Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-05 06:38

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
HTC One X
Afbeeldingslocatie: http://www.htc.com/managed-assets/www/smartphones/htc-one-x/specs/Spec_X.png

Introductie

HTC heeft op een persbijeenkomst tijdens Mobile World Congress 2012 de HTC One X aangekondigd, eerder bekend als de HTC Edge, Endeavour en Supreme. Het toestel heeft een 1,5 GHz Tegra 3-processor, een 4,7 inch super LCD2-scherm en draait op Android 4 met HTC Sense 4.0.

De HTC One X is bedoeld als het nieuwe Android-topmodel van HTC: dat blijkt uit de keuze van de processor (1,5 GHz Tegra 3) en het relatief grote scherm (4,7 inch super LCD2). De HTC One S, die teglijkertijd aangekondigd werd, moet het met iets mindere specs doen: slechts een 4,3 inch scherm en een dualcore Qualcomm Snapdragon S4-soc.

Officiele HTC Pagina voor de HTC One X

Specificaties

ProcessorNvidia Tegra 3 processor (1,5 GHZ)
BesturingssysteemAndroid 4.0 (Ice Cream Sandwich) met HTC Sense 4.0
Scherm4,7 inch super LCD2 aanraakgevoelig (capacitief) 1280 x 720
Geheugen32 GB ROM (waarvan ongeveer 26 GB voor de gebruiker), 1 GB RAM
GeheugenuitbreidingNVT
Gewicht130 gram met batterij
Afmetingen134,36 x 69,9 x 8,9 mm
NetwerkHSPA/WCDMA: Europe/Asia: 850/900/1900/2100 MHz, GSM/GPRS/EDGE: 850/900/1800/1900 MHz
SensorenGyro sensor, G-Sensor, Digital compass, Proximity sensor en Ambient light sensor
Camera8 megapixel camera met auto focus, continue opname modus neemt meerdere snapshots
Flitsersmart LED flash (Auto flash wordt slim bepaald door de afstand tot het onderwerp)
SensorBSI sensor (voor betere weinig licht opnames)
ObjectiefF2.0 aperture en 28mm lens
Video1080p HD video opnemen, hoge kwaliteit slow motion video opnames en afspeelmogelijkheden
Frontcamera1.3 megapixel front camera (720p voor video chatten)
CamerachipDedicated imaging chip, neem een foto middenin het opnemen van HD video
StabilisatieVideo stabilizatie verwijdert vervelende, schuddende bewegingen
VerbindingenNFC, DLNA voor het draadloos streamen van media van de telefoon naar een compatible TV of computer,
BluetoothBluetooth met aptX ingeschakeld (Bluetooth 4.0)
Audio 3,5 mm stereo audio-aansluiting
WiFiWi-Fi: IEEE 802.11 a/b/g/n
Aansluitingmicro-USB 2.0 (5-pin) port met mobile high-definition video link (MHL) voor USB of HDMI connectie (Speciale kabel nodig voor HDMI connectie.)
Muziekformaten afspelen .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma (Windows Media Audio 9)
Muziekformaten opnemen .amr
Videoformaten afspelen .3gp, .3g2, .mp4, .wmv (Windows Media Video 9), .avi (MP4 ASP and MP3)
Videoformaten opnemen .mp4
Batterij1800mAh
Batterijduurn.n.b.
[ul][/ul]

Hier kan gediscussieerd worden over losse prijzen, of prijzen in combinatie met abonnementen.
Ervaringen over het toestel zelf kunnen in dit topic: [HTC One X] Ervaringen & Discussie
Praten over accessoires voor de HTC One X kan in dit topic: Accessoires voor de HTC One X
Voor het HTC One X IRC kanaal op Tweakers ga je naar: HTC One X IRC kanaal

pricewatch: HTC One X Wit
pricewatch: HTC One X Zwart

[ Voor 2% gewijzigd door Tripl3 D op 31-03-2012 10:48 . Reden: Verwijzing naar accessoire topic en IRC kanaal toegevoegd ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-04 07:32
Smartphoneshop zegt 589 losprijs.
icm met verlenging van mijn abo toch nog 186 € bijbetalen... dat is toch best wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
golem501 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 06:14:
Smartphoneshop zegt 589 losprijs.
icm met verlenging van mijn abo toch nog 186 € bijbetalen... dat is toch best wel geld.
Verwacht dat dat nog wel zal dalen. Ik weet niet welk abonnement je hebt, maar ik denk dat het bedrag wat je bij moet betalen in eerste instantie ongeveer gelijk zal zijn aan wat je nu voor een Samsung Galaxy Note moet bijbetalen.

Uiteraard hoop ik op lager. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:40

BPP

Verlengen bij Hi is wel heel erg onvoordelig. Vodafone 1 jaar BSWS 150 en 250 bijbetalen vind ik nog wel te doen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Hier trouwens nog een site die ook prijzen en levertijden bijhoudt: HTC One X.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-04 13:39
Goedkoopste combi die ik kon vinden was op belsimpel (http://www.belsimpel.nl/a...000-MB-100-minuten-2-Jaar). In totaal over 2 jaar € 879,95 (inc aansluitkosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-04 12:24
BPP schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 09:49:
Verlengen bij Hi is wel heel erg onvoordelig. Vodafone 1 jaar BSWS 150 en 250 bijbetalen vind ik nog wel te doen dan.
Lekker nuttig zon abbo, met een internetbundel van bijna niks. Ik ben ook aan t zoeken, maar wil toch wel minimaal 600 mb internet hebben. Of toch maar mijn huidig abbo stilzwijgend door laten lopen?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Niet alleen verlengen. Alle prijzen bij Hi zijn belachelijk hoog. Ik zit nu nog bij Hi en mag verlengen, maar weet bijna wel zeker dat ik overstap. Volgens mij scheelt dat honderden euro's bij de One X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 12:28
jroz2001 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:08:
Goedkoopste combi die ik kon vinden was op belsimpel (http://www.belsimpel.nl/a...000-MB-100-minuten-2-Jaar). In totaal over 2 jaar € 879,95 (inc aansluitkosten)
Dan zou ik persoonlijk voor deze gaan.

100 min bellen 3000 smsjes en 1GB data (Vodafone) plus telefoon voor €37,30 per maand all inclusive..

Ben zwaar aan het twijfelen om hem te pre-orderen voor mijn Desire van twee jaar oud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Fasterinside schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:30:
[...]

Lekker nuttig zon abbo, met een internetbundel van bijna niks. Ik ben ook aan t zoeken, maar wil toch wel minimaal 600 mb internet hebben. Of toch maar mijn huidig abbo stilzwijgend door laten lopen?
Waar heb je het over? Er zit een bundel van 1200 MB bij. Dat is 200mb meer dan de 1000 die ik nu heb bij Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 15:43

Nohead

PSN ID: Nohead

ruurd v. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:35:
[...]

100 min bellen 3000 smsjes en 1GB data (Vodafone) plus telefoon voor €37,30 per maand all inclusive..

Ben zwaar aan het twijfelen om hem te pre-orderen voor mijn Desire van twee jaar oud :)
De prijzen zijn zelfs hoger als je al abonnee bent... logisch???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Nohead schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:02:
[...]

De prijzen zijn zelfs hoger als je al abonnee bent... logisch???
Ja bizar inderdaad! Dat is bij T-mobile ook het geval.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
ruurd v. schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:35:
[...]

Bellen en SMS'en doe ik nauwelijks, heb dus genoeg aan 50. Bij mijn voorbeeld komt de totaalprijs op € 880 inc aansluitkosten. Daarnaast zit ik nu bij Vodafone, en moet dus sowieso hogere toestelkosten betalen. Totaalprijs zou dan € 1163,- kosten. Aardig verschil dus.

@Nohead: Dat is al jaren het geval in telecomland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Laatst online: 30-04 12:24
BPP schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 16:40:
[...]

Waar heb je het over? Er zit een bundel van 1200 MB bij. Dat is 200mb meer dan de 1000 die ik nu heb bij Hi.
Excuus, ik dacht dat die databundel laag was. Heb je een link waar ik dit kan vinden?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasv6
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:44
Ik ben ook aan het kijken naar dit toestel (ook desire op dit moment) maar toch wel achterlijk dat je gewoon rond de 60/70 euro meer kwijt bent bij vodafone als je bestaand abbonee bent. Dan toch maar overstappen naar een andere telco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, of even bellen met Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasv6
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:44
RoD schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:59:
Ja, of even bellen met Vodafone.
Heb ze eerst een mail gestuurd, ben van plan om binnenkort even langs de vodafone shop te gaan. Tegenwoordig is de belcompany ook van vodafone geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Fasterinside schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 17:29:
[...]

Excuus, ik dacht dat die databundel laag was. Heb je een link waar ik dit kan vinden?
http://www.vodafone.nl/mo...mart/eenjarig_abonnement/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-05 09:45
Volgens mij kan je een verlenging het beste regelen via de vodafone site of een vodafone shop.
Zelf mag ik al verlengen en wacht ook tot de release van de HTC One X.

ik heb al wel wat rondgesnuffeld op de site en keek eerst wat een Galaxy nexus normaal kost bij een web smart 100 abo, en dat was €70
Toen ben ik gaan kijken wat het kostte bij een verlenging, en dat was wederom €70.

Dus tenzij ze je naaien met de aansluitingskosten erbij doen terwijl je al abonnee bent, zou je goed moeten zitten en het gewoon via vodafone regelen voor de goedkooste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-05 11:50
Net even de Hands-On van gsmarena gekeken: YouTube: HTC One X hands-on
Daarbij viel me de Media Link integratie op, vandaar mijn vraag wie hier overweegt om naast zijn dure abo nog zo een 80 Euro apparaatje te halen? En denk je dat ze dit bij smartphone retailers in een pakket zullen aanbieden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 01:34

Bullet NL

Eigen Wijs

dutchshadow schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:56:
Daarbij viel me de Media Link integratie op, vandaar mijn vraag wie hier overweegt om naast zijn dure abo nog zo een 80 Euro apparaatje te halen? En denk je dat ze dit bij smartphone retailers in een pakket zullen aanbieden...
Ik overweeg het niet, sterker ik weet zeker dat ik geen DLNA achtig appraat hoef. Ik hoeft mijn telefoon niet te koppelen aan mijn TV, ik vindt het veel belabgrijker dat ik met mijn telefoon op mijn NAS kan komen, dit is mogelijk d.m.v.diverse apps.

Ik verwacht niet dat de DNLA adapter in een pakket zal worden aangeboden, in het verleden is het altijd zo geweest dat je deze los naast je telefoon moest aanschaffen. Ik weet bijna zeker dat dit nu weer zo zal zijn. Je kan natuurlijk altijd bij het aanschaffen van je telefoon vragen als je geen extra korting op de DNLA adapter kan krijgen ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
Nouja alsnog, lijkt mij wel leuk op school ff HDMI kabeltje uit de presentatie pc halen en met m'n eigen mobiel ff powerpoint presentatietje geven ":P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jroz2001
dutchshadow schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 00:56:
Volgens mij heeft HTC dit eerder geprobeert. Was ook niet echt geslaagd. Ik koop wel voor een tientje een MHL to HDMI adapter. Kan je de telefoon ook op je TV aansluiten.

Ik heb een tijdje in de telecom gewerkt, en het is mij altijd opgevallen dat nieuwe toestellen vaak het best te krijgen zijn bij de telecomdealers, en niet bij de providers. Echter kan je bij de providers een belletje plegen en zeggen dat je op wilt zeggen, waardoor ze je vaak nog een aanbieding doen die je op internet niet vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Verschil in toestelprijs bij nieuw of verlengen is ~30 euro... dus de aansluitkosten maken dat grotendeels goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tankforce
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:39
nog een optie los kopen en sim-only? Dat weet je zeker dat je het toestel hebt, blijven de maandelijkse kosten laag. Alleen je moet zelf het toestel in 1x betalen dat is dan wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

tankforce schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:18:
nog een optie los kopen en sim-only? Dat weet je zeker dat je het toestel hebt, blijven de maandelijkse kosten laag. Alleen je moet zelf het toestel in 1x betalen dat is dan wel een nadeel.
Daarbij komt dat sim-only met een redelijke hoeveelheid data afaik ook niet echt goedkoop is qua maandlasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:03

The Legend

*Plop*

Hier is dit topic niet voor bedoeld.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 03-03-2012 20:20 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Overweging voor de combinatie met een vodafone bel+sms+web smart kan trouwens nog zijn dat je in het buitenland maximaal 60 dagen internet en bellen uit je bundel gebruikt... En t-mobile gaat de prijzen verhogen..
(gaat wel de snelheid ook omhoog van 7.2 naar 14.4)

Met de huidige prijzen kom ik bij verlenging van m'n iSmart op 894€ voor twee jaar maar als de abo prijzen 15€ omhoog gaan :?
Met Vodafone bel+sms+web smart 100 (minuten heb ik niet zo hard nodig) kom ik op 925€ voor twee jaar. Binnen het abonnement word de databundel verhoogd van 500 naar 1000 dus dat is ook netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

RoD schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:32:
[...]

Daarbij komt dat sim-only met een redelijke hoeveelheid data afaik ook niet echt goedkoop is qua maandlasten.
ja ,simyo heeft soms acties dat je voor 14 euro per maand een jaar lang 500mb internet hebt, maar weinig bellen/sms (100)
je koopt een los toestel voor 550/24= 23 euro per maand
en simyo abo (simyo weinig, inc 500mb) is dan (voor 1e jaar) 14 euro per maand.

dat is 37 euro per maand inc toestel.Andere sim only aanbieders (kpn, vodafone, hi) vragen een belachelijke 30 euro/maand voor 500 mb :r mag je zelf nog een toestel kopen 8)7

je bent voordeligeruit met tmobile abo inc toestel : 39.15 euro per maand voor 2 jaar.
simyo is na 12 maanden duurder (je kan wel gewoon opzeggen, geen vast contract)

[ Voor 31% gewijzigd door mrc4nl op 04-03-2012 20:05 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-05 15:39
14+23=37?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:20

mrc4nl

Procrastinatie expert

omg ik kan niet hoofdrekenen |:(
dankje voor het melden

[ Voor 7% gewijzigd door mrc4nl op 04-03-2012 17:11 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:51
Ik had deze ingedachte misschien ook iets voor jullie?
http://www.belsimpel.nl/a...erichtenbundel-25--24-mnd
Ik sms echt bijna nooit en bellen doe ik ook niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hallo mensen, ook ik kijk uit naar de HTC One X, en ben ook wat bezig met abonnements-vergelijkingen.
(Maar waarschijnlijk wordt ie toch goedkoper wanneer de X daadwerkelijk uit is?)

Het allergoedkoopst i.c.m. een abonnement is dit.

- MTV-Mobile MTV Mobile 500 MB + 100 minuten - 2 Jaar
U krijgt: 100 min of 50 sms + Mobiel Internet 500 MB (2.0 MB/s)

Eerste 8 maanden €17,50, laatste 16 maanden €35. Toestelprijs is €64. Over 24 maanden is dat gemiddeld €31,83 p/maand.
Wel erg weinig minuten en sms maar wel redelijk aantal MB internet. (Ben persoonlijk nog nooit over de 500MB geweest; nog niet eens in de buurt. Min en sms ook niet maar 100min/50sms is natuurlijk ook wel een beetje karig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
Volgens mij ben je dan beter af met de een vodafone Web Smart abo: 100 min, 3000 sms, 1GB.
8 maanden: €22 = €176
16 maanden: €42: €672
na 24 maanden: €848

En dan kan je hem ook nog 60 dagen in het buitenland gebruiken.

De meeste sites waar je de One X kan pre-orderen vragen een toestel prijs van €45, en als je verlengt is het rond de €80 voor het toestel (maar als je hem verlengt via een vodafone winkel moet het wel richting die €45 kunnen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Maffo schreef op zondag 04 maart 2012 @ 18:04:
Volgens mij ben je dan beter af met de een vodafone Web Smart abo: 100 min, 3000 sms, 1GB.
8 maanden: €22 = €176
16 maanden: €42: €672
na 24 maanden: €848

En dan kan je hem ook nog 60 dagen in het buitenland gebruiken.

De meeste sites waar je de One X kan pre-orderen vragen een toestel prijs van €45, en als je verlengt is het rond de €80 voor het toestel (maar als je hem verlengt via een vodafone winkel moet het wel richting die €45 kunnen :P)
Hmm, ergens is dat niet gek; 100 min is wel genoeg, aantal sms zal ook wel voldoende zijn ( :P ) en internet ook zeker. (Buitenland kom ik nauwelijks...)

Maar goed, dat is gemiddeld over 24 maanden wel (848 + 45/24) €37 p/maand. (Gerekend dat ik als vodafone klant naar toestelprijs van €45 kan gaan, ben geen onderhandelaar :+ )
En je tikt wel 16 maanden €42 van je rekening af. Heel wat meer dan mijn €30 nu (waar ik 6 maanden 50% korting had, meer min en onbeperkt data en een Desire voor een tientje) :/ ...

Dus dat wordt serieus nadenken of ik een nieuw toestel neem en meer per maand ga betalen, of maar m'n Desire hou en een sim-only neem.
Maar goed, betere abonnementsprijzen hoeven we voorlopig niet te verwachten. Op z'n vroegst is dat over een dik jaar als de NMA hun uitslag bekend maakt. (En dan is het nog maar de vraag).

EDIT: zie net dat op mijn vodafone staat dat ik een data tegoed heb van 1024MB. Dat zou toch echt onbeperkt moeten wezen :?

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 04-03-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffo
Bij mij staat dat ook, maar als het goed is heb ik ook onbeperkt (ben tot nu toe niet an de 1GB geraakt).

Met mijn voorbeeld van naar de vodafone winkel gaan moet je eerst eens op de website kijken en de normale aanbiedingen vergelijken met wat er wordt aangeboden bij een verlenging (kan je zien als je huidige abo binnen 4 maanden afloopt).

Wat mij opviel is dat op de site de prijzen van een toestel met een nieuw abo even duur is als bij een verlenging.

Dit kan je dus veel beter verdedigen als je naar een vodafone filiaal gaat aangezien het hun site is, en andere winkels (online shops of andere fysieke winkels) mogen andere dingen aanbieden (staat ook ergens aangegeven dat prijzen bij andere aanbieders kunnen verschillen etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ilya

💩

Er staat 1024MB sinds ze dat als max hebben ingevoerd, maar als je een ouder abo met FUP hebt zoals wij dan komt je teller in de min geloof ik. In ieder geval kan je over de 1024MB heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 11:58
Je teller beweegt volgens mij helemaal niet.

Zit nu ook met een Desire die verlengt mag worden. Ik ga het niet doen. Elke maand die ik sim-only i.c.m. wifi door het leven ga kost de providers meer geld dan als ze aantrekkelijke prijzen hadden. De prijzen moeten vanzelf weer naar beneden. Ik kan me niet voorstellen dat iedereen vrolijk meer gaat betalen voor hun abonnementen.

Het zou mij niet verbazen als ik binnen een half jaar alsnog de One X kan kopen met een gunstiger abonnement. Net als energiemaatschappijen: Als ze _weten_ dat de prijsdaling komt _dan_ krijg je veel promotie om de dure contracten nog snel te slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Zag hem net ook bij de Phoneshop:

De witte

De bruin/grijze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Even snel gekeken maar daar is het toestel bij T-mobile iSmart abo's duurder dan bij smartphoneshop:
http://www.smartphoneshop...emplate=ServicePlanGroups

sowieso is t-mobile minder interessant met de nieuw iSmart abo's. Die zijn over twee jaar ineens 200 euro duurder geworden ofzo 8)7

Echt even goed vergelijken hoor die toestelprijzen verschillen blijkbaar per winkel nog bij dezelfde abo's. Bij die phoneshop zag ik ook niks over korting op de maandkosten die je wel krijgt bij smartphoneshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
krijg net via twitter een bericht van HTC Nederland, dat de One X al op 2 april in de winkel ligt

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
golem501 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:02:
[...]

Even snel gekeken maar daar is het toestel bij T-mobile iSmart abo's duurder dan bij smartphoneshop:
http://www.smartphoneshop...emplate=ServicePlanGroups

Echt even goed vergelijken hoor die toestelprijzen verschillen blijkbaar per winkel nog bij dezelfde abo's. Bij die phoneshop zag ik ook niks over korting op de maandkosten die je wel krijgt bij smartphoneshop.
Ja, die aanbiedingen zijn per winkel verschillend.

Heb net even jouw link vergeleken voor een Vodafone BSW smart 100 verlenging:

Phoneshop:
5 maanden 70% korting: 12.75/maand, totaal: 63.75
19 maanden standaard: 42.50/maand, totaal: 807.50
Toestelprijs bij dit abonnement: 135.00
Totaalprijs: 1006.25

Smartphoneshop:
5 maanden 30% korting: 29.75/maand, totaal: 147.75
Toestelprijs bij dit abonnement: 45.00
Totaalprijs: 1001.25

Ontlopen elkaar in dit specifieke geval dus niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Tripl3 D schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:37:
[...]

Ja, die aanbiedingen zijn per winkel verschillend.

Heb net even jouw link vergeleken voor een Vodafone BSW smart 100 verlenging:

Phoneshop:
5 maanden 70% korting: 12.75/maand, totaal: 63.75
Toestelprijs bij dit abonnement: 135.00
Totaalprijs: 1006.25

Smartphoneshop:
5 maanden 30% korting: 29.75/maand, totaal: 147.75
Toestelprijs bij dit abonnement: 45.00
Totaalprijs: 1001.25

Ontlopen elkaar in dit specifieke geval dus niet veel
Kijk dan ook even op studentmobiel:
5 maanden 70% korting: 13/maand, totaal: 65.00
toestelprijs bij dit abonnement: 45.00
Totaalprijs: 917,50

(edit: zie net dat de toestelprijs van 45.00 voor een nieuw abo is.. bij verlenging is het 111.00, dus nog steeds iets goedkoper dan de bovenstaande opties)

Hier ben ik dan ook maar voor gegaan. Heb hem afgelopen vrijdag in de pre-order gezet en hoop dat ie inderdaad rond 2 april leverbaar wordt!

[ Voor 7% gewijzigd door ruurd v. op 05-03-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
ik heb maar even een spreadsheetje gemaakt om die prijzen te vergelijken idd..

Dat vodafone abonnement ziet er wel goed uit hoor... 60 dagen bellen, internetten etc. in het buitenland ook uit je bundel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1987Machiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-11-2022
Mij lijkt de optie van KPN toch beter.
Je begint met een Bel+SMS WEB 1500 contract, 1 jaar, actie tarief 25 euro (3 maanden)
Na 3 maanden verander je het contract naar het Bel+SMS WEB XL contract van 200 minuten, 40 euro p.m.
Eenmalig betaal je 200 euro voor het toestel.

Totaal 635 euro.

Dit gewoon via de KPN site, en anders via Studentmobiel, belsimpel etc en je betaald iets van een tientje extra wanneer je bijvoorbeeld de zwarte variant wilt hebben. Erg handig dat terugzetten, enige nadelige is momenteel nog het datalimiet van 500 mb bij Web XL 200 en slecht 250 MB bij Web XL 150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:51
1987Machiel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:23:
Je begint met een Bel+SMS WEB 1500 contract, 1 jaar, actie tarief 25 euro (3 maanden)
Na 3 maanden verander je het contract naar het Bel+SMS WEB XL contract van 200 minuten, 40 euro p.m.

Totaal 635 euro.

Dit gewoon via de KPN site, en anders via Studentmobiel, belsimpel etc en je betaald iets van een tientje extra wanneer je bijvoorbeeld de zwarte variant wilt hebben. Erg handig dat terugzetten, enige nadelige is momenteel nog het datalimiet van 500 mb bij Web XL 200 en slecht 250 MB bij Web XL 150.
Is deze dan niet iets voordeliger?
http://www.belsimpel.nl/a...erichtenbundel-25--24-mnd

[ Voor 48% gewijzigd door tumtum100 op 05-03-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is een abonnement voor twee jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
ruurd v. schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:54:
[...]

Kijk dan ook even op studentmobiel:
5 maanden 70% korting: 13/maand, totaal: 65.00
toestelprijs bij dit abonnement: 45.00
Totaalprijs: 917,50

(edit: zie net dat de toestelprijs van 45.00 voor een nieuw abo is.. bij verlenging is het 111.00, dus nog steeds iets goedkoper dan de bovenstaande opties)

Hier ben ik dan ook maar voor gegaan. Heb hem afgelopen vrijdag in de pre-order gezet en hoop dat ie inderdaad rond 2 april leverbaar wordt!
Tot nu toe dus geen heel schokkende verschillen (jammer genoeg).

Maar waarom nu al bestellen, als er een mogelijkheid bestaat dat er in de komende 1 a 2 weken nog betere aanbiedingen komen en je hem ook gewoon op 2 april krijgt?

Ik snap je enthousiasme, want mijn handen jeuken ook om hem te gaan bestellen, maar waarom wacht je niet nog iets langer en spaar je je misschien nog wel een paar tientjes extra uit? Of dat moet je ook niet uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1987Machiel
Ik denk het niet,
Ik wil sowiezo een eenjarig contract, is misschien wel iets voordeliger wanneer je dit bij 1 jaar doet.
27.90 p.m. voor belminuten en internet (1GB)

Echter mis ik een bundel met belminuten of smsjes en heb ik het niet zo op telfort persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
Tripl3 D schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:46:
[...]

Maar waarom nu al bestellen, als er een mogelijkheid bestaat dat er in de komende 1 a 2 weken nog betere aanbiedingen komen en je hem ook gewoon op 2 april krijgt?

Ik snap je enthousiasme, want mijn handen jeuken ook om hem te gaan bestellen, maar waarom wacht je niet nog iets langer en spaar je je misschien nog wel een paar tientjes extra uit? Of dat moet je ook niet uitmaken.
Vorige week donderdag waren het ook nog andere prijzen (8 maanden 50% korting ipv 5 maanden 70% korting) tov vrijdag, dus ga ervan uit dat die aanbieding de komende periode zal blijven. Het enige wat mijns inziens zal veranderen is het bedrag dat je extra voor het toestel moet neerleggen. Nu is het €45,- (vind ik schappelijk), maar dit zou natuurlijk ook nog iets omhoog kunnen gaan als ie ineens erg populair blijkt te worden.. Een collega vertelde dat de Galaxy nexus ook in prijs steeg toe hij leverbaar werd...

Het maakt me ook niet heel veel uit als blijkt dat ie toch gratis wordt over een paar weken, dan ben ik die 45 euro die ik al heb betaald toch alweer vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Tripl3 D schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:46:
[...]

Of het totaalplaatje word duurder... ik heb vorige week zitten kijken en nu heeft t-mobile ineens hun maandtarieven verhoogd met zo'n 15€ voor iSmart... Oké de toestel prijzen zakken ook maar over 2 jaar zijn ze ineens toch zo'n 200€ duurder... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
1987Machiel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 12:23:

Totaal 635 euro.

Ik heb toch even gekeken -> wat zijn de voorwaarden voor het veranderen?
Volgens KPN kan je kostenloos naar een hogere of lagere bundel... Dit lijkt me heel sterk ivm de telefoonkosten. Kan iemand bevestigen dat dit echt werkt? Dat maakt KPN ineens een stuk interessanter! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Even een overzicht gemaakt voor het Vodafone BSW smart 100 verlenging:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
            Phoneshop   Smartphoneshop  Studentmobiel   PDAshop Typhone
Korting %       70,00%      30,00%          70,00%      70,00%  50,00%
# maanden       5           5                   5           5       8
Normaal     42,5            42,5                42,5        42,5        42,5
# maanden       19          19              19          19      16
Abon. Kn tot.   871,25      956,25          871,25      871,25  850
Los toestel     135         45              111         83      103
Totaal alle kn  1006,25     1001,25         982,25      954,25  953

Scheetje beef, maar ik wist effe zo snel niet hoe ik dit beter kon doen.

Het lijkt dus iig nog goedkoper te kunnen. Vond dat Typhone overigens niet erg overzichtelijk en onpraktisch en zou daarom voor de PDAshop gaan.

Iemand anders nog vergelijkbare sites waar ik kan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1987Machiel
golem501 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 14:56:
[...]

Ik heb toch even gekeken -> wat zijn de voorwaarden voor het veranderen?
Volgens KPN kan je kostenloos naar een hogere of lagere bundel... Dit lijkt me heel sterk ivm de telefoonkosten. Kan iemand bevestigen dat dit echt werkt? Dat maakt KPN ineens een stuk interessanter! :9
Bij KPN kan je kosteloos terugzetten, heeft geen consequenties voor de toestelprijs. Dit vind ik toch echt tot nu toe de beste deal. Al wacht ik nog even af op meer aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP

BPP

Bij Typhone is hetzelfde abo al te verkrijgen met 170 euro bijbetalen. :P
Nou dat komt wel goed denk ik als ik over 3 maanden mag overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
1987Machiel schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:46:
[...]

Bij KPN kan je kosteloos terugzetten, heeft geen consequenties voor de toestelprijs. Dit vind ik toch echt tot nu toe de beste deal. Al wacht ik nog even af op meer aanbieders.
deze actie loopt volgens de dame van KPN Deventer nog iig tot het einde van deze maand, dus je hebt dan ook nog even om af te wachten of samsung al met de SIII komt en wat de andere providers gaan doen.
Lijkt mij ook een mooie 1jaars aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazyx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 19:03
BPP schreef op maandag 05 maart 2012 @ 21:53:
[...]

Bij Typhone is hetzelfde abo al te verkrijgen met 170 euro bijbetalen. :P
Nou dat komt wel goed denk ik als ik over 3 maanden mag overstappen.
Wanneer je nieuwe Vodafoneklant bent voor 1 jaar BSWS 150 betaal je 170 euro bij. Maar als je al bij Vodafone bent en dus wilt verlengen betaal je 307 euro. Dat is 137 euro meer.

Wel een erg grote 'trouweklantenboete', Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Bazyx schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 23:00:
[...]

Wanneer je nieuwe Vodafoneklant bent voor 1 jaar BSWS 150 betaal je 170 euro bij. Maar als je al bij Vodafone bent en dus wilt verlengen betaal je 307 euro. Dat is 137 euro meer.

Wel een erg grote 'trouweklantenboete', Vodafone.
Bij smartphoneshop & T-mobile iSmart 75 is het verschil 276 vs 122 (verlenging vs nieuw)...
Bij typhone kost het toestel in beide gevallen 191...

Erg apart hoor dus ook voor de toestelprijs bij een specifiek abonnement nog even shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ja, ik vind dat echt straffen van je trouwe klant, ben al een paar keer gebeld door VF voor een aanbieding maar struikelblok blijft dat ik niet ga betalen voor iets wat een nieuwe klant niet hoeft.
Maffo schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:52:
Volgens mij kan je een verlenging het beste regelen via de vodafone site of een vodafone shop.
Zelf mag ik al verlengen en wacht ook tot de release van de HTC One X.
mjah, ik zit dus met exact hetzelfde.. BSW 200 abbo met FUP die al lang en breed is afgelopen.
ik ben alleen bang dat vodafone weer met branded toestellen aan komt zetten, en dat wil ik niet.

zoals het er nu uit zie koop ik 'm (al dan niet in combinatie met een verlenging/abbo) bij een onafhankelijke retailer.

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 07-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
shameete schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 15:29:
ja, ik vind dat echt straffen van je trouwe klant, ben al een paar keer gebeld door VF voor een aanbieding maar struikelblok blijft dat ik niet ga betalen voor iets wat een nieuwe klant niet hoeft.

[...]

mjah, ik zit dus met exact hetzelfde.. BSW 200 abbo met FUP die al lang en breed is afgelopen.
ik ben alleen bang dat vodafone weer met branded toestellen aan komt zetten, en dat wil ik niet.

zoals het er nu uit zie koop ik 'm (al dan niet in combinatie met een verlenging/abbo) bij een onafhankelijke retailer.
Ik ben nog even bij de vodafone shop langs geweest en daar heb ik me laten vertellen dat (tot nu toe dan) er niet zo een trouweklanten boete bestaat. Er is dus geen verschil of je verlengt of dat je een nieuw contract aan gaat.
Daarbij is trouwens wel de vraag heb ik me laten vertellen, of de HTC One X wel door vodafone in het assortiment genomen word...

P.s. zou een admin zich over deze topic willen ontfermen, er staan op pagina 2 en 3 gelijke posts :? :o

De volgende keer is een topic report voldoende, dat werkt ook sneller. :)

[ Voor 8% gewijzigd door janvanduschoten op 08-03-2012 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
Thomasv6 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 20:05:
[...]

Heb ze eerst een mail gestuurd, ben van plan om binnenkort even langs de vodafone shop te gaan. Tegenwoordig is de belcompany ook van vodafone geloof ik?
Nee die is voor zover ik weet gewoon nog steeds een losse retailer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
dutchshadow schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 15:24:
[...]

Nee die is voor zover ik weet gewoon nog steeds een losse retailer...
Wikipedia: BelCompany
Op 22 maart 2011 kondigde Vodafone Nederland aan om BelCompany BV, Nederlands grootste telecomretailer en winnaar van de Retail Jaarprijs Telecom, over te nemen van de Macintosh Retail Group. Met de overname breidt Vodafone zijn winkelorganisatie van 88 winkels uit met 176 BelCompany en 34 telefoonkopen.nl winkels. De overnameprijs bedraagt EUR 120 miljoen op een cash-free en debt-free basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
Hmmm interessant, echter wat ik in de Vodafone winkel in nijmegen hoorde was dat de Belcompany toch wel een andere is... (met betrekking tot wel of niet in het assortiment nemen van de One X en dat ze ook de verlenging niet zomaar aan kunnen bieden zonder verhoogde toestelprijs...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ilya

💩

Misschien een rare vraag, maar waar kan ik op belsimpel aangeven vanaf wanneer ik wil dat mijn abonnement in gaat? Ik heb de hele procedure behalve echt bestellen doorlopen en zie hier nergens iets over staan, terwijl ik zelfs nummerbehoud heb aangevinkt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
Nou bij vodafone kom ik op 850/870 met een Gratis toestel (850 met de eerste 8 maanden 21,25 ofzo op de vodafone site... Daarna de volle 42,50...) Echter is op de vodafone site nog niet het gratis toestel verkrijgbaar maar daar hopen we maar gewoon op...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
dutchshadow schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:29:
Nou bij vodafone kom ik op 850/870 met een Gratis toestel (850 met de eerste 8 maanden 21,25 ofzo op de vodafone site... Daarna de volle 42,50...) Echter is op de vodafone site nog niet het gratis toestel verkrijgbaar maar daar hopen we maar gewoon op...!
HTC One X op de Vodafone site? Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Laatst online: 27-03 17:43
Bij studentmobiel is de HTC One X gratis bij elk vodafone Smart abonnement. Waarbij Bel+SMS+Web Smart 100 het laagst is.

Eerste 5 maanden 13 euro. Daarna 42,50. 1GB internet met 14Mbps.

Niet verkeerd, ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
bloblub schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:03:
Bij studentmobiel is de HTC One X gratis bij elk vodafone Smart abonnement. Waarbij Bel+SMS+Web Smart 100 het laagst is.

Niet verkeerd, ofwel?
WTF?! Met contractverlenging van Vodafone Smart 100 is de toestelprijs 344 euro!!!

Dan kun je dus beter opzeggen en een nieuw nummer nemen! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tripl3 D schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:40:
[...]

WTF?! Met contractverlenging van Vodafone Smart 100 is de toestelprijs 344 euro!!!

Dan kun je dus beter opzeggen en een nieuw nummer nemen! :?
Je kijkt bij een 12 maanden abbo, bij 24 maanden geeft verlengen een toestelprijs van €111.

Ze doen wel echt hun best om hun klanten te behouden of niet? :/

Zonder die toestelprijs van €111 is het gemiddeld zo'n €36 per maand. 2 jaar geleden was het €26 p/maand gemiddeld met daarbij een gratis Desire. In 2 jaar tijd dus gemiddeld €240 duurder geworden :/
Met die toestelprijs van €111 is het gemiddeld over 24 maanden €41 p/maand. :F

M'n Nokia N82 en HTC Desire leveren ook niets meer op om dat verschil wat te verkleinen; tevens wordt de eerste ook nog sporadisch gebruikt...

EDIT: het moet dus zijn: €360 duurder. Dat is een nieuwprijs van een middelklasse toestel. 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door Piet91 op 10-03-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Piet91 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Je kijkt bij een 12 maanden abbo, bij 24 maanden is het €111.

Die paar tientjes verschil snap ik nog enigszins (aansluitkosten van 30 euro, de rest volg ik ook niet), maar 111 of 344 euro? Belachelijk! Wat moet er dan zoveel kosten? Een nieuw abo is toch juist meer werk ivm checken bij BKR e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:33
Weet iemand hoe het zit met de afloopdatum van Vodafone? Gaat het abonnement dan gewoon door, of wordt het stopgezet en moet je een nieuw abo afsluiten? Of wordt het gewoon stilzwijgend verlengd?

Ik heb nu een abo met onbeperkt data en daar ben ik heel tevreden over, daarnaast betaal ik maar 22,50 per maand. Een nieuw abonnement zou een achteruitgang in zowel data als geld betekenen...

EDIT: Dit staat er op de Vodafone site:
Wat gebeurt er als ik mijn abonnement niet opzeg?
Als je je abonnement niet opzegt, loopt het stilzwijgend door tot je zelf actie onderneemt. Je kunt je abonnement dan alsnog opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand.

Maar zullen ze hem dan zelf opzeggen? Of kan dat niet? Heeft iemand hier ervaring mee? Als dit namelijk zo gaat, koop ik gewoon een nieuwe losse telefoon...

[ Voor 35% gewijzigd door TheJVH op 09-03-2012 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheJVH schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:04:
Weet iemand hoe het zit met de afloopdatum van Vodafone? Gaat het abonnement dan gewoon door, of wordt het stopgezet en moet je een nieuw abo afsluiten? Of wordt het gewoon stilzwijgend verlengd?

Ik heb nu een abo met onbeperkt data en daar ben ik heel tevreden over, daarnaast betaal ik maar 22,50 per maand. Een nieuw abonnement zou een achteruitgang in zowel data als geld betekenen...
Je kan de voorwaarden van je abonnement zelf opzoeken. Dit heeft niets met dit topic te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
bloblub schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:03:

Niet verkeerd, ofwel?
Zit je in totaal met bellen en internetten in 2 jaar met aansluitkosten op 900 euro. Valt wel mee idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-04 15:40

wph

Het is gewoon belachelijk hoe veel duurder het is. Zelf heb ik de Desire direct toen deze uitkwam gekocht, tweejarig abo, gemiddeld 27,50 euro per maand, 2 jaar lang, Vodafone. Totaal dus 660 euro. M'n broertje had een half jaar later een aanbieding bij Studentmobiel, gemiddeld iets van 30 euro per maand, 1 jaar abo, Vodafone. Totaal betaalde hij minder aan abonnementskosten dan het toestel los kostte.

Voor 660 euro heb je nu echt niks meer, het gaat allemaal richting de 900 euro, terwijl ik nu nog onbeperkt internet heb. Laat staan dat je nog in de buurt komt van zo'n aanbieding voor 1 jaar. Dan zit je ook nog met het punt dat je als vaste klant genaaid wordt voor meer dan 100 euro. Maar ja we willen allemaal het nieuwste toestel dus eigenlijk hebben ze ons in de tang. Los kopen is ook geen optie, dan ben je nog duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
Tripl3 D schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:54:
[...]

HTC One X op de Vodafone site? Waar dan?
Zoals ik een beetje onduidelijk zei: het toestel is er nog niet, ik wou meer het verschil tussen de vodafone site waar 8 maanden lang maar 21,25 betaalt hoeft en de studentmobiel site waar je 5 maanden voor 13 euro zoet bent waarna je dus het volle bedrag betaalt...

Ik wou daarmee vooral mijn hoop uiten dat dit abonnement bij vodafone zelf ook mogelijk word waarbij je dan namelijk 20 euro goedkoper (en als je verlengt nog meer) uit bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazyx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-03 19:03
Piet91 schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Je kijkt bij een 12 maanden abbo, bij 24 maanden geeft verlengen een toestelprijs van €111.

Zonder die toestelprijs van €111 is het gemiddeld zo'n €36 per maand. 2 jaar geleden was het €26 p/maand gemiddeld met daarbij een gratis Desire. In 2 jaar tijd dus gemiddeld €240 duurder geworden :/
Met die toestelprijs van €111 is het gemiddeld over 24 maanden €41 p/maand. :F

M'n Nokia N82 en HTC Desire leveren ook niets meer op om dat verschil wat te verkleinen; tevens wordt de eerste ook nog sporadisch gebruikt...
Bij energieleveranciers is er ook een erg grote korting die gegeven wordt aan nieuwe klanten (tot wel 300 euro voor het eerste jaar). Hier kun je eenvoudig gebruik van maken door ieder jaar over te stappen.

Nu ik zie dat Vodafone zulke grote kortingen geeft aan nieuwe klanten zou ik ook jaarlijs of tweejaarlijks over willen stappen. Het probleem is dat ik het aanbod van T-Mobile en KPN net zo min aantrekkelijk vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:54
Heb net contact gehad met vodafone.
Ze konden mij nog geen aanbiedingen geven voor de htc one x omdat ze hem nog niet in het systeem hebben staan. Ze verwachten dat ze volgende week de telefoon binnen krijgen en dat ze dan de prijzen weten.
Pas als de telefoon op de site staat, kunnen ze meer informatie geven.
Ik geef jullie allemaal de tip om persoonlijk met een vodafone medewerker te spreken.
2 jaar geleden heb ik dat ook gedaan en heb toen 30 euro korting gekregen op de htc desire en geen aansluitkosten.

Vindt het nog altijd grappig dat wanneer ik een klacht heb ongeveer 4 minuten moet wachten en als ik mijn abonnement wil verlenen dat ik dan gelijk te woord wordt gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
stefan-smit20 schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:35:
Heb net contact gehad met vodafone.
Ze konden mij nog geen aanbiedingen geven voor de htc one x omdat ze hem nog niet in het systeem hebben staan. Ze verwachten dat ze volgende week de telefoon binnen krijgen en dat ze dan de prijzen weten.
Pas als de telefoon op de site staat, kunnen ze meer informatie geven.
Ik geef jullie allemaal de tip om persoonlijk met een vodafone medewerker te spreken.
2 jaar geleden heb ik dat ook gedaan en heb toen 30 euro korting gekregen op de htc desire en geen aansluitkosten.

Vindt het nog altijd grappig dat wanneer ik een klacht heb ongeveer 4 minuten moet wachten en als ik mijn abonnement wil verlenen dat ik dan gelijk te woord wordt gestaan.
Ja dat leek mij ook. Maar trouwens wel fijn om te weten, dan hoef ik niet elke dag krampachtig op de site te kijken of ie er al staat (trouwens staan er maar mager weinig telefoons op) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan-smit20
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:54
dutchshadow schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:38:
[...]

Ja dat leek mij ook. Maar trouwens wel fijn om te weten, dan hoef ik niet elke dag krampachtig op de site te kijken of ie er al staat (trouwens staan er maar mager weinig telefoons op) :*)
het kan altijd eerder komen, ze zei alleen dat ze het volgende week verwacht. omdat andere providers het al wel op voorraad hebben zei ze. Ik blijf dus wel even elke dag kijken of ie al op de site staat :P.
en er staat inderdaad niet veel op, maar 4 telefoons van htc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
Nouja ik hou nou ook wel de twitter in de gaten, die site ziet er niet naar uit dat je daar makkelijk info krijgt...

twitter is @VodafoneNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBossJamie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09-2023
Ik zag net bij studentmobiel de MTV mobile deal met de One X. Krijg je alleen 1000mb internet en geen bellen/SMS maar de prijs is dan niet meer dan 700 euro? Of heb ik dat verkeerd berekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
@bigbossjamie
ik kom ook op 700 uit maar 150/170 euro over 2 jaar voor het kunnen bellen en smsen vind ik niet bepaald veel, en wil ik dus best nog wel neer leggen... (dus voor mij blijft het vodafone)
Trouwens bij vodafone zeggen ze ook dat je een flinke korting op je toestel of abbonement krijgt wanneer je verlengt: http://help.vodafone.nl/c...61&cat_lvl1=349&cat_lvl2=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recemonster
  • Laatst online: 23:29
BigBossJamie schreef op zondag 11 maart 2012 @ 04:26:
Ik zag net bij studentmobiel de MTV mobile deal met de One X. Krijg je alleen 1000mb internet en geen bellen/SMS maar de prijs is dan niet meer dan 700 euro? Of heb ik dat verkeerd berekend?
Dat dacht ik zelf eerst ook alleen als je dan het 1000MB abonnement selecteert moet je in het volgende scherm je bel-sms bundel selecteren waardoor er minimaal 150 euro bij komt en je op 850 euro uitkomt.

Met het Bel+SMS+Web Smart 100 abonnement van Vodafone heb je meer SMSjes en evenveel bel minuten + 60 dagen lang internet in Vodafone pasportlanden uit je bundel en je bent vrijwel even duur uit.

Ik ga daarom zelf hoogstwaarschijnlijk voor dit laatste mocht er komende weken geen spectaculaire aanbieding ergens komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
recemonster schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:46:
[...]

Dat dacht ik zelf eerst ook alleen als je dan het 1000MB abonnement selecteert moet je in het volgende scherm je bel-sms bundel selecteren waardoor er minimaal 150 euro bij komt en je op 850 euro uitkomt.

Met het Bel+SMS+Web Smart 100 abonnement van Vodafone heb je meer SMSjes en evenveel bel minuten + 60 dagen lang internet in Vodafone pasportlanden uit je bundel en je bent vrijwel even duur uit.

Ik ga daarom zelf hoogstwaarschijnlijk voor dit laatste mocht er komende weken geen spectaculaire aanbieding ergens komen.
ja zo zie ik dat ook, vooral die 60 dagen in het buitenland staan me zeer aan... Ik kom namelijk best vaak in duitsland en daar is dit toch wel erg mooi (ook al is het zws gewoon de stap naar het voor 2015 vastgelegde doel van de EU om binnen heel europa geen roaming te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Foldertje van de Phonehouse heeft nu ook wel een goede deal geloof ik:

Hi Messaging abonnement, 1GB data, onbeperkt SMS en 150 belminuten + Hi toestellease (?) + Smartcare 4-uur service (?). 12 maand 25 euro, 12 maand 50 euro.

Kan het abonnement alleen niet vinden op de Hi site. Ik blijf trouwens het liefst gewoon bij Vodafone, maar ik weiger 100 euro meer te betalen dan nieuwe klanten.

[edit]

Bij dat abonnement wordt het toestel dus niet je eigendom, ook waardeloos 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door The Legend op 11-03-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
The Legend schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:14:
Foldertje van de Phonehouse heeft nu ook wel een goede deal geloof ik:

Hi Messaging abonnement, 1GB data, onbeperkt SMS en 150 belminuten + Hi toestellease (?) + Smartcare 4-uur service (?). 12 maand 25 euro, 12 maand 50 euro.

Kan het abonnement alleen niet vinden op de Hi site. Ik blijf trouwens het liefst gewoon bij Vodafone, maar ik weiger 100 euro meer te betalen dan nieuwe klanten.
Die 100 euro meer kan je vanuit gaan dat wanneer je in de winkel/via de klanten service koopt/bestelt dat die er niet is... O.a. heb je zelfs kans dat je een "Flinke korting" krijgt zoals hier: http://help.vodafone.nl/c...561&cat_lvl1=349&cat_lvl2 beschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

dutchshadow schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:16:
[...]

Die 100 euro meer kan je vanuit gaan dat wanneer je in de winkel/via de klanten service koopt/bestelt dat die er niet is... O.a. heb je zelfs kans dat je een "Flinke korting" krijgt zoals hier: http://help.vodafone.nl/c...561&cat_lvl1=349&cat_lvl2 beschreven...
Nadeel is dat je bij Vodafone echt pas met 4 maand voor de einddatum kunt verlengen. Mijn contract eindigt eind oktober. Twee jaar geleden ging ik op 20 april shoppen voor een Desire. Bij de Vodafone shop konden ze niets voor me doen. De Belcompany in het pand er naast kon m'n abo zonder problemen verlengen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigBossJamie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09-2023
recemonster schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:46:
[...]

Hmm, zag zelf ook de optie staan voor geen bel/sms. Is het zeker dat die er bij moeten? Heb namelijk zelf nog een andere abbo lopen de komende 7 maanden.

Anders zou het hopelijk wel bij andere providers moeten lukken met enkel internet :)

[ Voor 8% gewijzigd door BigBossJamie op 11-03-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recemonster
  • Laatst online: 23:29
BigBossJamie schreef op zondag 11 maart 2012 @ 13:02:
[...]
Hmm, zag zelf ook de optie staan voor geen bel/sms. Is het zeker dat die er bij moeten? Heb namelijk zelf nog een andere abbo lopen de komende 7 maanden.

Anders zou het hopelijk wel bij andere providers moeten lukken met enkel internet :)
Volgens mij is het bij geen enkele provider mogelijk om enkelt een puur data abbo af te nemen ik zelf gebruik ook eigenlijk 1 GB+ aan data per maand maar bel/sms nauwelijks en toch betaal ik er wel voor iedere maand :(
Ik heb liever een hoog bedrag per min en geen vaste kosten en daar in tegen 1,5GB per maand zonder dat je daar 40 euro of meer per maand voor hoeft te betalen maar helaas zien veel providers het als een grote melk koe :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-04 12:50

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Het is inmiddels twee jaar geleden dat ik me hiermee bezig heb gehouden... toch wel raar dat je meer betaalt bij abonnementsverlenging als bij een nieuw abonnement. Misschien is SIM Only en ergens een goedkope retailer zoeken niet eens zo'n slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
dutchshadow schreef op zondag 11 maart 2012 @ 12:16:
[...]

Flinke korting betwijfel ik. Tenzij je de veel boven je bundel hebt gebruikt; misschien lukt het dan.
Ik denk dat je hoogstens voor elkaar kunt krijgen dat je die meerprijs niet hoeft te betalen. (Dus zelfde betaalt als nieuwe klanten)

Het is jammer dat de One X zo'n duur toestel is want daardoor is een abonnement + toestel in dit geval vaak wel goedkoper dan sim-only.

Het toestel is nu zo'n €550. Dat is gedeeld door 24; €23. Die €23 zou je dus bij een sim-only maandbedrag moeten optellen en dan moet dat bedrag lager uitvallen dan de maandkosten van een abonnement + toestel.

Gemiddeld betaal je nu zo'n €35-40 p/maand inclusief toestel. Dus je sim-only moet lager zijn dan €12-17 p/maand om voordeliger uit te zijn. (Op de voorwaarden van aantal min/sms en data na natuurlijk).

Voor €12 een abonnement vinden met pak 'm beet 100 min, 100+ sms en 1GB internet is niet of nauwelijks te vinden. Dus de One X is een toestel waarbij sim-only niet echt loont geloof ik.

[ Voor 36% gewijzigd door Piet91 op 11-03-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchshadow
Ja dat dacht ik ook al, wou er echter geen research in stoppen (heb momenteel andere zaken aan mun hoofd) maar alsnog, wanneer je er een abbonement bij hebt ben je ook qua lening goedkoper uit..
Tenminste zo bekijk ik het, voor mij is een abbonement met toestel gewoon een lening die ik als nog net geen student kan aannemen zonder de hele meuk van rente etc.

Ik betaal voor een product niet voor het uitlenen van geld... (Al is mijns inzien de winstmarge wel mooi voor Vodafone of welke provider dan ook)
Nouja het is dus gewoon wel goed te doen om een abbonement + toestel te nemen omdat je daarmee aardig bent voor je portemonnee :P (in de zin van dat ie niet ineens 500 euro armer is)

[ Voor 3% gewijzigd door dutchshadow op 11-03-2012 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 19:48

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ben benieuwd of ze vanavond gelijk om 0.00 de nieuwe site/abo vormen online gooien bij Hi. Wil wel zien wat ik kwijt ben bij het verlengen van mijn abo met de One X.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Me too, zoals het overzichtje nu op de site van Hi staat wordt het een prijzige bedoening en kan je waarschijnlijk aan het eind van de periode ook nog eens aardig wat neer gaan tellen om dan ook nog het toestel te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-04 19:48

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Tsja ik weet niet of ik het toestel wel zou willen houden. Opzich verdwijnen wel al mijn toestellen in een laa. Alleen nu bij mijn huidige telefoon niet.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golem501
Grappig ik heb net even m'n abo opgezegd per 27 april... Maar ik word nog teruggebeld want blijkbaar kan van de opzegservice van t-mobile betere aanbiedingen krijgen dan van de verlengservice... 8)7

Eerst maar eens kijken wat de prijzen gaan doen als het toestel er echt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:08
net mij Hi abo verlengd met hele toestel lease gedoe...maar bij de bevestiging hebben ze het totaal niet over het lease bedrag...ik kom nu dus op (Hi Large 1GB + 75min bellen/sms) 6x27,50 euro + korting van 50% 6x13.75 dus totaal van 247.50 :*) toestel gratis HTC one X wit bij een 1 jarige verlenging.

edit: even iets meer info toegevoegd

[ Voor 16% gewijzigd door Michel242186 op 12-03-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Laatst online: 27-03 17:43
Maar het toestel moet je inleveren als het contract afloopt. Tenzij je hem afkoopt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
Michel242186 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:14:
net mij Hi abo verlengd met hele toestel lease gedoe...maar bij de bevestiging hebben ze het totaal niet over het lease bedrag...ik kom nu dus op (Hi Large 1GB + 75min bellen) 6x27,50 euro + korting van 50% 6x13.75 dus totaal van 247.50 :*) toestel gratis HTC one X wit bij een 1 jarige verlenging.

Dat maakt het dan wel weer interessant, hier leek het bij mij ook al heen te gaan, maar een gelukje dat je al zo ver bent gekomen, want bij alle browsers die ik probeer stopt hij er mee nadat ik op de bestel knop heb gedrukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Michel242186 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:14:
net mij Hi abo verlengd met hele toestel lease gedoe...maar bij de bevestiging hebben ze het totaal niet over het lease bedrag...ik kom nu dus op (Hi Large 1GB + 75min bellen) 6x27,50 euro + korting van 50% 6x13.75 dus totaal van 247.50 :*) toestel gratis HTC one X wit bij een 1 jarige verlenging.

Dat zou goedkoop zijn! :o
Maar wat voor abonnement heb je dan precies gekozen? (Hi site is echt belabberd op het moment; laadt maar half, traag enz.)
Pagina: 1 2 ... 36 Laatste

Let op:
Voor slowchat over de HTC One X kun je <a href="http://irc.tweakers.net/htconex">hier</a> terecht.

Gezien de grote hoeveelheid aan slowchat die hier gepost wordt kan het zomaar zijn dat je bericht zonder enige opgaaf van reden wordt verwijderd. We willen graag dat mensen hier informatie kunnen vinden, en zich niet door een hoop zinloze posts moeten worstelen om iets interessants te lezen.