• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-03 09:53

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Topicstarter
Reden topic
Vanwege de vele reacties/opmerkingen in [Samsung Galaxy S6] Ervaringen en Discussie omtrent het scherm een nieuw topic geopend.

Dit om de problemen/oplossingen/ervaringen over het scherm centraal te houden en de meer algemene ervaringen daar te houden waar ze horen.

Bekende problemen scherm
  • Wit lijkt niet wit
  • Waas van bepaalde kleuren
  • Spikkels in scherm (bij direct zonlicht)
  • Krassen op/onder scherm
  • Dode pixels
Relevante artikelen
Bron: BGR.com
Bron: XDA-Developers

Doel topic
Centraal houden van scherm ervaringen van de Samsung Galaxy S6 (Edge).

[Voor 50% gewijzigd door WhateverSuitsU op 18-04-2015 17:11]

• Anoniem: 601896
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Dit gaat over dat wit niet wit is op het OLED scherm toch? Of mag hier alles besproken worden?

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Alle ervaringen omtrent het scherm van de Samsung Galaxy S6 of S6 Edge zijn welkom. Gezien het grote aantal posts hierover in ander topic, een apart topic hiervoor geopend.

Ik geef meteen aan dat mijn ervaringen met het scherm van de S6 meer dan positief zijn. Alleen bij een extreme kanteling zie ik een verschil in kleur, maar dat zie ik bij alle gebruikte scherm technieken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Graag iets meer informatie in de topicstart, dit is te mager.

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:28
Heeft de edge er niet meer last van tov de gewone s6?
Of is het bij allebei de toestellen.

Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|tv4 64|Airpods pro|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue|iPhone 12 pro max blue| homepod mini grey|Airpods max blauw

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:02
Ik geloof dat de witte S6 er meer last van lijkt te hebben dan de zwarte (en andere kleuren) toestellen.

In ieder geval heeft mijn witte S6 (64GB) er last van en ga een retour procedure opstarten met Coolblue.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-03 19:34

Kiswum

Gadget reviewer

Wellicht kunnen mensen ook vermelden wat een gedeelte is van hun serienummer, misschien is het probleem hieraan gerelateerd.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
Kiswum schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:41:
Wellicht kunnen mensen ook vermelden wat een gedeelte is van hun serienummer, misschien is het probleem hieraan gerelateerd.
Lijkt me prima idee. Ook goed om eens objectief te kijken hoeveel mensen er nu daadwerkelijk last hebben. Weet alleen niet precies wat dan meest relevant is qua code (laatste 4 cijfers), IMEI of Serienummer?

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-03 15:34
R58G30GY4KR s6 edge 32gb zwart, Geen problem. Fantastisch scherm, prima batterij en dat al een week en 2 dagen *klopt af*

• Hight
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-03-2019
s6 edge 1 dag in gebruik, nog nergens last van, misschien ook omdat alles nog ff moet wennen.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-03 19:34

Kiswum

Gadget reviewer

S6 Edge 32 GB zwart, geen problemen met de knoppen of het scherm. (Sinds 1 april in ontvangst genomen van Samsung/Tweakers).

Imei: 35952306010****
R58G307TN0X

Wellicht kan er met dergelijke gegevens een trend worden opgemerkt.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• dafmay
Voor diegenen die een retour procedure hebben gedaan via Coolblue. Hoe hebben jullie het ingezet (eisen voor direkt een nieuw toestel enz) en hoe is dit verder verlopen en vooral hoe gaat de omruil in zijn werk. Hoe snel hadden jullie het nieuw toestel in huis?

Gisteren telefonisch contact gehad met Coolblue en men gaf aan nieuw toestel in principe binnen 1 week maar kan ook 2 a 3 weken duren. Uiteraard aangegeven daar geen genoegen mee te nemen, maar blijft natuurlijk afwachten...

Enfin ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met Coolblue wat dit betreft.

• dafmay
S6 wit 64Gb. (zeer) lichte roze gloed/vlekken op onderste helft van het scherm.

35958006214****

R58G30E48HM

[Voor 4% gewijzigd door dafmay op 19-04-2015 10:50]

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 09:27
Dat het scherm er bij schuin opkijken iets van kleur veranderd of een lichte gloed er over krijgt is toch normaal?

• HanW
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-03-2019
Meulendijks89 schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:58:
Dat het scherm er bij schuin opkijken iets van kleur veranderd of een lichte gloed er over krijgt is toch normaal?
Daarover zijn de meningen verdeeld 8)

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:34
S6 edge 32gb zwart. Alles uitstekend hier.R58G309KRLV

• Anoniem: 634684
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
S6 EDGE Zwart 32GB:

-Spikkels op het scherm en wat krassen.
-Met zonlicht bubbels onder het scherm en ander rare oneven heden.
-Ik vond ook dat hoe zuinig ik ook was op de EDGE er elke keer weer beschadigingen op het scherm waren bij gekomen. Snap dat zelf ook niet, maar het was wel zo !!!

Nu de gewone S6 genomen Zwarte uitvoering 32 GB:

En ik heb dan wellicht nu geluk, maar het scherm is in alle opzichten perfect !!!!

Wel ze je een color shift als je de kijkhoek veranderd , maar dat is NIET anders en er zal helemaal niemand zijn die geen color shift zal zien met name als de achtergrond wit is met deze schermen.

Al met al blij met de gewone S6 en kijk wellicht over een tijd nog een keer naar de EDGE met de hoop dat alles opgelost is.

• Anoniem: 634684
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
HanW schreef op zondag 19 april 2015 @ 12:18:
[...]

Daarover zijn de meningen verdeeld 8)
Is normaal met deze Schermen.
De NOTE 4 had dit ook al.

Wellicht vinden wij het als mens niet normaal, maar het is wel normaal voor dit scherm :)

• DM89
Anoniem: 634684 schreef op zondag 19 april 2015 @ 13:31:
[...]

Is normaal met deze Schermen.
De NOTE 4 had dit ook al.

Wellicht vinden wij het als mens niet normaal, maar het is wel normaal voor dit scherm :)
Had ik met de Note 4 ook inderdaad was best erg maar met de S6 Edge geen last van alleen als ik er echt heel schuin op kijk maja wanneer doe je dat :P

Anoniem: 665818

Ook mijn scherm heeft een zeer lichtroze waas linksonder (edge 32 gb goud). Mocht van Coolblue een nieuwe en heb er voor gekozen om hem zelf op te halen in de winkel, ligt maandag klaar en tot die tijd heb ik 'm nog gewoon in gebruik. Anders moest ik heb inderdaad opsturen daar had ik geen zin in..

• dafmay
Ook ik heb een vrij lichte roze gloed maar ik twijfel nog steeds over het wel of niet omruilen. Het is zichtbaar (waarschijnlijk ook omdat je er nu automatisch extra op let), maar valt denk ik heel erg mee en je weet nooit of het volgende toestel misschien erger is (en/of andere gebreken heeft). Het liefst heb ik een mooi egaal scherm, maar het blijft een roll of the dice...

Edit : screenshots verwijderd want dat was niet erg zinvol :F

[Voor 43% gewijzigd door dafmay op 19-04-2015 18:29]

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-03 18:28
Hoe kun je nou een roze gloed hebben op een screenshot. Dan zou het een softwarematig iets zijn.

Je zult een foto moeten nemen.

Lijkt erop dat sommigen iets zien wat er niet is.

[Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 19-04-2015 18:28]

• dafmay
Garret1410 schreef op zondag 19 april 2015 @ 18:27:
Hoe kun je nou een roze gloed hebben op een screenshot. Dan zou het een softwarematig iets zijn.

Je zult een foto moeten nemen.
Ja zie je, zoiets dacht ik al :D

Ps ik heb zeker de roze gloed, maar het is miniem en vandaar de twijfels wel of niet omruilen...

[Voor 15% gewijzigd door dafmay op 19-04-2015 18:30]

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-03 11:09

Tammesp

Next is now

Hoe kun je het beste zien of je een groene gloed hebt? Soms denk ik dat het aan mezelf ligt, lijkt wel of het de ene keer opvallender is dan de andere keer heel apart.

Heb de groene gloed onderin het beeldscherm.

Samsung Galaxy S20+ 5G - Samsung Tab S2 - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

• Bullet NL
  • Laatst online: 24-03 23:22

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik twijfel ook, ik heb aan de rechterkant van het scherm (op de edge) een heel lichte rose waas die alleen in de kromming van het scherm zit bij een wit scherm. Het is zo minimaal dat ik het me bijna denk te verbeelden.

Cogitationis poenam nemo patitur

• 4WardNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-03 16:55
Tammesp schreef op zondag 19 april 2015 @ 19:01:
Hoe kun je het beste zien of je een groene gloed hebt? Soms denk ik dat het aan mezelf ligt, lijkt wel of het de ene keer opvallender is dan de andere keer heel apart.

Heb de groene gloed onderin het beeldscherm.
Door te vragen aan anderen of zij het scherm egaal wit vinden of niet :+
Ik dacht eerst ook dat ik het me verbeelde, maar toen ik eenmaal aan anderen vroeg of zij het scherm egaal wit vonden kreeg ik telkens na goed kijken als antwoord: 'het scherm lijkt links wat groeniger dan rechts'. Dat is precies wat ik ook zag en het ligt dus niet aan mij.

Mijn toestel wordt dus als het goed is binnenkort omgeruild voor een (hopelijk probleemloze) andere.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

4WardNL schreef op zondag 19 april 2015 @ 20:33:
[...]

Door te vragen aan anderen of zij het scherm egaal wit vinden of niet :+
Ik dacht eerst ook dat ik het me verbeelde, maar toen ik eenmaal aan anderen vroeg of zij het scherm egaal wit vonden kreeg ik telkens na goed kijken als antwoord: 'het scherm lijkt links wat groeniger dan rechts'. Dat is precies wat ik ook zag en het ligt dus niet aan mij.

Mijn toestel wordt dus als het goed is binnenkort omgeruild voor een (hopelijk probleemloze) andere.
Waar heb jij je toestel gekocht als ik vragen mag?

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Bullet NL schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:05:
[...]

HoiBullet ik had mijn reactie achtergelaten in het levertijden&prijzen forum
.
Ik heb de edge versie,als ik een wit scherm heb dan is de rose gloed te zien aan de zijkanten en meer naar het midden is het wat groenachtig..Dit was mijn reactie.

• dafmay
dafmay schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:39:
Voor diegenen die een retour procedure hebben gedaan via Coolblue. Hoe hebben jullie het ingezet (eisen voor direkt een nieuw toestel enz) en hoe is dit verder verlopen en vooral hoe gaat de omruil in zijn werk. Hoe snel hadden jullie het nieuw toestel in huis?

Gisteren telefonisch contact gehad met Coolblue en men gaf aan nieuw toestel in principe binnen 1 week maar kan ook 2 a 3 weken duren. Uiteraard aangegeven daar geen genoegen mee te nemen, maar blijft natuurlijk afwachten...

Enfin ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen met Coolblue wat dit betreft.
*bump* Ik dacht dat er meerdere personen hier via Coolblue een retour procedure hebben opgestart?

Niemand?

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02:41

Shoarma kip

IceDFire

Ik heb mijn 32GB Edge vorige week dinsdag al teruggestuurd naar Coolblue, zodra er nieuwe voorraad is wordt een nieuwe verzonden.

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik kan hem morgen zo omruilen bij studentenmobiel.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-03 09:22
32GB Edge zwart. Geen gloed te zien (mits wat veerbeelding klein beetje, maar onzichtbaar in gewoon gebruik).

Wel vind ik het scherm wat 'romellig' als hij in direct zonlich ligt zit. Telefoon zit hier op tafel in zonlicht en het scherm onder het glas lijkt wat 'golvend' waardoor het een soort regenboog gloed afgeeft en het scherm niet vlak is. Ook de puntjes van de touchscreen zijn zichtbaar. Dit is allemaal enkel zichtbaar met het scherm uit waardoor ik me er niet echt aan stoor.

• dafmay
Vandaag bij Coolblue in de winkel te Rotterdam mijn S6 (wit 64GB) omgeruid. Prima service. Had wel vantevoren gebeld of toestel op voorraad was...en er was nog precies 1 op voorraad :)

Edit : zie mijn vervolg-post hieronder van vandaag...

[Voor 84% gewijzigd door dafmay op 22-04-2015 18:19]

Anoniem: 665818

Ik heb mijn toestel gewoon in een winkel van CB omgeruild i.p.v. de telefoon op te sturen. Zo was ik hem dus ook niet kwijt, scherm was zeer licht roze onderin. Nu geruild en nu wel perfect! Zou het dus echt gaan ruilen!

• dafmay
In opvolging op mijn eerdere post van maandag...

Ik heb mijn S6 (reguliere versie 64Gb wit) maandag omgeruild bij CB in Rotterdam. In 1e instantie was ik tevreden, had het scherm 'getest' in de winkel en leek goed te zijn. Al had ik mijn twijfels omdat de roze vlekken en groene waas e.d. in daglicht veel minder goed zichtbaar zijn. Pas in een meer donkere omgeving gaat het opvallen. Enfin...de gok genomen en toestel meegenomen.

Er zijn helaas toch nog 2 zaken niet goed aan het nieuwe toestel en ik heb daarom een nieuwe omruil-afspraak gemaakt. Ik ga het nog 1 keer proberen met een omruil en anders doe ik hetzelfde als Bullet...ik wacht liever nog even op de nieuwe batch en (hopelijk!) is alles dan in orde.

De issues met mijn nieuwe toestel zijn :

1. Het scherm zit aan de linkerbovenkant los! Er is een kleine gleuf zichtbaar en het scherm komt ong 1-2 mm omhoog. Je kunt het scherm terugduwen en er zit dan merkbaar speling in. Niet goed dus! Dankzij de constructie valt dit nauwelijks op en pas gisteren had ik het door. Zoiets kan flinke problemen geven, zoals bijvoorbeeld stof dat onder het scherm komt :(

2. Verder was ik mij vanaf dag 1 al bewust dat het scherm, ook al is deze veel beter dan het 1e toestel, toch nog een verschil toont tussen het onderste en bovenste deel van het scherm. Het onderste deel heeft een lichte groenige waas en het bovenste gedeelte een lichte rozige waas. Zoals gezegd het is zeer licht en vooral zichtbaar in donkere omgevingen, en het scherm is veel beter uniform dan toestel nr 1. In 1e instantie had ik er wel vrede mee, vooral omdat je begint te twijfelen aan jezelf, maar het begint toch te storen...dat is zoals gezegd met name in een meer donkere omgeving.

Ik besef mij dat ik zeer kritisch kijk naar dit nieuwe toestel, maar zoals gezegd voor zo'n hoog bedrag wil je ook de beste kwaliteit. Als de mindere puntjes je gaan storen dan ben je daar op de lange duur zelf de dupe van...

Enfin...wordt vervolgd ;)

• Kevtiq
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-10-2018
Ik had een normale S6 waarbij de linkerbovenhoek ook wat loszat van het scherm. Vandaag omgeruild bij een Hi winkel (had hem via de Hi webshop besteld) onder de DOA garantie nog niet. Nu een goed toestel, al lijkt het een zeer lichte roze gloed te hebben. Deze zie je echter alleen recht van voren, want als je het scherm kantelt heeft het geen gloed. Net ook even getest door onder de tafel te kijken (aangezien de post hierboven aangeeft dat het in het donker erger zou zijn) en toen zag ik helemaal geen roze gloed meer. Ik denk dat ik ze maar zie vliegen.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-03 18:28
Soms denk je wel eens wat te zien vooral het punt waar je op focust. Maar dat punt gaat mee over het scherm. Dus gewoon gezichtsbedrog.

• 4WardNL
Bullet NL schreef op zondag 19 april 2015 @ 21:05:
[...]

Excuses voor de late reactie.
Ik heb m'n toestel gekocht bij Paradigit.

[Voor 20% gewijzigd door 4WardNL op 24-04-2015 17:40]

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:12
Wat een problemen met dit dure toestel. Zelf zou ik nooit een pas gereleased toestel kopen, maar een paar maanden wachten tot de eerste productieprobleempjes opgelost zijn. Bijkomend voordeel is de meestal lagere prijs en betere leverbaarheid.

Aan de andere kant: early adopters zijn de beste betatesters! 8)

[Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 24-04-2015 23:55]

• Dolkistan
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-03 15:32
Heb de 128 gb variant bij coolblue. Geen krassen, top kleuren.het een color en pixel test samen met mijn m8 en g3 gedaan en de edge kwam er als beste uit. Meest felle strakke en witte wit kleuren. De mijne komt uit Vietnam. Is 3 april gemaakt.

Heb er met een felle lamp op geschenen Geen krassen of iets. Heb geluk denk ik

• dafmay
Dolkistan schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 10:58:
Heb de 128 gb variant bij coolblue. Geen krassen, top kleuren.het een color en pixel test samen met mijn m8 en g3 gedaan en de edge kwam er als beste uit. Meest felle strakke en witte wit kleuren. De mijne komt uit Vietnam. Is 3 april gemaakt.

Heb er met een felle lamp op geschenen Geen krassen of iets. Heb geluk denk ik
Dat klinkt uitstekend...gefeliciteerd! Ja zoals je zegt misschien geluk gehad...dus niet verkeerd.

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:02
Ik zie bij het lezen van witte websites duidelijk dat de witte achtergrond aan de bovenkant groener is dan aan de onderkant.

Ook zie ik als ik donkere series kijk bij donkergrijze kleuren geen egaal beeld maar een iewat gestreept/wolkerig patroon.

Wat is abnormaal?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

RielN schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 17:16:
Ik zie bij het lezen van witte websites duidelijk dat de witte achtergrond aan de bovenkant groener is dan aan de onderkant.

Ook zie ik als ik donkere series kijk bij donkergrijze kleuren geen egaal beeld maar een iewat gestreept/wolkerig patroon.

Wat is abnormaal?
Dit had ik ook, dat wolkerige patroon is clouding, gewoon mee terug gaan.

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:58
https://youtu.be/PiZx1gxeS0I?t=5m26s

Bedoelen jullie dit? Ik was vorige week bij een KPN shop en zag ook al de groene randen en bij bepaalde kijkhoeken werd het scherm groenig. Misschien kwam dit door de vele branduren (Toestelscherm staat zelden uit).

[Voor 65% gewijzigd door Monkeydancer op 25-04-2015 18:40]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

• john-hendriks
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 23:49
Worden we niet een beetje pietluttig. Met een bouwlamp gaan zoeken naar krassen en draaien in alle richtingen totdat we kleurverschil zien. Ik vraag me af hoe lang zo iemand doet over de aflevering van een nieuwe auto. Daar mag je dan wel een week voor uit trekken

• dafmay
Voor allen met groene en/of roze gloed.. .lees eens de posts door van de afgelopen dagen in dit XDA draadje...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3074865

De app werkt behoorlijk goed. Het is een beetje zoeken naar de optimale settings maar kan eea best aardig maskeren. Kleur groen kun je bijv gebruiken voor een roze gloed.

Directe link naar de app :

Google Play: Screen Equalizer

• Boneka
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-03 17:13
Ik heb bij lichte kanteling al een kleurverschil. Een soort blauw groene waas. Dit heb ik alleen bij websites bijvoorbeeld de NOS met witte achtergrond. Een beetje kantelen en hij verandert gelijk. Lijkt me niet normaal. Maar ja heb nog geen ander scherm ermee vergeleken. Morgen ga ik sowieso naar KPN om ze te vergelijken.

Ik heb de normale versie dus geen edge.

[Voor 6% gewijzigd door Boneka op 27-04-2015 23:22]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 10:36
Dat is het echter wel :)

Nickname does not reflect reality

• StWesleyT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09-2022
Hier de Edge zwart 512GB versie . na ruim 3weekenden gebruikt te hebben: scherm is echt prachtig en mooiste tot nu toe.
Tóch, helaas, niet zonder problemen:
- extreem oppervlakkige, maar zeker 2cm lichtgebogen kras.
- korte backlightflikkeringen gezien in felle zonlicht (éénmalig).
- lichte afwijking van kleur bij de randen vanuit 1perspectief. Loodrecht op het oppervlak, totaal GEEN afwijking/verschil in kleur.

Deze problemen zijn zeer zeker mee te leven, niet storend, op zo nu en dan het lichte krasje na. Let wel, ik beschouw mezelf als iemand die zeer goede ogen heeft. Enkele vrienden naar laten kijken ("kan je een kras of een subpixelfout vinden?"), en hebben het pas na 3min inspecteren kunnen vinden, of pas na het vertellen.
Besloten om er vol van te genieten omdat het ook kan :)
Ohja 512GB is natuurlijk onzin. Want t is niet van belang. (32gb)
Ps: kleurshift geen probleem en het flikkeren van backlight bij volle zon is niet meer terug gekomen.

[Voor 5% gewijzigd door StWesleyT op 28-04-2015 00:58]

Qmotion MiniMaatPC2050. PSN: StWesleyT

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03 10:11

Mikayu

.srt

john-hendriks schreef op maandag 27 april 2015 @ 19:14:
Worden we niet een beetje pietluttig. Met een bouwlamp gaan zoeken naar krassen en draaien in alle richtingen totdat we kleurverschil zien. Ik vraag me af hoe lang zo iemand doet over de aflevering van een nieuwe auto. Daar mag je dan wel een week voor uit trekken
Ik vind van niet. Spul moet gewoon eens normaal getest gaan worden

• HanW
Mikayu schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 18:42:
[...]Spul moet gewoon eens normaal getest gaan worden
... en misschien ook een gewoon normaal gebruikt ??

• Boneka
Vandaag in diverse winkels geweest, maar de meeste toestellen hebben toch wel die blauwe groene gloed bij het kantelen. Is dus geen afwijking. Volgens een verkoper zou het te maken hebben om het schitteren tegen te gaan als je naar buiten loopt. Glas zal in de toekomst overigens alleen maar meer worden uitgevoerd. Ik heb zelf de indruk dat ie beter is dat bij de Sony juist omdat ie daar waterdicht is. Maar ik heb geen kleurafwijkingen aan de randen. En roze heb ik nog niet gezien.

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:19
Gisteren mijn s6 goud mogen ontvangen.

Na de verhalen over color shift, waas en banding ook maar eens gecheckt nadat ie uit de doos kwam.
Nu zie ik wel een shift naar de blauwe kant op, maar dat is niet erger, zelfs minder erg dan bij mijn s5.

Je zie het alleen als je het scherm kantelt op een manier waarop je de telefoon ik realiteit toch niet zou gebruiken.

Ik zeg niet dat er geen problemen zijn, maar volgens mij hebben de problemen die er hier en daar zijn, een soort van ’Witch Hunt’ in gang gezet waarbij mensen ten alle kosten iets willen zien.

Nogmaals, het is niet mijn bedoeling om te zeggen dat eigenlijk niemand problemen heeft.

• SjakieZulu
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-03 15:15
Ben ik nu een van de weinige die blij is met zijn S6 inclusief het scherm? Als ik mijn S6 kantel naar een positie waarop ik het toch nooit zou gebruiken, dan pas zie je de color shift. Stoort mij helemaal niet, verwacht dat het een eigenschap is van een amoled scherm.

• dafmay
De scherm issues die men hier meldt gaan over color shifting, vlekken, roze/groene gloed bij kijken naar het toestel rechtop....dus niet gekanteld! Dat je color shifting hebt bij het kantelen van een toestel met amoled scherm is ondertussen (helaas) een welbekende 'eigenschap' van dit type scherm.

Persoonlijk heb ik daar geen enkel probleem mee (shifting bij kantelen scherm)...een scherm daarentegen dat de eerst-genoemde issues heeft (vlekken, gloed, enz) als je recht tegen het scherm aan kijkt dat is vervelend omdat je het vaak duidelijk ziet...ihb op een witte achtergond. En helemaal indien het scherm niet uniform is, bijv een roze gloed bovenaan en een groene gloed onderaan.

Nee...Samsung heeft dit toch echt niet goed voor elkaar met de S6 (Edge).

Ik ben ondertussen aan mijn 3de vervangende S6 (wit, 64Gb) en deze is eindelijk voldoende goed. Nog zeker niet perfect, en ik blijf enigzins twijfelen (en dat is al vervelend genoeg), maar ik denk dat ik dat waarschijnlijk gewoonweg niet kan verwachten...ik heb mijn verwachtingspatroon dus al flink bijgesteld ;)

De telefoon is verder zo enorm fijn, handzaam en retesnel dat ik geen keuze voor een ander merk/type toestel zal maken.

• Boneka
Vraag me af hoe je het beste kunt testen. Zoals dode pixels. Hoe kun je dat nu in hemelsnaam zien. Er zijn wel leuke apps maar die zeggen mij niks

Ik ben tevreden over het scherm. Kleuren zijn wel iets te verzadigd in vergelijking met mijn Sony Xperia. Wat de beste stand is weet ik nog niet. Ik zie alleen kleurverschil als ik het toestel licht kantelt, maar echt hinderlijk is het niet. In ieder geval geen roze te zien.

• 4WardNL
Boneka schreef op woensdag 29 april 2015 @ 16:06:
Vraag me af hoe je het beste kunt testen. Zoals dode pixels. Hoe kun je dat nu in hemelsnaam zien. Er zijn wel leuke apps maar die zeggen mij niks

Ik ben tevreden over het scherm. Kleuren zijn wel iets te verzadigd in vergelijking met mijn Sony Xperia. Wat de beste stand is weet ik nog niet. Ik zie alleen kleurverschil als ik het toestel licht kantelt, maar echt hinderlijk is het niet. In ieder geval geen roze te zien.
De stand met de meest 'echte' kleuren is in ieder geval de Basis-stand. Naar mijn mening is dat dan ook de beste stand, maar jouw voorkeur kan natuurlijk ergens anders liggen.

• Boneka
Basis is natuurlijk wel de meest doffe. Maar ja. Voorkeuren verschillen natuurlijk. Wat ik wel vreemd vind is de automatische stand aan (helderheid) dan wordt het scherm zo donker dat je hem bijna niet kan gebruiken. Weet niet wat daar nou echt de bedoeling van is.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 10:36
Boneka schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:05:
Weet niet wat daar nou echt de bedoeling van is.
Dan gaat je accu langer mee.

Nickname does not reflect reality

• Boneka
Probeer de basis toch ook maar eens.

[Voor 81% gewijzigd door Boneka op 30-04-2015 17:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polware
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09-2022
Ik heb een heel ander probleem, namelijk 's ochtends na het laden kwam ik er achter dat er een flinterdunne barst in het scherm zit van rechts boven tot links onder. Het toestel werkt nog verder prima. Contact met samsung hierover gehad en dit valt natuurlijk niet onder de garantie.... Zijn er misschien mensen met dit zelfde probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:11
polware schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:46:
Ik heb een heel ander probleem, namelijk 's ochtends na het laden kwam ik er achter dat er een flinterdunne barst in het scherm zit van rechts boven tot links onder. Het toestel werkt nog verder prima. Contact met samsung hierover gehad en dit valt natuurlijk niet onder de garantie.... Zijn er misschien mensen met dit zelfde probleem?
Het is toch raar dat er zomaar een flinterdunne barst ontstaat. Dus laat samsung maar eerst bewijzen dat het niet onder de garantie valt en dat door toedoen zo'n barst kan ontstaan, als jij verder niks met het toestel hebt gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HanW
bvbal79 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 11:43:
[...]Het is toch raar dat er zomaar een flinterdunne barst ontstaat. Dus laat samsung maar eerst bewijzen dat het niet onder de garantie valt en dat door toedoen zo'n barst kan ontstaan, als jij verder niks met het toestel hebt gedaan.
Bewijs jij maar eens dat je hem niet hebt laten stuiteren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boneka
Samsung geeft geloof ik twee jaar garantie op het glas. Samsung moet bewijzen dat jij onzorgvuldig bent omgegaan met het toestel. De omgekeerde bewijslast dus. Sowieso niet akkoord mee gaan.

Ik heb het toestel vandaag verzekerd bij de ANWB waar glas en diefstal ook is gedekt.

Overigens vind ik de klantenservice dan Samsung behoorlijk slecht. Bijzonder onvriendelijke gasten daar. Ze kunnen daar alleen maar snauwen. Had er laatst eentje over de gratis oplader (zeer onvriendelijke onduidelijk actie overigens). Ze vroeg me welk browser ik had. Ik zeg een paar x IE. Dat mens weet niet wat IE is en vraagt er ook niet naar. Hoe dom kun je zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 670899

Ik heb helaas op het scherm van mijn S6 Edge 128GB zwart kleine spikkels op het scherm kunnen waarnemen. Hoe uiterst voorzichtig ik ook met het toestel omga, er komen steeds meer spikkels bij. Ik neem aan dat dit gewoon onder de garantie valt? Zijn er meer die dit probleem hebben ervaren? Besteld bij The Phone House.

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 670899 op 01-05-2015 16:59]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boneka
Anoniem: 670899 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 16:52:
Ik heb helaas op het scherm van mijn S6 Edge 128GB zwart kleine spikkels op het scherm kunnen waarnemen. Hoe uiterst voorzichtig ik ook met het toestel omga, er komen steeds meer spikkels bij. Ik neem aan dat dit gewoon onder de garantie valt? Zijn er meer die dit probleem hebben ervaren? Besteld bij The Phone House.
Geen afwijkingen hier maar gewoon mee terug gaan. Toestel is duur genoeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-03 08:48
Is dit wat jullie met color-shift bedoelen?

Roze:
http://i.imgur.com/iE3NOnb.jpg

Beetje Groen:
http://i.imgur.com/NFR2EXr.jpg

Op een normale manier toestel vasthouden :P:
http://i.imgur.com/ma1ofjL.jpg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:53
ninasky11 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:12:

Roze:

Beetje Groen:

Zolang t van voren niet zichtbaar is, lijkt me prima toch? Ik heb dat groene en roze ook als ik schuin kijk, maar veel lichter, eigenlijk bijna niet waarneembaar. Als ik het scherm langzaam beweeg, terwijl ik op de zijkant kijk, lopen roze en groen beetje door elkaar. Van voren kan ik met veel fantasie iets roze zien aan de onderkant, maar ik vind t prima zo. Hoop trouwens dat er snel wat donkere thema's worden toegevoegd aan de store.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dafmay
ninasky11 schreef op zondag 03 mei 2015 @ 18:12:

Roze:

Beetje Groen:

Zoals Monda eigenlijk al aangeeft, kan ik mij daarbij aansluiten. Het gaat om de kleurafwijkingen bij recht naar het scherm kijken. Kantelen en kleurverschuivingen is een bekend fenomeen van de huidige amoled techniek (helaas...maar het wordt steeds beter dat wel).

Ikzelf heb een licht-rozige waas vooral aan de onderkant en midden van het scherm. Ben aan mijn 4e S6 inmiddels (Coolblue service is uitstekend!). Verder een prima toestel (en de S6 is sowieso een waanzinnig mooie en goede device!)

Ben nog steeds aan het twijfelen om voor een 5e S6 te gaan....maar het schiet natuurlijk niet op iedere keer op&neer vanuit DH naar Rdam. Dus liever niet dan wel...

Oh en wat leuk....ik zie mijzelf in de laatste screenshot :+

[Voor 13% gewijzigd door dafmay op 03-05-2015 22:27]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Zat zo eens mee te lezen gister de 64 gb wit gekocht zie 't ook maar dan alleen met schuin houden maar best snel maar las dat dat zo hoorde met dit type scherm recht niet maar als je hem ook maar beetje kanteld is het al?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boneka
Bij beetje kantelen zie je het al snel ja. Bij mij is het meer groenig/blauwig geen roze. Er recht op kijken levert geen probleem. Maar in bed of als ie ergens ligt zie je het al gauw. En dan alleen met witte achtergrond van een website. Bij foto's of wallpapers geen probleem.

Nu was mijn oude Sony Xperia P natuurlijk een 4 inch scherm dus alles wat groter is valt meer op. Het stoort me nu wel een beetje, maar goed wellicht dat ik er over een paar maanden aan ben gewend. Het had denk ik wel beter gekund, maar het zijn altijd de plussen en minnen. Sony heeft vaak betere muziekmogelijkheden en ziet er vaak minder kinderlijk uit. Het glas is daar wel behoorlijk breekbaar. HTC heeft de beste speaker mooi aan de voorkant zitten, maar de camera is minder en zo heeft elk toestel wel wat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
eens, dat is denk ook wel zo. Had / heeft de s5 dit nou ook of in mindere mate? het is idd wel snel als je hem beetje draait is het al.. moet zeggen dat ik me nog niet enorm stoor..en denk ook als je hem om wisselt hetzelfde probleem is

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boneka
vegetto1983 schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:02:
eens, dat is denk ook wel zo. Had / heeft de s5 dit nou ook of in mindere mate? het is idd wel snel als je hem beetje draait is het al.. moet zeggen dat ik me nog niet enorm stoor..en denk ook als je hem om wisselt hetzelfde probleem is
Mijn neef en zus hebben een S5. Ga ik dit weekend als ik ze zie gelijk vergelijken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-03 17:04
Ik heb besloten m'n toestel ook te ruilen, met onderstaande reden:

Ik stuur 'm terug naar Coolblue en hoop zo snel mogelijk een nieuwe te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:53
_gibeon_ schreef op maandag 04 mei 2015 @ 16:56:
Ik heb besloten m'n toestel ook te ruilen, met onderstaande reden:
[afbeelding]
Ik stuur 'm terug naar Coolblue en hoop zo snel mogelijk een nieuwe te hebben.
Hier kan ik wel inkomen. Is van de voorkant bij jou wel duidelijk zichtbaar. Hoop dat je met je volgende toestel meer geluk hebt.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hornet76
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-03 13:20
Welke versie heb je? Ik heb een Edge 64GB die na 6 dagen ook spontaan een barst in het glas vertoonde. Is door de winkelier naar Dynafix gestuurd die uiteraard van mening waren dat het gebruikersschade betreft. Ik heb hier geen genoegen mee genomen. Contact opgenomen met Samsung; die geeft alleen aan dat een spontane barst niet mogelijk is (nooit van een Xperia Z3 gehoord blijkbaar). Teruggelegd bij de winkel (ik heb in feite natuurlijk niets met Samsung te maken, maar meerdere paden bewandelen kan geen kwaad) die in eerste instantie ook vasthield aan het "verslag" van Dynafix. Nu lijkt er echter bij de winkel een kwartje te zijn gevallen, want ze hebben naar eigen zeggen de laatste periode opvallend veel S6en met hetzelfde probleem binnengekregen. Zij hebben mij dus ook gevraagd of mijn toestel naar Samsung gestuurd mocht worden. Ik heb mijn toestel zelf teruggebracht bij de winkel en ze hebben toen zelf geconstateerd dat het toestel geen enkel val of stoot schade vertoonde (op het innameformulier aan laten tekenen), waardoor mijn toestel bij uitstek hiervoor geschikt zou zijn. Ik ben nog in afwachting van het oordeel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Hmmmm, ik begin steeds meer over de S6 te twijfelen, misschien toch maar terug naar een Note 4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HanW
Bullet NL schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:53:
Hmmmm, ik begin steeds meer over de S6 te twijfelen, misschien toch maar terug naar een Note 4
Zal ik alvast de gebreken van dat toestel voor je opzoeken ??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dafmay
HanW schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:46:
[...]

Het enige 'gebrek' dat ik mij kan herinneren van mijn Note4 was het nogal zware TW, en heel soms liep het toestel niet super-soepel (dezelfde ram issue als S6?). Maar...dat gezegd hebbende, heb ik er eigenlijk niet echt een probleem door gehad en vond ik de Note4 een uitstekend toestel! Sterker nog, ik wou dat ik 'm gehouden had ipv verkocht te hebben. 8)7

[Voor 3% gewijzigd door dafmay op 06-05-2015 13:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

HanW schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 12:46:
[...]

Que?

Los van wat TouchWizzz dingentjes heb ik niet echt negatieve ervaringen met de Note 4
Ik heb iig het idee dat het scherm van de Note over meerdere apparaten consistenter dan de S6
Beide hoge resolutie schermen, waarbij Samsung het in mijn ogen laat zien dat ze het wel kunnen (Note4) terwijl de kwaliteit van de schermen van de S6's die ik inmiddels gezien heb allemaal verschillen. En ja, er zitten prima S6's tussen, maar ook schermen die mijn ziens niet door de kwaliteitscontrole hadden mogen komen.

[Voor 9% gewijzigd door Bullet NL op 06-05-2015 13:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dafmay
Indeed! Het scherm van mijn Note4 was absolute perfectie...kleuren, kijkhoek (weinig kleurverschuivingen), wit-weergave. Een subliem scherm...de S6 kan hier helaas niet aan tippen :(

• Boneka
Weet niet of het wisselen van het toestel nou zoveel uitmaakt. Ik denk dat je weinig opschiet met de kijkhoek. Sommigen zeggen ik kijk er altijd recht op, maar dat is onzin. Hoe vaak ligt ie niet op tafel. Dan heb je al een andere hoek. Ik doe het er maar mee.

Anoniem: 670899

hornet76 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 11:37:
[...]

Welke versie heb je? Ik heb een Edge 64GB die na 6 dagen ook spontaan een barst in het glas vertoonde. Is door de winkelier naar Dynafix gestuurd die uiteraard van mening waren dat het gebruikersschade betreft. Ik heb hier geen genoegen mee genomen. Contact opgenomen met Samsung; die geeft alleen aan dat een spontane barst niet mogelijk is (nooit van een Xperia Z3 gehoord blijkbaar). Teruggelegd bij de winkel (ik heb in feite natuurlijk niets met Samsung te maken, maar meerdere paden bewandelen kan geen kwaad) die in eerste instantie ook vasthield aan het "verslag" van Dynafix. Nu lijkt er echter bij de winkel een kwartje te zijn gevallen, want ze hebben naar eigen zeggen de laatste periode opvallend veel S6en met hetzelfde probleem binnengekregen. Zij hebben mij dus ook gevraagd of mijn toestel naar Samsung gestuurd mocht worden. Ik heb mijn toestel zelf teruggebracht bij de winkel en ze hebben toen zelf geconstateerd dat het toestel geen enkel val of stoot schade vertoonde (op het innameformulier aan laten tekenen), waardoor mijn toestel bij uitstek hiervoor geschikt zou zijn. Ik ben nog in afwachting van het oordeel.
Ik heb de Edge 128GB (zwart). Heb je er inmiddels al weer wat van gehoord? Ik ben ook terug naar de winkel geweest waar ze inderdaad zeiden dat het gebruikersschade was. Verder heb ik deze week nog niet zoveel tijd gehad om mijn mening daarover kenbaar te maken. Ik zal er volgende week nog eens mee naar de winkel. Bij mij zeiden ze overigens dat de reparatie zomaar 4 á 5 weken kon duren...

[Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 670899 op 07-05-2015 17:50. Reden: aanvulling]

• dafmay
Boneka schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:31:
Weet niet of het wisselen van het toestel nou zoveel uitmaakt. Ik denk dat je weinig opschiet met de kijkhoek. Sommigen zeggen ik kijk er altijd recht op, maar dat is onzin. Hoe vaak ligt ie niet op tafel. Dan heb je al een andere hoek. Ik doe het er maar mee.
Vanuit mijn persoonlijke ervaring met het toestel...recht op het scherm kijken geeft duidelijk een roze zweem, dit effect is erger bij een lagere helderheid dan bij hogere helderheid. Ik heb het niet over onder een hoek kijken...het is welbekend dat je kleurverschuivingen hebt met amoled schermen. Ook is bekend dat wit op een amoled scherm minder geweldig mooi wit is als bijv op een LCD (IPS) scherm. Daarentegen heeft amoled erg goede zwartwaardes (zwart = pixel uit).

Om kort te gaan...uit mijn eigen ervaringen over de afgelopen maand met diverse (4) S6 toestellen vermoed ik dat...

...er S6 toestellen zijn met kwalitatief goed scherm maar ook minder goed scherm. Niet echt uniform te noemen dus. Kwaliteitscontrole van Samsung laat te wensen over.

...het amoled scherm minder perfecte witwaarden heeft dan we (ik) zouden hopen, en je dus al snel een roze/groene gloed kunt verwachten (helaas)

...ik zelf zal moeten beslissen of ik hier genoegen mee neem. Ben bang dat steeds omruilen waarschijnlijk steeds hetzelfde resultaat gaat geven (is de huidige ervaring). Heeft CB wellicht een minder goede batch ontvangen?

Dat is het in a nutshell ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hornet76
Anoniem: 670899 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:48:
[...]
Ik heb de Edge 128GB (zwart). Heb je er inmiddels al weer wat van gehoord? Ik ben ook terug naar de winkel geweest waar ze inderdaad zeiden dat het gebruikersschade was. Verder heb ik deze week nog niet zoveel tijd gehad om mijn mening daarover kenbaar te maken. Ik zal er volgende week nog eens mee naar de winkel. Bij mij zeiden ze overigens dat de reparatie zomaar 4 á 5 weken kon duren...
Ik heb nog niets gehoord. Ik vermoed dat hij op z'n vroegst 4 mei bij Samsung terecht zal zijn gekomen. Dat gecombineerd met bevrijdingsdag ga ik ervan uit dat het nog minimaal een aantal dagen gaat duren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:11
http://www.marktplaats.nl...1356&startDateFrom=always

Zijn dit de afgedankte toestel bij coolblue :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dafmay
Nope! Een gerenomeerd bedrijf als CB houdt er niet zulke praktijken op na. Alle 'afgedankte' toestellen gaan terug naar Samsung en worden gebruikt voor onderdelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21-02 18:47
Color shift heb ik op de S6 Edge van mijn vriendin nog niet gezien maar dat ga ik morgen toch nog even goed checken. Het scherm krast daarentegen echt idioot snel. Ze heeft hem 2 dagen inclusief Clear View Cover maar er komen dagelijks krassen bij. Morgen contact opnemen met Samsung en Coolblue want dit is echt onacceptabel. Ik begrijp niet hoe dit kan met een Gorilla Glass scherm.

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Topicstarter
stefan_el schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:25:
Color shift heb ik op de S6 Edge van mijn vriendin nog niet gezien maar dat ga ik morgen toch nog even goed checken. Het scherm krast daarentegen echt idioot snel. Ze heeft hem 2 dagen inclusief Clear View Cover maar er komen dagelijks krassen bij. Morgen contact opnemen met Samsung en Coolblue want dit is echt onacceptabel. Ik begrijp niet hoe dit kan met een Gorilla Glass scherm.
Het scherm kan met Gorilla Glass 4 een heleboel hebben. Ik heb de S6 sinds de launch en heb er geen enkele protector op zitten (ook geen cover dus) en heb gelukkig tot nu toe nul krassen. Kan het zijn dat er misschien wat zand aan de binnenkant van de clear view cover zit/zat? Lastig te zeggen natuurlijk, maar met mijn vorige toestel (Note 4) had ik wel een flipcover en binnen een paar dagen zaten er een paar krassen op het scherm en na de cover bekeken te hebben kwam ik inderdaad wat zand tegen aan de binnenkant. Vrees dat zand het altijd wint.

Mijn ervaring met een flip cover is derhalve niet heel positief, omdat ik het 'gevoel' heb dat als er eenmaal zand tussen komt, dat het dan meer kwaad dan goed doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JcK_85
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-03 08:29
Anoniem: 670899 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 17:48:
[...]

Gisteren haalde ik mijn S6 edge 32GB van de lader en zag ik ook ineens een barst lopen van rechtsboven naar linksonder Mijn S6 zit vanaf dag 1 in een hoesje en is niet gestoten of gevallen. Webwinkel zegt opsturen naar Dynafix, (verzending voor eigen rekening etc...) Vervolgens Samsung gebeld: breng hem naar een servicecenter. Ben dus vanmorgen naar de lokale phonehouse geweest, blijkt dat die hem ook opsturen naar Dynafix |:( . Ik hoop dat Samsung snel het probleem gaat erkennen, want ik lees op andere sites ook al meer verhalen over spontaan gebarsten schermen. :-( en heb geen zin om mijn telefoon 4 weken kwijt te zijn, zonder dat dit zin heeft. Dynafix gooit beschadigde schermen namelijk standaard op val / stoot schade. (Volgens de medewerkers van de webwinkel en de phonehouse).

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 440779

Ik kom zojuist tot dezelfde conclusie. Een hele dunne barst die bijna niet te zien is vanaf rechts iets onder het midden naar linksboven. Het toestel is niet gevallen en daarnaast gebruik ik de clear S view flip cover. Polware, hoe heb je dit uiteindelijk opgelost?

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Inmiddels zit mijn S6 scherm vol met allemaal minuscule krasjes (beetje het idee wat je met je auto lak hebt als je door een wasstraat gaat). Gelukkig alleen bij zonlicht goed te zien, maar krasvast is dit scherm absoluut niet. Maar eens denken wat ik er mee ga doen aangezien ik wel wat meer problemen heb met dit toestel. (camera stelt slecht de eerste keer scherp maar daar komt een update voor zegt Samsung, powerbutton is na verloop van tijd dieper verzonken geraakt dan de volume toetsen, home button is links wat verzakt tov rechts na verloop van tijd).

• JcK_85
Heb wat amok gemaakt op facebook en vervolgens heeft Samsung gisteren contact met mij opgenomen met de vraag of ik foto's van het scherm wilde maken en wilde sturen, zodat de "specialisten" er naar kunnen kijken. Ben benieuwd of dit wat gaat opleveren......

• DM89
edit: laat maar

[Voor 100% gewijzigd door DM89 op 26-05-2015 07:14]

Anoniem: 544858

Gisteren een witte S6 ontvangen, kom zelf van een S4 af en het valt me op dat als je het scherm een beetje(1 a 2cm) kantelt wit veranderd in een soort blauw/groene waas. Stoor me hier dusdanig aan omdat dit bij me S4 veel minder tot niet aanwezig was. Gisteren gelijk maar even Coolblue gebeld, ligt vandaag een nieuw toestel voor me klaar. Eens even vergelijken.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Anoniem: 544858 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:12:
Gisteren een witte S6 ontvangen, kom zelf van een S4 af en het valt me op dat als je het scherm een beetje(1 a 2cm) kantelt wit veranderd in een soort blauw/groene waas. Stoor me hier dusdanig aan omdat dit bij me S4 veel minder tot niet aanwezig was. Gisteren gelijk maar even Coolblue gebeld, ligt vandaag een nieuw toestel voor me klaar. Eens even vergelijken.
De groene/blauwe waas die jij ziet is de coating van het scherm, dit heeft te maken met het feit dat het scherm door de afgeronde kanten een andere breking van het licht heeft.

De kans is dus groot dat jou nieuwe telefoon het zelfde euvel heeft, bij schermfouten moet je denken aan rosé vlekken in het scherm of clouding op een lichte (witte/lichtgrijze) achtergrond.

Anoniem: 544858

Bullet NL schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:24:
[...]

De groene/blauwe waas die jij ziet is de coating van het scherm, dit heeft te maken met het feit dat het scherm door de afgeronde kanten een andere breking van het licht heeft.

De kans is dus groot dat jou nieuwe telefoon het zelfde euvel heeft, bij schermfouten moet je denken aan rosé vlekken in het scherm of clouding op een lichte (witte/lichtgrijze) achtergrond.
De normale S6 heeft geen afgeronde kanten. Ik ga het eerst even vergelijken met een andere s6, stoor me er dusdanig aan.

• hornet76
De mijne is inmiddels door Samsung gecrediteerd aan de verkopende partij. Heb vanochtend een nieuw toestel kunnen ophalen. Het heeft lang geduurd, maar de aanhouder wint in dit geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JcK_85
hornet76 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:59:
De mijne is inmiddels door Samsung gecrediteerd aan de verkopende partij. Heb vanochtend een nieuw toestel kunnen ophalen. Het heeft lang geduurd, maar de aanhouder wint in dit geval.
Dat is goed nieuws d:)b , hopelijk krijg ik ook snel iets te horen....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• malbolgia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05-2021

malbolgia

huh? nee hoor ik ben een engel

Ik ben een van de gelukkigen die schade door de flipcover heeft.

Nu heb ik contact gehad met samsung. en die zeggen dat ik hem op mijn kosten moet opsturen naar een reparateur en als de schade aan de cover ligt ze hem gratis repareren en gratis terug sturen.
Wat ik raar vind omdat het toestel 2 week oud is en een officiële beschermcover heeft.

Heeft iemand ervaring hiermee?
Wat kan ik het beste doen?

keep it cool, keep it watercooled

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee