Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Op internet heb ik deze stappen gevonden.
Step 1: Make sure your phone is on (in Android) and connected to your PC.
Step 2: Go to the Clockworkmod Rom Manager website, find the HTC One X (either AT&T or GSM) in the list and download the touch version (last column) of CWM.
Step 3: Download SuperSU Pro and copy that file to the root of your phone storage.
Step 4: From the CWM zip file, extract the .img file to the folder you extracted Fastboot.exe
Step 5: Disconnect your phone from the PC and turn it off. Then hold the Volume Down and Power button to button to boot into the bootloader.
Step 6: Choose Fastboot and reconnect your phone to your PC.
Step 7: Go to the command prompt and type: fastboot devices
Step 8: Then type: fastboot flash recovery name_of_the_clockworkmod.img
Step 9: Lastly type: fastboot erase cache
Wat is de root map?
Wat wordt er bedoeld met :From the CWM zip file, extract the .img file to the folder you extracted Fastboot.exe
Wat moet ik typen in het cmd menu ?
Veel vragen, maar ik hoop dat deze vragen mij zullen helpen
E:\data\ditte <-- geen rootmap
E:\ <-- rootmap
Je hebt een zip bestand. Daarin zit een ander bestand ingepakt met .img als extentie. Die moet in dezelfde map staan als je Fastboot.
In het cmd menu moet je navigeren naar de map waar je fastboot is (of zie de tip van Beef) en typen wat in die stappen staat beschreven.
Succes!
Ik moet het mapje verplaatsen zodat het vooraan staat op mijn opslag?
Het bestandje van cwm is volgens mij geen zip. Het is een blad met een cd erop. Welke moet ik dan unzippen ?

Mijn telefoon is geroot en de bootloader is geunlockt. ( geroot met kingoroot ).
1 De app rom manager installeren uit de playstore.
2 De Google apps zip en de cm11 zip op mijn sd card zetten.
3 De cwm recovery installeren ( van uit de app ).
4 Recovery mode openen.
5 Een factory reset/data wipe.
dalvik cache wissen.
7 Beide zips installeren.
8 Het toestel rebooten.
Zou dit werken ?

[ Voor 0% gewijzigd door tweakerjunior op 14-11-2014 18:17 . Reden: edit typo ]
Moet ik ook in het bestandje fastboot de unlock bin hebben?
[ Voor 10% gewijzigd door tweakerjunior op 14-11-2014 19:46 ]
Je zou het allemaal ook op de volgende manier kunnen doen: (Je kunt dan de installatie van de app rom manager overslaan). Als het goed is heb je al een folder met fastboot/adb op je PC (je hebt namelijk de bootloader al geunlocked met behulp van fastboot/adb).
Download hier de laatste versie van TWRP (dit is een recovery gebaseerd op touch) en plaats deze .img in dezelfde folder als waar je fastboot staat. (bijv c:\fastboot).
- Boot je telefoon in fastboot mode (de ‘aan knop’ en de ‘volume omlaag’ knoppen ingedrukt houden)
- Selecteer ‘Fastboot’ via de volume omhoog en omlaag en bevestig met de ‘aan knop’.
- fastboot flash recovery openrecovery-twrp-2.6.3.0-endeavoru.img via command prompt uitvoeren
- Herstart je telefoon en met de ‘aan knop’ + ‘volumeomlaag knop’ kun je weer starten naar recovery.
Kopieer nu de rom en de gapps naar je telefoon en flashen die handel
is everything cool?
In Windows 8 is er een makkelijk trucje voor, in verkenner in de map gaan staan en dan naar bestand -> opdrachtprompt openen (op pijltje klikken) als administrator openen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Er staat ook swype to unlock maar het touchscreen werkt niet. Help ?
Ik heb hem nu ge-reboot. Ik denk dat ik beter cwm recovery ga installeren. Moet ik het in het mapje fastboot zetten en twrp recovery verwijderen ? En het proces herhalen?
[ Voor 71% gewijzigd door tweakerjunior op 15-11-2014 10:56 . Reden: probleem opgelost ]
⏩ PVOutput☀️
Hij laadt al een paar minuten ik vrees van een bootloop ....?
Gelukkig heb ik alles opgelost bedankt tweakers
[ Voor 28% gewijzigd door tweakerjunior op 15-11-2014 11:55 . Reden: probleem opgelost ]
⏩ PVOutput☀️
Na de installatie heb ik een soft reset gedaan want mijn apps waren terug gekomen. Ik wil een cleane installatie
De camera is een stuk slechter dan in sense 5. Hoe kan ik het oplossen? Of moet ik weer alles terug flashen. Hoe moet ik de stock ROM terug krijgen ? Is het makkelijk ?
[ Voor 46% gewijzigd door tweakerjunior op 15-11-2014 14:37 ]
Weet je zeker dat je het hebt over Android Kitkat, en niet over Android Lollipop? Officiële ondersteuning voor een gekleurde statusbar is namelijk vanaf Android Lollipop pas aanwezig in Android en zal dus bij de meeste apps op Android Kitkat niet aanwezig zijn. Maar:tweakerjunior schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:23:
Off topic: In android kitkat de status bar van sommige apps kleuren. Maar dat gebeurt niet. Wat is er dan
De camera is een stuk slechter dan in sense 5. Hoe kan ik het oplossen? Of moet ik weer alles terug flashen. Hoe moet ik de stock ROM terug krijgen ? Is het makkelijk ?
- Er zijn apps die het proberen 'na te bootsen' door gebruik te maken van Kitkat's transparante statusbar. Hierbij heb je er echter een naar mijn mening zeer lelijke gradient overheen zitten. Niet elke app heeft dit natuurlijk gelukkig geïmplementeerd (hiervoor is de transparante statusbar ook niet bedoeld), waar je zelf vrij weinig aan kunt doen.
- Je kunt het Xposed Framework en de Xposed Module genaamd 'Tinted Status Bar' installeren, welke de statusbar in de meeste gevallen meekleurt met de kleur van de actionbar van apps. Deze module werkt echter nog niet in combinatie met apps die gebruik maken van de met Android Lollipop geïntroduceerde 'Toolbar', wat wil zeggen: het werkt nog niet met de meeste apps die er Material Design-achtig uitzien, zoals de nieuwste versies van Google's Play Store, Gmail, Inbox, ....
Het is een bekend probleem dat de camera van de HTC One X (maar ook van vele andere toestellen) slechter is bij een custom ROM dan bij de stock ROM. Hier kun je zelf helaas weinig tegen doen, behalve dat je weer terug kunt gaan naar de stock ROM. Hoe je dit doet kun je als het goed is zelf ook wel op bijvoorbeeld het XDA Developers-forum vinden. Zolang je voor het flashen van Android Kitkat een Nandroid Back-up (dus een back-up vanuit je recovery, zoals TWRP) hebt gemaakt is het in ieder geval erg makkelijk en kun je gewoon deze terugzetten.
Vergeet dan NIET eerst het boot-bestand (bij een TWRP back-up heet deze 'boot.emmc.win') uit deze back-up op je computer te zetten en deze ook te flashen via fastboot. Anders zal je toestel namelijk niet opstarten!
Ik wacht wel op cm12 ...
Wat betreft de camera hij maakt mooie foto's alleen is de led te wit. Moet je een ota van een nieuwe nightly handmatig installeren of word het toestel opnieuw opgestart met de update ? Ik heb al 3 nieuwe gehad
Een RUU is heel simpel, in fastboot tik je fastboot oem lock en daarna voer je de RUU uit.
⏩ PVOutput☀️
Logisch gevolg: hij wil niet booten.
Volgend probleem: hoewel de telefoon aangeeft in fastboot wel degelijk met USB te zijn verbonden, krijg ik de device niet te zien in 'adb devices' en dus kan ik logischerwijs geen boot.img flashen. Ook werkt de USB Storage in Clockwork niet.
Ik heb allerlei drivers geprobeerd, oude en de nieuwste, maar niets werkt. In mijn Apparaatbeheer blijven aanwezig een "My HTC" (prima) en een "Android Device" met uitroepteken. Voor de laatste kan ik ook geen drivers installeren, ook niet handmatig.
Ik draai op Windows 8.1 x64. Iemand een idee?
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
[ Voor 17% gewijzigd door tweakerjunior op 18-12-2014 19:43 ]
is everything cool?
Inderdaad Thömy is een held.FREAKJAM schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:36:
Unofficial en een preview wel te verstaan. Maar toch wel tof dat dev's de moeite doen om CM12 uit te brengen voor de wat "oudere" smartphones.
[ Voor 0% gewijzigd door tweakerjunior op 19-12-2014 13:59 . Reden: typo ]
Hoewel het unofficial en een preview is, moet ik zeggen dat ik alles toch aardig soepel en goed vind werken.FREAKJAM schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:36:
Unofficial en een preview wel te verstaan. Maar toch wel tof dat dev's de moeite doen om CM12 uit te brengen voor de wat "oudere" smartphones.
Ja, af en toe is er een hickup en m'n batterij wordt iets te snel leeggezogen door 'Miscellaneous', maar echt grote problemen heb ik verder nog niet gevonden
Eindelijk het volledige Material Design met alle animaties e.d.
[ Voor 74% gewijzigd door FREAKJAM op 30-12-2014 19:12 ]
is everything cool?
Van alles geprobeerd (APN instellingen, herstarten, etc.) maar niks heeft tot nog toe het probleem verholpen. Ook bij de klantenservice van Ziggo konden ze er niks anders van maken dan dat het aan (de software van) het toestel lag.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Met mijn vorige abonnement via Vodafone werkte internet wél gewoon perfect..
Ik ben bang dat ik tijdelijk maar weer terug moet gaan naar Cyanogenmod 11.
Ik heb geprobeerd mijn HTC one X te rooten met Hasoon zijn toolkit. Bootloader is unlocked maar als ik de nieuwste TWRP recovery probeer te flashen heb ik een device not found error.
Vanuit cmd zie ik mijn telefoon met fastboot devices maar niet met adb devices. Klopt dat?
Weet niet wat nu de handigste aanpak is, of blijven prutsen met die toolkit of zelf proberen te flashen met cmd: fastboot flash recovery
Groeten
Zelf ben ik nooit zo'n fan geweest van toolkits, aangezien je dan niet precies weet wat voor een commando's de toolkit allemaal voor je uitvoert. Dit maakt het weer lastiger wanneer je op een gegeven moment tegen problemen aanloopt.j0rn89 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:24:
Hallo,
Ik heb geprobeerd mijn HTC one X te rooten met Hasoon zijn toolkit. Bootloader is unlocked maar als ik de nieuwste TWRP recovery probeer te flashen heb ik een device not found error.
Vanuit cmd zie ik mijn telefoon met fastboot devices maar niet met adb devices. Klopt dat?
Weet niet wat nu de handigste aanpak is, of blijven prutsen met die toolkit of zelf proberen te flashen met cmd: fastboot flash recovery![]()
Groeten
Met fastboot alles flashen is naar mijn mening zo gemakkelijk dat die hele toolkit niet echt nodig is
- Download je recovery naar keuze en zet hem in je fastboot-mapje.
- Start je telefoon op naar de bootloader en kies vervolgens voor 'fastboot'
- Verbind je telefoon met je PC
- Voer vervolgens in de fastboot-map het commando 'fastboot flash recovery *bestandsnaam*.img' uit, uiteraard met '*bestandsnaam*' vervangen door de naam van het bestand.
- Hierna even het commando 'fastboot erase cache' uitvoeren en als het goed is is het dan allemaal in orde
1
2
3
4
5
6
| C:\One_X\Data>fastboot flash recovery TWRP.img sending 'recovery' (6972 KB)... OKAY [ 0.875s] writing 'recovery'... FAILED (remote: not allowed) finished. total time: 1.078s |
Hmm misschien is mijn bootloader toch nog gelockt... de *** LOCKED *** was een soort van hint, haha.
Stappen plan 1: unlock bootloader met fastboot flash unlocktoken Unlock_code.bin, schermpje met yes or no -> factory reset als het gelukt is. Telefoon opnieuw opstarten en dan weer naar fastboot.
2: Checken voor *** unlocked *** fastboot flash recovery TWRP.img
3: booten in recovery dmv adb reboot recovery
vanaf hier is het me niet helemaal duidelijk
4: TWRP recovery starten en een NANDROID backup maken, deze ook overzetten op PC voor backup.
5: Installeren Super User(zit die in de TWRP recovery?)
[ Voor 80% gewijzigd door j0rn89 op 02-02-2015 21:36 ]
Super user kun je flashen met http://download.chainfire.../UPDATE-SuperSU-v2.45.zip
Zet die zip op een herkenbare locatie op je sd kaart en vanuit twrp kun je hem flashen.
Meestal wil je als je een superuser pakket geinstalleerd hebt ook busybox installeren. Daar kun je downloaders voor vinden in de market. Als je een andere rom installeert dan is er meestal al een superuser en busybox aanwezig.
Er staat daar iets over op hun website met een versie die wel werkt met touch als je problemen hebt met de huidige versie.
Moet ik de recovery die ik heb geflasht nu eerst verwijderen voor ik die andere versie erop zet?
[ Voor 3% gewijzigd door FREAKJAM op 03-02-2015 23:44 ]
is everything cool?
Yay ik heb een recovery gemaakt nu SU nog.
Succes!! Wat doet busybox btw?
Als ik moed heb verzameld maar proberen CM te installeren. Welke CM 11 gebruikte je precies Ward?
[ Voor 117% gewijzigd door j0rn89 op 05-02-2015 17:20 ]
Ik wil een HTC One X proberen te rooten, het lukt me alleen niet. Unlocken is gewoon goed gegaan maar het lukt mij niet om een recovery op te zetten en vervolgens te rooten. Ik wilde dit doen met deze tutorial maar bij stap 5 krijg ik het melding dat adbwinapi.dll ontbreekt. Wat kan ik doen?
Uiteindelijk wil ik deze mooie Lollipop ROM opgooien!
[ Voor 15% gewijzigd door karimmm op 05-02-2015 18:44 ]
Busybox is een simpele shell zoals bijv. bash. Vele programmas'maken er gebruik van op de achtergrond om commando's uit te voeren. Zelf doe je er over het algemeen niets mee. Titanium backup heeft een eigen busybox meegeleverd en de meeste applicaties gaan vanzelf zeuren als je hem niet hebt. Niet al te druk om maken dusj0rn89 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:47:
Chill, dan ga ik nu maar die andere TWRP proberen...
Yay ik heb een recovery gemaakt nu SU nog.
Succes!! Wat doet busybox btw?
Als ik moed heb verzameld maar proberen CM te installeren. Welke CM 11 gebruikte je precies Ward?
Ik heb zelf SlimLP en CM12 (beide Lollipop) geprobeerd maar voor stabiliteit zou ik er nog niet zoeken als ik jouw waskarimmm schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:43:
Hoi!
Ik wil een HTC One X proberen te rooten, het lukt me alleen niet. Unlocken is gewoon goed gegaan maar het lukt mij niet om een recovery op te zetten en vervolgens te rooten. Ik wilde dit doen met deze tutorial maar bij stap 5 krijg ik het melding dat adbwinapi.dll ontbreekt. Wat kan ik doen?
[ Voor 39% gewijzigd door Joolee op 05-02-2015 21:12 ]
Nou precies datgeen oplossen wat de foutmelding zegt. Hier ziet er naar uit dat je niet de juiste files in je zogenaamde adb/fastboot folder hebt en aangezien de link naar de fastboot files het niet meer doet op de door jou aangegeven site gok ik dat je (elders) niet de juiste adb bestanden hebt gedownload.karimmm schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:43:
Hoi!
Download en installeer deze even en dan vind je de juiste bestanden terug in c:\adb
is everything cool?
Het is dus een bootloop, ben al een paar uur aan het zoeken hoe ik dit kan fixen, mijn HOX werkt niet echt mee...
[ Voor 104% gewijzigd door karimmm op 06-02-2015 02:57 ]
Als ik jou was zou ik ook een rom nemen die stabiel is. Volgens mij hebben alle custom lollipops nog veel bugs.
Staan ook een paar tips in de comments op de resurrection rom website:
"Just figured it out, I never flashed the Boot.img after flashing the RR zip and GAPPS. Noob here... Now working, thank you..."
"Do this thing and your problem will be solved!
#Go to recovery
#Select “wipe cache partition” and “Wipe Dalvik Cache” under advance option to perform Dalvik cache wiping."
Bij de HTC One X moet je meestal bij elke rom de boot.img opnieuw flashen. In elke zipfile van een rom vind je een boot.img bestand. Na het flashen van de rom moet je de boot.img flashen. Kopieer de boot.img naar dezelfde map als waar de adb bestanden staan en gebruik het volgende commando om de boot.img te flashen. (in fastboot mode).karimmm schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:08:
Dankzij FREAKJAM is het rooten en CWM flashen gelukt. Ik ben daarna volgens een tutorial een Resurrection Remix ROM gaan flashen. Is allemaal volgens CWM gewoon goed gegaan. Ik reboot 'm na de installatie. Zie het normale HOX logo, daarna komt het logo van RR. Dit blijft maar herhalen. Een bootloop volgens mij? het duurt al zo'n 10-15 min.
Het is dus een bootloop, ben al een paar uur aan het zoeken hoe ik dit kan fixen, mijn HOX werkt niet echt mee...
1
| fastboot flash boot boot.img |
[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 06-02-2015 10:45 ]
is everything cool?
Morning!FREAKJAM schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:43:
[...]
Bij de HTC One X moet je meestal bij elke rom de boot.img opnieuw flashen. In elke zipfile van een rom vind je een boot.img bestand. Na het flashen van de rom moet je de boot.img flashen. Kopieer de boot.img naar dezelfde map als waar de adb bestanden staan en gebruik het volgende commando om de boot.img te flashen. (in fastboot mode).
code:
1 fastboot flash boot boot.img
Hier was ik dus al achter gekomen, maar het ROM staat niet meer op mijn interne SD. Ik probeer al de hele tijd een ROM te pushen via adb (cmd) maar het lukt niet. Het was een keer zelfs bijna gelukt, toen kreeg ik een foutmelding in TRWP (code 7)
fastboot devices vindt mijn toestel (in fastboot mode wel) maar fastboot adb vindt mijn toestel overigens niet
Pushen lukte net wel, alleen was er een status 7 error.
[ Voor 52% gewijzigd door karimmm op 06-02-2015 12:44 ]
Heb je developper options en USB debugging aan?
[ Voor 19% gewijzigd door j0rn89 op 06-02-2015 13:04 ]
Die had ik wel aan! Ik kan nu niet echt het ROM in omdat ie mij gebrickt lijktj0rn89 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:02:
Ja sorry dat kan idd niet. Hoe had je het de eerste keer gedaan als je hem nu niet meer kan pushen met adb?
Heb je developper options en USB debugging aan?
Geen idee hoe het eerst lukt, en daarna niet meer. Ene keer lukt het wel, andere keer weer niet. Deze toestel werkt gewoon niet mee I guess.
Ik denk dat ik een RUU nodig heb OF een Nandroid backup. ROM is in ieder geval wel weg (perongeluk gewiped), pushen/sideloaden wilt niet lukken, toestel wordt ook niet eens gevonden (behalve in fastboot)
Ik kan alleen maar verouderde dingen vinden, ik weet niet welke recent is.
Kan je nog wel in de recovery komen?karimmm schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:36:
Thanks voor de hulp in ieder geval, zal ik doen dan. Hopelijk kan ie helpen.
Ik denk dat ik een RUU nodig heb OF een Nandroid backup. ROM is in ieder geval wel weg (perongeluk gewiped), pushen/sideloaden wilt niet lukken, toestel wordt ook niet eens gevonden (behalve in fastboot)
Ik kan alleen maar verouderde dingen vinden, ik weet niet welke recent is.
Zo ja: daar je USB storage mounten, zip er heen kopieren , unmounten en flashen maar.
---
Ik heb RUU gevonden (denk ik) op deze site! http://androidromupdate.c...x-stock-rom-ruu-download/
Ben deze nu aan het binnenhalen: http://www.androidruu.com...85819pe6vt9m3pnuo9ksg.zip
Hopelijk lukt het nu wel hiermee.
Hm, bootloader relocked en toch krijg ik na signature checking de melding
FAILED (remote: 12 signature verify fail)
Ben nu http://htc.vi8.info/hTC-One-X/ deze .exe aan het proberen! Staat alleen wel langer dan 10 minuten op verzenden
Ik draai blijkbaar al image 4.18.401.4 en deze software "updated" naar een eerdere image, misschien ligt daar het probleem?
Afgaande van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2791740 is er dus geen RUU. Dan maar verder met een nandroid backup zoeken.
Re-unlocked, recovery inmiddels terug. Kan alleen geen nandroid backup vinden die met TWRP werkt. Er wordt op XDA veel gelinkt naar BugsyDawnson (http://ww43.bugsylawson.com/files/category/7-twrp-backups/) die helaas een dode site heeft. Daardoor kan ik de juiste nandroid niet vinden. Heeft anders niet toevallig iemand hier een backup?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1975140 deze threadt helpt niet veel verder en er komen hele andere bestanden uit de downloads
Voor deze optie ging ik trouwens net CWM flashen, er gebeurt echter niets als ik USB storage mount... Ik blijf het raar vinden dat als ik adb devices intyp niks krijg. Terwijl Fastboot gewoon herkent!krijn1985 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 13:44:
[...]
Kan je nog wel in de recovery komen?
Zo ja: daar je USB storage mounten, zip er heen kopieren , unmounten en flashen maar.
Misschien zegt dit iets?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| (bootloader) version: 0.5a (bootloader) version-bootloader: 1.72.0000 (bootloader) version-baseband: 5.1204.167.3 (bootloader) version-cpld: None (bootloader) version-microp: None (bootloader) version-main: 4.18.401.4 (bootloader) serialno: xxx295 (bootloader) imei: xxx231 (bootloader) product: endeavoru (bootloader) platform: HBOOT-T30S (bootloader) modelid: PJ4610000 (bootloader) cidnum: HTC__E11 (bootloader) battery-status: good (bootloader) battery-voltage: 4169mV (bootloader) devpower: 100 (bootloader) partition-layout: None (bootloader) security: on (bootloader) build-mode: SHIP (bootloader) boot-mode: FASTBOOT (bootloader) commitno-bootloader: None (bootloader) hbootpreupdate: 2 (bootloader) gencheckpt: 0 all: Done! finished. total time: 0.906s |
[ Voor 237% gewijzigd door karimmm op 06-02-2015 17:34 ]
[ Voor 96% gewijzigd door karimmm op 06-02-2015 16:54 ]
Als je je USB storage mount krijg je dan in windows wel iets te zien? (unkown device ofzo?)
[ Voor 48% gewijzigd door krijn1985 op 06-02-2015 17:39 ]
Die heb ik wel, met dank aan Freakjam, daardoor heb ik root en CWM/TWRP op kunnen gooien! (ik draai nu CWM)krijn1985 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:38:
Misschien niet de juist adb drivers geinstalleerd?
Als je je USB storage mount krijg je dan in windows wel iets te zien? (unkown device ofzo?)
Als ik USB storage mount gebeurt er niets op mijn laptop (ik heb 1 usb 2.0 en usb 3.0 ingang, ik gebruik de hele tijd USB 2.0. Verder draai ik Windows 8.1)
Ik weet dat ik het zelf ooit op die manier heb gedaan. Nog wat opties/informatie:karimmm schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 18:42:
[...]
Die heb ik wel, met dank aan Freakjam, daardoor heb ik root en CWM/TWRP op kunnen gooien! (ik draai nu CWM)
Als ik USB storage mount gebeurt er niets op mijn laptop (ik heb 1 usb 2.0 en usb 3.0 ingang, ik gebruik de hele tijd USB 2.0. Verder draai ik Windows 8.1)
Misschien het met deze tool proberen. Zelf nooit gebruikt maar zou je mogelijkheid moeten geven om een custom rom te flashen.
En misschien dat er in deze thread nog wat info staat: klik
Thanks, I'll try!krijn1985 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:12:
[...]
Ik weet dat ik het zelf ooit op die manier heb gedaan. Nog wat opties/informatie:
Misschien het met deze tool proberen. Zelf nooit gebruikt maar zou je mogelijkheid moeten geven om een custom rom te flashen.
En misschien dat er in deze thread nog wat info staat: klik
Hm, die tool komt net zo ver als ik... En de oplossingen in die thread helpen mij niet, ADB vertikt het nog steeds om mijn telefoon te vinden.
Is het niet mogelijk dat ik (nog steeds) de verkeerde ADB drivers heb? Fastboot herkent mijn device namelijk gewoon!
[ Voor 18% gewijzigd door karimmm op 06-02-2015 23:59 ]
is everything cool?
Verder stappenplan:
DownloadZorg voor een goede (liefst originele HTC) usb kabel en een USB2.0 poort op je computer (dus geen blauwe poort)
Start in Fastboot:
- Sluit Telefoon af, koppel af van PC
- Houdt volume-min knop ingedrukt
- Druk even op de aan-uit knop
- Laat de volume toets weer los wanneer Hboot gestart is (je ziet niets gebeuren tijdens het starten)
- Druk eenmaal op de aan-uit knop om Fastboot te starten
- Pak boot.img uit van SlimKat-4.4.4-FINAL-9.0-20150111-1520.zip (Niet verwarren met die van een andere ROM. Ze heten allemaal boot.img maar de inhoud is echt anders)
- Sluit USB kabel aan
- Vanuit Windows cmd:
code:1 2 3 4
fastboot devices (even om te kijken of je telefoon herkent wordt) fastboot flash recovery twrp-recovery-hox-2.8.1.0.img fastboot flash boot boot.img fastboot erase cache
- Blader met volumetoetsen en aan-uitknop naar Hboot en daarna Recovery
- In TWRP Mount>Mount USB Storage
- Plaats gedownloade zip bestanden in herkenbare map op je SD kaart
- Unmount>Wipe>Swype to factory reset
- Install>Slimkat en SuperSU
- Reboot System
- Settings>Security>Advanced Reboot>Hide on secure lockscreen
- (power menu)>Reboot->Recovery
- Install>Google Apps
- Wipe>Advanced>Dalvik Cache & Cache > Wipe
- Reboot>System
Ik heb toevallig eergister met deze exacte downloads, dezelfde procedure uitgevoerd om terug te gaan naar een stabiele KitKat ROM. Als je dit aan de praat hebt kun je altijd nog gaan rommelen met andere roms.
Als je overigens Lollipop roms gaat flashen, houdt er rekening mee dat starten veeel langer kan duren als je caches gewist hebt.
Bootloop kan overigens worden veroorzaakt door:
- Geen data & Cache & Dalvik cache wipe na flashen nieuwe ROM of system apps
- Niet flashen boot.img
- Flashen verkeerde boot.img
- Geen 'fastboot erase cache' na flashen nieuwe boot.img
- Verkeerde Google Apps package
- Google Apps direct flashen na flashen ROM
- Dingen slopen met root rechten
[ Voor 8% gewijzigd door Joolee op 07-02-2015 12:48 ]
Ik heb htc drivers al, laatste versie. Zal even de Google drivers binnenhalen!FREAKJAM schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 00:19:
Probeer eens de HTC Sync manager te installeren, wellicht installeert die de juiste usb-drivers voor in Windows. De officiele Google USB drivers wil ook wel eens helpen. Met je adb-drivers is niks mis.
Zal ik eventjes doen! Bij mij is het misgegaan omdat ik boot.img niet heb geflasht (stond overigens ook niet in de handleiding...) Ik zal kijken of ADB nu mijn mobiel wel herkent!Joolee schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 12:41:
HTC Sync manager werkt bij mij altijd. Ook werkte ADB direct toen ik via de Google SDK wat tools had geinstalleerd.
Verder stappenplan:
DownloadZorg voor een goede (liefst originele HTC) usb kabel en een USB2.0 poort op je computer (dus geen blauwe poort)
Start in Fastboot:Flash recovery image en ROM kernel
- Sluit Telefoon af, koppel af van PC
- Houdt volume-min knop ingedrukt
- Druk even op de aan-uit knop
- Laat de volume toets weer los wanneer Hboot gestart is (je ziet niets gebeuren tijdens het starten)
- Druk eenmaal op de aan-uit knop om Fastboot te starten
Flash ROM
- Pak boot.img uit van SlimKat-4.4.4-FINAL-9.0-20150111-1520.zip (Niet verwarren met die van een andere ROM. Ze heten allemaal boot.img maar de inhoud is echt anders)
- Sluit USB kabel aan
- Vanuit Windows cmd:
code:
1 2 3 4 fastboot devices (even om te kijken of je telefoon herkent wordt) fastboot flash recovery twrp-recovery-hox-2.8.1.0.img fastboot flash boot boot.img fastboot erase cacheFlash Google Apps (Pas doen nadat je ROM een keer gestart is geweest)
- Blader met volumetoetsen en aan-uitknop naar Hboot en daarna Recovery
- In TWRP Mount>Mount USB Storage
- Plaats gedownloade zip bestanden in herkenbare map op je SD kaart
- Unmount>Wipe>Swype to factory reset
- Install>Slimkat en SuperSU
- Reboot System
Veel plezier
- Settings>Security>Advanced Reboot>Hide on secure lockscreen
- (power menu)>Reboot->Recovery
- Install>Google Apps
- Wipe>Advanced>Dalvik Cache & Cache > Wipe
- Reboot>System
Ik heb toevallig eergister met deze exacte downloads, dezelfde procedure uitgevoerd om terug te gaan naar een stabiele KitKat ROM. Als je dit aan de praat hebt kun je altijd nog gaan rommelen met andere roms.
Als je overigens Lollipop roms gaat flashen, houdt er rekening mee dat starten veeel langer kan duren als je caches gewist hebt.
Bootloop kan overigens worden veroorzaakt door:
- Geen data & Cache & Dalvik cache wipe na flashen nieuwe ROM of system apps
- Niet flashen boot.img
- Flashen verkeerde boot.img
- Geen 'fastboot erase cache' na flashen nieuwe boot.img
- Verkeerde Google Apps package
- Google Apps direct flashen na flashen ROM
- Dingen slopen met root rechten
Hm, alles correct gedaan en toch komt ie niet verder dan "HTC, quietly brilliant".
Ik zoek wel een andere ROM om te kijken of het hier niet toevallig aan ligt. (ik download nu CM11.2)
Hm, zelfs met CM11.2 komt ie niet verder... It's booting!
[ Voor 37% gewijzigd door karimmm op 07-02-2015 14:11 ]
Nu kwam ik laatst wat tegen over Xposed Framework met Gravitybox. Dit is een hele andere insteek; in plaats van een ROM te installeren, stel je op heel diep niveau in welke instellingen je wil. Van wat ik er van heb begrepen zijn de instellingen fantastisch in hoeveelheid en handigheid.
Nu zat ik te denken om terug te gaan naar de standaard HTC ROM, en via Xposed de gewenste instellingen terug te krijgen (en hopelijk Sense uit te schakelen!). Lijkt me een mooie manier om grote stabiliteit te krijgen met een enorme berg opties.
Zijn er HOX'ers die Xposed draaiend hebben, en hoe zijn de ervaringen op de HOX?
Anoniem: 627519
Ik heb een tijdje geleden Xposed gebruikt, paar modules gebruikt enz waren voor zover ik weet geen enkele problemen mee. Ik draai wel cyanogenmod 11, nu had ik had ergens gelezen dat Xposed + een custom rom is geen goed idee is wat het kan voor bugs zorgen dus heb ik het er maar afgesmeten.
Ben trouwens vanplan Lollipop op men One X te zetten, kan iemand me een goede stabiele rom aanraden (die je batterij niet leegzuigt)? Ik was aan het twijfelen tussen de AICP - 8.0 of de unofficial cyanogenmod 12.
Ik heb al een aantal maanden cm11 op mijn telefoon, maar het is niet helemaal stabiel. Het enige pluspuntje is het betere wifi bereik. Op internet heb ik ARHD gevonden. Zeer stabiel volgens vele mensen. Is de kwaliteit van de camera het zelfde als in de stock rom van htc? En is het wifi bereik beter? Als ik deze rom wil installeren, heb ik dan een oudere recovery nodig (van android 4.2.2) en de stock HTC rom? Of gewoon duiken in de recovery de rom zip installeren en rebooten. Zoals in dit filmpje? : YouTube: HTC One X : How To Install - Android Revolution Rom Android 4.1.1, Jellybean
Sorry voor al deze vragen
alvast bedankt
Hhmm blijkbaar zijn er nog weinig tweakers met een htc one x over. Ik denk dat ik dit jaar moet overstappen
[ Voor 8% gewijzigd door tweakerjunior op 08-04-2015 13:51 ]
Heb weleens geprobeerd CM erop te zetten maar dat mislukte gelijk in het begin al door het niet lukken te unlocken van de telefoon...
Gamertag: timmie271
Mijn X is kapot denk ik maar ik kan wel je vragen beantwoorden. ARHD is volgens mij een rom welke is gebasseerd op de originele HTC Sense rom. Dat betekent dat het HTC framework en de juiste drivers voor de camera aanwezig zijn. > best mogelijke kwaliteit voor de cameratweakerjunior schreef op zondag 05 april 2015 @ 16:20:
Hallo allemaal,
Ik heb al een aantal maanden cm11 op mijn telefoon, maar het is niet helemaal stabiel. Het enige pluspuntje is het betere wifi bereik. Op internet heb ik ARHD gevonden. Zeer stabiel volgens vele mensen. Is de kwaliteit van de camera het zelfde als in de stock rom van htc? En is het wifi bereik beter? Als ik deze rom wil installeren, heb ik dan een oudere recovery nodig (van android 4.2.2) en de stock HTC rom? Of gewoon duiken in de recovery de rom zip installeren en rebooten. Zoals in dit filmpje? : YouTube: HTC One X : How To Install - Android Revolution Rom Android 4.1.1, Jellybean
Sorry voor al deze vragen
alvast bedankt
Hhmm blijkbaar zijn er nog weinig tweakers met een htc one x over. Ik denk dat ik dit jaar moet overstappenAlleen valt de m9 vies tegen
![]()
Installeren van de ROM is een kwestie van:
- Uitpakken boot.img uit het zip bestand
- Rom op je telefoon plaatsen
- Boot telefoon in Fastboot
- In cmd venster:
fastboot erase cache fastboot flash boot boot.img fastboot erase cache
- Blader via je telefoon naar HBoot en dan Recovery (of doe 'fastboot reboot recovery', geloof ik...)
- Flash ROM
- Erase cache
- Boot rom
- Reboot naar recovery
- Flash Google Apps
- Erase cache
Het zou niet nodig moeten zijn om een oudere recovery te installeren.
Hoi bedankt voor de reactieJoolee schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:47:
[...]
Mijn X is kapot denk ik maar ik kan wel je vragen beantwoorden. ARHD is volgens mij een rom welke is gebasseerd op de originele HTC Sense rom. Dat betekent dat het HTC framework en de juiste drivers voor de camera aanwezig zijn. > best mogelijke kwaliteit voor de camera
Installeren van de ROM is een kwestie van:
- Uitpakken boot.img uit het zip bestand
- Rom op je telefoon plaatsen
- Boot telefoon in Fastboot
- In cmd venster:
fastboot erase cache fastboot flash boot boot.img fastboot erase cache
- Blader via je telefoon naar HBoot en dan Recovery (of doe 'fastboot reboot recovery', geloof ik...)
- Flash ROM
- Erase cache
- Boot rom
- Reboot naar recovery
- Flash Google Apps
- Erase cache
Het zou niet nodig moeten zijn om een oudere recovery te installeren.
Ik had een op youtube een filmpje gevonden die het uitleg, maar het werd anders gedaan:
YouTube: HTC One X : How To Install - Android Revolution Rom Android 4.1.1, Jellybean
de stappen waren alsvolgt:
Eerst zet de man de zip van de rom op het toestel.
Daarna opent hij een script in cmd. Ik denk dat het alles wiped.
Gaat hij naar de bootloader.
Opent de recovery.
Installleert de zip.
Volgt de stappen van de installatie
Je hebt de keuze bij het installeren van google apps. Als ik bv, google plus niet aanvink. Kan ik het later in de playstore installeren?
Daarna als hij klaar is reboot hij het toetsel.
Ik neem aan dat dit op het zelfde neerkomt? Ik heb hem niet een boot img zien flashen. Gebreurt dat in de script samen met het wipen?
Op internet staat dat je sense 5 nodig hebt om het te installeren anders brickt je telefoon. Klopt dat?
Als ik deze stappen volg. Komt het dan goed?
[ Voor 4% gewijzigd door tweakerjunior op 09-04-2015 19:04 ]
Je moet sowieso de boot.img installeren. Misschien komt die youtuber vanaf de originele Sense rom. Ik weet overigens niet of het dan niet nodig zou zijn. Misschien heeft hij een S-Off telefoon maar die zijn erg zeldzaam (of is dat gekraakt ondertussen?)tweakerjunior schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:02:
[...]
Hoi bedankt voor de reactie![]()
Ik had een op youtube een filmpje gevonden die het uitleg, maar het werd anders gedaan:
YouTube: HTC One X : How To Install - Android Revolution Rom Android 4.1.1, Jellybean
de stappen waren alsvolgt:
Eerst zet de man de zip van de rom op het toestel.
Daarna opent hij een script in cmd. Ik denk dat het alles wiped.
Gaat hij naar de bootloader.
Opent de recovery.
Installleert de zip.
Volgt de stappen van de installatie
Je hebt de keuze bij het installeren van google apps. Als ik bv, google plus niet aanvink. Kan ik het later in de playstore installeren?
Daarna als hij klaar is reboot hij het toetsel.
Ik neem aan dat dit op het zelfde neerkomt? Ik heb hem niet een boot img zien flashen. Gebreurt dat in de script samen met het wipen?
Op internet staat dat je sense 5 nodig hebt om het te installeren anders brickt je telefoon. Klopt dat?
Als ik deze stappen volg. Komt het dan goed?
Als je geen Google Apps installeert dan heb je geen Play store maar G+ is volgens mij wel los te installeren uit de store. Ik wist niet dat ARHD die standaard mee levert, meestal moet je die los installeren.
Ik heb even in de rom zip gekeken. Die is best groot, namelijk 750 mb. In de zip heb je google apps in een mapje en een aroma installer. In de video was dat een menu dat alles selecteert. Ook heb je een ander zip mapje met een script. Dus als ik deze stappen volg en de rom installeer. Moet ik dan naar cmd gaan en de boot img flashen aan het eind ? Als ik eerst probeer te rebooten zonder een boot img te installeren en het niet lukt ga ik het dan proberen.Joolee schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:19:
[...]
Je moet sowieso de boot.img installeren. Misschien komt die youtuber vanaf de originele Sense rom. Ik weet overigens niet of het dan niet nodig zou zijn. Misschien heeft hij een S-Off telefoon maar die zijn erg zeldzaam (of is dat gekraakt ondertussen?)
Als je geen Google Apps installeert dan heb je geen Play store maar G+ is volgens mij wel los te installeren uit de store. Ik wist niet dat ARHD die standaard mee levert, meestal moet je die los installeren.
in het 2e zip bestand had je de scirpt en een notepad instructie.
1. Turn OFF the device
2. Turn ON the device in bootloader mode (hold power + vol down)
3. Enter fastboot mode using navigation keys
4. Connect the device to PC via USB cable
5. If you are running Windows OS then double click on 'install-boot-windows.bat'. If you are running Linux or Mac OS then select 'install-boot-linux.sh' or 'install-boot-mac.sh'
6. Done, now enter recovery and flash Android Revolution HD ROM
Dit heb ik op xda gevonden.
HTC One X unlocked with htcdev.com (S-ON) or S-OFF
Custom recovery
Firmware package link: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1957376
Proper HBOOT version for Jelly Bean based ROM
How to flash:
Download ROM and place it on your virtual SD card
Flash boot.img from the downloads section
Boot your phone in recovery mode (vol down + power)
In main menu, select "install zip from sdcard"
Select "choose zip from sdcard" and browse to the location of Android Revolution ROM
You can use data wiping option in AROMA (optionally if coming from earlier version of my ROM, obligatory if coming from stock or other custom ROM)
After flashing process is complete, reboot the device
hier staat dat ik een firmware package nodig en een hboot versie van jellybean. Mijn huidige hboot versie is 1.72.000.
sorry voor al deze vragen
[ Voor 44% gewijzigd door tweakerjunior op 09-04-2015 19:31 ]
Bedankt.Joolee schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:41:
Zo te zien kun je gewoon de aanwijzingen uit de zip gebruiken. Dat bat bestandje zorgt voor het installeren van de boot.img en de rest wordt daarna door de Aroma installer gedaan.
Ik ga het vanavond proberen. Mijn telefoon ligt nu aan de lader. Heb ik dus geen firmware zip nodig? Voor de zekerheid?
Firmware zip? Je bedoelt nieuwe radio firmware ofzo? Sommige ROMs updaten die voor je tijdens de install maar ik heb het nog nooit handmatig hoeven updaten.tweakerjunior schreef op donderdag 09 april 2015 @ 19:47:
[...]
Bedankt.
Ik ga het vanavond proberen. Mijn telefoon ligt nu aan de lader. Heb ik dus geen firmware zip nodig? Voor de zekerheid?![]()
[ Voor 255% gewijzigd door tweakerjunior op 23-05-2015 20:09 ]
[ Voor 183% gewijzigd door tweakerjunior op 23-05-2015 20:08 ]
Anyway, ik wil graag vermelden dat er toch nog wel ontwikkeld wordt voor deze telefoon. Gisteren heb ik de stoute schoenen aangetrokken en FlexOs geinstalleerd. Dit is een Lollipop 5.1.1 rom. Tot nu toe bevalt hij prima, maar het is nog even afwachten hoe het op de langere termijn gaat.
[ Voor 61% gewijzigd door Meneer iCy op 18-07-2015 10:25 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Worden er nog actief rom's ontwikkeld voor de HOX? Ik ben altijd meegegaan met ARHD en sinds Mike ermee is gestopt (bij Android 4.2) heb ik geen flash meer gedaan...
Degene die ik nu heb is van 9-6-2015 en dat is toch wel recent, vind ik. In message #63 van de FlexOs thread staat een link, dat is de laatste voor zover bekend. Ik doe niet aan twitter of facebook, misschien dat daar nog nieuwere aangekondigd zijn.Holgersson schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 10:27:
Worden er nog actief rom's ontwikkeld voor de HOX?
Ik heb nu een week die flexOs 5.1 in gebruik en ben er wel tevreden over. Geen freezes, black screens of spontane reboots gezien. Blijft over het batterij gebruik. Als hij volledig opgeladen is en 24/7 aanstaat, dan is er na twee dagen nog 46% over. In die tijd misschien 5 korte telefoontjes gepleegd en 3 sms'jes ontvangen, voor de rest doe ik er weinig mee. Ik heb een smartphone vanwege de gps, dat scheelt een extra apparaat meeslepen. Niet om hem als mediaplayer te gebruiken of om mee te surfen.krijn1985 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:52:
Hij ligt hier nog wel om nog een keer 5.1 op te flashen en te kijken of dat beter werkt. Maar zelfs in flight modus is mijn batterij gewoon met 2 dagen leeg.
Hij lag nu al een weekje of twee in vliegtuigmodus aan de lader. Laatst losgekoppeld maar nu verbruikt hij opeens maar 25% in 4 dagen. Binnenkort een keer resetten en 5.1 installeren. Heb ik in ieder geval nog een werkende reserve telefoon.grun93 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:44:
[...]
Ik heb nu een week die flexOs 5.1 in gebruik en ben er wel tevreden over. Geen freezes, black screens of spontane reboots gezien. Blijft over het batterij gebruik. Als hij volledig opgeladen is en 24/7 aanstaat, dan is er na twee dagen nog 46% over. In die tijd misschien 5 korte telefoontjes gepleegd en 3 sms'jes ontvangen, voor de rest doe ik er weinig mee. Ik heb een smartphone vanwege de gps, dat scheelt een extra apparaat meeslepen. Niet om hem als mediaplayer te gebruiken of om mee te surfen.
Edit:
Ik heb sinds een paar dagen Resurrection Remix 5.5.4 . Het is een goede rom, alleen laadt mijn telefoon erg langzaam op... En loopt het accu percentage terug als ik de telefoon gebruik tijdens het opladen ...
batterij laadt nu normaal op, maar nu heb ik een ander probleem...
Na 10 minuten browsen wordt mijn telefoon erg heet...
ongeveer 50 graden

Ik browse op wifi met de laagste helderheid...
[ Voor 82% gewijzigd door tweakerjunior op 24-08-2015 08:42 ]
Echter zie ik dat de community op XDA niet heel actief meer is. Ik ben bang dat dit de stabiliteit van de ROM's niet heel veel goed doet. Is er iemand die de HTC one X nog steeds (dagelijks) gebruikt met een android 5 rom? wat zijn daar je ervaringen mee?