Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Dan mijn excuses, voelde me persoonlijk offended op m'n 9e Tweakers-verjaardagl3art schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:30:
Omdat het meer als algemene vraag is bedoeld en niet zozeer alleen aan jou gericht....
Daarom dus "pats boem"
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En van harte met je 9de tweakers verjaardag. We zien de taart wel tegemoet
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Toestel wordt vanavond bekendgemaakt, mij lijkt het persoonlijk een goed plan om dit keer een nieuwe topic vanaf de bekendmaking te starten en het huidige topic te hernoemen naar [Nexus 5] Pre-launch ofzo iets...
Net zoals met de Xperia Z toentertijd... Wat jullie?
Ik zou dit wel gewoon deel 1 laten en dan de nieuwe deel 2.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
C'est bon!janvanduschoten schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:39:
Wat mij betreft mag er wel een deel 2 komen met echte ervaringen en discussies.
Nu staat er pagina's vol met speculaties. Ik zou dit wel gewoon deel 1 laten en dan de nieuwe deel 2.
Als je in de http://tweakers.net/pricewatch/ je toestel opzoekt dan zie je in het uiterst rechter tabblad [Forum] staan, daar kun je zien welke topics er voor dat toestel zijn en of er een custom ROM topic voor is gemaakt.
Als het niet zo is dan kun je uiteraard zelf een nieuw topic openen met je vraag.
Misschien is het iets als we het "Windows en overige tablets" noemen?CokeZero schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:43:
Volgensmij is het nu echt wel eens tijd voor een apart Windows Tablets sub-forum. Overig noem ik het nou niet echt bepaald. Maar ja de enigste ''overige'' waar nog een beetje over gepraat wordt is de PlayBook. Dus dan heb je weer een heel apart subforum voor alleen de PlayBook eigenlijks.
Dat klinkt inderdaad beter. Zelf vind ik het een goed idee.RoD schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:09:
[...]
Misschien is het iets als we het "Windows en overige tablets" noemen?
Windows CE, Windows Mobile, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8/RT... Ik heb tablets gezien die elk één van deze draaien. Misschien is het een idee om de overige sectie meer voor de kleine OS's te houden, zoals Firefox OS, WebOs, MeeGo, etc. ?
EDIT0: Ik zie dat de vraag ook net boven mij is gesteld. Snap niet dat je per sé het onder overige wilt laten vallen, is het marktaandeel niet groot genoeg ofzo? Kwa activiteit kan het volgens mij prima een subforum levendig houden
[ Voor 18% gewijzigd door Tijmen007 op 20-11-2013 12:09 ]
Dat dus. Het is voornamelijk de Surface tablet die volgens mij ter sprake komt. Oudere OSen worden al niet meer als tablet verkocht.Tijmen007 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:06:
Ik weet niet of dit de plek is hiervoor, maar waarom hebben Windows based devices geen tablet sectie? Zijn er aardig wat en bestaan ook al wat jaartjes. Als ik kijk bij overige tablets is dat eigenlijk gewoon een Windows sectie, terwijl de 'echte' overige tablets achteraan gedrukt staan.
Windows CE, Windows Mobile, Windows XP, Windows Vista, Windows 7, Windows 8/RT... Ik heb tablets gezien die elk één van deze draaien. Misschien is het een idee om de overige sectie meer voor de kleine OS's te houden, zoals Firefox OS, WebOs, MeeGo, etc. ?
EDIT0: Ik zie dat de vraag ook net boven mij is gesteld. Snap niet dat je per sé het onder overige wilt laten vallen, is het marktaandeel niet groot genoeg ofzo? Kwa activiteit kan het volgens mij prima een subforum levendig houden
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
ziet er zo veel beter uitRoD schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:14:
En het is inmiddels aangepastWindows- en overige tablets
Bedankt! Dat is in ieder geval een grote verbetering en opheldering.RoD schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 11:14:
En het is inmiddels aangepastWindows- en overige tablets
Je houden aan de genoemde regels / datum in de TS, had een goed begin geweestBullet NL schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:33:
Kortom, we kunnen het in deze nooit goed doen.
Dit haal je nu een aantal keer aan, maar door onvoorziene omstandigheden kan de datum dat de uitslag van een dergelijke actie altijd wat uitlopen. Ik heb alle begrip voor mensen die "vast" houden aan een datum, echter soms zit er ook een andere kant aan het verhaal.CLB schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 08:36:
[...]
Je houden aan de genoemde regels / datum in de TS, had een goed begin geweest
Zo heb ik dankzij de vrienden van PostNL het pakketje waar de One en overige testattributen pas in de tweede week van de actie binnen gekregen. Ik begrijp niet helemaal waarom een datum zo'n strikt punt moet zijn in deze. Dergelijke acties doen we vooral en zeker alleen voor onze users, het opzetten kost veel tijd en organisatie. En helaas, soms gaan er dingen door externe omstandigheden fout.
We hadden alles weg kunnen moffelen, teksten veranderen en al wat nog niet meer, om wille transparantie is dat niet gebeurd.
Cogitationis poenam nemo patitur
Wat is trouwens gek aan het aanpassen van een datum, 'jongens sorry, duurt nog een week', iedereen blij.CLB schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:04:
Voor jullie is het leuk, testen and that's it. Voor de eventuele, potentiële winnaars is het nagel bijten totdat de winnaar bekend is. Nu staat er weer in de TS 'voor 28 november', wat het inmiddels al is... Niet waar dus, zelfde als bij de LG G2, waar het ook nog even duurde... Communiceer dat niet of zorg ervoor dat je de winnaar / winnares gewoon echt bekend maakt op de datum
Maar wat wil jij nu van ons horen dan? Soms duren dingen, zoals het contact leggen me de winnaar iets langer dan vooraf is voorzien.
Die week waar jij het over hebt had ook wel twee weken kunnen worden, of een maand. Het gaat er om dat er netjes een winnaar is geselecteerd die een toestel heeft mogen ontvangen. Dat er een datum is genoemd, ach, til daar nou niet zo zwaar aan. Dingen kunnen nu eenmaal uitlopen.
Op een of andere manier heb ik het idee alsof jij bepaalde rechten uit de TS van de actie wil halen, je vergeet dat het vooral bedoeld als iets leuks voor onze users, het was geen loterij waar een notaris bij komt te kijken. Nogmaals, ik heb niet het idee dat jij er echt een nagel meer om hebt gebeten. Ik heb dan ook het gevoel dat je dan ook voorbij gaat aan het "leuke" van deze actie om je punt te willen maken.
Maat goed, bij een volgende keer, mits deze er komt, zullen we rekeninghouden met een voorbehoud in de TS dat het moment van de uitslag c.q. het moment van bekendmaken van de winnaar niet met zekerheid vooraf bekend gemaakt kan worden.
Rechten uit de TS enzovoort, dat is onzin. Mijn punt is gewoon dat het bij de LG G2-contest ook al zo was en het iets structureels lijkt hier op Tweakers. Daar wil ik jou / jullie / de achterban gewoon op wijzen, that's it.
Wat ik dan ook graag zou willen 'horen' van jullie is dat jullie er beter op gaan letten, het beter communiceren en zoiets als jij noemt wat betreft 'onder voorbehoud' zou al een hoop mensen een stuk geruster maken.
En dat is wat ik denk en met mij denk redelijk wat mensen
Overigens stel ik voor dat we hier over op houden. Het is nu wel genoeg besproken en daarnaast heeft dit weinig met de moderatie in Mobile te maken.
En nu word ik persoonlijk aangesproken omdat ik ongeduldig zou zijn.
Er staat toch een harde datum genoemd in de TS, dat heb ik er niet in gezet zeg.
Tevens ga ik er in dit topic op verder omdat dit topic wordt genoemd om het te bespreken.
Volgens mij ervaren jullie het als dikke kritiek, ik uit alleen m'n mening en noem (grote) verbeterpunten met wedstrijden zoals dit. Omdat ik (en anderen) ervaar dat er nogal makkelijk mee wordt omgegaan, das zonde.
Het is aan de winnaar om zich wel of niet te melden in het topic. Meld hij zich niet dan is het niet aan ons om bekend te maken wie er heeft gewonnen, de winnaar wil het dan blijkbaar niet bekend maken. Verder is het gewoon volgens de regels gegaan in de TS.
Ik snap dat users graag willen weten wie er heeft gewonnen maar als de winnaar het zelf niet bekend wil maken dan houd het daar helaas op.
[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 10-12-2013 10:55 . Reden: +s ]
Als we een datum noemen dan is natuurlijk ook het streven om het op die datum bekend te maken. Ik denk alleen dat je er niet zo'n punt van moet maken als dat niet gebeurt. Blijkbaar duurde het langer. So be it. En waar hebben we het nou over? Zoals jvd al meldt heeft zeef een dag later aangegeven dat de winnaar is geïnformeerd.CLB schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:35:
Jullie hebben wel directere connecties dan ons, gebruikers.
En nu word ik persoonlijk aangesproken omdat ik ongeduldig zou zijn.
Er staat toch een harde datum genoemd in de TS, dat heb ik er niet in gezet zeg.
Tevens ga ik er in dit topic op verder omdat dit topic wordt genoemd om het te bespreken.
Volgens mij ervaren jullie het als dikke kritiek, ik uit alleen m'n mening en noem (grote) verbeterpunten met wedstrijden zoals dit. Omdat ik (en anderen) ervaar dat er nogal makkelijk mee wordt omgegaan, das zonde.
Dit in tegenstelling tot het aanpassen van bijv. de samsung firmware. Er worden in de custom roms topic's erg veel linkjes geplaatst waar ook gewoon copyright op zit. Het uitwisselen van een simpele app mag dus niet, het uitwisselen van (aangepaste) samsung firmware mag wel. Tweakers slaat de plank behoorlijk mis..
[ Voor 72% gewijzigd door Daiov97 op 15-01-2014 10:44 ]
Daarnaast vinden we het uitwisselen van sommige apk's ook helemaal niet zo erg, maar we moeten ergens een streep trekken. Wij kunnen niet zien of het een betaalde app betreft of niet, en wij kunnen ook niet zien of de ontwikkelaar het wel of niet op prijs stelt of zijn app via ons forum wordt gedistribueerd. Veelal vinden zij dat namelijk niet ok.
Wat een repressie in het BB goed nieuws topic!
Dan wordt er een goed nieuws topic geopend over blackberry, om iig een wat uitgebalanceerder beeld te geven dan het door de redactie negatief geschapen beeld van het merk, en dan worden post over de noodzaak van het topic, of die on-onevenwichtigheden aanduiden in de, ongefundeerdheid, onjuistheid of onvolledigheid van de huidige informatie gegeven op de website, weggehaald.
Wat de redactie wel en niet doet is hun zaak, en hoeft ook hier niet besproken te worden. Maar als er een bestaand beeld is geschapen door de redactie, is zo'n goed nieuws topic juist het platform, om daar nuances, of feitelijke aanvullingen in te plaatsen. Of nieuws te plaatsen dat niet door de redactie heenkomt.
| live and give like no one else |
Tig gecopy-paste berichten, al dan niet via Google Translate vind ik geen topic / nieuwswaarde hebben.
Elke inhoudelijke discussie juichen we toe, het gene wat nu in het topic gebeurd niet. Toestel topic's zijn niet bedoeld om je "punt" te maken betreffende meningen, reviews of tests van de Tweakers redactie. Het posten van nieuws betreffende BlackBerry 10 moedigen we dan ook aan. Echter, het moet wel nieuws zijn.3x3 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 00:42:
Beste moderators,
Wat een repressie in het BB goed nieuws topic!
Dan wordt er een goed nieuws topic geopend over blackberry, om iig een wat uitgebalanceerder beeld te geven dan het door de redactie negatief geschapen beeld van het merk, en dan worden post over de noodzaak van het topic, of die on-onevenwichtigheden aanduiden in de, ongefundeerdheid, onjuistheid of onvolledigheid van de huidige informatie gegeven op de website, weggehaald.
Wat de redactie wel en niet doet is hun zaak, en hoeft ook hier niet besproken te worden. Maar als er een bestaand beeld is geschapen door de redactie, is zo'n goed nieuws topic juist het platform, om daar nuances, of feitelijke aanvullingen in te plaatsen. Of nieuws te plaatsen dat niet door de redactie heenkomt.
Ik herhaal, het is dus niet nodig om kritieken betreffende de verslaggeving in het betreffende topic te posten. Hier hebben we op GoT andere plekken voor gereserveerd.
Ik vind alleen het plaatsen van nieuwsberichten ook niet zo héél veel waarde hebben,CLB schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 02:01:
Als het een discussie aan de man bent ja...
Tig gecopy-paste berichten, al dan niet via Google Translate vind ik geen topic / nieuwswaarde hebben.
Tenzij het nieuws ook besproken en eventueel geduid wordt.
Discussie mag kan dus niet.
Alle post over de meerwaarde van nieuws zijn weg-gemod.
" berichten over de "waarde" van BlackBerry nieuws hoort niet thuis in dit topic."
Evenals, opmerkingen hoe nieuw (in het topic geposte nieuws) in verhouding staat tot andere informatie op de website. Alles is weggemod. Zo kan er geen discussie ontstaan over het nieuws.
Om nieuws te duiden en op haar waarde te schatten, kun je een bron bespreken.
Om nieuws te interpreteren kun je kijken naar de inhoud van het nieuws en die bespreken.
Om nieuws in perspectief te zien kun je het afzetten tegen eerder nieuws.
Al deze dingen lijken niet altijd te kunnen in het topic.
Wat we wel willen zien; Blackberry 10 nieuws.
Wat we niet willen zien; Discussie over nieuwsmedia en de manier hoe ze met Blackberry nieuws omgaan.
Overigens is dat helemaal niet nieuw, wanneer een reviewer van een bepaalde nieuwswebsite iets over Samsung Galaxy S4 schrijft mag deze mening best worden bediscussieerd, wat we echter niet doen is de nieuwswebsite becommentariëren over het feit hoe ze met specifiek nieuws omgaan. Dit laatste is off-topic.
Dat is dus niet wat ik melde in mijn modbreak. Ik meld juist dat we liever posts zien met discussie over het nieuws in plaatst van lappen tekst zonder discussie.3x3 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 06:58:
[...]
Ik vind alleen het plaatsen van nieuwsberichten ook niet zo héél veel waarde hebben,
Tenzij het nieuws ook besproken en eventueel geduid wordt.
Discussie mag kan dus niet.
Ik heb net even de gemodde posts bekeken maar ik zag daar geen inhoudelijke discussie. Het doel van zo'n topic is het posten van nieuwslinkjes en bespreken daarvan. Zolang er een inhoudelijke en ontopic discussie plaatsvind is het geen enkel probleemAlle post over de meerwaarde van nieuws zijn weg-gemod.
" berichten over de "waarde" van BlackBerry nieuws hoort niet thuis in dit topic."
Evenals, opmerkingen hoe nieuw (in het topic geposte nieuws) in verhouding staat tot andere informatie op de website. Alles is weggemod. Zo kan er geen discussie ontstaan over het nieuws.
Om nieuws te duiden en op haar waarde te schatten, kun je een bron bespreken.
Om nieuws te interpreteren kun je kijken naar de inhoud van het nieuws en die bespreken.
Om nieuws in perspectief te zien kun je het afzetten tegen eerder nieuws.
Al deze dingen lijken niet altijd te kunnen in het topic.
Verwijderd
Zou zeggen gewoon open gooien want candy crush is ook nieuws volgens jullie samen met bitcoins wat je beter kan plaatsen onder financieel.
heb geen zin om een blackberry nieuws deel 2 te openen en zou zeggen verwijder alle klaag zang berichten.
Verder mag het duidelijk zijn dat we niet aan "goed nieuws"-topics doen. Zowel goed nieuws als slecht nieuws kan gepost worden. Dit geheel lijkt een beetje activistisch te worden in plaats van een discussietopic. Als er dus niet gewoon, zonder al teveel fanboyisme, gepost kan worden, dan heeft zo'n topic geen lang leven beschoren.
Positief zijn over BlackBerry is prima, maar graag iets minder aanvallend naar de media en dat soort zaken.
Grote jongen meld zichVerwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 18:50:
janvanduschoten grootte jongen hoe lang duurt dat Blackberry verhaal.
Zou zeggen gewoon open gooien want candy crush is ook nieuws volgens jullie samen met bitcoins wat je beter kan plaatsen onder financieel.
heb geen zin om een blackberry nieuws deel 2 te openen en zou zeggen verwijder alle klaag zang berichten.
Er is geen "jullie", ik post 0 frontpage nieuwsberichten per dag en heb er ook geen enkele interesse in. De redactie plaatst het nieuws, is ook al eerder gemeld.
De reden waarom ik het heb gesloten staat duidelijk in mijn post, heeft ook niets met klaagzangen te maken. Als ik vanavond tijd heb dan verwijder ik de offtopic posts, anders word het morgen. Daarna gaat het topic weer open.
Verwijderd
Alvast bedankt
Eventueel meer leesvoer:
Vanuit de redactie / admin kant kan ik begrijpen dat niet al het nieuws m.b.t. BlackBerry relevant lijkt / is en dan ook gewoon niet gepost word maar vanuit de liefhebbers kant van BlackBerry was het ruim een jaar lang overal zure pruimen aantreffen. Waarbij zelfs goed nieuws omgebogen werd naar een negatieve houding. Als gevolg hiervan ontstond, en is er nog steeds deels, een soort anti-BlackBerry stemming onder de lezers. Dit kwam dan ook zeer duidelijk naar voren in onzinnige, niet onderbouwde, reacties als "BlackBerry is dood". Hierbij wil ik niet specifiek namen noemen of vingers wijzen maar het is voor vele mensen duidelijk dat dit een collectief wereldwijd probleem is/was.
Hierbij niet zeggende dat BlackBerry altijd geweldig is en dat ze hun neerwaartse spiraal niet zelf hadden veroorzaakt. Maar daar waar "wij" als fans oogkleppen ophebben, kwam er vanuit de media en haar lezers ook maar eenzijdige leuzen zonder het nieuwe OS en de toestellen een kans te geven. Hierdoor kon bij mensen onder de 'wij' groep, het bloed onder de nagels vandaan gehaald worden, om het maar even zo te zeggen. En laten een deel van die wij-personen nou ook tweakers / GOT-fans zijn en proberen daar hun ei kwijt te kunnen. En mijn gedeeltelijke excuses voor het als dit niet altijd op een 'schone' manier gebeurdt, maar het is als het ware omgekeerd even-redig aan het feit dat de Mod's juist gek worden van die wij'' figuren.
Hoop dat het enigsinds het geheel wat duidelijker maakt?

Wij zijn als mod's ook helemaal niet tegen Blackberry, we hebben natuurlijk wel een mening, maar deze staat totaal en volkomen los van het feit dat we in het betreffende topic problemen hebben met off-topic berichten, hier sturen wij op. Dus; Toesteltopics (waaronder het betreffende BlackBerry 10 topic) zijn niet bedoelt om kritiek op "de" media te hebben. Wil iemand zijn ei kwijt over hoe de media met BB omgaat, kijk eens als je een topic kan/mag openen in General Chat en/of wil je de redactie aanspreken op reviews dan kan dat hier: Geachte Redactie
Succes!
Hoop dat het vanuit ons ook het e.e.a. duidelijk maakt
[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 24-01-2014 17:00 ]
Nu wederom niet, er word een post gecorrigeerd en ondanks de aanwijzingen blijft de TS in het topic reageren en kritiek leveren. We zijn geen kleine kinderen hier, ik blijf niet aan het waarschuwen.
Verwijderd
Ben een beetje bang dat men het zicht is verloren wie Tweakers maakt. Dat zijn nog altijd de mensen die gebruik maken van de forums. Op deze manier maak je meer kapot dan je lief is.
Maar goed, wederom een keuze. De Persgroep zal wel heel veel waarde hechten aan haar moderators.......
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 22:43 ]
En even voor de duidelijkheid, het gaat om dit topic > Blackberry 10 - Nieuws
Verwijderd
Op dat forum zitten alleen maar mnsen die iets hebben met Blackberry. Waarom zou je dit dan modereren?
Zoiets mag je modereren als er niks meer van waarde in staat. Alleen word die waarde nu door jullie bepaald en niet door mij omdat jullie niet kunnen weten waar ik waarde aan hecht....
Naja Jan....voor rede vatbaar ben je dus ook helemaal niet...
Dus als ik jou onder je kont schop moet jij een verantwoording afleggen....omgekeerde wereld?
Als ik het goed begrijp is de mening van jullie of iets van nieuwswaarde heeft doorslaggevend?
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 23:53 ]
Ik dacht dat je met een duidelijke onderbouwing wilde pleiten voor het heropenen van dat topic. Dan had ik je blijkbaar verkeerd begrepen. Topic kan dus dicht blijven.
We hebben de afgelopen tijd zeer duidelijk gemaakt wat er wel en niet kan in het topic. Ik stel voor dat je dat nog even doorneemt. Dan zul je ook zien dat we genoeg geduld hebben gehad.Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:33:
Waarom moet ik dit onderbouwen als jullie het sluiten? Is toch raar?
Op dat forum zitten alleen maar mnsen die iets hebben met Blackberry. Waarom zou je dit dan modereren?
Zoiets mag je modereren als er niks meer van waarde in staat. Alleen word die waarde nu door jullie bepaald en niet door mij omdat jullie niet kunnen weten waar ik waarde aan hecht....
Verwijderd
Ik vraag me af hoe je je voelt met de opmerking "Dan zul je ook zien dat we genoeg geduld hebben gehad."
Maargoed wederom jullie keuze..mensen reageren volgens mij op de acties van jullie niet op de acties van NLB, Daarnaast om iemand te bannen daarvoor is helemaal een zwakte bod.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 23:50 ]
Verwijderd
Nogmaals de inbreng van NLB in de diverse BlackBerry topics, is toch nog wel een heroverweging waard toch......
Sancties die door de crew worden opgelegd worden niet met andere users besproken.
[ Voor 66% gewijzigd door Bullet NL op 06-02-2014 00:24 ]
[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 05-02-2014 23:55 ]
Als iemand die niet hier modereert: Het zou beter zijn als je stopt met het proberen op de persoon te spelen zoals je in meerdere posts hierboven doet. Een ban is niet iets wat moderators persoonlijk maar even beslissen, maar iets wat met andere, onafhankelijke crew wordt besproken.Verwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:44:
Ik vraag me af hoe je je voelt met de opmerking "Dan zul je ook zien dat we genoeg geduld hebben gehad."
Iemand wordt niet geband voor een mening. Wel kan de manier van die mening geven tot een ban leiden, en dat is waar het hier om gaat. Zolang jullie blijven schreeuwen dat de redactie en/of moderators anti-BB zijn, blijf je de plank volledig misslaan. In mijn forums zou ik een user met dergelijk gedrag ook voor een tijdelijke vakantie hebben voorgedragen. En dat heeft niets met pro-, anti- of not care about BB te maken
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
[ Voor 68% gewijzigd door janvanduschoten op 05-02-2014 23:58 ]
Verwijderd
Ik speel niet op man....en mag hopen dat jullie dit overleggen....maar in het land der blinden is éénoog koning en ik denk dat je/jullie door dezelfde bril kijken...gambieter schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:55:
[...]
Als iemand die niet hier modereert: Het zou beter zijn als je stopt met het proberen op de persoon te spelen zoals je in meerdere posts hierboven doet. Een ban is niet iets wat moderators persoonlijk maar even beslissen, maar iets wat met andere, onafhankelijke crew wordt besproken.
Iemand wordt niet geband voor een mening. Wel kan de manier van die mening geven tot een ban leiden, en dat is waar het hier om gaat. Zolang jullie blijven schreeuwen dat de redactie en/of moderators anti-BB zijn, blijf je de plank volledig misslaan. In mijn forums zou ik een user met dergelijk gedrag ook voor een tijdelijke vakantie hebben voorgedragen. En dat heeft niets met pro-, anti- of not care about BB te maken.
[ Voor 112% gewijzigd door emporio81 op 06-02-2014 00:03 ]
Het algemeen beleid #sancties
Ik kan de mods dan ook niet anders dan gelijk geven.. Ook al heeft de gebruiker in het verleden veel nuttige posts geplaatst (waarvoor respect), regels zijn regels. Als je op dit forum post, ben je akkoord gegaan met deze regels, en de moderators zijn er om te zorgen dat iedereen zich daar ook aan houd.Wangedrag
Je post op zo’n manier dat de sfeer in het topic om zeep geholpen wordt. Dat kan door heftig flamen, uitschelden van medegebruikers, afzeiken van anderen, negeren van aanwijzingen van de crew, posten van warez links of porno, onzintopics, spammen etc. Ook een serie van kleinere overtredingen waarin ondanks aanwijzingen vanuit de crew geen verbetering zichtbaar is beschouwen we als wangedrag.
Reactie: je post zal worden aangepast of verwijderd. Bij een eerste keer zal de moderator je per PM laten weten waarom je post is aangepast. Afhankelijk van de ernst van de situatie of als je al vaker bent gevraagd je aan de forumrichtlijnen te houden kan de toegang tot Tweakers.net je ontzegd worden voor een periode van 24 uur tot twee weken.
...
Herhaling
Ondanks eerdere berichten, mod-ingrepen of bans blijf je je misdragen op de site. We moeten dan de conclusie trekken dat je je niet wilt houden aan onze huisregels en dus geen prijs stelt op je account. Je account wordt geband voor een langere periode. Unban is alleen mogelijk na een onderbouwd verzoek van jou waarin je aangeeft dat je de huisregels van T.net in de toekomst zult respecteren. Wie tijdens een ban een nieuw account aanmaakt riskeert een ban op IP-adres.
Het probleem is dat je nog steeds geen inhoudelijke respons geeft en beschuldigingen blijft uiten. Zo is discussie inderdaad niet mogelijk. Het is jammer dat er zo hysterisch wordt gereageerdVerwijderd schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 23:58:
Ik speel niet op man....en mag hopen dat jullie dit overleggen....maar in het land der blinden is éénoog koning en ik denk dat je/jullie door dezelfde bril kijken...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Op welke manier heeft Noord Korea dan te maken met het sluiten van het BB topic? Ik zie die link niet.emporio81 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:01:
Jan, volgens mij ben jij een beetje de weg kwijt.
Maar het topic is gesloten wegens het stelselmatig niet luisteren naar de sturing. De bedoeling van het topic is het posten van nieuwslinkjes maar vooral het bediscussiëren van dat nieuws.
Helaas bleef het bij copy&paste van nieuws met erg weinig discussie. Ook het bashen van redacties en sites bleef terugkomen in dat topic. Er zijn al 13 posts uit dat topic verwijderd wat veel is voor zo'n jong topic.
Helaas bleef de TS zich niet houden aan de regels en ook niet na het vriendelijke verzoek om discussies op de juiste plaats te voeren. Dan gaat het helaas op slot.
GoT is een discussieforum waar over van alles gediscussieerd kan worden. Zo ook BlackBerry. Het is echter niet de bedoeling om dan een kruistocht te gaan voeren ten faveure van BlackBerry. Het is prima dat mensen enthousiast zijn over een product; dat zien we graag. Het kan echter niet zo zijn dat het topic misbruikt wordt om ten strijde te trekken tegen de media en "wij zijn de beste"-meningen te verkondigen. Fanboy-gedrag wordt, van welk product dan ook, niet getolereerd; ondanks dat je meent dat niemand zich daar aan stoort, want daar heb je simpelweg geen gelijk infrozenflame_ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:13:
Maar wat maakt het uit dat berichtjes soms een beetje afwijken zolang niemand er zich aan stoort en dat deed niemand behalve jullie mods
We hebben daarbij al talloze malen gewaarschuwd: we hebben meerdere malen aangegeven dat het BlackBerry-nieuwstopic bedoeld is voor nieuws, en niet voor fanboyisme. Het blijkt echter onmogelijk om een fatsoenlijk topic neer te zetten omdat sommige gebruikers menen dat ze het topic moeten misbruiken om hun rants te ventileren tegen datgene wat niet pro-BlackBerry is.
Even voor de duidelijkheid, het maakt ons allemaal niets uit welk product je goed of niet goed vindt. Wat we wel willen is dat er in topics op constructieve en inhoudelijke wijze wordt gereageerd, welke mening je ook aanhangt.
Nee, dat is niet waar, wij krijgen regelmatig in verschillende topics klachten, indien deze terecht zijn ondernemen wij actie, zo simpel is dat. Bovendien kan er van uit gaan dat alle beslissingen die worden genomen breed door de crew worden gedragen.frozenflame_ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:13:
Maar wat maakt het uit dat berichtjes soms een beetje afwijken zolang niemand er zich aan stoort en dat deed niemand behalve jullie mods
Ik denk dat we nu maar een punt moeten zetten achter de bovenstaande discussie.
[ Voor 7% gewijzigd door Bullet NL op 06-02-2014 00:27 ]
Wat wil je precies zien dan? Je kan op GoT alles over BlackBerry bespreken, het enige wat we verlangen is dat er op constructieve en fatsoenlijke wijze gediscussieerd kan wordenfrozenflame_ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:27:
Mss een idee waarom geen praattopic maken waar iedereen kan zeggen wat ie wil
Ik heb het filmpje nog even bekeken, het is niet meer dan een opruiende stellingname die daar in wordt uitgezet. Het is dan ook terecht dat deze is verwijderd. Dergelijk filmpjes komen de sfeer in een topic niet ten goede. Daar komt bij dat jij het betreffende bericht ook nog eens heel vaag bent over de reden dat jij deze film wil gebruiken in een discussie over BlackBerry 10.frozenflame_ schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:37:
Maar als ik een filmpje post werd het gedeleted. Bij BlackBerry nieuws
Discussiëren over BB en het melden van interessante nieuws is iets dat we hier juist graag zien. Daarover discussiëren nog liever. Wat we net willen is dat het forum gebruikt wordt als een platform om een stelling te nemen hoe op de wijze van bericht geven gereageerd moet worden. Daar het het GoT forum niet voor bedoeld en daar geven we dus ook geen ruimte voor.
Als er vervolgens door een user, na een aantal keer normaal gewaarschuwd te zijn op uitermate kinderachtige wijze gereageerd wordt op deze waarschuwingen, dan is ook bij ons de maat vol. Zeker op dit forum krijgen slechte voorbeelden snel door anderen een nog slechtere reactie. Laten we dat toe, dan is de beer los. Om dat te voorkomen hebben we de keuze gemaakt zoals hierboven omschreven.
Dat is niet leuk, dat vinden wij ook niet leuk, maar helaas op een forum als het onze soms wel nodig.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Het eerste kan je prima berichten over plaatsen, blij mee mee zijn, niet blij mee zijn, een mening hebben over wat er in die update moet komen, etc.
Het subjectieve bericht kan je natuurlijk ook een mening over hebben, maar van wat ik begrepen heb zijn er dus nog maar weinig mensen/journalisten die positief zijn. Natuurlijk stuit je dat als BB liefhebber tegen de borst. Maar dan worden discussies over negatieve subjectieve (nieuws)berichten dus al snel flamend/negatief geuit over dat betreffende artikel. En dat is waar het mis gaat en wat we niet willen. Het kan natuurlijk een keer voor komen, maar een heel topic vol dan wordt het dus een topic met min of meer de stelling name: wij tegen hun... Dat is niet de bedoeling hier.
Er is een paar keer geprobeerd om dat duidelijk te maken, maar het is niet gelukt. Wat ook lastig is denk ik als zoveel mensen het niet meer op hebben met BB en er nog maar weinig objectieve nieuwsberichten zijn. Was het topic puur bij objectieve nieuwsberichten gebleven dan was er weinig aan de hand geweest maar helaas is dat anders gelopen.
En om dan puur uit emotie te reageren ipv op inhoud over moderatie maakt het er niet beter op. Dus dat alles bij elkaar heeft er naar mijn idee voor gezorgd dat het nu uitgelopen is op waar het op uitgelopen is.
Tot zover, naar mijn idee, mijn objectieve uiteenzetting van het hele gebeuren omtrent het BB nieuws topic. Verder is denk ik alles er wel over gezegd.
[ Voor 78% gewijzigd door RoD op 08-02-2014 21:26 ]
Ik denk dat de BB-fans ook verder moeten kijken dan hun eigen wens om lekker fanboy te spelen, het gaat hier om de kwaliteit. Voor mijzelf: ik heb heel lang een Blackberry van werk gehad, heerlijk dingetje, maar het was alleen email/kalender/contacten en telefoon, niet meer, en nu mijn werk de BB-server heeft gestopt heb ik een Android-foon van het werk. Ik zit nog steeds te twijfelen of ik prive een Q10 zal nemen (de Torch 9810 die ik heb is een teleurstelling), zeker nu je Android-apps kunt sideloaden, en juist dan zou het fijn zijn als men objectief discussieert in de BB-topics ipv overduidelijk fanboys te spelen. Dat gedrag zorgt er alleen maar voor dat ik minder zin krijg om een nieuwe BB te kopen, wat mogelijk niet zou gebeuren als men zich zou richten op kwalitatief hoge berichten en niet op de kruistocht richting de grote boze anti-BB wereld
Fanboys zijn inderdaad irritant.
Dat geldt natuurlijk voor Blackberry fans, maar ook bij crew of redactie.
Er speelt een probleem bij de redactionele artikelen, dat artikelen over bepaalde alternatieve mobiele OS' (BB&WP) en met hoge regelmaat, denigrerend worden geschreven, waarbij over Blackberry, ook onvolledige valse informatie wordt gegeven.
Op reacties die deze feiten onderschrijven, worden bij die nieuwsberichten onderschreven met talloze moderaties[+3] & in tegenstelling tot bij andere topics wordt daar door de redacteur ook niet op gereageerd.`
Dan is daarna, het alternatieve subforum, of Blackberry topics niet de plaats om daarover te klagen, als je de redactie wilt aanspreken, dan doe je dat in het forum, geachte redactie . Wat je daar ziet, is dat er ook daar de toon en inhoud van de berichtgeving tips aan de redactie gegeven worden. Maar dat die genegeerd worden.
Qua informatie op de site wordt er een beeld wordt geschetst dat niet overeenkomt voor gebruikers niet overeenkomt met hoe in de praktijk Blackberry gebruik wordt ervaren.
Dan krijg je ineens, een eigenlijk apart goed-nieuws topic, waar platform wordt geboden om goed nieuws te plaatsen, en er ook, maar ook door gebruikers nieuwsberichtring van de FP wordt bekritiseerd.
Ik kan me voorstellen dat als moderators, dan ineens met een vervelend probleem zit; naar fanboy gedrag dat normaal niet in de topics thuishoort. En dan kan ik me voorstellen dat je daar bovenop zit.
Aan de andere kant als je als blackberry-gebruiker een goednieuws topic leest waarin drie moderators zich op pagina 1 zich melden, en ook scherp ingrijpen. Wanneer je dan nieuws A met B(reeds gemeld op FP) in verband wil brengen, en daarbij nieuwsbericht B aanvult/bekritiseerd/anders benaderd, dan wordt je weggezet als fan-boy of wordt je weggemod. Dan is het niet gek, dat je als gebruiker van de website je toch een beetje aangevallen voelt.
Dat mensen daarop niet forum waardig reageren, en dat het leidt tot conflict, is dan ook eigenlijk vooral jammer. En niet de schuld van de moderatie.
Wat ik denk dat goed is voor de site, maar zeker ook het sub-forum, is als er vanuit de redactie ook gereageerd wordt op de bestaande kritiek, en er op dat niveau gestreefd zal worden om ook over alternatieve mobiele OS'en neutrale kwalitatieve stukken te schrijven, als ze nieuwswaardig zijn. En op de forum het een beetje losser te laten, of toch te verwijzen naar het subforum geachte redactie.
Want nu krijgen moderators die met liefde hun toegewijd zijn aan het modereren, shit over zich heen, en verwijten die niet direct sect aan zichzelf te wijten zijn.
[offtopic]
l3art: Je refereert aan dit nieuwsbericht.
En je spreekt daar over Flame-gedrag, en stellingnamen dat nieuwsonderwerp, van voor-tegen blackbbery bij dat nieuws bericht. Ik lees die reactie's eigenlijk niet. Het volgende lees ik daar.
-Heel veel "informatieve" reacties, dit doordat de relevante onderdelen van de updates schijnbaar niet genoemd waren in dat nieuwsbericht.
-+3 uitleg, die de kern van de update native apps onderschrijft.
-+3 Kritiek over het missen van de kern van de update[android apps] en denigrerende schrijfstijl.
Qua, fanboy gedrag, lees ik in het topic ook geen afkraken van andere mobiele operating systemen. Maar slechts aversie tegen hoe er vanuit de crew wordt omgegaan met Blackberry informatie. Ik denk dat die uitlaat klep in het forum bieden, ook al is het daarvoor niet bedoeld, achteraf misschien tot minder ongewenst gedrag geleid zou hebben. En dat het goed is om ruimte te bieden op het forum, als elders dat niet kan.
Ik denk dat het beter is voor de modderatie, om eenduidig heldere grenzen te stellen over gewenst gedrag, dan het hellend-vlak argument te gebruiken als A gezegd wordt, zal ook B gebeuren bij het modereren op het forum.
Want als moderatie als censuratie voelt, leidt dat tot meer negatieve emoties & reacties.*
*Ook dit is een hellend-vlak argument.
[ Voor 20% gewijzigd door 3x3 op 10-02-2014 02:44 ]
Ik had trouwens geen bepaald artikel in gedachte toen ik mijn stukje schreef, was meer gewoon algemeen bedoeld.
Doe dan ook, het is een discussie geworden die aardig uit de hand is gelopen maar ook eentje die we voor nu even laten voor wat het is. Alles wat er gezegd wordt nemen we mee dus ook wat jij hebt geschreven, maar het is ook goed om op een gegeven moment een streep te trekken en niet eindeloos door te discusseren. Er is nu denk ik genoeg gezegd door beide kanten. Dus bij deze wil ik graag de discussie sluiten.
Dit is echt totale en complete onzin.Er speelt een probleem bij de redactionele artikelen, dat artikelen over bepaalde alternatieve mobiele OS' (BB&WP) en met hoge regelmaat, denigrerend worden geschreven, waarbij over Blackberry, ook onvolledige valse informatie wordt gegeven.
Op reacties die deze feiten onderschrijven, worden bij die nieuwsberichten onderschreven met talloze moderaties[+3] & in tegenstelling tot bij andere topics wordt daar door de redacteur ook niet op gereageerd.`
Ik kan nu ingaan op de details - zoals dat degene die reageert zich baseert op Google en ik op de changelog van BlackBerry (waar de Android Runtime niet in stond) en dat bij Windows Phone Rockstar minder compatibiliteit noemt dan er echt is, waardoor ik handmatig moest checken of GTA draaide op diverse Lumia's voor ik het kon opschrijven, omdat Google in beide gevallen voor ons geen goede bron is - maar ik heb het idee dat we dan aan het grote punt voorbijgaan.
Want het grote punt is dat sommigen kijken vanuit zijn eigen perspectief, alles via die weg interpreteren en veronderstellen dat de redactie het ook zo doet. Daardoor worden grote blunders, kleine fouten en zelfs schrijffoutjes af en toe geïntepreteerd volgens dezelfde lijn: de redactie is erop uit om iets waar ik liefhebber van ben de grond in te boren.
Ik kan je verzekeren dat het echt uit de lucht gegrepen is. Wij als redacteuren maken kleinere en grotere fouten op dagelijkse basis en fixen die vaak en graag - en we horen het daarom ook zo graag in GR als we zaken fout doen. Als er bepaalde zaken niet in een artikel staan, komt dat vaak omdat we het niet hebben kunnen verifiëren of simpelweg niet weten. Vaak weten liefhebbers van bijvoorbeeld een 'alternatief OS' beter de weg naar sites en fora waar je bepaalde info snel kunt checken of kunt vragen aan mensen die het kunnen weten, of ze hebben info in bezit waardoor ze dat weten. Wij als redacteuren zijn voortdurend bezig ons op de hoogte te houden, maar we moeten alles bijhouden - niet alleen bepaalde elementen van de telecomsector.
Overigens kan ik ook niet alle reacties bijhouden. De reacties die ik zie staan op 0 of +1; van vrijwel alle artikelen kijk ik na een tijdje of er nog +2's en +3's zijn, maar op drukke nieuwsdagen lukt dat niet altijd.
De volgende keer als je dus denkt dat er een probleem is met de positie van redacteuren over bepaalde onderwerpen, denk dan eerder aan meer logische verklaringen: de redacteur in kwestie wist bepaalde dingen niet of kon ze niet voor publicatie checken.
Over toonzetting: als je kijkt naar het GTA WP-berichtje - ik heb veel moeite om de info dat Rockstar WP belangrijk genoeg vindt om een GTA-game op uit te brengen als negatief te zien. Ook het feit dat het op meer toestellen dan door Rockstar genoemde toestellen draait, geeft het artikel juist een positievere draai dan het zonder dat te checken zou hebben gehad - en dus juist een positief element. De opmerking over de 520 staat er louter bij omdat er veel 520-gebruikers op Tweakers zijn (zal moeten checken, maar volgens mij meer dan andere toestellen) en ik expliciet wilde duidelijk maken dat het niet werkt.
Ik denk dat discussie over toonzetting in oudere artikelen op dit moment, niet constructief is.arnoudwokke schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:22:
[...]
Dit is echt totale en complete onzin.
Ik kan nu ingaan op de details - zoals dat degene die reageert zich baseert op Google en ik op de changelog van BlackBerry (waar de Android Runtime niet in stond) en dat bij Windows Phone Rockstar minder compatibiliteit noemt dan er echt is, waardoor ik handmatig moest checken of GTA draaide op diverse Lumia's voor ik het kon opschrijven, omdat Google in beide gevallen voor ons geen goede bron is - maar ik heb het idee dat we dan aan het grote punt voorbijgaan.
Want het grote punt is dat sommigen kijken vanuit zijn eigen perspectief, alles via die weg interpreteren en veronderstellen dat de redactie het ook zo doet. Daardoor worden grote blunders, kleine fouten en zelfs schrijffoutjes af en toe geïntepreteerd volgens dezelfde lijn: de redactie is erop uit om iets waar ik liefhebber van ben de grond in te boren.
Ik kan je verzekeren dat het echt uit de lucht gegrepen is. Wij als redacteuren maken kleinere en grotere fouten op dagelijkse basis en fixen die vaak en graag - en we horen het daarom ook zo graag in GR als we zaken fout doen. Als er bepaalde zaken niet in een artikel staan, komt dat vaak omdat we het niet hebben kunnen verifiëren of simpelweg niet weten. Vaak weten liefhebbers van bijvoorbeeld een 'alternatief OS' beter de weg naar sites en fora waar je bepaalde info snel kunt checken of kunt vragen aan mensen die het kunnen weten, of ze hebben info in bezit waardoor ze dat weten. Wij als redacteuren zijn voortdurend bezig ons op de hoogte te houden, maar we moeten alles bijhouden - niet alleen bepaalde elementen van de telecomsector.
Overigens kan ik ook niet alle reacties bijhouden. De reacties die ik zie staan op 0 of +1; van vrijwel alle artikelen kijk ik na een tijdje of er nog +2's en +3's zijn, maar op drukke nieuwsdagen lukt dat niet altijd.
De volgende keer als je dus denkt dat er een probleem is met de positie van redacteuren over bepaalde onderwerpen, denk dan eerder aan meer logische verklaringen: de redacteur in kwestie wist bepaalde dingen niet of kon ze niet voor publicatie checken.
Over toonzetting: als je kijkt naar het GTA WP-berichtje - ik heb veel moeite om de info dat Rockstar WP belangrijk genoeg vindt om een GTA-game op uit te brengen als negatief te zien. Ook het feit dat het op meer toestellen dan door Rockstar genoemde toestellen draait, geeft het artikel juist een positievere draai dan het zonder dat te checken zou hebben gehad - en dus juist een positief element. De opmerking over de 520 staat er louter bij omdat er veel 520-gebruikers op Tweakers zijn (zal moeten checken, maar volgens mij meer dan andere toestellen) en ik expliciet wilde duidelijk maken dat het niet werkt.
Ik wil je wel persoonlijk complimenteren met het artikel over blackberry vandaag, dat was goed geschreven, en aan de bronvermelding te zien, is er ook sprake geweest van breed bronnenonderzoek.
Wat oneerlijk is, dat je stelt dat je de reacties niet leest, omdat ze op +0 staan.
Dit is namelijk niet zo geweest, en pas sinds gisteren of vandaag gebeurd. en bij alle 3 met de volgende reden: "Deze reactie is door een moderator gefixeerd. Modereren is niet mogelijk."
Dat is het wegmodden door gebruikers onderschreven, en in de spotlights geplaatste kritiek.
Ik snap in journalistiek middelen en informatie beperkt zijn. En dat zeker als redacteur die goede artikelen in de breedte schrijft je niet alle specifieke ins en outs hebt per deelonderwerp. Persoonlijk vond ik en andere gebruikers de misinformatie storend in het nieuwsbericht over de 10.2.1 update, dit omdat kwalitatieve informatie makkelijk te vinden was. Ik denk dat het artikel van vandaag, zoals eerder gezegd echt goed geschreven is. Bijdraagt aan kwalitatieve content op de site, en contente Blackberry gebruikers in het forum. Wat ook prettig is voor de forum-admins en constructieve posts.
En ik hoop, dat jij en andere redacteurs alle ontwikkelingen op alle mobiele platforms enthousiast en kritisch blijven volgen.
Qua dit probleem kan ik dan nu ook alleen nog maar de mening van de admins en andere onderschrijven,
Dat het goed is om gewoon constructief door te forummen.
In het kort wat we in dit topic graag willen zien van jullie:
1. Vragen en opmerkingen over de policy van Mobile
2. Moderatie feedback binnen Mobile
3. Algemene vragen en ideeën met betrekking tot Mobile
Verwijderd
O gewoon nieuws voor jullie ,kijk maar of het leuk is voor de frontpage meer niet en hieronder.janvanduschoten schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 22:22:
Ehm, wat is precies de vraag nlb?
[...]
een ander nieuwtje is de blackberry Z10 welke de iF Product Design Award 2014 heeft gewonnen in de categorie telecommunicatie door 49 internationale design experts en door deelnemers uit 55 landen. Blackberry Z10 had ook al RED DOT AWARD en in Nederland de Media Totaal Award 2013
nieuws link : http://n4bb.com/blackberr...014-product-design-award/
of zit ik hier totaal verkeerd dan hoor ik dat graag want dacht dat je hier nieuwtje kon doorgeven als feedback voor tweakers? EDIT heb het al gevonden onder Nieuws Excuus
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2014 08:41 ]
Het hoort dus niet in dit topic thuis.
Ik vind het leuk om te zien dat je zo enthousiast ben over een bepaald platform, maar zorg er dan in ieder geval wel voor dat je enthousiaste bijdragen op de goede plek komen. Nu lijkt het soms dat je met hagel aan het schieten ben in de hoop "iets" te raken. Dat is niet de bedoeling op GoT.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Nu komt er elk jaar een hele sloot modellen van telefoons uit die het jaar erop alweer vervangen zijn voor iets anders, maar wel in hetzelfde segment blijven. Dan voorkom je wel dat er voor elk nieuw model een vers 'ervaringen/discussie' topic wordt aangemaakt en dat het na 2 weken wegzakt omdat er geen hond op heeft gereageerd.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nee, we willen juist meer individuele topics en juist minder dumptopics waarin alles door elkaar loopt. Dat betekent dus minimaal per model een topic. En dan het liefst alleen voor ervaringen en discussie en de rest in andere topics.Stoney3K schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:12:
Telefoontopics (ervaringen/discussie/nieuwtjes enz.) verzamelen in een aantal topics per marksegment? Dus bijvoorbeeld een topic voor alle telefoons onder de 100 euro, alles tussen de 100 en 300, en alles daarboven, of iets dergelijks? Grote modelseries (zoals de Samsung Galaxy) kan dan apart blijven als er genoeg aanloop is voor een specifiek model
Nu komt er elk jaar een hele sloot modellen van telefoons uit die het jaar erop alweer vervangen zijn voor iets anders, maar wel in hetzelfde segment blijven. Dan voorkom je wel dat er voor elk nieuw model een vers 'ervaringen/discussie' topic wordt aangemaakt en dat het na 2 weken wegzakt omdat er geen hond op heeft gereageerd.
Dat iets na twee weken wegzakt ga je niet voorkomen door het in een groot topic te stoppen. Dan is het namelijk helemaal niet meer terug te vinden.
Dit topic is bedoeld voor communicatie met de Tablets & Telefoons Crew betreffende ideeën en/of feedback voor het Mobile deel van het forum. Voor commentaar op individuele moderaties is dit topic NIET bedoeld; neem daarvoor direct contact op met de moderator in kwestie.