• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:01
Mede-auteurs:
  • dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:52

dafmay

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-05 11:21

KaleBatzZ

[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Inhoudsopgave:

Disclaimer:

Het unlocken, rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. Wij en Tweakers.net zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het unlocken en rooten van het toestel. Het kan zijn dat je toestel hierdoor niet meer onder de fabrieksgarantie valt.

Lees voor je aan de slag gaat eerst goed door wat je allemaal moet doen. Denk zelf logisch na en bereid je goed voor!

Update van android 5.0.2 naar android 5.1.1 :

Hier een stappenplan om up te daten van android 5.0.2 naar android 5.1.1. Dit is nodig voor een nieuwe versie van modem en bootloader. Eenmaal upgedate naar 5.1.1 is het niet meer mogelijk om terug te gaan naar 5.0.2 (custom)rom.

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download Stock 5.1.1 rom

Installeer 5.1.1 rom:
1. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
2. Odin 3.10.6 opstarten
3. Sluit telefoon aan op je pc.
4. Selecteer stock 5.1.1 rom bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo) > Wacht op PASS!

Recovery flashen:

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1

Recovery Installeren:
1. Zet de heractiveringsvergrendeling (reactivation lock) uit. Dit is te vinden bij: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.
2. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
3. Odin 3.10.6 opstarten
4. Sluit telefoon aan op je pc.
3. Selecteer TWRP V2.8.7.1 bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo) en zorg dat auto reboot uit staat (is standaard niet zo) > Wacht op PASS!
4. Zet je telefoon uit
5. Zet telefoon aan met de volgende knoppencombinatie: Home + Volume up + Power

Als het goed is kom je nu in de twrp recovery. Doordat je een custom recovery hebt geflashed doet de stock rom het niet meer. Dit kan je oplossen door een custom kernel of custom rom te flashen.

Bekijk het volgende filmpje om dit stappenplan in werking te zien:

Rooten:

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download ODIN UniKernel

Root verkrijgen (android 5.1.1)
1. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons) en sluit telefoon aan op je pc.
2. Odin 3.10.6 opstarten
3. Selecteer gedownloade UniKernel bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo)> Wacht op PASS!

Bekijk het volgende filmpje om dit stappenplan in werking te zien:

Root S6 (edge) android 5.1.1

Let op: de volgende video is alleen van toepassing bij android 5.0.2:
Root S6 (edge) android v5.0.2

Custom ROM('s):

Voor een custom rom heb je een custom recovery nodig, heb je deze niet volg dan hierboven het stappenplan om een recovery te installeren.

Voordat je begint, zet eerst je gedownloade custom rom in de root van je telefoon!!!

Om in TWRP te komen gebruik je de volgende toetsencombinatie (telefoon moet uit staan!): Volume up + Home + powerbutton voor 5 seconden

1. Maak altijd een backup van je huidige ROM. Altijd handig om op terug te kunnen vallen mocht er iets verkeerd gaan. Wanneer dit gedaan is kan je beginnen met het installeren van een andere ROM.
2. Kies Wipe > Advanced wipe > Dalvik Cache, System, Data, Cache. Swipe to wipe
3. Kies vervolgens Install > Internal Storage > Select je gedownloade ROM > Swipe to Custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom :D

Een lijstje van custom ROM's:
Stock ROM for the Galaxy S6

XtreStoLite Pure Edition 1.0 Beta 1a [667MB°Super Debloated°] (ontwikkeld door een mede-tweaker _/-\o_ )

AllianceROM G920F-Alliance Settings

Downloads:

Root:
Chainfire Auto-Root Bekijk eerst welke versie S6 je hebt (Instellingen --> Toestel-info --> Modelnummer)!

Recovery:
TWRP 2.8.6.x - TeamWin Recovery Project

Odin:
Odin v3.10.6

Samsung Android USB Drivers:
Samsung Android USB Drivers

Handige links:

Overige:
XDA Galaxy S6 Android Development

Begrippenlijst:

/efs
Deze map is heel belangrijk voor je telefoon, de map bevat specifieke informatie zoals je IMEI code,
Mac-adres en Productcode van je Samsung Galaxy S6.

Het kan voorkomen dat wanneer je een Rom/Firmware flashed, deze overschreven worden en het niet meer mogelijk is om met je telefoon te bellen of internetten. Een backup maken van deze map is een
van de eerste stappen die je neemt wanneer je van plan bent om Rom/Firmware te gaan flashen.

Wanneer dit gebeurd en je hebt geen back-up gemaakt van de folder /efs - dan is dit alleen te herstellen via een Samsung service center en valt niet onder de garantie van je toestel.

ADB
ADB is de afkorting voor Android Debug Bridge, een tool die bij de SDK bijgevoegd zit en het mogelijk maakt om je android apparaat te besturen of bestanden te veranderen. Vaak wordt ADB gebruikt om
met theme wijzigingen te experimenteren - zoals bijvoorbeeld het veranderen van de batterij icoon.

Backup & Restore
Maak altijd een back-up van je belangrijkste bestanden!

Benodigde programma's zijn: Titanium Backup PRO, My Backup Pro en Root Explorer.

Titanium Backup PRO is een backupprogramma wat root access vereist, meerdere back-up versies kan maken, bestanden/programma's kan freezen, kan syncen met dropbox en veel meer.

My Backup Pro is een ander backupprogramma wat zich meer toespits op het back-uppen van persoonlijke informatie, zoals: sms, mms, muziek. Ook dit programma heeft extra functies wanneer je toestel geroot is en is in staat om mappen die in de root staan ook te back-uppen. Lees hier meer.

Root Explorer is de meest ingenieuze verkenner voor android systemen die root access hebben en een back-up kan maken van de meest verborgen systemfiles, zoals de zeer belangrijke /efs map.

Verder is het verstandig om je contact gegevens, agenda's en foto's via je Google-account te synchroniseren, zodat deze om wat voor reden dan ook weer teruggezet kunnen worden.

CSC
CSC staat voor Country Specific Code, dit geeft aan voor welke provider of land de firmware bedoelt is.

De-Odex
De-Odex of Deodexing is een proces om in één APK bestand alle benodigde gegevens te stoppen.
Hierdoor is het mogelijk om gemakkelijk wijzigingen in Theme's aan te brengen, aangezien er geen bestanden/gegevens nodig zijn van het Dalvik Virtual Machine in het Android OS.

Wanneer je Custom Rom's gaat flashen zal je deze term vaak voorbij ziet komen en houdt gewoon in dat alle informatie in de Rom zelf zit en wijzigingen gemakkelijker kunnen worden door gevoerd.
quote:
"The system applications and the framework files on the Android OS are normally 'odex'ed. By deodexing, you will get rid of the .odex files that come with every apk and jar file and you will be able to edit the apks like any other apk. It will also save you a wee bit of space, and make your apps launch a wee bit faster."

Freezing
Freezing is een functie in het programma Titanium Backup PRO die het mogelijk maakt om
programma's ontoegankelijk te maken voor het Android OS zonder het te hoeven verwijderen.
Dit heeft als voordeel dat wanneer het OS instabiel of forced closes gaat geven, je met één druk het bestand/programma weer toegankelijk maakt voor het OS.

FAQ:

Q: Ik krijg de melding:"custom binary(recovery) blocked by r/l", wat nu?
A: Dit heeft te maken met de heractiveringsvergrendeling (reactivation lock). Deze moet uitgezet worden. Dit is te vinden bij: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.

Gerelateerde topics:

Hier kun je terecht voor de gerelateerde topics;

[Voor 255% gewijzigd door KaleBatzZ op 25-02-2016 09:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik ben eens bezig geweest met de nieuwe dark Material theme, zie dit xda draadje :

http://forum.xda-develope...hp?p=60726132&postcount=1

Het vergt een aantal handelingen, maar het werkt prima...en het resultaat vind ik persoonlijk errug strak! _/-\o_

• Overgeef Dave
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:46
Voor mensen met een LUX CSC die een andere firmware met Odin willen flashen en een fail op hidden.im krijgen.

Ik heb de laaste XEU van sammobile gehaald, ik had gezien dat deze net iets kleinere partitie sizes had dan de LUX.

Met Odin geflashed, geen fail deze keer en het resultaat:

https://www.dropbox.com/s/or2rkzw784bg3ox/2015-06-18%2018.25.58720.jpg?dl=0
(Hoe maak ik een directe link?)

Ik heb nu een dubbele CSC: LUX:XEU.
Mijn PDA is G920FFXU1AOE3 (build van Mei), dus recenter dan de LUX + ik heb de quick menu optie die de LUX niet heeft.

Ik laat hem even zo en check of ik vreemde neven effecten heb.

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-05 20:37

Tammesp

Next is now

dafmay schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 20:06:
[...]

:) Yup, even backup maken in TWRP en daarna gewoon flashen...piece of cake _/-\o_

Ja overclocken, undervolten, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het aanpassen/instellen. Bij het installeren van de kernel wordt ook de app geinstalleerd voor het beheer van de settings.

Have fun! :P
Ja ik zal even een back up maken en flashen die zaak haha 8)

Is hij standaart overgeklocked, of moet je dat zelf even tweaken?

Overklocken met je mobiel, echt nog nooit gehoord! Dit gaat nog leuk worden.. _/-\o_

Update: Zo die staat erop! Maar wat een opties man :o Moet eerst een paar uur uitzoeken wat het allemaal niet betekend, en ben bang dat ik zomaar iets verkeerds doe met al die functies in die app haha

Zit ff te knoeien met die Mhz. Je hebt dus 2 schuifbalkjes per Mhz, maar welke is nu voor om te "overklocken" ?

[Voor 22% gewijzigd door Tammesp op 23-06-2015 20:30]

Samsung Galaxy S20+ 5G - Samsung Tab S2 - Fossil Gen 5 Watch - Lenovo Thinkpad E15

• Tammesp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22-05 20:37

Tammesp

Next is now

Even mijn SOT met jullie delen, volgens mij is dit wel aardig knap gedaan en voor het laatste keer op aan de lader is ong 33 uur geleden. Benieuwd wat jullie scoren!

@Pappa mijn instellen met mijn Kernel: Profiel SmoothGaming V1 downloaden en instellen, daarna de processor de Mhz veranderen in 1600/2304. Dan blaas je erover van de snelheid... _/-\o_

@Daffie, had gister een feest dus kon helaas hier niet tweaken :9 Maar ik heb inmiddels mijn DHA instellingen ook verandert en het loopt nu nog iets smoother volgens mij, nog even een dagje aankijken. Inmiddels is mijn telefoon verandert in een beest >:)

See you later guys d:)b :w

[Voor 4% gewijzigd door Tammesp op 26-06-2015 09:47]

Samsung Galaxy S20+ 5G - Samsung Tab S2 - Fossil Gen 5 Watch - Lenovo Thinkpad E15

• JaronStrypsteen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-05 14:31

Dit heb ik op Wakelock detector. Ik vind dat mijn batterij niet zo lang meegaat. Ik zit op de laatste nieuwe Edgar met de perfecto-kernel. Ik heb al 2 keer een factory reset gedaan maar toch. Iemand die het probleem weet?

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 13:26

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Dan ben ik benieuwd hoe ik de versie van me kernel kan controleren, want ik heb deze niet bewust geflashed ;-)

Zie ook:

Mis ik iets of zit ik verkeerd?

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05 13:26

Zygivt

Evenaren en overtreffen

dafmay schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:36:
[...]

1. Settings > About device.

2. In Smart Manager > Batterij > Detail...
Super bedankt! _/-\o_

Mogelijk dat dit ook het 1 en ander verklaard:

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:43
Naar aanleiding van dit topic mbt Rooten/Custom Rom en KNOX trigger en zoekacties op Twitter die dat topic tegenspraken zelf contact gezocht met Samsung en die zeggen net als de antwoorden aan anderen via de webcare zowel via Samsung als SamsungMobileNL dat de garantie wel degelijk vervalt. Ook is het account onweerscomplex die de vraag gesteld heeft "suspended"

Hier screenshot uit het eerder gelinkte topic:

hier mijn gesprek met Samsung:

In een gesprek met iemand anders op Twitter van februari 2015 spraken ze nog van garantie bij trigger Knox -> https://twitter.com/MaxLagerwey/status/437888754494484481

[Voor 69% gewijzigd door lubbertkramer op 28-07-2015 10:41]

• JaronStrypsteen

Manier om dit te verhelpen met 2.2?

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-05 11:19

H.Boss

Hugo Boss

Note5 ROM:

[Voor 10% gewijzigd door H.Boss op 22-08-2015 13:05]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Stephanz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-02 04:26
Is het trouwens normaal dat ik af en toe de volgende meldingen krijg?:

Kernel is not seandroid enforcing
Recovery is not seandroid enforcing

Dit krijg ik zo nu en dan bij het opstarten van de telefoon linksboven in de hoek te zien zoals op de volgende foto:

Plaatje is van Google.

• Stephanz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-02 04:26
XeNeRgY schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:40:
Ik hoor juist veel positieve verhalen over de batterij en V7. Wellicht een hard reset en eens kijken of een app voor drain zorgt?
Heb dezelfde apps als dat ik had op mijn stock ROM. Als ik geen optie kan vinden dan doe ik een hard reset. Hier een screenshot van mijn taakbeheer, dit is normaal?

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 10:13

jelbo

Hij doet het niet!

pappaleone schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:12:
[...]

Ga naar instellingen > Modelnummer> Naam apparaat> daar kun de tekst aanpassen.
Dat is de systeemnaam die zichtbaar is bij (o.a.?) Bluetooth-verbindingen.
Modelnummer sm-g-925 is helaas niet aanpasbaar.
Maar wel door build.prop te editen. Dat heb ik gedaan met Build Prop Editor. Even zoeken naar model en het is aangepast.

In dat About device-scherm staat op een normale S6 ook dat de Battery capacity 2600 mAh is (Edge) i.p.v. 2550. Is dat ergens aan te passen? Kan me voorstellen dat bepaalde battery-monitoring apps of misschien de hele ROM zelf in de war raken door dit gegeven en het accupercentage verkeerd weergeven.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 12:12
pappaleone schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:12:
[...]

Ga naar instellingen > Modelnummer> Naam apparaat> daar kun de tekst aanpassen. Modelnummer sm-g-925 is helaas niet aanpasbaar.
Thnx gelukt....
jelbo schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 13:53:
[...]

Dat is de systeemnaam die zichtbaar is bij (o.a.?) Bluetooth-verbindingen.

[...]

Maar wel door build.prop te editen. Dat heb ik gedaan met Build Prop Editor. Even zoeken naar model en het is aangepast.

[afbeelding]

In dat About device-scherm staat op een normale S6 ook dat de Battery capacity 2600 mAh is (Edge) i.p.v. 2550. Is dat ergens aan te passen? Kan me voorstellen dat bepaalde battery-monitoring apps of misschien de hele ROM zelf in de war raken door dit gegeven en het accupercentage verkeerd weergeven.
Ook Thnx.. heb die app even gedownload en het is gelukt.
Van het verkeerde batterij capacity vraag ik mij ook af of hier batterij monitoring apps van in de war raken.
XeNeRgY schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 17:01:
Batterij van 2.3 + v7 is erg goed op idle. Zit nu op 54% sinds 29 uur geleden. Helaas staat bij het batterijverbruik niet hoeveel schermtijd ik heb, dat zal maximaal 1 uur zijn.
De batterij duur ben ik ook aardig tevreden over:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-05 17:11

spaceboy

Op grote hoogte

jelbo schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:59:
[...]

Ik kan het toch niet laten je te helpen met wat ik weet ;) :

Odin: Samsung software voor Windows waarmee je zaken op je telefoon kunt flashen (als deze in Download Mode staat):
  • BL: Bootloader, een soort BIOS. Regelt meer low-level zaken buiten het opstarten van je telefoon, zo werkt bijvoorbeeld de fingerprint sensor niet als je een 5.1.1 ROM weet te flashen met een 5.0.2 bootloader.
  • CP: Modem (aka Baseband / Radio), een soort 'driver' voor modem-hardware voor signaalontvangst (en WiFi?). Staat net als de bootloader op een speciaal deel van je telefoon-storage.
  • AP: Een ROM (compleet Android besturingssysteem) of een Kernel, het 'hart' van Android dat zo'n beetje alles regelt en leuke features kan hebben, kan best invloed hebben op je batterijverbruik doordat de processor er wat meer van langs krijgt als je je kernel zo instelt (je foon is dan wel supersnel). Gangbaarder is dat je Kernels flashed via je Recovery. Vaak is dat ook de enige mogelijkheid.
Let op, voor de S6 heb je op dit moment minimaal versie 3.10.6 nodig.

Recovery (aka de soorten die er zijn, bekenden zijn TWRP, PhilZ Touch, ClockworkMod): Een los van Android staand systeem dat je op je toestel geflashed moet hebben en die je vanuit je bootloader moet opstarten. Eenmaal binnen kun je vanuit daar dingen flashen: o.a. ROMs, Kernels, een soort 'Add-Ons' (zoals Xposed Framework, SuperSU, etc.).

Voor de S6 is TWRP eigenlijk de enige fatsoenlijke, die breed ondersteund wordt door ROM-bakkers.
Thanks. Ook XeNeRgY bedankt. Ik heb de spullen gelezen en alles gedownload. Ik zit klaar. En... ik begin bij de stap op http://forum.xda-develope...hp?p=60112855&postcount=3 dat ik met Odin de Bootloader en Modem wil installeren. En jawel:

Begint lekker. :P Maar goed, als ik het zo lees is die allernieuwste versie ook niet supercool. Met de 1.2 versie die ik nu van Edgarf heb draaien heb ik nog geen enkel issue gehad. Ik begin me serieus af te vragen waarom ik zou flashen...

Desalniettemin: ik ben benieuwd wat er fout is in mijn bovenstaande geval. Iemand?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• JaronStrypsteen
Als ik in smart manager kijk staat er bij geschat 12u ongeveer. Terwijl er bij een famillielid 80u staat aan 75%. Ik heb de rom van Edgarf en hij de stock. Zijn er nog mensen die laag aantal uur hebben?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Rabo wallet werkt niet iig

Je hebt een deodexed en odexed versie van xtresolite. Meer info over de opbouw ervan is genoeg over te vinden, bijvoorbeeld: http://www.droidviews.com...rything-you-need-to-know/

De deodexed is het meest populair en krijgt de meeste updates.

Wisselen tussen de verschillende kernels doe je door andere kernels te flashen via recovery of de aroma installer. Er zijn ook kernels die met een cpu tool realtime aan te passen zijn.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Exact, een full wipe zal nooit het telefoon opslag wissen. Je kunt ook handmatig een wipe doen van cache, dalvik, data en system.

Voor alle zekerheid doe ik mijn TWRP backups en belangrijke files zoals titanium backup altijd opslaan op OTG usb, die heb ik altijd bij me (in de portemonnee).

Ja de Arrow rom bevalt mij ook heel erg goed tot nu toe. Zoals eerder gezegd heb ik gisteren flink gebruik gemaakt van de telefoon en alles functioneerde perfect en supersnel/soepel.

Sinds gisteravond de telefoon niet meer gebruikt en vanochtend na bijna 11 uur standby is er slechts 2% batterij verbruikt...dat is toch wel extreem goed! Unikernel met settings op performance (governor = performance, turbo boost aan).

@Floris-K...your very welcome :)

[Voor 9% gewijzigd door dafmay op 14-11-2015 09:49]

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:49

Als ik nu kies voor ''Verwijder alle back-ups'' worden dan alle teruggezette gegevens ook weer verwijderd? Of alleen de back-up gegevens die gemaakt zijn? Het klinkt misschien dom, maar het zou zonde zijn als ik alles weer kwijt ben.

Overigens heb ik nog maar 16,72gb vrij. (heb de 32gb s6)

Smart manager:
Systeemgeheugen: 6.72gb
Gebruikte ruimte 5,18gb (apps e.d.)
Diverse bestanden 3,28gb > hier staat een titanium back-up in van 1,42gb en wat kleine bestanden van hooguit 200mb. Wat is dan de rest?

Ik heb heb alle roms + back-up van twrp al naar de pc gezet. via ES file explorer kom ik ook niks tegen wat veel ruimte inneemt, maar het lijkt me dat ik zo weinig geheugen over heb..

*ik draai nu de Arrow rom

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:02

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Houd ons op de hoogte, papegaai! Zat zelf altijd op de ViperRoms, omdat ik voorheen ALTIJD HTC telefoons heb gehad. Helaas is de community voor Samsung niet zo heel groot.

Zelf ben ik ook uitermate tevreden over Arrow tot nu toe. 's Avonds op de bank zitten en gewoon nog 40% over hebben, terwijl ik hem vaak dan aan de lader moet hangen.

Gebruik de ROM overdag voornamelijk om te syncen met web.whatsapp.com. Aangezien ik op mijn werk op die manier appjes (onopvallend) verstuur. 's Avonds kijken we hier regelmatig series en films op de RPI2 en gebruik Yatse. Die synct eigenlijk ook constant met de RPI2 en dat trekt de accu wel wat leeg.

Maar sinds Arrow nog geen één keer hoeven op te laden tussendoor.

Dit is in standby mét whatsapp sync:

[Voor 5% gewijzigd door AndereKoekoek op 20-11-2015 09:54]

• dbzfan
  • Laatst online: 20:00

dbzfan

Nee.

Ik haal misschien de 7 uur SOT wel! Lijkt wel alsof de batterij alleen maar beter wordt. Ik doe vooral whatsappen en browsen.. Geen games of video's..

• dbzfan
  • Laatst online: 20:00

dbzfan

Nee.

Later op de dag... beter dan dit wordt het niet... Dit is voor mij ook een record!
Meestal is het maar 4u ofzo.. want Tinder vreet wel batterij :D

• JaronStrypsteen

Dit heb ik op Arrow rom met normal debloat. Weet iemand hoe ik het op uitgeschakeld krijg zoals Edgarf zijn rom?

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:52
koeisjovis schreef op donderdag 03 december 2015 @ 14:28:
[...]

Wifi-Access Points en Bluetooth Pairings. Ik maak zelf echter altijd een backup van alle system data (to be safe) en zet daar dan handmatig dingen van terug (aangezien system data terugzetten bij switchen van ROM gevoelig is voor fouten) :).
Nou precies dat laatste dus. Ik ben altijd bang om zomaar gegevens terug te zetten. Ik heb nu maar een handmatige filter aangemaakt in TB en backup zelf de volgende instellingen:

Heb dan geen idee waarom sommige instellingen groen zijn en andere geel. Ook viel het mij op dat bijna alle instellingen in de volledige lijst groen zijn gemarkeerd, maar ook allemaal een T (logo TB) ervoor hebben staan.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:34
Volgens mij weet gsam niet goed wat hij hier meer moet. Hij geeft aan dat dit de meeste energie verbruikt. Blijkbaar is er iets wat 'geluid aan' zet, maar de cpu Is nog geen 2 minuten gebruikt... Ik vraag me dan ook af of dit echt zoveel energie verbruikt....

Enjoy the silence...................................

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-05 16:52
l3art schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:44:
[...]

Let wel, hacker kernel kan wel problemen geven met bellen. Heb met die kernel (icm de weta rom) de ervaring dat de beller je niet altijd kan horen. Of dat op het moment dat je je telefoon op de speaker zet dat je dan weg valt voor de tegenpartij. En je komt dan niet terug op het moment dat je je telefoon weer van speakerfunctie afhaalt.

Wellicht dat er een update is geweest en dat het nu verholpen is. Het is echter ook niet zo dat dit bij iedereen het geval was. Maar bij mij in ieder geval wel al 2x met die kernel icm de WETA rom.

Zelf draai ik nog altijd de WETA rom. Ook niet de allerlaatste versie. Ook die is erg zuinig (zo'n 2% per nacht met wifi en sync aan). Draai hem nu met de laatste arter kernel, maar had een soepelere ervaring met de googmax (of googymax) kernel. Met name bij het unlocken lijkt die laatste kernel iets soepeler te zijn.
Ik heb met de Hacker kernel geen last. Gebruik de laatste versie 8. Ik gebruik mijn telefoon ook zakelijke en bel veel , maar nog nooit het probleem gehad wat jij beschrijft.

Offtopic: Mezelf even een kerstcadeau gedaan :)

http://tweakers.net/ext/f/49BqloWeSdhuXEoDEXbpq6m2/thumb.png

[Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 22-12-2015 15:05]

Boobybandit schreef op maandag 28 december 2015 @ 13:54:
[...]

Ik vind dit soort posts altijd onbegrijpelijk. Kwam van een LG G3 af die na een nacht inderdaad wellicht 4 tot 6 procent verloor. Bij mijn S6 is het rustig 10 tot 15 procent in een nacht :X Met batterij apps kan ik ook de rate of change zien en dan staat ie op delta -2 tot - 3% per uur. Dat zijn bizarre stats. Dit was voor mij uberhaubt de reden om te flashen. Van stock naar Arrow gegaan, maar helaas weinig beter. Je gaat dan toch bijna denken dat het aan je toestel ligt :'( Overigens wel altijd maar 1 tot 2 streepjes bereik...dat zal wel een impact hebben.
Kan natuurlijk overal aan liggen. Als je GSAM battery monitor installeert kun je kijken waar het probleem zit.

Heb je ook drain als je WiFi, 4g, gps, bt, nfc uitzet?
Heb je alle apps geoptimaliseerd op "direct"
Facebook, messenger, of mail willen nog wel eens te vaak verbinding maken.
Mediaserver kan ook een boosdoener zijn. Vaak is een brak media bestand daarvan de oorzaak.
Wat 4g signaal betreft heb ook maar 1 aan 2 streepjes dus dat zegt niets

Vandaag behoorlijke schermtijd gehaald
http://static.tweakers.net/ext/f/Wo4hSv10BTVJqMaRIZkmOVga/thumb.png

http://static.tweakers.net/ext/f/eQgCYiH8otGutqScgxCQl8r1/thumb.png

http://static.tweakers.net/ext/f/jHJhXZ0U8XN0co7WeSoEbq5K/thumb.png

[Voor 21% gewijzigd door Garret1410 op 28-12-2015 20:51]

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:52
Garret1410 schreef op maandag 28 december 2015 @ 20:32:
[...]

Kan natuurlijk overal aan liggen. Als je GSAM battery monitor installeert kun je kijken waar het probleem zit.

Heb je ook drain als je WiFi, 4g, gps, bt, nfc uitzet?
Heb je alle apps geoptimaliseerd op "direct"
Facebook, messenger, of mail willen nog wel eens te vaak verbinding maken.
Mediaserver kan ook een boosdoener zijn. Vaak is een brak media bestand daarvan de oorzaak.
Wat 4g signaal betreft heb ook maar 1 aan 2 streepjes dus dat zegt niets

Vandaag behoorlijke schermtijd gehaald
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm vandaag toch maar liefst een 45 minuten gebeld, dus relatief veel radio activiteit, maar voor het overige best karig gezien de rom en kernel die ik draai...vind het wel vreemd dat Google play services zo veel batterij vreet. Dat lijkt GPS te zijn, maar dat zou toch niet zo veel mogen zijn? Gebruik hem namelijk niet actief. Niet genavigeerd vandaag. Paar keer treinplanner en 9292 gedraaid. Meende nota bene dat de S6 een dedicated chip voor GPS heeft om zuiniger te zijn 8)7 .

Android battery

Google play services

GSAM detail

GSAM

Ik vind het wel frappant dat jij zo veel wifi verbruik hebt? Ik zit op werk en thuis namelijk ook de hele dag op wifi...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-04 20:51

jdwrist

En het antwoord is koekje

boratnl schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:46:
[...]

Als je hem gedwongen stopt, verdwijnt het logo in de balk.
Als je op het plaatje kijkt zie je dat ik in de applicaties geen galaxy beta programma meer heb staan. Tevens het icoontje gearceerd wat ik bedoel. Misschien dat we het over iets anders hebben nl.

[Voor 46% gewijzigd door jdwrist op 26-01-2016 15:18]

Live youre Life and Enjoy every Day

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 14:08
Backup loopt vast bij 0% via Smart Switch iemand enig idee?

Smart Switch al reboot, telefoon opnieuw ge-connect etc.
Opgelost, had alles uitgezet via Package disabler Pro vervolgens werkte de backup wel.

Krijg met stap 1 alweer een foutmelding (FAIL)

Begint goed, heb TWRP 2.8.7.1 en 2.8.7.2 geprobeerd zal even Odin 3.10.6 ook nog even proberen
Met Odin 3.10.6 ook FAIL :O

Edit, factory reset gedaan en iets bij security met find your phone die security voor reinstalls uitgezet.

Ik heb de TWRP nu succesvol geflashed via ODIN maar kom gewoon in de default Android system recovery terecht met volume up + home + power

EDIT:
Het werkt allemaal heb toch de CF root gebruikt om vervolgens via flashify TWRP te installeren daarna de ROM geinstalleerd (XtreStoLite_ROM_v2.4) Kreeg vragen over Unikernel en andere dingen maar alles standaard gelaten.

Nu alles snel installeren en slapen :+

[Voor 83% gewijzigd door xeoMe op 16-02-2016 01:34]

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-05 12:57
Ben ook aan het proberen om mijn S6 te rooten, dat is inmiddels gelukt.

Nu loop ik alleen vast.

- Copy G925F_3ZOL6-M(6.0)_Flashable.zip to your devices
- Copy BETA-SuperSU-v2.66_Edition.zip to your devices (option)
- Into Download mode flash BOOTLOADER_G925FXXU3COI9-L(5.1.1).tar (BL) & TWRP-2.8.7.0_G925F.tar (AP) via Odin
- Into Recovery
- Install G925F_3ZOL6-M(6.0)_Flashable.zip
- Install BETA-SuperSU-v2.66_Edition.zip (option)
- Into Download mode, flash BOOTLOADER_G925FXXU3ZOL6-M(6.0).tar (BL) via Odin
- Reboot (10 minutes for first booting !)

Ik moet dus een bootloader instaleren via Odin, wanneer ik Odin nu geopend heb, krijg ik dit te zien:

Lijkt erop dat die wel connected is, maar kan toch niet op BL drukken... Iemand een tip, want kan mijn toestel nu niet gebruiken. :+

Edit:
Lijkt op dat die versie van Odin corrupt is geraakt. :)

[Voor 4% gewijzigd door -Bas op 17-02-2016 18:58]

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09-2021
XeNeRgY schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:30:
[...]

Ik zag op Pepper.com dat er nu 50 euro cashback op de S6 zit.
klopt,

wil dit nemen:

maar het is makkelijker dan mijn huidige smartphone xiaomi mi4 bootloader unlocken en flashen??
En zit er in de stock ASOP roms bijvoorbeeld veel bugs of helemaal niet?

[Voor 22% gewijzigd door theduke1989 op 27-04-2016 11:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09-2021
ionicdog schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:19:
Ben benieuwd hoe je batterij verbruik is bij deze versie 3.3, en welke kernel heb je?
Mocht het wel mee vallen zal ik deze er ook eens op zetten.

[...]
Qua kernel heb ik niks aangepast volgens mij. Eindelijk werkt de TWRP flashen waardoor ik de ROM erop kan zetten.

Ik zal volgende week een feedback geven.
Moet wel zeggen alle samsung apps zijn gewoon weg super handig. Alleen ik kan geen launchers instellen (omdat dit uitgeschakeld is) maar kan het niet aanzetten helaas :(

PS: ik wil het volgende krijgen als dat mogelijk is:

Ik wil namelijk de weer/tijd widget hebben die je op het scherm ziet. Is een samsung widget.
Als ik naar playstore ga krijg ik van die batterydrain widgets! Iemand die me kan helpen om deze te krijgen???

[Voor 21% gewijzigd door theduke1989 op 07-05-2016 22:31]

• Dionysiou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:53
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Apply update from SD card. Daar kun je als het goed is de rom selecteren op je interne geheugen
Lukt niet, als ik in recovery mode ga - na het flashen via Odin3 van de bootloader, modem en twrp - krijg ik te zien dat hij een systeemupdate installeert. Daarna krijg ik een android poppetje met een geel driehoekje en een '' ! ''.

Ik krijg ook helemaal niet dit scherm

Ik krijg dit scherm in de recovery mode samsung/zerofltexx/zeroflte/6.0.1/MMB29/blablablaxxxx

https://www.dropbox.com/s/1y912yv2wz3melc/IMAG0827.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/uz2bhe0sk3hw7hi/IMAG0828.jpg?dl=0

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:35
Draai nu al lang de laatste XtreStoLite. Maar ik kan nu sinds een dag of wat niet meer unlocken met de mijn vingerafdruk. Als ik naar de instellingen voor schermbeveiliging ga, en Type Schermbeveiliging klik (staat nu op vegen). Dan denkt ie heel lang na, flitst kort naar het keuzescherm met de verschillende unlock opties en komt dan weer terug in het hoofdscherm voor schermbeveiliging.

update
Net een factory reset gedaan. Nu geen terugspringend scherm meer, maar nu ontbreekt de optie om je vingerafdruk te selecteren als manier om te unlocken.

update 2
De Aroma update was nog nodig voor de vingerafdruk (vreemd, dacht dat het standaard onderdeel van MM was). Nu dan tenslotte maar eens proberen om het Aroma package te installeren over mijn bestaande setup (backup)

update 3
Dat heeft gewerkt... 8)
Weer happy

[Voor 33% gewijzigd door Master FX op 10-08-2016 19:28. Reden: update]

Stay safe

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:17

DON PAPA

Tweaker-fan

Scrisissszzz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:09:
[...]
Alleen merk ik nu weer waarom ik een custom rom draaide. De batterij is echt bedroevend. Hou 't met normaal gebruik nog geen 10 uur vol!

4 uurtjes van de lader met 20 min SOT en zit op 63%..
Zal dat dan geen andere oorzaak hebben, want ik draai ook met de stock rom op mijn S6 en die is nu 57 uur van de lader met 24 min SOT en zit op 50%

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 20:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pffff. Heb het twee dagen geprobeerd zonder Xposed, maar inmiddels staat het er weer op. Simpele dingen die ik mis zonder Xposed:

- Hide alarm clock icon - Gravitybox
- Hide bluetooth when not connected - Gravitybox (!!)
- Android N-ify (!!)
- Re-enable screenshot (bijvoorbeeld in bank apps)
- Enable NFC on lockscreen
- Amplify
- Greenify
- Bootmanager
- Fingerprint Enabler (om ook na de eerste keer opstarten vingerprint sensor te kunnen gebruiken om te unlocken)

Wel helemaal tevreden op t moment met de ROM (Alexis, laatste versie) en modificaties die ik daarna heb gedaan middels Xposed en nog wat kleine aanpassinkjes zoals full width notifications, remove brightness slider, icon pack en gestures (Nova). Zo ziet t er uiteindelijk uit:

Met daarnaast nog een paginagrote calendar widget.
Meeste gaat met gestures:
slide up on dock = drawer
double tap screen = drawer
slide up on phone = contacts
slide up on messages = open folder
slide up on email = inbox
slide down = notifications
slide up = quick settings

Clock is centered en alleen op homescreen verborgen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Anoniem: 112755

Is het nog gemakkelijk om mijn samsung s6 welke volledig bijgewerkt (nov 2017) is te rooten? Werkt Rabobank bankieren app dan nog?
https://www.dropbox.com/s/evowv7v1ju93kqf/Screenshot_20171216-114157.png?dl=0

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-05 01:53

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

sanderheijnen3 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:00:
Probleem met mijn S6.

Kom alleen nog maar in DOWNLOAD MODE waar ik de volgende info krijg:

ODIN MODE
PRODUCT NAME: SM-G925I
CURRENT BINARY: Custom
SYSTEM STATUS: Official
REACTIVATION LOCK: OFF
Secure Download: Enabled
KNOX WARRANTY VOID: 1 (0x0500)
AP SWAEV: 8 : 3 K : 2 S : 2

Heb de officiele G925IDVU3FQD1_G925IXSA3FQC3_G925IDVU3FQC5_HOME.tar.md5 van Sammobile gedownload en geinstalleerd via ODIN (AP selecteren en dan loopt hij netjes tot 100%).

Daarna blijft mijn phone echter rebooten met het "Samsung Galaxy S6 Powered By Android" logo.

Ik kom ook niet in RECOVERY MODE (VOLUME UP + HOME).

Heb TWRP geinstalleerd maar ook dus blijft hij loopen in het "Samsung Galaxy S6 Powered By Android" logo.

Telefoon dood of nog tips om iets andere te proberen?
Heb je dit nog kunnen oplossen? Ik heb hier ook een S6 (SM-G920F) liggen nu die hetzelfde probleem heeft.
In eerste instantie dacht ik dat de batterij dood was want hij ging helemaal niet aan. Alleen wanneer je hem aan de oplader hing kwam er het lege batterij logo en werd er geen oplaad animatie getoond en komt er ook geen percentage in beeld. Na hem een uur in de lader te hebben gehad kon ik hem wel booten, maar dan komt hij niet verder dan het Samsung logo (Samsung Galaxy S6 powered by Android). Ik weet niet wat er precies gebeurd is (telefoon is niet van mij) maar in Odin/Download mode laat hij geen melding zien bij knox dus hij draaide gewoon nog netjes de originele firmware. Ik kan dus wel booten naar Odin/Download mode, maar niet naar Recovery mode. Safe mode doet ook niets.

Ik heb al geprobeerd de laatste firmware te flashen (PHN Netherlands G920FXXU6ERF5 https://www.sammobile.com...oad/G920FXXU6ERF5/226355/) maar dat hielp ook niet. Hij blijft nog steeds hangen op het Samsung logo. Ook booten naar Recovery werkt nu niet. Kan ik andere opties in Odin proberen?

Ik heb ook geprobeerd TWRP te flashen, maar ook dan kan ik nog steeds niet booten naar de Recovery mode.

Het flashen van de stock firmware en TWRP gaat beide trouwens zonder problemen. Er komen geen foutmeldingen in Odin.

Ik heb ook deze guide gevonden:
https://forum.xda-develop...-g920f-nougat-to-t3639253
Ik wil dit eens proberen, maar ik loop al vast bij stap 5.
5. Open SkipSoft Android Tool Kit and wait until you see the main menu. Then go to the installation folder of this tool and you should see an "INPUT" folder. Copy ONLY the boot.img, cache.img, recovery.img and system.img into that folder.
In de installatiefolder (ik zit nu niet op de computer waarop ik het geïnstalleerd heb, maar het is iets van C:\Program Files\programmanaam) zit geen map met de naam INPUT.
En in stap 6, op het scherm wat ik krijg met dat programma is er geen optie 99. Het scherm wat ik krijg ziet er ongeveer zo uit (niet exact, maar lijkt er veel op. Plaatje komt van google)

Ik weet dus niet wat deze stappen doen. Kan ik niet gewoon een flashable file maken met WinRAR of 7Zip of iets?

En zijn er verder nog andere opties die ik kan proberen? Waardoor kan het komen dat hij niet meer boot? Ligt het aan de bootloader? Kan ik deze anders niet alleen opnieuw flashen? (zo ja, welke dan?)

Misschien moet ik terug naar 5.0.2 of 5.1.1, maar deze files kan ik niet vinden op sammobile en updato.com
Dit waren de links naar de bestanden op sammobile:
5.0.2: G920FXXU1AOE3 G920FPHN1AODQ PHN
http://www.sammobile.com/...U1AOE3_G920FPHN1AODQ_PHN/
5.1.1: G920FXXU2BOGB G920FPHN2BOG8 PHN
http://www.sammobile.com/...U2BOGB_G920FPHN2BOG8_PHN/
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee