emporio81 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:28:
Ik word moe van mods die berichten snel verwijderen en zelf hun eigen regels stellen.
In de blackberry classic topic presteert canaria het om te melden dat er niet zo enthousiast gepost dient te worden over blackberry en bb10.
Mensen nemen de tijd om hun ervaringen achter te laten, maar de mod in kwestie vindt dat kennelijk niet leuk. Hij ziet liever dat bb10 wordt afgezeken en dat de gebruikers melden hoe verschrikkelijk de classic is.
Het is niet te bevatten wat er hier op tweakers gebeurt. Soms lijkt het censuur uit het communistische tijdperk.
Late reactie, maar ik zal hierbij alsnog even uitleg geven waarom ik de modbreak plaatste en berichten heb verwijderd.
De strekking van de modbreak was helemaal niet dat het verboden is om te vertellen hoe enthousiast je bent over de BlackBerry Classic. Als je de modbreak zo hebt geïnterpreteerd dan is dat veel te negatief.
Het topic dreigde te verzanden in een discussie waarom BlackBerry (in het algemeen) beter of slechter is dan Android/iOS/Windows Phone, waarbij het er aan alle kanten niet bepaald vriendelijk aan toe ging. Als mensen elkaar quoten en de oorspronkelijke tekst vervangen door
hoop onzin
, of als de

- smiley wordt gebruikt, krijgt het topic een nare sfeer waardoor 'neutrale' lezers afhaken.
Ik was zelf zo'n lezer, heb een paar jaar terug een BlackBerry Bold 9900 gehad waar ik blij mee was. Ik heb geen voorkeur voor een mobiel OS, momenteel heb ik een iPhone 5s en een Nokia Lumia 930. Ik ben niet moderator geworden om GoT'ters te pesten maar omdat ik, net als jullie, smartphones waaronder BlackBerry's superinteressant vind. Het leuke van GoT is daarbij dat voor elk toestel een eigen topic bestaat waarin het specifiek over dat toestel gaat. Daarin kunnen voordelen maar ook nadelen, enthousiasme en ergernis gedeeld worden
over dat toestel. Waar lezers niet op zitten te wachten in een BlackBerry Classic-topic is een betoog over de evilness van alles waar geen BlackBerry-logo op prijkt.
Het is nou eenmaal zo dat de meeste lezers van dit topic op dit moment géén BlackBerry hebben en misschien wel heel tevreden zijn met hun Android maar toch openstaan voor iets anders, bijvoorbeeld vanwege de unieke eigenschappen (toetsenbord). Nou, stel je dan even voor dat je zelf zo'n lezer bent en je leest dat jouw huidige telefoon voor geen meter deugt. Van de persoon die dat schrijft neem je het lovende oordeel over een andere telefoon dan ook met een korreltje zout. Dat bedoelde ik dus met "daar word ik eerder achterdochtig van"
Enkele posts na de modbreak reageerde iemand met
Even om me te mengen in de bovenstaande discussie..
gevolgd door een verhaal waarin wordt betoogd dat een ander OS achterhaald is en dat weer een ander OS het beste zo snel mogelijk wordt opgedoekt. Dit in tegenstelling tot de "geluk, vrijheid, zekerheid en liefde" van BlackBerry ...
... en zulke berichten waren nu juist niet de bedoeling. Om te voorkomen dat de discussie alleen maar verder zou oplopen, heb ik dat bericht verwijderd.
Je krijgt mij niet snel boos en mensen die me al langer als mod kennen (ik was ook moderator telecom van 2004-2007) zullen weten dat ik niet de vervelendste ben. Maar als iemand de tekst van het verwijderde bericht vervolgens tot twee keer toe terugplaatst, grijp ik in. Bij andere mods had de desbetreffende user misschien een (terechte) ban gekregen, ik ga persoonlijk graag uit van op een volwassen manier met elkaar omgaan.
Als je het ergens niet mee eens bent, dat kan, maar stuur me dan een berichtje of maak een topicreport aan. Het is niet handig om moderators die hun best doen om de BlackBerry Classic de aandacht te geven die hij verdient, te beschuldigen van allerlei zaken en hun ingrepen in twijfel trekken. Zeker niet in het topic! Dergelijke posts blijven op een nare manier in de herinnering van de hele Tweakers-crew hangen en ook bij gewone lezers vallen ze negatief op. Uiteraard geldt dat ook voor op het eerste gezicht strenge modbreaks (als men de achtergrond niet kent) maar dat is de verantwoordelijkheid die mods nemen. Vandaar ook deze uitleg.
Weet dan wel dat ik veel liever ook gewoon ontopic zou meepraten over de BlackBerry Classic. Ik word in dat topic graag overtuigd door enthousiaste posts waarin de vergelijking met andere telefoons niet nodig is. Dus vertel daar eens over de mogelijkheden om de kleuren van het ledje in te stellen op verschillende notificaties, over de bediening van de muziekspeler (next/previous/shuffle) met sneltoetsen zodat de telefoon in m'n zak kan blijven zitten, over customization met themes/skins (graag met screenshots!) en misschien heb ik binnenkort ook een BlackBerry Classic

Uitdaging?