben van een smartphone. Het lijkt me daarom wel interessant om te zien hoe foto's en videos genomen in een pretpark naar keus waar een groot aantal verschillende attracties zijn die de testers flink heen en weer schud terwijl ze de camera testen van de telefoon.

Blijven de foto's mooi en scherp of is de OIS meer een gimmick? Ben benieuwd.

Bedenk me dat de testers in dit geval zwaarder op de proef worden gesteld dan de foon zelf. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 544353 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:51:
Hebben jullie er een Quick Window Cover bij? En zo ja, werkt het fijn qua bellen, muziek luisteren en de tijd kijken?
Nee, die hebben we niet.
Soei schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:08:
Ik ben zelf wel benieuwd naar de OIS kwaliteit van de camera. Het schieten van foto's met mijn toestel vind ik 1 van de grootste pluspunten van het hebben van een smartphone. Het lijkt me daarom wel interessant om te zien hoe foto's en videos genomen in een pretpark naar keus waar een groot aantal verschillende attracties zijn die de testers flink heen en weer schud terwijl ze de camera testen van de telefoon.

Blijven de foto's mooi en scherp of is de OIS meer een gimmick? Ben benieuwd.

Bedenk me dat de testers in dit geval zwaarder op de proef worden gesteld dan de foon zelf. ;)
Ik heb geprobeerd wat los uit de pols foto's te schieten, maar ik ben er nog niet van onder de indruk. Ik heb het gevoel dat het ten opzichte van mijn One X qua stabilisatie niets toevoegt. Heb helaas geen voorbeeldfoto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:02

Quad

Doof

Zo goed zijn de foto's van mijn HOX niet, de foto's die ik in het topic heb voorbij zien komen zijn vele malen beter.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Quad schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:31:
Zo goed zijn de foto's van mijn HOX niet, de foto's die ik in het topic heb voorbij zien komen zijn vele malen beter.
Ik heb het puur over de beeldstabilisatie. De foto's zijn, zonder te klooien met de stabiliteit aanzienlijk beter op de G2 inderdaad. Zeker bij slecht licht is het verschil aanzienlijk. Over de camerakwaliteit ben ik dus ook behoorlijk tevreden. Ik zie alleen het beeldstabilisatiesysteem niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
PaT schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:05:
[...]

Volgens mij is dat 'record' toch echt in handen van de Nokia Lumia 1020...
Kan je hier dan niet mee vergelijken?
Dan weten we het pas echt zeker!
Jij had toch Lumia 1020, niet?
Of ander modje/tweaker die deze toevallig heeft en vergelijkende extreme camera test kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
RoD schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 22:48:
[...]

Ik heb het puur over de beeldstabilisatie. De foto's zijn, zonder te klooien met de stabiliteit aanzienlijk beter op de G2 inderdaad. Zeker bij slecht licht is het verschil aanzienlijk. Over de camerakwaliteit ben ik dus ook behoorlijk tevreden. Ik zie alleen het beeldstabilisatiesysteem niet zo :)
Je zou hiervoor een houder kunnen maken waar de G2 in kan en een ander toestel. Als ze allebei goed vast in de houder zitten trillen/bewegen ze hetzelfde als je ze vasthoudt. Als het goed is zie je dan, als je een filmpje maakt op beide toestellen tegelijk, dat de G2 stabieler beeld geeft.

Ik weet niet hoe ervaren je bent met klussen, of dat het in een halfuur past. Ik vond zelf het filmpje op de fiets al niet onaardig, als je het mij vraagt zie je daar al het profijt van OIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

jonathande2 schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 17:48:
Ga ik deze week voor je regelen :)

Hinkelen kan ik niet meer op mijn leeftijd dus die sla ik over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Als het toestel volledig uit staat, hoe lang duurt het dan (uiteraard nadat je hem aanzet) voordat je ermee kan werken? (Mijn Nexus heeft soms twee minuten nodig, vandaar mijn vraag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hij is bij mij in circa 30 seconden opgestart (inclusief het intoetsten van de pincode) en na 36 seconden heeft hij ook 3G bereik. Erg snel dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 13:36
Ik ben erg benieuwd hoe het toestel zich gedraagt als reisgenootje!

In de auto met handsfree bediening als navigator, muziekcentrum en filmpjes / spelletjes voor de kids. Kan dit allemaal tegelijk?

In de trein als entertainment en informatiezuil. Kan ik een treinreis maken van 3 uur en non-stop films kijken, gamen en dergelijke?

Op de fiets, hoe laat de LG G2 zich bedienen op de fiets! Zijn de knoppen te bedienen met één hand, of hoeft dit niet omdat alles met voice controll werkt? (ook buiten met rijwind en andere geluiden) Valt de LG G2 veilig te besturen op de fiets? Of is dit een no go?

Hoe gedraagt de LG G2 zich bij al dit?

Mijn "oude" LG2X P990 is toch wel na bijna 2,5 jaar aan vervanging toe, al blijft het een prima toestel, ondanks de zure commentaren die je wel eens leest hierover... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb net een klein minpuntje ontdekt van de G2 (maar zal bij veel meer toestellen spelen). Ik had het spel Red Bull X fighters gedownload, maar tijdens het spelen zit je hand precies voor de speakers.

:W geluid!

Edit: en minpunt 2, wat een beroerde oordopjes zitten er bij zeg! Zitten niet lekker en klinken voor geen meter!

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 03-10-2013 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-06 01:17
ik dacht direct aan de volgende app:
Google Play: S.M.T.H.
Hoe hoog kan je deze telefoon gooien
maar ik las zojuist de Let Op, en ik denk dat dit valt onder "moetwillig vernietigen"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 12:46

Bullet NL

Eigen Wijs

makkie88 schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:21:
ik dacht direct aan de volgende app:
Google Play: S.M.T.H.
Hoe hoog kan je deze telefoon gooien
maar ik las zojuist de Let Op, en ik denk dat dit valt onder "moetwillig vernietigen"..
Niet leuk, los van het feit dat het al een aantal keer voor bij is gekomen hebben we ook nog eens een Topic Waring staan over het gene wat niet de bedoeling is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:00
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van het bellen via de speaker. Leg de telefoon op een tafel, bel iemand anders en kijk op welke afstand je nog te verstaan bent als je normaal praat. Ik heb zelf nog weleens dat ik aan het bellen ben en bijv. iets op moet zoeken dat ik mijn telefoon neer wil leggen zodat ik mn handen vrij heb, op mijn S3 werkt dat vrij beroerd, als ik die naast mijn toetsenbord leg op speaker phone en ik praat gewoon schijn ik al moeilijk te verstaan te zijn.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:34
Waar ik wel benieuwd naar ben (volgens mij nog niet gevraagd):
- Is de schermkant van het toestel helemaal vlak? Of is er een klein opstaand randje langs de kant, waardoor de telefoon niet krast wanneer deze ondersteboven ligt (zoals mijn Huawei G330 heeft).

En dan nog een testje voor de gevoeligheid van het touchscherm:
- Werkt het touchscreen nog goed met vochtige vingers (bijvoorbeeld als je net je handen hebt gewassen of uit een regenbui komt)?

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Het scherm is helemaal vlak. Geen opstaande randjes dus.
Met heel licht vochtige vingers werkt het scherm nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Gezien jullie op zoek zijn naar test om toestel te doen zweten...
Is het mogelijk FutureMark 3DMark benchmark uit te voeren en ons score mee te delen?
Liefst met alle settings op max dus...
Graag ook temperatuursensor voor en achteraf in de gaten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
1. Hoe prettig werkt nu die back button aan de achterkant? Kan je bijvoorbeeld lekker internetten in landscape modus zonder dat je per ongeluk de back button indrukt? Of wanneer deze op tafel ligt bijvoorbeeld.

2. Hoe goed is de foto kwaliteit in het donker en hoe lang duurt het voordat de camera app opstart? Zijn de foto's dan nog van een beetje noembare kwaliteit?

3. Probeer eens een opgenomen video van hoge kwaliteit te streamen naar je TV of MediaBox via DLNA, gaat dit soepel?

[ Voor 4% gewijzigd door BastiaanN op 03-10-2013 20:18 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathande2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-07 20:24
Hoe is het gesteld met de accuraatheid van het scherm?

jullie bijvoorbeeld het tweakers logo of google logo kunnen natekenen en dit dan op verschillende toestellen doen (nokia lumia 1020, galaxy S4, Iphone) Daarna natuurlijk wel even een screenshot maken zodat we de accuratie van de schermen kunnen vergelijken. Dit wordt vaak over t hoofd gezien maar er schijnt toch echt wel een groot verschil te zitten tussen de toestellen.
Bijv met app: Google Play: Kids Doodle - Color & Draw

EDIT:
Nog een leuk idee is dat je probeert een foto van dichtbij te maken met behulp van de lens van een zaklamp (zo'n kleine zaklamp met gloeilamp).Die je dan voor de lens van de G2 houdt. Je kan dan als het goed is hele goede macro foto's maken. (denk hierbij bijv aan foto van munt waarbij je alle details ziet of foto van een bloem e.d.)

[ Voor 22% gewijzigd door jonathande2 op 03-10-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Op Android World melden ze dat de behuizing rondom de camera wat losjes zit. Wat is jullie ervaring daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

pven schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:28:
Op Android World melden ze dat de behuizing rondom de camera wat losjes zit. Wat is jullie ervaring daar mee?
Net nog specifiek naar gekeken maar bij dit toestel zit het allemaal stevig in elkaar. Ik hoor niets kraken of rammelen, hij voelt solide aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Laatst online: 18-06 10:49
pven schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 21:28:
Heel minimaal rond de vol - knop. Maar echt heel weinig en niet storend vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleijpie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-07 13:58

sleijpie

Fail fast, learn fast, improve

Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de antennes, vergelijk deze met die van de beste telefoons om alleen maar mee te bellen bijvoorbeeld een oude Nokia 3110c of een 3109c. En walla je krijgt direct een goed beeld over je bereikbaarheid/ontvangst.

Ik woon in een grens gebied en dan is het signaal zowel van Vodafone en KPN maar matig tot slecht.
Hier is het daarom heel belangrijk dat je een toestel koopt waar je van weet dat de fabrikant alles er uit haalt om jou bereikbaar te houden.

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Ik zie dat het AppDrawer icon rechts zit, kun je dit ook links zetten, als linkshandige vind ik dat namelijk wel handig.

Is het handig/praktisch om de LG QuickRemote App te gebruiken? Kun je er meerdere apparaten makkelijk mee bedienen? Ik heb thuis een logitech Harmony welke perfect werkt, makkelijk wisselen tussen apparaten op de LG zou het nog makkelijker kunnen maken om de rest van de afstandsbedieningen in de kast te laten liggen (wat nu al grotendeels het geval is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Test:
1) Kan het toestel overweg met een MHL adapter? (volgens specs wel).
2) Zo ja, werkt dit een beetje vlot als je hem middels HDMI aansluit op een tv
3) Schakelt de resolutie over naar die van de TV (bij lagere resolutie TV)?
4) Speel een half uurtje een (race) 3d game (bijv Asphalt)
4a) Kan de oplader de stroomvraag dan aan of loopt de batterij snel leeg?
4b) Werken de graphics nog vloeiend?
4c) Wordt het toestel (erg) warm?

(lange MHL kabel is wel handig, heb hier een 5meter)

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 04-10-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
RoD schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:35:
Kun je niet een iets realistischer scenario bedenken? :P Je krijgt het toestel heus wel aan het stotteren, als je dat echt wil. Wat interessant is, is of dat ook gebeurt in een realistische setting.
Nou, zo moeilijk is dat toch niet? ;)
Laat high quality film afspelen terwijl virusscanner op de achtergrond draait en ga dan zelf nog wat hd content opnemen...
Eventueel ook livestream naar Youtube om te zien of alles naadloos overgegeveld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

inorde schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:45:
Ik zie dat het AppDrawer icon rechts zit, kun je dit ook links zetten, als linkshandige vind ik dat namelijk wel handig.

Is het handig/praktisch om de LG QuickRemote App te gebruiken? Kun je er meerdere apparaten makkelijk mee bedienen? Ik heb thuis een logitech Harmony welke perfect werkt, makkelijk wisselen tussen apparaten op de LG zou het nog makkelijker kunnen maken om de rest van de afstandsbedieningen in de kast te laten liggen (wat nu al grotendeels het geval is).
Meerdere heb ik nog niet gedaan. Dat zal ik eens proberen als ik thuis ben. Ik heb wel super simpel mijn tv ingesteld en dat werkt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 14:10
app drawer kan je uiteraard met een alternatieve launcher instellen hoe je wilt :) stock/skin launchers zijn meestal niet zo uitgebreid in te stellen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

inorde schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:45:

Je kunt de apps in de dock zelf wijzigen naar keuze, ook de app drawer. Ik heb hem net even verplaatst naar links, ik gebruik hem normaal gesproken in het midden. En nee, het is alleen een live wallpaper :)
App drawer

De LG remote heb ik even geprobeerd om mijn tv (ook een LG) en dat werkt prima. Ik heb hem nog niet op andere toestellen/apparaten geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berer08
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 18:15
Ik reis regelmatig met de trein. Er zijn stukken waar ik geen of heel beperkt ontvangst heb. Mijn iphone schakelt van 3G over naar de langzaamste data verbinding. Echter als ik een app heb openstaan die verbinding met het internet nodig heeft dan duurt het best lang voordat er geswitched wordt van data verbinding. Lijkt op een time-out setting.

Hoe snel schakelt het toestel van data netwerk als bijvoorbeeld 3g niet beschikbaar is tijdens het gebruik van een actieve applicatie met internet verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
janvanduschoten schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 10:36:
[...]

Je kunt de apps in de dock zelf wijzigen naar keuze, ook de app drawer. Ik heb hem net even verplaatst naar links, ik gebruik hem normaal gesproken in het midden. En nee, het is alleen een live wallpaper :)
[afbeelding]

De LG remote heb ik even geprobeerd om mijn tv (ook een LG) en dat werkt prima. Ik heb hem nog niet op andere toestellen/apparaten geprobeerd.
Woa! Altijd leuk die FullHD screenshots van moderne toestellen.

Leuk die Kitkat wallpaper. Die gaat er bij mij ook op, nog een paar weekjes wachten dan zullen we zien wat het wordt. Maar ik ga offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Ik ben eigenlijk ook best wel benieuwd naar het debiet van dit toestel!
Is het daarom mogelijk onderstaande benchmark eens te draaien zodat we alle G- en WiFi-snelheden te weten komen?
Google Play: 4Gmark (Speedtest & Benchmark)

Misschien ook eens wat variaties in opstelling/afstand van router uitvoeren (want ik heb zelf gemerkt met mijn Nokia N900 dat dit nogal sterk kan verschillen zeker dwars doorheen muur; heb daarom maar WiFi-versterker gekocht)?
Kortom is dit ook nog het geval bij hedendaagse smartphones (meer bepaald LG G2 dus)?

Thanks very much in advance!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidler
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-04 11:27
Ben eigenlijk wel benieuwd naar de kwaliteit van de audio als de telefoon op speaker modus staat. En dan bedoel ik tijdens een telefoongesprek. Dit gebruik ik nog wel eens als ik gebeld wordt in de auto en ik vergeten ben Bluetooth aan te zetten. Dus eigenlijk een combinatie test van speaker en microfoon.

EDIT : ik zie dat een dergelijke test al is aangevraagd maar dan binnen liggend op een tafel. Maar ben toch wel benieuwd wat de resultaten zijn als de test uitgevoerd wordt in een auto/bus/trein, dus met wat meer omgevingsgeluid.

En natuurlijk zou ik graag getest zien hoe de telefoon in MIJN broekzak past ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door Fidler op 04-10-2013 11:44 ]

Ipsa scientia potestas est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Wat vind de omringende omgeving van jullie LG (als jullie daar reacties op hebben gehad). of zeggen ze hey welke Samsung is dat (bijvoorbeeld), wat dus wilt zeggen dat ze het niet eens doorhebben dat het een LG is.

Daarnaast is het misschien een leuke onzinnige challenge om een dier te laten kiezen op dierendag! Net als octopus paul op het WK Voetbal 2010 ( :( ) maar dan met een muis/rat oid (als deze beschikbaar zijn) met een blokje kaas op 2 telefoons en dan kijken welke telefoon de muis/rat pakt.

Alvast excuses voor deze iets minder serieuze challenge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Fransfb schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:04:
Wat vind de omringende omgeving van jullie LG (als jullie daar reacties op hebben gehad). of zeggen ze hey welke Samsung is dat (bijvoorbeeld), wat dus wilt zeggen dat ze het niet eens doorhebben dat het een LG is.

Alvast excuses voor deze iets minder serieuze challenge :P
Ik heb het toestel aan verscheidene mensen laten zien en meestal volgt er toch wel een "wow" als het scherm aangaat. Dat is eigenlijk wat het meeste is blijven hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 14:10
Prulleman schreef op donderdag 26 september 2013 @ 16:57:
SoC, RAM, etc vind ik niet zo heel spannend, ook al is het mooi cutting edge modern spul, het is zeker niet uniek. Daarom voegen benchmarks niet zo heel veel toe, toestel is snel zat :). Alleen alle vormen van accu testen zijn altijd welkom, dat is vaak essentieel voor de gebruikservaring... maar ook aangezien dat hierboven al in vele vormen voorbij is gekomen ook niet heel orgineel voor een test.

De hardware buttons aan de achterkant zijn dit echter wel vernieuwend en de moeite waard om wat meer naar te kijken, zeker naar aanleiding van de frontpage review:
reviews: LG G2: een goed voorbeeld voor een nieuwe Nexus
komt dit naar voren:

[...]

persoonlijk vind ik dit nogal een verschil met een traditionele opzet.

Ik zou graag zien waar dit vandaan komt.. is het door het 2x tikken scherm aan in combinatie met de makkelijker in te drukken knoppen aan de achterkant? Is er software matig (zonder of misschien zelfs met root/custom rom/kernel) nog wat aan te verbeteren?
(gebruik zelf PGM op de nexus, een kernel module waarmee je slide2wake of doubletap2wake kan aanzetten en tweaken, zone, threshold, timeout etc).

Verder meer info hoe dit in de praktijk bevalt in het begin en na gewenning (het aan/uitzetten door tikken en de buttons aan de achterkant dus).

Kan me voorstellen dat het uitzetten door op het homescreen te tikken ook gewenning vergt, je moet namelijk eerst naar home voordat je je toestel uit kan schakelen, je kan dus niet een app open laten staan en toch je scherm uitzetten, zijn hier nog andere manieren voor beschikbaar?
even een self quote :)

Hier waren al een paar reacties op gekomen, maar hoe is dit nu na een ruim een week gebruik?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0nik
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-04 12:32
Op internet las ik dat de stockbrowser Flash ondersteund.
Daarnaast gebruik ik mail icm exchange. Welk security beleid wordt dan actief en kan ik dan nog snel foto's nemen? Hier ben ik wel ff nieuwsgierig naar.

[ Voor 37% gewijzigd door s0nik op 04-10-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

s0nik schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 13:08:
Op internet las ik dat de stockbrowser Flash ondersteund.
Daarnaast gebruik ik mail icm exchange. Welk security beleid wordt dan actief en kan ik dan nog snel foto's nemen? Hier ben ik wel ff nieuwsgierig naar.
Ik heb dezelfde situatie, maar foto's kan je blijven nemen m.b.v. de hardware toetsen. Je kan dan alleen niet alle foto's bekijken, want dan mag je eerst je pincode intikken...
Prulleman schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:54:
[...]

Hier waren al een paar reacties op gekomen, maar hoe is dit nu na een ruim een week gebruik?
Toetsen werken prima, 2 keer tikken ook (ook in apps door in de balk bovenin te tikken) LG heeft echt iets goeds bedacht! Als patenten niet in de weg zitten verwacht ik dat de concurrentie hier snel mee zal komen.

[ Voor 31% gewijzigd door PaT op 04-10-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Prulleman schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 12:54:
[...]

De knoppen bevallen prima, ik gebruik ze nauwelijks :P
Ik heb wel 2 x gehad dat hij uit is gegaan in mijn broekzak maar om eerlijk te zijn gebeurt mij dat ook wel met mijn HTC, als ik eens op m'n hurken zit oid dat gaat hij ook regelmatig uit.
Ik heb nog 0 broekzakfoto's gemaakt, dat gaat goed. Ik blijf ook erg enthousiast over het dubbel tappen op het scherm/notificatiegebied, werkt erg fijn en je bent er snel aan gewend. Ik denk dat het lastiger is om weer af te wennen als ik hem terug moet sturen ;w

Gisteren een redelijk normale dag gehad, paar dingen getest (bijvoorbeeld 2 x uit/aangezet om de boottijd te meten), wat whatsapp berichten verstuurd, mails gelezen en verstuurd, wat internet gekeken, en nog een tijdje Ruzzle gespeeld. Ik heb hem om circa 06:30 van de lader gehaald en gisterenavond zat hij om 23:30 op 51% batterij _/-\o_

Ook qua Wifi bereik is hij beter dan mijn huidige toestel, ik heb nog gewoon een werkbare verbinding in de slaapkamer terwijl mijn OneX schommelt tussen wel/geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-06 07:35
De telefoon is best groot, kunnen jullie testen met verschillende soorten broeken of deze nog lekker in je broekzak zit? (Vooral) Mannen hebben hun telefoon bijna altijd in hun broekzak. Lijkt mij een heel praktische test :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-06 07:35
Kunnen jullie testen welke toegevoegde software aan Android van LG nuttig zijn. Over het algemeen gebruik je de meegeleverde functies nooit (of 1 keer om aan vrienden te laten zien in de kroeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De veelbesproken double tap-functie vind ik handig. Voor de rest zitten er wat handige settings in, zoals SmartStay-feature die je ogen volgt. Maar eigenlijk gebruik ik alleen de double tap-functie om het scherm aan en uit te zetten, en voor de rest niets. Daarbij vind ik de interface minder strak dan de originele Android-interface en is er teveel bloatware.

Opzich werkt het allemaal prima, maar ik zou toch een stock Android-versie prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-07 15:27
Met hoeveel %/h loopt de batterij gemiddeld leeg zonder dat je er iets mee doet? Dus bijvoorbeeld wifi en 3g aan (met enigzins redelijk bereik), scherm de hele tijd uit en natuurlijk enkele apps als Whatsapp die af en toe controleren op nieuwe berichten.

Ik heb zelf een LG 4X HD (ouder topmodel van LG), en wat mij daar opvalt is dat de Storage I/O, RAM Speed en Dalvik scores in o.a. Antutu benchmark relatief laag zijn vergeleken met gelijkgeprijsde toestellen uit die tijd (zoals de HTC one X). Hetzelfde zag ik bij de LG 2X Speed. Is het hier nog steeds het geval dat SD en RAM read/write scores relatief laag zijn?

Is het net als bij de goedkopere modellen van LG zo dat als je een screenshot (en misschien (aan)tekening) via QuickMemo maakt er rechtsonderaan het watermerk “LG QuickMemo” komt te staan?

Ik denk wel dat LG dit toestel nog wel minimaal één update naar een nieuwere Android versie gaat geven, maar ik ben bang dat dit, LG kennende, nog best lang op zich laat wachten.

Ik zie trouwens dat de Koreaanse versie wel een MicroSD-kaartslot, een verwisselbare accu en zelfs een TV antenne heeft. Over dat laatste kon ik niet veel info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meer33
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-05-2023
Ik heb nu de LG E610 (Optimus L5) dat werkt goed met telefoneren via bluetootooth en gewoon telefoneren met hoortoestel. (niet over speaker)

De LG optimus G was gewoon telefonerend met hoortoestel niet te doen.(met en zonder speaker)
Ik ben benieuwd naar de G2? En dit dan in vergelijk met de Lumia?
Is dan het volume tijdens een telefoongesprek makkelijk aan te passen?
Stoort ie op het hoortoestel?

Vrij lastig waarschijnlijk om te testen maar vraag het aan een willekeurige hoortoestelgebruiker die je ziet. Als het goed werkt zullen ze je zelfs dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Laatst online: 18-06 10:49
Fidler schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:39:

EDIT : ik zie dat een dergelijke test al is aangevraagd maar dan binnen liggend op een tafel. Maar ben toch wel benieuwd wat de resultaten zijn als de test uitgevoerd wordt in een auto/bus/trein...
Het is niet heel hard moet ik zeggen. Andere telefoons zoals de iphone 5, blackberry q10 en de htc one zijn harder. Ik kan niet de G2 in een bekerhouder in mijn middenconsole houden en dan bellen. De andere partij hoort mij prima, maar ik krijg er weinig van mee. Dan moet ik zeggen dat mijn auto's niet de stilste zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ts200195
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-03-2023
Wellicht is het een leuk om te testen wat het verschil is tussen een foto gemaakt zonder optische beeldstabilisatie, en een foto gemaakt met optische beeldstabilisatie. Hierbij kan deze stabilisatie getest worden onder verschillende omstandigheden, zoals donkere en lichte omstandigheden, maar ook mate van trillingen en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Kan dit toestel met de out-of-the-box apps zonder statief een 360 graden foto maken in huis zonder montage foutjes en zonder witbalans fouten? (mijn schoonvader vind dit een top feature op die van een concurrent)

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 12:37
Hoe is de ontvangst als je in de lift staat? Valt dan het gesprek uit of kun je gewoon door blijven praten? Bij mij op kantoor (als ik naar mijn collega's kijk) valt bij de een het gesprek wel uit en bij de ander niet. Kan natuurlijk ook te maken hebben via welk netwerk er gebeld wordt. Lijkt me een goede praktijktest om te ontvangst te testen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toestel en tester mogen geen gevaar lopen. Moedwillig vernietigen valt daar ook onder! Krastest gaan we dus NIET doen.