@
Hathi ik gebruik mijn Fenix voor krachtsport en ben daar best tevreden mee. Natuurlijk zou er nog een hoop verbeterd kunnen worden maar het stelt mij in staat mijn trainingen bij te houden en dat vind ik het belangrijkste.
Qua training vlieg ik hem op twee manieren aan. Soms een vooraf ingesteld schema met de oefeningen en aantal sets/reps vast ingevoerd. Gewicht kan je ook invoeren en na elke set kan je sowieso reps/gewicht nog aanpassen als je wilt.
Vaker doe ik een 'vrije' training. Ofwel je gebruikt de rondeknop om een set te starten en te stoppen. Het horloge probeert dan zelf het aantal reps en de oefening in te schatten. Tijdens de rust tussen sets klik ik dan even de reps en gewicht goed, paar seconden werk.
Het inschatten gaat soms wonderbaarlijk goed, dan snap je niet hoe hij dat kan zien, en de andere keer slaat het helemaal nergens op. Ik zit dus na elke training nog wel even op mijn telefoon de oefeningen goed te klikken voor de sets waarin dat niet goed staat.
Dat zullen sommigen irritant vinden maar ik heb het er voor over. Vrij trainen vind ik lekkerder en dat recht klikken is zo gebeurd. Volgens mij kan je met Connect+ zelfs tijdens de training die aanpassingen doen, maar dat heb ik er niet voor over.
Qua inzichten is Connect niet heel bijzonder maar je krijgt een mooi plaatje van de getrainde spiergroepen en kunt per oefening zien welke spiergroepen geraakt zijn. Een grafiekje van gewicht per oefening heb ik nog niet gevonden, die ga ik misschien nog eens zelf maken want dat mis ik wel.
Verder zou ik het fijn vinden als Garmin iets verder zou kijken dan spieren en ook de delen benoemen, ik maak bijvoorbeeld in mijn trainingen duidelijk onderscheid tussen anterior, laterale en posterior deltoideus maar voor Garmin is dat gewoon schouder.