Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Eikkie
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 14:28
quote:
Christiano007 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:46:
Heb de Garmin 230 met HRM voor ¤199 bij coolblue besteld.

Mocht ze toch liever iets hebben zoals de vivosport dan kan hij nog wel retour.

Bedankt voor al het advies :)
Vergeet de hartslagmeter niet ;)

It's me

• larsiey
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15:40
quote:
Eikkie schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:08:
[...]

Vergeet de hartslagmeter niet ;)
Heeft hij erbij. Voor ¤200 is dat een prikkie natuurlijk. :)

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 16:21
quote:
larsiey schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:21:
[...]

Heeft hij erbij. Voor ¤200 is dat een prikkie natuurlijk. :)
De Zwart/Gele of de Paars/Witte is zelfs te koop voor ¤179!

• Eikkie
  • Laatst online: 14:28
Dat is idd een mooie prijs. 😁

It's me

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:08

pdavie2311

Live life to the fullest..

Zijn er hier ook mensen met de Fenix 5? Gisteren een wedstrijd gelopen en via werk kan ik wellicht een aantrekkelijke korting krijgen op een horloge! Nu kan mijn huidige Fenix 3 HR nog retour kosteloos (binnen 2 weken) maar loont het de moeite om een upgrade te doen naar de 5?

Deze vond ik eerst te duur, maar het verschil wordt nu wel heel erg klein! Ik heb momenteel wel de Sapphire 3 HR en dus ook WiFi daarop! Als ik voor de 5 of 5s ga, deze heeft geen WiFi en dus gaat syncen met de Garmin app via kabel? Iedere keer die kabel aansluiten lijkt mij ook irritant.

Edit: lees net dat dit via Bluetooth/telefoon verloopt...Prima dus!

Daarbij ga ik van saffierglas naar “ gewoon “ glas, want ook al krijg ik korting, de saffier Fenix 5 is mij echt te duur!

Luxe problemen, maar het is nu gewoon aantrekkelijk om toch een van de mooiste sporthorloges aantrekkelijk te kunnen kopen..

pdavie2311 wijzigde deze reactie 10-09-2017 10:17 (4%)

MacBook Pro early 2011 - 256GB SSD 8GB 1600Mhz - iPad 3 32GB - iPad 2017 32GB - iPhone 7 32GB Black - Apple TV2

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-09 22:24
@pdavie2311
Saffier doet niet heel veel meer of minder, het is krasvaster maar bij gebruik in de bouw (ik draag mijn horloge altijd en heb de niet saffier F3) heb ik nergens last van (geen krasjes), dus de moeite van de meerprijs niet. Wifi is erg fijn maar bluetooth werkt bijna net zo goed alleen zul je dan je telefoon erbij moeten hebben.

Overigens gaat syncen met de kabel natuurlijk ook altijd, maar inderdaad, dat moet je niet willen.

Ik kan verder niet in je portemonnee kijken maar het grote verschil om voor de 5 te gaan zit 'm vooral in dat er betere connect iq ondersteuning is en een paar extra features die wat over je fitness level zeggen. Om het heel eerlijk te zeggen heb ik me niet super verdiept in de 5 dan wel 5x (ik zou altijd zelf voor de 5x gaan, maar dat is een persoonlijke overweging) omdat de prijs gewoon veel te hoog is voor mij. De 5x voegt natuurlijk wel kaarten toe, al is dat op zo'n klein schermpje ook niet alles.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• pdavie2311

pdavie2311

quote:
rockhopper schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:21:
@pdavie2311
Saffier doet niet heel veel meer of minder, het is krasvaster maar bij gebruik in de bouw (ik draag mijn horloge altijd en heb de niet saffier F3) heb ik nergens last van (geen krasjes), dus de moeite van de meerprijs niet. Wifi is erg fijn maar bluetooth werkt bijna net zo goed alleen zul je dan je telefoon erbij moeten hebben.

Overigens gaat syncen met de kabel natuurlijk ook altijd, maar inderdaad, dat moet je niet willen.

Ik kan verder niet in je portemonnee kijken maar het grote verschil om voor de 5 te gaan zit 'm vooral in dat er betere connect iq ondersteuning is en een paar extra features die wat over je fitness level zeggen. Om het heel eerlijk te zeggen heb ik me niet super verdiept in de 5 dan wel 5x (ik zou altijd zelf voor de 5x gaan, maar dat is een persoonlijke overweging) omdat de prijs gewoon veel te hoog is voor mij. De 5x voegt natuurlijk wel kaarten toe, al is dat op zo'n klein schermpje ook niet alles.
De 5s is 42mm zie ik..het scherm wordt dan wel kleiner terwijl deze net zo duur is als de 5..Ik denk om voor de 5 te gaan en dan de zilveren kleur! Wel chique en ook het voordeel dat ik bandjes kan swappen in een tel is ook mooi! Zeker ik mijn werk, waar ik daags in pak loop! Thuiskomen en klik, siliconen bandje erom en hardlopen! Geen gedoe met schroevendraaiers..

Zoals het nu lijkt kan ik voor nog geen 100,- euro upgraden van een 3HR naar een Fenix 5...

MacBook Pro early 2011 - 256GB SSD 8GB 1600Mhz - iPad 3 32GB - iPad 2017 32GB - iPhone 7 32GB Black - Apple TV2

• PatrickC
@pdavie2311 Ik zie dat je zoektocht naar de perfecte horloge nog steeds niet geëindigd is? ;) Hoeveel horloges heb je nu al uitgeprobeerd het laatste jaar, van low-end naar high-end? Ik voorspel dat je nu voor de Fenix 5 gaat en over een paar weken deze inruilt voor de Garmin vivoactive 3! >:)

• pdavie2311

pdavie2311

quote:
PatrickC schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:31:
@pdavie2311 Ik zie dat je zoektocht naar de perfecte horloge nog steeds niet geëindigd is? ;) Hoeveel horloges heb je nu al uitgeprobeerd het laatste jaar, van low-end naar high-end? Ik voorspel dat je nu voor de Fenix 5 gaat en over een paar weken deze inruilt voor de Garmin vivoactive 3! >:)
Begrijpend lezen? Ben meer dan tevreden over mijn 3HR..

• PatrickC
quote:
pdavie2311 schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:00:
[...]

Begrijpend lezen? Ben meer dan tevreden over mijn 3HR..
Was meer als grapje bedoeld! Emoticons lezen is ook begrijpend lezen. ;)

Maar je laatste reactie begrijp ik dan weer niet zo goed. Als je meer dan tevreden bent over de 3HR, waarom dan toch overwegen naar de 5 over te stappen? Maar ok... voor mij zou de enige reden zijn om voor de 5 te kiezen tov de 3HR, dat de 5 een stukje kleiner is (vind de 3HR veels te groot) en dat de hartslagmeter in de behuizing wegvalt (geen kuil meer in je pols). Maar dat is voor de normale meerprijs te weinig extra's, maar in jouw geval dus maar ¤100.

• pdavie2311

pdavie2311

quote:
PatrickC schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:13:
[...]

Was meer als grapje bedoeld! Emoticons lezen is ook begrijpend lezen. ;)

Maar je laatste reactie begrijp ik dan weer niet zo goed. Als je meer dan tevreden bent over de 3HR, waarom dan toch overwegen naar de 5 over te stappen? Maar ok... voor mij zou de enige reden zijn om voor de 5 te kiezen tov de 3HR, dat de 5 een stukje kleiner is (vind de 3HR veels te groot) en dat de hartslagmeter in de behuizing wegvalt (geen kuil meer in je pols). Maar dat is voor de normale meerprijs te weinig extra's, maar in jouw geval dus maar ¤100.
Precies! Juist dit! Het verschil is erg klein nu..

De 5s is zeker kleiner, maar de gewone 5 is toch even groot? Ook dat er geen bult meer zit achterop, heb je een goed punt mee..Ik twijfel dan ook tussen de 5s en de gewone 5....

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-09 18:09
Ik heb een jaar de 3HR gehad en heb nu een 5X. Wat ik zie als een voordeel:
- Snelheid. De 5X is echt merkbaar veel sneller in alle menu's en de respons op de knoppen is ook veel sneller. Zelfs als je een "zware" watchface draait zoals "Line".
- Scherm. Het scherm valt in positieve zin op qua scherpte (hogere resolutie). Het verschil is niet heel groot, maar wel merkbaar.
- Emoticon ondersteuning. Dit vond ik altijd irritant aan de 3HR dat ik van die vraagtekens in beeld kreeg als mensen een emoticon verzonden. Voelde een beetje 1980 aan.
- MAPS. Dit is echt een top functie. Ik wilde een rondje van 8km gaan lopen in een buurt die ik totaal niet kende. Even selecteren, horloge 4 routes laten berekenen en gaan. Leuk daarbij is dat hij actief probeert je niet over hoofdwegen te sturen, maar juist de kleine paadjes door parkjes etc. Zo kan je dus elke keer een leuke nieuwe route lopen, zonder deze vooraf helemaal te moeten uitstippelen.
- Je krijgt alle nieuwe functies. De 3HR krijgt eigenlijk alleen nog maar kleine fixes.

Nadelen:
- Ik doe aan CrossFit en doordat de HR sensor niet meer zo in je huid steekt, lijkt het alsof hij soms ook wat mist. Mijn hartslag is nu ineens veel lager tijdens een CF sessie en dat kan gewoon niet kloppen (70 bpm als ik kapot ga). Nu weet ik dat een wrist HR daar niet geschikt voor is, maar nu wijkt hij wel erg af. Tijdens het hardlopen is het gewoon prima trouwens.
- Oplaadkabeltje. Zit gewoon wat minder stevig dan de grijper van de 3HR.

PSN: Sluuz

• pdavie2311

pdavie2311

quote:
Sluuz schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:24:
Ik heb een jaar de 3HR gehad en heb nu een 5X. Wat ik zie als een voordeel:
- Snelheid. De 5X is echt merkbaar veel sneller in alle menu's en de respons op de knoppen is ook veel sneller. Zelfs als je een "zware" watchface draait zoals "Line".
- Scherm. Het scherm valt in positieve zin op qua scherpte (hogere resolutie). Het verschil is niet heel groot, maar wel merkbaar.
- Emoticon ondersteuning. Dit vond ik altijd irritant aan de 3HR dat ik van die vraagtekens in beeld kreeg als mensen een emoticon verzonden. Voelde een beetje 1980 aan.
- MAPS. Dit is echt een top functie. Ik wilde een rondje van 8km gaan lopen in een buurt die ik totaal niet kende. Even selecteren, horloge 4 routes laten berekenen en gaan. Leuk daarbij is dat hij actief probeert je niet over hoofdwegen te sturen, maar juist de kleine paadjes door parkjes etc. Zo kan je dus elke keer een leuke nieuwe route lopen, zonder deze vooraf helemaal te moeten uitstippelen.
- Je krijgt alle nieuwe functies. De 3HR krijgt eigenlijk alleen nog maar kleine fixes.

Nadelen:
- Ik doe aan CrossFit en doordat de HR sensor niet meer zo in je huid steekt, lijkt het alsof hij soms ook wat mist. Mijn hartslag is nu ineens veel lager tijdens een CF sessie en dat kan gewoon niet kloppen (70 bpm als ik kapot ga). Nu weet ik dat een wrist HR daar niet geschikt voor is, maar nu wijkt hij wel erg af. Tijdens het hardlopen is het gewoon prima trouwens.
- Oplaadkabeltje. Zit gewoon wat minder stevig dan de grijper van de 3HR.
Top “ review “ ! Thanx! De 5x is zo duur man, ook met de korting die ik krijg! Maps is enige verschil tussen de 5/5s en de 5x? En WiFi, maar dat is niet relevant voor mij..

• PatrickC
quote:
pdavie2311 schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:17:
[...]
De 5s is zeker kleiner, maar de gewone 5 is toch even groot? Ook dat er geen bult meer zit achterop, heb je een goed punt mee..Ik twijfel dan ook tussen de 5s en de gewone 5....
Nee, de 5X is even groot als de 3HR. De normale 5 is kleiner (0.4 cm) en de 5S is nog kleiner (0.9 cm).
https://garminfenix.com/garmin-fenix-5-vs-fenix-3-hr/

PatrickC wijzigde deze reactie 10-09-2017 15:45 (7%)

• rockhopper
Verder komt de 5x altijd in saffier, de wifi die je al aangaf. Accuduur schijnt ook beter te zijn, verder buiten formaat daardoor ook gewicht dat iets meer is, 98g vs 87g (5) of 67g (5s). Maar er zijn zat filmpjes / reviews die de onderlinge verschillen uitmeten.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• pdavie2311

pdavie2311

Thanx again! Emoticon ondersteuning is standaard vanaf de 5? Of alleen bij de 5x? Die vraagtekens zijn idd storend...

Ik zal eens de reviews gaan lezen...

• plaster
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12-09 09:51
Hallo,

Mijn pasfrequentie is gemiddeld 80 per min., althans dat geeft mijn Polar M430 aan. NU lees ik overal dat de streef pasfrequentie 180 per minuuut moet zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat ik zo`n verkeerde pasfrequentie heb. Een volgende sessie zal ik eens proberen de stappen in een minuut te tellen.

Wat denken jullie op voorhand , klopt dit of loop ik echt zo ongelukkig.

plaster wijzigde deze reactie 10-09-2017 17:25 (3%)

quote:
plaster schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:23:
Hallo,

Mijn pasfrequentie is gemiddeld 80 per min., althans dat geeft mijn Polar M430 aan. NU lees ik overal dat de streef pasfrequentie 180 per minuuut moet zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat ik zo`n verkeerde pasfrequentie heb. Een volgende sessie zal ik eens proberen de stappen in een minuut te tellen.

Wat denken jullie op voorhand , klopt dit of loop ik echt zo ongelukkig.
Waarschijnlijk meet de Polar per been... dus je pasfrequentie voor 2 benen is 160. Vrij normaal voor beginners. Probeer richting de 170 te gaan. (85 op jouw apparaat😉)

iRacing Profiel

• plaster
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12-09 09:51
Aha, gelukkig maar. Misschien een instelling wijzigen. Ik zal dat eens na zoeken. Bedankt.

Kijk al gevonden op de site van Polar!

What is running cadence?

Running cadence is often defined as the total number of steps you take per minute. One easy way to measure your running cadence is to count the times your feet hit the ground in 60 seconds.

Running cadence can also be defined as the number of steps one foot takes per minute. For example, in Polar products, a running cadence of 180 steps per minute is shown as 90.

Maakt het nog uit hoe lang je bent..1,89m is mijn lengte.

plaster wijzigde deze reactie 10-09-2017 17:49 (85%)

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-09 18:50
quote:
pdavie2311 schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:17:
[...]

Precies! Juist dit! Het verschil is erg klein nu..

De Fenix 5s en 5 hebben last van slechte ontvangst van ANT+ signalen. De 935 en de 5x niet. Slechte ontvangst is geen probleem als je geen externe sensors wil, wel als je de Stryd power meter bijvoorbeeld wil.
quote:
pdavie2311 schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:01:
[...]

De 5s is 42mm zie ik..het scherm wordt dan wel kleiner terwijl deze net zo duur is als de 5..Ik denk om voor de 5 te gaan en dan de zilveren kleur! Wel chique en ook het voordeel dat ik bandjes kan swappen in een tel is ook mooi! Zeker ik mijn werk, waar ik daags in pak loop! Thuiskomen en klik, siliconen bandje erom en hardlopen! Geen gedoe met schroevendraaiers..

Zoals het nu lijkt kan ik voor nog geen 100,- euro upgraden van een 3HR naar een Fenix 5...
Heb je al onderzocht welk horhorloge je na de Fenix 5 neemt? ;-)

iRacing Profiel

• rockhopper
quote:
plaster schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:44:
Maakt het nog uit hoe lang je bent..1,89m is mijn lengte.
Meer een vraag voor het hardloop topic, maar je kan je voorstellen dat langere mensen minder passen hoeven te maken om een bepaalde afstand af te leggen dan kortere mensen. Dit klopt niet helemaal omdat je lichaamsverhouding ook een rol speelt (heb je lange benen of juist niet).
Maar als een globale vuistregel kan je aanhouden dat langere mensen een iets lagere pasfrequentie (nodig) hebben dan kortere mensen. De meeste beginners zitten aan het lage frequentie einde en zullen dit naarmate ze getrainder raken (en er op trainen) deze kunnen ophogen. Tot slot is het een leidraad, wat een bepaalde waarde voor één individu iemand perfect is hoeft niet hetzelfde te zijn voor jou.

• pdavie2311

pdavie2311

quote:
Requiem19 schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:57:
[...]

Heb je al onderzocht welk horhorloge je na de Fenix 5 neemt? ;-)
De 310 XT.. :+

• coldasice
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 19-09 20:41
quote:
rockhopper schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:43:
[...]

Meer een vraag voor het hardloop topic, maar je kan je voorstellen dat langere mensen minder passen hoeven te maken om een bepaalde afstand af te leggen dan kortere mensen. Dit klopt niet helemaal omdat je lichaamsverhouding ook een rol speelt (heb je lange benen of juist niet).
Maar als een globale vuistregel kan je aanhouden dat langere mensen een iets lagere pasfrequentie (nodig) hebben dan kortere mensen. De meeste beginners zitten aan het lage frequentie einde en zullen dit naarmate ze getrainder raken (en er op trainen) deze kunnen ophogen. Tot slot is het een leidraad, wat een bepaalde waarde voor één individu iemand perfect is hoeft niet hetzelfde te zijn voor jou.
Hier staat een interessant stuk over pasfrequentie en lengte doet er misschien een beetje toe, maar niet dusdanig dat voor jou 180 niet goed zou zijn. Ik zit zelf op gemiddeld 172 stappen en ben zelf 1.85 lengte en mijn snelheid ligt meestal tussen de 12 en 16km per uur.

https://www.prorun.nl/tra...180-stappen-of-toch-niet/

• PatrickC
Ik gebruik langs m'n VA3 ook een MilestonePod en daarbij kun je instellen dat je je wilt gaan verbeteren op pasfrequentie (of pas lengte of ground contact). Je krijgt dan na elke hardloopsessie tips in de email en ook details over de progressie die je maakt. Ook hier geven ze trouwens aan dat 180 de ideale pasfrequentie zou zijn. Bij normale trainingsessies zit ik daar eigenlijk altijd bij in de buurt 175-180. Maar bij de kortere wedstrijden (b.v. een 5 km), gaat het meestal toch wel richting de 190. Mijn lengte is trouwens 1.75m.

PatrickC wijzigde deze reactie 11-09-2017 11:21 (34%)

• Arie-
  • Niet online
quote:
Het glas van m'n 310XT is versplinterd, er zit condens achter het scherm maar m'n horloge wil de geest maar niet geven :(. Het ding wil maar niet kapot :@ . Nog geen nieuw horloge voor mij :p.

• Tigertje
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
Ik weet niet of dit al is gepost hier maar de buren van HWi hebben een sporthorloge test gedaan.

• pdavie2311

pdavie2311

quote:
Arie- schreef op maandag 11 september 2017 @ 13:40:
[...]

Het glas van m'n 310XT is versplinterd, er zit condens achter het scherm maar m'n horloge wil de geest maar niet geven :(. Het ding wil maar niet kapot :@ . Nog geen nieuw horloge voor mij :p.
8)

• Rickhavinga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 07:30
quote:
Tigertje schreef op maandag 11 september 2017 @ 18:49:
Ik weet niet of dit al is gepost hier maar de buren van HWi hebben een sporthorloge test gedaan.
Een echte test zou ik het niet noemen.. Vind het maar een matig verhaaltje persoonlijk en op het moment dat ik las dat ze schrijven dat de Forerunner 235 niet waterdicht is kon ik het al helemaal niet meer serieus nemen

• PatrickC
Van de ene kant kan ik het alleen maar toejuichen dat een site die hardware.info heet, zich ook bezighoudt met dit soort hardware. Hoe meer mensen worden geïnteresseerd in bewegen des te beter. Maar je merkt duidelijk dat ze geen expert zijn op dit gebied. Zoals al door @Rickhavinga genoemd klopt het niet allemaal en persoonlijk vind ik de selectie die ze getest hebben nogal vreemd (horloges uit totaal verschillende categoriën, geen Garmin VA HR of Fenix 3/5, geen Suunto Spartan) en ook de timing is verkeerd. Wacht een maandje en je kunt ook de nieuwe generatie meenemen in de test, zoals de Fitbit Ionic, Garmin vivoactive 3 en Apple Watch Series 3, die alle 3 waarschijnlijk bij de populairste smart/sportwatches gaan horen.

• spokje
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:42
Komen er nieuwe producten aan? Want ik sta op het punt om de Polar M430 aan te schaffen, maar als over een maand de producenten met nieuwe producten komen wacht ik liever nog een paar weekjes om nog een betere keuze te maken :)

• rockhopper
Er komen -altijd- nieuwe producten aan. Maar alle aankondigingen zijn voorlopig gedaan, dat wil zeggen dat het volgende grote evenement waarbij normaal nieuwe producten geïntroduceert worden de CES (consumer electronics show) zal zijn in januari 2018. Gelukkig zijn er geen zekerheden en kan er altijd eentje tussendoor sluipen.
Wat we wel weten is dat de Garmin vivoactive 3 binnenkort in de winkel ligt (is dus al aangekondigd), kijk anders even de posts door op http://gpsrumors.com/monthly-roundup-august-2017 of de blog van DCRainmaker

• spokje
Bedankt voor je link :) als ik het zo goed bekijk is er een grote kans op een Vivoactive 3 en een Garmin 245. Maar die zullen beide niet in de 220 ¤ range worden neergezet ben ik bang :P dus kan ik net zogoed de M430 halen :) hoewel....de VivoActive 3....heel misschien? Lastig lastig...

De VivoActive is wel 10x mooier dan de Polar M430 :)

spokje wijzigde deze reactie 12-09-2017 09:24 (21%)

• Gekkehuus
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:10
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een Fenix 5 Saphire.

Deze heb ik via iemand kunnen bestellen voor minder dan de prijs van een gewone. Dus de keuze voor de Saphire versie was snel gemaakt.

Ik ben er enorm tevreden mee.

Na de geluiden over tegenvallende gps was ik natuurlijk benieuwd naar mijn gegevens bij mijn 'runs' en dit viel mij niet tegen.

Ik heb 10.02km getracked via mijn Garmin met een tijd van 48.43 met een tempo van 4.51. Op mijn iPhone 6s met Runtastic Pro gaf hij 10.02km aan in 48.32 met een tempo van 4.50. Ik moest voor mijn gevoel een meter of 40-50 doorlopen voordat dezelfde afstand had. Voor zijn dit 'vrijwel' identieke gegevens op deze afstand.

Aangezien ik mijn iPhone meeneem voor de muziek zal ik mijn runtastic blijven gebruiken en zal ik het komende tijd in de gaten houden. En resultaten hier evt. posten.

Qua hartslag heb ik tevens met een borstband via Runtastic gelopen om dus een goed vergelijk te kunnen maken met de polshartslag van de Fenix 5. Ook dit komt bijna 1:1 overeen wat voor mij een teken is dat de hartslag (bij mij ieder geval) via mijn pols goed doorgegeven wordt. Maximale hartslag op via mijn borstband was 184 met gemiddelde van 157 en via mijn pols 184 met een gemiddelde van 158.

Voor een reden om wellicht de volgende keer mijn telefoon thuis te laten en met een veel kleinere iPod Shuffle te gaan lopen. Wel mis ik dan de feedback van zowel runtastic als mijn horloge, maar omdat ik tijdens de run toch alle informatie duidelijk op mijn horloge zie, is dit geen gemis.

Kortom zoals al gezegd ben ik super tevreden met mijn aankoop.

Ik tevens merk hoe ik wordt gemotiveerd door de dagelijkse doelen ('s avonds toch nog even extra de trap
op om ook dat doel te halen ;-) en het zien van feedback op trainings intensiviteit etc.

Als de horloge mij aangeeft 'beweeg' sta ik toch sneller even van mijn bureau op om even iets te pakken of wat te drinken en zelf de slaapmonitor maakt me bewust van mijn 'nachtrust'

• rockhopper
quote:
spokje schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 08:40:
Bedankt voor je link :) als ik het zo goed bekijk is er een grote kans op een Vivoactive 3 en een Garmin 245. Maar die zullen beide niet in de 220 ¤ range worden neergezet ben ik bang :P dus kan ik net zogoed de M430 halen :) hoewel....de VivoActive 3....heel misschien? Lastig lastig...

De VivoActive is wel 10x mooier dan de Polar M430 :)
De vivoactive 3 is al aangekondigd en min of meer released (link naar review op DC's site). Prijs zal echter rond de 330¤ liggen, hoewel hij op amazon.co.uk al voor minder gespot is.

quote:
Gekkehuus schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:01:
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een Fenix 5 Saphire.

Deze heb ik via iemand kunnen bestellen voor minder dan de prijs van een gewone. Dus de keuze voor de Saphire versie was snel gemaakt.

Ik ben er enorm tevreden mee.

Na de geluiden over tegenvallende gps was ik natuurlijk benieuwd naar mijn gegevens bij mijn 'runs' en dit viel mij niet tegen.

Ik heb 10.02km getracked via mijn Garmin met een tijd van 48.43 met een tempo van 4.51. Op mijn iPhone 6s met Runtastic Pro gaf hij 10.02km aan in 48.32 met een tempo van 4.50. Ik moest voor mijn gevoel een meter of 40-50 doorlopen voordat dezelfde afstand had. Voor zijn dit 'vrijwel' identieke gegevens op deze afstand.

Aangezien ik mijn iPhone meeneem voor de muziek zal ik mijn runtastic blijven gebruiken en zal ik het komende tijd in de gaten houden. En resultaten hier evt. posten.

Qua hartslag heb ik tevens met een borstband via Runtastic gelopen om dus een goed vergelijk te kunnen maken met de polshartslag van de Fenix 5. Ook dit komt bijna 1:1 overeen wat voor mij een teken is dat de hartslag (bij mij ieder geval) via mijn pols goed doorgegeven wordt. Maximale hartslag op via mijn borstband was 184 met gemiddelde van 157 en via mijn pols 184 met een gemiddelde van 158.

Voor een reden om wellicht de volgende keer mijn telefoon thuis te laten en met een veel kleinere iPod Shuffle te gaan lopen. Wel mis ik dan de feedback van zowel runtastic als mijn horloge, maar omdat ik tijdens de run toch alle informatie duidelijk op mijn horloge zie, is dit geen gemis.

Kortom zoals al gezegd ben ik super tevreden met mijn aankoop.

Ik tevens merk hoe ik wordt gemotiveerd door de dagelijkse doelen ('s avonds toch nog even extra de trap
op om ook dat doel te halen ;-) en het zien van feedback op trainings intensiviteit etc.

Als de horloge mij aangeeft 'beweeg' sta ik toch sneller even van mijn bureau op om even iets te pakken of wat te drinken en zelf de slaapmonitor maakt me bewust van mijn 'nachtrust'
Kijk, dit is nu mooie info waar we wat aan hebben. Dank voor de test :).

Zou interessant zijn om eens een high intensity interval loopje te doen en dan de OHR en borst band HR te vergelijken.

Overigens, misschien wist je het al, maar binnenkort krijgt je Fenix weer een nieuwe mooie update met 24/7 stress level monitoring ;).

iRacing Profiel

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Update is gereleased voor de TomTom apparaten. Helaas heb ik een runner/music en geen build in heart rate moniter en moet ik de fitness age functionaliteit missen. (Gekozen omdat ik ook fiets, en dan heb je niet zoveel aan een build in HR monitor...)

Battle.net || Strava

• coldasice
quote:
retlaw schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:41:
Update is gereleased voor de TomTom apparaten. Helaas heb ik een runner/music en geen build in heart rate moniter en moet ik de fitness age functionaliteit missen. (Gekozen omdat ik ook fiets, en dan heb je niet zoveel aan een build in HR monitor...)
Volgens de tomtom site ook voor de runner2, maar ik krijg de update nog niet door helaas...
https://nl.support.tomtom...tes/type/watch2015/p/4061

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:22
@gGekkehuus. Wbt het GPS signaal van de Fenix 5 vergelijken met een iPhone. Het zegt niet zoveel op de manier die je getest hebt.

Heb je informatie over het interval van opnemen en de kwaliteit van het signaal?

Bv, meerdere keren per seconde loggen en een x aantal satellieten als minimum (en dan weet je wanneer de opname minder betrouwbaar is geweest)

• PatrickC
quote:
oNo schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:21:
Weet iemand wanneer de Vivoactive 3 in de US te koop is?
Iemand kan het ding voor me meenemen. Mits het binnen een paar weken is.
In mijn vorige reactie noemde ik al dat Best Buy 'm als eerste gaat verkopen in de US, en in deze video wordt vermeld dat dat binnen nu en een week zal zijn:
https://youtu.be/WZxJ7TtyNQo

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 00:45
Kreeg zonet eindelijkHad al screenshots ervan op de Garmin subreddit gezien sinds enkele maanden de Garmin Connect Mobile beta voor het start window voorgeschoteld!
Screens:

Strava profile

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:43
quote:
oNo schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:14:
@gGekkehuus. Wbt het GPS signaal van de Fenix 5 vergelijken met een iPhone. Het zegt niet zoveel op de manier die je getest hebt.

Heb je informatie over het interval van opnemen en de kwaliteit van het signaal?

Bv, meerdere keren per seconde loggen en een x aantal satellieten als minimum (en dan weet je wanneer de opname minder betrouwbaar is geweest)
Smart vs 1-sec maakt niet uit qua 'detail' mbt afgelegde afstand, tempo en dat soort zaken voor zover ik weet.... Het enige is dat het minder vaak weggeschreven wordt (en je die data en tracks ook minder gedetailleerd ziet in connect).

Verder weet je met de fenix5 alleen of het signaal 'goed' (groene ring) is of niet, geen info over het aantal satellieten (tenzij je het hier over de iphone had, dan heb ik allemaal niks gezegd ;) ).

Ik heb zelf tijdelijk de fenix5 gehad en hoewel de totalen vaak wel aardig klopten leek het signaal minder stabiel (de tracks waren meer 'jaggy' en niet heel vloeiend... er waren ook sneller en meer rare afwijkingen). Kan natuurlijk zijn dat dit met firmware updates is aangepakt, maar heb daar zelf niet veel vertrouwen in omdat het meer op een constructie issue leek.

Met de vervangende FR935 waren al deze problemen iig niet aanwezig (net als bluetooth/ant connectivity issues),

Hoe dan ook, hopelijk ervaren de fenix5 gebruikers deze issues niet (meer)!

• rockhopper
quote:
oNo schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 20:14:

Ik heb eigenlijk ook niet zoveel problemen met zijn manier van vergelijken. Je krijgt toch nooit alles identiek (immers twee toestellen kunnen niet op hetzelfde moment exact op dezelfde plek zijn). Zolang de meting simultaan was en je niet een van de toestellen expres benadeelt (een in de jas en de ander open aan je stuur/pols) en de meetpunten gelijk maakt (al is dat al minder belangrijk) is het gewoon een eerlijke vergelijkingstest tussen twee toestellen. En gelukkig is gGekkehuus er tevreden over.

• Gekkehuus
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13:10
Wat oNo schrijft is feitelijk juist dat het niet zoveel zegt als je het 'wetenschappelijk' gaat bekijken. Ik zou nog eens niet weten hoe ik die informatie moet vergaren. ;-)

Wat ik met mijn 'test' wilde aangeven is dat ik op mijn horloge vertrouw (of kan vertrouwen), zoals ik het afgelopen jaar op mijn iPhone vertrouwd heb, omtrent het registreren van mijn hardloop sessies.

Dat is waar het mij in ieder geval om gaat, het zou anders zijn dat als ik een vast rondje loop met mijn horloge en wat ik daarvoor altijd met mijn telefoon liep en er ineens 300 meter verschil op 10 km in zou zitten.

Ik heb verder nog wel een vraag/opmerking.
Hoe ervaren jullie de hoogte metingen. Ik was in de veronderstelling dat dit via de GPS gebeurde, maar ik twijfel daar zeer aan. Gisteren heb ik op internet via GPS opgezocht de hoogte op mijn thuis locatie. Deze heb ik ook handmatig ingevoerd en vervolgens automatische calibratie aan laten staan. Vandaag was deze ineens 16 meter hoger? Iemand een idee hoe dit kan? Moet ik automatisch calibratie uitzetten? Zodat hij alleen met gps informatie hoogte laat zien?

• Rickhavinga
Hoogte gaat in principe aan de hand van de luchtdruk (en temperatuur geloof ik). Automatische calibratie is dan in combinatie met GPS.
Lastige is alleen dat GPS alleen aan staat tijdens activiteiten en dat de luchtdruk nogal varieert gedurende de dag.

• rockhopper
@Gekkehuus @Rickhavinga
Temperatuur speelt geen rol bij de hoogte meting in het horloge.
Er zijn in principe 3 manieren waarop een toestel aan hoogte info kan komen.

De meest gangbare methode is dat er een hoogte doorkomt via de gps satelliet. Deze is echter flink onbetrouwbaar, tenzij er toevallig net een satelliet dicht bij de horizon staat. Afwijkingen van meer dan 100 meter op de werkelijke hoogte zijn geen uitzondering, gelukkig heeft hij het ook wel eens goed.

Dan is er de hoogte op basis van drukverschillen, uiterst nauwkeurig om verschillen vanaf het begin te meten, maar zonder de juiste starthoogte (die je van de gps satelliet krijgt) onbetrouwbaar om je exacte hoogte te meten.

Tot slot zijn er toestellen (de meeste horloges vallen hier niet onder) die hoogte uit de kaartinfo kan lezen (mits de juiste kaarten aan staan met de juiste hoogte info).

Dan zijn er nog 3 manieren om je toestel om te laten gaan met de hoogtecalibratie:
1) Nooit. Jij stelt de hoogte in en het toestel onthoud deze. Alle drukverschillen die optreden als gevolg van beweging of weersverandering worden weergegeven als daling of stijging.
2) Automatisch bij start. Je toestel ontvangt kort data van de gps satelliet en neemt deze aan als startpunt, de rest van de activiteit volgt als 1) drukverschil = hoogteverschil
3) De barometer stand. Dit werkt niet bij alle toestellen, bij garmin is dit bv meestal niet mogelijk. In feite vertel je je horloge dat je voorlopig op één plek blijft (en dus treden er geen hoogteverschillen op, je berghut/huis/tent verplaatst zichzelf niet), alle drukverschillen worden als puur weersinvloed gezien, in tegenstelling tot drukverschillen tijdens een activiteit waarbij het meestal alleen als hoogteverschil wordt gezien.

Dat je 'huis' opeens 16 meter hoger ligt kan dus aan 2 dingen liggen: of de gps stond net zo dat je huis hoger lijkt te zijn of er is een dusdanige daling van de luchtdruk (overtrekkende depressie) dan het lijkt alsof je 16 meter hoger bent hierdoor. Meestal is het een combinatie van allebei bij automatische calibratie.

Echter is het niet zo relevant wat je exacte hoogte is voor de meeste activiteiten, wel welke hoogteverschillen je overbrugt tijdens die activiteit en dat gebeurt gelukkig uiterst nauwkeurig. Tot slot zit hier natuurlijk ook een foutmarge in naar mate je activiteit langer duurt (weersinvloed), zo stijgt of daalt mijn huis na een ritje van 1,5 uur meestal een meter of 5 door instabiel weer.

• Rickhavinga
Duidelijke uitleg!

Over die barometer stand bij puntje 3, zo te zien heeft de Garmin Fenix 5 wel die optie. Onder instellingen - sensors en accessoires - barometer - horlogestand kan ik kiezen voor automatisch, hoogtemeter of barometer.
Als ik het dus goed begrijp wordt daarbij in de barometer stand er van uit gegaan dat je op dezelfde plek/hoogte blijft en alle verschil in luchtdruk dus komt door weersinvloeden, terwijl er in de hoogtemeter stand van uit wordt gegaan dat het weer hetzelfde blijft en alle verschil in luchtdruk komt doordat je je op een andere hoogte bevind?

• rockhopper
Bedankt, het was een heel verhaal, blij dat mensen het begrijpen en waarderen.

Ik heb zelf geen F5, maar ik denk dat je helemaal gelijk hebt. De F3 heeft wel een barometer en een hoogtemeter, maar deze zijn min of meer met elkaar verbonden. Met andere woorden buiten een activiteit twijfelt het horloge als je een trap oploopt of het nou een weersdrukdaling is of toch een trap en tijdens een activiteit terwijl je op een bankje zit om te lunchen stijg of daal je langzaam. Ik kan het dus niet voor je nagaan maar het lijkt erop dat mijn F3 alleen 'automatisch' heeft en jij wel kan kiezen. Dit zou van mij wel bij de F3 mogen, er is duidelijk veel over geklaagd dat ze het nu eindelijk hebben toegevoegd.

• coldasice
Men denkt heel vaak dat de aarde een perfecte bol is, waardoor je hoogte kunt bepalen ten opzichte van de perfecte bol. Maar daarmee zijn 2 problemen, de aarde is geen perfecte bol, ook niet als je uit gaat van waterhoogten, zoals je weet bepaalt zwaartekracht van de zon en maan al waterhoogten, maar ook grote massas op aarde zelf zorgen voor tientallen meters hoogteverschil. Het andere probleem is, dat er geen universele referentiepunten zijn. Wij kennen NAP, de duiterser Normal Null en de Belgen bepalen hun hoogte bij Oostende, tussen nederlands 0 en belgie zit al 2,3 meter. In Europa hebben we al 12 standaarden. Een mooi artikelen te vinden in newscientist van juni. De straal bij de evenaar is bijvoorbeeld ook 21 kilometer groter dan bij de polen, rugbybal achtig.

Nog een mooi voorbeeld hier te vinden over misrekeningen met hoogten: http://www.normaalamsterd...loads/2015/03/brug_nl.pdf

Blijft interessante materie.

• rockhopper
quote:
coldasice schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:41:
Men denkt heel vaak dat de aarde een perfecte bol is, waardoor je hoogte kunt bepalen ten opzichte van de perfecte bol. Maar daarmee zijn 2 problemen, de aarde is geen perfecte bol, ook niet als je uit gaat van waterhoogten, zoals je weet bepaalt zwaartekracht van de zon en maan al waterhoogten, maar ook grote massas op aarde zelf zorgen voor tientallen meters hoogteverschil. Het andere probleem is, dat er geen universele referentiepunten zijn. Wij kennen NAP, de duiterser Normal Null en de Belgen bepalen hun hoogte bij Oostende, tussen nederlands 0 en belgie zit al 2,3 meter. In Europa hebben we al 12 standaarden. Een mooi artikelen te vinden in newscientist van juni. De straal bij de evenaar is bijvoorbeeld ook 21 kilometer groter dan bij de polen, rugbybal achtig.

Nog een mooi voorbeeld hier te vinden over misrekeningen met hoogten: http://www.normaalamsterd...loads/2015/03/brug_nl.pdf

Blijft interessante materie.
Interessant punt, maar is het niet zo dat de Amerikaanse standaard (gps) in feite een vorm van universele referentie geeft? Ik snap de klassieke methodes allemaal min of meer verschillend zijn, maar we hebben het hier natuurlijk over gps. Van de andere kant is die gps hoogte nou niet bepaald om over naar huis te schrijven ;)

• coldasice
quote:
rockhopper schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:11:
[...]

Interessant punt, maar is het niet zo dat de Amerikaanse standaard (gps) in feite een vorm van universele referentie geeft? Ik snap de klassieke methodes allemaal min of meer verschillend zijn, maar we hebben het hier natuurlijk over gps. Van de andere kant is die gps hoogte nou niet bepaald om over naar huis te schrijven ;)
Niet de referentie maar wel de hoogte ten opzichte van de perfecte ronde bal. Wil je de hoogte kunnen bepalen zul je gps met een ingebouwd geodetisch model van de aarde moeten hebben. Helaas hebben onze horloges dat niet. Enkel GPS geeft je een prima hoogte zonder referentie en dus kun je na een rondje prima bepalen hoeveel hoogtemeters je gelopen hebt. Wil je de hoogte van je huis kunnen bepalen zul je een referentiepunt moeten hebben. Er bestaan al geodetische modellen binnen 2mm nauwkeurigheid, die gegevens zijn verzameld door de GOCE en GRACE satellieten. De hoogte wordt dan bepaald ten opzichte van het middelpunt van de aarde. Daarmee zou je ook eindelijk de echte hoogte van de Mount Everest kunnen bepalen. Als je de middelpunt van de aarde neemt, is de Chimboraza overigens 2km hoger dan de Mount Everest.

• WouterG
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:56
quote:
coldasice schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 19:10:
[...]

Volgens de tomtom site ook voor de runner2, maar ik krijg de update nog niet door helaas...
https://nl.support.tomtom...tes/type/watch2015/p/4061
De eerste 5% is voorzien van de update, over een paar weken zijn alle gebruikers aan de beurt geweest. Ik heb hem ook nog niet helaas. Jammer dat je je niet aan kan melden als beta tester ofzo.

Ik ben vooral benieuwd naar de notificaties, voorlopig alleen telefoongesprekken en standaard berichten, ik hoop dat ze daar whatsapp ook snel aan gaan toevoegen. Op mijn vorige watch (pebble) vond ik dat toch wel handig.

• Arie-
  • Niet online
quote:
rockhopper schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:11:
[...]

Als je horloge je locatie bepaalt, dan is dat je locatie ten opzichte van de satellieten.
- Je horloge weet echter niet hoe ver de grond waar je opstaat verwijderd is van die satellieten
- En wat de 'nul' is op de locatie waar je staat.
Als we in Nederland afspreken dat de 'nul' de top van de Vaalserberg is, dan weet je horloge(1) dat niet. Je horloge zal nog altijd 300m(2) aangeven als je boven op die heuvel staat, want dat is het verschil ten opzichte van de 'nul' in het gps systeem. Nu zal er in het GPS systeem mogelijk wel rekening mee gehouden zijn dat de aarde geen perfecte bol is, maar de details ken ik niet.

(1) Het kan natuurlijk best zo zijn dat bij nieuwere horloges met bijvoorbeeld een kaart informatie dit wel zouden kunnen bepalen.
(2) Natte vinger hoogte

• HeeftZijWeer
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16-09 13:20
quote:
WouterG schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:36:
[...]

De eerste 5% is voorzien van de update, over een paar weken zijn alle gebruikers aan de beurt geweest. Ik heb hem ook nog niet helaas. Jammer dat je je niet aan kan melden als beta tester ofzo.
Ik kijk er naar uit. Net een VO2max-test in de sportschool gedaan, ben benieuwd wat mijn horloge er van vindt ;-)
quote:
HeeftZijWeer schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:10:
[...]

Ik kijk er naar uit. Net een VO2max-test in de sportschool gedaan, ben benieuwd wat mijn horloge er van vindt ;-)
En, wat heb je gescoord in de sportschool? ;) Belangrijker nog, hoe hebben ze je V02 max gemeten?

iRacing Profiel

• HeeftZijWeer
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 16-09 13:20
quote:
Requiem19 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:16:
[...]

En, wat heb je gescoord in de sportschool? ;) Belangrijker nog, hoe hebben ze je V02 max gemeten?
Fietstest; tijdje fietsen op een bepaalde hartslag. Zonder zuurstofmasker :)
Lijkt me zo'n beetje hetzelfde als de Tomtom het gaat berekenen?
(Sorry offtopic, maar 'k had 48.1 en ik ben al heel oud, 50+)

• Highland
  • Laatst online: 11:46
Wie kan me een, twee of drie goede opties geven voor de start van mijn zoektocht naar een sporthorloge:
- met name voor hardlopen en fietsen. Evt. zwemmen.
- hartslag meten aan de pols.
- route-aanwijzingen voor op de fiets. Liefst montagemogelijkheid op het stuur.
- geen smartwatch
- voor hardlopen: goede trainingsprogramma's voor intervallen.
- prijsrange 200 - 300.
- gebruik ca. 3x per week.

Tot nu toe heb ik me prima gered met runkeeper en een Aldi Gps-horloge, maar ik wil wat gerichter gaan trainen.

• Rickhavinga
Die route aanwijzingen kunnen er voor zorgen dat je je keuze behoorlijk beperkt of concessies moet doen. Hoe had je dat precies in gedachten?
Is het voldoende als je zelf moet zorgen dat je een lijntje van een ingeladen route moet volgen? Of bedoel je echt aanwijzingen met over hoe veel meter je af wilt slaan en straten in beeld etc?
Voor dat laatste zal je toch echt naar een smartwatch moeten kijken ben ik bang. Of de Garmin Fenix 5X natuurlijk, maar die ligt wel een eindje buiten je budget.
Of ik moet nog modellen over het hoofd zien, maar ik kan er zo geen bedenken.

Mochten die route aanwijzingen toch niet zo van belang zijn of het volgen van een lijntje voldoende zijn, dan lijkt me de Garmin Forerunner 235 wel een geschikt toestel. Al is die voor het zwemmen minder/niet geschikt. De vivoactive HR (of straks de VivoActive 3) kan ook een optie zijn.

• PatrickC
@Highland Ik weet niet wat je precies met route-aanwijzingen bedoelt., maar op een Garmin Forerunner 235 of vivoactive HR kun je de dwMap Connect IQ app installeren voor routes. De app zal er waarschijnlijk ook wel komen voor de vivoactive 3, maar dan moet de maker deze wel hiervoor geschikt maken.

• retlaw
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

quote:
Highland schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:23:
Wie kan me een, twee of drie goede opties geven voor de start van mijn zoektocht naar een sporthorloge:
- geen smartwatch
- prijsrange 200 - 300.

Tot nu toe heb ik me prima gered met runkeeper en een Aldi Gps-horloge, maar ik wil wat gerichter gaan trainen.
Kijk eens naar een TomTom Cardio. Voor dit apparaat kun je een bikemount kopen die je prima of je fiets kunt zetten. In de aanbieding met ING rentepunten (190 incl fietshouder + extra's) of via looptijden.nl icm een actify account (119 + 20 voor de fietshouder)

De route aanwijzing is erg simpel en wordt via een kruimelspoor aangegeven. Dit is in het begin even wennen, maar werkt eigenlijk prima (eigen ervaring).

Intervallen kan wel op tijd en afstand. Niet op hartslag, echter is het niet zo heel moeilijk om een interval training op tijd samen te stellen en de hartslag zelf te onthouden.

Battle.net || Strava

• Asgaro
quote:
PatrickC schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:28:
@Highland Ik weet niet wat je precies met route-aanwijzingen bedoelt., maar op een Garmin Forerunner 235 of vivoactive HR kun je de dwMap Connect IQ app installeren voor routes. De app zal er waarschijnlijk ook wel komen voor de vivoactive 3, maar dan moet de maker deze wel hiervoor geschikt maken.
Dit kan ik bevestigen! dwMap is zeer handig!
Ik heb gisteren mijn langste duurloop ooit gelopen, en dit dankzij dwMap geen smartphone op zak! want nu kan ik unieke parcours volgen die anderen gemaakt hebben :D (maw: GPX files van mooie parcours zoeken op sites voor wandelroutes)

Strava profile

• PatrickC
@Highland Goede trainingprogramma's voor intervallen had ik even over het hoofd gezien. Dan valt de vivoactive HR af. De nieuwe vivoactive 3 gaat dit wel ondersteunen.

• KnOeFz
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:29

KnOeFz

no comment...

quote:
- geen smartwatch
- prijsrange 200 - 300.

Met de Garmins heb je geen pols hartslag meting tijdens zwemmen. Dan hen je de hrm swim of hrm tri band er bij nodig. Bij mijn 735xt in elk geval. Heb niet paraat hoet dit bij de 935/F5 is.

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

• Arie-
  • Niet online
quote:
- geen smartwatch
- prijsrange 200 - 300.

De Suunto Spartan Trainer is net uit en lijkt aan je wensen te voldoen.
- Als je je sporten combineert dan is échte multisport ondersteuning misschien wel belangrijk, dat heeft deze.
- Ik weet niet hoe het zit met ondersteuning voor route-aanwijzigen, dan zou je reviews moeten lezen.

• PatrickC
quote:
Arie- schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:52:
[...]

- Als je je sporten combineert dan is échte multisport ondersteuning misschien wel belangrijk, dat heeft deze.
- Ik weet niet hoe het zit met ondersteuning voor route-aanwijzigen, dan zou je reviews moeten lezen.
Deze video is best een geode vergelijking tussen de Suunto Spartan Sport Wrist HR en Spartan Trainer Wrist HR.

• Arie-
  • Niet online
Ik had de Sport niet genoemd omdat die ver buiten budget ligt. Het interessante aan de Trainer is juist dat het een écht triatlon horloge is voor ¤300.

• acidd91
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:55
quote:
Asgaro schreef op donderdag 14 september 2017 @ 22:44:
[...]

Dit kan ik bevestigen! dwMap is zeer handig!
Ik heb gisteren mijn langste duurloop ooit gelopen, en dit dankzij dwMap geen smartphone op zak! want nu kan ik unieke parcours volgen die anderen gemaakt hebben :D (maw: GPX files van mooie parcours zoeken op sites voor wandelroutes)

[afbeelding]
Ik heb daar nog wel een vraag over: kan je dan ook gestructureerde trainingen doen met die route op het scherm? Iets van 10 minuten Z1, 30 Z2, etc?
quote:
acidd91 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:14:
[...]

Ik heb daar nog wel een vraag over: kan je dan ook gestructureerde trainingen doen met die route op het scherm? Iets van 10 minuten Z1, 30 Z2, etc?
Met dwMap niet. Is een applicatie en daar kan niks "naast" draaien.

Op een Fenix 5 kan het wel - omdat je daar navigatie (courses volgen) native op hebt zitten. Je kunt dan workouts én route combineren.

Twitter | Strava

• Asgaro
quote:
MrAcid schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:21:
[...]

Met dwMap niet. Is een applicatie en daar kan niks "naast" draaien.

Op een Fenix 5 kan het wel - omdat je daar navigatie (courses volgen) native op hebt zitten. Je kunt dan workouts én route combineren.
Dit dus (jammer genoeg).
Maar dit kan je oplossen door volgende te doen:
- koop dwMap Premium (¤10 voor 1e jaar. Daarna telkens terug ¤10/jaar of ¤20 voor lifetime.)
Dan kan je onder de map 2 data fields naar keuze zetten. (Bij niet-Premium kan je die niet wijzigen)
Ik gebruik Timer en Heart Rate Zone.

- Schrijf de instructies van de training op blaadje papier en steek in een plat plastiek zakje.
Ik zet er ook start- en eindtijdstip bij van elke fase, zodat ik onderweg niet meer hoef te rekenen.
En uiteraard de hartslagzone.

Ik doe het momenteel zo en ben er tevreden mee 👍 Maar als ik ooit een opvolger koop, wordt het een Forerunner 935 (die zou dit ook hebben) of een Fenix.

Strava profile

• Highland
  • Laatst online: 11:46
Dank allen. Ik ga er mee aan de slag. Het is hier natuurlijk geen aankoopadvies-topic, maar ik zal eens een vergelijking maken en terugkoppelen.

• Zapato
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 16:12
Navigatie werkt toch al standaard op een Fenix 3? Ik zie de toegevoegde waarde van dwMap (nog) niet.

• coldasice
quote:
KnOeFz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:04:
[...]

Met de Garmins heb je geen pols hartslag meting tijdens zwemmen. Dan hen je de hrm swim of hrm tri band er bij nodig. Bij mijn 735xt in elk geval. Heb niet paraat hoet dit bij de 935/F5 is.
TomTom ook niet

• rockhopper
quote:
Highland schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:06:
Dank allen. Ik ga er mee aan de slag. Het is hier natuurlijk geen aankoopadvies-topic, maar ik zal eens een vergelijking maken en terugkoppelen.
Niet echt, maar het wordt wel als zodanig gebruikt. Ik heb er geen moeite mee om ervaringen te delen bij keuze problemen. Op zich is er niet genoeg variatie in modellen en beweging in de markt om er een apart topic van te maken, vandaar 'het grote topic' denk ik. Al is dat meer iets voor de mods om zich over te buigen.

@Asgaro Prima advies, maar als tweaker wil ik nou juist niet iets op papier meenemen, het is gewoon een gemis van een toestel als het niet volledig aan al je wensen kan voldoen, en daarnaast de sport (als tech liefhebber) om een oplossing te creëren zonder extra middelen of een toestel te vinden dat wel aan het volledige wensenpakket voldoet... Toch een elegante oplossing verder en past beter in de meeste budgetten natuurlijk.

• W.Wonderland
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 12:47
quote:
Arie- schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:52:
[...]

Suunto Spartan Trainer.
  • Voor hardlopen: goede trainingsprogramma's voor intervallen:
    Je kan GEEN trainingsprogrammas maken (warming up, variabele intervallen, cooldown) maar wel een aantal maal een repeat met een hoog / laag waarde.
    Dus qua "trainingsprogramma's" zeer beperkt
  • Route-aanwijzingen voor op de fiets:
    Broodkruimel route welke je zelf moet volgen/ in de gaten houden, dus geen turn by turn etc.
  • Liefst montagemogelijkheid op het stuur:
    Niet aanwezig maar mbv een universeel verkrijgbare "rond-blok" kan je elk horloge om het stuur monteren indien gewenst.
  • Overige punten zijn aanwezig.

• ZlM01
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 13:12
Volgens Coolblue komt de Vivoactive 3 in Oktober bij hen binnen. Zie comments bij onderstaande link.
YouTube: Garmin Vivoactive 3 Review (Nederlands)

ZlM01 wijzigde deze reactie 15-09-2017 14:17 (9%)

• WouterG
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:56
Volgens NRC gooit TomTom de handdoek in de ring.
https://www.nrc.nl/nieuws...ted&utm_campaign=related2

• rockhopper
quote:
Dat versterkt de geruchten uit augustus die ik al eerder in dit topic poste. Het is wel jammer natuurlijk, maar ze hebben het wel een beetje aan zichzelf te danken. Ze communiceren slecht met hun klanten en hebben niet ingespeeld op de vraag. Verder is het achterliggende platform ook pas laat op gang gekomen. Een beetje onder het motto "we bouwen eerst een boot en dan gaan we daarna wel een meertje aanleggen". Maar omdat ik liever meer concurrentie (en innovatie) dan minder zie zou ik het toch jammer vinden als ze er echt mee gaan stoppen.
Uit het artikel:
quote:
Het is lastig om een koper te vinden in dit tegenvallende marktsegment van wearables – slimme horloges en fitnessbandjes. Fitbit, marktleider in activiteitenmeters, zag zijn beurswaarde het afgelopen jaar halveren en lijdt verlies.

Concurrent Garmin meldde vorig kwartaal een daling van 15 procent in activiteitenmeters en wil complexere smartwatch-horloges maken om de strijd aan te gaan met de Apple Watch en Samsung. Apple noemde zich afgelopen week de grootste horlogefabrikant ter wereld, maar vermijdt daarbij het aantal verkochte Apple Watches te vermelden.
Dit spreekt eigenlijk tegen wat ik uit de markt begrepen heb, de cijfers die ik zag (en die ik verder niet nagetrokken heb) spraken nog altijd van flinke groei, waarbij met name Fitbit nog sterk aan het groter worden was. Dit is uiteraard niet hetzelfde als de beurswaarde, maar ik zou als leek verwachten dat veel verkoop weer tot betere aandelen van fitbit zou leiden. DCRainmaker ging er ook even kort in bij zijn apple smatchwatch 3 artikel.

• My Tec Master
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 19-09 20:56
quote:
De geruchten zijn er inderdaad al langer. In dit artikel wordt aangegeven dat de markt te klein is, weinig nieuwe aanwas en huidige gebruikers upgraden niet. Tja ik heb nu nog de eerste cardio hr multisport en als die batterij niet zo slecht was zou ik hem nog blijven gebruiken. Over de jaren heen zijn ze niet zo veel anders geworden. Garmin zit gewoon in een heel ander segment, veel meer mogelijkheden en beter software.

EDIT: de markt voor wearables is groot zat maar ik denk dat het segment van die markt waar Tom Tom op mikte gewoon niet aantrekkelijk genoeg is. Het was een segment voor sporters (horloges waren duidelijk sport horloges) maar ik zou het eerder het segment sport enthousiastelingen noemen. Voor de veel eisende gebruiker was het niet genoeg. Ook Fitbit doet het trouwens niet erg goed.

My Tec Master wijzigde deze reactie 16-09-2017 12:55 (20%)

• Tigertje
  • Nu online
Ik baal daar wel van, dat TomTom stopt, ik ben tevreden over mijn horloge. Ik hoop dat ze de software ondersteuning en website nog wel in de lucht houden.

• rockhopper
quote:
Tigertje schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:01:
Ik baal daar wel van, dat TomTom stopt, ik ben tevreden over mijn horloge. Ik hoop dat ze de software ondersteuning en website nog wel in de lucht houden.
Er is nog niks officieel, dus tot het zover is stopt TomTom nog niet. Als ze eenmaal stoppen dan verwacht ik niet dat er nog veel ondersteuning zal zijn. Minimaal binnen garantie, en daarbuiten is het denk ik zo gedaan. Sowieso zal er geen doorontwikkeling meer zijn voor nieuwe features en ik weet verder niet wat de kosten van de website/server zijn, maar die zal wel het langst doordraaien.

In het kort bij deze het advies aan iedereen met alle data op het TomTom platform: maak alvast een back-up van je gegevens/data en zoek een neutraal alternatief om het daar ook op te slaan. Site's als endomondo, strava of runtastic.

• PatrickC

• Ruggero
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 07:36
quote:
Veelbelovend. Ik bestel de VA3 zodra deze beschikbaar is. Ben erg benieuwd.

• coldasice
quote:
rockhopper schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 18:07:
[...]

Er is nog niks officieel, dus tot het zover is stopt TomTom nog niet. Als ze eenmaal stoppen dan verwacht ik niet dat er nog veel ondersteuning zal zijn. Minimaal binnen garantie, en daarbuiten is het denk ik zo gedaan. Sowieso zal er geen doorontwikkeling meer zijn voor nieuwe features en ik weet verder niet wat de kosten van de website/server zijn, maar die zal wel het langst doordraaien.

In het kort bij deze het advies aan iedereen met alle data op het TomTom platform: maak alvast een back-up van je gegevens/data en zoek een neutraal alternatief om het daar ook op te slaan. Site's als endomondo, strava of runtastic.
Vermoedelijk wordt de hardware en software verkocht aan een andere partij, het is geld vernietiging wanneer je dit stopt en er niks mee doet.

• rockhopper
Ik vraag me af wie het zou willen kopen. Ze hebben zover ik weet geen technologie die innoverend of interessant is. Daarbij blijven ze buiten de wearables nog wel actief op andere gps gebieden. Dus ondanks dat ik het met je eens ben, denk ik dat dit gewoon een kwestie van je verlies pakken is geworden, als het zover komt.

• PatrickC
quote:
Ruggero schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:44:
[...]

Volgens de commentaren bij de video die ik eerder meldde, werkt manual lap alleen bij de actviteit zwemmen, maar (nog) niet bij hardlopen. Dat vind ik toch wel een behoorlijke blunder van Garmin. Je kunt een horloge toch geen serieus sporthorloge noemen zonder de manual lap optie? Dat is een basis functie als je het mij vraagt.

• coldasice
quote:
rockhopper schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:40:
Ik vraag me af wie het zou willen kopen. Ze hebben zover ik weet geen technologie die innoverend of interessant is. Daarbij blijven ze buiten de wearables nog wel actief op andere gps gebieden. Dus ondanks dat ik het met je eens ben, denk ik dat dit gewoon een kwestie van je verlies pakken is geworden, als het zover komt.
Op zich zijn er altijd wel partijen geïnteresseerd in een een product range met in 2016 een omzet van 106 miljoen euro. Die koe is nog flink uit te melken door meer samenwerking te zoeken met strava(combineer je het product met een lidmaatschap bijvoorbeeld) of een ander platform waardoor je weinig hoeft te investeren in de software zijde en je de productlijn nog een tijdje in stand kunt houden met kleine updates, . De mensen zitten er al. Kosten flink omlaag en natuurlijk een langzaam dalende omzet. Levert je nog een flink aantal jaren mooie winsten op.

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-09 18:50
quote:
[...]
Ik zou de reviews en eerste gebruikersfeedback op Amazon even afwachten. Bij de Fenix 5 en 5s kwam na een tijdje ook pas boven water dat de ontvangst van ANT+ signalen problematisch was. Het ding lijkt overigens een beetje op de Garmin Forerunner 405 uit 2010, die ook een ring met touch had (maar dan de complete ring). Dat was drama, omdat regen of een jasje wat de ring raakte al voldoende was om input te geven.... Het enige voordeel wat het ding had ten opzichte van mijn huidige Forerunner 630, was dat je de achtergrondverlichting permanent kon laten branden.

• PatrickC
quote:
Frij5fd schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:42:
[...]

Ik zou de reviews en eerste gebruikersfeedback op Amazon even afwachten. Bij de Fenix 5 en 5s kwam na een tijdje ook pas boven water dat de ontvangst van ANT+ signalen problematisch was. Het ding lijkt overigens een beetje op de Garmin Forerunner 405 uit 2010, die ook een ring met touch had (maar dan de complete ring). Dat was drama, omdat regen of een jasje wat de ring raakte al voldoende was om input te geven.... Het enige voordeel wat het ding had ten opzichte van mijn huidige Forerunner 630, was dat je de achtergrondverlichting permanent kon laten branden.
De touch zit niet in de ring, maar aan de zijkant van het horloge. En ik verwacht dat het een capacatieve touch is, dus dit zou niet op regen of kleding mogen reageren. Maar, even de eerste goede reviews afwachten is een goed advies! :)

• foekebooij
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:47
Zeer benieuwd naar de reviews van de vivoactive 3, tenzij er gekke dingen uitkomen wordt het mijn vervanger van de Apple watch. Dat is naar mijn ervaring een zeer matig sport horloge.
TomTom sprak en fr 235 vond ik top maar in opwelling Apple watch gekocht en die verkocht, achteraf gezien slechte move.

Vandaag de Dam tot Dam gelopen, 2-3 keer onder een TomTom opblaasboog gelopen en de kledingzakken waren ook bedrukt met TomTom. Ik ga het spijtig vinden als ze het terrein van de sporthorloge verlaten.
Zoals hierboven gezegd een naar mijn mening top horloge, lekker idiot proof.

• spokje
Ik heb de Polar M430 gekocht. Leuk ding. Wat me wel opvalt, en dat vind ik persoonlijk wel wat jammer, is dat de step counter echt niet accuraat is. Gister heb ik echt geen zak uitgevoerd en had ik zogenaamd 8000 stappen. Vanmorgen in 1 uurtje al 1000, terwijl ik eigenlijk alleen me aangekleed heb en een paar keer op en neer gerend ben binnenshuis.

Als ik meetel met stappen gaat het wel aardig accuraat, maar zodra je bijvoorbeeld je handen wast of eet pakt ie ook alles als stappen. Ook tijdens fietsen en autorijden registreert ie stappen. Ik lees meer verhalen op internet dat de M400 en de M430 dit doen. Het lijkt dus 'normaal'. En ik heb het horloge te kort om te zeggen of mijn 'daily goal' wel aardig on par is. Maargoed. Voor een horloge van 230¤ vind ik toch wel dat er een acurate stappenteller op mag zitten toch...?

Meer mensen hier ervaring mee? Een collega heeft de FR235 en die is een stuk accurater lijkt het, voor het tellen van stappen...
quote:
spokje schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:44:
Ik heb de Polar M430 gekocht. Leuk ding. Wat me wel opvalt, en dat vind ik persoonlijk wel wat jammer, is dat de step counter echt niet accuraat is. Gister heb ik echt geen zak uitgevoerd en had ik zogenaamd 8000 stappen. Vanmorgen in 1 uurtje al 1000, terwijl ik eigenlijk alleen me aangekleed heb en een paar keer op en neer gerend ben binnenshuis.

Als ik meetel met stappen gaat het wel aardig accuraat, maar zodra je bijvoorbeeld je handen wast of eet pakt ie ook alles als stappen. Ook tijdens fietsen en autorijden registreert ie stappen. Ik lees meer verhalen op internet dat de M400 en de M430 dit doen. Het lijkt dus 'normaal'. En ik heb het horloge te kort om te zeggen of mijn 'daily goal' wel aardig on par is. Maargoed. Voor een horloge van 230¤ vind ik toch wel dat er een acurate stappenteller op mag zitten toch...?

Meer mensen hier ervaring mee? Een collega heeft de FR235 en die is een stuk accurater lijkt het, voor het tellen van stappen...
Op zich maakt het niet veel uit. Als hij constant inaccuraat is, is hij wel betrouwbaar in zn afwijking. Kun je wel prima de actieve en minder actieve dagen vergelijken :)

iRacing Profiel

• PatrickC
@spokje Met Polar heb ik geen ervaringen, maar wel met Fitbit (Charge HR) en Garmin (VA HR). De Fitbit telde te veel stappen (soms was het bewegen van de armen alleen al voldoende om 'stappen' te tellen) en de Garmin telt te weinig stappen (begint pas te tellen als je minimaal 10 stappen achter elkaar hebt genomen en heeft bij mij een probleem dat er bij snelle wandelingen veel te weinig stappen worden geteld). Maar zoals @Requiem19 al zegt, als je dit eenmaal weet, dan kun je daar zelf rekening mee houden en is het nog steeds een goede indicatie of je misschien wel te weinig hebt bewogen die dag. Persoonlijk boeien mij de getelde stappen eigenlijk niet zo veel... Ik weet zelf wel wanneer ik te weinig heb bewogen op een dag. >:)

• Hoppa!
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16:05
quote:
PatrickC schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:16:
@spokje Met Polar heb ik geen ervaringen, maar wel met Fitbit (Charge HR) en Garmin (VA HR). De Fitbit telde te veel stappen (soms was het bewegen van de armen alleen al voldoende om 'stappen' te tellen) en de Garmin telt te weinig stappen (begint pas te tellen als je minimaal 10 stappen achter elkaar hebt genomen en heeft bij mij een probleem dat er bij snelle wandelingen veel te weinig stappen worden geteld). Maar zoals @Requiem19 al zegt, als je dit eenmaal weet, dan kun je daar zelf rekening mee houden en is het nog steeds een goede indicatie of je misschien wel te weinig hebt bewogen die dag. Persoonlijk boeien mij de getelde stappen eigenlijk niet zo veel... Ik weet zelf wel wanneer ik te weinig heb bewogen op een dag. >:)
Stappen accuraat tellen is ook gewoon bijna niet te doen. Mijn Garmin VAHR is daarin ook gewoon raar. Soms begint hij pas met tellen na een aantal stappen (om andere armbewegingen uit te sluiten) en soms doet hij dat niet. Vorige week haalde ik mijn stappendoel ineens toen ik me 's avonds omdraaide om te gaan slapen. En nee, daarvoor had ik toevallig geen actieve activiteiten gehad.

Maar inderdaad, het exacte aantal stappen is voor mij ook niet relevant. Maar wel om te zien hoe je activiteit is geweest.

• spokje
Thanks mannen. Dat stelt wel wat gerust.

• rockhopper
Als je even timmert met een hamer, over een strookje kasseien (of andere hobbels fietst), druk aan je autostuur draait of over dezelfde kasseien strook rijdt met slechte vering, het kunnen allemaal kunstmatige stappen zijn. In principe zit er een bewegingssensor in je horloge (meerdere zelfs) die proberen te ontdekken of te registreren dat de beweging die ze waarnemen wel of niet bij een typische 'stap' past. Is de uitslag te klein, (bv het draaien van het horloge aan de pols om even de tijd waar te nemen) dan is het geen stap, te groot (wild zwaaien naar je bestie), ook geen stap. Ieder horloge/merk heeft weer zijn eigen algoritme en deze zijn wisselend succesvol.

Kortom: een leuke leidraad of indicatie, maar beslist geen waarheid. Al snap je wel dat als je doel 10.000 stappen is en je zit pas op 300 dat je in beweging mag komen. Ik heb het op mijn toestel alleen de eerste maand een beetje gevolgd omdat het wel een leuke nieuwe gimmick was voor mij toen. Maar ik kwam tot de conclusie dat het niet heel precies was voor mij en dat ik er niks mee deed verder, dus nu kijk ik er bijna nooit meer naar.

En dan de "inside information" van DCRainmaker over de Tomtom geruchten (uit zijn weekly overview post)
quote:
7) More TomTom leaving wearables rumors: The Google Translate game isn’t super strong on this one, but I think this is mostly a re-hash of earlier summer stuff alongside some speculation. Given TomTom just announced a slew of new wearable features two weeks ago. During my conference call with them at the time, they talked pretty extensively about remaining committed to the category. So we’ll see, but until something changes they generally represent the best value out there for a GPS smart watch with optical HR and music.

rockhopper wijzigde deze reactie 18-09-2017 23:39 (23%)
Reden: stuk over Tomtom toegevoegd

• Quakie
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 10:39

Quakie

quakelen

Laten we hopen dat dit waar is. Ik vond het al zo raar dat ze nu een grote update (geleidelijk) aan het uitrollen zijn en dan vervolgens eruit stappen..

Voor diegene die TomTom niet volgen. Ze proberen hun platform te verbreden door basis van een punten systeem om je fitheid te meten aan de hand van je activiteiten. Zonde zou je dus min of meer moeten weten hoe je conditie is tov van leeftijdsgenoten en of je progressie boekt.

Synology DS415+ Kaduk. :(

• jaspernl
  • Laatst online: 16:17

jaspernl

de tijd vliegt

quote:
quote:
[...]
Ik ook! Ik sta inmiddels op de watch-list van onze blauwe vriendjes.
(en tóch kijk ik elke dag even op de site >:) )

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

• PatrickC
Ik wacht nog even af wat betreft de VA3. De berichten op het Garmin forum zijn nog niet zo positief. B.v. workouts schijnen niet zo (lekker) te werken als op de forerunners, het is nog steeds niet duidelijk hoe je start/stop en manual lap moet combineren met één knop, alarmen die niet afgaan, te zacht trillen op de max. stand,. etc.. Voorlopig houd ik het nog even op m'n VA HR en wacht geduldig af hoe zich dit gaat ontwikkelen.

• oNo
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:22
Maargoed, je wil die VA 3 toch wel hebben. Het zijn software issues. En het is bekend dat Garmin apparaten aan de klant verkoopt met "beta software".

Overigens is de VA 3 in de US ook nog niet lekker leverbaar. Een collega van mij is daar en ik had gevraagd eens te kijken of zo'n ding voor me meegenomen kan worden. De black versie was er nog niet, de zilveren af en toe wel.

• jaspernl
  • Laatst online: 16:17

jaspernl

de tijd vliegt

quote:
PatrickC schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:11:
Ik wacht nog even af wat betreft de VA3. De berichten op het Garmin forum zijn nog niet zo positief. B.v. workouts schijnen niet zo (lekker) te werken als op de forerunners, het is nog steeds niet duidelijk hoe je start/stop en manual lap moet combineren met één knop, alarmen die niet afgaan, te zacht trillen op de max. stand,. etc.. Voorlopig houd ik het nog even op m'n VA HR en wacht geduldig af hoe zich dit gaat ontwikkelen.
Op het forum wordt inderdaad wel e.e.a. gemeld. Maar de meeste daar genoemde zaken zijn voor mij geen dealbreakers. Behalve dat zwakke trillen dan. Maar dat lijkt op een HW defect van 1 persoon.

Ik gebruik het horloge als volgt:
* Een gewoon horloge. Nog geen klachten over gelezen ;-)
* Als middel om notificaties te signaleren. Niet zozeer om ze te lezen, maar wel dát er iets binnenkomt en van wie. Dat is heel mooi configureerbaar vind ik: zo worden bv groeps-whatsappjes niet gemeld, en individuele appjes wel. Top.
* Als hulpmiddel om op tijd de telefoon op tijd op te kunnen nemen (of te weigeren) voordat ie in voicemail schiet. Voor als de telefoon wat lastiger bereikbaar is (in broekzak, op de keukentafel, of tijdens navigeren in de auto, of tijdens een vergadering)
* registreren van hardloop-, wandel-, ski- en weet-ik-veel-wat-nog-meer sport-dingetjes. En die zijn niet zo gestructureerd dat ik ze met vooraf ingeladen workouts afwerk. Nog niet ;)

En volgens mij is die VA3 dan dé ideale kandidaat. Zeker met die side-swipe uitgeschakeld ;)

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Pagina: 1 ... 55 56 57 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*