Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 17:58

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter

Motorola Nexus 6 - Discussie en Ervaringen Deel 2

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/Nexus6-main.png

Google heeft zijn nieuwste smartphone in de Nexus-lijn aangekondigd: de Nexus 6. De smartphone, die door Motorola wordt gebouwd, draait op Android 5.0 Lollipop en lijkt sterk op de Moto X, afkomstig van dezelfde fabrikant. Het toestel bevat een 5,96"-scherm.

De Nexus 6 heeft een scherm met een beelddiagonaal van 5,96" en een resolutie van 2560 bij 1440 pixels, flink groter dan de Nexus 5 en goed voor 493 ppi. Motorola heeft gekozen voor een quadcore Snapdragon 805-soc van Qualcomm. Deze bevat vier Krait 450-kernen met een maximale kloksnelheid van 2,7 GHz en een Adreno 420-gpu. Er is 3 GB werkgeheugen aanwezig.

Motorola heeft in de behuizing van de Nexus 6 een camera aan de achterzijde geplaatst met een resolutie van 13 megapixels en en f/2.0-lens. De camera beschikt net als bij de Nexus 5 over optische beeldstabilisatie. Aan de voorzijde van de Nexus 6 is een 2-megapixel-camera geplaatst. Ook zijn twee speakers aan de voorzijde te vinden.

De accu heeft een capaciteit van 3220 mAh. Volgens Google kan na 15 minuten laden met de meegeleverde snellader de telefoon zeker 6 uur lang gebruikt worden en meer dan 24 uur bij een geheel volle accu. De Nexus 6 draait op Android 5.0. Deze is door Google voorzien van de codenaam Lollipop. De Nexus 6 is verkrijgbaar in een witte of zwartblauwe behuizing met naar keuze 32 GB of 64 GB flashopslag.

De nieuwe Nexus-telefoon ligt vanaf november in Amerikaanse winkels voor 649 dollar, omgerekend circa 507 euro. Pre-orders konden in de VS vanaf 29 oktober geplaatst worden. De telefoons waren echter binnen enkele minuten uitverkocht. Google heeft gemeld dat de Nexus 6 in Nederland en België via de Play Store te bestellen is, dit is nu nog niet het geval. De prijzen zijn ook bekend, 649 / 699 voor respectievelijk de 32 en 64 GB variant.

Bij diverse webwinkels kan het toestel besteld worden, zie de Pricewatch vermeldingen onderaan.

Externe reviews:
TheVerge: http://www.theverge.com/2014/11/12/7200705/nexus-6-review
AndroidPolice: http://www.androidpolice.com/2014/11/12/nexus-6-review/
Anandtech: http://anandtech.com/show/8687/the-nexus-6-review
Engadget: http://www.engadget.com/2014/11/12/nexus-6-review/
ArsTechnica: http://arstechnica.com/ga...l-comes-with-compromises/

Topics:
[Nexus 6] Ervaringen en Discussie topic (Gesloten)
[Motorola Nexus 6] Ervaringen en Discussie - Deel 2
[Motorola Nexus 6] Levertijden en Prijzen

Video's:
Officiële video van Google
Unboxing en eerste ervaringen video van Android Authority
Google Nexus 6 vs Samsung Galaxy S5
Google Nexus 6 vs Apple iPhone 6 Plus
Nexus 6: Camera Shootout

Specificaties:
Motorola Nexus 6
CPU ChipsetQualcomm Snapdragon 805 (APQ8084)
CPU snelheid2649.6 MHz
GPU chipsetQualcomm Adreno 420
Intern geheugen32 GB / 64 GB
Werkgeheugen3 GB
GPS Glonass-ondersteuningJa (chipset: Qualcomm APQ8084 iZAT)
Micro SD uitbreidingsmogelijkheidNee
Scherm5,96" 1440 x 2560 pixels (493 ppi / Gorilla Glass 3)
Camera achterkant13.13 MP (OIS) Dual LED fliters (4K video op 30 fps)
Camera voorkant2.07 MP
Fysieke cameraknopNee
GSM-frequenties850 / 900 / 1800 / 1900 MHz
UMTS-frequenties800 / 850 / 900 / 1700 / 1800 / 1900 / 2100 MHz
LTE-banden700 / 800 / 850 / 900 / 1800 / 2100 / 2600 & TD-LTE 2500 MHz
(Banden: 1, 3, 5, 7, 8, 9, 19, 20, 28, 41)
Accu (mAh, standby, spreektijd)3220 mAh (tot 330 uur, tot 24 uur) (Qi draadloos laden)
Afmetingen 82.98 x 159.26 x 10.06 mm
Gewicht 184 gram
Adviesprijs (32 / 64 GB)€ 649,- / 699,-
Bijzonderheden4G+ (LTE-Advanced) niet mogelijk bij KPN, Vodafone en Tele2
Stereo luidsprekers aan de voorkant
Sim kaart slotNano SIM
NotificatieledjeGeen (Actieve notificaties op het scherm)
Google Nexus specs*klik*
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/N6-moreeverything-1600.jpg

Motorola Nexus 6 32GB Wit: pricewatch: Motorola Nexus 6 32GB Wit
Motorola Nexus 6 32GB Blauw: pricewatch: Motorola Nexus 6 32GB Blauw

Motorola Nexus 6 64GB Wit: pricewatch: Motorola Nexus 6 64GB Wit
Motorola Nexus 6 64GB Blauw: pricewatch: Motorola Nexus 6 64GB Blauw

[ Voor 16% gewijzigd door The Wizard op 23-12-2014 09:05 ]

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 00:04
Vraag mij wel af wat de precieze nut van nano-sim dan is, verder hoop ik dat de accu duur echt beter is, zeker gezien hoe groot de capaciteit is.

Niks te klagen, is een hele nette telefoon alleen persoonlijk vind ik 2K onnodig (kost meer accu) en hij is wel groot maar hoe dat in de hand voelt weet ik pas als die uit is, veel mensen zeggen dat hij net als de iPhone 6 Plus in de hand voelt en die is echt te groot dus hopen dat dit met de Nexus 6 beter is, heb zelf met de Nexus 5 gespeeld en die is prima qua grootte en mijn Nexus 4 is perfect, echter heb ik wel een neiging om eindelijk een Nexus 6 te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
edit: ik moet leren lezen..

Mooi topic, The Wizard! :)

[ Voor 170% gewijzigd door peakrever op 01-11-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 23:24
lijk mij dat google voor een variant van de moto x gegaan is omdat het zon simpel maar toch sterke telefoon is :)

[ Voor 75% gewijzigd door Uberdude op 01-11-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Hmm als ik deze filmpje zie is de AMOLED van de Nexus 6 niet bepaald mooi qua kleuren, vooral bij dat stukje met die film zie je dat de zwartwaardes van de Nexus 5 en de kleuren ervan mooier zijn, zonde want bij de Note 4 die ook een AMOLED heeft zijn de kleuren wel erg mooi, dus AMOLED opzich kan het wel.

Zonde

Echter ook het feit dat Android 5.0 zoveel lichte kleuren heeft is een slechte combi met AMOLED, zoveel lichte kleuren en zoveel pixels baten mij zorgen of de accu duur ook goed genoeg zal zijn, vooral via 3G namelijk als ik mijn huidige Nexus 4 gebruik kom ik makkelijk 1 dag door zolang ik geen 3G gebruik, dan is 2x per dag laden onvermijdelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Mizgala28 op 01-11-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:36
Mizgala28 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:10:
Hmm als ik deze filmpje zie is de AMOLED van de Nexus 6 niet bepaald mooi qua kleuren, vooral bij dat stukje met die film zie je dat de zwartwaardes van de Nexus 5 en de kleuren ervan mooier zijn, zonde want bij de Note 4 die ook een AMOLED heeft zijn de kleuren wel erg mooi, dus AMOLED opzich kan het wel.

Zonde

Echter ook het feit dat Android 5.0 zoveel lichte kleuren heeft is een slechte combi met AMOLED, zoveel lichte kleuren en zoveel pixels baten mij zorgen of de accu duur ook goed genoeg zal zijn, vooral via 3G namelijk als ik mijn huidige Nexus 4 gebruik kom ik makkelijk 1 dag door zolang ik geen 3G gebruik, dan is 2x per dag laden onvermijdelijk.
Ik zou even de reviews afwachten om een goed beeld van de telefoon krijgen. Op het moment zijn het een paar snelle hand-on video's die op het internet circuleren maar ons eigenlijk niets vertellen. Ook weten we niet of de Nexus 6 in het filmpje een pre-sample device is of niet.

@The Wizard. Bedankt voor het topic. Toch jammer dat de Nexus 6 geen 4G+ ondersteunt in Nederland. (Wellicht T-Mobile in de toekomst). Maar 150Mbps is ruim voldoende voor het komende jaar wat mij betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door scandalous op 01-11-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
http://androidworld.nl/ni...roid-turbo-volgende-week/

heb nog wat rond zitten kijken maar ik denk dat hopelijk de turbo droid gepresenteerd wordt voor de europese markt deze week lijkt met het perfekte toestel na deze

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 16:14
Mizgala28 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:10:

Zonde

Aan de andere kant: De Galaxy Note 4 heeft ook behoorlijk veel lichte en felle kleuren, maar doet het toch uitstekend in de accutesten.\

Overigens The Wizard: je linkje naar Levertijden en Prijzen topic doet het niet. Een 'hhttp//' te veel:
http://hhttp//gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1611132. Verder mooie topic start!

[ Voor 9% gewijzigd door chengbondkwok op 01-11-2014 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 19:06
Als mijn Oneplus One niet eens in mijn broekzak past, dan deze helemaal niet. Zo zonde. Voor de meeste mannen (die de telefoon vaak in hun broekzak hebben zitten) kan dit formaat niet praktisch zijn, of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
barrymossel schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:15:
Als mijn Oneplus One niet eens in mijn broekzak past, dan deze helemaal niet. Zo zonde. Voor de meeste mannen (die de telefoon vaak in hun broekzak hebben zitten) kan dit formaat niet praktisch zijn, of heb ik dat mis?
Ja de OPO is voor mij ook echt de max wat betreft broekzak compatibiliteit, voor mijn vriendin ga ik wel de nexus 6 halen want zij heeft toch altijd een tas bij zich. ze kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Waarom MOET deze telefoon zo groot zijn? Er geen enkele reden zijn buiten specgeilen om dit te doen. Misschien 5,3 en dan moet dan wel de max zijn.

En dan de prijs... F*cking hell...

Ik koop een Nexus voor de top-line specs en een lagere prijs dan merken zoals Samsung en Apple waar je compleet 3/4 van de prijs kwijt bent aan het merk wat erop staat.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanStino
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 12:16
kuusj98 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:53:
Waarom MOET deze telefoon zo groot zijn? Er geen enkele reden zijn buiten specgeilen om dit te doen. Misschien 5,3 en dan moet dan wel de max zijn.

Ik koop een Nexus voor de top-line specs en een lagere prijs dan merken zoals Samsung en Apple waar je compleet 3/4 van de prijs kwijt bent aan het merk wat erop staat.
Twee opmerkingen hierover:

De Nexus 6 heeft vergelijkbare specs als de Note 4 en kost toch duidelijk minder. (€150 minder - corrigeer me als ik het mis heb. :) )

Vermoedelijk gaat Google nu eindelijk het Nexus-programma gebruiken voor zijn eigenlijke doel: showen wat Android kan op een topapparaat. Alle voorgaande reviews van Nexus toestellen waren gevuld met onvolkomenheden en dan kwam er het zinnetje "maar voor deze prijs mag je over deze zaken niet klagen". Dit toestel zou dus in elke zin een fantastisch toestel moeten zijn.

Afwachten voor de reviews, ben erg nieuwsgierig. (Ik ben echter al wel vrij zeker van dat ik mijn Nexus 5 ga upgraden.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Je moet het eens weten, ik ben een vrouw en nee ik ben geen handtas typetje, telefoon gaat ook in de broekzak en de Nexus 4 past er net in.
kuusj98 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:53:

Ik denk dat de Nexus 4 en 5 zo goedkoop waren omdat LG gewoon de boel goedkoper kon inkopen/produceren waardoor de specs en kwaliteit goed waren en de prijs zelfs geweldig, zo was de Galaxy Nexus en ouder ook niet bepaald goedkoop en de Nexus 6 ook niet, ik ben vrij zeker dat als LG de Nexus 6 had gemaakt de prijs sowieso lager zou zijn, daarom begrijp ik de keuze voor de scherm bv. niet, Nexus 6 zou sowieso goedkoper zijn met een kleinere scherm (en mensen ook blijer) en lagere resolutie waardoor de gpu minder hard moet werken en de telefoon langer mee gaat.

Maar goed, het is niet anders, met een vleugje sarcasme dus Nexus 7 (smartphone, niet tablet) wordt 7"? Hopen van niet, mag wel flink kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Ze rekken het gewoon net weer iets meer op. Hoewel de Nexus 6 even breed is als de Note 2, is ie ongeveer een centimeter langer. Wel knap dat ze er een 6 inch scherm in hebben weten te passen.
Op zich niet zo'n heel groot verschil.
Voor mensen die pantalons dragen of een spijkerbroek met ruime zakken zou dit formaat zonder hoesje geen probleem moeten zijn. Zelf haal ik m'n note 2 wel het liefst uit m'n broekzak als ik ga zitten, maar dat is een kwestie van wennen.
Een groter scherm consumeert wel fijner media, maar het blijft natuurlijk wel een first world problem. Eigenlijk zou je net zo goed een Moto E van 99 euro kunnen nemen om mee te communiceren/bellen en een 7 inch of grotere tablet voor het echte werk.
Maar om nou met 2 apparaten te gaan lopen, of laat staan 3 als je nog een echt fototoestel mee zou nemen, omdat die telefooncamera's bij weinig licht nog steeds een compact camera niet evenaren...

Ik ben blij dat mijn abonnement nog niet is afgelopen, hoef ik ook niet te beslissen wat ik zou doen. :+

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:41

Bestla

Kvinne

Mijn vrouw kan niet wachten tot ze een Nexus 6 in haar handen kan houden. Maar wij zijn van de Sim Only generatie en kopen de toestellen dus los. Maar die prijs.... :X

OK, 2 x Samsung S3 afrekenen was ook ff schrikken toen ze net uit kwamen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Nu online
Vind het ook jammer,hopelijk gaat die erg slecht verkopen en brengen ze een 5.2 inch versie uit :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
scandalous schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 16:23:
@The Wizard. Bedankt voor het topic. Toch jammer dat de Nexus 6 geen 4G+ ondersteunt in Nederland. (Wellicht T-Mobile in de toekomst). Maar 150Mbps is ruim voldoende voor het komende jaar wat mij betreft.
T-Mobile gaat idd wel werken vanaf de zomer van 2015, mits T-Mobile LTE-Advanced gaat toepassen. Daar hebben ze nu nog geen ei over gelegd...

150 Mbit/s ga je helaas niet halen bij KPN, voor zover bekend gaan ze maar 15 MHz inzetten op de 1800 MHz band.

Het is gewoon erg jammer dat Motorola niet de 20+.... LTE CA heeft ingebouwd.
Wii4all schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:10:
http://androidworld.nl/ni...roid-turbo-volgende-week/

heb nog wat rond zitten kijken maar ik denk dat hopelijk de turbo droid gepresenteerd wordt voor de europese markt deze week lijkt met het perfekte toestel na deze
De Droid Turbo gaat idd een Nexus 6 killer worden, 5.2 inch met 3800 mAh. Alleen jammer van die capacitieve toetsen. Ben benieuwd wat de prijs gaat worden.
chengbondkwok schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 17:11:
[...]

Overigens The Wizard: je linkje naar Levertijden en Prijzen topic doet het niet. Een 'hhttp//' te veel:
http://hhttp//gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1611132. Verder mooie topic start!
Bedankt voor de opmerking, zal het aanpassen :).
Amaze86 schreef op zondag 02 november 2014 @ 16:33:
[...]

Vind het ook jammer,hopelijk gaat die erg slecht verkopen en brengen ze een 5.2 inch versie uit :)
Kijk eens naar de Motorola Droid Turbo :). Motorola is altijd snel met het updaten naar de laatste versie. Ik had eerder 4.4.4 op mijn Moto G dan op mijn Nexus 7 LTE...

Trouwens een overzicht/verschil tussen de:
Nexus 5 / Moto X (2014) / Nexus 6 / Droid Turbo
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/25854502/vergelijk_Motorola.png

[ Voor 4% gewijzigd door The Wizard op 02-11-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:29
Lang uitgekeken naar deze telefoon maar jammer dat hij zo groot geworden is! Na een iphone 6 getest te hebben is 4.7" absoluut het maximum dat ik wil qua telefoon.

Het moet ook nog praktisch blijven, anders kan ik beter een tablet meezeulen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Die specs van die droid turbo......blijft mijn aandacht houden

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 14:51
Blijf het toch jammer vinden dat de Nexus 6 geen infrarood bevat of waterproof is.
Dat zocht ik eigenlijk nog en dan zou het de perfecte telefoon zijn.

Ah ja en 4G+ kan eigenlijk ook geen kwaad doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Xepos op 02-11-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-slayer
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-09 10:34
Xepos schreef op zondag 02 november 2014 @ 22:06:
Blijf het toch jammer vinden dat de Nexus 6 geen infrarood bevat of waterproof is.
Dat zocht ik eigenlijk nog en dan zou het de perfecte telefoon zijn.

Ah ja en 4G+ kan eigenlijk ook geen kwaad doen.
Zover ik weet is de nexus 6 gewoon waterproof (IP67)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
M-slayer schreef op maandag 03 november 2014 @ 12:33:
[...]

Zover ik weet is de nexus 6 gewoon waterproof (IP67)
Nope, is IP65 volgens vele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
Ben zeer benieuwd naar de eerste reviews van deze telefoon.
Ziet er echt uit als een mooi toestel met goede specs en een scherm wat ik alleen maar kan beamen.

Hopelijk komt deze beter uit de bus in reviews dan de oudere Nexus telefoons die altijd meer het "voor die prijs mag je niet klagen" gehalte hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
kabrok schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:16:
Ben zeer benieuwd naar de eerste reviews van deze telefoon.
Ziet er echt uit als een mooi toestel met goede specs en een scherm wat ik alleen maar kan beamen.

Hopelijk komt deze beter uit de bus in reviews dan de oudere Nexus telefoons die altijd meer het "voor die prijs mag je niet klagen" gehalte hadden.
Ben ik niet mee eens, zo zijn de specs van de Nexus 5 toen die uitkwam gewoon gelijk aan de rest van de high end smartphones, dus om nou te zeggen niet klagen vanwege de prijs ben ik niet mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 16:59

migros

Nooit meer een Samsung

Mizgala28 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:53:
[...]

Ben ik niet mee eens, zo zijn de specs van de Nexus 5 toen die uitkwam gewoon gelijk aan de rest van de high end smartphones, dus om nou te zeggen niet klagen vanwege de prijs ben ik niet mee eens.
Het enige High-end aan de Nexus 5 was het besturingssysteem wat er bij werd geleverd.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Pardon? Nou als je nu naar de Nexus kijkt is het nog steeds hhigh end. Kan nog makkelijk 2 jaar mee. Er worden nog steeds telefoons met een enkele core verkocht en daar hoor je niemand over.
migros schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:26:
[...]

Het enige High-end aan de Nexus 5 was het besturingssysteem wat er bij werd geleverd.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
migros schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 14:26:
[...]

Ja, hij blinkte niet uit vanwege zijn specs, want de concurrentie had gewoon dezelfde specs. Maar wat de Nexus 5 wel heeft, en had, is een erg goede prijs die minstens 1/3 lager is dan die van de concurrentie, met gelijke specs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mizgala28 schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 13:53:
[...]

Haha, net als met de Oneplus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Arthur-M. schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 19:16:
[...]

Ja, hij blinkte niet uit vanwege zijn specs, want de concurrentie had gewoon dezelfde specs. Maar wat de Nexus 5 wel heeft, en had, is een erg goede prijs die minstens 1/3 lager is dan die van de concurrentie, met gelijke specs. :)
Niet mee eens. Ondanks dat andere telefoons deze specs al hadden, waren dat ook top of the line telefoons. Op dat moment waren het wel degelijk high end spec. Na 1 jaar houdt de telefoon nog steeds stand als high end vind ik, omdat de Snapdragon 801 niet veel vernieuwing bracht. Kijkend daarna dan is de stap van de SN800 naar de 805 ook niet super groot, zeker niet qua snelheid,

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote is voor mij geen probleem. Het pas nog in de broek en jaszak.
De prijs vind ik daarintegen wel hoog en amoled is niet mijn keuze. Ik hoef gelukkig niet snel een nieuwe te kopen. Zelf verwacht ik dat er niet veel van verkocht zullen worden en de prijs in 2015 snel zullen dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
De Britse prijzen zijn bekend gemaakt: http://www.engadget.com/2014/11/06/nexus-6-uk-price/

499 pond komt neer op 636,64 euro. Pittige prijs hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:58
beantherio schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:38:
De Britse prijzen zijn bekend gemaakt: http://www.engadget.com/2014/11/06/nexus-6-uk-price/

499 pond komt neer op 636,64 euro. Pittige prijs hoor!
De Nederlandse prijzen ook ;) http://androidworld.nl/ni...gie-nederland-play-store/

649 euro voor 32GB

[ Voor 4% gewijzigd door GermanPivo op 06-11-2014 20:41 ]

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Die heb ik gemist. Auch! :o

Tja, het Nexus 5 prijs-peil is wel verlaten. Dat is geen verrassing maar dit is toch wel echt 'premium': zelfs voor zo'n groot toestel.

[ Voor 18% gewijzigd door beantherio op 06-11-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
beantherio schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:45:
[...]

Die heb ik gemist. Auch! :o

Tja, het Nexus 5 prijs-peil is wel verlaten. Dat is geen verrassing maar dit is toch wel echt 'premium': zelfs voor zo'n groot toestel.
De prijs van Nexus 4 en 5 was ook zo laag omdat LG de boel goedkoper kon produceren met hetzelfde kwaliteit, ook het feit dat in tegenstelling tot Motorola, LG sommige onderdelen zelf kan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Na diverse nexus producten zal m'n huidige nexus 5 de laatste zijn. De prijs gaat bijna over de kop! No way dat ik dat ga doen. Sowieso al niet maar helemaal niet als hij niets of weinig dingen heeft die voor mij van toegevoegde waarde zijn. Of hij moet toevallig beter dan mij paella kunnen maken. Hier heb je bijna een flatscreen TV voor man.. Gek zijn ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
tjaeuhm schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:30:
Na diverse nexus producten zal m'n huidige nexus 5 de laatste zijn. De prijs gaat bijna over de kop! No way dat ik dat ga doen. Sowieso al niet maar helemaal niet als hij niets of weinig dingen heeft die voor mij van toegevoegde waarde zijn. Of hij moet toevallig beter dan mij paella kunnen maken. Hier heb je bijna een flatscreen TV voor man.. Gek zijn ze.
Sterker nog, je hebt er 2 smart tv's van 32" voor :P

Dat terzijde, mee eens ik bedoel de grote scherm doet meer kwaad dan goed, de resolutie is overbodig, de accu is lekker groot maar dat komt omdat telefoon groter is, verder is de resolutie hoger dus echt beter wordt het niet.

De camera is beter, maar je hebt goedkopere telefoons met even goede of betere camera, de processor is "sneller" maar met stock android merk je niet echt veel van (en verder, kom op 2,7ghz?! ...), die is al smooth, meer RAM is handig maar ook hier, na veel moeite nooit buiten de benchmarks om 2GB vol gemaakt met stock Android, laat staan 3GB.

Leuke telefoon maar vergeleken met Nexus 5 niet zoveel beter om 649 of meer op tafel te dumpen, dan kun je zeggen "hij heeft nu wel 64gb versie" zeg ik dan, een telefoon als de Note 3 is veel goedkoper en kan SD kaartjes hebben (echter ik ben een samsung hater, zelfs dan klopt het wel).

Nee sorry maar Google had bij LG moeten blijven, Motorola heeft een hele goede Nexus gemaakt en dat is goed, maar 649 euro is te veel, zeker omdat Nexus telefoons niet bepaald plots in prijs zakken in tegenstelling tot andere merken, dan maar een andere top model en Custom ROM erop als je een stock look wilt, zonde 500 euro was beter geweest en de resolutie mochten ze achterwegen laten.

Verder ook zonde dat de Nexus 5 weg is, de stock wereld van Android wordt weer meer een iets voor mensen die een ROM proberen in plaats van een Nexus apparaat, vanwege de prijs.

Helaas heb ik hetzelfde te zeggen over de Nexus 9 tablet, ook een forse prijs, plots is een iPad meer interresant...

[ Voor 4% gewijzigd door Mizgala28 op 06-11-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Haha groot gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 08:13
Prijzen zijn zo te zien verwijderd? Misschien toch nog hoop dat het alsnog mee gaat vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
Ted_W schreef op donderdag 06 november 2014 @ 23:10:
[...]

Prijzen zijn zo te zien verwijderd? Misschien toch nog hoop dat het alsnog mee gaat vallen...
Britse prijs van 499 pond blijft staan op de UK store dus laat die hoop al maar vallen, dit toestel gaat gewoon aan de launch prijs zitten van een Galaxy S5 of One M8 of Z3.

Op zich wel jammer want ik had op launch problemen met 3 Nexus 5 toestellen en dan uiteindelijk overgeslagen voor de Nexus 6 in de hoop dat het geen LG device ging zijn, had er wel niet op gerekend dat de prijs met bijna 100% zou stijgen tov de Nexus 5 dus deze gaat het ook al niet worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Katmi schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 00:20:
[...]

Britse prijs van 499 pond blijft staan op de UK store dus laat die hoop al maar vallen, dit toestel gaat gewoon aan de launch prijs zitten van een Galaxy S5 of One M8 of Z3.

Op zich wel jammer want ik had op launch problemen met 3 Nexus 5 toestellen en dan uiteindelijk overgeslagen voor de Nexus 6 in de hoop dat het geen LG device ging zijn, had er wel niet op gerekend dat de prijs met bijna 100% zou stijgen tov de Nexus 5 dus deze gaat het ook al niet worden :/
Je kan altijd nog de Nexus 5 kopen, niks mis mee zoveel beter is de snapdragon 805 vergeleken met de 800 ook weer niet.

Was het de 810 was dat een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Zie veel mensen klagen over de prijs...... Het is nog steeds een stuk goedkopere introductie prijs dan een Samsung of iPhone....

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
FrankGuthrie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 00:31:
Zie veel mensen klagen over de prijs...... Het is nog steeds een stuk goedkopere introductie prijs dan een Samsung of iPhone....
Alleen je vergeet 2 dingen, de dure Samsung wordt sowieso op ten duur goedkoper en de iPhone heeft een hoge doorverkoop waarde.

Dat laatste zal Nexus 6 niet hebben, de 1ste is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
FrankGuthrie schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 00:31:
32gb Nexus 6 649
16gb iPhone 6 699
16gb HTC One M8 was +-630
16gb Galaxy S5 was ook +- 600-650

Ja, je hebt het opslagverschil maar die iPhone 6 krijg je nog makkelijk weg voor 400 euro na 2 jaar, en met Cloud en dergelijke kom ik nooit aan 11gb apps of foto's dus voor mij persoonlijk ben ik voor eens sneller geneigd richting een iPhone 6 dan een Nexus 6, ook omdat de 4.7 veeeeel beter in de hand ligt dan 5.95inch.

de andere 2 op de lijst hebben een SD slot, hoe je het draait of keert maar de Nexus 6 is gewoon een flagship aan een flagship prijs en er is helemaal niets '' goedkoper '' aan deze keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-08 19:33
Katmi schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 02:22:
[...]

32gb Nexus 6 649
16gb iPhone 6 699
16gb HTC One M8 was +-630
16gb Galaxy S5 was ook +- 600-650

Ja, je hebt het opslagverschil maar die iPhone 6 krijg je nog makkelijk weg voor 400 euro na 2 jaar, en met Cloud en dergelijke kom ik nooit aan 11gb apps of foto's dus voor mij persoonlijk ben ik voor eens sneller geneigd richting een iPhone 6 dan een Nexus 6, ook omdat de 4.7 veeeeel beter in de hand ligt dan 5.95inch.

de andere 2 op de lijst hebben een SD slot, hoe je het draait of keert maar de Nexus 6 is gewoon een flagship aan een flagship prijs en er is helemaal niets '' goedkoper '' aan deze keer.
OnePlus One 64gb 300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Kun je net zo goed voor de Nexus 5 of Note 3 gaan, niet veel duurder en geen achterlijk invite systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

En mindere batterijduur (nexus 5) en geen 64gb en geen standaard CM.
Note is trouwen 400+ euro.

[ Voor 17% gewijzigd door jeka op 07-11-2014 09:19 ]

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Mizgala28 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 02:37:
[...]

Kun je net zo goed voor de Nexus 5 of Note 3 gaan, niet veel duurder en geen achterlijk invite systeem.
Haha, dat heeft toch niks met de telefoon zelf te maken? En de afgelopen maanden was het echt niet moeilijk om een invite te regelen...

In mijn ogen is de OPO nog steeds een heel gedegen concurrent van de Nexus 6. Zeker voor die prijs. Ik zou de dubbele prijs voor de Nexus er echt niet voor over hebben (en dan is ie nóg groter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
niet om helemaal offtopic te gaan maar een OPO heeft niet de juiste hardware om 4g te krijgen in nederland. enkele provider die dat kan en dan niet landelijk. dat kan mijn n5 wel en de n6 ook. dus niet echt te vergelijken die 2.
barrymossel schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 09:46:
[...]

Haha, dat heeft toch niks met de telefoon zelf te maken? En de afgelopen maanden was het echt niet moeilijk om een invite te regelen...

In mijn ogen is de OPO nog steeds een heel gedegen concurrent van de Nexus 6. Zeker voor die prijs. Ik zou de dubbele prijs voor de Nexus er echt niet voor over hebben (en dan is ie nóg groter).

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
raydekok schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 12:04:
niet om helemaal offtopic te gaan maar een OPO heeft niet de juiste hardware om 4g te krijgen in nederland. enkele provider die dat kan en dan niet landelijk. dat kan mijn n5 wel en de n6 ook. dus niet echt te vergelijken die 2.
[...]
Ja en zo heeft iedere telefoon wel iets verschillends. Voor alle mensen die T-Mobile hebben gaat je argument sowieso niet op. En voor alle mensen die totaal niets geven om 4G (en dat zijn er ook aardig wat), ook al niet. Feit blijft dat de telefoons grotendeels gelijk zijn en voor heel veel mensen uitwisselbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Volgens velen? bron. Vooralsnog heeft hij geen ip certificatie. Motorola's moto X heeft ook geen certificering ondergaan en is ook niet water dicht. Zie vorige topic.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
barrymossel schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:26:
[...]

Ja en zo heeft iedere telefoon wel iets verschillends. Voor alle mensen die T-Mobile hebben gaat je argument sowieso niet op. En voor alle mensen die totaal niets geven om 4G (en dat zijn er ook aardig wat), ook al niet. Feit blijft dat de telefoons grotendeels gelijk zijn en voor heel veel mensen uitwisselbaar zijn.
nou dat is dus niet waar. dus alle andere mensen die geen t-mobile hebben dis hebben dus pech. en 4g is bijzonder populair aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
4g zal me een worst zijn. Buitendeurs is het gebruik toch minimaal omdat het dan alleen maar de trip van thuis wifi naar werk of vrienden/familie wifi is. Dan rij ik in de auto en YouTube ik niet. En bij 4g zit je in no time over je data limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
tjaeuhm schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 11:50:
4g zal me een worst zijn. Buitendeurs is het gebruik toch minimaal omdat het dan alleen maar de trip van thuis wifi naar werk of vrienden/familie wifi is. Dan rij ik in de auto en YouTube ik niet. En bij 4g zit je in no time over je data limiet.
dat verschilt dus bij iedereen. ik rij de hele dag in de auto dan is 4g een verademing. ik luister zeker een uur spotify en 4 g helpt dan wel.

dus voor mij is en opo geen vergelijkbaar toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Volgens mij kan de Moto X het heel goed tegen water.
YouTube: Moto X (2nd gen): Dunk Test and Review

[ Voor 46% gewijzigd door floepie05 op 08-11-2014 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Dus niet :). Zie haar vervolg. Moto X (2nd Gen): Tear Down and Exploration: http://youtu.be/dweww9_RF2E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Ze heeft ook nog een tweede filmpje tussen deze twee waarbij het toestel gewoon ermee stopt.
Hij kan niet tegen water dus, wel grappig dat je dit filmpje aanhaalt maar niet verder kijkt dan dat.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
  • Laatst online: 28-03 10:03
Nou, ik bedoelde dat als hij in een plasje water terecht komt en je hem onmiddellijk er uithaal zou hij gewoon goed blijven werken. Het gaat om hoe lang je hem onder water hou. Blijkbaar niet meer dan meerdere seconden blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Pffft ja hoor, 649 euro...

Alsof dat toestel zo veel beter is dan een Nexus 5? Lijkt me eerlijk gezegd niet, ik dacht dat de Nexus lijn bedoelt was om de beste prestaties neer te zetten tegen de laagste prijs met nog steeds goede bouwkwaliteit.

Nee mensen, desnoods blijf ik nog 2 jaar langer bij mijn Nexus 5, dit vind ik absurd.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

floepie05 schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:23:
Nou, ik bedoelde dat als hij in een plasje water terecht komt en je hem onmiddellijk er uithaal zou hij gewoon goed blijven werken. Het gaat om hoe lang je hem onder water hou. Blijkbaar niet meer dan meerdere seconden blijkbaar.
Is dat water dicht? meeste telefoons kunnen onder water even werken en meeste toestellen overleven langere tijd als ze maar goed gedroogd worden. Moto X is niet water dicht dus ik acht de nexus 6 ook niet ip65 of 68.

De moto x heeft trouwens eerder android L gehad dan de meeste nexus devices, moto x = kleine nexus 6 of nieuwe nexus 5.2. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
kuusj98 schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:30:
Pffft ja hoor, 649 euro...

Alsof dat toestel zo veel beter is dan een Nexus 5? Lijkt me eerlijk gezegd niet, ik dacht dat de Nexus lijn bedoelt was om de beste prestaties neer te zetten tegen de laagste prijs met nog steeds goede bouwkwaliteit.

Nee mensen, desnoods blijf ik nog 2 jaar langer bij mijn Nexus 5, dit vind ik absurd.
De Nexus lijn voor de 4 en de 5 waren ook zo duur hoor. De Nexus lijn was altijd om te laten zien hoe Android zou moeten zijn en draaien op de hardware in de ogen van Google.

De grootste reden is gewoon dat Samsung begin dit jaar dreigde te stoppen met Android. Touchwiz zou zelfs als een losstaand OS kunnen opereren, door de vele aanpassingen van Samsung. Het is ook niet leuk voor Samsung & co om te zien dat Google met zulke goedkope telefoons kan komen. Helemaal nu er ook meerdere goedkope spelers zijn (One+ One). Dus beste prestaties: ja. Laagste prijs: was eigenlijk niet de bedoeling geweest en nu helemaal taboe door de overeenkomst tussen Samsung en Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Oftewel we kunnen oa Samsung bedanken voor duurdere Nexus telefoons en OOK aan Motorola, namelijk LG kon de boel goedkoper maken dan Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
raydekok schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 22:55:
[...]

nou dat is dus niet waar. dus alle andere mensen die geen t-mobile hebben dis hebben dus pech. en 4g is bijzonder populair aan het worden.
raydekok schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 12:09:
[...]
dat verschilt dus bij iedereen. ik rij de hele dag in de auto dan is 4g een verademing. ik luister zeker een uur spotify en 4 g helpt dan wel.

dus voor mij is en opo geen vergelijkbaar toestel.
Lekker egocentrisch. Voor jou is het geen vergelijkbaar toestel. Voor héél veel anderen dus wel. Bijvoorbeeld voor veel T-Mobile gebruikers. En voor mensen die 4G niet nodig vinden misschien ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
T-Mobile is wel de "kleinste" provider van de 3. Daarnaast kopen veel mensen ook een telefoon voor meerdere jaren, dan is de one plus one niet zo heel handig, hij ondersteunt nl ook niet de 4G900 band, wat T-Mobile straks ook gaat gebruiken en zal dan de primaire drager worden buiten de steden aangezien 1800 niet landelijk dekkend zal worden. Voor de rest is het een mooi toestel, het is gewoon erg jammer dat er geen Europese versie komt. Europa wordt steeds minder belangrijk, de Moto Maxx komt hier helaas ook niet. De fabrikanten gaan zich steeds meer richten op groeimarkten zoals China, India en Brazilië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
barrymossel schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:28:
[...]

[...]

Lekker egocentrisch. Voor jou is het geen vergelijkbaar toestel. Voor héél veel anderen dus wel. Bijvoorbeeld voor veel T-Mobile gebruikers. En voor mensen die 4G niet nodig vinden misschien ook wel.
het is net zo egocentrisch als al die andere mensne die de OPO wel een vergelijkbaar toestel vinden. mijn mening is dat het niet zo is. en zoals the wizard ook al aangeeft is de nexus 6 meer toekomst gericht. al zou dat nog beter kunnen. het enige wat ik echt gaaf aan de OPO vind is dat het op cyanogenmod draait. dat gaat mijn nexus 6 ook zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Spotify gebruik ik ook in de auto, offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:37
barrymossel schreef op maandag 10 november 2014 @ 08:28:
[...]

[...]

Dan is jouw post nog eerder generaliserend, dan dat de zijne egocentrisch is.
Hij geeft alleen zijn mening, zonder voor of over anderen te spreken en zijn mening op te dringen.

Voor MIJ is het gebrek aan 4G ondersteuning van OPO ook een dealbreaker en neig daarom ook naar de Nexus 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
raydekok schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:22:
[...]

het is net zo egocentrisch als al die andere mensne die de OPO wel een vergelijkbaar toestel vinden. mijn mening is dat het niet zo is. en zoals the wizard ook al aangeeft is de nexus 6 meer toekomst gericht. al zou dat nog beter kunnen. het enige wat ik echt gaaf aan de OPO vind is dat het op cyanogenmod draait. dat gaat mijn nexus 6 ook zeker doen.
Nu zeg je het juist: "mijn mening". Voor veel mensen (ja, zelfs als T-Mobile niet de grootste provider is TheWizard), blijft het een uitwisselbare telefoon. Net zoals de S5, Z2/Z3 en M8 zijn voor het grootste deel van alle Android gebruikers. Ja, iedere telefoon heeft wel een optie die de andere niet heeft (waterdichtheid bijvoorbeeld), maar als je niks geeft om die optie of deze is niet op jou van toepassing dan reken je deze in de vergelijking niet mee en is dus te verwaarlozen. En ik zeg dus alleen dat dat voor erg veel mensen het geval is.
Maar we gaan hier toch niet uitkomen. De Nexus 6 is een leuke telefoon, die IK veel te groot vind en waarvan IK de hardware ook niet heel erg speciaal vind. En dat voor een dusdanig hoge prijs. IK had er meer van verwacht. Dan kun je misschien beter wachten op een telefoon die op een Snapdragon 810 draait en even duur is. Zal niet al te lang meer duren, toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ow ik zie het al je bent van het OPO politie team. Is goed hoor. Ieder zijn ding toch? Gewoon wat jij of zij of ik fijn vind.

De 810? Zijn daar geruchten over? Nou ja ik hou wel van een flinke telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

raydekok schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:41:

De 810? Zijn daar geruchten over? Nou ja ik hou wel van een flinke telefoon.
Begin 2015 zullen de eerste toestellen komen met de 808 en 810, maar met de 805 zit je ook niet fout hoor alleen niet 'compleet' 64 bit.We zullen op MWC (nog steeds in Barcelona?) de eerste 64bit high end toestellen zien.
Mij boeit de 64 bit compleet niet de 805 presteert al uitstekend zeker met android L(er zijn al x64 cpu's zoals de 610 en 615 en Exynos 7 note4 ook 20nm), wat wel boeiend is is dat qualcomm overstapt op 20nm vs 28nm nu (met alle voordelen van dien), 3 dagen acuu duur anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
D0gtag schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:44:
[...]

Begin 2015 zullen de eerste toestellen komen met de 808 en 810, maar met de 805 zit je ook niet fout hoor alleen niet 'compleet' 64 bit.We zullen op MWC (nog steeds in Barcelona?) de eerste 64bit high end toestellen zien.
Mij boeit de 64 bit compleet niet de 805 presteert al uitstekend zeker met android L(er zijn al x64 cpu's zoals de 610 en 615 en Exynos 7 note4 ook 20nm), wat wel boeiend is is dat qualcomm overstapt op 20nm vs 28nm nu (met alle voordelen van dien), 3 dagen acuu duur anyone?
3 dagen accuduur? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuwie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-09 09:33
Offtopic, dus weg

[ Voor 77% gewijzigd door PaT op 11-11-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:10

Tripl3 D

Brother in Arms

Bedankt, maar maak liever een topicreport aan

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 11-11-2014 11:06 ]

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
Embargo has been lifted:

TheVerge:
http://www.theverge.com/2014/11/12/7200705/nexus-6-review

AndroidPolice:
http://www.androidpolice.com/2014/11/12/nexus-6-review/

Anandtech:
http://anandtech.com/show/8687/the-nexus-6-review

Engadget:
http://www.engadget.com/2014/11/12/nexus-6-review/

ArsTechnica:
http://arstechnica.com/ga...l-comes-with-compromises/

Wauw, volgens Anandtech is de accuduur matig, soms zelfs slechter dan de Nexus 5...... :/

Niet alleen de accuduur: lage helderheid, traag opslaggeheugen, in sommige benchmarks slechter dan Nexus 5. De prijs van €649 is wel moeilijker te slikken zeg.... Lijkt erop dat de Galaxy Note 4 in dit geval een betere koop is, ondanks TouchWiz. Ik ben teleurgesteld na het lezen van de reviews.... :'(

[ Voor 48% gewijzigd door chengbondkwok op 12-11-2014 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 08:18
Ik heb nu een Nexus 5 en keek uit naar de Nexus 6, maar met deze matige accuduur en dito performance sla ik hem over. Op deze twee (voor mij) belangrijke punten ga je er nauwelijks op vooruit. Hopelijk in april/mei een Snapdragon 810 toestel van de concurrentie met Google Play Edition software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
chengbondkwok schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:14:
Embargo has been lifted:

TheVerge:

AndroidPolice:

Anandtech:

Engadget:

ArsTechnica:

Wauw, volgens Anandtech is de accuduur matig, soms zelfs slechter dan de Nexus 5...... :/

Niet alleen de accuduur: lage helderheid, traag opslaggeheugen, in sommige benchmarks slechter dan Nexus 5. De prijs van €649 is wel moeilijker te slikken zeg.... Lijkt erop dat de Galaxy Note 4 in dit geval een betere koop is, ondanks TouchWiz. Ik ben teleurgesteld na het lezen van de reviews.... :'(
Na de meeste reviews gelezen te hebben valt het me toch op dat de grootste problemen bij lollipop lijken te liggen. De nexus 9 en 6 hebben hiccups op de zelfde plekken en momenten waar de nexus 5 deze niet heeft met de preview. Ook lijkt het zo te zijn dat browsen (vooral met chrome) de batterij behoorlijk snel leegtrekt.

Ik wacht een update of 2 af voordat ik mijn oordeel vel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
scandalous schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:51:
[...]

Na de meeste reviews gelezen te hebben valt het me toch op dat de grootste problemen bij lollipop lijken te liggen. De nexus 9 en 6 hebben hiccups op de zelfde plekken en momenten waar de nexus 5 deze niet heeft met de preview. Ook lijkt het zo te zijn dat browsen (vooral met chrome) de batterij behoorlijk snel leegtrekt.

Ik wacht een update of 2 af voordat ik mijn oordeel vel.
me too. lijkt inderdaad vooral lollipop te zijn. en daarbij wat is een mooie vergelijkbare telefon behalve een OPO of een samsung?

[ Voor 6% gewijzigd door rhos op 12-11-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
chengbondkwok schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:14:
Embargo has been lifted:

TheVerge:

AndroidPolice:

Anandtech:

Engadget:

ArsTechnica:

Anandtech heeft het gedeelte over het trage opslaggeheugen verwijdert omdat de resultaten niet accuraat waren. Dit ook vermoedelijk door een bug in lollipop.

"To test NAND performance on the Nexus 6 we attempted to use Androbench and Andebench, but both gave results that could not have been accurate and so we are unfortunately unable to test this aspect of the Nexus 6 at this time."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 12:08
scandalous schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:43:
[...]

Anandtech heeft het gedeelte over het trage opslaggeheugen verwijdert omdat de resultaten niet accuraat waren. Dit ook vermoedelijk door een bug in lollipop.

"To test NAND performance on the Nexus 6 we attempted to use Androbench and Andebench, but both gave results that could not have been accurate and so we are unfortunately unable to test this aspect of the Nexus 6 at this time."
Volgens deze gebruiker is het de full disk encryption die default aanstaat op de Nexus 6.
https://plus.google.com/+JeremyCamp1337/posts/iDyPjEuEf51
Een benchmark zegt natuurlijk niet alles, en dat is getest op een Nexus 5 (wel Lollipop, niet de nieuwste versie), maar geeft wel aan dat dat het waarschijnlijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caryntjen
  • Laatst online: 13-06 16:58
Ik begin nu zelf zwaar te twijfelen tussen deze aan de Note 4 na al deze reviews. Ik heb ook gezien dat de Note 4 te koop staat voor amper 690 euro op amazon.de. Voor dat prijsverschil is dat misschien wel interessant. Hmmm, twijfels. Ik wacht nog even wat informatie af over eventuele problemen die softwarematig opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-09 21:36
http://www.gsmarena.com/motorola_nexus_6-review-1164.php

Gsmarena review. Batterij valt dan ook erg tegen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• WimP
  • Laatst online: 20-07 09:27
Bij zowel The Verge en Engadget toch een nette 8.6 waarbij de meeste cons (Some software bugs,
Unpredictable battery life) als het goed is software matig liggen en dus verholpen kunnen worden. Al met al zijn ze toch erg positief.

Denk toch dat ik m'n Nexus 5 hiervoor ga upgraden

• FluX
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-08 23:22
WimPliers schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:57:
Bij zowel The Verge en Engadget toch een nette 8.6 waarbij de meeste cons (Some software bugs,
Unpredictable battery life) als het goed is software matig liggen en dus verholpen kunnen worden. Al met al zijn ze toch erg positief.

Denk toch dat ik m'n Nexus 5 hiervoor ga upgraden
Ik vind dit ook de beste opvolger voor m'n Nexus 5, nu de Moto Maxx niet naar Europa komt *snikt nog een beetje na*. Begin december (einde abonnement) maar eens kijken hoe leverbaar hij dan is.

• Martijn80
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:55
http://www.androidauthority.com/nexus-6-review-566046/

Review van Android Authority. Ook hier slechte batterij tijd. De camera is wel veel beter van dan die van de Nexus 5.

• Mizgala28
Nou voor dat slechtere batterijduur kunnen wij onder andere ook aan de resolutie bedanken en het scherm type.

Namelijk, 5.0 heeft veel lichte kleuren, kost meer energie dus op een AMOLED en verder de hoge resolutie zorgt ervoor dat er meer pixels aangestuurd moeten worden, kost dus meer GPU kracht.

Zonde maar dit viel te verwachten, de hicups echter zijn de schuld van 5.0 zelf, mensen met een onnofficiele versie voor nexus 4 en de release van gisteren voor de nexus 5 zeggen ook daar last van te hebben.

Nou Google, die extra tijd voor verbeteringen is verspilde tijd geweest. |:(

P.S. vergeleken met de Nexus 5 is de batterijduur WEL verbeterd, maar ik lees dat veel mensen klagen dat in 5.0 Chrome tijdens gebruik de accu extreem snel leegzuigt.

[ Voor 14% gewijzigd door Mizgala28 op 13-11-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struukduuker
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-03-2023
Ben zeer benieuwd naar cm12 op deze telefoon icm de accu duur.
Ik denk dat een donker thema al een hoop verschil geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
dat denk ik ook ja. er zijn al lollipop cm12 in omloop en dat gaat al de goede kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobberg
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 20:37
Ik zat erg te wachten op deze smartphone, totdat ik het prijskaartje zag. Ga ik echt twee keer zoveel geld betalen dan de Nexus 5 voor de Nexus 6? Ik vind het verschil tussenbeide te klein om deze prijs voor mijzelf te rechtvaardigen. Ik wacht denk ik nog even met mijn Galaxy Nexus vervangen! Misschien een nieuwe accu erin. ;)

http://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/t1.0-9/75064_10151473769436004_241124342_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caryntjen
  • Laatst online: 13-06 16:58
Bestelling is binnen :) (via Play Store België)

http://imgur.com/OBuvxwP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Nu alleen de levering nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khitha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 21:56
Hoewel in pricewatch de blauwe versie als te koop wordt getoond kun je hem nergens kopen! De zwarte en witte versie zijn wel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Zwart bestaat niet. Dat is de blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Ik denk dat de winkel de blauwe als zwarte aanziet, het is midnight blue dus een hele donkere blauwe kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khitha
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08 21:56
Dank voor de toelichting dat verklaart veel |:( _/-\o_

• Prev
  • Laatst online: 15-09 10:43
Cinner schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:02:
Ik heb nu een Nexus 5 en keek uit naar de Nexus 6, maar met deze matige accuduur en dito performance sla ik hem over. Op deze twee (voor mij) belangrijke punten ga je er nauwelijks op vooruit. Hopelijk in april/mei een Snapdragon 810 toestel van de concurrentie met Google Play Edition software.
Zijn deze Play Editions te bestellen in de Playstore (in Nederland)? Kan de huidige generatie niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Nee, de GPE versies zijn helaas alleen in de Amerikaanse Play Stores te vinden. Je kunt uiteraard wel een GPE versie flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Net besteld bij de Phonehouse waar om nog onduidelijke redenen de 32GB versie €699 kost en de 64GB €669 (excl. thuiskopieheffing) :)

64GB
32GB

Graag gebruik maken van de juiste topic: [Motorola Nexus 6] Levertijden en Prijzen

[ Voor 36% gewijzigd door The Wizard op 22-11-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 21:57
Ook interessant, performance encryptie:

http://www.anandtech.com/...ce-in-android-50-lollipop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 15:31
Om de test compleet te maken hadden ze ook FDE op de Nexus 5 moeten doen.
Zal zo eens kijken wat ie bij mij doet. Ik merk nog niet echt een verschil met of zonder FDE op de Nexus 5.

N5 met encryptie Androbench:
seq read: 55.6 MB/s
seq write: 32.72 MB/s
rand read: 17.29 MB/s
rand write: 12.42 MB/s

Vooral het lezen scheelt veel.

[ Voor 14% gewijzigd door FireFly3k op 22-11-2014 20:33 . Reden: benchmark ]

PSN - 500px - Flickr

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
Dit topic is er alleen voor ervaringen en discussie met/over de Nexus 6.

Prijzen en levertijden mag je in [Motorola Nexus 6] Levertijden en Prijzen plaatsen.

De Accessoires kun je bespreken in het [Motorola Nexus 6] Accessoires topic.