• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

Yonix schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:27:
[...]

Dat had ik ook.

Is het trouwens aan te raden om een volledige reset te doen? Ik heb niet het idee dat ik prestatievermindering heb geleden, maar misschien is een 'clean slate' niet verkeerd.
Ik heb echt maar weinig apps erop staan en veel bloatware uitgezet. Ik heb wat dat betreft een vrij cleane telefoon en echt nooit issues. Vriend van me heeft ook de One X en hij heeft vaker spontane vasthangers en resets wat ie vroeger niet had.
Ik heb in april eens een factory reset gedaan en daarna gewoon alle sms/whatsapp/contacts teruggezet. Hij liet bij mij de interne SD-kaart ongemoeid, dus foto's en backups bleven gewoon staan. Contacten, emailaccounts e.d. waren wel weg evenals alle app instellingen.
Het zou zomaar eens kunnen helpen ja.
Ik heb het niet gedaan, omdat ik geen problemen ervaar.
Ghostface9000 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 03:04:
Hier nog geen update HOX+
Zijn er nog mensen die de OTA nog niet ontvangen hebben ?
Vreemd...vriendin van ons heeft een VF-branded toestel en wel al de update ontvangen. Heb je een paar keer handmatig geprobeerd om te checken? (moet je een paar keer doen ookal geeft hij na de eerste keer aan dat er niks beschikbaar is.
HAMMAR schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:09:
In de op staat dat je blinkfeed uit kan zetten, maar bij mij niet? laat zich niet slepen naar 'verwijderen'.

Iemand??
Ga naar settings -> personalize -> homescreen style -> kies daar voor traditional ipv blinkfeed en voila, het is weg. Als je blinkfeed aan hebt staan, kun je die alleen verplaatsen van homescreen, idd niet weggooien of uninstallen.

@asing: haal je stats eens erbij dan? Heb je tijdens je screenoff tijd veel awake-time?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Hoe kan ik die awake-time vinden?

Ik zit nu op 64%, ik gebruik alleen de FM radio nu (Q music). Ik heb hem maar even op batterijspaar mode gezet anders redt ik deze dag niet.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:39
Deathchant schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:49:
[...]

Vreemd...vriendin van ons heeft een VF-branded toestel en wel al de update ontvangen. Heb je een paar keer handmatig geprobeerd om te checken? (moet je een paar keer doen ookal geeft hij na de eerste keer aan dat er niks beschikbaar is.
Heb dit al meerdere malen geprobeert, nog steeds niets.
Kan het ermee te maken hebben dat mijn toestel O2 branded is ?
Heb m'n telefoon gewoon in 'n nederlandse webshop gekocht maar is blijkbaar geimporteerd.
Had bvb ook geen nederlandse taal eerst... (opgelost met morelocale2)

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:34

_Christiaan_

Master of SOG

Onlangs een hard reset gedaan vanwege het WiFi probleem, maar geen verbetering. Ik ben benieuwd waar het probleem zit, aangezien sommige mensen geen verschil merken. Ik denk toch aan de hardware. Ik heb het gevoel dat een software fix het probleem alleen maar quick&dirty zal oplossen door je WiFi constant vol te laten uitzenden ofzo, waardoor je batterij weer minder lang meegaat.

Binnenkort wordt de mijne opgehaald dus ik ben benieuwd...

NOSIG

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 11:59
@Ghostface9000

Of het toestel wordt geupdate is toch afhankelijk van de CID, als jouw HTC bijvoorbeeld E11 heeft, dan zou de update ontvangen moeten worden, daarin zit de 'hollandse' update. Via de app "CID Getter" kun je dit zien. Heb je een 'buitenlandse' telefoon, heb je natuurlijk kans dat je niet in de hollandse ronde zit :)

Vanuit XDA is het volgende overzicht gemaakt:

here's a list of all CID reported so far

* HTC__j15 -> 21 august
* HTC__032 -> 21 august
* HTC__M27 -> 26 august
* HTC__102 -> 26 august
* HTC__001 -> 26 august
* HTC__203 -> 26 august
* HTC__E11 -> 26 august

Met als tip:
if your cid is in the list but you're not receiving the update try setting the date on your phone 1 year back(2012)
>let op, ik weet niet wat dit met mogelijke apps doet?

[ Voor 5% gewijzigd door _deej_ op 29-08-2013 10:39 ]

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Na lezen van de MaximusHD thread op xda (hele kluif trouwens) hier:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2410320

zijn er veel posts over slechte WIFI met interessante info.
zoals:
ok so i kinda figered the reason behind the signal issue, its working now.

i've been back and forth between sense 4+/5
and eventually lost signal on sense 4+
multiple flashes (full wipes at time )with no luck,

anyway, eventually i decided to use philz wipe factory --> to install a new rom and flashed sense 4+ (without AROMA wipe option) and signal was back
did the same with your ROM and im online
http://forum.xda-develope...p=44826517&postcount=1237

Tevens zijn er tests waar verschillende software versies met elkaar vergeleken wordt (op dezelfde hardware).
Blijkbaar zijn duidelijke verschillen in WIFI bruikbaarheid. Kan uiteraard wel te maken hebben met software tweaks die wel of niet werken op verschillende hardware versies.

Ik denk dat ik ook maar naar de custom roms ga, aangezien je dan de tweaks die voorgesteld worden kan toepassen (root su unlocked etc).

En aangezien ik erg gecharmeerd ben van sense 5 lijkt de MaximusHD rom een goede optie.

PS
Ik heb gelezen dat een factory reset bij WIFI problemen niet helpt, dus die moeite kan je besparen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Ghostface9000
_deej_ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:36:
@Ghostface9000

Of het toestel wordt geupdate is toch afhankelijk van de CID, als jouw HTC bijvoorbeeld E11 heeft, dan zou de update ontvangen moeten worden, daarin zit de 'hollandse' update. Via de app "CID Getter" kun je dit zien. Heb je een 'buitenlandse' telefoon, heb je natuurlijk kans dat je niet in de hollandse ronde zit :)

Vanuit XDA is het volgende overzicht gemaakt:

here's a list of all CID reported so far

* HTC__j15 -> 21 august
* HTC__032 -> 21 august
* HTC__M27 -> 26 august
* HTC__102 -> 26 august
* HTC__001 -> 26 august
* HTC__203 -> 26 august
* HTC__E11 -> 26 august

Met als tip:
if your cid is in the list but you're not receiving the update try setting the date on your phone 1 year back(2012)
>let op, ik weet niet wat dit met mogelijke apps doet?
Bedankt voor de informatie ! Vroeg mij al af of dit afhankelijk was van serienummer ofzo.
Weer wat bijgeleerd.
Ik heb CID [O2___001]
Zal nog wat geduld nodig hebben zeker...

• rono_01
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09-2024
Hier ook CID O2___001 > nog geen update damn..

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-07 18:33
Deathchant schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:49:
[...]

Ga naar settings -> personalize -> homescreen style -> kies daar voor traditional ipv blinkfeed en voila, het is weg. Als je blinkfeed aan hebt staan, kun je die alleen verplaatsen van homescreen, idd niet weggooien of uninstallen.
Thanx!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

asing schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:55:
Hoe kan ik die awake-time vinden?

Ik zit nu op 64%, ik gebruik alleen de FM radio nu (Q music). Ik heb hem maar even op batterijspaar mode gezet anders redt ik deze dag niet.
Settings -> Power -> History

Dan zie je zo'n grafiekje waarin je kunt zien of je awake time een beetje gelijk loopt met je screenon-time.

Zoiets moet je dan zien:
Afbeeldingslocatie: http://forums.androidcentral.com/attachments/htc-one-series/49314d1354555960t-one-x-unreasonable-slow-charging-very-short-battery-life-uploadfromtaptalk1354555959246.jpg

Hier zie je ook dat er veel awake-time is zonder dat het scherm aan is geweest. Dus het kan zijn dat tijdens deze momenten je CPU bezig is en dus wat batterij kan verbruiken. Je kunt alleen hier niet zien of het slechts basic sync dingen zijn of dat het CPU-intensieve dingen zijn.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• asing
  • Nu online
In jouw scherm zie ik heel veel activiteit op het moment dat de accu zakt van 80 naar 60%. Die zie ik bij mij dus niet...

Nog een rottigheidje gevonden waar ik echt niet blij mee ben. Als ik in de standaard browser de terug knop gebruik om een pagina terug te gaan kom ik meestal uit op het home screen ipv de bedoelde pagina. Web browser starten en ik zit weer op google startpagina.

[ Voor 52% gewijzigd door asing op 29-08-2013 15:52 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
als ik ff 3 minuten zit te browsen dan zakt hij tussen de 5 en 10 procent :S echt ongehoord dit! zo doe je nog maar een halve dag met een volle accu

• asing
  • Nu online
DigitalError schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:52:
als ik ff 3 minuten zit te browsen dan zakt hij tussen de 5 en 10 procent :S echt ongehoord dit! zo doe je nog maar een halve dag met een volle accu
Dat ervaar ik ook. Pak jij de standaard browser of chrome?

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
chrome

• asing
  • Nu online
Ik de default, die lijkt hetzelfde te doen.

• Pannenkoek14
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-12-2023
asing schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 15:53:
[...]

Dat ervaar ik ook. Pak jij de standaard browser of chrome?
Ik gebruik Dolphin, en ervaar hetzelfde.

• asing
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://i133.photobucket.com/albums/q59/asingb/Screenshot_2013-08-29-16-09-35_zps40610a5b.png

Dat lijkt me niet normaal..... :X Energiespaarmode aanzetten werkt overigens prima.

[ Voor 14% gewijzigd door asing op 29-08-2013 16:12 ]

• Ghostface9000
Hmm vreemd, mss maar best dat ik de update nog niet gekregen heb :)

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

asing schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:11:
[afbeelding]

Dat lijkt me niet normaal..... :X Energiespaarmode aanzetten werkt overigens prima.
Wat ik in dat plaatje niet snap, is dat hij volgens de grafiek nog ~60% batterij heeft, terwijl de indicator in de statusbalk maar 27% aangeeft.

NOSIG

• asing
  • Nu online
_Christiaan_ schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 17:36:
[...]

Wat ik in dat plaatje niet snap, is dat hij volgens de grafiek nog ~60% batterij heeft, terwijl de indicator in de statusbalk maar 27% aangeeft.
:9 Goed opletten : de tijd in het plaatje gaat tot.... en de systeemtijd is ...... 8)

Ohja :)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
Ik had precies het zelfde probleem na de update. Zonder echt mijn telefoon veel te gebruiken, ging de accu echt snel leeg. Eind van de dag zat ik rond de 20 a 30 procent in een uur of 12. Na een paar keer restarten en normaal gebruik gaat de accu weer normaal mee.
Hij is nu 12 uur van de lader af en de accu zit nog op 75%. Heb hem vandaag niet heel veel gebruikt, maar hij gaat langer mee dan vlak na de update. Dus blijkbaar moet je nog even geduld hebben voordat de telefoon weer in zijn "oude" verbruik terug komt.

Update: Na een nachtje standby gezakt naar 64%, dus na 24 uur van de lader af. Klopt dus ook met wat de laatste benchmark van de frontpage zeggen. Bij gebruik iets sneller leeg, in standby langer mee.
Nu alleen nog een oplossing voor de WIFI, want is is nog steeds ruk.

[ Voor 20% gewijzigd door chrisborst op 30-08-2013 08:53 ]

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Heb na de update last van weinig ontvangst met de wifi, ook als ik vlakbij zit en elke keer als ik de telefoon opnieuw opstart, zijn de helft van de snelkoppelingen weg. Ze zijn niet verwijderd want ze staan nog wel gewoon tussen de apps.

Batterij daarentegen doet het wel normaal.

XBL: Sgt Rik NL

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

asing schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 16:11:
[afbeelding]

I raise you...

Zorean in "[HTC One X] Rooten & Custom ROM's"

• asing
  • Nu online
Ik ben iets verder in mijn gedachtes. Er is blijkbaar een probleem als je een internet gerelateerde app open hebt (in de achtergrond, te zien met de meest rechter toets). Zodra daar wat staat wordt de telefoon warm en zuipt hij de accu leeg.

Staat daar niets, dan koelt hij weer af en doet de accu ook weer normaal.

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Laat htc maar snel met een wifi fix komen.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Lekker behulpzame tweakers zijn jullie.... ik post een mooi verhaaltien en er wordt niet eens op gereageerd... nu hoeft het niet meer hea! hij ligt nu bij de vodafoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 10-09 11:39
Just_Michel schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:00:
Lekker behulpzame tweakers zijn jullie.... ik post een mooi verhaaltien en er wordt niet eens op gereageerd... nu hoeft het niet meer hea! hij ligt nu bij de vodafoon.
Of gewoon even het topic doorlezen. Je dan de update alleen installeren als hij NIET aan de oplader ligt. Dus eerst zorgen dat je telefoon voldoende is opgeladen en dan pas updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Just_Michel schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 08:00:
Ik had er ook geen oplossing voor, dus dan hoef ik niet te posten.
Als er niemand reageert dan zou je na minimaal 24 uur je vraag nog eens kunnen stellen maar je reactie als hierboven vind ik niet gepast.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 31-08 18:49
Zelf de Android Revolution HS 31 geïnstalleerd aangezien ik geen officiele updates meer ontvang vanwege costum roms :P Moet zeggen dat ik nu na tijden weer sence gebruik. Het werkt eindelijk naar behoren en soepel. Zit nu op 1 dag en 3 uur en heb nog 55% over bij normaal gebruik. Maar dit soort waarde heb ik altijd als ik me telefoon net geflashed heb in verloop van tijd haalt hij de 4 dagen weer :P

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmm ja mijn One X gaat een stuk sneller leeg tijdens gebruik. Maar tijdens idle lijkt ie een stukje langer mee te gaan. Gister bijvoorbeeld. Vanaf 07:30 - 18:00 alleen maar wat muziek geluisterd (met scherm uit natuurlijk) en 3 lange telefoongesprekken gevoerd van ongeveer anderhalf uur bij elkaar. Om 18:00 had ik nog 72% over.
Vanmorgen 07:30 uit de lader. Tussen 08:00-08:30 gesurfd+gewhatsapped, en om 08:30 nog "maar" 85% over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 22:46
Net even zitten spelen met de nieuwe functies in de muziekspeler. Ziet er leuk uit en werkt goed:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4qQxckBuL988TECBj1q8KNNH/full.jpg

Daarnaast vind ik de optie dat je in de gallerij een hoogtepunt-filmpje kunt maken ook wel iets hebben. De software slaagt er in om van de foto's een leuke collage te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier WiFi problemen tot het onbruikbare toe. De telefoon ligt al de hele dag naast de router (30 cm) maar de telefoon herkent de 2,4 en 5 Ghz netwerken gewoon niet. Ook niet na het drukken op de "Scannen" optie. Aan- en uitzetten van de WiFi is de enige remedie.

WiFi performance an sich is ook hier dramatisch verslechterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Hard-reset en anders laten ophalen. Ik zit nu midden in mijn afkickperiode, dinsdag ingeleverd. Ik moet zeggen, doordeweeks gaat het nog wel maar nu mis ik hem toch zo af en toe. Vooral whatsapp qua praktische dingen, vervoer regelen enzo. Heb dan ook geen reserve smartphone, gewoon meteen cold turkey. Hopelijk eind volgende week terug, dan valt het allemaal wel mee.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_E
  • Registratie: Maart 2011
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:45:
Ook hier WiFi problemen tot het onbruikbare toe. De telefoon ligt al de hele dag naast de router (30 cm) maar de telefoon herkent de 2,4 en 5 Ghz netwerken gewoon niet. Ook niet na het drukken op de "Scannen" optie. Aan- en uitzetten van de WiFi is de enige remedie.

WiFi performance an sich is ook hier dramatisch verslechterd.
HTC is het aan het onderzoeken, zelf heb ik het probleem ook en heb dit gemeld via Facebook en kreeg een bericht terug dat het aan het onderzoeken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Kan iemand mij vertellen hoe het nieuwe taakbeheer heet? Het icoontje is van mn homescreen verdwenen en ik kan het niet terug vinden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gammort schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:58:
Kan iemand mij vertellen hoe het nieuwe taakbeheer heet? Het icoontje is van mn homescreen verdwenen en ik kan het niet terug vinden :/
Is verwijderd door HTC uit deze versie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timper
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-06 23:01
Maakt ook iemand gebruik van "speler selecteren" bij de muziekspeler? Hier heb ik namelijk een bug. Wanneer ik mijn HTC verbind met de Pinnacle Soundbridge, speelt hij eerst de gekozen artiest uit en het volgende komt van de vorige recent gespeelde artiest. Dit klopt dus niet, iemand ervaring?

- ik heb ook last van extreem korte accuduur.

[ Voor 7% gewijzigd door timper op 30-08-2013 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Hier in ieder geval geen wifi problemen met de ontvangst.
(Wel dat de router vreemd doet maar dat is een ander probleem. :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 19:09
Voor de ontgrendeling heb ik een patroon ingesteld. Ook heb ik onder geluid de optie "trillen bij aanraken" aanstaan. Ik merk nu op dat bij het ontgrendelen van de telefoon het toestel ook trilt. Dit was voorheen niet zo (voor de 4.2.2 update). Kan dit aangepast worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Sinds vandaag ook de Facebook-verificatie error. :( Ik krijg het driehoekje in de notificatiebalk maar niet weg. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? De HTC Nederland Facebook-pagina en het internet bieden mij nog geen oplossingen.

Edit:
Ik heb net een update voor Facebook binnengekregen en moest de app daarna opnieuw toestemming geven om gegevens te lezen van mijn telefoon etc. De verificatiemelding is nu weg. Voor nu ziet het er dus goed uit. :)

Edit #2:
Start ik daarnet mijn telefoon opnieuw op, ben ik een aantal apps die ik in mapjes had gezet 'kwijt'. Deze moest ik dus weer opnieuw toevoegen ...

[ Voor 46% gewijzigd door Yonix op 31-08-2013 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:26:
Edit #2:
Start ik daarnet mijn telefoon opnieuw op, ben ik een aantal apps die ik in mapjes had gezet 'kwijt'. Deze moest ik dus weer opnieuw toevoegen ...
En elke keer als je de telefoon opnieuw opstart ben je dezelfde snelkoppelingen weer kwijt. Heb ik ook last van en de enige oplossing die HTC kan bedenken is een harde reset. Ben nu ff aan het uitzoeken hoe ik het beste een back-up kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:05
Bij mij ligt de batterydrain aan WIFI. Als ik WIFI uit laat staan, dan gaat hij ongeveer even lang mee als vroeger. Als ik het laat aanstaan, dan lijkt hij voortduren Wifi te gebruiken volgens de battery history.

Ik heb een Linksys E2000. Nog mensen die hetzelfde ervaren? Ik heb al een aantal reacties gelezen over battery drain maar is dit bij jullie te wijten aan WIFI?

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
FragileM64 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:17:
Bij mij ligt de batterydrain aan WIFI. Als ik WIFI uit laat staan, dan gaat hij ongeveer even lang mee als vroeger. Als ik het laat aanstaan, dan lijkt hij voortduren Wifi te gebruiken volgens de battery history.

Ik heb een Linksys E2000. Nog mensen die hetzelfde ervaren? Ik heb al een aantal reacties gelezen over battery drain maar is dit bij jullie te wijten aan WIFI?
Misschien moet je de volgende optie uitzetten: instellingen > Wi-Fi > Geavanceerd > Optimalisatie WiFi
Deze optie zou het batterijgebruik moeten minimaliseren als Wi-Fi is ingeschakeld, maar misschien dat de optimalisatie het tegenovergestelde doet? Bij mij heb ik hem uitgezet om eens te kijken wat het met de batterijduur doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serge306
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Yonix schreef op zondag 01 september 2013 @ 11:05:
[...]

Misschien moet je de volgende optie uitzetten: instellingen > Wi-Fi > Geavanceerd > Optimalisatie WiFi
Deze optie zou de batterijgebruik moeten minimaliseren als Wi-Fi is ingeschakeld, maar misschien dat de optimalisatie het tegenovergestelde doet? Bij mij heb ik hem uitgezet om eens te kijken wat het met de batterijduur doet.
Ook mijn HOX heeft dit probleem. begin dit jaar toen mijn telefoon net nieuw was had ik er ook last van.
Dat hebben ze toen opgelost in 1 van de updates die toen uitkwamen.
En nu is het dus weer terug bij af.

BTW heb ik die optimalisatie WIFI aan en uit gestest. Bij mij geeft dit geen verschil en heb ook geen idee wat het nut hiervan is :?

Vannacht getest door WIFI uit te zetten en alleen 3G aan. En toen was de accu 'maar '7%' gezakt.
De afgelopen dagen met WIFI aan zakte het meestal 20%.
Dus het lijkt idd weer een WIFI probleem.

Overigens heb ik CID E11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:38:
[...]

En elke keer als je de telefoon opnieuw opstart ben je dezelfde snelkoppelingen weer kwijt. Heb ik ook last van en de enige oplossing die HTC kan bedenken is een harde reset. Ben nu ff aan het uitzoeken hoe ik het beste een back-up kan maken.
Gisteravond backup gemaakt met Helium (voorheen Carbon) backup app en harde reset gedaan. Alle apps / snelkoppelingen bleven na afsluiten/opstarten op de homescreens staan, tot zo-even. Telefoon hing en na een zachte reset waren er weer wat snelkoppelingen verdwenen. Toch niet zo fijn, deze update :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:33
Yonix schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 12:26:Edit #2:
Stormtrooper schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:05:
Gekke vind ik wel dat een aantal apps die ik normaal op mijn scherm had staan, na de update weg waren. Oa. imdb. Weer op scherm gezet en na een reboot weer weg.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:38:En elke keer als je de telefoon opnieuw opstart ben je dezelfde snelkoppelingen weer kwijt. Heb ik ook last van en de enige oplossing die HTC kan bedenken is een harde reset. Ben nu ff aan het uitzoeken hoe ik het beste een back-up kan maken.
Heb ik helaas ook last van :-(
Enige reactie die ik krijg van HTC is inderdaad een FR, bah.
Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:38:Gisteravond backup gemaakt met Helium (voorheen Carbon) backup app en harde reset gedaan. Alle apps / snelkoppelingen bleven na afsluiten/opstarten op de homescreens staan, tot zo-even. Telefoon hing en na een zachte reset waren er weer wat snelkoppelingen verdwenen. Toch niet zo fijn, deze update :-(
^---- Edit: Als dat niet werkt wacht ik er nog even mee...

Edit2: Krijg nu dit als reactie:
That's an awfully strange problem. The first thing we'd like you to do is to boot your phone into Safe Mode and to use it for a day without using third party apps. To enter Safe Mode, just restart the device, and once the screen has lit up as the phone is coming back on, just then press and hold Volume Down until you reach the Home Screen, where Safe Mode will appear in the bottom corner.

[ Voor 34% gewijzigd door Source90 op 02-09-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

En als je alle apps op je interne geheugen zet, nog steeds last van?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Bijkomend probleem wat ik ervaar na reboot; sommige settings gaan terug naar default.
- Als input keyboard heb ik Swiftkey, na reboot staat deze op de HTC variant.
- De Time-out van mijn scherm staat weer terug op default.
- De optie van de switch-apps knop staat weer op de default actie.

Lijkt wel alsof hij alles naar default, inclusief icoontjes aanwezig op homescreen, doet na rebooten. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:40
Is er ergens een centraal klaagpunt waar we de wifi problemen kunnen melden?
Wifi bereik is minder geworden en de batterij houd het geen 8 uur vol. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Betreft de WIFI: Hoe zit het bij de rest van jullie met warmteproductring?
Als ik WIFI aan heb in een ruimte met slecht WIFI (bv. een hotel(kamer) of openbare plek), wordt de telefoon volgens mijn batterij-app gemiddeld 45°c tot incidenteel boven de 50°c (waarna de notificatie led ook groen/rood knippert). Hitte is vooral aan de achterkant rondom de camera, wat doorstraalt op het scherm (letterlijk heet bij aanraking).

Na een beetje Google afstruinen is dit een veelvoorkomend euvel, is dit echter te herleiden naar de WIFI of zit ik hier met een ander probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_mavrick
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 23:18

mad_mavrick

There are 10 kinds of people..

@Source90, ik heb hetzelfde probleem al knippert de led bij mij niet. En daarnaast ook amper nog Wifi dekking in huis, wat voor de update altijd goed werkte.

Ik heb HTC gebeld en dan krijg je een of andere dame aan de lijn die wel vriendelijk is maar dus geen reet voor je kan betekenen. Het enige wat ze aanbieden is om het toestel op te sturen maar gezien ik dit toestel zakelijk gebruik kan ik het niet zomaar een paar weken missen. Daarnaast ben ik van mening dat het geen hardware probleem is..

@maxoss:
HTC Nederland Nederlands +31-20-715-7310
09:00 - 21:00 (Maandag-Vrijdag), 09:00 - 13:00 (Zaterdag)

[ Voor 10% gewijzigd door mad_mavrick op 02-09-2013 13:30 ]

Asus P8P67 Deluxe - Intel Core i7 2600k - MSI GTX560 ti TwinFrozr II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb dit weekend de MaximusHD ROM maar erop gezet welke een WIFI fix heeft.Ik wil mijn WIFI probleem nu testen in het hotel/restaurant waar ik vorige week geen WIFI gebruiken kon.
Als dit zo is kan je wellicht wachten op een officiële update (aangezien er veel mensen zijn die klagen over verminderde bruikbaarheid) of ook een custom ROM te gebruiken waar men het WIFI issue al aangepakt heeft. Je zou ook bijv. de telefoon kunnen rooten en alleen de fix toepassen.
Het blijkt slechts het vervangen van enkele systeem bestandjes te zijn (waarschijnlijk de oude WIFI settings van de vorige stock ROM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:27

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Het wifi probleem is volgens mij een combi hard/software.
Op mijn hox had ik al een tijdje niet al te denderende wifi. Na de update vorige week is dat dramatisch verslechterd. Zo slecht zelfs dat ik in de woonkamer de deur open moest zetten zodat de "weg naar de meterkast" vrij was. Dan had ik, als ik wat gek in de stoel zat met de telefoon in 1 hand omhoog, soms 2 streepjes. Soms niks.

Vervangende toestel (zakelijk) kwam vorige week donderdag binnen. Top wifi, zoals het hoorde. Zelfs achter in de tuin ontvangst. Vervolgens op dat leen-ding de sense5/4.2.2 geinstalleerd. En nog steeds top ontvangst, geen klagen over.

Gekke is ook: sinds de update met de verslechterde wifi is ook mijn gps ontvangst drama. Vanochtend beide toestellen nog even naast elkaar gelegd (voordat ik em ter reparatie zou versturen) en gps aan/tomtom aan. Vervangend toestel binnen 15 seconden fix (binnen in mijn kantoortje) en oude toestel meer dan 3 minuten aan het knipperen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:32
gyedema schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:17:
Het wifi probleem is volgens mij een combi hard/software.
Op mijn hox had ik al een tijdje niet al te denderende wifi. Na de update vorige week is dat dramatisch verslechterd. Zo slecht zelfs dat ik in de woonkamer de deur open moest zetten zodat de "weg naar de meterkast" vrij was. Dan had ik, als ik wat gek in de stoel zat met de telefoon in 1 hand omhoog, soms 2 streepjes. Soms niks.
Toen het toestel vorig jaar werd uitgeleverd was de wifi prima. Na de update naar 4.1 is hij bij mij slechter geworden en nu is hij nog niet denderend. Ik merk geen verschil als ik druk uitoefen rechtsboven om beter ontvangst te krijgen. Ik zou dus zeggen software matig.

Als ik het toestel 's avonds in de flight mode zet gaat mijn wifi op de een of andere manier weer aan, ook nog maar eens zoeken waar dat nu weer aan ligt.

Verder vind ik de update prima, alles werkt snel en soepel....ok, behalve de wifi dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb een klein bugje in de Gallery gevonden.

Er is nu een optie HIGHLIGHT waarmee je foto's kunt highlighten en er komt dan automatisch een mapje in je Gallery met gehighlighte foto's. Verwijderen van een foto uit deze map verwijdert niet het origineel gelukkig :)
Bij mijn HTC One X zet hij zo nu en dan random foto's in highlight, terwijl ik die helemaal niet gemarkeerd heb als highlighted. Misschien ziet er een algoritme in dat als je een foto 5x bekijkt, dat hij automatisch gehighlighted wordt. Ik vind het maar vreselijk vervelend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Als ik muziek luister met mijn oordopjes in (Sennheiser CX280), dan hoor ik een 'tik'. Het is vergelijkbaar met een melding (e-mail, What's App etc.) die je tijdens de muziek hoort. Het lijkt wel alsof er op de achtergrond teveel processen lopen waardoor de muziekspeler de muziek niet vloeiend af kan spelen. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:16:
Als ik muziek luister met mijn oordopjes in (Sennheiser CX280), dan hoor ik een 'tik'. Het is vergelijkbaar met een melding (e-mail, What's App etc.) die je tijdens de muziek hoort. Het lijkt wel alsof er op de achtergrond teveel processe lopen waardoor de muziekspeler de muziek niet vloeiend af kan spelen. Hebben meer mensen hier last van?
Heeft volgens mij met je Equalizer te maken. Als je die uitzet moet het weer werken. Mocht dat niet de oplossing zijn, ik weet zeker dat ik deze vraag eerder ben tegengekomen op Tweakers. Heb al even wat topics doorgespit (Google Music, One X), maar kan het zo 1,2,3 niet vinden. Misschien dat iemand anders wel de juiste zoekterm weet of nog weet waar dat stond?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:43

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mijn vriendin heeft een issue sinds de update naar 4.2.2. Het wifi wil op wireless N wel verbinden, maar er gaat maar een minuut data overheen, daarna kun je er niet meer over internetten. Wifi uit en weer aan en het gaat weer even.

"Castreer" ik m'n wifi naar G-only, doet 'ie 't wel... Maar dat is natuurlijk geen oplossing, aangezien dat onderweg niet gaat lukken.

Vind wel meer mensen die hier last van hebben. Iemand deze fix al geprobeerd? http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=41098

Het wipen van de cache partitie schijnt te helpen daar.

Hier stond een dode link.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik heb inmiddels de stap gezet en heb m'n toestel opgestuurd vanwege het Wifi probleem. Al was m'n Wifi niet zo dramatisch als bij sommige mensen hier ; ik ben benieuwd wat ze eraan gaan doen, en of ik te horen zal krijgen of ik moet wachten op een update.

Tot die tijd tijdelijk een iPhone :(

NOSIG

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Een update aangaande mijn eerdere melding hier over de dramatische WIFI bruikbaarheid.

Ik heb getest of de WIFI fix welke op xda te vinden is de problemen oplost.
Om dit te doen heb ik MaximusHD ROM erop gezet en de fix geinstalleerd.
Deze ROM is nagenoeg stock (sense 5 op 4.2.2).

Gisteren weer terug in het hotel en restaurant waar ik elke week kom. Ik kon vorige week niets via WIFi doen. Disconnects, lange connects, zeer trage gegevensdoorvoer (timeouts etc).
Ik had in mijn eerdere post al aangegeven dat het aantal streepjes van het WIFI icon geen enkele relatie heeft met de bruikbaarheid van de verbinding. Ik had in het hotel vrijwel voluit alle streepjes en in het restaurant net aan 1 streepje. Op beide locaties waar ik elke keer op dezelfde plek zit met geen mogelijkheid met welke app dan ook te internetten. Daar waar ik met de vorige HTC versie prima verbinding en doorvoersnelheid had. Thuis trouwens nergens last van. Ook op zolder redelijke verbinding.

Echter met de WIFI fix een totaal andere situatie. Hetzelfde aantal streepjes maar een geweldige verbinding. Meteen connecten, rappe doorvoersnelheid en in de hotelkamer zonder problemen YouTube filmpjes in HD bekijken. In het restaurant ook weer net aan 1 streepje, maar alle apps reageren meteen en een prima snelheid. Gevoelsmatig zelfs beter dan voor de officiele HTC update. Maar dat is wellicht niet erg objectief.

Ik kan dus stellen dat de officiële HTC 4.2.2 update op mijn toestel de WIFI bruikbaarheid drastisch verslechterd heeft. En dat een fix dit op dezelfde hardware kan oplossen.

Je kan dus wachten op een fix van HTC of je kan net zoals ik toch overgaan op een custom ROM en de fix toepassen. Wat MaximusHD betreft, zeer tevreden over. Het is vrijwel hetzelfde als de HTC stock ROM (sense 5, 4.2.2) maar je hebt uiteraard meer mogelijkheden om extra's te installeren, je hebt root en kan bloatware verwijderen.

• Yonix
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:34:
[...]

Heeft volgens mij met je Equalizer te maken. Als je die uitzet moet het weer werken. Mocht dat niet de oplossing zijn, ik weet zeker dat ik deze vraag eerder ben tegengekomen op Tweakers. Heb al even wat topics doorgespit (Google Music, One X), maar kan het zo 1,2,3 niet vinden. Misschien dat iemand anders wel de juiste zoekterm weet of nog weet waar dat stond?
Het aan- en uitzetten van de Beats-audio functie heeft weinig zin. Ook heb ik al uit kunnen sluiten dat het aan de headphones (Sennheiser CX280) en bestandsformaten (.flac of .mp3) niet ligt. Het moet dus aan de telefoon liggen. Misschien dat een hard reset helpt? Iemand die dit kan bevestigen?

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:40
maxoss schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:34:
Is er ergens een centraal klaagpunt waar we de wifi problemen kunnen melden?
Wifi bereik is minder geworden en de batterij houd het geen 8 uur vol. :(
Even een update wat betreft de batterijduur.
Ik sluit nu enkele dagen alle programma's af, middels de multitask knop voordat ik de HOX in slaapstand zet. Batterij gaat nu makkelijk >24 uur mee.
Conclusie vanuit mijn ervaring is dus dat openstaande programma('s) de batterij leegtrekken.

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Je kunt datel volgens mij ook automatisch laten doen via de developer settings. Iets van max background tasks. Je kunt het ook verminderen naar bijvoorbeeld max 3 processen

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-az30Bmwb2xk/Uij8Hmr7VXI/AAAAAAAAGng/Kl3uZvFt1-Y/w385-h684-no/Screenshot_2013-09-05-23-41-39.png

Edit: krijg geen goede link. Hoe doen jullie dat? Heb met dropbox, Picasa en drive een screenshot ik upload maar kan nergens een direct link naar de afbeelding krijgen zodat je die hier direct in het bericht ziet.

Ps. Is er geen GOT app oid, kan ze via Tapatalk niet vinden in ieder geval.

[ Voor 73% gewijzigd door janvanduschoten op 06-09-2013 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Card Nox schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:40:
Je kunt datel volgens mij ook automatisch laten doen via de developer settings. Iets van max background tasks. Je kunt het ook verminderen naar bijvoorbeeld max 3 processen

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-az30Bmwb2xk/Uij8Hmr7VXI/AAAAAAAAGng/Kl3uZvFt1-Y/w385-h684-no/Screenshot_2013-09-05-23-41-39.png

Edit: krijg geen goede link. Hoe doen jullie dat? Heb met dropbox, Picasa en drive een screenshot ik upload maar kan nergens een direct link naar de afbeelding krijgen zodat je die hier direct in het bericht ziet.

Ps. Is er geen GOT app oid, kan ze via Tapatalk niet vinden in ieder geval.
Ik zie ook een optie dat de applicaties worden 'gekilled' op het moment dat de gebruiker ze verlaat. Wat heeft dat voor een gevolgen voor notificaties/functies van apps als Facebook en Dropbox (auto-upload)?

[ Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 06-09-2013 08:32 . Reden: foto gefixed ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td1964
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09-2021
Ook ik had het bekende WIFI probleen en na de laatste update werd het er ook niet beter op.
Gechat met de HTC helpdesk en een afspraak gemaakt dat ze hem afgelopen woensdag zouden ophalen.
Dit is netjes gebeurd en wat denkje krijg ik hem vandaag al weer terug gheheel gemaakt en ook mijn volumeknop die was gebroken hebben ze vernieuwd.

Na al het commentaar op HTC zeg ik nu SUPER HTC There can be only oneX :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Wat hebben ze precies met je WiFi gedaan?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• td1964
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-09-2021
Ze hebben de WIFI module vervangen en ongevraagd mijn volume knop vervangen want die was gebroken. :) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door td1964 op 07-09-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Nu online
Dat is wel een hele rappe service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn telefoon heeft sinds de update last van een gigantische batterydrain.
Gisteren toen ik ging slapen heb ik de telefoon uitgezet met nog 50% batterij over.
Ik heb hem niet aan de oplader gelegd.
Nu net zette ik hem aan en er was nog maar 4% batterij over.
Ik denk dus dat ik maar even met HTC contact ga opnemen want dit is niet echt acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tissuemakert
  • Laatst online: 12-03 12:49
na de update heb ik nu constant problemen gehad met de sim kaart, heb nu een harde reset gedaan van de telefoon en hopelijk is het probleem opgelost. I will let you know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 06:28:
Gisteren toen ik ging slapen heb ik de telefoon uitgezet met nog 50% batterij over.
Ik denk dus dat ik maar even met HTC contact ga opnemen want dit is niet echt acceptabel.
Dit heb ik ook, als je nieuws hier over hebt hoor ik het graag!
Mijn batterij wordt ook gigantisch snel leeg gezogen, echt belachelijk. Binnen een uur of twee is al bijna de helft van de accu lading weg, en dan heb ik niet meer gedaan dan 3-4 minuten op Facebook gekeken en een minuut of 2-3 mails bekeken. :-(

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Hebben jullie Google Now aanstaan? En de locatiebepaling e.d. in het menu bij [Locatie] ? Dat scheelt ook stukken in de batterijduur als het uit staat.
Google Now is een leuke feature maar trekt snel je batterij leeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
Waar kan ik Google Now vinden dan? Zoek me een ongeluk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Update bevalt me tot nu toe prima. Wifi is hier niet echt slechter geworden, was bij de vorige update veel erger.

Helaas kan hij nu alleen niet meer automatisch in flight mode voor de nacht... maar daar kom ik wel overheen. Ik zet hem nu 's nachts handmatig op flight mode en mobiele data en wifi uit.

Het gekke is nu dat na 1 a 2 uur de wifi vanzelf aangaat. Snap er nog niets van. Scheelt toch in de battery drain voor de nacht.

Ik heb timeriffic uitgezet, dat kan hem dus niet zijn. De battery wigdet voor de daydreams staat wel aan maar die zet voor de nacht juist dingen uit....

Probleem is op zich niet zo groot maar kan er niet tegen dat het vanzelf aangaat.

Zou ook nog eens terug kunnen zetten naar fabriekswaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@vroem heb je al het volgende gedaan:
WiFi -> Advanced -> WiFi Optimization (minimize battery usage when Wifi is on)
Settings -> Power -> Sleep mode ON (automatically turn off data connection during long periods of inactivity)
Settings -> Power -> Power Saver -> Data connection aanvinken (put to sleep when screen is off).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem
Deathchant schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:25:
@vroem heb je al het volgende gedaan:
WiFi -> Advanced -> WiFi Optimization (minimize battery usage when Wifi is on)
Settings -> Power -> Sleep mode ON (automatically turn off data connection during long periods of inactivity)
Settings -> Power -> Power Saver -> Data connection aanvinken (put to sleep when screen is off).
Eerste 2 wel laatste niet. Wil overdag natuurlijk wel gewoon data aan hebben staan als scherm uit is.

Maar vreemde is dus dat ik de wifi handmatig uitzet... en automatisch aangaat als ik slaap....

Vanavond maar eens proberen wat hij nu doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 06:28:
Zojuist een afspraak gemaakt dat ze hem aanstaande zaterdag op komen halen :)

Afbeeldingslocatie: http://i281.photobucket.com/albums/kk225/Bulletje0113/th_HTCChat_zpsade957d7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
strandbal schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:35:
Het wifi wil op wireless N wel verbinden, maar er gaat maar een minuut data overheen, daarna kun je er niet meer over internetten.

"Castreer" ik m'n wifi naar G-only, doet 'ie 't wel... Maar dat is natuurlijk geen oplossing, aangezien dat onderweg niet gaat lukken.
dit kan ik beamen heb hier 3 draadloze netwerken thuis (WNDR3700 / WAG354G (met Neptune354 firmware) en een D link dir300)

aangezien de D link op dit moment niet aanstaat (buiten netwerk) heb ik met de WAG354G ( A/B/G ) de beste verbinding geen haperingen of het traag laden van pagina's

de WNDR3700 doet het wel maar valt vaak weg (deze staat op automatisch tot max N)
hij pakt hier het 5Ghz netwerk die ik snel aangemaakt heb niet (vind niets)

waar ik eerder 3/4 streepjes had heb ik nu nog maar 1 tot soms 2 en als ik internet heb op mijn N netwerk is het maar van korte duur... op het G netwerk kan ik perfect surfen maar deze heeft niet hetzelfde bereik helaas :(

op androidworld lees ik net dat je wifi frequentie op 2412MHz (kanaal 1) zetten ook een positieve invloed moet hebben op je wifi (wat blijkt nu mijn WAG354G staat inderdaad op kanaal 1)

[ Voor 47% gewijzigd door eehbiertje op 10-09-2013 22:37 ]

• Redax
Het leegzuigen van de accu komt 100% zeker door WiFi, ik hoop dat hier nog een extra update voor uit komt. Gisteren had ik de hele dag de WiFi aan en binnen een uur of 4 was al 40% weg zonder dat ik veel met de telefoon heb gedaan. Vandaag, WiFi uit gehad, na 4 uur was er slechts 5% weg, de oorzaak is mij nu in ieder geval duidelijk.

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-08 14:45
Ik heb sinds de update dat m'n telefoon af en toe ineens 2x heel kort trilt, zonder dat er een bericht of iets dergelijks binnenkomt. Ik las dat de telefoon dat doet als je d.m.v. de volumeknoppen indrukken een bugreport maakt, maar ik kan ook nergens een recente bugreport vinden (alleen van maanden terug).

Is dit random trillen een bekend probleem?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Hmm. vanmorgen 07:30 uit de oplader gehaald, een half uur muziek geluisterd in de bus (standard player), 4x gewhatsapped en dat was het wel dus verder niks meer gedaan (idle).
Toennet om 12:30 gekeken: 94%. Toen even een half uur dik geinternet, bam 80%.

Wat ik dus erg merk: idle is het echt NOG zuinige dan eerst, maar tijdens gebruik gaat ie ook sneller leeg dan eerst.
En dan beschouw ik mijn telefoon als een behoorlijk cleane telefoon. Kep weinig apps, weinig bloatware (kep 31 apps op disabled staan die ik nooit gebruik, waaronder twitter, facebook, google play music, google+, google search e.d.).

Het trillen wanneer een smsje/appje binnenkomt is nu een langdurige tril. Voorheen was het een korte tril. Is dit instelbaar ergens? Kep het nog niet gevonden.

• DENNIS79
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:38:
[...]

Ook ik heb het propbleem dat mijn snelkoppelingen verdwenen zijn na een herstart.

Kan iemand bevestigen dat een factory-reset helpt?

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Redax schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:57:
Het leegzuigen van de accu komt 100% zeker door WiFi, ik hoop dat hier nog een extra update voor uit komt. Gisteren had ik de hele dag de WiFi aan en binnen een uur of 4 was al 40% weg zonder dat ik veel met de telefoon heb gedaan. Vandaag, WiFi uit gehad, na 4 uur was er slechts 5% weg, de oorzaak is mij nu in ieder geval duidelijk.
Dat kan ik beamen, gisteravond was ik niet thuis en 3G/Hsdpa stond aan ipv wifi, accu heeft maar een paar procent verloren. Met Wifi aan trekt hij hem letterlijk leeg..

Nog niks bekend van een update van HTC? Ze zijn er mee bezig zeggen ze maar duurt al bijna 3 weken...

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Laten we hopen dat ze snel met een goed en uitvoerig geteste update komen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutator
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 12:41
Misschien nog een idee voor de facebook verificatie problemen:

Verificatie probleem was bij mij ook, Dit kwam doordat ik bij instellingen van facebook onder: Accountinstellingen -> Apps -> Platform had uitgeschakeld. Schakelde deze in en drukte opnieuw op de driehoek, problem solved.

Voor de mensen met wifi problemen op de HTX one X. Ik had heel erg slecht bereik, een link gezien er zijn productie problemen geweest bij HTC waardoor wifi module niet goed contact maakte of interferentie ontving aan de achterzijde. Probeer hard aan de achterzijde precies tussen de camara en bovenste volume knop op het plastic te drukken (letop dit vereist best wat kracht) En kijk dan of de sterkte van het signaal omhoog gaat naar vol bereik. hier is een voorbeeld: YouTube: HTC One X Wi-Fi issue

Dit probleem had ik ook, opgestuurd via verkooppunt terug naar HTC, kreeg hem gerepareerd terug, helaas 3 weken later weer zelfde wifi probleem maar nu moet ik aan de voorzijde op het scherm drukken en dan is het bereik wel weer goed.

Ze hebben dit probleem later in de productie aangepast dus niet iedereen zal dit probleem ervaren en het kan natuurlijk ook andere oorzaak hebben.

Goodluck mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-01 23:01
Zijn er mensen die de verificatiefout inmiddels hebben weten op te lossen?? Is mij nog steeds niet gelukt, en alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BROSSIE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 21:55
Leech_NL schreef op maandag 16 september 2013 @ 07:48:
Zijn er mensen die de verificatiefout inmiddels hebben weten op te lossen?? Is mij nog steeds niet gelukt, en alle tips zijn welkom!
Nee, nog steeds niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Leech_NL schreef op maandag 16 september 2013 @ 07:48:
Ik kreeg na een kleine week Sense 5 ook last van de verificatiefout, maar sinds een update van de Facebook-app, die redelijk snel volgde na de verificatiefout, heb ik geen last meer van de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:53

Totaalgeflipt

De enige echte

Wat een update, net een compleet nieuw toestel binnen na 4 weken reparatie. Stuk of 6 updates in totaal net geïnstalleerd, met oa Sense 5.0 en Android 4.2.2 en dat werkt als een zonnetje!

Morgen krijg ik mijn Protector case binnen en dan kan ik hem weer volop gebruiken

• mac1987
  • Laatst online: 26-08 11:04
Vandaag een update binnen gehad voor Sense en de Camera app. Benieuwd of de wifi problemen nu opgelost zijn, al ben ik bang van niet gezien het feit dat de wifi module volgens mij losstaat van Sense.

Verwijderd

Kreeg ook net de sense en camera update binnen :)

• forum026
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-12-2022
Na update werkt de camera app weer. Helaas scherm rotatie nog niet

• Card Nox
  • Nu online
Werkte de camera niet bij jou dan?
Heb na de update software number 4.18.401.2

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 11:42
Kreeg de updatemelding vanmorgen, even geupdate en moet zeggen dat ik het tot nu toe er maar erg kinderlijk/speels uit vind zien.... ;(

Qua uiterlijk vind ik het in ieder geval niet echt een vooruitgang, of de software me beter gaat bevallen moet nog blijken

• horizon1978
De update van gister was idd camera update en sense update met oa als omschrijving het oplossen van de issue met de verdwijnende snelkoppelingen op het homescreen.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik had gehoopt met de camera upgrade dat de standaard fotobewerkingsmogelijkheden terugwaren die in 4.1 wel zaten. Maar nee dus :'(

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Nu de wifi problemen nog en de battery drain.
5 minuten internetten en van 100 naar 87% gaan is niet echt normaal te noemen (over 3g)

[ Voor 3% gewijzigd door shameblaster op 19-09-2013 11:06 ]

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:20

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

shameblaster schreef op donderdag 19 september 2013 @ 11:05:
Nu de wifi problemen nog en de battery drain.
5 minuten internetten en van 100 naar 87% gaan is niet echt normaal te noemen (over 3g)
Wifi heb nergens last van. Maar de accu duur is om te huilen, na de update ging de telefoon niet meer in deep sleep. Gevolg dat ik de dag net haalde op een accu lading, terwijl hij de hele dag in mijn broekzak zit.

Na een factory reset valt het enigszins weer mee, alleen mag blij zijn als ik het thuisfront haal....
Heb al een vraag naar CoolBlue gestuuurd, deze zeggen dat ik hem mag opsturen. Ik weet niet of dit dan onder de garantie valt?

• horizon1978
Al bekeken wat de drain veroorzaakt?

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Vrij grote kans dat het een app is die de drain veroorzaakt. Zou ik eerst eens naar kijken.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste