Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinibo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-08 19:54

Motorola Nexus 6 - Discussie en Ervaringen Deel 2

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Nexus6-main.png

Google heeft zijn nieuwste smartphone in de Nexus-lijn aangekondigd: de Nexus 6. De smartphone, die door Motorola wordt gebouwd, draait op Android 5.0 Lollipop en lijkt sterk op de Moto X, afkomstig van dezelfde fabrikant. Het toestel bevat een 5,96"-scherm.

De Nexus 6 heeft een scherm met een beelddiagonaal van 5,96" en een resolutie van 2560 bij 1440 pixels, flink groter dan de Nexus 5 en goed voor 493 ppi. Motorola heeft gekozen voor een quadcore Snapdragon 805-soc van Qualcomm. Deze bevat vier Krait 450-kernen met een maximale kloksnelheid van 2,7 GHz en een Adreno 420-gpu. Er is 3 GB werkgeheugen aanwezig.

Motorola heeft in de behuizing van de Nexus 6 een camera aan de achterzijde geplaatst met een resolutie van 13 megapixels en en f/2.0-lens. De camera beschikt net als bij de Nexus 5 over optische beeldstabilisatie. Aan de voorzijde van de Nexus 6 is een 2-megapixel-camera geplaatst. Ook zijn twee speakers aan de voorzijde te vinden.

De accu heeft een capaciteit van 3220 mAh. Volgens Google kan na 15 minuten laden met de meegeleverde snellader de telefoon zeker 6 uur lang gebruikt worden en meer dan 24 uur bij een geheel volle accu. De Nexus 6 draait op Android 5.0. Deze is door Google voorzien van de codenaam Lollipop. De Nexus 6 is verkrijgbaar in een witte of zwartblauwe behuizing met naar keuze 32 GB of 64 GB flashopslag.

Topics:
[Nexus 6] Ervaringen en Discussie topic (Gesloten)
[Motorola Nexus 6] Ervaringen en Discussie - Deel 2
[Motorola Nexus 6] Levertijden en Prijzen

Video's:
Officiële video van Google
Unboxing en eerste ervaringen video van Android Authority
Google Nexus 6 vs Samsung Galaxy S5
Google Nexus 6 vs Apple iPhone 6 Plus
Nexus 6: Camera Shootout

Specificaties:
Motorola Nexus 6
CPU ChipsetQualcomm Snapdragon 805 (APQ8084)
CPU snelheid2649.6 MHz
GPU chipsetQualcomm Adreno 420
Intern geheugen32 GB / 64 GB
Werkgeheugen3 GB
GPS Glonass-ondersteuningJa (chipset: Qualcomm APQ8084 iZAT)
Micro SD uitbreidingsmogelijkheidNee
Scherm5,96" 1440 x 2560 pixels (493 ppi / Gorilla Glass 3)
Camera achterkant13.13 MP (OIS) Dual LED fliters (4K video op 30 fps)
Camera voorkant2.07 MP
Fysieke cameraknopNee
GSM-frequenties850 / 900 / 1800 / 1900 MHz
UMTS-frequenties800 / 850 / 900 / 1700 / 1800 / 1900 / 2100 MHz
LTE-banden700 / 800 / 850 / 900 / 1800 / 2100 / 2600 & TD-LTE 2500 MHz
(Banden: 1, 3, 5, 7, 8, 9, 19, 20, 28, 41)
Accu (mAh, standby, spreektijd)3220 mAh (tot 330 uur, tot 24 uur) (Qi draadloos laden)
Afmetingen 82.98 x 159.26 x 10.06 mm
Gewicht 184 gram
Adviesprijs (32 / 64 GB)€ 649,- / 699,-
Bijzonderheden4G+ (LTE-Advanced) niet mogelijk bij KPN, Vodafone en Tele2
Stereo luidsprekers aan de voorkant
Sim kaart slotNano SIM
NotificatieledjeGeen (Actieve notificaties op het scherm)
Google Nexus specs*klik*
Topic[Motorola Nexus 6] Levertijden en Prijzen
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/N6-moreeverything-1600.jpg

Motorola Nexus 6 32GB Wit: pricewatch: Motorola Nexus 6 32GB Wit
Motorola Nexus 6 32GB Blauw: pricewatch: Motorola Nexus 6 32GB Blauw

Motorola Nexus 6 64GB Wit: pricewatch: Motorola Nexus 6 64GB Wit
Motorola Nexus 6 64GB Blauw: pricewatch: Motorola Nexus 6 64GB Blauw

Op XDA is er wel zo'n topic. http://forum.xda-developers.com/nexus-6/accessories
Ik vrees dat er op dit moment nog niet echt veel keus is ... ik zoek zelf een luxe pouch en kom tot nu toe telkens uit bij Etsy.

Als er nog suggesties zijn zie ik ze graag.

[ Voor 91% gewijzigd door The Wizard op 23-12-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:13
pinibo schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:20:
Op XDA is er wel zo'n topic. http://forum.xda-developers.com/nexus-6/accessories
Ik vrees dat er op dit moment nog niet echt veel keus is ... ik zoek zelf een luxe pouch en kom tot nu toe telkens uit bij Etsy.

Ik heb er zelf eentje via Etsy besteld, als ie binnen is kan ik wel wat foto's ervan maken. https://www.etsy.com/nl/l...xus-5-nexus-4-sleeve-case
Zie ook op XDA, http://forum.xda-develope...p?p=57285596&postcount=42

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:51
pinibo schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:20:

Ik heb een donkerblauwe alcantara Fitbag voor m'n Nexus 6. Bevalt erg goed en vond de prijs meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Welke screenprotector gebruiken jullie?
ik heb net de gecko gekocht, maar met de inkeping is het me niet duidelijk of die boven of onder moet. Zou zeggen boven, maar de camera blijft onder de protector zitten.
Ik heb er ook de hoes met stand vanuit het levertijden topic op zitten. Ben er blij mee. Is wel wennen. Verder heb ik het toestel nog niet in gebruik vanwege dat de protector er nog op moet en vandaag de case pas binnen kwam.
Het toestel bevalt me iig al heel erg. De behuizing doet me denken aan de Desire hd. Te groot is die niet. Hij is marginaal groter dan mijn note 2.

en uiteraard rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRanatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-06 15:53
Arunia schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:01:
ik heb net de gecko gekocht, maar met de inkeping is het me niet duidelijk of die boven of onder moet. Zou zeggen boven, maar de camera blijft onder de protector zitten.
Ik heb er ook de hoes met stand vanuit het levertijden topic op zitten. Ben er blij mee. Is wel wennen. Verder heb ik het toestel nog niet in gebruik vanwege dat de protector er nog op moet en vandaag de case pas binnen kwam.
Het toestel bevalt me iig al heel erg. De behuizing doet me denken aan de Desire hd. Te groot is die niet. Hij is marginaal groter dan mijn note 2.

en uiteraard rooten.
4 pack Invisible Defender ligt te wachten totdat ze op mijn N6 kunnen morgen. Deze zijn van Rearth.
Ook zat er een zo'n zelfde protector bij mijn Ringke Fusion case.
De cut-out voor de frontcam is, zoals ik heb vernomen, goed uitgesneden bij deze protector.

En ja, die inkeping hoort dus boven, om je frontcam niet te bedekken. Maar dat laatste is bij veel protectors niet juist. Blijkbaar heeft Moto de verkeerde afmetingen verstrekt aan diverse accessoire fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Heb net gemaild naar coolblue. Vragen of ze andere hebben die niet foutief zijn. Ben
benieuwd naar het antwoord.
nu heb ik er weinig aan want het geeft echt wel problemen met de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 10:34
Arunia schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 00:01:

en uiteraard rooten.
Ik had een tijdje terug tempered glass screen protector van extremeguard besteld. Deze was helaas al kapot toen ik hem kreeg. Nu ben ik al een tijdje aan het wachten op een nieuwe van hun. Als ik zo XDA lees blijken deze niet echt super geweldig te zijn. Dus heb nog een Ezguardz tempered glass besteld deze zouden wat beter moeten zijn: http://www.ebay.com/itm/E...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb een andere uit mogen zoeken. Dus die zal ik dan binnenkort wel mogen ontvangen.
http://www.pdashop.nl/pro...ola-nexus-6-duo-pack.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
En die muvit kloppen ook niet.
zucht. Ik knip of snij die eerste wel iets. Ben het onderhand wel zat zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toepus
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik heb gisteren deze Genuine Casebase Wallet Stand Case besteld. Screenprotector gebruik ik nooit, is niet nodig met zo'n wallet case.
Nu nog wachten op de Nexus 6 (wit)

[ Voor 6% gewijzigd door Toepus op 28-12-2014 13:32 ]

Nokia 7Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-09 18:21
heb deze case besteld

http://www.ebay.nl/itm/Cu...ola-NEXUS-6-/221642055495?

nu nog een goeie screenprotector dan ben ik klaar :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Urban Armor Gear case besteld op 24 december nog steeds niet ontvangen. ligt sinds 31 december bij de douane kan nog niks over UAG case zeggen. Duurt wel erg lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goechel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:01
jackzonztyl schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:42:
Urban Armor Gear case besteld op 24 december nog steeds niet ontvangen. ligt sinds 31 december bij de douane kan nog niks over UAG case zeggen. Duurt wel erg lang..
Ik heb de UAG nu een week of 2. Besteld bij gsmpunt.nl. Snel ontvangen en ben er erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
goechel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 18:49:
[...]

Ik heb de UAG nu een week of 2. Besteld bij gsmpunt.nl. Snel ontvangen en ben er erg tevreden over.
Ik heb de mijne besteld uit USA ik wacht er al sinds kerst op.
Hoe voelt de case aan slippery? en geeft de case ook een veilige gevoel?

kan je je bevindingen even delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goechel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:01
jackzonztyl schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:19:
[...]

Ik heb de mijne besteld uit USA ik wacht er al sinds kerst op.
Hoe voelt de case aan slippery? en geeft de case ook een veilige gevoel?

kan je je bevindingen even delen?
De case voelt stevig aan en geeft daardoor een veilig gevoel. Het is een goed doordacht stukje engineering. Aan de achterkant zitten uitsparingen waardoor je hem altijd goed kunt beetpakken. Ook de zijkanten bieden goede grip. Bediening van de aan/uit en volumeknoppen werkt feilloos.
Er is een uitsparing voor de cameralens die rondom matzwart is. Hierdoor merk ik geen vreemde effecten bij het gebruik van de flitser.
Waar ik bij de Nexus 6 aan moest wennen is de bolle achterkant. Hierdoor ligt het toestel weliswaar beter in de hand maar wordt instabiel als het op tafel ligt en je het scherm bedient. Door de UAG case is dit effect minder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 11:59
Ik heb een doorzichtige Spigen Nexus 6 Case Thin Fit aangeschaft, zit perfect, je ziet het niet en als de telefoon op het scherm ligt, dan zit er nog een kleine ruimte tussen zodat deze ook niet beschadigd. Ik ben er blij mee. Een beetje zonde om een witte Nexus aan te schaffen en er vervolgens een dikke zwarte rubberen hoes er omheen te leggen.

Geen scherpe randjes. Gaten bij de knopjes en je kunt er makkelijk bij. Niks scheef.

Afbeeldingslocatie: https://www.knaldeals.com/afbeelding/product-zoom/1036964/spigen-case-thin-fit-motorola-nexus-6-sgp11235-crystal-clear-1.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door _deej_ op 15-01-2015 22:08 ]

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend een stilgut leathercase binnen gekregen. Had op XDA- developers forum iets gelezen over onverklaarbaar leeglopen van de accu. Maar had dit niet serieus genomen. Wat schetst mijn verbazing: 30% verlies gedurende de nacht, terwijl dit anders maximaal 5% is. Test opgezet 1 uur in de case - resultaat 9% battery drain. 1 uur zonder case en nog steeds 100%. Stilgut in Duitsland al twee keer gemaild maar het blijft tot dusver stil aan de overzijde! Iemand een verklaring??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 10:34
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:39:
Afgelopen weekend een stilgut leathercase binnen gekregen. Had op XDA- developers forum iets gelezen over onverklaarbaar leeglopen van de accu. Maar had dit niet serieus genomen. Wat schetst mijn verbazing: 30% verlies gedurende de nacht, terwijl dit anders maximaal 5% is. Test opgezet 1 uur in de case - resultaat 9% battery drain. 1 uur zonder case en nog steeds 100%. Stilgut in Duitsland al twee keer gemaild maar het blijft tot dusver stil aan de overzijde! Iemand een verklaring??
Mogelijk een magneetje die ergens iets activeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg zojuist een reactie van stilgut binnen. Het probleem komt vaker voor en er wordt gewerkt aan een andere versie. Ik kan een keuze maken uit een nieuwe of geld terug. Oplossing in zicht dus, echter weet nog niet wat hiervan de oorzaak is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg bericht dat het inderdaad een fout in de sleep-wake mode is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreffende de batterij issues van de Nexus 6, thans een vervolg.
Vanmorgen een luxe leather case van Noreve binnen gekregen en wat schetst mijn verbazing?? Precies dezelfde problemen. In het hoesje binnen een tijdsbestek van 90 minuten een capaciteitsverlies van 10%. Dit terwijl de telefoon in het geheel niet gebruikt is. Is dit een technisch probleem van Motorola? Ligt dit aan een bug in Andoid 5.01?? Of ligt dit bij nu reeds twee geheel verschillende producenten, nl.Stilgut en Noreve??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Toepus schreef op zondag 28 december 2014 @ 13:31:
Ik heb gisteren deze Genuine Casebase Wallet Stand Case besteld. Screenprotector gebruik ik nooit, is niet nodig met zo'n wallet case.
Nu nog wachten op de Nexus 6 (wit)
Hoe bevalt deze?
Zit er ook een magneetje voor smart lock/wake?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijkt het magneetje in de cover van de case te zijn die de leegloop van de batterij veroorzaakt.
Deze is bedoeld voor de sleep wake functie, echter met een lege batterij blijft ie slapen.
Bij de Noreve case heb ik de batterij operatief weten te verwijderen en opgelost is het probleem.
Trouwens wel jammer dat sleep wake dan niet werkt maar dat is niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:21:
Het blijkt het magneetje in de cover van de case te zijn die de leegloop van de batterij veroorzaakt.
Deze is bedoeld voor de sleep wake functie, echter met een lege batterij blijft ie slapen.
Bij de Noreve case heb ik de batterij operatief weten te verwijderen en opgelost is het probleem.
Trouwens wel jammer dat sleep wake dan niet werkt maar dat is niet anders.
Juist zo'n sleep/wake functie zou voor mij de reden zijn om zo'n soort case aan te schaffen.
Ik kon op XDA verder niets vinden over andere cases die dat probleem wel of niet geven..
Ik ga denk ik in Letland bij Begoos weer zo'n pouch bestellen.. heb ik voor de Nexus 5 en 7 ook gehad..

Edit:
Ik heb ondertussen ook een Spigen Ultra Hybrid case besteld. Morgen binnen als het goed is (net op tijd voor carnavalsweekend >:) )

[ Voor 12% gewijzigd door DaRoot op 12-02-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

DaRoot schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:36:
[...]

Juist zo'n sleep/wake functie zou voor mij de reden zijn om zo'n soort case aan te schaffen.
Ik kon op XDA verder niets vinden over andere cases die dat probleem wel of niet geven..
Ik ga denk ik in Letland bij Begoos weer zo'n pouch bestellen.. heb ik voor de Nexus 5 en 7 ook gehad..

Edit:
Ik heb ondertussen ook een Spigen Ultra Hybrid case besteld. Morgen binnen als het goed is (net op tijd voor carnavalsweekend >:) )
Spigen hoesje binnen! Zit er perfect om heen! Mooi stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het probleem aan Noreve uitgelegd.
Het probleem zit denk ik meer in de Motorola-Nexus 6 dan in een case.
Vaststaand feit is nu en dat lees je ook op het Android forum en xda-developers dat sleep wake alleen maar problemen geeft. Noreve heeft het serieus genomen en zojuist heb ik een nieuwe case (zonder magneet) mogen ontvangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:01
Ik vond de Spigen case nogal scherpe randen hebben aan de zijkant en de achterkant vrij glad waardoor de telefoon zeker met het grote formaat niet lekker vasthoud.

Heb op DX een goedkope case gekocht om eens te proberen en deze bevalt bijzonder goed! Geen last van scherpe plastic randjes en houdt ook prettig vast aan de achterkant doordat er een beetje grip op zit. Enige minpunt is dat de powerbutton geen knopje heeft en dus gewoon open is. Het is dus enigzins gepruts af en toe om die goed in te drukken, doordat de case er omheen valt. Dit heb ik voor unlocken inmiddels verholpen door de app Double Tap to Wake te installeren. :)

Fashionable Protective TPU BackCase Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC Daniel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 22:34
Heeft iemand nog aanraders voor een goede tempered glass screen protector? Hoorde dat ze niet allemaal even goed willen passen vanwege de afgeronde randen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 09:51
Ik heb per ongeluk deze besteld :

http://m.miniinthebox.com...evaldekking_p2936379.html

Blijkt voor Nexus 6 te zijn en niet voor de Moto X 2014.

Iemand interesse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duinroosje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-01 10:37
Iemand nog tips voor een screenprotector?
Pagina: 1