2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13
Heb ook gevraagd aan de andere per mail of de accu daar wel binnen een week kan worden geleverd. Zo nee, dan staat ie in dezer dagen bij Vraag en Aanbod want ik heb nog een S4, maar de Nexus 6 wil ik wel gaan uitproberen, maar als t zolang duurt dan beter een Nexus 5
Voor zover ik weet wipen ze de telefoon altijd voordat hij opgestuurd word. Twee weken geleden de telefoon in moeten leveren in de winkel en daar vroeg hij mij of ik dat al had gedaan. Zo niet, deed hij dat meteen...The Deaken schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 07:30:
[...]
Heb gisteren een pakketje gekregen van Coolblue met een nieuwe N6. Wel heel tof natuurlijk maar ik had het niet verwacht en heb nog een paar dingen op mijn oude telefoon staan, deze wil ik eigenlijk wel graag terug hebben. Daarnaast stonden er ook wat belangrijke programma's op die al ingelogd waren (facebook twitter) en 2 bankapps waar je zonder inloggen de rekening kan checken. Kan ik er vanuit gaan dat Coolblue (of eigenlijk Motorolla waar de telefoon naar toe gestuurd is) hier goed mee om gaan?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Is voor mij eerder een dubbeltje eerste rang.Jeroentjuh82 schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:15:
Hoop voor jullie dat de accu niet snel kapot gaat want dan ben je ff aan het wachten tot je een nieuwe hebt binnen eigen land(20-10)bestelling gedaan bij Gsminfo omdat hun 13,- schelen tov Batteryupgrade.com met 38,- en meneer van Gsminfo heeft me een voorstel gedaan dat als ie eind deze week nog niet werd verwacht t geld teruggeboekt wordt.
Heb ook gevraagd aan de andere per mail of de accu daar wel binnen een week kan worden geleverd. Zo nee, dan staat ie in dezer dagen bij Vraag en Aanbod want ik heb nog een S4, maar de Nexus 6 wil ik wel gaan uitproberen, maar als t zolang duurt dan beter een Nexus 5
Daarnaast lijkt me je accu probleem eerder een fabrieksfout?
Ofwel, contact opnemen met de winkel waar deze vandaan komt, Google of Motorola.
Mijn accu was ook defect en het duurde in totaal 2 weken voor dat ik mijn telefoon terug had. Aangezien het nog ruim binnen de garantie was hoefde ik er ook niet voor te betalen. Enige probleem dat ik had was de reperateur er van te overtuigen dat het defect niet aan de android versie lag maar aan het toestel zelf.Jeroentjuh82 schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:15:
Hoop voor jullie dat de accu niet snel kapot gaat want dan ben je ff aan het wachten tot je een nieuwe hebt binnen eigen land(20-10)bestelling gedaan bij Gsminfo omdat hun 13,- schelen tov Batteryupgrade.com met 38,- en meneer van Gsminfo heeft me een voorstel gedaan dat als ie eind deze week nog niet werd verwacht t geld teruggeboekt wordt.
TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear
Dat is ook apart. In dit geval heeft Motorola gezegd tegen de vorige eigenaar dat t niet onder garantie viel. Ik ga zelf de accu vervangen, maar ik overweeg om um deze week online te zetten zodat ik een Nexus 5 hier in de stad of regio kan kopen. Dit kan natuurlijk altijd nog als ie deze week ook nog niet wordt verstuurd.Hugo schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:41:
[...]
Mijn accu was ook defect en het duurde in totaal 2 weken voor dat ik mijn telefoon terug had. Aangezien het nog ruim binnen de garantie was hoefde ik er ook niet voor te betalen. Enige probleem dat ik had was de reperateur er van te overtuigen dat het defect niet aan de android versie lag maar aan het toestel zelf.
[ Voor 89% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 05-11-2015 13:18 ]
Je bent wel even de telefoon kwijt, maar het is nog goedkoper dan vele online aanbieders en je behoud uiteraard gewoon je garantie.
Verwijderd
Kan ik stock +unencrypted + root ook draaien, en hoe pak ik dat het beste aan? Ik wordt niet heel veel wijzer na een zoektocht.
Ik zou wugfresh gebruiken. Daar kun je dat allemaal mee doen. Modded naar stock moet je toch terug naar fabrieksinstellingen.Verwijderd schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:11:
Kort vraagje. Ik draai eigenlijk standaard een custom rom/kernel. Echter ben ik de inherente instabiliteit een beetje beu.
Kan ik stock +unencrypted + root ook draaien, en hoe pak ik dat het beste aan? Ik wordt niet heel veel wijzer na een zoektocht.
Ik lees op verschillende plekken dat deze wel uit Is voor de nexus 6 maar krijg hij niet aangeboden.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Automatisch heb ik hem ook aangeboden gekregen trouwens.
Die is vorige week al bij mij binnengekomen. Zonder problemen verder.mrfatmen schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:03:
Heeft er iemand al de beveiliging update voor november binnen voor Android M?
Ik lees op verschillende plekken dat deze wel uit Is voor de nexus 6 maar krijg hij niet aangeboden.
Ik heb deze inmiddels ook ontvangen. Donderdag in de loop van de dag melde hij zich aan.Hooglander1 schreef op zondag 15 november 2015 @ 17:04:
[...]
Die is vorige week al bij mij binnengekomen. Zonder problemen verder.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Ik heb mijn bootloader ontgrendeld. Mijn vraag is: als ik een nieuwe factory image flash met flash-all.bat (met de -w optie dus), wordt dan ook de /sdcard partitie gewist?
Kan er nu niet helemaal wijs uit worden of dat werkt of niet..
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Voorheen was het niet mogelijk om hem zonder factory reset en zonder encryptie te doen.
Dus niet geinstalleerd.
En nu kon het ineens wel en kreeg ik ook daarna root terug.
Dit met Wugfresh.
Je moet alleen even goed lezen hoe je alle software vanuit recovery moet installeren.
Ik heb MRA58N, unlocked maar verder stock, dus ook met encryptie.Arunia schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:50:
Ik heb toevallig gisteren de MRA58R kunnen rooten.
Voorheen was het niet mogelijk om hem zonder factory reset en zonder encryptie te doen.
Dus niet geinstalleerd.
En nu kon het ineens wel en kreeg ik ook daarna root terug.
Dit met Wugfresh.
Je moet alleen even goed lezen hoe je alle software vanuit recovery moet installeren.
Is het gelukt zonder data kwijt te raken?
En je laatste regel: kan je dat nader toelichten?
Wugfresh geeft vaak een popup op je pc.
Als je in TWRP zit nadat je op de root knop hebt gedrukt, dan krijg je op je pc een popup.
Deze verteld je precies welke bestanden je hoe moet installeren e.d.
Dit heb ik gewoon precies gevolgd omdat dit anders was dan de voorgaande keren.
Lijkt gelukt te zijn, alleen busybox meldt dat het wel geïnstalleerd is, maar niet de versie lijkt die ik geselecteerd heb..
ff gecheckt met root checker: hij is weer geroot.
[ Voor 61% gewijzigd door DaRoot op 25-11-2015 15:31 ]
In de praktijk betekend dat dat de GPS erg traag reageert en de snelheid telkens even weg valt, omdat TomTom een continue stroom aan data verwacht.
Herkent iemand dit of weet iemand een oplossing? Location staat wel op High Accuracy modus.
Heeft Motorola gebeld, maar was buiten garantie meen ik en 1 van daar had gezegd dat t een kwestie nieuwe accu is.
Maar blijft een moeilijke keuze. Zeker omdat hij gevallen is. Maar goed. Ligt dan weer aan de kosten of je het het waard vind.
Een accu weer verkopen lijkt me ook niet zo'n groot probleem om de gok te nemen. Alhoewel in mijn ogen dat dan wel gaat om een originele.
[ Voor 54% gewijzigd door Arunia op 01-12-2015 17:21 ]
Ga de nog nieuwe accu, maar met beschadigde aansluiting doordat ik m meerdere keren moest aandrukken door de spanning met telefoon dichtmaken sprong ie los, terugsturen aan gsmpunt en krijg dan een nieuwe terug en dan nog eens proberen en vantevoren een draadloze oplader kopen want micro usb kabel gaat er net niet voldoende in. Als ik maar zie dat ie t doet dadelijk is t goed.Arunia schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 17:18:
Gevallen en zelf reparatie is buiten garantie, maar anders is de Nexus 6 toch nog niet zo oud? 2 jaar garantie.
Maar blijft een moeilijke keuze. Zeker omdat hij gevallen is. Maar goed. Ligt dan weer aan de kosten of je het het waard vind.
Een accu weer verkopen lijkt me ook niet zo'n groot probleem om de gok te nemen. Alhoewel in mijn ogen dat dan wel gaat om een originele.
De accu die erin zat kun je niet echt aan zien dat ie kapot is, maar kan natuurlijk door de val een tik hebben gehad en t later game over was of niet?
ik heb het toestel geroot met Wugfresh (wat ik normaal niet doe) maar ik krijg de zip niet geinstaleerd, ik gebruik wel de arm versie en heb ze alle drie geprobeerd.
de foutmelding,----- failed, system could not be mounted.
iemand een idee?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3034811

[ Voor 28% gewijzigd door gizmobinky op 05-12-2015 11:49 . Reden: screenshot toegevoegt ]
mag ik dan weten hoe.gizmobinky schreef op zondag 06 december 2015 @ 09:55:
imiddels heb ik xposed kunnen installeren, is opgelost.
zit met hetzelfde probleem
ik heb eerst alle bestanden op het toestel gezet:
(supersu versie 2.52)
(XposedInstaller_3.0_alpha4.apk)
(xposed-v78-sdk23-arm.zip)
(xposed-uninstaller-20150831-arm.zip)
daarna heb ik de modified boot image geflashed met cmd in fastboot mode met het comando {fastboot flash boot boot.img}.
meteen daarna twrp recovery geflashed met het comando {fastboot flash recovery openrecovery-twrp-2.8.2.0-shamu.img).
toen naar twrp geboot en heb toen meteen een nadroid backup van het systeem gemaakt voor als er iets mis gaat kun je die weer terug zetten.
na de nadroid backup de superuser 2.52.zip geflashed om root te krijgen, het toestel weer opgestart en met het appje Root Checker gecontroleerd of hij goed geroot was.
daarna heb ik eerst een aantal systeem apk's verwijderd (uninstall) met het appje system app remover (root), ongeveer 100 mb was genoeg.
ik heb bijv verschillende toestenbord talen/ Google Fit/google news enz enz verwijderd zolang het maar systeem apps zijn die jij niet nodig vind.
let wel op! sommige systeem apps zijn nodig om je nexus 6 normaal te laten lopen verwijder dus niet zomaar willekeurige systeem apk's.
ben meteen nadat de apk's verwijderd waren in twrp geboot en de xposed-v78-sdk23-arm.zip geinstaleerd, toestel weer opgestart en meteen de XposedInstaller_3.0_alpha4.apk geinstaleerd het toestel weer gereboot en xposed werkte.
krijg je het framework niet geinstaleerd gewoon nog meer systeem bestanden verwijderen.
linken naar bestanden:
adb en fastboot files: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790
xposed framework: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3034811
twrp openrecovery-twrp-2.8.2.0-shamu.img: http://techerrata.com/browse/twrp2/shamu
modified boot image (shamu-mra58k-boot) werkt ook met buildnummer MRA58R: http://forum.xda-develope...ntid=3499080&d=1444242563
BETA-SuperSU-v2.52.zip: https://download.chainfir...SU/BETA-SuperSU-v2.52.zip
system app remover (root): Google Play: System app remover (ROOT)
root checker: Google Play: Root Checker

[ Voor 11% gewijzigd door gizmobinky op 06-12-2015 14:02 . Reden: text aangepast ]
he bedankt, super.gizmobinky schreef op zondag 06 december 2015 @ 11:56:
het probleem was dat er te weinig intern geheugen was om xposed framework te installeren.
ik heb eerst alle bestanden op het toestel gezet:
(supersu versie 2.52)
(XposedInstaller_3.0_alpha4.apk)
(xposed-v78-sdk23-arm.zip)
(xposed-uninstaller-20150831-arm.zip)
daarna heb ik de modified boot image geflashed met cmd in fastboot mode met het comando {fastboot flash boot boot.img}.
meteen daarna twrp recovery geflashed met het comando {fastboot flash recovery openrecovery-twrp-2.8.2.0-shamu.img).
toen naar twrp geboot en heb toen meteen een nadroid backup van het systeem gemaakt voor als er iets mis gaat kun je die weer terug zetten.
na de nadroid backup de superuser 2.52.zip geflashed om root te krijgen, het toestel weer opgestart en met het appje Root Checker gecontroleerd of hij goed geroot was.
daarna heb ik eerst een aantal systeem apk's verwijderd (uninstall) met het appje system app remover (root), ongeveer 100 mb was genoeg.
ik heb bijv verschillende toestenbord talen/ Google Fit/google news enz enz verwijderd zolang het maar systeem apps zijn die jij niet nodig vind.
let wel op! sommige systeem apps zijn nodig om je nexus 6 normaal te laten lopen verwijder dus niet zomaar willekeurige systeem apk's.
ben meteen nadat de apk's verwijderd waren in twrp geboot en de xposed-v78-sdk23-arm.zip geinstaleerd, toestel weer opgestart en meteen de XposedInstaller_3.0_alpha4.apk geinstaleerd het toestel weer gereboot en xposed werkte.
krijg je het framework niet geinstaleerd gewoon nog meer systeem bestanden verwijderen.
linken naar bestanden:
adb en fastboot files: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790
xposed framework: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3034811
twrp openrecovery-twrp-2.8.2.0-shamu.img: http://techerrata.com/browse/twrp2/shamu
modified boot image (shamu-mra58k-boot) werkt ook met buildnummer MRA58R: http://forum.xda-develope...ntid=3499080&d=1444242563
BETA-SuperSU-v2.52.zip: https://download.chainfir...SU/BETA-SuperSU-v2.52.zip
system app remover (root): Google Play: System app remover (ROOT)
root checker: Google Play: Root Checker
[afbeelding]
[afbeelding]
het werkt
mooi toch
even een tip! gravitybox is ook een goede module: http://repo.xposed.info/m...co.marshmallow.gravitybox
helium backup: Google Play: Helium - App Sync and Backup
succes verder met je nexus 6.
https://developers.google.com/android/nexus/images
Heb nu nog MRA58R op me nexus 6 terwijl er alweer 2 nieuwe updates zijn.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Dat was me vraag niet. Tuurlijk kan ik handmatig flashen met de factory image van de site van google. Alleen ben je dan wel kwijt wat er op je telefoon stond. En ik heb geen zin om bij elke update alles te moeten backuppen en dat later terug te zetten.raydekok schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 13:12:
Ik flash ze zelf en erna franco kernel en dan systemless root. Dus nee mis de ota niet.
Mijn vraag was waarom ik terwijl ik niks heb aangepast zoals root of custom recovery ik toch geen OTA meldingen krijg.
Toet3r schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:50:
[...]
Dat was me vraag niet. Tuurlijk kan ik handmatig flashen met de factory image van de site van google. Alleen ben je dan wel kwijt wat er op je telefoon stond. En ik heb geen zin om bij elke update alles te moeten backuppen en dat later terug te zetten.
Mijn vraag was waarom ik terwijl ik niks heb aangepast zoals root of custom recovery ik toch geen OTA meldingen krijg.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Hij zal toch eerst de bootloader moeten unlocken en daarmee wordt er een Factory reset uitgevoerd daarna is het inderdaad zo dat er geen gegevens verloren gaan na het flashen van alleen de system image zolang je maar niet meer locked.raydekok schreef op zondag 13 december 2015 @ 14:47:
Kwijt? Nee hoor gewoon nu wipe kiezen in NRT en klaar ben je. Wat betreft je vraag. De updaten eis dan blijkbaar voor de Nexus 6 nog niet gepushed.
[...]
Verder zou ik niet weten waarom hij de updates nog niet binnen heeft, ik flash het ook altijd handmatig.
[ Voor 9% gewijzigd door gizmobinky op 14-12-2015 08:58 . Reden: text aangepast ]
link naar download https://developers.google.com/android/nexus/images

[ Voor 20% gewijzigd door gizmobinky op 05-01-2016 20:40 ]
Na een hele dag er mee geklooid te hebben valt tot nu toe enkel de frontfacing camera me en beetje tegen. Ik had voor de originele prijs van 649 euro net iets meer verwacht. Maar door de lage prijs die ik betaald heb, en odat ik van de S4 Mini kom, valt dit al bij al nog wel mee. De omvang van het toestel zal de grootste aanpassing zijn denk ik. Ik had eigenlijk een Samsung A5 of een Xperia C4 in mijn hoofd, maar na veel research en twijfelen in de winkel kwam de Nexus 6 er toch als winnaar uit.
Heb ik een goede deal gemaakt volgens jullie?
Klinkt als nette deal idd..ThmsKetls schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 05:06:
Ik heb net de Nexus 6 64gb gekocht in de Fnac hier in België. Omdat het het allerlaatste toonzaalmodel was heb ik hem 299 euro betaald. Ik vond dit een erg goede deal. Ondanks ik de telefoon nog steeds veel te groot vind (ik kom van een Samsung S4 Mini), hoop of zelfs denk ik wel dat ik hier aan zal wennen.
Na een hele dag er mee geklooid te hebben valt tot nu toe enkel de frontfacing camera me en beetje tegen. Ik had voor de originele prijs van 649 euro net iets meer verwacht. Maar door de lage prijs die ik betaald heb, en odat ik van de S4 Mini kom, valt dit al bij al nog wel mee. De omvang van het toestel zal de grootste aanpassing zijn denk ik. Ik had eigenlijk een Samsung A5 of een Xperia C4 in mijn hoofd, maar na veel research en twijfelen in de winkel kwam de Nexus 6 er toch als winnaar uit.
en die grootte: daar wen je snel aan.. als je daarna bijv. een Nexus 5 vast hebt, denk je echt: wat een klein pruts toestel..
lijkt me een hele goede deal, en dat voor de 64gb uitvoering.ThmsKetls schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 05:06:
Ik heb net de Nexus 6 64gb gekocht in de Fnac hier in België. Omdat het het allerlaatste toonzaalmodel was heb ik hem 299 euro betaald. Ik vond dit een erg goede deal. Ondanks ik de telefoon nog steeds veel te groot vind (ik kom van een Samsung S4 Mini), hoop of zelfs denk ik wel dat ik hier aan zal wennen.
Is de Nexus 6 nog enigzins toekomst bestendig voor de komende 2 jaar voor wat betreft updates?
Kan ik veilig zo'n toestel aanschaffen zonder dat ik op zeer korte termijn het gevoel krijg dat ik met een verouderd toestel zit?
Ik vraag dit omdat het toestel voor een redelijke prijs verkocht wordt maar bij de meeste zaken is hij al end-of-life.
Nu zag ik en voelde ik dat het onderste balkje (denk waar de microfoon achter zit), wiebelt. De bovenste doet dat niet.
Geen idee of anderen dit ook hebben? En uiteraard maar eens contact op nemen voor garantie.
Android N beta is ook nog niet helemaal. Probleem zit hem in het niet stabiel zijn van wifi. En dat heeft me nu iig bijna mijn bundel gekost.
[ Voor 17% gewijzigd door Arunia op 08-05-2016 22:39 ]
Zojuist even gekeken bij mn Nexus 6 en tot mijn verwondering heb ik hier ook last van.Arunia schreef op maandag 09 mei 2016 @ 17:39:
Vandaag gevonden dat die twee latjes schijnbaar los kunnen. En op reddit e.d. kom ik het ook tegen dat mensen een los balkje hebben. Alleen een vervangend onderdeel vinden is weer wat anders.
Was me nooit opgevallen, eens even googlen wat hier de oorzaak van is en of dit gevolgen heeft (microfoon etc.)
Mocht iemand een oplossing hebben hoor ik het graag
Er zijn vervangende deeltjes te koop als je zoekt op "Nexus 6 speaker mesh".Purehz schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 12:24:
[...]
Mocht iemand een oplossing hebben hoor ik het graag
Ongeveer 3,49 dollar oid. Dus ook de hoofdprijs niet.
Motorola en Coolblue willen allen de telefoon eerst zien om een uitspraak te doen wbt user-abuse.
Ik vertik het om er voor te betalen buiten alleen die onderdeeltjes.
Weet alleen niet of het probleem hem in die mesh zit of in de telefoon zelf qua slijtage.
Even wat linkjes met het probleem en een linkje waar te koop (laatste link btw):
http://forum.xda-develope...sed-to-removable-t2945570
https://www.reddit.com/r/...ic_strips_that_cover_the/
http://www.etradesupply.c...els/motorola-nexus-6.html
[ Voor 39% gewijzigd door Arunia op 11-05-2016 14:25 ]
Heb hem ook van Coolblue, September 2015. Moet zeggen dat ik de onderste behoorlijk heen en weer kan bewegen. De bovenste is geen beweging in te krijgen. Zoals ik het zie zal de onderste niet snel afbreken maar mocht t gebeuren is er dus wel goedkoop een vervangend onderdeel te vinden. Heb wel garantie maar ga voor die paar euro niet mijn telefoon een week missen.Arunia schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:24:
[...]
Er zijn vervangende deeltjes te koop als je zoekt op "Nexus 6 speaker mesh".
Ongeveer 3,49 dollar oid. Dus ook de hoofdprijs niet.
Motorola en Coolblue willen allen de telefoon eerst zien om een uitspraak te doen wbt user-abuse.
Ik vertik het om er voor te betalen buiten alleen die onderdeeltjes.
Weet alleen niet of het probleem hem in die mesh zit of in de telefoon zelf qua slijtage.
Even wat linkjes met het probleem en een linkje waar te koop (laatste link btw):
http://forum.xda-develope...sed-to-removable-t2945570
https://www.reddit.com/r/...ic_strips_that_cover_the/
http://www.etradesupply.c...els/motorola-nexus-6.html
Heb nog niet veel mensen hier over gehoord, de links die jij gaf. Misschien incidenteel voorkomend onder de Nexus 6?

Ik weet het wel, morgen de reparateur bellen, maar misschien is de oplossing simpeler
*edit
Op wonderbaarlijke wijze zijn de meldingen van de 'telefoon' app uitgezet. Wel typisch maar makkelijk opgelost.
[ Voor 11% gewijzigd door _deej_ op 15-06-2016 18:51 ]
2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13
Denk dat het komt door de telefoon in je broekzak te schuiven en eruit te halen. De onderste krijgt dan meer druk dan de bovenste te verwerken.Purehz schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:50:
[...]
Heb hem ook van Coolblue, September 2015. Moet zeggen dat ik de onderste behoorlijk heen en weer kan bewegen. De bovenste is geen beweging in te krijgen. Zoals ik het zie zal de onderste niet snel afbreken maar mocht t gebeuren is er dus wel goedkoop een vervangend onderdeel te vinden. Heb wel garantie maar ga voor die paar euro niet mijn telefoon een week missen.
Heb nog niet veel mensen hier over gehoord, de links die jij gaf. Misschien incidenteel voorkomend onder de Nexus 6?
https://www.androidplanet.nl/nieuws/nexus-6-4g-problemen/Frank S schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:01:
Sinds een paar dagen (vlak na de laatste security update) heb ik grote problemen om verbinding te krijgen met het Vodafone netwerk. Krijg aan de lopende band de melding "Netwerk niet beschikbaar" (niet alleen in de omgeving thuis, maar overal waar ik ben) en soms alleen GSM en geen data. Herstarten helpt soms, maar niet voor lang. Heeft iemand hier vergelijkbare ervaring mee? (En liefst een oplossingrichting.)
Edit: in het artikel wordt gesproken over problemen met 4G. Ik heb het ook op GPRS of 3G, maar de voorkeursinstelling staat wel op 4G. Heb dat nu veranderd in 3G, et voilá: ik heb (weliswaar op 3G) meteen data verbinding.
Edit2: het probleem blijft op 3G ook, al is het naar mijn gevoel minder vaak en/of minder lang.
[ Voor 55% gewijzigd door Frank S op 06-08-2016 11:37 ]
Edit:
kwam in een topic op https://www.reddit.com/r/nexus6/comments/4wcdwp/_/ tegen om bij de APN instellingen ipv4/ipv6 aan te zetten.
Zojuist gedaan, wifi uitgezet, ga ik eens mee testen..
[ Voor 56% gewijzigd door DaRoot op 06-08-2016 12:10 ]
Then do a full power down reboot of the N6."
Ik heb de updates voor Google Connectivity Services gedeïnstalleerd, en gisteren weer opnieuw laten installeren, maar het probleem lijkt niet terug te komen..
Draai nu de laatste Android N update. Was me niet eerder opgevallen. Iemand anders hier ook last van? Ben bang dat ik moet gaan testen met een oudere Android M versie.
Nahja, het spel is om één of andere reden altijd al een draak geweest op dat gebied. Bij de rest hoor ik verder niets.
Merk ik dat de smalle speakergrill onder los zit. Hij steekt ook een stuk uit ten opzichte van eerst. Ook is deze beschadigd hierdoor. Hij is nu zwart met glimmend zilveren randen. Een keer is hij er uit gevallen en heb ik hem meteen terug geklikt. Dat blijft gelukkig goed zitten, maar nog steeds steekt het uit. Wel merk ik bij telefoon gesprekken dat ik slecht hoorbaar ben.
Drie weken later (eind juni) kwam er spontaan weer een scheur in. Kleintje, net bovenaan van de rand naar mijn speaker. Valt gelukkig onder de garantie. Maar het scherm was niet meer op voorraad dus moest besteld worden. Kunnen ze meteen de speaker maken, zou wat stof in zitten maar dat zou er kosteloos uitgehaald worden. Maar het scherm... Ik zit daar nu nog op te wachten.
Gisteren echter gaat van boven naar onder heel langzaam een scheur ontstaan. Van links boven in een bochtje naar het midden en dan naar links onder.
Wat zal ik doen?
Je kunt altijd een nieuwe telefoon kopen.
Bij een barst in het scherm oid heb ik er altijd nog een screenprotector overheen lopen tegen splinters etc, als je die nog niet hebt en het scherm nog vlak is kun je die er overheen plakken terwijl je wacht op reparatie.
Al anderen met ervaringen?
Net geïnstalleerd. Draaide hiervoor de preview versie van nougat, maar het lijkt net dat alles net wat vloeiender aanvoelt na de update.DaRoot schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 23:15:
Eindelijk Nougat uit voor de Nexus 6.. installatie loopt hier.. ben benieuwd!
Al anderen met ervaringen?
De Beta had nog wel wat issues met lag in de UI.
Voor zover het er nu uitziet is Release wel stabiel.
Edit: twee dagen verder. Een hele verbetering tov de beta. Is nu stabiel.
[ Voor 19% gewijzigd door 88Weighed op 06-10-2016 21:28 ]
Heb al in 1 dag misschien 10* opnieuw opgestart en 100* opupdate gedrukt maar nog steeds niks
Ge-unlocked en geroot..cemeli schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:17:
Zijn jullie geroot ?
Heb al in 1 dag misschien 10* opnieuw opgestart en 100* opupdate gedrukt maar nog steeds niks
Unlocken is altijd handig.. dan kan je in elk geval via Wugfresh Toolkit de nieuwste software erop knallen..
Heb het idee dat de Doze modus aardig goed zijn werk doet..
Af en toe als ik hem unlock, na geruime tijd niet gebruikt te hebben, voelt ie eerst ff wat traag aan..
Batterij lijkt stuk langer mee te gaan bij mij..
[ Voor 22% gewijzigd door DaRoot op 08-10-2016 12:42 ]
Dus nog meer wachten voor de OTA update :--(
Nee, niet geroot. Wel aangemeld voor het Android Beta progamma.cemeli schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 00:17:
Zijn jullie geroot ?
https://www.google.com/android/beta?u=0
OTA is ook los te downloaden en te sideloaden via Wugfresh toolkit.cemeli schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 22:45:
Dank u voor het antwoord
Dus nog meer wachten voor de OTA update :--(
Dan hoef je niet te wachten, en lukt ook met locked & non-rooted toestel.
OTA link: https://developers.google.com/android/nexus/ota#shamu
[ Voor 9% gewijzigd door DaRoot op 10-10-2016 14:36 ]
Krijg te veel freezes
Dank je allemaal
Wat voor bugs dan? Bij mij loopt ie best goed eigenlijk..cemeli schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 16:00:
Heb het gedownload en getest maar zit nog bugs in
Krijg te veel freezes
Dank je allemaal
En kan ik niks anders open doen zwart scherm dan voor een paar seconden
Voor de rest goed
Link: https://developers.google.com/android/ota
Ik heb me al aangemeld als beta tester alleen dat haalt niets uit
Heb hem draaien.pasmaskas schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 10:02:
Heeft iemand hier aal de OTA Android 7.1.1 update binnen kunnen halen? Bij mij komt nog niets binnen terwijl hij wel op de site staat.
Link: https://developers.google.com/android/ota
Ik heb me al aangemeld als beta tester alleen dat haalt niets uit
Gewoon bij Google gedownload en geflasht met de Nexus Root toolkit.
Gaat perfect.
Behoud ik dan ook mijn instellingen en apps? Ik wil niet weer alles op nieuw installeren heb hem net gereset en alles weer ingesteldHeb hem draaien.
Gewoon bij Google gedownload en geflasht met de Nexus Root toolkit.
Gaat perfect.
Als je bij de Root toolkit aangeeft dat je een "no-wipe" flash doet, gaat dat goed. Kan echter zijn dat het alleen wil als je bootloader unlocked is, dat weet ik ff niet uit de kop. Anders de OTA file downloaden en die side loaden, kan ook met diezelfde toolkit.pasmaskas schreef op woensdag 11 januari 2017 @ 13:12:
[...]
Behoud ik dan ook mijn instellingen en apps? Ik wil niet weer alles op nieuw installeren heb hem net gereset en alles weer ingesteld
Heb die nexus root toolkit ook gedownload en nou op zoek naar een HOW TOO
wil mijn gegevens ook niet kwijtraken
YouTube: Nexus Root Tool Kit How To Sideloading a OTA Update
met behoud van je gegevens
Op dit moment trouwens Novalauncher met het Pixel thema ingesteld. Dat werkt me een partij lekker. Was nog een beetje aan het kijken wat een ideaal thema was.
Ditto.Frank S schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:20:
Nu al iemand de update OTA ontvangen? Ik vanochtend wel de 2017-01 security update, maar verder nog niets.
Heeft iemand in Nederland hem wel al via OTA ontvangen?
Nu al? Bedoel je niet nu pas?Frank S schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 12:20:
Nu al iemand de update OTA ontvangen? Ik vanochtend wel de 2017-01 security update, maar verder nog niets.
Update is al flinke tijd uit volgens mij.. Toen zelf gedownload en via Wugfresh geïnstalleerd.
Maar volgende updates voor de Nexus 6 zullen alleen maar security updates zijn. 7.1.2 komt niet meer officieel uit.
Ik denk dat hij op de 7.1.1 OTA wacht. Mijn Nexus 6 is er ook nog steeds heilig van overtuigd dat er na NBD90Z blijkbaar geen updates meer zijn, terwijl er toch echt een officiële 7.1.1 build is:DaRoot schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 23:02:
[...]
Nu al? Bedoel je niet nu pas?
Update is al flinke tijd uit volgens mij.. Toen zelf gedownload en via Wugfresh geïnstalleerd.
Maar volgende updates voor de Nexus 6 zullen alleen maar security updates zijn. 7.1.2 komt niet meer officieel uit.
https://developers.google.com/android/ota#shamu
Ik verwacht inderdaad geen 7.1.2 meer. De Nexus 6 is uit het Android Beta programma verwijderd.
haha OTA automatisch binnen krijgen kan idd ff duren, bij meestal max. 2 weken..88Weighed schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:59:
[...]
Ik denk dat hij op de 7.1.1 OTA wacht. Mijn Nexus 6 is er ook nog steeds heilig van overtuigd dat er na NBD90Z blijkbaar geen updates meer zijn, terwijl er toch echt een officiële 7.1.1 build is:
Ik verwacht inderdaad geen 7.1.2 meer. De Nexus 6 is uit het Android Beta programma verwijderd.
Maar ja, beetje mosterd na de maaltijd.. Heb een Moto Z gekocht.. Nexus 6 gaat in de verkoop.
Inderdaad, ik wacht op 7.1.1 OTA.88Weighed schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:59:
[...]
Ik denk dat hij op de 7.1.1 OTA wacht. Mijn Nexus 6 is er ook nog steeds heilig van overtuigd dat er na NBD90Z blijkbaar geen updates meer zijn, terwijl er toch echt een officiële 7.1.1 build is:
Hoe komt het toch dat we nog steeds geen 7.1.1 via de officiële weg hebben gekregen ?
Verwijderd
Via wugfresh toolkit doen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:56:
Kan iemand me verder helpen met het uitzetten van de encryptie als ik 7.1.1 factory geinstalleerd heb?
Word je telefoon wel compleet gewist, dat kan volgens mij ook niet anders.
Je zou hem ook los kunnen downloaden en via de wugfresh toolkit installeren. Deed ik ook altijd.Corran schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 03:34:
Ik heb vanacht eindelijk de 7.1.1 update binnengekregen.
Probleem bij nexus 5 is dat geheugen vol is en de accu ongeveer een dag mee gaat
hoe is de accuduur bij de nexus 6?
Vraag me af of je niet beter naar de nieuwere kan kijken dan de 6. Of je budget moet echt beperkt zijn.
En? Bevalt de rom?Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:32:
Mijn Nexus 6 draait nu op Android 8 (Oreo) ik gebruik de custom rom van SIXROM
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 6.
Prijzen en levertijden mag je in [Motorola Nexus 6] Levertijden en Prijzen plaatsen.
De Accessoires kun je bespreken in het [Motorola Nexus 6] Accessoires topic.