Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-07-2024
Mede-auteurs:
  • _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024

_MB_

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:02

JKratos

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:13

janvanduschoten

HTC One X Custom ROM's en Rooten

Inhoudsopgave

Disclaimer

Het rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. We zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het unlocken en rooten van het toestel. Kijk op de website van htvdev voor de aangepaste garantievoorwaarden na het unlocken van je bootloader.

Waarom zou ik willen rooten?

• Om andere versies van het besturingssysteem (custom ROMs genoemd) te kunnen installeren, die vaak hele leuke extra's hebben. Vaak zijn nieuwere Android versies sneller te krijgen dan origineel van HTC
  • Volledige controle over je telefoon
  • De mogelijkeid om bestanden te wijzigen in de systeem folder. Zo kun je thema's installeren, het opstartplaatje/animatie veranderen(splash screen) en systeemapplicaties verwijderen
  • Een volledige backup van je hele telefoon maken (Nandroid) of alleen van je apps met de bijbehorende instellingen met bijvoorbeeld Google Play: Titanium Backup ★ root of My Backup Root.

Wat is MD5 checksum?

Voordat je een ROM of ZIP bestand flashed is het raadzaam de MD5 hashwaarde van het bestand te controleren. Vaak staat op de site waar je een ROM of Flashable ZIP download een string van 32 karakters. Dit is de MD5 hashwaarde. Bijv b06c0444f37249a0a8f748d3b823ef2a.

De MD5 hashwaarde is een 128-bit waarde die wordt berekend over de data in een bestand. Het wijzigen van de bestandsnaam heeft dus geen invloed op de MD5 waarde. Door met een programma als MD5 Checker te kijken of de MD5 waarde van het door jou gedownloade bestand overeenkomt met de opgegeven MD5 waarde weet je zeker dat het bestand niet corrupt is en voorkom je fouten met flashen.

Eenvoudig rooten met de All in one Toolkit!

Hasoon2000 heeft een all in one toolkit gemaakt en gepost op XDA waarmee je zeer eenvoudig en fool-proof je HTC OneX kunt unlocken en een custom recovery kunt flashen. De custom recovery heb je nodig om custon ROMS te kunnen installeren (flashen) op je OneX.
Hieronder staat een screenshot van de toolbox.

Handige Toolkit jonguh!

Het kan bijna niet eenvoudiger :)

Waarschuwing vooraf, helaas ben je hierna al je instellingen e.d. kwijt dus maak altijd een backup voor zover mogelijk. Foto's, muziek etc. blijven als het goed is wel op je toestel (bij mij wel) maar geen enkele garantie :)

Goed, even slikken en daar gaan we.
Zoals er al staat, volg de dingen aan de linkerkant. Je klikt dus eerst op de HTC drivers en dan op de [Go] knop. Je krijgt nog een po-up scherm dat meld waarvoor je de drivers nodig hebt. Zonder de drivers herkend je PC je toestel niet goed en kan hem dus ook niet rooten. Je komt daarna op een downloadpagina terecht waar de de drivers download en installeert.

Als je het installatieverhaal hebt afgerond kom je bij stap 2, je klikt op [Register at HTCDev] en weer op [Go]. Je krijgt een pop-up met het verzoek om een goed mailadres te gebruiken anders kun je je niet registreren.

Als je dat hebt afgerond en je bent geregistreerd, ga je verder bij [Get Token ID] en weer [Go]. Hiervoor moet je toestel met de PC/laptop zijn verbonden en moet USB debugging zijn aangevinkt (staat ook nog een keer in de pop-up) Kopieer de Token ID door het te selecteren en te kopiëren met enkel een rechtermuisklik. Kopieer het geheel zoals ook in de pop-up staat, inclusief de <<< >>>> tekens.

We gaan verder in de toolkit bij [Submit Token ID] & [Go]. Je gaat nu weer naar de HTCDev site en je plakt daar je TokenID die je net hebt gekopieerd.

Nu ben je zover, je gaat nu de bootloader unlocken door op [Unlock Bootloader] te klikken & [GO] Volg de aanwijzingen in de pop-up en je bent al bijna klaar :)

Als je de bootloader hebt unlocked kun je een custo recovery gaan flashen, die staan aan de rechterkant van de Toolkit.
Je kunt daar kiezen voor ClockWorkMod, TWRP of een andere die je zelf selecteerd vanaf je PC. Helaas werkte bij mij de eerste 2 niet goed, geen touchscreen en ben ik voor de laatste optie gegaan, een andere. Ik heb zelf PhilZ Touch recovery gekozen, die is op basis van de CWM recovery en bij mij werkt het allemaal perfect :)

Als je een custom recovery hebt geflashed ben je klaar om een custom ROM te geen flashen!

Unlock Bootloader(oud)

Het unlocken van de Bootloader
De eerste stap naar een custom rom is het unlocken van de bootloader.
Momenteel is er nog geen S-off methode dus dit is de enige manier voor het flashen van een recovery of boot-image.
  1. Ga naar htcdev en maak een account aan.
  2. Download de volgende Fastboot Bestanden.
  3. Maak een nieuwe folder aan op de C:\ schijf genaamd 'fastboot'.
  4. Pak de, in stap 2, gedownloade ZIP uit naar de nieuw 'fastboot' directory.
  5. Ga naar htcdev bootloader en selecteer "All Other Supported Models" en dan "begin unlock bootloader".
  6. Je krijgt nu de vraag of je zeker weet of je door wilt gaan, klik op Ja.
  7. Bij de 'Legal Terms' popup vink beide checkboxen aan en druk je op de knop 'Proceed to unlock Instructions'.
  8. Sla alles tot stap 8 van de HTCdev website over omdat alle stap 1 t/m 7 al gedaan is.
  9. Zet je telefoon uit door minimaal 10 seconden de 'aan knop' ingedrukt te houden.
  10. Zet je telefoon aan door de 'aan knop' en de 'volume omlaag' knoppen ingedrukt te houden.
  11. Selecteer 'Fastboot' via de Volume omhoog en omlaag en bevestig met de 'aan knop'.
  12. Verbind je telefoon met de PC via een usb-kabel. En start Command Prompt op de PC (cmd).
    (Windows XP -> klik op start -> uitvoeren -> typ cmd en druk op enter)
    (Windows 7 -> klik op start -> typ cmd en druk op enter)
  13. Typ in: cd c:\fastboot.
  14. Typ nu: fastboot oem get_identifier_token.
  15. Selecteer en kopieer de code vanaf <<<< Identifier Token Start >>>> t/m <<<<< Identifier Token End >>>>>. Zie stap 9 HTCdev website.
  16. De identifier token moet in het vakje onderaan de website geplakt worden, druk daarna op 'submit'. Je krijgt daarna een email van HTCdev met een link naar deel 2 van de instructies en je 'Unlock_code.bin' bestand.
  17. Download de 'Unlock_code.bin' uit de email en sla het op in c:\fastboot.
  18. Typ daarna de volgende regel in het command prompt venster dat nog open staat: fastboot flash unlocktoken Unlock_code.bin.
  19. Het scherm op je telefoon zal veranderen, druk op 'Volume omhoog' om te accepteren en gebruik de 'aan knop' om te bevestigen.
  20. Je krijgt nu de volgende melding in de command prompt:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6

sending 'unlocktoken' (0 KB)...
    OKAY [  0.072s]
    writing 'unlocktoken'...
    (bootloader) unlock token check successfully
    FAILED (status read failed (Too many links))
    finished. total time: 48.480s
  21. De bij 5 gemelde FAILED melding is normaal, schrik niet!
  22. Gefeliciteerd je heb nu je Bootloader ontgrendeld.

Recovery flashen

Nu je bootloader ontgrendeld is kan je een custom recovery installeren. Ik ga nu even uit van de nieuwste officiële Clockworkmod. Je kan ook gebruik maken van TWRP recovery. Deze laatste wordt aanbevolen voor de ViperX JB rom.
  • Download het img bestand vanaf hier en plaats deze in dezelfde map waar je eerder je fastboot bestanden plaatste. In ons voorbeeld C:\fastboot.
  • Schakel de telefoon uit door minimaal 10 seconden de aan knop in te houden en start hem op met de 'aan knop' + 'volumeomlaag knop'.
  • Selecteer fastboot met de volume toetsen en selecteer met de aan knop.
  • Verbind je telefoon met de PC via een usb-kabel. En start Command Prompt op de PC (cmd). (Windows XP -> klik op start -> uitvoeren -> typ cmd en druk op enter) (Windows 7 -> klik op start -> typ cmd en druk op enter)
  • Typ in: cd c:\fastboot
  • Typ nu fastboot flash recovery en dan de naam van de recovery img die je zojuist hebt gedownload. Dus met de nieuwste CWM: fastboot flash recovery recovery-clockwork-touch-5.8.4.0-endeavoru.img
  • Herstart nu je telefoon normaal en schakel hem daarna weer uit.
  • Als je nu het toestel weer opstart met de 'aan knop' + 'volumeomlaag knop' kun je weer starten naar recovery. Je zal nu zien dat je nu in CWM terecht komt.
Nu kan je in CWM diverse handelingen uitvoeren zoals een Nandroid backup maken (zie voor verdere uitleg 2 blokken lager), je telefoon wipen en custom ROM's en ZIP's flashen.

Rooten

Om toegang te krijgen tot system files kun je Root toegang verkrijgen. Klik op deze link [Klik].
Het makkelijkste is om vanuit deze post het bijgevoegde bestand te downloaden: CWN-SuperSU-v0.89.zip.
Als je dit bestand flashed via CWM is je Stock ROM geroot. Als je Custom ROMs installeerd zijn deze meestal al voorzien van SuperSU, Super User of andere tools om de toegang tot systeem bestanden te regelen.

Voor een extra uitgebreide uitleg Klik Hier

Nandroid Backup

Hoe maak ik een Nandroid BackUp?
  • Boot naar Recovery (Clockworkmod)
  • Selecteer 'Backup and Restore'
  • Selecteer 'Backup'
Als deze klaar is selecteer 'Reboot'

Custom ROM's

Team Venom
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/11m3wp1.png

Leedroid One Xtreme
Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQtBN9IqvMAxsWCnEXqeWHSr3noQQDWgyUbYxPVa8XaEq-M9ngt

Android Revolution HD
Afbeeldingslocatie: http://xda3.androidrevolution.nl/db_mirror/Grafika/Sygnatura/User_banners/jotha/user-banner-OneX.png

Insert Coin
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/29dthuf.png

Cool OneX
Afbeeldingslocatie: http://pic01.smoothpic.com/f/g8jHb7_cool_rom.png

Villain Rom
Afbeeldingslocatie: http://www.villainrom.co.uk/uploads/signatures/VRSiteadmin.png

Cyanogenmod
Afbeeldingslocatie: http://www.cyanogenmod.com/wp-content/themes/cyanogenmod/images/logo.png

Jellybean 4.1.1
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/ele8h.png

Voor nog overzicht van nog meer ROMs en het rooten en flashen van ROMs [klik hier]

Aandachtspunten Custom ROM's flashen

Voordat je een custom ROM gaat flashen zijn er een aantal dingen waar je goed rekening mee moet houden. Al deze waarschuwingen staan duidelijk in de topics op XDA en per ROM is duidelijk genoemd wat je moet doen.

S-off

Momenteel is er nog geen S-OFF methode.

Terug naar Officiële HTC ROM

Het is mogelijk om je stock rom weer terug te zetten op je One X. Dit kan op 2 manieren.
  • De nandroid backup die je gemaakt had voordat je een custom rom installeerde terugzetten. Dit kan via de CWM.
  • Gebruik maken van de RUU. RUU is een uitvoerbaar .exe bestand beschikbaar vanuit HTC om je toestel te herstellen. Op de XDA fileserver en androidromupdate.com (overzicht en downloads ) vind je veel RUU's terug. Let wel even goed op welke je moet hebben voor jou type toestel. LET OP! Je moet wel je bootloader RE-locken om de RUU te kunnen flashen.
Mocht het nu helemaal niet meer lukken bekijk dan deze post om terug te gaan naar de RUU. Dit kan je bijvoorbeeld gebruiken als je een wipe gedaan hebt maar vergeten bent een ROM of Nandroid backup op je "SD" kaart te laten staan. [Klik] hier wordt aan het einde van de startpost uitgelegd hoe je terug kan naar originele recovery en ROM.

Poll

Poll: Heb je jou One X geroot?
Ja
Nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=379753&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Extra info HTC One X

Voor andere onderwerpen met betrekking tot de One X:

Voor levertijden en prijzen zie: HTC One X - Levertijden en Prijzen
Voor ervaringen en discussie zie: [HTC One X] Ervaringen & Discussie
Voor accessoires zie: Accessoires voor de HTC One X
Voor foto's gemaakt met de One X zie: [HTC One X] Show je pics!

Credits

• janvanduschoten - GoT Desire root topic
  • bagofcrap24 - xda Bootloader unlock
  • ashwin123 - xda tutorial filmpjes

[ Voor 255% gewijzigd door janvanduschoten op 25-08-2013 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Ben zelf voornemens om binnenkort te gaan rooten. Dit ivm ad blocker, fullscreen en geoptimaliseerde custom roms. Er zijn al meerdere mooie roms aanwezig in hget Xda Developers Forum. Wellicht komt er ook nog een manier om de bootloader te unlocken op een andere manier dan via Htc Dev. Mogelijk is dit het wachten waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 12:29
Ik heb mijne nog niet geroot. Wacht eerst op wat stabiliteit via HTC, dan pas rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Xmoo schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:06:
Ik heb mijne nog niet geroot. Wacht eerst op wat stabiliteit via HTC, dan pas rooten.
Ja is een lastige keuze. Soms zitten de updates naar nieuwe firmware eerder in custom roms dan dat hij OTA uitgerold wordt. Maar afwachten op een SOFF+Bootloader unlock+root in 1 van Revolutionary, is ook wel wat waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
InxidiousX schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:08:
[...]

Ja is een lastige keuze. Soms zitten de updates naar nieuwe firmware eerder in custom roms dan dat hij OTA uitgerold wordt. Maar afwachten op een SOFF+Bootloader unlock+root in 1 van Revolutionary, is ook wel wat waard!
Nou het zit zo... Elke rom die ze nu gaan uitbrengen is gebaseerd op de huidige shitty roms van HTC zelf. Brengt dus nog niks nieuws met zich mee vind ik... Dus vandaar dat ik nog even wacht,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 22:29
InxidiousX schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:08:
[...]
Daar zal ik niet al te hard op hopen als ik jou was... In dit topic op xda wordt SOFF besproken, Op IRC heeft een developer (baadnews) aan IEF van revolutionary gevraagd of er SOFF komt. Dit was het antwoord....

:'(

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
terrorvogel schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:51:
[...]

Daar zal ik niet al te hard op hopen als ik jou was... In dit topic op xda wordt SOFF besproken, Op IRC heeft een developer (baadnews) aan IEF van revolutionary gevraagd of er SOFF komt. Dit was het antwoord....

:'(
Ok dan. Lijkt erop dat het dan alsnog via HTC moet. Opzich is dat wel een "veilige methode" voor zover je dat kan zeggen over boot unlock. Maakt de keuze weer een stuk makkelijker :)

Blijft wel balen zeg. Je weet natuurlijk nooit wat voor rare trucs HTC gaat uithalen en alle garantie issues in de hardware mogelijk op je unlock gooit.

[ Voor 10% gewijzigd door InxidiousX op 10-04-2012 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

Ik ga de mijne ook pas rooten wanneer er een nieuwe rom van HTC word gereleased aangezien de huidige rom teveel bugs heeft en de custom roms niet heel veel toevoegen op dit moment wat betreft snelheid en batterijduur. Hopelijk geeft HTC de source van de kernel snel vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
InxidiousX schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:58:
[...]
Ok dan. Lijkt erop dat het dan alsnog via HTC moet. Opzich is dat wel een "veilige methode" voor zover je dat kan zeggen over boot unlock. Maakt de keuze weer een stuk makkelijker :)

Blijft wel balen zeg. Je weet natuurlijk nooit wat voor rare trucs HTC gaat uithalen en alle garantie issues in de hardware mogelijk op je unlock gooit.
Ja het enige nadeel is dat je staat geregistreerd bij htc.. Weet iemand hoe het daadwerkelijk zit met de garantie als je hem unlocked via htcdev?

Verder sta ik te springen om te rooten! Zowel bij me Desire als SGS2 gelijk gedaan toen het kon. Mis erg me adblocker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Ik ben vol op bezig op zoek naar ENG ROM van die HOX. Dit zou wellicht de beginnende redding kunnen zijn net als toen met DHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

terrorvogel schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:04:
[...]

Ja het enige nadeel is dat je staat geregistreerd bij htc.. Weet iemand hoe het daadwerkelijk zit met de garantie als je hem unlocked via htcdev?

Verder sta ik te springen om te rooten! Zowel bij me Desire als SGS2 gelijk gedaan toen het kon. Mis erg me adblocker :P
Zover ik weet zal HTC je geen garantie meer geven op alle software gerelateerde defecten zoals het bricken van je telefoon, vastlopers etc. Garantie op de hardware heb je wel, maar de kans zit erin dat ze veel dingen gaan gooien op een software probleem.

Tevens weet ik niet of onze telefoons, indien aanschaft via een provider, überhaupt wel terecht komen bij HTC. Waarschijnlijk zullen ze gewoon naar een geautoriseerd service center worden gestuurd waar ze niet letten op een wel of niet geunlockte bootloader. De bootloader kun je trouwens ook weer locken, maar HTC kan dan wel zien dat hij weer gerelocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08

Creesch

bla bla!

Dan zal er eerst een s-off methode moeten komen, ad blockers werken via het host bestand en dat staat in de system partitie die dus niet te beschrijven is met de standaard boot loader unlock methodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowron
  • Niet online
terrorvogel schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:04:
[...]

Zover ik weet vervalt dan de garantie op softwarematige problemen. Wat dit precies inhoud weet ik ook niet.
Kan je ook vertellen als je de bootloader unlockt via HTC en hem achteraf weer dicht gooit, dat HTC dit nog steeds kan zien aangezien er een melding rechtsboven in de bootloader komt te staan (waarin staat dat het device unlocked is geweest).

@edit: ah SpX was me net ff voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Thnx voor de info! Maakt het toch minder aantrekkelijk om hem via deze manier te rooten..

Daarentegen zag ik hier erg mooi nieuws! Ik zeg kom maar op met CM9/MIUI _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 17:56

duderuud

Sliden is koel

Ik dacht toch dit forum GoT heette...waarbij de T voor Tweakers staat :?

Mijn One X was na 4 uur na ontvangst al geroot. Leedroid heeft een One X en zijn rom zit inmiddels bij versie 2.1.
Die draai ik nu dus ook en het gaat alleen maar beter worden...bootmenu, geen irritante menuknop in 50% van de applicaties, straks waarschijnlijk MIUI en CM9. Keuze is altijd fijn :)

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX

SpX

duderuud schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:38:

Mijn One X was na 4 uur na ontvangst al geroot. Leedroid heeft een One X en zijn rom zit inmiddels bij versie 2.1.
Die draai ik nu dus ook en het gaat alleen maar beter worden...bootmenu, geen irritante menuknop in 50% van de applicaties, straks waarschijnlijk MIUI en CM9. Keuze is altijd fijn :)
Merk je ook daadwerkelijk verschil in snelheid door zijn tweaks? Als het echt beter is dan de stock dan ga ik ook snel rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik had mezelf ook voorgenomen om nog niet te gaan rooten etc voor het eerste half jaar ofzo. Maar werd echt gek van alle reclames in apps. Moest toch maar snel rooten voor adfree!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
staffordniko schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:13:
Ik had mezelf ook voorgenomen om nog niet te gaan rooten etc voor het eerste half jaar ofzo. Maar werd echt gek van alle reclames in apps. Moest toch maar snel rooten voor adfree!
Adfree werkt niet goed op ICS...
AdAway daarentegen wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Creesch schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:22:
[...]

Dan zal er eerst een s-off methode moeten komen, ad blockers werken via het host bestand en dat staat in de system partitie die dus niet te beschrijven is met de standaard boot loader unlock methodes
Dacht al, volgens mij klopt dit niet. Werkt dus wel ivm root kan je je host file gewoon wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-03 01:41

PCD

Fazer 600

duderuud schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 18:38:

hmm, ga ik die ook maar s proberen... Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/crossy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzeunis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-05 11:43
Nog even wachten op de officiele Clockwork...

| Losing my religion |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-06 01:35
Oeh, dat is niet fijn om te horen 'One X, unlikely'.

Heb geen zin in garantie onzin vanwege het unlocken, ik wil gewoon mijn backups kunnen maken en terug zetten, om dat te kunnen doen verlies je delen van je fabrieksgarantie? Pff.. :-/ En de winkelgarantie, hebben die recht op weigeren na unlocken?

Zorg gewoon dat er een goed recovery mechanisme is en je hebt nooit last van ons tweakers m.b.t. garantie door 'onze eigen schuld'. Buiten dat om moet de garantie hardwarematig EN softwarematig gewoon intact blijven. (bij softwarematig probleem krijg je dan van de helpdesk netjes de melding dat je het eerst moet proberen met het recovery mechanisme, lukt dat niet, dan IS het een hardwarematig probleem)

[ Voor 8% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-04-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekzzz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-04 06:30
Ik denk dat ik nog even wacht met Rooten, eerst afwachten waar HTC nog mee gaat komen na de update

Xiaomi - Mi1/ Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ Mi4 64GB/ Mi5s 64GB / Mi Mix1 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 256GB / Mi10 Pro 256GB Ceramic / Xiaomi 13 Pro 256GB Ceramic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Even een titelfix, zodat duidelijk is dat het hier ook over custom ROMs mag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
RoD schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:23:
[modbreak]Even een titelfix, zodat duidelijk is dat het hier ook over custom ROMs mag gaan.[/]
Super! Wilde er nog om vragen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
RoD schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:23:
[modbreak]Even een titelfix, zodat duidelijk is dat het hier ook over custom ROMs mag gaan.[/]
Misschien mooier om het nog even tussen [ ] te zetten?

Edit: Zo dus [HTC One X] Root en custom ROMs

[ Voor 8% gewijzigd door KaleBatzZ op 11-04-2012 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
terrorvogel schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:40:
[...]

Misschien mooier om het nog even tussen [ ] te zetten?

Edit: Zo dus [HTC One X] Root en custom ROMs
Prima idee! Mod, RoD, zou je dit nog willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:08

Creesch

bla bla!

InxidiousX schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:22:
[...]

Dacht al, volgens mij klopt dit niet. Werkt dus wel ivm root kan je je host file gewoon wijzigen.
totdat je reboot? Dat is iig mijn ervaring met ad blockers en s-off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 23:14
Ik heb een One S, maar heb een paar algemene vragen die ook wel op de One X van toepassing zijn. Heb al gelezen op de HTCDev, maar graag bevestiging. Ik heb in het verleden al wel toestellen geroot enzo, maar dit is 2012 en HTC...

Reden om te rooten is exchange policy omzeilen (vraagt om pin of paswoord voor unlock scherm, en mijn bedrijf is dermate groot dat ik niet kan vragen om in de US de exchange policy aan te passen voor mij....), toestel adfree te krijgen, en sommige software te kunnen installeren die root nodig heeft. Voor de rest wil ik binnen een paar maanden met de custom roms beginnen, eerst wil ik even afwachten wat het toestel en de software uit zichzelf doet.

- Om te rooten moet je eerst de bootloader unlocken. Is dit altijd zo ? En moet dit altijd via de HTC site, of komen er nadien ook andere mogelijkheden ?
- Op de HTC site staat dat je alle apps en instellingen verliest. Is dit altijd zo ? Moet dit zo ? Komen er nadien mogelijkheden waar de de bootloader kan unlocken zonder dit verlies ?
Zijn er mogelijkheden om de apps en instellingen toch te vrijwaren/backup mogelijkheden ? Titanium backup werkt niet zonder root, dus dat is kip- en ei verhaal...

Thanks om me even op weg te helpen... heb net 3 dagen in configureren en finetunen One S gestoken (eerste keer ICS en Sense 4...wat uizoeken hé), als je de instellingen en apps MOET verliezen, dan is het maar zo, maar liever niet dus...

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 22:29
Even los van of het mogelijk is, MAG je van je baas je telefoon wel rooten en custom roms installeren? (Ik ga er vanuit dat de telefoon eigendom is van je baas/werk)

Bij het installeren van een nieuwe rom verlies je je apps (en instellingen). Deze kun je natuurlijk backuppen met Titanium Backup oid. Aangekochte apps blijven trouwens altijd op je account beschikbaar.
Bij alleen rooten hoef je niets te verliezen.

[ Voor 78% gewijzigd door CappieL op 11-04-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
CappieL schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:37:
[...]

Even los van of het mogelijk is, MAG je van je baas je telefoon wel rooten en custom roms installeren? (Ik ga er vanuit dat de telefoon eigendom is van je baas/werk)

Bij het installeren van een nieuwe rom verlies je je apps (en instellingen). Deze kun je natuurlijk backuppen met Titanium Backup oid. Aangekochte apps blijven trouwens altijd op je account beschikbaar.
Bij alleen rooten hoef je niets te verliezen.
- Het is mijn toestel, mijn werkgever geeft nog steeds Nokia Dumbphones waar ik voor bedank. Enkel de sim en data abonnenemt zijn van de werkgever, de Nokia mag hij houden ;)
- een nieuwe rom ga ik nog niet installeren, en je schrijft dat je bij alleen rooten je niets hoeft te verliezen... hoe zit het dan specifiek met de HTC bootloader. Mensen die dit gedaan hebben : betekent dit werkelijk dat alle user instellingen en apps gedelete worden ? Dus zelfde als factory reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Laar schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:44:
[...]

- Het is mijn toestel, mijn werkgever geeft nog steeds Nokia Dumbphones waar ik voor bedank. Enkel de sim en data abonnenemt zijn van de werkgever, de Nokia mag hij houden ;)
- een nieuwe rom ga ik nog niet installeren, en je schrijft dat je bij alleen rooten je niets hoeft te verliezen... hoe zit het dan specifiek met de HTC bootloader. Mensen die dit gedaan hebben : betekent dit werkelijk dat alle user instellingen en apps gedelete worden ? Dus zelfde als factory reset ?
Bij het unlockend van de bootloader krijg je de mogelijkheid de standaard recovery te vervangen door bijv clockworkmod. Als je de bootloader unlocked, CWM flasht en weer opstart blijft je huidige stock rom gewoon werken alleen niet je instellingen. Het is verstandig om dan via CWM een Nandroid backup te maken. Zo kan je altijd je Stock rom weer terug flashen na installatie van een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
InxidiousX schreef op woensdag 11 april 2012 @ 19:58:
[...]

Bij het unlockend van de bootloader krijg je de mogelijkheid de standaard recovery te vervangen door bijv clockworkmod. Als je de bootloader unlocked, CWM flasht en weer opstart blijft je huidige stock rom gewoon werken incl instellingen. Het is verstandig om dan via CWM een Nandroid backup te maken. Zo kan je altijd je Stock rom weer terug flashen na installatie van een custom rom.
Schitterend ! Dus de tekst op HTCdev over soort volledige reset (om je privacy te borgen) klopt niet, en is misschien eerder bedoelt als ontmoediging ?

Ik zal me verder verdiepen in de CWM flash en dan wordt het unlocken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Laar schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:08:
[...]

Schitterend ! Dus de tekst op HTCdev over soort volledige reset (om je privacy te borgen) klopt niet, en is misschien eerder bedoelt als ontmoediging ?

Ik zal me verder verdiepen in de CWM flash en dan wordt het unlocken !
Er is nu een officiele CWM versie uitgebracht: CWM Touch 5.8.2.4

Ik zal dit later ook in de start post vermelden. De guide to root wordt steeds completer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451755

Na mijn jeukende vingers lang (twee weken) onder controle gehouden te hebben heb ik vanavond toch Revolution maar geflasht. Eerste indruk: snel. Heul snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 451755 schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:15:
Na mijn jeukende vingers lang (twee weken) onder controle gehouden te hebben heb ik vanavond toch Revolution maar geflasht. Eerste indruk: snel. Heul snel.
Kun je specifieker zijn? Waar merk je het verschil precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 00:15:
[...]

Kun je specifieker zijn? Waar merk je het verschil precies?
Voornamelijk de algehele Sense-feel. Volgens de maker omdat dat nu allemaal via de GPU ipv de CPU verloopt, en dat merk ik. Al mijn homescreens staan vol widgets en andere zware / scrollbare / refreshende meuk. Switchen tussen die homescreens ging op de stock rom nogal eens met de nodige haperingen. Niet heel hinderlijk, maar genoeg aanwezig om me eraan te ergeren. Op deze rom lijkt het (tot nu toe) allemaal heel veel smoother te lopen. Geloof niet dat er buiten Sense nog heel veel veranderd is behalve het weglaten van wat onnodige apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Verbaas me er toch wel over hoe snel die custom ROMs al veel beter getweaked zijn dan de standaard. Bepaalde tweaks zullen voor de "gewone" gebruiker meer risico opleveren zodat bijvoorbeeld de stabiliteit van de ROM achteruit gaat. Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden over custom ROM's en de mogelijkheden die ze bieden. Je raakt eigenlijk nooit uitgespeeld omdat ze steeds worden geupdate!

Goed te horen dat de Revolution HD zo smooth werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InxidiousX schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:07:
Je raakt eigenlijk nooit uitgespeeld omdat ze steeds worden geupdate!
Dat vind stiekem ook eigenlijk weer een nadeel, hoe leuk het ook is. Ik ben nooit tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:13
Voor de liefhebbers:

1.28 repack van PaulOBrien op XDA:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1597935

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inmiddels is de 1.28-versie ook al verschenen in verschillende custom ROMs :)

Merk trouwens dat het nog niet echt hard loopt hier. Zou iedereen zo tevreden met de standaardsoftware zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ik de One X sinds donderdag en heb hem vrijdag gelijk via HTCdev.com onder handen genomen hoor! ;) Draai nu InsertCoin maar ga ook Leedroid nog eens proberen. Had die altijd op de Desire en Sensation draaien namelijk.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JKratos schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:29:
Ik de One X sinds donderdag en heb hem vrijdag gelijk via HTCdev.com onder handen genomen hoor! ;) Draai nu InsertCoin maar ga ook Leedroid nog eens proberen. Had die altijd op de Desire en Sensation draaien namelijk.
Welk device moet ik dan kiezen op HTCdev.com?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
De onderste ;) ''all other supported models''

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Klopt het dat als je de One X root je alle instellingen kwijt bent ? :/
Edit : Ja dus. Shit :P

[ Voor 14% gewijzigd door DennusB op 16-04-2012 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Ja klopt idd ;) Wist ik van te voren ook niet maar goed, jammer dan.

Ik ga nu de nieuwste versie van PaulObrien's rom flashen. Die 1.28 versie shizzle. Kijken of dat wat is!

Edit: Net dus geprobeerd om die rom draaiende te krijgen. Helaas nog zonder succes.. Blijft hangen tijdens het booten waardoor ik terug moet naar recovery en men nandroid terug moet zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door JKratos op 16-04-2012 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
JKratos schreef op maandag 16 april 2012 @ 18:17:
Ja klopt idd ;) Wist ik van te voren ook niet maar goed, jammer dan.

Ik ga nu de nieuwste versie van PaulObrien's rom flashen. Die 1.28 versie shizzle. Kijken of dat wat is!

Edit: Net dus geprobeerd om die rom draaiende te krijgen. Helaas nog zonder succes.. Blijft hangen tijdens het booten waardoor ik terug moet naar recovery en men nandroid terug moet zetten.
Hmm en de Leedroid rom werkt die wel voor je? Gelukkig heb je wijzelijk een Nandroid backup gemaakt!

Mocht het helemaal naar de maan lopen kan je het altijd nog zo oplossen: [Klik]

Zal het ook in de start post vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
DennusB schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:36:
[...]

Welk device moet ik dan kiezen op HTCdev.com?
Kijk voortaan even in de start post. Door staat exact vermeld welk model je had moeten kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
InxidiousX schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:09:
[...]

Hmm en de Leedroid rom werkt die wel voor je? Gelukkig heb je wijzelijk een Nandroid backup gemaakt!

Mocht het helemaal naar de maan lopen kan je het altijd nog zo oplossen: [Klik]

Zal het ook in de start post vermelden.
Gelukkig wel idd ;)

Leedroid nog niet geprobeerd. Heb net deze rom geflasht en die deed het gelijk na de eerste keer flashen.. Laat deze nu ff liggen en vanavond mee proberen. Kijken of dat verschil brengt met de stock rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
JKratos schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:21:
[...]

Gelukkig wel idd ;)

Leedroid nog niet geprobeerd. Heb net deze rom geflasht en die deed het gelijk na de eerste keer flashen.. Laat deze nu ff liggen en vanavond mee proberen. Kijken of dat verschil brengt met de stock rom.
Weet niet welke CWM je gebruikt? De interim of de nieuwe officiële versie? Schijnt dat sommige ROMs nog niet goed te flashen zijn met de interim versie van Paul. In iedergeval zijn we benieuwd naar je ervaringen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
RoD schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:24:

Merk trouwens dat het nog niet echt hard loopt hier. Zou iedereen zo tevreden met de standaardsoftware zijn?
Niet echt, maar ik zie nog op tegen het unlocken. (Of het veranderen van de garantie...)
Wacht stiekem misschien wel op een échte S-Off.

Dat je al je data kwijt raakt helpt ook niet echt...

Bovendien wil ik eigenlijk een AOSP Rom, CM9 lijkt me wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
InxidiousX schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:26:
[...]

Weet niet welke CWM je gebruikt? De interim of de nieuwe officiële versie? Schijnt dat sommige ROMs nog niet goed te flashen zijn met de interim versie van Paul. In iedergeval zijn we benieuwd naar je ervaringen. :>
Ik gebruik de laatste officiële recovery (versie: 5.8.2.7).

De rom die ik nu heb draaien lijkt op het eerste gezicht wel aardig. Wel een auto-reboot toen ik de music app opende ;) Moet echter wel zeggen dan sense in zijn geheel een stuk snappy-erderder aanvoelt en laadt. Ook het laden van het instellingen menu gaat een stuk sneller.

Kortom; een goede base met goede en relevante verbeteringen maar, tot wat ik tot nu toe kan zeggen, nog wat instabiel en onbetrouwbaar als daily rom. Wanneer de officiële WWE of EU versie beschikbaar is en de boys van XDA er op los gaan word dit ongetwijfeld een prima rom :9~

Terwijl ik dit type een spontane 2e reboot.. Ga dus weer terug naar de nandroid backup. De officiële update zal er toch ongetwijfeld snel (1 weekje??) aankomen.

[ Voor 7% gewijzigd door JKratos op 16-04-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
JKratos schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:45:
[...]

Ik gebruik de laatste officiële recovery (versie: 5.8.2.7).

De rom die ik nu heb draaien lijkt op het eerste gezicht wel aardig. Wel een auto-reboot toen ik de music app opende ;) Moet echter wel zeggen dan sense in zijn geheel een stuk snappy-erderder aanvoelt en laadt. Ook het laden van het instellingen menu gaat een stuk sneller.

Kortom; een goede base met goede en relevante verbeteringen maar, tot wat ik tot nu toe kan zeggen, nog wat instabiel en onbetrouwbaar als daily rom. Wanneer de officiële WWE of EU versie beschikbaar is en de boys van XDA er op los gaan word dit ongetwijfeld een prima rom :9~

Terwijl ik dit type een spontane 2e reboot.. Ga dus weer terug naar de nandroid backup. De officiële update zal er toch ongetwijfeld snel (1 weekje??) aankomen.
Ik lees bij veel custom ROMs toch wel spontane reboots. Revolution HD schijnt daarentegen wel prima te werken. Ik hoop ook dat de officiele update snel komt, echter kan ik zelf niet meer verzinnen of hij nu snel komt of dat het gewoon nog een maand duurt. Wat meer communiceren vanuit HTC zou wel fijn zijn. Via Twitter even een berichtje dat hij voorlopig nog niet komt of juist wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-06 11:19
InxidiousX schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:29:
[...]

Ik lees bij veel custom ROMs toch wel spontane reboots. Revolution HD schijnt daarentegen wel prima te werken. Ik hoop ook dat de officiele update snel komt, echter kan ik zelf niet meer verzinnen of hij nu snel komt of dat het gewoon nog een maand duurt. Wat meer communiceren vanuit HTC zou wel fijn zijn. Via Twitter even een berichtje dat hij voorlopig nog niet komt of juist wel.
Met Leedroid en Coredroid geen spontane reboots ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
InxidiousX schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:29:
[...]

Idd, zou zeker handig zijn. Nu weet niemand wat en kan het alleen maar, onnodige, irritatie zorgen onder de gebruikers.
Powrot schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:31:
[...]
Met Leedroid en Coredroid geen spontane reboots ondervonden.
Maar die zijn dan beide ook (nog) niet gebaseerd op de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
JKratos schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:34:
Maar die zijn dan beide ook (nog) niet gebaseerd op de laatste versie.
Revolution HD ook niet ;). Overigens kan je de reboots bij de 1.28 versie fixen door de boot.img van de rom te extracten en te flashen in Hboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Klopt maar de rom waar wij het over hadden wel. Tenzij InxidiousX een andere rom bedoelde dan ik.. 8)7

Edit: @RoD hieronder: Idd, ben daarom wook weer terug naar IC 1.26 rom.

[ Voor 26% gewijzigd door JKratos op 16-04-2012 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vraag me af of het installeren van een 1.28-ROM echt zin heeft. Veel ROMs hebben al optimalisaties doorgevoerd die het geheel sneller maken en een betere batterijduur geven. Als 1.28-ROMs dan instabiel zijn, zou ik lekker bij een 1.26-ROM blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
RoD schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:44:
Ik vraag me af of het installeren van een 1.28-ROM echt zin heeft. Veel ROMs hebben al optimalisaties doorgevoerd die het geheel sneller maken en een betere batterijduur geven. Als 1.28-ROMs dan instabiel zijn, zou ik lekker bij een 1.26-ROM blijven.
De chineze versie heeft nu weinig zin. Ik gebruik em nu alleen om bepaalde dingen te testen.

Roms hebben nog niet echt veel aan batterijduur gedaan hoor. Behalve miss de brightness settings aangepast.

Pas als de kernel source wordt vrijgegeven zullen we echte batterij verbeteringen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Zorgt Nandroid nou voor een volledige backup? Dus ook de contact etc.? Dan ga ik men HTC One X misschien rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrot
Anoniem: 329694 schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:52:
Zorgt Nandroid nou voor een volledige backup? Dus ook de contact etc.? Dan ga ik men HTC One X misschien rooten
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RudolfR schreef op maandag 16 april 2012 @ 20:33:
[...]

Niet echt, maar ik zie nog op tegen het unlocken. (Of het veranderen van de garantie...)
Wacht stiekem misschien wel op een échte S-Off.

Dat je al je data kwijt raakt helpt ook niet echt...

Bovendien wil ik eigenlijk een AOSP Rom, CM9 lijkt me wel wat.
Ik wacht nog even op wat verdere ervaringen en bugfixes, maar denk dat ik binnenkort Revolution de deur uit doe voor onderstaande rom. Ziet er toch wel erg gelikt uit allemaal.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1597778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Anoniem: 329694 schreef op maandag 16 april 2012 @ 21:52:
Maar unlocken via htcdev wist al je gegevens.
Contacten kun je eenvoudig synchroniseren met je google account.
Irritanter zijn de apps en de instellingen die je opnieuw moet doen.
Ook dat zou via google kunnen gaan, maar dat heb ik nog nooit zien werken wbt instellingen.
Anoniem: 451755 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 01:40:
[...]

Ik wacht nog even op wat verdere ervaringen en bugfixes, maar denk dat ik binnenkort Revolution de deur uit doe voor onderstaande rom. Ziet er toch wel erg gelikt uit allemaal.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1597778
Mwah, ik heb liever echt AOSP. Dit is gewoon een sense ROM zonder sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
Een Nandroid maakt allemaal img back-ups. Dat wil zeggen voor elke partitie zoals boot, data, system enz. Zo krijg je bij een restore exact dezelfde rom en instellingen terug van de backup. Hij wordt weggeschreven op je virtuele SD kaart en die wordt niet meegenomen in je backup.

Mijn Desire heb ik wel meer dan 100 keer geflashed. Ik ben daarom gewend geen data te hebben rondslingeren op mijn telefoon die ik niet meer terug kan krijgen na een full wipe. Via Google worden alle apps netjes hersteld na een verse installatie. Google zorgt voor de contacten, agenda en taken. Apps restore moet je nog wel even aanzetten. Maak een backup van mijn instellingen in mijn Google account. Ook kan je daar aangeven of hij ze terug mag zetten. Dit staat onder instellingen privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Revolution heeft een nieuwe versie uitgebracht. Er zit oa nu een script ingebouwd dat NvCPLSvc goed laat werken. Ik krijg nu toch wel jeuk om te flashen. Ben benieuwd hoe lang ik het nog volhoudt met stock-software :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Heb jij al ergens (betrouwbare) resultaten gezien van NvCPLSvc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

RudolfR schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:43:
Heb jij al ergens (betrouwbare) resultaten gezien van NvCPLSvc?
Het wisselt wat, de een roept dat het niets doet, de ander roept dat het wel wat doet. Het ligt er afaik ook aan dat er eerst een fix was uitgebracht die het bestand wel verplaatste, maar de service niet aanzette. Dat zou nu verholpen moeten zijn.

Aangezien mijn telefoon vannacht alweer met 20% is leeggelopen, gaat er iets fout, en ik heb de hoop dat het NvCPLSvc is (Android OS is de grootste verbruiker als ie idle leegloopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Had hiervoor de samsung galaxy s2, rooten was een fluitje van een cent met die telefoon. Ben voor deze wat huiveriger omdat ik nog nooit een toestel van HTC geroot hebt dus geen enkel idee heb hoe te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Laatst online: 03:58
Hallo,

Mijn One X nog niet geroot/unlocked. Beetje huiverig nog over garantie en bepaalde bugs in recovery menu zoals geen sd acces.

Nu zag ik net weer iets op de XDA over dat 'boot.img' los via fastboot moet flashen het niet in de rom zit, omdat je het met s-on niet vannuit recovery kunt flashen.

Wanneer moet je dit flashen dan. Voor of na het installeren van een custom rom? Je kan zeker niet booten zonder dat je je boot.img geflashed hebt?

Voorgaand toestel voor mij was een Desire HD met ENG-S-off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Lucky1965 schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 11:51:
Had hiervoor de samsung galaxy s2, rooten was een fluitje van een cent met die telefoon. Ben voor deze wat huiveriger omdat ik nog nooit een toestel van HTC geroot hebt dus geen enkel idee heb hoe te beginnen.
Nou, begin eens met de handleidingen op XDA zou ik zeggen ;)
Glaxo schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 12:29:
Hallo,

Mijn One X nog niet geroot/unlocked. Beetje huiverig nog over garantie en bepaalde bugs in recovery menu zoals geen sd acces.

Nu zag ik net weer iets op de XDA over dat 'boot.img' los via fastboot moet flashen het niet in de rom zit, omdat je het met s-on niet vannuit recovery kunt flashen.

Wanneer moet je dit flashen dan. Voor of na het installeren van een custom rom? Je kan zeker niet booten zonder dat je je boot.img geflashed hebt?

Voorgaand toestel voor mij was een Desire HD met ENG-S-off
S-ON devices can't flash boot.img (kernel & ramdisk) in recovery so you need to flash it manually after flashing ROM
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
@ hierboven I got that. Sinds daar ben ik op die thread gekomen onderstaand.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1603791

Maar wat mij niet duidelijk wordt wanneer je dit moet flashen.

Is dat voor of na

Download ROM and place it on your SD card
Download "Super Wipe" script & place it on your SD card (optionally if coming from earlier version of my ROM, obligatory if coming from stock or other custom ROM)
Boot your phone in recovery mode (vol down + power)
In main menu, select "install zip from sdcard"
Select "choose zip from sdcard" and browse to the location of "Super Wipe" script
Once again select "choose zip from sdcard" and browse to the location of Android Revolution ROM
After flashing process is complete, reboot the device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar dat zei ik hierboven toch? Je flasht de boot.img na het flashen van de ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
Omg Facepalm. Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 18:14
RoD schreef op maandag 16 april 2012 @ 17:24:
Inmiddels is de 1.28-versie ook al verschenen in verschillende custom ROMs :)

Lees in de reviews dat Sense als last word gezien, het is gewoon nog even te vroeg.

Zelf root ik pas als ik makkelijk weer kan unrooten liefst met 1 druk op de knop.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-12-2024
Zelfde doe ik bij mijn Desire. Gewoon alles backuppen en mocht er ooit wat mis gaan dan zet je zo alles terug op desnoods een andere telefoon.

Zijn er tevens al echt goede custom roms voor de One X?
InxidiousX schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 08:39:
Een Nandroid maakt allemaal img back-ups. Dat wil zeggen voor elke partitie zoals boot, data, system enz. Zo krijg je bij een restore exact dezelfde rom en instellingen terug van de backup. Hij wordt weggeschreven op je virtuele SD kaart en die wordt niet meegenomen in je backup.

Mijn Desire heb ik wel meer dan 100 keer geflashed. Ik ben daarom gewend geen data te hebben rondslingeren op mijn telefoon die ik niet meer terug kan krijgen na een full wipe. Via Google worden alle apps netjes hersteld na een verse installatie. Google zorgt voor de contacten, agenda en taken. Apps restore moet je nog wel even aanzetten. Maak een backup van mijn instellingen in mijn Google account. Ook kan je daar aangeven of hij ze terug mag zetten. Dit staat onder instellingen privacy.

http://www.tabletsnederland.nl Alles over tablets |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
coolz schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 15:18:
Zelfde doe ik bij mijn Desire. Gewoon alles backuppen en mocht er ooit wat mis gaan dan zet je zo alles terug op desnoods een andere telefoon.

Zijn er tevens al echt goede custom roms voor de One X?

[...]
Denk dat dit wel een erg goede is http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1562603

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

hier staan nog een hele hoop ROM's en andere handige info.. mischien iets voor de SP?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1603905

[ Voor 26% gewijzigd door spartacusNLD op 17-04-2012 18:30 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
spartacusNLD schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:30:
hier staan nog een hele hoop ROM's en andere handige info.. mischien iets voor de SP?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1603905
Top bedankt! Hij staat in de SP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

ff vraagje over de LeeDrOiD ROM:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1587888

onder INSTALLATION zijn nieuwe stappen toe gevoegd namelijk:

4. Boot to bootloader
5. Flash the boot.img from HERE MD5# b24601af5930d95a44917fb4bf91dcd7 using "fastboot flash boot boot.img"
5. Run "fastboot erase cache"
6. Run "fastboot reboot"

ik heb dit niet gedaan (want toen ik deze rom erop zette stond dit er nog niet bij), de rom loopt gewoon goed.. zou er dan nog een reden zijn om de bovenstaande stappen uit te voeren?

want ik heb alleen het volgende gedaan om de rom te flashen:

1. Boot to recovery
2. Nandroid backup
3. Flash the ROM.zip

als reden wordt er ook nog het volgende gegeven:

Please Note: Due to the half ass s-off offering brought to us by HTC, all users will need to flash the below boot.img via fastboot, this can be done before, or straight after flashing the ROM

ik snap dit alleen niet :+ ..

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 18-04-2012 10:31 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
Het flashen van een rom flasht dus niet je boot.img (kernel).
Dus dat moet je apart doen.

De meeste kernels die nu in omloop zijn, zijn vrijwel gelijk aan de stock kernel van HTC.
Mogelijk geeft het daarom geen problemen.
(Of dat geldt voor LeeDroid, weet ik niet zeker, maar daar lijkt het op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
spartacusNLD schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:30:
ff vraagje over de LeeDrOiD ROM:

onder INSTALLATION zijn nieuwe stappen toe gevoegd namelijk:

4. Boot to bootloader
5. Flash the boot.img from HERE MD5# b24601af5930d95a44917fb4bf91dcd7 using "fastboot flash boot boot.img"
5. Run "fastboot erase cache"
6. Run "fastboot reboot"

ik heb dit niet gedaan (want toen ik deze rom erop zette stond dit er nog niet bij), de rom loopt gewoon goed.. zou er dan nog een reden zijn om de bovenstaande stappen uit te voeren?

want ik heb alleen het volgende gedaan om de rom te flashen:

1. Boot to recovery
2. Nandroid backup
3. Flash the ROM.zip

als reden wordt er ook nog het volgende gegeven:

Please Note: Due to the half ass s-off offering brought to us by HTC, all users will need to flash the below boot.img via fastboot, this can be done before, or straight after flashing the ROM

ik snap dit alleen niet :+ ..
Normaal met een s-off toestel kan bij het flashen van de ROM de boot.img die in de zip zit doormiddel van een installscript gelijk naar het toestel worden geschreven. Nu er nog geen s-off is gaat dit dus niet. Totdat een developer zijn ROM zodanig aanpast dat ook de bootbestanden (de files die tijdens het opstarten naar / (lees root van je filesystem) worden geschreven) anders zijn moet je dus een andere boot.img gebruiken. De Leedroid ROM heeft dit sinds kort en inderdaad zoals RudolfR al aangeeft zal de stock boot.img tot op heden voldoende zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wat is nou een stabiele en goede ROM voor de One X? Met best wat optimalisaties ? Je ziet er verschillende op XDA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

ik zou deze aanbevelen:

de stappen die je moet volgen om een ROM op je One X te krijgen:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1592355

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Idd, ik zou één van de grote drie pakken. Oftewel: Leedroid, InsertCoin of AndroidRevolution HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

wat is de ''beste'' ROM zonder sense naar jullie mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
spartacusNLD schreef op donderdag 19 april 2012 @ 10:59:
wat is de ''beste'' ROM zonder sense naar jullie mening?
Dit is een van de weinige, en ik denk dat deze aardig bruikbaar is:
eXoDiZeD by JDR0iD

[ Voor 4% gewijzigd door _MB_ op 19-04-2012 12:11 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46

MazeWing

The plot thickens...

Ben Android Revolution HD 3.0 aan het installeren as we speak.
Ik ga daarna ook meteen de menu button fix installeren, want dat begint me ook een beetje te irriteren.

Tot nu toe gaat alles van een leien dakje :)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

MazeWing schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:10:
Ben Android Revolution HD 3.0 aan het installeren as we speak.
Ik ga daarna ook meteen de menu button fix installeren, want dat begint me ook een beetje te irriteren.

Tot nu toe gaat alles van een leien dakje :)
die zit er toch al in??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:46

MazeWing

The plot thickens...

Nee. En op dit moment werkt de blubbers menu fix niet icm Android Revolution 3.0
Ik zal dus even een paar dagen moeten wachten met de menu fix.
Android Revolution draait nu goed en is merkbaar soepeler dan stock :)

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

oke dacht dat je het over de 3 button menu had.. dat is wel gefixt dacht ik.
wat is blubbers menu ? ben nieuw bij HTC.. heb altijd een samsung gehad.. google wou niet helpen helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
MazeWing schreef op donderdag 19 april 2012 @ 15:38:
Nee. En op dit moment werkt de blubbers menu fix niet icm Android Revolution 3.0
Ik zal dus even een paar dagen moeten wachten met de menu fix.
Android Revolution draait nu goed en is merkbaar soepeler dan stock :)
Niet in combi met Revolution of de nieuwe 1.28 base? Voor 1.28 werkt het in iedergeval al _/-\o_

In iedergeval werkt de manier via ADB. Er is nog geen flashable zip voor 1.28.

[ Voor 8% gewijzigd door InxidiousX op 19-04-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Voor degenen die een custom rom draaien, hoe is de accuweergave bij jullie? In de stock-roms zit een probleem waarbij het accupercentage soms met wel tien procent achteruitgaat. Heeft iemand iets dergelijks ook opgemerkt in custom roms, of is daar de weergave van de accu wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

RoD schreef op donderdag 19 april 2012 @ 16:56:
Voor degenen die een custom rom draaien, hoe is de accuweergave bij jullie? In de stock-roms zit een probleem waarbij het accupercentage soms met wel tien procent achteruitgaat. Heeft iemand iets dergelijks ook opgemerkt in custom roms, of is daar de weergave van de accu wel goed?
ik draai leedroid en het is wel iets beter maar niet heel veel verschil.. ik heb daar in tegen de 1.28 versie nog niet draaiend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik kon niet langer wachten en heb gisteren alsnog een custom rom geflasht (ARHD 3.0) en de batterij is met sprongen vooruit gegaan. Niet meer 30% drain per nacht, maar slechts een procent :) Het geheel is ook iets soepeler geworden, al merk ik nog wel vertraging als ik vanuit een app naar het homescreen spring en dan door de homescreens navigeer. Na 1-2 homescreens verdwijnt de vertraging weer, maar het is toch lichtelijk irritant. Hoop dat dat nog gefikst wordt in toekomstige rom-versies.

Unlocken, rooten en rom installeren was overigens een fluitje van een cent. Stuk gemakkelijker dan toen ik het met mn Desire deed, en had niet het idee dat het fout kon gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 20-04-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 332646

RoD schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 12:46:
Ik kon niet langer wachten en heb gisteren alsnog een custom rom geflasht (ARHD 3.0) en de batterij is met sprongen vooruit gegaan. Niet meer 30% drain per nacht, maar slechts een procent :) Het geheel is ook iets soepeler geworden, al merk ik nog wel vertraging als ik vanuit een app naar het homescreen spring en dan door de homescreens navigeer. Na 1-2 homescreens verdwijnt de vertraging weer, maar het is toch lichtelijk irritant. Hoop dat dat nog gefikst wordt in toekomstige rom-versies.

Unlocken, rooten en rom installeren was overigens een fluitje van een cent. Stuk gemakkelijker dan toen ik het met mn Desire deed, en had niet het idee dat het fout kon gaan.
Omdat me batterijduur nu verschrikkelijk is te noemen (stock.. prutsers) zit ik ook te overwegen om naar ARHD 3.0 te gaan. Hoe is de batterijduur na intensief gebruik (filmpjes, spelletjes, veel surfen e.d.)?

Uit de manuals begrijp ik dat je je orginele rom kan backuppen, om er later eventueel gewoon makkelijk weer over heen te zetten (wel blijft je garantie beperkt natuurlijk), klopt dit? Verder zien de handleidingen er makkelijk uit, wellicht dat ik het vanavond ga proberen. Verlies je hier bij al je data net als bij een hard-reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 332646 schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:56:
[...]

Omdat me batterijduur nu verschrikkelijk is te noemen (stock.. prutsers) zit ik ook te overwegen om naar ARHD 3.0 te gaan. Hoe is de batterijduur na intensief gebruik (filmpjes, spelletjes, veel surfen e.d.)?
De batterij loopt wel 'gewoon' snel leeg als je em intensief gebruikt, maar ik moet zeggen dat ik best tevreden ben. Ik heb de One X nu 12,5 uur van de lader af met 40 minuten schermtijd, waarbij veel apps installeren, spelletjes openen en sluiten (was wat aan het testen) nog 75 procent over. Best netjes. In ieder geval is de telefoon bruikbaar nu.
Uit de manuals begrijp ik dat je je orginele rom kan backuppen, om er later eventueel gewoon makkelijk weer over heen te zetten (wel blijft je garantie beperkt natuurlijk), klopt dit?
Ja, als je terug wil kun je gewoon de stock ROM installeren en het is afaik ook mogelijk om de bootloader weer af te sluiten.
Verder zien de handleidingen er makkelijk uit, wellicht dat ik het vanavond ga proberen. Verlies je hier bij al je data net als bij een hard-reset?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:52

m0nk

16-09-2003 15.15

Net ook de ARHD3.0.0 geinstalleerd. Ging erg makkelijk. Telefoon lijkt wat sneller, maar moet het denk ik eerst even een paar dagen aanzien..

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
m0nk schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 15:29:
Net ook de ARHD3.0.0 geinstalleerd. Ging erg makkelijk. Telefoon lijkt wat sneller, maar moet het denk ik eerst even een paar dagen aanzien..
Hier gister ook ARHD3.0.0. Ik ben erg tevreden. Heb gelijk 3dot fixed voor 1.28 via ADB geflashed en ik moet zeggen heerlijk dat fullscreen! Ook adaway werkt super, geen vervelende ads meer.

Telefoon voelt nog sneller dan de stock ROM.

Zoals ROD al aangaf unlocken en root is fluitje van een cent, je moet alleen wel weten wat je doet ;)

Als ik iets meer kan zeggen over batterij zal ik het posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 18:15

iichel

Gazoooo

Werken de Leedroid Tweaks bij de ARHD 3.0 users goed? Ik kom niet voorbij de bootanimation. Cache + Dalvik wel geformatteerd...

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InxidiousX
iichel schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:03:
Werken de Leedroid Tweaks bij de ARHD 3.0 users goed? Ik kom niet voorbij de bootanimation. Cache + Dalvik wel geformatteerd...
Heb je Leerdroid Tweaks al geflashed? Of kom je sowieso niet langs bootanimatie?
Pagina: 1 2 ... 32 Laatste