Motorola Nexus 6 - Discussie en Ervaringen Deel 2![]() Google heeft zijn nieuwste smartphone in de Nexus-lijn aangekondigd: de Nexus 6. De smartphone, die door Motorola wordt gebouwd, draait op Android 5.0 Lollipop en lijkt sterk op de Moto X, afkomstig van dezelfde fabrikant. Het toestel bevat een 5,96"-scherm. De Nexus 6 heeft een scherm met een beelddiagonaal van 5,96" en een resolutie van 2560 bij 1440 pixels, flink groter dan de Nexus 5 en goed voor 493 ppi. Motorola heeft gekozen voor een quadcore Snapdragon 805-soc van Qualcomm. Deze bevat vier Krait 450-kernen met een maximale kloksnelheid van 2,7 GHz en een Adreno 420-gpu. Er is 3 GB werkgeheugen aanwezig. Motorola heeft in de behuizing van de Nexus 6 een camera aan de achterzijde geplaatst met een resolutie van 13 megapixels en en f/2.0-lens. De camera beschikt net als bij de Nexus 5 over optische beeldstabilisatie. Aan de voorzijde van de Nexus 6 is een 2-megapixel-camera geplaatst. Ook zijn twee speakers aan de voorzijde te vinden. De accu heeft een capaciteit van 3220 mAh. Volgens Google kan na 15 minuten laden met de meegeleverde snellader de telefoon zeker 6 uur lang gebruikt worden en meer dan 24 uur bij een geheel volle accu. De Nexus 6 draait op Android 5.0. Deze is door Google voorzien van de codenaam Lollipop. De Nexus 6 is verkrijgbaar in een witte of zwartblauwe behuizing met naar keuze 32 GB of 64 GB flashopslag. Topics: • [Nexus 6] Ervaringen en Discussie topic (Gesloten) • [Motorola Nexus 6] Ervaringen en Discussie - Deel 2 • [Motorola Nexus 6] Levertijden en Prijzen Video's: Officiële video van Google Unboxing en eerste ervaringen video van Android Authority Google Nexus 6 vs Samsung Galaxy S5 Google Nexus 6 vs Apple iPhone 6 Plus Nexus 6: Camera Shootout Specificaties:
![]() Motorola Nexus 6 32GB Wit: pricewatch: Motorola Nexus 6 32GB Wit Motorola Nexus 6 32GB Blauw: pricewatch: Motorola Nexus 6 32GB Blauw Motorola Nexus 6 64GB Wit: pricewatch: Motorola Nexus 6 64GB Wit Motorola Nexus 6 64GB Blauw: pricewatch: Motorola Nexus 6 64GB Blauw |
Op XDA is er wel zo'n topic. http://forum.xda-developers.com/nexus-6/accessories
Ik vrees dat er op dit moment nog niet echt veel keus is ... ik zoek zelf een luxe pouch en kom tot nu toe telkens uit bij Etsy.
Als er nog suggesties zijn zie ik ze graag.
[ Voor 91% gewijzigd door The Wizard op 23-12-2014 09:02 ]