Dit topic is om het updaten / problemen met de update te bespreken voor de HTC OneX. De update zorgt voor de nieuwere Android 4.2.2 versie en Sense 5 met als nieuwtje onder andere Blinkfeed.
Heb je de update probleemloos binnen, dan kun je terecht in [HTC One X] Ervaringen & Discussie - Deel 2.
Het bericht op de frontpage nieuws: HTC begint uitrol van Android 4.2.2 en Sense 5 voor HTC One X
Android 4.2.2
De leukste wijzigingen van Android 2.2 zijn de daydream functie (dagdromen) en het aanpasbare lockscreen. HTC heeft met Sense 5 ook nog Blinkfeed geïntroduceerd.Daydream (Dagdromen)
De functie gebruik je als je je toestel ineen dock zet, oplaad of een combinatie daarvan. Je bereikt de functie als je gaat naar het menu >Weergave, gebaren en knoppen>Dagdromen / Daydreams. Druk op [menu] om aan te geven wanneer je het wilt gebruiken.

Daar selecteer je wat je wilt zien, ik heb hier gekozen voor Google Play: Battery Widget Reborn (BETA) en als je toestel dan aan de lader ligt dan krijg ik bijvoorbeeld het onderstaande te zien, een van plaats verspringende batterijindicator;

Er zijn uiteraard nog veel meer dingen die je kunt kiezen, zoek in de Play store naar "daydream"
Aanpasbaar lockscreen
Wat ook nieuw is is het aanpasbare lockscreen. Je komt er door in het menu te kiezen voor >Aanpassen>Blokkeerschermstijl en daar is de meest rechtse [Widget].Er zijn veel mogelijkheden waarbij Google Play: DashClock Widget een handige is, daar zijn veel extensies voor. Ik heb in dit voorbeeld gekozen voor batterijindicator, aantal ongelezen mails en agenda meldingen(1). Je kunt de meldingen ook "uitrekken" om meer informatie te zien (2)
(1)

Uiteraard zijn er veel meer widgets die je kunt laten zien op je lockscreen.

Blinkfeed
Hieronder een filmpje van de HTX One met Sense 5 om een indruk te krijgen.Blinkfeed kun je ook uitzetten in het menu onder [Aanpassen-]>[Beginscherm aanpassen].

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 20-08-2013 20:54 ]
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw