Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 321 322 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:58
PatrickC schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:32:
[...]

Je moet dan een Premium Komoot abonnement hebben, welke €65 per jaar kost. Als je dat abonnement alleen voor die navigatie aanschaft, dan kun je volgens mij beter een duurder Garmin horloge kopen welke Topo maps ondersteunt. Je kunt dan ook op je horloge een route laten berekenen, b.v. de kortste route naar huis vanaf een bepaald punt. Dat is volgens mij niet mogelijk met alleen Komoot. Daar zit je denk ik vast aan de route die je naar je horloge hebt geüpload.
Kan je dan niet gewoon die activiteit stoppen en een nieuwe route inladen?
Gebruikt Komoot dan de GPS van de Garmin of die van de smartphone? M.a.w. draait de route dan gewoon op de smartphone en wordt die geprojecteerd op de Garmin, of draait deze native op de Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RigolleM schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:58:
[...]

Gebruikt Komoot dan de GPS van de Garmin of die van de smartphone? M.a.w. draait de route dan gewoon op de smartphone en wordt die geprojecteerd op de Garmin, of draait deze native op de Garmin?
Ik ga er van uit dat je geen telefoon bij je hebt. Anders kun je net zo goed via je telefoon navigeren. De routes zullen dus allemaal van tevoren van je telefoon naar je horloge moeten zijn gestuurd. Maar… ik neem dit nu even aan… misschien dat er hier iemand een premium Komoot abonnement heeft en het gebruikt voor navigatie op een horloge zonder Garmin topo maps?

Ik zelf gebruik de optie nog wel eens op mijn horloge om vanaf het punt waar ik ben een kortste route te laten maken terug naar mijn startpunt. Dan kan alleen als de kaart van het hele gebied dan op je horloge staat. Met de Topo maps Europa op mijn Epix Gen2 is dat natuurlijk het geval.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulC
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:01
RigolleM schreef op maandag 1 september 2025 @ 17:58:
[...]

Idd icm komoot premium:
Artikeltje erover
https://www.hrdlpn.nl/kom...onturen%20aan%20te%20gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Op deze pagina wordt het een en ander uitgelegd.
https://support.komoot.co...oor-Garmin-komoot-kaarten
O.a. dit…
Een strook van ongeveer 100 meter langs de Tour wordt gedownload en opgeslagen in het geheugen van je apparaat. Als je afwijkt van de geplande tour voorbij de strook van 100 meter en geen internetverbinding hebt, zie je een zwarte achtergrond op je apparaat. Als je Garmin echter verbonden is met je telefoon, worden de kaartgegevens automatisch gedownload terwijl je beweegt.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14:13
Dus, voor wie wil kan nu een Fenix met MicroLED display kopen: https://www.garmin.com/nl-NL/p/1723221/pn/010-03380-01/

En ook andere Fenix 8 Pro modellen met zowel LTE als satellietcommunicatie voor noodoproepen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hathi op 03-09-2025 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:00
En Inreach! (vind ik persoonlijk een interessantere feature) . Maar omg wat een prijs ..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ik ben wel benieuwd hoe dat zit met de abonnementen. Ik vind de combi LTE en inReach ook wel een interessante. Volgens mij hebben ze nog niet alle info op de site staan.
Nog weer 100,- duurder dan de huidige sapphire fenix 8 modellen waren bij aankondiging, plus waarschijnlijk een abo voor de LTE (en inReach?). Veel geld inderdaad..
Behalve die LTE+inReach zie ik ook niets nieuws volgens mij.

Voordeel van MicroLED lijkt alleen de nog hogere helderheid? Batterijduur is flink minder. Ik heb niets te klagen over mn epix pro qua helderheid, dus daar zie ik persoonlijk helemaal geen meerwaarde in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Al 3,5 jaar tevreden met mijn epix2.
Alleen die zaklamp functie zou fijn zijn.
Verder laat leuke features nieuwe fenix8pro tov de mijne, maar zeker nog niet het upgraden waard (vooral die 1200 euro...).
Forerunner 970 op zich ook wel leuk, maar geld eigenlijk hetzelfde voor (wel fijn dat ie iets dunner en lichter is).

Waarom zou je nu eigenlijk voor een fenix8pro kiezen ipv een Forerunner 970? Als je duiken en paar exclusieve sporten niet meetelt?

En bij dit alles laat ik microled buiten beschouwing, te lage batterijduur wat mij betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik ben ooit van Garmin (Fenix 6) naar de Apple Watch Ultra (2) gegaan, om later weer terug te gaan naar de Garmin Fenix 8. Ik mistte met name wat sportfeatures (PacePro, daily workout suggestions, div. metrics etc.) en het Connect-platform. Wat ik nog het meest "mis" aan de overstap terug naar Garmin is het niet bereikbaar zijn als de telefoon niet mee is. Dus dat maakt voor mij LTE interessant. Maar puur alleen LTE (en dat ik nu al een Fenix 8 heb) is mij zeker geen 1200 EUR waard. Als daarbij ook nog een abonnementvorm vereist is, pfoe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
€10,- per maand voor de LTE functies: https://www.garmin.com/nl-NL/p/837461/pn/010-D2237-SU/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Laatst online: 16:48
Wow, de 8 Pro is een fraai horloge.
Ik zou m'n Inreach Mini2 thuis kunnen laten/verkopen mbt wandelvakanties.
Alleen die prijs, bijna 2 maal zoveel als m'n huidige 8 via de ING winkel.
En inderdaad, wrs nog abo kosten voor LTE en Inreach.

Voordeel van m'n losse Inreach is, dat ik die iig nog aan broer/neefjes/maten kan uitlenen zonder m'n horloge kwijt te zijn.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vedett.
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:15
Dat is voor inReach, de satellietcommunicatie en SOS-noodberichten. Voor LTE zal toch geen afzonderlijk abonnement nodig zijn buiten dat van je provider?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Vedett. schreef op woensdag 3 september 2025 @ 13:19:
[...]

Dat is voor inReach, de satellietcommunicatie en SOS-noodberichten. Voor LTE zal toch geen afzonderlijk abonnement nodig zijn buiten dat van je provider?
Nee, zie de onderkant van de tabel. Alle LTE functies zitten inbegrepen bij alle inReach abonnementen.
Garmin werkt niet met een (e)SIM van een provider, maar heeft zijn eigen LTE abonnementen en bij de Fenix 8 Pro combineren ze dat dus met de inReach abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gvw18380
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16:51
Ik kan een tweedehands Epix Pro 2 kopen voor 400 euro. Deze zou gekocht zijn via Bol in maart. Zou de garantie overdraagbaar zijn?
Tips ivm aankoop tweedehands Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-09 08:02
Wooooooow. >1000 euro voor een horloge en dan ook nog jaarlijks >100 euro af moeten staan. :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Desfit laat alle versies van de Fenix 8 Pro zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Fenix 8 Pro microLED… voor het luttele bedrag van €1999. Garmin is gek geworden!

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 03-09-2025 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Ik denk dat die MicroLED versie meer een showcase model is om te laten zien dat ze de techniek in huis hebben, maar voor dit geld zullen ze vast niet verwachten dat het echt verkoopaantallen gaat realiseren. Belangrijkste voordeel is de veel betere kijkhoek. De helderheid is op de “gewone” Fenix 8 Pro modellen ook nog hoger geworden waardoor dat echt al ruimschoots helder genoeg is.
Kijkhoek vind ik persoonlijk op een horloge niet zo interessant. Heb hem toch niet op always-on staan, dus draai hem toch altijd al naar me toe om het scherm te bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DCR legt uitgebreid uit hoe de LTE en satelliet functionaliteit werkt op de nieuwe Fenix 8 Pro en nog een stukje over microLED. Als laatste… scherpe en terechte kritiek op Garmin dat ze de Pro niet in 43mm hebben uitgebracht.

[ Voor 16% gewijzigd door PatrickC op 04-09-2025 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 22:31

HenkS

Da_king alias HenkS

PatrickC schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:09:
DCR legt uitgebreid uit hoe de LTE en satelliet functionaliteit werkt op de nieuwe Fenix 8 Pro en nog een stukje over microLED. Als laatste… scherpe en terechte kritiek op Garmin dat ze de Pro niet in 43mm hebben uitgebracht.
[YouTube: Garmin Fenix 8 Pro/MicroLED Hands-On Testing: 25 Things You Need to Know!]
Merken komen toch vaak met hun high end dure modellen uit. Is vooral marketing en aandacht. En je hebt ook altijd mensen die dat willen hebben.
Tesla startte ook ooit met hun model s meer dan 100k en zo zie je dit veel bij bepaalde auto merken en andere merken/gadgets... soort aandacht en bewijs wat allemaal kan wn vervolgens komen modellen uit met iets minder functies en kleiner.

• RigolleM
PatrickC schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:09:
[YouTube: Garmin Fenix 8 Pro/MicroLED Hands-On Testing: 25 Things You Need to Know!]
Ik heb 3 zaken onthouden van dit filmpje:
- SOS via sateliet zou gratis moeten zijn (is ook zo bij andere merken)
- 43mm Pro versie ontbreekt
- 2k voor de MicroLED versie die zelfs minder presteert dan de AMOLED versie

Wel lekker vertoeven op La Palma :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
RigolleM schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:21:
[...]

Zit dat bij die 2k inbegrepen? :+

WoT stats

• retlaw
  • Laatst online: 12-09 22:41

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

En de Pro versies van de Fenix 8 zijn ook nog een een stuk dikker geworden. De 47 versie van de Pro is 16 mm. De reguliere amoled versie 13,8 en de solar 15,2. Dat is sowieso een afknapper voor mij.

Battle.net || Strava

• Hathi
Ja die dikte vind ik ook jammer. Ik ga binnenkort eens langs bij de winkel hier in de buurt waar ik m'n Garmins meestal koop om ze eens om m'n pols te doen, misschien valt het mee. M'n epix pro is 14,5mm, dus de 8 Pro is dan 1,5mm dikker.
Blijft een enorme klap geld, maar ik neem nu eigenlijk altijd m'n telefoon mee als ik ga hardlopen, puur om bereikbaar te zijn voor het thuisfront en vice versa. Ik hoef niet door iedereen gebeld te kunnen worden tijdens het sporten of mijn appjes en mails binnen krijgen, maar als ik het thuisfront kan bereiken als er iets is en zij mij dan ben ik al blij, dus dat is exact wat deze 8 Pro opvangt.
Maar het blijft veel geld, dus ik hoop dat ik er nog wat korting af kan praten en anders wacht ik nog wel even 2 maandjes ofzo totdat de prijzen een beetje gaan zakken. Inmiddels ben ik er ook wel aan gewend om mijn telefoon mee te nemen, dus zo groot is het probleem eigenlijk ook weer niet.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:46
De grap is dat de goedkope versie van 300 euro dezelfde GPS gebruiken, vaak dezelfde software en ook gewoon SOS-functie. Die >1000 watches zijn toch echt voor de *knip* mensen die er mee willen pronken.

Verder is Garmin wel het merk voor een sporthorloge met goede GPS.

LTE is dan weer jammer dat het niet werkt met je eigen provider. Een extra abo afsluiten terwijl je LTE kunt gebruiken met je eigen nummer op twee devices...dan klopt er iets niet,

[ Voor 39% gewijzigd door janvanduschoten op 04-09-2025 11:16 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:44

itarix

404 soul not found

Microled is zo te zien ook niet echt de toekomst vergeleken met Mips, met always on is de batterij toch weer significant sneller leeg. Ik ben een beetje bang dat er straks geen highend modellen meer zijn met mips.
RigolleM schreef op donderdag 4 september 2025 @ 09:21:
[...]

Ik heb 3 zaken onthouden van dit filmpje:
- SOS via sateliet zou gratis moeten zijn (is ook zo bij andere merken)
- 43mm Pro versie ontbreekt
- 2k voor de MicroLED versie die zelfs minder presteert dan de AMOLED versie

De 43mm is de populairste Fenix bij vrouwen en juist die LTE functionaliteit zou mooi zijn voor vrouwen als het gaat om veiligheid. De enige andere Garmin optie is dan de FR945 LTE, maar zo’n oud horloge ga je niet meer aanschaffen lijkt mij.

DCR is afgelopen jaar verhuisd van Amsterdam naar Mallorca. Beide niet goedkoop om te wonen, dus zo’n populaire Youtube channel en website levert best wat centen op.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:50
Daarvoor woonde hij in Parijs - dus hij is juist goedkoper gaan wonen zou je kunnen zeggen ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HenkS schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:49:
[...]

Merken komen toch vaak met hun high end dure modellen uit. Is vooral marketing en aandacht. En je hebt ook altijd mensen die dat willen hebben.
Tesla startte ook ooit met hun model s meer dan 100k en zo zie je dit veel bij bepaalde auto merken en andere merken/gadgets... soort aandacht en bewijs wat allemaal kan wn vervolgens komen modellen uit met iets minder functies en kleiner.
Het echte high end model bij Garmin is toch wel de Marq. Deze Fenix 8 Pro microLED is €50 duurder dan een MARQ® Athlete (Gen 2). Dat slaat echt helemaal nergens op. Had dan deze microLED technologische geïntroduceerd bij de Marq serie.

• RigolleM
PatrickC schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:49:
[...]

De 43mm is de populairste Fenix bij vrouwen en juist die LTE functionaliteit zou mooi zijn voor vrouwen als het gaat om veiligheid. De enige andere Garmin optie is dan de FR945 LTE, maar zo’n oud horloge ga je niet meer aanschaffen lijkt mij.

DCR is afgelopen jaar verhuisd van Amsterdam naar Mallorca. Beide niet goedkoop om te wonen, dus zo’n populaire Youtube channel en website levert best wat centen op.
Juist ja Mallorca.. ff verward met iemand anders :)

• Hathi
Sjakie0101 schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:11:
De grap is dat de goedkope versie van 300 euro dezelfde GPS gebruiken, vaak dezelfde software en ook gewoon SOS-functie. Die >1000 watches zijn toch echt voor de omhooggevallen mensen die er mee willen pronken.

Verder is Garmin wel het merk voor een sporthorloge met goede GPS.

LTE is dan weer jammer dat het niet werkt met je eigen provider. Een extra abo afsluiten terwijl je LTE kunt gebruiken met je eigen nummer op twee devices...dan klopt er iets niet,
Welke 300 euro horloge heeft dezelfde software als de fenix en ook SOS-functie zonder telefoon en zelfs buiten bereik van de telefoon zendmasten?
Tuurlijk is de 1199,- voor een 8 Pro belachelijk veel geld, helemaal mee eens. Maar om nou te zeggen dat je met een 300,- horloge hetzelfde kan krijgen vind ik ook overdreven.

Garmin gebruikt LTE-M, wat een stuk energiezuiniger is. Dat werkt niet met een bestaand abo met je eigen nummer.
itarix schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:26:
Microled is zo te zien ook niet echt de toekomst vergeleken met Mips, met always on is de batterij toch weer significant sneller leeg. Ik ben een beetje bang dat er straks geen highend modellen meer zijn met mips.
In de basis is microLED energiezuiniger dan oled. Het lijkt er op dat Garmin deze extreem fel laat branden om het verschil zichtbaar te maken met oled en is er misschien minder ruimte voor een batterij door dit scherm?

Wat betreft het gebruik van MIPS. De Enduro 3 gebruikt ook nog MIPS. Wellicht dat toekomstige Enduro’s deze blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:57

YES

Moderator General Chat
Hallo, sporthorloge/smartwatch-leek hier met twee (denk ik) vrij simpele vragen:
1. Klopt het dat in de pricewatch van Tweakers niet te filteren valt op smartwatches met SOS functionaliteit?
2. Indien het antwoord op vraag 1 "ja" is, kan dit ergens anders wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 12:11
Wat versta je precies onder 'SOS functionaliteit'. Automatische ongeval detectie, een noodknop, via een satelliet netwerk, via een telefoonnetwerk, etc?

Vwb
vraag 1) Ik denk dat je aanname klopt (al is er een 'crashdetectie' filter)
vraag 2) Google is your friend denk ik helaas

[ Voor 22% gewijzigd door CaptainKansloos op 09-09-2025 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
CaptainKansloos schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:38:
Wat versta je precies onder 'SOS functionaliteit'. Automatische ongeval detectie, een noodknop, via een satelliet netwerk, via een telefoonnetwerk, etc?

Vwb
vraag 1) Ik denk dat je aanname klopt
vraag 2) Google is your friend denk ik helaas
Goede wedervraag. Ik bedoelde met name iets waarbij je een noodknop hebt via satelliet netwerk. Ik ga komende winter een keer alleen snowboarden en dan is zo'n functie wellicht wel een fijn gevoel, ook voor het thuisfront.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:58

Roozzz

Plus ultra

YES schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:43:
[...]

Goede wedervraag. Ik bedoelde met name iets waarbij je een noodknop hebt via satelliet netwerk. Ik ga komende winter een keer alleen snowboarden en dan is zo'n functie wellicht wel een fijn gevoel, ook voor het thuisfront.
Voor horloges met satelliet is de spoeling erg dun: nieuwe google Pixel Watch 4, de Fenix 8 pro LTE en waarschijnlijk de nieuwe van Apple.

Lees je goed in voor de details. Iets als een Inreach lijkt me tot dusverre een betere oplossing.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 12:11
OK. Satelliet connectie is dus een vereiste kennelijk. Dan is dat Androidcentral artikel dat ik gelinkt heb een redelijke start denk ik. Daarin staat:
But if you live or frequently travel to places with poor reception, you may want satellite-backed emergency tools to go with your watch. Currently, your only two options on that front are Apple (for emergencies only) or Garmin (for satellite messaging, LiveTrack, and emergency calls).
Dit is typisch voorbehouden aan de duurste smartwatches, dus voor 'eenmalig gebruik' wellicht een zeer prijzige oplossing. Je kunt ook een verbinding via een telefoonnetwerk kiezen (mits: dekking) op het horloge zèlf (filter op 'Bellen zonder telefoon") of via een BT verbinding naar je telefoon (die netwerkdekking moet hebben dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
CaptainKansloos schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 10:49:
OK. Satelliet connectie is dus een vereiste kennelijk. Dan is dat Androidcentral artikel dat ik gelinkt heb een redelijke start denk ik. Daarin staat:

[...]

Dit is typisch voorbehouden aan de duurste smartwatches, dus voor 'eenmalig gebruik' wellicht een zeer prijzige oplossing. Je kunt ook een verbinding via een telefoonnetwerk kiezen (mits: dekking) op het horloge zèlf (filter op 'Bellen zonder telefoon") of via een BT verbinding naar je telefoon (die netwerkdekking moet hebben dan).
Vereiste, vereiste.. Het schoot me ineens zo te binnen. Sowieso pas sinds kort het idee om een nieuw sporthorloge/smartwatch te kopen. Dus of het realistisch is, is nog maar de vraag. Volgens mij heb ik wel regelmatig gehad dat ik geen bereik had op de berg dus het zou wel mooi zijn. Maar ik ga, zeker nu ik alleen ga, niet de piste af of iets dergelijks. Dus ik ga er ook een beetje vanuit dat als ik flink val, ik wel door anderen gezien zal worden :+

Ik ga er nog wel even in duiken, kijken wat er te krijgen is en wat het kost, lijkt me de moeite niet om er een klein fortuin voor te betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 18:58
Zo moet je het niet zien, je hebt een argument om een over the top uitgave te rechtvaardigen en houdt daar een heel chique watch aan over 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:46
Het blijft jammer dat LTE niet werkt met je eigen provider, dat geldt ook voor de goedkopere watches van Garmin. Dat is echt een gemis.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Nou, ik heb er nog eens naar gekeken en dat satelliet gebeuren laat ik links liggen. Zo'n avonturier ben ik nou ook weer niet, als ik al een keer off piste ga is dat met een gids of 1 meter naast de piste als er verse sneeuw gevallen is.

Ik neig nu naar de Venu 3S. Het kleinere formaat t.o.v. de Venu 3 staat me wel aan, helaas is daarmee de accu ook iets kleiner maar dat vind ik niet zo problematisch, 240 uur is al een hele lange tijd (al besef ik me ook dat je dat met alle trackers en afstanden die je bijvoorbeeld met snowboarden aflegt, niet gaat gaat halen) en voor mij denk ik prima.

Wat ik me nog wel afvraag: wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen de Venu en de Forerunner lijn? Venu heeft wat meer functionaliteit zo te zien maar de Forerunner 265 heeft bijvoorbeeld, volgens Tweakers, wel een snelheidsmeter die de Venu 3S weer niet heeft en voor de hoogtemeter is het juist weer andersom. Als je dan op de website van Garmin kijkt, zie je daar weer allemaal verschillende termen waardoor ik nog minder snap van wat de één nou wel kan en de ander weer niet. Het is een beetje een gevalletje van door de bomen het bos niet meer kunnen zien.

Edit: ik zie nu dat Garmin zelf een vergelijkingstool heeft op hun website. De Forerunner heeft, zoals ik het nu zie, toch wel een pak meer functionaliteit op sportgebied, waar de Venu meer heeft qua Smartwatch functies. Nog maar eens afwegen wat ik belangrijker vind en wat de functies per model nou precies doen.. Mooie puzzel wel, haha

[ Voor 12% gewijzigd door YES op 09-09-2025 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Voor de Garmin horloges zou ik eerlijk gezegd niet te veel af gaan op de tweakers pricewatch gegevens. Die is wat meer gericht op smartwatches en niet zozeer op de sporthorloges waar je nu naar kijkt.

De kans is overigens heel groot dat er in september een Venu 4/4S gaat komen, dus wellicht de moeite waard om daar even op te wachten.
Maar wat verschillen tussen de Venu 3 en FR265:
- venu 3 heeft de nieuwere generatie HR sensor, FR265 niet. Daardoor mist de FR265 dingen als ECG en huidtemperatuurmeting voor wat het waard is en natuurlijk de nauwkeurigheid die bij de nieuwere sensor wat hoger is.
- Venu moet je grotendeels met het touch screen bedienen, FR265 kan volledig met de knoppen beidend worden als je dat zou willen. Zeker met wintersport wil je echt knoppen hebben naar mijn mening.
- Hoogtemeter (dmv een barometer, dus op luchtdruk) hebben ze beiden gewoon. Net als snelheid uiteraard. Misschien dat de Venu 3 geen externe snelheidssensor ondersteund en de FR265 wel, maar dat is voor het fietsen bedoeld, dus ik weet niet of dat van toepassing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Anders even het Garmin productoverzicht op de site van ons aller goeroe DC Rainmaker checken @YES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Hathi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:36:
Voor de Garmin horloges zou ik eerlijk gezegd niet te veel af gaan op de tweakers pricewatch gegevens. Die is wat meer gericht op smartwatches en niet zozeer op de sporthorloges waar je nu naar kijkt.
Dat idee had ik inmiddels al gekregen, haha. Ik moet zeggen dat ik de site van Garmin met die vergelijkingtool eigenlijk best wel goed.
- Venu moet je grotendeels met het touch screen bedienen, FR265 kan volledig met de knoppen beidend worden als je dat zou willen. Zeker met wintersport wil je echt knoppen hebben naar mijn mening.
Kijk, dit zijn de tips waar je wat mee kan, dat is inderdaad een belangrijke!

Ik ga nog wel even aankijken of er nog een nieuwe Venu komt, en zo ja of deze dan wel knoppen krijgt, een horloge waarbij je grotendeels op basis van het touchscreen bedient is niet handig op de berg, dus dan heeft de Forerunner wel een voorsprongetje gekregen nu.

Edit: lees nu dat er wellicht ook nog een forerunner 270 en/of 370 komen deze maand. Ook maar even afwachten dan ;)

[ Voor 5% gewijzigd door YES op 09-09-2025 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
Een 270/370 zijn heel onwaarschijnlijk. De 570 is namelijk al de opvolger van de 265. Dan zou ik eerder een 170 verwachten, maar die zal onder doen voor de 265 waarschijnlijk en de 165 is nog wel een stukje nieuwer, dus ik verwacht daar nog niet heel snel een opvolger voor.
Extra knoppen op een Venu verwacht ik ook niet, want dan krijg je gewoon de FR570. Ook de Venu X1 heeft geen extra knoppen gekregen, terwijl die nog een paar stapjes hoger zit.
Ik verwacht eerder dat de Venu 4 een soort FR570 met minder knoppen gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
YES schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:57:
Nou, ik heb er nog eens naar gekeken en dat satelliet gebeuren laat ik links liggen. Zo'n avonturier ben ik nou ook weer niet, als ik al een keer off piste ga is dat met een gids of 1 meter naast de piste als er verse sneeuw gevallen is.

Ik neig nu naar de Venu 3S. Het kleinere formaat t.o.v. de Venu 3 staat me wel aan, helaas is daarmee de accu ook iets kleiner maar dat vind ik niet zo problematisch, 240 uur is al een hele lange tijd (al besef ik me ook dat je dat met alle trackers en afstanden die je bijvoorbeeld met snowboarden aflegt, niet gaat gaat halen) en voor mij denk ik prima.

Wat ik me nog wel afvraag: wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen de Venu en de Forerunner lijn? Venu heeft wat meer functionaliteit zo te zien maar de Forerunner 265 heeft bijvoorbeeld, volgens Tweakers, wel een snelheidsmeter die de Venu 3S weer niet heeft en voor de hoogtemeter is het juist weer andersom. Als je dan op de website van Garmin kijkt, zie je daar weer allemaal verschillende termen waardoor ik nog minder snap van wat de één nou wel kan en de ander weer niet. Het is een beetje een gevalletje van door de bomen het bos niet meer kunnen zien.

Edit: ik zie nu dat Garmin zelf een vergelijkingstool heeft op hun website. De Forerunner heeft, zoals ik het nu zie, toch wel een pak meer functionaliteit op sportgebied, waar de Venu meer heeft qua Smartwatch functies. Nog maar eens afwegen wat ik belangrijker vind en wat de functies per model nou precies doen.. Mooie puzzel wel, haha
Ik zelf heb een venu2s deze voldoet prima aan de dingen die ik er mee wil.
Ik kan ermee betalen activiteiten bij houden zoals hardlopen wandelen etc. Krijg meldingen en telefoontjes, perfect. Ik hoef echt geen diepte statistieken voor hardlopen want dat boeit mij niet.

Het enige dat ik zelf mis was open water zwemmen daar is niet direct een app voor en Google Maps is recentelijk niet toegevoegd aan de 2s.

Het horloge zit bij mij prima ook qua formaat. Ik doe hem alleen af om hem op te laden 1 keer per week.

Met de 3 hebben ze deze zaken wel allemaal toegevoegd.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Hathi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:02:
Een 270/370 zijn heel onwaarschijnlijk. De 570 is namelijk al de opvolger van de 265. Dan zou ik eerder een 170 verwachten, maar die zal onder doen voor de 265 waarschijnlijk en de 165 is nog wel een stukje nieuwer, dus ik verwacht daar nog niet heel snel een opvolger voor.
Extra knoppen op een Venu verwacht ik ook niet, want dan krijg je gewoon de FR570. Ook de Venu X1 heeft geen extra knoppen gekregen, terwijl die nog een paar stapjes hoger zit.
Ik verwacht eerder dat de Venu 4 een soort FR570 met minder knoppen gaat worden.
Duidelijk, bedankt. Ik heb overduidelijk nog geen kaas gegeten van de verschillende series, versies en hoe die elkaar opvolgen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
YES schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:09:
[...]

Duidelijk, bedankt. Ik heb overduidelijk nog geen kaas gegeten van de verschillende series, versies en hoe die elkaar opvolgen ;)
Daar is ook bijna geen beginnen aan bij Garmin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Laatst online: 16:48
[...]

Daarvoor zou je een kleine Garmin Inreach kunnen huren. Kost je zo'n 5 tientjes voor 1 week. link
Tov minimaal 1200,- uitgeven voor de Fenix 8 Pro bijvoorbeeld...

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterpower
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:32
Baserk schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:47:
[...]

Daarvoor zou je een kleine Garmin Inreach kunnen huren. Kost je zo'n 5 tientjes voor 1 week. link
Tov minimaal 1200,- uitgeven voor de Fenix 8 Pro bijvoorbeeld...
Of vanaf de iPhone 14 is satellietcommunicatie ook mogelijk inclusief het delen van lokatie aan vrienden. Hoe goed dit werkt in de praktijk weet ik niet.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:28
[...]

Hoe groot acht je de kans dat je straks geen telefoon/4g bereik hebt? Ga je echt off the grid, ver van ski-liften?

In een gecontroleerd ski-gebied heb je vrijwel overal gewoon telefoonbereik.

En als je off piste gaat buiten het gecontroleerde ski-gebied, in je eentje, dan zou ik mij meer zorgen maken om andere zaken dan een SOS knop. Want bij de grootste gevaren van off piste (lawine, crevasses) is hulp vrijwel zeker te laat (er vanuitgaand dat je uberhaupt tijd hebt om die knop in te drukken) en ben je kansloos zonder partner.

[ Voor 67% gewijzigd door Valorian op 09-09-2025 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Valorian schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 23:29:
[...]

Hoe groot acht je de kans dat je straks geen telefoon/4g bereik hebt? Ga je echt off the grid, ver van ski-liften?

En als je off piste gaat buiten het gecontroleerde ski-gebied, in je eentje, dan zou ik mij meer zorgen maken om andere zaken dan een SOS knop. Want bij de grootste gevaren van off piste (lawine, crevasses) is hulp vrijwel zeker te laat (er vanuitgaand dat je uberhaupt tijd hebt om die knop in te drukken) en ben je kansloos zonder partner.
Volgens mij heb ik in mijn reacties na degene die jij nu quote inmiddels al aangegeven dat ik die functionaliteit laat vallen als wens en ook dat ik in mijn eentje niet off piste ga en daarmee ook niet buiten het gecontroleerde gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
YES schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 23:50:
[...]

Volgens mij heb ik in mijn reacties na degene die jij nu quote inmiddels al aangegeven dat ik die functionaliteit laat vallen als wens en ook dat ik in mijn eentje niet off piste ga en daarmee ook niet buiten het gecontroleerde gebied.
Ah zover had ik niet gelezen, helder! 😊🙏

• Gonadan
  • Laatst online: 17:56
itarix schreef op donderdag 4 september 2025 @ 10:26:
De solar is toch gewoon met MIPS of heb ik dat verkeerd begrepen? Het is alleen wel jammer dat het aantal kleuren om te kiezen minder wordt en dat er details op de kast zitten die overeen komen met het bandje wat erbij zit. Als je dat gekleurde randje op het zilveren model nu gewoon weg laat dan kan je zelf elke kleur bandje kiezen wat je wilt, door zo'n felgeel detail is dat toch anders.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
PatrickC schreef op maandag 1 september 2025 @ 07:18:
De Fenix 7 Pro en Epix Gen2 Pro kwamen in mei 2023 op de markt, dus nu 2 jaar geleden. Deze horloges krijgen dus nu geen feature updates meer. Ik zou het zelf ook liever anders zien, maar van één kant ook wel begrijpelijk dat Garmin dit doet. Ze ondersteunen deze horloges natuurlijk wel langer als het gaat om security updates en bug fixes.
Op zich ben ik het daar wel mee eens, je kunt niet tot in den treure maar functionaliteit blijven toevoegen wat je nieuwere horloges feitelijk ontdoet van USP's.
Toch vind ik het gevoelsmatig wel snel. Ik heb er geen serieus onderzoek naar gedaan maar voor mijn gevoel waren er sowieso al veel functionaliteiten die niet naar de oudere series kwamen en zijn recentere functie updates dan ook al niet echt naar de 7 pro lijn gegaan. Maar misschien zit ik daar naast.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
Gonadan schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:03:
[...]

Op zich ben ik het daar wel mee eens, je kunt niet tot in den treure maar functionaliteit blijven toevoegen wat je nieuwere horloges feitelijk ontdoet van USP's.
Toch vind ik het gevoelsmatig wel snel. Ik heb er geen serieus onderzoek naar gedaan maar voor mijn gevoel waren er sowieso al veel functionaliteiten die niet naar de oudere series kwamen en zijn recentere functie updates dan ook al niet echt naar de 7 pro lijn gegaan. Maar misschien zit ik daar naast.
Ik ben ook van team "koop op basis van wat er op dát moment in een horloge zit, en al het andere wat later toegevoegd wordt is slechts 'mooi meegenomen', geen must". Dan raak je nooit teleurgesteld.

Verder krijgen andere apparaten ook zelden echt nieuwe features na aanschaf. Een camera krijgt meestal ook alleen firmware updates, geen nieuwe opties. Een telefoon ook niet (toch?).

Ik heb nu een Fenix Pro. Alles wat daar in zit heb ik toen voor gekozen. Komt er iets bij n.a.v. een update? Fijn. Komt het niet (meer)? C'est la vie.

• YES

YES

Moderator General Chat
Hathi schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:36:
Weet je hoe dit zit voor de vivoactive 6? Die lijkt me qua prijs/feature verhouding aantrekkelijk maar bediening middels fysieke knoppen lijkt me wel erg prettig als ik in de sneeuw sta.

• Hathi
Die feature updates zijn sowieso redelijk nieuw voor Garmin. Voorheen werden er inderdaad vrijwel nooit nieuwe functies toegevoegd aan een bestaand horloge naar mijn idee. Hooguit dat een hoger geplaatst model wat nieuwe dingen krijgt die op een nieuwer, maar lager geplaatst model geïntroduceerd zijn. Wat hier overigens grotendeels ook het geval is/was. De FR970 was nieuw en had wat nieuwe metrics zoals de running tolerance en running economy (icm de HRM-600 band). Maar de FR970 is in principe lager geplaatst dan de Fenix 8, dus hebben ze de Fenix 8 softwarematig weer gelijkgetrokken. En als ik die PDF zo bekijk geldt dat eigenlijk voor vrijwel alle nieuwe features. De track run DSW is de enige feature die op alle modellen nieuw is en dus een echte feature update. De rest zijn allemaal features die nieuw waren vanwege een nieuw model horloge en alle hoger of gelijk geplaatste horloges krijgen die features ook om het allemaal niet te scheef te laten lopen. Bij de Edge 1050 fietscomputer lijkt alles wel nieuw, maar ik geloof dat daar ook een nieuwe goedkopere MTB computer was waarbij die features grotendeels werden aangekondigd en dan kan de high-end 1050 niet achter lopen.
Al lijkt daar nog wel een beetje willekeur in te zitten, dit was de kwartaalupdate van mei: https://www8.garmin.com/w...reUpdate/2025/May2025.pdf
Daar zie je dat de breathing variations ook naar nog wat oudere toestellen is gekomen, waaronder de Pro fenixen/epixen, FR265/965 en zelfs de hele goedkope VA5. Dus dat zou je wel echt kunnen zien als een compleet nieuwe feature die naar veel Garmin modellen komt, zelfs veel oudere modellen.
Maar andere nieuwe features zoals rucking met pack weight zijn dan weer voorbehouden aan de nieuwere generatie toestellen.

Garmin is er gewoon niet heel consistent mee. Het feit dat de features van de augustus update alleen voor de nieuwste toestellen is hoeft wellicht nog niet te betekenen dat de oudere toestellen helemaal geen aandacht meer gaan krijgen. Wellicht dat er in een later kwartaal nog wel weer zo'n feature zoals breathing variations gaat komen die naar meer oudere toestellen komt.

• Hathi
YES schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:50:
[...]

Weet je hoe dit zit voor de vivoactive 6? Die lijkt me qua prijs/feature verhouding aantrekkelijk maar bediening middels fysieke knoppen lijkt me wel erg prettig als ik in de sneeuw sta.
De VA serie is in feite de goedkopere variant van de Venu serie. Dus ook bediening grotendeels via het touch screen.

• Hathi
Gonadan schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:02:
[...]

De solar is toch gewoon met MIPS of heb ik dat verkeerd begrepen? Het is alleen wel jammer dat het aantal kleuren om te kiezen minder wordt en dat er details op de kast zitten die overeen komen met het bandje wat erbij zit. Als je dat gekleurde randje op het zilveren model nu gewoon weg laat dan kan je zelf elke kleur bandje kiezen wat je wilt, door zo'n felgeel detail is dat toch anders.
De Solar modellen gebruiken inderdaad een MIP scherm. De vraag is even of Garmin de 8 Pro ziet als de volgende generatie na de Fenix 8. Volgens DCR wel, zo was het tot nu toe ook altijd. De 7 Pro verving de normale 7 die er toen gewoon uit ging. Want in dat geval heeft de huidige generatie dus geen MIP optie meer, maar gezien het feit dat ook de gehele 43mm maat buiten de boot valt in 'deze generatie' denk ik dat ze de 8 en de 8 Pro nu meer naast elkaar plaatsen en het niet zozeer gezien moet worden als een opvolger.
Al zou het me niet verbazen als de Fenix 9 geen MIP/Solar optie meer krijgt en je daarvoor naar de Enduro moet. De 43mm variant bij de 8 heeft ook al geen MIP optie meer.

• YES

YES

Moderator General Chat
Hathi schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:55:
[...]

De VA serie is in feite de goedkopere variant van de Venu serie. Dus ook bediening grotendeels via het touch screen.
Ah, dat is wel een minpunt dan. Misschien moet ik maar eens een winkel binnenlopen waar ze meerdere modellen hebben, eens aanvoelen hoe ze zitten en hoe de bediening werkt!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
YES schreef op woensdag 10 september 2025 @ 10:15:
[...]

Ah, dat is wel een minpunt dan. Misschien moet ik maar eens een winkel binnenlopen waar ze meerdere modellen hebben, eens aanvoelen hoe ze zitten en hoe de bediening werkt!
Ik had een VA4 met touchscreen en vond dat helemaal prima. Echter, nu ik een Fenix heb met touch+knoppen, merk ik dat het touchscreen 95% van de tijd disabled is. Knoppen zijn top, ik wil niet meer zonder. Touch is alleen handig bij maps.

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Het is me opgevallen dat mijn Garmin Vivomove (gen 1) op het einde van, en na een fietstochtje regelmatig valse hartslagen detecteert (geeft +/- 110-120 aan, terwijl het 65-75 is). Nu kan dit uiteraard komen doordat het bandje net te strak, of net te los zit, maar ook na (soms meerdere keren) afdoen en wachten tot de meting stilvalt en daarna weer omdoen (of op de goede plek vasthouden) zet het horloge weer de vermenigvuldiger in...

Loopt deze Vivomove nu op zijn einde of moet ik gewoon een beter bandje scoren?

Kalm aan! En rap een beetje!

• Gonadan
Hathi schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:58:
[...]

De Solar modellen gebruiken inderdaad een MIPS scherm. De vraag is even of Garmin de 8 Pro ziet als de volgende generatie na de Fenix 8. Volgens DCR wel, zo was het tot nu toe ook altijd. De 7 Pro verving de normale 7 die er toen gewoon uit ging. Want in dat geval heeft de huidige generatie dus geen MIPS optie meer, maar gezien het feit dat ook de gehele 43mm maat buiten de boot valt in 'deze generatie' denk ik dat ze de 8 en de 8 Pro nu meer naast elkaar plaatsen en het niet zozeer gezien moet worden als een opvolger.
Al zou het me niet verbazen als de Fenix 9 geen MIPS/Solar optie meer krijgt en je daarvoor naar de Enduro moet. De 43mm variant bij de 8 heeft ook al geen MIPS optie meer.
Persoonlijk beschouw ik de pro lijn als een aparte lijn die elkaar opvolgt. De non-pro die ertussen zit is veelal teleurstellend als je die als dezelfde lijn beschouwt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:01

Steeffoon

Smartphone-nerd

Update voor de Garmin Forerunner 965, update 25.04.
Op Google niks over te vinden, maar hopelijk is de batterijduur aangepakt.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Steeffoon schreef op woensdag 10 september 2025 @ 12:27:
Update voor de Garmin Forerunner 965, update 25.04.
Op Google niks over te vinden, maar hopelijk is de batterijduur aangepakt.
Hier staat er wat meer over. Wel vreemd dat Garmin de update niet vermeld op het forum net als anders.
https://forums.garmin.com...-my-watch/1972210#1972210

• Frenz64
Valorian schreef op woensdag 10 september 2025 @ 09:21:
[...]
.... Een telefoon ook niet (toch?)........
Mijn Pixel 9 wel

En aan anderen: ik denk dat Garmin een duidelijke backward features knip heeft gemaakt bij de nieuwe software vanaf de Fenix 8 (en Enduro 3). Wat niet betekent dat eerdere toestellen geen updates meer krijgen, maar dat is wel een parallele ontwikkelingen met een focus op de nieuwere teostellen.

Beetje vergelijkbaar toen Apple overging van Intel naar eigen chips (oké, dat ging primair om harde waren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:44
Valorian schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 23:29:
[...]

Dan ga je wel uit van de alpen denk ik. In Scandinavië wordt veel meer gelanglaufd en zijn er ook enorm veel gebieden zonder bereik. Ja soms nog een beetje 2G tot ook dat wegvalt.
Maar met de meeste hikes afgelopen zomer in zuid-Noorwegen was na 5km lopen echt alle bereik wel weg hoor. Overigens vind ik het zelf onderdeel van het avontuur om volledig offgrid te zijn. SOS functie, maar ook echt niet meer dan dat, zou leuk zijn via sateliet.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
BdK9001 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 11:04:
Het is me opgevallen dat mijn Garmin Vivomove (gen 1) op het einde van, en na een fietstochtje regelmatig valse hartslagen detecteert (geeft +/- 110-120 aan, terwijl het 65-75 is). Nu kan dit uiteraard komen doordat het bandje net te strak, of net te los zit, maar ook na (soms meerdere keren) afdoen en wachten tot de meting stilvalt en daarna weer omdoen (of op de goede plek vasthouden) zet het horloge weer de vermenigvuldiger in...

Loopt deze Vivomove nu op zijn einde of moet ik gewoon een beter bandje scoren?
Is meestal Cadans lock. Komt door spiercontracties in je arm die ook kleurverschil geven en daardoor opgepikt worden. Ik heb dit zelf vooral met kou, want dan zijn de bloedvaten vernauwd en minder zichtbaar, daardoor krijgen de spiercontracties meer de overhand. Is een algemeen iets op iedere Optische HR sensor.
Als je bijvoorbeeld een andere fiets hebt waar je een andere houding hebt, dan kan het zijn dat je armspieren dus wat meer "meedoen".
Het kan zijn dat andere hardware iets nauwkeuriger werkt, maar wil je er zeker vanaf komen, dan heb je een hartslagband nodig, want die pikt de pulsen zelf op.

---------------

• Valorian
Mistraller schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:17:
[...]

Dan ga je wel uit van de alpen denk ik. In Scandinavië wordt veel meer gelanglaufd en zijn er ook enorm veel gebieden zonder bereik. Ja soms nog een beetje 2G tot ook dat wegvalt.
Maar met de meeste hikes afgelopen zomer in zuid-Noorwegen was na 5km lopen echt alle bereik wel weg hoor. Overigens vind ik het zelf onderdeel van het avontuur om volledig offgrid te zijn. SOS functie, maar ook echt niet meer dan dat, zou leuk zijn via sateliet.
Ik ging uit van snowboarden in een gecontroleerd skigebied en dacht daarbij inderdaad aan de Alpen. In het skigebied zelf (dus binnen de pistes) is dan nagenoeg altijd bereik. Misschien is dat in Noorwegen anders?

Als je eenmaal tochten gaat maken (dus buiten skigebieden) dan wordt het bereik inderdaad sowieso snel minder, ook in de alpen trouwens. Zeker in Zwitserland zit je door de steile bergen vaak in 'bereikloze hoekjes' tot je weer op een top staat. Heeft inderdaad wel zijn charme ;)

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Frenz64 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:32:
[...]

En aan anderen: ik denk dat Garmin een duidelijke backward features knip heeft gemaakt bij de nieuwe software vanaf de Fenix 8 (en Enduro 3). Wat niet betekent dat eerdere toestellen geen updates meer krijgen, maar dat is wel een parallele ontwikkelingen met een focus op de nieuwere teostellen.

Beetje vergelijkbaar toen Apple overging van Intel naar eigen chips (oké, dat ging primair om harde waren)
Klopt dat zie je bijv met het toevoegen van Google maps, de venu2 krijgt deze niet terwijl deze er makkelijk mee om zou kunnen gaan qua specs

Burp

• Hathi
De Venu 2 is natuurlijk echt al wel een behoorlijk wat ouder horloge. Die stamt uit begin 2021. Waar baseer je dat op dat die daar qua specs makkelijk mee om moet kunnen gaan? De Venu 2 heeft maximaal Connect IQ 5.0 ondersteuning (was 4.0 bij aankondiging, dus nog wel geüpdate). Als ik de Google Maps app check lijkt het er op dat ze alleen 5.1 toestellen ondersteunen, dus grote kans dat de Venu 2 simpelweg echt niet over de juiste capaciteiten beschikt daarvoor.
Overigens is die app ontwikkelt door Google zo te zien, dus dat is dan eerder een keuze van Google dan van Garmin.
Apple heeft gisteren zijn nieuwe generatie Apple Watches aangekondigd, waaronder de Ultra 3. DCR heeft al een hand-on video gemaakt met 21 nieuwe dingen om te weten.

• Mistraller
Valorian schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:56:
[...]

Ik ging uit van snowboarden in een gecontroleerd skigebied en dacht daarbij inderdaad aan de Alpen. In het skigebied zelf (dus binnen de pistes) is dan nagenoeg altijd bereik. Misschien is dat in Noorwegen anders?

Als je eenmaal tochten gaat maken (dus buiten skigebieden) dan wordt het bereik inderdaad sowieso snel minder, ook in de alpen trouwens. Zeker in Zwitserland zit je door de steile bergen vaak in 'bereikloze hoekjes' tot je weer op een top staat. Heeft inderdaad wel zijn charme ;)
Afdalingen en gebieden zoals in de Alpen zie je er maar weinig, en die zijn ook niet lang en altijd in bewoond gebied, dus daar is wel bereik.

Maar als je wat mooie gebieden induikt met langlaufen of hiking dan kom je zo buiten bereik, zeker als er geen stad in de buurt is, en dat vinden wij nu juist de mooiste plekken. Inderdaad is het wel zo dat je voor nood wel een top kunt beklimmen en wellicht een verre mast aanstraalt, maar dan moet je daar conditioneel wel toe in staat zijn en mogelijk zelf je pad zoeken.
Aan de andere kant, als een SOS functie er toe leidt dat mensen nog minder voorbereid op pad gaan zoals je nu al vaak leest, dan laat maar zitten. ;) Want mensen vergeten steeds vaker dat ze zelfredzaam moeten zijn.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterpower
  • Laatst online: 17:32
Mistraller schreef op woensdag 10 september 2025 @ 17:04:
[...]

Afdalingen en gebieden zoals in de Alpen zie je er maar weinig, en die zijn ook niet lang en altijd in bewoond gebied, dus daar is wel bereik.

Maar als je wat mooie gebieden induikt met langlaufen of hiking dan kom je zo buiten bereik, zeker als er geen stad in de buurt is, en dat vinden wij nu juist de mooiste plekken. Inderdaad is het wel zo dat je voor nood wel een top kunt beklimmen en wellicht een verre mast aanstraalt, maar dan moet je daar conditioneel wel toe in staat zijn en mogelijk zelf je pad zoeken.
Aan de andere kant, als een SOS functie er toe leidt dat mensen nog minder voorbereid op pad gaan zoals je nu al vaak leest, dan laat maar zitten. ;) Want mensen vergeten steeds vaker dat ze zelfredzaam moeten zijn.
Ik heb regelmatig geen bereik tijdens trails gewoon hier op de Veluwe of laatst nog bij de Veluwezoom. Dus zelfs in NL kan het handig zijn.

AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:26
Nieuw hier in dit wereldje en op zoek naar eeste sporthorloge. Wat kunnen jullie mij aanraden:

Ik wil vooral in de gym binnen zitten. Voor buiten is het vnl. lang wandelen en joggen (opbouwen)

Heb een graag een toestel met ingebouwde fitnesscoach en trainingsschemas. Het ding moet zeggen wat ik moet doen.

Muziekfunctie zou leuk zijn. Offline mappen mss ook maar niet broodnodig? Wel tracker van afsgznd natuurlijk.

Bijhouden van health variabelen. HR, oxymeter etc.

Niet gigantisch groot of dik.

Laatst lees ik dat de nieuwste versies met amoled zijn en andere met MIP technogie/solar zelfs. Ervaringen/meningen hierover voor een first time buyer?

Budget denk ik rond de 500?

• Hathi
Met de termen die je gebruikt klinkt het dat je met name naar een Garmin kijkt. Dan is je belangrijkste eis denk ik dat hij ondersteuning heeft voor een Garmin Coach krachttrainingsplan zodat je dus een schema krijgt met wat je wanneer moet doen. Hier een lijst met compatibele toestellen: https://support.garmin.com/en-US/?faq=pVtmVTZz7C97GZHxtMWgs8

Kijkend naar je budget van rond de 500 zou je kunnen kijken naar bijvoorbeeld de Venu 3, Forerunner 570 of Instinct 3. Forerunner 570 zal het uitgebreidst zijn qua sportfuncties, maar ik vraag me af of dat niet met name in het hardlopen zit waar bij jou minder de focus op lijkt te liggen? Instinct heeft bijvoorbeeld de zaklamp wat veel mensen (waaronder ikzelf) als ze het eenmaal hebben een bijna onmisbare feature vinden, maar als je het nooit gehad hebt ga je het wellicht ook niet echt missen. Venu 3 ziet er wat chiquer uit, Forerunner wat sportiever en Instinct wat robuuster. Maar dat is heel persoonlijk. Venu bedien je grotendeels met touch. Instinct bedien je volledig met knoppen. Forerunner heeft de combi. Focus ligt tegenwoordig toch wel op Amoled, maar instinct heeft ook nog MIP/Solar opties.
De drie toestellen die ik noemende zijn allemaal redelijk recent, hoewel er van de Venu wel een opvolger verwacht wordt heel binnenkort. Maar gek genoeg heeft de Venu 3 al een nieuwere hartslagsensor (gen 5) dan de Instinct 3 (gen 4 sensor). De forerunner 570 heeft ook wel de gen 5 sensor. ECG zit dan weer alleen op de Venu 3.
Forerunner 965 zit ook in deze prijsklasse tegenwoordig. Wel een generatie ouder (en dus ook de gen 4 sensor) maar als plus dat die ook kaarten voor navigatie heeft. Dat hebben de andere modellen die ik noemde allemaal niet.

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:40
Heel persoonlijk maar ik heb krachttraining (wel thuis) wel eens geprobeerd met de FR265 maar dat werkte voor mij echt voor geen meter. Aantal al het tellen van het aantal reps ging heel vaak niet goed. Had ik 10 reps gedaan, gaf Garmin bijv. 8 aan. En ja je kan het allemaal na afloop van een setje direct aanpassen of achteraf in Garmin zelf maar dat werkte voor mij voor geen meter. Dan ging het sneller en beter om gewoon het schema uit te printen en daar op te noteren hoevaak je wat gedaan hebt. Krachttraining en een programma + tracking via een watch... ik ben er geen fan van.

Maar misschien lig het ook aan mij, grote kans wellicht :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Hathi
Ik doe zelf niet aan krachttraining (hoewel ik weet dat dat ook als hardloper zeker voordelen heeft, maar ik vind er gewoon geen zak aan), dus ik zou niet weten hoe goed dat werkt op m’n Garmin. Maar ik weet dat de optie er is en bij bepaalde modellen adverteert Garmin er ook behoorlijk mee, dus ik ging er vanuit dat dat best aardig zou werken. Maar wellicht dat er hier anderen zijn die er wel (of ook juist niet) goede ervaringen mee hebben.
Hoewel dit natuurlijk wel het sporthorloge met GPS topic is en krachttraining is nou juist iets waarvoor de GPS gewoon uitgeschakeld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hathi De titel van dit topic stamt nog uit 2010 en dekt al lang de lading niet meer. In dit topic worden gewoon alle horloges besproken die gebruikt kunnen worden om mee te sporten, met of zonder GPS. Hardlopen, fietsen, zwemmen of krachttraining, etc., dat dekt allemaal de lading.

@Sjonniebwoi Voor krachttraining zou ik wat betreft Garmin gaan voor modellen uit de Venu of Vivoactive serie. Aangezien de krachttraining met name binnen zal zijn, zou mijn voorkeur ook een amoled scherm zijn, omdat deze beter leesbaar is binnen. Verder, hartslagmeting via een optische sensor op een horloge gedurende krachttraining wil nog wel eens onbetrouwbaar zijn, dus dan is ook een hartslagband aan te bevelen. Maar je zou het eerst kunnen uitproberen zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik zou ook eens kijken naar de nieuwe Apple Watch 11, die zit binnen uw budget en als je daar de app Athlytic op gooit heb je ook een Fitness coach bij de hand.

Wat begrijp je onder lange wandelingen? Ik heb 60km (11u) gewandeld met een AW6 met enkel AOD uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Is er iemand die weet hoe ik gemakkelijk kan zien of mijn Enduro 3 de hartslag meet met de HR-sensor, of met de gekoppelde HR-band, tijdens een activiteit?
Bij mijn voormalige Fenix 6x werd bij een externe HR-sensor de eigen HR-sensor uitgeschakeld (dus geen groene led op de achterzijde actief). Dat is bij mijn Enduro niet het geval, maar de activiteit rapporteert in alle gevallen een HR-sensor bij de start van de activiteit. Ik kan dan alleen niet zien of dat de externe is of niet. Hij staat wel op "auto" en meestal wordt ook de externe band gebruikt, maar soms heb ik een duidelijk verkeerde gemeten hartslag en dan heb ik het vermoeden dat hij niet de externe band gebruikt.

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 12-09-2025 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:20
Stefke schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:03:
Is er iemand die weet hoe ik gemakkelijk kan zien of mijn Enduro 3 de hartslag meet met de HR-sensor, of met de gekoppelde HR-band, tijdens een activiteit?
Bij mijn voormalige Fenix 6x werd bij een externe HR-sensor de eigen HR-sensor uitgeschakeld (dus geen groene led op de achterzijde actief). Dat is bij mijn Enduro niet het geval, maar de activiteit rapporteert in alle gevallen een HR-sensor bij de start van de activiteit. Ik kan dan alleen niet zien of dat de externe is of niet. Hij staat wel op "auto" en meestal wordt ook de externe band gebruikt, maar soms heb ik een duidelijk verkeerde gemeten hartslag en dan heb ik het vermoeden dat hij niet de externe band gebruikt.
Pleistertje op de sensor plakken? Kan het het horloge wel dragen maar kan ie niet de hartslag van je pols pakken. Dan heb je denk ik direct antwoord op je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 12:41

Sherlock

No Shit

Stefke schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:03:
Je kunt het sowieso achteraf zien in Garmin Connect. Wellicht dat dat je wat vertrouwen geeft in wat er gebruikt is?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sherlock schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:19:
[...]

Je kunt het sowieso achteraf zien in Garmin Connect. Wellicht dat dat je wat vertrouwen geeft in wat er gebruikt is?
Waar zie je dan in GC welke sensor (horloge of extern) gebruikt is (op een bepaald moment)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

In de GC app helemaal onderaan bij de hoofdpagina van de activiteit. In GC web aan de rechterkant van de pagina.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mlr4SeeUEJvTbiMMHiDfwH1SQSY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wg2OeGdygRTvzUXbCzjpMiJG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAa8KQA36EPMe5fy6Bck3-HzVAI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/At35Sa83ugaQud6aYGZfZ03R.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Sherlock op 12-09-2025 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
@Hathi ik gebruik mijn Fenix voor krachtsport en ben daar best tevreden mee. Natuurlijk zou er nog een hoop verbeterd kunnen worden maar het stelt mij in staat mijn trainingen bij te houden en dat vind ik het belangrijkste.

Qua training vlieg ik hem op twee manieren aan. Soms een vooraf ingesteld schema met de oefeningen en aantal sets/reps vast ingevoerd. Gewicht kan je ook invoeren en na elke set kan je sowieso reps/gewicht nog aanpassen als je wilt.

Vaker doe ik een 'vrije' training. Ofwel je gebruikt de rondeknop om een set te starten en te stoppen. Het horloge probeert dan zelf het aantal reps en de oefening in te schatten. Tijdens de rust tussen sets klik ik dan even de reps en gewicht goed, paar seconden werk.
Het inschatten gaat soms wonderbaarlijk goed, dan snap je niet hoe hij dat kan zien, en de andere keer slaat het helemaal nergens op. Ik zit dus na elke training nog wel even op mijn telefoon de oefeningen goed te klikken voor de sets waarin dat niet goed staat.

Dat zullen sommigen irritant vinden maar ik heb het er voor over. Vrij trainen vind ik lekkerder en dat recht klikken is zo gebeurd. Volgens mij kan je met Connect+ zelfs tijdens de training die aanpassingen doen, maar dat heb ik er niet voor over.

Qua inzichten is Connect niet heel bijzonder maar je krijgt een mooi plaatje van de getrainde spiergroepen en kunt per oefening zien welke spiergroepen geraakt zijn. Een grafiekje van gewicht per oefening heb ik nog niet gevonden, die ga ik misschien nog eens zelf maken want dat mis ik wel.

Verder zou ik het fijn vinden als Garmin iets verder zou kijken dan spieren en ook de delen benoemen, ik maak bijvoorbeeld in mijn trainingen duidelijk onderscheid tussen anterior, laterale en posterior deltoideus maar voor Garmin is dat gewoon schouder. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Sherlock schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 09:45:
In de GC app helemaal onderaan bij de hoofdpagina van de activiteit. In GC web aan de rechterkant van de pagina.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is vreemd, want als ik mijn HR-band omdoe en hardlopen start, dan krijg ik even een korte popup "Ext. HSM verbonden" maar bij geen enkele activiteit van de afgelopen weken zie ik in de app bij apparaten mijn HR-band, alleen het horloge.
Bij de setting "gezondheid en welzijn" > "polshartslag" heb ik "bronwijziging" aan staan (maar het is me niet duidelijk of dat aan of uit moet staan als ik de tooltip lees)

edit: ik denk dat het uit moet staan; mijn HR-band is nu verbonden en de polssensor is nu uit terwijl ik niet eens een activiteit heb gestart. HR wordt wel gemeten.
Blijkbaar wordt met de optie "bronwijziging" aan de polssensor altijd gebruikt? Klinkt tegenstrijdig

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 12-09-2025 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Stefke schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:08:
[...]
Bij de setting "gezondheid en welzijn" > "polshartslag" heb ik "bronwijziging" aan staan (maar het is me niet duidelijk of dat aan of uit moet staan als ik de tooltip lees)
Die instelling heb ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen. Ben het zeker met je eens dat het tegenstrijdig klinkt. Wellicht dat het in het Engels iets duidelijker is? Dat het een beetje een brakke vertaling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij toestellen en apps staat bij mij alleen het horloge. Ook op de website, alleen het horloge. Waarschijnlijk werkt dit alleen als je hartslagband van Garmin is? Want ik gebruik een Polar Verity Sense icm met met Epix Gen2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:30:
Bij toestellen en apps staat bij mij alleen het horloge. Ook op de website, alleen het horloge. Waarschijnlijk werkt dit alleen als je hartslagband van Garmin is? Want ik gebruik een Polar Verity Sense icm met met Epix Gen2.
Bij mij hetzelfde, gebruik Epix2 en Polar H10.
Dus ik ga er van uit dat jouw stelling klopt.

Zijn er nog andere (garmin) gebruikers die een garmin band hebben en dit kunnen bevestigen?
Of gebruikers die bijv een polar band hebben en wel dit kunnen zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schoene
  • Laatst online: 10:44
Megupe schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:34:
[...]

Zijn er nog andere (garmin) gebruikers die een garmin band hebben en dit kunnen bevestigen?
Lang geleden dat ik nog met hartslagband (Garmin HRM-dual) gelopen heb. Eventjes teruggekeken naar een periode waarvan ik zeker was dat ik die wel omhad (2023), en dan zie ik inderdaad wanneer ik met de band en wanneer zonder de band gelopen heb, op dezelfde manier zoals @Sherlock het vermeld heeft

Edit: Ik heb vroeger ook nog met een Magene hartslagsensor gelopen, ik heb meer dan 40 loopjes van die periode geopend, en daarin zie ik nergens dat ik een externe sensor gebruikte, dus ik denk dat de aanname klopt dat je dit enkel kan zien voor Garmin toestellen. Lijkt me ook niet onlogisch.

[ Voor 17% gewijzigd door schoene op 12-09-2025 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08

charrel

Cortisol4life..

Megupe schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:34:
[...]

Hier ook een polar h10, niet te zien in het overzicht of ik hardgelopen heb met of zonder band. Dus dat werkt alleen met garmin hartslagbanden vermoedelijk, alleen werken die niet goed met mijn pacemaker dus dat was geen optie.

[ Voor 12% gewijzigd door charrel op 12-09-2025 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:46
Ik heb een Garmin hartslagband, maar staat niet in het overzicht. Gebruikt met o.a. Fenix 3 en Edge Explore 2.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Zou er nog verschil in zitten of de Garmin hartslagband ook bluetooth heeft en dus ook rechtstreeks aan Garmin Connect te koppelen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Hathi schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:09:
Zou er nog verschil in zitten of de Garmin hartslagband ook bluetooth heeft en dus ook rechtstreeks aan Garmin Connect te koppelen is?
Ik zie enkel de Garmin sensoren. Op mijn racefiets heb ik een Garmin speedsensor en op mijn gravel bike een Wahoo speedsensor. Bij het gravellen krijg ik enkel mijn HRM-Pro Plus te zien dus geen speedsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik heb een Garmin HRM-run band en die wordt ook niet weergegeven. Nu met die setting (zie hierboven) uit wordt mijn band gebruikt en gaat de polssensor uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:46
In het lijstje met toestellen (als je op connect.garmin.com klikt op de knop boven, tweede van rechts) worden onderaan ook een aantal sensoren weergegeven. Bij mij staan daarin een Garmin Tempe, een Garmin cadanssensor, maar ook een Magene snelheidssensor. De Garmin GSC10 (gecombineerde candans/snelheid) en twee hartslagbanden (HRM 1G en HRM 3 SS) ontbreken dan weer, al heb ik ze allemaal recent nog gebruikt of uitgeprobeerd. Als deze sensors werken alleen op ANT+, niet op BT.

Mijn GPS-collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 15:21
Ik zie de HRM Pro+ bij beide van mijn Garmin horloges in zowel de app als op de website:
Ik zie ook nog de Stryd die onlangs toegevoegd heb maar dat zal waarschijnlijk komen omdat er een specifieke Connect IQ gegevens veld voor is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVkEZztwXPNi4Kbm1gm_k7jaVGw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D21QDlm7qkaYEOLegxiBxI5K.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0gmtLPiNijg_JA6T_k-UjQeWkGk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nUBn03KBDyFX64OIwRboNuJL.png?f=fotoalbum_large

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:55
Hier wahoo tickr in gebruik. Zie hem wel bij sensoren staan. Laatste controle is 2 september. Heb toen idd interval gedaan met band maar bij die activiteit geen HR band bij gegevens maar de grafiek van HR is mooi en vanaf de band genomen. Zelfde geldt voor andere activiteiten die ik met hartslagband heb gedaan (zaalvoetbal) grafiek is mooi en geen pols maar zie geen band bij de gegevens staan.
Net even een kracht sessie gestart met en zonder de setting bij gezondheid en welzijn aan en uit en ik zie geen verschil. Beide keren werd de melding op horloge gegeven dat er een externe sensor wordt gebruikt. Duurt wel een paar seconden voordat de melding komt. Maar OHR gaat dan ook uit.
Maar beide activiteiten laten geen sensor zien in het overzicht. De laatste controle van sensor is wel naar vandaag gegaan in het toestel en sensor overzicht op de Connect.garmin pagina. Dus denk dat dit alleen goed werkt met Garmin sensoren? Vroeger kreeg ik wel die tickr te zien volgens mij. Was met de fenix 5. Nu met epix pro gen2

[ Voor 40% gewijzigd door xray79 op 13-09-2025 10:17 ]

Pagina: 1 ... 321 322 Laatste