"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Ik merk dat de siliconen band wat jeukt en een beetje uitslag geeft. Moest een set vragen beantwoorden + sturen van fotos.
Ik stond voor dezelfde keuze en ben voor de 970 gegaan ivm de bouwkwaliteit. Maar je gaat idd geen features missen als je voor de Venu 4 gaat.Jamesl schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 22:39:
@FbdJ de venu 4 heeft toch dezelfde sensoren en voor hardlopen houdt die volgens mij hetzelfde bij. ik draag hem de hele dag dus algehele gezondheidstracking en hardlopen, fietsen, fitness.
Ik doe geen triatlons of grote hardloopwedstrijden dus ik denk niet dat ik iets mis met de 970.
De kaarten functionaliteit zie ik mezelf ook niet gebruiken.
Welke extra functionaliteit van t.o.v. de 570 gebruik jij dan?
De "bandjes met snelsluiting" zijn juist NIET de Quickfit bandjes.FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:51:
[...]
En kreeg een link het gaat om de "bandjes met snelsluiting" oftewel Quickfit.
Quickfit is Garmins eigen systeem waarbij je het bandje vastklikt op het pinnetje dat in de kast van het horloge blijft zitten en dit gebruiken ze alleen bij de Fenix serie (en afgeleiden zoals de Enduro en Tactix enzo) en zijn eventueel ook toepasbaar op de FR9xx serie, maar worden daar niet standaard meegeleverd.
De "bandjes met snelsluiting" zijn standaard Quick release sluitingen zoals heel veel horloge fabrikanten ze gebruiken. Die gebruikt Garmin ook bij de vivoactive, venu, forerunner etc.
Daarbij zit het pinnetje juist in het bandje zelf en verwijder je het bandje dus met pinnetje en al uit het horloge door een veertje die je met een klein palletje opzij kan schuiven.
Zo, da's nog eens service. Zeker de leren bandjes zijn minimaal 120 euro dacht ik? Tenzij het niet om een Quickfit gaat natuurlijk.FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:08:
[...]
Ik merk dat de siliconen band wat jeukt en een beetje uitslag geeft. Moest een set vragen beantwoorden + sturen van fotos.
[ Voor 7% gewijzigd door Spuugvuur op 30-07-2026 13:28 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Interesting! kreeg uiteindelijk de verkeerde links toegestuurd... krijg nu de correcte, ik mag kiezen tussen de nylon ultrafit van 40 euro of een leren QuickFit® 26mm polsband van 150 euro...Hathi schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:14:
[...]
De "bandjes met snelsluiting" zijn juist NIET de Quickfit bandjes.
Quickfit is Garmins eigen systeem waarbij je het bandje vastklikt op het pinnetje dat in de kast van het horloge blijft zitten en dit gebruiken ze alleen bij de Fenix serie (en afgeleiden zoals de Enduro en Tactix enzo) en zijn eventueel ook toepasbaar op de FR9xx serie, maar worden daar niet standaard meegeleverd.
De "bandjes met snelsluiting" zijn standaard Quick release sluitingen zoals heel veel horloge fabrikanten ze gebruiken. Die gebruikt Garmin ook bij de vivoactive, venu, forerunner etc.
Daarbij zit het pinnetje juist in het bandje zelf en verwijder je het bandje dus met pinnetje en al uit het horloge door een veertje die je met een klein palletje opzij kan schuiven.
Gaat dus wel om een leren quickfit 26mm (geen idee waarom geen 22mm) waarvan originele prijs 150 is.Spuugvuur schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:28:
[...]
Zo, da's nog eens service. Zeker de leren bandjes zijn minimaal 120 euro dacht ik? Tenzij het niet om een Quickfit gaat natuurlijk.
[ Voor 5% gewijzigd door FbdJ op 30-07-2026 13:53 ]
Je snapt dat 26mm niet past hèFbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:36:
[...]
Gaat dus wel om een leren quickfit 26mm (geen idee waarom geen 22mm) waarvan originele prijs 150 is. Overweeg dat te nemen ipv de nylon
Ja nu wel en raar dat ze me tot twee keer toe een verkeerde link sturen..
aan de telefoon toch opgelost. Krijg een nylon naar keuze opgestuurd
[ Voor 14% gewijzigd door FbdJ op 30-07-2026 14:00 ]
FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:51:
Ik heb net een mail ontvangen van Garmin dat ik gratis een bandje mag selecteren. Keuze is leer of stof. En kreeg een link het gaat om de "bandjes met snelsluiting" oftewel Quickfit. Denk dat ik voor de stoffen variant zal gaan. Lijkt me beter voor dagelijks gebruik en sporten.
Hoe heb je contact gezocht met Garmin?FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:08:
Ik heb ook veel jeuk en irritatie van het siliconen bandje maar ook de plastic clip sluiting. Ik heb dat nog nooit eerder gehad maar de Garmin Fenix draag ik ook in de nacht en een polshorloge alleen overdag.
Ik dacht dat siliconen juist een veilig materiaal is. Zou leer of nylon minder jeuk en irritatie geven?
Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie
Nylon is sowieso minder gevoelig. Ademt goed en voert zweet beter af. Contact via de garmin site support knop.Apollyon schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:21:
[...]
[...]
Hoe heb je contact gezocht met Garmin?
Ik heb ook veel jeuk en irritatie van het siliconen bandje maar ook de plastic clip sluiting. Ik heb dat nog nooit eerder gehad maar de Garmin Fenix draag ik ook in de nacht en een polshorloge alleen overdag.
Ik dacht dat siliconen juist een veilig materiaal is. Zou leer of nylon minder jeuk en irritatie geven?
Dank je.FbdJ schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:26:
Nylon is sowieso minder gevoelig. Ademt goed en voert zweet beter af. Contact via de garmin site support knop.
Deze gratis app kan je het leven makkelijker maken.Apollyon schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:34:
Ik moet toegeven dat navigeren vanaf de Fenix 8 43mm meoizaam is zonder voorbereiding. Het toetsenbord is te klein om nieuwe punten in te voeren. Het loont zich dus om kaarten voor te bereiden en waypoints op te slaan. Een adres invoeren op het horloge laat staan een gps coordinaat is moeilijk.
https://apps.garmin.com/apps/56f97bdb-0faf-43d8-9b0f-98081ec9a648
Zelf ook groot fan van sendpoint maar bij een telefoon met navigatie opties zou het fijn zijn als je überhaupt geen telefoon nodig zou hebben om locaties in te voeren...Andre_J schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 19:42:
[...]
Deze gratis app kan je het leven makkelijker maken.
https://apps.garmin.com/apps/56f97bdb-0faf-43d8-9b0f-98081ec9a648
Los van toetsenbord is ook de snelheid echt matig (als ik iets in de omgeving wil zoeken bijvoorbeeld), waarbij matig nogal rooskleurig is.
Een 970 met snelle(re) soc is mijn droom
Trouwens @Apollyon , op de 970 kan je kiezen wat voor toetsenbord je wil gebruiken. Qwerty (standaard maar erg kleine tekens), grid (t9, vind ik vaak handiger) of radial. Neem aan dat dat op de fenix8 ook kan? (Hoewel je met Garmin nooit weet)
[ Voor 16% gewijzigd door m0ridin op 01-08-2026 08:49 ]
Ik wil al mijn dagelijkse wandelingen op prive houden.
Nu doe ik door alles op Strava prive te houden, en dan alleen de activiteiten die ik wil zichtbaar voor volgers / vrienden te doen.
Via strautomate en activityfix.com kan ik het instellen, maar dan is de activiteit naar 'Mute' maar niet prive? Thanks.
https://tweakers.net/i/iK61wqq2AYjOwlWpD0tkPqh31i0=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zknEIocaDCFG3BLyi4Po3bse.jpg?f=fotoalbum_small
[ Voor 43% gewijzigd door twkr18526 op 04-08-2026 11:20 . Reden: Afbeelding werd niet goed getoond ]
Daar zat ik al op te zoeken. Soms krijg ik een (leuke/interessante) suggestie, maar door te tennissen, of een uitspatting, veranderd de suggestie van een volgende dag weer en die is ene leuke verdwenen. Nu kan ik die opslaan en als ik mij goed voel deze alsnog gebruiken.
Er is ook een knop "mijn exemplaar weergeven". Alleen dan ga ik tlekens naar 1 specifieke zelf aangemaakte hardloop activiteit. Ongeacht of ik vanuit een hardloop of kracht workout kom. Die knop lijkt dus nog niet goed te functioneren, en ik weet eigenlijk ook niet wat ik er precies mee moet.
Heb inmiddels antwoord gekregen van Garmin. 👌 prima support.
[ Voor 43% gewijzigd door twkr18526 op 04-08-2026 14:49 ]
Ik heb nu een doelstelling voor de Zevenheuvelenloop ingesteld, en de app vroeg daarbij wat mijn doel was en welke dagen ik kon trainen. In de praktijk verschilt dat nogal eens per week en ik zou gewoon c.a. 3x per week willen hardlopen. Ik had nu dus 6 van de 7 dagen ingevuld met de gedachte dat die daar dan wel 3 of 4 dagen ofzo van zou inplannen, maar hij zet nu op elke dag een run.
Kan ik hem dan beter op 3 dagen zetten? Alleen de kans is dan best aanwezig dat ik de run die de app dan bv. op maandag inpland de ene week op de dinsdag wil doen en andere week op de maandag. Maar weet niet of die daarmee om kan gaan :+
Ja kan sowieso die trainingen verzetten in de kalender. Dus als je drie keer per week wilt trainen gewoon ma-woe-vrij aanvinken en evt de training verplaatsen.Jamesl schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:50:
Iemand nog tips voor het afstellen van de Garmin Coach?
Ik heb nu een doelstelling voor de Zevenheuvelenloop ingesteld, en de app vroeg daarbij wat mijn doel was en welke dagen ik kon trainen. In de praktijk verschilt dat nogal eens per week en ik zou gewoon c.a. 3x per week willen hardlopen. Ik had nu dus 6 van de 7 dagen ingevuld met de gedachte dat die daar dan wel 3 of 4 dagen ofzo van zou inplannen, maar hij zet nu op elke dag een run.
Kan ik hem dan beter op 3 dagen zetten? Alleen de kans is dan best aanwezig dat ik de run die de app dan bv. op maandag inpland de ene week op de dinsdag wil doen en andere week op de maandag. Maar weet niet of die daarmee om kan gaan :+
Hmm dat werkt niet met het toewerken naar een 'race' denk ik? Ik moet minimaal 5 trainingsdagen selecteren en ik kan in de kalender niks verplaatsen.L-VIS schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:05:
[...]
Ja kan sowieso die trainingen verzetten in de kalender. Dus als je drie keer per week wilt trainen gewoon ma-woe-vrij aanvinken en evt de training verplaatsen.
Dan moet je een programma zoeken met 3 workouts/week denk ik. Ik train voor een halve marathon met 3 (hardloop) workouts per week. Ik zit net te bladeren en er zijn er ook met 5 of zelfs 8 per week. Dus dat zou je kunnen tweaken.Jamesl schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 17:48:
[...]
Hmm dat werkt niet met het toewerken naar een 'race' denk ik? Ik moet minimaal 5 trainingsdagen selecteren en ik kan in de kalender niks verplaatsen.
Als ik in de kalender klik (https://connect.garmin.com/app/calendar) op een voorgestelde workout, dan kan ik daarop klikken en dan opnieuw inplannen.
Werkt dat niet?
[ Voor 7% gewijzigd door L-VIS op 07-08-2026 08:47 ]
En deze optie lijkt helaas bij mij nu weer verdwenen na een update naar 5.27.3Megupe schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:12:
Sinds vandaag valt in garmin connect (android) op dat ik de "workouts" dagelijkse suggesties (ook die van de komende week) kan kopieren en dan als eigen workout kan gebruiken en aanpassen.
Daar zat ik al op te zoeken. Soms krijg ik een (leuke/interessante) suggestie, maar door te tennissen, of een uitspatting, veranderd de suggestie van een volgende dag weer en die is ene leuke verdwenen. Nu kan ik die opslaan en als ik mij goed voel deze alsnog gebruiken.
Er is ook een knop "mijn exemplaar weergeven". Alleen dan ga ik tlekens naar 1 specifieke zelf aangemaakte hardloop activiteit. Ongeacht of ik vanuit een hardloop of kracht workout kom. Die knop lijkt dus nog niet goed te functioneren, en ik weet eigenlijk ook niet wat ik er precies mee moet.
https://tweakers.net/nieu...n-te-koop-op-darkweb.html
Zelfde partner werkt ook voor ING:
https://gathering.tweaker...message/85868792#85868792
Melding van ING zelf
https://www.ing.nl/partic...ke-partner-van-ing-punten
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Gokje; Misschien dat daar je Strava probleem ook wel vandaag komt? Beide activiteiten in Garmin Connect, Strava detecteert dat ze hetzelfde zijn dus synct de edge activiteit niet om dubbelingen te voorkomen, maar vervolgens gooi je je FR activiteit weg waardoor er niets in Strava komt.
[ Voor 5% gewijzigd door JaVaWa op 09-08-2026 13:23 ]
- je kan het toevoegen aan het controls menu die opent als je de knop linksboven ingedrukt houdt
- je kan er een snelkoppeling van maken, in mijn geval back en up ingedrukt houden en hij opent direct de hartslag broadcast
- via de hartslag widget/glance (die ik snel open door mijn HR op mijn watch face ingedrukt te houden) en dan op de start knop drukken
Beetje rommelen en ontspannen thuis en ik open de app maar weer eens om een route uit te zoeken. Ververst hij wat een ineens 'plop' een 20 minuten basisloopje in plaats van de lange afstand...
Wtf is dit toch elke keer? Dit is niet voor het eerst en hondsirritant. Alsof die ene eindbaas in elkaar petsen met gamen me zoveel stress gaf dat ik de duurloop niet meer aan kan of zo.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies dat, de FR gebruik ik met fietsen puur voor de hartslag. Tot voor kort werkte het ook gewoon, dat is het vreemde vind ik.JaVaWa schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 13:22:
Je kunt de Forerunner zo instellen dat die de HR deelt tijdens een activiteit. Je kunt de HR ook delen buiten een activiteit via een bepaalde instelling, maar die vergt veel meer handelingen en vergeet je heel vaak uit te zetten. Ik begrijp de logica wel.
Wat zijn je ervaringen tot nu toe met beide?Zure mat schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:35:
[Afbeelding]Garmin Cirqa (Coolblue) en FitBit Air allebei binnen. Polsmaat is ~6,5 inch. FitBit is beduidend lichter en zit comfortabeler, maar zit met Venu 3s al in Garmin ecosysteem. Dilemma
ik twijfel tussen deze 2 :)
Dank je wel
A person who never made a mistake never tried anything new.
Mijn verwachtingen waren hoog en ik snap dat het niet met een smartphone te vergelijken is. Ik heb in de vakantie een aantal testjes gedaan met wandelen en fietsen.Stiggy schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:06:
Ik hoop dat je verwachtingen van de maps niet te hoog zijn. Het is een leuke gimmick, maar echt geen vervanger voor maps op je telefoon.
Het schermpje is klein maar ik vind het niet heel traag. Scrollen van de kaart gaat zelfs sneller dan ik had gedacht.Het is (heel) traag, en het schermpje is natuurlijk nogal klein om een goed overzicht te krijgen.
Heeft halibren van het elektronische kompas jou geholpen? Ik heb de kaart vast op het noorden gezet. De kaart flipt dan niet en het horloge hoeft de kaart niet continu opnieuw te renderen. Herberekenen van de route werkt bij mij wel als ik naar een waypoint navigeer.Navigatie is zeer beperkt: je ziet geen aankomsttijd, herberekenen als je een ander pad neemt lijkt niet echt te gebeuren en de kaart flipt constant van richting terwijl je loopt.
Ik moet teogeven dat ik het navigeren nog onder de knei moet krijgen. Soms is de route suggestie spot on en andere momenten snap ik de berekende route helemaal niet. Wat mij opvalt is dat de route per activiteit afwijkt. Als je fiets komt er een andere route dan bij wandelen. Doet Garmin wegen indelen op geschiktheid voor fietsen en wandelen? Dan snap ik de verschillen maar vind ik de keuzes soms toch heel gek.In een park waar ik was wilde het horloge me ook steeds over paden sturen waar ik het park niet uit kon (geen toegangspoorten) terwijl Apple en Google maps dat wel goed hadden. Dat is mijn ervaring in ieder geval naar wat korte testen, misschien heb ik nog wat te leren.
Jazeker, daar wordt onderscheid tussen gemaakt. Daarnaast heb je ook nog Trendline Popularity Routing op bepaalde modellen waardoor de route anders kan lopen dan verwacht.Apollyon schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:43:
Doet Garmin wegen indelen op geschiktheid voor fietsen en wandelen? Dan snap ik de verschillen maar vind ik de keuzes soms toch heel gek.
Kalibreren heb ik nog niet gedaan. Voor een goed vergelijk zou ik dan ook in hetzelfde park moeten zijn; dat ben ik nog niet geweest. Als ik er aan denk dan zal ik het nog proberen.Apollyon schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:43:
[...]
Heeft halibren van het elektronische kompas jou geholpen? Ik heb de kaart vast op het noorden gezet. De kaart flipt dan niet en het horloge hoeft de kaart niet continu opnieuw te renderen. Herberekenen van de route werkt bij mij wel als ik naar een waypoint navigeer.
[...]
Ik moet teogeven dat ik het navigeren nog onder de knei moet krijgen. Soms is de route suggestie spot on en andere momenten snap ik de berekende route helemaal niet. Wat mij opvalt is dat de route per activiteit afwijkt. Als je fiets komt er een andere route dan bij wandelen. Doet Garmin wegen indelen op geschiktheid voor fietsen en wandelen? Dan snap ik de verschillen maar vind ik de keuzes soms toch heel gek.
Routes zijn in mijn ervaring dus soms ook heel erg onlogisch met enorme omwegen. Dat is te vaak gebeurd om vertrouwen te hebben dat het op vreemd terrein goed zou zijn.
Ik snap alleen nog niet welke criteria meewegen. Het is niet altijd de snelste of kortste route weer ik inmiddels.JaVaWa schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:48:
Jazeker, daar wordt onderscheid tussen gemaakt.
Een handige feature maar daar moet je wel bewust voor kiezen.Daarnaast heb je ook nog Trendline Popularity Routing op bepaalde modellen waardoor de route anders kan lopen dan verwacht.
Ik had dus een fietsroute die mijn 180 graden de verkeerde kant op stuurde en 2,5km liet omfietsen. Ik weet niet waarom Garmin die zo berekende. Misschien dat de wegen een betere fiets-rating hadden of misschien omdat het navigatie algoritme eenvoudig is.Stiggy schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 20:54:
Routes zijn in mijn ervaring dus soms ook heel erg onlogisch met enorme omwegen. Dat is te vaak gebeurd om vertrouwen te hebben dat het op vreemd terrein goed zou zijn.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, dat gebeurt mij ook. (toevallig dan precies andersom, een rustig duurloopje wordt ineens een pittige tempotraining)Gonadan schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:54:
Vanochtend zit ik in de connect app te kijken, staat een lange afstandsloop klaar. Prima, dat zou ik ook verwachten en heb ik wel zin in.
Beetje rommelen en ontspannen thuis en ik open de app maar weer eens om een route uit te zoeken. Ververst hij wat een ineens 'plop' een 20 minuten basisloopje in plaats van de lange afstand...
Wtf is dit toch elke keer? Dit is niet voor het eerst en hondsirritant. Alsof die ene eindbaas in elkaar petsen met gamen me zoveel stress gaf dat ik de duurloop niet meer aan kan of zo.
Ik vermoed dat Garmin zelf een training verzint op basis van je voortgang. Zelf ben ik aan het trainen voor een halve marathon en ik crossfit 2-3 keer per week op trainingsdagen gepland met Garmin. Op die dagen volg ik dus niet het curriculum en ik vermoed dat Garmin mij hiervoor straft.
Ik heb de Garmin gehouden uiteindelijk. Zowel vanwege het feit dat ik al in Garmin ecosysteem zit met Venu 3s voor hardlopen, als ook omdat ik weinig vertrouwen heb in Google die op een berg aan FitBit data zit.Nick25 schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 11:01:
[...]
Wat zijn je ervaringen tot nu toe met beide?
ik twijfel tussen deze 2 :)
Dank je wel
Ik ben tot nu toe best tevreden, de Cirqa draagt prima onder een overhemd, laadt snel op, slaap tracking is m.i. accuraat (al hoeveel ervaringen hierover wisselend zijn lees ik online), en de strap is ook comfortabel. Idealiter was de Cirqa iets kleiner geweest, maar overall ben ik meer dan tevreden.
Hoi,Zure mat schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 22:21:
[...]
Ik heb de Garmin gehouden uiteindelijk. Zowel vanwege het feit dat ik al in Garmin ecosysteem zit met Venu 3s voor hardlopen, als ook omdat ik weinig vertrouwen heb in Google die op een berg aan FitBit data zit.
Ik ben tot nu toe best tevreden, de Cirqa draagt prima onder een overhemd, laadt snel op, slaap tracking is m.i. accuraat (al hoeveel ervaringen hierover wisselend zijn lees ik online), en de strap is ook comfortabel. Idealiter was de Cirqa iets kleiner geweest, maar overall ben ik meer dan tevreden.
Ik zit nog niet in het Garmin-ecosysteem. Op dit moment gebruik ik een Apple Watch Ultra en ik twijfel nog steeds tussen de Cirqa en de Fitbit Air. Vooral nu de Fitbit gecombineerd kan worden met Apple Health en Bevel lijkt dat een interessante optie.
Wat zouden jullie mij als beginner adviseren?
Mvg,
Beginner van wat? Sporten? Wearables?Nick25 schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 08:57:
[...]
Hoi,
Ik zit nog niet in het Garmin-ecosysteem. Op dit moment gebruik ik een Apple Watch Ultra en ik twijfel nog steeds tussen de Cirqa en de Fitbit Air. Vooral nu de Fitbit gecombineerd kan worden met Apple Health en Bevel lijkt dat een interessante optie.
Wat zouden jullie mij als beginner adviseren?
Mvg,
Als je niet in het Garmin ecosysteem zit dan zou ik voor de fitbit gaan en kijken of het wat is. Is de helft van de prijs en een stuk kleiner.
De Cirqa is imo meer handig als je daarnaast een Garmin horloge hebt(en die niet altijd wil dragen), zodat je data niet over twee apps versplinterd staan en je 24/7 data hebt voor garmin.
Ik denk ook dat ik voor de Fitbit air ga dank je welBarôZZa schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 09:26:
[...]
Beginner van wat? Sporten? Wearables?
Als je niet in het Garmin ecosysteem zit dan zou ik voor de fitbit gaan en kijken of het wat is. Is de helft van de prijs en een stuk kleiner.
De Cirqa is imo meer handig als je daarnaast een Garmin horloge hebt(en die niet altijd wil dragen), zodat je data niet over twee apps versplinterd staan en je 24/7 data hebt voor garmin.
Dat klopt sowieso, Garmin stelt dagelijks de trainingen bij aan de hand van wat je gedaan hebt. Dat vind ik ook niet erg, dat is juist goed. Maar waar ik niet tegen kan is dat het op de dag zelf nog verandert ook al heb je geen activiteit gedaan.SURFivor schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 21:43:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, dat gebeurt mij ook. (toevallig dan precies andersom, een rustig duurloopje wordt ineens een pittige tempotraining)
Ik vermoed dat Garmin zelf een training verzint op basis van je voortgang. Zelf ben ik aan het trainen voor een halve marathon en ik crossfit 2-3 keer per week op trainingsdagen gepland met Garmin. Op die dagen volg ik dus niet het curriculum en ik vermoed dat Garmin mij hiervoor straft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgens de geruchten gaat de 9 serie alleen nog amoled hebben, maar gelukkig blijft er in de pro serie waarschijnlijk nog steeds een mip optie te kiezen. Ben benieuwd wat het verder allemaal nog gaat brengen maar dit is alvast positief.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Back-up terugzetten hielp niet, nu maar gehele reset doen?
[ Voor 6% gewijzigd door Locolau op 12-08-2026 16:22 ]
Heb je via Connect IQ een custom watch face geïnstalleerd of is dit de default van Garmin?Locolau schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:20:
Sinds de laatste update doet mijn Forerunner 570 erg raar, icoontjes missen en watch face is bijna leeg? Bij uit en aanschakelen gaat die weer updaten, maar gebeurt niets...
Back-up terugzetten hielp niet, nu maar gehele reset doen?
[Afbeelding]
Ik zou eerst proberen of een andere, default Garmin watch face wel goed werkt. Lang Klik middels knop links, kies voor "Watch face" en met Up/Down een andere selecteren.
Vrijstaande woning, dubbel glas, veel ramen, alles open verbonden, ca 300m3, geen extra isolatie, vvw in de woonkamer, rest type 10 zonder boosters, T6 op 20°C & 19,5°C nacht, 4,5kW Quatt, Intergas Xtreme36, 6MWh Wp, Warmteverl. (-10°C) 7kW bij max 15°C
Dit is een default, maar helaas kapot dus? Zo zien mijn glances er ook uit, missen allemaal icoontjes. De overige watch faces zijn allemaal weg...verguldebarman schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 16:47:
[...]
Heb je via Connect IQ een custom watch face geïnstalleerd of is dit de default van Garmin?
Ik zou eerst proberen of een andere, default Garmin watch face wel goed werkt. Lang Klik middels knop links, kies voor "Watch face" en met Up/Down een andere selecteren.
[ Voor 3% gewijzigd door Locolau op 12-08-2026 17:19 ]
Ja, misschien even updated/resetten via de Garmin express app op je laptop.Locolau schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 17:19:
[...]
Dit is een default, maar helaas kapot dus? Zo zien mijn glances er ook uit, missen allemaal icoontjes. De overige watch faces zijn allemaal weg...[Afbeelding]
Google heeft alle data die ze hebben over de gebouwen en met name de hoogtes daarvan gebruikt om te berekenen of een signaal van een bepaalde satelliet die ze ontvangen wel zichtbaar hoort te zijn vanaf de locatie waar je bent, of dat deze door de hoogte van een gebouw helemaal niet zichtbaar kan zijn. Als dat het geval is dan moet dat signaal dus via reflectie ontvangen zijn en daardoor niet of anders meegenomen worden in de locatiebepaling.
De tests die DCR en DesFit hebben gedaan zien er echt wel veelbelovend uit. Ik ben er echt wel van onder de indruk.
Nu heb ik eigenlijk niets te klagen over de multi-band GNSS ontvangen van mijn Epix Pro en was daar eigenlijk al flink van onder de indruk qua nauwkeurigheid, maar sport dan ook vrijwel nooit in grote steden tussen de flatgebouwen, maar ik ben wel benieuwd of Garmin hier met een antwoord op gaat komen. Zit stiekem wel een beetje te wachten op de Fenix 9 die over twee weken schijnt te komen.
Als je er zo in staat koop je hoogstwaarschijnlijk ook geen Pixel horloge, dus dat is niet zo'n issue.JaVaWa schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 11:29:
Dat werkt alleen als Google precies weet waar je bent, en de benodigde data wordt in de datacenters van Google opgezocht. Ik weet niet of dat nou wel zo'n wenselijke ontwikkeling is...
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha dat klinkt wel als de online wereld van tegenwoordig. Gauw nog even oppoetsen voordat het met anderen gedeeld wordt maar in de praktijk heb je er eigenlijk niets aan.Hathi schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 16:48:
Nu ik ook de tekst versie van DCR nog eens rustig heb doorgelezen, inclusief een aantal reacties, realiseer ik me pas dat het eigenlijk puur post-processing is van de GPS track. Het is dus niet het horloge zelf die zijn locatie bepaalt op die manier, maar de track wordt geüpload en vervolgens door Google geanalyseerd en aangepast waar zij denken dat er fouten in zaten. Voor mij gaat de magie er dan al wel voor een groot deel vanaf eigenlijk. Ik was ten onrechte in de veronderstelling dat het horloge die berekeningen allemaal zelf deed.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niets dus...
Goede uitleg. Laten we eerlijk zijn hoeveel wil je dit nog uit ontwikkelen. Kijk maar naar de reviews van de FR 70. Single band GPS en werkt even goed als de Fenix en/of FR790. De verschillen tussen de 70 en 790 zijn bijvoorbeeld bijna alleen nog maar wel/geen smartwatch features.Johan_Germs schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 10:48:
Mooi uitleg van The5kRunner over wat Google nu precies doet; en wat je er aan hebt gedurende een activiteit.
Niets dus...
Singe band GPS werkt misschien waar jij loopt, maar waar ik loop heb ik multi-band nodig: stedelijk, bosrijk gebied, bergen,... Voor smartwatch features draag ik dagelijks een Apple Watch, daarvoor heb ik geen FR nodig, ik heb vooral de metrics, kaartnavigatie, multi-band GPS, een lange batterijduur.. nodig en die vind ik alleen in mijn FR970.FbdJ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:06:
[...]
Goede uitleg. Laten we eerlijk zijn hoeveel wil je dit nog uit ontwikkelen. Kijk maar naar de reviews van de FR 70. Single band GPS en werkt even goed als de Fenix en/of FR790. De verschillen tussen de 70 en 790 zijn bijvoorbeeld bijna alleen nog maar wel/geen smartwatch features.
Ik ben zelf van een Apple Watch naar FR gegaan en test nu zowel FR 170 als 970. Alhoewel de FR970 wat betreft uiterlijk er beter uitziet is de meerwaarde voor mij niet een must. Ja het scherm is mooier, maar voor iemand als ik die hardlopen nu al 2 maanden serieuzer neemt weet ik nou niet of ik wat heb aan de FR970. Maps gebruik ik toch niet en als ik op vakantie hardloop, kan ik gebruikmaken van mijn telefoon. DC rainmaker en Quantified scientist hebben GPS vergeleken en er is zowat 0 verschil. Ik ren ook stedelijk. Voor batterijduur of trail run kan ik het misschien nog begrijpen maar 't gat wat betreft metrics is onwijs klein. Volgens mij heeft de FR970 running economy en lactate threshold waarvan bij de ene je een HR strap nodig hebt. En laten we eerlijk zijn vooral die extra metrics lijken mij gimmicks omdat dit lastig te meten is. Garmin Coach/ workout plans op basis van metrics is wat mij betreft een meerwaarde van Garmin en deze zitten gelukkig in de 70 en 170.RigolleM schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:38:
[...]
Singe band GPS werkt misschien waar jij loopt, maar waar ik loop heb ik multi-band nodig: stedelijk, bosrijk gebied, bergen,... Voor smartwatch features draag ik dagelijks een Apple Watch, daarvoor heb ik geen FR nodig, ik heb vooral de metrics, kaartnavigatie, multi-band GPS, een lange batterijduur.. nodig en die vind ik alleen in mijn FR970.
Waarvan er binnenkort hopelijk een nieuwe versie uitkomt.
[ Voor 38% gewijzigd door Yakolev op 14-08-2026 13:26 ]
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Coros heeft geen Daily suggested workout of iets wat lijkt op Garmin Coach. Daarnaast als ik reddit mag geloven, gaat een Coros na 2,5 jaar stuk.Yakolev schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:25:
Kan ook veel goedkoper met een Coros Pace Pro
Waarvan er binnenkort hopelijk een nieuwe versie uitkomt.
Vandaar dat men inzet op de MCP met Claude / GPT, maar het klopt dat Coros daar wel mee achterligt, hoewel iedere maand (of twee) wel weer nieuwe features uitkomen.FbdJ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:45:
[...]
Coros heeft geen Daily suggested workout of iets wat lijkt op Garmin Coach. Daarnaast als ik reddit mag geloven, gaat een Coros na 2,5 jaar stuk.
Qua kapotte devices valt het volgens mij wel mee, maar hun support afwikkeling is zo ontiegelijk slecht, dat men allemaal naar Reddit gaat om te klagen.
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Ik doe vanavond de Dodentocht (wandeltochtje van 100km in Bornem), gaat niet lukken met een FR70 of FR170 om +18u te registreren, zou met mijn Apple Watch Ultra 2 ook niet lukken, toen ik hem net had kon ik nog 80km (Coast Walk) uit persen.FbdJ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:48:
[...]
Ik ben zelf van een Apple Watch naar FR gegaan en test nu zowel FR 170 als 970. Alhoewel de FR970 wat betreft uiterlijk er beter uitziet is de meerwaarde voor mij niet een must. Ja het scherm is mooier, maar voor iemand als ik die hardlopen nu al 2 maanden serieuzer neemt weet ik nou niet of ik wat heb aan de FR970. Maps gebruik ik toch niet en als ik op vakantie hardloop, kan ik gebruikmaken van mijn telefoon. DC rainmaker en Quantified scientist hebben GPS vergeleken en er is zowat 0 verschil. Ik ren ook stedelijk. Voor batterijduur of trail run kan ik het misschien nog begrijpen maar 't gat wat betreft metrics is onwijs klein. Volgens mij heeft de FR970 running economy en lactate threshold waarvan bij de ene je een HR strap nodig hebt. En laten we eerlijk zijn vooral die extra metrics lijken mij gimmicks omdat dit lastig te meten is. Garmin Coach/ workout plans op basis van metrics is wat mij betreft een meerwaarde van Garmin en deze zitten gelukkig in de 70 en 170.
Ga maar eens diep in de bossen van de (Waalse) Ardennen wandelen met een FR70 en vergelijk de track eens met een FR970
Ik geloof je hoor. Veel plezier vanavond! Was tof geweest as de Forerunner minder plasticky was. Vind de Fenix wel mooi maar lijkt me zwaar voor sleep tracking .RigolleM schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:16:
[...]
Ik doe vanavond de Dodentocht (wandeltochtje van 100km in Bornem), gaat niet lukken met een FR70 of FR170 om +18u te registreren, zou met mijn Apple Watch Ultra 2 ook niet lukken, toen ik hem net had kon ik nog 80km (Coast Walk) uit persen.
Ga maar eens diep in de bossen van de (Waalse) Ardennen wandelen met een FR70 en vergelijk de track eens met een FR970
Bedankt, hopelijk nog plezierig als morgenochtend de zon er door komtFbdJ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:26:
[...]
Ik geloof je hoor. Veel plezier vanavond! Was tof geweest as de Forerunner minder plasticky was. Vind de Fenix wel mooi maar lijkt me zwaar voor sleep tracking .
Ik heb ook getwijfeld tussen Epix en FR970, maar daar ik de AWU2 ging behouden was de keuze iets makkelijker.
Kan ik begrijpen. Fenix 8 met Nylon is misschien een oplossing voor gewicht. De 970 is namelijk 502 en voor 590 kan ik een Fenix 8 scoren. Alhoewel ik veel zal hardlopen ga ik ook hiken aankomende over enkele maanden en wil ik dit vaker doen in het buitenland. Denk dat t verschil meer uiterlijk is.RigolleM schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:38:
[...]
Bedankt, hopelijk nog plezierig als morgenochtend de zon er door komt![]()
Ik heb ook getwijfeld tussen Epix en FR970, maar daar ik de AWU2 ging behouden was de keuze iets makkelijker.
mijn ochtendloopje rond 7 uur in de ochtend was indd heerlijk! Vanavond zal het ook wel afkoelen.
[ Voor 8% gewijzigd door FbdJ op 14-08-2026 14:41 ]
18°C gaat het worden deze nacht... vorig jaar was het een pak frisser 's nachts, dus deze keer hoeven we niks extra's mee te sleuren om ons warm te houden. Wel regenjasje meenmen, want de voorspellingen zijn nog niet zeker dat we het droog gaan houden morgen.FbdJ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:40:
[...]
Kan ik begrijpen. Fenix 8 met Nylon is misschien een oplossing voor gewicht. De 970 is namelijk 502 en voor 590 kan ik een Fenix 8 scoren. Alhoewel ik veel zal hardlopen ga ik ook hiken aankomende over enkele maanden en wil ik dit vaker doen in het buitenland. Denk dat t verschil meer uiterlijk is.
mijn ochtendloopje rond 7 uur in de ochtend was indd heerlijk! Vanavond zal het ook wel afkoelen.
Als gewicht een ding is zou ik toch lekker voor de Coros Pace 4 gaan. Weegt met nylon bandje 32 gramFbdJ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:40:
[...]
Kan ik begrijpen. Fenix 8 met Nylon is misschien een oplossing voor gewicht. De 970 is namelijk 502 en voor 590 kan ik een Fenix 8 scoren. Alhoewel ik veel zal hardlopen ga ik ook hiken aankomende over enkele maanden en wil ik dit vaker doen in het buitenland. Denk dat t verschil meer uiterlijk is.
Tja, mijn eigen n=1 ervaring is dat multiband toch echt wel nettere tracks en beter kloppende actuele pace onderweg oplevert.FbdJ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:48:
[...]
Ik ben zelf van een Apple Watch naar FR gegaan en test nu zowel FR 170 als 970. Alhoewel de FR970 wat betreft uiterlijk er beter uitziet is de meerwaarde voor mij niet een must. Ja het scherm is mooier, maar voor iemand als ik die hardlopen nu al 2 maanden serieuzer neemt weet ik nou niet of ik wat heb aan de FR970. Maps gebruik ik toch niet en als ik op vakantie hardloop, kan ik gebruikmaken van mijn telefoon. DC rainmaker en Quantified scientist hebben GPS vergeleken en er is zowat 0 verschil. Ik ren ook stedelijk. Voor batterijduur of trail run kan ik het misschien nog begrijpen maar 't gat wat betreft metrics is onwijs klein. Volgens mij heeft de FR970 running economy en lactate threshold waarvan bij de ene je een HR strap nodig hebt. En laten we eerlijk zijn vooral die extra metrics lijken mij gimmicks omdat dit lastig te meten is. Garmin Coach/ workout plans op basis van metrics is wat mij betreft een meerwaarde van Garmin en deze zitten gelukkig in de 70 en 170.
Hier een voorbeeldje waar ik het direct zag toen ik mijn epix pro net nieuw had en er een obstacle run mee deed en dat vergeleek met iemand die vlak bij mij in de buurt liep met een fenix 7, dus zonder multiband. Vlak na de start moest je daar een soort spiraal lopen:
Zonder multiband:
:strip_exif()/f/image/AJiwLO6Y7ZxJEr46obmTnMbG.png?f=user_large)
Met multiband:
[ Voor 9% gewijzigd door Hathi op 14-08-2026 17:06 ]
Garmin Pay is geen aparte betaalprovider, het is als het ware gewoon een kopie van je betaalpas, dus overal waar je betaalpas geaccepteerd wordt (contactloos), daar werkt Garmin Pay ook. Dus dat is praktisch overal en hangt dus af van de Maestro, Visa of MasterCard acceptatie, afhankelijk van waar je pas van is.Apollyon schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:03:
Wordt Garmin Pay voldoende geaccepteerd in Nederland of zijn er nog veel plekken waar je er niet mee kunt betalen? Ik vind het interessant om te kunnen betalen zonder portemonnee of telefoon op zak maar ik wil het (nog) niet aan mijn bankrekening koppelen. Ben ik paranoide om het niet aan mijn betaalrekening te koppelen omdat ik bang ben dat deze wordt leeggeroofd als ik de Garmin verlies?
Je bankrekening leegroven kan alleen als ze je Garmin Pay pincode weten, dus dat is net zo veilig als het verliezen van je betaalpas zelf. Daar hebben ze ook alleen maar wat aan als ze je pincode weten.
De pincode invoeren op je Garmin is veiliger dan met je pasje, want die moet je invoeren op een apparaat dat niet van jou is...
Ik vond het ideaal met mijn Vivoactive 4. Nu is mijn dagelijkse horloge een fenix 3 HR, die heeft helaas nog geen Garmin Pay.
[ Voor 15% gewijzigd door JaVaWa op 14-08-2026 17:46 ]
Ik zag wel ooit iemand dat met die ring doen, dat was niet alleen onhandig maar ook erg makkelijk te volgen.JaVaWa schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:44:
De pincode hoef je maar een keer per 24 uur in te voeren, of elke keer nadat je ie van je pols is af geweest. Nadat je hem weer om doet kun je de pincode invoeren, bij voorkeur doe je dat als je zeker weet dat niemand meekijkt.
De pincode invoeren op je Garmin is veiliger dan met je pasje, want die moet je invoeren op een apparaat dat niet van jou is...
Dank je voor deze uitleg. Zo snap ik het beter.Hathi schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:10:
Garmin Pay is geen aparte betaalprovider, het is als het ware gewoon een kopie van je betaalpas, dus overal waar je betaalpas geaccepteerd wordt (contactloos), daar werkt Garmin Pay ook. Dus dat is praktisch overal en hangt dus af van de Maestro, Visa of MasterCard acceptatie, afhankelijk van waar je pas van is.
Ik snap wat je zegt maar het veolt toch anders. Blokkeert Garmin Pay ook als je driemaal een foute pincode invoert? Een verloren pinpas blokkeert zichzelf na drie foutieve pogingen. Met een enkel belletje naar de bank is een pinpas ook makkelijk geblokkeerd.Je bankrekening leegroven kan alleen als ze je Garmin Pay pincode weten, dus dat is net zo veilig als het verliezen van je betaalpas zelf. Daar hebben ze ook alleen maar wat aan als ze je pincode weten.
Misschien kan ik een prepay kaart aan Garmin Pay koppelen?
Dat inderdaad. Ik moet de eerste skimmer nog zien die iets op mijn Garmin weet te plakken...JaVaWa schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:44:
De pincode hoef je maar een keer per 24 uur in te voeren, of elke keer nadat je ie van je pols is af geweest. Nadat je hem weer om doet kun je de pincode invoeren, bij voorkeur doe je dat als je zeker weet dat niemand meekijkt.
Ik vind het extreem handig. Voor mij een reden om een tweede bankrekening van N26 te gebruiken voor Garmin Pay. Mijn primaire bank (ASN) ondersteunt Garmin Pay helaas niet.
Punctuality is the politeness of kings
Ja.Apollyon schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:46:
Blokkeert Garmin Pay ook als je driemaal een foute pincode invoert?
Het is veiliger dan je huidige bankpasje, of gebruik je daarvoor ook een speciale prepay kaart?Apollyon schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:46:
Misschien kan ik een prepay kaart aan Garmin Pay koppelen?
Dat moet je dan ook niet doen als je in de rij voor de kassa staat, maar gewoon veilig thuis.SirLenncelot schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:46:
[...]
Ik zag wel ooit iemand dat met die ring doen, dat was niet alleen onhandig maar ook erg makkelijk te volgen.
Ik gebruik Curve gecombineerd met ASN voor Garmin paydreamscape schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:46:
[...]
Dat inderdaad. Ik moet de eerste skimmer nog zien die iets op mijn Garmin weet te plakken...
Ik vind het extreem handig. Voor mij een reden om een tweede bankrekening van N26 te gebruiken voor Garmin Pay. Mijn primaire bank (ASN) ondersteunt Garmin Pay helaas niet.
En ook dat kan gewoon icm Garmin Pay. Als je je pinpas blokkeert dan werkt de Garmin Pay “kopie” van die pinpas ook niet meer.Apollyon schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:46:
[...]
Dank je voor deze uitleg. Zo snap ik het beter.
[...]
Met een enkel belletje naar de bank is een pinpas ook makkelijk geblokkeerd.
Waarom is het veiliger dan mijn huidige bankpasje? Ik gebruik nog geen prepay kaart maar overweeg dat wel voor Garmin Pay. Dan kun je alleen kleine bedragen kwijt raken die je er op had gezet.JaVaWa schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:49:
Het is veiliger dan je huidige bankpasje, of gebruik je daarvoor ook een speciale prepay kaart?
Ik heb de optie in de Connect app gevonden. Heb je dan geen internet verbinding nodig met telefoon en horloge?Hathi schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:00:
En ook dat kan gewoon icm Garmin Pay. Als je je pinpas blokkeert dan werkt de Garmin Pay “kopie” van die pinpas ook niet meer.
Als je betaalt met je pinpas moet je je pincode invoeren op een apparaat waarvan jij niet zeker weet dat je pincode doorgestuurd wordt naar onverlaten. Nu hoef je bij draadloos betalen niet altijd je pincode in te vullen, maar wel af en toe en/of wanneer je een groter bedrag moet pinnen.Apollyon schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:10:
Waarom is het veiliger dan mijn huidige bankpasje?
Met Garmin Pay vul jij je pincode bij voorkeur in op een moment dat niemand kan meekijken. De code blijft geldig zolang je het horloge om hebt (is gekoppeld aan de HR sensor)
Nee, je pinpas heeft toch ook geen internetverbinding nodig?Apollyon schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:12:
[...]
Ik heb de optie in de Connect app gevonden. Heb je dan geen internet verbinding nodig met telefoon en horloge?
Bij het betalen heb je telefoon en internetverbinding niet nodig.Apollyon schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:12:
[...]
Ik heb de optie in de Connect app gevonden. Heb je dan geen internet verbinding nodig met telefoon en horloge?
In theorie klopt het, maar toch kom je incidenteel in een situatie waar het contactloze niet lekker werkt. Met een pas kan je hem dan nog invoeren, met een horloge ben je de sjaak.Hathi schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:10:
[...]
Garmin Pay is geen aparte betaalprovider, het is als het ware gewoon een kopie van je betaalpas, dus overal waar je betaalpas geaccepteerd wordt (contactloos), daar werkt Garmin Pay ook. Dus dat is praktisch overal en hangt dus af van de Maestro, Visa of MasterCard acceptatie, afhankelijk van waar je pas van is.
Je bankrekening leegroven kan alleen als ze je Garmin Pay pincode weten, dus dat is net zo veilig als het verliezen van je betaalpas zelf. Daar hebben ze ook alleen maar wat aan als ze je pincode weten.
Denk bijvoorbeeld aan een parkeerautomaat of zelfbediening tankstation.
Het gebeurt echter zo weinig dat ik me daar geen zorgen om maak. Gewone betaalautomaten werken feilloos.
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 14-08-2026 22:36 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gewoon meteen bij het om doen. Dan heb je ook niet de kans dat je het fout doet en je meteen een minuut moet wachten. Wat is dat hondsirritant zeg. Als je vergeten bent om de code in te voeren en je probeert het snel te doen maar maakt een fout dan kan je helemaal niets meer. En een minuut bij een kassa met een rij achter je niets doen is erg lang.JaVaWa schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:52:
[...]
Dat moet je dan ook niet doen als je in de rij voor de kassa staat, maar gewoon veilig thuis.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik probeer nu mijn ABN Amro bankpas toe te voegen voor contactloos betalen, maar dat lukt niet.
Voordat ik contact met de bank opneem, toch even hier vragen of ik wellicht iets over het hoofd zien.
Probeer via de Garmin Connect app de pas toe te voegen.
Ik vul mijn naam in (Zowel Voorletter. Achternaam; als ook Voornaam Achternaam geprobeerd), kaartnummer (PAN die begint met 6734 en dus niet de IBAN) en vervaldatum in.
CVC heeft deze pas niet, dus vul daar 000 in.
Kies vervolgens mijn adres uit het lijstje.
Daarna krijg ik de voorwaarden van de ABN voor wearables te zien, dus het kaartnummer wordt wel goed herkend als zijnde van ABN.
Bevestig ik die, krijg ik een foutmelding "This card was declined. If you feel this was an error, please contact your issuing bank" en is de kaart niet toegevoegd.
Mijn ABN/ICS creditcard kon ik zonder problemen op dezelfde manier wel toevoegen.
Iemand ander hier (recentelijk) misschien ook tegen aan gelopen? Doe ik wat verkeerd, of is er iets stuk bij de bank?
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Probeer die CVC eens leeg te laten, lukt het dan wel?_nethack schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:22:
Sinds kort heb ik een Garmin Fenix 7 Pro Solar.
Ik probeer nu mijn ABN Amro bankpas toe te voegen voor contactloos betalen, maar dat lukt niet.
Voordat ik contact met de bank opneem, toch even hier vragen of ik wellicht iets over het hoofd zien.
Probeer via de Garmin Connect app de pas toe te voegen.
Ik vul mijn naam in (Zowel Voorletter. Achternaam; als ook Voornaam Achternaam geprobeerd), kaartnummer (PAN die begint met 6734 en dus niet de IBAN) en vervaldatum in.
CVC heeft deze pas niet, dus vul daar 000 in.
Kies vervolgens mijn adres uit het lijstje.
Daarna krijg ik de voorwaarden van de ABN voor wearables te zien, dus het kaartnummer wordt wel goed herkend als zijnde van ABN.
Bevestig ik die, krijg ik een foutmelding "This card was declined. If you feel this was an error, please contact your issuing bank" en is de kaart niet toegevoegd.
Mijn ABN/ICS creditcard kon ik zonder problemen op dezelfde manier wel toevoegen.
Iemand ander hier (recentelijk) misschien ook tegen aan gelopen? Doe ik wat verkeerd, of is er iets stuk bij de bank?
https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=9FfdAEZ7GJ3sg4aeEe5QC6
🇪🇺 pro Europa!
Ja die site had ik wel gezien, maar die klopt niet...Rhapsody schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:24:
[...]
Probeer die CVC eens leeg te laten, lukt het dan wel?
https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=9FfdAEZ7GJ3sg4aeEe5QC6
Ik snap niet dat Garmin zelf daar "Het veld CVC kunt u gewoon leeg laten." vermeld, terwijl de app toch echt niet verder gaat met een rode foutmelding dat dat veld verplicht is...
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Lactate Threshold is overigens best wel prettig om te weten, al is het een inschatting van je horloge. Het helpt je veel beter je zones te bepalen wat ertoe leidt dat je effectiever kan trainen.FbdJ schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:48:
[...]
Ik heb net ook even mijn ABN pas toegevoegd en dat werkt gewoon, bij naam precies dezelfde naam + vervaldatum die op de pas staat, bij kaartnummer het nummer wat achter op de pas staat en bij CVC 000, daarna het factuur adres in het lijstje. Daarna kreeg ik na een tijdje dezelfde melding als jouw, maar na het afsluiten van de conect app en weer opnieuw openen, stond mijn kaart er toch goed in_nethack schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:22:
[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 15-08-2026 16:09 ]
Ik heb laatst een sporttest gedaan, en Garmin zat er echt flink naast... Dus zou daar niet teveel op vertrouwen.Spuugvuur schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 15:48:
[...]
Lactate Threshold is overigens best wel prettig om te weten, al is het een inschatting van je horloge. Het helpt je veel beter je zones te bepalen wat ertoe leidt dat je effectiever kan trainen.
Huh? Als ik mijn pincode fout invoer mag ik het meteen opnieuw proberen, ik hoef helemaal niet te wachten?Gonadan schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 22:39:
[...]
Gewoon meteen bij het om doen. Dan heb je ook niet de kans dat je het fout doet en je meteen een minuut moet wachten. Wat is dat hondsirritant zeg. Als je vergeten bent om de code in te voeren en je probeert het snel te doen maar maakt een fout dan kan je helemaal niets meer. En een minuut bij een kassa met een rij achter je niets doen is erg lang.
Ik gebruik het vooral indicatief. Garmin past mijn threshold steeds aan op basis van mijn performance en dat komt wel aardig overeen met mijn gevoel. Of de precieze cijfers dan kloppen maakt me iets minder uit.kepler schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 07:32:
[...]
Ik heb laatst een sporttest gedaan, en Garmin zat er echt flink naast... Dus zou daar niet teveel op vertrouwen.
Als je echt op zones/hartslag wil trainen dan is er grote kans dat de zones die Garmin bepaalt niet goed genoeg zijn. Ik weet het niet meer precies, maar Garmin zat er volgens mij ruim 10 slagen naast in vergelijking met mijn sporttest. Dat is behoorlijk veel voor als je echt op hartslag wil trainen.RoD schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:15:
[...]
Ik gebruik het vooral indicatief. Garmin past mijn threshold steeds aan op basis van mijn performance en dat komt wel aardig overeen met mijn gevoel. Of de precieze cijfers dan kloppen maakt me iets minder uit.
Het kan natuurlijk zo zijn dat het bij andere mensen wel goed uitkomt. Er zijn ook wat testjes die je zelf kan doen om te bepalen of het een beetje klopt.
En als je gewoon lekker wil lopen kan je het idd prima indicatief gebruiken, zolang je maar beseft dat het in principe maar een (educated) guess is natuurlijk.
Ik heb eerst nav een sporttest mijn zones ingesteld. Dat was al een tijdje terug en daarna heeft Garmin op basis van mijn performance mijn max HR en lactate threshold "bijgehouden". Ik heb het gevoel (maar ik kan dat niet bewijzen natuurlijk) dat dit klopt met mijn daadwerkelijke performance en dat het best bruikbaar is voor mijn zonetrainingen.kepler schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:27:
[...]
Als je echt op zones/hartslag wil trainen dan is er grote kans dat de zones die Garmin bepaalt niet goed genoeg zijn. Ik weet het niet meer precies, maar Garmin zat er volgens mij ruim 10 slagen naast in vergelijking met mijn sporttest. Dat is behoorlijk veel voor als je echt op hartslag wil trainen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat het bij andere mensen wel goed uitkomt. Er zijn ook wat testjes die je zelf kan doen om te bepalen of het een beetje klopt.
En als je gewoon lekker wil lopen kan je het idd prima indicatief gebruiken, zolang je maar beseft dat het in principe maar een (educated) guess is natuurlijk.
Ik weet niet hoeveel verschil het maakt als je eerst zelf je zones instelt en daarna Garmin ermee verder laat gaan. Dan heeft ie in ieder geval een soort baseline.
Ah ja goede vraag. Geen idee of het dan beter gaat.RoD schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:46:
[...]
Ik heb eerst nav een sporttest mijn zones ingesteld. Dat was al een tijdje terug en daarna heeft Garmin op basis van mijn performance mijn max HR en lactate threshold "bijgehouden". Ik heb het gevoel (maar ik kan dat niet bewijzen natuurlijk) dat dit klopt met mijn daadwerkelijke performance en dat het best bruikbaar is voor mijn zonetrainingen.
Ik weet niet hoeveel verschil het maakt als je eerst zelf je zones instelt en daarna Garmin ermee verder laat gaan. Dan heeft ie in ieder geval een soort baseline.
Ik had het vooral over dat Garmin de drempels bepaald zonder die baseline.
Misschien verschilt het per bank, maar ik heb echt een afteller van een minuut. Heel irritant.RoD schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:13:
[...]
Huh? Als ik mijn pincode fout invoer mag ik het meteen opnieuw proberen, ik hoef helemaal niet te wachten?
Zeiss Distagon 21 f/2.8