Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 337 338 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12:23
Hathi schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 18:00:
En ook dat kan gewoon icm Garmin Pay. Als je je pinpas blokkeert dan werkt de Garmin Pay “kopie” van die pinpas ook niet meer.
Ik snap het nu beter. Garmin Pay is geen echte kopie maar als het ware gekoppeld aan de fysieke bankpas. Als de fysieke bankpas geblokkeerd wordt dan werkt de gekoppelde Garmin Pay ook niet meer.
Bij sommige banken kun je bij verlies (tijdelijk) alleen het contactloos betalen uitschakelen. Dan blijft de pinpas gewoon werken en kun je nog wel betalen en inloggen bij je bank maar werkt de gekoppelde Garmin Pay horloge niet meer om te betalen.

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

• Apollyon
JaVaWa schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:19:
Als je betaalt met je pinpas moet je je pincode invoeren op een apparaat waarvan jij niet zeker weet dat je pincode doorgestuurd wordt naar onverlaten. Nu hoef je bij draadloos betalen niet altijd je pincode in te vullen, maar wel af en toe en/of wanneer je een groter bedrag moet pinnen.
Met Garmin Pay vul jij je pincode bij voorkeur in op een moment dat niemand kan meekijken. De code blijft geldig zolang je het horloge om hebt (is gekoppeld aan de HR sensor)
Ik snap het. Dank je voor de uitleg!

• Apollyon
Hathi schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:20:
Nee, je pinpas heeft toch ook geen internetverbinding nodig?
Als ik het goed snap heb je voor (tijdelijk) blokkeren wel internet nodig. In de Garmin Connect app kun je kiezen voor: Portemonnee buiten werking stellen of Portemonnee verwijderen. Beide opties updaten iets in de Garmin Pay service maar daarvoor moet je telefoon wel een internetverbinding hebben. Als er geen internet is dan kun je dus beter met je bank bellen om de pas direct te laten blokkeren.

• Apollyon
JaVaWa schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 21:20:
[...]

Bij het betalen heb je telefoon en internetverbinding niet nodig.
Ik snap dat er geen internetverbinding nodig is om te kunnen betalen. Sorry voor de verwarring. ik bedoelde dat er internet nodig is voor de Garmin Connect app optie om de kaart in Garmin Pay te blokkeren.

• Apollyon
Gonadan schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 22:35:
In theorie klopt het, maar toch kom je incidenteel in een situatie waar het contactloze niet lekker werkt. Met een pas kan je hem dan nog invoeren, met een horloge ben je de sjaak.
Denk bijvoorbeeld aan een parkeerautomaat of zelfbediening tankstation.

Het gebeurt echter zo weinig dat ik me daar geen zorgen om maak. Gewone betaalautomaten werken feilloos.
Een zelfbediening tankstation snap ik wel. Die reserveren een bedrag voor je mag tanken. Een parkeerautomaat is een Garmin Pay use-case die ik wel zou willen gebruiken. Jammer als dat niet kan.

• Apollyon
kepler schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 07:32:
Ik heb laatst een sporttest gedaan, en Garmin zat er echt flink naast... Dus zou daar niet teveel op vertrouwen.
Gebriuk je de hartslagmeting in het horloge of een borstband? Maakt dat nog verschil denk je?

• FbdJ
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 13:11
kepler schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:27:
[...]

Als je echt op zones/hartslag wil trainen dan is er grote kans dat de zones die Garmin bepaalt niet goed genoeg zijn. Ik weet het niet meer precies, maar Garmin zat er volgens mij ruim 10 slagen naast in vergelijking met mijn sporttest. Dat is behoorlijk veel voor als je echt op hartslag wil trainen.

Het kan natuurlijk zo zijn dat het bij andere mensen wel goed uitkomt. Er zijn ook wat testjes die je zelf kan doen om te bepalen of het een beetje klopt.

En als je gewoon lekker wil lopen kan je het idd prima indicatief gebruiken, zolang je maar beseft dat het in principe maar een (educated) guess is natuurlijk.
Hoor wel vaker dat een HR strap het best is... op de borst. Je lijkt veel van alle metrics af te weten. Enig idee of er een goede 101 is wat betreft running/Garmin metrics?
Pagina: 1 ... 337 338 Laatste