Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ideeën- & Feedbacktopic voor Tablets & Telefoons

Pagina: 1
Acties:

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Aparte topics zijn heus geen vervuiling van de database. Telefoons die een beetje een eigen userbase hebben zien we het liefst in aparte topics, want dan is er nog iets terug te vinden. Alles in één topic stoppen is namelijk vervuiling van die grote topics ;)

Het beleid is overigens altijd zo geweest. Punt is dat die grote topics zeer moeilijk te modereren zijn. Kleine topics zijn helemaal niet slecht. Als ze een specifiek doel hebben (zoals vraagtopics) is informatie voor gebruikers veel gemakkelijker terug te vinden. Bij die grote topics is dat veel moeilijker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
quote:
rolandos582 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 23:54:
Maak gewoon nieuw topic als er echt informatie uit begint te komen.
Het is en blijft een lastig onderwerp, maar ik ben het hier wel mee eens...
Ik zie veel topics verschijnen van aankomende toestellen, waarover gewoonweg nog niet gediscussieerd kan worden. Ik begrijp ook wel dat je geen richtlijn op kunt stellen, wanneer je wel en niet een topic op moet starten, maar het overkomt me de laatste tijd toch wat meer dat ik een topic wil starten dat er dan al is, waarbij . Dan kun je zeggen: tsjaa CLB, dan moet je dat eerder aanmaken, maar het komt er bijna op neer dat een Samsung Galaxy S8 of HTC 11-topic geen heel gek idee meer zijn. Natuurlijk staat het een ieder vrij om een topic te starten en heeft niemand hét alleenrecht om topics te starten. Ik heb ook geen oplossing, maar moest het even kwijt. Het wordt imo bijna een wedloop wie er een topic start en dat is hmm niet echt tof :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 21-05 16:03
@pat ik zit hier sinds 2000..... elke root met een Android toestel is weer anders. Op mijn s3 haalde ik totaal andere toeren uit dan op mijn note4.

Dit zijn nou exact de reacties die het niet leuk maken hier. Als het niet laagdrempelig kan wordt je meteen afgesnauwd.

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 20:28

P1nGu1n

Developer

quote:
Danny.G schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:05:
Zoals ik zei, ik wilde even meedoen aan de hype en toen kreeg ik de melding dat het eigenlijk al niet eens mocht. Dat hele plaatje had dus al niet gemogen. Vandaar de wens dat een beetje waardering op zijn plaats was geweest.
Velen, waaronder ik, waarderen het _/-\o_
quote:
Jeroenneman schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:11:
[...]

Behalve als je het niet met de hivemind eens bent, want dan wordt je geknipt... :F
Dat voegde dan ook niks toe aan het topic.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

quote:
rens-br schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:38:
[...]

Dat staat al op de planning voor vanavond ;) Evenals een fatsoenlijk nieuw topic.
Hij bestaat inmiddels al: [OnePlus 3] Levertijden & Prijzen

Heb je al net PM gestuurd. ;)

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P1nGu1n

P1nGu1n

Developer

quote:
CLB schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:41:
[...]

En dit is precies weer zo'n geval van wat ik voor de OP3-discussie aanhaalde...
Een topic is niet te claimen, maar soms zitten gebruikers elkaar in de weg met het maken van topics imo :+
Samen bereik je het meeste, toch? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:34

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
CLB schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:41:
[...]
En dit is precies weer zo'n geval van wat ik voor de OP3-discussie aanhaalde...
Een topic is niet te claimen, maar soms zitten gebruikers elkaar in de weg met het maken van topics imo :+
Topics vallen inderdaad niet te claimen en in de weg zitten. Ach kan gebeuren. Gewoon elkaar toevoegen als mede-TS'er en dan kun je er samen iets moois van maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:56

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dan is Windows Phone toch nog steeds het meest duidelijke?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 20:43

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:
henklbr schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:36:
[...]

Kijk eens naar beide links ajb:

Alie-Express:
http://www.aliexpress.com...ge-Apr19/32655312283.html

Samsung:
http://www.samsung.com/nl...jen%2FLaders&catid=PA0102

Vergelijk de foto's eens; nou: IMHO zijn ze exact hetzelfde, muv dat bij Alie-Expres "Samsung" is verwijderd... 8)7
Ik zie het, misschien koopt Samsung ze wel bij Alixpress in, ;-) weten wij veel.
.
Nogmaals, er staat duidelijk geen Samsung op, producten die op elkaar lijken, daar weten Samsung en Apple alles van. Zoals ik hierboven ook schreef. Het wordt een probleem als het ding als Samsung wordt verkocht.

Het prijsverschil en het ontbreken van een Samsung logo moet duidelijk genoeg zijn voor mensen om te zien dat het betreffende QI oplaad-pad geen Samsung is.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
quote:
henklbr schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:36:
[...]

Kijk eens naar beide links ajb:

Alie-Express:
http://www.aliexpress.com...ge-Apr19/32655312283.html

Samsung:
http://www.samsung.com/nl...jen%2FLaders&catid=PA0102

Vergelijk de foto's eens; nou: IMHO zijn ze exact hetzelfde, muv dat bij Alie-Expres "Samsung" is verwijderd... 8)7
Sorry Henk, dit zet ik er neer om serieus er op in te gaan.
Ten eerste, misschien koopt Samsung ze ook bij dezelfde fabriek en laat er JUIST Samsung opzetten, Samsung kan en hoeft toch niet alles te maken?
Als je alles vergelijkt kan je ook een discussie voeren over namaak usb laders, kabels enz. 8)7
Er zijn een heleboel "nep" artikelen, waar wij allen gretig gebruik van maken, denk eens aan auto onderdelen, deze producten (weten wij allemaal), zijn vaak van mindere kwaliteit, als deze producten er niet zijn kunnen er heel wat meer auto's de sloop op, simpel omdat de "originele" producten stukken duurder zijn voor jan met de pet.
Ik heb heel wat gereisd op de wereld en zo heb ik eens een Levi kopie gekocht in Thailand en een paar maanden later exact dezelfde origineel gekocht in een zijstraat in Broadway NYC, en deze was toch duidelijk eerder versleten dan de kopie in Thailand :X .
Dat het moreel niet juist is om een kopie te kopen weet ik niet, maar is het wel moreel aanvaardbaar als StarBucks in dezelfde straat een koffie tent begint die maar 10% belasting afdraagt dan een Nederlandse koffietent houder?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapitein Edward
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 18:47
quote:
Top! Ga er vanavond iets moois voor klussen :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
In ieder geval wel consequent aangezien we dat bij alle toestellen doen.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 13:56:
Het is voor ons als moderators teveel werk om elk linkje te gaan controleren
op echtheid, malware, etc, daardoor hebben we besloten om alle linkjes te verbieden.
Agreed, maar voor APKMirror mag best een uitzondering gemaakt worden ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 20-05 22:02
quote:
edonkey-boy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:24:
mag ik een suggestie doen aan de hand van de firmwares die henklbr hier post? past dat niet beter in de mod sectie draadje? aangezien er met de csc versie word gemod om deze zonder dateverlies te flashen.maar ota kun je dan vergeten omdat het wel de firmware blijft die bij een andere csc hoort.volgens mij raak je ota kwijt dan.ik ben ook terug naar een orginele phn en gister keurig ota update gehad,waarom moeilijk doen? samsung update snel voor S7

wel mooi dat het mogelijk is om met de csc te rommelen en dan toch een resentere firmware te flashen,echt tweaken dit maar om dat moderatie zo streng en zelf topic op slot is geweest vind ik dat je dan niet met 2 maten moet gaan meten.en dan is een aangepaste firmw een gemodde firmware en hoort in dat topic thuis.dus beslist niet verdwijnen van dit forum! daar ben ik henklbr te dankbaar voor dat hij dit toch aanbied deze mogenlijkheid.
Begint deze discussie nu al weer?

Nogmaals: het zijn OFFICIËLE Samsung-ROM's, en er wordt helemaal niks aangepast aan de CSC-bestanden!

AP & BL zijn voor alle -F- modellen hetzelfde, CP is over het algemeen hetzelfde maar kan verschillen per regio.
Het enige wat "anders" is in de firmwares is de CSC/HOME_CSC: hier zitten de eventuele branding in van bv Vodafone/T-Mobile of andere specifieke dingen voor het desbetreffende land cq regio.

Omdat het OFFICIËLE Samsung firmwares zijn (KNOX wordt niet getripped, anders zou dit namelijk wel gebeuren), mogen deze hier geplaatst worden!

Dit is in overleg met de MOD's gegaan.

Zie deze berichten:

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47404901
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/47487507

Samsung Galaxy S10+ SM-G975F/DS | Build-number: PPR1.180610.011.G975FXXU1ASD6 | Samsung microSDXC PRO Plus 256GB Class 10 UHS-I

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2018
quote:
Bullet NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:47:
[...]

Zoals ik je al eerder had laten weten, jij moet helemaal zelf weten hoe en in welke vorm jij input op het forum wil geven, zoals je binnen de forum en topic regels blijft heb je van ons geen last.

Betreffende de verantwoording over het upgraden, deze ligt vanzelfsprekend altijd bij de gebruiker. Wij zijn geen officieel Samsung orgaan.
maar het draadje gaat over de standaard ervaring van de S7 serie en hier hoort geen aangepaste firmware in,jullie indekken is makkelijk zo.je hebt ten alle tijde een verantwoording anders spreek je mij ook niet aan.

ben duidelijk genoeg geweest hoe die firmware setjes van henk samengesteld zijn,als dan mensen ook nog gaan klagen met problemen in het draadje en de poster ervan zichzelf ook al vragen stelt of dit wel allemaal goed gaat met upgraden dan ben je dom of zie je niet in dat je verkeerd bezig bent.

hoort niet thuis in het ervaring en discusaie topic! en het woord discussie betekent dat je op iemand (direkt) kunt reageren dus snap niet dat je mijn posts hebt weggehaald.hier zat wel info in naar waarheid.

en verantwoording nemen en eerlijk zijn siert een mens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edonkey-boy
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07-11-2018
quote:
Bullet NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:53:
[...]

Inhoudelijk; omdat het niet lijkt te landen, Custom Rom's zijn Rom's die aangepast zijn, bijvoorbeeld die van CyanogenMod, AOKP of Android Revolution HD. De ROM's waar het hier over gaat zijn fabrieksrom's die niet aangepast zijn.

Een toestel wat via ODIN gefasht is met een Samsung fabrieksrom met aangepast CSC kan weer terug geflasht worden. Je triggert geen knox en je garantie gaat ook niet verloren.

Deze laatste staan wij toe, waarom? Omdat gebleken is dat Samsung niet in alle landen even snel is met het uitrollen van security updates, Na de flash heb je een stock Samsung Android ervaring met een gewaarborgde Samsung Knox.

We gaan er vanuit dat Tweakers een zeker zelf redzaamheid hebben m.b.t. het flashen, dit gebeurd altijd op verantwoording van de telefooneigenaar.

Vanzelfsprekend hebben wij geen verantwoording over mogelijke consequenties m.b.t. het flashen, nogmaals.... Wij als Tweakers.net adviseren het nergens, we staan de notificatie alleen toe op het forum.

Op je overige beschuldiging reageer ik maar even niet....
aangepast is aangepast en denk je dat samsung niet ziet als de regiocode en rom van elkaar verschillend zijn? waarom werkt ota dan niet goed? dit is gewoon een trukje om te flashen van een nieuwere firmware van een andere regio met de bijhorende complicaties wifi netwerk etc

mee eens dat je de notificatie toestaat maar dan wel in het mod draadje,maar dat is mijn meening aan de hand van de problemen die anderen en ik heb ondervonden.

wel raar dat een notificatie wel mag,maar er over discuseren niet.terwijl in de kop staat ervaring en discussie topic!

maar tis jullie forum,dus beslis zelf maar.

ik wil graag stoppen met deze discussies.

mischien moet je henk een baan aanbieden,kunnen jullie samen op de koffie :)

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

quote:
Bullet NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:53:
[...]

Omdat het niet lijkt te landen; Custom Rom's zijn Rom's die aangepast zijn, bijvoorbeeld die van CyanogenMod, AOKP of Android Revolution HD. De ROM's waar het hier over gaat zijn fabrieksrom's die niet aangepast zijn.

Een toestel wat via ODIN gefasht is met een Samsung fabrieksrom met aangepast CSC kan weer terug geflasht worden. Je triggert geen knox en je garantie gaat ook niet verloren.

Deze laatste staan wij toe, waarom? Omdat gebleken is dat Samsung niet in alle landen even snel is met het uitrollen van security updates, Na de flash heb je een stock Samsung Android ervaring met een gewaarborgde Samsung Knox.

We gaan er vanuit dat Tweakers een zeker zelf redzaamheid hebben m.b.t. het flashen, dit gebeurd altijd op verantwoording van de telefooneigenaar.

Vanzelfsprekend hebben wij geen verantwoording over mogelijke consequenties m.b.t. het flashen, nogmaals.... Wij als Tweakers.net adviseren het nergens, we staan de notificatie alleen toe op het forum.

Op je overige beschuldiging reageer ik maar even niet....
Even mijn two pennies: Even een aantal retorische vragen:
Hoe worden de samsung rom files aangeleverd (Als een bestand met een tar extensie?)
Hoe worden deze samsung rom files aangepast (tar file openen en bestanden vervangen naar behoefte van land code of vendor code, gebruik makende van een tool beschikbaar gemaakt op XDA).
Wat zegt de EULA van samsung hierover?
quote:
As a condition of the license granted in Section 1.1, Customer shall not: (i) use the Software or any portion thereof, except as expressly authorized by this EULA; (ii) use the Software or any portion thereof on equipment, products, or systems not identified in Documentation; (iii) [b]modify the Software or any portion thereof or create derivative works based upon any Software or any portion thereof;[/b] (iv) reverse engineer or decompile, decrypt, disassemble or otherwise reduce the Software or any portion thereof to human-readable form; (v) use the Software or any portion thereof in any way that is in violation of any applicable laws; (vi) distribute, sell, license or otherwise provide the Software or any portion thereof to any third parties; (vii) use the Software or any portion thereof to perform services for third parties except as otherwise expressly provided herein; (vii) release, publish, and/or otherwise make available to any third party the results of any performance, functional or security evaluation of the Software or any portion thereof without the prior written approval of Samsung; (viii) alter or remove any proprietary notices or legends contained on or in the Software or any portion thereof; or (ix) use the Software for emergency, life saving, life support, nuclear energy equipment, air traffic control, the operation of critical communication system, public transportation control or other ultra-hazardous uses where failure of the Software to perform would be reasonably expected to cause deaths, injuries or severe physical property or environmental losses. Any attempt to do any of the foregoing shall be deemed as a material breach under this Agreement.
Is het volgens Samsung dan de bedoeling dat je deze files opent en aanpast?
quote:
Na de flash heb je een stock Samsung Android ervaring met een gewaarborgde Samsung Knox.
Deze EULA komt van KNOX, maar is eingelijk een copy paste van veel van de andere EULA's van samsung, ze hebben allemaal de zelfde strekking: niet aanpassen en de software blijft van ons.
Wat doet tweakers met illegale activiteiten?.
Misschien moet jullie vragen of het aanpassen van deze pakketten toegestaan is door Samsung, of het wel of niet de garantie van het toestel verbreekt is al bij wet bepaald en daar heeft samsung dus niks over te zeggen behalve: we accepteren de toestellen wel voor reparatie. (Goeie omzeiling van de vraag, dat weer wel).
Bedankt voor jullie aandacht ben reuze benieuwd naar jullie antwoord.

Kleine edit: suggestie vraag aan Samsung support en eigenlijk ook weer een retorische vraag,
'Lieve samsung support chat medewerker, mag ik, een update rom uit *Isreal, aanpassen zodat hij op me samsung s7 (gekocht) uit Nederland werkt? Want standaard werkt dat namelijk niet want hij geeft dan een fout melding (goh waarom zou dat zijn). * I(ndia) of elk ander land met een I. buiten de EU.

D0gtag wijzigde deze reactie 21-07-2016 15:38 (4%)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 Vega 64 Reddevil 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 & nex 7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
Nu ben ik er ook klaar mee; De discussie over dit onderwerp (het toestaan van de firmware updates) is bij deze gesloten.

Alle berichten die nu nog over dit onderwerp gaan zullen rechtstreeks in de vuilnisbak belanden. Mocht je een hele goede motivatie zou je een poging aan mij per DM kunnen proberen.

Maar nogmaals, de discussie over dit onderwerp stopt hier.

Modbreak:
Bovendien, nokken met het op de man spelen, ook dit was de laatste keer. Bij een volgende kinderachtige opmerking zullen passende maatregelen worden genomen.

Bullet NL wijzigde deze reactie 21-07-2016 15:37 (69%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 02:45
Is het een goed idee om de naam van dit subforum enigszins te veranderen van::

"Wearables, Navigatie en Overige"

in:

"Accessoires, Wearables, Navigatie en Overige" (of een andere volgorde)

Het heeft me echt even gekost om erachter te komen waar ik het accessoirestopic voor de OnePlus3 wel kon vinden. Via de TS in het OnePlus3-ervaringentopic kwam ik er wel, maar hij stond niet tussen de andere topics bij de Android telefoons. Aan de titel van dit subforum kon ik ook niet zien dat het hierbij hoorde. (Ondanks dat je wearables ook als accesoires zou kunnen zien.)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Die regeltjes zijn inderdaad de standaard huisregels, die gaan we niet in een topicwaarschuwing zetten. Laten we het er op houden dat het W10M topic sinds kort weer mijn bijzondere aandacht heeft getrokken ;)

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 00:17

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Topicstarter
quote:
ASW1 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:52:
Kan dit topic weg?
Of in ieder geval niet meer als sticky laten staan:
Proefkonijn gezocht voor usabilitytest op 31 augustus
*poef*

Is een gewoon topic geworden, dus weg:)

You're mistaken me for someone who really cares.

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Graag wil ik hier het verschil in mod gedrag bespreekbaar maken. In bijvoorbeeld de Note 7 topics wordt echt alles weggemod, terwijl iPhone topics vol staan met offtopic gezever of gerelateerde zaken die blijkbaar voor het Note 7 topic niet mogen worden benoemd.

Het hele plezier van een topic verdwijnt zo een beetje als er zo strict en in mijn ogen absurd gemod wordt. Bij elke post moet ik me gaan afvragen of ik hier geen waarschuwing voor ga krijgen en of het nog wel blijft staan. Ik probeer waardevolle info te posten met bronvermeldingen maar zodra je ook maar iets persoonlijks of heel licht offtopic gaat wordt alles verwijderd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 00:23

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Om maar een voorbeeld te noemen, het S7 topic heeft al meer dan 100 topic reports, dat wil ook zeggen dat andere users het gedrag in dit topic niet waarderen. (ter vergelijking, het OP3 topic, heeft slechts 1/3 van dat aantal. Het xperia Z topic met meer posts minder dan 30 reports. Alleen het china phone topic is van het zelfde niveau met bijna 150 reports, en ook daar wordt scherper gemodereerd.
Het note 7 topic heeft nu al 12 reports op 860 posts
code:
1
2
3
4
5
6
topic    percentage reports
note 7   1.3%
s7       1.6%
china    2.9%
op3      0.7%
xperia z 0.3

Punt is het merendeel van de andere gebruikers storen zich aan de reacties die gemodereerd worden, en of je het nu leuk vind of niet, er zijn duidelijke regels, en ja -als het nodig is- worden deze strikter gehandhaafd.

Op de een of andere manier worden mensen emotioneel als het over samsung toestellen gaat

Prulleman wijzigde deze reactie 09-09-2016 14:19 (17%)

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:33

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

quote:
Phusebox schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:43:
Graag wil ik hier het verschil in mod gedrag bespreekbaar maken. In bijvoorbeeld de Note 7 topics wordt echt alles weggemod, terwijl iPhone topics vol staan met offtopic gezever of gerelateerde zaken die blijkbaar voor het Note 7 topic niet mogen worden benoemd.

Het hele plezier van een topic verdwijnt zo een beetje als er zo strict en in mijn ogen absurd gemod wordt. Bij elke post moet ik me gaan afvragen of ik hier geen waarschuwing voor ga krijgen en of het nog wel blijft staan. Ik probeer waardevolle info te posten met bronvermeldingen maar zodra je ook maar iets persoonlijks of heel licht offtopic gaat wordt alles verwijderd.
Modereren is maatwerk, en zoals de politie pleegde te zeggen: wie aandacht vraagt zal aandacht krijgen.

Even neutraal als buitenstaander die hier vrijwel niet komt gekeken, ben jij - Phusebox - een van de voornaamste redenen dat er strakker gemodereerd wordt. In plaats van naar andere topics te kijken, is een spiegel daarom wellicht een betere keuze. Je lijkt er vooral plezier in te scheppen het voor anderen te bederven en het tegengeluid niet zozeer vanuit overtuiging te brengen alswel middel om mensen op de kast te krijgen.

Kijkend naar het geheel, en primair de wens voor een community waar zoveel mogelijk mensen zich thuis voelen, kom je heel dicht bij een overweging of jou verwijderen het totaal aantal happy mensen in de community wellicht doet toenemen. Dat mag je lezen als benadrukking van een laatste waarschuwing.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik stel voor dat je de aanbevelingen van Floppus ter harte neemt. En dan gaan we hier nu weer ontopic :)

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:13

l3art

Moderator Mobile
Topicstarter
quote:
Phusebox schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:59:
[...]

Op zich is het in het algemeen wel een idee om een post rating systeem te gebruiken. Dan is het niet meer afhankelijk van een enkel individu of die paar die actief reports maken. Alhoewel het like systeem ook niet echt veel gebruikt wordt.
Ik denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt. Over het algemeen is het niet een enkeling die actief reports maakt. Enkele keer wel inderdaad, maar dan is het vaak een heen en weer spelen van reports tussen users waarmee ook direct duidelijk is dat 'de schuld' dus ook niet bij 1 user ligt en veelal dus ook bij beide passende maatregelen genomen worden, of milder, beide een persoonlijk bericht kunnen verwachten.

Naar mijn bescheiden mening werkt het systeem prima en is dit topic ook prima om aan te geven als men het ergens niet mee eens is. Wat me wel opvalt, en dat is niet aanvallend bedoeld, is dat het vaak de users zijn die wat regelmatiger aangesproken worden, die aangeven het niet eens te zijn met de moderatie. Er zijn ook genoeg voorbeelden van users die een berichtje terug sturen met dat ze juist blij zijn met de moderatie en iets over het hoofd gezien hadden. Ik denk dat het zoals het nu is prima werkt en dat zo'n puntensysteem weinig gaat toevoegen.

Te koop AKG Y50BT koptelefoon en een Feiyu Tech G4S gimbal

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
Gadgeteer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:42:
[...]
Ik snap nu in ieder geval wel waarom je kiest voor losse topics, ik hoop dat het goed uitpakt.
We gaan het zien en mocht het in de toekomst inderdaad een zooitje worden, dan kunnen we nog altijd beslissen om er één topic van te maken.

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:45
Ik zie zojuist de opsplitsing van de Pebble topics, en ben benieuwd naar de achterliggende gedachte.

Zelf had ik eerder een samenvoeging verwacht, aangezien er tussen alle verschillende modellen niet zulke dramatische verschillen zitten. Een deel van de discussie is over PebbleOS en de app store, die discussie versplinterd nu over 4 topics. Aangezien ik dat wel wil volgen, zal ik nu 4 topics langs moeten lopen om eventuele nuttige informatie niet te missen. En als de Round 2 uitkomt, dan 5 topics, etc?

• DaCoTa
Levertijden en prijzen inderdaad, maar daar zijn meestal toch wel aparte topics voor. Dat even buiten beschouwing gelaten, de functionaliteit is voor 80% gelijk, alleen zwart-wit vs kleurenscherm en met de Pebble 2 een iets groter scherm en de toevoeging van de hartslagmeter. Van het OS zijn er twee parallelle versies, maar die worden meestal tegelijk gereleased.

Zelf zou ik het geen probleem vinden om alles bij elkaar te zetten, maar goed, ik heb dan van iedere verleden en toekomstige generatie een Pebble of ga nog ontvangen, dus ik ben misschien niet de goede persoon om het aan te vragen :-) Ben benieuwd wat anderen ervan vinden.

• DaCoTa
Per generatie is ook een bende, lijstje per introductiemoment:
  • Pebble (KickStarter 1)
  • Steel (CES 2014)
  • Time / Time Steel (KickStarter 2)
  • Time Round (?)
  • Pebble 2 / Time 2 / Core (KickStarter 3)
  • Pebble 2 SE (?)
Als ik het op zou delen, dan is denk ik alles Pebble, Time of Pebble 2. Dus Pebble, Steel, Time, Time Steel en Time Round als 1e generatie. Van de eerste generatie draaien Pebble en Steel draaien nog op 3.x en hebben idd geen Health ondersteuning. Alle Time en 2 draaien op 4.x, waarbij 2 dus de HR monitor heeft. Waar de 2 SE dan in moet, geen idee :-)

Oftewel:
  • Pebble / Steel
  • Time / Time Steel / Time Round
  • Pebble 2 / Time 2 / 2 SE
  • Core
Maar zoals gezegd, van mij mag ook alles op een grote gezellige hoop :+ Voordeel van een groot topic is dat er een mooi overzicht gemaakt kan worden wat alle versies zijn en wat ze zoal wel en niet kunnen, want ik was nu ook een kwartier bezig om het allemaal weer op te zoeken wat de verschillen zijn en wanneer ze geintroduceerd waren.

DaCoTa wijzigde deze reactie 03-11-2016 12:31 (13%)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
DaCoTa schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:30:
  • Pebble / Steel
  • Time / Time Steel / Time Round
  • Pebble 2 / Time 2 / 2 SE
  • Core
Lijkt me een mooi lijstje. Ik ga de 2 SE even toevoegen aan [Pebble (Time) 2] Ervaringen & Discussie, het losse topic voor de Time Round verwijderen en zal een los topic aanmaken voor de Core.
quote:
Maar zoals gezegd, van mij mag ook alles op een grote gezellige hoop :+ Voordeel van een groot topic is dat er een mooi overzicht gemaakt kan worden wat alle versies zijn en wat ze zoal wel en niet kunnen, want ik was nu ook een kwartier bezig om het allemaal weer op te zoeken wat de verschillen zijn en wanneer ze geintroduceerd waren.
quote:
MaffeMaarten schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:19:
Alles bij elkaar zou ik ook mee kunnen leven, maar daar heb ik niet echt een grote voorkeur voor het een of het ander.
We zullen even kijken hoe dit bevalt en mocht één topic toch handiger blijken, dan maken we die gewoon aan. Mochten jullie merken dat het toch niet handig blijk te zijn of dat er iets anders kan. Laat me dat dan gewoon even weten via de DM of via dit topic.

Edit: Topics, titels en topicwarnings zijn aangepast.

rens-br wijzigde deze reactie 03-11-2016 14:20 (3%)

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:03

Kiswum

Gadget reviewer

Ik zal kijken of ik in december weer meer aandacht kan besteden aan Xiaomi telefoons en Miui. Deze maand focus ik me nog even op mijn eerste iOS :)

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Zo. Ben even door alle Xiaomi topics heengelopen en heb overal de topicwarning aangepast. Verder heb ik alle losse Xiaomi Rooten & Custom rom gesloten, en verwijzing gemaakt naar de twee andere algemene topics.

Mocht er nog eentje doorheen geslopen zijn, laat me dat dan even weten via de DM.

• CLB
  • Niet online
We hebben het weleens genoemd en dergelijke, topics van devices die er nog lang niet zijn...
Ik zie een OnePlus 5/5T ofzo. Dat is toch wel erg vroeg, wat mij betreft te vroeg.

Dan maak ik vanavond even een Samsung Galaxy S8 / S8 Edge / Note 8 / Sony Xperia X (2017) / HTC 11 / HTC Ocean / LG G6 / Huawei P10 / Huawei Mate 10 en OnePlus 6-topic aan. Het moet zichzelf een beetje reguleren natuurlijk, maar sommige topics zijn imo nog lang niet levensvatbaar en ik zie het als 'claim-gedrag'.

Nog meer mensen die zich hieraan storen of is it me? :)

CLB wijzigde deze reactie 07-01-2017 20:05 (10%)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Pas een topic doen als er foto's zijn, specs zodat het informatief is? Zo een topic waar iemand een paar regels dumpt, daar heb je niets aan.

Dus zelfs speculatietopics alleen met een goede topicstart :)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
quote:
Roy1985 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:38:
[...]

Het is tijd om dit te gaan doen :)
OP heeft vandaag unified kerneld sources released voor 3/3T, één kernel voor beide toestellen. Updates liepen al gelijk op, nu is de weg dus vrij voor 1 rom voor beide toestellen. Er is dan nu ook geen enkele reden om beide topics nog aan te houden. Tevens zie je in beide topics elke keer dezelfde vragen terugkomen die voor beide toestellen gelden.
Er is toch wel een reden, het zijn verschillende toestellen met verschillende onderdelen in het toestel. Ook heeft het samenvoegen geen voordelen, beide topics zijn actief. Dus aparte toestellen, aparte topics :)

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
quote:
Roy1985 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:09:
[...]

Ja CPU en selfie-cam 8)7

Blader eens door de lijst met topics, S7 en S7 Edge zijn ook verschillende toestellen, de iPhone 7 en iPhone 7 Plus ook... Je argumentering is dus niet terecht 8)7
CPU is een redelijk essentieel onderdeel, en wat mij betreft het argument om ze uit elkaar te houden, als het idd alleen de accu en de cam geweest was (en voor mijn part een andere scherm leverancier) dan hadden ze samen gemogen.

De S7 en de edge, de iPhone 7 en de plus hebben wel dezelfde SoC

Prulleman wijzigde deze reactie 20-01-2017 16:18 (34%)

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
In dit geval zijn er vrij veel problemen rondom de update, met name de beschikbaarheid per regio , providers etc. het omzeilen van deze beperkigen en de problemen die sommige daarme hebben.

Hierdoor nam het de overhand in het topic en is deze discussie op veler verzoek afgesplitst. Dit is in het verleden vaker (maar lang niet altijd) gedaan, bv [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
quote:
janvanduschoten schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:18:
[...]

Dat blijft zoals het is, ik zie een reden of noodzaak om dat ergens anders te posten.
ik zie een reden of ik zie geen reden :P

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
quote:
Prulleman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:51:
[...]

ik zie een (optie a) reden of ik zie geen (optie b) reden :P
Ik ga voor optie b :P

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:
Señor Sjon schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:44:
Denk aangezien de S7(E) enorm populair is, dat daarom meerdere topics wel gerechtvaardigd zijn. Anders sneeuwt het algemene topic onder met de Nougat update.
Het punt is een beetje dat de update straks ook standaard op nieuwe toestellen staat.
Wanneer het een fabrieksupdate betreft mag hij daarom ook gewoon in het standaard topic.

Ik zie niet in waarom we steeds bij elke Android update voor een toestel een nieuw topic moeten maken, iedereen gaat straks over naar Nougat.

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Zodra er bij een toestel een specifiek issue voordoet hebben we dit altijd afgesplitst. Batterijproblemen, problemen met het scherm en nu dus gedonder met de Nougat update.
Zou blijven degene die geen problemen hebben verschoond van de "hij doet ut niet!" meldingen.

We hebben niet voor niets voor jou ook een speciaal topic ;)

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
omdat het keyword in het menings verschil "problemen" lijkt te zijn, is het misschien goed om het nieuwe topic: [Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update en eerste ervaringen
te renamen naar "[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update issues"

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
quote:
Krokodil86 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:48:
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone.

Best buy for the bucks voor 250-300€.
Chinaphone is geen optie gezien ik een factuur nodig heb.

Eisen: goede batterij, vooral zakelijk gebruik, liefst zo weinig mogelijk bloatware, 32gb geheugen (geen plannen om kaartje in te steken).

Ik kwam voorlopig uit op de Lenovo P2.

Is er beter te vinden voor mijn gebruik?
Of andere alternatieven die ik zeker eens moet bekijken?

Is dit het juiste topic of kan ik hier een nieuw topic voor opstarten?
Voor dit soort vragen kun je terecht in Mobile Aankoopadviesforum, lees ook nog even Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum door voor de spelregels van dat topic. Succes!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
We houden de ontwikkelingen rond WP8/W10M in de gaten. Het is nu nog net te vroeg om WP8/W10M weer onder "overige" te schuiven. We willen voorkomen dat we de boel gaan verplaatsen en dat we daarna W10M (of hoe het dan mag heten) weer een eigen plekje moeten gaan geven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 19-05 03:18
Liever niet, ik zie ook niet welk probleem je hiermee probeert op te lossen. Lekker laten zoals het nu is. Anders kan je ook een scheiding maken tussen Android, & de rest. Lijkt me niet wenselijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
@CaptJackSparrow
Het doel van het RMA/Support topic is niet Wileyfox te contacteren met een probleem, daar zijn andere kanalen voor.

De support account van Wileyfox is ook actief in de andere topics en post ook daar om users te helpen.
De totaal 76 posts zijn verdeeld over 13 Wileyfox gerelateerde topics en slechts 2 van de posts zijn in het RMA/support topic.

Dat jij dit anders ziet is geen probleem, daar mag zelfs over gediscussieerd worden, maar dan wel hier en niet in het betreffende topic. Wie weet weet je ons over te halen, (maar op dit moment heb ik van jou ook geen goede reden gehoord naast je mening).

Inhoudelijk, alle RMA/support topics gaan over het proces, hoe lang moet je wachten, waar moet je het naar toe sturen, met wie moet je contact op nemen, zijn ze behulpzaam, hebben ze je spullen kwijt gemaakt, heb je vervangende spullen gekregen, is het de moeite om je toestel met probleem x op te sturen, of krijg je em dan toch zonder actie terug, ... etc etc. Dat jij een andere conclusie trekt bij het woordje support in de titel, wil niet zeggen dat je daarmee gelijk hebt. Ik wil ook niet beweren dat wij per definitie wel gelijk hebben, maar het idee is wel dat de moderaters hier de boel in goede banen leiden en ervoor zorgen dat alles overzichtelijk en makkelijk terug te vinden is voor andere gebruikers.

Zo is dus op dit moment de opzet en wat daar niet aan voldoet hoort ergens anders, heb je dus een probleem waarvoor je toestel terug moet naar WileyFox, dan kan je in dat topic terecht. heb je een ander probleem, dan kan dat in het topic van het betreffende toestel

Jij hebt nu een probleem met systeem updates:
CaptJackSparrow in "[Wileyfox Spark X] Ervaringen & Discussie"
(headsup, ik heb deze post ook ontdaan van offtopic gezwats over verplaatste posts en ander commentaar op moderatie)
hoewel dit potentieel ook andere toestellen raakt is dit niet direct iets wat met RMA proces te maken heeft, tenzij je je toestel hiervoor terug stuurt, dan mag je dit in het RMA topic posten, dat je je toestel met die en die reden hebt terug gestuurd.

Ik hoop dat met deze uitleg het doel van het RMA/support topic iets duidelijker is geworden.

samengevat, waar het mis gaat is de interpretatie achter support in de titel, die is anders bedoelt dan hoe jij em nu opvat

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
quote:
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:35:
[...]

Kun je nou écht niet lezen of héb je het domweg niet gelezen? Het gaat over hoogstwaarschijnlijk NIET toestelspecifieke zaken en ik betoog dat het topic óók ZOALS DE TOPICTITEL ZELF EXPLICIET OOK ZEGT!!! over NIET-RMA gerelateerde zaken gaat.

En doe me een lol en onthoud je van die eeuwige stupide opmerkingen over schreeuwen. Aangezien tekst beperkte mogelijkheden biedt om nuanceringen aan te brengen kan met SELECTIEF gebruik van WOORDEN in hoofdletters en evt. ook vetschrif op adequate wijze extra NADRUK worden gelegd indien de schrijver dat wenselijk vindt. Dat is héél iets anders dan wanneer mensen complete teksten in hoofdletters gaan zetten. Onmiddellijk gaan lopen piepen van "Jij doet iets heel ergs want jij gebruikt hoofdletters" moet je bij mij niet mee aankomen. Daar word ik snel pissig van.

Je gaat op geen enkele manier in op mijn degelijk onderbouwde argumenten dat het topic WEL de juiste plaats is voor mijn vragen aan Wileyfox support! Herhalen van onjuiste beweringen maakt ze niet bepaald overtuigender.
Even los van het onderwerp, je zult toch echt wat moeten doen aan je manier van communiceren. Als je zo'n soort beledigende reactie plaatst en op de man speelt, dan verspeel je ook gelijk het "recht" op een normale reactie.
Dus normaal reageren of reageer gewoon niet meer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
@CaptJackSparrow Ik heb me erg ingehouden in mijn vorige post om niks te zeggen over je toon, maar het komt toch in elke post van je terug, hierboven ook weer overmatig hoofdletter gebruik en ongefundeerde beschuldigingen over belediging:
quote:
Mijn geërgerde reactie was dus in reactie op die daaraan VOORAFGAANDE beledigingen JEGENS MIJ!
Ik neem aan dat je het over @rens-br hebt, maar ik vind nergens een beledigende uitspraak tegen jou.
Dus voor je met dit soort onzin aankomt kan je beter even terug lezen, misschien zie je dan dat het allemaal wel mee valt.

En nog even inhoudelijk, nogmaals het woordje support zie jij anders, in dit geval is het bedoelt over de communicatie die je met de support afdeling hebt over je RMA. Niet over support in het algemeen.
Je voorbeeld over firmwares, juist firmwares zijn toestel specifiek, ik snap dat er nu na CM overkoepelende zaken spelen voor alle toestellen, maar het feit dat jou toestel x geen contact kan maken met de OTA server is toch echt een probleem van toestel X. kortom ik ben niet overtuigd om dit in het RMA/support topic te gooien. wellicht kan het hierbij: [Wileyfox] ervaringen met nieuw OS?

Dit is overigens ook de laatste post die ik hieraan vuil maak als er nog meer reacties met de bovenstaande toon komen, daar ben zowel ik als mijn collega moderaters niet van gediend. Inhoudelijk discussiëren prima, maar dan op een normale toon.

Prulleman wijzigde deze reactie 28-03-2017 16:22 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18-05 18:43
quote:
rens-br schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:56:
[...]

Zet even een berichtje in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, dan kunnen er meer mods over beslissen.
Wellicht zelfs eentje specifiek voor jelly effect en eentje voor de overige defecten aangezien jelly lijkt te overheersen.
Zelf overig nog geen problemen maar vind het ook jammer dat 9 van 10 posts alleen nog over jelly gaan dus apart topic zou op prijs worden gesteld voor de leesbaarheid.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
We staan aparte topics voor specifieke defecten toe. Dus voor het jelly probleem kan dat gedaan worden. We gaan niet beginnen aan een algemene problemen topic. Dat hoort gewoon in het ervaringen topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
Ik zal even kijken of ik de recentelijke jelly berichten af kan splitsen naar een los topic :)

Edit: Mocht je het niet gezien hebben. Het is inmiddels gelukt: [OnePlus 5] "Jelly / Jello" problemen.

rens-br wijzigde deze reactie 01-07-2017 08:47 (40%)

• CLB
  • Niet online
Gewoon even een pluimpje voor de mobile-mods, omdat het kan! d:)b

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb je reactie even verplaatst naar dit feedback topic, want daar hoort het thuis.

Als jij het heb dat 100 euro een hoop geld is (wat voor velen ook gewoon zo is) dan ben je bezig met de prijzen te bespreken.

Maar dat was niet mijn primaire trigger om je reactie te verplaatsen. Dat was je vervolgvraag wanneer de 128GB versie leverbaar wordt. Dat is sowieso een vraag voor het levertijdentopic.

Kort daarvoor had ik 16 reacties naar het levertijden topic gebonjourd, dus had ik weinig trek om dat in korte tijd nog een keer te doen. Jouw reactie had namelijk een mooie aanleiding voor sommigen geweest om toch in het toestel topic verder te gaan over prijzen enz.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
@AnonymousWP dit idee is vaker geopperd:
Roy1985 in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
Roy1985 in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
janvanduschoten in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
Prulleman in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"

Dus de meningen zijn daar een beetje over verdeeld. Wat mij betreft kan het wel. Aangezien de software updates / beta updates nu geheel gelijk lopen. (correct?)

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Ik ben het er ook mee eens d:)b

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:20:
[...]

Aha, wist ik niet.

Dat klopt, de software loopt gelijk. Voor zowel de bèta's als de stabiele versies. Zie ook deze forumpost: OxygenOS Open Beta 16/7 for the OnePlus 3/3T

[...]

Geld ook voor de stables. Voorbeeld: OxygenOS 4.1.7 OTA for OnePlus 3/3T

Wordt ook op het forum aangegeven: [afbeelding]
Gezien ook OnePlus het voort onder één naam voert, lijkt mij het ook prima. Ik neig nu even naar een nieuw topic. Dan kan de OP ook mooi en netjes worden gemaakt.

Dat wordt dan [OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2

rens-br wijzigde deze reactie 01-09-2017 11:38 (3%)

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
ja, dan is het ook gelijk voor iedereen duidelijk dat het samen gevoegd is

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Control-freak

Oke, ben er momenteel mee bezig. Ik zal jullie op de hoogte houden.

@Prulleman

Hier is hij dan: [OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2

AnonymousWP wijzigde deze reactie 01-09-2017 14:04 (44%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
@CaptJackSparrow deels met je eens. Ik heb afgelopen maanden de berichten even terug zitten kijken en veel berichten gaan over toestel specifieke zaken: "Update loopt niet goed. Mijn Spark heeft na de update dit probleem. Mijn Swift krijgt Android 7.1.2 niet geïnstalleerd."

De berichten die echt over de Android versie zelf gaan zijn voornamelijk berichten over het uitschakelen van Zen en Truecaller. Beide dingen zijn al vaker besproken, dus daar hoeft het topic voor mij niet van open te blijven.

Als laatste kunnen we inderdaad prima alle berichten die wel toestel specifiek zijn gaan verplaatsen, maar ik heb ze liever gewoon meteen op de goede plek.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
@Gandalf goed idee. Het topic is inmiddels dicht en beide 'problemen' heb ik opgenomen in de topicwarning.

• CLB
  • Niet online
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar wilde het hier alvast opgooien, voordat ik er eventueel mee verder ga. Ik heb afgelopen week een review geschreven van een singlesim-smartphone, maar er staan ook dualsim-varianten in van dat toestel. Daar wordt de review echter niet genoemd/gelinkt. Dat vind ik wat gek, ook al betreft het natuurlijk een 'ander' apparaat. Dat verschil vind ik echter dusdanig klein dat ik graag zou willen zien dat dat ook gewoon gekoppeld is. Bij verschillende kleuren van devices zien we namelijk ook gewoon reviews van andere kleuren staan. Wat jullie: reviews overal of daadwerkelijk anders dus nee? :)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
@CLB persoonlijk vind ik het een goed idee. Je hebt dit probleem namelijk ook bij toestellen met verschillende RAM groottes. Echter kunnen wij hier als mobile crew niks mee en zul je even een topic aan moeten maken in Pricewatch.

• CLB
  • Niet online

• Stievydude
  • Registratie: juni 2007
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:32:
[mbr]Aangezien het toestel inmiddels te bestellen is, kan @voorstad of iemand anders even een Levertijd & prijzen topic maken. Het bespreken van de bovenstaande zaken in ervaringen topics is namelijk nogal offtopic.[/]
Levertijden zijn nog onbekend...

• carlhendrix
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 03-04 14:11
quote:
rens-br schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:43:
[...]

Maar toch wordt hierboven druk gediscussieerd over bestellingen e.d. en dat is offtopic hier.
Maar met alle respect, dat zijn de enige ervaringen die wij tot nu to met het product hebben.. En daar is dit toch de plek voor? "Ervaringen & discussie"...

[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |

• SilentF0rce
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-01 09:37
quote:
rens-br schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Ervaringen en discussie over het product, niet over de verzending van het product. Maar goed er zijn een aantal personen die zich er wel aan storen en bij alle producten hebben we een los Levertijd & Prijzen en ervaringen topic. Dus ook hierbij.
Toch vind ik het zelf eigenlijk nog te vroeg voor zo'n topic. Naar mijn weten is het product nog niet te bestellen. Dit is onderdeel van het Kickstarter-proces. Daarover is (vind ik) relevante discussie, omdat ze bepaalde data hebben beloofd en iedereen (op een verkeerd moment) een trackingnummer kreeg. Nu blijken sommigen die al een trackingnummer hadden, de smartwatch toch te krijgen, maar anderen niet.

Tot mensen echt de smartwatch hebben ontvangen, lijkt het me toch niet zo erg om te discussiëren over het verloop van het proces?

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Texamicz schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:44:
Nu het toch een feit is dat Windows Phone niet meer groot zal worden en dus geen eigen hoekje (Statistisch) verdient zou het goed zijn om deze te onderscharen onder BlackBerry en overige.
Daar zijn we mee bezig :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Control-freak

Ik onderhoud samen met @rens-br het OnePlus 6-topic: [OnePlus 6] Speculaties & Geruchten

Omdat ik en andere Tweakers elkaar op de hoogte houden, kan het nog wel eens voorkomen dat je, zoals ik het volgende hebt: gisteravond een nieuwtje geplaatst over de OnePlus 6. Nu ben ik weer een nieuwtje tegengekomen. Aangezien je niet binnen 24 uur een re-post mag doen, vraag ik mij af of een oude post bewerken nog wel opvalt. Dan is het of wachten tot iemand iets post, of wachten tot de 24 uur voorbij zijn, maar ja, dat is ook zo wat..

Als ik m'n oude bericht verander, valt dat niet op, want dan wordt de thread onder 'mijn topics' bijvoorbeeld niet rood (nieuw bericht).

Highlighten van het bewerkte bericht (door bijvoorbeeld 'edit' dikgedrukt te zetten) mag ook niet, want dat komt schreeuwerig over.

AnonymousWP wijzigde deze reactie 02-04-2018 16:43 (8%)

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In zo'n geval zou ik zeggen, doe lekker waar je zin in hebt. Ook als dat een nieuwe post is, maar zoals PaT zegt is een edit ook prima. De 24-uursregel is er vooral om ongeduldig schoppen van reacties te voorkomen, en om te voorkomen dat mensen hele series met reacties neer gaan zetten, terwijl dat net zo goed in één reactie had gekund.

Als jij een post neerzet met een nieuwtje, en X aantal uur later weer een nieuwtje hebt, dan vind ik het niet zo erg om een nieuwe post neer te zetten. Daar heeft niemand last van :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
quote:
michael3 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 18:36:
Het is mij niet helemaal duidelijk waar ik vragen over Android apps mag stellen?
Is er überhaupt een topic voor ergens, kon hem niet vinden?
Jazeker, dat topic is Google Play & Androidapps - Deel 18, voor alles over apps :)

• Scheeringa
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:26
@rens-br kun je ons voorzien van een alternatief voor de 'ik wel ik niet Google assistent' topic, zodat we kunnen vergelijken wie hem al wel heeft en wie niet?
Er is duidelijk behoefte aan maar wordt momenteel geen mogelijkheid voor geboden.

• T-bone88
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17-05 09:55
quote:
Scheeringa schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:32:
@rens-br kun je ons voorzien van een alternatief voor de 'ik wel ik niet Google assistent' topic, zodat we kunnen vergelijken wie hem al wel heeft en wie niet?
Er is duidelijk behoefte aan maar wordt momenteel geen mogelijkheid voor geboden.
Lijkt me inderdaad overduidelijk dat er behoefte aan is.

T-bone88 wijzigde deze reactie 01-08-2018 12:46 (9%)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
Scheeringa schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 12:32:
We hebben even overlegd gepleegd en het simpele antwoord is: Nee, dat komt er niet.

Zoals ik al eerder aangaf is een topic vol met berichten 'Ik heb nog niks' 'Wanneer komt de update nou?' niet echt discussie waardig' en heeft al helemaal weinig met 'Ervaringen' te maken. We snappen dat het vervelend is dat het zo lang duurt, maar door het constant melden zal het echt niet vlugger gaan.

• Scheeringa
quote:
rens-br schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:10:
[...]

We hebben even overlegd gepleegd en het simpele antwoord is: Nee, dat komt er niet.

Zoals ik al eerder aangaf is een topic vol met berichten 'Ik heb nog niks' 'Wanneer komt de update nou?' niet echt discussie waardig' en heeft al helemaal weinig met 'Ervaringen' te maken. We snappen dat het vervelend is dat het zo lang duurt, maar door het constant melden zal het echt niet vlugger gaan.
Maar dan stel ik voor dat je het doel van de originele topic terugplaatst, namelijk nagaan (analyse) wie hem al wel en wie hem nog niet heeft.

Vanuit een eenzijdig besluit heb jij/jullie ervoor gekozen om het een 'discussie & ervaringen' topic van te maken.
En dan nog verrast zijn dat mensen het originele doel nastreven en dit vervolgens middels harde moderatie alsnog naar je hand willen zetten?

Open dan gewoon een nieuw discussie en ervaringen topic conform jullie eigen wensen.

• T-bone88
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 17-05 09:55
Ik snap ook niet dat er zo moeilijk word gedaan over een topic waar mensen die daar dus WEL behoefte aanhebben kunne discussiëren over of iemand hem wel of niet heeft ontvangen.

Eerst passen jullie zelf het al bestaande topic aan waar de oorsprong was "wie heeft de google assisent al?" naar 'discussie & ervaringen'. En dan mag er ook geen apart topic komen omdat als nog te bespreken, omdat jullie dat niet discussie waardig vinden? Wat is het probleem als ik vragen mag?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
quote:
Scheeringa schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:24:
Maar dan stel ik voor dat je het doel van de originele topic terugplaatst, namelijk nagaan (analyse) wie hem al wel en wie hem nog niet heeft.
Dat kan ik zeker doen. Echter bereik je daar het volgende mee: Het huidige topic gaat dan op slot (immers discussie waarde is er nog steeds niet) en er komt een nieuw Ervaringen & Discussie topic.

• Scheeringa
quote:
rens-br schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 14:37:
[...]

Dat kan ik zeker doen. Echter bereik je daar het volgende mee: Het huidige topic gaat dan op slot (immers discussie waarde is er nog steeds niet) en er komt een nieuw Ervaringen & Discussie topic.
Zucht, laat ook maar.
Blijf lekker je harde moderatie door iedereens strot duwen joh i.p.v. te kijken naar vraag en wens.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Topicstarter
Ontspannen mensen, het is geen halszaak :)

We zijn even in overleg of en eventueel hoe we zoiets zouden kunnen faciliteren zonder dat het een nutteloos ja/ nee topic (of wat dan ook) wordt. Nog even work in progress, we komen er zsm op terug.

Eventuele goede ideeën zijn uiteraard ook altijd van harte welkom :Y

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Een ik heb het wel / ik heb het niet topic... Dit lijkt mij iets voor FOK en niet echt voor Tweakers.

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Topicstarter
Het idee dat er nu ligt is om een poll aan te maken in het topic waar aangegeven kan worden of men G.A. wel of niet reeds heeft ontvangen. Zou dat de behoefte enigzins vervullen en zodoende dat het topic zelf schoon kan blijven en een ervaringen/discussie topic kan blijven?

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Topicstarter
Dat zal nog even een piek krijgen vermoed ik en dan verdwijnen inderdaad.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:59
quote:
Gondrez schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:38:
Meizu 16 lijkt me qua design (volgens specs ook hardware) wel een goede smartphone, raar dat er nog geen topic over gemaakt is of is het omdat het niet in Europa verkocht wordt?
De doodsimpele reden is dat niemand een topic heeft aangemaakt. Als je het interessant vindt, staat het je vrij dat zelf te doen :)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:36
Kiswum schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 12:57:
...........
Topic aan (laten) maken door de geïnteresseerden en klaar. Zo eenvoudig kan het zijn. .........
Dat dacht ik ook, maar de meetse geïnteresseerden tonen geen interesse in nieuw een Mix 3 topic en blijven vervolgens doorchatten. Dat is hetgeen waarom ik hier de vraag stel.

correctie: Ik zie dat er eindelijk een eigen topic nu is aangemaakt.

elinx wijzigde deze reactie 25-10-2018 16:35 (16%)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Topicstarter
elinx schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 11:41:
Hoe gaat zoiets in zijn werk of is het juist de bedoeling dat alles over de Mix 3 in dat topic besproken blijft worden. Ik vraag dit omdat ik het gevoel heb dat er weinig ruimte is voor andere toestellen.
Het gaat eigenlijk zoals @Kiswum ook al aangeeft. Als er behoefte is aan een los topic, wordt die vanzelf wel aangemaakt. Er zijn genoeg users die dat vaker doen, dus meestal lost dat 'probleem' zichzelf op. Zoals je gemerkt hebt. :)

Verder was dit blijkbaar een erg populair toestel, die bij de aankondiging of vrij rap erna nog geen eigen topic had, dus dan kan het wel eens voorkomen dat het China topic volloopt met posts. Voor een volgende keer is het dan beter om even een Report aan te maken, dan zien wij dat voorbij komen en kunnen we desgewenst de posts afsplitsen of zelf een topic starten.

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Acemath schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:05:
Is het misschien mogelijk om een best buy guide op te starten? Voor verschillende prijsklassen? Met eventueel een enquete aan vast? Kan misschien zijn dat deze vraag al gesteld is?

Maar ik persoonlijk vind de wildgroei van smartphones echt niet meer te volgen. En ik ben niet zo gespecialiseerd in "harde waren" als de meeste tweakers.

Als ik bij wijze van spreken een budget heb van 550 euro kan ik er honderden vinden die in die prijsklasse thuishoren. Waarvan er 50 van hetzelfde merk, maar elk met een verschillende kleur.

Niet iedereen durft het aan om in China of zo een telefoon te bestellen, dus het is handig om een "plaatselijk ( als in Europees) idee" te hebben.

Mijn excuses als dit al eens besproken is geweest.
Zoiets?
reviews: Smartphone Best Buy Guide - Oktober 2018

• Prulleman

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
topic warning van Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
Ik heb em inmiddels aangepast, kon inderdaad wel wat vriendelijker :)

• it0
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 15-05 04:46

it0

Mijn mening is een feit.

Prulleman schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:04:
topic warning van Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
Ik heb em inmiddels aangepast, kon inderdaad wel wat vriendelijker :)
THX!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Topicstarter
ik222 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 07:32:
l3art in "[Samsung Galaxy S10-serie] Ervaringen & Discussie"

Ik reageer niet vaak op de moderatie binnen GoT maar dit is wat mij betreft toch echt wel een voorbeeld van overdreven modereren en daarmee het forum schade toebrengen.

Begrijp me niet verkeerd, als een topic aan het ontsporen is dan begrijp ik uiteraard helemaal dat het op slot gaat tot een moderator opgeruimd heeft.

Maar om een populair en actueel topic urenlang te sluiten alleen omdat een paar gebruikers in hun enthousiasme wat berichten in het verkeerde topic hebben gezet lijkt me erg overdreven en jaagt mensen enkel weg van dit mooie forum, dat is wat mij betreft zonde.
Goedemorgen, het topic is weer open.
Het is natuurlijk de vraag wanneer een topic ontspoort. Maar als er vrijwel een complete pagina in het ervaringen topic over alleen maar accessoires gaat, dan is het naar mijn idee aan het ontsporen. Niet in agressief gedrag zoals we ook wel zien, maar wel ontsporen. Daarbij zijn er veel meer berichten verplaatst dan dat er modbreaks worden geplaatst. Het houdt een keer op wat mij betreft.

Gezien het tijdstip besloten de boel dicht te gooien en de volgende ochtend first thing de boel recht te trekken (was het overdag geweest was ik gewoon meteen achter de laptop gekropen om het recht te trekken). Dit netjes toegelicht en ook benoemd dat ik de volgende dag er naar zal kijken. Dus dat er mensen mee weg gejaagd worden, dat denk ik niet. Ik snap dat het vervelend is. Hopelijk gaat het met het uitschakelen van de quick reply nu beter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23:51
Bedankt voor je reactie en het opruimen :)

Die reacties in het verkeerde topic waren er ook zeker maar is dat dan zo erg dat het topic echt dicht moest totdat ze verplaatst konden worden?

Zeker bij soort onderwerpen zijn reacties in het verkeerde topic denk ik ook lastig helemaal te voorkomen omdat er veel verschillende topics over bijvoorbeeld de nieuwe S10 zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Topicstarter
ik222 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 08:11:
Bedankt voor je reactie en het opruimen :)

Die reacties in het verkeerde topic waren er ook zeker maar is dat dan zo erg dat het topic echt dicht moest totdat ze verplaatst konden worden?

Zeker bij soort onderwerpen zijn reacties in het verkeerde topic denk ik ook lastig helemaal te voorkomen omdat er veel verschillende topics over bijvoorbeeld de nieuwe S10 zijn.
Mee eens, voorkomen kan je het nooit. En dat is ook echt niet erg. Mensen zien alleen niet wat er allemaal achter de schermen nog meer gebeurd. Want lang niet overal wordt een opmerking over gemaakt (gelukkig maar, dat zou pas mensen weg jagen ;)) en geloof me, ik heb echt al veel berichten verplaatst.
Wellicht had ik eerder de quick reply kunnen uitschakelen en dan was het misschien minder geweest. Gaan we nu achter komen ;)

Overigens heeft elk populair toestel verschillende draadjes om de topics enigzins overzichtelijk te houden. De meeste gebruikers zullen dit dan ook moeten weten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• l3art

l3art

Moderator Mobile
Topicstarter
@Starbuck1988 nee zo'n topic is er naar mijn weten niet. Je zou zo'n topic hier aan kunnen maken: Wearables, Accessoires en Overige

Het is een dusdanig kleine groep dat er niet voor elk toestel een apart topic aangemaakt hoeft te worden.

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sony

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True