Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 329 330 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12:27
Ik zou niet die via AliExpress bestellen, zie ze wel vaker daar voor een laag prijsje maar dan zijn ze niet in voorraad etc, altijd gedoe met garantie en alles. Je kan via ING punten shop mooie kortingen op vrijwel dezelfde modellen krijgen, maar wel gewoon goede voorwaarden en in voorraad.

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:17
Fuujii schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 01:04:
Ik wil graag een sporthorloge kopen. Momenteel heb ik een Apple Watch 6. Ik wil ermee lang wandelen (multi-day hikes), wekelijks hardlopen en mogelijk fietsen/gymen. De batterij van de Apple Watch is erg slecht.

Mijn eisen:
  • Goede batterijduur
  • (dit lijkt bij alle modellen prima)
  • De optie om te navigeren (ik wil kunnen wandelen zonder op m'n telefoon te kijken).
  • Makkelijk .gpx inladen
  • Makkelijk routes kiezen/opslaan.
  • Nice to have: muziek inladen zonder telefoon
  • Enigszins robuust (m'n Apple Watch zit erg onder de krasjes door het wandelen in de bergen).
Via m'n onderzoek kom ik uit op
  • Forerunner 955: wat ouder model, veel bang-for-buck
  • Forerunner 255: simpeler model, ook veel bang-for-buck, zonder maps
  • Fenix 7 Pro Solar: vrijwel identiek aan de 955?
Ik zie dat AliExpress de 265-variant in de aanbieding heeft voor 250 euro tot morgenafvond.. Verscheept vanuit Frankrijk. Enige nadeel is dat deze geen muziek ondersteunt (kan ik

Mijn vragen:
  1. Hoe werken breadcrumbs voor navigeren in jullie ervaring?
  2. Heeft een touchscreen veel meerwaarde? Ik ben het nu gewend van mijn Apple Watch.
  3. Welk model raden jullie aan? (moet ik voor deze 265 deal gaan?)
Tweedehands Enduro 3 geeft de beste accuduur of als je de looks oké vindt: Instinct 3

Niet Garmin alternatief: Coros heeft ook goede accuduur: Apex/Vertix

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:12
Fuujii schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 01:04:
Ik wil graag een sporthorloge kopen. Momenteel heb ik een Apple Watch 6. Ik wil ermee lang wandelen (multi-day hikes), wekelijks hardlopen en mogelijk fietsen/gymen. De batterij van de Apple Watch is erg slecht.

Mijn eisen:
  • Goede batterijduur
  • (dit lijkt bij alle modellen prima)
  • De optie om te navigeren (ik wil kunnen wandelen zonder op m'n telefoon te kijken).
  • Makkelijk .gpx inladen
  • Makkelijk routes kiezen/opslaan.
  • Nice to have: muziek inladen zonder telefoon
  • Enigszins robuust (m'n Apple Watch zit erg onder de krasjes door het wandelen in de bergen).
Via m'n onderzoek kom ik uit op
  • Forerunner 955: wat ouder model, veel bang-for-buck
  • Forerunner 255: simpeler model, ook veel bang-for-buck, zonder maps
  • Fenix 7 Pro Solar: vrijwel identiek aan de 955?
Ik zie dat AliExpress de 265-variant in de aanbieding heeft voor 250 euro tot morgenafvond.. Verscheept vanuit Frankrijk. Enige nadeel is dat deze geen muziek ondersteunt (kan ik

Mijn vragen:
  1. Hoe werken breadcrumbs voor navigeren in jullie ervaring?
  2. Heeft een touchscreen veel meerwaarde? Ik ben het nu gewend van mijn Apple Watch.
  3. Welk model raden jullie aan? (moet ik voor deze 265 deal gaan?)
Ik heb een Fenix7 en kan er 3 dagen op hiken met map navigatie. (gebruikt in Noorwegen) Wel met een kleine powerbank wat bijgeladen maar dat was meer voor de zekerheid.
Ik hou van always on toestellen en MIPS scherm is zeer zuinig. Enige wat ik wel een grotere stroomverbruiker vind is spotify afspelen, maar dat doe ik bij lange tochten toch niet.
Touch zet ik altijd uit tijdens activity (gaat automatisch, kan je instellen) dat voorkomt per ongeluk aanraken.

Ik maak vooraf de route, die laadt ik in het horloge. Tijdens het lopen kan je dan zien waar je track is, waar eventuele andere paden lopen, en als je moet afwijken vanwege gevaarlijke sneeuwvlakken of andere zaken, kan je eenvoudig weer terugkomen op de oorspronkelijke track. En gewoon op je pols idd, ik heb met hiking altijd de map in beeld.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:05
RigolleM schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:37:
@Fuujii Nog bijkomende vragen:

- hoe lang wandel je aan 1 stuk?
- kan je laden tussen dag 1 en dag 2?

Navigeren met kaartmateriaal (niet via breadcrump) kost extra energie en als je er ook nog eens muziek wilt mee afspelen.

Robuust of niet, als je krassen hebt op de AW ga je die ook hebben op een Garmin, zeker op een FR want die heeft ook niks van bescherming, een screen protector kan wat helpen.

FR moet je 9xx- reeks hebben om te navigeren met kaartmateriaal. 2xx-reeks of 570 hebben enkel breadcrump.

En ik gebruik de muziekfunctie niet op mijn FR970, Airpods Pro 3 werken het best op mijn iPhone, en kan kiezen tussen Youtube Music, Spotify of Apple Music ;)
- Tot 8-10 uur op een dag
- Ik denk tot 3 dagen? Eventueel met een Powerbank opladen daarna.
wisselwerking schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 07:39:
@Fuujii : heb je je bewust alleen tot Garmin beperkt? Andere merken kunnen hetzelfde voor minder geld

Persoonlijk vind ik breadcrump te beperkt voor navigatie. Ik wil wel zien welke paden er zijn
M'n hele omgeving heeft er een. De kracht van branding. :P
maartend schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:57:
[...]

Waarom geen losse gps? Navigeren op horloge of gsm vreet batterijen. Met mijn Dakota 20 loop ik tot 20 uur op 1 setje batterijen.
Dan loop ik alsnog met een apparaat in m'n handen. Plus, geen sportprestaties.
Locolau schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 10:32:
Ik zou niet die via AliExpress bestellen, zie ze wel vaker daar voor een laag prijsje maar dan zijn ze niet in voorraad etc, altijd gedoe met garantie en alles. Je kan via ING punten shop mooie kortingen op vrijwel dezelfde modellen krijgen, maar wel gewoon goede voorwaarden en in voorraad.
Ik zie niet de 255/955 of Fenix 7 helaas.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:14
Fuujii schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 17:14:

Ding hangt gewoon met een clip aan mijn rugzak. En voor mijn sportprestaties heb ik een vivoactive.
Geloof me, je wilt echt niet op enkel greadcrumps een meerdaagse trektocht in de bergen lopen.
Als er plots een pad is 8ngestort heb je een licht probleempje om een andere route te zoeken

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 21-02-2026 20:31 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

maartend schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:30:
[...]

Ding hangt gewoon met een clip aan mijn rugzak. En voor mijn sportprestaties heb ik een vivoactive.
Geloof me, je wilt echt niet op enkel greadcrumps een meerdaagse trektocht in de bergen lopen.
Als er plots een pad is 8ngestort heb je een licht probleempje om een andere route te zoeken
Altijd een kaart bij je hebben, zeker op meerdaagse tochten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:04
[...]

[...]

M'n hele omgeving heeft er een. De kracht van branding. :P

[...]

[...]

Ik zie niet de 255/955 of Fenix 7 helaas.
De FR255 en FR955 zijn inmiddels al best wel oud en worden ook al een behoorlijke tijd niet meer verkocht/geproduceerd door Garmin, dus als je die nog kan vinden zijn dat sowieso toestellen die al wat langer op de plank staan. Inmiddels geldt dat ook al voor de Fenix 7 Pro , maar die is nog wel wat recenter en zal nog wel iets makkelijker te vinden zijn.
Je wil dus een batterijduur van minimaal 30 uur navigeren, dat is serieus lang. Daar zijn de MIP Solar toestellen voor. Fenix 7 Pro kan nog interessant zijn of anders de Enduro 3 of Fenix 8 Solar. Dan zit je qua robuustheid ook direct goed met sapphire over het display ook.

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 19:34
Ook polar m3 zou interssant kunnen zijn.

-goede offline kaart
-redelijke batterijduur
-betrouwbare sensoren
-spotify bedienen (aanwezigheid mobiel)
-mooi (persoonlijke mening;))

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:58
maartend schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 20:30:
[...]

Ik heb een GPSmap 67i en die hing ook op mijn rugzak met zo'n Garmin backpack tether.
Voordeel van de recente GPSmaps is dat je via de app Garmin Explore ook op de smartphone de kaart kunt bekijken, is toch iets groter qua scherm en touchscreen om in- en uit te zoomen. Op zo'n klein smartwatch schermpje is het toch allemaal minder eenvoudiger, maar sowieso zou ik een Garmin nemen met een touchscreen.

• maartend
Cyberpope schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 23:25:
[...]

Altijd een kaart bij je hebben, zeker op meerdaagse tochten.
Een discussie die ik al jaren niet meer aanga.

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 22-02-2026 08:53 ]

• RigolleM
Daar voldoet elke Garmin aan, ik ga over de 15u tot zelfs 20u en dan is het aanbod zeer beperkt (en duur) :+

• RigolleM
maartend schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:45:
[...]

Heb je ook een kaart in je auto? Of in de fietstas?
Een vriend van mij doet mee aan de Legend Trail, één van de extreemste wandeltocht in België. Het enige dat hij gebruikt is zijn smartphone met een powerbank.

De tocht is uitgepijld, dus heeft geen GPS nodig. Maar hij gebruikt de app 'GPX viewer' op zijn smartphone als hij merkt dat de bepijling is verdwenen, en daarmee kan hij dan verder op GPX, tot er terug bepijling is. Je hoeft zelfs geen internetverbinding te hebben te plaatse, enige voorwaarde is dat je die GPX op voorhand hebt ingeladen.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

maartend schreef op zondag 22 februari 2026 @ 08:45:
[...]

Ik ook niet, maar het lijkt me een ramp om voor een alternatieve route afhankelijk te zijn van mijn horloge.
Dus om dat nu als argument van stal te halen, vind ik redelijk onzinnig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• maartend
Cyberpope schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:06:
[...]

Ik ook niet, maar het lijkt me een ramp om voor een alternatieve route afhankelijk te zijn van mijn horloge.
Dus om dat nu als argument van stal te halen, vind ik redelijk onzinnig.
Daarom gebruik ik een dedicated gps en geen horlogevoor trektochten

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik volg dit topic al een tijdje en ben ook al een tijd in de markt voor een nieuwe. Heb nu een 245 en die is prima op zich, maar de accu is minder geworden en het scherm heeft een rare stip. En ik zou misschien wel wat betere sensors willen.

Ik had kort een 165 maar kon niet wennen aan die amoled schermpjes en de vertraging (0.5s+) bij gesture om hem aan te krijgen. En always on kost veel te veel stroom. Ook wil ik eigenlijk geen garmin meer want US (en nog meer niet heel rationele argumenten, maar goed)

Maar het lijkt er toch op dat amoled here to stay isl, en garmin doet de eerste pogingen met een nog nieuwe schermpje met miniled (right?).

Anyhow...hebben andere merken of duuredere types dan die 165 minder last van die vertraging in de gesture om het scherm aan te krijgen, of zijn er nog alternatieven met een goed always on scherm die niet mijn accuduur minder dan 5 dagen maakt en gewoon wel prettig werken? Polar, Suunto, Coros? Of nog ergens een oude fenix op de kop tikken ofzo?

[ Voor 3% gewijzigd door bonzz.netninja op 22-02-2026 10:42 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Locolau
bonzz.netninja schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:41:
Ik volg dit topic al een tijdje en ben ook al een tijd in de markt voor een nieuwe. Heb nu een 245 en die is prima op zich, maar de accu is minder geworden en het scherm heeft een rare stip. En ik zou misschien wel wat betere sensors willen.

Ik had kort een 165 maar kon niet wennen aan die amoled schermpjes en de vertraging (0.5s+) bij gesture om hem aan te krijgen. En always on kost veel te veel stroom. Ook wil ik eigenlijk geen garmin meer want US (en nog meer niet heel rationele argumenten, maar goed)

Maar het lijkt er toch op dat amoled here to stay isl, en garmin doet de eerste pogingen met een nog nieuwe schermpje met miniled (right?).

Anyhow...hebben andere merken of duuredere types dan die 165 minder last van die vertraging in de gesture om het scherm aan te krijgen, of zijn er nog alternatieven met een goed always on scherm die niet mijn accuduur minder dan 5 dagen maakt en gewoon wel prettig werken? Polar, Suunto, Coros? Of nog ergens een oude fenix op de kop tikken ofzo?
Mijn 165 Music werkt wel ruim een week of soms wel langer op 1 keer opladen, en ik sport 5-6x per week. Wat bedoel je precies met gesture dattie aan gaat? Dat je hem naar je toewijst? Hier werkt alles prima.

• Stefangrp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:46
edit: verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door Stefangrp op 22-02-2026 11:20 ]

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
bonzz.netninja schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:41:

Ik heb de Suunto Race S. Heb hem niet op always on, maar met pols gesture snel genoeg wat mij betreft. Voor € 250 een compleet horloge. En bovendien mooier dan veel andere sporthorloges (subjectief uiteraard).

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 22:22
Mag ik hier een vraag stellen over mijn Garmin 245 music?
Ik heb alle eenheden op km en kg gezet, echter als ik een run start doet hij dat weer in miles. Iemand een idee hoe ik dat kan instellen?

[ Voor 17% gewijzigd door Dj Neo Ziggy op 22-02-2026 11:45 ]

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:23
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:45:
Mag ik hier een vraag stellen over mijn Garmin 245 music?
Ik heb alle eenheden op km en kg gezet, echter als ik een run start doet hij dat weer in miles. Iemand een idee hoe ik dat kan instellen?
Staat in Connect ook alles goed? Settings - System - Format - Units

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 22:22
La1974 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 11:48:
[...]

Staat in Connect ook alles goed? Settings - System - Format - Units
Ja zowel in het horloge als in de app.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:05

bonzz.netninja

Niente baffi

Locolau schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:44:
[...]

Mijn 165 Music werkt wel ruim een week of soms wel langer op 1 keer opladen, en ik sport 5-6x per week. Wat bedoel je precies met gesture dattie aan gaat? Dat je hem naar je toewijst? Hier werkt alles prima.
Klopt. Ik vind het echt te traag (0.5s+) en ook toch te vaak dat ik 2x mijn pols moest draaien omdat ie het de eerste keer niet deed. Ik kon (en wil eigenlijk) daar niet aan wennen. Mijn oog begint al met de tijd te lezen tijdens de beweging met mijn huidige 245 mips en dat wil ik eigenlijk behouden :) Dus of het moet echt instant zijn of op zijn minst sneller dan die 165.

Ik lees er online ook wel wat geklaag over maar kon maar 1 bron vinden die schreef dat de 265 al iets beter is....maar of dat genoeg is :)

[ Voor 12% gewijzigd door bonzz.netninja op 22-02-2026 12:40 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:23
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:25:
[...]

Ja zowel in het horloge als in de app.
Dan zou ik als ik jou was het horloge volledig resetten. Als je instellingen en historie zitten in Connect.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:10
maartend schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:36:
[...]

Daarom gebruik ik een dedicated gps en geen horlogevoor trektochten
En daarom heb ik dan een telefoon in mijn zak als backup, maar die heb ik nog nooit nodig gehad ondanks meerdere meerdaagse trektochten. Want zelfs als er een pad is verdwenen kun je met de breadcrumps nog prima zien waar je uit moet komen en als je dan de richting aanhoudt komt dat wel goed. Andere optie is natuurlijk een horloge met kaarten en dan heb je precies hetzelfde als een dedicated GPS alleen dan een heel stuk kleiner.

En een fysieke kaart bij hebben is vooral een kwestie van waar je gaat lopen. Ik heb in Amerika wel een paar tochten gehad waarbij het toch echt wel aan te raden was om een kaart+kompas als backup te hebben. Maar dan heb je het over gebieden waar je echt in kunt verdwalen. Binnen Europa heb je daar toch wat minder last van ;)

[removed]

Het is hier al vaak besproken… het verschijnsel ‘cadence lock’. Vanmorgen was het weer zover. Ik was mijn Polar Verity Sense vergeten en moest weer eens vertrouwen op de OHR sensor van mijn Garmin Epix Gen2. En dat ging natuurlijk meteen weer mis. Met alle software verbeteringen die Garmin heeft gedaan de afgelopen jaren en de mogelijkheid om via AI data nog beter te laten analyseren, ontbreekt het nog steeds aan de herkenning van dit probleem, of… een mogelijkheid om zelf achteraf aan te geven dat er een cadence lock was. Gevolg… een flink negatieve Prestatieconditie en behoorlijke daling van mijn VO2 Max.

Hoe moeilijk kan het zijn om hier iets aan te doen?
  1. Garmin kan toch zien dat de hartslag ineens een sprong maakt en parallel gaat lopen met de cadans?
  2. Garmin kan toch zien dat bij eerdere activiteiten bij vergelijkbare snelheid (en op hetzelfde parcours) de hartslag totaal anders was?
Bij het opslaan van de activiteit en hierna synchroniseren met Garmin Connect, zou je toch een melding kunnen maken dat de hartslag afwijkt van wat normaal is en of je dan misschien de hartslagdata zou willen negeren? Daarmee voorkom je dan dan andere afgeleide gegevens zoals b.v. VO2 max foutief worden aangepast.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:39
@PatrickC ik snap je vraag wel, maar ik vraag mij af hoe vaak dit in de praktijk voor komt en ook nog eens bij Garmin gemeld wordt.
Zelf ken ik het principe alleen van internet, anders had ik het bestaan niet gekend. Terwijl ik toch een aanzienlijke schare met vrienden en kennissen heb die Garmin gebruiken.
Misschien een feature request doen en die (laten) upvoten o.i.d.? (kan dat überhaupt bij Garmin?)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Gonadan schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 13:13:
@PatrickC ik snap je vraag wel, maar ik vraag mij af hoe vaak dit in de praktijk voor komt en ook nog eens bij Garmin gemeld wordt.
Zelf ken ik het principe alleen van internet, anders had ik het bestaan niet gekend. Terwijl ik toch een aanzienlijke schare met vrienden en kennissen heb die Garmin gebruiken.
Misschien een feature request doen en die (laten) upvoten o.i.d.? (kan dat überhaupt bij Garmin?)
Mijn broer heeft het probleem ook vaker met zijn Fenix 6 Pro. Verder lees ik er toch best vaak over.

Ik ben vanmorgen toch maar gaan hardlopen, ondanks dat mijn horloge mij vertelde dat ik nog zeker een dag moest herstellen… 3 dagen herstellen van een rustige duurloop op zondagochtend. :o

Die feature request was ik al aan het overwegen. :)
Edit: En inmiddels gedaan. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:19
Vraagje tussendoor.

Sinds een paar maanden heb ik een smartwatch die ik naar mijn werk draag (Garmin Forerunner 55). Dagelijks rijd ik ook op de fiets naar mijn werk. (6km heen/terug.)

Heeft het voor Strava/Garmin (Connect) heel veel zin om deze kleine ritjes te registere n?
Ik bedoel het niet als "Kijk mij eens dagelijks fietsen", maar vaak probeer ik deze ritjes zo vlot mogelijk af te leggen, en kan mij voorstellen dat voor Garmin/Strava zo'n 15-20 minuten aan intensievere activiteit wel telt.
Dus meer voor aanvulling/completer maken van conditionele gegevens dan wat anders.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:21
Maarten_E schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:51:
Vraagje tussendoor.

Sinds een paar maanden heb ik een smartwatch die ik naar mijn werk draag (Garmin Forerunner 55). Dagelijks rijd ik ook op de fiets naar mijn werk. (6km heen/terug.)

Heeft het voor Strava/Garmin (Connect) heel veel zin om deze kleine ritjes te registere n?
Ik bedoel het niet als "Kijk mij eens dagelijks fietsen", maar vaak probeer ik deze ritjes zo vlot mogelijk af te leggen, en kan mij voorstellen dat voor Garmin/Strava zo'n 15-20 minuten aan intensievere activiteit wel telt.
Dus meer voor aanvulling/completer maken van conditionele gegevens dan wat anders.
Zo te zien heeft het voor jou zin, dus ik zou het doen als ik jou was. Garmin Connect heeft zo ook een completer beeld van je activiteiten.
Tip: je kun je activiteiten in Strava standaard op privé zetten. Daarna kun je ze handmatig openbaar maken. Zo doe ik het zelf. Mijn forenzenritten en yogasessies laat ik op privé staan en mijn hardloop-, zwem- en fietstraining zet ik handmatig op openbaar.

• Maarten_E
nogeeninlog schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:56:
[...]

Zo te zien heeft het voor jou zin, dus ik zou het doen als ik jou was. Garmin Connect heeft zo ook een completer beeld van je activiteiten.
Tip: je kun je activiteiten in Strava standaard op privé zetten. Daarna kun je ze handmatig openbaar maken. Zo doe ik het zelf. Mijn forenzenritten en yogasessies laat ik op privé staan en mijn hardloop-, zwem- en fietstraining zet ik handmatig op openbaar.
Ik vroeg mij meer af of Garmin met het registreren van die kleinere activiteiten een bredere basis aan kennis/patronen over mij krijgt. Die woonwerkritjes zelf zullen vrij weinig doen om mijn conditie te verbeteren, tenzij ik opeens besluit altijd balls to the walls naar huis te kachelen.

Maar ik kan mij wel voorstellen dat zo'n algoritme na verloop van tijd een verband legt tussen veel wandelen, regelmatiger hardlopen, en verrek, de hartslag tijdens deze woonwerkrit ligt gemiddeld 4 slagen lager tov 3 maanden terug. Je zal er geen notificatie van krijgen, maar het staat iig geregisteerd.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Maarten_E schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:51:
Vraagje tussendoor.

Waarom zou je ze niet registreren? Het is een kleine moeite en maakt je inspanningsdata completer. Enige nadeel is dat het een beetje batterijduur kost vanwege het GPS gebruik.

• Maarten_E
PatrickC schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 18:07:
[...]

Waarom zou je ze niet registreren? Het is een kleine moeite en maakt je inspanningsdata completer. Enige nadeel is dat het een beetje batterijduur kost vanwege het GPS gebruik.
Dat klopt, misschien is het ook omdat het in Nederland vrij normaal is te fietsen, en je er daardoor niet 1-2-3 aan denkt als inspanning. "Inspanning? Moet gewoon naar mijn werk."

Merk wel dat ik wel in een soort tweespalt zit. Zowat iedere metriek van de Garmin zegt dat conditioneel in orde ben, tegelijkertijd merk ik als begin dertiger dat ik ook niet meer twintig ben, en ik wel het idee heb dat het allemaal meer moeite kost, wat dan toch ergens in je achterhoofd gaat zitten. Maar goed, dat is misschien meer voor het "persoonlijke overpeinzingen van Maarten_E topic". ;)

Maarten_E schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 18:11:
[...]

Dat klopt, misschien is het ook omdat het in Nederland vrij normaal is te fietsen, en je er daardoor niet 1-2-3 aan denkt als inspanning. "Inspanning? Moet gewoon naar mijn werk."

Merk wel dat ik wel in een soort tweespalt zit. Zowat iedere metriek van de Garmin zegt dat conditioneel in orde ben, tegelijkertijd merk ik als begin dertiger dat ik ook niet meer twintig ben, en ik wel het idee heb dat het allemaal meer moeite kost, wat dan toch ergens in je achterhoofd gaat zitten. Maar goed, dat is misschien meer voor het "persoonlijke overpeinzingen van Maarten_E topic". ;)
De metriek van Garmin moet je niet als absolute waarheid interpreteren… het is een hulpmiddel. B.v. VO2 max… die waarde klopt in de meeste gevallen niet, maar… het gaat om de trend…gaat de trend omhoog, dan verbetert je conditie. Dus… laat je niet leiden door die data, maar gebruik het ter ondersteuning van je training. Hoe je je voelt, is daarbij belangrijker dan dat cijfertje dat Garmin weergeeft.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
nogeeninlog schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 17:56:
[...]

https://activityfix.com/
Hiermee kun je automatiseren dat sommige ritten op privé komen in Strava. En daarnaast nog veel meer zoals tellers, naamgeving, categorie etc.

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:18
bonzz.netninja schreef op zondag 22 februari 2026 @ 12:37:
[...]

Klopt. Ik vind het echt te traag (0.5s+) en ook toch te vaak dat ik 2x mijn pols moest draaien omdat ie het de eerste keer niet deed. Ik kon (en wil eigenlijk) daar niet aan wennen. Mijn oog begint al met de tijd te lezen tijdens de beweging met mijn huidige 245 mips en dat wil ik eigenlijk behouden :) Dus of het moet echt instant zijn of op zijn minst sneller dan die 165.

Ik lees er online ook wel wat geklaag over maar kon maar 1 bron vinden die schreef dat de 265 al iets beter is....maar of dat genoeg is :)
Als je (net als ik) geen AMOLED wil is een 255 of 955 ook nog een mooie upgrade t.o.v. de 245. Nieuwere sensors, lange accuduur en een hoop extra functies. Ze worden nog steeds geupdate, hebben eigenlijk alle relevante functies die de nieuwste modellen ook hebben en zijn nu voor een zacht prijsje te krijgen.

• victenn
  • Laatst online: 19:49
De 255 en 955 zijn nu denk ik het meeste waar voor je geld. Zelf heb ik een 55 en zit te denken om te upgraden naar de 255 of 955. Enige waar ik bang voor ben is dat deze straks niet meer ondersteund worden dus daarom twijfel ik nog wel of ik niet een nieuwere moet kopen. Voorlopig blij met mijn 55.

Ik heb net een 210 in de vuilnisbak kunnen gooien omdat deze niet meer ondersteund werd. Vond geen satellieten meer en kon niet meer verbinden met Garmin connect. Ik heb er nog runs opstaan maar kan deze er niet mee af krijgen.

Edit:
Het is nu wel gelukt te verbinden met Garmin connect, zie post iets verder.

[ Voor 8% gewijzigd door victenn op 27-02-2026 10:33 ]

Last FM - Strava

• jap85
victenn schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 18:24:
De 255 en 955 zijn nu denk ik het meeste waar voor je geld. Zelf heb ik een 55 en zit te denken om te upgraden naar de 255 of 955. Enige waar ik bang voor ben is dat deze straks niet meer ondersteund worden dus daarom twijfel ik nog wel of ik niet een nieuwere moet kopen. Voorlopig blij met mijn 55.

Ik heb net een 210 in de vuilnisbak kunnen gooien omdat deze niet meer ondersteund werd. Vond geen satellieten meer en kon niet meer verbinden met Garmin connect. Ik heb er nog runs opstaan maar kan deze er niet mee af krijgen.
Dan heb je het ook wel over een horloge van dik 15 iaar geleden 😅

Ik denk niet dat je je daar met een 255/955 de komende 10 jaar zorgen over hoeft te maken.

De Forerunner 210 is dan ook een horloge wat nog geen bluetooth had en je dus met een USB kabel aan een PC moet koppelen. De 255 heeft bluetooth en wifi. Dat lijkt me wel future proof. Toevallig heeft een vriend van me de 255 net aangeschaft, als vervanger van een vivoactive HR. Prima keuze!

Ik ben wel benieuwd… hoe lang heb je die 210 gebruikt en hoe was dan de batterijduur na al die jaren?

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:29
Als die geen satellieten meer kan vinden is ie gewoon stuk... Ik heb hier een GPS uit 1990 die het nog prima doet. Een Forerunner 305 uit 2006 (vier jaar ouder dan de 210) synchroniseert nog prima via Express naar Connect.
Uit een review van DC Rainmaker begrijp ik dat de Forerunner 210 als een mass storage device verbindt, dat betekent dus dat je met de Verkenner/Finder zo bij de opgeslagen runs kan komen (tenzij de interface van het horloge ook stuk is). Dan kun je die uploaden naar Connect.

Mijn GPS-collectie

• victenn
De 210 heb ik in het eerste jaar heel actief gebruikt en de 5 jaar daarna heel erg weinig. Ik droeg deze alleen maar tijdens workouts en niet de hele dag dus over de accu kan ik weinig zeggen. In 2018 de laatste activiteit ermee gedaan en toen werkte deze nog prima.

Daarna is hij de kast in gegaan en er eind vorig jaar weer uit gekomen. Even opladen en voor een rondje hardlopen deed deze het nog prima. Maar meer dan een stopwatch en hartslagmeter was het niet meer zonder gps functie. Heel soms vond het gps maar meestal niet. Jammer dat ik deze runs er niet meer af kan halen. Toen maar snel een forerunner 55 gekocht.

En ik snap dat het na 15 jaar een keer voorbij is, maar toch jammer. Ik ben zuinig op mijn spullen en dan zou het leuk zijn er langer mee te doen. Het is zonde dat een fabrikant een product niet meer ondersteunt en dat iets daardoor weg moet. Net ook mijn iPhone XS vervangen die ik vanaf 2018 had, kon nog wel langer mee maar heb het liefst wel de nieuwste IOS. Mijn tv is ook 10 jaar oud en mijn auto 15 jaar probeer altijd zo lang mogelijk ergens mee te doen.

Edit:
De forerunner 210 heeft een update nodig denk ik om satellieten te vinden, maar kan niet meer met Garmin express verbonden worden, de ondersteuning is er niet meer. Heb nog mijn laptop uit 2011 geprobeerd waarop de oude Garmin express nog stond maar deze werkt ook niet meer.

Bedankt voor de tip, ik kon het nog niet over mijn hart verkrijgen hem weg te gooien dus ik zal proberen of de runs er nog afkunnen met verkenner.

Edit2: Ik heb de data er nu wel af kunnen halen, zie post iets verder.

[ Voor 18% gewijzigd door victenn op 27-02-2026 10:34 ]

Last FM - Strava

• JaVaWa
Hij heeft geen update nodig voor de satellieten. Sinds 2012 kunnen toestellen voorzien worden van Extended Prediction Orbit data om zo sneller de satellieten te vinden, maar ze kunnen ze ook altijd vinden zonder deze data (en voor die tijd was die mogelijkheid er niet eens).
Ik heb nog even verder gekeken; vrijwel alle Forerunners worden nog ondersteund door Garmin met Express en Connect, met uitzondering van de eerste twee modellen. Dat zijn de 101 (die heeft überhaupt geen communicatiemogelijkheden) en de 201 (die heeft een seriële interface). De derde, de 301 met USB interface, synchroniseert ook via Express.

Mijn GPS-collectie

• victenn
Een update over de forerunner 210, ik heb in november geprobeerd te verbinden met Garmin express en na een uur proberen gestopt met geen mogelijkheid te verbinden.

Vanmorgen weer geprobeerd, add device en in eerste instantie was dit niet gelukt no device found. Maar bij een tweede keer proberen was het wel opeens gelukt. Ik snap niet waarom het in november niet gelukt was.

Dan blijft het probleem staan van geen satellieten. Ik heb in november en december 10 runs ermee gedaan. Daarvan heb ik twee keer een halve run satellieten gevonden. Na de eerste keer stond de datum en tijd ook weer goed.

Ik heb nu allemaal runs van 0 km (en twee met een verkeerde afstand) erbij in Garmin connect. De helft hiervan staat als datum op 2018, dit is volgens mij makkelijk aan te passen.

Tweede uitdaging, ik nam ook altijd mijn telefoon mee met Strava erop. De Strava data geëxporteerd en geïmporteerd in Garmin connect. Nu heb ik per run twee files. Nu wil ik de hartslag data van de forerunner 210 toevoegen aan de gps data van Strava om zo een complete workout te hebben. Geen idee of dat mogelijk is, ik ga dit uitzoeken.

Bedankt voor de hulp, ik had eigenlijk al opgegeven maar met de kennis dat het zou moeten kunnen toch nog een keer geprobeerd.
Zelfs als het samenvoegen niet lukt heb ik wel de hartslag data weer terug.

Last FM - Strava

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:08
Klein zijstapje, hopelijk is dst toegestaan. Maar zijn er mensen die een Garmin hebben en ook de bijbehorende Garmin Index™ S2 weegschaal? Of is dat gewoon 1 grote marketing en stelt die weegschaal helemaal niks voor verder?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• magicstar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 10:54
Juancho schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 10:42:
Klein zijstapje, hopelijk is dst toegestaan. Maar zijn er mensen die een Garmin hebben en ook de bijbehorende Garmin Index™ S2 weegschaal? Of is dat gewoon 1 grote marketing en stelt die weegschaal helemaal niks voor verder?
Ik heb de weegschaal thuis en ben redelijk tevreden. Het is een weerstand meting door alleen je voeten dus gaat nooit echt accuraat zijn maar voor een indicatie werkt het ding redelijk heb ik het idee.

• JaVaWa
Hier staat de S1, tweedehands gekocht. Ik heb alleen de indruk dat ie niet helemaal goed is, de metingen variëren teveel.
Los daarvan, het werkt wel handig. Je kunt meerdere personen eraan koppelen, obv de gemeten gegevens kiest die bij het wegen de juiste persoon (en anders kun je altijd nog wisselen). De gegevens worden via Wifi in Connect gezet.

Mijn GPS-collectie

• jap85
Interessant ding, wist niet dat deze bestond. Ik lees op Bol.com wel gemixte reviews wat betreft accuraatheid van bijvoorbeeld vetpercentage meeting die behoorlijk afwijkt in vergelijking met uitgebreidere metingen. En veel mensen klagen dat de batterijen erg snel leeg zijn.

• Juancho
Ja ik heb meer het idee dat dit gewoon een normale weegschaal is die je ook veel goedkope kan aanschaffen. Maar omdat er Garmin opstaat betaal je er fors voor. Dan verwacht ik ook accurate metingen. Anders heeft het geen enkele zin.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Ik heb een S2 weegschaal. Ik vind het handig dat m'n gewicht automatisch met Garmin connect gesynced wordt als ik me gewogen heb. En dat ie dat voor meerdere personen in mijn huishouden kan doen (die een Garmin account hebben).
De rest is wat mij betreft marketing. Vet-massa, bot-massa, ik geloof niet dat dat heel accuraat is. Hooguit handig om trends te kunnen volgen. Ik kijk daar nooit naar.

• Hathi
Ik heb ook nog de S1. Geen idee hoe betrouwbaar de meting van vetpercentage, spiermassa etc. is, maar gewicht werkt prima. DC Rainmaker schrijft eigenlijk ook altijd dat die andere gegevens niet per se heel betrouwbaar zijn.
Mijn vriendin en ik hebben beiden een Garmin en gebruiken dus al actief de Garmin Connect app. De weegschaal herkent zelf wie er op staat en dat wordt dan automatisch geüpload naar Connect. Dus af en toe op de weegschaal gaan staan en je bouwt vanzelf een mooie historie op van je gewicht door de jaren heen die je allemaal in de Connect app weer terug kan zien. Het is dus vooral een stukje gemak dat je al je gezondheidsdata bij elkaar hebt in Garmin Connect zonder dat je dit bij elke weging handmatig moet invoeren (wat ook gewoon kan in Connect), maar als je het doet voor de nauwkeurige meting van al die andere waardes dan gewicht dan kan je net zo goed naar een ander merk kijken, die schijnen ook niet betrouwbaar te zijn als ik DCR mag geloven.

[ Voor 3% gewijzigd door Hathi op 27-02-2026 11:47 ]

• Juancho
Maar ik heb nu een goedkope weegschaal die ook gewoon prima het gewicht aangeeft, dat zet ik zelf elke week op hetzelfde tijdstip in Garmin Connect (letterlijk 3sec werk) en ik bouw ook een mooi setje aan data op.

Als ik het zo hoor biedt zo'n Garmin weegschaal dus eigenlijk niks extra's (voor mij dan), is alle andere data niet bepaald betrouwbaar maar betaal je fors geld voor het Garmin labeltje.

Dan weet ik genoeg, dank allen!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15
Heb de S2. Handige weegschaal. Ook door meerdere personen te gebruiken omdat hij adhv je gewicht een profiel herkent. Werkt dus niet als je beide precies evenveel weegt ;)

Verder gelijk koppeling met Garmin software en dat is weer leuk voor de data. Wel aan de prijs...

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:20

Sherlock

No Shit

Ik heb een Medisana weegschaal die hetzelfde doet/kan als de Garmin weegschaal, behalve synchroniseren met Connect. En ik ben echt zo lui (of: gesteld op gemak) dat ik daardoor nu toch de Garmin overweeg. Belachelijk eigenlijk.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Frenz64
Heb een tweedehands (uiteraard) Withings weegschaal gekocht (€15). Ding vreet batterijen, maar opgelost met oplaadbare AAA's. Kan via Myfitnesspal syncen met Connect. Herkent ook de misses, prima oplossing
Frenz64 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 13:22:
Heb een tweedehands (uiteraard) Withings weegschaal gekocht (€15). Ding vreet batterijen, maar opgelost met oplaadbare AAA's. Kan via Myfitnesspal syncen met Connect. Herkent ook de misses, prima oplossing
Exact hetzelfde hier, maar mijn Withings (Body Cardio) weegschaal vreet geen batterijen (die gaan heel lang mee). Ik heb die weegschaal al vele jaren en de synchronisatie via Withings -> MFP -> Garmin Connect werkt feilloos. Wel alleen gewicht, maar de rest is toch onzin.

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:49
Hier ook de S2.. Had eerst andere slimme weegschalen, maar dat was toch altijd geklooi met syncen..
Met mijn nieuwe afvalpoging dit jaar was dit een mooi startpunt. Waarschijnlijk te duur voor wat het is, maar het helpt (inmiddels meer dan 10 kilo minder)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Juancho
Sherlock schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 12:23:
Ik heb een Medisana weegschaal die hetzelfde doet/kan als de Garmin weegschaal, behalve synchroniseren met Connect. En ik ben echt zo lui (of: gesteld op gemak) dat ik daardoor nu toch de Garmin overweeg. Belachelijk eigenlijk.
Het kost je letterlijk nog geen 5sec om even je gewicht in Garmin in te vullen ;)

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:20

Sherlock

No Shit

Juancho schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:59:
[...]
Het kost je letterlijk nog geen 5sec om even je gewicht in Garmin in te vullen ;)
En toch he... Het staat me gewoon tegen om dingen handmatig te doen die ook geautomatiseerd kunnen. Als ik het zou kunnen zou ik er zo 10 uur in stoppen om iets te programmeren zodat het automatisch zou gaan. Gelukkig kan ik dat niet :o

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:39
Sherlock schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 15:09:
[...]

En toch he... Het staat me gewoon tegen om dingen handmatig te doen die ook geautomatiseerd kunnen. Als ik het zou kunnen zou ik er zo 10 uur in stoppen om iets te programmeren zodat het automatisch zou gaan. Gelukkig kan ik dat niet :o
En anders zou zo'n weegschaal alsnog goedkoper zijn ;)

WoT stats

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Nu online
Juancho schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 14:59:
[...]

Mijn weegschaal staat in de badkamer. Ik neem zelden mijn telefoon mee naar de badkamer. Dus dat "even" invullen moet ik dan later doen. Dat vergeet ik dan te doen, of als ik er aan denk weet ik niet meer wat mijn exacte gewicht was. Dus in de praktijk gebeurde het niet.
Gemakzucht, ik weet het. Maar het was voor mij wel een reden om de Garmin weegschaal te kopen.

• Juancho
slow whoop schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 21:29:
[...]

Mijn weegschaal staat in de badkamer. Ik neem zelden mijn telefoon mee naar de badkamer. Dus dat "even" invullen moet ik dan later doen. Dat vergeet ik dan te doen, of als ik er aan denk weet ik niet meer wat mijn exacte gewicht was. Dus in de praktijk gebeurde het niet.
Gemakzucht, ik weet het. Maar het was voor mij wel een reden om de Garmin weegschaal te kopen.
Tja prima dan toch? Als je het geld er voor over hebt...

Ik heb een vast ritueel: vrijdagochtend zelfde tijdstip wegen, in Garmin zetten en buik/borst omvang meten en noteren. Zo gepiept.

Ik had gehoopt dat die Garmin weegschaal meer en uiteraard betrouwbare data zou geven maar puur het gewicht kan ook met een weegschaaltje van 10 euro.

• maartend
Volgens mij gaat het hier over horloges met gps, niet over weegschalen met gps.
maartend schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 22:47:
Volgens mij gaat het hier over horloges met gps, niet over weegschalen met gps.
De titel van dit topic dekt al heel lang de lading niet meer. Sporthorloges met gps zijn inmiddels onderdeel geworden van het 24x7 monitoren en vastleggen van data omtrent bewegen, slaap, stress en gezondheid. Al deze data wordt gecombineerd en daaruit worden zaken afgeleid als VO2 max, HRV, slaapstoornissen, fitness leeftijd, etc.. Gewicht is daar ook één van de variabelen in. Je kunt voor elk sub-onderdeel hierover een eigen topic gaan maken, maar dat zou het voor mij totaal onoverzichtelijk maken. Dus… dat het nu even over weegschalen gaat… dat duurt dan een dagje en daarna gaat het weer over met name horloges. Prima!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
Ik maak gebruik van https://smartscalesync.com/ Dit kost $18.99 per jaar.

Hij synchroniseert mijn data (van mijn Withings weegschaal) automatisch naar Garmin Connect, Strava en Zwift. En dit is de enige service die niet alleen gewicht maar ook vet percentage naar Garmin Connect kan synchroniseren (voor niet Garmin weegschalen)

En dat is fijn want daardoor gebruikt Garmin Connect nu mijn vet % ipv BMI voor het berekenen van mijn Fitness age.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RPx1mcR66a3OyQPv_4jSsEDW4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/igROHP90ScWlYtLnKjlEiQ3s.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Torgo op 28-02-2026 09:11 ]

Haha, same... Maar die Garmin weegschalen zijn echt enorm overpriced en van wat ik her en der lees echt zo nauwkeurig niet. Misschien toch maar eens kijken of het via myfitnesspal kan. Of een andere goedkope(re) weegschaal scoren die dat dan wel ondersteunt.

Tegelijkertijd, ik weeg mezelf 1x per week... Het is ook echt minimale moeite even het gewicht in Garmin Connect in te tikken. (Sync het met de vitadock app na wegen dus telefoon heb ikk toch bij de hand).

Vind het dus ook best belachelijk dat ik dit uberhaupt overweeg weer...

• SirLenncelot
  • Niet online
Ik heb de Garmin die ik overgenomen had van een vriend alweer doorverkocht. Ik kon maar niet wennen aan de software van het horloge. Voor mij helemaal niet intuïtief te bedienen, ik zat constant in de verkeerde menu’s. Ook toch wel iets te zeer op hardlopen georiënteerd en andere bij gebruik voor wandelen voor mijn gevoel altijd net een omweg(getje) om te bereiken.

Nu zit de functionaliteit die ik gebruik ook in mijn AppleWatch, maar ik wilde juist overstappen voor een betere accuduur, een volledige dag wandelen met tracking en navigatie is voor de AW al niet meer vol te houden. Daarnaast vind ik een ronde vorm leuker voor een horloge.

Nu heb ik de Suunto Vertical 2 gezien en die belooft in ieder geval meer op “exploring” gericht te zijn. Ik kan alleen geen winkels vinden waar ik het even fysiek zou kunnen testen of de interface wat intuïtiever voelt voor mij. Bestellen en terugsturen is ook zo’n gedoe. Weet iemand toevallig een winkel waar deze horloges te testen zijn?

Andere optie is een AW Ultra die werkt in ieder geval zoals bekend, maarja weer duurder, niet rond en hoewel de accuduur beter is maar bij lange na niet de duur die Garmin/Polar/Suunto claimen.

• nogeeninlog
Torgo schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:06:
[...]
En dit is de enige service die niet alleen gewicht maar ook vet percentage naar Garmin Connect kan synchroniseren (voor niet Garmin weegschalen)
de Miscale Exporter kan bijna alle data van de Xiaomi Miscale synchroniseren naar Garmin Connect. Die gebruik ik nu, omdat ik niet tevreden was over de Garmin Index 2.
SirLenncelot schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 10:47:
Ik heb de Garmin die ik overgenomen had van een vriend alweer doorverkocht. Ik kon maar niet wennen aan de software van het horloge. Voor mij helemaal niet intuïtief te bedienen, ik zat constant in de verkeerde menu’s. Ook toch wel iets te zeer op hardlopen georiënteerd en andere bij gebruik voor wandelen voor mijn gevoel altijd net een omweg(getje) om te bereiken.
Die begrijp ik niet helemaal. De hardlopen app en wandelen app zijn op eenzelfde manier bereikbaar en ook de settings en navigatie werken exact hetzelfde. Dus hoezo meer op hardlopen georiënteerd? Wat lukte bij wandelen niet, wat bij hardlopen wel lukte? Ik snap wel dat als je het horloge niet intuïtief vindt om te bedienen, je iets anders zoekt, maar dan zou dat ook voor hardlopen moeten gelden.

nogeeninlog schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 11:32:
[...]

de Miscale Exporter kan bijna alle data van de Xiaomi Miscale synchroniseren naar Garmin Connect. Die gebruik ik nu, omdat ik niet tevreden was over de Garmin Index 2.
Gaat dat dan automatisch? Of moet je alsnog handmatig die sync forceren...

Prijzen zijn prima van die xiaomi weegschalen, tevreden over de precisie? (Eigenlijk vind ik alleen gewicht belangirjk btw, de rest zal toch meer een guesstimate zijn)

• nogeeninlog
m0ridin schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:53:
[...]

Gaat dat dan automatisch? Of moet je alsnog handmatig die sync forceren...

Prijzen zijn prima van die xiaomi weegschalen, tevreden over de precisie? (Eigenlijk vind ik alleen gewicht belangirjk btw, de rest zal toch meer een guesstimate zijn)
Je moet de app openen en op twee knoppen drukken, dat is het. Over de Miscale ben ik zeker tevreden.

• JaVaWa
Torgo schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 09:06:
[...]

Ik maak gebruik van https://smartscalesync.com/ Dit kost $18.99 per jaar.

Hij synchroniseert mijn data (van mijn Withings weegschaal) automatisch naar Garmin Connect, Strava en Zwift. En dit is de enige service die niet alleen gewicht maar ook vet percentage naar Garmin Connect kan synchroniseren (voor niet Garmin weegschalen)

En dat is fijn want daardoor gebruikt Garmin Connect nu mijn vet % ipv BMI voor het berekenen van mijn Fitness age.
Dus je koopt een dure weegschaal (het duurste model is €400) én je betaalt jaarlijks nog eens €20? Okee…
Mijn Index 1 heb ik voor €25 gekocht (2e hands) en het overzetten van alle data (dus niet alleen gewicht en vet%) gaat vanzelf, zonder knopjes in te drukken.

Mijn GPS-collectie

• Torgo
JaVaWa schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 14:04:
[...]

Dus je koopt een dure weegschaal (het duurste model is €400) én je betaalt jaarlijks nog eens €20? Okee…
Mijn Index 1 heb ik voor €25 gekocht (2e hands) en het overzetten van alle data (dus niet alleen gewicht en vet%) gaat vanzelf, zonder knopjes in te drukken.
Beetje overdreven reactie, niet? Een Withings weegschaal heb je al voor 100 EUR en 18,99 USD is 16.07 EUR, geen 20. Dus dat valt allemaal best mee. Maar doe lekker wat je wil, dan doe ik dat ook?

• Hathi
Maar het hele punt was toch dat die Garmin Index weegschalen overpriced zijn? Een nieuwe Index S2 zit op 120,-
Waarom zou je nóg meer willen uitgeven dan dat?

• Torgo
Hathi schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 15:23:
Maar het hele punt was toch dat die Garmin Index weegschalen overpriced zijn? Een nieuwe Index S2 zit op 120,-
Waarom zou je nóg meer willen uitgeven dan dat?
Ik heb al 10 jaar weegschalen van Withings en pas twee jaar Garmin connect. Dus ik kan mijn weegschaal vervangen (terwijl hij nog goed is) of ~17 EUR p/j betalen. En als ik een Garmin weegschaal heb kan ik weer niet in de Withings app mijn gegevens zien. Als ik een nieuwe weegschaal moet kopen kan ik de afweging weer opnieuw maken, maar ze gaan best lang mee tot nu toe. En ik update nu ook Zwift en Strava automatisch, dat heb je anders ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Torgo op 28-02-2026 15:29 ]

@Torgo Dacht eerst ook, waarom bijna 20 euro per jaar betalen voor zoiets... Maar icm syncen naar meerdere platforms kan ik he me wel voorstellen. Ook meer een principe-gevoel bij me denk ik... Want 17e per jaar is natuurlijk ook amper wat.

• SirLenncelot
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 12:31:
[...]

Die begrijp ik niet helemaal. De hardlopen app en wandelen app zijn op eenzelfde manier bereikbaar en ook de settings en navigatie werken exact hetzelfde. Dus hoezo meer op hardlopen georiënteerd? Wat lukte bij wandelen niet, wat bij hardlopen wel lukte? Ik snap wel dat als je het horloge niet intuïtief vindt om te bedienen, je iets anders zoekt, maar dan zou dat ook voor hardlopen moeten gelden.
Heb het horloge nu niet meer dus kan het niet proberen. Misschien snapte ik het ook gewoon niet en werkt het blijkbaar voor anderen wel. Jaren geleden had ik een 735xt en kan me niet heugen dat ik daar ook regelmatig “de weg kwijt” was.

Maar ik wil dus graag de Suunto een keer uitproberen om voorkomen dat ik daarmee dezelfde ervaring heb.
SirLenncelot schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 17:35:
[...]

Heb het horloge nu niet meer dus kan het niet proberen. Misschien snapte ik het ook gewoon niet en werkt het blijkbaar voor anderen wel. Jaren geleden had ik een 735xt en kan me niet heugen dat ik daar ook regelmatig “de weg kwijt” was.

Maar ik wil dus graag de Suunto een keer uitproberen om voorkomen dat ik daarmee dezelfde ervaring heb.
Door de hoeveelheid features die er zijn bijgekomen in de afgelopen 10 jaar (de 735xt kwam bijna 10 jaar geleden uit), zijn de menu’s op het horloge natuurlijk veel groter en complexer geworden. Een moderne Suunto zal daarin niet veel anders zijn. DC Rainmaker maakt regelmatig In-Depth review video’s waarin hij de hele UI van een horloge bespreekt. Wellicht kun je er daar eens een paar van kijken?

• Juancho
Zo ingewikkeld is het Garmin Eco systeem toch niet? Als nieuwe gebruiker moet je gewoon even je weg vinden. Ik kwam een paar jaar terug van WearOS af en had ook even tijd nodig. Anders zou dat ook geweest zijn. Net zoals je van Apple naar Android gaat.

Maar als je er wat mee speelt... Zo ingewikkeld is Garmin echt niet hoor.

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:57
SirLenncelot schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 10:47:

Nu zit de functionaliteit die ik gebruik ook in mijn AppleWatch, maar ik wilde juist overstappen voor een betere accuduur, een volledige dag wandelen met tracking en navigatie is voor de AW al niet meer vol te houden. Daarnaast vind ik een ronde vorm leuker voor een horloge.

Nu heb ik de Suunto Vertical 2 gezien en die belooft in ieder geval meer op “exploring” gericht te zijn. Ik kan alleen geen winkels vinden waar ik het even fysiek zou kunnen testen of de interface wat intuïtiever voelt voor mij. Bestellen en terugsturen is ook zo’n gedoe. Weet iemand toevallig een winkel waar deze horloges te testen zijn?

Andere optie is een AW Ultra die werkt in ieder geval zoals bekend, maarja weer duurder, niet rond en hoewel de accuduur beter is maar bij lange na niet de duur die Garmin/Polar/Suunto claimen.
Geen idee waar je de dingen live kunt bekijken, maar ik heb onlangs de Suunto Race S besteld, met name om te wandelen met offline kaarten. Ik zou die ook eens bekijken. Stukje voordeliger dan de Vertical 2.

Hij wil.

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:16
Juancho schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 18:20:
Zo ingewikkeld is het Garmin Eco systeem toch niet? Als nieuwe gebruiker moet je gewoon even je weg vinden. Ik kwam een paar jaar terug van WearOS af en had ook even tijd nodig. Anders zou dat ook geweest zijn. Net zoals je van Apple naar Android gaat.

Maar als je er wat mee speelt... Zo ingewikkeld is Garmin echt niet hoor.
Intuïtief is het in elk geval niet. Ik zie dat je ook een Stryd gebruiker bent, het instellen hiervan is al een voorbeeld van dat het niet intuïtief is. Voor Garmin heeft Stryd een heel stappenplan waarbij je iets moet downloaden uit de Connect IQ store waarbij je afhankelijk van je horloge wel de juiste app moet kiezen, vervolgens een dataveld aan je hardloop activiteit toevoegen, van de vier Stryd sensoren die Garmin dan vindt moet je er 2 toevoegen en 2 blokkeren. Als je dan iets wilt aanpassen aan de instellingen van de Stryd moet je dat, afhankelijk van wat je wilt instellen, of in Connect IQ doen, of bij de instellingen van de activiteit hardlopen of bij de connectie instellingen van de sensor. 8)7
Ik heb de Stryd ook geïnstalleerd op mijn AWU2. Dat doe je door 1 app te downloaden en 1 sensor te koppelen. Alle wijzigingen aan de instellingen gaan vervolgens via de app.

• Juancho
OneMoreThing schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 19:45:
[...]

Intuïtief is het in elk geval niet. Ik zie dat je ook een Stryd gebruiker bent, het instellen hiervan is al een voorbeeld van dat het niet intuïtief is. Voor Garmin heeft Stryd een heel stappenplan waarbij je iets moet downloaden uit de Connect IQ store waarbij je afhankelijk van je horloge wel de juiste app moet kiezen, vervolgens een dataveld aan je hardloop activiteit toevoegen, van de vier Stryd sensoren die Garmin dan vindt moet je er 2 toevoegen en 2 blokkeren. Als je dan iets wilt aanpassen aan de instellingen van de Stryd moet je dat, afhankelijk van wat je wilt instellen, of in Connect IQ doen, of bij de instellingen van de activiteit hardlopen of bij de connectie instellingen van de sensor. 8)7
Ik heb de Stryd ook geïnstalleerd op mijn AWU2. Dat doe je door 1 app te downloaden en 1 sensor te koppelen. Alle wijzigingen aan de instellingen gaan vervolgens via de app.
Ik gebruik geen Stryd hoor! Maar ik kan me niet voorstellen dat een Stryd koppelen zoveel en zo omslachtig werk is. Weet je zeker dat je het goed deed? Verder vind ik eerlijk gezegd het Garmin systeem vrij simpel/beperkt in vrijheden wat ik kende van WearOS. Je moet het even door hebben, bijv. hoe je datavelden maakt etc. Maar tis echt best straight forward wat mij betreft.

• OneMoreThing
Juancho schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 20:08:
[...]

Ik gebruik geen Stryd hoor! Maar ik kan me niet voorstellen dat een Stryd koppelen zoveel en zo omslachtig werk is. Weet je zeker dat je het goed deed? Verder vind ik eerlijk gezegd het Garmin systeem vrij simpel/beperkt in vrijheden wat ik kende van WearOS. Je moet het even door hebben, bijv. hoe je datavelden maakt etc. Maar tis echt best straight forward wat mij betreft.
Sorry, ik zag een Stryd badge onder je username en nam aan dat je een gebruiker was. Ik weet zeker dat ik het correct gedaan heb. Ik heb het vorige maand nog op mijn Fenix 8 gedaan. Dit is de officiële instructie van Stryd.
@OneMoreThing Ben bang dat je die bij mij ook ziet, maar heb idd wel een stryd... Gebruik hem eignelijk amper tot nooit (meer). Daarvoor een tijd om power bij te houden en voor de extra statistieken maar sinds ik de 970 heb niet meer. Ga hem ook maar verkopen, heb nu 2 versies gehad maar hem nooit op een nuttige manier gebruikt.

Hoe dan ook, herken je verhaal volgens mij wel hoor. Kan me herinneren dat koppelen niet heel straightforward was...

Garmin staat ook niet altijd bekend om de duidelijke structuur en alles. Heb ze nu al zo lang dat ik mijn weg goed kan vinden, maar blijft soms alsnog zoeken.

• OneMoreThing
Ik red mij prima met mijn Garmin hoor. :)
@SirLenncelot gaf aan dat Garmin niet zo intuïtief is en daar ben ik het helemaal mee eens. Het koppelen van een Stryd was daar maar een voorbeeld van.

• Juancho
Maar wat is er verder dan omslachtig en niet intuïtief aan? Begrijp me niet verkeerd, ik vond WearOS ook fijner maar dan vooral omdst het erg op Android leek. Zoals een AW wellicht veel weg heeft van een Iphone?

Maar na een paar dagen spelen met Garmin heb je het toch wel door? En anders is er een prima handleiding voor jouw Garmin. Ik kan me niet voorstellen dat die andere sport horloges zoveel duidelijk zijn eigenlijk. Maar wellicht heb ik dat verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 28-02-2026 21:54 ]

• JaVaWa
Ik denk dat het met die Stryd zo complex is omdat je een deel van de functionaliteit koppelt en dat er custom Connect IQ velden gebruikt worden voor de weergave. Daarnaast is er ook nog sprake is van uitwisseling met andere platforms. Dat vereist allemaal aparte stappen.
Het koppelen van de sensors van Garmin zelf gaat heel eenvoudig. Met vergelijkbare sensors van andere fabrikanten (ik heb een snelheids-/candanssensor van Magene) gaat het net zo simpel.

Mijn GPS-collectie

• OneMoreThing
Juancho schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:54:
Maar wat is er verder dan omslachtig en niet intuïtief aan? Begrijp me niet verkeerd, ik vond WearOS ook fijner maar dan vooral omdst het erg op Android leek. Zoals een AW wellicht veel weg heeft van een Iphone?

Maar na een paar dagen spelen met Garmin heb je het toch wel door? En anders is er een prima handleiding voor jouw Garmin. Ik kan me niet voorstellen dat die andere sport horloges zoveel duidelijk zijn eigenlijk. Maar wellicht heb ik dat verkeerd.
Ik zeg ook niet dat ik het niet door heb of dat de handleiding niet duidelijk is. Het kan alleen veel simpeler zoals bijvoorbeeld bij een AW(U).

• Juancho
AW of een WEAROS watch hebben een hele andere functie. Smartwatches met sport opties ipv sportwatches met smartwatch opties van een Garmin. Dat onderscheid moet je wel kunnen maken als je voor die keuze staat.

Zou ik de sportfuncties niet zo uitgebreid willen hebben had ik never nooit de stap naar Garmin gemaakt.

• OneMoreThing
JaVaWa schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 22:01:
Ik denk dat het met die Stryd zo complex is omdat je een deel van de functionaliteit koppelt en dat er custom Connect IQ velden gebruikt worden voor de weergave. Daarnaast is er ook nog sprake is van uitwisseling met andere platforms. Dat vereist allemaal aparte stappen.
Het koppelen van de sensors van Garmin zelf gaat heel eenvoudig. Met vergelijkbare sensors van andere fabrikanten (ik heb een snelheids-/candanssensor van Magene) gaat het net zo simpel.
Dat klopt helemaal. Voor mij voelt het nodeloos complex en onhandig in vergelijking met koppelen op een AWU.

• OneMoreThing
Juancho schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 22:13:
AW of een WEAROS watch hebben een hele andere functie. Smartwatches met sport opties ipv sportwatches met smartwatch opties van een Garmin. Dat onderscheid moet je wel kunnen maken als je voor die keuze staat.

Zou ik de sportfuncties niet zo uitgebreid willen hebben had ik never nooit de stap naar Garmin gemaakt.
Mee eens. De discussie was dat Garmin niet zo intuïtief was en daar ben ik het mee eens. Ik weet heel goed wat de verschillen zijn, ik heb in de loop der tijd meerdere Garmins, Polars en AW’s verzameld. :)

• Juancho
OneMoreThing schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 22:27:
[...]

Mee eens. De discussie was dat Garmin niet zo intuïtief was en daar ben ik het mee eens. Ik weet heel goed wat de verschillen zijn, ik heb in de loop der tijd meerdere Garmins, Polars en AW’s verzameld. :)
Tja anderzijds kan je het ook omdraaien he. Op sportgebied vond ik WearOS heel beperkt. Dat kan je dan niet omslachtig noemen maar ze zijn ook totaal niet intuïtief. AW volgens mij ook niet want niet voor niets komt de specifieke sportgroep alsnog uit bij een Garmin of ander sportmerk.

Want op andere gebieden vind ik Garmin juist enorm intuïtief. Voor zoveel sporten kan je exact maken wat je wil zien op je watch. Ik heb alleen al voor hardlopen een stuk of 6 programma's die ik voor elke run alleen maar hoef aan te zetten en ik krijg exact wat ik voor die run belangrijk vind. En dat is allemaal heel simpel en gebruiksvriendelijk te maken in Garmin (web/app/watch).

Anderzijds mis ik wel de intuïtieve dingen van WearOS die het leven gewoon simpeler maken. Alleen al de menustructuur en bijv. het omlaag swipen om de snelkoppelingen te zien zoals ook op je (Android) telefoon. Maarja, ik weet ondertussen ook dat je sportwatches simpelweg niet kan vergelijken met smartwatchen en andersom.

Dus iedereen moet vooral zelf de keuze maken wat je belangrijker vindt: een smartwatch met wat sportopties of een echt sporthorloge met wat smart functies. Een combinatie van beide ga je simpelweg niet vinden. Dat maakt in mijn ogen niet dat de 1 slechter is dan de ander. Het zijn gewoon 2 totaal verschillende type watches.

• OneMoreThing
Juancho schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 23:20:
[...]

Tja anderzijds kan je het ook omdraaien he. Op sportgebied vond ik WearOS heel beperkt. Dat kan je dan niet omslachtig noemen maar ze zijn ook totaal niet intuïtief. AW volgens mij ook niet want niet voor niets komt de specifieke sportgroep alsnog uit bij een Garmin of ander sportmerk.

Want op andere gebieden vind ik Garmin juist enorm intuïtief. Voor zoveel sporten kan je exact maken wat je wil zien op je watch. Ik heb alleen al voor hardlopen een stuk of 6 programma's die ik voor elke run alleen maar hoef aan te zetten en ik krijg exact wat ik voor die run belangrijk vind. En dat is allemaal heel simpel en gebruiksvriendelijk te maken in Garmin (web/app/watch).

Anderzijds mis ik wel de intuïtieve dingen van WearOS die het leven gewoon simpeler maken. Alleen al de menustructuur en bijv. het omlaag swipen om de snelkoppelingen te zien zoals ook op je (Android) telefoon. Maarja, ik weet ondertussen ook dat je sportwatches simpelweg niet kan vergelijken met smartwatchen en andersom.

Dus iedereen moet vooral zelf de keuze maken wat je belangrijker vindt: een smartwatch met wat sportopties of een echt sporthorloge met wat smart functies. Een combinatie van beide ga je simpelweg niet vinden. Dat maakt in mijn ogen niet dat de 1 slechter is dan de ander. Het zijn gewoon 2 totaal verschillende type watches.
Dit heeft niets te maken met smartwatch of sportwatch, Garmin kiest er zelf voor om dit zo te doen. Als ze er wat meer tijd en aandacht aan geven kunnen ze nog een behoorlijke slag slaan.

Maar goed, nu zal ik er verder over ophouden. :)

• Juancho
Tja dan moet je idd geen Garmin nemen. Net zoals ik Apple producten niks vind, daar blijf ik dan ook ver weg van ;)

• Locolau
Kan je toch zelf wel een leuk dingetje om mee te syncen voor maken? Lijkt me €20 voor weinig toegevoegde waarde.
Mijn insteek is liefst zo min mogelijk abonnementen, tenzij die het waard zijn.

• Frenz64
Dat betaalde abbo is ook niet nodig imho, via MyFitnessPal kan je ook syncen met connect (zoals ik eerder zei)

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17:40
m0ridin schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 21:07:
@OneMoreThing Ben bang dat je die bij mij ook ziet, maar heb idd wel een stryd... Gebruik hem eignelijk amper tot nooit (meer). Daarvoor een tijd om power bij te houden en voor de extra statistieken maar sinds ik de 970 heb niet meer. Ga hem ook maar verkopen, heb nu 2 versies gehad maar hem nooit op een nuttige manier gebruikt.

Hoe dan ook, herken je verhaal volgens mij wel hoor. Kan me herinneren dat koppelen niet heel straightforward was...

Garmin staat ook niet altijd bekend om de duidelijke structuur en alles. Heb ze nu al zo lang dat ik mijn weg goed kan vinden, maar blijft soms alsnog zoeken.
Ik heb sinds kort ook een Stryd, en vind het eerlijk gezegd geweldig. In het begin wilde ik naast de power ook mijn pace zien, maar dat heb ik nu ook weggehaald. Pace leidt me enorm af. Dan denk ik al snel: o jee, veel te snel, of veel te langzaam.
Heb ook een abo, en dat marathonplan van hun vind ik echt geweldig. Heb wel 1 stapje hoger gekozen dan dat zij voorstelden (zit inmiddels na 3 weken op dat niveau) en het past gewoon perfect bij me. Gister op 63 jarige leeftijd nog een pr op de parkrun gelopen. Kom daar maar eens om! (en icm Apple watch is het allemaal erg simpel met de Stryd app op het toestel zelf)
@Hazalnootpuur

Mooi om te horen! :)

Was ook niks ten nadele van stryd zelf hoor, mijn post. Tot nu toe klikt het nog niet bij me, ik vind het leuk om de statistieken te zien maar doe er weinig tot niks actief mee. Was mijn bedoeling mijn eerstvolgende marathon met een stryd plan te doen, maar dat is er WEER niet van gekomen.

Zijn de stryd plannen dynamisch? Als in, als je iets skipt of dingen in de loop van de tijd veranderen... Verandert het plan dan mee? Kun je evt makkelijk training omwisselen (bijvoorbeeld via de agenda gewoon verslepen oid)?

De eerste keer dat ik een stryd plan plande was het nogal... veel op dat moment. Verder dan ook niet meer naar gekeken ;)

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17:40
m0ridin schreef op zondag 1 maart 2026 @ 15:08:
@Hazalnootpuur

Mooi om te horen! :)

Was ook niks ten nadele van stryd zelf hoor, mijn post. Tot nu toe klikt het nog niet bij me, ik vind het leuk om de statistieken te zien maar doe er weinig tot niks actief mee. Was mijn bedoeling mijn eerstvolgende marathon met een stryd plan te doen, maar dat is er WEER niet van gekomen.

Zijn de stryd plannen dynamisch? Als in, als je iets skipt of dingen in de loop van de tijd veranderen... Verandert het plan dan mee? Kun je evt makkelijk training omwisselen (bijvoorbeeld via de agenda gewoon verslepen oid)?

De eerste keer dat ik een stryd plan plande was het nogal... veel op dat moment. Verder dan ook niet meer naar gekeken ;)
Ja, dat is nieuw. Past die alles zelf aan als je een training skipt oid. Nu heb ik zelf het niet-dynamische plan omdat ik daar zelf het niveau kon kiezen. Maar daar pas ik zelf het een en ander aan qua duur of ik las wat Parkruns in.
Maar het moet je inderdaad denk ik wel passen. Je overgeven aan de wetten van Stryd, Dan helpt het denk ik wel dat je erin gelooft. 3 jr terug had ik er ook eentje en merkte toen ook enorme vooruitgang tot corona roet in het eten gooide. Ben benieuwd of je het een kans geeft.

• Joris 407
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Ik heb geprobeerd met de zoekfunctie antwoord te vinden, maar kon het niet vinden:
Kun je op een Garmin Forenrunner 55 ook een intervaltraining inprogrammeren met verschillende loop- en rusttijden? Bijvoorbeeld: 5x45' met 1'15" rust, dan 3' pauze, dan 5x 1'30 met 1'30" rust?
Ook op de site van Garmin vinden ik geen (voor mij) duidelijk antwoord.

Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:31

Rhapsody

In Metal We Trust

Joris 407 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:22:
Ik heb geprobeerd met de zoekfunctie antwoord te vinden, maar kon het niet vinden:
Kun je op een Garmin Forenrunner 55 ook een intervaltraining inprogrammeren met verschillende loop- en rusttijden? Bijvoorbeeld: 5x45' met 1'15" rust, dan 3' pauze, dan 5x 1'30 met 1'30" rust?
Ook op de site van Garmin vinden ik geen (voor mij) duidelijk antwoord.
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/GUID-3A791586-B59F-4B37-B9C5-5A41F8C6BE0B/EN-US/GUID-54A017B7-95D1-4C96-A39F-AEA91B7ACE29.html

Je kunt workouts maken, in de Garmin Connect app en die naar je horloge sturen. Zo te zien (manual forerunner 55) kan dat ook bij de forerunner 55.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• Joris 407
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online
Rhapsody schreef op zondag 1 maart 2026 @ 20:24:
[...]

https://www8.garmin.com/manuals/webhelp/GUID-3A791586-B59F-4B37-B9C5-5A41F8C6BE0B/EN-US/GUID-54A017B7-95D1-4C96-A39F-AEA91B7ACE29.html

Je kunt workouts maken, in de Garmin Connect app en die naar je horloge sturen. Zo te zien (manual forerunner 55) kan dat ook bij de forerunner 55.
Bedankt voor je antwoord; er staat dat je een ' custom workout' kunt maken, maar ik zie niet helder of dat een interval met verschillende loop- en rusttijden kan zijn.

Gasloos, Panasonic mono 7J; 11 x Jinko 420 Wp op ZZW + 12 x Jinko 420Wp NNO op Solis 8k; E-max lithium 45km/u scooter ; Douche wtw; waterontharder

Pagina: 1 ... 329 330 Laatste