Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

emporio81 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 12:01:
Ik weet niet of dit de juiste topic is, maar waar blijft het nieuws op Tweakers van de lancering van de Blackberry Z3 en de Q20?
Mocht je een nieuws tip hebben voor de redactie dan kan je deze via de link die CLB hier boven heeft aangegeven insturen. Nogmaals, de redactie staat helemaal los van de forum community.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 16:07
Is het een idee om een apart topic te openen voor de nieuwe TabPro en NotePro tablet lijn van Samsung? De TabPro 8.4 is al beschikbaar, en volgens mij zullen deze tablets weer redelijk verkocht worden. Op dit moment is er volgens mij alleen een topic voor de 10.1 inch Tab 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Als jij die tablets wil bespreken, dan is het uiteraard toegestaan er een apart topic voor te maken. Hoe meer losse topics, des te beter!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 16:56:
[modbreak]Dit topic is niet bedoeld om levertijden te bespreken of om het te hebben over malafide handelaren, etc. Laten we het gewoon ontopic houden en het bij de toestellen zelf houden. Als er vanaf nu nog veel meer offtopic gepraat gaat worden dan zal ik het topic moeten sluiten om het op te schonen dus vanaf nu graag ontopic![/modbreak]
Toch vind ik deze waarschuwing onterecht.
Netjes research gedaan naar de onbekende kloon van een Chinese telefoon.
Spec's gezocht op internet, daarna de verkoper gevraagd aangesproken over zijn valse spec's.

Zijn onbehouwen reactie geplaatst, en iedereen is gewaarschuwd.
De discussie over en uit, en heel het forum wat wijzer geworden.

En om daar nu zo'n modbreak op te zetten, niet echt terecht cq onnodig lijkt mij.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Supertip schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:57:
[...]

Toch vind ik deze waarschuwing onterecht.
Netjes research gedaan naar de onbekende kloon van een Chinese telefoon.
Spec's gezocht op internet, daarna de verkoper gevraagd aangesproken over zijn valse spec's.

Zijn onbehouwen reactie geplaatst, en iedereen is gewaarschuwd.
De discussie over en uit, en heel het forum wat wijzer geworden.

En om daar nu zo'n modbreak op te zetten, niet echt terecht cq onnodig lijkt mij.
Lees aub even de topicstart
Ginz schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 21:21:

Ook horen er een paar dingen absoluut niet in dit topic:

1. Inhoudelijke feedback op slotjes en/of modbreaks (dit mag via mail of DM richting de desbetreffende mod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Zoals ik in het topic nu zelf ook vermeld heb, dat topic is voor discussies over telefoons. Als je dan toch mensen wil waarschuwen voor een verkoper dan past dat nog altijd beter in het prijzen en levertijden topic.
Daarbij wordt er de laatste tijd veel meer offtopic gepraat in dat topic dus werd het ook wel tijd voor een extra waarschuwing.

[ Voor 23% gewijzigd door 13art op 01-03-2014 20:29 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
- my bad! :X

[ Voor 92% gewijzigd door zeg_ik_niet op 01-03-2014 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik het krom dat je in het ene topic mag praten over alleen de telefoon en een ander topic moet opzoeken om de prijzen ervan te benoemen/ te bespreken. Wat is hier de reden achter? Voor de levertijden kan ik overigens het wel begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is al uitgebreid bediscussieerd, maar het komt er op neer dat we de grote topics geen dumpbakken willen laten worden waar van alles in wordt gestopt. Omdat het erg moeilijk blijkt om mensen aparte topics te laten maken hebben we een aantal zaken onderverdeeld. Dat betekent dat er topic is voor ervaringen/discussie, een topic voor levertijden/prijzen, en een topic voor accessoires.

Dus nogmaals, grote topics zijn geen dumpbakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:25
Ik snap de gedachte hierachter, maar zit precies met dezelfde vraag/gedachte als Yssworks. Het is nogal laagdrempelig / makkelijk om tijdens het lezen en posten in een draadje van een inhoudelijke discussie (tussen aanhalingstekens) te refereren naar prijzen,. of een webshop waar nu een aanbieding oid is. Ik heb nu echt het idee dat je als forum gebruiker gestraft wordt als je ook maar even niet 100% scherp bent in een discussie over , in dit geval, smartphones. Een gevoel wat ik liever niet heb...

Overigens vind ik het ook niet echt coherent, het is heel irritant en gevoelsmatig, onlogisch, om tussen verschillende draadjes te springen om je reacties te plaatsen (buiten dat het praktisch een hoop extra windows inneemt in een browser, ik heb er alleen al voor tweakers 10 open omdat ik die draadjes volg). Het onderwerp/topic wordt niet in 1 forum topic besproken, maar uit elkaar getrokken.

Ik snap de hang naar duidelijkheid en eenvoud en niet teveel dump informatie in topics, maar vraag me af of de pluspunten tegen de minpunten opwegen. Zou het niet een overweging waard zijn om in 'algemene cq generieke topics, die niet specifiek over 1 phone gaan, dit soort dumpen wel toe te staan? Ik denk dan specifiek aan een topic zoals 'onbekende chinaphones' waar je al gauw het overzicht kwijtraakt als je tussen meerdere draadjes moet gaan bijhouden over welke telefoon het gaat.

Edit: bij bv de topics over de iOcean X7, die ook gescheiden zijn, maar over 1 merk gaan, is het voor mij weer wel te overzien, dus zou ik er juist voorstander van zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 05-03-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Het komt omdat je bij de introductie van een nieuw (top)toestel, je eerst 4 pagina's moet doorworstelen met one-liners van mensen die alleen willen weten waar ie goedkoop is en niks toevoegen aan een topic. Daarvoor zijn dan prijzen topics. Ook wordt er nog weleens gemekkerd over levertijden, die vragen kunnen mooi op dezelfde plek.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:59

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Levertijden en prijzen zijn alleen maar interessant als je nog een toestel wilt kopen, daarna niet meer. Er zit vrijwel niemand in de ervaringen topics die interesse heeft in prijzen of levertijden, het gros in zo'n topic heeft het toestel al.
Het kan in het begin dus zijn dat je even tussen wat topics moet hoppen maar als je je toestel eenmaal hebt dan is het prijzen topic niet meer interessant.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-08 20:49
Volgensmij zijn het alleen de mods die er problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:25
Dat lijkt me juist een probleem. Als ik als 'ervaringsdeskundige' van bv. de iOcean X7 niet meer in een topic kijk, kan ik dus ook niet mensen helpen of vragen beantwoorden over levertijd of prijzen. Gevolg; mensen krijgen geen antwoord en gaan een antwoord 'halen' in het ervaringen topic.. zo krijg je alsnog die offtopic discussies (want als ik teruglees, begint offtopic altijd met een vraag van iemand die iets niet kan vinden, of te lui is om de search te vinden...).

@prodigy, met wat specifiek? ik als gebruiker zit er ook niet op te wachten dat het offtopic gaat in een draadje.. maar ja wat is nu wel ontopic en wat niet..dat is volgens mij de discussie..

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 05-03-2014 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Ik had er al eens een verklaring voor gegeven :)
Het is ook niet zomaar een regel omdat het leuk is om regels te hebben, het heeft een reden.
janvanduschoten schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:48:
Dat is zo gedaan om het allemaal goed vindbaar te maken :)
Als je wat wilt kopen ga je eerst even kijken en vergelijken in de Pricewatch. Kom je er niet uit en heb je een shortlist dan kun je een topic openen in Mobile Aankoopadviesforum om daar advies te vragen. Heb je al een toestel dan is het vervelend als je steeds aankoopvragen of prijzen&levertijden topics voorbij ziet komen, daar zit je niet op te wachten.
Is er een specifieke actie of aanbieding voor Android telefoons dan kan er uiteraard wel een alias of iets dergelijks worden voorgesteld maar niet standaard.

TL;DR Het wordt dan een zooitje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Los van het feit dat we op GoT juist streven naar compactere topics om zo helderheid en leesbaarheid te verbeteren, kan het gebeuren dat een reactie in een fout topic staat. Dan gaan we niet gelijk keihard modereren met blauwe teksten, modbreaks of PM's, maar verplaatsen we gewoon die vraag naar het juiste topic. Geruisloos, zonder drama, en klaar.

Doel van dit alles is om een ervaringen topic ook echt een ervaringen topic te laten blijven en een levertijdentopic ook vooral daar over te laten gaan. Mocht die structuur niet duidelijk zijn, bijvoorbeeld doordat de verwijzingen naar die verschillende topics niet in de topic waarschuwing staat, trek dan even bij ons aan de bel dan zorgen we er voor dat dat geregeld wordt.

Maar om een oeverloze discussie te voorkomen hier, nee we gaan geen levertijden toe staan in ervaringen topics en vice versa..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Prima inderdaad, ik was er ook geen echte voorstander van om verschillende topics te maken toentertijd.
Houd me er nu netjes aan en start meestal drie topics over 1 bepaalde telefoon: ervaringen, accessoires & levertijden. Accessoires niet altijd, als het gaat om een weinig besproken telefoon, dan kan dat wel intopic.

Zo heb je gewoon gezwets over het toestel in één topic en komt Gert niet met z'n Track&Trace-vraag, Hermientje over haar nieuwe hoesje en Dillan over wat de beste shop is om OkkiePleppie C801 te kopen.

Prima, maak eigen Chinese topics aan voor bepaalde interessante toestellen en basta d:)b

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Naar mijn idee staat het oordopjes topic totaal verkeerd. Ik quote mezelf
Hoewel ik de manier waarop alles nu op t.net staat best duidelijk vind. behalve Het Algemene in-ear en oordopjes topic Audio = audio, je zou dus denken dat dit gewoon in Audio en HiFi staat, maar neehoor :N Bij accessoires denk ik aan toetsenbordjes, carkits etc.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Hier valt idd over te discussiëren, echter deze discussie is nog geen jaar geleden nogmaals gevoerd tussen de verschillende mods en toen is wederom besloten om het bij mobile te houden. Idee is dat oordopjes over het algemeen gebruikt worden als accessoire bij een mobiele telefoon. Ook al zijn er natuurlijk genoeg high end oordopjes die je tekort zou doen bij alleen gebruik van een mobiel. Echter het merendeel van de mods bleef (helaas) bij de overtuiging dat het niet in het hifi topic hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

l3art schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:19:
Hier valt idd over te discussiëren, echter deze discussie is nog geen jaar geleden nogmaals gevoerd tussen de verschillende mods en toen is wederom besloten om het bij mobile te houden. Idee is dat oordopjes over het algemeen gebruikt worden als accessoire bij een mobiele telefoon. Ook al zijn er natuurlijk genoeg high end oordopjes die je tekort zou doen bij alleen gebruik van een mobiel. Echter het merendeel van de mods bleef (helaas) bij de overtuiging dat het niet in het hifi topic hoort.
Tijd voor een blog waarin mensen kunnen stemmen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Frozen schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 18:55:
[...]

Tijd voor een blog waarin mensen kunnen stemmen ;)
Zeg we zijn geen democratie hier hoor... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

PaT schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 23:08:
[...]

Zeg we zijn geen democratie hier hoor... :+
Alle gekheid op een stokje. We kunnen misschien wel een polletje maken in dit topic?

Het klopt dat oortjes als accecoire gezien kunnen worden voor smartphones maar ze horen eigenlijk onder audio. Ik zeg: maak een linkje in audio naar accecoires. Zodat als je in audio zit je het oordoppen topic ook kan zien. Dan is iedereen blij. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Frozen op 06-04-2014 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Betreffende je vraag; Nee we gaan geen pol toestaan betreffende zaken aangaande het beleid.
Betreffende je opmerking; We zullen je advies betreffende een link in overweging nemen, later hier over meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag zou ik jullie mening ontvangen,
Ik heb momenteen een iphone 4 en deze mag eindelijk vervangen worden na 2 jaartjes.
Nu heb ik zitten kijken naar de Galaxy s4, s5 en de iPhone 5s,
Ik vind dat de processoren tegenwoordig wel erg snel worden, merk je daar in de praktijk ook wat van?
Ik gebruik mijn telefoon intensief, maar dat is dan eigenlijk meer social media zoals Facebook, snapchat, en WhatsApp.. Wel wil ik graag een snelle telefoon, heb een weekje de sony xperia z1 compact in handen gehad en dat beviel zeker erg goed, maar of ik deze sneller vind dan de Samsung Galaxy s4 durf ik niet te zeggen,

wat vinden jullie, is het nog de moeite waard om de htc one (2013) te kopen met een processor van 1.7 ghz Quad-core en 2gb ram, of gaat deze telefoon binnen nu en een paar maanden erg verouderen?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2014 @ 10:10:
Graag zou ik jullie mening ontvangen,
Ik heb momenteen een iphone 4 en deze mag eindelijk vervangen worden na 2 jaartjes.
Nu heb ik zitten kijken naar de Galaxy s4, s5 en de iPhone 5s,
Ik vind dat de processoren tegenwoordig wel erg snel worden, merk je daar in de praktijk ook wat van?
Ik gebruik mijn telefoon intensief, maar dat is dan eigenlijk meer social media zoals Facebook, snapchat, en WhatsApp.. Wel wil ik graag een snelle telefoon, heb een weekje de sony xperia z1 compact in handen gehad en dat beviel zeker erg goed, maar of ik deze sneller vind dan de Samsung Galaxy s4 durf ik niet te zeggen,

wat vinden jullie, is het nog de moeite waard om de htc one (2013) te kopen met een processor van 1.7 ghz Quad-core en 2gb ram, of gaat deze telefoon binnen nu en een paar maanden erg verouderen?

Groetjes
Begin eens met het zoeken van de juiste plaats om je vraag te stellen. ;) In de topicstart kun je lezen waar dit topic voor is bedoeld, en dat is dus niet om aankoopadvies te krijgen. Ik verwijs je door naar Mobile Aankoopadviesforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees eens waar dit topic voor bedoeld is en dump niet zomaar je vraag ergens :/

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 06-05-2014 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 06-05-2014 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muddy
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-05 19:49
Je vraag hoort hier inderdaad niet thuis. Maar om een antwoord te krijgen lijkt mij een belletje naar de MediaMarkt de oplossing.

[ Voor 76% gewijzigd door PaT op 12-06-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anubis_offline
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 21:33
Telefoon defect, glas gebarsten wat nu? Waar kun je je telefoon het beste laten maken voor een redelijk prijs? Lijkt mij een mooi topic om vakmensen te onderscheiden van de beunhazen.

B@n@@n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

anubis_offline schreef op zondag 15 juni 2014 @ 10:49:
Telefoon defect, glas gebarsten wat nu? Waar kun je je telefoon het beste laten maken voor een redelijk prijs? Lijkt mij een mooi topic om vakmensen te onderscheiden van de beunhazen.
Ok, maar wat is je punt precies?

Als je overigens zo'n topic wilt maken is Mobile niet de juiste plek. Waar je terecht kunt voor reparatie is meer iets voor Shopping Forum. Maar overleg dan even met de modjes daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 12-09 14:57
"Waerables & navigatie" denkt naar mijn mening niet echt de inhoud van dit subforum. De meeste topics gaan namelijk over accessoires zoals hoesjes, oortjes, screenprotectors enz...

[ Voor 14% gewijzigd door Blackouts op 09-08-2014 09:56 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Wat zou je dan een geschikte naam vinden? We staan altijd open voor suggesties :)

Het is sowieso lastig om een naam te vinden die alles dekt wat daar in staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
bramv82 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 09:55:
"Waerables & navigatie" denkt naar mijn mening niet echt de inhoud van dit subforum. De meeste topics gaan namelijk over accessoires zoals hoesjes, oortjes, screenprotectors enz...
Er wordt nog achter de schermen gesleuteld. We gaan waarschijnlijk e.e.a. samenvoegen met 'overige ' en dan komt accessoires ook weer terug. Maar dat duurt even want is technisch anders dan een forum hernoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 12-09 14:57
Accessoires, wearables & Navigatie?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
zo iets waarschijnlijk, maar zoals gezegd, we zijn er mee bezig.

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Gisteren is er tijdelijk een topic gesloten (Oneplus One ervaringen) omdat er over invites werd gepraat. Waarom iedereen "straffen" en niet de specifieke users? Erg vreemde beslissing in mijn ogen. De users die in dat topic discussiëren kunnen er niks aan doen dat er sporadisch mensen komen zeuren om invites. Die mensen blijven toch wel komen, ondanks dat het topic een dag op slot is geweest.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
De melding dat het niet is toegestaan staat al in de topicwaarschuwing en is ook al een paar keer gegeven in het topic zelf. Als diverse users zich er niet aan kunnen houden dan blijven we niet bezig, dan gaat er een afkoelslotje op.
Als het topic zichzelf niet kan reguleren dan zullen wij helaas in moeten grijpen. Aangezien de mods dit vrijwillig doen en ook gewoon een baan hebben hebben we geen tijd om het steeds in de gaten te houden en iedereen individueel te waarschuwen. Zie je een "overtreding" , maak dan een topicreport aan( is uiteraard voor alle topics), dan wordt er zsm naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik snap je hoor Jan, maar de maatregel "een dag de thread op slot" is in mijn inziens nonsens. Je raakt er de verkeerde mensen mee en je houdt er uiteindelijk niks aan over. De overtreders zijn doorgaans mensen die 1 keer in het topic komen kijken en niet terug willen lezen. Vandaar dat je mijn inziens beter de overtreder kunt aanpakken in plaats van de anderen straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

We blijven niet bezig met waarschuwen in dat topic. Als de regels keer op keer worden genegeerd dan gaat het topic een keer dicht. De overtreders aanpakken doen we al, er gebeurt van alles achter de schermen. We zijn echter elke dag bezig met dat topic en het houdt een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik zeg toch ook niet dat je moet blijven waarschuwen. Of sluit het topic omdat je het niet aankunt, of "straf" de mensen die het veroorzaken. Het een dagje op slot zetten is net zo effectief als een waarschuwing. En het riekt zelfs naar onbezonnen machtsmisbruik. Dat is wat ik er van vind.

Nogmaals het topic sluiten voor een dag is dom en onzin. Een beetje vergelijkbaar met alle snoepwinkels een dag sluiten omdat er één kinderlokker een kind heeft lastig gevallen.

[ Voor 1% gewijzigd door barrymossel op 29-08-2014 22:23 . Reden: Nuancering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Daar draait het precies om, het gaat niet om 1 iemand, en het gaat niet alleen om nieuwe mensen die even kort langs komen, het is van alles. En alleen waarschuwen of sancties opleggen helpt ook niet voldoende. Soms is er meer nodig om mensen extra de aandacht op de regels te laten vestigen.

En zoals met alles zijn het altijd de slechte die het verpesten voor de goede. Dat is hier helaas niet anders. Mocht het nu toch nog door blijven gaan, dan zal inderdaad het gevolg zijn dat het topic blijvend dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
De meeste mobile mods doen dit modereren al iets langer dan vandaag. Ik kan je verzekeren dat een topic sluiten bijzonder effectief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Dit is geen dumpplek voor al je vragen.

[ Voor 85% gewijzigd door RoD op 07-09-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-09 14:48
Windows Phone 8.1: nieuwe toestellen.
N.a.v. recente berichten op tweakers.net heb ik gemerkt dat er een nieuwe reeks Oosterse toestellen zit aan te komen. Een aantal zijn wellicht gewoon mekaars kopie/rebrands (bv. de Archos Cesium en de Blu jr).
Lijstje hier: Wikipedia: Lijst van Windows Phone-toestellen
Moet er geen overkoepelend topic komen onder "Windows Phone" waar al die toestellen gebundeld besproken en becommentarieerd worden, een beetje naar analogie van het android-topic voor Chinese smartphones? Elk van die toestellen een eigen topic geven wordt misschien wat te veel van het goede maar sommigen zullen wellicht wel interesse wekken, geïmporteerd worden of misschien zelfs gewoon in de winkels hier komen? Iemand die zich geroepen voelt om dit topic in het leven te roepen, zelf ga ik er de tijd niet voor hebben om het allemaal uit te pluizen.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, lijkt me goed, inderdaad op de wijze waarop dat met Android gebeurt. Maak dan ook direct even een levertijden/prijzen-topic aan in TP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 00:42
Is het mogelijk om een "Chinese smartphone-aankoopadvies topic aan te maken, los van de topics die aangemaakt kunnen worden in MAA?
Er is erg veel vraag naar, en momenteel worden deze aanvragen dan ook vooral in het Chinese smartphone topic zelf gedaan, waar dit eigenlijk niet de bedoeling is.
Echter is dat wel dé plek waar de Tweakers met het meeste zicht op de Chinese smartphones actief zijn, en je dus een goed advies kunt krijgen.
Vaak komt dit er wel doorheen met goede suggesties, maar een enkele keer is een modje er snel bij om het weg te halen, want het wordt gezien als off-topic en hoort niet in het topic thuis.
Deels klopt dit wel, maar het heeft meer effect als in MAA, omdat het veel gerichter is. Ook zijn de eisen en budget vaak veel overeenkomend, en dus is het advies veel op hetzelfde van toepassing. Maar doordat daar nu geen centrale plek voor is, wordt het dus erg veel gevraagd. Een apart topic waar dat wél mag zou de oplossing zijn.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik ben er geen voorstander van.

Binnen het huidige MAA kan iedereen zijn aankoopadviesvragen kwijt, een nieuw sub-forum zal alleen maar leiden tot onnodige differentiatie, dit is nou net iets wat we willen voorkomen.

Op de achtergrond zijn we wel bezig om meer grip te krijgen op off-topic zaken in MAA, dit heeft echter nog wat tijd nodig. Het staat users natuurlijk vrij om binnen MAA toestel topic's te beginnen. Stel dat jij aankoopvragen hebt betreffende één of meerdere Chinese kan je hier dus gewoon een topic voor aanmaken welke je vernoemd naar je toestel(en).

• CLB
  • Niet online

CLB

OnePlus-invites...
Ik weet wat het beleid is, ik begrijp dat ook, maar toch wil ik vragen om een OnePlus-invite-topic te openen.
De invites worden inmiddels wijd vespreid en tegen betaling aangeboden. Toch zijn er inmiddels tientallen invites per dag die gratis worden aangeboden in de V&A en ook regelmatig in de twee OnePlus-topics. :)

Zo zag ik er vanavond al een stuk of 10 worden weggegeven in beide topics... Nee dat mag niet, dat staat in de topicwarning, maar inmiddels zijn ze allang niet schaars meer. Berichten worden vast en zeker weggehaald, maar inmiddels zijn er wel weer tig mensen blijgemaakt, mooi toch? Kans op 'het achteraf afhandelen via DM' is er volgens mij ook allang niet meer en daarom stel ik ook de simpele vraag of het mogelijk is om een apart OnePlus-invite-topic te openen, waar iedereen gratis zijn invites kan aanbieden achter een mo-linkje:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
(was al geclaimd)
Er zijn namelijk nog steeds genoeg mensen die er eentje willen maar telkens 'naast de pot pissen'...

Just a question :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Nee

Dat hoort simpelweg in V&A en het 'probleem' is binnen een maand opgelost als de OneplusOne gewoon te bestellen wordt.

Je hebt er duidelijk goed over nagedacht, maar we proberen ons beleid zo strak mogelijk te hanteren. Nu hiervoor afwijken werkt weer andere ontwikkelingen in de hand en voor je het weet is het eind zoek.

[ Voor 45% gewijzigd door PaT op 26-09-2014 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Alright, jammer, maar inderdaad ook enigszins te begrijpen.

Het 'probleem' is echter in oktober bij lange na niet opgelost, er worden dan slechts enkele dagen pre-orders aangenomen die op basis van FiFo worden uitgeleverd. Wat er daarna gaat gebeuren heeft OnePlus niet laten weten en ik gok dat er gewoon weer gewerkt gaat worden met invites, maar dat is nog niet duidelijk. :)

Succes met het verwijderen, aanpassen van link-posts dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
We bespreken je voorstel nog even intern. Zoals jij het voorstelt gaat het niet worden, maar misschien is er een andere manier te bedenken. We'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Altijd goed natuurlijk, het was een voorstel, kan inderdaad misschien best in andere vorm worden gegoten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Ik zie dat jullie hier al het een en ander besproken hebben over de invites voor de OnePlus One op het forum. Toch zag ik helaas vanochtend dat het [OnePlus One] Ervaringen & Discussie topic 'voor onbepaalde tijd' gesloten is, vanwege het feit dat er af en toe invites gevraagd/weggegeven worden?

Ik snap dat dit tegen de policy is (staat er ook duidelijk vermeld), maar nu worden helaas de huidige en toekomstige gebruikers van de Oneplus One er de dupe van dat er af en toe iemand komt bedelen of iets komt weggeven. (Een invite weggeven vind ik eigenlijk alleen maar positief, maar dat is een andere discussie).

Ik als net nieuwe gebruiker van de One, en als first time user van Android (na overstap van iPhone) heb veel aan het topic en ook veel vragen en opmerkingen over het toestel. En met mij vele anderen, waaronder ook veel mensen die op het punt staan de One aan te bestellen en graag wat vragen willen stellen of gebruikservaringen willen lezen.
Kortom ik snap waarom er opgetreden wordt, maar het is jammer dat mensen (die waarschijnlijk verder nog helemaal niet in het topic actief zijn/waren), met 1 berichtje ervoor zorgen dat wij onze ervaringen niet meer kunnen uitwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Je mag volgens mij gewoon dingen weggeven via V&A. Het gebedel om invites is er irritant vind ik zelf, dus dat ze daar niet zo happing op zijn vindi k wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evadnl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:01
Probleem is naar mijn mening dat de mensen die lak aan de regels hebben het gewoon plaatsen en nu de mensen die wel serieus in het topic bezig zijn de dupe zijn van deze personen. Erg jammer. Ik zeg persoonlijk "straffen" ipv iedereen de dupe er van laten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
evadnl schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:49:
Probleem is naar mijn mening dat de mensen die lak aan de regels hebben het gewoon plaatsen en nu de mensen die wel serieus in het topic bezig zijn de dupe zijn van deze personen. Erg jammer. Ik zeg persoonlijk "straffen" ipv iedereen de dupe er van laten zijn.
Precies, dat bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Die discussie is in tig topics al veel langer gevoerd, ze zijn er mee bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Dat het OPO topic dicht is, dat zal velen niet ontgaan zijn. Waarom het dicht is blijft mij eigenlijk een vraag.
We zijn allemaal vrijwilligers, hebben uren gebouwd aan de community en nu wordt een stukje weggenomen.

Ik stel daarom het volgende voor á la kortingscodestopic:
Dit topic is alleen bedoeld voor het melden van codes en het posten van een bedankje / bericht dat je een code gebruikt hebt. Vragen naar codes is niet de bedoeling. Het is ook niet de bedoeling om codes aan te bieden per DM, en referralcodes zijn niet toegestaan.
Dus in het kortingscodestopic mogen mensen hun codes posten en een bedankje plaatsen, maar niet vragen om codes. Lijkt mij het beste van beide werelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Alleen in Het grote & tijdelijke OnePlus One invites topic, dus alleen maar daar is er ruimte voor invites. Lees ook goed de topicstart / topicwaarschuwing om sluiting van dat topic te voorkomen.

Namens de mods van Mobile & Aanbiedings en shopping forum, Enjoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
En wie nu nog beweert dat we niet naar jullie luisteren :+

• CLB
  • Niet online

CLB

Het zal aan mij liggen, maar ik heb gemist waarom het topic is opgelost in een groot zwart gat... :)
Possible om daar nog toegang tot de TS te krijgen, kan ik 'm wat pimpen met 'n plaatje en dergelijke!?

EDIT: O... Het grote & tijdelijke OnePlus One invites topic

[ Voor 52% gewijzigd door CLB op 27-09-2014 13:11 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, sorry, door wat miscommunicatie en onhandig klikken in de moderatortools hadden we opeens 4 aliassen. Ik kreeg het alleen opgelost door alle posts naar een nieuw topic te verplaatsen }:|

Ik heb het doorgegeven aan mijn mobiele collega's zodat ze eventuele topicwaarschuwingen aan kunnen passen, maar het is MoaM weekend ;)

[ Voor 28% gewijzigd door gambieter op 27-09-2014 13:38 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CLB
  • Niet online

CLB

I know, maar prima er is een werkende link ;) Goed geregeld!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
De Tw linkjes zijn ook aangepast... Mobile modjes zijn nog op bijna volle kracht ondanks de MoaM.

• RoD
  • Niet online

RoD

De mobile modjes zijn wat dat betreft vrij teleurstellend. :N Anyways dit lijkt me een goede oplossing zo. :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

RoD schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 18:36:
Anyways dit lijkt me een goede oplossing zo. :)
Ja, wij van AK krijgen nu de slechte lezers en delinquenten :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Ik mis gewoon een pagina waarin mensen die twijfelen hun ei kwijt kunnen en vervolgens feedback op mogen krijgen. Ik twijfel namelijk tussen de HTC One M8, LG G3 en Sony Z3. Maar ik kan alle 3 de losse forums doorbladeren over meningen, wat nogal tijdrovend is. Kun je geen gebundeld iets maken voor de 'twijfelaars' onder ons?

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm, daarvoor is Mobile Aankoopadvies (toch) in het leven geroepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

geen idee waar ik dit kwijt moet maar zo net een kitkat update gekregen voor Samsung tab 3 7.0.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
In ieder geval niet hier, maar in een passend topic, bijvoorbeeld een algemeen Samsung Tab topic (als dat er is). Daarbij heeft alleen het vertellen dat je een update binnen hebt niet heel veel waarde, vertel er dan ook bij welke verschillen je merkt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Falastine schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:31:
Eigenlijk zouden ze dit forum pas mogen gebruiken als iemand minimaal 6 maanden lid is .
Ik zie nu aasgieren die zich snel aanmelden en de codes voor onze neuzen wegkapen.
Mogelijk om het naar de HK te verplaatsen ofzo met sublinkje vanuit AK?
Voor de HK moet je minimaal 50 posts hebben dacht ik, scheelt inderdaad weer de aasgieren...

Talking about Het grote & tijdelijke OnePlus One invites topic
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Maar zijn die er zo heel veel dan? Ik vindt het op zich wel mee vallen als ik de laatste twee pagina's zie. Daar bij zie ik ook mensen met 1 post die juist een invite posten. Als je het al naar de HK zou verplaatsen zouden die daar ook niet meer terecht kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk dat dit toch primair iets is dat de AK-crew moet beslissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

HKXS is niet automagisch, SGXS we na 50 posts. Echter, net als bij prijsvragen lijkt me dit een te zwaar paardenmiddel :)

Het gaat trouwens best goed sinds het versleutelen. Dat van MO gaik elden bij de devs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

App-ontwikkeling voor Google Glass

Ik heb een vraagje, misschien hebben jullie een antwoord. Voor mijn deeltijdstudie moeten we een "smart" app oplossing bouwen. Op dit moment heeft ons groepje bedacht om een app voor de Google Glass te ontwerpen om het te gebruiken voor trainingsdoeleinden: Een coach geeft via Google Glass instructies aan een cursist. De cursist ziet via Google Glass (realtime) wat de coach hem of haar instrueert.

Het probleem dat we hebben is streaming. Hoe krijgen we het beeld van Google Glass naar bijvoorbeeld een laptop of android smartphone? Kunnen we dit zelf ontwikkelen of bestaat er een SDK speciaal voor streaming (services) van apps op wearables, zoals Google Glass? Als jullie ideeën hebben, dan hoor ik dat graag. Alvast heel veel dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Dit topic is niet bedoeld voor dit soort vragen, daarvoor mag een topic geopend worden. Dit topic is bedoeld voor als er vragen of opmerkingen zijn over het hele mobile gedeelte hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Beste heren,

Ik moet zeggen dat ik blij ben dat het OPO invitestopic foetsie is. Persoonlijk geef ik ze liever weg via v&a zodat een eendagsvlieg hem niet krijgt...

Overigens is het invitesysteem nog niet van de baan. Dat wordt nu gebruikt om van je order een prioriteitsorder te maken waardoor je minder lang in de rij hoeft te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik zie nergens een reden? Tijdelijk, liep het uit de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Geen idee, ik duik er ff in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

My bad, verkeerde knop ingedrukt. Het is weer terug. Wel even op slot voor opruimwerk, morgen uiterlijk weer open :)

[ Voor 38% gewijzigd door gambieter op 06-11-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Toch maar besloten een nieuw topic te openen: Het nieuwe grote & tijdelijke OnePlus One invites topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Kan het Garmin Forerunners: sporthorloges met GPS topic worden hernoemd naar iets als 'Sporthorloges, accessoires en online platform'? Ik heb het idee dat horloges van TomTom bijvoorbeeld ook wel in dat topic besproken kunnen worden. Ik had het al aangegeven in SG Feedbacktopic Part II voor het Hardlopen (deel 6) topic, omdat de laatste posts in het hardloop topic over TomTom horloges gingen terwijl Garmin horloges wel in een eigen topic worden besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Sporthorloges en accessoires snap ik. Maar wat bedoel je precies met "online platform"? Komt op mij nogal vaag over. Het is mij in ieder geval niet direct duidelijk wat er mee bedoeld wordt. Wat volgens mij wel de bedoeling van een titel moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

We hebben liever niet dat topics een verzamelbak voor van alles en nog wat worden. Als je apparaatjes van een ander merk wil bespreken is het beter om daar gewoon een apart topic voor aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Okay, dat kan ik begrijpen. Waarom ik met deze combinatie kwam:
• Sporthorloges (Garmin en TomTom, waar het 80% van de tijd over gaat) worden vaak gecombineerd met een online platform. Bijvoorbeeld Garmin Connect, de naam van het TomTom platform weet ik zo niet. Ik vermoed dat de personen die geïnteresseerd zijn in deze sportaccessoires, vaak ook geïnteresseerd zijn in het achterliggende platform en juist een vergelijking zoeken tussen de verschillende producten.
• Het is niet zo dat het topic dusdanig actief is dat TomTom- en Garminproductgebruikers elkaar in de weg zullen zitten.
• Als er in één van de producten nieuwe functionaliteiten zitten, krijg je dit vanzelf mee als je meeleest in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
[Motorola Nexus 6] Ervaringen en Discussie - Deel 2

Beetje jammer. Blijkbaar is iemand zijn ervaring dat een 6 inch telefoon (te groot) is off-topic. Nee, dat is het niet. Dat is iemand zijn ervaring (en het is een ervaringen topic). En ervaringen zijn meningen. Daarbij wordt het woord groot doorgaans gebruikt om een vergelijking te maken (groot t.o.v. bijvoorbeeld andere telefoons in de markt). En de grootte van een telefoon heeft zeker gevolgen voor het gebruik(sgemak). Dus dat het off-topic zou zijn is natuurlijk heel erg vreemd. En dat een mod gaat dreigen met verwijderen van deze ervaringen/meningen in mijn ogen helemaal.

Zeg dan gewoon dat het onderwerp wel duidelijk is en vraag of er minder over de grootte gepraat kan worden (omdat het niets meer toevoegt en iedereen het wel weet...). Dreigen is sowieso een beetje overbodig (en jammer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ben het met je eens dat groot een mening is en niet per definitie off topic. Echter als de discussie in de laatste paar berichten alleen maar over of iets groot is of niet dan wordt het op een gegeven moment wel off topic. Dan gaat het niet direct meer over het toestel maar over verschillende meningen tegen over elkaar en dat is niet de bedoeling.

Dreigen is idd in dit geval wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Het gaat niet om het dreigen met het verwijderen van berichten omdat het een mening is. Het gaat om het feit dat het een oneindige discussie is over wat (te) groot is. Dat is voor iedereen anders. Het voegt niks zinvols toe aan het topic. Veel topics verzanden in deze (onnodige) discussies waar je toch niet uit komt, het is immers zeer smaakgevoelig.

Ik blijf bij mijn standpunt, relevante informatie zoals het rondlopen met een zelf gemaakte 1 op 1 kopie van het toestel is dus zeker wel ontopic.

Bovenstaande info zal ik toevoegen aan mijn reactie.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marky-mark
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-04-2023
Is het misschien een leuk idee om de Android statistieken bij te houden in een forum post of in een blog vorm zoals dit? Of heb ik niet goed gezocht en wordt dat al ergens bijgehouden?
http://mark0203.blogspot....ttle-dec14-and-jan15.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Het staat je vrij om hier een topic over te starten, al verwacht ik zelf niet dat er heel veel animo voor zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Laatst online: 09-06-2019
Ik word moe van mods die berichten snel verwijderen en zelf hun eigen regels stellen.

In de blackberry classic topic presteert canaria het om te melden dat er niet zo enthousiast gepost dient te worden over blackberry en bb10.

Mensen nemen de tijd om hun ervaringen achter te laten, maar de mod in kwestie vindt dat kennelijk niet leuk. Hij ziet liever dat bb10 wordt afgezeken en dat de gebruikers melden hoe verschrikkelijk de classic is.

Het is niet te bevatten wat er hier op tweakers gebeurt. Soms lijkt het censuur uit het communistische tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als user (ik heb hier geen modrechten): Enthousiasme is niets mis mee, maar het afzeiken van andere OS'en heeft niets met enthousiasme te maken. Het komt eerder over als een groepje religieuze volgelingen die het evangelie prediken. Daar heeft niemand wat aan. Jullie jagen alleen maar mensen weg met de halleluja's.

Ik heb een Blackberry Q10 en ben daar heel tevreden mee, maar die heb ik ondanks de lofzangen en gepreek van jullie, niet dankzij. Probeer dus eens wat neutraler te posten, en niet te doen alsof BB OS10 het beste is wat er ooit gemaakt is, of dat alles anders k*t is. Dan kun je tenminste discussie krijgen, ipv wat er nu gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ik ben het eens met bovenstaande. Heb even wat verwijderde posts terug gelezen, en dat heeft niks te maken met het beter vinden van een blackberry (ok misschien 1 of twee regels die er aan gewijd zijn, maar verder is het allemaal de grond in boren van de inferieure android/apple systemen/telefoon. Dat kan niet de bedoeling zijn in een topic. Natuurlijk mag er gezegd worden waarom een BB de voorkeur heeft boven Android of iPhone telefoon. Maar een heel epistel daar over houden, terwijl het topic juist over een specifieke telefoon gaat, gaat te ver en daarom is er in mijn ogen juist ingegrepen door Canaria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
l3art schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 20:04:
Ik ben het eens met bovenstaande. Heb even wat verwijderde posts terug gelezen, en dat heeft niks te maken met het beter vinden van een blackberry (ok misschien 1 of twee regels die er aan gewijd zijn, maar verder is het allemaal de grond in boren van de inferieure android/apple systemen/telefoon. Dat kan niet de bedoeling zijn in een topic. Natuurlijk mag er gezegd worden waarom een BB de voorkeur heeft boven Android of iPhone telefoon. Maar een heel epistel daar over houden, terwijl het topic juist over een specifieke telefoon gaat, gaat te ver en daarom is er in mijn ogen juist ingegrepen door Canaria.
In de posts die de moderator heeft verwijderd gaat het om de gebruikservaring en waarom die gebruiker heeft gekozen voor de Classic, en wat volgens hem de pluspunten zijn. De gebruiker neemt de moeite om zijn ervaringen neer te zetten en vervolgens wordt het bericht verwijderd. Vervolgens wordt het bericht geschaard onder 'het afzeiken van andere OS'en. Over wat moet het dan gaan? Moet het gaan over dat BB 10 helemaal niks is? Moet er een soort van realisme komen? Op de Classic draait BB10, dus dan lijkt het me logisch dat er wordt vermeld wat de pluspunten zijn van het OS.

Het is verbazingwekkend dat er in een topic over de Classic wordt vermeld dat men niet zo enthousiast moet reageren en dat er zogenaamd denigrerend wordt gesproken over Android en IOS. Ik heb nog geen een keer gelezen dat een mod dat doet in een Android of IOS gerealiteerd topic. Het is wel erg toevallig dat het in een Blackberry topic gebeurt.

Enthousiasme jaagt mensen weg? Als er enthousiast over IOS wordt gepraat, dan is het zeker niet wegjagen? In een Blackberry Classic topic kan je verwachten dat er wordt aangegeven dat men tevreden is over bepaalde zaken en dat men bepaalde zaken beter vindt uitgewerkt dan bij Android en IOS. Ik vind het een hele aparte gedachtegang.

[ Voor 13% gewijzigd door emporio81 op 24-01-2015 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
emporio81 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 22:30:
[...]
Het is wel erg toevallig dat het in een Blackberry topic gebeurt.
Stuur nu alsjeblieft niet aan op dat tweakers anti bb zou zijn. Dat is compleet onzin. Verder ga ik er geen woorden aan vuil maken. Ik ben het eens met Canaria haar ingrijpen. Ben jij het niet mee eens, ook prima dat mag uiteraard, maar we gaan er niks aan veranderen.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 24-01-2015 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Het is gewoon verbazingwekkend dat er opnieuw berichten worden weggehaald en dat er met een dreigende vinger wordt gewaarschuwd dat er geen hosanna verhalen mogen komen over Blackberry.

Nu wordt er ook even uitgemaakt dat er geen vergelijkingen gemaakt mogen worden tussen IOS, Android en Blackberry. Hele rare gang van zaken.

Er wordt een topic geopend over de Blackberry Classic, maar er mag niet gepost worden wat de voordelen zijn van BB10 en wat de Classic toevoegt. Wat heeft het dan voor nut om een topic te openen over de Classic. Als jullie toch geen fan zijn, sluit dan maar gelijk de Classic topic.

Gebruikers komen in de topic en laten hun ervaringen achter, maar sommige mods vinden dat kennelijk niet leuk. Het is eigenlijk niet te bevatten. Ze hebben liever dat er hosanna verhalen komen over IOS en Android. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er berichten komen dat BB10 misschien een aantal dingen beter doet. Ik kan er echt niks anders van maken, de heren mods.

I3Art, ik ga er ook een melding van maken. Het moet maar afgelopen zijn met het heel erg snel verwijderen van berichten. Gebruikers posten berichten en nemen de moeite en vervolgens worden die weggehaald. We zitten niet in Noord-Korea.

[ Voor 54% gewijzigd door emporio81 op 25-01-2015 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jij moet eens ophouden met je BlackBerry-kruistocht. Het maakt ons geen bal uit welke voorkeuren iemand heeft, maar de ziekelijke drang om bepaalde besturingssystemen te moeten verdedigen hangt ons de keel uit. De modbreak van Canaria was volkomen terecht, gezien de volkomen zinloze welles/nietes-discussie die in het topic gaande was. Als men gewoon ontopic blijft, en enthousiaste reacties mogen daarbij natuurlijk ook, is er helemaal niets aan de hand. Maar we hebben het hier niet over simpelweg enthousiaste reacties, we hebben het hier over het heilig verklaren van BlackBerry en alles wat er mee te maken heeft. In het kort: doe gewoon even normaal.

Dat je vervolgens eindeloos door blijft mekkeren terwijl het topic al volkomen uit de hand is gelopen doet alleen maar duidelijker aangeven dat het enige wat je hier komt doen het verkondigen van het BlackBerry-gospel is. En dat is nu afgelopen. Voortaan verwachten we ontopic-posts en geen ruziemakerij over of BlackBerry/iOS/Android of wat dan ook wel of niet goed is.

Nogmaals, het is voor ons volkomen onbelangrijk wat voor merk iemand aanhangt. Probeer eens te bedenken dat er ook mensen zijn die hun persoonlijkheid *niet* vereenzelvigen met een besturingssysteem.

Deze discussie is nu afgelopen. Als je iets constructiefs bij wil dragen dan ga je gewoon behulpzaam en ontopic posten in de BlackBerry-topics. En ja, het mag echt wel positief. Kun je dit niet, dan houdt het gewoon op.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 25-01-2015 21:20 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor communicatie met de Tablets & Telefoons Crew betreffende ideeën en/of feedback voor het Mobile deel van het forum. Voor commentaar op individuele moderaties is dit topic NIET bedoeld; neem daarvoor direct contact op met de moderator in kwestie.