Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Anoniem: 502419
Heeft volgens mij met je Equalizer te maken. Als je die uitzet moet het weer werken. Mocht dat niet de oplossing zijn, ik weet zeker dat ik deze vraag eerder ben tegengekomen op Tweakers. Heb al even wat topics doorgespit (Google Music, One X), maar kan het zo 1,2,3 niet vinden. Misschien dat iemand anders wel de juiste zoekterm weet of nog weet waar dat stond?Yonix schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:16:
Als ik muziek luister met mijn oordopjes in (Sennheiser CX280), dan hoor ik een 'tik'. Het is vergelijkbaar met een melding (e-mail, What's App etc.) die je tijdens de muziek hoort. Het lijkt wel alsof er op de achtergrond teveel processe lopen waardoor de muziekspeler de muziek niet vloeiend af kan spelen. Hebben meer mensen hier last van?
"Castreer" ik m'n wifi naar G-only, doet 'ie 't wel... Maar dat is natuurlijk geen oplossing, aangezien dat onderweg niet gaat lukken.
Vind wel meer mensen die hier last van hebben. Iemand deze fix al geprobeerd? http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=41098
Het wipen van de cache partitie schijnt te helpen daar.
Hier stond een dode link.
Tot die tijd tijdelijk een iPhone
NOSIG
Ik heb getest of de WIFI fix welke op xda te vinden is de problemen oplost.
Om dit te doen heb ik MaximusHD ROM erop gezet en de fix geinstalleerd.
Deze ROM is nagenoeg stock (sense 5 op 4.2.2).
Gisteren weer terug in het hotel en restaurant waar ik elke week kom. Ik kon vorige week niets via WIFi doen. Disconnects, lange connects, zeer trage gegevensdoorvoer (timeouts etc).
Ik had in mijn eerdere post al aangegeven dat het aantal streepjes van het WIFI icon geen enkele relatie heeft met de bruikbaarheid van de verbinding. Ik had in het hotel vrijwel voluit alle streepjes en in het restaurant net aan 1 streepje. Op beide locaties waar ik elke keer op dezelfde plek zit met geen mogelijkheid met welke app dan ook te internetten. Daar waar ik met de vorige HTC versie prima verbinding en doorvoersnelheid had. Thuis trouwens nergens last van. Ook op zolder redelijke verbinding.
Echter met de WIFI fix een totaal andere situatie. Hetzelfde aantal streepjes maar een geweldige verbinding. Meteen connecten, rappe doorvoersnelheid en in de hotelkamer zonder problemen YouTube filmpjes in HD bekijken. In het restaurant ook weer net aan 1 streepje, maar alle apps reageren meteen en een prima snelheid. Gevoelsmatig zelfs beter dan voor de officiele HTC update. Maar dat is wellicht niet erg objectief.
Ik kan dus stellen dat de officiële HTC 4.2.2 update op mijn toestel de WIFI bruikbaarheid drastisch verslechterd heeft. En dat een fix dit op dezelfde hardware kan oplossen.
Je kan dus wachten op een fix van HTC of je kan net zoals ik toch overgaan op een custom ROM en de fix toepassen. Wat MaximusHD betreft, zeer tevreden over. Het is vrijwel hetzelfde als de HTC stock ROM (sense 5, 4.2.2) maar je hebt uiteraard meer mogelijkheden om extra's te installeren, je hebt root en kan bloatware verwijderen.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Het aan- en uitzetten van de Beats-audio functie heeft weinig zin. Ook heb ik al uit kunnen sluiten dat het aan de headphones (Sennheiser CX280) en bestandsformaten (.flac of .mp3) niet ligt. Het moet dus aan de telefoon liggen. Misschien dat een hard reset helpt? Iemand die dit kan bevestigen?Anoniem: 502419 schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:34:
[...]
Heeft volgens mij met je Equalizer te maken. Als je die uitzet moet het weer werken. Mocht dat niet de oplossing zijn, ik weet zeker dat ik deze vraag eerder ben tegengekomen op Tweakers. Heb al even wat topics doorgespit (Google Music, One X), maar kan het zo 1,2,3 niet vinden. Misschien dat iemand anders wel de juiste zoekterm weet of nog weet waar dat stond?
Even een update wat betreft de batterijduur.maxoss schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:34:
Is er ergens een centraal klaagpunt waar we de wifi problemen kunnen melden?
Wifi bereik is minder geworden en de batterij houd het geen 8 uur vol.
Ik sluit nu enkele dagen alle programma's af, middels de multitask knop voordat ik de HOX in slaapstand zet. Batterij gaat nu makkelijk >24 uur mee.
Conclusie vanuit mijn ervaring is dus dat openstaande programma('s) de batterij leegtrekken.

Edit: krijg geen goede link. Hoe doen jullie dat? Heb met dropbox, Picasa en drive een screenshot ik upload maar kan nergens een direct link naar de afbeelding krijgen zodat je die hier direct in het bericht ziet.
Ps. Is er geen GOT app oid, kan ze via Tapatalk niet vinden in ieder geval.
[ Voor 73% gewijzigd door janvanduschoten op 06-09-2013 08:32 ]
Ik zie ook een optie dat de applicaties worden 'gekilled' op het moment dat de gebruiker ze verlaat. Wat heeft dat voor een gevolgen voor notificaties/functies van apps als Facebook en Dropbox (auto-upload)?Card Nox schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:40:
Je kunt datel volgens mij ook automatisch laten doen via de developer settings. Iets van max background tasks. Je kunt het ook verminderen naar bijvoorbeeld max 3 processen
Edit: krijg geen goede link. Hoe doen jullie dat? Heb met dropbox, Picasa en drive een screenshot ik upload maar kan nergens een direct link naar de afbeelding krijgen zodat je die hier direct in het bericht ziet.
Ps. Is er geen GOT app oid, kan ze via Tapatalk niet vinden in ieder geval.
[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 06-09-2013 08:32 . Reden: foto gefixed ;) ]
Gechat met de HTC helpdesk en een afspraak gemaakt dat ze hem afgelopen woensdag zouden ophalen.
Dit is netjes gebeurd en wat denkje krijg ik hem vandaag al weer terug gheheel gemaakt en ook mijn volumeknop die was gebroken hebben ze vernieuwd.
Na al het commentaar op HTC zeg ik nu SUPER HTC There can be only oneX
NOSIG
[ Voor 5% gewijzigd door td1964 op 07-09-2013 10:09 ]
Gisteren toen ik ging slapen heb ik de telefoon uitgezet met nog 50% batterij over.
Ik heb hem niet aan de oplader gelegd.
Nu net zette ik hem aan en er was nog maar 4% batterij over.
Ik denk dus dat ik maar even met HTC contact ga opnemen want dit is niet echt acceptabel.
Dit heb ik ook, als je nieuws hier over hebt hoor ik het graag!M!chel schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 06:28:
Mijn telefoon heeft sinds de update last van een gigantische batterydrain.
Gisteren toen ik ging slapen heb ik de telefoon uitgezet met nog 50% batterij over.
Ik denk dus dat ik maar even met HTC contact ga opnemen want dit is niet echt acceptabel.
Mijn batterij wordt ook gigantisch snel leeg gezogen, echt belachelijk. Binnen een uur of twee is al bijna de helft van de accu lading weg, en dan heb ik niet meer gedaan dan 3-4 minuten op Facebook gekeken en een minuut of 2-3 mails bekeken.
Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.
Google Now is een leuke feature maar trekt snel je batterij leeg

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Helaas kan hij nu alleen niet meer automatisch in flight mode voor de nacht... maar daar kom ik wel overheen. Ik zet hem nu 's nachts handmatig op flight mode en mobiele data en wifi uit.
Het gekke is nu dat na 1 a 2 uur de wifi vanzelf aangaat. Snap er nog niets van. Scheelt toch in de battery drain voor de nacht.
Ik heb timeriffic uitgezet, dat kan hem dus niet zijn. De battery wigdet voor de daydreams staat wel aan maar die zet voor de nacht juist dingen uit....
Probleem is op zich niet zo groot maar kan er niet tegen dat het vanzelf aangaat.
Zou ook nog eens terug kunnen zetten naar fabriekswaarden...
WiFi -> Advanced -> WiFi Optimization (minimize battery usage when Wifi is on)
Settings -> Power -> Sleep mode ON (automatically turn off data connection during long periods of inactivity)
Settings -> Power -> Power Saver -> Data connection aanvinken (put to sleep when screen is off).
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Eerste 2 wel laatste niet. Wil overdag natuurlijk wel gewoon data aan hebben staan als scherm uit is.Deathchant schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:25:
@vroem heb je al het volgende gedaan:
WiFi -> Advanced -> WiFi Optimization (minimize battery usage when Wifi is on)
Settings -> Power -> Sleep mode ON (automatically turn off data connection during long periods of inactivity)
Settings -> Power -> Power Saver -> Data connection aanvinken (put to sleep when screen is off).
Maar vreemde is dus dat ik de wifi handmatig uitzet... en automatisch aangaat als ik slaap....
Vanavond maar eens proberen wat hij nu doet...
Zojuist een afspraak gemaakt dat ze hem aanstaande zaterdag op komen halenM!chel schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 06:28:
Mijn telefoon heeft sinds de update last van een gigantische batterydrain.

dit kan ik beamen heb hier 3 draadloze netwerken thuis (WNDR3700 / WAG354G (met Neptune354 firmware) en een D link dir300)strandbal schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:35:
Het wifi wil op wireless N wel verbinden, maar er gaat maar een minuut data overheen, daarna kun je er niet meer over internetten.
"Castreer" ik m'n wifi naar G-only, doet 'ie 't wel... Maar dat is natuurlijk geen oplossing, aangezien dat onderweg niet gaat lukken.
aangezien de D link op dit moment niet aanstaat (buiten netwerk) heb ik met de WAG354G ( A/B/G ) de beste verbinding geen haperingen of het traag laden van pagina's
de WNDR3700 doet het wel maar valt vaak weg (deze staat op automatisch tot max N)
hij pakt hier het 5Ghz netwerk die ik snel aangemaakt heb niet (vind niets)
waar ik eerder 3/4 streepjes had heb ik nu nog maar 1 tot soms 2 en als ik internet heb op mijn N netwerk is het maar van korte duur... op het G netwerk kan ik perfect surfen maar deze heeft niet hetzelfde bereik helaas
op androidworld lees ik net dat je wifi frequentie op 2412MHz (kanaal 1) zetten ook een positieve invloed moet hebben op je wifi (wat blijkt nu mijn WAG354G staat inderdaad op kanaal 1)
[ Voor 47% gewijzigd door eehbiertje op 10-09-2013 22:37 ]
Is dit random trillen een bekend probleem?
Toennet om 12:30 gekeken: 94%. Toen even een half uur dik geinternet, bam 80%.
Wat ik dus erg merk: idle is het echt NOG zuinige dan eerst, maar tijdens gebruik gaat ie ook sneller leeg dan eerst.
En dan beschouw ik mijn telefoon als een behoorlijk cleane telefoon. Kep weinig apps, weinig bloatware (kep 31 apps op disabled staan die ik nooit gebruik, waaronder twitter, facebook, google play music, google+, google search e.d.).
Het trillen wanneer een smsje/appje binnenkomt is nu een langdurige tril. Voorheen was het een korte tril. Is dit instelbaar ergens? Kep het nog niet gevonden.
Ook ik heb het propbleem dat mijn snelkoppelingen verdwenen zijn na een herstart.Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:38:
[...]
En elke keer als je de telefoon opnieuw opstart ben je dezelfde snelkoppelingen weer kwijt. Heb ik ook last van en de enige oplossing die HTC kan bedenken is een harde reset. Ben nu ff aan het uitzoeken hoe ik het beste een back-up kan maken.
Kan iemand bevestigen dat een factory-reset helpt?
Dat kan ik beamen, gisteravond was ik niet thuis en 3G/Hsdpa stond aan ipv wifi, accu heeft maar een paar procent verloren. Met Wifi aan trekt hij hem letterlijk leeg..Redax schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:57:
Het leegzuigen van de accu komt 100% zeker door WiFi, ik hoop dat hier nog een extra update voor uit komt. Gisteren had ik de hele dag de WiFi aan en binnen een uur of 4 was al 40% weg zonder dat ik veel met de telefoon heb gedaan. Vandaag, WiFi uit gehad, na 4 uur was er slechts 5% weg, de oorzaak is mij nu in ieder geval duidelijk.
Nog niks bekend van een update van HTC? Ze zijn er mee bezig zeggen ze maar duurt al bijna 3 weken...
Cons:::BB4E
Verificatie probleem was bij mij ook, Dit kwam doordat ik bij instellingen van facebook onder: Accountinstellingen -> Apps -> Platform had uitgeschakeld. Schakelde deze in en drukte opnieuw op de driehoek, problem solved.
Voor de mensen met wifi problemen op de HTX one X. Ik had heel erg slecht bereik, een link gezien er zijn productie problemen geweest bij HTC waardoor wifi module niet goed contact maakte of interferentie ontving aan de achterzijde. Probeer hard aan de achterzijde precies tussen de camara en bovenste volume knop op het plastic te drukken (letop dit vereist best wat kracht) En kijk dan of de sterkte van het signaal omhoog gaat naar vol bereik. hier is een voorbeeld: YouTube: HTC One X Wi-Fi issue
Dit probleem had ik ook, opgestuurd via verkooppunt terug naar HTC, kreeg hem gerepareerd terug, helaas 3 weken later weer zelfde wifi probleem maar nu moet ik aan de voorzijde op het scherm drukken en dan is het bereik wel weer goed.
Ze hebben dit probleem later in de productie aangepast dus niet iedereen zal dit probleem ervaren en het kan natuurlijk ook andere oorzaak hebben.
Goodluck mensen!
Nee, nog steeds niet gelukt.Leech_NL schreef op maandag 16 september 2013 @ 07:48:
Zijn er mensen die de verificatiefout inmiddels hebben weten op te lossen?? Is mij nog steeds niet gelukt, en alle tips zijn welkom!
Ik kreeg na een kleine week Sense 5 ook last van de verificatiefout, maar sinds een update van de Facebook-app, die redelijk snel volgde na de verificatiefout, heb ik geen last meer van de foutmelding.Leech_NL schreef op maandag 16 september 2013 @ 07:48:
Zijn er mensen die de verificatiefout inmiddels hebben weten op te lossen?? Is mij nog steeds niet gelukt, en alle tips zijn welkom!
Morgen krijg ik mijn Protector case binnen en dan kan ik hem weer volop gebruiken
Heb na de update software number 4.18.401.2
Qua uiterlijk vind ik het in ieder geval niet echt een vooruitgang, of de software me beter gaat bevallen moet nog blijken
5 minuten internetten en van 100 naar 87% gaan is niet echt normaal te noemen (over 3g)
[ Voor 3% gewijzigd door shameblaster op 19-09-2013 11:06 ]
Cons:::BB4E
Wifi heb nergens last van. Maar de accu duur is om te huilen, na de update ging de telefoon niet meer in deep sleep. Gevolg dat ik de dag net haalde op een accu lading, terwijl hij de hele dag in mijn broekzak zit.shameblaster schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:05:
Nu de wifi problemen nog en de battery drain.
5 minuten internetten en van 100 naar 87% gaan is niet echt normaal te noemen (over 3g)
Na een factory reset valt het enigszins weer mee, alleen mag blij zijn als ik het thuisfront haal....
Heb al een vraag naar CoolBlue gestuuurd, deze zeggen dat ik hem mag opsturen. Ik weet niet of dit dan onder de garantie valt?
Na update naar 4.2.2 crashte de camera app meteen na opstarten. Dat is nu opgelost.Card Nox schreef op donderdag 19 september 2013 @ 08:34:
Werkte de camera niet bij jou dan?
Heb na de update software number 4.18.401.2
Dit is na een factory reset, enigste wat erop staat is Facebook en Whatsapp+janvanduschoten schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:49:
Vrij grote kans dat het een app is die de drain veroorzaakt. Zou ik eerst eens naar kijken.
Grote kans dat het een bug is. Ik heb er in toenemende mate last van sinds de voorlaatste update. Kwa apps heb ik een vaste set die ik gebruik en daar komt zelden verandering in.janvanduschoten schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:49:
Vrij grote kans dat het een app is die de drain veroorzaakt. Zou ik eerst eens naar kijken.
Vandaag in een vijf kwartier naar het werk rijden, alleen bluetooth aan, geen enkele oproep of activiteit was ik als 11% lichter.
De navigatie stem (NL) maakt iedere keer de laatste zin niet af, bv "hier links afsla" ??
Ik zou Facebook bevriezen (in het menu, bij apps) en bij Locatie in het menu de vinkjes weghalen bij locatie services en locatie &Google search (heb hem in het Engels staan, weet niet exact het het in het Nederlands heet.Crazymonkey schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:56:
[...]
Dit is na een factory reset, enigste wat erop staat is Facebook en Whatsapp+
Die 2 zorgden bij mij voor veel onnodig stroomverbruik.
Facebook kijk ik vanuit de browser, werk ook prima. De app was bij mij verantwoordelijk voor honderden wakelocks per dag.
Heb ik ook, de widget laat nu alleen afspraken zien van de huidige weekVerwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:40:
ik mis in de agenda alle afspraken onder elkaar, was voor de update wel het geval.
Kan het niet meer vinden, klopt dit?

Erg irritant, is er een manier om in te stellen hoeveel weken vooruit de widget moet laten zien? (zoals dat bij eerdere versies wel kon)
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ik zit bij Vodafone en heb vorige week nog een kleine update gehad: het probleem van de willekeurig verdwijnende icoontjes is nu verholpen gelukkig.
Wifi lijkt wel minder geworden te zijn. Gisteren op het werk pikte hij het netwerk daar zelfs niet. Vandaag nog eens checken.
Bij Vodafone zitten we nog op de echt allerlaatste update te wachten en heb daarom nog altijd niet de Zoe Highlights functie. Hebben jullie wel al de Zoe Highlights of is dat alleen voor de One (zonder de X)?
[ Voor 30% gewijzigd door hansie18 op 24-09-2013 05:15 ]
Hier lees je meer : probleem met sensoren van Invensense. Een safe boot en dan callibratie van G-sensor + normale boot en callibratie van G-sensor losten het probleem aanvankelijk op, maar na een latere reboot wilden de sensoren echt niet meer functioneren...
Ik hoop dat ze m'n mobo vervingen met sensoren van Panasonic (latere versie)... Dus: als je camera niet meer werkt en je installeert een app die de sensoren uitleest en die geeft aan dat er geen sensoren uit te lezen vallen: terugsturen naar HTC!
Volgens mij zit er een of ander algoritme ingebouwd dat een foto na 2 of 3x bekijken automatisch daarin komt.
Ik heb vandaag wifi weer eens volledig uit gezet en nu gaat het veel beter met de accu. Ik zit nu na iets meer dan 9 uur op 74%, terwijl dat met wifi sinds de update al snel 30-40% is.
Ik heb overigens de hardware wifi fix eerder al eens laten uitvoeren, dus het zou bijna wel met de update te maken moeten hebben.
64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III
Nieuwe router gekocht, maar op 2,4 en 5ghz gaat er na een tijdje geen data meer over de wireless verbinding heen. Hij blijft vrolijk op connected staan, dat wel.
M'n 2,4ghz weer op G only gezet en het kreng werkt weer
Ik word ondertussen best moe van dat ding
[ Voor 3% gewijzigd door strandbal op 24-09-2013 19:47 ]
Dat hoeft je vriendin ook niet te weten toch?strandbal schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:46:
....
Ik word ondertussen best moe van dat dingVoor de update had hij nergens last van, het is 100% zeker weten een of andere k*t bug, maar ik vind geen oplossing en rooten mag niet van m'n vriendin...
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Medewerker van HTC gaf aan dat de update niet bij sommige one x toestelen niet lekker verwerkt werd?

Tevens gaf de medewerker aan dat er nu een naamloze update van ongeveer 35mb op dit moment wordt uitgerold, die de batterij en wifi problemen zouden moeten verhelpen, dus nog even geduld....

Hoop het, zit er zwaar over te twijfelen om de One X+ accu erin te zetten....pawarana schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:37:
Vanavond met HTC gebeld en mijn ongenoegen kenbaar gemaakt over de laatste update ivm de batterij snel leeg gaat.
Medewerker van HTC gaf aan dat de update niet bij sommige one x toestelen niet lekker verwerkt werd?![]()
Tevens gaf de medewerker aan dat er nu een naamloze update van ongeveer 35mb op dit moment wordt uitgerold, die de batterij en wifi problemen zouden moeten verhelpen, dus nog even geduld....
Hmm, nog geen update te zien, maar dat zou een uitkomst zijn...pawarana schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:37:
Vanavond met HTC gebeld en mijn ongenoegen kenbaar gemaakt over de laatste update ivm de batterij snel leeg gaat.
Medewerker van HTC gaf aan dat de update niet bij sommige one x toestelen niet lekker verwerkt werd?![]()
Anoniem: 459606
Valt constant uit.
Crasht om de haverklap.
Blijft op startscherm hangen.
Blijft uren uit.
Batterij laad niet/traag op als die weer eens is gecrasht.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem en zijn er meerdere die dit ondervinden?
Wordt echt hopeloos van mijn HOX nu...
Voor de update kon ik via de gallery app foto's en video's op mijn tv afspelen. Nu is dat nog enkel foto's.
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
Accuduur is ongeveer het zelfde.
Verbinding maken met wifi is heel erg traag. Een maal op het netwerk is het prima.
Geheugen managment geweldig 480 mb vrij als ik app killer gebruik. Voorheen 280Mb
Sense 5. Ik kan er niet aan wennen. Apps staan totaal onlogisch in de lijst ik mis de rangschikking op meest gebruikt. De nieuwe iconen onder het instellings icon rechts boven in zijn bagger , geef mij maar gewoon het menu terug. Nu tik ik vaak op een icoontje maar doet het niet wat ik wil. Ook de scherm afbeelding knop daarw ik heb al 20 afbeeldingen van mijn scherm verweiderd omdat de knop in de weg zit of omdat de iconen
Precies rechts onder in het hoekje zit en mijn duim hem perongeluk indrukt. Mijn telefoon heeft wel al 2 keer een chrash gehad.
Mijn conclusie is dat de update niet echt de moeite waard is.
We wachten het af.. verder is het namelijk een erg prettig toestel.pawarana schreef op woensdag 25 september 2013 @ 21:37:
Ik zat er al aan te denken om toch een custom rom te gaan gebruiken maar nu wacht ik dan toch maar even.
[ Voor 8% gewijzigd door mad_mavrick op 30-09-2013 09:10 ]
Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II
[ Voor 95% gewijzigd door PvT.Arj op 30-09-2013 10:53 ]
In de lijst met apps, ga helemaal naar eerste scherm en tracht door te scrollen (naar boven).Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 23:44:
...Apps staan totaal onlogisch in de lijst ik mis de rangschikking op meest gebruikt.
Dan popt er een menu regel op. Links kan je kiezen voor weergave (alfabetisch, Meest recent)
Rechts in het menu kan je apps verbergen, beheren en de rastergrootte instellen).
Ik heb het kleinste raster, dan passen er meer app-icons per pagina.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Of een release nummer bekend?
Verwijderd
Deze
Meest recent resultaten klopt geen hol van. Lijkt meer op welke app de laatste update heeft gekregen ipv welke ik het meeste gebruik. Whats app en internet tweakers zijn mijn meest gebruikte apps maar staan dan niet op de begin pagina na dat ik de volghorde aan vraag.
- batterij gaat snel leeg
- om uberhaupt WiFi ontvangst te hebben moet ik tegenwoordig naast de router staan
- op 2.4 GHz wel bereik maar gaat geen data doorheen ( op 5 GHz werkt alles perfect.. mits ik niet verder dan 1 meter van de router af sta)
- camera heeft heel veel moeite om foto's scherp te maken
Echt spijt dat ik de update binnen gehaald heb, is er een manier om terug te gaan naar de oude update?
het is ronduit slecht geworden nu
Als je wifi ontvangst weer eens slecht is, probeer dan eens op de achterkant rechtsboven te drukken? Het is een bekend probleem bij de HOX dat de wifi-ontvanger los wil gaan ofzo.ninasky11 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 02:30:
Persoonlijk vind ik het een bagger update:
- batterij gaat snel leeg
- om uberhaupt WiFi ontvangst te hebben moet ik tegenwoordig naast de router staan
- op 2.4 GHz wel bereik maar gaat geen data doorheen ( op 5 GHz werkt alles perfect.. mits ik niet verder dan 1 meter van de router af sta)
- camera heeft heel veel moeite om foto's scherp te maken
Echt spijt dat ik de update binnen gehaald heb, is er een manier om terug te gaan naar de oude update?
het is ronduit slecht geworden nu
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Niet echt. Als je toestel al een hardware-fout heeft, kan het zijn dat je met de huidige software hier niet zoveel last van hebt. Dus de combinatie van slechte hardware met goede software kan het hardware probleem een beetje verdoezelen.Quad schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 08:46:
Een softwarematige update dat je hardware fout op kan leveren?
Als er nu een softwareupdate komt, dus slechte hardware en slechte software, kan opeens je WIFI zodanig slecht zijn dat je het verschil goed merkt. De software-update kan je dan als schuldige aanwijzen (wat ook wel zo is), maar je hardware probleem zit er ook.
Ik zou dus eerst checken of je een hardware probleem hebt (met goede en slechte software moet je dat kunnen constateren). Heb je een HW probleem, dat eerst oplossen.
Daarna software issue oplossen door een officiele HTC update of zelf een fix installeren (via custom ROM).
Net even gechat met een medewerker van HTC hij begrijpt er ook niks van.
Beste optie is volgens hem : helaas dient het toestel in dit geval gerepareerd te worden.
Zit niks anders op dan het terug te sturen. Weet iemand hoelang zoiets kan duren?
[ Voor 47% gewijzigd door ninasky11 op 01-10-2013 15:10 ]
Begrijp precies wat je bedoeld.... voor eerste update alles prima en daarna alleen maar minder presteren van de WiFi... inderdaad wel heel toevallig als het alleen maar hardware zou zijn...ninasky11 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:00:
Maar voor de update werkte alles perfect, dus het moet wel software zijn of anders is het heel erg toevallig dat het precies na de update gebeurt.
Net even gechat met een medewerker van HTC hij begrijpt er ook niks van.
Beste optie is volgens hem : helaas dient het toestel in dit geval gerepareerd te worden.
Zit niks anders op dan het terug te sturen. Weet iemand hoelang zoiets kan duren?
Ik had hem na een week weer terug.Zit niks anders op dan het terug te sturen. Weet iemand hoelang zoiets kan duren?
Verwijderd
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 16:21 ]
Ik heb sinds een week of 3 last van het feit dat mijn batterij gigantisch langzaam oplaad en soms zelfs stil blijft staan. Echter heb ik sinds een dag of 3 last van het feit dat de telefoon gewoon langzaam leegloopt als hij zelfs aan de oplader ligt. De enige manier waarop deze nog oplaad is als deze uit staat en aan het stroom ligt en zelfs dan duurt hij er 2,5uur over om van 22% naar 37% te komen. Lijkt me niet helemaal in orde toch? Ik krijg meerdere malen zelfs nu de melding dat de telefoon meer stroom verbruikt dan dat hij binnenkrijgt en het advies is hierbij dus om allerlei apps te sluiten, echter geeft hij deze melding ook als de telefoon net pas aan gezet is en het password nog ingevoerd moet worden.
De telefoon dateert uit eind Mei 2012, dus garantie zit er niet meer bij.
Tevens andere laders geprobeerd.
Hoop dat jullie iets weten.
Bestond de One X toen al???DvMaasakker schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 19:41:
De telefoon dateert uit eind Mei 2011, dus garantie zit er niet meer bij.
Ik dacht dat ze pas april 2012 op de markt kwamen.
Typfoutje misschien haha.
Anyway, ik heb zelf ook een One X van de 1e batch en ik had nog wel garantie.
Dit kunnen ze bij HTC zien aan de hand van je IMEI en serienummer.
Ga gewoon even naar de site van HTC, start een chatsessie en leg je probleem uit.
Waarschijnlijk krijg je gewoon een reparatie aangeboden.
[ Voor 45% gewijzigd door M!chel op 02-10-2013 20:24 ]
Ook al zeggen ze het bij HTC niet.
Apple is hiervoor op de vingers getikt. Omdat klanten een extra garantieregeling moesten kopen voor 2 jaar garantie, terwijl in Europa dit gewoon verplicht is.
EU Landen mogen de wet niet overnemen, maar dan moet het voor de consument voordeliger uitkomen.
Oftewel, standaard altijd 2 jaar garantie.
Huub Huub Barbatruc!
mis wel de optie, zoeken naar nieuwe software... jullie ook?
[ Voor 47% gewijzigd door SuperVeloce op 06-10-2013 12:01 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Het was duidelijk te zien dat de antenne helemaal was ingedeukt door de contactpunten. Ik heb een stukje plakband een paar keer dubbelgevouwen en achter de antenne gepropt. Nu weer prima ontvangst!
Tip voor wie het ook wil proberen, heb veel geduld met het losmaken van de achterkant, er zit allemaal plakband van binnen dat heel langzaam loskomt als je voorzichtig trekt. Duurt even maar zo breekt er niets.
[ Voor 11% gewijzigd door etamboer op 07-10-2013 12:28 ]
Camera maakt geen scherpe foto´s meer. Het lijkt wel op er een filter wordt gebruikt. De foto wordt veel te wit vooral aan de zijkant.
Het scherm dimt na ingestelde vertraging wel naar laag niveau maar gaat daarna niet uit. Het blijft dus met lage verlichting aan staan waardoor je elke keer wordt verplicht om de telefoon hardwarematig op standbye te zetten.
Herkent iemand dat ook? Ik heb toestel al teruggezet naar fabrieksiinstelllingen en probleem blijft. Inmiddels maar een SIII ingezet en overweeg die hox+ te voorzien van een custom rom. Ik heb het toestel al een keer ter reperatie aangeboden omdat het steeds naar vliegtuig stand schoot en niet meer terug kon.
Linux op je desktop - https://www.digiplace.nl
Dat heb ik ook maar alleen als hij aan de lader hangt. Ik heb dat expres zo ingesteld, als hij niet aan de lader hangt gaat het scherm gewoon uit.DigiPlace schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:01:
Het scherm dimt na ingestelde vertraging wel naar laag niveau maar gaat daarna niet uit. Het blijft dus met lage verlichting aan staan waardoor je elke keer wordt verplicht om de telefoon hardwarematig op standbye te zetten.
Het voelt alsof er op de achtergrond toch nog applicaties actief zijn, waardoor de cpu load te groot is (?). Als ik op mijn computer Winamp gebruik terwijl er op de achtergrond veel programma's actief zijn begint de muziek in Winamp ook te 'laggen'. Echter, op de telefoon heb ik - via het multitask venster - alle apps 'gesloten'. Daarnaast heb ik Beats uitgeschakeld, de telefoon in Vliegtuig-modus gezet, de mobiele data uitgeschakeld en andere oortjes geprobeerd ... Niets heeft geholpen, want het probleem blijft!
Wat zou het toch kunnen zijn en hoe kom ik er vanaf?
Gebruik je een Custom ROM? Dan kan het namelijk zo zijn dat je governor de CPU te laag geklokt houdt waardoor de muziek dus inderdaad gaat stotteren en haperen.Yonix schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 16:31:
Ik blijf last hebben van storinkjes of kleine haperingen tijdens het luisteren van muziek. Het is zo vervelend dat het de muziekbeleving verpest, want het is gewoon niet prettig om tijdens het luisteren van muziek om de haverklap storinkjes te horen.
Het voelt alsof er op de achtergrond toch nog applicaties actief zijn, waardoor de cpu load te groot is (?). Als ik op mijn computer Winamp gebruik terwijl er op de achtergrond veel programma's actief zijn begint de muziek in Winamp ook te 'laggen'. Echter, op de telefoon heb ik - via het multitask venster - alle apps 'gesloten'. Daarnaast heb ik Beats uitgeschakeld, de telefoon in Vliegtuig-modus gezet, de mobiele data uitgeschakeld en andere oortjes geprobeerd ... Niets heeft geholpen, want het probleem blijft!
Wat zou het toch kunnen zijn en hoe kom ik er vanaf?
Ik had vandaag ditzelfde probleem (op ViperX 4.0.4) maar nadat ik 'Disable PnPMgr' had uitgezet, was dit probleem verholpen. (Ik had volgensmij ook gewoon de governor op ondemand kunnen zetten in plaats van interactive, maar ik vond dit wel een fijne oplossing
Echter was dit wel wanneer het scherm uit was en weet ik niet hoe het was met het scherm aan, maar ik ga ervan uit dat jij ook bedoelt wanneer het scherm uit staat.
Als je geen Custom ROM gebruikt lijkt me niet dat het door hetzelfde komt en weet ik helaas ook niet waaraan het wél kan liggen.
[ Voor 3% gewijzigd door 4WardNL op 16-10-2013 22:08 ]
Ik heb inmiddels contact gehad met HTC Nederland (via Facebook) en zij adviseren mij de ROM te laten reflashen bij één van de servicepunten. Hopelijk gaat het helpen.4WardNL schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 22:01:
[...]
Gebruik je een Custom ROM? Dan kan het namelijk zo zijn dat je governor de CPU te laag geklokt houdt waardoor de muziek dus inderdaad gaat stotteren en haperen.
Ik had vandaag ditzelfde probleem (op ViperX 4.0.4) maar nadat ik 'Disable PnPMgr' had uitgezet, was dit probleem verholpen. (Ik had volgensmij ook gewoon de governor op ondemand kunnen zetten in plaats van interactive, maar ik vond dit wel een fijne oplossing)
Echter was dit wel wanneer het scherm uit was en weet ik niet hoe het was met het scherm aan, maar ik ga ervan uit dat jij ook bedoelt wanneer het scherm uit staat.
Als je geen Custom ROM gebruikt lijkt me niet dat het door hetzelfde komt en weet ik helaas ook niet waaraan het wél kan liggen.
Ik heb zojuist de vraag nog eens gesteld via de site. We zullen zien of er reactie op komt. Ik heb last van battery drain en ik gebruik de telefoon amper.pascalheister schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 18:19:
Iemand nog iets van HTC gehoord over de update met fix voor de wifiproblemen??
Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB
Ach, morgen maar eens contacten met HTC en hopen dat ik hem op kan sturen voor een fix.
Kosteloos, viel onder de reguliere fabrieksgarantie.willywallie schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 08:26:
Wat waren de kosten, dan? En nieuw scherm is best duur.
Sinds de 4.2.2. update komen er vaak random foto's in de HIGHLIGHT te staan en no matter of ik alles daaruit leeggooi, hij blijft het zo nu en dan bijvullen met foto's terwijl ik nergens klik dat ik de foto wil highlighten.
Weet iemand hoe dit te fixen?
Hier is nog iemand met hetzelfde probleem ,maar nog geen antwoord:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2479036
Kep de vraag inmiddels direct aan HTC gesteld. Ik hoop niet dat ze met het antwoord komen: meneer, u kunt de highlight folder verbergen in de opties van de Gallery. Maar dat zie ik dus niet als een oplossing, maar als een pleister op de wond. Dus ik hoop dat ik het ergens kan uitzetten. Een softwareupdate zullen we wel niet meer krijgen denk ik....
[ Voor 42% gewijzigd door Deathchant op 25-10-2013 15:09 ]
Heb al een keer zo'n batterij bump gedaan, 8u laden, nog 1u en dan nog 1u met aan/uit zetten tussendoor.
Draai gewoon nieuwste stock.
[ Voor 12% gewijzigd door NeoMe op 02-01-2014 20:56 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9