Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
ik kan een 2de hands nexus over nemen maar zonde de aankoopbon, doen ze moeilijk in geval van een defect of werkt het gewoon op imei en kan ik "veilig" kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 11:59
Dat ligt er waarschijnlijk aan waar je heen wilt gaan in geval van een defect. En daarbij is een kopie aankoopbon toch wel iets wat je meestal bewaard.

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:37
In principe als je garantie bij motorola kunt claimen heb je iig maximaal 2 jaar vanaf de release van de Nexus 6. Of ze moeten iets met productie nummer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
Wat mij een beetje tegenvalt is die update logica. Je zou toch aannemen dat de nieuwste apparaten als eerste een update zouden krijgen of is dat irrationeel om te denken?

Edit 20/05/2015
De update naar 5.1.1 zou snel moeten komen. Volgens
http://www.androidpolice....xus-6-update-coming-soon/

[ Voor 39% gewijzigd door _deej_ op 20-05-2015 22:20 ]

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
Inmiddels is de M preview voor de developers al te downloaden... Voor de durfals :)

http://developer.android.com/preview/index.html

http://storage.googleapis...Z44Q-preview-c1d6506a.tgz

Edit 29-05-2015

Inmiddels is op mijn telefoon de 5.1.1 update binnen gerolt!

[ Voor 31% gewijzigd door _deej_ op 29-05-2015 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
yep, vandaag ook de 5.1.1 update mogen ontvangen. Heb op het eerste gezicht geen wijzigingen kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Heb sinds vandaag ook een nexus 6 :)
Gelijk de 5.1.1. update er op gezet en ben tot nu toe zeer tevreden. Het is wel eff wennen als je van een note 2 met touchwiz afkomt.

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; heb nu 2 dagen de Nexus (kom van de Note I af). Heb er een hoesje bij maar nu gaat de Nexus elke keer aan als de bovenkant van het hoesje omhoog komt. Snappen jullie wat ik bedoel, ik ben niet zo'n uitleg-kei :-)

Heb nog nergens gevonden waar ik dat uit kan zetten/hoe ik dat kan voorkomen. Jullie een idee ?
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
Wat voor hoesje heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
Dat heeft misschien te maken met een bug (https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=160947), zijn er anderen die dit kunnen bevestigen? Ik heb geen hoes en protector dus waarschijnlijk geen last ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het even doorgescrollt en het gaat volgens mij alleen over het screenprotector issue. Die heb ik dan weer niet.

Dan nog ander vraagje; klopt het dat je niet zelf kunt kiezen welk homescreen je wilt hebben ? Je kunt homescreens aanmaken en die onderling wisselen maar ik kan bijvoorbeeld niet (stel dat ik 5 schermen heb) het middelste scherm onder mijn "home" knop vastzetten. De home knop is altijd de meest linkse (tenzij je google now hebt dan is die de meest linkse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:26
Gaat je scherm niet gewoon aan in het zwart wit? Oftewel wat een Nexus 6 standaard doet voor notificaties?

Geen idee of het ook uit kan. Ik vond het wel handig dus ik ben niet op zoek geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee echt in kleur en niet omdat ik notificatie krijg maar omdat het hoesje een beetje omhoog komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:26
Verwijderd schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:51:
Nee echt in kleur en niet omdat ik notificatie krijg maar omdat het hoesje een beetje omhoog komt
Dus de magneetjes in je hoesje sluiten niet meer goed aan waardoor je telefoon denkt dat het hoesje helemaal open gaat waardoor het scherm aangaat?

Ikzelf heb geen hoesje maar net getest met mijn iPad cover. Cover erop en scherm uit. Cover eraf en scherm gaat aan. Dat kan je volgens mij niet uitzetten. Ander hoesje kopen dan maar, daar zit ook je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja vrees ook dat het aan het hoesje ligt. Zal eens naar een andere kijken die wel goed sluit :-)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
Heeft iemand ook sinds enkele weken last van dat het onderste menu (driehoek, rondje, vierkant) soms maar niet verschijnt terwijl dat wel zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35

Rick-Jan

always connected

Vraagje aan nexus 6 eigenaren: hoe bevalt de nexus 6 na de laatste updates? De prijs is erg gezakt en vind het verder een mooie telefoon, maar je leest veel verhalen over slechte accuduur en haperende performance. Is dat inmiddels verbeterd?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
Ik ben nog steeds erg tevreden met de telefoon. Haalt nog steeds makkelijk het eind van de dag, dit is met wat mail/whatsapp en 2/3 uur streamen in de auto (met spotify of XiiaLive Pro). Geen heel zwaar gebruik dus.

Heb ook net twee dagen geleden weer een patch ontvangen, dit zal wel met stagefright te maken hebben.
Versie op telefoon is nu nog steeds 5.1.1, maar buildno is veranderd naar LMY48I

[ Voor 37% gewijzigd door canth op 14-08-2015 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Perfecte tele7nog steeds. Bijna een jaar in bezit nu.
Batterij haalt echt prima einde van de dag. Veel whatsapp, surf en streaming hier.

Laatste update draait ook nogsteeds goed. Ik draai wel sinds dag 1 root en de franco kernel.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
Ik draai de Chroma rom. Iets meer features t.o.v. stock. Ben even gestopt met Franco omdat deze iets meer lag gaf t.o.v. de Hells kernel die in Chroma zit. Al met al zeer tevreden over de 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs mijn Nexus6 laten vallen (met slimarmor case) en jahoor scherm gebroken..
Nu was ik opzoek naar een bedrijfje die het kan repareren, echter zijn de prijzen om een scherm te laten vervangen niet misselijk. Het begint zo'n beetje bij 280 euro!

Uiteindelijk een bedrijf gevonden die het wou repareren voor 169 euro, maar ze houden me aan het lijntje en de telefoon repareren ho maar... (anyfix in dordrecht btw)

Heeft iemand een tip om het elders te laten doen? en dan niet voor 300 euro want dan kan ik volgens mij net zo goed wachten op de nieuwe nexus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Flinke bedragen ja. Maar voor 169,- kan ik het mij nauwelijks voorstellen dat ze dat doen.

Goedkoopste op Ebay is al 179,- http://www.ebay.nl/itm/271950139023

Ik heb onlangs van een Moto X 2014 (zit exact hetzelfde in elkaar als de Nexus 6) het scherm vervangen en dat was mits je een goeie Torx 3 schroevendraaier hebt goed te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door xabre16v op 14-08-2015 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb ook net de laatste update ontvangen. Sinds die update geeft mijn Optimize / Battery Saver app steeds aan dat mijn telefoon al geheel geoptimaliseerd is; ook worden er geen "phone heating apps" meer gevonden. Weet niet of er daadwerkelijk niets meer te optimaliseren valt, of dat de optimize app gewoon niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 03:06
Hij staat nu super scherp geprijsd op amazon.com

Maar ben kei hard in twijfel. Komende van een Nexus 5, was ik weer van plan om de overstap te doen naar iOS. Maar nu dat deze zo mooi geprijsd staat .. Twijfel wel want ben niet zo tevreden wat betreft de accu van de Nexus 5. Is dit een beetje hetzelfde met de Nexus 6 ? En scherm lijkt me ook immens groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Scherm wen je wel aan. Is iets groter dan de Note 2. Past in mijn spijkerbroek.
Accu is bij mijviig 1 dag. Dan heb ik wifi en bluetooth aan.

Daarnaast speel ik ook nog spelletjes.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 05-09-2015 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-09 03:06
Arunia schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 16:55:
Scherm wen je wel aan. Is iets groter dan de Note 2. Past in mijn spijkerbroek.
Accu is bij mijviig 1 dag. Dan heb ik wifi en bluetooth aan.

Daarnaast speel ik ook nog spelletjes.
Wel bij mij staat wifi, bluetooth, mobiel netwerk voortdurend aan. Whatsapp veek, skype en af en toe sociale media checken. Spotify in de wagen en tijdens het lopen. En hoor k rond 19u00 al dat hij nog maar 15% heeft.

Hoor wel dat het sterk verbeterd is bij de Nexus 6, en dat ook voor 16gb ipv 32gb..

Scherm zou ook goed zijn want het zou weleens gebruikt kunnen worden voor mijn werk. Toch wat groter als de N5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
xabre16v schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:10:
Flinke bedragen ja. Maar voor 169,- kan ik het mij nauwelijks voorstellen dat ze dat doen.

Goedkoopste op Ebay is al 179,- http://www.ebay.nl/itm/271950139023

Ik heb onlangs van een Moto X 2014 (zit exact hetzelfde in elkaar als de Nexus 6) het scherm vervangen en dat was mits je een goeie Torx 3 schroevendraaier hebt goed te doen.
De toko waar ik mijn scherm heb laten vervangen had er heel veel moeite mee. Klaar terwijl u wacht werd uiteindelijk een uur wachten. Het schijnt dat het scherm van de moto X vele malen makkelijker te vervangen is, want daar zit het scherm blijkbaar anders vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Een uur vind ik anders aardig snel. Ik was er anderhalf uur mee bezig. Moeilijk is het niet maar als je alles heel netjes wil doen en niks wil forceren ben je er nou eenmaal even mee zoet. Nexus 6 of Moto X ben je even lang mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
Heb ook de LG G4 met de Nexus 6 omgeruild ... Wat een beest is dit zeg ...en die speakers echt perfect gewoon ...custom ROM met custom kernel een SOT van 5.30 uur is echt heel goed mogelijk met best zwaar gebruik. Ik merk nu pas hoeveel het scheelt als je een gewone kale Android heb ipv van 1 met een schil erom .... Dit werkt zo soepel !! Geen lagg alles vloeiend etc etc ...kortom een meer dan perfecte tel !

[ Voor 3% gewijzigd door dave1972 op 06-09-2015 15:59 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Bah, na 9 maanden intensief gebruik laat mijn achterkant los. Ik heb Coolblue hiervan op de hoogte gesteld, ik krijg vandaag bericht wat er gaat gebeuren....

iemand hier ervaringen mee bij Coolblue? Ik begreep dat Google zelf totaal niet moeilijk deed en deze kwam omruilen..

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Mijn Nexus ligt ook ter reparatie. Bij maken van foto's ging het toestel uit en de telefoon stopte er regelmatig spontaan mee. Hoop dat de telefoon binnenkort weer perfect terug komt. Mis hem wel.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streelder
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-06 01:20
Gisteren mijn Nexus 6 binnen gehad maar het lijkt erop dat ik last heb van white noise uit de bovenste speaker bij notificatie beltoon meldingen etc..

Iemand van jullie hier ook last van? Als ik erop google kom ik namelijk aardig wat berichten hierover tegen, en bij sommige werkte een Factory reset en anderen hebben terug hem gestuurd maar heel veel exemplaren hebben hier last van.

En bij en lager batterij niveau (onder de 20 %) zou het nog erger zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door streelder op 13-09-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Tijdje terug mijn telefoon met het package geupdate naar de laatste versie.
Kom er vandaag achter terwijl ik de telefoon aangesloten heb aan de pc dat ik maar 23GB beschikbaar heb.
Zucht, verkeerde versie schijnbaar of iets. Maar moet dus alles leeggooien en kan dus weer opnieuw beginnen met alles er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-09 14:45
Damn it. Heb ik de kans om een splinternieuwe Nexus 6 van iemand te kopen (te groot) voor €350 zo vlak voor de release van de nieuwe Nexussen en ik wil al een tijdje iets anders dan mijn Oneplus...

Nee, toch niet. Blijven volhouden tot aan de presentatie van de nieuwe Nexussen eind deze maand... :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Drwho1 op 14-09-2015 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Heb bij mijn Nexus 6 en Nexus 9 beide de nieuwe LMY48M update erop gezet..
Bij de Nexus 6 ben ik nu de Quick Toggle voor de zaklamp kwijt.. die je zeg maar van bovenuit naar beneden trekt..
meer mensen daar last van?

Edit: never mind.. na reboot is ie er weer..

[ Voor 9% gewijzigd door DaRoot op 15-09-2015 00:18 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Arunia
Zucht, weer een update gekregen voor de 6.
Dit keer maar niet helemaal leeg gooien.
Eens kijken hoe ik dit voor elkaar ga krijgen zonder data te verliezen en met behoud van root etc.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Arunia schreef op woensdag 16 september 2015 @ 07:42:
Zucht, weer een update gekregen voor de 6.
Dit keer maar niet helemaal leeg gooien.
Eens kijken hoe ik dit voor elkaar ga krijgen zonder data te verliezen en met behoud van root etc.
Wugfresh Nexus Root Toolkit
Daar kiezen voor "Flash Stock + Unroot"

Daar kiezen voor Force Flash en No Wipe (in elk geval die laatste om geen data kwijt te raken)

Als dat hele proces doorlopen is, weer opnieuw Rooten vanuit de toolkit.

Maandagavond zo gedaan, werkt prima.

• Arunia
DaRoot schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:08:
[...]

Wugfresh Nexus Root Toolkit
Daar kiezen voor "Flash Stock + Unroot"

Daar kiezen voor Force Flash en No Wipe (in elk geval die laatste om geen data kwijt te raken)

Als dat hele proces doorlopen is, weer opnieuw Rooten vanuit de toolkit.

Maandagavond zo gedaan, werkt prima.
Kijk, thanks. Had er wel naar gekeken, maar geen idee waarom ik dat toen niet gedaan heb.

Als de size trouwens niet klopt en je hebt een custom bootloader zoals twrp, dan kun je dit daar laten fixen zonder alles kwijt te raken.
Dit gisteren gedaan, en dat werkte.

In twrp recovery kiezen voor:
Wipe > advanced wipe
Dan "data" aanvinken en onderaan op de balk met resize or repair drukken.
Daarna kiezen voor repair.

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 16-09-2015 08:19 ]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Arunia schreef op woensdag 16 september 2015 @ 08:13:
[...]

Kijk, thanks. Had er wel naar gekeken, maar geen idee waarom ik dat toen niet gedaan heb.

Als de size trouwens niet klopt en je hebt een custom bootloader zoals twrp, dan kun je dit daar laten fixen zonder alles kwijt te raken.
Dit gisteren gedaan, en dat werkte.

In twrp recovery kiezen voor:
Wipe > advanced wipe
Dan "data" aanvinken en onderaan op de balk met resize or repair drukken.
Daarna kiezen voor repair.
Ik heb zelf geen custom recovery. Maar die Nexus Toolkit blijft verdomde handig!

• Arunia
Heeft iemand van jullie trouwens dat de n6 ineens zwart beeld geeft en later een trilling en na een tijdje opnieuw opstart?
Ik heb dit en daarnaast ook dat als je typelt soms het toetsenbord doorzichtig wordt.

Heb het idee dat er iets met het geheugen mis is.

Ik heb hem al leeg gehad.
Hij is wel unlocked, root.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 23-09-2015 15:51 ]

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Arunia schreef op woensdag 23 september 2015 @ 15:50:
Heeft iemand van jullie trouwens dat de n6 ineens zwart beeld geeft en later een trilling en na een tijdje opnieuw opstart?
Ik heb dit en daarnaast ook dat als je typelt soms het toetsenbord doorzichtig wordt.

Heb het idee dat er iets met het geheugen mis is.

Ik heb hem al leeg gehad.
Hij is wel unlocked, root.
Heel incidenteel heeft mijne dat ook... dan is dat 3 of 4x dezelfde dag.. en daarna blijft het ook lang weer weg.
Mijne is ook unlocked en geroot.
Hij heeft het op dat moment met name na het aanzetten en de pincode van de sim ingevoerd moet worden. Lijkt er dan op zodra de telefoon 3G/4G krijgt, het toestel weer reboot.

• Arunia
DaRoot schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:19:
[...]

Heel incidenteel heeft mijne dat ook... dan is dat 3 of 4x dezelfde dag.. en daarna blijft het ook lang weer weg.
Hij heeft het op dat moment met name na het aanzetten en de pincode van de sim ingevoerd moet worden. Lijkt er dan op zodra de telefoon 3G/4G krijgt, het toestel weer reboot.
Ik heb het niet tijdens het opstarten. Daarbij na het opstarten staat mijn datum en tijd verkeerd. Iig geeft whatsapp ook de melding hierover.
Middels google lees ik dat mensen hem hebben omgeruild voor een refurb en geen problemen meer hebben. Maar het is bij mij sinds 5.1.1.

• Frank S
Ik heb dat sinds 5.1.1 2x gehad. Niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
Is dat toevallig in combinatie met het gebruik van de camera, heb ik inmiddels drie keer gehad afgelopen maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:45
Ik heb nu een LG G3 waar ik na een jaar wel een beetje klaar mee ben. De standaard ROM is gaar en ik heb geen zin in custom dingen. Ik ben met een schuin oog aan het kijken naar een jaartje Nexus 6, om volgend jaar weer over te stappen naar een flagship. De Nexus 6P lijkt niet verkeerd, maar is me te duur.

Wat vinden de huidige bezitters van een Nexus 6 na een klein jaar van het toestel? Is het nog waard om in te stappen, nu het toestel ongeveer 400,- kost? Hoe is jullie ervaringen met de snelheid? Ik ben op zoek naar een snappy toestel, en dat biedt de G3 mij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:18
Bobbus schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 20:18:
Ik heb nu een LG G3 waar ik na een jaar wel een beetje klaar mee ben. De standaard ROM is gaar en ik heb geen zin in custom dingen. Ik ben met een schuin oog aan het kijken naar een jaartje Nexus 6, om volgend jaar weer over te stappen naar een flagship. De Nexus 6P lijkt niet verkeerd, maar is me te duur.

Wat vinden de huidige bezitters van een Nexus 6 na een klein jaar van het toestel? Is het nog waard om in te stappen, nu het toestel ongeveer 400,- kost? Hoe is jullie ervaringen met de snelheid? Ik ben op zoek naar een snappy toestel, en dat biedt de G3 mij niet.
De Nexus 6 is zonder meer een heel rap, vloeiend toestel. Ik heb een Nexus 5 en een Nexus 6, die bieden met stock Android gewoonweg een geweldige Android ervaring. Voor de Nexus 5 had ik een HTC One M7, een mooi toestel maar ik zat altijd met custom ROM's te klooien en daar word je naar verloop van tijd inderdaad moe van. De Nexus 5 heb ik anderhalf jaar zonder custom ROM gebruikt maar wel met root. Nogmaals, een hele fijne gebruikerservaring. Nu gebruik ik een maand of 5 een Nexus 6, en dat is afhankelijk van je voorkeur nóg beter :-) Het enorme AMOLED scherm vind ik heel prettig voor media consumptie en webbrowser en die twee luidsprekers aan de voorkant ga je echt missen als je een ander toestel gebruikt. De Nexus 5 gebruiken na de Nexus 6 voelt sowieso 'verkeerd', veel te klein ineens. De accu van de N6 is ook aanzienlijk beter dan die van de N5, en dat geldt ook voor de camera. Ik heb er veel mooie foto's mee gemaakt. Het enige nadeel van de N6, en dat is een nadeel dat de N5 niet heeft, is de gladde achterkant. Zonder hoesje glijdt hij te makkelijk uit je hand, vind ik. Dat is geen fijne combinatie met de grote afmetingen van het toestel.Enfin, met zijn rappe processor en 3GB werkgeheugen en stock Android gaat de huidige N6 makkelijk nog een jaar mee, zonder problemen. Of dat voor mij geldt, weet ik niet, want de nieuwe N6P vind ik onverwacht toch wel aantrekkelijk :9~

Overigens kan ik wel de Chroma custom ROM voor de N6 aanraden, ik gebruik die sinds een paar weken en het maakt de N6 gewoon helemaal af met extra kleine toevoegingen. Accuduur gaat er ook niet bepaald van op achteruit. Je hebt geen custom ROM nodig op een Nexus maar aan de andere kant zijn custom ROMs ook stabieler en kwalitatief beter op een Nexus toestel, is mijn ervaring, dus ik zou het niet uitsluiten als ik jou was. Als je bent uitgekeken op stock, kun je over een tijdje altijd je Nexus vernieuwen met een leuke ROM, geheel zonder de installatiemoeizaamheden die je op andere toestellen vaak wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:31
Ik heb mijn Nexus 6 nu 2.
Na het succes van de nexus 4 dacht ik goed te doen om deze aan te schaffen.
De camera valt me wat tegen maar verder is het een prima toestel.

Op 1 erg groot irritant probleem na.
Wifi connect 90% van de keren niet goed met opgeslagen netwerken.
Dan staat er een uitroepteken bij de wifi verbinding.
Wifi uit en in schakelen helpt niet.
Het lijkt er op dat de wifi op dat moment helemaal niet werkt in de telefoon.
Alleen de telefoon helemaal uit en opnieuw opstarten geeft weer een goede Wifi verbinding.

Alleen dat moet ik nu bijna elke dag wel doen. Erg waardeloos dus.

Nu vraag ik me af of dit misschien een probleem is met mijn telefoon.

Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Ik weet zeker dat ik hier in het begin geen last van had.
Ik heb het idee dat dit met de laatste update is geweest van 15 september, maar dat weet ik niet zeker.
Is er een manier de laatste update ongedaan te maken?

• Louk van P
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-10-2018
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Nexus 6. Als ik thuis kom herkent hij mijn Wifi netwerk vaak niet, wat me soms niet opvalt, met als gevolg meer MB verbruik via 4G. Hoop dat dat wordt opgelost met de update naar Android 6. Als er oplossingen voor zijn hoor ik die ook graag.

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:25
Okee, probleem. Ik heb net mijn N6 voor de avond neergelegd aan de lader (had nog voldoende accu, puur gewoonte voor het naar bed gaan) en pakte hem 10 minuten later. Scherm zwart, ogenschijnlijk geen reactie op knoppen. Na een tijdje de powerknop ingedrukt te houden, kwam eindelijk Google in beeld. En dat bleef daar....Geen boot.
Na paar keer 'aan/uit', kwam de bootanimatie van de gekleurde balletjes....en dat bleef daar. Geen boot.

Kwam op internet de tip tegen om via Recovery mode de Cache te legen. Gedaan, maar dat helpt niet, er staat continue in beeld "failed to mount /cache" etc.

Iemand enig idee voordat ik een Factory Reset doe en alles kwijt ben? Hij is nog gewoon stock en unrooted.

Update: Toch maar de Factory Reset gedaan om te kijken of het probleem softwarematig of hardwarematig was. Ondanks dat ie in dat proces ook even bleef hangen (moest weer uit en aan), is hij nu wel geboot en kan ik 'vrolijk' alles weer gaan instellen...

[ Voor 18% gewijzigd door Jason X op 01-10-2015 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 14:51
Hoera, zojuist eigenaar geworden van een prachtige Nexus 6!

hebben jullie tips en tricks als nieuwe eigenaar?
en wat zijn goede accessoires, ben op zoek naar een case, tempered glass en eventueel een QI lader.

Hoop op enkele nuttige reacties en jullie zullen me vast nog wel vaker op dit forum voorbij zien komen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Purehz schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 13:27:
Hoera, zojuist eigenaar geworden van een prachtige Nexus 6!

hebben jullie tips en tricks als nieuwe eigenaar?
en wat zijn goede accessoires, ben op zoek naar een case, tempered glass en eventueel een QI lader.

Hoop op enkele nuttige reacties en jullie zullen me vast nog wel vaker op dit forum voorbij zien komen.

Alvast bedankt
Qi lader: DX.com, geek.net, miniinthebox
Heb zelf een Spigen doorzichtige cover, niet heel goedkoop, wel prima cover.. ook wel nodig voor die gladde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
DaRoot schreef op woensdag 23 september 2015 @ 16:19:
[...]

Misschien een beetje laat, ik had het probleem ook van het willekeurig rebooten, ik heb de firmware opnieuw geflashed daarna geen problemen meer, ik had wel de preview m versie 3 erop staan, ik denk dat het probleem door het rooten kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Voor de liefhebbers. De image van android 6 marshmallow staat op site van google. Heb zelf preview 3 draaien die zegt dat er nog geen ota update is maar die zal ook nog wel komen.

Link: https://dl.google.com/dl/...a58k-factory-5b07088c.tgz

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
Toet3r schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:16:
Voor de liefhebbers. De image van android 6 marshmallow staat op site van google. Heb zelf preview 3 draaien die zegt dat er nog geen ota update is maar die zal ook nog wel komen.

Link: https://dl.google.com/dl/...a58k-factory-5b07088c.tgz
ik denk dat je dan nog lang kunt wachten op een ota voor de preview 3 ;) .

Note: If you previously flashed a device to an Android M Developer Preview image, that device will not automatically get the update to the final Android 6.0 build by OTA. To get the final Android 6.0 build, you must download it from the Nexus Factory Images page when available and then flash it manually to your device.

je zult hem dan toch handmatig! moeten flashen.

hier kun je het nog even na lezen https://developer.android...marshmallow/download.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmar1990
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 09:02
Even een vraag voor huidige Nexus 6 eigenaren.
Momenteel heb ik een Nexus 5 die na begint te laten. Knoppen beginnen slechter te reageren, accu begint slecht te worden etcetera.
In eerste instantie was ik van plan een Nexus 5X of 6P te halen. Helaas vielen de prijzen hiervan iets hoger uit dan gehoopt.
Is de Nexus 6 volgens jullie nog steeds een goede koop op dit moment?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Nu online
Net Android M geflashed ..... En rooted ... Heerlijk ...draait nog beter dan de preview.

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

dave1972 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:31:
Net Android M geflashed ..... En rooted ... Heerlijk ...draait nog beter dan de preview.
hoe heb je hem geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Nu online
Op dezelfde manier als dat je de preview van Android M root .... Ben je daar bekend mee ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

dave1972 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:37:
[...]

Op dezelfde manier als dat je de preview van Android M root .... Ben je daar bekend mee ?
haha nee niet echt.. koos altijd voor de makkelijke wugfresh NRT methode..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Nu online
DaRoot schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:38:
[...]

haha nee niet echt.. koos altijd voor de makkelijke wugfresh NRT methode..
YouTube: How To ROOT Android M Developer Preview Nexus 6, 5, 9 is makkelijker dan uitleggen hahaha

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Jelmar1990 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:00:
Momenteel heb ik een Nexus 5 die na begint te laten. Knoppen beginnen slechter te reageren, accu begint slecht te worden etcetera.
In eerste instantie was ik van plan een Nexus 5X of 6P te halen. Helaas vielen de prijzen hiervan iets hoger uit dan gehoopt.
Alvast bedankt!
Ik heb een Z3 compact en sinds vandaag de Nexus 6 erbij, ook s6 edge en Z5 in de hand gehad maar de verschillen zijn me te klein voor het grote prijsverschil. Typen met één hand is niet echt te doen, scherm is simpelweg enorm. Schermkwaliteit is top, snelheid meer dan op orde (doe mij maar een 801/805 want de 810 heeft zijn zaken nog altijd niet op orde). Telefoon voelt kwalitatief heel goed, stap hoger dan de Nexus 5, batterij kan ik nog niets over zeggen. Is het formaat goed voor je? Dan doet de Nexus 6 wat mij betreft op de camera na niet onder voor de nieuwe vlagschepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
ormagon schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 11:06:
[...]

Ik heb een Z3 compact en sinds vandaag de Nexus 6 erbij, ook s6 edge en Z5 in de hand gehad maar de verschillen zijn me te klein voor het grote prijsverschil. Typen met één hand is niet echt te doen, scherm is simpelweg enorm. Schermkwaliteit is top, snelheid meer dan op orde (doe mij maar een 801/805 want de 810 heeft zijn zaken nog altijd niet op orde). Telefoon voelt kwalitatief heel goed, stap hoger dan de Nexus 5, batterij kan ik nog niets over zeggen. Is het formaat goed voor je? Dan doet de Nexus 6 wat mij betreft op de camera na niet onder voor de nieuwe vlagschepen.
Ik sluit me hier op aan, accu is prima van de nexus 6, heb een poosje de preview versie gedraaid kwam toen makkelijk de dag door, hiervoor had ik een galaxy s6 was een beetje teleurgesteld in de s6, veel problemen met het scherm (beschadigd door toedoen eigen samsung cover) en accu was bij veelvuldig gebruik na halve dag al leeg.

Al met al nu heel blij met de nexus 6 nog geen moment spijt van gehad, camera is wel matig als ik hem vergelijk met de galaxy s6 verwacht hiervan niet te veel vooral bij weinig licht laat hij het afweten, vergelijk ik hem met de htc one m8 (ook in bezit gehad) dan scoort hij ongeveer gelijk alleen de one m8 geeft meer ruis in de foto.

En ik zou de nexus 6 eerst bij een telefoon boer in de handen houden, want hij is groot heel groot.

[ Voor 10% gewijzigd door gizmobinky op 06-10-2015 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb net mijn Nexus 6 naar de laatste Marshmallow gezet incl. root. Hoop dat ook die rare problemen verledentijd zijn.

Ik heb mijn data behouden en ook encryptie uit gehouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramT
  • Laatst online: 15-09 17:46

BramT

Rule #1

Jelmar1990 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 21:00:
Alvast bedankt!
Yep!
Deze telefoon heeft me compleet overtuigd: je hebt echt geen "flagschip specificaties" nodig voor een top-telefoon (althans, niet meer in 2015). Prijs/kwaliteit/prestatie-verhouding is naar mijn mening ongeëvenaard, maar ook de prijs buiten beschouwing latend is het een prima ding. Het enige relatief trage aan de telefoon is de storage vanwege de encryptie die niet uit kan (zonder root e.d.) :(. Hierdoor duurt het booten en installeren/updaten van grote applicaties (veel) langer dan nodig. Gelukkig merk je daar bij normaal gebruik niks van.

Het grote scherm moet je "aan kunnen", maar ook daar wil ik niet meer terug. Voortaan >5.5" voor mij.

Als ik 'm op dit moment kwijt zou raken en een nieuwe moest halen werd het weer deze.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
Net de update naar LMY48T gekregen, schijnbaar nodig alvorens de update naar M komt... Iemand deze ook al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louk van P
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-10-2018
Hier ook de update naar LMY48T gekregen...dacht dat M binnenkwam...helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb ook de LMY48T gekregen. Weet iemand wat de changelog is voor deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-09 13:36
Frank S schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 08:22:
Ik heb ook de LMY48T gekregen. Weet iemand wat de changelog is voor deze update?
Dat is de october security update.

https://groups.google.com...urity-updates/iv1BF0f0XY4

Maak zelf nu gebruik van de Chroma ROM. Ook nu een week op 6.0 en zeer tevreden. De volgende update word ook Doze toegevoegd. De batterijduur was op het moment al enorm verbeterd, dus misschien nog wel meer dmv Doze.

[ Voor 26% gewijzigd door Zenety op 15-10-2015 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank S
Ik krijg Marshmallow nu OTA binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorickL
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 08:12
Frank S schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:09:
Ik krijg Marshmallow nu OTA binnen.
Cool! Dan kan het niet lang meer duren voor mij. Van de week die update naar LMY48TT binnen gekregen... Heeft het nog zin om eindeloos de "Google Services Framework" bestanden te verwijderen en cache te legen in de hoop eerder in de batch van uit te rollen devices terecht te komen? O-)

[Edit] Kennelijk niet. Want de 'laatste gecontroleerd om: xx.xx' verdwijnt niet. Oké... Patience... Patience... :')

[ Voor 12% gewijzigd door JorickL op 15-10-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
Ik heb verwoede pogingen gedaan om de update manueel te installeren maar helaas zonder resultaal.
Enige wat ik heb bereikt is dat ik alles opnieuw in mag stellen en installeren.

ik hoop ook echt snel de update te ontvangen want ik wordt gek van de slechte wifi en telkens opnieuw op moeten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2stimpy
Het is me gelukt, Flash-all werkte niet.
Moets elk onderdeel individueel installeren.
Momenteel wordt de backup terug gezet.
Dat zal nog wel ff duren denk ik.

Ben benieuwd of ik nu dan van die irritante wifi problemen af ben,
Vandaag ff 500 mb vebruikt via 4g omdat ik wifi weer eens weigerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Ik kreeg ook donderdagavond een melding dat ik Marshmellow kon downloaden. Heb dat gisteren gedaan, duurde alles bij elkaar ruim 3 kwartier, best lang dus. :/

Dat de Apps nu ahw op 1 pagina staan waar je verticaal in 1x doorheen kan bladeren was na een recente update al zo. Dat vond ik een hele verbetering. :*) Verdere voordelen moeten nog blijken.

Ik heb al weken in de plaatselijke AH ruzie met mijn N6 om op het AH-netwerk te komen voor het zelfscannen. N6 geheel uitschakelen en dan weer in hielp vaak het beste, maar is een heel gedoe. :| Ik hoop dat dat probleem nu voorbij is, morgen ga ik het zien. ;)

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik wacht nog steeds op Marshmellow. Nu al bijna 2 weken. :(
Is het een kwestie van wachten? Of is er een mogelijkheid om te zien wanneer je de update gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Ik wacht ook nog.
En nee, er is niks wat je kan doen om de automatische OTA te versnellen. Iedere update wordt in fases uitgerold waarbij een volgende fase weer wat groter is dan vorige. Je wordt adhv je toestel-ID random in een fase ingedeeld en hier heb je zelf totaal geen invloed op. (Een hard-reset, wissen van cache- of andere bestanden helpt dus niet en wordt zelfs afgeraden omdat dit andere rare bijeffecten kan hebben.)
[bron: Een Google post een tijdje terug mbt de Icecream update. Ik neem aan dat dit nog steeds zo is.]

Zelf handmatig flashen is je enige optie, en anders is het gewoon wachten op de OTA.

Iets anders:
Sinds een week of 2 ging m'n batterij echt aanzienlijk minder lang mee. Waar ik normaal rond de 50% zat eind van de dag haalde ik ineens soms het einde niet eens meer. De boosdoener (volgens android zelf) was de Google Play Services. Heb er diverse apps afgehaald om te kijken of die niet netjes met GPS omgingen maar niks hielp. Uiteindelijk maar een clean-reset gedaan en is alles weer prima. Het is nu 1800 geweest en zit nog op 67%. Het blijft toch raar...

Overigens is zo'n reset doen tegenwoordig echt eenvoudig. Na het opnieuw inloggen in je google account wordt alles netjes teruggezet. Het is lang geleden dat ik een clean reset nodig heb gehad, maar dat proces is dus ook lekker geoptimaliseerd tegenwoordig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 19:42
BramT schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 18:12:
Iets anders:
Sinds een week of 2 ging m'n batterij echt aanzienlijk minder lang mee. Waar ik normaal rond de 50% zat eind van de dag haalde ik ineens soms het einde niet eens meer. De boosdoener (volgens android zelf) was de Google Play Services. Heb er diverse apps afgehaald om te kijken of die niet netjes met GPS omgingen maar niks hielp. Uiteindelijk maar een clean-reset gedaan en is alles weer prima. Het is nu 1800 geweest en zit nog op 67%. Het blijft toch raar...
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. De ene dag was het normaal. De andere dag haalde ik het eind inderdaad niet.Ook bij mij stond Play Services bovenaan.

Ik heb 6.0 afgelopen week vrijdag ge-sideload en so far so good. Ik heb geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

ik heb bij deze foon zelfde storing wat ik had bij mijn Nexus 5..
9 van de 10 keer wil de telefoon een crashrapport verzenden als ik een screenshot wil maken.
Screenshot maken lukt dan ook niet.
In alle gevallen de stock rom..
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb eindelijk vanochtend 6.0 gekregen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Ik zit sinds gisterenavond ook op 6, werd tijd.

Dat Doze werkt echt lekker moet ik zeggen. Toestel is nu ~12 uur van de lader af en zit op 77% :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
Als ik dit zo lees over 6 wil ik t ook ervaren enigsinds bij meer gebruik want ik heb nu nog een S4 en die ga ik dan voorzien van een custom rom 6 aangezien die zoals bekend best snel leeggaat bij een beetje gebruik.

Hopelijk komende week krijg ik een mailtje van Gsminfo dat de accu wordt verstuurd voor de Nexus 6, en dat ie dan weer doet als ik m heb vervangen zoals de verkoper zei,is gevallen op een grindvloer, en had t eerst nog ff gedaan en Motorola zei dat de accu was overleden, maar wouden ze niet maken onder garantie, en daarom m voor iets meer als de helft vd nieuwprijs kunnen overkopen.

Had net zo goed voor een Nexus 5 goeie staat kunnen gaan, maar kan alsnog.

Is wel echt een aparte telefoon als ik zag dat er maar 2 zaken zijn in eigen land die de accu te koop hebben met een levertijd van max 6 dagen en anders via Ebay met een levertijd van ongeveer 2 weken!

Hier in de stad bij pandjeshuis werd gezegd dat die niet zo populair was toen ik vroeg om een accu dus laat staan dat ie m wil kopen.

Ik kan de verkoper contacten als ie t nog niet zal doen dadelijk overigens. Wel zo netjes want is niet altijd vanzelfsprekend als je van iemand iets overkoopt 2ehands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik heb nu nog 5.1.0 draaien met ROOT. Dat heb ik via Nexus Root Toolkit gedaan.
Nu wil ik ook graag Android 6.0 installeren, maar als ik via Advanced Utilities > Sideload Update ga, kan ik geen image voor 6.0 installeren. Kan ik die ergens anders downloaden?

Edit: Nvm. Al gevonden: Gewoon op Flash Stock + Unroot klikken en dan "No Wipe" mode gebruiken.

[ Voor 71% gewijzigd door rickiii op 24-10-2015 18:08 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:25
Heeft iemand anders sinds Android 6. 0 ook dat het aanzetten van WiFi via de quick settings in de notification bar niet lijkt te werken? Pas als ik op het pull down pijltje klik en de lijst met WiFi netwerken opgeroepen wordt, maakt ie daadwerkelijk verbinding.

Geen root, Nova Launcher.

[ Voor 8% gewijzigd door Jason X op 25-10-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:40
rickiii schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 16:36:
Ik heb nu nog 5.1.0 draaien met ROOT. Dat heb ik via Nexus Root Toolkit gedaan.
Nu wil ik ook graag Android 6.0 installeren, maar als ik via Advanced Utilities > Sideload Update ga, kan ik geen image voor 6.0 installeren. Kan ik die ergens anders downloaden?

Edit: Nvm. Al gevonden: Gewoon op Flash Stock + Unroot klikken en dan "No Wipe" mode gebruiken.
Heb je ook al geroot? Dat was paar weken terug nog een dingetje en heb het toen nog even niet gedaan.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Loekie schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:53:
[...]

Heb je ook al geroot? Dat was paar weken terug nog een dingetje en heb het toen nog even niet gedaan.
De telefoon was al geroot, dus ik hoefde alleen maar de stappen te volgen en het was ongv. binnen 15 minuten klaar. Met al mn apps en data gewoon behouden.

Ik ben heel erg blij met de nieuwe permission features. Ik kan nu gewoon elke app installeren waar ik die voorheen niet vertrouwde met camera/microfoon/locatie/opslag of toegang tot mn contact personen.

Edit: Hmm ik heb even gecontroleerd en idd - ik heb geen ROOT meer.
Even kijken hoe ik dat makkelijk terugkrijg.

[ Voor 9% gewijzigd door rickiii op 25-10-2015 20:21 ]

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
NRT heeft wel de optie om te rooten nu, maar via een kleine omweg om supersu en selinux te laten samenwerken.
Zie: https://plus.google.com/1...6065459/posts/93WR63UHuEp

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT

BramT

Rule #1

Jason X schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 13:41:
Heeft iemand anders sinds Android 6. 0 ook dat het aanzetten van WiFi via de quick settings in de notification bar niet lijkt te werken? Pas als ik op het pull down pijltje klik en de lijst met WiFi netwerken opgeroepen wordt, maakt ie daadwerkelijk verbinding.

Geen root, Nova Launcher.
Nee, dat werkt bij mij gewoon zoals het hoort. (100% stock)

Ik heb wel iets anders mafs: m'n headset werkt niet meer. De telefoon herkent het niet als ik een headset aansluit. Geluid blijft gewoon uit de speakers komen. Alles is net alsof er geen headset aangesloten is.
Heb twee verschillende headsets geprobeerd die het alle twee voor de marshmallow update nog wel deden.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

The Deaken schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:45:
Bah, na 9 maanden intensief gebruik laat mijn achterkant los. Ik heb Coolblue hiervan op de hoogte gesteld, ik krijg vandaag bericht wat er gaat gebeuren....

iemand hier ervaringen mee bij Coolblue? Ik begreep dat Google zelf totaal niet moeilijk deed en deze kwam omruilen..
Heb gisteren een pakketje gekregen van Coolblue met een nieuwe N6. Wel heel tof natuurlijk maar ik had het niet verwacht en heb nog een paar dingen op mijn oude telefoon staan, deze wil ik eigenlijk wel graag terug hebben. Daarnaast stonden er ook wat belangrijke programma's op die al ingelogd waren (facebook twitter) en 2 bankapps waar je zonder inloggen de rekening kan checken. Kan ik er vanuit gaan dat Coolblue (of eigenlijk Motorolla waar de telefoon naar toe gestuurd is) hier goed mee om gaan?

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
The Deaken schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 07:30:
[...]

Heb gisteren een pakketje gekregen van Coolblue met een nieuwe N6. Wel heel tof natuurlijk maar ik had het niet verwacht en heb nog een paar dingen op mijn oude telefoon staan, deze wil ik eigenlijk wel graag terug hebben. Daarnaast stonden er ook wat belangrijke programma's op die al ingelogd waren (facebook twitter) en 2 bankapps waar je zonder inloggen de rekening kan checken. Kan ik er vanuit gaan dat Coolblue (of eigenlijk Motorolla waar de telefoon naar toe gestuurd is) hier goed mee om gaan?
Bel ze zou ik zeggen.
In principe zal de telefoon wel leeggemaakt worden. Iig als deze gerepareerd is en weer opgestuurd wordt naar iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Daarnaast kan je bij de bankapps andere toestel registraties opheffen, dat zou ik vlot doen. Hetzelfde geld voor je social media apps.
Overigens kun je het toestel op afstand wipen via android device manager.
Kon je voor retour zenden de N6 niet wipen dan?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 10:13
Balen, ik wilde nog een blauwe Nexus 6 64GB kopen, maar sinds deze week lijken ze overal uitverkocht (of voor een achterlijk hoge prijs).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
ligt het aan mij of is de update naar 6.0 voor de Nexus vooral een onder de motorkap ding, ik gebruik dan wel Nova Launcher dus begrijp dat dat scheelt met betrekking tot de launcher, maar echte noviteiten als van 4 naar 5 ontbreken wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Hoop voor jullie dat de accu niet snel kapot gaat want dan ben je ff aan het wachten tot je een nieuwe hebt binnen eigen land(20-10)bestelling gedaan bij Gsminfo omdat hun 13,- schelen tov Batteryupgrade.com met 38,- en meneer van Gsminfo heeft me een voorstel gedaan dat als ie eind deze week nog niet werd verwacht t geld teruggeboekt wordt.

Heb ook gevraagd aan de andere per mail of de accu daar wel binnen een week kan worden geleverd. Zo nee, dan staat ie in dezer dagen bij Vraag en Aanbod want ik heb nog een S4, maar de Nexus 6 wil ik wel gaan uitproberen, maar als t zolang duurt dan beter een Nexus 5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

The Deaken schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 07:30:
[...]

Voor zover ik weet wipen ze de telefoon altijd voordat hij opgestuurd word. Twee weken geleden de telefoon in moeten leveren in de winkel en daar vroeg hij mij of ik dat al had gedaan. Zo niet, deed hij dat meteen...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Jeroentjuh82 schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:15:
Hoop voor jullie dat de accu niet snel kapot gaat want dan ben je ff aan het wachten tot je een nieuwe hebt binnen eigen land(20-10)bestelling gedaan bij Gsminfo omdat hun 13,- schelen tov Batteryupgrade.com met 38,- en meneer van Gsminfo heeft me een voorstel gedaan dat als ie eind deze week nog niet werd verwacht t geld teruggeboekt wordt.

Heb ook gevraagd aan de andere per mail of de accu daar wel binnen een week kan worden geleverd. Zo nee, dan staat ie in dezer dagen bij Vraag en Aanbod want ik heb nog een S4, maar de Nexus 6 wil ik wel gaan uitproberen, maar als t zolang duurt dan beter een Nexus 5 :)
Is voor mij eerder een dubbeltje eerste rang.

Daarnaast lijkt me je accu probleem eerder een fabrieksfout?
Ofwel, contact opnemen met de winkel waar deze vandaan komt, Google of Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:00
Jeroentjuh82 schreef op maandag 02 november 2015 @ 13:15:

Mijn accu was ook defect en het duurde in totaal 2 weken voor dat ik mijn telefoon terug had. Aangezien het nog ruim binnen de garantie was hoefde ik er ook niet voor te betalen. Enige probleem dat ik had was de reperateur er van te overtuigen dat het defect niet aan de android versie lag maar aan het toestel zelf.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Hugo schreef op maandag 02 november 2015 @ 14:41:
[...]

Mijn accu was ook defect en het duurde in totaal 2 weken voor dat ik mijn telefoon terug had. Aangezien het nog ruim binnen de garantie was hoefde ik er ook niet voor te betalen. Enige probleem dat ik had was de reperateur er van te overtuigen dat het defect niet aan de android versie lag maar aan het toestel zelf.
Dat is ook apart. In dit geval heeft Motorola gezegd tegen de vorige eigenaar dat t niet onder garantie viel. Ik ga zelf de accu vervangen, maar ik overweeg om um deze week online te zetten zodat ik een Nexus 5 hier in de stad of regio kan kopen. Dit kan natuurlijk altijd nog als ie deze week ook nog niet wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Kan hopelijk volgende week ervaring hier neerzetten want dan heb ik de accu :)

[ Voor 89% gewijzigd door Jeroentjuh82 op 05-11-2015 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Voor de geinteresseerden. Het vervangen van een kapot/gebroken scherm kost €260,- bij het officiele reparatiecentrum. Hier zat ook bij het vervangen van de sierlijsten rondom het scherm, aangezien deze ook beschadigd waren.

Je bent wel even de telefoon kwijt, maar het is nog goedkoper dan vele online aanbieders en je behoud uiteraard gewoon je garantie.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje. Ik draai eigenlijk standaard een custom rom/kernel. Echter ben ik de inherente instabiliteit een beetje beu.

Kan ik stock +unencrypted + root ook draaien, en hoe pak ik dat het beste aan? Ik wordt niet heel veel wijzer na een zoektocht.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 6.

Prijzen en levertijden mag je in [Motorola Nexus 6] Levertijden en Prijzen plaatsen.

De Accessoires kun je bespreken in het [Motorola Nexus 6] Accessoires topic.