PatrickC schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:51:
[...]
Vreemd, wielrennen (biking) zou gewoon standaard beschikbaar moeten zijn.
:strip_exif()/f/image/sDektHeKbajwf4tuTomKo992.jpg?f=fotoalbum_large)
PatrickC schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:51:
[...]
Vreemd, wielrennen (biking) zou gewoon standaard beschikbaar moeten zijn.
En als je in de Garmin connect App kijkt?
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Twee items erboven staat toch gewoon fietsen? Niet moeilijker makes dan het is.
[ Voor 19% gewijzigd door PatrickC op 30-07-2025 23:30 ]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat is volgens mij de naam van de verzameling activiteiten die onder Fietsen vallen en dus niet de app/activiteit fietsen. Maar… er zou ook een Fietsen app moeten zijn, want die heb ik zelf op mijn horloge staan voor normaal fietsen (dus niet wielrennen).Vedett. schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:27:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door PatrickC op 30-07-2025 23:32 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik wil juist onderscheid tussen fietsen en wielrennenVedett. schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:27:
[...]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Dat onderscheid kan je maken in Strava door het type activiteit aan te passen.Duclaasie schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 08:11:
[...]
Ik wil juist onderscheid tussen fietsen en wielrennen
Dit zou ik doen. Daarmee kun je een nieuwe sport toevoegen en zelf alle datavelden bepalen. In Connect komt ie er dan ook als nieuwe type activiteit tussen te staan. Ik heb niet gevonden hoe je dit toe kunt voegen in de connect app, maar op je horloge kun je dit via de app-instellingen makkelijk voor elkaar krijgen.Juancho schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:19:
je kan altijd een activiteit clonen, nieuwe naam geven, specifieke datavelden toevoegen etc. Wel vreemd dat een sport als wielrennen niet aanwezig is overigens.
[removed]
Via Connect kan dit ook simpel. Open een activiteit (klik in de app eerst op je gekoppelde watch), klik op de 3 puntjes en kies kopieer activiteit.redwing schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:28:
[...]
Dit zou ik doen. Daarmee kun je een nieuwe sport toevoegen en zelf alle datavelden bepalen. In Connect komt ie er dan ook als nieuwe type activiteit tussen te staan. Ik heb niet gevonden hoe je dit toe kunt voegen in de connect app, maar op je horloge kun je dit via de app-instellingen makkelijk voor elkaar krijgen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Daar lijkt het inderdaad aan te liggensparks schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:10:
Ik zie bij mij in de connect app wel o.a. gewoon fietsen/toerfietsen/Wielrennen/Gravelfietsen/Veldrijden staan? Heb wel ander model garmin, zou het daar aan liggen?
Dat heb ik nu dus ook gedaan.Juancho schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:19:
je kan altijd een activiteit clonen, nieuwe naam geven, specifieke datavelden toevoegen etc. Wel vreemd dat een sport als wielrennen niet aanwezig is overigens.
Geen van de 3rd party 'oplossingen' gaat je echt uit de brand helpen. Gewoon goed schoon houden en goed neerleggen met een originele lader werkt nog het beste.Juancho schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:07:
[...]
Die heb en gebruik ik dus als je de foto goed bekijkt 😉. Via bol gekocht en daar zat geen dopje bij.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Garmin heeft toch helemaal niet zo'n originele oplader waar je je telefoon op kan zetten?Gonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:16:
[...]
Geen van de 3rd party 'oplossingen' gaat je echt uit de brand helpen. Gewoon goed schoon houden en goed neerleggen met een originele lader werkt nog het beste.
Pucks klikken net zo ruk en vernachelen je poort, verloopjes schieten net zo makkelijk los en vallen soms zelfs uit elkaar. Allemaal goedkope troep zonder echt een oplossing te bieden.
Garmin moet gewoon een USB-C poort inbouwen, dan zijn we van het ge-emmer af.
[ Voor 15% gewijzigd door Juancho op 01-08-2025 14:35 ]
Ook daar (usb-c port) kan troep in komen. Draadloos (erbij) zou mooier zijn maar ik betwijfel of ze ruimte hebben voor zó'n coil, zeker icm metalen bodies.Gonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:16:
[...]
Pucks klikken net zo ruk en vernachelen je poort, verloopjes schieten net zo makkelijk los en vallen soms zelfs uit elkaar. Allemaal goedkope troep zonder echt een oplossing te bieden.
In je kraag hangen, hmm .. hoe ziet dat eruit? Ben het met je eens dat het voor mij ook een ideaal lampje is!Gonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:17:
Oh en ik lees hier vaak twijfel over de toegevoegde waarde van de zaklamp. Nou ik vind het in ieder geval een ideaal leeslampje op de camping. Horloge in mijn kraag hangen en gaan.
Nee ze hebben niet zo'n soort puck inderdaad, maar de originele kabel werkt over het algemeen gemiddeld gewoon nog het beste.Juancho schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:31:
[...]
Garmin heeft toch helemaal niet zo'n originele oplader waar je je telefoon op kan zetten?
https://www.garmin.com/nl-NL/c/cables/?currentPage=1
Edit: heb als test eens de originele Garmin laadkabel gepakt (die moet je dan weer zelf aansluiten op een USB-C adapter en dan laad mijn horloge direct op. Misschien ligt het dan toch gewoon aan die externe oplader waar ik de watch op zet/indruk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij mij is juist het tegenovergestelde het geval. Ik heb verschillende kabeltjes en connectortjes liggen en de enige die continue problemen met laden gaven waren de originele Garmin kabels. Die zijn dan nu ook weg geknikkerd. Het fijnste vind ik nog die haakse connectoren met een USB-C overgang waar je een normale USB-C kabel aan doet. Makkelijk mee te nemen, kun je overal instoppen zonder dat ze kapot gaan en een USB-C kabel is altijd wel in de buurt te vindenGonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:38:
[...]
Nee ze hebben niet zo'n soort puck inderdaad, maar de originele kabel werkt over het algemeen gemiddeld gewoon nog het beste.
De meeste 3rd party aanraders heb ik wel geprobeerd, maar ondanks alle online hosanna ben ik er nooit echt gelukkig van geworden. Het is allemaal net niks.
[removed]
Beetje zoiets:ascent schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:32:
[...]
In je kraag hangen, hmm .. hoe ziet dat eruit? Ben het met je eens dat het voor mij ook een ideaal lampje is!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hah briljant! Is lastig met een stalen band, ik zie dat ik mn normale band als backup moet inpakken op vakantieGonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:19:
Schijnt op de laatste stand prima op het boek om in het donker nog even te kunnen lezen.
Haha ik heb op vakantie sowieso altijd ook mijn siliconen band mee. Als het weer plakkerig of vochtig is gebruik ik liever die dan mijn lederen bandje, makkelijker schoonmaken.ascent schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:24:
[...]
Hah briljant! Is lastig met een stalen band, ik zie dat ik mn normale band als backup moet inpakken op vakantie
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Das hét grote voordeel van de titaniumband, die plakt nooit en kan gewoon mee onder water (en is toch net iets meer classy als leer, tov siliconen)Gonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:27:
[...]
Haha ik heb op vakantie sowieso altijd ook mijn siliconen band mee. Als het weer plakkerig of vochtig is gebruik ik liever die dan mijn lederen bandje, makkelijker schoonmaken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben al vele jaren tevreden met mijn puck. Werkt perfect.Gonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:16:
[...]
Geen van de 3rd party 'oplossingen' gaat je echt uit de brand helpen. Gewoon goed schoon houden en goed neerleggen met een originele lader werkt nog het beste.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 30% gewijzigd door PaT op 01-08-2025 22:19 ]
Excuus, zal niet meer gebeurenBuske schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:40:
Dag Garmin liefhebbers,
Weet iemand, of heeft hier iemand al een Garmin horloge besteld/gekocht?
Of is het een te mooi om waar te zijn?
https://www.excluso.be/ga...moled-titanium-smartwatch
Alvast bedankt voor een reactie.
[Mbr]De volgende keer graag enkel de link en niet verpakken in een Tinyurl[/]
Bedankt, stelt me alvast gerust.tuxken schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 17:30:
Al enkele malen gekocht. Zeer goede webshop en werd volgende dag geleverd (naar België)
Garmin MARQ connector is magnetisch tochGonadan schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:23:
Magnetisch lijkt me perfect, maar ik denk dat zoiets te veel verstoort of zo.
Ik voorzie integratie tussen timing mats en Garmin horloges. Vooral voor triatlon interessant waar je ook nog T1/T2 hebt. Als dat allemaal automatisch kan, is dat wel erg tof. En eventueel live klassement op je horloge, je kunt alle kanten op.Garmin Ltd. has acquired MYLAPS, a leading Dutch provider of integrated timing, live tracking and performance analysis tools that helps create the ultimate sports experience for millions of athletes and spectators. With operations in North America, Europe, Asia and Australia, MYLAPS supports elite brands and race management companies around the world with easy-to-use data-driven technology solutions for running, cycling, motor sports and equine competitions.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Niet zozeer met de borden/matten, maar met een vooraf geladen koers in je horloge van het parcours dat je loopt. Dan wordt je gelopen afstand op elke kilometer gecorrigeerd voor de geladen koers op het moment dat jij dat punt op GPS voorbij loopt. Mocht je tussendoor wat om mensen heen hebben moeten slingeren, dan heb je dus eigenlijk meer afstand afgelegd, maar dat corrigeert het horloge dan zodat het overeenkomt met het uiteindelijke parcours van de wedstrijd.ElPaco schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:26:
Garmin heeft op nieuwere horloge toch al dat je je lap/km kan syncen met de borden langs het parcours/matten waar je overheen loopt? Zoiets dacht ik gezien te hebben bij DC Rainmaker.
Ben inderdaad wel benieuwd of ze hier dan ook meer mee gaan doen. Sowieso is de bekendheid van officiële evenementen bij Garmin is nogal matig, dus als dat zou verbeteren zou ik het al een plus vinden.kenneth schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:28:
Half off-topic, maar ik heb deze gemist en zag hem hier ook nog niet langskomen:
[...]
Ik voorzie integratie tussen timing mats en Garmin horloges. Vooral voor triatlon interessant waar je ook nog T1/T2 hebt. Als dat allemaal automatisch kan, is dat wel erg tof. En eventueel live klassement op je horloge, je kunt alle kanten op.
Jammer dat de uitslagenpagina's van MYLAPS zo matig zijn. En als Garmin al een UX-afdeling heeft, zijn ze totaal niet op de hoogte van de producten die Garmin verkoopt, maar dat terzijde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mij lijkt die titanium band ook wel gaaf. Behalve het prijskaartje dan. Beetje veel geld vind ik. Al kun je deze in theorie meenemen naar elk volgend horloge, zolang deze dezelfde bevestiging blijven houden...ascent schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:33:
[...]
Das hét grote voordeel van de titaniumband, die plakt nooit en kan gewoon mee onder water (en is toch net iets meer classy als leer, tov siliconen)
Battle.net || Strava
Ik vond de officiële ook te duur dus heb nu een namaak....retlaw schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:33:
[...]
Mij lijkt die titanium band ook wel gaaf. Behalve het prijskaartje dan. Beetje veel geld vind ik. Al kun je deze in theorie meenemen naar elk volgend horloge, zolang deze dezelfde bevestiging blijven houden...
[ Voor 6% gewijzigd door FAQ op 08-08-2025 14:57 ]
AS Adventure verkoopt al deze merken, misschien hebben ze niet alle modellen in alle winkels, maar in de grotere winkels heb je meer kans.Gvw18380 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:38:
Al een tijdje aan het kijken om mijn AW te ruilen naar een echte sportwatch.
Wat echter frustrerend is ( in België) dat men veel winkels moet doen om Garmin, Suunto, Polar of Coros fysiek te kunnen bekijken.
Als je er dan al vindt dan kan men ze niet inschakelen om alles te bekijken.
Precies je een tv wilt kopen en dat er geen enkele in de winkel beeld geeft.
Misschien eerst even je wensenlijstje korter maken door online onderzoek te doen? Op de site van DC Rainmaker vind je bijna alle horloges en vaak ook vergelijkingen met elkaar. Daarmee kan je er wellicht snel al een paar wegstrepen en vervolgens naar de winkel gaan de resterende bekijken?Gvw18380 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 19:38:
Al een tijdje aan het kijken om mijn AW te ruilen naar een echte sportwatch.
Wat echter frustrerend is ( in België) dat men veel winkels moet doen om Garmin, Suunto, Polar of Coros fysiek te kunnen bekijken.
Als je er dan al vindt dan kan men ze niet inschakelen om alles te bekijken.
Precies je een tv wilt kopen en dat er geen enkele in de winkel beeld geeft.
Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Als je puur een smartwatch wil zou ik lekker bij Samsung of Apple blijven. Garmin kan ook wel wat op dat gebied maar Garmin is natuurlijk veel meer een sportwatch.Renate1970 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:41:
Hoi allemaal, op dit moment heb ik een Samsung Watch ultra (2024), ik kijk een beetje naar de Garmin venu X1. Heeft iemand ervaring daar mee, persoonlijk vind ik het ontwerp best mooi. Overigens ik zal hem meer gebruiken als smartwatch en ben dus geen sporter. ( 2 keer in de week fitness vind ik wel voldoende)
De Garmin Venu reeks is wel duidelijk meer gericht op smart functies. De meeste Samsung en Apple smartwatch gebruikers gebruiken de features die ontbreken op een Garmin Venu(voornamelijk ondersteuning voor een aantal specifieke apps) niet eens en dan is er ook geen reden om niet verder te kijken.Juancho schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:45:
[...]
Als je puur een smartwatch wil zou ik lekker bij Samsung of Apple blijven. Garmin kan ook wel wat op dat gebied maar Garmin is natuurlijk veel meer een sportwatch.
Mag ik vragen waarom je dan geen Apple Watch overweegt, als het je met name om het smartwatch gedeelte gaat? Welke smartwatch functies ben je naar op zoek? Of wil je bijvoorbeeld een langere batterijduur, waardoor je een apple watch niet overweegt? En waarom voldoet je huidige horloge niet (meer )? Die is toch nog redelijk nieuw?Renate1970 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 18:41:
Hoi allemaal, op dit moment heb ik een Samsung Watch ultra (2024), ik kijk een beetje naar de Garmin venu X1. Heeft iemand ervaring daar mee, persoonlijk vind ik het ontwerp best mooi. Overigens ik zal hem meer gebruiken als smartwatch en ben dus geen sporter. ( 2 keer in de week fitness vind ik wel voldoende)
Ik vermoed dat hij geen iphone heeft. Zijn huidige is samsung.PatrickC schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 23:44:
[...]
Mag ik vragen waarom je dan geen Apple Watch overweegt, als het je met name om het smartwatch gedeelte gaat?
[ Voor 5% gewijzigd door Renate1970 op 14-08-2025 07:36 ]
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Ik heb na verschillende Apple Watches recent de overstap naar de Venu 3 gemaakt en alleen het batterijverbruik is zo'n enorme opluchting. Enige wat ik mis is wat gebruiksgemak in het makkelijk swipen tussen schermen (zal wennen zijn), maar ik kan nu eindelijk fatsoenlijk mijn slaap tracken zonder bang te zijn dat 's nachts de accu leeg is.PatrickC schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 23:44:
[...]
Mag ik vragen waarom je dan geen Apple Watch overweegt, als het je met name om het smartwatch gedeelte gaat? Welke smartwatch functies ben je naar op zoek? Of wil je bijvoorbeeld een langere batterijduur, waardoor je een apple watch niet overweegt?
Ah, handig. Werd wel tijd. Dit kon ik inderdaad eerst alleen maar op m'n horloge zelf zien maar niet in garmin connect of de webinterface (die hebben ze nu ook bijgewerkt), en 3rd party tooling gaf het ook aan.PatrickC schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:01:
Deze liet eerst alleen hele waardes zien, maar nu staan de stippen ook tussen hele waardes in.
Ik heb geen Fenix 8 maar een Epix Gen2, maar Komoot werkt hetzelfde op beide horloges lijkt mij. Je kunt als je de Komoot app ook installeert op je horloge kiezen uit beide. Je kunt dan de Komoot app gebruiken om te navigeren, of de route via Topo Maps gebruiken.Nicap schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:13:
Vraagje voor de Fenix 8 kenners:
Als ik met Komoot een route wil wandelen en ik stuur deze naar de Fenix 8, krijg ik dan de route te zien in de topo maps?
Of is Komoot zelf een app op de Fenix.
Ik heb nu namelijk een Apple Watch 9, maar daar zie ik met Komoot enkel een pijltje met de richting. Ik zou dat graag wat duidelijker willen hebben. Maar als dat op de Fenix hetzelfde werkt is dat niet echt een vooruitgang natuurlijk.
Ik gebruik deze Komoot app zelf niet, maar dit staat er bij de Komoot app in de Garmin storeNicap schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 13:13:
Vraagje voor de Fenix 8 kenners:
Als ik met Komoot een route wil wandelen en ik stuur deze naar de Fenix 8, krijg ik dan de route te zien in de topo maps?
Of is Komoot zelf een app op de Fenix.
Ik heb nu namelijk een Apple Watch 9, maar daar zie ik met Komoot enkel een pijltje met de richting. Ik zou dat graag wat duidelijker willen hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 14-08-2025 13:49 ]
Kan eenvoudiger: Komoot koppelen met Garmin Connect, staat de koers na synchronisatie er gewoon tussen...bwernsen schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:25:
Andere optie is een gpx downloaden van je komoot route en deze in de connect app als koers importeren. Bij het starten van je activiteit de juiste koers starten en je krijgt een kaart te zien.
Volgens mij heb je daar voor nieuwe accounts ook een Premium abonnement nodig. Voor bestaande (nog) niet. Maar dat zal vast ook wel komen.RigolleM schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:33:
[...]
Kan eenvoudiger: Komoot koppelen met Garmin Connect, staat de koers na synchronisatie er gewoon tussen...
Klopt, koppelen van externe bronnen is nu 'Premium', was ik vergeten als jarenlange Komoot-gebruiker.La1974 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:14:
[...]
Volgens mij heb je daar voor nieuwe accounts ook een Premium abonnement nodig. Voor bestaande (nog) niet. Maar dat zal vast ook wel komen.
Kun je daar probleemloos bestellen vanuit nederland?FAQ schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:56:
Mocht iemand nog een Garmin Epix Pro 47mm zoeken, de Duitse coolblue heeft hem voor een mooie prijs van € 558 (of € 522 voor de tweedekans). In nld kost hji bij coolblue nog € 850)
https://www.coolblue.de/p...ix-pro-schwarz-47-mm.html
Steeds meer apparaten (telefoons, GPS-toestellen, horloges etc.) worden inderdaad niet meer met een oplader geleverd. Wel met een kabel die in een willekeurige USB-lader past.roodwinkel schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 14:05:
En ik zie dat er geen lader bij word geleverd, is dat normaal?
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeHorloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
De truck is om de track aan mekaar te plakken en op een ander punt terug te knippen. Best laat je wat spatie tussen start/stop om te vermijden dat bij het starten de koers onmiddellijk terug stoptOpperhoof schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:42:
Soort van dit topic gerelateerde vraag;
Ik maak regelmatig gpx routes op Mapy.com die ik dan exporteer naar mijn Garmin om te gebruikten tijdens het fietsen of hardlopen. Dit werkt prima. Maar, ik heb ook regelmatig een gpx route die ik van internet haal waar de start/finish waypoint op de verkeerde plek zijn. Ik start de route dan bijv. aan de andere kant van het rondje. Het lijkt mij dat je de start/finish waypoints vrij makkelijk zou moeten kunnen aanpassen, maar ik krijg dit nog niet voor elkaar. Iemand een tip waar/hoe dit makkelijk kan?
[ Voor 3% gewijzigd door Dubrillion op 18-08-2025 19:16 ]
Excuses. Ik kreeg een foto bij de melding te zienJaVaWa schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:13:
Hier staat beschreven hoe je een screenshot kunt maken bij de diverse modellen:
https://support.garmin.com/en-US/?faq=5DVI6q339Y7mLYzCCud7IA
[ Voor 3% gewijzigd door Dubrillion op 18-08-2025 20:05 ]
Verder wel een interessant horloge met een bak aan features.An Advantage for Anglers of All Types
The difference between getting skunked and a great fishing spot is
knowing what worked—and when.
Built-in weather, moon phase, and tide data give you real-time insight,
while saved locations and voice pins build a fishing journal that you'll
always have with you.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeOp deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeHorloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Battle.net || Strava
Heb de update ook net geïnstalleerd. De haperingen met de Iron Grit wijzerplaat lijken ook eindelijk opgelost te zijn.retlaw schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:25:
Garmin heeft een nieuwe update voor de Fenix 8 serie uitgebracht. Inclusief de 970 features als ik het goed heb.
Net geïnstalleerd, hopelijk geen rare issues straks.
Lagere prijs? De Instinct zit in dezelfde prijscategorie… Er zijn duurdere, maar ook goedkopere modellen.PatrickC schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 10:02: Een interessante concurrent voor de Garmin Instinct, maar dan voor een lagere prijs?
Ik kijk ook uit naar de lancering van de nieuwe Suunto Race 2Hathi schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 13:49:
Het is inderdaad de vraag met welke instinct je hem vergelijkt. Instinct 3 solar begint vanaf 399,-, wat denk ik een redelijke vergelijking zou zijn. Maar coros heeft als grote plus de offline kaarten die Garmin bij de instinct helaas nog steeds achterwege laat. Ook bij de allerduurste instinct.
Garmin heeft dan wel weer als voordeel dingen als Garmin Pay en de zaklamp die Coros niet heeft. Dus 1 op 1 vergelijken is lastig.
Ik lees bij DCR dat ook deze Coros bij hem weer consistent lagere waardes geeft voor bijvoorbeeld de VO2 max meting, dat vind ik zelf het grootste nadeel. Zolang het consistent is (en je dus wel verbeteringen of verslechteringen terug ziet) is dat nog niet zo heel erg, maar bij de Garmins lees ik over het algemeen toch dat de VO2 Max meting/berekening heel vaak heel erg in de buurt zit van een echte sportmedische meting. Het blijft een berekening op het horloge, uitgaande van gemiddeldes bij andere atleten, maar Garmin heeft blijkbaar genoeg data van atleten waardoor ze die benadering toch vrij nauwkeurig weten te maken bij de meeste mensen. Dat lijkt bij Coros helaas niet het geval te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door DeCo op 21-08-2025 09:41 ]
Jammer, geen 22mm bandjes. De Nomad gebruikt 24mm en die heb ik uberhaupt niet.TheOmen schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 08:41:
Coros maakt nu ook van een potje vissen een avontuur met hun nieuwe horloge.
https://coros.com/nomad
[...]
Verder wel een interessant horloge met een bak aan features.
[Afbeelding]
$349, maar (nog?) niet in Nederland te krijgen.
D'r zit er al eentje bij heRepareerDroid schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 20:30:
[...]
Jammer, geen 22mm bandjes. De Nomad gebruikt 24mm en die heb ik uberhaupt niet.
Misschien heeft hij al een stapel 22mm bandjes. Ik heb er zelf ook verschillende die ik regelmatig door wissel afhankelijk van waar ik heen ga en wat ik qua kleding aan heb.
Dat denk ik ook, ik gaf daarom ook destutrecht schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 09:49:
[...]
Misschien heeft hij al een stapel 22mm bandjes. Ik heb er zelf ook verschillende die ik regelmatig door wissel afhankelijk van waar ik heen ga en wat ik qua kleding aan heb.
Die is er alleen voor Amoled varianten, wel een leuke voor m'n Enduro gevonden: ChalkPatrickC schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:53:
Ik kwam nog een leuke Garmin watchface tegen… Chalk it up!
[Afbeelding]
En van dezelfde maker… Sketchify Doodle.
[Afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door Frenz64 op 23-08-2025 12:59 . Reden: Aanvulling ]
Hi Ha Hopjesvla
Maar dat is voorlopig enkel een siliconen band. Nylon zou pas later komen. Daarnaast heb ik inderdaad al een mooie 22mm collectie en uberhaupt is 24mm vrij zeldzaam. De meeste smartwatches hebben 20mm, 22mm of 26mm. De Instinct 3 bijvoorbeeld heeft 22mm i.c.m. de 45mm kast en springt naar 26mm bandjes voor het grootste 50mm model. Aan de 24mm bandjes voor de Nomad heb je hoogstwaarschijnlijk niets meer als je toe bent aan je volgende smartwatch.
Ik heb hrt wel vaker benoemd maar Garmin loopt wat mij betreft echt hopeloos achter qua watch faces. Ook op de AMOLED schermen. Maargoed, misschien bewust of staat de techniek het niet toe, ik weet het niet. Toen ik nog Samsung watch les had wist ik vaak niet welke te kiezen, zoveel gave faces. Nu met Garmin val ik altijd terug op 1 van de 3 nog aardige factory watch faces van Garmin zelf.Hopjesvla79 schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 13:57:
ach, smaken verschillen zullen we maar zeggen
[ Voor 26% gewijzigd door Steeffoon op 23-08-2025 19:38 ]
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Het Data Dash watch face van de Fenix 8 is anders wel een aardige. En iemand heeft het nagemaakt (met extra opties) zodat het ook te gebruiken is op andere Garmin horloges: https://apps.garmin.com/a...d1-4818-a408-889944d80758Juancho schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 15:58:
[...]
Ik heb hrt wel vaker benoemd maar Garmin loopt wat mij betreft echt hopeloos achter qua watch faces. Ook op de AMOLED schermen. Maargoed, misschien bewust of staat de techniek het niet toe, ik weet het niet. Toen ik nog Samsung watch les had wist ik vaak niet welke te kiezen, zoveel gave faces. Nu met Garmin val ik altijd terug op 1 van de 3 nog aardige factory watch faces van Garmin zelf.
Nee sorry ik vind dat er allemaal zo kinderlijk uit zien. Misschien heel persoonlijk hoor, maar helemaal niks voor mij. De Garmin store staat overigens vol met dit soort matige watch faces. Ik denk gewoon dat het technisch/grafisch gewoon niet mogelijk is of heel lastig is om iets heel moois te maken.XWB schreef op zaterdag 23 augustus 2025 @ 23:11:
[...]
Het Data Dash watch face van de Fenix 8 is anders wel een aardige. En iemand heeft het nagemaakt (met extra opties) zodat het ook te gebruiken is op andere Garmin horloges: https://apps.garmin.com/a...d1-4818-a408-889944d80758
Zoals in mijn post hierboven staat, kies altijd weer 1 van de 3 standaard opties die Garmin meeleverde op mijn FR365. Die zien er iig prima uit op het AMOLED scherm itt de meuk (sorry, maar dat vind ik echt na vele uren zoeken, scrollen en proberen) vanuit de Garmin store.
[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 24-08-2025 00:29 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq