[Samsung Galaxy S6-serie] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 101 Laatste
Acties:
  • 570.207 views

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-04 15:43
wilke77 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:37:
Vraagje, wil misschien een S6 kopen, maar vraag me af of het toestel nog zo snel is toen het gekocht is. En heeft Samsung het ram geheugen al opgelost?
Ja het is een briljante telefoon. Ram probleem geen last van. Alleen voor de allereerste update een klein beetje.

Maar nu de S7 uit is zou ik die halen! Waterdicht, SD-kaart, sneller(draadloos) laden, sneller, (nog :*)) betere camera, grotere accu.

• Eek2nd
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik ben het! schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:50:
[...]

Maar nu de S7 uit is zou ik die halen! Waterdicht, SD-kaart, sneller(draadloos) laden, sneller, (nog :*)) betere camera, grotere accu.
Of wacht nog ff tot de S7 uit komt, dat de prijs van de S6 misschien nog een beetje daalt

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

wilke77 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:37:
Vraagje, wil misschien een S6 kopen, maar vraag me af of het toestel nog zo snel is toen het gekocht is. En heeft Samsung het ram geheugen al opgelost?
Ik heb de Galaxy S2, S4 en nu S6 en de S6 is de eerste die echt geen last heeft van trager worden als je het mij vraagt. Fantastische telefoon.

Natuurlijk kun je wachten op de S7, maar de S6 zal alleen maar goedkoper worden.

Het blijft onmogelijk om het voor jou te beslissen. Wil je altijd het nieuwste? Dan wacht je op de S7. Wil je een zeer snelle en goede telefoon? Ga je voor de S6 die nu toch al veel gunstiger geprijsd is en de komende tijd zullen er vast voorraden op moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjbork
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
_Tinus_ schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:05:
Iemand ook het issue dat *#1234# en andere codes niet meer werken na het flashen van de XEF firmware?

Ik was benieuwd naar mijn CSC :D
Is normaal bij XEF... Had ik ook bij Lollipop 5.1.1 XEF Bij PHN werkt dit wèl weer...

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:45
Ik krijg dus de volgende fout in package disabler pro. Geinstalleerd op de nederlandse VDF 6.0.1

foto's
Foto voor forum
package disabler fout

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:11
Wil iemand die MM draait, kijken of direct share werkt? Als je een bestand wil delen, komt de meeste gebruikte contact dan direct in beeld?

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:56
Is iemand het verschil van beeldscherm al opgevallen tussen meerdere S6en? Die van mij is gelig en die van mijn vriendin blauw. Hoe kan dat? Misschien productiefout?

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:30
Bioflap schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:58:
Is iemand het verschil van beeldscherm al opgevallen tussen meerdere S6en? Die van mij is gelig en die van mijn vriendin blauw. Hoe kan dat? Misschien productiefout?
Verschillende modus ingesteld? Settings > Display > Screen modus.

• _Tinus_
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-06 20:49
tjbork schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:24:
[...]

Is normaal bij XEF... Had ik ook bij Lollipop 5.1.1 XEF Bij PHN werkt dit wèl weer...
Thnx

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-06 11:01
Ben zeer benieuwd of de vertraging in SwiftKey nog aanwezig is in MM... Helaas zelf nog niet in de gelegenheid om dit te checken met PHN.

PSN: Mondaatje

• Bioflap
Amps schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:12:
[...]

Verschillende modus ingesteld? Settings > Display > Screen modus.
Staan allebei op de bioscoop modus, en alsnog kan je het zien. Misschien moet ik ook gewoon minder zeiken :+

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:54
Bioflap schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 19:58:
Je bent niet de enige : https://www.reddit.com/r/.../yellow_stain_in_display/

Het kan een minder goed gelijmd scherm zijn.

• Monda
Bioflap schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 20:57:
[...]

Staan allebei op de bioscoop modus, en alsnog kan je het zien. Misschien moet ik ook gewoon minder zeiken :+
Ook al het contrast vol gezet? (auto vooral uit)? Screenprojector?

• Bioflap
Geen protector en beide op volle helderheid. Telefoon is gekocht via MP dus terug naar de winkel kan niet :P
Is het zo overduidelijk te zien of is het onder een bepaalde kijkhoek?

• Bioflap
Mrjraider schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:25:
Is het zo overduidelijk te zien of is het onder een bepaalde kijkhoek?
Zal kijken of ik morgen een foto kan maken..

• Pierre_nr1
Bioflap schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:21:
Geen protector en beide op volle helderheid. Telefoon is gekocht via MP dus terug naar de winkel kan niet :P
Heb je geen aankoopbon gehad? Dan kan je je klacht toch gewoon bij Samsung aanmelden? Of via je serienummer.

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:11
Zucht... Morgenvroeg om 6:45 de wekker, dat wordt dan meteen bij Sammobile kijken of Nederland (unbranded) er tussen staat!
Anders word het een saai weekend.. (neem aan dat Samsung in weekend niks uitrolt?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
michaelw1998 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:16:
Zucht... Morgenvroeg om 6:45 de wekker, dat wordt dan meteen bij Sammobile kijken of Nederland (unbranded) er tussen staat!
Anders word het een saai weekend.. (neem aan dat Samsung in weekend niks uitrolt?)
T-Mobile heeft de uitrol al weer 2 weken uitgesteld. Ik vrees dat we op de unbranded ook nog even moeten wachten. Het zal eens gebeuren........ :)

https://twitter.com/Raatjee/status/702790467172237312

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 23:32
Heb het topic zitten volgen maar kan nog niet een conclusie trekken: Wat zal beter draaien? De XEF of nederlandse vodafone?

Ik heb nu een 5.1.1 PDH stock rom.

• Pierre_nr1
MMaster23 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:26:
Heb het topic zitten volgen maar kan nog niet een conclusie trekken: Wat zal beter draaien? De XEF of nederlandse vodafone?

Ik heb nu een 5.1.1 PDH stock rom.
De XEF heeft niet de bloatware die de VDF in zich heeft, dus ik zou de voorkeur aan de XEF geven.

• Untouchablezz20
Pierre_nr1 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:39:
[...]

De XEF heeft niet de bloatware die de VDF in zich heeft, dus ik zou de voorkeur aan de XEF geven.
Schijnt dat THL build date; 18-02-2016 change list;7078815 nog beter draait op de S6. Weet alleen niet of je errors krijgt bij het flashen, maar volgens XDA mag het geen probleem zijn.

• Pierre_nr1
Untouchablezz20 schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 22:58:
[...]

Schijnt dat THL build date; 18-02-2016 change list;7078815 nog beter draait op de S6. Weet alleen niet of je errors krijgt bij het flashen, maar volgens XDA mag het geen probleem zijn.
Thailand, hmmmm. Ik zou liever een Europese versie flashen. Of misschien beter, wachten op de officiele PHN firmware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:08
Hann1BaL schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 17:03:
[...]

Ik heb de Galaxy S2, S4 en nu S6 en de S6 is de eerste die echt geen last heeft van trager worden als je het mij vraagt. Fantastische telefoon.

Natuurlijk kun je wachten op de S7, maar de S6 zal alleen maar goedkoper worden.

Het blijft onmogelijk om het voor jou te beslissen. Wil je altijd het nieuwste? Dan wacht je op de S7. Wil je een zeer snelle en goede telefoon? Ga je voor de S6 die nu toch al veel gunstiger geprijsd is en de komende tijd zullen er vast voorraden op moeten.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Heb zelf de S2, S3 en S4 eerder gehad. Maar de S6 is de eerste die nog altijd even snel is als de eerste dag. Sinds mei in gebruik. Eindelijk heeft Samsung een beetje het licht gezien met hun software :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667917

Iemand een idee hoe je in de berichten app andere bubbles kan kiezen, vind dat geel en blauw maar niks.
In lollipop kon je dit gewoon nog kiezen, het blijkt er in MM niet meer in te zitten. Vroeger noemde het achtergronden en bubbles, nu heet het gewoon achtergronden, bubbles zijn verdwenen, of heeft iemand ze op een ander plekje gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:24

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 667917 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:56:
Iemand een idee hoe je in de berichten app andere bubbles kan kiezen, vind dat geel en blauw maar niks.
In lollipop kon je dit gewoon nog kiezen, het blijkt er in MM niet meer in te zitten. Vroeger noemde het achtergronden en bubbles, nu heet het gewoon achtergronden, bubbles zijn verdwenen, of heeft iemand ze op een ander plekje gevonden?
Zet je er toch gewoon een andere messaging app op?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:06:
[...]

Zet je er toch gewoon een andere messaging app op?
Is inderdaad ook een optie, maar ik werk graag met de originele berichten app, en had graag de bubbles terug gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Anoniem: 667917 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:45:
[...]

Is inderdaad ook een optie, maar ik werk graag met de originele berichten app, en had graag de bubbles terug gezien.
Ik gebruik ook bij voorkeur de originele berichten app. En omdat die van Google het meest op AOSP messenger lijkt (dat is de originele app ;) ) staat die van Google er bij mij dus op. Die van Samsung lijkt in niets op de originele Android app, waar CM Messenger (niet cheetah mobile maar Cyanogen Mod) dat bijvoorbeeld weer wel doet.

Even iets anders, voor diegenen die Package Disabler gebruiken:
Houd er rekening mee dat je voordat je een OTA update doet, alles wat disabled is weer enabled! Het is anders mogelijk dat je een update doet waarbij de disablede packages niet geupdate worden, wat voor hele nare problemen zou kunnen zorgen!!

[ Voor 21% gewijzigd door AllSeeyinEye op 26-02-2016 09:52 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51
Net beschikbaar

*AMO - SPAIN (movistar,vodafone ES,Orange,Yoigo,mobil R,EUSKALTEL,telecable,Jazztel,Carrefour,Pepephone, RACC,ONO,Tuenti,Eroski Movil,Neo,PTV Telecom,Ibercom,TPH Movil)

* = Sammobile unkown CSC

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:51:
[...]

Even iets anders, voor diegenen die Package Disabler gebruiken:
Houd er rekening mee dat je voordat je een OTA update doet, alles wat disabled is weer enabled! Het is anders mogelijk dat je een update doet waarbij de disablede packages niet geupdate worden, wat voor hele nare problemen zou kunnen zorgen!!
Ik heb de OTA update gedaan met een hoop packages disabled zonder enige problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Luuk schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:04:
[...]

Ik heb de OTA update gedaan met een hoop packages disabled zonder enige problemen.
Ik herhaal alleen de waarschuwing in de omschrijving van de app in de play store. Ik zei overigens ook niet dat het zou gebeuren, maar dat het kan gebeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:59
zojuist DRE voor Australië ook geplaatst volgens die live site.

volgens mij posten ze expres PHN als laatste..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 20:40

Reley

Simply Clever

OXX doen ze ook als laatste...

Enne... DRE is Oostenrijk....

[ Voor 35% gewijzigd door Reley op 26-02-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:57

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

furian88 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:19:
zojuist DRE voor Australië ook geplaatst volgens die live site.

volgens mij posten ze expres PHN als laatste..
Als ik op de website kijk zie ik geen nieuwe updates voorbijkomen.
http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G925F

Of hebben jullie het over de S6 en niet de Edge?

Ik zie net op http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F dat jullie het inderdaad over de S6 hebben

[ Voor 14% gewijzigd door WishmasterNL op 26-02-2016 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Laatst online: 09-06 20:40

Reley

Simply Clever

WishmasterNL schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:26:
[...]

Als ik op de website kijk zie ik geen nieuwe updates voorbijkomen.
http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G925F

Of hebben jullie het over de S6 en niet de Edge?

Ik zie net op http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F dat jullie het inderdaad over de S6 hebben
Wij hebben het over de normale S6 ja...
http://samsung-updates.com/device/?id=SM-G920F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:59
klopt, de 920F ja..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

AMO staat er ook plots tussen en dan bedoel ik hier, maar waar het bij hoort geen idee.
http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G920F

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 192811 op 26-02-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Gisteravond een update gedaan van PHN 5.1.1 naar de XEF 6.0.1. Draait inderdaad als een zonnetje, update ging prima via ODIN (zonder PIT bestand of rare truukjes). Wachten op de PHN 6.0.1.

offtopic:
Yay, geadvanceerde snooze opties terug in de Klok app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MMaster23 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:42:
Gisteravond een update gedaan van PHN 5.1.1 naar de XEF 6.0.1. Draait inderdaad als een zonnetje, update ging prima via ODIN (zonder PIT bestand of rare truukjes). Wachten op de PHN 6.0.1.

offtopic:
Yay, geadvanceerde snooze opties terug in de Klok app
Ik heb gisteren ook de XEF update naar MM gedaan, draait inderdaad zeer soepel, Voor mijn edge heb ik de XEU versie geflasht, ook beide via Odin zonder problemen. Heb wel de toestellen een clean update gegeven, is inderdaad wel een beetje werk, maar kom je de minste problemen tegen achteraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:54
Anoniem: 667917 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:56:
[...]

Ik heb gisteren ook de XEF update naar MM gedaan, draait inderdaad zeer soepel, Voor mijn edge heb ik de XEU versie geflasht, ook beide via Odin zonder problemen. Heb wel de toestellen een clean update gegeven, is inderdaad wel een beetje werk, maar kom je de minste problemen tegen achteraf.
Hebben we voor geen speciaal Galaxy S6 Rooten en Custom ROM's topic voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59
@Albert020

Het flashen van een stockrom via odin heeft niets te maken met rooten en/of custom roms.

[ Voor 7% gewijzigd door Nilco op 26-02-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Nilco schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:08:
@Albert020

Het flashen van een stockrom via odin heeft niets te maken met rooten en/of custom roms.
Inderdaad, het flashen van een stock rom is eigenlijk een echte factory reset. Het maakt qua functionaliteit eigenlijk niet uit welke ROM je hebt.

De verschillen:
- bloatware
- lokale software
- Wanneer updates

Je kunt prima de Thaise versie installeren. Het enige wat je waarschijnlijk zult merken is dat het allereerste menu de eerste keer in het Thais is. Dat is het menu waar je direct de taal kan kiezen, aangezien dat de eerste vraag is bij het instellen van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:51:
Let er wel op dat encryptie er in 6.0 weer uit is. Als je update met encryptie aan dan blijft 't aan, maar kan je nooit meer uitzetten of dingen wijzigen (ww etc) zonder eerst terug naar een oudere versie te flashen met full wipe.
Ik dacht dat Google de disk encryptie in Android 6 juist wel wil pushen zolang het toestel dit ondersteund ? http://gizmodo.com/full-d...oid-6-0-if-the-1737988277

Heeft er verder iemand ervaring met een encrypte S6 welke de update heeft gehad naar Android 6.0? Wil mijn S6 welke op 5.1.1 draait eigenlijk gaan encrypten, maar dan moet dit in Android 6 nog wel uit te zetten / te beheren zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
Hann1BaL schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:23:
[...]

Inderdaad, het flashen van een stock rom is eigenlijk een echte factory reset. Het maakt qua functionaliteit eigenlijk niet uit welke ROM je hebt.

De verschillen:
- bloatware
- lokale software
- Wanneer updates

Je kunt prima de Thaise versie installeren. Het enige wat je waarschijnlijk zult merken is dat het allereerste menu de eerste keer in het Thais is. Dat is het menu waar je direct de taal kan kiezen, aangezien dat de eerste vraag is bij het instellen van de telefoon.
Mijn ervaring is dat er wel eens per werelddeel (soms per land) optimalisaties in de modem zitten voor die lokale regio / providers. Daarom ben ik persoonlijk niet zo happig op een non-EU rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

MMaster23 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:39:
[...]

Mijn ervaring is dat er wel eens per werelddeel (soms per land) optimalisaties in de modem zitten voor die lokale regio / providers. Daarom ben ik persoonlijk niet zo happig op een non-EU rom.
Daar heb je zeker gelijk in! Goed punt, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bart_GR schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 11:30:
[...]

Ik dacht dat Google de disk encryptie in Android 6 juist wel wil pushen zolang het toestel dit ondersteund ? http://gizmodo.com/full-d...oid-6-0-if-the-1737988277

Heeft er verder iemand ervaring met een encrypte S6 welke de update heeft gehad naar Android 6.0? Wil mijn S6 welke op 5.1.1 draait eigenlijk gaan encrypten, maar dan moet dit in Android 6 nog wel uit te zetten / te beheren zijn :) .
Dat is inderdaad het geval. Maar Samsung heeft dus in de S6 in versie 6.0.x de optie om te decrypten eruit gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PHN laat weer op zich wachten :/ Jammer haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

THL is nu ook uit voor de Edge sinds een uurtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roost
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:49
PHN kan nog altijd komen. Vandaag of morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:18
Roost schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:22:
PHN kan nog altijd komen. Vandaag of morgen...
offtopic:
Captain obvious.

Ik verwacht dat PHN laat wachten op T-Mobile die de hele boel 2 weken hebben uitgesteld zoals hierboven al aangegeven. Als er eerst goedkeuring van alle providers moet zijn en T-Mobile hun eigen branded ding nog niet gedaan hebben dan zie ik het als aannemelijk dat ze de PHN ook nog niet goed gaan keuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL

WishmasterNL

beefstick schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:28:
[...]

offtopic:
Captain obvious.

Ik verwacht dat PHN laat wachten op T-Mobile die de hele boel 2 weken hebben uitgesteld zoals hierboven al aangegeven. Als er eerst goedkeuring van alle providers moet zijn en T-Mobile hun eigen branded ding nog niet gedaan hebben dan zie ik het als aannemelijk dat ze de PHN ook nog niet goed gaan keuren.
Toch vrij frustrerend dat we moeten wachten op de PHN voor onze unbranded toestel. En aangezien T-mobile zn troep die erbij komt nog niet gereed heeft...

Word je bijna "gestraft" omdat je een toestel los koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Laatst online: 03-06 11:42
WishmasterNL schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:44:
[...]

Toch vrij frustrerend dat we moeten wachten op de PHN voor onze unbranded toestel. En aangezien T-mobile zn troep die erbij komt nog niet gereed heeft...

Word je bijna "gestraft" omdat je een toestel los koopt.
Gewoon flashen, alles opgelost....XEU ftw :)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Maichel schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:46:
[...]

Gewoon flashen, alles opgelost....XEU ftw :)
Inderdaad! Zojuist de XEF geflashed, en werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:49:
[...]
Inderdaad! Zojuist de XEF geflashed, en werkt uitstekend.
Ik wacht geduldig op PHN.
Ik heb 1x een flink probleem gehad met mijn S2 na het flashen van een andere land-code en weer terug toen de juiste wel uit kwam, ook omdat ik niet kon wachten, dat doe ik dus nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Mijn toestel heeft als CSC G920FAUV3QOJ1. Kan ik dan via Odin de XEF firmware flashen? Of is dat niet aan te raden? Of pak ik beter de XEU versie?

[ Voor 11% gewijzigd door Tanooki op 26-02-2016 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat kan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:11
Zou Samsung in het weekend ook updates uitrollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee, het is een bedrijf en de meesten werken alleen maandag tot vrijdag en van 9-17 uur.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Wie bepaalt het eigenlijk dat de updates uitgerold mogen worden? is dat de Nederlandse divisie van Samsung? Of juist de 'internationale'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee, op de Facebook van Samsung Nederland staat niets over de update. En volgens mij doet Samsung dit zelf en niet een of ander kantoor maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Dank.

Kan ik dan beter kiezen voor de XEF of de XEU versie? Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 03-06 15:21
Mrjraider schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 18:26:
Geen idee, het is een bedrijf en de meesten werken alleen maandag tot vrijdag en van 9-17 uur.. :+
Ik vermoed dat het automatisch gaat. Ik verwacht gewoon aantal gebruikers ongeveer evenredig verdeeld. Waar de grootste data van eén centrale server af komt.

Ik ga er vanuit dat het deels quality control maar ook bandbreedte controle is. De uitrol over een maand uitsmeren zorgt ervoor dat ze veel minder extra servers hoeven te plaatsen.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tanooki schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 19:15:
[...]

Dank.

Kan ik dan beter kiezen voor de XEF of de XEU versie? Het wordt mij niet helemaal duidelijk wat de verschillen zijn.
XEF is unbranded Frankrijk
XEU is unbranded Europa maar volgens mij is deze tot nu toe nog alleen voor de Edge vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 741923

Zijn er nog mensen die als CSC code LUX hebben op hun belgische Samsung S6( SM-G920F )? Of zijn alle belgische toestellenmet deze CSC code. Ik heb de vraag getweet naar Samsung belgië of de Android M update al beschikbaar was in Belgë en zij zeiden me van wel, maar heb nog altijd geen OTA gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou gewoon even afwachten, de update komt vanzelf. Zo heel spannend is deze nou toch ook weer niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

>:) Heb nog geen update gekregen...hmmph. S6 Edge 128 Gb model. Links en rechts mensen die gaan upgraden naar S7 .. en zo blijven we weer bezig O+

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:53
Op XDA inmiddels ook al mensen met dit probleem gezien. Als ik een back up wil maken met smart switch dan zegt hij dat ik op mijn apparaat tijdelijk restricties moet toelaten dmv een prompt die zou moeten komen. Die krijg ik echter niet! Zowel op mijn mac als mijn gewone windows pc het zelfde resultaat :'(
Anoniem: 741923 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 21:05:
Zijn er nog mensen die als CSC code LUX hebben op hun belgische Samsung S6( SM-G920F )? Of zijn alle belgische toestellenmet deze CSC code. Ik heb de vraag getweet naar Samsung belgië of de Android M update al beschikbaar was in Belgë en zij zeiden me van wel, maar heb nog altijd geen OTA gekregen.
ik heb een duits toestel, maar met BTU csc code omdat ik onlangs die firmware geflashed heb. Nu heb ik een XEF rom geflashed, maar blijft steeds BTU.

[ Voor 48% gewijzigd door Tomskii5 op 26-02-2016 22:18 ]

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51
Ik wacht op PHE.................

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Ik wacht ook enorm... Snap niet zo goed dat het voor deze versie zo lang moet duren... Irriteert me 😉
Maar goed, geduld is een schone zaak, ookal voelt dat totaal niet zo... 😣

Edit: haha excuses ik heb 't natuurlijk over PHN...

[ Voor 7% gewijzigd door Monda op 26-02-2016 22:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 710988

Ik heb ook LUX csc en ook nog geen OTA . Ik heb al een paar keer getwijfeld te beginnen met XEF te flashen maar ga het toch maar niet doen denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Anoniem: 710988 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:25:
[...]

Ik heb ook LUX csc en ook nog geen OTA . Ik heb al een paar keer getwijfeld te beginnen met XEF te flashen maar ga het toch maar niet doen denk ik...
Wat zou een reden zijn om het niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Untouchablezz20 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:26:
[...]

Wat zou een reden zijn om het niet te doen?
Ik ben er niet zo heel thuis in, als ik zo lees dat mensen fails krijgen met odin en dan nog eens apart de "hidden.tar" moeten flashen enzo vraag ik me af of dat allemaal wel een goed idee is..

En dan las ik ook nog iemand zeggen op XDA "see that you flash the 6.xxx bootloader too" en daar vind ik niets van terug ?

Heb jij het gedaan ? Welke firmware ? XEF ? VOD ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Untouchablezz20
Anoniem: 710988 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:29:
[...]

Ik ben er niet zo heel thuis in, als ik zo lees dat mensen fails krijgen met odin en dan nog eens apart de "hidden.tar" moeten flashen enzo vraag ik me af of dat allemaal wel een goed idee is..

En dan las ik ook nog iemand zeggen op XDA "see that you flash the 6.xxx bootloader too" en daar vind ik niets van terug ?

Heb jij het gedaan ? Welke firmware ? XEF ? VOD ?
Ik heb een PHN en heb XEF geflashed vandaag. Heb verder niks gebruikt, dan alleen md5 file en odin. Misschien heb je aan onderstaande iets;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7fRadoJ.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Thanks ! Ik ga eens proberen :)
Untouchablezz20 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 23:33:
[...]

Ik heb een PHN en heb XEF geflashed vandaag. Heb verder niks gebruikt, dan alleen md5 file en odin. Misschien heb je aan onderstaande iets;

[afbeelding]
Edit : gelukt ! althans hij is nu bezig met het "android upgraden" proces op mijn phone zelf :)
Thanks voor die screenshot, het is zo'n overload aan info op de forums (xda, hier)...

*happy* :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 710988 op 27-02-2016 00:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb op mijn S6 ook de LUX, er is hiervoor nog geen OTA uitgerold bij samsung.
Het wachten duurde mij ook te lang en daarom heb ik er de XEF (France rom) maar op gezet.
Hier te downloaden en flashen met Odin. Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 667917 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 06:26:
[...]

Ik heb op mijn S6 ook de LUX, er is hiervoor nog geen OTA uitgerold bij samsung.
Het wachten duurde mij ook te lang en daarom heb ik er de XEF (France rom) maar op gezet.
Hier te downloaden en flashen met Odin. Werkt uitstekend.
Edit: Oeps, hier werd al op geantwoord, sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Flashen via ODIN is heus niet zo gevaarlijk als iedereen doet uitschijnen, zolang je de verbinding niet verbreekt uiteraard.

Je kan gerust de XEF flashen, in mijn geval is de originele CSC code (BTU) gewoon blijven staan. Al heb ik nog geen factory reset ondernomen omwille van problemen met Smart Switch atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakki
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:20
Zou niet teveel belang hechten aan hun bericht.. Zo goed zijn die niet geïnformeerd en alle verschillende versies.. Ze weten gewoon dat MM vrijgegeven wordt op dit moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:54
Best wel leuk om al deze mede tweakers te zien die geen geduld hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
Hahahahaha, ja kijk. Het is een zonde hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:30
Albert020 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 12:37:
Best wel leuk om al deze mede tweakers te zien die geen geduld hebben ;)
Hoe bedoel je? Ik kijk heus niet om de paar uur of de update al klaar staat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 06:43
Nou geweldig. Ik zat al tijden op een 5.1.1 rom welke niet geupdate werd (sinds oktober geen berichtjes gehad dat er nieuwe updates waren. Na de berichtjes hier ook de franse 6.0 rom gedownload. Deze gaf elke keer een Fail mbt de PIT. Verdulleme, nouja, misschien dan proberen om de nederlandse PHN rom erop te zetten (in het verleden 5.0 naar 5.1 ook gedaan mbv odin ivm excessief geheugengebruik bij 5.0). Deze begon netjes te lopen, maar gaf vervolgens een fout bij boot.img.

En nu zit ik dus met een telefoon welke een melding geeft dat ik Smart-switch moet gebruiken. Deze herkent de telefoon niet... Odin daarintegen wel. Maar of ik nu de 5.1.1 rom flash, of de 6.0 rom, beide komen ze tot system.img, en dan loopt de boel vast. Na een tijdje krijg ik weer FAIL te zien... Iemand? :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:45
TFDev schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:51:
Nou geweldig. Ik zat al tijden op een 5.1.1 rom welke niet geupdate werd (sinds oktober geen berichtjes gehad dat er nieuwe updates waren. Na de berichtjes hier ook de franse 6.0 rom gedownload. Deze gaf elke keer een Fail mbt de PIT. Verdulleme, nouja, misschien dan proberen om de nederlandse PHN rom erop te zetten (in het verleden 5.0 naar 5.1 ook gedaan mbv odin ivm excessief geheugengebruik bij 5.0). Deze begon netjes te lopen, maar gaf vervolgens een fout bij boot.img.

En nu zit ik dus met een telefoon welke een melding geeft dat ik Smart-switch moet gebruiken. Deze herkent de telefoon niet... Odin daarintegen wel. Maar of ik nu de 5.1.1 rom flash, of de 6.0 rom, beide komen ze tot system.img, en dan loopt de boel vast. Na een tijdje krijg ik weer FAIL te zien... Iemand? :(
Gebruik je de nieuwste Odin? Dacht ergens gelezen te hebben dat het dan aan de Odin versie ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
TFDev schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 15:51:

Ik zou de custom rom S6 topic variant doornemen, daarin staan op de laatste 2 paginas oplossingen om je toestel weer te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Laatst online: 06:43
Dank, ga ik daar even kijken! EN ik gebruik Odin 3.10.7, ik zal .6 ook proberen.

edit; Odin 3.10.6 gebruikt, en hij loopt meteen met de 6.0 rom door. Geeft iig aan "installing system update" :) er zit weer schot in de zaak.

[ Voor 47% gewijzigd door TFDev op 27-02-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ja dat is idd de versie met de bestelling resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* beste

Klopt, niet alle versies van Odin zijn stabiel. Eentje wist zelf mij S Plus te bricken :+
Maar goed, de latere versies moeten een stuk stabieler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Ondanks dat er recentere versie van Odin zijn is versie 3.10.6 nog steeds de meest stabiele en meest gebruikte. Ik gebruik deze versie al jaren en ook de XDA community raadt deze versie aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hebben ze google now launcher eruit gehaald? want android 6.0.1 zou toch met zijn app drawer verticaal scrollen?

kon het zelf wel oplossen met google now launcher via play store te downloaden maar dacht dat het standaard erin zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nnndoh schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:09:
Hebben ze google now launcher eruit gehaald? want android 6.0.1 zou toch met zijn app drawer verticaal scrollen?

kon het zelf wel oplossen met google now launcher via play store te downloaden maar dacht dat het standaard erin zat
Gelukkig niet :) Vind de verticale niks.

Zo zie je maar. Smaken verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 627048

Weet iemand hoe je een standaard blauwe achtergrond op de S6 instelt?
Ik heb alleen die met een lintje erin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoon: ergens ingedrukt houden (of naar instellingen > achtergrond) en dan naar rechts scrollen. Er zijn er een aantal geïnstalleerd:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Screenshot_2016-02-27-20-30-39.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regn0
  • Registratie: Oktober 2015
  • Niet online
Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met Android updates? Wie bepaalt er wanneer de update gepusht wordt naar mijn Samsung S6 Edge? Is dat mijn provider of de fabrikant? Vanaf 15 februari is Android 6.0 er voor Samsung S6 toestellen, maar ik heb nog steeds geen update ontvangen. Ik heb KPN als provider :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hangt van de CSC code af. De unbranded doen Samsung de Carrier doen de providers.
Even dit appje downloaden en onder CSC code kijken wat er staat: Google Play: Phone INFO ★Samsung★

PS: heb een nieuw deeltje geopend: deze zit aardig tegen de 10000 aan
[Samsung Galaxy S6 Serie] Ervaringen en Discussie - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regn0
  • Niet online
Mrjraider schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:52:
Hangt van de CSC code af. De unbranded doen Samsung de Carrier doen de providers.
Ik heb de app gedownload en zie dat mijn CSC code PHN is. Wat zegt dit precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Regn0 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 20:59:
[...]

Ik heb de app gedownload en zie dat mijn CSC code PHN is. Wat zegt dit precies?
PHN is unbranded Nederland. Dus zonder provider applicaties etc erin.

Ook ik wacht met smart op een update melding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regn0
  • Niet online
Mrjraider schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:00:
[...]

PHN is unbranded Nederland. Dus zonder provider applicaties etc erin.

Ook ik wacht met smart op een update melding :)
Ok, dit houdt dus in dat Samsung de update moet pushen ipv de provider? Heel erg bedankt voor de uitleg _/-\o_ Ik ga weer verder met wachten op een update 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Regn0 schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:02:
[...]

Ok, dit houdt dus in dat Samsung de update moet pushen ipv de provider? Heel erg bedankt voor de uitleg _/-\o_ Ik ga weer verder met wachten op een update 8)7
Of Samsung dit echt zelf doet weet ik niet zeker :p Wat ik wel weet is dat het lang op zich laat wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahum...moet dit deel niet op slot nu er een deel 2 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:02:
Ahum...moet dit deel niet op slot nu er een deel 2 is?
Ik denk dat hij te snel geweest is met deel-2, deze had eerst afgesloten moeten worden alvorens deel-2 actief te maken. Nu zit de ene helft hier te posten en de rest in deel-2, schiet niet op zo :?
Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Rooten en custom roms worden besproken in ~~~~~~~[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's
Levertijden mogen in [Samsung Galaxy S6 + S6 Edge] Levertijden & Prijzen besproken worden.
Voor accessoires hebben we een eigen topic, kijk hier: [Samsung Galaxy S6 / S6 edge] Accessoires Topic

Dit topic is niet bedoeld om te vragen om codes.