Hoi,
Hopelijk mag ik hier ook aankoopadvies plaatsen
Ik heb op dit moment een Galaxy Watch 6 en op zoek naar een nieuwe watch.
Sinds mijn overstap naar een niet Samsung telefoon vind ik de watch toch wat minder goed werken.
Ik twijfel hierbij tussen een Garmin Venu 4 en een Google Pixel watch 4.
Op dit moment maak ik bij de Samsung Watch veel gebruik van de 'Gezondsheidsfuncties' dus vind het interessant hoe mijn slaap is geweest bijvoorbeeld en wat de energiescore is van de dag.
Qua sport doe ik hardlopen, fietsen, fitness, voetbal, wintersport. Ik vind het daarbij belangrijk dat de hartslag sensor nauwkeurig is, en de GPS tracking adequaat.
Ik upload ook alles naar Strava maar dat kan met beide begrijp ik.
Ik vind de morning report, body Battery etc. Wel interessant van Garmin, en bv. Mijn Samsung heeft ook een energiescore maar weet niet zo goed deze te vergelijken met de Garmin en Pixel.
Ik lees op internet dat de Pixel watch een betere HR monitor heeft en ook betere slaap tracking.
Toch heeft iedereen om mij heen een Garmin en op internet zeggen mensen ook: als je sport neem je een Garmin.
Qua smartwatch functies gebruik ik het beperkt: muziek via bluetooth tijdens rennen, berichtjes ontvangen en evt. Kort beantwoorden, melding ontvangen als je gebeld wordt, betalen kan maar gebruik ik eigenlijk niet.
Op basis van een goede HR monitor en slaaptracking zou ik de Pixel watch zeggen, maar misschien zijn er functies die de Garmin heeft waar ik nog niet echt weet van heb.
Wat raden jullie aan? Zie ik nog wat over het hoofd? Andere aanraders?