Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 334 335 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-07 19:59
De ECG functie dient idd eenmaal geactiveerd te worden via de Connect App.

Maar dit is meer omdat je een aantal maal aan Garmin dient te bevestigen, dat jij begrijpt dat deze functie alleen atriumfibrilleren kan detecteren en geen andere afwijkingen/infarct/hartaanval.

Ook met een pols met 16 cm omtrek, zou ik kijken naar de Fenix 8 47mm.

Bij mij loonde het ook de moeite om in vrienden en familiekring te vragen wie ING punten kon missen voor aankoop via ING winkel.

[ Voor 16% gewijzigd door Baserk op 10-07-2026 15:23 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Apollyon schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 20:56:
Mijn vriendin heeft al ruim twee jaar een Garmin Venu 3s en is er heel tevreden over—daarom wil ik nu ook een Garmin.

Op mijn watchlist staan: fēnix 8, fēnix E en Forerunner 970, omdat ze (naar mijn verwachting) goed scoren op:
  • Kaarten met navigatie/routeondersteuning
  • Betrouwbare GPS
  • Betrouwbare hartslagmeting
  • Geavanceerd gezondheids- en trainingsinzicht (o.a. slaap, Body Battery, Training Readiness)
  • ECG en waarschuwingen voor atriumfibrilleren
  • Langere batterijduur dan veel smartwatches
Qua fēnix E is die het goedkoopst, maar ik maak me zorgen over de hartslagnauwkeurigheid: die mist de Elevate V5-sensor. Daardoor is de meting waarschijnlijk minder nauwkeurig dan bij de fēnix 8 of Forerunner 970. Een losse ANT+ hartslagmeter zou dat kunnen verbeteren, maar dan mis je nog wel de voordelen van ECG en waarschuwingen voor atriumfibrilleren van de Elevate V5-sensor.

Daarom blijven uiteindelijk de fēnix 8 of de Forerunner 970 over als logische (duurdere) opties, omdat die praktisch dezelfde software en functies bieden.

Met mijn smalle polsomtrek van 16 cm acht ik alleen de fēnix 8 in 43 mm echt passend; de fēnix E en de Forerunner 970 zijn beide 47 mm en lijken me daardoor te groot.

Hoe afhankelijk zijn deze Garmin-horloges van Garmin en clouddiensten? Kan ik het goed offline gebruiken en alleen met computer of smartphone synchroniseren, of mis ik dan belangrijke gezondheid- en fitheidsfuncties? Ik twijfel of ik wil dat mijn gezondheidsdata wordt geüpload naar de cloud.

Opmerking: bovenstaande tekst is bewerkt met AI i.v.m. dyslexie van de schrijver.
Zonder Garmin Connect te gebruiken heb je weinig aan al die functies van deze horloges. Alle data wordt bij Garmin opgeslagen. Maar er zijn weinig sport/smart horloges (ik ken ze niet) die alles lokaal opslaan zonder data in de cloud, dus dan wordt het lastig.

Je kunt een Garmin horloge zonder cloud (Garmin Connect) gebruiken, maar dan moet je de data (fit files) via een PC (USB verbinding) binnenhalen en dan met een programma verwerken die fit files aankan. Maar… je verliest heel veel functionaliteit van je horloge op deze manier.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:36
PatrickC schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:03:
[...]

Zonder Garmin Connect te gebruiken heb je weinig aan al die functies van deze horloges. Alle data wordt bij Garmin opgeslagen. Maar er zijn weinig sport/smart horloges (ik ken ze niet) die alles lokaal opslaan zonder data in de cloud, dus dan wordt het lastig.

Je kunt een Garmin horloge zonder cloud (Garmin Connect) gebruiken, maar dan moet je de data (fit files) via een PC (USB verbinding) binnenhalen en dan met een programma verwerken die fit files aankan. Maar… je verliest heel veel functionaliteit van je horloge op deze manier.
Ik denk dat je met de juiste software vrijwel alles lokaal kan doen en analyseren als wat Connect kan... Slechts een paar dingen kunnen niet zonder Connect, zoals bijv. de activering van de EGC-functie of Garmin Pay.
Het wordt er wel een stuk minder gebruiksvriendelijk door, vandaar dat ik gewoon alles met Connect synchoniseer.

Mijn GPS-collectie

JaVaWa schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 18:13:
[...]

Ik denk dat je met de juiste software vrijwel alles lokaal kan doen en analyseren als wat Connect kan... Slechts een paar dingen kunnen niet zonder Connect, zoals bijv. de activering van de EGC-functie of Garmin Pay.
Het wordt er wel een stuk minder gebruiksvriendelijk door, vandaar dat ik gewoon alles met Connect synchoniseer.
Hoe ga je dan zaken als b.v. Training Load, Training Readiness, etc. doen? Verder vraag ik me af hoe je de 24 uurs hartslag en stress data en nachtelijke HRV en Sleep waardes gaat binnenhalen? Activiteiten staan per activiteit in fit files, maar hoe zit het met al die andere data die het horloge constant registreert?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• edozat1
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 18:56:
[...]

Hoe ga je dan zaken als b.v. Training Load, Training Readiness, etc. doen? Verder vraag ik me af hoe je de 24 uurs hartslag en stress data en nachtelijke HRV en Sleep waardes gaat binnenhalen? Activiteiten staan per activiteit in fit files, maar hoe zit het met al die andere data die het horloge constant registreert?
www.runalyze.com
www.interval.icu

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:17
De gegevens van activiteiten staan in fit bestanden, dus daar kom je een heel eind mee. Ook voor de hersteltijd, training effect, exercise load. Die gegevens kan je dan zelf wel weer over langere tijd analyseren om daar conclusies uit te trekken.

Maar alle dagelijkse metrics zoals je hartslag gedurende de dag, slaap, HRV, stress etc staan volgens mij niet in de fit bestanden. Dus voor een score vergelijkbaar met de training readiness, body battery, training status etc. mis je denk ik echt te veel gegevens als je Garmin Connect niet gebruikt.

• JaVaWa
PatrickC schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 18:56:
[...]

Hathi schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:57:
Maar alle dagelijkse metrics zoals je hartslag gedurende de dag, slaap, HRV, stress etc staan volgens mij niet in de fit bestanden.
Jawel, die staan in FIT-bestanden in de map Garmin\Monitor

[ Voor 43% gewijzigd door JaVaWa op 10-07-2026 20:01 ]

Mijn GPS-collectie

Runalyze ken ik, heb er ook een account, maar die wordt automatisch gevoed uit Garmin Connect. Zonder Garmin connect zul je dat dus op een andere manier moeten voeden. Al met al een hoop werk en dat omdat je dan je data niet aan Garmin toevertrouwd, maar wel aan Runalyze?

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 10-07-2026 21:51 ]

• JaVaWa
Misschien is Gadgetbridge wat? Heb er zelf geen ervaring mee, maar klinkt qua functionaliteit veelbelovend.

https://gadgetbridge.org/

Mijn GPS-collectie

• edozat1
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:51:
[...]

Runalyze ken ik, heb er ook een account, maar die wordt automatisch gevoed uit Garmin Connect. Zonder Garmin connect zul je dat dus op een andere manier moeten voeden. Al met al een hoop werk en dat omdat je dan je data niet aan Garmin toevertrouwd, maar wel aan Runalyze?
Ah, ik wist niet dat het je om privacy/vertrouwen ging. Er zijn ook andere manieren om Runalyze automatisch te voeden, via Dropbox bv, dus een hoop werk hoeft het niet te zijn. Maar je moet dan inderdaad wel een andere partij vertrouwen.
edozat1 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 23:04:
[...]

Ah, ik wist niet dat het je om privacy/vertrouwen ging. Er zijn ook andere manieren om Runalyze automatisch te voeden, via Dropbox bv, dus een hoop werk hoeft het niet te zijn. Maar je moet dan inderdaad wel een andere partij vertrouwen.
Mij maakt het niet uit, ik heb alles in Garmin Connect, Apple Health, Strava, Runalyze en Smashrun zitten. :+ Het was @Apollyon die de data niet in de Garmin cloud wou hebben.

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17-07 19:33
Hathi schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:45:
Wat betreft de waarschuwingen voor atriumfibrilleren; Garmin maakt alleen 'op commando' een ECG van zo'n 30 seconden. Dus een waarschuwing voor atriumfibrilleren kan hij alleen geven als jij op dat moment een ECG hebt gemaakt.
Het is dus geen hartbewaking die 24/7 monitort en waarschuwt. Wel vind ik op commando nog steeds een kekke feature. Bij klachten kan een korte ECG check geruststellend zijn of juist reden om snel hulp in te schakelen.
En wat je bedenkingen over de synchronisatie zonder clouddiensten betreft zou ik dat persoonlijk serieus heroverwegen. Synchroniseren met je telefoon of computer upload je gegevens direct naar de Garmin Connect servers.
Ik snap dat Garmin Connect de gebruikservaring ten goede komt.
In theorie worden alle gegevens wel op het horloge bijgehouden in FIT bestanden en die kan je uitlezen door het horloge via de USB kabel te verbinden met je computer en dan die bestanden naar je computer kopiëren en uitlezen met een tool die FIT bestanden kan lezen, maar dat is echt extreem omslachtig. Garmin doet echt best wel veel offline op het horloge zelf, dus je kan in theorie een heel eind komen (en veel verder dan met smartwatches van andere fabrikanten denk ik), maar ik denk dat je alsnog snel tegen beperkingen aan gaat lopen. Bijvoorbeeld voor het maken van zo'n ECG al. Volgens mij ben je verplicht om dit te activeren vanuit de Garmin Connect app, waardoor je gegevens dus direct gesynchroniseerd worden met 'de cloud'.
Ik probeer te sappen welke beperkingen dat zijn en of het horloge dan nog de meoite waard is.

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

• Apollyon
BarôZZa schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:15:
Ik heb ook 16cm kleine Aziatische polsen, dus herken je overweging. Draag daarnaast een 35mm Nomos Tangente als horloge en had een 40mm Samsung hiervoor. Loop middellange afstanden (halve marathons, nu trainen voor de hele).

twijfelde dus ook over de FR970, maar toch voor gekozen vanwege de features. De grootte is in de praktijk erg prettig, en het ziet er niet storend groot uit. Draagt kleiner, ook niet zo dik en erg licht. Mogelijk dat het ook minder stoort omdat het een sportief horloge is. Voor het hardlopen ideaal iig.
Ik snap dat groter in de praktijk prettig is. Een groter display met hogere resolutie is goed voor de kaarten. Ik zal de FR970 daarom zeker in de winkel aanpassen als die kleiner draagt dan de Fenix.

• Apollyon
Baserk schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 15:20:
De ECG functie dient idd eenmaal geactiveerd te worden via de Connect App.

Maar dit is meer omdat je een aantal maal aan Garmin dient te bevestigen, dat jij begrijpt dat deze functie alleen atriumfibrilleren kan detecteren en geen andere afwijkingen/infarct/hartaanval.
Het is geen medische apparatuur maar denk je dat atriumfibrilleren detectie nuttig is?
Ook met een pols met 16 cm omtrek, zou ik kijken naar de Fenix 8 47mm.
Waarom toch de 47mm? Behalve langere batterijduur en iets groter scherm maakt het niet uit toch? Zou het niet te lomp groot zijn?
Bij mij loonde het ook de moeite om in vrienden en familiekring te vragen wie ING punten kon missen voor aankoop via ING winkel.
Dank voor de tip. Ik ken niemand met ING maar zal eens informeren in mijn kennissenkring.

• Apollyon

Ik was er wel een beetje bang voor dat het zo werkt en geen alternatieven zijn.
Ik snap dat de gebruikservaring verslechterd. De vraag die ik probeer te beantwoorden voor mijzelf is of door verloren functionaliteit de aanschaf van een dure Garmin nog te verantwoorden valt.

• Apollyon
JaVaWa schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:59:

Jawel, die staan in FIT-bestanden in de map Garmin\Monitor
Dank je!

• Apollyon
JaVaWa schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 22:53:
Misschien is Gadgetbridge wat? Heb er zelf geen ervaring mee, maar klinkt qua functionaliteit veelbelovend.

https://gadgetbridge.org/
Leuk! Als ik een Garmin of ander sport horloge aanschaf dan wil ik deze zeker proberen!

• Apollyon
edozat1 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 23:04:

PatrickC schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 23:38:
[...]

Mij maakt het niet uit, ik heb alles in Garmin Connect, Apple Health, Strava, Runalyze en Smashrun zitten. :+ Het was @Apollyon die de data niet in de Garmin cloud wou hebben.
Privacy is niet mijn enige zorg. Ik vind het gewoon stom dat alles in de cloud moet. Ik snap dat bedrijven er een businessmodel in zien om geld mee te verdienen. Ik vrees alleen dat als de stekker uit de clouddienst wordt getrokken het horloge gedegradeerd wordt tot een nutteloos ding. Afgelopen jaren heb ik bij vrienden en collega's gezien dat een product plots niet meer werkte doordat de leverancier failliet ging of besloot om de clouddienst te stoppen.

Een Garmin Fenix of Forerunner is een dure aanschaf. Ik wil dat het minimaal 3 weken zonder internet kan als ik op vakantie ga. Ik wil ook dat het horloge blijft functioneren als Garmin failliet gaat of ze stoppen met de cloud om een andere reden.

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:15
Ik denk, niet dat je bang hoeft te zijn dat de cloud van Garmin er mee stopt.

Natuurlijk heb je de plus functies maar dat is extra en totaal niet nodig, denk ik tenminste.

Ik ben nu in Zweden op vakantie met m’n Fenix en vind juist die connectiviteit enorm handig, een leuke hike of wandeling opzoeken, gpx downloaden en in m’n horloge schieten, heerlijk.
Apollyon schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:06:
[...]

[...]

Privacy is niet mijn enige zorg. Ik vind het gewoon stom dat alles in de cloud moet. Ik snap dat bedrijven er een businessmodel in zien om geld mee te verdienen. Ik vrees alleen dat als de stekker uit de clouddienst wordt getrokken het horloge gedegradeerd wordt tot een nutteloos ding. Afgelopen jaren heb ik bij vrienden en collega's gezien dat een product plots niet meer werkte doordat de leverancier failliet ging of besloot om de clouddienst te stoppen.

Een Garmin Fenix of Forerunner is een dure aanschaf. Ik wil dat het minimaal 3 weken zonder internet kan als ik op vakantie ga. Ik wil ook dat het horloge blijft functioneren als Garmin failliet gaat of ze stoppen met de cloud om een andere reden.
3 weken zonder internet kan prima met een Garmin horloge. Horloges als een Fenix of Forerunner kunnen best wat data kwijt op het horloge. Verder is van alle sporthorloge bedrijven Garmin degene met de kleinste kans om failliet te gaan of dat ze zouden stoppen met Garmin Connect. Dus met een Garmin hoef je je daar geen zorgen over te maken.

• Apollyon
Andre_J schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:13:
Ik denk, niet dat je bang hoeft te zijn dat de cloud van Garmin er mee stopt.
Misschien stopt Garmin niet maar besluiten ze om er in de toekomst geld voor te vragen? Ook grote merken kunnen strategische besluiten nemen die ten nadele van de eindgebruiker zijn.
VanMoof fietsen ging failliet en mensen konden hun fiets niet meer gebruiken. Dure Neato robotstofzuigers raakten veel van hun geavanceerde functies kwijt en degradeerden tot een beperkte aan / uit robot toen de stekker uit de cloud werd getrokken. Zo zijn er legio voorbeelden van merken waar het niet goed ging.
Ik ben nu in Zweden op vakantie met m’n Fenix en vind juist die connectiviteit enorm handig, een leuke hike of wandeling opzoeken, gpx downloaden en in m’n horloge schieten, heerlijk.
Ik snap dat het enorm handig is. Ik zou het ook zeker willen gebruiken. Maar ik wil wel dat het ook twee of drie weken offline werkt als internet in afgelegen gebieden het laat afweten.

• Apollyon
PatrickC schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:21:
3 weken zonder internet kan prima met een Garmin horloge. Horloges als een Fenix of Forerunner kunnen best wat data kwijt op het horloge.
Dank je voor de bevestiging.
Verder is van alle sporthorloge bedrijven Garmin degene met de kleinste kans om failliet te gaan of dat ze zouden stoppen met Garmin Connect. Dus met een Garmin hoef je je daar geen zorgen over te maken.
Bedoel je dan puur de sporthorloge merken zoals Coros en Sunto of ook Apple en Samsung? Ik wil best geloven dat Garmin niet snel failliet gaat maar wat weerhoudt hen om in de toekomst een betaald abonnement voor Garmin Connect te introduceren?

• Andre_J
Apollyon schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:24:
[...]

Misschien stopt Garmin niet maar besluiten ze om er in de toekomst geld voor te vragen? Ook grote merken kunnen strategische besluiten nemen die ten nadele van de eindgebruiker zijn.
VanMoof fietsen ging failliet en mensen konden hun fiets niet meer gebruiken. Dure Neato robotstofzuigers raakten veel van hun geavanceerde functies kwijt en degradeerden tot een beperkte aan / uit robot toen de stekker uit de cloud werd getrokken. Zo zijn er legio voorbeelden van merken waar het niet goed ging.

[...]

Ik snap dat het enorm handig is. Ik zou het ook zeker willen gebruiken. Maar ik wil wel dat het ook twee of drie weken offline werkt als internet in afgelegen gebieden het laat afweten.
Ze zullen nooit de standaard connect functies achter een betaalmuur gooien, meen me te herinneren dat ze dat ook gezegd hebben, wel bieden ze tegen betaling extra functies aan maa4 je kan prima zonder.

Offline kan prima een aantal weken desnoods gooi je je gpx bestanden er rechtstreeks op via de computer. Ik weet niet of Garmin connect zonder internet ook bruikbaar is, heb ik niet getest.

Ik ben fan van Garmin, het bedient eenvoudig, veel data en afhankelijk van model een fantastische batterijduur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WYJk9ANQYGOpx21xoXjaPSBjynw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VjgzJBMhZ9DrcZcTeU2F5eVr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Andre_J op 11-07-2026 20:42 ]

Apollyon schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:30:
Bedoel je dan puur de sporthorloge merken zoals Coros en Sunto of ook Apple en Samsung? Ik wil best geloven dat Garmin niet snel failliet gaat maar wat weerhoudt hen om in de toekomst een betaald abonnement voor Garmin Connect te introduceren?
Garmin, Apple en Samsung zijn veel te groot en maken mega omzetten en winsten…. die gaan echt niet failliet. Suunto en Coros hebben een veel kleiner marktaandeel, maar ook die zie ik niet zo snel failliet gaan of verdwijnen. Maar met Garmin, Apple of Samsung zit je wel het veiligste. Daaronder zitten dan Polar en Suunto. Coros en b.v. ook Amazfit zijn de nieuwere spelers in de markt, welke ik weer daaronder zou schalen. Maar die laatste zijn dan ook weer het goedkoopste.

Wat betreft een betaald abonnement… dat heeft Garmin al met Garmin Connect+, maar de functionaliteit van Garmin die gratis blijft, zal hoogstwaarschijnlijk altijd zo blijven. Alles achter een betaald abonnement stoppen, zou Garmin een hoop klanten kosten (het zou voor mij een reden zijn over te stappen naar een ander merk en ik heb al meer dan 15 jaar Garmin horloges).

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:13
Alle basisfuncties opeens achter een betaalmuur stoppen is de enige manier waarop ik Garmin failliet zie gaan. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Baserk
  • Laatst online: 17-07 19:59
Apollyon schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:50:
[...]

Het is geen medische apparatuur maar denk je dat atriumfibrilleren detectie nuttig is?
Alleen als je er al last van hebt/diagnose van een cardioloog hebt gekregen.

Ik heb zelf een hart infarct+reanimatie achter de rug en daarna hart revalidatie en vond het prettig om een horloge te hebben om mijn hartslag goed bij te houden, vooral tijdens het sporten (5km zwemmen per week). Mijn cardioloog gaf aan dat zij de ECG-functie er goed uit vond zien, na een meting met haar 'gizmo' en vergelijking, maar stelde even goed; "Je draagt een sporthorloge, geen medisch apparaat imo". Fair enough. De ECG-functie gebruik ik nu nog maar sporadisch om eerlijk te zijn. Hartslagmeting tijden HIIT training is wel heel fijn/bijna onmisbaar voor inzicht, in mijn N=1 geval..
[...]

Waarom toch de 47mm? Behalve langere batterijduur en iets groter scherm maakt het niet uit toch? Zou het niet te lomp groot zijn?
Voor mij was de reden idd de batterijduur. De 2 weken bij normaal gebruik vind ik heerlijk. Tijdens lange afstand hikes, met GPS gebruik, zal dat korter zijn overigens.

Of het lomp is, moet je echt van te voren bekijken. Ik heb in een winkel een 51mm Fenix 8 om gehad en die vond ik zelf wel behoorlijk groot, gezien mijn polsomtrek. Anderen zullen wellicht zeggen; 'Soit, ik vind de veel langere batterijduur doorslaggevend'.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• verguldebarman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-07 15:20
[...]

Apollyon schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:42:

Ik snap dat Garmin Connect de gebruikservaring ten goede komt.
Je kan full deels local gaan met Garmin. hoor!! Je moet alleen wel even hardcore Tweaker zijn 😎 Check deze:

https://github.com/arpanghosh8453/garmin-grafana

Of deze: https://github.com/endurain-project/endurain of hier: https://www.xda-developers.com/self-hosted-fitness-tracking-service/

Nadeel; ook deze maken gebruik van Garmin Connect. Die moet je dan even handmatig leegmaken na iedere sync. Mss is dat ook te scripten, maar dat zit niet in deze repo's.

[ Voor 90% gewijzigd door verguldebarman op 12-07-2026 11:45 . Reden: Iets minder expliciet gemaakt 😁 ]

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

• JaVaWa
Andre_J schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 20:35:
desnoods gooi je je gpx bestanden er rechtstreeks op via de computer.
Fitnesstoestellen slaan hun data op in FIT-bestanden, niet GPX. Activiteiten kun je m.b.v. opgeslagen FIT-bestanden wel achteraf importeren in Connect, de dagelijkse statistieken (waarschijnlijk) niet.
Ik weet niet of Garmin connect zonder internet ook bruikbaar is, heb ik niet getest.
De Garmin Connect app heeft echt een internetverbinding nodig, zonder werkt het niet.
verguldebarman schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:59:
Je kan full local gaan met Garmin hoor!!
Als je nog steeds Connect nodig hebt dan is het allesbehalve “full local”.
Desalniettemin: de Garmin toestellen slaan alles op in bestanden, het is dus in ieder geval offline aanwezig. Je hoeft alleen maar op zoek te gaan naar een programma die al die data (dus niet alleen de activiteiten, maar ook de dagelijkse data) kan verwerken.

Mijn GPS-collectie

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:23
Apollyon schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 19:42:
Ik probeer te sappen welke beperkingen dat zijn en of het horloge dan nog de meoite waard is.
Geen ervaring mee, maar DCRainmaker heeft ook een programa voor analyseren beschikbaar: https://www.dcrainmaker.com/analyzer
Maar dat geeft de data weer, niet de analyse wat het betekent. Bv VO2max, herstel advies, hrv enz. De analyse is juist een van de verschillende tussen de merken, en dus iets wat ze niet snel openbaar zullen maken. De conclusies die je uit ruwe data van 1 horloge kunt halen is beperkt.
DCRainmaker gebruikt het vooral om verschillende apparaten met elkaar te vergelijken, maar zou ook met 1 apparaat gebruikt kunnen worden. Ondersteund diverse merken.
Je zou het kunnen proberen, evt met een dumy data set en kijken of het je bevalt. Daarna kun je kijken of je echt een horloge wilt kopen om het zo te gebruiken of toch voor de app gaat (internet verbinding nodig).
off topic: als je de site van dcrainmaker nog niet kent, kijk even na de reviews en niet alleen de samenvatting maar het complete. Daar zie je ook verschillen tussen horloges waar je niet meteen aan denkt

Zelf vind ik juist het gebruikers gemak van belang en wil een gebruikersvriendelijke bediening (en zeker niet handmatig data downloaden). Denk er ook aan dat bij een horloge wel meer kapot kan gaan, dan de software integratie.
Algemeen tav cloud: Garmin (en ook bv Polar) gebruikt mijn data niet voor zaken die ik niet wil, bv Strava gebruik ik principieel niet, en de data die mijn horloge upload vind ik niet heel gevoelig (heb het privé staan, maar als het openbaar zou worden zou ik vervelend vinden, meer niet).
As de cloud integratie ooit wegvalt heb ik veel functies niet meer, maar het horloge is nog steeds bruikbaar. De kans dat het horloge zelf kapot gaat zie ik als een veel groter risico dan dat garmin de cloud stopt of de functies die ik nu heb achter een betaal muur zet).

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:38

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

De Garmin devices zijn over het algemeen ook wat prijziger omdat er een heel uitgebreid online ecosysteem achter zit. Ik begrijp niet waarom je voor Garmin zou kiezen als je privacy/cloud een probleem vindt. Dan zijn er vast betere opties.

• verguldebarman
JaVaWa schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:31:
[...]

Fitnesstoestellen slaan hun data op in FIT-bestanden, niet GPX. Activiteiten kun je m.b.v. opgeslagen FIT-bestanden wel achteraf importeren in Connect, de dagelijkse statistieken (waarschijnlijk) niet.

[...]

De Garmin Connect app heeft echt een internetverbinding nodig, zonder werkt het niet.

[...]

Als je nog steeds Connect nodig hebt dan is het allesbehalve “full local”.
Desalniettemin: de Garmin toestellen slaan alles op in bestanden, het is dus in ieder geval offline aanwezig. Je hoeft alleen maar op zoek te gaan naar een programma die al die data (dus niet alleen de activiteiten, maar ook de dagelijkse data) kan verwerken.
Je hebt gelijk, ik heb mijn post aangepast. Toch nog een paar andere ideetjes die wellicht wel naar "full local" gaan. Ik heb er alleen geen ervaring mee:

https://gadgetbridge.org/gadgets/wearables/garmin-watches/ (deze lijkt me vooral erg interessant!!)

https://kevinboone.me/garmin-degoogled.html

En deze lijkt een beetje stille dood twee hebben gekregen: https://github.com/abadiet/GarminServerLess

[ Voor 4% gewijzigd door verguldebarman op 12-07-2026 12:00 ]

Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C

• BarôZZa
  • Laatst online: 17:33
Ik heb juist een Garmin omdat ik meer wil sporten en minder tijd aan allemaal computerdingen besteed.

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:05
Ik ben fan van Garmin, het bedient eenvoudig, veel data en afhankelijk van model een fantastische batterijduur.

[Afbeelding]
Welke watchface is dit? Veel info op het scherm, maar toch sober/overzichtelijk, ziet er mooi uit!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-07 09:51
Uiteindelijk meet Garmin (grofweg) maar 3 dingen:
  1. De tijd
  2. Je hartslag
  3. Je locatie (soms)
De rest is allemaal interpretatie. Als je die data hebt van je spothorloge zou je zelf helemaal los kunnen gaan met slimme algoritmes om daar van alles uit te halen. Ik heb daar geen zin in en ik laat dat graag aan Garmin over.

Jaren geleden had ik een TomTom sporthorloge en werden alle activiteiten geüpload naar een TomTom server. Toen daar de stekker uit werd getrokken heb ik alle data als FIT-files gedownload en geüpload naar Garmin. Als Garmin er mee up houdt verwacht ik iets soortgelijks te kunnen doen. Ik verwacht niet dat Garmin er snel mee zal ophouden, maar ik besef me ook dat geen enkel bedrijf het eeuwige leven heeft. Maar dat heeft een spothorloge ook niet. Mijn FR970 zal ik niet na 30 jaar trouwe dienst aan mijn kinderen geven. Over een paar jaar heb ik een weer andere. Waarschijnlijk een Garmin en anders een van een ander bedrijf dat dan heel groot is en goede producten maakt.

Overigens ben ik ook geen fan van alle cloud diensten om mijn data op te slaan. Om die reden gebruik ik alleen Garmin en geen Strava, Runalyze, of andere diensten.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 16:16
slow whoop schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:13:
  1. De tijd
  2. Je hartslag
  3. Je locatie (soms)
Toen daar de stekker uit werd getrokken heb ik alle data als FIT-files gedownload en geüpload naar Garmin. Als Garmin er mee up houdt verwacht ik iets soortgelijks te kunnen doen.
Ik gebruik Tapiriik om een kopietje van de fit-file naar Dropbox te uploaden, mocht Strava/Coros/TrainAsOne/Stryd ermee ophouden zonder zo'n optie te bieden.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:30
Hoe ouder je wordt hoe minder je denk ik geeft om al die cijfertjes en dat je meer gaat genieten van dat je überhaupt nog fijn rustig kan hardlopen of welke sport dan ook. Meer plezier en gevoel, minder data. Maar zo denk ik over mezelf over een x aantal jaren :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-07 09:51
Juancho schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:21:
Hoe ouder je wordt hoe minder je denk ik geeft om al die cijfertjes en dat je meer gaat genieten van dat je überhaupt nog fijn rustig kan hardlopen of welke sport dan ook. Meer plezier en gevoel, minder data. Maar zo denk ik over mezelf over een x aantal jaren :)
Dat merk ik nu ook al (ik zit in categorie M50). Ik kijk hooguit na afloop van mijn training even kort hoe het er uit ziet, en daarna eigenlijk nooit meer. Elke activiteit verdwijnt zo in een als maar groeiend archief waar ik nooit meer iets mee doe. Mijn "Daily suggested workouts" kijken hooguit naar data van een paar weken geleden. Meer is er niet nodig. En het is soms nog wel eens handig om te kunnen zien wat ook al weer je tijd was op die ene race van x jaar geleden.

@TheOmen Daarmee ga je er volgens mij vanuit dat Tapiriik en Dropbox het langer volhouden dan de diensten waar je je zorgen om maakt. Ik probeer het juist om te draaien. Hoe minder diensten ik gebruikt, hoe minder ik er mee bezig hoef te zijn of het allemaal nog blijft werken. Zolang Garmin het nog doet ben ik ok. Alleen als ze ineens stoppen zonder aankondiging ben ik alles kwijt, anders heb ik nog wel tijd om de boel veilig te stellen, mocht dat aan de orde zijn.

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:26
Garmin F8 inmiddels te vinden voor €670 na cashback, tempting....

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-07 13:34
(jarig!)
Mijn Fenix 6 Pro lijkt van slag te zijn? Althans, alleen de race prognose.. ik denk dat ik me als elite aan ga melden bij de eerst volgende marathon in oktober.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YqlzschFyMpunDoMPqSVPJwXryc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Xj1voVBjy9Rxj48SH8zht70O.png?f=fotoalbum_large

Elke keer als ik gelopen heb, zie je deze trend. Een dag later is ie weer "normaal". Dit is sinds het warme weer zo. De rest van de data lijkt verder helemaal in orde.. hartslag, tempo's, alles.
Ik heb 'm al eens volledig uit- en aan gezet.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 16:16
slow whoop schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:53:
@TheOmen Daarmee ga je er volgens mij vanuit dat Tapiriik en Dropbox het langer volhouden dan de diensten waar je je zorgen om maakt.
Ik ga er vanuit dat als er ene dienst uitvalt, ik nog de data ergens anders heb staan.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:13
slow whoop schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:13:
  1. De tijd
  2. Je hartslag
  3. Je locatie (soms)
De rest is allemaal interpretatie. Als je die data hebt van je spothorloge zou je zelf helemaal los kunnen gaan met slimme algoritmes om daar van alles uit te halen. Ik heb daar geen zin in en ik laat dat graag aan Garmin over.

Jaren geleden had ik een TomTom sporthorloge en werden alle activiteiten geüpload naar een TomTom server. Toen daar de stekker uit werd getrokken heb ik alle data als FIT-files gedownload en geüpload naar Garmin. Als Garmin er mee up houdt verwacht ik iets soortgelijks te kunnen doen. Ik verwacht niet dat Garmin er snel mee zal ophouden, maar ik besef me ook dat geen enkel bedrijf het eeuwige leven heeft. Maar dat heeft een spothorloge ook niet. Mijn FR970 zal ik niet na 30 jaar trouwe dienst aan mijn kinderen geven. Over een paar jaar heb ik een weer andere. Waarschijnlijk een Garmin en anders een van een ander bedrijf dat dan heel groot is en goede producten maakt.

Overigens ben ik ook geen fan van alle cloud diensten om mijn data op te slaan. Om die reden gebruik ik alleen Garmin en geen Strava, Runalyze, of andere diensten.
Beetje kort door de bocht, een garmin horloge meet ook temperatuur, beweging, barometrische druk, zuurstofsaturatie (Pulse Ox) en via sensoren vaak ook vermogen, stappen analyse, fietsstatistieken etc.

Als je geen cloud wilt gebruiken moet je denk ik eerlijk zijn voor jezelf en gewoon geen horloge dragen. Maar sport data vind ik dan toch minder spannend dan mail (met al die two factor die via mail loopt tegenwoordig), foto's etc etc.

Het mooie van strava vind ik dat je voor jezelf een dagboekje bijhoudt en dat je later ook een eigen heatmapje hebt zodat je kunt zien waar je allemaal al geweest bent. (via statshunters)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Andre_J
schoene schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:12:
[...]

Welke watchface is dit? Veel info op het scherm, maar toch sober/overzichtelijk, ziet er mooi uit!
Segment34 MKII, een van de weinige niet Garmin watchfaces die echt weinig batterij verbruikt

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:55
Mistraller schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:42:
[...]

Maar sport data vind ik dan toch minder spannend dan mail (met al die two factor die via mail loopt tegenwoordig), foto's etc etc.
Een device wat 24/7 aan het monitoren lijkt mij persoonlijk wat impactvoller.

Deze video kan ik van harte aanraden om het van een andere kant te bekijken. Ondanks dat het er eentje van 10 jaar geleden is het ongeveer wel waar we nu zijn aanbeland: YouTube: Yuval Noah Harari: “An algorithm that knows you better than you know yourself”

• Mistraller
Oesie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:59:
[...]

Een device wat 24/7 aan het monitoren lijkt mij persoonlijk wat impactvoller.

Deze video kan ik van harte aanraden om het van een andere kant te bekijken. Ondanks dat het er eentje van 10 jaar geleden is het ongeveer wel waar we nu zijn aanbeland: YouTube: Yuval Noah Harari: “An algorithm that knows you better than you know yourself”
Ah... je doelt op een smartphone ;) Offtopic hier maar ik lig er minder wakker van als mijn strava data op straat zou liggen dan mijn mailbox :P Bovendien, dan moet je vooral Garmin niet vertrouwen, maar de poster hierboven vond Garmin juist wel okee en strava niet. Dat snap ik dan weer niet want Garmin heeft inderdaad een veel dikkere bult aan data.

Algoritmes zijn overal. Met name de plekken waar je er geen weet van hebt lijken me zorgelijk.
Enfin, vanuit mijn achtergrond kijk ik misschien ook anders tegen big data aan.

En dan nu; Ontopic ;)

---------------

• Oesie
Mistraller schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:00:
[...]

Ah... je doelt op een smartphone ;) Offtopic hier maar ik lig er minder wakker van als mijn strava data op straat zou liggen dan mijn mailbox :P Bovendien, dan moet je vooral Garmin niet vertrouwen, maar de poster hierboven vond Garmin juist wel okee en strava niet. Dat snap ik dan weer niet want Garmin heeft inderdaad een veel dikkere bult aan data.

Algoritmes zijn overal. Met name de plekken waar je er geen weet van hebt lijken me zorgelijk.
Enfin, vanuit mijn achtergrond kijk ik misschien ook anders tegen big data aan.

En dan nu; Ontopic ;)
Nee een smartphone zit niet 24/7 aan je lichaam. Een sporthologe of smartwatch vaak wel. En dat geeft, zeker in combinatie met de overige tracking, een veel completer beeld. Enfin, on-topic.

Tenaanzien van de poster @Apollyon en zijn vraag m.b.t. cloud zou het genoemde Gadgetbridge een oplossing kunnen zijn. Op de Garmin pagina (zie linkje) staat namelijk "Some devices might have issues pairing if not connected at least once to the official app".

Als je dan iets wil qua visualisatie/statistieken a la strava kan je Endurain gebruiken. Uiteraard moet je dan weer aan de slag met self hosting e.d. Er wordt ook over gesproken over een koppeling tussen Gadgetbridge en Endurain overigens.

• Apollyon
Baserk schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 21:50:
Ik ben nog jong en er is geen officiële diagnose. Een bloeddrukmeter die wij thuis gebruiken geeft bij mij soms wel eens een afib melding. Daarom vind ik de ECG fucntie en atriumfibrilleren detectie heel interessant.

• Apollyon
verguldebarman schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:59:

Je kan full deels local gaan met Garmin. hoor!! Je moet alleen wel even hardcore Tweaker zijn 😎 Check deze:

https://github.com/arpanghosh8453/garmin-grafana

Of deze: https://github.com/endurain-project/endurain of hier: https://www.xda-developers.com/self-hosted-fitness-tracking-service/

Nadeel; ook deze maken gebruik van Garmin Connect. Die moet je dan even handmatig leegmaken na iedere sync. Mss is dat ook te scripten, maar dat zit niet in deze repo's.
Leuke aanknopingspunten!

• Apollyon
JaVaWa schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:31:
Als ik een paar dagen geen internet heb kan ik dan alleen de basis informatie op mijn horloge zien en terug kijken? Komt de geavanceerde cloud data dan later wel beschikbaar of ben je die dagen dan kwijt?

• Apollyon
canonball schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:03:

Geen ervaring mee, maar DCRainmaker heeft ook een programa voor analyseren beschikbaar: https://www.dcrainmaker.com/analyzer
Maar dat geeft de data weer, niet de analyse wat het betekent. Bv VO2max, herstel advies, hrv enz. De analyse is juist een van de verschillende tussen de merken, en dus iets wat ze niet snel openbaar zullen maken. De conclusies die je uit ruwe data van 1 horloge kunt halen is beperkt.
DCRainmaker gebruikt het vooral om verschillende apparaten met elkaar te vergelijken, maar zou ook met 1 apparaat gebruikt kunnen worden. Ondersteund diverse merken.
Je zou het kunnen proberen, evt met een dumy data set en kijken of het je bevalt. Daarna kun je kijken of je echt een horloge wilt kopen om het zo te gebruiken of toch voor de app gaat (internet verbinding nodig).
off topic: als je de site van dcrainmaker nog niet kent, kijk even na de reviews en niet alleen de samenvatting maar het complete. Daar zie je ook verschillen tussen horloges waar je niet meteen aan denkt

Zelf vind ik juist het gebruikers gemak van belang en wil een gebruikersvriendelijke bediening (en zeker niet handmatig data downloaden). Denk er ook aan dat bij een horloge wel meer kapot kan gaan, dan de software integratie.
Algemeen tav cloud: Garmin (en ook bv Polar) gebruikt mijn data niet voor zaken die ik niet wil, bv Strava gebruik ik principieel niet, en de data die mijn horloge upload vind ik niet heel gevoelig (heb het privé staan, maar als het openbaar zou worden zou ik vervelend vinden, meer niet).
As de cloud integratie ooit wegvalt heb ik veel functies niet meer, maar het horloge is nog steeds bruikbaar. De kans dat het horloge zelf kapot gaat zie ik als een veel groter risico dan dat garmin de cloud stopt of de functies die ik nu heb achter een betaal muur zet).
Dank je.

• Apollyon
SayWhatAgain! schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:05:
De Garmin devices zijn over het algemeen ook wat prijziger omdat er een heel uitgebreid online ecosysteem achter zit. Ik begrijp niet waarom je voor Garmin zou kiezen als je privacy/cloud een probleem vindt. Dan zijn er vast betere opties.
Ik ken geen betere opties. Suggesties zijn welkom hoor!
Enkele redenen voor mij om Garmin te overwegen waren: betrouwbare metingen, offline navigatie, ECG hartfilmpje en atriumfibrilleren detectie.

• Juancho
Baserk schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 21:50:
[...]

Ik heb zelf een hart infarct+reanimatie achter de rug en daarna hart revalidatie en vond het prettig om een horloge te hebben om mijn hartslag goed bij te houden, vooral tijdens het sporten (5km zwemmen per week). Mijn cardioloog gaf aan dat zij de ECG-functie er goed uit vond zien, na een meting met haar 'gizmo' en vergelijking, maar stelde even goed; "Je draagt een sporthorloge, geen medisch apparaat imo". Fair enough. De ECG-functie gebruik ik nu nog maar sporadisch om eerlijk te zijn. Hartslagmeting tijden HIIT training is wel heel fijn/bijna onmisbaar voor inzicht, in mijn N=1 geval..
Nu bij mij een te hoge PVC waarde is ontdekt (ik krijg nog aanvullende scans en fietstest) zit ik er ook over na te denken om mn Garmin FR265 in te ruilen voor bijv een Garmin Fēnix 8. Maar ik vraag me echt af hoe serieus die ECG meting kan nemen. En blijft vanaf je pols gemeten. En zon upgrade in Garmin horloge kost ook weer klauwen met geld terwijl ik de FE265 echt meer dan uitstekend vind.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Apollyon
BarôZZa schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:58:
Ik heb juist een Garmin omdat ik meer wil sporten en minder tijd aan allemaal computerdingen besteed.
Dat wil ik ook. Maar ik wil niet een duur horloge kopen en dan na 1 of 2 jaar alle geavanceerde functies moeten missen omdat de cloud er mee stopt. Een alternatief achter de hand hebben met offline synchronisatie vind ik wel fijn.

• Apollyon
Juancho schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:21:
Ik geloof je. Daarom vind ik de offline navigatie een must have feature. Minder bezig zijn met route uitstippelen. Lekker lopen, hiken, fietsen, etc. zonder navigatie missers.

• Apollyon
ron322 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:51:
Garmin F8 inmiddels te vinden voor €670 na cashback, tempting....
Welke cashback actie?

• Apollyon
Andre_J schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:55:
[...]
Segment34 MKII, een van de weinige niet Garmin watchfaces die echt weinig batterij verbruikt
Domme vraag misschien maar hoe weet je of een watchface veel of weinig batterij vetbuik?

• Apollyon
Oesie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:40:

Tenaanzien van de poster @Apollyon en zijn vraag m.b.t. cloud zou het genoemde Gadgetbridge een oplossing kunnen zijn. Op de Garmin pagina (zie linkje) staat namelijk "Some devices might have issues pairing if not connected at least once to the official app".

Als je dan iets wil qua visualisatie/statistieken a la strava kan je Endurain gebruiken. Uiteraard moet je dan weer aan de slag met self hosting e.d. Er wordt ook over gesproken over een koppeling tussen Gadgetbridge en Endurain overigens.
Heel leuk om te proberen. Het kan gewoon naast Garmin-connect. Dus ik kan beide proberen.

• Oesie
Apollyon schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:17:
[...]

Heel leuk om te proberen. Het kan gewoon naast Garmin-connect. Dus ik kan beide proberen.
Yes, het staat in zijn geheel los van de Garmin app en daarmee kan je volledig met je data lokaal zijn. Dat is één van de redenen om wellicht over te stappen naar Garmin.

Wat me nog tegen houdt zijn de kaarten/navigatie. Met mijn huidige Wear OS horloge kunnen (OSM) kaarten direct op het horloge gedownload worden, routes er naar toe sturen en navigeren. Dit lijkt bij Garmin een stuk complexer voor hetgeen er online over te vinden is.

• JaVaWa
Apollyon schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 19:46:
[...]

Als ik een paar dagen geen internet heb kan ik dan alleen de basis informatie op mijn horloge zien en terug kijken? Komt de geavanceerde cloud data dan later wel beschikbaar of ben je die dagen dan kwijt?
Geen idee, ik heb nog niet een paar dagen zonder internettoegang gezeten.
Apollyon schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:10:
[...]

Dat wil ik ook. Maar ik wil niet een duur horloge kopen en dan na 1 of 2 jaar alle geavanceerde functies moeten missen omdat de cloud er mee stopt. Een alternatief achter de hand hebben met offline synchronisatie vind ik wel fijn.
Garmin Connect verdwijnt niet zomaar, Garmin is een gezond bedrijf. Juist de fitness-sector toont een sterke groei en levert voor alle sectoren waarin ze actief zijn de hoogste inkomsten.
Ook ondersteunt Garmin toestellen langdurig, zelfs de Forerunner 301 wordt nog ondersteund. Die verscheen in 2005...

Mijn GPS-collectie

• JaVaWa
Oesie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:26:
Wat me nog tegen houdt zijn de kaarten/navigatie. Met mijn huidige Wear OS horloge kunnen (OSM) kaarten direct op het horloge gedownload worden, routes er naar toe sturen en navigeren. Dit lijkt bij Garmin een stuk complexer voor hetgeen er online over te vinden is.
Het is juist helemaal niet complex. Kaarten kun je heel eenvoudig met de Verkenner op het horloge zetten. Er is veel keuze aan kaarten (gebaseerd op OSM), maar je kunt ze ook zelf maken met open source software.

Mijn GPS-collectie

• Niku
  • Laatst online: 15-07 13:55

Niku

Alagaesii

Mijn Forerunner 255 is langzaam (na vier jaar intensief gebruik) de geest aan het geven. Het voelt wat snel, maar het is wat het is. Logische stap lijkt de Forerunner 570 of de 265. Mensen die ervaring hebben met de overstap vanaf een Forerunner 255? De 970 en 965 overweeg ik niet serieus door dunne polsen.

• Juancho
[...]

[Afbeelding]
Heb deze ook even gedownload en op mijn FR265 gezet. Idd leuke watchface, wel wat klein voor mijn Garmin maar nog net te doen. Wat ik altijd wel jammer vind bij externe watchfaces is dat ze vrijwel nooit aanklikbaar zijn. Dus bijv. kort drukken op je hartslag getalletje en dat je dan naar dit onderdeel van je Garmin gaat. De ingebakken Garmin watchfaces hebben dat wel. Maar daar ben ik ook wel een keer op uitgekeken. Maarja, wat ik vaker poste hier...die externe watchfaces vind ik vaak van echt hele matige kwaliteit. Sommigen lijken letterlijk kleurplaten van kinderen ;) . Dat was bij WearOS wat ik hiervoor had wel anders.

Edit na wat prutsen bij de settings van die watchface hierboven...je kan voor een aantal delen van het scherm toch selecteren wat er geopend wordt als je dat deel kort ingedrukt houdt. Handig!

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 14-07-2026 21:26 ]

• Andre_J
Apollyon schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:16:
[...]

Domme vraag misschien maar hoe weet je of een watchface veel of weinig batterij vetbuik?
De Garmin batterij widget is een mooie tool.

Mij viel op bij een zelfde gebruik van m’n horloge dat sommige niet Garmin watchfaces meer batterij gebruikten dan de standaard van Garmin en deze Segment 34 MKII

• ron322
Bij Boumanonline

• junction00
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-07 21:58
olafmol schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:37:
Hallo allemaal, ik ben voor mijn vrouw naar een sporthorloge aan het kijken. Op de shortlist staan nu de Huawei GT6, Amazfit Active 3 Premium, en de Garmin Venu 3/4S.

Nu viel me op dat nieuwe features voor de Garmin Venu alleen maar beschikbaar lijken te komen voor de Venu 4, en niet voor de Venu 3? Ik ben gewend aan firmware updates die ook nog wel wat oudere hardware versies blijven ondersteunen, maar klopt het dat Garmin dat dus helemaal niet doet?
Voor een vrouw zou ik ook zeker de Amazfit Active 2 round in overweging nemen. Die is net wat kleiner en fijner. Daar zal je je geen bult aan vallen.

• junction00
Hoe bewaren jullie je sportswatch data voor de lange termijn, zeg maar jaartienden (decades).
Wat is een goed format en export path (ik ben een Amazfit Active 2 gebruiker)?

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 18:58
junction00 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:35:
Hoe bewaren jullie je sportswatch data voor de lange termijn, zeg maar jaartienden (decades).
niet (maar dat is wellicht niet het antwoord wat je wilde horen).

Hi Ha Hopjesvla

• junction00
Hopjesvla79 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:41:
[...]

niet (maar dat is wellicht niet het antwoord wat je wilde horen).
Daar was ik al bang voor.

• JaVaWa
Hangt af van welke formaten jouw platform ondersteunt. Ook belangrijk om te weten is in welk formaat de meeste data wordt weggeschreven, dat hoeft niet altijd gelijk te zijn.

Mijn GPS-collectie

• edozat1
  • Nu online
Voor zover ik weet is .fit momenteel het meest gebruikte format. Ik ben ooit begonnen met een Garmin (15-20 jaar geleden) en heb daarna meerdere horloges en fietscomputers van verschillende merken gebruikt. Een half jaar geleden wilde ik alle ruwe bestanden eens opzoeken, downloaden en ordenen, zodat ik ze zelf altijd heb. Toen bleek ik nog een login van Garmin te hebben en kon ik een download doen van alle activiteiten. Zo ook van alle andere platformen.

Inmiddels kan je van de meeste apparaten een automatische export naar Dropbox instellen. Kan ook via bv Strava, maar ik doe het liever direct vanaf het apparaat, want dan heb je de meest ruwe data. Als het eenmaal zo is ingesteld, worden al je activiteiten netjes geëxporteerd

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:04
Vermits ik zowel Garmin, Samsung , Wahoo en andere data en gpx'n heb gebruikt in het verleden > Strava en komoot zijn mijn backlogs (platform onafhankelijk en, automatisch gelogged en kan er , mits correct benoemd, in zoeken, of bij Strava bvb. de heatmap gebruiken)

• Apollyon
Ik vind het een leuke aanbieding maar klopt het wel? Ik zie bij geen enkele andere verkoper een cashback actie genoemd worden.
Op de officiële Garmin website wordt wel een korting met code genoemd maar die geldt niet voor externe verkopers: https://www.garmin.com/nl-NL/promotions/fenix8-emea/
Rechtstreeks bij Garmin kopen met €100,- korting is nog duurder dan bij andere aanbieders.

Ik vind het een beetje gek dat het op de Franse Garmin website staat maar misschien bedoelen ze deze actie: https://promotion-garmin.fr/nl_NL

[ Voor 12% gewijzigd door Apollyon op 15-07-2026 13:56 ]

• DeCo
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-07 13:34
(jarig!)
Apollyon schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:49:
[...]

Ik vind het een leuke aanbieding maar klopt het wel? Ik zie bij geen enkele andere verkoper een cashback actie genoemd worden.
Op de officiële Garmin website wordt wel een korting met code genoemd maar die geldt niet voor externe verkopers: https://www.garmin.com/nl-NL/promotions/fenix8-emea/
Rechtstreeks bij Garmin kopen met €100,- korting is nog duurder dan bij andere aanbieders.

Ik vind het een beetje gek dat het op de Franse Garmin website staat maar misschien bedoelen ze deze actie: https://promotion-garmin.fr/nl_NL
ik zou promotion-garmin.fr voor geen meter vertrouwen
daar zit een of ander activatie/promotie bureau achter blijkbaar

• JaVaWa
Bij WayPoint staat de cashbackactie er ook bij: https://www.gps.nl/horloges/avontuur

Daar klopt het in ieder geval gegarandeerd.

Mijn GPS-collectie

• Mistraller
Automatische export met Tapiriik naar dropbox (tcx format) en eens in de zoveel maanden gooi ik er een zip scriptje overheen zodat het niet te groot wordt.

tapiriik doet bij mij ook nog een sync naar runkeeper maar eerlijk gezegd kijk ik daar nooit meer.

---------------

• Apollyon
DeCo schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 14:24:

ik zou promotion-garmin.fr voor geen meter vertrouwen
daar zit een of ander activatie/promotie bureau achter blijkbaar
Zou het phising kunnen zijn? Je moet adresgegevens, bankgegevens, email en telefoonnummer doorgeven.

• Apollyon
JaVaWa schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 15:29:
Bij WayPoint staat de cashbackactie er ook bij: https://www.gps.nl/horloges/avontuur

Daar klopt het in ieder geval gegarandeerd.
Doorklikken bij WayPoint krijg je deze pagina die weer naar de franse promotion-garmin.fr doorverwijst: https://www.gps.nl/garmin-cashback-actie-2026

• Apollyon
Hoe warm wordt een Garmin Fenix of Forerunner bij navigeren met kaart? Ik heb een Android telefoon en die werd vandaag erg warm met GPS en navigatiesoftware aan. Als een Garmin Fenix of Forerunner ook heel heet wordt is dat niet prettig om de pols. Heeft iemand ervaring met navigeren op horloge tijdens warme zonnige dagen?

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 18:58
Apollyon schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 17:21:
Hoe warm wordt een Garmin Fenix of Forerunner bij navigeren met kaart? Ik heb een Android telefoon en die werd vandaag erg warm met GPS en navigatiesoftware aan. Als een Garmin Fenix of Forerunner ook heel heet wordt is dat niet prettig om de pols. Heeft iemand ervaring met navigeren op horloge tijdens warme zonnige dagen?
kort antwoord: niet

Lang antwoord: als het heel warm is wordt het natuurlijk zweterig onder je bandje, maar het is niet zo dat je voelt dat je horloge warm wordt door het processen ofzo.

[ Voor 15% gewijzigd door Hopjesvla79 op 15-07-2026 17:49 ]

Hi Ha Hopjesvla

• JaVaWa
TCX zou ik niet doen, is een verouderd formaat dat maar een beperkt aantal soorten sensordata ondersteunt.

Mijn GPS-collectie

• ron322
Apollyon schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 13:49:
[...]

We gaan het meemaken! 😱

• Mistraller
JaVaWa schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 19:47:
[...]

TCX zou ik niet doen, is een verouderd formaat dat maar een beperkt aantal soorten sensordata ondersteunt.
Tapiriik ondersteunt gpx en tcx. Als er fit in zat had ik dat wel gekozen maar de originele fit mag tapiriik geloof ik niet accessen via de API. En TCX heeft meer dan gpx.
Het is in elk geval meer dan niks en het gaat volautomatisch. Tapiriik kan overigens nog naar tal van andere diensten syncen maar ik heb niet de indruk dat er nog ontwikkeld wordt. Goed, voor $2 per jaar hoor je me ook niet klagen.

---------------

• JaVaWa
Dat hangt helemaal af van wat het platform ondersteunt bij de diverse formaten. Bijv. Garmin Connect zit in het FIT-bestand de meeste sensordata, TCX de minste en GPX zit er tussenin.

Belangrijk is dus om eerst uit te zoeken welk formaat de meeste data bevat, uiteraard specifiek voor het platform dat gebruikt wordt (geen idee wat voor de Amazfit Active is). Dan kies je dat formaat, zolang het maar open en gedocumenteerd is (FIT) of wanneer het vrij eenvoudig leesbaar is (XML, JSON). De info is dan later wel weer terug te halen, ook al bestaan de destijds gebruikte programma's over tien(tallen) jaren niet meer.

Mijn GPS-collectie

• Oesie
JaVaWa schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:33:
[...]

Het is juist helemaal niet complex. Kaarten kun je heel eenvoudig met de Verkenner op het horloge zetten. Er is veel keuze aan kaarten (gebaseerd op OSM), maar je kunt ze ook zelf maken met open source software.
Fijn om te lezen. Heb ondertussen gevonden hoe je eigen kaarten kan maken en niet de kaarten van Garmin hoeft af te nemen. Een paar vraagjes daarover:
  • Kan je ook de kaarten vanaf je telefoon sturen (of is een pc altijd nodig)?
  • Kan je GPX routes vanaf je telefoon naar het horloge sturen (en kan dat alleen via Garmin Connect)?
  • De kaart op het horloge, kan je de richting 'vastzetten' op het noorden?
  • Kan je met een Garmin tegelijkertijd: mp3's luisteren vanaf het horloge, een workout tracken en een gpx route tonen op een kaart?

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:50

Sherlock

No Shit

Oesie schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:05:
[...]

Fijn om te lezen. Heb ondertussen gevonden hoe je eigen kaarten kan maken en niet de kaarten van Garmin hoeft af te nemen. Een paar vraagjes daarover:
  • Kan je ook de kaarten vanaf je telefoon sturen (of is een pc altijd nodig)?
  • Kan je GPX routes vanaf je telefoon naar het horloge sturen (en kan dat alleen via Garmin Connect)?
  • De kaart op het horloge, kan je de richting 'vastzetten' op het noorden?
  • Kan je met een Garmin tegelijkertijd: mp3's luisteren vanaf het horloge, een workout tracken en een gpx route tonen op een kaart?
  • Voor zover ik weet kun je kaarten updaten via wifi maar wordt het sterk afgeraden omdat het zo langzaam gaat.
  • GPX routes van telefoon naar horloge kan inderdaad. Dat kan via Garmin Connect, maar ook bijvoorbeeld via de app van Komoot (als je die op je horloge geïnstalleerd hebt)
  • Ja, kaart kan je vastzetten op Noord boven of koers boven
  • Ja, alles kan tegelijk :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• SecHyg
  • Registratie: Mei 2020
ron322 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 20:28:
[...]

We gaan het meemaken! 😱
Als je ING punten hebt, dan is het mogelijk nog voordeliger om die in te wisselen.

• Mistraller
JaVaWa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 01:02:
[...]

Dat hangt helemaal af van wat het platform ondersteunt bij de diverse formaten. Bijv. Garmin Connect zit in het FIT-bestand de meeste sensordata, TCX de minste en GPX zit er tussenin.

Belangrijk is dus om eerst uit te zoeken welk formaat de meeste data bevat, uiteraard specifiek voor het platform dat gebruikt wordt (geen idee wat voor de Amazfit Active is). Dan kies je dat formaat, zolang het maar open en gedocumenteerd is (FIT) of wanneer het vrij eenvoudig leesbaar is (XML, JSON). De info is dan later wel weer terug te halen, ook al bestaan de destijds gebruikte programma's over tien(tallen) jaren niet meer.
Jaaaren geleden eens naar gekeken, ik geloof dat de gpx extract uit strava het minste data had.

Zie hier trouwens: https://support.strava.co...-exporteren-en-bulkexport

Zoals gezegd; tapiriik doet uitsluitend gpx en tcx. Maar wel rocksolid, nooit dubbele syncs en wat werkt, werkt nu al jaren aan een stuk.
Als er een service zou zijn die dat net zo goed en simpel doet als tapiriik tegen vergelijkbare prijs maar dan met fitfiles dan zou ik wel overstappen. Als je niet autosynced maar handmatig op het knopje drukt is het zelfs gratis.

Overigens is het exporteren van de originele fit uit Strava ook niet altijd goed; als je bijv een activity edit (split, inkort, gps correctie etc) dan blijft de underlying fit de ooit geuploadde fitfile.

Je kunt jezelf natuurlijk aanleren om elke zoveel tijd een bulk export te doen, maar automatisch, continu is natuurlijk veel gaver.

Enfin, wordt wel een beetje offtopic hier.

---------------

• JaVaWa
Sherlock schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:36:
[...]
  • Voor zover ik weet kun je kaarten updaten via wifi maar wordt het sterk afgeraden omdat het zo langzaam gaat.
Dat betreft overigens alleen de kaarten van Garmin zelf. Als je door anderen gemaakte kaarten op je horloge wilt zetten kan dat alleen met een draadje. Het horloge gebruikt MTP voor de bestandsuitwisseling, en daar zijn de meeste smartphones niet zo goed in waardoor de PC dan de beste keuze zal zijn.

Mijn GPS-collectie

• JaVaWa
Mistraller schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:40:
Enfin, wordt wel een beetje offtopic hier.
Ja, eigenlijk wel. De vraag ging namelijk over de Amazfit Active en het daarbij gebruikte platform. Het liefst gebruik je de originele data en niet die van Strava en Tapiriik, die er toch een bewerkingsslag op uitvoeren (al was het alleen maar de conversie naar een ander bestandsformaat).

Mijn GPS-collectie

• Hathi
[...]
  • GPX routes van telefoon naar horloge kan inderdaad. Dat kan via Garmin Connect, maar ook bijvoorbeeld via de app van Komoot (als je die op je horloge geïnstalleerd hebt)
Maar die app van Komoot gebruikt op de achtergrond wel weer de verbinding met Garmin Connect. Volgens mij kan het horloge alleen maar 'online' gaan via de Garmin Connect app (of via WiFi, maar dat kunnen externe apps ook weer niet gebruiken). Dus zonder verbinding met Garmin Connect werkt komoot niet, althans dan kan Komoot geen nieuwe gegevens ophalen.
Zie: https://developer.garmin.com/connect-iq/core-topics/https/

• Oesie
[...]
  • Ja, kaart kan je vastzetten op Noord boven of koers boven
  • Ja, alles kan tegelijk :)
Dank voor deze bevestiging/uitleg. Enig idee hoe lang de batterij van een Garmin horlogo dit volhoudt (het model maar even buiten beschouwing latende)?
JaVaWa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:46:
[...]

Dat betreft overigens alleen de kaarten van Garmin zelf. Als je door anderen gemaakte kaarten op je horloge wilt zetten kan dat alleen met een draadje. Het horloge gebruikt MTP voor de bestandsuitwisseling, en daar zijn de meeste smartphones niet zo goed in waardoor de PC dan de beste keuze zal zijn.
Nog een paar vraagjes ter verduidelijking
  • Zijn de kaarten van Garmin dan degene die je online bij Garmin koopt?
  • Is er een standaard kaart op het horloge aanwezig?
  • Kan de Garmin Connect app zonder account worden gebruikt?

• verguldebarman
In het kader van full local... Mocht iemand nog een Whoop 4.0 hebben liggen zonder abonnement, dan is dit zeker interessant om eens te onderzoeken:

https://github.com/OpenStrap/edge

Of deze:

https://github.com/ParthJadhav/noop

Beide zijn oplossingen om de Whoop 4.0 volledig lokaal op je telefoon te connecten en te laten werken.

• Hathi
Oesie schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 12:44:
[...]

Dank voor deze bevestiging/uitleg. Enig idee hoe lang de batterij van een Garmin horlogo dit volhoudt (het model maar even buiten beschouwing latende)?
Dat is juist heel erg afhankelijk van het model..
Zie bijvoorbeeld voor de Forerunner 970: https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=ZmzuLFieQs18OWgCUCVecA&productID=1462801&tab=topics
[...]

Nog een paar vraagjes ter verduidelijking
  • Zijn de kaarten van Garmin dan degene die je online bij Garmin koopt?
  • Is er een standaard kaart op het horloge aanwezig?
  • Kan de Garmin Connect app zonder account worden gebruikt?
Als je een model in Europa koopt staan daar standaard topo kaarten van Europa op, maar die van andere werelddelen kan je er ook gewoon gratis op zetten. Eventueel kan je het nog aanvullen met extra details door een Outdoor Maps+ abonnement af te sluiten, maar persoonlijk vind ik de topoactive kaart al ruim voldoende detail hebben. Gebouwen kunnen zien heeft voor mij weinig meerwaarde. Hoogtelijnen kunnen leuk zijn, maar ik navigeer toch meestal een koers en dan krijg je het komende hoogteprofiel ook al te zien.
De Garmin Connect app is niet zonder account te gebruiken. De data wordt ook niet lokaal opgeslagen in de app op je telefoon, maar geüpload naar jouw Garmin Connect account. Daarom werkt de app ook niet zonder internetverbinding.

• JaVaWa
Ter aanvulling: niet alle modellen ondersteunen kaarten. Controleer de specificaties op de website van Garmin.

Mijn GPS-collectie

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:04
Oesie schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 12:44:
[...]

Quote:

GPS-Only GNSS mode with music: Up to 14 hours (965 was 10.5 hours)

SatIQ (AutoSelect) GNSS mode with music: Up to 13 hours (965 was 9.5 hours)

All-Systems GNSS mode + Multi-Band with music: Up to 12 hours (965 was 8.5 hours)

https://www.dcrainmaker.c...pth-review-brillance.html

• Oesie
Hathi schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 13:14:
[...]

De Garmin Connect app is niet zonder account te gebruiken. De data wordt ook niet lokaal opgeslagen in de app op je telefoon, maar geüpload naar jouw Garmin Connect account. Daarom werkt de app ook niet zonder internetverbinding.
Dat is wel jammer. Kan je het horloge wel 'opstarten' zonder een Garmin Connect account?

Want als dat zo is dan zou het horloge (zonder cloud/internet) nog bruikbaar zijn via:
  • Het MTP protocol (horloge <-> pc) om data uit te wisselen (kaarten, gpx, mp3 bestanden).
  • Koppeling met Gadgetbridge om alle health records uit te lezen.

• JaVaWa
Je kunt hem opstarten en gebruiken. Voor firmware of kaartupdates heb je wel Garmin Express nodig, en die vereist een Connect account. Je kunt daarna Express wel zo instellen dat er geen gegevens worden gesynchroniseerd, dus op die manier kun je je gegevens helemaal privé houden.
Echt helemaal zonder Garmin account komt je niet ver...

Mijn GPS-collectie

• Oesie
JaVaWa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:15:
Je kunt hem opstarten en gebruiken. Voor firmware of kaartupdates heb je wel Garmin Express nodig, en die vereist een Connect account. Je kunt daarna Express wel zo instellen dat er geen gegevens worden gesynchroniseerd, dus op die manier kun je je gegevens helemaal privé houden.
Dank, zal Markplaats bekijken of er wat voorbij komt om mee te testen.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:50

Sherlock

No Shit

Hathi schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 12:11:
[...]

Maar die app van Komoot gebruikt op de achtergrond wel weer de verbinding met Garmin Connect. Volgens mij kan het horloge alleen maar 'online' gaan via de Garmin Connect app (of via WiFi, maar dat kunnen externe apps ook weer niet gebruiken). Dus zonder verbinding met Garmin Connect werkt komoot niet, althans dan kan Komoot geen nieuwe gegevens ophalen.
Zie: https://developer.garmin.com/connect-iq/core-topics/https/
Ah, dat wist ik dan weer niet. Weer wat geleerd vandaag :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Hathi
JaVaWa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:15:
Firmware en kaartupdates kunnen ook zonder Garmin Express (of Connect), rechtstreeks op het horloge via WiFi. Nu duren die kaartupdates via WiFi op het horloge wel echt ontzettend lang, dus ik doe het zelf altijd via Express, maar in theorie moet het zonder kunnen.
Firmware updates kunnen ook via bluetooth via het horloge, maar dat vereist wel weer een verbinding met Garmin Connect.

Al weet ik niet of die updates via WiFi ook kunnen als je het horloge nog nooit verbonden hebt met de Garmin Connect app of Express, wellicht dat Garmin wel altijd een account vereist daarvoor.

• junction00
JaVaWa schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 01:02:
[...]

Ik heb een data export aangevraagd en dat ziet er nogal onconventioneel uit.
Het is een zip bestand met een hierarchie aan mappen met daarin .CSV (Comma Separated Values) bestanden. Geen tool die dat kan lezen...

Het schijnt mogelijk te zijn om te koppelen met Intervals.icu? Zou ik daar wat aan hebben voor data export en lange termijn opslag?
Het is natuurlijk wel belangrijk dat ik het later nog kan lezen in de een of andere off-line tool.
Pagina: 1 ... 334 335 Laatste