Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:00
Mede-auteurs:
  • dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 10:36

dafmay

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 22:29

KaleBatzZ

Afbeeldingslocatie: http://dutchgamer.net/tweakers/galaxys6/Samsung-Galaxy-S6-Edge-Header.jpg

[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Inhoudsopgave:

Disclaimer:

Het unlocken, rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. Wij en Tweakers.net zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het unlocken en rooten van het toestel. Het kan zijn dat je toestel hierdoor niet meer onder de fabrieksgarantie valt.

Lees voor je aan de slag gaat eerst goed door wat je allemaal moet doen. Denk zelf logisch na en bereid je goed voor!

Update van android 5.0.2 naar android 5.1.1 :

Hier een stappenplan om up te daten van android 5.0.2 naar android 5.1.1. Dit is nodig voor een nieuwe versie van modem en bootloader. Eenmaal upgedate naar 5.1.1 is het niet meer mogelijk om terug te gaan naar 5.0.2 (custom)rom.

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download Stock 5.1.1 rom

Installeer 5.1.1 rom:
1. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
2. Odin 3.10.6 opstarten
3. Sluit telefoon aan op je pc.
4. Selecteer stock 5.1.1 rom bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo) > Wacht op PASS!

Recovery flashen:

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1

Recovery Installeren:
1. Zet de heractiveringsvergrendeling (reactivation lock) uit. Dit is te vinden bij: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.
2. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
3. Odin 3.10.6 opstarten
4. Sluit telefoon aan op je pc.
3. Selecteer TWRP V2.8.7.1 bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo) en zorg dat auto reboot uit staat (is standaard niet zo) > Wacht op PASS!
4. Zet je telefoon uit
5. Zet telefoon aan met de volgende knoppencombinatie: Home + Volume up + Power

Als het goed is kom je nu in de twrp recovery. Doordat je een custom recovery hebt geflashed doet de stock rom het niet meer. Dit kan je oplossen door een custom kernel of custom rom te flashen.

Bekijk het volgende filmpje om dit stappenplan in werking te zien:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=We6OUJvzve0]

Rooten:

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download ODIN UniKernel

Root verkrijgen (android 5.1.1)
1. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons) en sluit telefoon aan op je pc.
2. Odin 3.10.6 opstarten
3. Selecteer gedownloade UniKernel bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo)> Wacht op PASS!

Bekijk het volgende filmpje om dit stappenplan in werking te zien:

Root S6 (edge) android 5.1.1

Let op: de volgende video is alleen van toepassing bij android 5.0.2:
Root S6 (edge) android v5.0.2
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=En2UpJjle6E]

Custom ROM('s):

Voor een custom rom heb je een custom recovery nodig, heb je deze niet volg dan hierboven het stappenplan om een recovery te installeren.

Voordat je begint, zet eerst je gedownloade custom rom in de root van je telefoon!!!

Om in TWRP te komen gebruik je de volgende toetsencombinatie (telefoon moet uit staan!): Volume up + Home + powerbutton voor 5 seconden

1. Maak altijd een backup van je huidige ROM. Altijd handig om op terug te kunnen vallen mocht er iets verkeerd gaan. Wanneer dit gedaan is kan je beginnen met het installeren van een andere ROM.
2. Kies Wipe > Advanced wipe > Dalvik Cache, System, Data, Cache. Swipe to wipe
3. Kies vervolgens Install > Internal Storage > Select je gedownloade ROM > Swipe to Custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom :D

Een lijstje van custom ROM's:
Stock ROM for the Galaxy S6

XtreStoLite Pure Edition 1.0 Beta 1a [667MB°Super Debloated°] (ontwikkeld door een mede-tweaker _/-\o_ )

AllianceROM G920F-Alliance Settings

Downloads:

Root:
Chainfire Auto-Root Bekijk eerst welke versie S6 je hebt (Instellingen --> Toestel-info --> Modelnummer)!

Recovery:
TWRP 2.8.6.x - TeamWin Recovery Project

Odin:
Odin v3.10.6

Samsung Android USB Drivers:
Samsung Android USB Drivers

Handige links:

Overige:
XDA Galaxy S6 Android Development

Begrippenlijst:

/efs
Deze map is heel belangrijk voor je telefoon, de map bevat specifieke informatie zoals je IMEI code,
Mac-adres en Productcode van je Samsung Galaxy S6.

Het kan voorkomen dat wanneer je een Rom/Firmware flashed, deze overschreven worden en het niet meer mogelijk is om met je telefoon te bellen of internetten. Een backup maken van deze map is een
van de eerste stappen die je neemt wanneer je van plan bent om Rom/Firmware te gaan flashen.

Wanneer dit gebeurd en je hebt geen back-up gemaakt van de folder /efs - dan is dit alleen te herstellen via een Samsung service center en valt niet onder de garantie van je toestel.

ADB
ADB is de afkorting voor Android Debug Bridge, een tool die bij de SDK bijgevoegd zit en het mogelijk maakt om je android apparaat te besturen of bestanden te veranderen. Vaak wordt ADB gebruikt om
met theme wijzigingen te experimenteren - zoals bijvoorbeeld het veranderen van de batterij icoon.

Backup & Restore
Maak altijd een back-up van je belangrijkste bestanden!

Benodigde programma's zijn: Titanium Backup PRO, My Backup Pro en Root Explorer.

Titanium Backup PRO is een backupprogramma wat root access vereist, meerdere back-up versies kan maken, bestanden/programma's kan freezen, kan syncen met dropbox en veel meer.

My Backup Pro is een ander backupprogramma wat zich meer toespits op het back-uppen van persoonlijke informatie, zoals: sms, mms, muziek. Ook dit programma heeft extra functies wanneer je toestel geroot is en is in staat om mappen die in de root staan ook te back-uppen. Lees hier meer.

Root Explorer is de meest ingenieuze verkenner voor android systemen die root access hebben en een back-up kan maken van de meest verborgen systemfiles, zoals de zeer belangrijke /efs map.

Verder is het verstandig om je contact gegevens, agenda's en foto's via je Google-account te synchroniseren, zodat deze om wat voor reden dan ook weer teruggezet kunnen worden.

CSC
CSC staat voor Country Specific Code, dit geeft aan voor welke provider of land de firmware bedoelt is.

De-Odex
De-Odex of Deodexing is een proces om in één APK bestand alle benodigde gegevens te stoppen.
Hierdoor is het mogelijk om gemakkelijk wijzigingen in Theme's aan te brengen, aangezien er geen bestanden/gegevens nodig zijn van het Dalvik Virtual Machine in het Android OS.

Wanneer je Custom Rom's gaat flashen zal je deze term vaak voorbij ziet komen en houdt gewoon in dat alle informatie in de Rom zelf zit en wijzigingen gemakkelijker kunnen worden door gevoerd.
quote:
"The system applications and the framework files on the Android OS are normally 'odex'ed. By deodexing, you will get rid of the .odex files that come with every apk and jar file and you will be able to edit the apks like any other apk. It will also save you a wee bit of space, and make your apps launch a wee bit faster."

Freezing
Freezing is een functie in het programma Titanium Backup PRO die het mogelijk maakt om
programma's ontoegankelijk te maken voor het Android OS zonder het te hoeven verwijderen.
Dit heeft als voordeel dat wanneer het OS instabiel of forced closes gaat geven, je met één druk het bestand/programma weer toegankelijk maakt voor het OS.

FAQ:

Q: Ik krijg de melding:"custom binary(recovery) blocked by r/l", wat nu?
A: Dit heeft te maken met de heractiveringsvergrendeling (reactivation lock). Deze moet uitgezet worden. Dit is te vinden bij: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.

Gerelateerde topics:

Hier kun je terecht voor de gerelateerde topics;

[ Voor 255% gewijzigd door KaleBatzZ op 25-02-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met dank voor het aanmaken van het hoognodige topic over root-en en custom roms voor onze nieuwe S6 :)

(ps zal zien wat ik eventueel aan hulp kan bieden...heb hier ook geen ervaring mee)

[ Voor 29% gewijzigd door dafmay op 16-04-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een linkje naar het XDA S6 developer topic:

XDA Galaxy S6 Android Development

In principe moet in dit topic alles te vinden zijn mbt root-en en custom roms voor de S6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Heb de telefoon nu bijna een week in bezit, maar het begint wel al te kriebelen om het toestel te gaan rooten en een comstom rom te flashen. Helaas wordt de Knox wel getriggert als je de s6(e) root... Heeft dat in de toekomst nog gevolgen? Ben er niet zo bekend mee... :X

PS: Momenteel aan t werk, maar wil ik ook wel helpen! :)

Ik lust geen rotte appels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-06 23:16
Zijn er al ROMS specifiek voor de Edge of beter gezegd waarmee de Edge functies behouden kunnen worden? Eigenlijk boeien geen van de opties mij iets op het oplichten bij gebeld worden na :P.

Heb er zelf nog geen kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 15:17

spaceboy

Op grote hoogte

Ben erg benieuwd of hier al mensen zijn die hun S6 hebben geroot en een mod hebben... En hoe stabiel dat is. Ik wil niet een of andere vage nightly build die ik elke 3 weken moet updaten.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook de enige reden dat ik mijn S6 nog niet heb ge-root + custom rom. De S6 loopt eigenlijk hardstikke goed, dus ik wil pas overstappen als er een stabiele custom rom is.

(maar het kriebelt al wel ;) )

[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 17-04-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:51
Root is voornamelijk erg fijn, om adaway te gebruiken, geen stomme advertenties meer.
En je kan overbodige apps verwijderen.

Ben benieuwd hoeveel custom roms er komen, aangezien de drivers van exynos chip niet vrijgegeven worden door Samsung

[ Voor 32% gewijzigd door SuperVeloce op 16-04-2015 21:06 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 22:39
Over verloop van tijd word er een hoop mogelijk, ook met aangepaste TouchWiz ROMs, dat hebben die gasten op XDA allang bewezen met vorige Galaxy toestellen. Ik heb tot nog toe al mijn Android toestellen geroot en nog nooit problemen ondervonden, behalve de S6.
Ik wacht nog even een paar weken met custom roms maar zit er wel hard aan te denken om te gaan rooten voor een ad blocker.

Wat betreft het bricken wat je aanhaalt in de rode letters, dat zal wel los lopen zolang je roms voor je eigen toestel flashed en de juiste settings in Odin gebruikt maar die laatste hoef je in princiepe maar 1x te gebruiken om te rooten en een custom recovery te installeren.

Ik ga XDA in ieder geval in de gaten houden de komende tijd! :D

[ Voor 31% gewijzigd door Radiance op 16-04-2015 21:39 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op donderdag 16 april 2015 @ 21:37:
Over verloop van tijd word er een hoop mogelijk, ook met aangepaste TouchWiz ROMs, dat hebben die gasten op XDA allang bewezen met vorige Galaxy toestellen. Ik heb tot nog toe al mijn Android toestellen geroot en nog nooit problemen ondervonden, behalve de S6.
Ik wacht nog even een paar weken met custom roms maar zit er wel hard aan te denken om te gaan rooten voor een ad blocker.

Wat betreft het bricken wat je aanhaalt in de rode letters, dat zal wel los lopen zolang je roms voor je eigen toestel flashed en de juiste settings in Odin gebruikt maar die laatste hoef je in princiepe maar 1x te gebruiken om te rooten en een custom recovery te installeren.

Ik ga XDA in ieder geval in de gaten houden de komende tijd! :D
Ik hoop alleen dat we ook custom roms gaan krijgen voor de edge versie??
Mijn vorige Note edge is zeggens en schrijven 1 custom rom voor te krijgen, en voor de exenos versie ook maar 2 via XDA. Wel magertjes voor zo'n toestel. Daartegen is voor de note4 genoeg te experimenteren.

[ Voor 4% gewijzigd door pappaleone op 17-04-2015 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 05:32
Ik heb de galaxy geroot, en gelijk ablock erop geknald, heerlijk geen ads meer :)

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

dave1972 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 11:05:
Ik heb de galaxy geroot, en gelijk ablock erop geknald, heerlijk geen ads meer :)
Waar en wanneer kreeg jij ads? Ik heb mijn S6 nu 3 dagen en 0 adds gezien. Maar misschien kom ik niet op dat soort websites waar jij wel komt. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
hahaha t met de NU.nl app had ik ze er tussen staan, die zijn er nu uit, evenals apps die ads aan de onderkant hebben etc die ben ik nu ook kwijt :p :D

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 13:33:
hahaha t met de NU.nl app had ik ze er tussen staan, die zijn er nu uit, evenals apps die ads aan de onderkant hebben etc die ben ik nu ook kwijt :p :D
Gebruik jij Flipboard? Zou je eens kunnen testen of de reclames in die app ook worden geblokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Nee gebruik ik niet maar doe ik f proberen

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De ads die "in" die artikelen staan, opeens op pagina 6 van de 11 bijvoorbeeld, gaan er niet mee weg ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
dafmay schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:18:
[...]

Gebruik jij Flipboard? Zou je eens kunnen testen of de reclames in die app ook worden geblokt?
Ik zie geen reclame ( althans geen ads die ik bedoel ) alleen heel af en toe iets waar gesponsord bij staat.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 14:56:
[...]

Ik zie geen reclame ( althans geen ads die ik bedoel ) alleen heel af en toe iets waar gesponsord bij staat.
Ik heb Adaware draaien werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
pappaleone schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 20:55:
[...]

Ik heb Adaware draaien werkt ook prima.
Das mooi :) ik heb ook net een kernel geflashed en wel deze http://forum.xda-develope...gs5-ob1-ktweaker-t3085538 _/-\o_

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks had ik nog niet ontdekt dank hiervoor ga meteen wat rommelen _/-\o_ _/-\o_
Ps. heb jij de kernel gefashed met??? TWRP of CWMf??
Ik heb geprobeerd TWRP op mijn telefoon te zetten dat ging ook goed totdat ik op wilde starten in recovery ik zag een witte flits, en dat was het ik kwam daarna ook niet meer in recovery. Heb daarna rom opnieuw geflashed via Odin.Dus ik ben bang om dde versie hier onder opnieuw te gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door pappaleone op 19-04-2015 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
pappaleone schreef op zondag 19 april 2015 @ 00:48:
[...]

Thanks had ik nog niet ontdekt dank hiervoor ga meteen wat rommelen _/-\o_ _/-\o_
Ps. heb jij de kernel gefashed met??? TWRP of CWMf??
Ik heb geprobeerd TWRP op mijn telefoon te zetten dat ging ook goed totdat ik op wilde starten in recovery ik zag een witte flits, en dat was het ik kwam daarna ook niet meer in recovery. Heb daarna rom opnieuw geflashed via Odin.Dus ik ben bang om dde versie hier onder opnieuw te gebruiken.
Heb hem met TWRP geflashed :)

EDIT en daarna met heb ik de TWRP eraf gegooid en de stockrecovery er op gezet, dit omdat mijn tel niet in deepsleep kwam ( schijnt bij sommigen te komen door TWRP ). Na installatie stockrecovery gaat de tel weer fijn lekker slapen :P :9
( stockrecovery heb ik geflashed met Flashify )

[ Voor 19% gewijzigd door dave1972 op 19-04-2015 09:51 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ik krijg nu vrij regelmatig een beveiligingswaarschuwing, iemand een idee hoe ik dat uit kan zetten?

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Btw flash die kernel maar niet, er is geen audio bij het bellen....

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een "wijzig" bericht optie hè ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Brad Pitt schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:03:
Er is een "wijzig" bericht optie hè ;)
8)7 |:( _/-\o_

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
dave1972 schreef op zondag 19 april 2015 @ 10:58:
Btw flash die kernel maar niet, er is geen audio bij het bellen....
Volgens mij is die kernel ook alleen voor t-mobile toestellen geschikt. Dat zou kunnen verklaren waarom je geen audio bij het bellen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
KaleBatzZ schreef op zondag 19 april 2015 @ 11:32:
[...]

Volgens mij is die kernel ook alleen voor t-mobile toestellen geschikt. Dat zou kunnen verklaren waarom je geen audio bij het bellen hebt.
Inmiddels is er een nieuwe die voor de 920F is die werkt goed http://forum.xda-develope...85538/page12#post60211044

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 08:34
Wil mijn losse toestel graag rooten.
Type: SM-G920F (international) S6 32GB
Baseband: G920FXXU1AOCW
Build: LRX22G.G920FXXU1AOCV

Op de website van CF Autoroot kom ik voor bovenstaande baseband en build echter geen root tegen, maar alleen onderstaande baseband en build.

Type: SM-G920F
Build: LRX22G.G920FXXU1AOD9

Nu is mijn vraag: kan ik mijn toestel rooten met bovenstaande root van de website van CF Autoroot? Iemand die dit toevallig al met succes heeft gedaan?

Btw, heb de OTA ook gedaan op dag 1.

Ik kom van HTC en daar werkt het iets anders allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er al mensen die een custom rom hebben op de gewone S6 versie? ben heel benieuwd.
Mag hopen dat er voor de edge versie ook de eerste roms gemaakt gaan worden, kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
pappaleone schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 14:54:
Zijn er al mensen die een custom rom hebben op de gewone S6 versie? ben heel benieuwd.
Mag hopen dat er voor de edge versie ook de eerste roms gemaakt gaan worden, kan niet wachten.
Yup ik heb nu deze draaien http://forum.xda-develope...1aocv-v1-0-aroma-t3088154

Maar echt veel keus is er nog niet :P :9

Echter heb ik nog f een vraag, stel ik wil terug naar stock en dan dus geen root meer heb, kan ik dan daarna eventueel wel weer gebruik maken van samsung pay ? Of is dat nu finaal weg ?

[ Voor 21% gewijzigd door dave1972 op 22-04-2015 14:02 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
John Connor schreef op maandag 20 april 2015 @ 21:14:
Wil mijn losse toestel graag rooten.
Type: SM-G920F (international) S6 32GB
Baseband: G920FXXU1AOCW
Build: LRX22G.G920FXXU1AOCV

Op de website van CF Autoroot kom ik voor bovenstaande baseband en build echter geen root tegen, maar alleen onderstaande baseband en build.

Type: SM-G920F
Build: LRX22G.G920FXXU1AOD9

Nu is mijn vraag: kan ik mijn toestel rooten met bovenstaande root van de website van CF Autoroot? Iemand die dit toevallig al met succes heeft gedaan?

Btw, heb de OTA ook gedaan op dag 1.

Ik kom van HTC en daar werkt het iets anders allemaal.
Hallo?

Kan iemand hier antwoord op geven??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 13:20:
[...]

Yup ik heb nu deze draaien http://forum.xda-develope...1aocv-v1-0-aroma-t3088154

Maar echt veel keus is er nog niet :P :9

Echter heb ik nog f een vraag, stel ik wil terug naar stock en dan dus geen root meer heb, kan ik dan daarna eventueel wel weer gebruik maken van samsung pay ? Of is dat nu finaal weg ?
Ja hoor even naar de pagina van sammobile, daar kun je de nederlandse rom downloaden en daarna flashen met odin.Dan is alles weer stock, vergeet niet dat als je alleen root dat je de functie samsung pay al kwijt bent.. Hoe draait de nieuwe rom? ik heb de edge versie daar is nog niets voor, ik hoop dat er gauw een paar rom bakkers aan het werk gaan om voor deze telefoons iets moois te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 14:55

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Heeft er iemand enig idee wat de volgende melding inhoud:
"custom binary(recovery) blocked by r/l"

Ik heb meerdere drivers gebruikt en meerdere poorten geprobeerd. Op het internet kan ik nog niet echt veel vinden over deze melding. Iemand die deze melding kent en weet wat het inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
John Connor schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:45:
[...]

Hallo?

Kan iemand hier antwoord op geven??
Hier is de file voor rooting je telefoon.
http://download.chainfire...te-zerofltexx-smg920f.zip
Dit doe je met het programma odin hier de site.
http://odindownload.com/SamsungOdin/ pak de laatste versie 3.10 succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:51:

Ik heb meerdere drivers gebruikt en meerdere poorten geprobeerd. Op het internet kan ik nog niet echt veel vinden over deze melding. Iemand die deze melding kent en weet wat het inhoud?
Misschien kan je hier wat mee succes
http://forum.xda-develope...post60280613#post60280613

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Bedankt voor het meedenken, maar die had ik reeds gevonden.
Echter denk ik dat het probleem wordt veroorzaakt door mijn build nummer: LRX22G.G920FXXU1AOCV, waar nog geen geschikte auto root voor is. (of zijn er mensen met dit nummer die hem geroot hebben?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
Zygivt schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:51:

Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft dit te maken met de heractiveringsvergrendeling (reactivation lock). Deze moet je uitzetten. Dit is te vinden bij: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.

En naar mijn weten kan jou versie gewoon geroot worden met CF autoroot (dacht ik via xda gelezen te hebben).

Kan je me even laten weten of het is gelukt? Dan zal ik de start post bijwerken. Thnx

[ Voor 8% gewijzigd door KaleBatzZ op 24-04-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipinholland
  • Laatst online: 29-11-2023
Hallo,

Ik heb mijn galaxy s6 geroot. Nu wil ik de device weer geheel encrypten maar hij blijft steeds handen(neem aan dat dit niet meer dan 1 dag in beslag neemt).

Iemand ervaring of suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Hmm probleem, http://forum.xda-develope...fxxu1aobn-deodex-t3063970 deze geflashed alleen nu blijft ie in een bootloop hangen, nu wilde ik mijn stockrom terug flashen alleen nu ziet ODIN mijn tel niet meer......iemand een suggestie wat te doen ?

EDIT: Werkt weer had een verkeerd USB kabeltje :P :9

[ Voor 9% gewijzigd door dave1972 op 26-04-2015 16:15 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Zygivt schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:27:
[...]

Bedankt voor het meedenken, maar die had ik reeds gevonden.
Echter denk ik dat het probleem wordt veroorzaakt door mijn build nummer: LRX22G.G920FXXU1AOCV, waar nog geen geschikte auto root voor is. (of zijn er mensen met dit nummer die hem geroot hebben?)
Heb jij find my phone aan staan ? als ja dan werkt t ook niet _/-\o_

EDIT : precies zoals kalebatz dus zegt, zet het er maar bij want ik had net het zelfde probleem ( voordat ie in een bootloop bleef hangen ) daarna uitgezet en het werkte wel.

En er is weer een nieuwe kernel http://forum.xda-develope...rnel-adam-kernel-t3093569

[ Voor 24% gewijzigd door dave1972 op 27-04-2015 16:45 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

KaleBatzZ schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:48:
[...]
Pin me er niet op vast, maar volgens mij heeft dit te maken met de heractiveringsvergrendeling (reactivation lock). Deze moet je uitzetten. Dit is te vinden bij: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.
dave1972 schreef op zondag 26 april 2015 @ 16:07:
[...]
Heb jij find my phone aan staan ? als ja dan werkt t ook niet _/-\o_
Goeie tip heren(?) _/-\o_

Nooit mee gemaakt op mijn m7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Find my phone werkt dan niet meer? Dat is wel jammer, aangezien ik deze functie best vaak gebruik.

I know. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ryan_ schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 08:54:
Find my phone werkt dan niet meer? Dat is wel jammer, aangezien ik deze functie best vaak gebruik.

I know. ;(
Die werkt daarna wel weer maar tijdens moet je m f uitzetten. _/-\o_

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
dave1972 schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 13:28:
[...]

Die werkt daarna wel weer maar tijdens moet je m f uitzetten. _/-\o_
Ah oke. Dankje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Het zal vast een goede rom zijn, maar na XtreStoLite G920F Pure Edition te hebben geflashed werkte "find my phone" niet meer en deed me fingerprint het niet meer. Van alles geprobeerd, maar niet lekker werkend gekregen.
Vervolgens perongeluk een s6 edge rom geflashed. Die zei doe het zelf maar.
Dus terug bij af na het terugzetten van backup ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Bij de pure edition is de rom dus helemaal kaal gestript waarbij eigenlijk alles van Samsung weg is gehaald en je idd dus ook geen Find My Phone hebt. Als het goed is zat er wel een aroma installer bij waarbij je alles wat je er terug op wil kon aanvinken.

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 15:53:
Het zal vast een goede rom zijn, maar na XtreStoLite G920F Pure Edition te hebben geflashed werkte "find my phone" niet meer en deed me fingerprint het niet meer. Van alles geprobeerd, maar niet lekker werkend gekregen.
Vervolgens perongeluk een s6 edge rom geflashed. Die zei doe het zelf maar.
Dus terug bij af na het terugzetten van backup ;-)
Welke S6 Edge rom heb je geflashed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
pappaleone schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:53:
[...]

Ik denk een stock, omdat er volgens mij nog geen custom rom voor de Edge is :?

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:51:
[...]

Ik denk een stock, omdat er volgens mij nog geen custom rom voor de Edge is :?
Haha dat was wat ik wilde weten,omdat ik al stad en land af heb gezocht en ook nog niets kan vinden.Ik heb al geroot custom recovery TWRP nu de roms nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06-2024
pappaleone schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:53:
[...]

Hier is de file voor rooting je telefoon.
http://download.chainfire...te-zerofltexx-smg920f.zip
Dit doe je met het programma odin hier de site.
http://odindownload.com/SamsungOdin/ pak de laatste versie 3.10 succes :)
Kan je deze zip file ook gebruiken als je bootloader nog gelockt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt

Zygivt

Evenaren en overtreffen

dave1972 schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 07:45:
Bij de pure edition is de rom dus helemaal kaal gestript waarbij eigenlijk alles van Samsung weg is gehaald en je idd dus ook geen Find My Phone hebt. Als het goed is zat er wel een aroma installer bij waarbij je alles wat je er terug op wil kon aanvinken.
Klopt inderdaad en ik hem toen alles geïnstalleerd, maar zonder succes helaas.
Van de week nog maar eens een poging wagen.
pappaleone schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 12:53:
deze had ik perongeluk geflashed. Stock based inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zygivt schreef op zondag 03 mei 2015 @ 23:20:
[...]

Klopt inderdaad en ik hem toen alles geïnstalleerd, maar zonder succes helaas.
Van de week nog maar eens een poging wagen.

[...]

deze had ik perongeluk geflashed. Stock based inderdaad
Okay die had ik ook gevonden, maar ik ga morgen eerst een nieuwe halen, daarna ga ik die rom even proberen,ik laat wel weten hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Alliance Rom is ook uit voor de 6 :D

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-06 11:36

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ook voor de Edge?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net gekeken alleen voor de S6 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
pappaleone schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 14:53:
[...]

Heb net gekeken alleen voor de S6 versie
Toch hoor ik meerdere mensen die hem ook op de Edge hebben...

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
-oops verkeerd-

[ Voor 139% gewijzigd door ridefire op 07-05-2015 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dave1972 schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 15:34:
[...]

Toch hoor ik meerdere mensen die hem ook op de Edge hebben...
Ja ik heb op het xda forum ook gelezen dat mensen een gewone rom voor de S6 op de edge versie hebben gezet. Maar dan zou het edge gedeelte aan de zijkant niet moeten werken??? Ik heb zelf een keer een custom rom van de Note4 op de note edge geflashed maar ik kan je vertellen dat dat geen succes was, de telefoon zat meteen in een bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaleBatzZ
En daar is root zonder dat de KNOX wordt aangetast! Lees hier meer: http://forum.xda-develope...oot-s6-root-tool-t3103016

Zat ik op te wachten _/-\o_ *O*

Edit: Lijkt nog om een beta te gaan en wil nog niet bij iedereen goed werken. Wel mooi te zien dat er aan gewerkt wordt! Wanneer ik thuis ben ga ik testen :)

[ Voor 29% gewijzigd door KaleBatzZ op 08-05-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 21:09
KaleBatzZ schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 14:15:
En daar is root zonder dat de KNOX wordt aangetast! Lees hier meer: http://forum.xda-develope...oot-s6-root-tool-t3103016

Zat ik op te wachten _/-\o_ *O*

Edit: Lijkt nog om een beta te gaan en wil nog niet bij iedereen goed werken. Wel mooi te zien dat er aan gewerkt wordt! Wanneer ik thuis ben ga ik testen :)
Ondanks dat ik een versie heb die niet ondersteund word (G920FXXU1A0CW) toch root gekregen. Eerste keer reboote het toestel ineens. 2e keer ging alles wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalua schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:21:
[...]

Ondanks dat ik een versie heb die niet ondersteund word (G920FXXU1A0CW) toch root gekregen. Eerste keer reboote het toestel ineens. 2e keer ging alles wel goed.
Ik heb Deze auto root: CF-Autoroot (zeroltexx - G925F) werkt prima en Twrp custom recovery gaat ook prima, nu de roms nog. Knox zal me een worst wezen meteen weggooien .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
Kalua schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 16:21:
[...]

Hoe heb je dit precies voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Geweldig! Moet je dan naar het buildnummer kijken (G920FXXU1A0CW) of naar baseband nummer (G920FXXU1A0CV)? Die laatste wordt namelijk wel ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:54

WoutF

Hoofdredacteur
Voor de mensen die de Italiaanse Vodafone-rom (G920FXXU1AODG) die mogelijk het geheugengebruik terug zou dringen willen flashen: als Odin faalt, open dan de .tar, verwijder het bestand hidden.img en flash de .tar opnieuw. Dan zou het goed moeten gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-06 21:09
eawert schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 22:26:
[...]

Hoe heb je dit precies voor elkaar gekregen?
Wat bedoel je precies? Het is alleen de app installeren en op de knop drukken die daar in zit..
Ryan_ schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 09:42:
Geweldig! Moet je dan naar het buildnummer kijken (G920FXXU1A0CW) of naar baseband nummer (G920FXXU1A0CV)? Die laatste wordt namelijk wel ondersteunt.
Ik heb naar baseband gekeken, mijn baseband is namelijk 0CW en mijn buildnunmmer is 0CV. Denk dus dat je naar buildnummer moet kijken

[ Voor 43% gewijzigd door Kalua op 09-05-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eawert
Kalua schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 11:53:
[...]

Wat bedoel je precies? Het is alleen de app installeren en op de knop drukken die daar in zit..

Ik bedoelde net als hieronder staat, kijk je naar baseband of buildnummer. Ik heb ook baseband 0CW en buildnummer 0CV. Ik had het ook geprobeerd, maar het leek niet gelukt te zijn. Echter zag ik met root explorer de app Kinguser. Bleek dat het toch gelukt was. Krijg alleen Titanium Backup nog niet aan de praat...

[...]

Ik heb naar baseband gekeken, mijn baseband is namelijk 0CW en mijn buildnunmmer is 0CV. Denk dus dat je naar buildnummer moet kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk de eerste custom rom voor de Edge versie is online. Hier de link naar XDA.

http://forum.xda-develope...1-0-deodex-aroma-t3102974

Dit is de V1 versie zie net dat V2 al gelanceerd is.

[ Voor 12% gewijzigd door pappaleone op 10-05-2015 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Connor
Ook G920FXXU1AOE3 kan prima geroot worden d.m.v. de PingPong root. Nu overigens met SuperSU i.p.v. Kinguser. (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:34

Tammesp

Next is now

Is er al een custom rom, die iets met de edge doet? Zoals dat je er apps neer kan zetten oid.

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Das een gave skin die jij gebruikt waar heb je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
jokapo schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:45:
[...]

Das een gave skin die jij gebruikt waar heb je die vandaan?
Hoi :) thanks ga ik f opzoeken want ben zelf weer f terug op stock omdat ik een bootloop had 😊

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
WoutF schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:40:
Voor de mensen die de Italiaanse Vodafone-rom (G920FXXU1AODG) die mogelijk het geheugengebruik terug zou dringen willen flashen: als Odin faalt, open dan de .tar, verwijder het bestand hidden.img en flash de .tar opnieuw. Dan zou het goed moeten gaan :)
Thanks voor de info 👍

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:44:
Is er al een custom rom, die iets met de edge doet? Zoals dat je er apps neer kan zetten oid.
Neem hier een een kijkje....Zitten al wat leuke opties op,en met een andere kernel zou je batterij ook een langere cyclus hebben. Ik ga hem vanavond eens proberen.

http://forum.xda-develope...1-0-deodex-aroma-t3102974

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die graag een custom rom willen flashen, hier een mooie Ehoe roms voor galaxy S6 Edge.

http://echoerom.com/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=442

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed...nu eindelijk een prima S6 in handen en dan blijft er nog slechts 1 ding over om te doen...juist...rooten die hap! ;)

Ik heb PingPongRoot gebruikt en daarna TWRP geinstalleerd en deze rom :

http://forum.xda-develope...hp?p=60389794&postcount=1

...en nu de rom verder opzetten en alle apps e.d. installeren...

Edit : wat een genot om weer een clean en bloedsnelle custom rom te mogen draaien!!! (en met alle extra opties na rooten)

_/-\o_ 8)

[ Voor 17% gewijzigd door dafmay op 16-05-2015 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:40:
Goed...nu eindelijk een prima S6 in handen en dan blijft er nog slechts 1 ding over om te doen...juist...rooten die hap! ;)

Ik heb PingPongRoot gebruikt en daarna TWRP geinstalleerd en deze rom :

...en nu de rom verder opzetten en alle apps e.d. installeren...

Edit : wat een genot om weer een clean en bloedsnelle custom rom te mogen draaien!!! (en met alle extra opties na rooten)

_/-\o_ 8)
Ik heb vandaag de Echoe rom erop gezet draait heerlijk, en eindelijk weer eens wat dingetjes aanpassen, daar zat ik al even op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11:34

Tammesp

Next is now

Even een vraagje; Als ik een custom ROM op mijn S6 zet, krijg ik dan nog updates van Samsung en vervalt de garantie niet?

Samsung Galaxy S23+ - Samsung Galaxy Watch4 Classic - Lenovo Thinkpad E15

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tammesp schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:24:
Even een vraagje; Als ik een custom ROM op mijn S6 zet, krijg ik dan nog updates van Samsung en vervalt de garantie niet?
Vraag 1: Als je een custom rom draait krijg je geen directe updates van Samsung.
Maar dit soort roms wordt meestal meteen aangepast wanneer er grote updates zijn.
Vraag2: Het garantie verhaal is al heel wat besproken op heel veel forums, kort gezegd nee.
Wel is her raadzaam even de laatste orginele rom binnen te halen via Odin. Deze kun je dan altijd terugzetten op je toestel. Geen probleem dus ;) succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

pappaleone schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 16:28:
Voor de mensen die graag een custom rom willen flashen, hier een mooie Ehoe roms voor galaxy S6 Edge.

http://echoerom.com/phpbb/viewtopic.php?f=2&t=442
Dan moet je eerst een account aanmaken Plus alle AdWare Schermen van Unibet wegklikken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dave1972 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 15:24:
[...]

Hoi :) thanks ga ik f opzoeken want ben zelf weer f terug op stock omdat ik een bootloop had 😊
Ben je er al achter welke het was ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op zondag 17 mei 2015 @ 15:45:
[...]

Dan moet je eerst een account aanmaken Plus alle AdWare Schermen van Unibet wegklikken 8)7
Hoezo account aanmaken ?? Hier is een directe download naar de rom:
https://www.androidfilehost.com/?fid=23991606952603453

De rom is in ieder geval perfect draait lekker snel met Ota kitchen een hoop optie's om te installeren . En Friedrich 420 heeft bewezen een prima rombakker te zijn, hij heeft roms voor de belangrijkste samsung toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

pappaleone schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:52:
[...]

Hoezo account aanmaken ?? Hier is een directe download naar de rom:
https://www.androidfilehost.com/?fid=23991606952603453

De rom is in ieder geval perfect draait lekker snel met Ota kitchen een hoop optie's om te installeren . En Friedrich 420 heeft bewezen een prima rombakker te zijn, hij heeft roms voor de belangrijkste samsung toestellen.
Deze link wel ja. In je vorige post was het een link naar de website van echoe rom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:09:
[...]

Deze link wel ja. In je vorige post was het een link naar de website van echoe rom ;)
Ja was mijn fout, ik stuurde de link van echoe rom zelf sorry 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

pappaleone schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:48:
[...]

Ja was mijn fout, ik stuurde de link van echoe rom zelf sorry 8)7
Ken beuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Edge functies op mn S6 gewoon omdat t kan 😃

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dus...sinds 2 dagen ben ik weer over op root + custom rom op mijn S6 en wat is dat toch fijn (tov stock). Zoveel meer mogelijkheden én een super cleane en soepele rom! _/-\o_

Ik draai momenteel deze van onze landgenoot Edgarf28 :

Nu ben ik uiteraard benieuwd naar de ervaringen van mede-tweakers...welke custom rom draaien jullie en waarom? (geuren&kleuren graag ;) )

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:17:
Dus...sinds 2 dagen ben ik weer over op root + custom rom op mijn S6 en wat is dat toch fijn (tov stock). Zoveel meer mogelijkheden én een super cleane en soepele rom! _/-\o_

Ik draai momenteel deze van onze landgenoot Edgarf28 :

Nu ben ik uiteraard benieuwd naar de ervaringen van mede-tweakers...welke custom rom draaien jullie en waarom? (geuren&kleuren graag ;) )

....
Ziet er ook leuk uit Dafmay ik ga eerst nog even verder met de echoe rom ,maar ik wil deze zeker ook proberen. Maar ik ga eerst op vakantie deze week, dus wil ik wel een stabiele rom hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:09:
[...]

Ziet er ook leuk uit Dafmay ik ga eerst nog even verder met de echoe rom ,maar ik wil deze zeker ook proberen. Maar ik ga eerst op vakantie deze week, dus wil ik wel een stabiele rom hebben.
I hear ya! Niets zo irritant als een mobiele telefoon (m.n. camera) met kuren tijdens vakantie. Ik heb dat eens gehad met mijn M7 toenertijd, maar had uit voorzorg 2 nandroids op de opslag staan zodat ik snel terug kon naar een andere stabiele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11-2023
Ben wel benieuwd naar battery life van de verschillende rom's. En screen on time. Want dat is toch de grootste nadeel van de S6 (stock)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb momenteel de custom rom draaien die ik eerder noemde en daarbij aan batterij nu nog 30% over met bijna 2 dagen gebruik (1d21u) en 4u SoT. Ik ga dan zo'n kleine 3 dagen halen met zo'n 6u SoT.

Dit is pas na de allereerste keer telefoon volledig opgeladen, eerste battery cycle dus op deze custom rom.

Een flink verschil met de stock rom, daarbij krap 2 dagen gebruik en zo'n 5u SoT (was ook al niet verkeerd, maar het kan dus nog beter).

Zeer de moeite waard dus!

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 19-05-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

dafmay schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:01:
Ik heb momenteel de custom rom draaien die ik eerder noemde en daarbij aan batterij nu nog 30% over met bijna 2 dagen gebruik (1d21u) en 4u SoT. Ik ga dan zo'n kleine 3 dagen halen met zo'n 6u SoT.

Dit is pas na de allereerste keer telefoon volledig opgeladen, eerste battery cycle dus op deze custom rom.

Een flink verschil met de stock rom, daarbij krap 2 dagen gebruik en zo'n 5u SoT (was ook al niet verkeerd, maar het kan dus nog beter).

Zeer de moeite waard dus!
Ok, zijn er dingen die NIET (of niet goed) werken? Dat vind ik dan met name interessant. Dus fingerprint scanner, scherm wat uitgaat als je zo'n originele case hebt en die dicht klapt, de camera, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spaceboy schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:12:
[...]

Ok, zijn er dingen die NIET (of niet goed) werken? Dat vind ik dan met name interessant. Dus fingerprint scanner, scherm wat uitgaat als je zo'n originele case hebt en die dicht klapt, de camera, etc...
Alles werkt 100% op mijn mobiel. Het mooie van deze rom is dat het een zeer (!) uitgeklede versie is en je vervolgens middels de Aroma installer alle losse benodigde/gewenste zaken kunt installeren. Zodoende kun je zelf bepalen wat je wel of niet wilt installeren of nodig hebt. De Aroma installer is gewoon een zip die je (eenmalig) uitvoert na installatie van de custom rom. Ik vind het de perfecte manier om een custom rom aan te bieden.

Als je specifieke vragen hebt dan adviseer ik je deze verder in het bijbehorende xda draadje te plaatsen. Het is een actief draadje en je hebt snel antwoord te pakken.

Overigens zal ik zelf nooit een custom rom installeren waar de zaken niet of niet volledig in functioneren...dat zou nogal suf zijn, niet? :P

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 19-05-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:20:
[...]

Alles werkt 100% op mijn mobiel. Het mooie van deze rom is dat het een zeer (!) uitgeklede versie is en je vervolgens middels de Aroma installer alle losse benodigde/gewenste zaken kunt installeren. Zodoende kun je zelf bepalen wat je wel of niet wilt installeren of nodig hebt. De Aroma installer is gewoon een zip die je (eenmalig) uitvoert na installatie van de custom rom. Ik vind het de perfecte manier om een custom rom aan te bieden.

Als je specifieke vragen hebt dan adviseer ik je deze verder in het bijbehorende xda draadje te plaatsen. Het is een actief draadje en je hebt snel antwoord te pakken.

Overigens zal ik zelf nooit een custom rom installeren waar de zaken niet of niet volledig in functioneren...dat zou nogal suf zijn, niet? :P
Ik ben nog met de echoe rom bezig, alles werkt prima maar over de batterij duur ben ik zeker niet te spreken. Ik heb al een andere kernel geprobeerd maar dat is niet de oplossing. Ik ga morgen die jij heb proberen. Kan nog net voor mijn vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:29:
[...]

Ik ben nog met de echoe rom bezig, alles werkt prima maar over de batterij duur ben ik zeker niet te spreken. Ik heb al een andere kernel geprobeerd maar dat is niet de oplossing. Ik ga morgen die jij heb proberen. Kan nog net voor mijn vakantie.
Lijkt mij een goed plan. De rom heeft overigens een uitstekende deep-sleep en scherm-uit standby...slechts 1% per 3-4 uur.

En...de geheugenlek-fix en betere vingerprint herkenning zitten al in deze custom rom ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
dafmay schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 22:58:
[...]

Lijkt mij een goed plan. De rom heeft overigens een uitstekende deep-sleep en scherm-uit standby...slechts 1% per 3-4 uur.

En...de geheugenlek-fix en betere vingerprint herkenning zitten al in deze custom rom ingebakken.
Gebruik je daarbij Google Now en Location History, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoutF schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 08:51:
[...]

Gebruik je daarbij Google Now en Location History, of niet?
Die zet ik als allereerste uit na installeren rom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Dat verklaart die lage standby-drain ;)
Pagina: 1 2 ... 40 Laatste