Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik snap niet waarom Garmin de derde knop op de Venu 4 heeft weggehaald. Die gebruik ik erg vaak op mijn Venu 2 Plus, als snelkoppeling naar Garmin Pay en naar muziek. Onbegrijpelijk.PatrickC schreef op donderdag 18 september 2025 @ 09:02:
[...]
Alleen als je gehecht bent aan de 5-button layout van een Forerunner, dan is de FR570 nog interessant. Voor de rest biedt deze Venu 4 meer voor hetzelfde geld.
Wat ik niet snap is dat Garmin nu €100 boven de nieuwe Apple Watch Series 11 gaat zitten. De Venu was toch altijd de Apple Watch tegenhanger van Garmin. Met de Venu X1 lijken ze meer te willen concurreren met de Apple Watch Ultra en daar zijn ze juist €100 goedkoper dan Apple. Dus heeft Garmin nu eigenlijk geen tegenhanger van de ‘standaard’ Apple Watch meer, behalve de oudere Venu 3 of vivoactive 6, maar die laatste heeft minder functies aan boord (prijs rond de €450).
DCR gaat hier aan het einde van onderstaande video ook verder op in.
[YouTube: Garmin Venu 4 Hands-On: Huge Upgrades Worth It?]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
nee hoor. De Lily, dat is echt een damesmodelJuancho schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:21:
Is de Venu niet meer voor dames? Bedoel ik verder niet verkeerd maar dat dacht ik altijd en las ik ook toen ik destijds voor m'n vriendin een Garmin aan het zoeken was. En voor vrouwen is dat de meer elegante optie, dus snap ik de keuze wel om zo min mogelijk knoppen, toeters en bellen te hebben en een wat strakkere look.
De Forerunner is een prima horloge. Heeft veel aan boord van de duurdere. Ca 5 dagen doe ik er mee, en ik loop toch in die 5 dagen drie keer.RunnerVM schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:32:
Goedenavond. Ik ben gek op hardlopen en ben op zoek naar een goed hardloophorloge. Mijn huidige horloge houdt momenteel niet eens meer 1 volledige training vol in gps modus zonder uit te vallen, dus dit horloge is nodig aan vervanging toe. Ik heb het horloge in de afgelopen maanden telkens proberen te repareren en op te lappen, maar nu begint het horloge het toch echt te begeven. Ik heb de hele zomer onderzoek gedaan naar welk horloge ik graag zou willen, en ben uitgekomen op de Garmin Forerunner 570. Ik ben namelijk slechtziend en vindt de ingebouwde speaker een groot voordeel, zodat ik audiofeedback kan krijgen tijdens het rennen zonder mijn telefoon te hoeven gebruiken (of een koptelefoon te dragen, want dat doe ik ook liever niet). Begin van de zomer bood een kennis mij een kortingscode van 30% aan voor Garmin. Zonder dit aanbod had ik nooit naar de Forerunner 570 gekeken vanwege de prijs, maar nu ben ik wel vrij vastbesloten van deze keuze. Maar die kennis kwam er net achter dat hij mij geen korting kan geven op dit model. Daarom ben ik nu heel hard op zoek naar manieren om dit model toch voor in ieder geval minder dan 500 euro te kunnen kopen. Dit blijkt echter erg lastig te zijn. Er zijn wel verschillende sites die ook allemaal kortingscodes aanbieden, maar vaak werken deze codes niet. Andere opties zijn (zoals kortingscodes verdienen met de Optimity app) zijn niet beschikbaar in Europa. Weet iemand of er manieren zijn om korting te krijgen op de Garmin Forerunner 570? Heeft iemand tips of adviezen voor mij?
Alvast enorm bedankt voor de hulp!! Nog een hele fijne avond!
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ik loop ook 3x hard incl offline Spotify aan. Daarnaast nog een paar uur tracken op de tennisbaan en soms wat wandelsessies en de watch gaan aan bij het draaien van de pols. Draag het ding 24/7, echt een top batterij!
[ Voor 10% gewijzigd door Juancho op 21-09-2025 10:47 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
De Venu was één van de eerste horloges van Garmin die met een S versie uitkwam en in wat meer vrouwelijke kleurtjes. Maar als je de 45mm pakt in b.v. Slate, dan vind ik daar weinig vrouwelijks aan. Door de RVS behuizing is de Venu 4 zelfs nog wat robuuster en zwaarder dan de vergelijkbare plastic FR570.Juancho schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:21:
Is de Venu niet meer voor dames? Bedoel ik verder niet verkeerd maar dat dacht ik altijd en las ik ook toen ik destijds voor m'n vriendin een Garmin aan het zoeken was. En voor vrouwen is dat de meer elegante optie, dus snap ik de keuze wel om zo min mogelijk knoppen, toeters en bellen te hebben en een wat strakkere look.
:strip_exif()/f/image/f0MzQsk0V9DflMfVMCxFXuqs.jpg?f=fotoalbum_large)
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ze zullen ruimte hebben willen besparen voor andere zaken denk ik, want een button inleveren is gewoon functionaliteit inleveren. Ik heb ooit een Garmin vivoactive HR gehad, welke een touchscreen en 2 fysieke buttons had. Toen Garmin daar een vivoactive 3 opvolger voor uitbracht, zat daar zelfs maar één fysieke button op. Gevolg… rondetijden klokken op het horloge moest via het touchscreenRoD schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:16:
[...]
Ik snap niet waarom Garmin de derde knop op de Venu 4 heeft weggehaald. Die gebruik ik erg vaak op mijn Venu 2 Plus, als snelkoppeling naar Garmin Pay en naar muziek. Onbegrijpelijk.

Garmin is goed in het scheiden van series door hardware en software features. Koop maar een forerunner als het je om de sporty zaken en bijbehorende makkelijke bediening gaat.
Technisch was het ongetwijfeld wel mogelijk geweest om de Venu 4 te voorzien van extra knoppen, maar Garmin is nou eenmaal een groot commercieel beursgenoteerd bedrijf en door op deze manier wat verschil aan te brengen in de modellen zullen ze gewoon meer winst kunnen maken. Het helaas niet anders. Wat meer concurrentie zou goed zijn, maar op een of andere manier blijf ik toch altijd heel snel weer bij een Garmin uitkomen.
Maar dit doen ze dus niet op consistente wijze. Die derde knop is destijds toegevoegd, en nu wordt hij weer weggehaald. Dat heeft verder weinig te maken met de 5 knoppen van de Forerunners.Bundin schreef op zondag 21 september 2025 @ 11:48:
Omdat touchscreen en primair een lifestyle serie, gok ik. Daarmee wordt ie weer wat 'netter' qua uiterlijk en goedkoper om te maken.
Garmin is goed in het scheiden van series door hardware en software features. Koop maar een forerunner als het je om de sporty zaken en bijbehorende makkelijke bediening gaat.
Ik ben niet toe aan een nieuw horloge, maar dit zou wel een dealbreaker zijn geweest om te upgraden, als ik mijn derde knop verlies.
Mijn snelle zoektocht levert op dat zowel de 570 als de 970 een built-in speaker hebben. Dat vergroot je zoekgebied al een beetje.RunnerVM schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:32:
Goedenavond....
Verder zou ik je aan willen bevelen om de vraag en aanbod en marktplaats goed in de gaten te houden. Daar komen met enige regelmaat leuke prijzen voorbij voor horloges waar de eigenaars in veel gevallen toch willen switchen naar de apple watch.
Zelf ook al enkele malen een smartwatch gekocht via deze kanalen en eigenlijk nooit tegengevallen.
Heb net de forerunner 255 gekocht en ingesteld op grote letters maar vind de letters nog steeds te klein en mijn ogen worden er ook niet beter op.
Deze is 45mm maar zou 50mm beter af te lezen zijn?
En is er iemand die weet of Polar beter afleesbaar is dan Garmin?
Voorheen had ik een Polar V800 en ik ben geneigd om deze forerunner in te ruilen voor een Polar.
Je kan bij de Forerunner zelf bepalen welke informatie je ziet op het scherm. Hoe meer je er op "propt" hoe kleiner. Je kan de tijd en kilometers er op zetten en rondes. Dan is het voor mij leesbaar. Je kan ook zaken op een tweede scherm zetten die je kan swipen.roodwinkel schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:46:
Betekent een groter scherm ook een betere afleesbaarheid?
Heb net de forerunner 255 gekocht en ingesteld op grote letters maar vind de letters nog steeds te klein en mijn ogen worden er ook niet beter op.
Voorheen had ik een Polar V800 en ik ben geneigd om deze forerunner in te ruilen voor een Polar.
Dus even goed in de app of op de site kijken wat je wel en niet laat zien. Hoe minder je toont, hoe groter de letters/cijfers meest zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 23-09-2025 14:55 ]
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Ik denk dat dit voornamelijk door het MIP scherm van de 255 komt. Wellicht dat je de amoled schermen van de 265, 570, 965 of 970 makkelijk kan aflezen. Ik heb een 265 en heb geen probelemen met de leesbaarheid van het scherm. Andere mensen geven juist weer voorkeur aan MIP (voornamelijk voor buiten in de zon), dus smaken verschillen.roodwinkel schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:46:
Betekent een groter scherm ook een betere afleesbaarheid?
Wou je zeggen dat je dat ook via de app of op de site in kan stellen?Sjakie0101 schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 12:56:
[...]
Dus even goed in de app of op de site kijken wat je wel en niet laat zien. Hoe minder je toont, hoe groter de letters/cijfers meest zijn.
In het horloge, heb ik het kunnen vinden maar het instellen ging niet heel makkelijk. En op de site/app/gebruiksaanwijzing kan ik het niet vinden.
[ Voor 14% gewijzigd door roodwinkel op 23-09-2025 21:43 ]
Dat kan je heel gemakkelijk in de Connect app instellen:roodwinkel schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 18:18:
[...]
Wou je zeggen dat je dat ook via de app of op de site in kan stellen?
In het horloge, heb ik het kunnen vinden maar het instellen ging niet heel makkelijk. En op de site/app/gebruiksaanwijzing kan ik het niet vinden.
- Klik rechtsboven op het horloge symbool
- Kies jouw horloge
- Klik op "Activities & Apps"
- Selecteer de activiteit die je wilt aanpassen
- Klik op "Data Screens"
- Kies het scherm dat je wilt aanpassen en pas het aan
(Is voor jouw horloge hetzelfde)
[ Voor 11% gewijzigd door verguldebarman op 23-09-2025 21:49 ]
Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C
Vandaar dat ik het niet kon vinden, ik zat bij layout te zoeken.verguldebarman schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 21:46:
[...]
Dat kan je heel gemakkelijk in de Connect app instellen:Handleiding staat hier https://www8.garmin.com/m...D1B-D3BD25AF0E9E-589.html
- Klik rechtsboven op het horloge symbool
- Kies jouw horloge
- Klik op "Activities & Apps"
- Selecteer de activiteit die je wilt aanpassen
- Klik op "Data Screens"
- Kies het scherm dat je wilt aanpassen en pas het aan
(Is voor jouw horloge hetzelfde)
Top bedankt
Het lijkt mij sterk dat een verschil in lettergrootte door het type scherm komt, tenzij ze twee varianten van de UI ontwikkelen die van elkaar afwijken op dat vlak. En in dat geval zou ik nog eerder verwachten dat Amoled kleinere letters kan omdat die over het algemeen een hogere resolutie hebben.rowyroald schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 15:19:
[...]
Ik denk dat dit voornamelijk door het MIP scherm van de 255 komt. Wellicht dat je de amoled schermen van de 265, 570, 965 of 970 makkelijk kan aflezen. Ik heb een 265 en heb geen probelemen met de leesbaarheid van het scherm. Andere mensen geven juist weer voorkeur aan MIP (voornamelijk voor buiten in de zon), dus smaken verschillen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mijn conditie begint weer omhoog te gaan, dus de trainingen worden intensiever. Nu krijg ik voor vandaag een Vo2 max training : 4x 4:00 @ HR 169. Dat is wel zo'n beetje mijn maximale hartslag. Dat is toch niet te doen? Ik denk dat ik dat misschien 2 minuten vol zou kunnen houden, maar 4 minuten lang op bijna maximale hartslag?
Nu moet ik ook zeggen dat volgens mij horloge mijn max HR nu op 172 staat. Bij 170+ ben ik vrijwel direct "gassed out". Ik train altijd met een HR-band (al werd die tot vorige week niet echt gebruikt door foute settings...)
Moet ik mijn max HR maar manueel aanpassen?
De lettergrootte zal hetzelfde zijn, maar de scherpte van letters op een amoled scherm is natuurlijk wel beter en door het hogere contrast (met name binnen of bij minder licht buiten) ook beter leesbaar als je problemen hebt met lezen van kleine letters en cijfers.Gonadan schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:05:
[...]
Het lijkt mij sterk dat een verschil in lettergrootte door het type scherm komt, tenzij ze twee varianten van de UI ontwikkelen die van elkaar afwijken op dat vlak. En in dat geval zou ik nog eerder verwachten dat Amoled kleinere letters kan omdat die over het algemeen een hogere resolutie hebben.
Dat is inderdaad pittig. Ook wel bijzonder dat je 16 minuten op bijna je max hartslag zou moeten gaan lopen. Die max hartslag klopt wel ongeveer zoals je ook al aangeeft. Als je die gaat aanpassen, dan heeft dat waarschijnlijk ook invloed op je hartslagzones. Hoe heb je die ingesteld?Stefke schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:34:
Ik ben sinds een paar maanden weer aan het hardlopen na 2 jaar blessureleed. Ik volg in principe gewoon de trianingsuggesties van mijn Enduro 3. Dat betekent 5 dagen training (waarvan 1 dag op de Zwift fietsen), 2 dagen rust.
Mijn conditie begint weer omhoog te gaan, dus de trainingen worden intensiever. Nu krijg ik voor vandaag een Vo2 max training : 4x 4:00 @ HR 169. Dat is wel zo'n beetje mijn maximale hartslag. Dat is toch niet te doen? Ik denk dat ik dat misschien 2 minuten vol zou kunnen houden, maar 4 minuten lang op bijna maximale hartslag?
Nu moet ik ook zeggen dat volgens mij horloge mijn max HR nu op 172 staat. Bij 170+ ben ik vrijwel direct "gassed out". Ik train altijd met een HR-band (al werd die tot vorige week niet echt gebruikt door foute settings...)
Moet ik mijn max HR maar manueel aanpassen?
Automatisch als je dat bedoelt (of wil je de waarden weten?). Enkele jaren terug heb ik een training gevolgd van Jeff galloway (via garmin) en dan moest ik intervaltrainingen doen van 800 meter op een tempo van ~/~3:45 en dan 3 minuten rust. Dat lijkt er wel op (zo'n 800m interval duurde dan ook ong 4 min), maar ik geloof niet dat ik dan op deze hartslag zat (ik bedoel: direct onder de max, ws. was het 3 jaar geleden een paar slagen hoger)PatrickC schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:52:
[...]
Dat is inderdaad pittig. Ook wel bijzonder dat je 16 minuten op bijna je max hartslag zou moeten gaan lopen. Die max hartslag klopt wel ongeveer zoals je ook al aangeeft. Als je die gaat aanpassen, dan heeft dat waarschijnlijk ook invloed op je hartslagzones. Hoe heb je die ingesteld?
[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 24-09-2025 08:58 ]
Automatisch kan op meerdere manieren. Op basis van:Stefke schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:57:
[...]
Automatisch als je dat bedoelt (of wil je de waarden weten?). Enkele jaren terug heb ik een training gevolgd van Jeff galloway (via garmin) en dan moest ik intervaltrainingen doen van 800 meter op een tempo van ~/~3:45 en dan 3 minuten rust. Dat lijkt er wel op (zo'n 800m interval duurde dan ook ong 4 min), maar ik geloof niet dat ik dan op deze hartslag zat (ik bedoel: direct onder de max, ws. was het 3 jaar geleden een paar slagen hoger)
- max hartslag(% max HS)
- lactaatdrempel (% LDHS)
- hartslagreserve (% HSR)
Ik zelf gebruik LDHS en die wordt automatisch bepaald door het horloge en verandert ook af en toe.
Zie ook:
https://www8.garmin.com/m...E9-8048-901AC0881AEA.html
Toevallig zag ik gisteren op mijn watch dat mijn Apple garantie vervalt op 16/06/2026 terwijl ik pas verleden week deze gekocht heb.
Na mijn eigen onderzoek lees ik dat de Apple Watch in juni 2025 al eens door iemand zou geactiveerd zijn.
Coolblue hiermee geconfronteerd maar bij hen blijft het stil.
Wat zouden jullie doen?
Ondertussen heb ik de kans om een Garmin 965 te kunnen kopen van amper 9 maand oud en voor maar 360 euro.
Wat denken jullie ervan toch maar naar Garmin gaan voor gym, hiking,…..
Op mijn AW heb ik alle meldingen van mijn Iphone uitgezet. AW is enkel voor sport en gezondheid.
:strip_exif()/f/image/BpiPaalgYu6quzBZ5srZ4udZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zLl9wHP4MaUFphAICfUK0sQR.jpg?f=fotoalbum_large)
Qua garmin vs apple... Geen idee, ligt eraan wat jij belangrijk vindt. Denk dat het belangrijkste verschil batterijduur is, als je met hiken een uurtje of 2 bedoelt dan is er weinig aan de hand. Als het dagtochten worden die je wil tracken zal de AW niet voldoen qua batterij?
Verder is het voorkeur, software technisch een enorm verschil maar ik zie de AW als een smartwatch met sportfuncties en de FR als een sportwatch met smartfuncties. Als je alle smartzut van de AW uit zet, tja...
Mijn zones worden op basis van LDHS ingesteld. Maar ik zie dat mijn horloge nu een max van 178 aangeeft. Dat is te hoog, volgens mij is dat afgelopen weekend gemeten tijdens een surivalrun maar dat klopt niet. Mijn max is ook echt net boven de 170, dus ik zal dit moeten aanpassen denk ik (of mijn max opnieuw laten bepalen)PatrickC schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:16:
[...]
Automatisch kan op meerdere manieren. Op basis van:
- max hartslag(% max HS)
- lactaatdrempel (% LDHS)
- hartslagreserve (% HSR)
Ik zelf gebruik LDHS en die wordt automatisch bepaald door het horloge en verandert ook af en toe.
Zie ook:
https://www8.garmin.com/m...E9-8048-901AC0881AEA.html
Dan zou ik ‘m inderdaad gewoon aanpassen, maar waar staat je lactaatdrempel nu op dan? Klopt die wel?Stefke schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:11:
[...]
Mijn zones worden op basis van LDHS ingesteld. Maar ik zie dat mijn horloge nu een max van 178 aangeeft. Dat is te hoog, volgens mij is dat afgelopen weekend gemeten tijdens een surivalrun maar dat klopt niet. Mijn max is ook echt net boven de 170, dus ik zal dit moeten aanpassen denk ik (of mijn max opnieuw laten bepalen)
Gezien de resoluties van beide schermen lijkt het mij heel sterk dat je op lettertype 'groot' scherpte mist, dat lijkt mij meer een theoretisch voordeel.PatrickC schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:48:
De lettergrootte zal hetzelfde zijn, maar de scherpte van letters op een amoled scherm is natuurlijk wel beter en door het hogere contrast (met name binnen of bij minder licht buiten) ook beter leesbaar als je problemen hebt met lezen van kleine letters en cijfers.
De verlichting en contrast kan wel een verschil maken, in die zin is het wel interessant als @roodwinkel een foto kan maken van een scherm wat hij slecht leesbaar vindt en aangeven in welke situaties dat is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
159, dat klopt wel redelijk. 145-150 kan ik lang volhouden, 159-ish was een HR waar ik de afgelopen weken regelmatig enkele (2 a 3) intervallen van 7 a 8 minuten op moest lopenPatrickC schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:44:
[...]
Dan zou ik ‘m inderdaad gewoon aanpassen, maar waar staat je lactaatdrempel nu op dan? Klopt die wel?
Dus je training zou 4 x 4 minuten 10 slagen boven je lactaatdrempel moeten zijn? Dat zou voor mij dezelfde inspanning zijn als de inspanning bij een 5 km race. Bij mij is het verschil tussen mijn max HR en LDHS wel 23.Stefke schreef op woensdag 24 september 2025 @ 12:55:
[...]
159, dat klopt wel redelijk. 145-150 kan ik lang volhouden, 159-ish was een HR waar ik de afgelopen weken regelmatig enkele (2 a 3) intervallen van 7 a 8 minuten op moest lopen
Tip: Wellicht dat je in het Hardlopen topic wat meer adviezen kunt krijgen. Dat is meer een plek waar trainingsschema's worden besproken volgens mij.
Sinds enkele weken valt deze gewoon uit tijdens het gebruik. Reeds meerdere CR2032's gebruikt en ook van 2 verschillende merken maar probleem blijft hetzelfde. Heb deze aangemeld voor reparatie maar misschien meerdere mensen last van?
De laatste trainingen altijd wel een drop kunnen vaststellen...
/f/image/oBbBblHYBn420nYrqnjrbdMs.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EvN5ghfd9WL01NEq54SRPGEw.png?f=user_large)
Yes! Icm mijn FR955. Ik gebruik de hartslagband gewoon niet meer omdat ik niet de energie heb gehad om er echt naar te kijken. Bij mij duur thet vaak tot eenhalf uur voor het horloge hem automatisch oppikt (omdat dat altijd snel was heb ik niet in mijn systeem zitten om hem actief te koppelen voor ik ga lopen).Stancke schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:50:
Iemand die de laatste weken miserie heeft met zijn Garmin HRM-Pro hartslagmeter?
Sinds enkele weken valt deze gewoon uit tijdens het gebruik. Reeds meerdere CR2032's gebruikt en ook van 2 verschillende merken maar probleem blijft hetzelfde. Heb deze aangemeld voor reparatie maar misschien meerdere mensen last van?
De laatste trainingen altijd wel een drop kunnen vaststellen...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zal hem weer eens gaan dragen om te kijken of hij ook uitvalt tijdens een activiteit. Zal dan dus wel even de hartslagmeting via het horloge actief uit moeten zetten.
Het maakt wel degelijk uit hoeveel data je op het scherm toont en waar. Alleen de tijd geeft al grotere weergave.PatrickC schreef op woensdag 24 september 2025 @ 08:48:
[...]
De lettergrootte zal hetzelfde zijn, maar de scherpte van letters op een amoled scherm is natuurlijk wel beter en door het hogere contrast (met name binnen of bij minder licht buiten) ook beter leesbaar als je problemen hebt met lezen van kleine letters en cijfers.
Die reactie op mijn bericht snap ik niet. Het ging om het verschil tussen een MIP en amoled scherm wat betreft lettergrootte en leesbaarheid. Nergens noem ik hoeveel of welke data op het scherm getoond wordt toch? Als er meer velden op staan, dan worden de letters natuurlijk kleiner.Sjakie0101 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 18:20:
[...]
Het maakt wel degelijk uit hoeveel data je op het scherm toont en waar. Alleen de tijd geeft al grotere weergave.
Verkoper Amazon doet er helemaal niets mee en weigert zelfs in reparatie te nemen. Garmin biedt alleen een nieuwere aan (want ze repareren die niet meer) tegen dezelfde prijs als via ING-shop. Na 3 jaar is dus 700 euro verloren.
Eerder een Venu2 gehad met hetzelfde probleem.
Zonde van het geld en het merk.
Mijn advies: blijf weg van de oleds van Garmin tenzij je hiermee kunt leven. Vooral op een Facebookpagina staat het er vol mee.
:strip_exif()/f/image/OB7fz9fJZcNrhKZG4lCpJHGi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Jorco op 24-09-2025 21:44 ]
PSN ID = Jorco
Garmin zegt er zelf wel dit over:
https://www8.garmin.com/m...E9-BB09-778836BBF700.html
[ Voor 23% gewijzigd door PatrickC op 24-09-2025 22:08 ]
Scherm is wel altijd aan maar met een timeout van 8 seconden om dan naar gedimd te gaan. In slaapstand uit.PatrickC schreef op woensdag 24 september 2025 @ 22:05:
@Jorco Dat ziet er niet best uit. Staat je scherm altijd aan? Ik heb na 3 jaar nog geen spoor van inbranden op mijn Epix Gen2, maar scherm staat standaard uit, zowel in smartwatch modus als ook tijdens activiteiten. Maar bij een horloge in deze prijsklasse zou dit niet mogen voorkomen.
Garmin zegt er zelf wel dit over:
https://www8.garmin.com/m...E9-BB09-778836BBF700.html
Het is 3 jaar en 2 maanden goed gegaan en sinds het eerste plekje gaat het in rap tempo achteruit.
PSN ID = Jorco
Ik zei niet dat ik scherpte mis, maar dat ik het niet af kan lezen. Bijv, die kleine letters onder de tijd, die kan ik niet lezen.Gonadan schreef op woensdag 24 september 2025 @ 10:53:
[...]
Gezien de resoluties van beide schermen lijkt het mij heel sterk dat je op lettertype 'groot' scherpte mist, dat lijkt mij meer een theoretisch voordeel.
De verlichting en contrast kan wel een verschil maken, in die zin is het wel interessant als @roodwinkel een foto kan maken van een scherm wat hij slecht leesbaar vindt en aangeven in welke situaties dat is.
:strip_exif()/f/image/13iPVIajEtw65Cn222exxxeP.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb dat 'probleem' opgelost met een multifocale bril.roodwinkel schreef op donderdag 25 september 2025 @ 00:06:
[...]
Ik zei niet dat ik scherpte mis, maar dat ik het niet af kan lezen. Bijv, die kleine letters onder de tijd, die kan ik niet lezen.[Afbeelding]
Kan ook de kleine lettertjes moeiteloos lezen.
(wordt er trouwens niet beter op met de leeftijd 🙃)
:strip_exif()/f/image/xis33bysneyuwWtHxo3UuBfZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Je zou eens andere contrastkleuren kunnen proberen of die voor jou beter werken. Bijvoorbeeld zwart met licht groen in plaats van blauw met wit.roodwinkel schreef op donderdag 25 september 2025 @ 00:06:
[...]
Ik zei niet dat ik scherpte mis, maar dat ik het niet af kan lezen. Bijv, die kleine letters onder de tijd, die kan ik niet lezen.[Afbeelding]
Heb je die ook op tijdens het sporten?PaulC schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:31:
[...]
Ik heb dat 'probleem' opgelost met een multifocale bril.
Mei 2024 dus nog binnen garantie. Heb het deze morgen retour gestuurd, benieuwd of ze iets zullen vaststellen. Voor het gemak screenshots bijgevoegd van trainingen.loyske schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:38:
@Stancke en @ElPaco hoe oud is de band? Hier mee gemaakt dat de band na een aantal jaar toch echt wel op. Je kan dan een vervangband kopen en de huidige sensor daar weer mee gebruiken. Voor paar tientjes ben je klaar als je niet perse een Garmin band wil hebben.
Zelfs leesdeel in lenzen in mogelijk.... Ik snap dat een bril lastig is tijdens hardlopen...PaulC schreef op donderdag 25 september 2025 @ 09:31:
[...]
Ik heb dat 'probleem' opgelost met een multifocale bril.
(wordt er trouwens niet beter op met de leeftijd 🙃)
[Afbeelding]
Ik heb sinds iets meer dan een jaar het hardlopen weer serieus opgepakt. Ik wil graag met met een borstband-hartslagmeter gaan trainen (lees: (mijn trainer wil dat ik ...
Naast het lopen fiets ik, en zwem ik ook af en toe - en soms in combinatie.
Waar ik naar op zoek ben is een HRM die ik tijdens het lopen gebruik, maar die als ik het water in spring (en de BT / ANT verbinding verliest) zijn geheugen gebruikt om de data op te slaan, en deze verzendt/synchroniseert nadat ik uit het water gekomen ben.
Ik draag een Forerunner 965
Ik twijfel tussen een Polar H10 en de Garmin HRM pro-plus, ik weet dat ze beide de een geheugen hebben.
Beide klantenservices konden me geen helder antwoord geven op mijn vraag of deze banden die mogelijkheid bieden - toch weer terugvallen op de Tweakers community
Volgens mij biedt de pro+ deze mogelijkheid wanneer hij verbonden is met de FR, maar voor de polar H10 kom ik er niet achter of dit goed gaat of niet. De klantenservice vertelde me dat ik de sessie via de BEAT app moet starten en achteraf de data moet syncen, maar dan mis ik mijn real time data tijdens het lopen.
Ik vind de H10 een superieure sensoroplossing:echter, het synchroniseren van de data is voor mij belangrijker.
Hebben er hier tweakers ervaring met de H10 of de HRM+ icm multisport ?
Tuurlijk, multifocaalroodwinkel schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:40:
[...]
Heb je die ook op tijdens het sporten?
Dit is de nachtstand, betekent dat ook dat je met name bij slecht licht moeite hebt of is het overdag ook? Ik weet niet of die letters überhaupt groter kunnen van dit scherm.roodwinkel schreef op donderdag 25 september 2025 @ 00:06:
[...]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik kan hier denk ik wel antwoordt op geven. Ik ben triathleet en ik heb een FR965 en een HRM Pro +. en een garmin edge 840. Hiervoor had ik een Applewatch en H10Tibble-T schreef op donderdag 25 september 2025 @ 11:38:
Hi Allen,
Ik heb sinds iets meer dan een jaar het hardlopen weer serieus opgepakt. Ik wil graag met met een borstband-hartslagmeter gaan trainen (lees: (mijn trainer wil dat ik ...) ).
Naast het lopen fiets ik, en zwem ik ook af en toe - en soms in combinatie.
Waar ik naar op zoek ben is een HRM die ik tijdens het lopen gebruik, maar die als ik het water in spring (en de BT / ANT verbinding verliest) zijn geheugen gebruikt om de data op te slaan, en deze verzendt/synchroniseert nadat ik uit het water gekomen ben.
Ik draag een Forerunner 965
Ik twijfel tussen een Polar H10 en de Garmin HRM pro-plus, ik weet dat ze beide de een geheugen hebben.
Beide klantenservices konden me geen helder antwoord geven op mijn vraag of deze banden die mogelijkheid bieden - toch weer terugvallen op de Tweakers community
Volgens mij biedt de pro+ deze mogelijkheid wanneer hij verbonden is met de FR, maar voor de polar H10 kom ik er niet achter of dit goed gaat of niet. De klantenservice vertelde me dat ik de sessie via de BEAT app moet starten en achteraf de data moet syncen, maar dan mis ik mijn real time data tijdens het lopen.
Ik vind de H10 een superieure sensoroplossing:echter, het synchroniseren van de data is voor mij belangrijker.
Hebben er hier tweakers ervaring met de H10 of de HRM+ icm multisport ?
Allereest vond ik, de HRM beter samenwerken met de FR965 wat hij was gewoon sneller verbonden. Geen idee of dat in mij zat of in de H10. Maar deze doe ik gewoon op start de workout en gaan.
Ik draag mijn FR965 bijna altijd met het sporten dus ook met fietsen, hardlopen en zwemmen.
HRM draag ik alleen bij lopen fietsen en zwemmen in open water.
Voor zover ik weet als je een workout start met de HRM blijft deze loggen totdat deze gestopt wordt. Als je in de tussentijd de verbinding met het apparaat verliest logt deze door een stuurt de data over als de verbinding weer terug is.
Met multisport zoals een triathlon draag je gewoon de HRM en logt hij gewoon alles door. Maar die start je meestal op je horloge en die houd je de hele tijd om dus heeft hij altijd verbinding. GPS is anders daarvoor moet je echt bij het openwater zwemmen borstcrawl zwemmen anders ziet de gps constant onder water en heeft hij dus geen verbinding.
Ik hoop zo alles beantwoordt te hebben mocht je vragen hebben kijk ik even
Nickname KasPlantje.
Nog ff geduld tot half oktober.
Wouw, dat is een heel expliciet antwoord vanuit een vergelijkbare use-case, uhm exact dezelfde use-case.GerGio schreef op donderdag 25 september 2025 @ 14:01:
[...]
Ik kan hier denk ik wel antwoordt op geven. Ik ben triathleet en ik heb een FR965 en een HRM Pro +. en een garmin edge 840. Hiervoor had ik een Applewatch en H10
Allereest vond ik, de HRM beter samenwerken met de FR965 wat hij was gewoon sneller verbonden. Geen idee of dat in mij zat of in de H10. Maar deze doe ik gewoon op start de workout en gaan.
Ik draag mijn FR965 bijna altijd met het sporten dus ook met fietsen, hardlopen en zwemmen.
HRM draag ik alleen bij lopen fietsen en zwemmen in open water.
Voor zover ik weet als je een workout start met de HRM blijft deze loggen totdat deze gestopt wordt. Als je in de tussentijd de verbinding met het apparaat verliest logt deze door een stuurt de data over als de verbinding weer terug is.
Met multisport zoals een triathlon draag je gewoon de HRM en logt hij gewoon alles door. Maar die start je meestal op je horloge en die houd je de hele tijd om dus heeft hij altijd verbinding. GPS is anders daarvoor moet je echt bij het openwater zwemmen borstcrawl zwemmen anders ziet de gps constant onder water en heeft hij dus geen verbinding.
Ik hoop zo alles beantwoordt te hebben mocht je vragen hebben kijk ik even
Dankjewel!
Ik draag inderdaad bij dit soort sporten altijd het horloge, dus zal de workout daar vanuit gewoon starten. Goed te horen dat de data gewoon synchroniseert met de HRM Pro+.
Herinner je je van de H10 nog of deze hetzelfde deed qua synchronisatie (icm je Apple Watch?)
Bij mij 2,5 jaar en het is de HRM-PRO dus die sensor en band zijn 1 ding. Gisteren hem weer eens geprobeerd, maar hij wil niet (teriwjl de batterij er net een maand in zit). Ik heb het opgegeven met die band.loyske schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:38:
@Stancke en @ElPaco hoe oud is de band? Hier mee gemaakt dat de band na een aantal jaar toch echt wel op. Je kan dan een vervangband kopen en de huidige sensor daar weer mee gebruiken. Voor paar tientjes ben je klaar als je niet perse een Garmin band wil hebben.
Ik heb gelukkig nog nooit last van cadancelock gehad en mijn hartslag via mijn horloge lijkt vaak behoorlijk accuraat (als ik runs met en zonder hartslagband vergelijk). Dus voor mij nu geen groot probleem.
Haha ik heb daar ook last van. Zonder mijn bril zie ik veel dingen op mijn horloge niet.roodwinkel schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:40:
[...]
Heb je die ook op tijdens het sporten?
Maar toch overdag vaak op.
Maar bij het sporten niet, maar je kunt eem custom scherm bouwen voor een activiteit (fenix 8 heb ik) en dan heb ik gewoon wat grotere data velden gebruikt voor bepaalde waardes
Inderdaad, dat had ik hier al aangegeven. En mijn tip: er zijn ook lenzen met een leesgedeelte.HenkS schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:37:
[...]
Haha ik heb daar ook last van. Zonder mijn bril zie ik veel dingen op mijn horloge niet.
Maar toch overdag vaak op.
Maar bij het sporten niet, maar je kunt eem custom scherm bouwen voor een activiteit (fenix 8 heb ik) en dan heb ik gewoon wat grotere data velden gebruikt voor bepaalde waardesen dan gaat t goed
Dat weet ik eigenlijk niet een applewatch werkte toen toch al minder vloeiend samen met hartslagbanden. Want dat was nog een apple watch 4Tibble-T schreef op donderdag 25 september 2025 @ 21:00:
[...]
Wouw, dat is een heel expliciet antwoord vanuit een vergelijkbare use-case, uhm exact dezelfde use-case.
Dankjewel!
Ik draag inderdaad bij dit soort sporten altijd het horloge, dus zal de workout daar vanuit gewoon starten. Goed te horen dat de data gewoon synchroniseert met de HRM Pro+.
Herinner je je van de H10 nog of deze hetzelfde deed qua synchronisatie (icm je Apple Watch?)
Nickname KasPlantje.
Overdag word ook minder maar als het donker is dan is het echt slecht.Gonadan schreef op donderdag 25 september 2025 @ 13:54:
[...]
Dit is de nachtstand, betekent dat ook dat je met name bij slecht licht moeite hebt of is het overdag ook? Ik weet niet of die letters überhaupt groter kunnen van dit scherm.
Maar het ligt ook aan het display, die polar v800 kan ik veel beter lezen.
:strip_exif()/f/image/aN2drVwj7tXl1jsubwif9xvE.jpg?f=fotoalbum_large)
De Polar heeft inderdaad een significant groter lettertype. Noodzakelijk vanwege de zeer matige resolutie maar in dit geval voor jou juist een voordeel.roodwinkel schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:28:
[...]
Overdag word ook minder maar als het donker is dan is het echt slecht.
Maar het ligt ook aan het display, die polar v800 kan ik veel beter lezen.[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Er zijn al beelden van de Coros Apex 4denoli74 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 17:45:
Coros heeft de nieuwe Apex teaser online gezet.
Nog ff geduld tot half oktober.
https://old.reddit.com/r/...nts/1nqzto0/coros_apex_4/
Hopelijk ook tegelijk een update voor meer mogelijkheden voor je eigen Watchfaces. Of gewoon meer keuze zoals Garmin.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Je kan toch het uiterlijk/wizjerplaag wijzigen bij Garmin? Kijk maar eens in de ConnectIQ app.roodwinkel schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 17:28:
[...]
Overdag word ook minder maar als het donker is dan is het echt slecht.
Maar het ligt ook aan het display, die polar v800 kan ik veel beter lezen.[Afbeelding]
Bij mijn Forerunner heb ik grotere cijfers voor de tijd en ook de kleuren kan ik aanpassen.
[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 28-09-2025 21:41 ]
Nu twijfel ik tussen de Garmin instinct 2, Forerunner 255 of 265 (al sport ik meestal zonder muziek) of een Suunto run.
Andere vraag: ik lees dat de instinct 2 geen updates meer krijgt. In hoeverre ga je daar last van krijgen?
Iemand tips?
[ Voor 9% gewijzigd door aaaido op 28-09-2025 22:32 ]
aaaido schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:29:
Ben op zoek naar een sporthorloge voor zwemmen, fietsen en hardlopen. Triathlon functie is leuk maar niet noodzakelijk. Ga het horloge echt alleen gebruiken voor het tracken van de drie sportactiviteiten en hoef dus geen extras als trainingreadines etc. Gps is enigszins belangrijk en correct meten van zwemslagen en afstand ook. Tenslotte moet het horloge goed samenwerken met Strava.
Nu twijfel ik tussen de Garmin instinct 2, Forerunner 255 of 265 (al sport ik meestal zonder muziek) of een Suunto run.
Andere vraag: ik lees dat de instinct 2 geen updates meer krijgt. In hoeverre ga je daar last van krijgen?
Iemand tips?
Zelf ben ik in het bezit van een Forerunner 965. Voor mij was het scherm een doorslaggevende punt over de 955. Het Amoled scherm vind ik beter dan het MIPS scherm. Maar dat is persoonlijk. In vergelijking tot een 265 heb je betere navigatie, wat groter scherm en wat betere accuduur. Alleen die navigatie is wat handiger. de rest valt denk ik wel mee. Als je de zou ik voor de 265. Die zou alles moeten kunnen wat je er van vraagtaaaido schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:29:
Ben op zoek naar een sporthorloge voor zwemmen, fietsen en hardlopen. Triathlon functie is leuk maar niet noodzakelijk. Ga het horloge echt alleen gebruiken voor het tracken van de drie sportactiviteiten en hoef dus geen extras als trainingreadines etc. Gps is enigszins belangrijk en correct meten van zwemslagen en afstand ook. Tenslotte moet het horloge goed samenwerken met Strava.
Iemand tips?
Nickname KasPlantje.
Wat voor scherm wil je op het horloge? MIP of amoled? Moet het horloge een touchscreen hebben? Omdat ik de Suunto.verder niet ken, heb ik de DCR review even snel opgezocht en hij meldt dat de resultaten bij zwemmen niet zo best zijn (voor hem). Je noemt zwemmen specifiek, dus ik weet niet of de Run dan de juiste keus zou zijn? Wat betreft Garmin, de FR255 en Instinct 2 zijn beide meer dan 3 jaar oud. Als het budget het toelaat en een amoled scherm is ok, dan zou ik voor de FR265 gaan.aaaido schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:29:
Iemand tips?
Ik ben een wielrenner die van plan is om volgend jaar een triathlon te doen. Maak idd gebruik van een fietscomputer en hartslagband dus ben met fietsen volledig voorzien.Frenz64 schreef op maandag 29 september 2025 @ 08:30:
Heb of wil je geen fietscomputer @aaaido ? Horloge met fietsen is een beetje meh (weet ik uit ervaring) en er kwam toen toch een fietscomputer. Eerst een Wahoo Bolt, maar dan mis je de integratie met je andere activiteiten (tenzij alles naar strava gaat). Maar de combi 265 en Garmin fietscomputer is wel fijn.
Aan de rest: ik denk dat het de 265 wordt gezien deze beter beeld en gps heeft plus nog updates. Budget is in principe geen probleem maar dacht vooral is het nodig gezien ik het horloge echt enkel voor tracken van de activiteiten ga gebruiken. Een mooi scherm is leuk maar niet noodzakelijk. Ben ook meer van basic met zo weinig poespas dan van een scherm met 100 verschillende data.
Krijg je vast geen spijt van. Die vele datavelden zijn wel lekker bij een triathlon als je een beetje op je tijd gefocust bent. Al loop ik soms ook gewoon op gevoel.aaaido schreef op maandag 29 september 2025 @ 10:36:
[...]
Ik ben een wielrenner die van plan is om volgend jaar een triathlon te doen. Maak idd gebruik van een fietscomputer en hartslagband dus ben met fietsen volledig voorzien.
Aan de rest: ik denk dat het de 265 wordt gezien deze beter beeld en gps heeft plus nog updates. Budget is in principe geen probleem maar dacht vooral is het nodig gezien ik het horloge echt enkel voor tracken van de activiteiten ga gebruiken. Een mooi scherm is leuk maar niet noodzakelijk. Ben ook meer van basic met zo weinig poespas dan van een scherm met 100 verschillende data.
Nickname KasPlantje.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1017589
Uiteindelijk de Garmin Fenix E besteld. De reviews hadden de trend van 'ga voor de gewone 8'. Maar goed, die kost 800+ terwijl de Fenix E afgelopen week (en nu ook nog) in de aanbieding is bij Garmin voor 449.
De zaken die missen tov de 8 zijn zaklamp, microfoon/speaker, iets oudere hartslagmeter en duiken kan minder diep. Voor mij zeker geen essentiele zaken, zeker voor dat prijsverschil. Verder ziet die er exact hetzelfde uit.
Nu paar dagen binnen, maar bevalt goed, heel mooi OLED scherm en hele vooruitgang tov fenix 6. Het enige wennen is het AMOLED display wat alleen bij beweging aan gaat.
Meerdere mensen hier bulken van de ing puntenElPaco schreef op maandag 29 september 2025 @ 13:35:
Als je bij ING bankiert, of iemand kent die je wil helpen kan je voor een meerprijs van 60 euro de 965 halen ipv de 265. Wat mij betreft is dat de meerprijs waard, je krijgt er onder andere volledige navigatie voor terug.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1017589
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Even een quote; ben je hier nog verder mee gekomen? Ik weet niet zeker of het vocht is, maar de lijmlaag tussen glas en behuizing lijkt met de dag meer los te laten bij mijn 945. Het lijkt een Garmin erkend issue te zijn van de 945 (andere landen, niet voor NL...), maar nu na een aantal jaar is er geen omruiling meer mogelijk. Ja, voor €449 sturen ze een vervanger op.Virton schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:00:
Sinds mijn laatste hardlooptraining heb ik vocht achter het glas van mijn 945. Heeft iemand ervaring hoe dit op te lossen? Of kan alleen een juwelier dit?
Edit: In de zaklamp-mode (niet de LED, die zit niet op de FR965) is het scherm wel heel helder. Het scherm kan dus wel heel helder, en het lijkt daarom een software bug.
[ Voor 18% gewijzigd door slow whoop op 02-10-2025 12:25 ]
Verklaar je nader. In mijn beleving heeft Garmin juist een erg goede klantenservice. Heb er een aantal maal gebruik van gemaakt en 1 x een nieuw toestel gekregen, andere keer gratis buikriempjes voor het bandje (of hoe die dingen ook heten)slow whoop schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:15:
Heb al contact opgenomen met Garmin, maar gezien hun reputatie verwacht ik daar niet veel van.
Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn dat je hun reputatie zo slecht vindt.
Je kan via de Garmin Connect app eerst even je horloge opzoeken en dan je horloge kiezen.slow whoop schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:15:
Hier problemen met mijn Forerunner 965. Het scherm is sinds een paar dagen erg donker en daardoor slecht afleesbaar. Soms springt het scherm ineens op zwart, en reageert het nergens meer op. Een power-cycle lost het zwarte scherm op, maar niet het donkere scherm. Herkent iemand dit? Heb al contact opgenomen met Garmin, maar gezien hun reputatie verwacht ik daar niet veel van.
Edit: In de zaklamp-mode (niet de LED, die zit niet op de FR965) is het scherm wel heel helder. Het scherm kan dus wel heel helder, en het lijkt daarom een software bug.
Via 'Systeem" kun je dan de instellingen wijzigingen.
OVERIGENS: daar vind je onder SCHERM - => GROTE LETTERTYPEN AAN/UIT (een haakje iets eerder in dit topic waar men de letters zo klein vond....)
Daar zit ook de slaapstandinstelling in en onder "Algemeen Gebruik" ook de helderheid van het scherm.
Kortom kijk eerst even in de Connect-APP van je telefoon of log in via de browser op Garmin Connect.
[ Voor 41% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-10-2025 15:50 ]
Misschien heb je hier wat aan? B.v. door een re-install van de firmware uit te voeren.slow whoop schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 12:15:
Hier problemen met mijn Forerunner 965. Het scherm is sinds een paar dagen erg donker en daardoor slecht afleesbaar. Soms springt het scherm ineens op zwart, en reageert het nergens meer op. Een power-cycle lost het zwarte scherm op, maar niet het donkere scherm. Herkent iemand dit? Heb al contact opgenomen met Garmin, maar gezien hun reputatie verwacht ik daar niet veel van.
PatrickC in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
Je kan via de Garmin Connect app eerst even je horloge opzoeken en dan je horloge kiezen.roodwinkel schreef op donderdag 25 september 2025 @ 00:06:
[...]
Daar vind je onder SCHERM - => GROTE LETTERTYPEN AAN/UIT
Daar zit ook de slaapstandinstelling in en onder "Algemeen Gebruik" ook de helderheid van het scherm.
Kortom kijk eerst even in de Connect-APP van je telefoon of log in via de browser op Garmin Connect.
[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 02-10-2025 15:57 ]
Update: geld terug gekregen. Terug dezelfde besteld, meeprijs voor de HRM 600 heb ik er niet voor over. Mooi opgelost.Stancke schreef op donderdag 25 september 2025 @ 10:44:
[...]
Mei 2024 dus nog binnen garantie. Heb het deze morgen retour gestuurd, benieuwd of ze iets zullen vaststellen. Voor het gemak screenshots bijgevoegd van trainingen.
Ik ben heel benieuwd wat daar écht achter zit. Je zou toch zeggen dat Strava ook profijt heeft bij alle Garmin gebruikers die hun data makkelijk kunnen delen met Strava en daardoor mogelijk ook een Strava abo nemen.
Ik heb (gelukkig) zelf nog geen eerdere ervaring met de klantenservice, maar over het algemeen vind ik dat bugs maar slecht worden opgelost. Het hele Garmin forum staat er vol mee. Eigenlijk is dat forum een soort issue intake, zonder dat je ooit feedback krijgt. Omdat ik denk dat dit een software fout is verwacht ik niet dat Garmin me zo maar nieuwe hardware gaat opsturen. Maar misschien moet ik gewoon even afwachten, en niet te vroeg oordelen.Philo Melos schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:34:
[...]
Verklaar je nader. In mijn beleving heeft Garmin juist een erg goede klantenservice. Heb er een aantal maal gebruik van gemaakt en 1 x een nieuw toestel gekregen, andere keer gratis buikriempjes voor het bandje (of hoe die dingen ook heten)
Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn dat je hun reputatie zo slecht vindt.
De helderheid van mijn scherm heb ik al op maximaal gezet. Dan nog is het lang niet zo helder dan dat het eerder was, Het heeft altijd op 2/3 van de maximale helderheid gestaan, en toen was het helderder dan dat het nu is. Het horloge heeft het sinds de aanschaf (ongeveer 1.5 jaar geleden) prima gedaan, maar ineens is het een stuk minder helder.Sjakie0101 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:42:
[...]
Je kan via de Garmin Connect app eerst even je horloge opzoeken en dan je horloge kiezen.
OVERIGENS: daar vind je onder SCHERM - => GROTE LETTERTYPEN AAN/UIT (een haakje iets eerder in dit topic waar men de letters zo klein vond....)
Ik heb toevallig net een firmware update binnen gekregen. Ik had de hoop dat dat het probleem misschien zou verhelpen. Maar helaas. Ik heb dit probleem dus nu met de huidige (nieuwe) firmware, en met de vorige firmware. Tijdens de update is het "Garmin driehoekje" en het radartje dat dan op het scherm verschijnt wel gewoon heel helder. Daar wordt alles donkerder (watch face, widgets, instellingen, etc.)PatrickC schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 15:54:
[...]
Misschien heb je hier wat aan? B.v. door een re-install van de firmware uit te voeren.
PatrickC in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
Edit: Zojuist toch een firmware re-install gedaan volgens jouw methode. De re-install gaat goed, maar het probleem is niet verholpen.
Kennelijk ben ik niet de enige met dit probleem. Deze post op het Garmin forum beschrijft mijn probleem precies. Alleen kan ik het niet oplossen door het horloge te power-cyclen.
Ja, het Garmin forum is een grote klaagbaak, maar dat betekent nog niet per se dat de service van Garmin daardoor slecht is. Over het algemeen lees ik hier in dit topic met name over tevreden Garmin gebruikers. Dus het garmin forum zou ik vooral niet als referentie zien voor de kwaliteit van de Garmin producten.slow whoop schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:43:
Kennelijk ben ik niet de enige met dit probleem. Deze post op het Garmin forum beschrijft mijn probleem precies. Alleen kan ik het niet oplossen door het horloge te power-cyclen.
Maar het topic waar je naar verwijst is zo'n 2,5 jaar oud en 2 jaar geleden voor het laatst iemand op gereageerd. Dat was vlak na de introductie van het toestel. Dus dat probleem van toen zal inmiddels ongetwijfeld opgelost zijn. Dus als de firmware update niet heeft geholpen terwijl het wel duidelijk een software probleem is (zaklamp en opstart driehoek zijn nog gewoon helder, dus scherm werkt prima) zou ik als eerste stap een volledige factory reset aanraden. Heel waarschijnlijk ook het eerste wat Garmin zelf je zal gaan adviseren.
Ja, ik denk dat ik dat vanavond maar eens ga proberen. Ik vind het altijd een hoop gedoe om alle schermen weer te krijgen zoals ik het had. Hopelijk staat alles weer een beetje OK als ik een backup terug zet. Ik zal mijn bevindingen hier melden als ik een factory reset gedaan heb.Hathi schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 16:54:
[...]
Ja, het Garmin forum is een grote klaagbaak, maar dat betekent nog niet per se dat de service van Garmin daardoor slecht is. Over het algemeen lees ik hier in dit topic met name over tevreden Garmin gebruikers. Dus het garmin forum zou ik vooral niet als referentie zien voor de kwaliteit van de Garmin producten.
Maar het topic waar je naar verwijst is zo'n 2,5 jaar oud en 2 jaar geleden voor het laatst iemand op gereageerd. Dat was vlak na de introductie van het toestel. Dus dat probleem van toen zal inmiddels ongetwijfeld opgelost zijn. Dus als de firmware update niet heeft geholpen terwijl het wel duidelijk een software probleem is (zaklamp en opstart driehoek zijn nog gewoon helder, dus scherm werkt prima) zou ik als eerste stap een volledige factory reset aanraden. Heel waarschijnlijk ook het eerste wat Garmin zelf je zal gaan adviseren.
Goeie tip! Maar als ik hem in de energie spaarstand zet, wordt het scherm zo mogelijk nog donkerder. Misschien is het iets met de omgevingslichtsensor. Als die het niet meer goed doet, denkt m'n horloge misschien dat het altijd donker is, en past ie de helderheid aan.PatrickC schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:06:
@slow whoop Je hebt het horloge niet toevallig in energie spaarstand staan? En waar staat standaard je scherm helderheid op?
[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 02-10-2025 20:01 ]
Serieus, waarom? Ze vechten maar, zolang ik gekoppeld kan blijven en er geen last van hebben, mogen ze van mij wonen in de rechtszaal.PatrickC schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:00:
Het is dat mijn Strava Premium weer net voor een jaar verlengd is, anders zou ik ook ernstig overwegen dit premium abonnement stop te zetten.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Filmpje van DCR helemaal bekeken en de reden waarom Strava dit waarschijnlijk doet?Cyberpope schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:14:
[...]
Serieus, waarom? Ze vechten maar, zolang ik gekoppeld kan blijven en er geen last van hebben, mogen ze van mij wonen in de rechtszaal.
Via Luna-time de Fenix 7 Pro Sapphire Solar variant voor €579 gekocht. Ik draag al jaren geen horloge meer, maar met fanatieker sporten leek dit me een leuk trainingsmaatje (3-4x p.w. hardlopen met ambitie triatlon in paar jaar). Ik ben erg benieuwd!
Hebben meerdere gebruikers dit?
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Ja dat heb ik ook. Ook het syncen van de Garmin Index weegschaal van Connect naar de Gezondheid app duurt rustig een halve dag. Voorheen was dat een kwestie van seconden. Soms helpt het als ik de Connect app afsluit en opnieuw opstart.DePaul schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 12:39:
Even een vraag voor mede Garmin Forerunner en iPhone/Apple Watch gebruikers: Het valt me op dat sinds iOS 26 en WatchOS 26 de synchronisatie tussen de Conditie app en de Garmin Connect software veel trager gaat, eerst was het een kwestie van minuten voordat het was bijgewerkt, dus dat je in de Conditie app je Garmin prestaties terug zag. Nu kan ik rustig een halve dag wachten voordat ik een melding krijg op de Apple Watch dat ik weer braaf aan mijn conditiedoelen heb voldaan.
Hebben meerdere gebruikers dit?
Wat ook opvalt is dat op dagen dat ik alleen mijn Garmin draag, het totaal aantal stappen wel klopt tussen Connect en Gezondheid app maar sinds IOS26 zie ik bij de bron data in de Gezondheid app bij sommige stappen het Connect logo met als bron Connect staan en bij sommige het standaard telefoon logo met als bron iPhone. Bij IOS18 zag ik bij alle stappen alleen het Connect logo.
[ Voor 18% gewijzigd door OneMoreThing op 03-10-2025 13:10 ]
Wat was de conclusie uiteindelijk? Heb het begin gekeken maar had geen tijd meer om de rest ook uit te zitten.PatrickC schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 20:17:
[...]
Filmpje van DCR helemaal bekeken en de reden waarom Strava dit waarschijnlijk doet?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dus Garmin wijzigt wat richtlijnen om gebruik te mogen maken van hun API (je moet ten alle tijden een Garmin logo tonen). Daar is Strava het niet mee eens, dus klagen ze Garmin aan voor het schenden van twee compleet ongerelateerd patenten.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
OK, dan ben ik dus niet de enige die het opvalt en ligt het niet aan mijOneMoreThing schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 13:00:
[...]
Ja dat heb ik ook. Ook het syncen van de Garmin Index weegschaal van Connect naar de Gezondheid app duurt rustig een halve dag. Voorheen was dat een kwestie van seconden. Soms helpt het als ik de Connect app afsluit en opnieuw opstart.
Wat ook opvalt is dat op dagen dat ik alleen mijn Garmin draag, het totaal aantal stappen wel klopt tussen Connect en Gezondheid app maar sinds IOS26 zie ik bij de bron data in de Gezondheid app bij sommige stappen het Connect logo met als bron Connect staan en bij sommige het standaard telefoon logo met als bron iPhone. Bij IOS18 zag ik bij alle stappen alleen het Connect logo.
Heb vanochtend om 8 uur een rondje gerend, pas vanmiddag om half vier de melding dat ik minstens 500 calorieen verbrand heb maar dat heb ik (volgens mijn apple watch dan) in 3 hele minuten gedaan

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Same, er zijn er natuurlijk ook genoeg die het als main platform gebruiken maar ook enorm veel die het 'sociaal' gebruiken. Het is voor mij puur waar iedereen samenkomt en waar je elkaar kan volgen en thumbs up kan geven. Qua statistieken en overzichten doe ik er echt helemaal niks mee.Gonadan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:38:
De enige reden dat ik Strava heb is vanwege wat collega's en vage kennissen die ik op die manier een soort van 'contact' mee kan hebben. Qua tracking en metrics en dergelijke leun ik volledig op Garmin. Ik denk dat Strava onderschat hoeveel mensen hun platform als secundair en niet primair gebruiken.
Ik vind dat Garmin gelijk heeft in deze. Als je enorme hoeveelheden data gebruikt van Garmin om je platform mee te vullen, dan is het toch logisch om te vermelden dat deze data van Garmin afkomstig is. De houding van Strava is nogal hypocriet.
Lijkt me stug dat Strava dat niet weet. Behoorlijk bedrijf met veel verstand van data en marketing. Die kennen hun markt wel. Dat Strava voor veel mensen secundair is voor data, klopt denk ik wel, maar daar ligt ook niet hun kracht. Die ligt in het sociale aspect ervan. En zo beschouwd heeft ook Garmin wat te verliezen als je bv niet meer automatisch kan syncen naar Strava.Gonadan schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 16:38:
Ik denk dat Strava onderschat hoeveel mensen hun platform als secundair en niet primair gebruiken.
Iemand enig idee hoe ik die melding uit kan zetten (behalve Livetrack disablen)?
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Verkoper heeft deze opnieuw te koop aangeboden. Vraagprijs 150 euro hoger en geen vermelding van gebreken. Marktplaats doet er niets mee. Hopelijk kan ik een geïnteresseerde van hier met dit berichten behoeden voor een miskoop.
:strip_exif()/f/image/hDZEjSoiVhABEFULS7aczfFZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Zelf inmiddels een Huawei GT5 aangeschaft. Even wennen, maar positief. Ik zal binnenkort mijn ervaringen delen.
PSN ID = Jorco