Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:48
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de accu prestaties van deze G2 .

Het lijkt mij wel interessant om te zien hoe de G2 presteert bij gebruik van media streaming .

Filmpje kijken vanuit je Nas of netflix .

Het streamen van muziek bvb spotify en google music.

Natuurlijk ook spelletjes spelen zoals candycrush of reall racing 3 .

Deze testjes zijn eigenlijk dingen die ik dagelijks doe met mijn Note 3

Dus eigenlijk is het niet zo speciaal maar het laat je wel gelijk zien hoe de G2 presteert .

En tevens ben ik ook wel nieuwsgierig naar de warmte productie van dit toestel tijdens zwaar gebruik.

Bvb meerdere apps tegelijk draaien en een eventuele Antutu benchmark te draaien.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:01
PaT schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:45:
[...]

We gaan AmbroosV eens lief aankijken, die heeft geloof ik nu een Z1
/kijkt lief mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:54
Mijn test voorstel:
Testen of de dunne rand ook nadelige gevolgen heeft. Daarmee doel ik voornamelijk op het ongewenst starten/bedienen van applicaties doordat de vingers relatief dicht bij het scherm zitten zodra je het toestel vast houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rendier2710 schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:12:
Mijn test voorstel:
Testen of de dunne rand ook nadelige gevolgen heeft. Daarmee doel ik voornamelijk op het ongewenst starten/bedienen van applicaties doordat de vingers relatief dicht bij het scherm zitten zodra je het toestel vast houdt.
Dat gebeurt niet, althans niet op de manier waarop ik het toestel vasthoudt. Wel merk ik dat het toestel af en toe per ongeluk aangaat. Waar dat precies aan ligt weet ik niet, maar waarschijnlijk iets met het twee keer drukken om het scherm aan te krijgen. Dat werkt niet vlekkeloos, al gaat het 95 van de 100 keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadieherrie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-06 13:44
Ik zou de 'seamless' handover en roaming tussen 3G, 4G en WiFi netwerken graag getest zien; geen enkel toestel kan daar nu goed mee overweg namelijk. In het bijzonder: als ik al bellend (ja het is ouderwets) via Wifi de deur uit loop, en het toestel eerst naar 3G en later naar 4G overschakelt, gaat dat dan probleemloos?
En: kan het apparaat ' multipath TCP' goed aan, waarbij het twee IP verbindingen tegelijkertijd opzet voor 1 applicatie (1 verbinding via Wifi en eentje via 3G/4G) kan hij dan zonder dat je het merkt van de ene op de andere verbinding overschakelen? Zodat ik de WifiSpots van UPC en Ziggo kan gebruiken in combinatie met 3G/4G zonder hickups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiThomasso
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-04 12:06
Ik zou graag getest zien of de telefoon rechtop gezet kan worden op een vlakke ondergrond. En als dat zo is of hij recht blijft staan met de muziek vol aan, aangezien de speaker aan de onderkant zit. :)

Daarnaast zou ik graag willen weten of jullie met je duim (op een normale manier) bij de linker bovenrand van het scherm kunnen wanneer het toestel met één hand wordt vastgehouden (in de rechterhand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishhh
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-07 22:01
Op welke plekken hoopt het stof zich inmiddels op ?

PSN: TheKrish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:47

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

DiThomasso schreef op maandag 30 september 2013 @ 01:05:
Ik zou graag getest zien of de telefoon rechtop gezet kan worden op een vlakke ondergrond. En als dat zo is of hij recht blijft staan met de muziek vol aan, aangezien de speaker aan de onderkant zit. :)

Daarnaast zou ik graag willen weten of jullie met je duim (op een normale manier) bij de linker bovenrand van het scherm kunnen wanneer het toestel met één hand wordt vastgehouden (in de rechterhand).
De G2 kan niet staan op de onderkant dus dat was een kort testje :P

Ik kan zelf met mijn duim goed bij de linkerbovenhoek als ik hem in 1 hand houd, geen probleem. Ik heb dan ook niet het gevoel dat ik hem bijna uit mijn hand laar glijden of zoiets. Ondanks de schermgrootte is hij voor mij met 1 hand goed te bedienen.
Krishhh schreef op maandag 30 september 2013 @ 06:02:
Op welke plekken hoopt het stof zich inmiddels op ?
Bij mij zit er een klein beetje in de speakergrille, eenvoudig weg te blazen. De rest zit toch wel stevig en strak in elkaar, ik heb geen kieren kunnen ontdekken.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

hadieherrie schreef op zondag 29 september 2013 @ 18:54:
Ik zou de 'seamless' handover en roaming tussen 3G, 4G en WiFi netwerken graag getest zien; geen enkel toestel kan daar nu goed mee overweg namelijk.
seamlees handover van 3G (bellen?) naar 4G kan natuurlijk niet omdat je nooit belt over 4G.

Voor wat betreft de "stresstest" met het downloaden van een torrent terwijl je een full-hd film zit te kijken. Dat heb ik nog maar even verder opgerekt door die film via 4G te downloaden :)

Het resultaat? Super soepel alles nog. Volgens mij geen verschil met normaal gebruik. Het toestel werd wel wat warm hierdoor, maar dat leek verder geen problemen te veroorzaken.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 15:25
Aangezien het weer in Nederland steeds meer extremen laat zien de laatste jaren, is het misschien een idee om de telefoon te testen onder deze omstandigheden.
In de zomer wil de temperatuur al snel oplopen tot 35 graden celcius en in de winter is -10 graden celcius ook niet vreemd.
Onder normale omstandigheden zal de LG G2 goed presteren, maar ook bij deze temperaturen?
Dit kan getest worden met een vriezer en een oven waar de temperatuur van ingesteld kan worden.
Nu hoor ik jullie al denken: Het toestel en de tester mogen geen gevaar lopen :P
Echter als de temperatuur van de oven of vriezer correct ingesteld worden, loopt het toestel geen gevaar.
In de buitenlucht kunnen deze temperaturen ook behaald worden, en dan hoort het toestel ook nog te functioneren.
Ik ben met name benieuwd hoe de accu zich verhoudt bij deze temperaturen, en of de prestaties van de telefoon er op achteruit gaan.
De accuduur kan getest worden in standby maar ook terwijl er bijvoorbeeld een film afgespeeld wordt.
En de prestaties kunnen getest worden door benchmarks op deze temperaturen te draaien.
Als iemand een beter idee heeft om deze temperaturen te bereiken dan mag dit natuurlijk ook, maar ik kan zo even niets beters bedenken dan met een moderne oven (broedstoof) en vriezer ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Coocoocachoo schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 11:14:
Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit en snelheid van de locatiebepaling aangezien hij ook GLONASS support heeft.

[...]

Een andere real-life test om de snelheid van de locatiebepaling te testen:
  • Zet vantevoren aan dat bij foto's de locatie wordt opgeslagen.
  • Loop ergens naar buiten en neem vanuit het niets (toestel uit, liefst al een tijdje dat hij echt in standby staat) een foto. (Hoelang duurt dit?)
  • Neem daarna elke xx secondes een foto. (Hoe snel kan dit?)
Kijk achteraf hoe goed de locatie van de eerste foto was en kijk hoe het verloop is tussen de foto's. Hoelang duurt het voordat de foto's echt goed de locatie weergeven?
Één van de modjes nog zin om deze test uit te voeren?
Als ik mijn vakantiefoto's (zowel met telefoon als compactcamera) terugkijk vind ik het toch jammer om te zien dat de snel geschoten foto's vaak geen of erg slechte locatie erbij hebben.

Is denk ik ook mooi te combineren met de 2e challenge van CLB die ik ook wel leuk verzonnen vind:
CLB schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:00:
Challenge #2: Maak zoveel mogelijk foto's in een bepaald tijdsbestek (in de TS staat een half uur) met alles op de hoogste / beste instelling. Is uiteraard gebruikersafhankelijk door install van jullie andere apps en games en content, waardoor niet iedereen meer de +/- 10.5GB zal hebben maar toch. Ben benieuwd of het toestel constant foto's kan blijven schieten, verwerken en opslaan of dat die toch hick-ups gaat geven.

Oftewel: Hoeveel foto's / minuten kun je foto's nemen in een bepaald tijdsbestek / totdat het geheugen vol zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06 19:10
Tests die ik zou voorstellen:

Prestaties:
- Snelheid als het geheugen bijna vol is. Kopieer spul naar je toestel tot ie bijna vol is en kijk naar de prestaties.
- Gebeld worden tijdens een (3D)-spel.
- Afspelen van FullHD content over het netwerk, maar dat zag ik al voorbij komen. Ik heb nog geen toestel gezien die dit soepel kan.

Camera/video
- Filmen vanuit een rijdend voertuig of fiets, OIS is een zeer interessante feature, hier ben ik wel benieuwd naar. Natuurlijk niet filmen als je achter het stuur zit!
- (Tijdens een feest) filmen en kijken of je mensen verstaanbaar gefilmd krijgt. De telefoon moet dit kunnen filteren. Met 3 stereo microfoons zoals LG zegt verwacht ik veel van de geluidskwaliteit, en dit is ook typisch een feature die nog erg mist in huidige toestellen (behalve dan misschien de PureViews van Nokia)

Mijn ervaring is dat met een vol geheugen mijn toestel al snel heel traag wordt, wellicht heeft de LG hier geen last van. Gebeld worden tijdens een spelletje levert ook de nodige vertraging op. Wat betreft meten heb ik liever een practische observatie dan een accurate meting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

OIS op de fiets....check!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:26

TiMMieJ

PSN: Orixez

Naar mijn idee word er altijd veel getest met een mobiel welke gadgets er op zitten en hoe snel hij is. Maar wat ik een beetje mis is voor ondernemend nederland hoe een GSM presteert op de carkit. Ga hierbij uit van een standaard parrot systeem en een geïntegreerd systeem. Had bijvoorbeeld een aantal kennissen van mij een hoop kopzorgen met een HTC One bespaard. Al heb je maar een kort een paar punten of de communicatie niet stoort en niet blikkerig klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

TiMMieJ schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:47:
Naar mijn idee word er altijd veel getest met een mobiel welke gadgets er op zitten en hoe snel hij is. Maar wat ik een beetje mis is voor ondernemend nederland hoe een GSM presteert op de carkit. Ga hierbij uit van een standaard parrot systeem en een geïntegreerd systeem. Had bijvoorbeeld een aantal kennissen van mij een hoop kopzorgen met een HTC One bespaard. Al heb je maar een kort een paar punten of de communicatie niet stoort en niet blikkerig klinkt.
Ik heb hem al getest met een radio/carkit combinatie van Pioneer, janvanduschoten in "[Actie] Telecom-modjes testen de LG G2" en daar werkt hij prima qua bellen en streamen.
Ik ga even kijken of ik een pricewatch: Parrot MKi9200 kan vinden en daar mee bellen & streamen, is wel een veel gebruikte carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:51
inorde schreef op maandag 30 september 2013 @ 12:26:
...
- Afspelen van FullHD content over het netwerk, maar dat zag ik al voorbij komen. Ik heb nog geen toestel gezien die dit soepel kan.
...
mijn galaxy nexus kan prima een 1080p MKV via wifi afspelen, zolang de bitrate maar niet achterlijk hoog wordt... een film (1.5-2 uur) van rond de 10GB is dus geen probleem, 25GB zou weleens lastig kunnen worden

(zelfde verhaal geld voor mijn N7 2013, welke wel een FHD scherm heeft in tegenstelling tot de GN)

[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 30-09-2013 13:54 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:26

TiMMieJ

PSN: Orixez

janvanduschoten schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:51:
[...]

Ik heb hem al getest met een radio/carkit combinatie van Pioneer, janvanduschoten in "[Actie] Telecom-modjes testen de LG G2" en daar werkt hij prima qua bellen en streamen.
Ik ga even kijken of ik een pricewatch: Parrot MKi9200 kan vinden en daar mee bellen & streamen, is wel een veel gebruikte carkit.
Kijk dat is top! En idd een 9200 of CK3200 van parrot zie je heel veel. Misschien een collega die er een heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:22
Wat ik wel getest zou willen zien is het volgende:

Stel je zit op kantoor en het vaste internet ligt er uit en dat is erg lastig want als mod van Tweakers moet je natuurlijk wel de forums kunnen volgen en zo nu en dan reageren op topics.
Hoe snel zet je dan het toestel klaar om met al je collega's via dat toestel je werk te kunnen blijven doen en bij welk aantal collega's is dan het maximum wel bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 13:52
Wat ik wel zou willen zien is hoe deze LG presteert als "externe mediaplayer". Er wordt vaak getest of de een telefoon zelf in staat is om eea aan media materiaal af te spelen, maar hoe doet deze LG dat over HDMI? Zijn er handshake problemen? Is de weergave mooi full screen, of vallen er delen weg? Kan de ondertiteling worden getoond? Blijven de overige netwerken actief (3G / WIFI) aangezien dit bij Samsung nog wel eens problemen opleverde ... etc. I

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

renzo4000 schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:08:
Wat ik wel zou willen zien is hoe deze LG presteert als "externe mediaplayer". Er wordt vaak getest of de een telefoon zelf in staat is om eea aan media materiaal af te spelen, maar hoe doet deze LG dat over HDMI? Zijn er handshake problemen? Is de weergave mooi full screen, of vallen er delen weg? Kan de ondertiteling worden getoond? Blijven de overige netwerken actief (3G / WIFI) aangezien dit bij Samsung nog wel eens problemen opleverde ... etc. I
Ik heb afgelopen zaterdag een zelf geschoten filmpje gestreamd via Google Play: Twonky Mobile naar mijn pricewatch: LG 42LM620S en dat ging probleemloos. Ik kan nog wel even een HD aflevering met aparte .srt erop zetten en deze streamen, eens kijken hoe dat gaat, ook qua ondertiteling (geen idee welke app dat kan).

Miracast moet ik ook nog naar kijken, ik weet niet of mijn TV dat ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

TiMMieJ schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:54:
[...]

Kijk dat is top! En idd een 9200 of CK3200 van parrot zie je heel veel. Misschien een collega die er een heeft?
En ook ik heb geen problemen met een VAG carkit. Luid en duidelijk en superstabiel.

Sowieso is de geluidskwaliteit stukken beter dan bij mijn Lumia 900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inoble
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-06 21:07

Inoble

Denkt Koning te zijn

Ik wil wel eens weten hoe de camera zich voordoet vanwege dat er gezegd word dat hij optische stabilisatie heeft dacht ik aan filmen tijdens een parachute sprong (Dit kan dus helaas niet) of tijdens het auto rijden een andere motor filmen of andere tests met de camera hoe hij het in de nacht doet bijvoorbeeld op Schiphol vliegtuigjes fotograferen. Hardware is wel in orde dus er komt niet iets in me naar boven behaal misschien iets met de knoppen

No guts, no glory| Nikon D610/Z50 Tamron SP 15-30 F2.8, 90 F2.8 macro, Sigma 150-500 Nikon 50 1,4G, 70-210 F4, SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-07 20:05
NG00 schreef op maandag 30 september 2013 @ 11:35:
Aangezien het weer in Nederland steeds meer extremen laat zien de laatste jaren, is het misschien een idee om de telefoon te testen onder deze omstandigheden.
In de zomer wil de temperatuur al snel oplopen tot 35 graden celcius en in de winter is -10 graden celcius ook niet vreemd.
Onder normale omstandigheden zal de LG G2 goed presteren, maar ook bij deze temperaturen?
Dit kan getest worden met een vriezer en een oven waar de temperatuur van ingesteld kan worden.
Nu hoor ik jullie al denken: Het toestel en de tester mogen geen gevaar lopen :P
Echter als de temperatuur van de oven of vriezer correct ingesteld worden, loopt het toestel geen gevaar.
In de buitenlucht kunnen deze temperaturen ook behaald worden, en dan hoort het toestel ook nog te functioneren.
Ik ben met name benieuwd hoe de accu zich verhoudt bij deze temperaturen, en of de prestaties van de telefoon er op achteruit gaan.
De accuduur kan getest worden in standby maar ook terwijl er bijvoorbeeld een film afgespeeld wordt.
En de prestaties kunnen getest worden door benchmarks op deze temperaturen te draaien.
Als iemand een beter idee heeft om deze temperaturen te bereiken dan mag dit natuurlijk ook, maar ik kan zo even niets beters bedenken dan met een moderne oven (broedstoof) en vriezer ;) .
:N Denied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

WAATT??? Mijn toestel lag al in de oven! :(

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 07-07 01:46

Bullet NL

Eigen Wijs

PaT schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:07:
[...]

WAATT??? Mijn toestel lag al in de oven! :(

:P
8)7

Ik weet nog wel een aantal leuke tests, maar jah.... de testers mogen geen gevaar lopen... de LG zal heel blijven dat dan wel weer....

;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Even heel wat anders maar wel iets dat mij persoonlijk aanspreekt, de opstarttijden van apps. Ik merk al dat de G2 alles een heel stuk sneller opstart dan mij OneX dus ik was eens benieuwd naar de opstarttijden. Ik heb alleen de tijden van de G2, dan kun je ze vergelijken met je huidige toestel of gewenste toestel.
Het is gedaan in een omgeving met een goede wifi verbinding

Google Play: Candy Crush Saga 8 s (+ 2 voor aanmelden op facebook maar is dus niet noodzakelijk)

Google Play: Hill Climb Racing 2 s

Google Play: Ruzzle Free 4 s

Google Play: NU.nl 2 á 3 s incl. syncen naar nieuwe artikelen

Google Play: Het Weer <1s, start vrijwel instant

Mochten mensen meer tijden van apps willen zien dan posten incl. Play linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

tha_crazy

Mafketel

Ja ik heb er wel 1tje, maar daar gaat het toestel bij kapot dus die doen we maar niet.
hoe lang houd het toestel het uit in een vochtige binnenzak :+

Dus dan maar optie 2!

Aangezien ik veel op de motor zit, vind ik af en toe een muziekje wel prettig.
Dus, hoe is de muziek over bluetooth naar een ander auto device, werkt het koppelen een beetje makkelijk en speelt het goed muziek af?

Daarnaast, even aangenomen dat er een FM Radio in zit, heb je hiervoor de headset nodig of kan deze ook zonder de headset aangekoppeld worden zodat deze ook over het bluetooth audio device te beluisteren is.

En eventueel nog, tijdens het muziek luisteren gebeld worden, gaat de muziek dan weer vloeiend door of werkt het allemaal -net-niet-

[ Voor 9% gewijzigd door tha_crazy op 30-09-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

tha_crazy schreef op maandag 30 september 2013 @ 15:49:
Ja ik heb er wel 1tje, maar daar gaat het toestel bij kapot dus die doen we maar niet.
hoe lang houd het toestel het uit in een vochtige binnenzak :+

Dus dan maar optie 2!

Aangezien ik veel op de motor zit, vind ik af en toe een muziekje wel prettig.
Dus, hoe is de muziek over bluetooth naar een ander auto device, werkt het koppelen een beetje makkelijk en speelt het goed muziek af?
Ik verwacht geen andere uitkomst dan met de bluetooth carkit maar ik heb geen bluetooth headset dus kan het niet voor je testen.
Daarnaast, even aangenomen dat er een FM Radio in zit, heb je hiervoor de headset nodig of kan deze ook zonder de headset aangekoppeld worden zodat deze ook over het bluetooth audio device te beluisteren is.
Ook bij de G2 is een headset nodig, vergelijkbaar met andere toestellen dus.
FM radio
En eventueel nog, tijdens het muziek luisteren gebeld worden, gaat de muziek dan weer vloeiend door of werkt het allemaal -net-niet-
Met een bluetooth carkit werkt dat prima, gaat gewoon weer verder met spelen zonder haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plimboy
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 18:56
Hoe zit het met de gebruiksvriendelijkheid van het toestel bij minder "ervaren" gebruikers, bijvoorbeeld senioren. Spreken de aller daagse dingen voor zich of is het maken van een foto of een nummer draaien al te lastig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 10:20

AzzKickah

06-CENSORED

plimboy schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:19:
Hoe zit het met de gebruiksvriendelijkheid van het toestel bij minder "ervaren" gebruikers, bijvoorbeeld senioren. Spreken de aller daagse dingen voor zich of is het maken van een foto of een nummer draaien al te lastig?
Dat lijkt me meer Android-gerelateerd dan aan de telefoon zelf.

Open de Phone-app, typ het nummer en ram op de groene knop. Kan weinig moeilijks aan zijn imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

Wat ik getest wil hebben als dat al niet is genoemd. Niet gelezen althans.

Op een station:

Telefoontje plegen,
Nieuws lezen,
berichtje sturen,

Als een speer de trein in lopen om hem niet te missen en onderweg de G2 in de kontzak steken en neerploffen op de treinstoel.

Is de G2 dan nog heel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

plimboy schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:19:
Ik ben dan wel geen senior, maar was wel redelijk nieuw op het Android platform. De basistaken zijn makkelijk te vinden. Wil je echter net wat meer, dan kan het e.e.a. wel overweldigend overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plimboy
  • Laatst online: 26-06 18:56
PaT schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:28:
[...]

Dat lijkt me meer Android-gerelateerd dan aan de telefoon zelf.

Open de Phone-app, typ het nummer en ram op de groene knop. Kan weinig moeilijks aan zijn imho.
Door de LG skin kan de ervaring toch heel anders zijn als een andere Android telefoon.
Geloof mij wat wij de simpelste zaak van de wereld vinden kan voor senioren een aardige opdracht zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door plimboy op 30-09-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sayko schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:26:
Wat ik getest wil hebben als dat al niet is genoemd. Niet gelezen althans.

Op een station:

Telefoontje plegen,
Nieuws lezen,
berichtje sturen,

Als een speer de trein in lopen om hem niet te missen en onderweg de G2 in de kontzak steken en neerploffen op de treinstoel.

Is de G2 dan nog heel?
Ik ga dat uiteraard niet echt testen, maar puur op het formaat verwacht ik dat het toestel dan krak gaat zeggen. 5,2 inch is een serieus toestel. Ik heb ook zeker niet de neiging om de G2 in mijn kontzak te steken. Dat zit helemaal niet comfortabel! Broekzak gaat prima, ook zittend in de auto bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 24-06 20:17

Sayko

Knowledge Is Power

PaT schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:30:
[...]

Ik ga dat uiteraard niet echt testen, maar puur op het formaat verwacht ik dat het toestel dan krak gaat zeggen. 5,2 inch is een serieus toestel. Ik heb ook zeker niet de neiging om de G2 in mijn kontzak te steken. Dat zit helemaal niet comfortabel! Broekzak gaat prima, ook zittend in de auto bijvoorbeeld.
Nou dan wil ik wel eens weten of de tel tegen een kind van tussen de 2 en 4 kan :) Mijn s2 bijvoorbeeld heeft heel wat roekeloosheid van mijn zoontje van 3 overleefd. Telkens als hij hem in handen had was het even kijken of scherm nog heel is en deuken tellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

plimboy schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:29:
[...]

Door de LG skin kan de ervaring toch heel anders zijn als een andere Android telefoon.
Geloof mij wat wij de simpelste zaak van de wereld vinden kan voor senioren een aardige opdracht zijn.
Ik vind het "bel scherm" van de G2 uitblinken qua Jip & Janneke interface, het kan niet missen. Het zijn echt forse knoppen en de grote groene telefoonknop kan ook niet missen. Ook voor senioren geschikt, het bellen ziet er echt duidelijk uit.

Telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:10
Is het op de één of andere manier mogelijk om via OTG zowel een HDMI kabel te leggen naar een televisie en een film afspelen die opgeslagen staat op een USB stick? Oftewel: kan er tegelijk een HDMI kabel en USB aangesloten worden?

Aangezien de G2 geen microsd bevat is dat toch wel een must als je hem als mediaspeler wil gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

janvanduschoten schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:35:
[...]

Ik vind het "bel scherm" van de G2 uitblinken qua Jip & Janneke interface, het kan niet missen. Het zijn echt forse knoppen en de grote groene telefoonknop kan ook niet missen. Ook voor senioren geschikt, het bellen ziet er echt duidelijk uit.

[afbeelding]
Enige waar ik aan moest wennen was dat je het groene of rode balletje omhoog moest schuiven als je gebeld wordt en het scherm is gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

yorroy schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:55:
Is het op de één of andere manier mogelijk om via OTG zowel een HDMI kabel te leggen naar een televisie en een film afspelen die opgeslagen staat op een USB stick? Oftewel: kan er tegelijk een HDMI kabel en USB aangesloten worden?

Aangezien de G2 geen microsd bevat is dat toch wel een must als je hem als mediaspeler wil gebruiken..
Ik heb een OTG kabel en kan wel proberen om een HD film te streamen (dmv Twonky) naar mijn TV. Of dat ook dmv HDMI zou kunnen durf ik niet te zeggen, ik weet niet of de LG G2 dat ondersteund en of er überhaupt kabels voor zijn.
Het OTG & streamen ga ik even bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 03:25
Ik heb het topic even snel door genomen en ik weet niet 100% zeker of hij al langs is gekomen:

Hoe is het 2G/3G bereik van de G2 in vergelijking met andere telefoons? Voornamelijk in gebieden waar met matige tot slechte dekking. Eventueel is het ook interresant om te kijken of de telefoon bij verschillende provider merkbaar beter of slechter presteert dan andere telefoons qua bereik.

En hoe is de wifi ontvangst?

Dit zijn toch wel belangrijke aspecten voor een telefoon die lang niet altijd goed onderzocht worden in reviews. Een geweldig snelle telefoon is lang niet zo nuttig zonder internet verbinding.
Zelf heb ik sinds vorige week de Xperia Z1 en ik ben er heel tevreden mee, maar de wifi ontvangst lijkt tot nu toe niet geweldig te zijn. Het 2G/3G bereik moet ik nog testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holla
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:29
Ik ben wel benieuwd of er met de telefoon ook nog gebeld kan worden?
Volgens mij wordt inmiddels alles getest wat je met de gemiddelde pc ook kan, maar het enige dat hem onderscheidt wordt nog niet aangevraagd.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Laatst online: 13:32
- (Tijdens een feest) filmen en kijken of je mensen verstaanbaar gefilmd krijgt. De telefoon moet dit kunnen filteren. Met 3 stereo microfoons zoals LG zegt verwacht ik veel van de geluidskwaliteit, en dit is ook typisch een feature die nog erg mist in huidige toestellen (behalve dan misschien de PureViews van Nokia)

Mijn ervaring is dat met een vol geheugen mijn toestel al snel heel traag wordt, wellicht heeft de LG hier geen last van. Gebeld worden tijdens een spelletje levert ook de nodige vertraging op. Wat betreft meten heb ik liever een practische observatie dan een accurate meting.
Hier ben ik ook benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
- Foto's met veel beweging maken.
- Heel veel onzinnige app's downloaden, en ook die op de achtergrond aan het werk zijn. En dan de responsiveness testen.
- Het testen van diverse custom rom's als cyanogenmod.
- bestandsoverdrachtsnelheid naar intern geheugen over usb meten.
- Toestel met veel zonlicht testen.
- testen van accuduur onder een temperatuur van 36 graden.
- probeer de verschillende effecten en mogelijkheden van de camera uit.
- Hoe lang duurt de telefoon over het opstarten?
- Werkt het updaten nog via dat verschrikkelijke updatetool?
- hoe krasgevoelig is de achterkant bij normaal gebruik? zonder hoesje, in de broekzak.
- Hoe klinkt het geluid dat door de speakers wordt geproduceerd?
- Pikt de microfoon een natuurgetrouw geluid op?
- zijn de knoppen op de achterkant duurzaam, en druk je niet in je scherm wanneer je die knoppen indrukt?
- Hoe werkt de rom die lg op de telefoon heeft gezet, werkt dit net zo 'geweldig' als touchwiz, of werkt het op deze telefoon allemaal een stuk beter?
- Hoe bevalt het toetsenbord dat in de rom wordt geleverd.
- Hoe voelt de feedback die de telefoon geeft, springt de telefoon uit je hand op volledige trillstand?
- Hoe ziet het contrast eruit? vooral met kleine letters?
- Hoe lang duurt het laden van bepaalde zware applicaties als facebook?(neemt op mijn LG Optimus Black al gauw een minuut in beslag).
- Bij lichtsveranderingen, hoe groot zijn de stappen bij het automatisch aanpassen van de helderheid van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 21:21
zeef schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:32:
Toestel en tester mogen geen gevaar lopen.
Where's the fun in that? :P Mijn smartphone moet het overal doen en gaat overal mee. Valt bijvoorbeeld op de grond, belandt in het stof, schuwt geen vochtige badkamer, gaat mee op een mountainbike-tochtje (gps tracking) en werd het voorbije weekend zelfs per ongeluk mee gewassen in de wasmachine. Het ding doet het (voorlopig) nog al valt dat laatste misschien niet aan te raden ;)

Maar als het dan toch wat braafjes moet en stof-, kras- en waterbestendigheid niet getest mogen worden is de gps tracking en de batterijduur wat mij het meest interesseert. Hiervoor gebruik ik Endomondo maar kan in feite even goed met een andere app zoals SportyPal ofzo. Is de tracking goed tussen bomen? En hoe lang gaat de batterij mee? Misschien moeilijk te testen in 30 minuten maar toch wel belangrijk. Kan misschien gecombineerd worden met een andere test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
GPS tracking was al even kort getest met sportstracker en vergeleken met een HTC OneX waarbij de G2 betere resultaten liet zien. Dat was echter niet tussen de bomen voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ongeveer een IfixIT idee. Hoe hoog geven jullie deze telefoon een cijfer wat selfrepair betreft. Dus in hoeverre valt het toestel zelf met onderdelen besteld via ebay oid te maken.
Let dan op:
- Uit elkaar halen; hoe makkelijk gaat dit
- Aantal schroefjes, klepjes, klemmetjes zitten erin
- Hoe moeilijk is het om bij de mobo te komen
- Hoe makkelijk zijn onderdelen toegankelijk
- Hoe makkelijk is het om het toestel weer in elkaar te zetten
Cijfer van 1 tot 10 en dan zou het helemaal leuk zijn als er een korte video van kan worden gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berer08
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-07 18:15
Zomaar enkele testen die direct in mij opkomen.

Lekker stoeien met lettertypen. Ontvangen mail kan verschillende lettertypen bevatten.
Kun je teksten van verschillende lettertypen met knippen en plakken gebruiken in verschillende apps. Bijvoorbeeld: SMS?

De buffer van klembord: Kan verschillende lettertypen bevatten. Hoe groot is de buffer van het klembord?
Kan een forse inhoud van het klembord in verschillende apps geladen worden zonder dat er problemen optreden? Bijvoorbeeld: SMS.

Een toestel kun je van een standaard tekenset voorzien. Kies een pincode, controleer de pincode en kies een ander tekenset en probeer de pincode.

Succes met testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:07
Ik zou zeggen testen met een zekere closed beta applicatie afkomstig van deze tweaker en ander team member, maar daar is het iets te vroeg voor ;)

offtopic:
Maar, damn zou daar graag wat in app compressie van de de camera output willen zien

[ Voor 27% gewijzigd door Biersteker op 30-09-2013 19:53 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik vind 2G/3G ontvangst niet bijster sterk. In huis heb ik weer last van dode plekken terwijl ik dat met de L900 niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
PaT schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:58:
Ik vind 2G/3G ontvangst niet bijster sterk. In huis heb ik weer last van dode plekken terwijl ik dat met de L900 niet.
Hoe zit dat met wifi? Ben er zelf jammer genoeg achter gekomen dat dat ook per telefoon nogal kan verschillen. Met bijvoorbeeld wifi analyzer is dat met verschillende telefoons te testen. Vooral interessant op plekken met sub-optimale ontvangst zoals op 1e verdieping, zolder, of tuin.

Ik heb bijvoorbeeld hier op de bank met mijn laptop een ontvangst van -50dBm en met mijn huidige telefoon -70dBm, een factor honderd slechter.

P.s. inssider heeft zowel windows als android client, zou nog handig kunnen zijn voor het vergelijk met bijv. een laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ook wifi is niet zo goed als mijn L900. Het voldoet nog prima, maar de Nokia is op dat vlak echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Gezien de LG G2 smartphone over de meest extreme camera ooit beschikt...
Is het mogelijk deze eens te bevestigen aan Parrot AR.Drone om zo Tweakers.net hoofdkwartier volledig in kaart te brengen? :)
Lijkt me wel eens uitdaging om te zien tot wat deze smartphone nu eigenlijk allemaal in staat is!
Kortom eindelijk waardige concurrent voor dlsr?
Natuurlijk eens goed in- en uitzoomen op alle details, birdstrike om fps na te gaan enzo...
Maar steeds voorzichtig blijven is dus wel degelijk de boodschap! }:O
Graag ook enkele luchtbeelden/foto's vastleggen zodat we 2D-beeldkwaliteit ervan kunnen nagaan!
Oh ja, vergeet vooral ook geen bezoek te brengen aan ons opperhoofd Femme! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Wifi is op de G2 wel beter dan op de OneX, in de slaapkamer scheelt het toch wel aardig, de G heeft circa 75dBm, de OneX schommeld tussen de 85 en 90 dBM.

Ik heb net met een usb stick en OTG kabel een HD film gestreamd naar mijn TV dmv twonky en dat werkt zonder haperen, ik kan zelfs dan nog gerust een spelletje op de G2 blijven doen. Ondertiteling krijg ik niet aan de praat, volgens mij ligt dat aan Twonky. Ik moet nog eens even kijken of een ander player / mediaserver het wel kan. Tips zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
janvanduschoten schreef op maandag 30 september 2013 @ 22:39:
Wifi is op de G2 wel beter dan op de OneX, in de slaapkamer scheelt het toch wel aardig, de G heeft circa 75dBm, de OneX schommeld tussen de 85 en 90 dBM.

Ik heb net met een usb stick en OTG kabel een HD film gestreamd naar mijn TV dmv twonky en dat werkt zonder haperen, ik kan zelfs dan nog gerust een spelletje op de G2 blijven doen. Ondertiteling krijg ik niet aan de praat, volgens mij ligt dat aan Twonky. Ik moet nog eens even kijken of een ander player / mediaserver het wel kan. Tips zijn welkom :)
Dacht dat Twonky srt wel aankon, maar zie het lokaal ook niet helaas, je kan het ook nog andersom even proberen, dus via je smart TV je telefoon benaderen, als je dat via Twonky Beam doet moet je wel even vinkje zetten in de settings zodat je phone gezien kan worden.
Er zijn trouwens ook 2 Twonky apps in de store, je hebt Twonky Mobile en Twonky Beam, wellicht dat er net een klein verschil tussenzit?
Google Play: Twonky Beam
Google Play: Twonky Mobile
Heb ook wel vaker BubbleUPNP gebruikt, misschien dat die wel werkt? (Kan morgenmiddag zelf pas even kijken hoe ik het normaal doe).
Google Play: BubbleUPnP UPnP/DLNA

Maar moet zeggen dat .srt streamen altijd al klein drama is geweest, op de een of andere manier is dat blijkbaar moeilijk in te bouwen ofzo..
Als ik bijv. op WD live TV via DNLA open heb ik geen subs, en open ik via bestanden dan heb ik wel subs..

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-07 20:08

mambo No5

Bad Apple?

Ik ben zelf vooral erg benieuwd hoe zo'n high-end toestel 't doe met navigeren; mijn eigen HTC Sensation heeft (zeker binnen een stad) nog wel eens problemen met het vinden van een juiste route. Mijn testvoorstel is dan ook om in een stad/dorp met behulp van offline navigatie van punt a naar punt b te komen en daarbij te kijken hoe soepel de navigatie verloopt. Zijn er hiccups in het berekenen van een route? Hoe stabiel en acuraat is het GPS signaal.. Hiervoor kan (bijvoorbeeld) Sygic gebruikt worden, waarbij het kaartmateriaal ook nog eens 3d gebouwen ondersteund en navigatie te voet bied. :) Dit bijvoorbeeld gecombineerd met het luisteren naar je favoriete radionstream of een recente set op Soundcloud om maar wat te noemen; dat is grofweg wel waar ik een dergelijk apperaat voor zou gebruiken.

Een tweede test: hoe fatsoenlijk speelt een G2 container als MKV of MP4 af? 'T materiaal zelf kan ik natuurlijk niet echt naar linken, maar bijvoorbeeld Big Buck Bunny of Sintel afspelen in een player als MX Player en bekijken of er zaken als frame drops voorkomen is imho al een goede indicatie van de kwaliteit. :P Als je dan toch al bezig bent zou je meteen (in het kader van absolute overkill) kunnen testen of het afspelen van 4k materiaal op de G2 al enigszins mogelijk is; diverse sampelvideo's zijn onder andere hier te verkrijgen. Op Youtube is ook het een en ander aan 4k materiaal te bekijken, maar dat zal nog wel niet door de app ondersteund worden vrees ik.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Iedereen heeft het over performance etc, maar hoe zit het met een test over de looks?

Wellicht de straat over en verschillende mensen uit verschillende leeftijden laten kiezen welke ze het mooist/aantrekkelijk vinden uit het hoogste segment (Z1, Galaxy S4, HTC one, G2) smartphones en ook vragen waarom?

Ben benieuwd wie er dan als winnaar uit de bus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ferio schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:29:
Iedereen heeft het over performance etc, maar hoe zit het met een test over de looks?

Wellicht de straat over en verschillende mensen uit verschillende leeftijden laten kiezen welke ze het mooist/aantrekkelijk vinden uit het hoogste segment (Z1, Galaxy S4, HTC one, G2) smartphones en ook vragen waarom?

Ben benieuwd wie er dan als winnaar uit de bus komt.
Nou dat is een makkelijke, want dat hebben we, als grote kleuters die we zijn, natuurlijk al tig keer gedaan. Unaniem vinden de mensen het een mooi toestel, maar meestal is de eerste reactie "wow, dat scherm is enorm!".
Het mooie is dat ik voor de test mij niet eens zo verdiept had in het toestel en geen idee had hoe groot het scherm nu echt was. Toen ik las dat dat dus 5,2 inch was moest ik wel even slikken, maar door de extreem dunne bezels vind ik het toestel helemaal niet te groot aanvoelen. Eigenlijk zelfs bijzonder prettig! En dat zegt iemand die pas recent overgestapt is van een 3,7 inch naar een 4,3 inch schermpje.

Maar wat mij betreft zit de echte pracht en praal in dit toestel aan de binnenkant. Je merkt echt aan alles dat er een powerhouse in zit en dat geeft eigenlijk toch wel ene heel lekker gevoel.

De hardware knoppen aan de achterkant leken mij een gimmick, maar het is eigenlijk een briljante vondst van LG. Ze zitten (voor mij) op de perfecte plek en e.e.a. is dus bijzonder goed te bedienen. De knoppen voelen ook heel duurzaam aan.

Ik had gisteren wel ineens dat mijn batterij heel snel leeg liep. Volgens het toestel door nogal veel scherm tijd, maar ik had het idee dat dat wel mee viel. We gaan eens kijken of dat een eenmalige actie was of dat er structureel iets aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Batterijdrain heb ik niet gehad, ik ben zelf erg te spreken over de batterij. Ik kan elke dag nog goed doorkomen en gebruik hem toch wel aardig vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Werkt een app als Google Play: Sleep as Android goed op de G2? Deze app gebruik ik al jaren als wekker, en dat bevalt me prima. Wel heb ik in de loop der tijd gemerkt dat vooral bij nieuwe toestellen de sensoren nog niet goed worden herkend / gebruikt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 19:05
Aangezien telefoons steeds krachtiger worden, het OS steeds geavanceerder en de scheidingslijn tussen mobiele devices en de ouderwetse pc steeds vager wordt, vraag ik me af in hoeverre je met een dergelijk toestel af kunt als vervanging voor alle bovengenoemde apparaten.

Dus kun je door o.a. office applicaties e.d. te installeren en door een keyboard/muis/monitor het apparaat ook als functionele werkplek gebruiken, en waar loop je tegen de beperkingen aan?

En kun je hem uberhaupt op elk moment van de dag gebruiken voor de functionaliteit waar je anders een pc/laptop/tablet voor zou gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Om de modjes wat meer te laten bewegen: misschien kunnen jullie in je woonplaats een flashmob organiseren, waarbij je muziek afspeelt op je G2 en meteen een filmpje opneemt? Aub allemaal op dezelfde muziek, en dan een gezamelijk filmpje op Youtube zetten.

:+

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

pven schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 07:47:
Werkt een app als Google Play: Sleep as Android goed op de G2? Deze app gebruik ik al jaren als wekker, en dat bevalt me prima. Wel heb ik in de loop der tijd gemerkt dat vooral bij nieuwe toestellen de sensoren nog niet goed worden herkend / gebruikt.
Als hij goed werkt, ga je er dan een kopen? :P
Ik ga hem eens even proberen voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieSchmitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
Het wordt winter en dus koud buiten (of je neemt de telefoon mee op wintersport)! Waarom niet 30 min de LG G2 in de koelkast (of misschien zelfs een vriezer) en dan benchmarks draaien. Eventueel meerder high-end toestelen tegelijk om te vergelijken.

Ben wel benieuwd of (bijna wel zeker) de kou invloed heeft op je accu en prestaties.

Misschien ook de handschoentest... kun je met je handschoen iets te weeg brengen op het scherm?

Dus hoppa lekker naar de koeling van de kantine, en anders heb ik wel een -80 vriezer, -20 vriezer en 4C kamer voor jullie waarin getest kan worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

ArnieSchmitz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 09:39:
Het wordt winter en dus koud buiten (of je neemt de telefoon mee op wintersport)! Waarom niet 30 min de LG G2 in de koelkast (of misschien zelfs een vriezer) en dan benchmarks draaien. Eventueel meerder high-end toestelen tegelijk om te vergelijken.

Ben wel benieuwd of (bijna wel zeker) de kou invloed heeft op je accu en prestaties.

Misschien ook de handschoentest... kun je met je handschoen iets te weeg brengen op het scherm?

Dus hoppa lekker naar de koeling van de kantine, en anders heb ik wel een -80 vriezer, -20 vriezer en 4C kamer voor jullie waarin getest kan worden!
zeef in "[Actie] Telecom-modjes testen de LG G2"

:N

En wat betreft de handschoenen... nope, dat doet ie niet. Het is geen Lumia 920! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 01-10-2013 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
pven schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:34:
Om de modjes wat meer te laten bewegen: misschien kunnen jullie in je woonplaats een flashmob organiseren, waarbij je muziek afspeelt op je G2 en meteen een filmpje opneemt? Aub allemaal op dezelfde muziek, en dan een gezamelijk filmpje op Youtube zetten.

:+
Binnenkort (10 en 12 oktober) gaat hier flashmob door (lees: zus helpt hele event mee organiseren)! *O*
Wil ik gerust wel eens doen als de modjes hiervoor te vinden zijn natuurlijk!
Desnoods wil ik er nog eens met Parrot AR.Drone overheen scheren ook (zie mijn bovenstaand testvoorstel)! _O-
Moet er dus wel bijzeggen dat ik over geen van beiden beschik!
Moesten jullie bereid zijn om op te sturen, dan hoor ik het wel!

edit:

Wat vinden jullie nu eigenlijk van mijn fantastisch Parrot AR.Drone testvoorstel? _/-\o_
Lijkt me dat dit wel veilig uitgevoerd kan worden bij goed weer?

[ Voor 9% gewijzigd door Conroe op 01-10-2013 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Helaas heb ik geen AR Drone in mijn schuur geparkeerd staan.... An sich vliegen met een mobiel is wel leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secondsight
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-06-2023
Ik ga voor een val test, wel benieuwd hoe sterk het toestel is, ook al is het niet de bedoeling een toestel moet toch tegen een val kunnen. En hoe gevoelig die is voor stof is ook interesant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

secondsight schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:29:
Ik ga voor een val test, wel benieuwd hoe sterk het toestel is, ook al is het niet de bedoeling een toestel moet toch tegen een val kunnen. En hoe gevoelig die is voor stof is ook interesant
Ik ben ook wel benieuwd naar een val test, zodra jij hem een keer hebt laten vallen dan hoor ik het graag ;)

(topicwarning nog maar eens doornemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Dat is eigenlijk best indrukwekkend. Nice, bedankt!
Prulleman schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:51:
[...]

mijn galaxy nexus kan prima een 1080p MKV via wifi afspelen, zolang de bitrate maar niet achterlijk hoog wordt... een film (1.5-2 uur) van rond de 10GB is dus geen probleem, 25GB zou weleens lastig kunnen worden
Mijn Galaxy Nexus lijkt dit niet te trekken, maar ik vermoed dat dit komt door de audio-stream, vermoedelijk DTS welke softwarematig gedecodeerd moet worden. Series draaien vaak wel goed.

Mijn Sony Experia Tablet S heeft ook moeite met FullHD films. Vermoedelijk om dezelfde reden.

[ Voor 62% gewijzigd door inorde op 01-10-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 07-07 22:56
Will it blend? O nee - toestel mocht geen gevaar lopen....

Waar ik benieuwd naar ben is of het scherm tot aan de randen goede touch-response heeft. Je zou zeggen dat spreekt vanzelf, maar als ik op mijn Galaxy Note I mijn computer overneem met Splashtop HD, dan heb ik moeite venstertjes te sluiten en te minimaliseren etc., omdat de note aan de randen minder responsief is.

Ook zou ik graag willen weten hoe het streamen van media vanaf PC naar G2 gaat, via Splashtop HD of andere software, over 4G uiteraard. Er zijn al wat tests voorgesteld om media te streamen vanaf de G2, maar naar de G2 vind ik zelf interessanter; zo'n dikke vette smartphone is toch altijd een beetje home away from home, althans voor mij.

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
PaT schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:19:
Helaas heb ik geen AR Drone in mijn schuur geparkeerd staan.... An sich vliegen met een mobiel is wel leuk!
Tweakers.net had er toch eentje, niet?
Meen ik mij te herinneren van recente videoreportage?
Zo niet, mss dat janvanduschoten of RoD er wel eentje hebben?
Eventueel bereidwillige tweaker die zijn toestel wil afstaan?
Lijkt me trouwens ontzettend leuk idee om zo het 15-jarig bestaan van Tweakers.net in de bloemetjes te zetten! *O* :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Volgens mij zijn sommigen hier een beetje te overenthousiast met hun drones, diepvriezers, ovens, val-tests en weet ik wat allemaal meer.

Het gaat hier toch om te zien hoe dit toestel het doet in dagelijks gebruik en de softwarematig zwaardere dingen in vergelijking met andere toestellen.

Wie gaat er nou (dagelijks) z'n mobiel aan een drone hangen of een omgeving van -30 graden in voor een paar uur met z'n mobiel in de hand?

Hou 't ff een beetje realistisch mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnieSchmitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-09-2024
De broekzakken aka jeans test... Nu de mobieltjes zo groot worden is het de vraag, hoe comfortabel zit de telefoon in je zakken??? En wat gebeurd er als deze in je zak zit, worden er perongeluk foto's gemaakt? etc etc Ligt er ook aan wat voor een soort broek je aan hebt. Ik zie de test voor me waar je een soort parcour door het kantoor legt waarin mensen moet bukken, rennen, zitten, springen en weer opstaan...

Misschien ook de handentest, voor wie de LG niet lekker om vast te houden? Wie lukt het niet om lekker de telefoon te bedienen? Zeker nu met de knoppen op de achterkant... Neem aan dat er vast wel mensen met verschillende hand lengtes op kantoor van tweakers rond loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
AzzKickah schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:01:
Volgens mij zijn sommigen hier een beetje te overenthousiast met hun drones, diepvriezers, ovens, val-tests en weet ik wat allemaal meer.

Het gaat hier toch om te zien hoe dit toestel het doet in dagelijks gebruik en de softwarematig zwaardere dingen in vergelijking met andere toestellen.

Wie gaat er nou (dagelijks) z'n mobiel aan een drone hangen of een omgeving van -30 graden in voor een paar uur met z'n mobiel in de hand?

Hou 't ff een beetje realistisch mensen :)
Het gaat er toch om originele test te bedenken die de LG G2 flink laat zweten?
Enkel zo kom je te weten tot wat dit toestel allemaal in staat is!
Zeker als je weet dat deze de meeste extreme camera ooit aan boord heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Conroe schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:18:
[...]

Het gaat er toch om originele test te bedenken die de LG G2 flink laat zweten?
Enkel zo kom je te weten tot wat dit toestel allemaal in staat is!
Uit de startpost nog maar een keer dan:
zeef schreef op maandag 23 september 2013 @ 15:32:
[afbeelding]

We verloten een toestel onder de Tweakers met de beste/leukste/uitdagendste testopdrachten. Daarbij zijn er wel een paar beperkingen. Toestel en tester mogen geen gevaar lopen. De test is in de normale binnen of buitenruimte uit te voeren. Jouw idee mag inclusief voorbereiding niet langer dan 30 minuten duren. Mochten er additionele apps voor nodig zijn, dan moeten die in Google Play staan. Rooten, flashen etc. etc. doen we niet in deze test.
Hoe ga jij in 30 minuten je telefoon aan een drone knuppen en opnames maken, opnames monteren en een filmpje eruit persen?

Normale binnen- of buitenruimte. Dus geen oven. Geen diepvries. Geen luchtballon. Geen space-shuttle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
- Wat ik nog mis in deze thread zijn foto's in slecht/matig licht, met en zonder flits. En hoe stelt de camera scherp bij slecht licht?

- Is de camera in staat scherpediepte effecten te bereiken zoals te zien bij de Nokia 1020? (vooral bij Macro-foto's, ik denk niet dat je het klaarkrijgt bij portretfoto's) Dus de achtergrond vaag.

- En video bij hard geluid? Wat wordt dan de audiokwaliteit? Ik ben wel benieuwd over een live optreden niet gereduceerd wordt tot een brei van ruis als je filmt.

- Zijn jullie in staat om op zo'n scherm met 1 hand te typen, met name met tracing/swipen? Dan bedoel ik dus dat je ehet toestel dus ook vast hebt in die hand.

Voorbeeld scherptediepte bij een Galaxy Nexus:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3818/10035020054_8d60bbbee7_z.jpg
Effect is matig... het toetsenbord is wel enigszins onscherp, maar dan heb je ook alles gezegd.

[ Voor 48% gewijzigd door inorde op 01-10-2013 11:46 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
AzzKickah schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:22:
[...]

Uit de startpost nog maar een keer dan:

[...]

Hoe ga jij in 30 minuten je telefoon aan een drone knuppen en opnames maken, opnames monteren en een filmpje eruit persen?

Normale binnen- of buitenruimte. Dus geen oven. Geen diepvries. Geen luchtballon. Geen space-shuttle.
Je bent tweaker of je bent het niet! :Y)
Toestel en tester mogen inderdaad geen gevaar lopen, maar mits de nodige voorbereiding en goede weersomstandigheden mag dit zeker geen probleem zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Conroe schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:34:
[...]

Je bent tweaker of je bent het niet! :Y)
Toestel en tester mogen inderdaad geen gevaar lopen, maar mits de nodige voorbereiding en goede weersomstandigheden mag dit zeker geen probleem zijn!
Hoe ga je het dan onder 30 minuten houden?

Kan me voorstellen dat de testers ook nog andere werkzaamheden en verplichtingen hebben en dus geen tijd hebben om de héle dag allemaal tests uit te voeren waar de nodige voorbereiding bij komt kijken. And then again, als je al het nodige moet voorbereiden, zit je al zo op de 30 minuten.

Maar goed, we raken offtopic.

Ben benieuwd naar de eindresultaten van de tests. Heb een paar goeie en leuke suggesties voorbij zien komen. :)

Ben vooral ook benieuwd natuurlijk naar de uitkomsten van mijn eigen suggesties:
- Als je bijv. 10 apps tegelijkertijd laat updaten (in de achtergrond), wordt het toestel dan langzaam/unresponsive?
- Hoe snel kun je in de praktijk (als er iets leuks/onverwachts gebeurt) daadwerkelijk een foto maken? En hoe scherp wordt die dan in je haast?

Vooral die van meerdere apps tegelijk updaten. Mijn Galaxy S2 bijvoorbeeld is dan gewoon onbruikbaar, zo traag als ie dan reageert.

[ Voor 23% gewijzigd door AzzKickah op 01-10-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Conroe schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:18:
[...]
Volgens mij is dat 'record' toch echt in handen van de Nokia Lumia 1020...
ArnieSchmitz schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:16:
De broekzakken aka jeans test... Nu de mobieltjes zo groot worden is het de vraag, hoe comfortabel zit de telefoon in je zakken??? En wat gebeurd er als deze in je zak zit, worden er perongeluk foto's gemaakt? etc etc Ligt er ook aan wat voor een soort broek je aan hebt. Ik zie de test voor me waar je een soort parcour door het kantoor legt waarin mensen moet bukken, rennen, zitten, springen en weer opstaan...

Misschien ook de handentest, voor wie de LG niet lekker om vast te houden? Wie lukt het niet om lekker de telefoon te bedienen? Zeker nu met de knoppen op de achterkant... Neem aan dat er vast wel mensen met verschillende hand lengtes op kantoor van tweakers rond loopt.
Het valt mij reuze mee in de broekzak. Ik heb 'normale' spijkerbroeken en daar zit hij best prima in. Ook zittend in de auto kan hij daar in principe wel blijven. Ik ben echter gewend om hem dan even in een vakje te leggen.
De bediening van het toestel, met mijn "normale formaat" handen prima te doen. De knoppen zitten op een prima plek. Enige ergonomische misser wat mij betreft is de gladde achterkant. Ik zou mij voor kunnen stellen dat een afwerking met iets meer reliëf prettiger zou zijn.
AzzKickah schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 11:41:
[...]

- Hoe snel kun je in de praktijk (als er iets leuks/onverwachts gebeurt) daadwerkelijk een foto maken? En hoe scherp wordt die dan in je haast?
Ik had gisteren een WTF momentje toen het onderstaande ineens naast mij kwam staan. Haast, haast, want het stoplicht sprong voor hem alweer bijna op groen. Dus in de auto, door de autoruit heen het volgende op de kiek gezet: (vanwege de vraag over kwaliteit de full-size versie, check eens hoe beroerd zijn velg er uit ziet, stoepranden zijn blijkbaar niet zijn grootse vriend)

snelle foto met de LG G2

Dat ging best vlot, want de camera van de G2 kan je, als je scherm uit staat, opstarten door op de volume down toets te drukken. Dat is dus net zoiets als de hardware camera button van de Windows Phone toestellen. Daarna gaat het als gebruikelijk bij Android.

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 01-10-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Holy crap :D Dus dat is een in de haast gemaakt foto, door een ruit heen. Super. Topresultaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Inderdaad een goede kwaliteit "haastige" foto. Mijn dochtertje kan rap bewegen en een leuk moment snel kunnen vastleggen is dat een goede pre!

- Wat misschien nog leuk is voor jullie om te proberen, is kijken wat de OIS doet als je een bewegend voorwerp wilt volgen voor een foto. Als je bijvoorbeeld een rijdende auto fotografeerd terwijl je meebeweegd, zou de auto redelijk scherp moeten zijn, en de achtergrond motionblur moeten vertonen. Niet alleen leuk om mee te spelen, maar mooi om te weten dat de OIS zich kan richten op het onderwerp van de foto en niet een algemene trillingsreductie regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 13:52
janvanduschoten schreef op maandag 30 september 2013 @ 14:23:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag een zelf geschoten filmpje gestreamd via Google Play: Twonky Mobile naar mijn pricewatch: LG 42LM620S en dat ging probleemloos. Ik kan nog wel even een HD aflevering met aparte .srt erop zetten en deze streamen, eens kijken hoe dat gaat, ook qua ondertiteling (geen idee welke app dat kan).

Miracast moet ik ook nog naar kijken, ik weet niet of mijn TV dat ondersteund.
Streamen vind ik net even een andere benadering, ik was eigenlijk op zoek naar een test met een vaste verbinding (MHL> HDMI) en hoe dat werkt. Eventueel ook met content wat via wifi wordft gestreamed omdat mijn ervaring is (met samsung althans) dat dit niet altijd goed werkt.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonChaser
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-01-2023
Beiden een telefoon aan je voorhoofd tapen en uit vliegtuig springen en vervolgens elkaar opnemen!.

Lijkt mij SUPER interesant en een goede commercieeele actie voor Tweakers, dit zal zeker gebruikers trekken!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:03

Quad

Doof

DragonChaser schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:13:
Beiden een telefoon aan je voorhoofd tapen en uit vliegtuig springen en vervolgens elkaar opnemen!.

Lijkt mij SUPER interesant en een goede commercieeele actie voor Tweakers, dit zal zeker gebruikers trekken!.
Toestel mag geen gevaar lopen, zou jammer zijn als parachute niet open ging en toestel kapot gaat. :+

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Ik gebruik mijn smartphones ook altijd als walkman. LG claimt superieure geluidskwaliteit bij de G2. De geluidskwaliteit wordt maar zelden goed getest door review-sites, alleen op GSM-Arena hangen ze hem echt aan een apparaat dat de output kan meten en in beeld brengen. Ik zou graag een spectrogram zien van de G2, een vergelijk daarvan met andere smartphones en/of mediaspelers en natuurlijk ook een subjectieve mening van de reviewer over de geluidservaring. Zowel van muziek als van audio bij een film.

Edit: zie hieronder, bron gsmarena.com

G2 audio output

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of die 'Audio Zoom' functie echt werkt. Ze hebben in elk geval qua hardware hun best gedaan door er drie mic's in te stoppen....

[ Voor 14% gewijzigd door Julian op 01-10-2013 15:27 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06-2024

oscarw

Better be a geek than an idiot

Probeer bijvoorbeeld een film te kijken, en van te voren afspreken van welke scènes je een foto gaat maken. Dan maar kijken hoe snel je de camera kan openen en een foto kan maken, voor als het een keer écht handig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

oscar2oktober schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 16:12:
Probeer bijvoorbeeld een film te kijken, en van te voren afspreken van welke scènes je een foto gaat maken. Dan maar kijken hoe snel je de camera kan openen en een foto kan maken, voor als het een keer écht handig is!
Zie een paar reacties hierboven over de snelheid van de camera...
Julian schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:13:
Ik gebruik mijn smartphones ook altijd als walkman. LG claimt superieure geluidskwaliteit bij de G2. De geluidskwaliteit wordt maar zelden goed getest door review-sites, alleen op GSM-Arena hangen ze hem echt aan een apparaat dat de output kan meten en in beeld brengen. Ik zou graag een spectrogram zien van de G2, een vergelijk daarvan met andere smartphones en/of mediaspelers en natuurlijk ook een subjectieve mening van de reviewer over de geluidservaring. Zowel van muziek als van audio bij een film.

Edit: zie hieronder, bron gsmarena.com

[afbeelding]

Ik ben trouwens ook wel benieuwd of die 'Audio Zoom' functie echt werkt. Ze hebben in elk geval qua hardware hun best gedaan door er drie mic's in te stoppen....
Modjes zijn ook maar 'gewone' mensen (ja, echt...!) Wij hebben dus niet rekken vol met testapparatuur klaar liggen om dingen vakkundig te meten. Dat is ook niet de opzet van dit draadje. Het gaat hier iets meer om de huis-tuin-en-keuken testjes waar een smartphone van alle dag mee te maken krijgt.

Een aantal van jullie hebben of een heel bijzonder leven of draaien een beetje door in het testen van het toestel.
Ik zal er een dezer dagen eens wat muziek op gaan luisteren met de meegeleverde oordopjes. Dan zal ik melden hoe dat klinkt.
inorde schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 12:38:
- Wat misschien nog leuk is voor jullie om te proberen, is kijken wat de OIS doet als je een bewegend voorwerp wilt volgen voor een foto. Als je bijvoorbeeld een rijdende auto fotografeerd terwijl je meebeweegd, zou de auto redelijk scherp moeten zijn, en de achtergrond motionblur moeten vertonen. Niet alleen leuk om mee te spelen, maar mooi om te weten dat de OIS zich kan richten op het onderwerp van de foto en niet een algemene trillingsreductie regelt.
Ik heb het even geprobeerd, maar de motion blur valt nog mee. Nu heb ik geprobeerd rijdende auto's te fotograferen op een snelweg (no worries, ik stond zelf niet op de snelweg ;) ), maar de afstand was waarschijnlijk iets te groot. Ik zal op zoek gaan naar een situatie waarbij ik iets dichter bij het bewegende object kan staan.

[ Voor 83% gewijzigd door PaT op 01-10-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:01
Iemand ook al een foto van een voorwerp gemaakt in een geheel verduisterde donkere kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Prima! Ik ben nog wel benieuwd naar het streamen naar de G2 toe. Je kan overigens met Splashtop ook games streamen, maar dan wel alleen gewindowed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog even over de knoppen aan de achterkant: gisteren heb ik de G2 een hele tijd in mn broekzak gehad met daarbij portomonnee en nog wat andere meuk. Dat zorgde ervoor dat m'n broekzak een beetje vol zat. Na een tijdje vond ik dat m'n broekzak wel erg warm aan het worden was, waarna ik ontdekte dat het scherm van de G2 aan was, en ik inmiddels al meer dan de helft van de accu kwijt was 8)7

Niet erg prettig. Je moet dus nog wel een beetje opletten met die knoppen. Volgens mij heb ik geen broekzakfoto's genomen (waar Arnoud het in zijn review over had), maar het toestel was wel unlocked en er stond een app open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:55
Ik vraag me vooral af hoe het toestel voelt. Het is toch weer een plastic toestel net zoals de Galaxy S4 en dat voelt nooit zo heel fijn. De toetsen achterop zijn natuurlijk ook (het zei wat overdreven) een zorgenkindje. Verder ben ik het helemaal met Julian eens en zou een test over de geluidskwaliteit erg tof zijn!

Nu, voor de test heb ik het volgende bedacht: Graag zou ik een snelheidsmeting zien van een reël user scenario, een beetje zoals bij de iPhone 5s review (reviews: Apple iPhone 5s: allemansvriend met turbomotor) maar met een twist. Verricht een aantal handelingen rap achter elkaar (Tweakers openen, 5 links openen in een nieuw tab, een whatsapp typen en van nummer wisselen, dan een foto). Tel die totale tijd bij elkaar op en vergelijk die met andere telefoons. Zo'n praktijktest zegt veel meer dan een nummertje en individuele scores ;)

Ten slotte nog een klein verzoekje: Tik eens als een bezetene op de multitask knop, bij mijn Xperia Z is dat zo'n beetje de enige actie die de telefoon niet helemaal soepel handelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Cyleo schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:23:
Ik vraag me vooral af hoe het toestel voelt. Het is toch weer een plastic toestel net zoals de Galaxy S4 en dat voelt nooit zo heel fijn. De toetsen achterop zijn natuurlijk ook (het zei wat overdreven) een zorgenkindje. Verder ben ik het helemaal met Julian eens en zou een test over de geluidskwaliteit erg tof zijn!
Voelt prima. Het is weliswaar plastic, maar het geheel is zeer stevig :) Ik heb er geen enkele last van dat het plastic is.
Nu, voor de test heb ik het volgende bedacht: Graag zou ik een snelheidsmeting zien van een reël user scenario, een beetje zoals bij de iPhone 5s review (reviews: Apple iPhone 5s: allemansvriend met turbomotor) maar met een twist. Verricht een aantal handelingen rap achter elkaar (Tweakers openen, 5 links openen in een nieuw tab, een whatsapp typen en van nummer wisselen, dan een foto). Tel die totale tijd bij elkaar op en vergelijk die met andere telefoons. Zo'n praktijktest zegt veel meer dan een nummertje en individuele scores ;)

Ten slotte nog een klein verzoekje: Tik eens als een bezetene op de multitask knop, bij mijn Xperia Z is dat zo'n beetje de enige actie die de telefoon niet helemaal soepel handelt.
Tsja dit soort dingen gaan gewoon zonder enige vertraging. De tijd die je ervoor nodig hebt is min of meer de tijd die het voor jezelf kost om die handelingen uit te voeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 544178

Jullie hebben de 16GB versie? Ik sta op 't punt hem aan te schaffen, maar vraag me af of die 10GB aan toegankelijke storage wel genoeg is? Hoeveel stuff hebben jullie er nu op staan en hoeveel is er nog over? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 544178 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 17:31:
Jullie hebben de 16GB versie? Ik sta op 't punt hem aan te schaffen, maar vraag me af of die 10GB aan toegankelijke storage wel genoeg is? Hoeveel stuff hebben jullie er nu op staan en hoeveel is er nog over? :)
Of dat genoeg is moet je toch echt zelf bepalen. Ik zet er zelf geen video of audio op dus daarom is het voor mij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Stel, het scherm is gebarsten. Probeer in korte tijd te achterhalen wat het zou kosten om het scherm te laten repareren en hoe lang je hierbij het toestel kwijt bent. Liefst zowel via provider/fabrikant als een onofficiële reparateur.

En hetzelfde voor de accu, aangezien deze ook niet zelf te vervangen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
Als je hem écht wilt laten zweten (en dat is toch de bedoeling) dan zou je er natuurlijk een Linux-distro op kunnen zetten. Vanaf daar kan je het zo gek maken als je wilt. Ik zou zelf alleen al benieuwd zijn naar de performance van Open Office en van enkele webbrowsers. Maar je kan natuurlijk ook de Steam-client installeren en een spelletje draaien (al zal de GPU wel niet echt goed aangesproken worden). Hoe dan ook een goede test van vooral de processor, maar ook de snelheid (en grootte) van het werkgeheugen en de snelheid van het flashgeheugen.

Helaas moet het apparaat dan wel geroot zijn, wat niet het geval zal zijn voor deze test.

Een manier die wél kan is met een emulator, bijvoorbeeld deze. Daarmee kan je ook in-app openBSD downloaden.

Maar beter nog om hem echt te laten zweten lijkt me een game-emulator, die ook echt de GPU aanspreekt. De PSX-emulator FPse is dan een hele goede. Als je naast de CPU ook de GPU flink wilt aanspreken, dan kan je de openGL plugin downloaden, op SD zetten en aanzetten via settings -> misc -> OpenGL settings. Meer info hier. Je hebt er verder een .iso van je PSX-game voor nodig en een biosfile, scph1001.bin genaamd.

Hang hem dan ook gelijk aan een dikke TV, liefst draadloos, en gebruik imput devices (keyboard/muis of joystick) om alles aan te sturen. Kijken hoe lang de batterij het dan uithoudt! :+D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 12:37
Het snel vanuit je broekzak of jaszak een foto kunnen nemen, vind ik op veel momenten erg handig. Nu kun je de camera activeren d.m.v. de volume up knop (volgens mij), maar hoe snel is dit vergeleken met telefoons met een 'normale' dedicated camera knop (zoals bijv de Lumia) en toestellen die helemaal geen camera knop hebben?

Hierbij heb ik de volgende test in gedachte:
- Neem de G2, een Lumia (of ander toestel met dedicated camera knop aan de zijkant) en een toestel zonder camera knop.
- Maak met de 3 verschillende toestellen vanuit de broekzak ieder 3 (scherpe) foto's.
- Bereken de gemiddelde tijd per foto (in secondes) die elk toestel nodig heeft om het te maken.

Dit geeft een concreet beeld hoe snel/makkelijk foto's maken in de praktijk is vergeleken met toestellen die wel of juist geen camera knop hebben.

Om de test nog iets uitdagender te maken, kunnen we eventueel nog een extra stap meenemen door eerst bijvoorbeeld de flitser aan/uit te zetten voordat de foto genomen wordt (en dit uiteraard mee te nemen in de bedodigde tijd). Naast de tijd om de foto te maken, is het ook belangrijk dat settings eenvoudig aan te passen zijn. Dit is namelijk niet anders op een 'echte' camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Deze foto test hierboven is al gevraagd. De Lumia is een fractie sneller doordat je maar 1 knop gebruikt, terwijl je met de G2 van volume down naar de on-screen sluiterknop moet. Verder is er weinig verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-07 12:37
PaT schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:37:
Deze foto test hierboven is al gevraagd. De Lumia is een fractie sneller doordat je maar 1 knop gebruikt, terwijl je met de G2 van volume down naar de on-screen sluiterknop moet. Verder is er weinig verschil.
Dank voor de reactie, die zal ik wel gemist hebben. Maar hoe verhoudt dit zich t.o.v. een toestel zonder camera knop? Is het ook echt (substantieel) sneller en makkelijk, of is het alleen leuk en aardig, en zou iedereen ook zonder kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Quad schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:38:
[...]

Toestel mag geen gevaar lopen, zou jammer zijn als parachute niet open ging en toestel kapot gaat. :+
Basejump dan van tweakers.net gebouw? ;)
Lijkt me wel te doen in 30 minuten!
Kandidaat waaghalzen? 8)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toestel en tester mogen geen gevaar lopen. Moedwillig vernietigen valt daar ook onder! Krastest gaan we dus NIET doen.