Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Ik ben niet bezig met een Blackerry-kruistocht. Jij verdraait de hele situatie en doet alsof ik met een of andere kruistocht bezig ben. Het is eigenlijk verbazingwekkend met wat voor een bericht de mod is gekomen. Er worden berichten verwijderd en vervolgens komt de melding dat er geen overdreven promotie verhalen mogen komen en dat er geen vergelijkingen getroffen worden over BB10, IOS en Android. Wat willen jullie eigenlijk? Volgens mij zien jullie het liefst dat er helemaal niets meer wordt gepost over Blackberry en BB10.

Jij schaart het onder offtopic, maar dat is reinste onzin. Het ging over de Classic en het ging over de BB10. Wat is daar niet goed aan? Moet er een soort van realisme komen? Welk realisme? Heel denigrerend kom je aanzetten met Blackberry-gospel. Die melding doe je zeker ook aan Android en IOS gebruikers!?

Het bericht van Canaria is ergerlijk en te lachwekkend voor woorden. Er wordt aan censuur gedaan en berichten worden verwijderd.

De heren vinden het niet goed als er in een Blackberry Classic wordt gesproken over de ervaringen en wat de gebruikers fijn vinden aan BB10.

Ik ga geen berichten posten in een topic die jullie graag willen lezen. Zo werkt het natuurlijk niet. Het is of het een of het ander. Ik verdom het om mijn bericht, waar ik moeite voor heb gedaan, aan te passen aan jullie zogenaamde wensen en eisen.

[ Voor 5% gewijzigd door emporio81 op 25-01-2015 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nogmaals, we houden op met deze discussie. Je hebt gehoord hoe we er over denken, en daar heb je het mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Laat ik maar niks terug posten. Lijkt me heel verstandig in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil alleen even melden dat ik het vrij kinderachtig vind hoe de moderators zich manifisteerde in het blackberry classic topic. Irritant voornamelelijk dat berichten veel te snel werden verwijderd, terwijl ik het juist wel interessant vond. Ik wil er ook 1 kopen en ga dat ws morgen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel apart dat The Wizard hier The Wizard in "BlackBerry Classic [Ervaringen & Discussie Topic]" de discussie start, maar gelijk afkapt met de tekst "het is dan ook niet toegestaan om dat in een andere topic, zoals deze, over te discussiëren." en naar dit topic verwijst.
Gezien de mods redelijk doorgeslagen zijn in wat wel en niet mag in dit topic, durf ik niet een directe link te posten naar die workaround,
Prima toch? Geen directe link naar software, waarvan de auteur v/d programma's zelfs niet weet of het legaal is, maar een paar hints waar meer info valt te vinden.

The Wizard had beter de opmerking kunnen negeren, hetzelfde staat in de Topic Waarschuwing onderaan, maar The Wizard meent het nogmaals extra duidelijk te moeten maken.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:45:
Heel apart dat The Wizard hier The Wizard in "BlackBerry Classic [Ervaringen & Discussie Topic]" de discussie start, maar gelijk afkapt met de tekst "het is dan ook niet toegestaan om dat in een andere topic, zoals deze, over te discussiëren." en naar dit topic verwijst.

Ik doe dan ook hier mijn beklag, want ik heb geen zin in weer gezeik met NMe of een andere admin.

[...]
Prima toch? Geen directe link naar software, waarvan de auteur v/d programma's zelfs niet weet of het legaal is, maar een paar hints waar meer info valt te vinden.

The Wizard had beter de opmerking kunnen negeren, hetzelfde staat in de Topic Waarschuwing onderaan, maar The Wizard meent het nogmaals extra duidelijk te moeten maken.

Lekkere boel hier.
Om even met je laatste zin te beginnen, de Tweakers Crew "zeikt" niet, we handhaven alleen maar regels. Ben je het hier niet mee eens, dat kan en mag, alleen daar gaan we niet over discussieren in product/toestel/OS topic's. Zoals vaker de afgelopen week is gebleken denken sommigen nog steeds dat ze in het betreffende topic met ons de discusussie aan kunnen gaan.

Dit is dus ook precies wat mijn collega mod bedoeld. Hij verwijst richting het algemeen beleid, waar in valt te lezen dat op het forum niet zomaar mag worden verwezen naar software uit bron waarvan de herkomst niet duidelijk is. Om het concreet en duidelijk te maken, de crew houd zich het recht voor opbasis van het algemeen beleid om software verwijzingen anders dan origele download winkels te verwijderen.

Als crew gaan wij niet alle linkjes controleren op "legaalheid" van de software.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is toch prima als er geen directe linkjes zijn, maar als er wordt gehint op "Je moet bij site X wezen en zoeken naar term Y" voor oplossing v/h probleem.

Of wordt dat gezien als vaag hinten naar een mogelijk illegale bron en zodoende onder het beleid "Geen links naar warez" valt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:20:
Maar het is toch prima als er geen directe linkjes zijn, maar als er wordt gehint op "Je moet bij site X wezen en zoeken naar term Y" voor oplossing v/h probleem.

Of wordt dat gezien als vaag hinten naar een mogelijk illegale bron en zodoende onder het beleid "Geen links naar warez" valt.
Zolang een hint niet richting software of andere illegale bedoelingen verwijst is er niet aan de hand. Zodra het er maar een beetje op lijkt dat het een grijsgebied betreft kappen we het af.

Overigens is doet niet iets specifieks voor BB, het zelfde beleid hanteren we voor alle os-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Bullet NL schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 19:25:
[...]

Zolang een hint niet richting software of andere illegale bedoelingen verwijst is er niet aan de hand. Zodra het er maar een beetje op lijkt dat het een grijsgebied betreft kappen we het af.

Overigens is doet niet iets specifieks voor BB, het zelfde beleid hanteren we voor alle os-en.
Hmmm, dus bijvoorbeeld "Google eens op torrent tomtom android" zou ook niet mogen? Inderdaad een beetje erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:45:

[...]

Het is in de eerste plaats een opmerking richting de onnodige melding dat de moderators doorslaan, ik wijs daarbij op de mogelijkheid om dit op de juiste plaats te discussiëren. Ik start geen discussie, ik verwijs de discussie naar hier.
barrymossel schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:39:
[...]

Hmmm, dus bijvoorbeeld "Google eens op torrent tomtom android" zou ook niet mogen? Inderdaad een beetje erg overdreven.
Uiteraard niet, het bericht waarop ik reageerde is immers ook niet in geknipt.

Als verduidelijking heb ik aangehaald dat het idd niet toegestaan is om direct (danwel indirect) te linken naar een website die minder legale zaken aanbiedt. Om te voorkomen dat er onnodig ingrijpen van moderators noodzakelijk is.

Nogmaals, dit beleid is niet opgesteld door de moderators van dit forum, maar door Tweakers zelf. Je gaat hier immers mee akkoord als je inlogt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

barrymossel schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:39:
[...]

Ik begrijp eigenlijk niet waarom de drukte er over in eens is.... We doen het al jaren zo, nu in eens is het overdreven?

Het linken naar content waarvan niet vast staat het legaal is of, dat het uit legale bron is verkregen staan we niet toe. Het is heel simpel, zo gaat het al jaren en op deze manier gaan we er ook mee door.

Het gaat er ook niet om wat Google doet, het gaat er om wat wij hier al jaren wel of niet op het forum toestaan.

Om ook maar een voorbeeld te geven, op Google zou je kunnen opzoeken hoe je via het Thor-netwerk illegale content kan delen, daar kunnen wij als website, en daarmee de crew niet achter staan. We staan dit dan ook niet toe op het forum, ongeacht wat Google wel of niet doet.

Google is sinds vandaag toch niet verheven tot soort van internetregulator?

Wij als crew van Tweakers bepalen onze eigen grenslijnen wat wel of juist niet op ons forum willen hebben. Nogmaals, dit is niet in eens ander beleid, we doet het namelijk al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nee, helemaal mee eens. Regels zijn regels. Regels kan men overdreven vinden, maar dat is dan pech voor die persoon (ik in deze). Google is zeker geen internetregulator. Dat zeg ik ook niet. Maar ik wil ermee duidelijk maken dat je altijd naar Google kunt verwijzen om illegale (of ongewenste) zaken op te zoeken. Maar schijnbaar mag je ook geen hint richting een zoekmachine (en een hint richting een zoekopdracht). Dat kan. Ik lees de regels nooit zo goed (boefje!), dus dank dat jullie daar nu op wijzen. Blijft dat ik het overdreven vind. Zeker aangezien de persoon die de hint geeft niets illegaals (of fouts) doet en Tweakers al helemaal niet. Maar best, hier zijn we schijnbaar allemaal mee akkoord gegaan. :)

Hihi:
The Wizard schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:49:
Nogmaals, dit beleid is niet opgesteld door de moderators van dit forum, maar door Tweakers zelf. Je gaat hier immers mee akkoord als je inlogt.
Bullet NL schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:50:
Wij als crew van Tweakers bepalen onze eigen grenslijnen wat wel of juist niet op ons forum willen hebben. Nogmaals, dit is niet in eens ander beleid, we doet het namelijk al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
grenslijnen zijn wel wat anders dan een algemeen beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Kijk, het forum valt juridisch gezien natuurlijk ook onder Tweakers.net. Het algemeen beleid is er dan ook op gericht om zowel Tweakers.net als de users hier in bij te staan. Wat niet wil zeggen dat de specifieke forumcrew een zekere verantwoordelijkheid heeft binnen hun hoofdgroep.

Hier zijn de mod's en admin's voor aangesteld en daar handelen ze natuurlijk ook naar. Dit is precies het verschil tussen hetgeen wat mijn collega (hierboven) bedoelt en wat ik schrijf. De crew van het forum bepaalt de grenslijnen van het spel (en handelt daar naar) binnen hetgeen wat in het algemeen beleid is opgenomen.

Als voorbeeld, in het shoppingforum staan we bijvoorbeeld meer en/of andere dingen toe dan we binnen de hoofdgroep mobile doen. Waarom? Omdat we als crew vinden dat je in de "technische" topic's op een zeker niveau moet houden. Heel simpel, geen geneuzel over bijzaken, maar zuiver on-topic geblaat ;)

Ik hoop dat je van me wil aannemen dat de forum crew er niet is om regels dwangmatig te handhaven, los van het feit dat de crew zelf ook misstanden (begrijp me niet verkeerd, bedoel dit minder zwaar dan dat er staat) op het forum opspoort, komen wij pas vaak in actie na één of meerdere topicreports. In het geval van het BlackBerry topic zien wij daar zoveel klachten over voorbij komen dat we serieus gaan kijken wat we daar mee aan moeten. Daar overleggen we over en komt dan een onder de crew breedgedragen beleid uit.

Ik snap dat dit soms vervelend is, dat mensen denken van "ze moeten ons hebben", Dit is helemaal niet het geval. Wanneer de users (in algemeenheid) gewoon doen op het forum heeft niemand van ons last. Zoals ik al eerder schreef, de crew komt pas in actie op moment dat we misstanden signaleren.

[ Voor 1% gewijzigd door PaT op 28-01-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik loop maar te geinen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Dat begrijp ik, wil het alleen ff duidelijk hebben.... Vanuit het BlackBerry honk heb ik nu al meer dan eens een DM gehad dat men zich achtergesteld voelt, terwijl ik juist duidelijk wil maken dat dit helemaal niet het geval is. De toon van de berichten in dat topic zorgt er namelijk voor dat wij als crew het topic met bovenmatige interesse volgen.

:+

If you know what i mean ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Haha, altijd weer die BB mensen. Tuig dat het is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 21:51
BB mensen zijn per definitie tuig van de richel.. ze geven hun bevindingen van hun device met zoveel enthousiasme, vergelijken met andere OS-en en geven aan waarom zij het een beter vinden dan het ander.. en dat is afzeiken natuurlijk en dat mag niet.

Dan de reactie van The Wizard, hoe lang zijn je tenen? Wow. Het was namelijk wel een oprechte vraag dat ik niet weet wat wel en niet mag, omdat ik zeker het gevoel heb dat topics waar mods zich minder in interesseren steviger gehandhaaft worden dan topics waar ze wel interesse voor hebben. Ik denk dat een link prima had gekunt, daar het gratis software betreft die het mogelijk maakt om andere gratis software op een device te draaien waarvoor het niet ontwikkeld is. Maar omdat de mods, naar mijn mening, haast autistisch de eigengestelde regels na proberen te leven, is er weinig sprake van een community noch een forum waar de community kan praten over de ontwikkelingen en bevindingen van het device naar keuze.

[ Voor 17% gewijzigd door TDCCBB op 28-01-2015 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
TDCCBB schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:28:
*knip*

Dan de reactie van The Wizard, hoe lang zijn je tenen? Wow. Het was namelijk wel een oprechte vraag dat ik niet weet wat wel en niet mag, omdat ik zeker het gevoel heb dat topics waar mods zich minder in interesseren steviger gehandhaaft worden dan topics waar ze wel interesse voor hebben...
Dat is echt niet zo, de regels zijn echt overal hetzelfde en worden hetzelfde toegepast. Mocht dat niet zo zijn dan graag linkjes naar die onterechte ingrepen.
Ik denk dat een link prima had gekunt, daar het gratis software betreft die het mogelijk maakt om andere gratis software op een device te draaien waarvoor het niet ontwikkeld is. Maar omdat de mods, naar mijn mening, haast autistisch de eigengestelde regels na proberen te leven, is er weinig sprake van een community noch een forum waar de community kan praten over de ontwikkelingen en bevindingen van het device naar keuze.
Er kan prima worden gesproken over toestellen en software, dat is geen probleem. Zodra het gaat over (mogelijke) illegale software dan mag dat uiteraard niet. Niet in een BB topic, ook niet in een Android of ander OS topic. Linkje voor apps buiten de originele Playstore staan we bijvoorbeeld ook niet toe omdat de kwaliteit ervan anders niet is te garanderen. Alles buiten de Playstore is voor eigen risico en mag men zelf opzoeken. Dat geld voor elk topic voor elk OS, ook voor Blackberry.
Het is geen autisme, het is gelijke monniken, gelijke kappen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het mag dus wel als je linkt naar een app op de officiële play store, gevolgd door een link naar uitleg hoe je van die APK een BAR maakt.

En het mag dus niet, om te linken naar een tool dat o.a. reclame uit die APK stript, afhankelijkheid van Google Play Services stript e.d. met als doel de app werkende te krijgen op het BlackBerry platform. Het doel heiligt niet de middelen.

Mag je wel hinten naar het bestaan van die tool? En een mogelijke site waar die tool te vinden is? Dus geen deeplink.

Jammer dat door TDCCBB autisme erbij wordt gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Als 1 zou mogen fridgeman, dan zou 3 helemaal moeten kunnen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:29:

Ik ga er vanuit dat je wel begrijpt dat de "autisme" als spreekwoordelijkheid is bedoeld en niet als verwijzing richting een persoon.....

Over al het andere betreffende het BlackBerry topic is genoeg gesproken. We doen het zoals we het hebben aangegeven, krijgen wij het idee dat men zich in het topic bewust niet aan de spelregels van het
forum weet te houden dan gaat het topic gewoon op slot. We zijn er nu een beetje klaar mee.

Leuker kan ik het niet maken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:29:
Maar het mag dus wel als je linkt naar een app op de officiële play store, gevolgd door een link naar uitleg hoe je van die APK een BAR maakt.

En het mag dus niet, om te linken naar een tool dat o.a. reclame uit die APK stript, afhankelijkheid van Google Play Services stript e.d. met als doel de app werkende te krijgen op het BlackBerry platform. Het doel heiligt niet de middelen.

Mag je wel hinten naar het bestaan van die tool? En een mogelijke site waar die tool te vinden is? Dus geen deeplink.

Promoten van warez of helpen daarbij, dat mag niet. Bespreken of de .bar van een bepaalde app wel of niet werkt is dus geen probleem, maar het is niet de bedoeling dat we elkaar hier gaan helpen met dingen die niet mogen. Dat is nou eenmaal de streep die we moeten trekken. 'Hinten' naar illegale dingen willen we dus ook niet.

Een preciezere definitie hebben we niet: het doel is simpelweg dat we illegale dingen niet op het forum willen zien. Reden is dat we niet willen dat het forum een uitwisselingsplaats wordt voor warez. Daar kunnen we namelijk juridische problemen mee krijgen. Daarom zou ik zeggen, zoek de grenzen van wat mag niet op. Verder doen we echt niet moeilijk als iemand per ongeluk een keer een foutje maakt :) Wie doelbewust probeert het beleid te omzeilen krijgt er echter wel iets van te horen ;) Bij twijfel kun je natuurlijk altijd even vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja najah, ik vraag het bij deze en krijg een antwoord waar ik niet zoveel mee kan / geen duidelijkheid schept.

Ik vraag heel specifiek "Mag dit wel / mag dit niet" en krijg als antwoord "zoek de grenzen niet op"

Dat GoT geen vergaarbak moet worden voor Warez links, is duidelijk.

Ik zie het wel en ga weer in dit topic klagen als me iets niet bevalt m.b.t. moderaties in het BB topic.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat is er niet duidelijk aan niet hinten/helpen met illegale zaken? Zo'n tool schendt het copyright, dus hulp daarbij willen we dan ook niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op sommige plaatjes in het "Grote Grappige Plaatjes" topic zal vast copyright rusten, het zomaar opnieuw posten van deze, is dus illegaal wegens schending copyright. Dan kan je zeggen "De poster maakte een foutje, we gedogen het"

Hetzelfde gebeurt niet in andere delen v/h forum.

pfff laat maar zitten. Ik ga maar een account aanmaken bij Crackberry.com

/me er ook klaar mee is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Prima, veel plezier daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
de vraag van fridgeman is wel valide, kan die tool die het mogelijk maakt om de Play Store te draaien op een BB wel geplaatst worden of niet hier.

Met die vraag raak je namelijk ook direct een ander punt wat CEO van BB zelf aanhaalde over netneutraliteit en contentneutraliteit.

En natuurlijk verwacht ik niet dat tweakers een dergelijk vraagstuk gaat openbreken, maar het op voorhand censureren van iets waar de discussie nog over bestaat in de wereld of het legaal of niet is, lijkt mij juist niet correct bij een platform als tweakers. En de vraag is dus niet of die tool legaal is, maar of het legaal is om de toegang te weigeren tot content op device x wat exact zo zou moeten werken als op device y maar omdat device y niet van leverancier z afkomstig is.

Door het te verwijderen, of niet toe te staan, nemen jullie een standpunt in, iets wat mij ongepast lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Allemaal mooi en aardig, we hebben de spelregels meer dan eens duidelijk gemaakt, daarmee lijkt het mij wel klaar.

We staan bepaalde dingen, waarvan wij vinden dat die niet op het forum thuis horen, niet toe. Dit heeft overigens niets met censuur te maken. Ik zou ook niet weten waarom wij betreffende onze spelregels geen standpunt in mogen nemen.

Nogmaals, ik denk dat deze discussie wel is gevoerd, steek je energie weer in het BlackBerry topic, als crew veranderen we op dit punt echt niet van mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
TDCCBB schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:22:
de vraag van fridgeman is wel valide, kan die tool die het mogelijk maakt om de Play Store te draaien op een BB wel geplaatst worden of niet hier.

Met die vraag raak je namelijk ook direct een ander punt wat CEO van BB zelf aanhaalde over netneutraliteit en contentneutraliteit.

En natuurlijk verwacht ik niet dat tweakers een dergelijk vraagstuk gaat openbreken, maar het op voorhand censureren van iets waar de discussie nog over bestaat in de wereld of het legaal of niet is, lijkt mij juist niet correct bij een platform als tweakers. En de vraag is dus niet of die tool legaal is, maar of het legaal is om de toegang te weigeren tot content op device x wat exact zo zou moeten werken als op device y maar omdat device y niet van leverancier z afkomstig is.

Door het te verwijderen, of niet toe te staan, nemen jullie een standpunt in, iets wat mij ongepast lijkt.
Helemaal mee eens, maar Tweakers is niet meer zo als vroeger. Hier horen tweakers te zitten die dingen uitproberen en daar zit ook wel is wat illegaals tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Bullet NL schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:45:
Allemaal mooi en aardig, we hebben de spelregels meer dan eens duidelijk gemaakt, daarmee lijkt het mij wel klaar.

We staan bepaalde dingen, waarvan wij vinden dat die niet op het forum thuis horen, niet toe. Dit heeft overigens niets met censuur te maken. Ik zou ook niet weten waarom wij betreffende onze spelregels geen standpunt in mogen nemen.

Nogmaals, ik denk dat deze discussie wel is gevoerd, steek je energie weer in het BlackBerry topic, als crew veranderen we op dit punt echt niet van mening.
Hoe kan die discussie gevoerd zijn volgens Tweakers wanneer de fabrikanten en providers hier nog niet uit zijn? En let wel het gaat hier om de discussie contentneutraliteit en netneutraliteit, niet de discussie warez of niet.

En spijtig dat er meteen weer redelijk denigrerend gezegd wordt mijn energie in het BB topic te moeten steken. Mocht je willen dat deze discussie verhuist naar dat topic, prima. Maar dan wil ik in dat topic geen gesodemieter krijgen over dat we off topic gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door TDCCBB op 29-01-2015 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Nogmaals,

- Wij staan het niet toe, wat fabrikanten vinden of welke maatschappelijk discussie gevoerd wordt doet er niet toe.
- Bewust op een verkeerde plek off-topic discussies voorzetten zal resulteren in bijbehorende maatregelen.

Hier zal je het mee moeten doen.

[ Voor 199% gewijzigd door Bullet NL op 29-01-2015 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt mods, het is jullie weer gelukt. Ook het nieuwste topic over de blackberry classic is volledig lamgelegd door jullie gebemoei om NIKS. Mensen gaan weg, vinden het topic niks meer aan, er komt geen nieuwe input meer omdat er werkelijk Niks meer besproken mag worden.. voor iedere onderwerp is er wel weer 1 ander sub forumpje waar je je ellende moet neertypen.. Of hetgeen je typt is te positief of je brengt android in discrediet of ios. Want dat je alleen door vergelijking met concurrentie kan aangeven wat de + en - punten zijn van een telefoon dat mag niet! Door al dat geneuzel en regeltjesgeneuk (sorry voor het taalgebruik maar alleen dit is passend) hebben we nu weer een forum dat vernield is.

Getypt met m'n classic, fijne telefoon. Onee, dat is overdreven hassana of wat dan ook. 1 of andere hebreeuwse kreet die 1 of ander populair type by tweakers heeft bedacht. Diep triest hoe het hier aan toe gaat. Schaam je tweakers. Zal wel weer gewist worden maar lees het maar eens door en ga bij jezelf ten rade.

Deze bloemlezing heeft helemaal niets meer met enige discussie te maken

edit:
Ik heb even de reactie teruggeplaatst voor het totaaloverzicht. /janvanduschoten

[ Voor 177% gewijzigd door janvanduschoten op 30-01-2015 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Eigen Wijs klopt wel Bullet.

Ook heerlijk hoe goed er met kritiek omgegaan wordt hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TDCCBB schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 08:58:
Eigen Wijs klopt wel Bullet.

Ook heerlijk hoe goed er met kritiek omgegaan wordt hier.
Een forum is doorgaans geen democratie hè. Ik heb zelf enkele kleine forumpjes en de regels worden gewoon gemaakt door de administrator(s). Als die je niet bevallen kun je vragen die aan te passen. Gebeurt dat niet, jammer dan.
Als je je kunt vinden in de naleving van de regels door de moderators, dan wend je je tot de administrator(s). Willen of kunnen die je niet helpen? Wederom pech gehad. Dan kun je beter een ander forum zoeken (of er zelf een maken :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Een forum is geen democratie, dat klopt wel.. maar zonder forum bezoekers geen website bezoekers en dus geen inkomsten.. Samsung en consorten betalen alleen voor de aantallen bezoekers, niet voor een leuke site zonder traffic. Dus een beetje meedenken met de achterban zou geen kwaad kunnen.

Maar klaar, ik ga me weer vermaken in de andere topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Het is allemaal niet zo spannend mensen, er mag gewoon zoals altijd worden gediscussieerd over van alles. Alleen dingen die illegaal zijn of daar naar neigen die zijn niet toegestaan. Ook het bashen van personen, merken en ander OS-en is niet toegestaan as usual.

Er is dus niets veranderd tov vorige week of vorig jaar.

Als er steekhoudende argumenten zijn om het beleid / regels aan te passen dan gebeurd dat. Nu zijn die er niet.
We gaan dus niet toestaan dat er ( mogelijke ) illegale zaken worden besproken of naar wordt gelinkt (zie ook RoD in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"). Vergelijken met andere merken en OS-en is prima, als het maar gefundeerd gebeurd en niet bashen om te bashen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Overigens wil ik er even het volgende aan toevoegen: het beleid mbt warez / copyright / software etc. is GoT-breed. Dat wil dus zeggen dat wij het beleid uitvoeren, maar het niet kunnen/zullen veranderen. Wil je minder strenge regels, dan moet je dat in Lieve Adjes aankaarten.

Ik zou er zelf ook niet tegen zijn om er wat soepeler mee om te springen, maar Tweakers hanteert nu eenmaal deze grens omdat we juridische problemen willen voorkomen. Daar moet je het simpelweg mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het ook absoluut niet eens met het ingrijpen van de mods in het Classic topic. Ik begrijp best dat uitgebreide discussies over het OS beter in een ander topic passen (zoals het BB10 OS topic), maar ik vind wel dat daar zeker toch vergelijkingen gemaakt mogen worden met andere OS'en. Het is niet meer dan logisch dat gebruikers OS'en met elkaar vergelijken. En ik zie niet hoe iOS en Android nou zo "afgezeken" worden. Er werden gewoon pluspunten van BB10 (en dus minpunten van andere OS'en) genoemd op basis van ervaringen/feiten, beetje jammer dat sommige personen niet tegen de waarheid kunnen... Ik ben het wel met de mods eens dat @nlb zijn berichten misschien iets genuanceerder had kunnen verwoorden en wat minder de nadruk had kunnen leggen op het aanvallen van @dbhuis en wat meer op het ontkrachten van zijn argumenten. Oftewel een discussie voeren zoals de Oude Grieken het al deden...
Verder heb ik ook in mijn post, sommige tekortkomingen toegegeven en 1 voordeel kende ik ook toe aan andere OS'en [van andere bedrijven]. Ik zie niet hoe ik andere OS'en 'afgezeken' heb door mijn ervaringen en feiten te delen.
Als ik nou had gezegd van <Android of iOS> 'is een bagger OS' of zo...

Verder zou ik ook graag een definitie van 'overdreven hosanna berichten' zien, want op deze manier lijkt het er maar wat veel op dat enthousiaste BB10 gebruikers de mond wordt gesnoerd voor het delen van positieve ervaringen.

Ik denk ook dat de mods een beetje rekening moeten houden met het feit dat gebruikers van OS'en met een klein marktaandeel eerder geneigd zijn om dat OS fel te verdedigen, doordat die OS'en vaak of helemaal niet of kortzichtig in het mainstream nieuws komen en er vaak veel vooroordelen zijn. Dit geldt zeker niet alleen voor BlackBerry, maar ook voor bijvoorbeeld Jolla, Mozilla (Firefox OS) of Nokia. Zeker over BlackBerry zijn er vaak veel vooroordelen, door de legacy apparaten. Veel mensen zijn slecht geïnformeerd en roepen maar wat negatiefs over de niche OS'en. Het probleem is dat velen anderen dit dan weer lezen en het OS dan gelijk afschrijven op basis hiervan. En zo blijven die OS'en/bedrijven een klein marktaandeel houden als ze het überhaupt overleven. Bekende OS'en zoals Android en iOS zijn altijd uitgebreid in het nieuws en veel mensen zijn goed (o.a. door de mediaandacht) geïnformeerd over de functionaliteit/voordelen van die OS'en.

Ik kan hier persoonlijk in elk geval erg slecht tegen en vandaar dat ik misschien soms iets te fel reageer.

Een voorbeeld is dat @dbhuis naar het Classic forum komt en zijn ervaringen met de Z10 deelt, echter heeft hij het toestel met een oudere OS versie gebruikt. En zoals de wat enthousiastere BB10 gebruikers maar al te goed weten zit er een gigantisch verschil tussen de eerste BB10 OS versies (10.1 en 10.2) en de huidige versie. Als @dbhuis dan bijvoorbeeld roept
Kort gezegd: het werkt allemaal aardig, maar het heeft gewoon geen killer feature.
, dan wordt dit door veel mensen gelezen die geïnteresseerd zijn in de Classic en naar het topic komen. Sommige mensen haken dan misschien al af.

Ik heb na al dit gedoe ook maar weinig zin om nog te reageren in de BB10 topics op Tweakers en ik denk dat ik niet de enige ben. Ik heb nadat al het gedoe los barstte zelf 5 dagen 'vakantie genomen' van Tweakers en die is mij goed bevallen, ik haal nu mijn nieuws van een mix van Slashdot, Ars Technica, Hacker News en Engadget. Sites waar men wel tegen een beetje sarcasme kan... Ik deel mijn BB10 ervaringen verder wel op mijn blog (link in signature).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Er staan een aantal topics op vrij onlogische plaatsen:
In telecomproviders:
[OnePlus One] Levertijden & Prijzen
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Moto 360 Prijzen, levertijden, imports
[BlackBerry Classic] Prijzen en Levertijden
[Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen

Het lijkt wel een beetje een afvalputje te zijn, om "android" etc. er schoner uit te laten zien.
De header van Telecomproviders zegt:
Kan jij al sms-en via jouw nieuwe sip-provider? Mms-en vanuit het buitenland, lukt dat via jouw abonnement en wat zegt de fup van jouw mobiele data-abonnement?
Kan daar iets aan gedaan worden alstublieft? :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:04:
Een voorbeeld is dat @dbhuis naar het Classic forum komt en zijn ervaringen met de Z10 deelt, echter heeft hij het toestel met een oudere OS versie gebruikt. En zoals de wat enthousiastere BB10 gebruikers maar al te goed weten zit er een gigantisch verschil tussen de eerste BB10 OS versies (10.1 en 10.2) en de huidige versie. Als @dbhuis dan bijvoorbeeld roept
[...]
, dan wordt dit door veel mensen gelezen die geïnteresseerd zijn in de Classic en naar het topic komen. Sommige mensen haken dan misschien al af.
Dat soort reacties heb je maar te accepteren. Het is van de zotte dat topics door dit soort reacties escaleren omdat mensen zich op hun pik getrapt voelen omdat er een niet-positieve reactie wordt geplaatst. Dit is nou een typisch voorbeeld van het fanboygedrag dat we niet willen zien. Het moet voor iedereen mogelijk zijn om zijn mening te geven, zolang dat gepaard gaat met argumenten en op een nette manier. Bevalt je iets niet? Maak dan een topicreport.

Zo werkt het overal op het forum, en zo werkt het dus ook voor BlackBerry.
Frozen schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:46:
Er staan een aantal topics op vrij onlogische plaatsen:
In telecomproviders:
[OnePlus One] Levertijden & Prijzen
\[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Moto 360 Prijzen, levertijden, imports
[BlackBerry Classic] Prijzen en Levertijden
[Samsung Galaxy Note 4] Levertijden en Prijzen
Xiaomi Mi3 - Importeren, Levertijden en Prijzen

Het lijkt wel een beetje een afvalputje te zijn, om "android" etc. er schoner uit te laten zien.
De header van Telecomproviders zegt:
[...]

Kan daar iets aan gedaan worden alstublieft? :)
Tsja, we zitten nog steeds met die topics in onze maag. Er is ooit voor gekozen om ze in TP te zetten omdat er geen betere plek is. Aankopen/winkels hebben gevoelsmatig iets meer te maken met telecomproviders (waar je vaak tegelijkertijd een telefoon koopt bij je abonnement), al verandert dat tegenwoordig ook al met de toegenomen populariteit van sim only.

Eigenlijk passen ze het beste in Shopping Forum, maar daar willen ze die topics niet hebben. Dan is de TP wellicht geen goede oplossing, maar wel de beste die we tot nu toe hebben kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

RoD schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:53:
[...]
Tsja, we zitten nog steeds met die topics in onze maag. Er is ooit voor gekozen om ze in TP te zetten omdat er geen betere plek is. Aankopen/winkels hebben gevoelsmatig iets meer te maken met telecomproviders (waar je vaak tegelijkertijd een telefoon koopt bij je abonnement), al verandert dat tegenwoordig ook al met de toegenomen populariteit van sim only.

Eigenlijk passen ze het beste in Shopping Forum, maar daar willen ze die topics niet hebben. Dan is de TP wellicht geen goede oplossing, maar wel de beste die we tot nu toe hebben kunnen vinden.
Volgens mij is er nog maar een kleine hoeveelheid tweakers die een telefoon i.c.m. abo koopt. In ieder geval lijkt het me het meest logisch, dat die topics gewoon in Android Smartphones, Windows Phone en Overige Smartphones komen te staan. Daar lijken me ze namelijk veel beter thuis dan in telco's. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In de techfora passen ze al helemaal niet. Daar willen we namelijk geen winkelzaken of prijzen oid hebben.

We gaan het er in ieder geval nog eens over hebben, of we de fora wellicht anders in kunnen richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is van de zotte dat topics door dit soort reacties escaleren omdat mensen zich op hun pik getrapt voelen omdat er een niet-positieve reactie wordt geplaatst.
Het gaat er helemaal niet om dat de reactie niet positief is, het gaat erom dat hij naar het Classic topic komt om de Z10 af te gaan kraken die op een verouderde versie draait, dus niet de nieuwste versie die op de Classic draait, waar het topic bovendien overgaat! Dus als iemand hier een OS 'aan het afzeiken' is dan is het wel @dbhuis. Snap niet zo goed waarom posts met ervaringen van BB10 gebruikers worden verwijderd en zijn post die compleet off topic is niet wordt verwijderd. Als hij met minpunten zou komen van de OS versie (10.3.1) die op de Classic draait, dan zou daar gewoon normaal over gediscussieerd worden en zou niemand 'op zijn pik getrapt' zijn.

Verder geven uitspraken zoals
De Hub was grappig, maar niet veel nuttiger dan het notificatiescherm in Android en iOS.
niet de indruk dat hij erg goed geïnformeerd is over de functionaliteit van het OS, dat kan dus potentiële gebruikers ten onrechte afschrikken, precies dus zoals ik in mijn vorige post beschreef. Niemand zou er een probleem mee hebben als hij zou zeggen dat de Hub voor hem geen voordelen heeft, maar om zo maar te gaan roepen dat het gewoon hetzelfde is als het notificatiescherm in Android...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

emporio81 schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 19:28:
Ik word moe van mods die berichten snel verwijderen en zelf hun eigen regels stellen.

In de blackberry classic topic presteert canaria het om te melden dat er niet zo enthousiast gepost dient te worden over blackberry en bb10.

Mensen nemen de tijd om hun ervaringen achter te laten, maar de mod in kwestie vindt dat kennelijk niet leuk. Hij ziet liever dat bb10 wordt afgezeken en dat de gebruikers melden hoe verschrikkelijk de classic is.

Het is niet te bevatten wat er hier op tweakers gebeurt. Soms lijkt het censuur uit het communistische tijdperk.
Late reactie, maar ik zal hierbij alsnog even uitleg geven waarom ik de modbreak plaatste en berichten heb verwijderd.
De strekking van de modbreak was helemaal niet dat het verboden is om te vertellen hoe enthousiast je bent over de BlackBerry Classic. Als je de modbreak zo hebt geïnterpreteerd dan is dat veel te negatief.

Het topic dreigde te verzanden in een discussie waarom BlackBerry (in het algemeen) beter of slechter is dan Android/iOS/Windows Phone, waarbij het er aan alle kanten niet bepaald vriendelijk aan toe ging. Als mensen elkaar quoten en de oorspronkelijke tekst vervangen door
hoop onzin
, of als de ;w - smiley wordt gebruikt, krijgt het topic een nare sfeer waardoor 'neutrale' lezers afhaken.

Ik was zelf zo'n lezer, heb een paar jaar terug een BlackBerry Bold 9900 gehad waar ik blij mee was. Ik heb geen voorkeur voor een mobiel OS, momenteel heb ik een iPhone 5s en een Nokia Lumia 930. Ik ben niet moderator geworden om GoT'ters te pesten maar omdat ik, net als jullie, smartphones waaronder BlackBerry's superinteressant vind. Het leuke van GoT is daarbij dat voor elk toestel een eigen topic bestaat waarin het specifiek over dat toestel gaat. Daarin kunnen voordelen maar ook nadelen, enthousiasme en ergernis gedeeld worden over dat toestel. Waar lezers niet op zitten te wachten in een BlackBerry Classic-topic is een betoog over de evilness van alles waar geen BlackBerry-logo op prijkt.

Het is nou eenmaal zo dat de meeste lezers van dit topic op dit moment géén BlackBerry hebben en misschien wel heel tevreden zijn met hun Android maar toch openstaan voor iets anders, bijvoorbeeld vanwege de unieke eigenschappen (toetsenbord). Nou, stel je dan even voor dat je zelf zo'n lezer bent en je leest dat jouw huidige telefoon voor geen meter deugt. Van de persoon die dat schrijft neem je het lovende oordeel over een andere telefoon dan ook met een korreltje zout. Dat bedoelde ik dus met "daar word ik eerder achterdochtig van" :)

Enkele posts na de modbreak reageerde iemand met
Even om me te mengen in de bovenstaande discussie..
gevolgd door een verhaal waarin wordt betoogd dat een ander OS achterhaald is en dat weer een ander OS het beste zo snel mogelijk wordt opgedoekt. Dit in tegenstelling tot de "geluk, vrijheid, zekerheid en liefde" van BlackBerry ...

... en zulke berichten waren nu juist niet de bedoeling. Om te voorkomen dat de discussie alleen maar verder zou oplopen, heb ik dat bericht verwijderd.

Je krijgt mij niet snel boos en mensen die me al langer als mod kennen (ik was ook moderator telecom van 2004-2007) zullen weten dat ik niet de vervelendste ben. Maar als iemand de tekst van het verwijderde bericht vervolgens tot twee keer toe terugplaatst, grijp ik in. Bij andere mods had de desbetreffende user misschien een (terechte) ban gekregen, ik ga persoonlijk graag uit van op een volwassen manier met elkaar omgaan.

Als je het ergens niet mee eens bent, dat kan, maar stuur me dan een berichtje of maak een topicreport aan. Het is niet handig om moderators die hun best doen om de BlackBerry Classic de aandacht te geven die hij verdient, te beschuldigen van allerlei zaken en hun ingrepen in twijfel trekken. Zeker niet in het topic! Dergelijke posts blijven op een nare manier in de herinnering van de hele Tweakers-crew hangen en ook bij gewone lezers vallen ze negatief op. Uiteraard geldt dat ook voor op het eerste gezicht strenge modbreaks (als men de achtergrond niet kent) maar dat is de verantwoordelijkheid die mods nemen. Vandaar ook deze uitleg.

Weet dan wel dat ik veel liever ook gewoon ontopic zou meepraten over de BlackBerry Classic. Ik word in dat topic graag overtuigd door enthousiaste posts waarin de vergelijking met andere telefoons niet nodig is. Dus vertel daar eens over de mogelijkheden om de kleuren van het ledje in te stellen op verschillende notificaties, over de bediening van de muziekspeler (next/previous/shuffle) met sneltoetsen zodat de telefoon in m'n zak kan blijven zitten, over customization met themes/skins (graag met screenshots!) en misschien heb ik binnenkort ook een BlackBerry Classic 8)
Uitdaging? :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:38:
[...]

Het gaat er helemaal niet om dat de reactie niet positief is, het gaat erom dat hij naar het Classic topic komt om de Z10 af te gaan kraken die op een verouderde versie draait, dus niet de nieuwste versie die op de Classic draait, waar het topic bovendien overgaat! Dus als iemand hier een OS 'aan het afzeiken' is dan is het wel @dbhuis. Snap niet zo goed waarom posts met ervaringen van BB10 gebruikers worden verwijderd en zijn post die compleet off topic is niet wordt verwijderd. Als hij met minpunten zou komen van de OS versie (10.3.1) die op de Classic draait, dan zou daar gewoon normaal over gediscussieerd worden en zou niemand 'op zijn pik getrapt' zijn.

Verder geven uitspraken zoals

[...]

niet de indruk dat hij erg goed geïnformeerd is over de functionaliteit van het OS, dat kan dus potentiële gebruikers ten onrechte afschrikken, precies dus zoals ik in mijn vorige post beschreef. Niemand zou er een probleem mee hebben als hij zou zeggen dat de Hub voor hem geen voordelen heeft, maar om zo maar te gaan roepen dat het gewoon hetzelfde is als het notificatiescherm in Android...
Als iemand alleen naar een topic komt om het toestel af te zeiken, reageer er dan niet op en maak een topicreport. Anders laat je het topic alleen maar ontsporen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Frozen schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:57:
[...]

Volgens mij is er nog maar een kleine hoeveelheid tweakers die een telefoon i.c.m. abo koopt. In ieder geval lijkt het me het meest logisch, dat die topics gewoon in Android Smartphones, Windows Phone en Overige Smartphones komen te staan. Daar lijken me ze namelijk veel beter thuis dan in telco's. :)
Ik zit al een tijdje op Tweakers en GOT, maar dat ik de bovenstaande onderwerpen onder Telecomproviders zou vinden is me een raadsel.
Dit komt deels doordat ik al moeite heb om nieuwe content snel te kunnen vinden. Ik kom pas een topic tegen doordat me daarop is gewezen via een user of het rode kader bij het invoerveld. Soms kom ik ook op nieuwe topics doordat ik er bewust naar heb gezocht.

Als ik bij Android smartphones kijk, dan verwacht ik daar ook eigenlijk alles wel te vinden wat bij dat ene toestel hoort.
Een algemeen hoekje voor aankopen is prima mensen die niet weten wat voor telefoon ze willen en daar hun vraag kwijt kunnen. Als ik specifiek op zoek ben naar een Android telefoon of een Chinese telefoon, dan verwacht ik, als consument, dit te vinden onder de Android sectie. Hierdoor blijven alle topics van een bepaalde smartphone netjes bij elkaar.

Doordat ik bepaalde zaken of nieuwe interessante topics niet snel in mijn gezichtsveld krijg, dat kan op zich wel aan mezelf liggen. Ik denk echter ook dat dit komt door bepaalde onlogische keuzes.
Ik snap eigenlijk niet dat beheerders bepaalde onderwerpen mogen negeren, waardoor het heen en weer pingpongt op GOT.
RoD schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:29:
In de techfora passen ze al helemaal niet. Daar willen we namelijk geen winkelzaken of prijzen oid hebben.

We gaan het er in ieder geval nog eens over hebben, of we de fora wellicht anders in kunnen richten.
Er zal toch een supervisor zijn die aangeeft of iets wel of niet onder een bepaald onderwerp valt? Dat is in het bedrijfsleven ook, waarom dan ook niet hier op het forum?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel zie ik dat er subfora zijn voor Windows, Android en iOS telefoons. Nu BlackBerry weer wat meer in de aandacht staat na de release van de Passport en Classis en het mobile OS 10(.3) redelijk enthousiast ontvangen is is het misschien een het een eigen subforum te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Blackberry zal misschien iets populairder worden nu, maar ze hebben voor mijn gevoel nog steeds een erg klein marktaandeel hier in Nederland. Daarbij zijn er niet veel verschillende toestellen. Een eigen subforum zou naar mijn idee (op dit moment) nog wat te voorbarig zijn.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

l3art schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:04:
Blackberry zal misschien iets populairder worden nu, maar ze hebben voor mijn gevoel nog steeds een erg klein marktaandeel hier in Nederland. Daarbij zijn er niet veel verschillende toestellen. Een eigen subforum zou naar mijn idee (op dit moment) nog wat te voorbarig zijn.
Wat betreft aandeel heb je gelijk. Maar zou het aandeel onder de typische Tweaker gebruiker niet hoger zijn. Daar naast heeft het veel potentie, zeker voor de zakelijke markt. Ook een doelgroep van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het punt is dat de verzamelbak nog niet bepaald goed genoeg gevuld is. Het overgrote deel is weliswaar BlackBerry, maar al met al is het geen "vol" forum. En als we de BlackBerry-topics weghalen blijft er helemaal niets over aan "overige".

We passen fora aan op basis van vraag: worden fora druk en overzichtelijk, dan gaan we denken aan afsplitsen. Dat is hier nu nog niet aan de orde.

Edit: wel zouden we kunnen denken aan het hernoemen naar "BlackBerry en overige", ofzoiets.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 23-02-2015 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou kunnen.

Een ander ding. Vorige week wou ik eigenlijk een topic openen omdat ik op zoek ben naar een zakelijk toestel (met grote accu) nu vond ik eigenlijk geen geschikt plekje om zo'n topic neer te zetten omdat het besturingssysteem mij eigenlijk niets uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Daar is MAA (Mobile Aankoopadviesforum) voor :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
-Knip- er waren nog wat meer antwoorden dan ik in eerste instantie zag :)
RoD schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:57:
Edit: wel zouden we kunnen denken aan het hernoemen naar "BlackBerry en overige", ofzoiets.
Daar ben ik wel voorstander van.

[ Voor 131% gewijzigd door 13art op 23-02-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RoD schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 23:06:
[modbreak]Voor de Pebble Time graag een nieuw topic openen. Daarnaast horen levertijden en dergelijke hier niet thuis.[/]
Dat lijkt me weinig zinvol. Het enige verschil tussen de original en steel en de nieuwe verise is een microfoon en een kleurenscherm. De software zal gewoon hetzelfde zijn. Ook is de interne hardware niet echt veranderd als ik het goed begrijp. Ik zou ze dus gewoon in 1 topic concentreren. Geeft een betere response op vragen die generiek zijn, en de vragen die specifiek zijn zullen weinig uit de toon vallen.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Van wat er tot nu toe bekend is over de Time, kan ik me daar op zich wel in vinden.

Echter kijkend naar telefoons, daar krijgt ook elke opvolger van een telefoon zijn eigen topic. Hoe erg die telefoons op elkaar mogen lijken.
Maar ik denk ook nu de time is aangekondigd dat het topic over de gewone pebble hierdoor ondergesneeuwd raakt. En nu lijken de verschillen nog klein, maar wellicht als er meer bekend is, er meer ontwikkeld wordt, ed. worden de verschillen groter (accessoires zullen bijvoorbeeld ook anders zijn en dus ook iedereen een eigen topic moeten hebben). Dus al met al denk ik ook dat de time een eigen topic moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat ^ zegt :)

Verder is het Pebble-topic enorm groot en niet gemakkelijk te doorzoeken voor gebruikers. We willen juist af van de 'grote topic'-cultuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Bullet NL schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 20:25:
Hoe kom je er bij dat ik boos ben? Ik geef alleen aan dat ik niet zo gevoelig ben voor Samsungs marketing trucjes. Lees nou ff terug wat ik geschreven heb. Ik wil zien hoe de accu duur van de Edge zich gaat houden, ik wacht dus op reviews. Vervolgens schrijft iemand dat ik dan mogelijk geen gebruik kan maken van de draadloze lader actie.... Nou dat is dan maar zo, ik koop liever een telefoon waar ik van overtuigt ben dan dat ik mee in de massa ga omdat iets "gratis" is.

Dus, ik ben niet boos, ik ben nog niet overtuigd, dat zijn twee totaal verschillende dingen...
Ik had hier een reactie op gestuurd maar die kan ik niet meer terug zien? Zie ook geen reden of iets van de moderatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Topicstarter
Reacties worden zeer zelden naar dev null gestuurd, er wordt in principe altijd (> 99,9%) je reactie aangepast met een mod opmerking mocht dat noodzakelijk zijn. Dus waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan met het plaatsen van de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Ik heb een klacht over de manier waarop Bullet NL modereert.

Ik heb in het HTC One M9 topic een post geplaatst waarin ik mijn mening geef. Deze mening is gebaseerd op feiten. Ik zeg niets anders dan dat ik het raar vind dat er alweer een toestel van HTC achteraf updates moet krijgen om goed te functioneren. Dit is eerder ook gebeurd, dat dit nu ook weer gebeuren is een feit.

Dat ik dit raar vind voor een duur toptoestel is mijn eigen mening.

Bullet vind dit trollen en haalt de reactie weg, met een denigrerende tekst er bij. Dit vind ik onacceptabel.

Deze moderator heeft op een of andere manier een zware voorkeur voor een bepaald merk, alle reacties die hij daarom niet prettig vind om te lezen gaat hij maar wijzigen of verwijderen. Het siert een site als Tweakers niet dat dit gewoon wordt toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Franco10 op 20-03-2015 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Franco10 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:05:
Ik heb een klacht over de manier waarop Bullet NL modereert.

Ik heb in het HTC One M9 topic een post geplaatst waarin ik mijn mening geef. Deze mening is gebaseerd op feiten. Ik zeg niets anders dan dat ik het raar vind dat er alweer een toestel van HTC achteraf updates moet krijgen om goed te functioneren. Dit is eerder ook gebeurd, dat dit nu ook weer gebeuren is een feit.

Dat ik dit raar vind voor een duur toptoestel is mijn eigen mening.

Bullet vind dit trollen en haalt de reactie weg, met een denigrerende tekst er bij. Dit vind ik onacceptabel.
Prima, dat jij dat vindt. Ik vindt het bericht wat jij schrijft en je voorgeschiedenis voldoende om jou bericht als ordinaire troll aan te merken. Jij weet zelf dondersgoed dat jij het bericht in het M9 topic maar met één reden hebt geplaats. Je bericht is weg gehaald omdat het alle potentie heeft om de sfeer in het topic te verzieken. Tevens heb ik je vandaag in je berichten al meer dan eens aangesproken op het gedrag in je berichten.

Ik sta volledig achter het gene wat ik je in de PM heb aangegeven, mocht je hier problemen mee hebben kan je dat altijd via PM/DM aan mij terug koppelen.
Deze moderator heeft op een of andere manier een zware voorkeur voor een bepaald merk, alle reacties die hij daarom niet prettig vind om te lezen gaat hij maar wijzigen of verwijderen. Het siert een site als Tweakers niet dat dit gewoon wordt toegestaan.
Mijn persoonlijke keuzes voor een toestel hebben hier helemaal niets mee te maken, maar goed dat krijg ik toch niet uit je hoofd, ik probeer het dan ook niet eens. Aangezien ik de inhoud van een PM niet publiekelijk ga bespreken verwijs ik je nogmaals naar de PM die ik heb gestuurd.

[ Voor 18% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:12:
[...]

Prima, dat jij dat vindt. Ik vindt het bericht wat jij schrijft en je voorgeschiedenis voldoende om jou bericht als ordinaire troll aan te merken. Jij weet zelf dondersgoed dat jij het bericht in het M9 topic maar met één reden hebt geplaats. Je bericht is weg gehaald omdat het alle potentie heeft om de sfeer in het topic te verzieken. Tevens heb ik je vandaag in je berichten al meer dan eens aangesproken op het gedrag in je berichten.

Ik sta volledig achter het gene wat ik je in de PM heb aangegeven, mocht je hier problemen mee hebben kan je dat altijd via PM/DM aan mij terug koppelen.
Jouw persoonlijke interpretatie en mijn voorgeschiedenis (?????) staan volledig los met de feiten. Feit is dat alweer toestellen achteraf updates nodig hebben. Ik ben vrij om daar mijn mening over te geven. Ik ga niet zoals jij dat doet foto's van fischer price toestellen plaatsen, ik geef alleen mijn mening over feitelijke gegevens.

Dat jij spoken ziet is jouw probleem, dat mag je niet afreageren op mijn berichten. Ik wil daarom dat een andere moderator, die wel objectief kan zijn het bericht gaat lezen. Met jouw ben ik onderhand wel klaar. Sfeer? Potentie? Ben jij Jomanda misschien en kun je aanvoelen wat mijn intentie voor het plaatsen van een bericht is.

Nogmaals ik wil dat een andere mod dit oppakt, eentje die wel objectief is wel te verstaan.
Bullet NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:12:

Mijn persoonlijke keuzes voor een toestel hebben hier helemaal niets mee te maken, maar goed dat krijg ik toch niet uit je hoofd, ik probeer het dan ook niet eens. Aangezien ik de inhoud van een PM niet publiekelijk ga bespreken verwijs ik je nogmaals naar de PM die ik heb gestuurd.
Dat heeft er alles mee te maken, ik ga er van uit dat er andere mods aanwezig zijn die objectief genoeg zijn om dat ook in te kunnen zien.

[ Voor 15% gewijzigd door Franco10 op 20-03-2015 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik ben duidelijk geweest hoe ik er over denk, we worden het er toch niet over eens. Voor de rest verwijs ik je naar het PM bericht wat ik je heb gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik ga eens even kijken waar dit nou allemaal over gaat...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Het maakt me totaal niet uit hoe jij er over denkt.

Ik geef net zoals alle andere leden mijn mening over bepaalde feiten. Omdat die mening haaks staat op die van jou ga je lopen wijzigen en zet je me neer als troll, wat ik absoluut niet ben. Ik accepteer dat daarom ook niet. Ik wacht daarom tot er een objectieve (!) andere mod naar gaat kijken.

Een andere objectieve mod mag mijn berichten van de laatste tijd eens gaan lezen, in beide topics. Die mag jou dan eens vertellen of het terecht is dat je mij neer zet als troll.
PaT schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:28:
Ik ga eens even kijken waar dit nou allemaal over gaat...
Thanks!

[ Voor 14% gewijzigd door Franco10 op 20-03-2015 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Alle mobile mod's lezen mee in de topic's, wees niet bang.
Daarbij heeft geen van de mod's banden met welke fabrikant ook, we zijn in die zin dus allemaal objectief!

[ Voor 48% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2015 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Bullet NL schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:35:
Alle mobile mod's lezen mee in de topic's, wees niet bang.
Daarbij heeft geen van de mod's banden met welke fabrikant ook, we zijn in die zin dus allemaal objectief!
Dan is het des te meer buitengewoon opvallend dat jij de enige mod bent (die over een langere periode) zich stoort aan posts van mij. Maak het nou niet te persoonlijk, het is geen vete die uitgevochten moet worden

[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 20-03-2015 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Het heeft geen zin om zo op de man te spelen. Het laatste kwartier of wat heb ik even wat berichten terug zitten lezen van zowel Bullet als van jou.
Dat jullie beide een voorliefde hebben voor een bepaald merk dat is wel duidelijk naar mijn idee. Dat is op zich ook geen ramp, sterker nog dat is naar mijn idee prima.
Maar zeker in het ingrijpen in het S6 topic kan ik me wel voorstellen. Dit lijkt naar mijn idee inderdaad wel wat op de man spelen. Je refereert bijvoorbeeld aan een oude discussie (naar mijn idee tussen de discussie die jij en Bullet toen hadden) en eindigt de zin met dat er altijd wel mensen zijn die iets te klagen hebben. Dat dit opgevat wordt als op de man spelen kan ik me goed voorstellen en dat maakt het ingrijpen wat mij betreft ook terecht en daarbij ook het idee van Bullet dat het het doet om reacties uit te lokken.

Het bericht in het M9 topic zou ik persoonlijk niet verwijderd hebben. Je hebt duidelijk een uitgesproken mening over de M9 vs de M6 en steekt die niet onder stoelen of banken en is misschien niet altijd even tactisch, maar nogmaals ik zou hem inderdaad niet verwijderd hebben. Zoals ik het terug lees gaan jullie beide heen en weer met opmerkingen over een voorkeur voor een toestel nu en in het verleden.

Mijn advies, ga elkaar beide gewoon uit de weg. Bullet even niet meer met Franco bemoeien en Franco anderzijds niet meer oude koeien uit de sloot halen en verwijzen naar discussies en wat minder reacties te plaatsen als "men heeft altijd wel wat te zeuren" ed.

Dit is mijn uitspraak en hier zult u het beide mee moeten doen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 20-03-2015 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
De "haantjesgedrag" posts (met test resultaten waaruit blijkt dat amoled zo slecht nog niet is (lees: superieur)) zijn ook verwijderd. De posts waarin men het tegendeel uit staan er, uiteraard (want de m9 heeft een LCD scherm), wel nog gewoon.

Er blijkt gewoon, net als vorige jaren, een voorkeur voor een merk. Niet erg, maar voor een mod niet zo handig. Imho uiteraard.

Edit: aan het tikken op de mobiel was, dus spuit elf :)

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 20-03-2015 17:58 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
l3art schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:55:
Het heeft geen zin om zo op de man te spelen. Het laatste kwartier of wat heb ik even wat berichten terug zitten lezen van zowel Bullet als van jou.
Dat jullie beide een voorliefde hebben voor een bepaald merk dat is wel duidelijk naar mijn idee. Dat is op zich ook geen ramp, sterker nog dat is naar mijn idee prima.
Allereerst dank dat je tijd hebt genomen om er naar te kijken. We kunnen inderdaad beide een voorliefde hebben, echter heb ik niet de verplichting om objectief te zijn/dan wel handelen. Bullet gebruikt zijn voorliefde helaas om gekleurd te modereren. Ik denk dat meerdere leden kunnen bevestigen dat hij soms posts wijzigt of verwijderd (met vaak een denigrerende toon) die gewoon hadden moeten blijven staan. Vaak is er geen duidelijke reden aan te wijzen (anders dan zijn voorkeur voor een merk).
Maar zeker in het ingrijpen in het S6 topic kan ik me wel voorstellen. Dit lijkt naar mijn idee inderdaad wel wat op de man spelen. Je refereert bijvoorbeeld aan een oude discussie (naar mijn idee tussen de discussie die jij en Bullet toen hadden) en eindigt de zin met dat er altijd wel mensen zijn die iets te klagen hebben. Dat dit opgevat wordt als op de man spelen kan ik me goed voorstellen en dat maakt het ingrijpen wat mij betreft ook terecht en daarbij ook het idee van Bullet dat het het doet om reacties uit te lokken.
Dat was niet mijn intentie, ik wilde alleen mijn argument kracht bij zetten dat mensen nou eenmaal over elk toestel kunnen klagen (welk merk dan ook). Dat dit anders over kan komen, kan ik begrijpen.
Het bericht in het M9 topic zou ik persoonlijk niet verwijderd hebben. Je hebt duidelijk een uitgesproken mening over de M9 vs de M6 en steekt die niet onder stoelen of banken. Zoals ik het terug lees gaan jullie beide heen en weer met opmerkingen over een voorkeur voor een toestel.

Mijn advies, ga elkaar beide gewoon uit de weg. Bullet even niet meer met Franco bemoeien en Franco anderzijds niet meer oude koeien uit de sloot halen en verwijzen naar discussies en wat minder reacties te plaatsen als "men heeft altijd wel wat te zeuren" ed.

Dit is mijn uitspraak en hier zult u het beide mee moeten doen ;)
Prima, alleen zou ik dan wel graag willen zien dat Bullet dat bericht weer terug zet. Ik denk dat jij zelf ook hebt kunnen zien dat mijn doel allesbehalve trollen is. Ik vind het daarom bijzonder vervelend dat er zo'n denigrerende toon wordt gezet bij de onterechte verwijdering van mijn bericht.

[ Voor 4% gewijzigd door Franco10 op 20-03-2015 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Brad Pitt schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 17:56:
De "haantjesgedrag" posts (met test resultaten waaruit blijkt dat amoled zo slecht nog niet is (lees: superieur)) zijn ook verwijderd. De posts waarin men het tegendeel uit staan er, uiteraard (want de m9 heeft een LCD scherm), wel nog gewoon.

Er blijkt gewoon, net als vorige jaren, een voorkeur voor een merk. Niet erg, maar voor een mod niet zo handig. Imho uiteraard.

Edit: aan het tikken op de mobiel was, dus spuit elf :)
Brad, ik heb wat TR's over jou uitspraak in dat topic gehad, heb het topic 24u op slot gegooid omdat het alleen maar over een scherm discussie ging, welke vervolgens nergens naar toe ging. Jij bent voorstander van Amoled, anderen van LCD, daar worden jullie het niet over eens. Ik heb meer dan één bericht, dus niet alleen die van jouw in het betreffende topic verwijderd. Overigens neem ik zelf part-nog-deel aan die scherm discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door Bullet NL op 20-03-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Topicstarter
Ik zal hem zo wel terug zetten. Nu even geen tijd voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Het is al gebeurd...

En nou weer een beetje leuk verder discussieren over de M9, met wat respect voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
Dank voor jullie tijd en het objectief beoordelen van feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Wat is eigenlijk de toegevoegde waarde voor een aparte Accessoires topic?

Dat ervaringen & discussie en de levertijden & prijzen topics zijn gescheiden, daar kan ik me wel iets bij voorstellen.
Via mijn instellingen vind ik de volgende uitslag bij de meeste telefoons;
100 tot 300 pagina's voor ervaringen & discussie.
15 tot 200 pagina's voor levertijden & prijzen
6 tot 50 pagina's voor Accessoires

In het ene Android topic wordt er echt op aangestuurd om een apart topic aan te laten maken terwijl het in een ander Android topic niets uit lijkt te maken. Als voorbeeld heb ik dan een Xiaomi en Samsung topic in gedachten.

Persoonlijk vind ik het jammer dat je steeds moet switchen van topic als je wilt praten over 1 type telefoon. Vooral als het andere topic weinig wordt gebruikt. In dit geval zijn de accessoire topics niet erg veel gevuld/in trek. Mede hierdoor vind ik dat beide topics gewoon samengevoegd kan worden tot 1 gezamenlijke topic. Of een topic nu 250 of 265 pagina's bevat, dat maakt toch ook niet veel uit?

Verder vind ik de logica van de locaties niet handig zoals Frozen eerder ook al aanstipte.
Wat is waar te vinden?
Smartphones -> Android/WP/Apple/Overige Smartphones: ervaringen & discussie
Overige ->Telecomproviders: levertijden & prijzen
Overige ->Wearables en Navigatie: Accessoires

Wellicht kan worden bekeken waarom het perse apart zou moeten en wat de meerwaarde is voor de beheerders, gebruikers en googlelaars.
Tevens kan er weer worden bekeken naar de locaties van diverse topics. Alles wat direct met elkaar te maken heeft, hoort m.i. eigenlijk dicht bij elkaar te zitten in de folderstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Leveringen en prijzen en accessoires halen we uit de "toestel" topics van wege het feit dat deze het betreffende topic simpel weg vervuilen. In een toestel topic willen we het niet over randzaken hebben. Wanneer je het heel inhoudelijk gaat bekijken heb prijzen en accessoires natuurlijk niets met het betreffende product te maken.

Het argument dat iets niet te vinden zou zijn begrijp ik niet, helemaal gezien wij (bijna) altijd een verwijzing naar een prijs en levertijd topic en/of een accessoires topic in de Topic Waarschuwing zetten.

Dat er bij het ene topic eerder en/of meer op dit soort "scheiding" gestuurd wordt heeft mede te maken met het feit dat we dit beleid in de wat drukkere topic's meer nodigachten.

De Samsung Galaxy S6 serie is een product reeks waar veel interesse naar is, dit zien we in de zoektermen op het forum, het aantal bezoeken van de topic's en de hoeveelheid reactie in de topic's Wanneer we accessoires gaan toestaan in het toesteltopic hebben we in het verleden gezien dat mensen letterlijke tig-verschillende hoesjes of screenprotectors gaan bespreken. Iets wat de feitelijke discussie over het product alleen maar afzwakt.

Kortom, voor ons genoeg motivaties om de scheiding der onderwerpen per toestel zo te laten zoals hij is. Overigens weten wij dat de benoeming van de hoofdgroepen en de onderwerpen hier in niet ideaal is, vooralsnog laten we dit ook even zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
in Beleid met betrekking tot custom ROM's staat een 'dode link' in:
Mocht je niet weten wat ROM's zijn, kijk dan eens naar de Windows Mobile FAQ.
Error:
category::get_categorydata::category_not_allowed
En 'Windows Mobile FAQ' mag ook wel een nieuwe naam :) 'Overige smarthphones FAQ' ofzo?

[ Voor 0% gewijzigd door RagingPenguin op 30-03-2015 16:41 . Reden: BB tag gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, dit moet gerepareerd worden. Punt is dat niemand die dingen leest. Dat jij dit nu opmerkt terwijl het er al jaren staat bewijst dat wel :+

Ik zal in ieder geval even wat snel repareerwerk verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderinozie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 09:44
Laat alsjeblieft de moderators stoppen hun frustratie te botvieren in het [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen topic. Tweakers zitten rustig te overleggen over hun ervaringen met betrekking tot de levertijden van de toestellen, maar iedere keer komt er weer gezeik van moderators langs die de posts niet goed genoeg vinden. Ondertussen hebben ze onderaan bij de reacties een schandpaal gemaakt met een Tweaker zijn naam erbij waarvan de moderators ook weer de opmerking niet goed genoeg vinden.

Meerdere Tweakers gaven in dit topic aan het met mij eens te zijn toen ik zei dat ik eigenlijk wel klaar was met de flamende moderators die over iedere scheet heen vallen. Natuurlijk is dit even allemaal vakkundig weggemod door de moderators en hun gezeik blijft prachtig staan in hetzelfde topic.

Ik spreek nu dus niet alleen namens mijzelf, maar namens meerdere tweakers die vinden dat de moderators een stapje terug moeten doen en niet op alle slakken zout moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
De post die gerefereerd wordt is van iemand die zijn eerste post op GoT maakt over zijn leverancier. Wie beter dan hijzelf kan een belletje of mailtje plegen naar die leverancier i.p.v. hier een vraag neer te plempen zonder eigen onderzoek. Het S6 levertijden topic vervalt naar een hoog 'ik ook' gehalte waarbij een stuk of wat keer dezelfde mail van CoolBlue langskomt in verschillende hoedanigheden.

Mensen lezen elkaars bericht nauwelijks en gaan het hier domweg vragen in plaats van bij hun leverancier te rade te gaan.

Voor iemand die wil weten waar het toestel voordelig is met welke levertijd is er echt geen doorkomen aan door de slowchat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik ben het helemaal eens met mijn collega hier boven, mijn reactie was ook op iemand die zelf echt wel even een belletje naar zijn provider had kunnen doen. Dan had hij zinvolle informatie gekregen en daar zouden anderen iets aan kunnen helpen. Nu is het maar een vraag zonder eigen initiatief in het topic plempen zonder dat er iets goeds van komt.

Bovendien staat er helemaal geen schandpaal, maar een verwijzing naar iets wat we niet in het topic willen zien. Geen duidelijker manier om iets te laten zien dan een goed voorbeeld.

Ik zie totaal geen reden om het beleid in het topic aan te passen, wel zou ik jou en de gene met jou wel willen verzoeken om geen commentaar op de moderatie te hebben in het betreffende topic. Dat mag hier of in de DM van een moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Levertijden en prijzen kunnen hier [BlackBerry Classic] Prijzen en Levertijden besproken worden.

Graag alleen inhoudelijk discussiëren over de BlackBerry Classic

De quickrepley staat tijdelijk uit, zodat iedereen zich bewust is van de Topic Waarschuwing.

Wat we niet in dit topic doen;

- Vergelijkingen met andere toestellen dan die van BlackBerry
- Overdreven hosanna berichten
- Kritiek leveren op de moderatie en/of mod's
Hoelang is tijdelijk bij jullie? Alvast bedankt! :) Ik dacht misschien zijn jullie het vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tijdelijk was tot aan nu :+

Ik heb de topicwaarschuwing opgeschoond en de quickreply weer aangezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Is het mogelijk om de talloze schermproblemen van de Galaxy S6 bij het Evaringen & discussie topic, in het daarvoor geopende topic voort te zetten? [Samsung Galaxy S6 (Edge)] Scherm ervaringen
Ik kan me voorstellen dat de overige vragen worden overspoelt en daardoor vaker dezelfde vragen terug komen. De support vanuit mij zal vanaf dit weekend een stuk minder worden, doordat de Galaxy S6 Edge naar mijn vrouw toe zal gaan.
Om het geordend te houden heb ik in het topic, de vraag gesteld om dergelijke vragen via het speciale schermtopic te laten voortzetten. Helaas was dat zonder resultaat. Wellicht lukt het via deze weg?

Galaxy S6 ervaringen & discussie topic:
[Samsung Galaxy S6] Ervaringen en Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

We zien in het betreffende topic verschillende problemen met de S6 serie, de rose-gloed problemen kunnen prima in het specifieke topic. De andere problemen, zoal clouding en problemen m.b.t. het glas over het scherm lijken mij nog niet specifiek genoeg om ook al uit het algemene topic te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Bedankt voor je reactie Bullet NL.
Ik weet dat je zelf 1 van de gebruikers bent van deze smartphone. Tevens heb je ook problemen met het scherm. Hierdoor kan het zijn dat je het zelf prima vind. Ik ga er dan ook vanuit dat "we" meerdere moderators betreft, toch?

Doordat mijn Edge door is geschoven naar mijn vrouw, zal ik minder aanwezig zijn in het topic. Voor mijn gevoel is momenteel nog zo'n 30% van de problemen gerelateerd aan het scherm. Ik hoop dat deze problemen snel zijn opgelost zodat het (in mijn ogen) weer overzichtelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is het juist handiger om alle schermproblemen in het schermtopic te zetten? Dat lijkt me intuïtief veel logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Met RoD, laten we het overzichtelijk houden en alle scherm issues in 1 topic houden, anders weet men niet welk probleem in welk topic hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, helder duidelijk.

Ik heb wel een vraagje over de volgorde van mobiele telefoons. Die is nu

Android
Wp
BlackBerry en anderen
Apple.

Zou het niet logischer zijn Apple niet onder hun de fruitige collega's van BlackBerry maar boven Windows phone te plaatsen?

Ik weet niet hoe het zit met posts, maar apple heeft een significant groter marktaandeel dan BlackBerry, WP en anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat bedoel je met Apple? We hebben helemaal geen Apple in Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij doelt op het lijstje:

Android
Windows Phone
Blackberry & Overige
Apple Iphone

Om dat in te delen op markt aandeel, wat redelijk onzinnig is. Als je dit gaat doen, dan moet je elke keer als het marktaandeel wijzigt de lijst aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ah, die. Dat is een alias naar Apple Talk. Eigenlijk staat de iPhone helemaal niet in Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Het Kobo topic staat nu in "Overige "(Wearables, Navigatie en Overige), dat strookt dan weer niet met "Tablets & E-readers". :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Meer logisch gezien het e-reader kopje. Maar het Overige bij "Windows- en overige" levert naar mijn idee nu wel een vreemde mix op.

Het Amazon Kindle topic staat nog wel steeds bij "Overige "(Wearables, Navigatie en Overige). Misschien is de combi tablets en e-readers niet zo gelukkig. E-readers krijgen misschien wel steeds meer functionaliteit van een tablet, maar het heeft toch een specifieke doelgroep.

[ Voor 59% gewijzigd door Vandaahl op 03-06-2015 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het tijd de FAQ's van de volgende categorieën een keer up te daten:
Android-FAQ
Gaat tot android 2.3.4, en heeft sinds dien netzoveel updates gekregen als de gemiddelde Android telefoon met een mediatek MT6589.

Windows Phone 7 FAQ
Gaat over een platform dat vrijwel niemand meer gebruikt.

3i FAQ
Stamt uit 2009

BlackBerry en overige
In het BlackBerry en overige forum mist nog een faq.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2015 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Die FAQ's leest zo'n beetje niemand en worden om die reden dus ook niet onderhouden.

We hebben het met de mods er al eens over gehad om die FAQ's offline te halen. Misschien is dit dan toch wel het moment daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lijkt me een goed plan. De keuze is om ze te onderhouden of om ze weg te halen lijkt me. Slechte/verouderde faqs zijn een slechtere keuze dan geen faqs :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
^ wat hij zegt...
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor communicatie met de Tablets & Telefoons Crew betreffende ideeën en/of feedback voor het Mobile deel van het forum. Voor commentaar op individuele moderaties is dit topic NIET bedoeld; neem daarvoor direct contact op met de moderator in kwestie.