Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:54
Ted_W schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 22:30:
Hoe is de ontvangst als je in de lift staat? Valt dan het gesprek uit of kun je gewoon door blijven praten? Bij mij op kantoor (als ik naar mijn collega's kijk) valt bij de een het gesprek wel uit en bij de ander niet. Kan natuurlijk ook te maken hebben via welk netwerk er gebeld wordt. Lijkt me een goede praktijktest om te ontvangst te testen.
En de locatie.....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:56
Niet echt, want ik bedoelde dezelfde locatie (lift) maar met verschillende toestellen. Enige variabele zou dan nog verschillende netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

meer33 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:57:
Ik heb nu de LG E610 (Optimus L5) dat werkt goed met telefoneren via bluetootooth en gewoon telefoneren met hoortoestel. (niet over speaker)

De LG optimus G was gewoon telefonerend met hoortoestel niet te doen.(met en zonder speaker)
Ik ben benieuwd naar de G2? En dit dan in vergelijk met de Lumia?
Is dan het volume tijdens een telefoongesprek makkelijk aan te passen?
Stoort ie op het hoortoestel?

Vrij lastig waarschijnlijk om te testen maar vraag het aan een willekeurige hoortoestelgebruiker die je ziet. Als het goed werkt zullen ze je zelfs dankbaar zijn.
Ik weet natuurlijk niet hoe erg jouw gehoor beschadigd is, maar ik heb ook Philipsoorbellen vanwege een flinke dip in het hoge bereik.

Ik vind de G2 op dat gebied een erg fijn toestel. Spraak komt erg duidelijk over, zelfs met achtergrond geluiden. Ook ben ik prima te verstaan.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:28

Quad

Doof

PaT schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 00:14:
[...]

Ik weet natuurlijk niet hoe erg jouw gehoor beschadigd is, maar ik heb ook Philipsoorbellen vanwege een flinke dip in het hoge bereik.

Ik vind de G2 op dat gebied een erg fijn toestel. Spraak komt erg duidelijk over, zelfs met achtergrond geluiden. Ook ben ik prima te verstaan.
Interesting! Ik heb zelf ook oorbellen van Philips en heb wel vaak last van dat ik met hoortoestellen minder goed hoor (afhankelijk per toestel!) dan zonder.
Zijn jouw ervaringen hiermee wel goed of niet?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ja, eigenlijk wel. Met mijn eigen Lumia 900 heb ik vaak moeite om mensen te verstaan, maar dat gaat met de G2 stukken beter. Niet dat ik nu ALLES goed versta, maar in ieder geval genoeg om een normaal gesprek te voeren.

Zo, hier hebben we een punt te pakken die we zeker nog nooit gezien hebben in een review van Arnoud of Wout. :+ ;)

[ Voor 21% gewijzigd door PaT op 06-10-2013 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Misschien is het mogelijk te testen hoe warm dit toestel wordt wanneer je hem even flink aan het werk zet voor 15/20 min o.i.d., bijvoorbeeld met een infrarood camera die hiervoor geschikt is? Is misschien ook handig om te zien hoe warm de Snapdragon 800 wordt in andere toestellen, en vooral of je er tijdens het spelen van een spelletje dan ook last van krijgt (zweethanden bijvoorbeeld).

Daar ben ik wel heel benieuwd naar, sommige telefoons kunnen namelijk echt heet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als ik de G2 laat zweten wordt hij behoorlijk warm, maar eigenlijk valt het nog wel mee. De warmte blijft vrij gecontreerd en ik heb er eigenlijk niet zoveel last van. Minder last dan bij mijn One X in ieder geval. Aangezien elke high-endtelefoon tegenwoordig een behoorlijke warmte-ontwikkeling heeft vind ik de G2 best acceptabel.

Een infraroodcamera heb ik gek genoeg niet voorhanden, net als andere toestellen met een Snapdragon 800 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
RoD schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 12:52:
Als ik de G2 laat zweten wordt hij behoorlijk warm, maar eigenlijk valt het nog wel mee. De warmte blijft vrij gecontreerd en ik heb er eigenlijk niet zoveel last van. Minder last dan bij mijn One X in ieder geval. Aangezien elke high-endtelefoon tegenwoordig een behoorlijke warmte-ontwikkeling heeft vind ik de G2 best acceptabel.

Een infraroodcamera heb ik gek genoeg niet voorhanden, net als andere toestellen met een Snapdragon 800 ;)
Oké, jammer. Notebookcheck gebruikt dat wel eens voor laptops, en dat is best handig om te zien hoe warm elk gebied van de laptop(en in dit geval de telefoon) wordt. Ik bedoelde overigens niet dat er meerdere telefoons met een S800 getest moeten worden, maar dat de warmteproductie ook een indicatie kan zijn voor andere toestellen met een S800.

De Tegra 3 kan er inderdaad wat van, goed om te horen dat de S800 daar dus minder last van heeft, want sommige toestellen kunnen echt erg warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vergeet niet dat wij ook maar gewoon simpele gebruikers zijn. Wij hebben hier thuis geen testlab staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Welke kleur g2 hebben jullie om te testen?

hoe erg is het met de achterkant (vingerafdrukken en vettigheid)

Wil wel weten hoe vettig het toestel wordt als je hem lang gebruikt (bij mijn s4 was het een ramp vanwege het plastic achterkant...) :(

[ Voor 26% gewijzigd door Knamix op 06-10-2013 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Knamix schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 13:41:
Welke kleur g2 hebben jullie om te testen?

hoe erg is het met de achterkant (vingerafdrukken en vettigheid)

Wil wel weten hoe vettig het toestel wordt als je hem lang gebruikt (bij mijn s4 was het een ramp vanwege het plastic achterkant...) :(
Hier is ie zwart. Vingerafdrukken zijn bij de juiste lichtinval wel te zien, maar niet storend. Mij valt het in ieder geval nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert56
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-04 11:38
Voor mij toch een beetje de ultieme accutest.

Een dagje fietsen (of gewoon tot de accu op is) met bijvoorbeeld MapmyRide, Fietstijden.nl of een ander programma dat GPS en het beeldscherm continu aan laat staan. Ik ben benieuwd hoeveel kilometer je haalt. Meteen een uitstekende fitheidstest voor het team ;-)

Voor de kwaliteit / kijkhoek van het scherm. Met maximaal hoeveel personen tegelijk kun je naar een film op het toestel kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 18:16

EektheMan

DPC

RoD schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:24:
[...]

Hier is ie zwart. Vingerafdrukken zijn bij de juiste lichtinval wel te zien, maar niet storend. Mij valt het in ieder geval nooit op.
En als je veel vette vingerplekken hebt op het scherm, hoe snel krijg je het weer schoon? En krijg je het dan schoon genoeg om een filmpje zonder irritaties over het vieze scherm te kunnen bekijken?

Mijn HD2 moet ik meermaals flink over mijn spijkerbroek wrijven om het er weer als nieuw uit te laten zien, terwijl de Lumia van mijn vrouw met een enkele veeg weer blinkt.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildarch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-01-2023
Zouden jullie kunnen testen of Dolphin Emulator (Een emulator voor GameCube en WII) soepel draait op een snelheidsduivel zoals de G2? Het lijkt mij enorm gaaf om een spel zoals Super Smash Bros. Brawl, naar mijn mening nog steeds een van de allerbeste games, te kunnen spelen op een telefoon.

Met mijn LG optimus 2x maak ik natuurlijk geen schijn van kans, maar als ik hoor dat spellen voor de GameCube speelbaar waren met een SIII, moet SSBB misschien wel haalbaar zijn met een snapdragon 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:38
Afgelopen vrijdag ben ik met een vriend op bezoek geweest bij het hoofdkantoor van Coolblue. Hier heb ik ook gesproken met de videoreviewer van telecom, Andrej. Hij had op dat moment net de G2 getest, en die had hij ook nog bij zich (Het exemplaar uit de review, met not for sale er nog achterop :D ). Wat een gave telefoon!

We hebben even wat korte testjes gedaan samen met de HTC One, en sommige apps opende toch echt sneller op de One dan op de G2.
Maar in de benchmarks verslaat het beest de One toch wel met zijn Snapdragon 800.

Ik zou vooral de unieke functies van deze telefoon wel graag getest zien worden. Hoe deze in de praktijk werken. Dus het dubbel-tap voor wake op het scherm (erg handige feature als je het mij vraagt!), maar zeker ook de knoppen achterop. Zullen veel fabrikanten deze knoppenlay-out gaan volgen, of juist niet.

En verder natuurlijk de nodige benchmarks, cameravergelijkingen, geluidskwaliteit, gesprekskwaliteit en accutests.

Succes met testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

yannickie111 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:58:
Afgelopen vrijdag ben ik met een vriend op bezoek geweest bij het hoofdkantoor van Coolblue. Hier heb ik ook gesproken met de videoreviewer van telecom, Andrej. Hij had op dat moment net de G2 getest, en die had hij ook nog bij zich (Het exemplaar uit de review, met not for sale er nog achterop :D ). Wat een gave telefoon!

We hebben even wat korte testjes gedaan samen met de HTC One, en sommige apps opende toch echt sneller op de One dan op de G2.
Maar in de benchmarks verslaat het beest de One toch wel met zijn Snapdragon 800.

Ik zou vooral de unieke functies van deze telefoon wel graag getest zien worden. Hoe deze in de praktijk werken. Dus het dubbel-tap voor wake op het scherm (erg handige feature als je het mij vraagt!), maar zeker ook de knoppen achterop. Zullen veel fabrikanten deze knoppenlay-out gaan volgen, of juist niet.

En verder natuurlijk de nodige benchmarks, cameravergelijkingen, geluidskwaliteit, gesprekskwaliteit en accutests.

Succes met testen!
Veel van deze dingen zijn al vrij uitgebreid besproken in dit topic. Zoek aub even, en als je dan nog iets mist, geeft het dan even aan :)
EektheMan schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 15:47:
[...]

En als je veel vette vingerplekken hebt op het scherm, hoe snel krijg je het weer schoon? En krijg je het dan schoon genoeg om een filmpje zonder irritaties over het vieze scherm te kunnen bekijken?

Mijn HD2 moet ik meermaals flink over mijn spijkerbroek wrijven om het er weer als nieuw uit te laten zien, terwijl de Lumia van mijn vrouw met een enkele veeg weer blinkt.
Met een beetje wrijven wordt ie al snel weer egaal, al blijft er een zweem van vet over de behuizing hangen. Maar nogmaals, dat zie je niet. Ik doe er verder normaalgesproken dan ook helemaal niets aan, omdat het me simpelweg niet stoort.

[ Voor 22% gewijzigd door RoD op 06-10-2013 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrIezie
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:09
Testscenario:
GPS + Dataverkeer + Bleutooth aan
Schermhelederheid 100%
Bleutooth verbonden met een handsfree kit

1. GPS app (bvb standaard Google maps) heeft een ingestelde route
2. Binnenkomend telefoongesprek dat beantwoord wordt
3. Verkeerde afslag zodat de GPS app de route moet herberekenen

Uit dit testscenario kan je 2 benchmarks halen
1. Stroomverbruik
2. Snelheid van het herberekenen van de route.(zou wel beter zijn als je een app hebt waar de maps lokaal zijn opgeslagen zoals Google Play: MapFactor: GPS Navigation )

=> een benchmark die je kan uitvoeren met elke smartphone met een assisted GPS en een reallife scenario bevat. Zeer relevant voor gebruikers die niet gamen met hun GSM maar hem toch intensief gebruiken. ('t zou eens iets anders zijn ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door DrIezie op 06-10-2013 16:42 ]

Assumption is the mother of all F'-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-05 17:46
Ik heb dit topic nu een tijdje gevolgd. Het lijkt me een heel solide toestel.

Met de huidige toestellen is het nog maar de vraag waarmee je je echt kan onderscheiden. Een goede batterij, een goede camera? De rest is eigenlijk software, en mijn 2 jaar oude Galaxy Nexus trekt alles nog prima. Benchmarks zijn leuk, en ja ze laten je toestel zweten, maar wat boeit dat als een twee jaar oud toestel al moeiteloos schakeld tussen zware Apps?

Of je nu een Lumia 1020, HTC One X, iPhone 5(s), Galaxy S4 of G2 koopt... dan noem ik maar even wat topmodellen... je krijgt toch wel een toestel waarmee werkelijk alles kan. Heck, zelfs met een toestel van 300-400 Euro kun je al heel ver komen.

De echte vraag is dus: Als je in 1 zin (maximaal 30 woorden) moest vertellen waarom or voor wie de G2 de betere keus is dan de rest, wat zou je dan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:38

AzzKickah

06-CENSORED

inorde schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:59:

De echte vraag is dus: Als je in 1 zin (maximaal 30 woorden) moest vertellen waarom or voor wie de G2 de betere keus is dan de rest, wat zou je dan zeggen?
Het scherm, de dunne bezels, de camera en de knock-on en -off functie. En het toetsenbord. En de batterijduur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannick63
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-06 23:18
Ik zou de volgende dingen wel is willen laten testen:

- Hoelang kan je real racing 3 bij deze telefoon doen zonder dat hij te warm wordt? ( Wat bij mijn 4x hd het geval is na een halfuurtje spelen )
- Open zoveel mogelijke apps en ga daarna een spelletje spelen die redelijk zwaar in cpu Gebruik is. ( kijk of hij niet stottert
- Kijk wat je batterijduur is door non-stop een antutu test te doen met Maximale helderheid
- Test de 4g snelheid ten opzichte van de concurrent ( S4, Htc one )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06 21:07

pythagorasABC

A²+B²=C²

Dit zal wel redelijk ingewikkeld zijn om te testen, maar ik ben zelf erg benieuwd hoe lang de accu het volhoudt als het scherm elke paar minuten aan wordt gedaan voor enkele seconden. Het scherm continue aan hebben is een leuke indicatie, maar niet echt representatief voor normaal gebruik.

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nu het einde van de test-periode nadert, ben ik erg benieuwd naar de bevindingen. De batterij lijkt prima in orde, de snelheid ook. Maar wat is verder het gevoel bij dit toestel?

En waar blijft dat filmpje van die flashmob? :+

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

pythagorasABC schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 01:53:
Dit zal wel redelijk ingewikkeld zijn om te testen, maar ik ben zelf erg benieuwd hoe lang de accu het volhoudt als het scherm elke paar minuten aan wordt gedaan voor enkele seconden. Het scherm continue aan hebben is een leuke indicatie, maar niet echt representatief voor normaal gebruik.
En het scherm om de paar minuten een paar seconden aan doen is wel representatief :?
pven schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 07:27:
Nu het einde van de test-periode nadert, ben ik erg benieuwd naar de bevindingen. De batterij lijkt prima in orde, de snelheid ook. Maar wat is verder het gevoel bij dit toestel?

Een echte samenvatting zal ik later nog even tikken, maar, en dat doet bijna pijn om te zeggen als overtuigd Windows Phone gebruiker, dit toestel is echt heel erg goed. De accu presteert bij mij wel wat wisselender dan bij de andere twee mannen, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het spelen van spelletjes dat blijkbaar nogal wat vraagt van de accu. De ene dag heb ik aan het einde van de dag nog dik 50% over, de volgende zit ik rond de 14% aan het eind van de avond.

De formfactor is heel fijn. Het toestel is doordat hij vrij plat is prettig om vast te houden en die knop achterop vind ik gewoon briljant. Het scherm is heel mooi, het geluid tijdens telefoongesprekken heel goed. Ik heb geen gezeik gehad met het koppelen aan mijn carkit en ook daar is de spraak luid en duidelijk.

De skin van LG heb ik niet ervaren als storend, maar ik ben ook nauwelijks andere skins gewend. Daar heb ik dus een klein referentiekader. Er zit relatief weinig bloatware op en wat er op zit werkt heel grappig. Ik heb die video editor getest en de remote app en beiden werken eigenlijk prima. Met de remote app kan ik mijn receiver en tv aansturen met de basisfuncties en dat kan soms wel eens handig zijn.

Voordat we met deze test begonnen riep ik dat het toestel wat mij betreft geen punten kreeg voor het uiterlijk, maar daar ben ik 'in het echt' helemaal van terug gekomen. Het is een heel ingetogen ontwerp en die smalle bezels zijn echt mooi EN praktisch (doordat daardoor het toestel mooi handzaam blijft). Uiteraard is het design niet zo uitgesproken als bijvoorbeeld een Nokia Lumia, dus mensen zien hem makkelijk aan voor een S4 o.i.d. Nou boeit mij dat geen reet, maar voor wie graag aandacht trekt met zijn toestel, dat gaat je met de LG G2 puur op uiterlijk niet lukken.

Mogelijk dat in de toekomst op de G2's ook de rom van een Nexus 5 gezet kan worden. Dat is wel een fijn idee voor degene die een kale Android prefereren boven de LG skin.

Echte minpunten van het toestel. Het geluid uit de speaker cq de plek van de speaker (waar je makkelijk met je handen voor zit) en de bijgeleverde oordopjes. Wat een :r is dat... Maar dat lijken mij beiden geen punten om van wakker te liggen

Al met al, een dikke d:)b voor LG.

[ Voor 72% gewijzigd door PaT op 07-10-2013 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PaT schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 07:27:
[...]

En het scherm om de paar minuten een paar seconden aan doen is wel representatief :?

[...]

Een echte samenvatting zal ik later nog even tikken, maar, en dat doet bijna pijn om te zeggen als overtuigd Windows Phone gebruiker, dit toestel is echt heel erg goed. De accu presteert bij mij wel wat wisselender dan bij de andere twee mannen, maar dat heeft waarschijnlijk te maken met het spelen van spelletjes dat blijkbaar nogal wat vraagt van de accu. De ene dag heb ik aan het einde van de dag nog dik 50% over, de volgende zit ik rond de 14% aan het eind van de avond.

De formfactor is heel fijn. Het toestel is doordat hij vrij plat is prettig om vast te houden en die knop achterop vind ik gewoon briljant. Het scherm is heel mooi, het geluid tijdens telefoongesprekken heel goed. Ik heb geen gezeik gehad met het koppelen aan mijn carkit en ook daar is de spraak luid en duidelijk.

De skin van LG heb ik niet ervaren als storend, maar ik ben ook nauwelijks andere skins gewend. Daar heb ik dus een klein referentiekader. Er zit relatief weinig bloatware op en wat er op zit werkt heel grappig. Ik heb die video editor getest en de remote app en beiden werken eigenlijk prima. Met de remote app kan ik mijn receiver en tv aansturen met de basisfuncties en dat kan soms wel eens handig zijn.

Voordat we met deze test begonnen riep ik dat het toestel wat mij betreft geen punten kreeg voor het uiterlijk, maar daar ben ik 'in het echt' helemaal van terug gekomen. Het is een heel ingetogen ontwerp en die smalle bezels zijn echt mooi EN praktisch (doordat daardoor het toestel mooi handzaam blijft). Uiteraard is het design niet zo uitgesproken als bijvoorbeeld een Nokia Lumia, dus mensen zien hem makkelijk aan voor een S4 o.i.d. Nou boeit mij dat geen reet, maar voor wie graag aandacht trekt met zijn toestel, dat gaat je met de LG G2 puur op uiterlijk niet lukken.

Mogelijk dat in de toekomst op de G2's ook de rom van een Nexus 5 gezet kan worden. Dat is wel een fijn idee voor degene die een kale Android prefereren boven de LG skin.

Echte minpunten van het toestel. Het geluid uit de speaker cq de plek van de speaker (waar je makkelijk met je handen voor zit) en de bijgeleverde oordopjes. Wat een :r is dat... Maar dat lijken mij beiden geen punten om van wakker te liggen

Al met al, een dikke d:)b voor LG.
U als fanatiek Windows Phone gebruiker kan misschien een overzichtje maken van zaken die Windows Phone beter doet dan Android en omgekeerd?
Ik ben zelf nu ook aan de Windows Phone maar merk dat er toch grote verschillen tussen beide os'en zit in het dagelijks gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56

Zoals reeds eerder gezegd gaat hier binnenkort (10 en 12 oktober) flashmob door (weet ik van mijn zus die hele event helpt organiseren)!
Ik wil deze test gerust wel doen als de modjes hiervoor te vinden zijn natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 01-06 17:05

Sayko

Knowledge Is Power

Om de kracht van het toestel te meten zou ik wel eens willen zien, hoe de snapdragon, ram, en opslag van de LG G2 presteert met een applicatie als fxguru
Google Play: FxGuru: Movie FX Director

Start de app,
kies effect "bunker buster"
klik start,
maak opname
motionmatch effect accuracy = high

OK

Ter vergelijking: mijn galaxy s2 dot er +-40 seconden over om het effect toe te passen.

En ik ben ook wel eens benieuwd hoe het toestel presteert met videobewerking. Effecten toevoegen, videos knippen/mergen en renderen.

Als vergelijking wil mijn s2 ook wel even op de pijnbank leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sayko op 07-10-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

brilsmurfffje schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 09:44:
[...]

U als fanatiek Windows Phone gebruiker kan misschien een overzichtje maken van zaken die Windows Phone beter doet dan Android en omgekeerd?
Ik ben zelf nu ook aan de Windows Phone maar merk dat er toch grote verschillen tussen beide os'en zit in het dagelijks gebruik
Pfft, dat wordt bijna een draadje op zich!

In het algemeen vind ik WP verzorgder, consistenter en 'slimmer'. Dat wil zeggen, het OS bepaalt (of beperkt) de gebruiker in de keuzemogelijkheden. Dat is vaak heel fijn, maar soms ronduit irritant (instelbare, sms-tones, voor mail en applicaties enz ontbreken in WP, evenals profielen).

Android is veel meer zoals het oude WM was. Alles in te stellen. Dat kan heel fijn zijn, maar aan de andere kant word ik hierdoor overladen met meldingen van updates, ingestelde profielen enz. Dat zal vast wel weer uit te schakelen zijn, maar heel makkelijk is het allemaal niet.

Qua apps is het echt een ongelijke strijd. Android is hier echt zoveel verder mee. Daar kan Microsoft maar weinig aan doen, maar daar heb je als gebruiker wel mee te maken. Voordat WP serieus mee zal gaan doen zijn we zomaar een paar jaar verder.

Wat mij ook positief verbaast is de snelheid waarmee (sommige) apps opstarten. WhatsApp en Facebook starten bijna 'instant', terwijl dit op WP echt wel even duurt. Daarentegen mis ik echt de people hub. Je hebt wel applicaties zoals Jift, maar die haalt het echt niet bij de people hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een bijna perfect toestel. Snel zat, prima hardware, prima behuizing, prettige, nieuwe features (double-tap, knop op achterkant is makkelijk, alhoewel niet perfect)... maar de interface vind ik niet strak genoeg. Ook zijn er teveel LG-apps die nogal in de weg zitten. Standaard staat je toestel al vrij vol.

Met een custom rom erop (we blijven tenslotte Tweakers :+ ) denk ik dat de G2 de concurrentie met de S4 en de One prima aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Als ik em win, dan zal ik een hele mooie review maken met custom rom :+ 8)
(hoewel xda nog wel een beetje op gang moet komen, ik ben de HD2, GN en N4 gewend en die waren wel een stuk meer populair op XDA, voor mij een reden om eerder voor een nexus device te kiezen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMadmax666
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-03-2024
Waar ik erg benieuwd naar ben is naar de user interface en usability van de LG skin over android.
Kan bijvoorbeeld je Oma/Schoonmoeder/atechnische vader er meteen mee aan de slag?

Tevens ben ik erg benieuwd hoe de batterij presteert onder zware load en met alle mogelijke verbindingen aan (GPS/NFC/WIFI).

[ Voor 82% gewijzigd door MrMadmax666 op 07-10-2013 13:00 . Reden: nutteloze post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

MrMadmax666 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:53:
Waar ik erg benieuwd naar ben is naar de user interface en usability van de LG skin over android.
Kan bijvoorbeeld je Oma/Schoonmoeder/atechnische vader er meteen mee aan de slag?
Nee!

Zelfs als redelijke techneut, maar Android n00b moest ik in het begin flink zoeken. Uiteindelijk is het wel logisch allemaal, mmaar voordat je de logica door heb ben je even verder.
Tevens ben ik erg benieuwd hoe de batterij presteert onder zware load en met alle mogelijke verbindingen aan (GPS/NFC/WIFI).
Heel aardig! Ik zet bijna alles altijd aan, behalve NFC en haal toch wel makkelijk het einde van de dag. Soms wel met 'maar' 14% over, maar wel gehaald....
Prulleman schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 12:42:
Als ik em win, dan zal ik een hele mooie review maken met custom rom :+ 8)
(hoewel xda nog wel een beetje op gang moet komen, ik ben de HD2, GN en N4 gewend en die waren wel een stuk meer populair op XDA, voor mij een reden om eerder voor een nexus device te kiezen)
En we schrappen Prulleman van het lijstje met potentiële kanshebbers.... :+

(geintje)

[ Voor 23% gewijzigd door PaT op 07-10-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:02

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Jazeker! (hoi PaT :w)

In principe kun je het toestel gewoon direct gebruiken nadat je het voor het eerst hebt ingesteld. Er staat een weer widget, bellen knopje, internet wereldbolletje e.d. al standaard op het homescreen.
Uiteraard is er nog van alles naar smaak in te stellen maar het hoeft niet.
Vandaag geen zware load maar een makkelijk dagje voor de G2, heb alleen ff wat mail bekeken, stuk of 5 Whatsapp verstuurd, het weer bekeken, Play store gekeken of er updates waren en wat op internet opgezocht. Alles met constant wifi en 3G aan en een schermtijd van slechts 15 minuten. Vanmorgen om half 7 van de lader gehaald en ik zit nu op 91% batterij. Dat haalt mijn HTC absoluut niet.
Mijn voorlopige constatering is dat dit wel een toestel is dat ik zelf zou kopen, ik ben er zeer tevreden mee :Y

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Als de user-interface je niet bevalt, dan zet je er toch een andere launcher op? Dan heb je het grootste deel van dit bezwaar al te pakken.

Op Emerce noemen ze dit als nadeel:
een beetje kritische Apple gebruiker zal al gauw wijzen op het net niet mooi afgewerkte omhulsel, dat iets te nadrukkelijk aan elkaar is gelijmd, een eiuvel dat vorige LG-modellen ook al hadden. LG heeft vanwege het grote scherm de aan- en uitknop en de volumeknoppen op de achterkant aangebracht. Die zitten daarmee als een lelijke puist rond de cameralens. Het meegeleverde beschermhoesje met inkijkraampje is ook wat knullig. En helaas is ook het geluid weer erg blikkerig. LG-onwaardig bijna.
(Ze vinden daar dat LG met dit toestel op iPhone-gebruikers mikt.)

Hier lees ik juist dat jullie het een mooi toestel vinden. Wat vinden jullie van de nadelen die Emerce benoemt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die "lelijke puist" vind ik wel meevallen. Het steekt minimaal uit en valt esthetisch gezien niet negatief op, naar mijn eigen smaak. Dat lijmen snap ik wel, dit zei ik er eerder over: RoD in "[Actie] Telecom-modjes testen de LG G2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik vind het ook geen lelijke puist, het beschermd juist ook het cameraglas tegen krassen dus ik heb er geen probleem mee.

Qua geluid vind is het mij niet positief of negatief opgevallen, het is en blijft een smartphone. Wat mij wel opvalt is dat hij een stukje luider is dan mijn OneX en dat vind ik wel een pluspunt, ik hoor mijn toestel niet altijd afgaan als ik hem in mijn zak heb (ondanks vibreren), de G2 hoor ik altijd. Ook het in call volume is harder dan de OneX.

Ik weet niet welk hoesje ze bedoelen (wij hebben er helaas geen hoesje bij gekregen) maar ik vermoed de onderstaande.

Afbeeldingslocatie: http://www.mobileburn.com/media/lg/g2/page_quickwindow2.jpg

Ik vind het zo te zien wel een toevoeging op het toestel, een klein stukje van het display dat actief wordt om notificaties, klok, muziekspeler of wat dan ook te laten zien. Vaak zet ik het toestel ff aan om te kijken hoe laat het is/er notificaties zijn en dan heb ik niet het hele display nodig. Of het prettig werkt en goed aanvoelt weet ik niet maar ik vind het wel een slimme cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Laatst online: 10-06 16:45

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

M'n Note werd in Australië altijd gloeiend heet als ik thetering aan had staan voor mn laptop/tablet en hem tegelijkertijd in de lader had zitten.

Soms zelfs zo warm dat de hele telefoon er mee stopte. Is dit met G2 Beter geregeld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
-BaJo- schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 14:35:
M'n Note werd in Australië altijd gloeiend heet als ik thetering aan had staan voor mn laptop/tablet en hem tegelijkertijd in de lader had zitten.

Soms zelfs zo warm dat de hele telefoon er mee stopte. Is dit met G2 Beter geregeld???
En in Nederland? ;)

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-
  • Laatst online: 10-06 16:45

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

In Nederland ook. Maar in australia had in het de hele dag aanstaan om de camper van wifi te voorzien. In Nederland gebruik ik Tethering maar zelden :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:20
@janvanduschoten: was het nog gelukt om via WiDi/Miracast iets te streamen in combinatie met een OTG kabel + usb-stick?
yorroy schreef op zondag 29 september 2013 @ 13:58:
Ik ben wel heel benieuwd hoe de kwaliteit is wanneer je via WiDi/Miracast iets naar een Mediaplayer of Televisie streamt. Bijvoorbeeld met een 1080p + DTS geluid MKV bestand.

Daarnaast zou het wel mooi zijn om te weten wat voor aanslag dit op de batterij heeft als je 2 uur lang een film streamt.

Edit: als aanvulling hierop ook benieuwd of dit ook goed werkt met een OTG kabel en USB stick.

@janvanduschoten hieronder:
http://www.auby.no/files/...nstyled_subs_monsters.mkv
Een stukje film van Monsters, 1080p en DTS geluid.
Helaas is deze maar 1 minuut..

Het is moeilijk om een langere film te vinden.. helemaal omdat het hier niet echt gewenst is een linkje naar een Torrent te geven. Misschien met een simple edit dat bovenstaande 120 keer te herhalen is en 1 bestand van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

yorroy schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:06:
@janvanduschoten: was het nog gelukt om via WiDi/Miracast iets te streamen in combinatie met een OTG kabel + usb-stick?

[...]
Ik heb een HD serie (ik dacht 720) op een USB stick gezet en aangesloten dmv een OTG kabeltje. Via Twonky & wifi op de TV gekregen (geselecteerd via de TV, dus niet Beam) en de aflevering probleemloos kunnen kijken exclusief ondertiteling, die heb ik niet kunnen selecteren of iets dergelijks. Tijdens het kijken nog een spelletje opgestart en Chrome gebruikt, geen haperingen.
Miracast nog niet naar gekeken, even kijken of mijn LG tv het ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-03 10:46
Hoe nuttig zijn de knoppen op de achterkant? Kunnen ze behalve voor volume ook voor andere opties gebruikt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Jup, de bovenste knop is voor volume harder tijdens gesprekken en als je hem ingedrukt houd terwijl je scherm uit is dan start een LG notitie app. De onderste is uiteraard voor volume lager en bij scherm uit kun je hem gebruiken om de camera direct te openen. Als je foto's wilt maken en je gebruikt de volume down knop om ze te nemen dan blijft hij foto's maken. Gebruik je de on screen knop dan maakt hij "slechts" 1 foto en de volgende zodra je hem weer aantapt.

De power knop kun je gebruiken voor aa/uit zetten. Druk je hem langer in dan kom je in een afsluitscherm waar je kunt kiezen uit uitzetten/opnieuw opstarten en flightmode activeren. Druk je hem langer in dan zet je hem "hard " uit, hij telt dan wel netjes af zodat je ziet wat hij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:30

lolhoo

Just reboot and relax

Ik heb niet alle 14 pagina's gelezen dus weet niet of dit er al tussen staat maar, gewoon proberen muziek en films te uploaden naar de telefoon.
Wifi en usb.
3g word zo duur.
Ook onder het opladen game ofzo en kijken of dat ding warm word en prestaties mist.

Did you try to put it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-06 15:09
Hoe zit het met de Wi-Fi verbinding?

Heb hiervoor de Xperia Z gehad en de Nexus 4

Met de Xperia Z had ik soms maar 2 - strepen achter 3 muren (1 betonnen muur)
Met de Nexus 4 was het helemaal niet te doen en youtube filmpjes kijken ging tegelijk met om de 10 seconden bufferen...

Nu met de Note 3 heb ik uitstekende wifi en alles laad zoals gewenst!

Is het vergelijkbaar met de Note 3 of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Luigi0
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-06-2015
In een achtbaan (bv Walibi) gaan zitten, filmen, en kijken of de optische beeldstabilisatie echt goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:57
Naar mijn idee leuk testje gezien dit best een leuke camera is om HD filmpjes mee te maken:

is het flash geheugen eerder vol dan de batterij leeg is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pataar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-06 21:38
Probeer eens facebook + facebook messenger met chathead, riptide gp2, temple run 2, Youtube, Tweaker, Browser, skypen, en osmand. speel dan elke app terwijl deze open staan terwijl je de hele tijd aan het skype video bellen bent.

Stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16412

Jammergenoeg dus geen krastest. Een valtest zal dus ook wel uitgesloten zijn, terwijl dat toch erg belangrijk is. Ook een nat spat test is dus uitgesloten?

Goed, dan maar op de software.

Hang hem eens in een netwerk, en gooi eens een (1) paar software beveiliging suites ertegenaan. Gewoon om te kijken of hij niet ineens vastloopt op wat rommel dat op een WiFi station ook kan worden gegeven.

(2) En wat dacht je van op een druk station een WiFi verbinding krijgen, je antenne moet sterk genoeg zijn en niet het zwakste zijn van de rest om toch goed te blijven internetten.

Nu je toch bezig bent met snelheidtestjes:(3) hoe presenteerd 4G met het delen van de verbinding naar je tablet of notebook?

Goed. Weer even genoeg inspiratie voor jullie om aan de slag te gaan. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Installeer runkeeper en ga in een bos rennen. Hoe goed is je gps ontvangst in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je in een auto vol met schreeuwende kids zit, hoe goed is dan de handsfree om je toch verstaanbaar te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga in en donkere ruimte zitten en zet het scherm zo donker mogelijk. Heb je zwarte vlekken in je ogen na het gebruik? (Aan de tester om normale omstandigheden te houden als het toestel dat toelaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnenkort is het weer koud buiten. Hoe goed blijft het scherm reageren op 4 graden?
Even in de koelkast ermee? (Lees goed gebruiksaanwijzing voor minimale temperatuur van bediening en blijf binnen die grenzen zodat het geen gevaar loopt volgens de spelregels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:16

mrc4nl

Procrastinatie expert

hoe zit het eigenlijk met bluethooth bereik icm headset?

bij mn oude mobiel wil ie nog wel eens gaan haperen als ik m in de broekzak heb :)
zon toptoestel mag natuurlijk geen gebreken hebben O-)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theonlymarco83
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:39
Dr_Luigi0 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:13:
In een achtbaan (bv Walibi) gaan zitten, filmen, en kijken of de optische beeldstabilisatie echt goed werkt!
Volledig offtopic, maar in die achtbanen van walibi heb je geen optische beeldstabilisatie meer nodig: http://nos.nl/artikel/559...steboven-in-achtbaan.html

ontopic: Nog ergens een Z1 kunnen opduiken om een goede vergelijking te kunnen maken? Of gaat dat er helaas niet meer in zitten? De vergelijking kan evt. ook gedaan worden met een Note3. Die zal vast ergens op jullie redactie rondslingeren!? En nog twee kleine vraagjes: hoe lang duurt het opladen van de batterij? En heeft iemand van jullie last van battery drain / hoeveel % batterij verlies je als je je telefoon gewoon een nachtje niet aan de lader legt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Deze staan ook nog open, van moi, anderhalve week geleden. Challenge #3 kan morgen / overmorgen ook :)
CLB schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:00:
Challenge #2: Maak zoveel mogelijk foto's in een bepaald tijdsbestek (in de TS staat een half uur) met alles op de hoogste / beste instelling. Is uiteraard gebruikersafhankelijk door install van jullie andere apps en games en content, waardoor niet iedereen meer de +/- 10.5GB zal hebben maar toch. Ben benieuwd of het toestel constant foto's kan blijven schieten, verwerken en opslaan of dat die toch hick-ups gaat geven.

Oftewel: Hoeveel foto's / minuten kun je foto's nemen in een bepaald tijdsbestek / totdat het geheugen vol zit?

Challenge #3: Op 9 oktober dus een dagje voordat de toestellen weer terugmoeten, graag één met de LG G2 gemaakte foto kiezen, die voor jullie persoonlijk het 'ultieme LG G2 gevoel' weergeeft, maar dan gegenereerd uit tientallen / honderden / duizenden met de LG G2 gemaakte foto's van de afgelopen twee weken testen. Is dat een foto die staat voor iets van snelheid, hardware, kleuren, software, UI, een bepaalde G2 ervaring enz...?

Foto kan gegenereerd worden op de LG G2 zelf met behulp van Google Play: Mosaicture Lite - Photo Mosaic
(of via de PC als jullie wat tijd en zin hebben met AndreaMosaic, wat misschien wat praktischer en sneller is)

Oftewel: Creëer 1 foto-mozaïek van het 'ultieme LG G2 gevoel' bestaande uit foto's gemaakt met de LG G2!
Genereer het 'ultieme LG G2 gevoel' dmv een foto-mozaik

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik moet nog even wat meer foto's gaan maken geloof ik..... :+
theonlymarco83 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 01:26:
ontopic: Nog ergens een Z1 kunnen opduiken om een goede vergelijking te kunnen maken? Of gaat dat er helaas niet meer in zitten?
Nope, het vergelijk gaat hem niet meer worden...

[ Voor 71% gewijzigd door PaT op 08-10-2013 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 16412 schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 23:51:
Ga in en donkere ruimte zitten en zet het scherm zo donker mogelijk. Heb je zwarte vlekken in je ogen na het gebruik? (Aan de tester om normale omstandigheden te houden als het toestel dat toelaat)
Nee. Maar dat heb ik nooit bij het gebruik van elektronica in een donkere ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broddelaar
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
In welke mate kan een LG G2 een desktop of laptop vervangen?

Het toestel is zo'n beetje de meest krachtige Android-telefoon die momenteel verkrijgbaar is. Als die al in problemen komt door een app uit de Play Store, dan ligt het meer in de lijn der verwachting dat er iets mis is met betreffende app. Om 'zweten' van de G2 te testen dien je dus echt gaan denken aan verschillende zware taken die simultaan moeten worden uitgevoerd, of theoretische scenario's die in de praktijk niet of nauwelijks zullen voorkomen.

Android-telefoon is eigenlijk geen goede benaming zo'n toestel, het is feitelijk een volwaardige computer in mini-behuizing waarmee ook nog eens gebeld kan worden. Er zijn nog volop desktops en laptops in gebruik die een stuk minder krachtig zijn. Dat bracht me op het idee of jullie kunnen testen of de G2 echt als desktop-/laptopvervanger gebruikt kan worden. Het beste zou dat natuurlijk getest kunnen worden door een aantal dagen enkel gebruik te maken van de G2, maar als testvoorwaarde geldt nu eenmaal een limiet van 30 minuten.

Daarom als test:
De G2 bedraad verbinden met een groter extern scherm en via bluetooth met een extern toetsenbord en muis. Maak met enkel die setup een presentatie met daarin bij voorkeur ook een filmpje dat je (ook op de G2 natuurlijk) rudimentair hebt moeten editten, plus een spreadsheet, en laat dat op het grote scherm zien. Print de presentatie ook via een (netwerk-)printer uit. Eventueel benodigde extra apps mogen daartoe natuurlijk geïnstalleerd worden. Ofschoon ik zelf een voorkeur heb voor Linux, is het vanuit compatibiliteitsoverwegingen misschien handig om daarbij met Microsoft-bestanden te werken.

Voor een dergelijke test zou het interessant zijn geweest te zien hoe Ubuntu for Android op de G2 zou draaien, dat wordt zelfs ook gepromoot als 'PC that fits in your pocket', maar dat is helaas nog niet uitgebracht. Door voorgestelde test uit te voeren krijgen we echter toch een idee in hoeverre de G2 als volwaardige computer in de dagelijkse praktijk in te zetten is. Zo'n G2 is heel wat makkelijker mee te nemen dan een laptop.
Daarbij is het dus niet enkel van belang hoe kráchtig het toestel is, dat lijkt gezien de specs wel goed te zitten, maar ook hoe makkelijk alles werkt en welke apparatuur allemaal kan worden aangesloten en/of aangestuurd, en of dat dan ook meteen uit-de-doos storingsvrij functioneert of dat er eerst nog dingen geïnstalleerd of geconfigureerd dienen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
@Broddelaar:

Wat gebeurt er met je presentatie als er wordt gebeld of als je een sms/ app binnen krijgt?
janvanduschoten schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 13:41:
[...]

Ah, die had ik vanmorgen ook al laten lopen :)

[afbeelding]

[...]
Zou je dezelfde test nog eens uit willen voeren? Jij had 34022. Idem voor de PaT en RoD.

Google Play: AnTuTu Benchmark

[ Voor 25% gewijzigd door Sirius op 08-10-2013 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Mijn G2 komt met AnTuTu maar tot 30537. Dat is toch wel beduidend lager dan die 34022.

CPU-integer komt bij mij maar tot 2769, CPU float-point tot 2900. Dit is bij janvanduschoten ruim 3200 en ruim 3300.

3D-graphics komt bij mij tot 8419, bij janvanduschoten 9215. Multitasking bij mij 5453, bij hem 6518(!).

Klopt er iets niet in mijn toestel?

[ Voor 17% gewijzigd door AzzKickah op 08-10-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
alle andere apps gesloten? reboot? veel extra geinstalleerde apps die als service draaien (extra keyboard, syncende apps etc)?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik ben vanmiddag vrij dus gelijk ff laten draaien :)

Antutu

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/i16wNMOf1Sd5xNOIWH2Whqbq/full.png

[ Voor 22% gewijzigd door janvanduschoten op 08-10-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

janvanduschoten schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:21:
Ik ben vanmiddag vrij dus gelijk ff laten draaien :)

[afbeelding]

[afbeelding]
En heb je dan eerst in Task Manager alle services gestopt?

Want als ik dat doe en dan meteen AnTuTu draai kom ik tot de 27979 :?
De vorige tests had ik alle services van alle niet-standaard apps gestopt en toen kwam ie tot 31335.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Prulleman schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:17:
alle andere apps gesloten? reboot? veel extra geinstalleerde apps die als service draaien (extra keyboard, syncende apps etc)?
De truc om een hogere score te krijgen is Antutu draaien nadat telefoon 5 a 15 minuten idle is, want bij draaien van zo'n benchmark word de telefoon natuurlijk flink warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Anoniem: 318025 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:31:
[...]

De truc om een hogere score te krijgen is Antutu draaien nadat telefoon 5 a 15 minuten idle is, want bij draaien van zo'n benchmark word de telefoon natuurlijk flink warmer.
Ja da's wel een goeie. Toestel is nu vrij warm inderdaad.

Ik zal 'm ff rebooten, services stoppen, af laten koelen een dik kwartier en dán nog eens benchmarken. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Services allemaal gewist en toen de benchmark gedraaid. Toestel gewoon uit mijn broekzak gehaald, hij was niet koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je maakt je zorgen om niks, wat is nou 1 statische benchmark op de overal feeling van een device :s

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

CLB schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:06:
Je maakt je zorgen om niks, wat is nou 1 statische benchmark op de overal feeling van een device :s
Ja nou, omdat die overall feeling bij mij al niet zo top was als die bij sommige anderen.

Nu na afkoelen, reboot en alle services gestopt een score van 32923, dus dat zit wel goed.
Alleen de 3D Graphics performance blijft een dikke 600 punten achter op wat ik in dit topic voorbij zie komen.

Maar hey, what the hell. Het begint erop te lijken dat je alleen maar positieve ervaringen mag delen. Dus ik hou wel op nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou ja, voor ervaringen, negatieve of positieve hebben we natuurlijk [LG G2] Ervaringen en Discussie. Dat topic blijft ook open na deze actie, terwijl dit topic dan netjes richting het archief gaat.

Het is dus waarschijnlijk zinniger om je ervaringen daar te posten. dit topic is vooral bedoeld om vragen beantwoord te krijgen door ons mods.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
AzzKickah schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:10:
[...]

Ja nou, omdat die overall feeling bij mij al niet zo top was als die bij sommige anderen.

Nu na afkoelen, reboot en alle services gestopt een score van 32923, dus dat zit wel goed.
Alleen de 3D Graphics performance blijft een dikke 600 punten achter op wat ik in dit topic voorbij zie komen.

Maar hey, what the hell. Het begint erop te lijken dat je alleen maar positieve ervaringen mag delen. Dus ik hou wel op nu.
Dat laatste is absoluut niet zo. Zoals gezegd kan je beter het andere topic gebruiken als bepaalde zaken anders zijn dan bij jou.

Mijn insteek in het begin van dit topic was om een benchmark te draaien op een 'lege' telefoon en als deze zo goed als gevuld was. Ik was enkel benieuwd of er dan een aanmerkelijk verschil op zou treden. De benchmarks bij recensies doen mij 0,0.

[ Voor 5% gewijzigd door Sirius op 08-10-2013 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingston|IA
  • Laatst online: 19-02-2020
Wat ik graag zou willen weten:

Hoeveel procent battery drain heeft het toestel na een half uur afspelen van een full hd film op 100% brightness en op max volume?
Met de app "CPU-Z" is af te lezen hoe warm de batterij is. Graag zou ik daarmee willen zien of jullie de G2 flink hebben kunnen laten zweten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broddelaar
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Sirius schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 14:50:
@Broddelaar:

Wat gebeurt er met je presentatie als er wordt gebeld of als je een sms/ app binnen krijgt?
Precies. Heeft de G2 standaard ook 'Do Not Disturb'-functionaliteit ingebouwd als bijvoorbeeld de nieuwe Sense 5.5 skin van HTC, of moet je daarvoor nog een appje installeren?

Een puur theoretische spierballentest zegt natuurlijk best iets, maar volgens mij zijn de meesten echt wel overtuigd van de kracht van dit toestel. Daarom lijkt het me vooral nuttig om te testen of die kracht ook in de praktijk nuttig aangewend kan worden.

Je gaat op zo'n toestel natuurlijk geen Eindige Elementen analyses doen, of zwaar CAD/CAM-werk, maar dagelijkse office-werkzaamheden zou qua rekenkracht makkelijk moeten kunnen. Ik zou graag getest zien of dat in de praktijk vervolgens ook werkbaar is. Communicatie met personen zal geen enkel probleem vormen, maar hoe zit het met communicatie met andere apparatuur? Als dat ook in orde is, dan kan zo'n toestel in veel (ook zakelijke) gevallen zomaar de plaats van een laptop innemen. Aansluiten op een groter extern scherm en toetsenbord, en hupsakee. Stuk fijner dan met een laptop te moeten sjouwen, plus je hebt je telefoon sowieso altijd al bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj-scratch
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 19:42
Ik zou wel willen weten hoe het toestel presteert in vochtige situaties

Regenbui en of met veel speeksel praten

Veel pda's ook nieuwe modellen komen vaak terug van reparatie met de melding vochtschade valt niet onder de garantie. terwijl mijn mening is dat als je praat je altijd wel met consumptie praat en een beetje rgeenbui moet die ook wel kunnen overleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Challenge #1: Is het toestel met maar één hand die gebruikt mag worden, goed te bedienen zonder gebruik te maken van hardwarebuttons? Dus double tap om het scherm aan en uit te zetten, volume via sliders in te stellen en foto's en filmpjes te schieten met de onscreen buttons in plaats van de knoppen op de achterkant?
Challenge #3: Op 9 oktober dus een dagje voordat de toestellen weer terugmoeten, graag één met de LG G2 gemaakte foto kiezen, die voor jullie persoonlijk het 'ultieme LG G2 gevoel' weergeeft, maar dan gegenereerd uit tientallen / honderden / duizenden met de LG G2 gemaakte foto's van de afgelopen twee weken testen. Is dat een foto die staat voor iets van snelheid, hardware, kleuren, software, UI, een bepaalde G2 ervaring enz...?

Foto kan gegenereerd worden op de LG G2 zelf met behulp van Google Play: Mosaicture Lite - Photo Mosaic

Oftewel: Creëer 1 foto-mozaïek van het 'ultieme LG G2 gevoel' bestaande uit foto's gemaakt met de LG G2!
[afbeelding]
Ik heb echt mijn best gedaan om jouw derde challenge aan te gaan, maar met 200 foto's zien de plaatjes er nog voor geen meter uit met die app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Pak je challenge #2 er toch nog even bij zo op het eind van de testperiode ;)

EDIT: Als het om de applicatie gaat die niet toereikend is, zal aan de lite-versie liggen, dat is erg jammer ;(
Challenge #2: (of via de PC als jullie wat tijd en zin hebben met AndreaMosaic)
Vind de challenge toch wel dusdanig interessant en leuk en ben erg benieuwd naar de resultaten...
Mocht het echt niet lukken dan zie ik graag 1 foto gemaakt met de LG G2 tegemoet van 'het ultieme LG G2 gevoel', maar wel zonde

[ Voor 80% gewijzigd door CLB op 09-10-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ik en nog renzo4000 vroegen naar de MHL capabilities. Is een van jullie daar nog in geslaagd?

Get!em in "[Actie] Telecom-modjes testen de LG G2"
renzo4000 in "[Actie] Telecom-modjes testen de LG G2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edklavertje
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-04 19:40
De tests tot nu toe wijzen uit dat het toestel qua hardware prima in elkaar steekt muv het geluid (vergeleken met HTC one een minpunt) en over software kan je van mening verschillen maar is aanpasbaar. Wat mij bezighoudt is juist het imago van het toestel. Je hebt een toptelefoon en die wil je dus ook laten zien maar............. hoe zit het nu met de vette vingerafdrukken op de glossy achterzijde ? Is er verschil tussen de witte en zwarte variant. Hoe erg is t na enig gebruik en na veel gebruik ? Heb je op een gegeven moment een telefoon in handen die weliswaar honderden euro's heeft gekost; beestachtig presteert maar er gewoonweg niet uitziet vanwege een groot vlekken circus ? Stel na intensief gebruik leg je deze telefoon neer naast een vergelijkbaar topmodel (ander merk) is het dan een dealbreaker of is dat gewoonweg geen overweging ?
Ik ben benieuwd.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik heb helaas geen MHL kabel dus heb het niet kunnen testen. Ik heb het wel met een OTG kabel getest en gestreamd naar mijn TV, dat gaat probleemloos.
edklavertje schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 19:05:
De tests tot nu toe wijzen uit dat het toestel qua hardware prima in elkaar steekt muv het geluid (vergeleken met HTC one een minpunt) en over software kan je van mening verschillen maar is aanpasbaar. Wat mij bezighoudt is juist het imago van het toestel. Je hebt een toptelefoon en die wil je dus ook laten zien maar............. hoe zit het nu met de vette vingerafdrukken op de glossy achterzijde ? Is er verschil tussen de witte en zwarte variant. Hoe erg is t na enig gebruik en na veel gebruik ? Heb je op een gegeven moment een telefoon in handen die weliswaar honderden euro's heeft gekost; beestachtig presteert maar er gewoonweg niet uitziet vanwege een groot vlekken circus ? Stel na intensief gebruik leg je deze telefoon neer naast een vergelijkbaar topmodel (ander merk) is het dan een dealbreaker of is dat gewoonweg geen overweging ?
Ik ben benieuwd.............
Ik heb hem eerlijk gezegd vrijwel altijd op de achterkant ligge du kijk ik er soewieso niet vaak naar. De achterkant is wel glad en je ziet er wel wat vingerafdrukken op maar het stoort mij niet zo erg (al had ik liever een soort van anti/slip achtige achterkant zoals een Nexus 7) en er zit ook een glimmend ribbel patroon in het kunststof verwerk waardoor het minder opvalt. Het zou voor mij persoonlijk geen dealbreaker zijn.
Of een witte er anders uit ziet durf ik niet te zeggen, wij hebben de zwarte te leen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonathande2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-06 08:35
Is het maken van dit filmpje nog gelukt? ben hier namelijk erg benieuwd naar aangezien veel telefoons hier problemen mee hebben.
janvanduschoten schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 08:42:
[...]

Ga ik deze week voor je regelen :)

Hinkelen kan ik niet meer op mijn leeftijd dus die sla ik over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

jonathande2 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:12:
Is het maken van dit filmpje nog gelukt? ben hier namelijk erg benieuwd naar aangezien veel telefoons hier problemen mee hebben.

[...]
Beloofd is beloofd :)

Ik had het filmpje alleen nog niet in mijn dropbox gezet maar daar staat hij nu wel samen met wat foto's uit het bos incl. 1 panoramafoto (de 1e die ik ooit nam dus mocht het niet helemaal goed zijn, kan ook aan mij liggen)
Filmpje is geschoten in de houder vanuit een dashmount op het raam en tegen een uur of 19:00uur dus zeker geen optimale verlichting meer.

https://www.dropbox.com/sh/k5hybgn3rudl00u/rX6YAL3QNc

[ Voor 11% gewijzigd door janvanduschoten op 09-10-2013 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Last but not least graag nog deze test/benchmark eens uitvoeren please! :)
Conroe schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:10:
Ik ben eigenlijk ook best wel benieuwd naar het debiet van dit toestel!
Is het daarom mogelijk onderstaande benchmark eens te draaien zodat we alle G- en WiFi-snelheden te weten komen?
Google Play: 4Gmark (Speedtest & Benchmark)

Misschien ook eens wat variaties in opstelling/afstand van router uitvoeren (want ik heb zelf gemerkt met mijn Nokia N900 dat dit nogal sterk kan verschillen zeker dwars doorheen muur; heb daarom maar WiFi-versterker gekocht)?
Kortom is dit ook nog het geval bij hedendaagse smartphones (meer bepaald LG G2 dus)?

Thanks very much in advance!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Als de heren brakke routers hebben dan heb je hier niet al teveel aan lijkt mij...zeker als er een muur tussen zit. Maar van dat brakke gaan we niet uit ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Sirius op 10-10-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Conroe schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 08:17:
Last but not least graag nog deze test/benchmark eens uitvoeren please! :)

[...]
Ik had hem hier op mijn werk al eens gedaan maar hier hebben we een beroerde snelheid. Als ik er aan denk dan doe ik hem thuis tussen de middag even, dat is een stuk sneller netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
janvanduschoten schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:12:
[...]

Ik had hem hier op mijn werk al eens gedaan maar hier hebben we een beroerde snelheid. Als ik er aan denk dan doe ik hem thuis tussen de middag even, dat is een stuk sneller netwerk.
Thanks muchas gracias!!!
Misschien kan de herinneringsfunctie van de LG G2 jou hierbij helpen (zodat je het zeker niet vergeet)? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Heeft iemand van jullie al geprobeerd remote te desktoppen met zijn G2?

Ik heb het toevallig noodzakelijkerwijs moeten doen vanuit het ziekenhuis, toen mijn webserver plat lag. Het ging op de Galaxy Nexus redelijk.

(ik was trouwens in het ziekenhuis ivm met de geboorte van onze tweede dochter, dus het was wel positief, felicitaties niet nodig, laten we ontopic blijven!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile_dem
  • Laatst online: 02-06 23:38
Testverzoekje van mijn vriendin. Zou je de nokia 3310 test kunnen doen? Dat is de wekker instellen en dan de telefoon uitzetten. Lekker slapen zonder gestoord te worden en dat het toestel dan op de ingestelde tijd zichzelf aanzet en je wakker maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
emile_dem schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:35:
Testverzoekje van mijn vriendin. Zou je de nokia 3310 test kunnen doen? Dat is de wekker instellen en dan de telefoon uitzetten. Lekker slapen zonder gestoord te worden en dat het toestel dan op de ingestelde tijd zichzelf aanzet en je wakker maakt :)
Een mogelijkheid is om Tasker (of iets dergelijks) te installeren en deze 's nachts de ringtone/trillen laten uitzetten.

Als ik mijn toestel in de Dock zet gaat de synchronisatie uit en het geluid zacht, als ik hem eruit haal gaat het weer aan na 3 minuten. Makkelijk in te stellen met dat soort Apps! Hoef je je toestel dus helemaal niet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

emile_dem schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 10:35:
Net even getest, tegen beter weten in, maar dat werkt niet :)

Ik werk zelf met Google Play: Timeriffic en Google Play: Phone Schedule (alleen voor 3G) om alles automatisch aan en uit te zetten. Zo gaat bij mij op verschillende tijden de diverse volumes harder of zachter, wifi en 3G vanzelf aan/uit en vanaf 22:00 al het geluid uit (met een whitelist voor nummers die mij dan wel mogen bereiken)
Werkt prima :)

Ik zet alleen de led handmatig aan/uit op de G2, die is aardig fel 's nachts. Gaat eenvoudig dmv een shortcut in het pulldown menu.

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 10-10-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

En LG zelf heeft ook een stille modus die dat doet. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile_dem
  • Laatst online: 02-06 23:38
Thanks voor het testen, maar dan wint alweer de nokia 3310. Een telefoon die echt uit staat en zichzelf aanzet, dat zou handig zijn voor 's nachts, voor als je ver van een stopcontact bent en als je graag een alu hoedje draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

De G2 verbruikt 's nachts vrijwel niets. Als ik alles uit zet (3G en Wifi) dan is hij circa 1% lading kwijt, nihil verbruik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Ik zie het nut hiervan nooit zo in. Is de insteek dat je niet kan worden gestoord of om de accu te sparen? Kwestie van geluid op stil zetten en overbodige verbindingen uit zetten.

Die paar % die je max. kwijt raakt boeit niet lijkt mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Sirius op 10-10-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
emile_dem schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:19:
Thanks voor het testen, maar dan wint alweer de nokia 3310. Een telefoon die echt uit staat en zichzelf aanzet, dat zou handig zijn voor 's nachts, voor als je ver van een stopcontact bent en als je graag een alu hoedje draagt.
Smartphonefabrikanten zouden dan iets moeten inbouwen dat de telefoon kan aanzetten alleen omdat een zeer selecte groep mensen de wekker willen gebruiken maar de telefoon willen uitzetten 's nachts. Plus je moet dan eerst wachten tot de telefoon is opgestart voordat het alarm kan afgaan, of moet er een beperkte modus zijn om het alarm te regelen zonder het OS nodig te hebben? Praktisch gezien dus erg lastig en niet te vergelijken met iets simpels als de 3310.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sirius schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:47:
Ik zie het nut hiervan nooit zo in. Is de insteek dat je niet kan worden gestoord of om de accu te sparen? Kwestie van geluid op stil zetten en overbodige verbindingen uit zetten.

Die paar % die je max. kwijt raakt boeit niet lijkt mij.
's Nachts heb je toch geen internet nodig, omdat je slaapt. Dus waarom niet de accu extra sparen? Maargoed, dit blijft persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

inorde schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:51:
[...]

Smartphonefabrikanten zouden dan iets moeten inbouwen dat de telefoon kan aanzetten alleen omdat een zeer selecte groep mensen de wekker willen gebruiken maar de telefoon willen uitzetten 's nachts. Plus je moet dan eerst wachten tot de telefoon is opgestart voordat het alarm kan afgaan, of moet er een beperkte modus zijn om het alarm te regelen zonder het OS nodig te hebben? Praktisch gezien dus erg lastig en niet te vergelijken met iets simpels als de 3310.
offtopic:
Mijn Huawei Honor 2 heeft wel de functie dat de wekker gewoon nog af gaat wanneer de telefoon uit staat en wat dan feitelijk gebeurd is dat de telefoon zich een paar minuten voor de wekker afgaat zichzelf aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
(Ik heb niet elke reactie en elk idee doorgelezen, excuses als dit of een soortgelijk idee is al is voorgesteld.)

Vlaggenroof in Tweakers HQ
Maak een draagbaar rek met de volgende Smartphones: LG G2, iPhone 5s, Sony Xperia Z1 en de Nokia Lumia 1020 (of 925) en in het midden een laserpointer. Dit rek wordt vervolgens aan een borstharnas gemonteerd of wordt vastgehouden. Verder worden er twee vlaggen verstopt. Tot zover de voorbereiding, nu volgt een klassiek potje vlaggenroof door het (hele) Tweakers hoofdkantoor. Inclusief traplopen, rennen, over bureau's springen, gewoon tot hoever jullie willen gaan. Laat die camera's met stabilisatie maar eens zweten. Alle vier de camera's filmen in 1080p, en door de laserpointer kan duidelijk het stabilisatie worden getest. Monteer dit tot een leuk filmpje en je hebt weer een item.

Extra (optionele) uitdagingen:
- Tijdens het vlaggenroof live een voice connection inclusief bluetooth headsets onderhouden.
- Live footage naar een command center doorsturen.
- Live met GPS (en andere locatie services) positie tracken en doorsturen (Snapdragon 800 schijnt hier erg goed in te zijn)

Aanvullingen zijn welkom, laat maar weten wat jullie er van denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zo mods, bijna klaar met testen, dus het is tijd om een conference-call op te zetten tussen jullie drie...
Via de telefoon, via Skype of via een andere veelgebruikte applicatie, alleen geluid of beeld & geluid :)

Met de slogan van LG's G2 'learning from you, now it's all possible' is het een kwestie van blijven babbelen met elkaar (via de speakermodus), terwijl jullie dit topic op jullie G2's doorscrollen om te kijken wie er potentiële winnaars zijn en wat hun test-ideeën waren. Waarom was dat een goede test, waarom die, hebben jullie dat idee nog getest...? Sommige testen waren te simpel, andere niet realistisch, weer andere paste niet in het tijdsbestek van 30 minuten, andere waren weer te gevaarlijk voor tester /toestel.

Leer van elkaar, het is allemaal mogelijk! Oftewel kies een winnaar vanaf jullie Skype-wolk!
Kies een winnaar vanaf jullie Skype-wok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Je probeert alles uit om er 1 te bemachtigen he :P
RoD schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 11:52:
[...]

's Nachts heb je toch geen internet nodig, omdat je slaapt. Dus waarom niet de accu extra sparen? Maargoed, dit blijft persoonlijk.
Dat is zo waar. Ik moet altijd lachen om mensen die echt alles tegelijk aan hebben staan, wifi/3g/gps/bluetooth.

[ Voor 78% gewijzigd door Sirius op 10-10-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Balance schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:05:
(Ik heb niet elke reactie en elk idee doorgelezen, excuses als dit of een soortgelijk idee is al is voorgesteld.)

Vlaggenroof in Tweakers HQ
Maak een draagbaar rek met de volgende Smartphones: LG G2, iPhone 5s, Sony Xperia Z1 en de Nokia Lumia 1020 (of 925) en in het midden een laserpointer. Dit rek wordt vervolgens aan een borstharnas gemonteerd of wordt vastgehouden. Verder worden er twee vlaggen verstopt. Tot zover de voorbereiding, nu volgt een klassiek potje vlaggenroof door het (hele) Tweakers hoofdkantoor. Inclusief traplopen, rennen, over bureau's springen, gewoon tot hoever jullie willen gaan. Laat die camera's met stabilisatie maar eens zweten. Alle vier de camera's filmen in 1080p, en door de laserpointer kan duidelijk het stabilisatie worden getest. Monteer dit tot een leuk filmpje en je hebt weer een item.

Extra (optionele) uitdagingen:
- Tijdens het vlaggenroof live een voice connection inclusief bluetooth headsets onderhouden.
- Live footage naar een command center doorsturen.
- Live met GPS (en andere locatie services) positie tracken en doorsturen (Snapdragon 800 schijnt hier erg goed in te zijn)

Aanvullingen zijn welkom, laat maar weten wat jullie er van denken!
afgewezen. Mod 1 in provincie Groningen, Mod 2 in Gelderland en nummer 3 in Zuid-Holland...no can do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inorde
Sirius schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:52:
Je probeert alles uit om er 1 te bemachtigen he :P

[...]

Dat is zo waar. Ik moet altijd lachen om mensen die echt alles tegelijk aan hebben staan, wifi/3g/gps/bluetooth.
Het gaat bij mij om gemak. Als ik een App opstart die GPS gebruikt, zou ik van tevoren eerst deze instelling moeten aanzetten, en dat vergeet ik altijd. Bij Navigatie betekent dit al gauw dat je de hele App moet afsluiten en weer opstarten, plus GPS gebruikt bijna niks, dit wordt echt overschat. Bluetooth gebruik ik nooit, dus dat staat uit. 3G en Wifi altijd aan, ook luiheid, alleen syncen gaat uit als ie in de dock zit.

Ik zou zeggen dat het uitzetten van 3G/Wifi niet veel uitmaakt als je syncen uitzet, dan is er toch geen verkeer?

"Alles tegelijk aan" maakt niet zo verbazend veel uit, je scherm en je CPU zijn toch de grootste klanten van de batterij.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Toestel en tester mogen geen gevaar lopen. Moedwillig vernietigen valt daar ook onder! Krastest gaan we dus NIET doen.