Hambjorger schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:50:
Hi, komend weekend loop ik mee in de Roparun. Ik vroeg mij alleen af wat de handigste activiteit is te gebruiken op mijn Garmin Fenix 8. Hebben mensen ervaring met lange activiteiten en 'intervallen'?
Ik loop zelf ook de RopaRun

Als data "nerd" heb ik het als volgt gedaan:
Een aparte "roparun" activiteit, zodat ik de datavelden zie ik die ik belangrijk vindt:
- Current Lap Pace
- Current Lap Distance
- Hr
- Current Pace
- Current Power (stryd)
- Total Distance
- Outdoor temperature (gewoon leuk omdat ik een dataveld over had)
Ik vind het zelf erg leuk om per shift te zien hoeveel KM ik al gelopen heb;
Maar het is ook wel fijn om binnen mijn huidige "lap" te weten hoeveel ik al gelopen heb, en wat mijn pace is.
Per shift maak ik 1 activiteit, aan het einde van elke "ronde" , druk ik op de lap knop, en daarna op hervat later.
Zodra ik het busje weer uit ga, begint er dus een nieuwe ronde.
Op deze manier heb ik per shift , X rondes van hoe vaak ik gelopen heb, en kan ik dus ook per ronde mijn data zien.
Aan het einde van de shift sla ik de activiteit op.
Zo heb ik aan het einde van de roparun 6 activiteiten, daarmee voorkom ik ook dat ik ineens voor garmin een PR op de marathon of, een langste afstand ooit heb gelopen.
--edit--
Ik zie herboven wat reacties over het vergeten , Ik moet zeggen dat mij dat nog nooit overkomen is.
Maar zoals gzegd, ik ben gewend aan de lap knop als data nerd
Het enige wat soms gebeurd (en daarom druk ik dus eerst op lap, en daarna hervat-later), is dat hij de nieuwe run niet in een nieuwe ronde doet, maar in de bestaande.
Maar dan heb ik ten alle tijde in ieder geval alle data nog.
Ik vind het zelf erg fijn om de rondes achteraf terug te kunnen zien, omdat mijn ervaring uit vorige jaren is dat ik iets te hard (en in een te hoge hartslag zone) gelopen had.
[
Voor 17% gewijzigd door
NoReseth op 21-05-2026 15:26
]