Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 336 337 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:27
@FbdJ huh. Waarom?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 17:30
Ik merk dat de siliconen band wat jeukt en een beetje uitslag geeft. Moest een set vragen beantwoorden + sturen van fotos.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Jamesl schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 22:39:
@FbdJ de venu 4 heeft toch dezelfde sensoren en voor hardlopen houdt die volgens mij hetzelfde bij. ik draag hem de hele dag dus algehele gezondheidstracking en hardlopen, fietsen, fitness.

Ik doe geen triatlons of grote hardloopwedstrijden dus ik denk niet dat ik iets mis met de 970.

De kaarten functionaliteit zie ik mezelf ook niet gebruiken.

Welke extra functionaliteit van t.o.v. de 570 gebruik jij dan?
Ik stond voor dezelfde keuze en ben voor de 970 gegaan ivm de bouwkwaliteit. Maar je gaat idd geen features missen als je voor de Venu 4 gaat.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:51:
[...]

En kreeg een link het gaat om de "bandjes met snelsluiting" oftewel Quickfit.
De "bandjes met snelsluiting" zijn juist NIET de Quickfit bandjes.
Quickfit is Garmins eigen systeem waarbij je het bandje vastklikt op het pinnetje dat in de kast van het horloge blijft zitten en dit gebruiken ze alleen bij de Fenix serie (en afgeleiden zoals de Enduro en Tactix enzo) en zijn eventueel ook toepasbaar op de FR9xx serie, maar worden daar niet standaard meegeleverd.

De "bandjes met snelsluiting" zijn standaard Quick release sluitingen zoals heel veel horloge fabrikanten ze gebruiken. Die gebruikt Garmin ook bij de vivoactive, venu, forerunner etc.
Daarbij zit het pinnetje juist in het bandje zelf en verwijder je het bandje dus met pinnetje en al uit het horloge door een veertje die je met een klein palletje opzij kan schuiven.

• Arjan90
FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:08:
[...]

Ik merk dat de siliconen band wat jeukt en een beetje uitslag geeft. Moest een set vragen beantwoorden + sturen van fotos.
Zo, da's nog eens service. Zeker de leren bandjes zijn minimaal 120 euro dacht ik? Tenzij het niet om een Quickfit gaat natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjan90 op 30-07-2026 13:28 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• FbdJ
Hathi schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:14:
[...]

De "bandjes met snelsluiting" zijn juist NIET de Quickfit bandjes.
Quickfit is Garmins eigen systeem waarbij je het bandje vastklikt op het pinnetje dat in de kast van het horloge blijft zitten en dit gebruiken ze alleen bij de Fenix serie (en afgeleiden zoals de Enduro en Tactix enzo) en zijn eventueel ook toepasbaar op de FR9xx serie, maar worden daar niet standaard meegeleverd.

De "bandjes met snelsluiting" zijn standaard Quick release sluitingen zoals heel veel horloge fabrikanten ze gebruiken. Die gebruikt Garmin ook bij de vivoactive, venu, forerunner etc.
Daarbij zit het pinnetje juist in het bandje zelf en verwijder je het bandje dus met pinnetje en al uit het horloge door een veertje die je met een klein palletje opzij kan schuiven.
Interesting! kreeg uiteindelijk de verkeerde links toegestuurd... krijg nu de correcte, ik mag kiezen tussen de nylon ultrafit van 40 euro of een leren QuickFit® 26mm polsband van 150 euro...

• FbdJ
Arjan90 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:28:
[...]

Zo, da's nog eens service. Zeker de leren bandjes zijn minimaal 120 euro dacht ik? Tenzij het niet om een Quickfit gaat natuurlijk.
Gaat dus wel om een leren quickfit 26mm (geen idee waarom geen 22mm) waarvan originele prijs 150 is.

[ Voor 5% gewijzigd door FbdJ op 30-07-2026 13:53 ]

• Arjan90
FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:36:
[...]

Gaat dus wel om een leren quickfit 26mm (geen idee waarom geen 22mm) waarvan originele prijs 150 is. Overweeg dat te nemen ipv de nylon :P
Je snapt dat 26mm niet past hè :>

• FbdJ
Arjan90 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:36:
[...]

Je snapt dat 26mm niet past hè :>
Ja nu wel en raar dat ze me tot twee keer toe een verkeerde link sturen..

aan de telefoon toch opgelost. Krijg een nylon naar keuze opgestuurd :)

[ Voor 14% gewijzigd door FbdJ op 30-07-2026 14:00 ]

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16:58
FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:51:
Ik heb net een mail ontvangen van Garmin dat ik gratis een bandje mag selecteren. Keuze is leer of stof. En kreeg een link het gaat om de "bandjes met snelsluiting" oftewel Quickfit. Denk dat ik voor de stoffen variant zal gaan. Lijkt me beter voor dagelijks gebruik en sporten.
FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:08:
Hoe heb je contact gezocht met Garmin?

Ik heb ook veel jeuk en irritatie van het siliconen bandje maar ook de plastic clip sluiting. Ik heb dat nog nooit eerder gehad maar de Garmin Fenix draag ik ook in de nacht en een polshorloge alleen overdag.
Ik dacht dat siliconen juist een veilig materiaal is. Zou leer of nylon minder jeuk en irritatie geven?

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

• FbdJ
Apollyon schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:21:
[...]

[...]

Hoe heb je contact gezocht met Garmin?

Ik heb ook veel jeuk en irritatie van het siliconen bandje maar ook de plastic clip sluiting. Ik heb dat nog nooit eerder gehad maar de Garmin Fenix draag ik ook in de nacht en een polshorloge alleen overdag.
Ik dacht dat siliconen juist een veilig materiaal is. Zou leer of nylon minder jeuk en irritatie geven?
Nylon is sowieso minder gevoelig. Ademt goed en voert zweet beter af. Contact via de garmin site support knop.

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 16:58
FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:26:
Nylon is sowieso minder gevoelig. Ademt goed en voert zweet beter af. Contact via de garmin site support knop.
Dank je.

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

Pagina: 1 ... 336 337 Laatste