Welke rom?AllSeeyinEye schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 20:33:
Nu twee dagen op Nougat en t draait super soepel. Ook de accuduur is acceptabel. Vergelijkbaar met MM.
Noble Nougat
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Zojuist Android Nougat geïnstalleerd, en direct geroot met SuperSU. Probleempje wat ik nu krijg is een constante melding dat mijn Samsung Account Session expired is. Wat rondgezocht, maar ik kan zo niets vinden om het op te lossen. Iemand ideeën?
Share and Enjoy!
Ik gebruik nu net deze:
https://forum.xda-develop...e-nougat-rom-1-0-t3565293
Draait erg soepel. Bij het updaten van Magisk krijg ik helaas wel een foutmelding, dat is dan jammer, buiten het updaten, werkt het prima.
https://forum.xda-develop...e-nougat-rom-1-0-t3565293
Draait erg soepel. Bij het updaten van Magisk krijg ik helaas wel een foutmelding, dat is dan jammer, buiten het updaten, werkt het prima.
Is er hier nog iemand die een PHN rom draait? En zo ja, kan die zijn /system/csc folder voor mij ergens uploaden? Reactie mag uiteraard in PM!
Ik heb nu meerdere ROMs van Samfirmware gedownload, maar nergens zit een csc.bin in, dus kan geen Odin flashable file vinden.
Ik heb nu meerdere ROMs van Samfirmware gedownload, maar nergens zit een csc.bin in, dus kan geen Odin flashable file vinden.
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Ik heb een wat gekke vraag: mijn home knop is kapot, en ik heb nu een on screen versie geïnstalleerd voor dagelijks gebruik. Is het dan onmogelijk voor mij om iets te flashen omdat ik dan niet in download mode kan komen?
Ik heb nu de MM ROM van edgarf, maar wil wellicht ook naar Nougat met een of andere custom ROM.
Alvast bedankt voor jullie inzichten.
Ik heb nu de MM ROM van edgarf, maar wil wellicht ook naar Nougat met een of andere custom ROM.
Alvast bedankt voor jullie inzichten.
Je kan zolang je root hebt met een reboot app naar download modus
Oja verrek! Die rom van edgarf heeft zelfs zo'n uitgebreid reboot menu. Dan gaat het vast lukken als ik een keer tijd heb...AllSeeyinEye schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:43:
Je kan zolang je root hebt met een reboot app naar download modus
Bedankt voor je antwoord!
Ik gebruik nu fastrom Nougat. Werkt erg lekker. Redelijk stock Nougat voor de S6.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5
Ik wil die FastRom ook installeren.. echter heb ik eerst de nieuwe twrp geinstalleerd.. daarna fastrom + magisk geflashed maar hij blijft hangen op het samsung logo...
Edit.. lijkt te werken nu ik een nieuwe bootloader heb geinstalleerd..
Edit.. lijkt te werken nu ik een nieuwe bootloader heb geinstalleerd..
[Voor 71% gewijzigd door dbzfan op 16-03-2017 17:40]
Weet iemand of ABN Amro Wallet wel werkt met root/custom ROM?
Zag in dit topic namelijk dat Rabo niet werkt, en ING wel.
Rabo werkt hier ook gewoon prima met custom ROM en root hoormichaelw1998 schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 12:30:
Weet iemand of ABN Amro Wallet wel werkt met root/custom ROM?

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Moet je wel Rootcloak in xposed, of hide magisk als je magisk gebruikt voor hebben, voor zover ik weet. In principe blokkeert Rabo geroote toestellen.Yellowneck schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 18:45:
[...]
Rabo werkt hier ook gewoon prima met custom ROM en root hoor
Kan iemand me helpen, hoe root ik mijn S6 met Android 7.0 Stock? Op de autoroot pagina van Chainfire is nog geen 7.0 beschikbaar. Las ook van alles dat TWRP een andere kernel nodig heeft..
Dus hoe kan ik nou het beste rooten? Of nog even geduld hebben?
Ik heb gewoon twrp geflasht en daarna supersu, werkt primamichaelw1998 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:10:
Kan iemand me helpen, hoe root ik mijn S6 met Android 7.0 Stock? Op de autoroot pagina van Chainfire is nog geen 7.0 beschikbaar. Las ook van alles dat TWRP een andere kernel nodig heeft..
https://forum.xda-develop...0-nougat-s6-flat-t3570600
[Voor 10% gewijzigd door WCA op 24-03-2017 15:56]
Share and Enjoy!
Maar op de twrp website staat:GreNade schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 15:55:
[...]
Ik heb gewoon twrp geflasht en daarna supersu, werkt prima
https://forum.xda-develop...0-nougat-s6-flat-t3570600
"This device uses dm-verity!
This means that swiping to allow system modifications will prevent you from being able to boot if you are using the stock kernel. In order to bypass dm-verity's boot prevention, you will have to install a kernel that has dm-verity disabled in the fstab."
Zie hier.
Ja dat dacht ik ook, en met marshmallow moest ik ook een andere kernel flashen. Met Nougat heb ik het niet nodig gehad.
Share and Enjoy!
Klopt het dat Xposed nog niet voor 7.0 uit is, weet je dat toevallig?GreNade schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:42:
Ja dat dacht ik ook, en met marshmallow moest ik ook een andere kernel flashen. Met Nougat heb ik het niet nodig gehad.
Kloptmichaelw1998 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:51:
[...]
Klopt het dat Xposed nog niet voor 7.0 uit is, weet je dat toevallig?

Share and Enjoy!
Thanks! Dan wacht ik nog even. Wil niet dat m'n bank apps niet meer werken haha.
Bank apps werken gewoon met root toch? Tenminste, mijn rabo app wel, en ing en abn ookmichaelw1998 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:56:
[...]
Thanks! Dan wacht ik nog even. Wil niet dat m'n bank apps niet meer werken haha.
Share and Enjoy!
Aantal 7.0 ROMs komt standaard met Magisk. Via Magisk kun je je root ook verbergen, bank-apps werken dan gewoon (Rabo wel iig).michaelw1998 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 16:56:
[...]
Ik zag zoiets idd, had eens via Youtube gekeken.. Zag iemand die toch custom kernel aanraadde... is dat wel/niet perse nodig?boratnl schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 21:37:
[...]
Aantal 7.0 ROMs komt standaard met Magisk. Via Magisk kun je je root ook verbergen, bank-apps werken dan gewoon (Rabo wel iig).
Ik heb gewoon alleen de custom 7.0 ROM geflasht (wel clean flash doen!), werkt allemaal prima. Alleen Magisk wil niet updaten, maar is me op dit moment teveel moeite om dat op te lossen.michaelw1998 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 23:47:
[...]
Ik zag zoiets idd, had eens via Youtube gekeken.. Zag iemand die toch custom kernel aanraadde... is dat wel/niet perse nodig?
Betreft:
Galaxy S6
Model number: SM-G920F
Probleem:
SIM wordt niet meer herkend na flashen van modem (G920F-XXU3DPDP-MODEM.tar)
Al gedaan:
Via Odin wat andere modems geprobeerd, maar de telefoon blijft geen mobiele netwerken vinden of SIMkaart zien
Iemand suggesties voor een modem dat ik terug kan flashen wat wel zou moeten werken?
Edit: gefixed door de stock modem te extracten van de stock firmware en die te flashen
Galaxy S6
Model number: SM-G920F
Probleem:
SIM wordt niet meer herkend na flashen van modem (G920F-XXU3DPDP-MODEM.tar)
Al gedaan:
Via Odin wat andere modems geprobeerd, maar de telefoon blijft geen mobiele netwerken vinden of SIMkaart zien

Iemand suggesties voor een modem dat ik terug kan flashen wat wel zou moeten werken?
Edit: gefixed door de stock modem te extracten van de stock firmware en die te flashen

[Voor 16% gewijzigd door sc0ut84 op 05-04-2017 20:35]
Kan iemand me verduidelijken wat de stappen zijn om XtreStoLite te installeren komende vanaf stock 6.0.1?
Hierna zoals het volgens mij gaat:
1. Root
SuperSU of Magisk?
2. Custom recovery
Nieuwste versie TWRP (custom kernel nodig?) of versie XDA thread?
3. Bootloader en Modem
Nieuwere versies of versies thread?
4. ROM
5. Aroma package
Gelieve aan te vullen en eventueel te corrigeren waar nodig?
Ik heb bij mijn vorige toestellen telkens ROM's geïnstalleerd, dus er is nochtans een beetje ervaring
Hierna zoals het volgens mij gaat:
1. Root
SuperSU of Magisk?
2. Custom recovery
Nieuwste versie TWRP (custom kernel nodig?) of versie XDA thread?
3. Bootloader en Modem
Nieuwere versies of versies thread?
4. ROM
5. Aroma package
Gelieve aan te vullen en eventueel te corrigeren waar nodig?
Ik heb bij mijn vorige toestellen telkens ROM's geïnstalleerd, dus er is nochtans een beetje ervaring

[Voor 0% gewijzigd door stoicz op 07-04-2017 10:20. Reden: Magisk "typo"]
Op je eerste vraag:
Ik had altijd SuperSU, nu Magisk. Magisk heeft als voordeel dat ie door safetynet heen komt. SuperSU niet. Dus voor mij is de keus simpel
Ik had altijd SuperSU, nu Magisk. Magisk heeft als voordeel dat ie door safetynet heen komt. SuperSU niet. Dus voor mij is de keus simpel
Share and Enjoy!
Ben even nieuwsgierig hoe jij door saftetynet heen komt. Dat blijft bij mij rood. En dan misschien de belangrijkere vraag, wanneer heb je dit nodig?GreNade schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 08:54:
Op je eerste vraag:

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 4090 Suprim X - PS5
Sommige apps hebben dit nodig om uberhaupt de storepagina te laten zien. (Super Mario Run is een voorbeeld). Heb je magisk hide aanstaan?rajackar schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:05:
[...]
Ben even nieuwsgierig hoe jij door saftetynet heen komt. Dat blijft bij mij rood. En dan misschien de belangrijkere vraag, wanneer heb je dit nodig?
Share and Enjoy!
Ahh ok. Ja, ik gebruik hide voor sommige apps. Bijvoorbeeld om bij de ABN app de vingerafdruk te kunnen geven.GreNade schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:14:
[...]
Sommige apps hebben dit nodig om uberhaupt de storepagina te laten zien. (Super Mario Run is een voorbeeld). Heb je magisk hide aanstaan?
Heeft iemand hier Vodafone wifi-bellen werkend op non-vodafone rom?
Ik heb nu nog een stock S6 Edge met PHN en wil graag wifi-bellen kunnen activeren bij Vodafone. Ik begrijp dat je hiervoor eigenlijk de VOD branded rom voor nodig hebt, maar heeft iemand het werkend met alleen de juiste CSC opties activeren?
Volgens mij zijn dit de mogelijk opties, ik kan alleen nergens bevestiging vinden wat nou wel en wat nou niet werkt:
1) rooten, csc aanpassen, wifi bellen activeren
2) rooten, custom rom met wifi bellen geactiveerd
3) Vodafone rom
4) Anders?
Ik heb nu nog een stock S6 Edge met PHN en wil graag wifi-bellen kunnen activeren bij Vodafone. Ik begrijp dat je hiervoor eigenlijk de VOD branded rom voor nodig hebt, maar heeft iemand het werkend met alleen de juiste CSC opties activeren?
Volgens mij zijn dit de mogelijk opties, ik kan alleen nergens bevestiging vinden wat nou wel en wat nou niet werkt:
3) Vodafone rom
4) Anders?
En? Hoe zijn je bevindingen tot nu toe? Gaat de accu langer mee?nilsson1234 schreef op zondag 16 april 2017 @ 20:48:
Vandaag heb ik deze ROM geinstalleerd werkt perfect op het moment, geen enkele lag of iets, batterij moet ik nog uitproberen, ik zal als ik hem een paar dagen in gebruik heb genomen een update posten met enkele screenshots
Accu gaat zeker langer mee, ben net thuis van het werk en ik heb nog 37% over waar ik normaal tegen de 10% aan kom met een stock ROM, heb wel het gevoel dat mijn batterij wel aan het overlijden is, de laatste paar maanden is die zo brak geworden dat ik niet eens naar een nacht feest zonder een chargebank mee te nemen, mijn 4G staat trouwens vanaf 7:30 heel de dag aan + ongeveer 2 uur Bluetooth wegens draadloze oordoppen (Jaybird X3śRyan_ schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:17:
[...]
En? Hoe zijn je bevindingen tot nu toe? Gaat de accu langer mee?

Ik heb mijn Samsung Galaxy S6 een jaar geleden naar Android 6.0.1 geflashed, dat kwam omdat ik een AUT telefoon had en die kreeg de update niet. Zoals iedereen met deze telefoon, begint mijn telefoon sneller leeg te lopen. Ik heb mijn telefoon een harde reset gegeven, maar ik weet niet zeker of dat de flash weghaalt. Nu wil ik graag de standaard firmware weer erop hebben, of ik wil de telefoon flashen naar Android 7.0. Hoe moet ik dit aanpakken? Terugflashen (of op een andere manier) naar mijn originele software en dan wachten totdat de update komt naar 7.0. Of kan ik beter de telefoon direct flashen naar 7.0?
PS. Ik heb er niet heel verstand van, als ik dingen door elkaar haal dan hoor ik dat graag.
SS van software update: https://puu.sh/vQIfr/8d86f3010a.png
PS. Ik heb er niet heel verstand van, als ik dingen door elkaar haal dan hoor ik dat graag.
SS van software update: https://puu.sh/vQIfr/8d86f3010a.png
[Voor 4% gewijzigd door Skaffapiraat op 15-05-2017 15:42. Reden: Screenshot toegevoegd]
Heeft iemand ervaring met deze rom?
https://forum.xda-develop...f-920i-925f-925i-t3550706
Is een soort van opvolger van de XtreStoLite
Ben er ook wel benieuwd naar.Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:16:
Heeft iemand ervaring met deze rom?
ik heb deze https://forum.xda-develop...sm-g925f-griffin-t3435461
er net een dag op staan en vind hem wel super. Had hiervoor de unofficial extrestolite 1.1 (android 6) die was ook top maar wilde na mijn telefoon reparatie weer iets anders en heb dus gelijk android 7 erop gezet, was zo gedaan. batterij lijkt prima zit na 21 uur op 50%
er net een dag op staan en vind hem wel super. Had hiervoor de unofficial extrestolite 1.1 (android 6) die was ook top maar wilde na mijn telefoon reparatie weer iets anders en heb dus gelijk android 7 erop gezet, was zo gedaan. batterij lijkt prima zit na 21 uur op 50%
badros86 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 06:41:
Welke custom rom (Nougat) is aan te raden volgens jullie?
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ah nice, ik ga die ook maar ff proberen.ionicdog schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:56:
ik heb deze https://forum.xda-develop...sm-g925f-griffin-t3435461
[...]
De zip die je download ook eerst uitpakken en de zip daarin flashen, scheelt weer gedoe
Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110
Ik zie dat er ook Bootloader- en Modemfiles staan. Moet ik die ook flashen?ionicdog schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:52:
De zip die je download ook eerst uitpakken en de zip daarin flashen, scheelt weer gedoe
[...]
Nee, als je nu op Android 6 zit niet.
badros86 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:04:
[...]
Ik zie dat er ook Bootloader- en Modemfiles staan. Moet ik die ook flashen?
Heb rom er inmiddels op staan. Lekker clean en draait soepel.
Heb jij in Magisk ook staan dat CSC vervangen moet worden.: CTS mismatch?
[Voor 3% gewijzigd door badros86 op 18-05-2017 13:23]
Dat is mooi, ja geen idee wat het is en of het op te lossen is..
badros86 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:41:
[...]
Heb rom er inmiddels op staan. Lekker clean en draait soepel.
Heb jij in Magisk ook staan dat CSC vervangen moet worden.
Ik kijk er morgen wel even naar.ionicdog schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 21:44:
Dat is mooi, ja geen idee wat het is en of het op te lossen is..
[...]
Erg goede rom, maar bij de Aromaopties opletten dat je NIET de S8 launcher pakt, dan werken nl de beide softbuttons van de S6 niet meer

Verder werken de andere S8 opties prima
* FreshMaker gebruikt Griffin al bijna een jaar
Heb jij ook de melding CTS mismatch in magisk? Ik heb de hide option al aangezet.FreshMaker schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 00:54:
[...]
Erg goede rom, maar bij de Aromaopties opletten dat je NIET de S8 launcher pakt, dan werken nl de beide softbuttons van de S6 niet meer
Verder werken de andere S8 opties prima
* FreshMaker gebruikt Griffin al bijna een jaar
CTS heb ik ook, je moet daar en andere SU voor gebruiken, maar geen tijd/zin om achteraan te gaan.
Het boeit me niet, niet nodig gehad.
Ik ben eindelijk tevreden dat titanium goed werkt
Wat is een SU.FreshMaker schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:58:
CTS heb ik ook, je moet daar en andere SU voor gebruiken, maar geen tijd/zin om achteraan te gaan.

Ik zal mijn eigen vraag maar even beantwoorden voor de volledigheidDanfoss schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 15:03:
Heeft iemand hier Vodafone wifi-bellen werkend op non-vodafone rom?
3) Vodafone rom
4) Anders?

Ik heb inmiddels de OTA Nougat update gehad van Samsung en daarmee kan ik nu wifi-bellen wel aan of uit zetten. Met Vodafone werkt dit ook meteen

SU= super user, management applicatie/tool voor rootpermissies op een geroote telefoon.
OFFLINE enkele berichten geedit
https://forum.xda-develop...iled-cts-profile-t3558393badros86 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:22:
[...]
Heb jij ook de melding CTS mismatch in magisk? Ik heb de hide option al aangezet.
hier de draad op XDA, leef je uit

ik ga ernaar kijken, thnxFreshMaker schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:45:
[...]
https://forum.xda-develop...iled-cts-profile-t3558393
hier de draad op XDA, leef je uit

Als je usb opsporing voor fouten uitzet in ontwikkelaars optie en magisk hide aan dan komt ie door de safety net test heen na een reboot
badros86 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:22:
[...]
Heb jij ook de melding CTS mismatch in magisk? Ik heb de hide option al aangezet.
Werkt helaas niet.ionicdog schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 07:26:
Als je usb opsporing voor fouten uitzet in ontwikkelaars optie en magisk hide aan dan komt ie door de safety net test heen na een reboot
[...]

Vindt het echt jammer dat de Nederlandse ontwikkelaar zijn custom rom niet support! Het is echt een top ROM. Maar had wel gehoopt op een nieuwe ROM update naar Android 7 bijvoorbeeld!
Welke ontwikkelaar is dit?theduke1989 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:22:
Vindt het echt jammer dat de Nederlandse ontwikkelaar zijn custom rom niet support! Het is echt een top ROM. Maar had wel gehoopt op een nieuwe ROM update naar Android 7 bijvoorbeeld!
edgarf28 en tevens mede-tweaker! Jammer dat hij niet is verder gaan ontwikkelen van de ROM.
Maar heeft denk ik puur met de release van de kernel te maken heb ik zo'n vermoeden????
Hier een link naar zijn profiel: https://forum.xda-develop...eb8c780ce567d208&u=693309
[Voor 16% gewijzigd door theduke1989 op 20-05-2017 05:50]
Diverse versies ODIN geprobeerd 3.12.3 en 3.10, beide als admin gestart.
Het com id veld is blauw.
Ik heb AP geselecteerd op TWRP te flashen.
Galaxy S6 sm-g920f
Debugging staat aan,
Foutmelding:
<ID:0/004> Added!!
<ID:0/004> Odin engine v(ID:3.1203)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> SingleDownload.
<ID:0/004> recovery.img
<ID:0/004> FAIL!
<ID:0/004>
<ID:0/004> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Wat kan dit zijn?
Het com id veld is blauw.
Ik heb AP geselecteerd op TWRP te flashen.
Galaxy S6 sm-g920f
Debugging staat aan,
Foutmelding:
<ID:0/004> Added!!
<ID:0/004> Odin engine v(ID:3.1203)..
<ID:0/004> File analysis..
<ID:0/004> SetupConnection..
<ID:0/004> Initialzation..
<ID:0/004> Get PIT for mapping..
<ID:0/004> Firmware update start..
<ID:0/004> SingleDownload.
<ID:0/004> recovery.img
<ID:0/004> FAIL!
<ID:0/004>
<ID:0/004> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Wat kan dit zijn?
Ik heb via sammobile de originele LUX Nougat versie erop gezet...
Alles ok maar blijkbaar werkt Samsung Health niet meer als je Knox n.d.k. is....
Ik heb die Health wel nodig ( heb ook een Samsung Gear S3)
Beste oplossing is waarschijnlijk een custom rom van Nougat (OdexLite ok?)
Nu moet ik wel terug een TWRP installeren om die rom erop te krijgen.
Kan iemand mij helpen met een juiste te vinden? (Ik heb arter97-recovery-g920fi-13.1-twrp_3.0.2-0.tar geprobeerd maar krijg een fail)
Alvast bedankt!
Alles ok maar blijkbaar werkt Samsung Health niet meer als je Knox n.d.k. is....
Ik heb die Health wel nodig ( heb ook een Samsung Gear S3)
Beste oplossing is waarschijnlijk een custom rom van Nougat (OdexLite ok?)
Nu moet ik wel terug een TWRP installeren om die rom erop te krijgen.
Kan iemand mij helpen met een juiste te vinden? (Ik heb arter97-recovery-g920fi-13.1-twrp_3.0.2-0.tar geprobeerd maar krijg een fail)
Alvast bedankt!
Wat is er mis met die van de TWRP website?
Geen idee....ik heb het een paar keer geprobeerd en mislukte altijd...
Met een andere usbkabel lukte het wel ineens...raar...
Heb versie twrp-3.1.1-0-zeroflte.img gebruikt en alles is ok nu.
Nougat 7 rom OdexLite erop en alles werkt weer...Ook Samsung Health
Met een andere usbkabel lukte het wel ineens...raar...
Heb versie twrp-3.1.1-0-zeroflte.img gebruikt en alles is ok nu.
Nougat 7 rom OdexLite erop en alles werkt weer...Ook Samsung Health
Heb een tijdje terug mn nougat geroot met supersu maar nu ben ik van de ene op de andere dag ineens mn root toegang kwijt! Mensen die dit ook hebben gehad?
Ik vind het jammer dat ik Nougat niet kan proberen want ik heb Xposed nodig.. Ik kan het wel een paar uur erop gooien maar dan zal ik nog maar weinig merken van hoe 7.0 werkt. Ik hoop dat ze Xposed snel werkend krijgen onder nougat.
Of zie ik een optie over het hoofd om Xposed werkend te krijgen onder Nougat?
Of zie ik een optie over het hoofd om Xposed werkend te krijgen onder Nougat?
Probleem met mijn S6.
Kom alleen nog maar in DOWNLOAD MODE waar ik de volgende info krijg:
ODIN MODE
PRODUCT NAME: SM-G925I
CURRENT BINARY: Custom
SYSTEM STATUS: Official
REACTIVATION LOCK: OFF
Secure Download: Enabled
KNOX WARRANTY VOID: 1 (0x0500)
AP SWAEV: 8 : 3 K : 2 S : 2
Heb de officiele G925IDVU3FQD1_G925IXSA3FQC3_G925IDVU3FQC5_HOME.tar.md5 van Sammobile gedownload en geinstalleerd via ODIN (AP selecteren en dan loopt hij netjes tot 100%).
Daarna blijft mijn phone echter rebooten met het "Samsung Galaxy S6 Powered By Android" logo.
Ik kom ook niet in RECOVERY MODE (VOLUME UP + HOME).
Heb TWRP geinstalleerd maar ook dus blijft hij loopen in het "Samsung Galaxy S6 Powered By Android" logo.
Telefoon dood of nog tips om iets andere te proberen?
ODIN MODE
Heb de officiele G925IDVU3FQD1_G925IXSA3FQC3_G925IDVU3FQC5_HOME.tar.md5 van Sammobile gedownload en geinstalleerd via ODIN (AP selecteren en dan loopt hij netjes tot 100%).
Daarna blijft mijn phone echter rebooten met het "Samsung Galaxy S6 Powered By Android" logo.
Heb TWRP geinstalleerd maar ook dus blijft hij loopen in het "Samsung Galaxy S6 Powered By Android" logo.
In Odin kun je auto-reboot uitzetten (onder het tabje opties o.i.d.) en dan zelf handmatig rebooten. Handmatig rebooten doe je dan met power + vol-down + home en zodra hij opnieuw aan gaat laat je alle knoppen los (anders kom je opnieuw in download mode)
En als je TWRP wil flashen (dit moet ook via AP in Odin) moet je ook auto-reboot uitzetten anders heb je de kans dat hij de originele recovery terug plaatst. En ook dan kun je nadat hij klaar is met alles opnieuw starten met power + vol-down + home en zodra hij dan opnieuw start moet je direct vol-up + home doen.
En weet je verder zeker dat je de juiste file hebt? Je hebt de S6 edge? Welke precies? Ik vermoed in de meeste gevallen de G925F, dit staat op de achterkant van je telefoon aangegeven. De firmware die jij hebt is niet hiervoor. Dan zou je een van deze twee moeten pakken:
Android 7.0: https://www.sammobile.com...oad/G925FXXU5EQE8/166802/
Android 6.0.1: https://www.sammobile.com...oad/G925FXXU5DQAG/121710/
En Odin uitvoeren als admin, maar als je dat niet doet zou je überhaupt niet kunnen flashen als het goed is.
En als je TWRP wil flashen (dit moet ook via AP in Odin) moet je ook auto-reboot uitzetten anders heb je de kans dat hij de originele recovery terug plaatst. En ook dan kun je nadat hij klaar is met alles opnieuw starten met power + vol-down + home en zodra hij dan opnieuw start moet je direct vol-up + home doen.
En weet je verder zeker dat je de juiste file hebt? Je hebt de S6 edge? Welke precies? Ik vermoed in de meeste gevallen de G925F, dit staat op de achterkant van je telefoon aangegeven. De firmware die jij hebt is niet hiervoor. Dan zou je een van deze twee moeten pakken:
Android 7.0: https://www.sammobile.com...oad/G925FXXU5EQE8/166802/
Android 6.0.1: https://www.sammobile.com...oad/G925FXXU5DQAG/121710/
En Odin uitvoeren als admin, maar als je dat niet doet zou je überhaupt niet kunnen flashen als het goed is.
vandaag toch maar een andere custom ROM geinstalleerd, namelijk AOKP gebaseerd op lineageOS en ik zal zeggen dat alles stabiel draait, bellen zonder problemen, camera gebruiken zonder enige haperingen, ik zal het de komende dagen uitproberen en kijken of ik dan nog steeds zo tevreden over ben, maar op het moment kan ik alleen maar zeggen dat deze ROM een stuk stabieler is dan ik had verwacht, netjes van de devs 

Hoe is de rom bevallen? Beveel je em aan?nilsson1234 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:12:
vandaag toch maar een andere custom ROM geinstalleerd, namelijk AOKP gebaseerd op lineageOS en ik zal zeggen dat alles stabiel draait, bellen zonder problemen, camera gebruiken zonder enige haperingen, ik zal het de komende dagen uitproberen en kijken of ik dan nog steeds zo tevreden over ben, maar op het moment kan ik alleen maar zeggen dat deze ROM een stuk stabieler is dan ik had verwacht, netjes van de devs
Bij mij deed hij het goed. Soms wat framedrops, dat wel.
De reden dat ik na een paar uur weer op een Samsung ROM draaide was dat bluetooth bellen niet goed werkt. En daar ik een paar uur per dag bel, waarvan één uur tot twee uur in de auto, was het een no go
De reden dat ik na een paar uur weer op een Samsung ROM draaide was dat bluetooth bellen niet goed werkt. En daar ik een paar uur per dag bel, waarvan één uur tot twee uur in de auto, was het een no go
Nee, voor een of ander reden werkte het bellen de volgende dag niet meer, nu draai ik weer een stock custom rom

Ik wil misschien ook een custom ROM gaan draaien.
Is Griffin nog steeds een aanrader, of is dat inmiddels achterhaald?
Ik heb deze nu een maandje of 2 draaien android 7 en bevalt super dus zou niet weten waarom niet, gewoon proberen.
albino71 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:58:
Ik wil misschien ook een custom ROM gaan draaien.
Hij wordt nu geinstalleerdionicdog schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 04:50:
Ik heb deze nu een maandje of 2 draaien android 7 en bevalt super dus zou niet weten waarom niet, gewoon proberen.
[...]

Ik heb een S6 Edge
Ik draaide eerst de XtreStoLite ROM (eerst official erna de unofficial) maar ben daarmee gestopt omdat ik problemen bleef houden met WhatsApp (whatsapp moest telken herstellen waardoor ik telkens mijn berichten van een dagen / paar dagen kwijt raakte en onbruikbaar werd wanneer ik 6x op een dag moest herstellen).
https://forum.xda-develop...-mod-edition-1-0-t3094423
Ik ben nu overgestapt op OdexLite, en deze werkt tot nu toe nog prima! Ik kan nog niet echt iets zeggen over de batterij. Heb het idee dat hij minder lang meegaat op de batterij dan de XtreStoLite. Maar daar kom ik de komende weken wel achter.
Xposed werkt erop dus ik ben een blij persoon. Als de batterij het ook nog goed volhoudt ben ik al helemaal tevreden. Ik heb de resolutie terug gezet op 1080, dat zou invloed moeten hebben op de batterij dus we zullen zien.
Ik draaide eerst de XtreStoLite ROM (eerst official erna de unofficial) maar ben daarmee gestopt omdat ik problemen bleef houden met WhatsApp (whatsapp moest telken herstellen waardoor ik telkens mijn berichten van een dagen / paar dagen kwijt raakte en onbruikbaar werd wanneer ik 6x op een dag moest herstellen).
https://forum.xda-develop...-mod-edition-1-0-t3094423
Ik ben nu overgestapt op OdexLite, en deze werkt tot nu toe nog prima! Ik kan nog niet echt iets zeggen over de batterij. Heb het idee dat hij minder lang meegaat op de batterij dan de XtreStoLite. Maar daar kom ik de komende weken wel achter.
Xposed werkt erop dus ik ben een blij persoon. Als de batterij het ook nog goed volhoudt ben ik al helemaal tevreden. Ik heb de resolutie terug gezet op 1080, dat zou invloed moeten hebben op de batterij dus we zullen zien.
Anoniem: 112755
Is het nog gemakkelijk om mijn samsung s6 welke volledig bijgewerkt (nov 2017) is te rooten? Werkt Rabobank bankieren app dan nog?

Topic kan ge-update worden zie ik:
Voor de laatste TWRP:
- https://twrp.me/samsung/samsunggalaxys6.html
Voor een stable OTA rom:
- https://mirrorbits.lineag...tly-zerofltexx-signed.zip
Is belangrijk om te vermelden. Ik ga denk ik binnenkort maar een update uitvoeren van TWRP..
Voor de laatste TWRP:
Voor een stable OTA rom:
Is belangrijk om te vermelden. Ik ga denk ik binnenkort maar een update uitvoeren van TWRP..
Volgens mij was de S6 (Edge) support bij lineageos ingetrokken en hebben ze ook alle topics op xda laten sluiten/verwijderen die hier over gingen.theduke1989 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:43:
Topic kan ge-update worden zie ik:
Voor de laatste TWRP:
Voor een stable OTA rom:
En daarbij is 14.1 niet de nieuwste versie van Lineageos zelf, wel de laatste nightly die ze vanuit lineageos gemaakt hebben voor de S6. Ik weet dus niet hoe stabiel deze is? En werkt deze ook op de S6 Edge?
(Ik zie nu trouwens dat er op de lineageos site alleen maar nightlies staan? Ze hadden ook stable versies toch?)
Ze waren niet voor niets gestopt met de support voor de S6 lijkt mij.
Het was mij een aantal maanden geleden iig niet gelukt om het draaiend te krijgen op mijn S6 Edge, dus ik hoor graag of het werkt en hoe goed het werkt. Hier nog 2 links naar lineageos 14.1 en 15 voor de S6
https://www.lineageosroms...eage-14-1-nougat-7-1-rom/
https://www.lineageosroms...-s6-android-oreo-8-0-rom/
(dit zijn overigens wel oude pagina's dus ik zou de link van lineageos zelf gebruiken om de image te downloaden die theduke hierboven ook gaf. Of check zelf voor de laatste versie hier:
https://download.lineageos.org/zerofltexx )
Ik ben toe aan een nieuwe rom dus ik ben benieuwd naar de mogelijkheden. Ik zoek stabiel en snel, hoef geen extra's. Ik heb nu maanden de Noble NNE5.1 gebruikt, deze werkte best prima. Maar begin nu steeds meer problemen te krijgen met stabiliteit en snelheid.
Anders ga ik binnenkort weer Telegram installeren om te kijken wat hun laatste versie is (heel irritant dat het tegenwoordig via Telegram gaat. Ik heb liever forum based)
[Voor 33% gewijzigd door Markos op 25-01-2018 09:21]
wat doe ik verkeerd.
Ik volg de procedure van de twrp zoals het er staat. Maar er gebeurd niks.
Op de telefoon staat alleen downloading maar in ODIN file analassis..
ps. het is gelukt heb een twrp versie minder gebruikt en werkt perfect.
Exhter welke gapps is het beste welke structuur kan ik hiervoor gebruiken ::
Ik volg de procedure van de twrp zoals het er staat. Maar er gebeurd niks.
Op de telefoon staat alleen downloading maar in ODIN file analassis..
ps. het is gelukt heb een twrp versie minder gebruikt en werkt perfect.
Exhter welke gapps is het beste welke structuur kan ik hiervoor gebruiken ::
[Voor 30% gewijzigd door theduke1989 op 04-02-2018 00:18]
Ik heb het volgende nu allemaal uitgevoerd.
1. Odin 3.12.10 gebruikt.
2. TWRP 3.2.x.x geinstalleerd.
3. https://mirrorbits.lineag...tly-zerofltexx-signed.zip geinstalleerd.
Gapps (Arm64) geinstalleerd.
Alles is tot nu toe netjes geinstalleerd. We gaan nu kijken hoe het performt. Ik heb wel het gevoel dat er een soort batterydrain is. Maar dat moet ik nog zien.
1. Odin 3.12.10 gebruikt.
2. TWRP 3.2.x.x geinstalleerd.
3. https://mirrorbits.lineag...tly-zerofltexx-signed.zip geinstalleerd.
Gapps (Arm64) geinstalleerd.
Alles is tot nu toe netjes geinstalleerd. We gaan nu kijken hoe het performt. Ik heb wel het gevoel dat er een soort batterydrain is. Maar dat moet ik nog zien.
Wie kan me vertellen welke methode de beste is voor het rooten van 7.1? Op de video's worden oude Android versies weergeven.
Meer mensen problemen met 8.1 custom roms dat inkomende oproepen niet goed gaan? Andere kant van de lijn kan me dan niet horen
Ik doe het door een Magisk zip te flashen in TWRPtheduke1989 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:37:
Wie kan me vertellen welke methode de beste is voor het rooten van 7.1? Op de video's worden oude Android versies weergeven.
Binnenkort ga ik ook maar eens mijn S6 Edge + updaten.
De laatste updates zorgen ervoor dat device alsmaar reboot en soms is ie binnen 10 minuten avn 74% naar 5 ofzo
De laatste updates zorgen ervoor dat device alsmaar reboot en soms is ie binnen 10 minuten avn 74% naar 5 ofzo

Heb je dit nog kunnen oplossen? Ik heb hier ook een S6 (SM-G920F) liggen nu die hetzelfde probleem heeft.sanderheijnen3 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:00:
Probleem met mijn S6.
ODIN MODE
In eerste instantie dacht ik dat de batterij dood was want hij ging helemaal niet aan. Alleen wanneer je hem aan de oplader hing kwam er het lege batterij logo en werd er geen oplaad animatie getoond en komt er ook geen percentage in beeld. Na hem een uur in de lader te hebben gehad kon ik hem wel booten, maar dan komt hij niet verder dan het Samsung logo (Samsung Galaxy S6 powered by Android). Ik weet niet wat er precies gebeurd is (telefoon is niet van mij) maar in Odin/Download mode laat hij geen melding zien bij knox dus hij draaide gewoon nog netjes de originele firmware. Ik kan dus wel booten naar Odin/Download mode, maar niet naar Recovery mode. Safe mode doet ook niets.
Ik heb al geprobeerd de laatste firmware te flashen (PHN Netherlands G920FXXU6ERF5 https://www.sammobile.com...oad/G920FXXU6ERF5/226355/) maar dat hielp ook niet. Hij blijft nog steeds hangen op het Samsung logo. Ook booten naar Recovery werkt nu niet. Kan ik andere opties in Odin proberen?
Ik heb ook geprobeerd TWRP te flashen, maar ook dan kan ik nog steeds niet booten naar de Recovery mode.
Het flashen van de stock firmware en TWRP gaat beide trouwens zonder problemen. Er komen geen foutmeldingen in Odin.
Ik heb ook deze guide gevonden:
https://forum.xda-develop...-g920f-nougat-to-t3639253
Ik wil dit eens proberen, maar ik loop al vast bij stap 5.
In de installatiefolder (ik zit nu niet op de computer waarop ik het geïnstalleerd heb, maar het is iets van C:\Program Files\programmanaam) zit geen map met de naam INPUT.5. Open SkipSoft Android Tool Kit and wait until you see the main menu. Then go to the installation folder of this tool and you should see an "INPUT" folder. Copy ONLY the boot.img, cache.img, recovery.img and system.img into that folder.
En in stap 6, op het scherm wat ik krijg met dat programma is er geen optie 99. Het scherm wat ik krijg ziet er ongeveer zo uit (niet exact, maar lijkt er veel op. Plaatje komt van google)
Ik weet dus niet wat deze stappen doen. Kan ik niet gewoon een flashable file maken met WinRAR of 7Zip of iets?
En zijn er verder nog andere opties die ik kan proberen? Waardoor kan het komen dat hij niet meer boot? Ligt het aan de bootloader? Kan ik deze anders niet alleen opnieuw flashen? (zo ja, welke dan?)
Misschien moet ik terug naar 5.0.2 of 5.1.1, maar deze files kan ik niet vinden op sammobile en updato.com
Dit waren de links naar de bestanden op sammobile:
5.0.2: G920FXXU1AOE3 G920FPHN1AODQ PHN
http://www.sammobile.com/...U1AOE3_G920FPHN1AODQ_PHN/
5.1.1: G920FXXU2BOGB G920FPHN2BOG8 PHN
http://www.sammobile.com/...U2BOGB_G920FPHN2BOG8_PHN/
Heeft iemand toevallig die 5.0.2 en/of 5.1.1 files nog? Voor de S6 (G920F)
Ik heb dan zelf geen S6 meer, maar wel gehad dus ik ken de procedures een beetje die je doorlopen hebt.Markos schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:41:
[...]
Heel verhaal.....
En zijn er verder nog andere opties die ik kan proberen? Waardoor kan het komen dat hij niet meer boot? Ligt het aan de bootloader? Kan ik deze anders niet alleen opnieuw flashen? (zo ja, welke dan?)
Het is jammer dat je niet weet wanneer het probleem opgetreden is. Maar aangezien je wel in download modus komt, met odin gewoon alles kan flashen onder een foutmelding, maar alsnog niet kan doorstarten, vermoed ik dat het probleem dieper ligt en het wellicht het moederbord zelf is wat kapot is.
Dan kan je flashen wat je wil maar zal het probleem niet opgelost worden.
Enjoy the silence
Late to the party maar ik heb een S6 kunnen bemachtigen na een keer opgelicht te zijn om een S7 te kopen.
Is er iemand nog bezig met custom roms en kan iemand mij vertellen welke wel een goede batterijduur hebben? Oftewel screen on time van meer dan 5 uur?
Is er iemand nog bezig met custom roms en kan iemand mij vertellen welke wel een goede batterijduur hebben? Oftewel screen on time van meer dan 5 uur?