Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-08 00:57

Elboo

Ja klopt wel ja...

Ik zat op XtreStoLite met 6.0.1 wat prima werkte. Alleen had ik last van geen internet in het buitenland ondanks roaming aan. Wist niet of het aan de rom/modem/bootloader/kernel lag, in elk geval overgestapt op de Alexis Rom, en op de laatste modem waar ik dacht dat het aan lag.

Van modem PCA naar PGW gegaan (handige link voor de laatste modem bestanden: http://www.android-hilfe....-cwm.688032/#post-9845157). Echter nog steeds geen internet in het buitenland.

Ik zit bij YouFone, internet instellingen v/d site nagekeken. De apn instellingen kloppen, 4g als verbinding maar uitgeschakeld want dat schijnt ook niet te kunnen. Heb zelfs de EU dagbundel aangezet, maar in Duitsland nog steeds geen internet.

Zowel de rom als de modem draaien op de PGW versie.
Iemand enig idee waar het aan kan liggen waarom ik ondanks roaming geen mobiele internet verbinding in het buitenland krijg?

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Edit: onderstaande probleem zelf al opgelost. Zie helemaal onderaan voor de oplossing. Niemand heeft hier wat aan waarschijnlijk, maar dan heb ik toch het gevoel dat ik nog wat bij heb gedragen aan dit topic... :P
---------(originele vraag)--------------
Ik ben nu aan het proberen om de laatste XtreStroLite te installeren op m'n G920F. Gelukkig is dit pas de 5e keer dat ik een ROM op m'n telefoon zet en gelukkig gaat dit pas voor de 5e keer niet in 1x goed... :)

Basis is: http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-3-t3119968

Wat ik nu heb gedaan:
1. Odin 3.12 gedownload
2. Laatste TWRP die op bovenstaande pagina wordt aangeraden (TWRP 3.0.2-0) geflashed
3. Laatste 920F bootloader geflashed
4. Laatste 920F modem geflashed

Ik kan in download mode komen. Ik kan in recovery mode komen. Maar ik heb de zip met de laatste ROM nog NIET op mijn telefoon gekopieerd. Dat had ik eerst moeten doen. Maar daar ben ik dus te laat mee. Want ik kan in recovery mode wel soms mijn S6 in Windows "even" zien. Maar als ik de ROM ernaar toe wil kopieren verbreekt de telefoon vrijwel direct de verbinding.

Heb al diverse soorten wipes en resets in TWRP geprobeerd, maar bij elke reboot blijft hij hangen op het Samsung S6 scherm.

Heeft iemand tips hoe ik toch de laatste ROM op mijn S6 krijg?

---------(oplossing)------------
- Latere versie van ADB gebruiken (1.0.3.2)
- adb sideload werkte bij mij nog steeds niet (error:closed)
- adb push -p /lokale-zip /remote-zip
- wipe in TWRP
- install in TWRP
- reboot
- heel lang wachten bij opstarten (SAMSUNG logo "flashed" meerdere minuten!!)

---
Edit: wat een fan-tas-ti-sche ROM is die XtraStoLite met Android 6 zeg. Ik dacht tot gisteren altijd "Het is wel prima die Android 5.1.1, maar de accuduur lijkt wel verdubbeld, fingerprint-scanner is sneller, telefoon is veel snappier. Super! :9

[ Voor 25% gewijzigd door spaceboy op 04-09-2016 19:36 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
Wat handig is als je wilt backupen in Twrp of iets flashen is deze dual usb stick ;)

pricewatch: Sandisk Ultra Dual (Android) 64GB Zwart
spaceboy schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:41:
Edit: onderstaande probleem zelf al opgelost. Zie helemaal onderaan voor de oplossing. Niemand heeft hier wat aan waarschijnlijk, maar dan heb ik toch het gevoel dat ik nog wat bij heb gedragen aan dit topic... :P
---------(originele vraag)--------------
Ik ben nu aan het proberen om de laatste XtreStroLite te installeren op m'n G920F. Gelukkig is dit pas de 5e keer dat ik een ROM op m'n telefoon zet en gelukkig gaat dit pas voor de 5e keer niet in 1x goed... :)

Basis is: http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-3-t3119968

Wat ik nu heb gedaan:
1. Odin 3.12 gedownload
2. Laatste TWRP die op bovenstaande pagina wordt aangeraden (TWRP 3.0.2-0) geflashed
3. Laatste 920F bootloader geflashed
4. Laatste 920F modem geflashed

Ik kan in download mode komen. Ik kan in recovery mode komen. Maar ik heb de zip met de laatste ROM nog NIET op mijn telefoon gekopieerd. Dat had ik eerst moeten doen. Maar daar ben ik dus te laat mee. Want ik kan in recovery mode wel soms mijn S6 in Windows "even" zien. Maar als ik de ROM ernaar toe wil kopieren verbreekt de telefoon vrijwel direct de verbinding.

Heb al diverse soorten wipes en resets in TWRP geprobeerd, maar bij elke reboot blijft hij hangen op het Samsung S6 scherm.

Heeft iemand tips hoe ik toch de laatste ROM op mijn S6 krijg?

---------(oplossing)------------
- Latere versie van ADB gebruiken (1.0.3.2)
- adb sideload werkte bij mij nog steeds niet (error:closed)
- adb push -p /lokale-zip /remote-zip
- wipe in TWRP
- install in TWRP
- reboot
- heel lang wachten bij opstarten (SAMSUNG logo "flashed" meerdere minuten!!)

---
Edit: wat een fan-tas-ti-sche ROM is die XtraStoLite met Android 6 zeg. Ik dacht tot gisteren altijd "Het is wel prima die Android 5.1.1, maar de accuduur lijkt wel verdubbeld, fingerprint-scanner is sneller, telefoon is veel snappier. Super! :9

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:46
Na een lange tijd denken over een custom rom heb ik gisteren toch eindelijk Tyrannus ROM geïnstalleerd.

Ik dacht dat het een hel ging worden met installatie (heb voorheen alleen Nexus devices gehad), maar dat viel reuze mee! Hij loopt vooralsnog als een zonnetje. Kan deze ROM aan iedereen aanbevelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Na maanden met volle tevredenheid Xtrestolite gedraaid te hebben, vorige week weer eens de nieuwe Noble ROM geinstalleerd (3.1). Loopt toch wat minder soepeltjes dan Xtrestolite, Ook krijg ik het niet voor elkaar om de helper module van Secure Settings te installeren (ook niet na de adb commands). Dit is opzich wel een showstopper voor mij aangezien een hoop Tasker profiles nu niet meer werken. Wat ik echter wel super vind is de mogelijkheid om de DPI aan te passen. Dit lukte voorheen nooit op andere ROM's (ivm verschillende waarden in de build.prop geloof ik, kreeg het met geen mogelijkheid voor elkaar iig). DPI van 500 is voor mij de ideale waarde en wil ook eigenlijk niet meer terug naar 560.

Iemand nog suggesties voor een ROM die wel lekker draait als daily driver, met de mogelijkheid om de DPI te veranderen?

[ Voor 6% gewijzigd door bob-nwk op 07-09-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
rajackar schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:08:
Ik draai nu een paar dagen deze rom:
http://forum.xda-develope...nt/rom-noble-rom-t3409330
Wel versie 2.0 want met 3.0 en 3.1 zijn nog wat problemen met dual sim support.
Het is een volledige note7 port en prima te gebruiken als daily driver, inclusief de note 7 camera app.
Draai je deze nog? Bevalt ie?

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Yep, zit inmiddels op 4.0 naar volle tevredenheid.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
rajackar schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:51:
[...]

Yep, zit inmiddels op 4.0 naar volle tevredenheid.
Thnx! Denk dat ik deze ROM ook eens ga proberen. :)

Alleen staat in je link de 3.0 versie? Vind 4.0 zo snel niet..

[ Voor 12% gewijzigd door Scrisissszzz op 13-09-2016 13:09 ]

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Scrisissszzz schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:58:
[...]

Thnx! Denk dat ik deze ROM ook eens ga proberen. :)

Alleen staat in je link de 3.0 versie? Vind 4.0 zo snel niet..
Volgens mij pagina 191 van het topic. De OP wil iedereen liever naar zijn telegram groep hebben geloof ik maar daar heb ik weinig zin in ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
Jammer dat onze trote developer edgarf28 geen nieuwe update heeft uitgebracht van zijn Xtrolite rom

http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-0-t3094423

Blijft een goede rom wat niet meer ge-update wordt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
theduke1989 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:47:
Jammer dat onze trote developer edgarf28 geen nieuwe update heeft uitgebracht van zijn Xtrolite rom

http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-0-t3094423

Blijft een goede rom wat niet meer ge-update wordt :(
Ja die heb ik er nu op staan, maar inderdaad, het feit dat deze geen updates meer krijgt neigt me om over te gaan.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:05
Zit een beetje met een dilemma hier.
Heb mijn zwager hier met een S6 Edge en dacht deze op gemak te rooten totdat ik las in de OP dat de stock rom niet meer boot na flashen recovery en dat is nu net niet de bedoeling.
Een custom ROM of kernel zou dit oplossen, ROM valt als af want hij moet stock blijven dus dan maar kernel lijkt me?

Nu was ik initieel met dit topic begonnen http://forum.xda-develope...p-galaxy-s6-edge-t3354508 en daar wordt bij stap 9 ook zoiets geroepen.
De oplossing daar is dus stap 12 te doen en dm-verity and force encryption disabler te flashen.

Is dit laatste ook voldoende om de stock ROM gewoon normaal te laten booten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Van t weekend de unofficial update van Xtresolite geinstalleerd. Loopt als een zonnetje, waarbij nu met systemless root. Daarnaast (systemless) Magisk geinstalleerd met (systemless) Xposed. Moeten tenslotte wel met de tijd meegaan he!

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:49
Mijn versie van Xtrestolite loopt nu echt hopeloos achter heb ik het idee. Battery drain is ook echt heftig. Als ik locatie niet handmatig uitschakel blijft dat soms hangen. Laatst overnight 40% verloren :s

Maar goed, ik wacht even de release van Android 7 af en kijk welke rommaker ermee aan de slag gaat. Eerst nog maar zien of Samsung met een stock release van 7 komt voor de S6.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Boobybandit schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:24:
Mijn versie van Xtrestolite loopt nu echt hopeloos achter heb ik het idee.
Zie mijn vorige post (recht boven de jouwe): er is dus een nieuwe versie, dit weekend gereleased. Wel unofficial. De official is van mei 2016.
Battery drain is ook echt heftig. Als ik locatie niet handmatig uitschakel blijft dat soms hangen. Laatst overnight 40% verloren :s
Hier heb ik (en had ik op 3.3.1) geen last van. Ik heb Wifi, bluetooth, location (gps + wifi + cellular), nfc en diverse sync altijd aan staan. Wel gebruik ik Greenify in boost modus.
Maar goed, ik wacht even de release van Android 7 af en kijk welke rommaker ermee aan de slag gaat. Eerst nog maar zien of Samsung met een stock release van 7 komt voor de S6.
Die is toegezegd. Ervaringen (uit het verleden) doen mij zeggen: ga uit van februari / maart 2017.

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 17-10-2016 12:28 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:49
AllSeeyinEye schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:27:
[...]
Zie mijn vorige post (recht boven de jouwe): er is dus een nieuwe versie, dit weekend gereleased. Wel unofficial. De official is van mei 2016.

[...]
Hier heb ik (en had ik op 3.3.1) geen last van. Ik heb Wifi, bluetooth, location (gps + wifi + cellular), nfc en diverse sync altijd aan staan. Wel gebruik ik Greenify in boost modus.

[...]

Die is toegezegd. Ervaringen (uit het verleden) doen mij zeggen: ga uit van februari / maart 2017.
Oh serieus, over dat stukje 'unofficial' update had ik heen gelezen. Want ik keek inderdaad gelijk en zag niet meer dan de laatste versie. Overigens zit ik op 3.3.0 volgens mij. Maar ik vind het zo een gedoe elke keer dat herinstalleren. Je bent er toch wel minstens 2 a 3 uur mee bezig en stel dat liever uit zolang alles nog functioneert...en vooralsnog functioneert alles.

Feb/mrt 2017 rek ik nog wel :) misschien dat ik tegen die tijd het toestel weer op stock/unroot gooi en verkoop en zelf de S8 haal. Hangt van de verbeteringen af. De S7 bood mij afgezien van de accuduur niks bijzonders.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Boobybandit schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:32:
[...]

Oh serieus, over dat stukje 'unofficial' update had ik heen gelezen. Want ik keek inderdaad gelijk en zag niet meer dan de laatste versie. Overigens zit ik op 3.3.0 volgens mij. Maar ik vind het zo een gedoe elke keer dat herinstalleren. Je bent er toch wel minstens 2 a 3 uur mee bezig en stel dat liever uit zolang alles nog functioneert...en vooralsnog functioneert alles.

Feb/mrt 2017 rek ik nog wel :) misschien dat ik tegen die tijd het toestel weer op stock/unroot gooi en verkoop en zelf de S8 haal. Hangt van de verbeteringen af. De S7 bood mij afgezien van de accuduur niks bijzonders.
Ik heb dirty geflashed en ben geen problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Iemand een idee hoe je een app in een andere taal kan runnen dan je systeem?
b.v. systeemtaal = engels / app taal = nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet via de applicatie zelf, meeste applicaties halen de info uit het toestel zelf (systeem taal = gebruikte taal = app taal). Je zou dan verschillende translaties in je/de applicatie moeten hebben zitten waar uit gekozen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DorkoTheBeast schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:49:
Iemand een idee hoe je een app in een andere taal kan runnen dan je systeem?
b.v. systeemtaal = engels / app taal = nederlands?
Ja. flauw he

Met Xposed en de module app settings kan dat. Mits de gewenste taal natuurlijk in de app opgenomen is.

[ Voor 7% gewijzigd door AllSeeyinEye op 24-10-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

AllSeeyinEye schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 14:55:
[...]

Ja. flauw he

Met Xposed en de module app settings kan dat. Mits de gewenste taal natuurlijk in de app opgenomen is.
Die gebruik ik altijd om Google maps navigatie in het nederlands te krijgen.
Werkt zelfs in combinatie met Android Auto.

Ik draai btw inmiddels de A8 port van Noble Rom 2.0.
De eerste had wat bugs maar deze draait 100% stabiel en is een echte grace port dus met die nieuwe samsung interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Zit net terug op de originele Samsung rom... zal toestel maar in nederlands zetten dan... bedankt voor de reakties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

DorkoTheBeast schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:26:
Zit net terug op de originele Samsung rom... zal toestel maar in nederlands zetten dan... bedankt voor de reakties...
Rooten, systemless Supersu, Magisk, systemless xposed. 10 minuten werk en je kunt doen wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Klinkt heel leuk... geroot heb ik al maar systemless zegt me niet veel eerlijk gezegd? Kan ik daar een topic van vinden op xda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Op xda zit net zo'n zoekfunctie als hier op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
Klopt en ook gezocht maar er zijn meerdere topics dat het onduidelijk wordt:

Volgens mij zijn volgende stappen nodig: (voor diegenen die het nodig hebben)

1. Download Magisk
http://forum.xda-develope...ersal-systemless-t3473445

2. Download _by_dvdandroid (1).apk
http://forum.xda-develope...xposed-installer-t3137758

3. Install Magisk
4. Install XposedInstaller

5. Open Magisk & update to v8 & reboot
6. Open Magisk & goto download and install SDK 23: Android 6.0 Xposed & reboot

Lijkt te werken nu...

[ Voor 75% gewijzigd door DorkoTheBeast op 25-10-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
AllSeeyinEye schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:13:
Van t weekend de unofficial update van Xtresolite geinstalleerd. Loopt als een zonnetje, waarbij nu met systemless root. Daarnaast (systemless) Magisk geinstalleerd met (systemless) Xposed. Moeten tenslotte wel met de tijd meegaan he!
Heb je misschien een link naar deze rom?

En misschien heb ik liggen slapen, maar systemless heb ik nog nooit van gehoord. Dat is een versie van Xposed e.d. die niet toestelgebonden zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Hi, ik heb via v&a een s6 gekocht en binnen 3 dagen heb ik het voor elkaar om hem in een bootloop te krijgen.

Wat ging vooraf:
Ik had via nanodroid (TWRP) een backup had gemaakt en probeerde vervolgens via het reboot menu van twrp te rebooten. Vervolgens blijft TWRP hangen. Voordat hij bleef hangen had ik de backup naar m'n pc verplaatst en verwijderd van de telefoon.

Power button vasthouden deed niks, powerbutton + vol down triggerde battery disconnect.

Probleem:
Probleem is nu dat hij in een superkorte bootloop zit, enkel SAMSUNG verschijnt en verdwijnt.

Al geprobeerd:
factory reset
terugzetten nandroid bakcup

Ik kan wel in download mode en TWRP komen maar voordat ik iets doms doe en hem helemaal brick zou ik graag advies van jullie krijgen.

Ik draai stock android 6 welke gewoon bootte totdat TWRP gek ging doen. Wat is het verstandigst om te doen?

[ Voor 19% gewijzigd door SpiceWorm op 31-10-2016 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met Odin een stock rom flashen en opnieuw beginnen.
https://androidworld.nl/f...ck-rom-met-knox-op-0.html

Ow wacht, je kan ook in TWRP.
Dan kan je ook een gewone ROM (+kernel, maar dat is standaard) downloaden op een PC/laptop, verplaatsen naar je toestel en vanuit TWRP die ROM flashen.

Let op: first boot op een S6 kan echt wel 5 tot 10 minuten duren!

[ Voor 47% gewijzigd door AllSeeyinEye op 31-10-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Dank, weet je toevallig zo ook wat het verschil is tussen de UK en NL firmware? Het gaat niet om de taal lijkt me, gaat dat om frequenties, radio's etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SpiceWorm schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:42:
Dank, weet je toevallig zo ook wat het verschil is tussen de UK en NL firmware? Het gaat niet om de taal lijkt me, gaat dat om frequenties, radio's etc?
het verschil zit m voornamelijk in meegeleverde bloat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
En als ik XtreStoLite wil flashen (die download is al binnen, itt tot de stock roms die nog 10 uur duren...) dan staat daar dat ik de G920F 6.0.1 bootloader en modem moet flashen. Maar dat hoeft toch niet als ik al van android 6 stock af kom?

Ik ben een beetje huiverig om 't apparaat nu verder te wijzigen, 't ging nu al zo snel mis terwijl ik mezelf wel enigzins ervaren kan noemen mbt tot custom roms en flashen. Van de bloated Samsung firmware wordt ik niet gelukkig (qua accuduur en geheugengebruik). Ik neem aan nu ook niet een andere TWRP flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

SpiceWorm schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:24:
En als ik XtreStoLite wil flashen (die download is al binnen, itt tot de stock roms die nog 10 uur duren...) dan staat daar dat ik de G920F 6.0.1 bootloader en modem moet flashen. Maar dat hoeft toch niet als ik al van android 6 stock af kom?

Ik ben een beetje huiverig om 't apparaat nu verder te wijzigen, 't ging nu al zo snel mis terwijl ik mezelf wel enigzins ervaren kan noemen mbt tot custom roms en flashen. Van de bloated Samsung firmware wordt ik niet gelukkig (qua accuduur en geheugengebruik). Ik neem aan nu ook niet een andere TWRP flashen?
Dat hoeft inderdaad niet. Heb je de official versie of de unofficial die ergens aan het eind van het topic geplaatst is? De official is al enkele maanden oud. De unofficial draait hier als een zonnetje.

Wat de TWRP versie die je gebruikt betreft: dat weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door AllSeeyinEye op 31-10-2016 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Ik bedoel deze XtreStoLite van deze link http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-3-t3119968

3.3.1 Final. Ik neem aan de official? Ik begrijp dat de unofficial nieuwer is?

De rom die er op stond weet ik niet, iig bloated android 6.0.1 (met word en powerpoint op de achtergrond draaiend!)

edit: ik heb de xtrestrolite 3.3.1 final geflashed (wow, een complete installer, hoe vet is dat!) werkte de reboot button van twrp ook weer en na een lange bootup (pulserend samsung logo) boot hij in android :). En godzijdank met erg weinig apps.

[ Voor 24% gewijzigd door SpiceWorm op 31-10-2016 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blij voor je! De unofficial is inderdaad een stuk nieuwer, die is van een paar weken geleden.

http://forum.xda-develope...1-0-t3094423/post68793805

[ Voor 42% gewijzigd door AllSeeyinEye op 31-10-2016 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AllSeeyinEye schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:19:
Blij voor je! De unofficial is inderdaad een stuk nieuwer, die is van een paar weken geleden.

Hmmm, ziet er interessant uit. Ik draai echter nog XtreStoLite v3.3.1, een wat oudere versie van de ROM zo (b)lijkt. Wat maakt deze nog meer anders, dan dat er wat patches e.d. in zitten? v3.3.1 is immers ook als systemless root te installeren, dat doet die namelijk out of de box, als je een rooted kernel installeert.

Reden dat ik dit vraag, komt eigenlijk door een nieuwsbericht van de FP; nieuws: KPN begint met aanbieden bellen via 4g en laat ik nu net dus de S6 hebben icm een KPN SIM-only abo.

Overigens, versie 1.1 is er ook in de unofficial vorm; http://forum.xda-develope...=69142445&postcount=16013

Alleen wel verwarrend dat de nummering anders is.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 31-10-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Volgens mij zijn er met de unofficial meer theming mogelijkheden, zijn security patches t/m september 2016 erin verwerkt en wat mij opviel is dat het knipperen van de helderheid in direct zonlicht is gepatcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:42:
Volgens mij zijn er met de unofficial meer theming mogelijkheden, zijn security patches t/m september 2016 erin verwerkt en wat mij opviel is dat het knipperen van de helderheid in direct zonlicht is gepatcht.
Ah, dat is op zich ook niet verkeerd idd. Ik heb zojuist de UnOfficial versie geïnstalleerd, maar heb de VoLTE optie nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
interessant deze nieuwe versie, gelijk maar de V1.1 proberen. Wel clean installeren lijkt me..

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ionicdog schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:07:
interessant deze nieuwe versie, gelijk maar de V1.1 proberen. Wel clean installeren lijkt me..
Heb ik, voor de zekerheid, wel gedaan inderdaad. Echter heb ik de VoLTE opties nergens kunnen vinden nog, terwijl de opties sinds 2015 of zo al zichtbaar zouden moeten zijn, als ik [google=VoLTE Galaxy S6]. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Geen idee wat Volte is..Maar dirty flash kan wel lees ik net. Met een backup moet het geen probleem zijn.
CH40S schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:12:
[...]
Heb ik, voor de zekerheid, wel gedaan inderdaad. Echter heb ik de VoLTE opties nergens kunnen vinden nog, terwijl de opties sinds 2015 of zo al zichtbaar zouden moeten zijn, als ik [google=VoLTE Galaxy S6]. :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

ionicdog schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:14:
Geen idee wat Volte is..Maar dirty flash kan wel lees ik net. Met een backup moet het geen probleem zijn.
VoLTE = Voice over LTE (4G), zie ook nieuws: KPN begint met aanbieden bellen via 4g en ik heb KPN als provider. :)

Hmmm, waarschijnlijk zit ook de unofficial XtreStoLite op een verouderde firmware. Die zit namelijk op G925FXXU4DPIH, terwijl de nieuwste voor de G925F (S6) G920FXXU4DPJC is (G925F heeft als nieuwste G925FXXU4DPJD) aldus http://samsung-updates.com/latest-firmware/. :)

[ Voor 63% gewijzigd door CH4OS op 01-11-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Even door het topic gespit, maar VoLTE komt nog wel maar zit nog niet in de Unofficial Rom.
Betreft firmware, de Modem die je noemt staat los van de Rom. Je kan dus gewoon de laatste modem flashen als je dat wil.Ik weet niet of dat noodzakelijk is(de laatste) wanneer je VoLTE wilt gebruiken, denk het niet namelijk.
CH40S schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:23:
[...]

VoLTE = Voice over LTE (4G), zie ook nieuws: KPN begint met aanbieden bellen via 4g en ik heb KPN als provider. :)

Hmmm, waarschijnlijk zit ook de unofficial XtreStoLite op een verouderde firmware. Die zit namelijk op G925FXXU4DPIH, terwijl de nieuwste voor de G925F (S6) G920FXXU4DPJC is (G925F heeft als nieuwste G925FXXU4DPJD) aldus http://samsung-updates.com/latest-firmware/. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ben gewoon benieuwd naar het VoLTE gebeuren, volgens KPN is de uitrol reeds begonnen bij S6 gebruikers, mits zij de laatste firmware hebben. :) Kan dan de laatste stock ROM er op gooien en wachten tot er een nieuwe XtreStoLite uitkomt, maar dan wacht ik maar, vrees ik.
ionicdog schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:30:
Even door het topic gespit, maar VoLTE komt nog wel maar zit nog niet in de Unofficial Rom.
Betreft firmware, de Modem die je noemt staat los van de Rom. Je kan dus gewoon de laatste modem flashen als je dat wil.Ik weet niet of dat noodzakelijk is(de laatste) wanneer je VoLTE wilt gebruiken, denk het niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
AllSeeyinEye schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 18:19:

Ja thanks voor de hulp! Hij draait best goed nu, veel vrij ram. Dit is een xtrestolite kopie maar dan op een nieuwere samsung firmware gebaseerd? Zou hij de build-scripts van de originele maker gekregen hebben of is versie 3.3.1 gewoon gepatched?

Over mijn s6 ben ik nog niet helemaal tevreden, sot is nog vrij krap, haal de 4 uur niet denk ik terwijl het scherm op de laagste helderheid staat (geen FB/instagram etc, enkel browser) en er nog geen simkaart in zit. Dat moet nog wel beter voordat ik hem in gebruik neem. Op mijn oude LG G2 haal ik 4 tot 6 uur sot met hetzelfde verbruik.

Volgens betterbatterystats: < 1% awake,
cpu states 3% 1,3 ghz, 4% 1,2 ghz, 4% 400 mhz

Dus qua software lijkt het wel optimaal.

Volgens android 55% van de accu verbruikt voor het scherm (3 uur aan) en nog 20% van de accu over. Maar helderheid dus op de laagste stand.
Iemand tips? Ik draai XtreStroLite 3.3.1 official. Of moet ik er aan geloven en er een nieuwe accu in zetten?

[ Voor 4% gewijzigd door SpiceWorm op 01-11-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

SpiceWorm schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:23:
Volgens betterbatterystats: < 1% awake,
cpu states 3% 1,3 ghz, 4% 1,2 ghz, 4% 400 mhz

Dus qua software lijkt het wel optimaal.
Ik verlang terug naar die tijd. Draai nu CaS ROM v6, maar ik haal vaak het einde van de dag niet met m'n accu. 'Android System' verbruikt het meeste, en het lukt niet dieper te graven om te achterhalen wat dan precies. Hier en daar lees ik dat het een probleem is met bepaalde recente Samsung builds. CaS 6 is ~DPIH.

Draait iemand iets anders lichtgewichts dan de oude, maar goede, XtreStoLite? Ik heb de Unofficial 1.1 geprobeerd, maar daarmee ging m'n accu nog sneller leeg dan met CaS.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ik draai de unofficial 1.1 nu een aantal dagen en ben wel tevreden.
Ik heb wel de arter 22 kernel ook nog geflashed. Weet niet of het enorm scheelt.
Maar ik kan er makkelijk een dag, 24h mee doen. En heb dan nog 8 uur over. Schermtijd red ik geen 4 uur
maar 2,5 tot 3 denk ik.
Heb je de extrestolite clean geinstalleerd? Ik iedergeval gedirtyflashed over extrestolite 3.3.1.
Misschien toch een bepaalde app die je vaak gebruikt en batterij slurpt..?
jelbo schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:31:
[...]

Ik verlang terug naar die tijd. Draai nu CaS ROM v6, maar ik haal vaak het einde van de dag niet met m'n accu. 'Android System' verbruikt het meeste, en het lukt niet dieper te graven om te achterhalen wat dan precies. Hier en daar lees ik dat het een probleem is met bepaalde recente Samsung builds. CaS 6 is ~DPIH.

Draait iemand iets anders lichtgewichts dan de oude, maar goede, XtreStoLite? Ik heb de Unofficial 1.1 geprobeerd, maar daarmee ging m'n accu nog sneller leeg dan met CaS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Mijn s6 werd heel warm, tijdens browsen en navigeren en de accu ging er als een malle doorheen. Terwijl hij in de auto aan de lader lag was er in 30 min navigeren 30% van de accu af! Bloedheet was het apparaat.

Ff op internet gezocht en de cache partitie geformatteerd via de recovery en nu haal ik een stuk langere accuduur. Prima telefoon zo, helemaal icm draadloos laden. Daar leg je hem toch vrij makkelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
al een stabiele CM rom voor de s6 normaal beschikbaar :( of nog steeds zo'n developer versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

ionicdog schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:31:
Ik draai de unofficial 1.1 nu een aantal dagen en ben wel tevreden.
Ik heb wel de arter 22 kernel ook nog geflashed. Weet niet of het enorm scheelt.
Maar ik kan er makkelijk een dag, 24h mee doen. En heb dan nog 8 uur over. Schermtijd red ik geen 4 uur
maar 2,5 tot 3 denk ik.
Heb je de extrestolite clean geinstalleerd? Ik iedergeval gedirtyflashed over extrestolite 3.3.1.
Misschien toch een bepaalde app die je vaak gebruikt en batterij slurpt..?

[...]
Clean. Maar met die ROM had ik ook een slechte Deep Sleep tijd. Iets houdt hem wakkerder dan voorheen. En bij normaal gebruik slurpt het Android System proces hem leeg. Graaf je dan dieper op zoek naar wake locks (met BetterBatteryStats bijvoorbeeld), verschilt het een beetje per keer wat het is, maar vaak heb ik gehad dat bcm4773_wake_lock veel gebruikt, PowerManagerService.WakeLocks of *net_scheduler*.

Unoffial XtreStoLite 1.1. is trouwens ook dood nu, de dev is gestopt.

Ergens las ik dat de laatste Samsung builds last hebben van een bug die de accu leegtrekt. Toch wordrt stock nu toch wel interessant. Mijn collega's met een S6 zijn altijd up-to-date en als die bug eruit is hebben zij hem wel vroeg :) Als het lukt om volledig systemless te gaan met de laatste/speciale builds van SuperSU, Magisk en Xposed, moet je volgens mij in staat zijn om ook stock OTA's te installeren met behoud van al je root spulletjes.

[ Voor 28% gewijzigd door jelbo op 20-11-2016 12:55 ]

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

DorkoTheBeast schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:50:
Klopt en ook gezocht maar er zijn meerdere topics dat het onduidelijk wordt:

Volgens mij zijn volgende stappen nodig: (voor diegenen die het nodig hebben)

1. Download Magisk

2. Download _by_dvdandroid (1).apk
http://forum.xda-develope...xposed-installer-t3137758

3. Install Magisk
4. Install XposedInstaller

5. Open Magisk & update to v8 & reboot
6. Open Magisk & goto download and install SDK 23: Android 6.0 Xposed & reboot

Lijkt te werken nu...
Ik wil terug naar de officiele firmware maar wel met Xposed en root. Maar als ik het Magisk topic bekijk:
Dan weet ik niet wat ik nu precies moet doen.
Ik ga de laatste nieuwe Nederlandse Firmware op mijn S6 Edge zetten (of kan ik beter een andere taal pakken? Heb nu de laatste NL PHN gedownload)
En als ik terug naar originele firmware ga dan ben ik volgens mij ook mijn custom recovery kwijt. Maar volgens de stappen uit het forum op XDA moet ik dit doen wanneer ik geen root heb:
If you're not rooted, or using Magisk version older than v7, or something went wrong and you need a clean start

- (If you have Magisk installed) Flash Magisk Uninstaller
- Download the latest Magisk zip file
- If you choose to use the open source phh SuperUser
++ Download the latest Magisk Version phh superuser here: [Magisk] phh's SuperUser
++ Flash Magisk zip first
++ Then flash the phh superuser zip
- If you choose to use SuperSU (only support Android 6.0+)
++ Download latest SuperSU
++ Flash SuperSU in "systemless mode" first
++ Then flash Magisk zip
- Install the latest Magisk Manager for a complete Magisk experience
1. Moet ik dan eerst weer een custom recovery installeren?
2. Wat is het verschil tussen phh superuser en SuperSU
3. Er staat bij SuperSU Flash SuperSU in "systemless mode" first. Is dit een optie in TWRP? Ik kan me niet herinneren dat ik deze optie ooit gezien heb (of het is mij in ieder geval nooit opgevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszomer
  • Laatst online: 15-06-2023
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:37:
[...]

Ik wil terug naar de officiele firmware maar wel met Xposed en root. Maar als ik het Magisk topic bekijk:
Dan weet ik niet wat ik nu precies moet doen.
Ik ga de laatste nieuwe Nederlandse Firmware op mijn S6 Edge zetten (of kan ik beter een andere taal pakken? Heb nu de laatste NL PHN gedownload)
En als ik terug naar originele firmware ga dan ben ik volgens mij ook mijn custom recovery kwijt. Maar volgens de stappen uit het forum op XDA moet ik dit doen wanneer ik geen root heb:

[...]

1. Moet ik dan eerst weer een custom recovery installeren?
2. Wat is het verschil tussen phh superuser en SuperSU
3. Er staat bij SuperSU Flash SuperSU in "systemless mode" first. Is dit een optie in TWRP? Ik kan me niet herinneren dat ik deze optie ooit gezien heb (of het is mij in ieder geval nooit opgevallen)
Ik zie ook '''door de bomen het bos niet meer'' 8)7

Is het je al gelukt?

PC: i5-750 / MSI P55 GD65 / Corsair XMS3 4GB 1600mhz / Club3D HD 5770 / Samsung Spinpoint F3 1TB / Coolermaster M620 / Antec Three Hundred / Logitech G19 / Logitech G500. Gamertag: Th0massssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb laatst op mijn S6 edge een Note 7 Port ROM geïnstalleerd! werkt fantastisch! Het is nu echt de note7 maar dan zonder gevaarlijke exploderende of in de fik vliegende hardware. Download ROM hier vandaan gehaald: http://forum.xda-develope.../development/rom-t3428924

Gewoon custom recovery en flashen maar! (wel full wipe, dus maak backup!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Thomaszomer schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:19:
[...]

Ik zie ook '''door de bomen het bos niet meer'' 8)7

Is het je al gelukt?
Ik heb net de laatste officiele firmware erop gezet. Duurde even want mijn eerste download was corrupted en een nieuwe downloaden duurde 2 uur met die trage downloads op sammobile..

Nu eens kijken naar dat Magisk gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Om Magisk te flashen heb ik TWRP nodig toch? Kan ik dit zomaar over de stock firmware heen gooien of heb ik een custom kernel nodig? Ik wil ook systemless gaan dus dan lijkt me dat je ook de officiële kernel nodig hebt toch?

Ik heb alleen TWRP erop gezet en dan alleen Read Only en hij start dan gewoon. Dus met originele kernel lijkt het te werken.

@DorkoTheBeast @AllSeeyinEye Ik wil dus systemless gaan. Wat zijn nu exact de stappen die ik moet doen? Ik heb dus dit gedaan:
- Via Odin officiële laatste PHN firmware erop gezet
- Een aantal apps geïnstalleerd en wat instellingen aangepast
- Via Odin TWRP geïnstalleerd en bij het starten van TWRP ervoor gekozen om read only te doen (ofzoiets) Stond erbij dat dit aan te raden was wanneer je OTA updates wilt blijven gebruiken.
- Via TWRP eerst Magisk-v9.zip geflashed
- Erna meteen via TWRP phh-superuser-magisk-r266-2.zip geflashed
- Hierna probeerde ik nog MagiskManager-v2.5.zip te flashen maar dat gaf een foutmelding

Maar wat dan? Moet ik nu Xposed (XposedInstaller_by_dvdandroid_13_11_16.zip) meteen flashen?
Ik heb nu eerst mijn telefoon opnieuw opgestart maar ik zie nergens iets van Magisk staan. Of iets van root.

edit miljoen: haha jezussss eindelijk gevonden waarom het niet werkte. Om een of andere reden opent XDA niet in chrome dus ik had het geopend in MS Edge. Maar wat ik dus niet wist was dat hij .apk bestanden download als .zip bestanden. |:( |:( |:( |:( |:(
Nu eens opnieuw proberen dan..

Werkt dat @username tag hier niet? 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door Markos op 24-11-2016 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Is dit alleen voor de Edge of ook voor de gewone S6?
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:49:
Ik heb laatst op mijn S6 edge een Note 7 Port ROM geïnstalleerd! werkt fantastisch! Het is nu echt de note7 maar dan zonder gevaarlijke exploderende of in de fik vliegende hardware. Download ROM hier vandaan gehaald: http://forum.xda-develope.../development/rom-t3428924

Gewoon custom recovery en flashen maar! (wel full wipe, dus maak backup!)

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:20
ionicdog schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:52:
Is dit alleen voor de Edge of ook voor de gewone S6?

[...]
Als je de titel leest van het topic dan staat daar: Welcome to Galaxy Note 7 Port for S6 Edge+

En bij de Disclaimer staat ook nog eens: # This ROM is made for S6 Edge+ model!

• Scrisissszzz
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:03:
Om Magisk te flashen heb ik TWRP nodig toch? Kan ik dit zomaar over de stock firmware heen gooien of heb ik een custom kernel nodig? Ik wil ook systemless gaan dus dan lijkt me dat je ook de officiële kernel nodig hebt toch?

Ik heb alleen TWRP erop gezet en dan alleen Read Only en hij start dan gewoon. Dus met originele kernel lijkt het te werken.

@DorkoTheBeast @AllSeeyinEye Ik wil dus systemless gaan. Wat zijn nu exact de stappen die ik moet doen? Ik heb dus dit gedaan:
- Via Odin officiële laatste PHN firmware erop gezet
- Een aantal apps geïnstalleerd en wat instellingen aangepast
- Via Odin TWRP geïnstalleerd en bij het starten van TWRP ervoor gekozen om read only te doen (ofzoiets) Stond erbij dat dit aan te raden was wanneer je OTA updates wilt blijven gebruiken.
- Via TWRP eerst Magisk-v9.zip geflashed
- Erna meteen via TWRP phh-superuser-magisk-r266-2.zip geflashed
- Hierna probeerde ik nog MagiskManager-v2.5.zip te flashen maar dat gaf een foutmelding

Maar wat dan? Moet ik nu Xposed (XposedInstaller_by_dvdandroid_13_11_16.zip) meteen flashen?
Ik heb nu eerst mijn telefoon opnieuw opgestart maar ik zie nergens iets van Magisk staan. Of iets van root.

edit miljoen: haha jezussss eindelijk gevonden waarom het niet werkte. Om een of andere reden opent XDA niet in chrome dus ik had het geopend in MS Edge. Maar wat ik dus niet wist was dat hij .apk bestanden download als .zip bestanden. |:( |:( |:( |:( |:(
Nu eens opnieuw proberen dan..

Werkt dat @username tag hier niet? 8)7
Doe je dat op een normale S6 of niet? Ik heb nog steeds die XtreStoLite Deo mod 3.3 erop maar t wordt allemaal oud, en geen uptodate roms meer. Dus ga ik er ook maar de stock samsung op knallen.

Deze toevoeging klinkt dan wel leuk..

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Scrisissszzz schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:35:
[...]

Doe je dat op een normale S6 of niet? Ik heb nog steeds die XtreStoLite Deo mod 3.3 erop maar t wordt allemaal oud, en geen uptodate roms meer. Dus ga ik er ook maar de stock samsung op knallen.

Deze toevoeging klinkt dan wel leuk..
Samsung S6 Edge

Ik ben nu net weer opnieuw begonnen met alles te installeren omdat ik gister zoveel had zitten kutten met de zip bestanden die .apk bestanden moesten zijn. Ik wil zeker weten dat alles goed werkt. Ik kon ook niet inloggen op snapchat, geen idee of dat daar ook mee te maken had :)

Dus nu eerst de stock rom erop gezet en erna via vol-up+home+power een wipe data/factory reset + wipe cache gedaan.
Zo op een clean stock snapchat testen.
Dan ga ik weer TWRP flashen erop zetten via Odin om vervolgens deze twee te flashen:
- Magisk
- phh superuser
Dan Magisk Manager apk en Xposed apk. En tenslotte via Magisk xposed systemless installeren

edit:
Belangrijk detail welke ik alweer vergeten was en die nergens genoemd werd. Je moet vanuit de playstore phh superuser installeren!!!

Dus:

Systemless TWRP + Root + Magisk
1: Flash stock via Odin en doe erna een factory reset/wipe cache
2. Flash TWRP via Odin. Zet auto-reboot uit. Hij blijft dan aan staan. Druk weer lang vol-down+home+power in tot hij opnieuw opstart en doe dan snel vol-up+home+power om in de recovery te komen (belangrijk, anders wordt TWRP mogelijk weer verwijderd) en kies in TWRP voor Read Only
3. Flash de laatste Magisk zip als eerste en dan phh superuser zip
4. Boot telefoon en installeer de laatste Magisk Manager (.apk) en phh superuser (play store)
5. Reboot telefoon

Nu zou je als je Magisk Manager opent een melding voor root moeten krijgen

Systemless Xposed Installer:
1. Installeer Material Design Xposed Installer
2. Open Magisk Manager, ga naar Downloads (links bovenaan onder het menu) en download/installeer Xposed Framework (SDK 23)
3. Doe een reboot (hier vraagt hij zelf naar), deze reboot duurt best lang omdat hij gaat optimaliseren.
4. Open Xposed Installer en als het goed is, is je Xposed Framework nu actief. Als dat niet zo is ga naar het tabje Systemless en kies je xposed-v86.6-sdk23-topjohnwu om te installeren (of iets wat er op lijkt wanneer deze geupdate is) en dan kun je xposed gebruiken zoals je gewend bent

[ Voor 51% gewijzigd door Markos op 25-11-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:47:
[...]

Samsung S6 Edge

Ik ben nu net weer opnieuw begonnen met alles te installeren omdat ik gister zoveel had zitten kutten met de zip bestanden die .apk bestanden moesten zijn. Ik wil zeker weten dat alles goed werkt. Ik kon ook niet inloggen op snapchat, geen idee of dat daar ook mee te maken had :)

Dus nu eerst de stock rom erop gezet en erna via vol-up+home+power een wipe data/factory reset + wipe cache gedaan.
Zo op een clean stock snapchat testen.
Dan ga ik weer TWRP flashen erop zetten via Odin om vervolgens deze twee te flashen:
- Magisk
- phh superuser
Dan Magisk Manager apk en Xposed apk. En tenslotte via Magisk xposed systemless installeren

edit:
Belangrijk detail welke ik alweer vergeten was en die nergens genoemd werd. Je moet vanuit de playstore phh superuser installeren!!!

Dus:

2. Flash TWRP via Odin. Zet auto-reboot uit. Hij blijft dan aan staan. Druk weer lang vol-down+home+power in tot hij opnieuw opstart en doe dan snel vol-up+home+power om in de recovery te komen (belangrijk, anders wordt TWRP mogelijk weer verwijderd) en kies in TWRP voor Read Only
4. Boot telefoon en installeer de laatste Magisk Manager (.apk) en phh superuser (play store)
5. Reboot telefoon

2. Open Magisk Manager, ga naar Downloads (links bovenaan onder het menu) en download/installeer Xposed Framework (SDK 23)
3. Doe een reboot (hier vraagt hij zelf naar), deze reboot duurt best lang omdat hij gaat optimaliseren.
4. Open Xposed Installer en als het goed is, is je Xposed Framework nu actief. Als dat niet zo is ga naar het tabje Systemless en kies je xposed-v86.6-sdk23-topjohnwu om te installeren (of iets wat er op lijkt wanneer deze geupdate is) en dan kun je xposed gebruiken zoals je gewend bent
Gisteren eindelijk hetzelfde gedaan. Alleen merk ik nu weer waarom ik een custom rom draaide. De batterij is echt bedroevend. Hou 't met normaal gebruik nog geen 10 uur vol!

Ik kijk het even aan en anders gaat die custom rom er gewoon weer op...

4 uurtjes van de lader met 20 min SOT en zit op 63%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen, ik weet namelijk zelf niet meer wat ik allemaal gedaan haha.

Mijn S6 met CF autoroot viel opeens uit en was met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, toen heb ik geprobeerd om de root er nogmaals op te zetten met Odin helaas zonder succes.

'Recovery is not seandroid enforcing' krijg ik in rode letters te zien. Niet zo veelbelovend dus.

Toen heb ik geprobeerd om er een orginele firmware (van sammobile.nl stuk of 3 verschillende) op te zetten maar ook dat was geen succes, de rode letters zijn weg maar de telefoon komt niet verder dan het S6 logo..

De kernelversie kan ik helaas niet chekken gezien ik enkel in de download mode kom..

Inmiddels heb ik eigenlijk de hoop opgegeven omdat ik er simpelweg niet meer verstand van heb, maar ik ben toch te dwars om toe te geven aan een telefoon haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:09:
Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen, ik weet namelijk zelf niet meer wat ik allemaal gedaan haha.

Mijn S6 met CF autoroot viel opeens uit en was met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, toen heb ik geprobeerd om de root er nogmaals op te zetten met Odin helaas zonder succes.
Que? Het toestel valt uit en jij besluit dat je dan met Odin CF Autoroot moet flashen? Die vat ik niet.
'Recovery is not seandroid enforcing' krijg ik in rode letters te zien. Niet zo veelbelovend dus.

Toen heb ik geprobeerd om er een orginele firmware (van sammobile.nl stuk of 3 verschillende) op te zetten maar ook dat was geen succes, de rode letters zijn weg maar de telefoon komt niet verder dan het S6 logo..
Heb je dan wel een goede versie gepakt? Want dat zou eigenlijk altijd moeten werken, tenzij een hardware probleem. Of tenzij je je partities verziekt hebt.
De kernelversie kan ik helaas niet chekken gezien ik enkel in de download mode kom..

Inmiddels heb ik eigenlijk de hoop opgegeven omdat ik er simpelweg niet meer verstand van heb, maar ik ben toch te dwars om toe te geven aan een telefoon haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zondag 4 december 2016 @ 11:45:
[...]
Que? Het toestel valt uit en jij besluit dat je dan met Odin CF Autoroot moet flashen? Die vat ik niet.

[...]
Heb je dan wel een goede versie gepakt? Want dat zou eigenlijk altijd moeten werken, tenzij een hardware probleem. Of tenzij je je partities verziekt hebt.

[...]
Ik zeg toch dat ik er verder geen verstand van heb -O-

Dus ja als je telefoon met geen mogelijkheid meer aan te krijgen is en niet meer in download mode gaat én ook niet in recovery, leek mij dat best het proberen waard haha.

Eerlijk gezegd heb ik me er verder ook nooit in verdiept, in eerste instantie deed een ander m'n telefoon rooten. Heb het zelf ook een keer gedaan omdat diegene vond dat ik dat best moest kunnen (misschien moet ik er even bij vermelden dat ik een vrouw ben :P )

Verder zou het goed kunnen dat ik een verkeerde versie gepakt heb aangezien mijn telefoon niet verder komt dan het S6 logo dus ik weet de juiste kernel niet..

Ik heb meerdere versies geprobeerd en bij de één kreeg ik PASS en kwam ik alsnog niet verder dan het S6 logo en FAIL en als ik het goed heb begrepen kan dat komen door hidden.img wat hidden.img.tar moet worden?

Heb ik geprobeerd maar ik krijg met geen mogelijkheid de naam veranderd én een werkend bestand.

Nog suggesties? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat was de laatste werkende Android versie op je toestel?

overigens maakt het toch niet uit dat je een vrouw bent? Dat maakt je niet per definitie slechter met telefoons, toch? Onvoorzichtiger wel, Da's een feit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Scrisissszzz schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:09:
[...]
Alleen merk ik nu weer waarom ik een custom rom draaide. De batterij is echt bedroevend. Hou 't met normaal gebruik nog geen 10 uur vol!

4 uurtjes van de lader met 20 min SOT en zit op 63%..
Zal dat dan geen andere oorzaak hebben, want ik draai ook met de stock rom op mijn S6 en die is nu 57 uur van de lader met 24 min SOT en zit op 50%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ByrymXDARaUPzoONbUK2UU0R/full.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c9ZR9KKc7HCYpOUEnhhGI59z/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik merk ook dat ik op stock een kortere batterijduur heb terwijl ik juist minder op mijn telefoon zit. Vooral als ik met GPS aan vergelijk tussen stock en XtreStoLite.
Zijn er tweaks die je kunt doen om batterij verbruik te verminderen? Zoals bijvoorbeeld minder laten scannen naar WiFi, iets met bluetooth of met GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
EJSEJS schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:57:
[...]

Zal dat dan geen andere oorzaak hebben, want ik draai ook met de stock rom op mijn S6 en die is nu 57 uur van de lader met 24 min SOT en zit op 50%

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb geen idee. Compleet clean geflashed met Odin en had er eigenlijk alleen nog Whatsapp op ingesteld. Zelfs geen apps teruggezet. En hij bleef maar drainen..

Zaterdag de Unofficial XtreStoLite erop gezet en heb m niet meer hoeven opladen. Rom is tot september bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:03:
Zijn er tweaks die je kunt doen om batterij verbruik te verminderen? Zoals bijvoorbeeld minder laten scannen naar WiFi, iets met bluetooth of met GPS
Ondanks dat ik bij batterijverbruik bij WiFi nooit iets geks zag, heb ik wel een hele vooruitgang in het batterij verbruik gemerkt (geen last meer van drain), toen ik op mijn WiFi router alleen het 2,4GHz aanzetten, in plaats van het 2,4GHz + 5GHz netwerk aan. Verder heb ik wat standaard Apps uitgezet die ik toch nooit gebruik...

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 05-12-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Scrisissszzz schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:12:
[...]

Ik heb geen idee. Compleet clean geflashed met Odin en had er eigenlijk alleen nog Whatsapp op ingesteld. Zelfs geen apps teruggezet. En hij bleef maar drainen..

Zaterdag de Unofficial XtreStoLite erop gezet en heb m niet meer hoeven opladen. Rom is tot september bijgewerkt.
Waar kun je deze unofficial XtreStoLite vinden? Ik zie hem niet op XDA?
EJSEJS schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:35:
[...]

Ondanks dat ik bij batterijverbruik bij WiFi nooit iets geks zag, heb ik wel een hele vooruitgang in het accu verbruik gemerkt toen ik op mijn WiFi router alleen het 2,4GHz aanzetten, in plaats van het 2,4GHz + 5GHz netwerk aan. Verder heb ik wat standaard Apps uitgezet die ik toch nooit gebruik...
Bedoel je dan dat jouw 2.4GHz en 5GHz dezelfde naam had? Ik heb wel 2.4Ghz en 5GHz aan, maar ze hebben beide een andere naam. Dus dat zou dan niets moeten uitmaken lijkt mij? Zolang ik maar met één van de twee of alleen 2.4GHz verbonden ben. Ik vermoed dat het met dezelfde naam meer batterij kost omdat hij continu wil switchen tussen de twee wanneer signaal sterkte varieert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:46:
[...]

Bedoel je dan dat jouw 2.4GHz en 5GHz dezelfde naam had? Ik heb wel 2.4Ghz en 5GHz aan, maar ze hebben beide een andere naam. Dus dat zou dan niets moeten uitmaken lijkt mij? Zolang ik maar met één van de twee of alleen 2.4GHz verbonden ben. Ik vermoed dat het met dezelfde naam meer batterij kost omdat hij continu wil switchen tussen de twee wanneer signaal sterkte varieert
Nee ze hadden niet alle twee dezelfde SSID naam maar toch ging de S6 soms (niet altijd) staan switchen tussen deze twee met een batterij drain tot gevolg. En waarom dat soms wel en soms niet was daar ben ik helaas niet achter gekomen, ik weet alleen dat sinds ik het 5GHz netwerk heb uitgezet dat ik totaal geen last meer heb van enige vorm van batterij drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:46:
[...]

Waar kun je deze unofficial XtreStoLite vinden? Ik zie hem niet op XDA?

[...]

Bij deze de link: http://forum.xda-develope...=69142445&postcount=16013

Bij mij thuis hebben de 2,4Ghz en 5Ghz ook verschillende namen..

[ Voor 4% gewijzigd door Scrisissszzz op 05-12-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AllSeeyinEye schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:40:
Wat was de laatste werkende Android versie op je toestel?

overigens maakt het toch niet uit dat je een vrouw bent? Dat maakt je niet per definitie slechter met telefoons, toch? Onvoorzichtiger wel, Da's een feit....
Laten we het daar op houden :+

6.0 Marshmallow naar mijn weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09 20:40
Mensen die al ervaring hebben met de unofficial MIUI 8 rom? Ik ben een beetje uitgekeken op mijn S6 en wil hem graag nieuw leven in blazen.

Bron:
http://forum.xda-develope...stable-sm920-925-t3512754

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog niet maar laat me je ervaringen weten. Ben erg benieuwd naar de opkomende Xiami OS. Sowieso fijn om te zijn dat er een competente betaalbare concurrent opstaat naast de marktleiders als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Ik probeer TWRP te flashen met ODIN, maar hij blijft hangen op
<ID:0/005> Odin engine v(ID:3.1203)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..

Heb al verschillende kabels en laptops geprobeerd :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Andere versie odin ? Als admin opgestart? Wel de com id in het groen? wel in het goede vakje gezet.. iets meer info graag
devastator83 schreef op maandag 26 december 2016 @ 14:45:
Ik probeer TWRP te flashen met ODIN, maar hij blijft hangen op
<ID:0/005> Odin engine v(ID:3.1203)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..

Heb al verschillende kabels en laptops geprobeerd :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Odin versies 3.12.3 en 3.10, beide als admin gestart.
Het com id veld is blauw.

Ik heb AP geselecteerd op TWRP te flashen.

Ik weet niet zeker of USB debugging aan staat, maar ik kan de telefoon niet meer gewoon starten.
Er komt te staan: recovery is not seandroid enforcing

Ik loop al maanden met Xtresolite ROM op mijn foon, maar wou nu wat extra packages mbv aroma installeren. Ik geraakte maar niet in TWRP, dus heb ik vanuit het reboot menu van de telefoon 'Recovery' gekozen.
Daarna kreeg ik de seandroid melding, en ging ie niet meer verder :-(

[ Voor 71% gewijzigd door devastator83 op 26-12-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
Ik heb de telefoon eens opnieuw opgestart in download mode, en daarna meteen op start geduwd in ODIN. Nu werkt het :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34
Ik probeer iemand te helpen met een S6 Edge Plus maar ik loop vast, hopelijk kan iemand me in de juiste richting sturen.

Betreft:
Galaxy S6 Edge plus
Model number: SM-G928P

Probleem:
Werkte niet meer, bootloop

Al gedaan:
Via Odin Stock Rom er op van 928P (van Sammobile), dit blijkt een Rom van provider Sprint, twee problemen, hij heeft nu een Sim lock en er is geen NL taal.

Daarna proberen te rooten volgens XDA topic:
https://forum.xda-develop...p-galaxy-s6-edge-t3354492
(Odin3 v3.12.3 en TWRP twrp-3.0.2-0-zenltespr)
Hoewel ik volgens mij alle stappen goed heb doorlopen geeft hij aan dat de telefoon niet is geroot (Root checker en SuperSU).

Ik heb nu dus TWRP en de Sprint Rom er op staan.

Vragen:
- hoe kan ik nu alsnog root verkrijgen
- is het mogelijk een algemene rom te installeren zodat ik NL taal heb en geen Sprint Sim lock meer of ben ik echt gehouden aan de specifieke 928P Rom?

Een goed werkende custom Rom zou leuk zijn maar als het niet anders kan een stock Rom zodat de telefoon iig te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newday
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:34
Betreffende bovenstaande vragen:
Sim lock is geen probleem meer, er werden blijkbaar alleen maar kaarten geblokkeerd van bepaalde providers.
Root access werkt nu, na installeren SuperSU-v2.79-201612051815.zip via TWRP

Blijft eigenlijk alleen nog de vraag welke Rom kan ik installeren, ik zie weinig beschikbaar voor de 928P, wel voor de 928F.
Is het ook met custom rom's niet mogelijk om een 928F rom op een 928P te installeren?
Heeft iemand een tip voor een goed werkende rom met NL taal voor de S6 Edge Plus die hierop te installeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Beste alle,

Ik heb sinds korte tijd wat vage issues met mijn smartphone.
Krijg opeens super veel FC-s, de batterij valt uit bij 13% etc.

Ik heb de welbekende custom rom https://forum.xda-develop...-mod-edition-1-0-t3094423 Ik dacht om terug te gaan naar de stock rom, echter weet ik niet hoe ik dit moet doen. En anders om na lange tijd toch maar eens even een clear data-dalvik-cache te doen. Maar als ik op vol up en powerbutton druk kom ik niet in TWRP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:38

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Terug naar stock is heel gemakkelijk. Je download de stock rom van jouw model via sammobile en flash die met odin.

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Ik heb nu xtrolite rom op de S6 edge. Alleen Xposed wilt net lukken. Wanneer ik de framework flash, kom ik in een samsung logo freeze terecht. Dus weer alles met recovery teruggedraaid. Weet iemand welke rom gelijk goed en in één keer werkt, of hoe ik dit werkend kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Misschien een domme opmerking maar ik dacht dat het nog niet was gelukt om een custom rom stabiel te krijgen op de S6 Edge ivm de cpu

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Zolang de Rom gebaseerd is op TouchWiz is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand de me kan helpen?

De batterij issue is echt raar.

Telefoon valt uit met nog 8% over, wanneer je dan de smartphone wilt opladen komt die ook gewoon met 8% uit. Maar waar kan het aan liggen? Is de ROM niet meer goed of? Ik gebruik de rom nu ongeveer bijna een jaar en bevalt me prima. Echter nu met deze issue....

Samsung S6 gebruik ik....

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 04-02-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
AllSeeyinEye schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:55:
Zolang de Rom gebaseerd is op TouchWiz is er niets aan de hand.
Laat me raden LineageOS is dat zeker niet...

Aangezien ik Met mijn vorige telefoons altijd cyanogen gebruikte.

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

In één keer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Cabo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:36:
Ik heb nu xtrolite rom op de S6 edge. Alleen Xposed wilt net lukken. Wanneer ik de framework flash, kom ik in een samsung logo freeze terecht. Dus weer alles met recovery teruggedraaid. Weet iemand welke rom gelijk goed en in één keer werkt, of hoe ik dit werkend kan krijgen.
Ik draai CARHD, daar werkt xPosed wel op (draai nog wel een wat oudere build op de Edge, maar ga ervan uit dat het op de nieuwe ook draait).

Is er al iemand hier die een goed 7.1 of 7.0 ROM draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Cabo schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:36:
Xposed had ik ook met Xtresolite gewoon prima draaiend. Er zijn twee opties: of de door Wanam aangepaste versie van Xposed flashen, of Magisk installeren en vanuit daar systemless Xposed installeren. Dit laatste werkt sowieso met alle TouchWiz based ROMs.

[ Voor 4% gewijzigd door AllSeeyinEye op 06-02-2017 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Heb het inmiddels al voor elkaar gekregen. Vraag me niet hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Hier heb ik stap voor stap uitgelegd hoe je het kunt installeren:
Ik_ben_Mark3 schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:47:
- Magisk
- phh superuser

edit:

Dus:

5. Reboot telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

Heeft iemand toevallig een download linkje naar de laatste stockrom g925fxxu5dqag die wat sneller gaat dan de 15kb van sammobile |:(

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 08:17
jokapo schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:25:
Heeft iemand toevallig een download linkje naar de laatste stockrom g925fxxu5dqag die wat sneller gaat dan de 15kb van sammobile |:(
SamFirm gebruiken, gaat hier met 20MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Kalua schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:41:
[...]

SamFirm gebruiken, gaat hier met 20MB/s
heb je daar toevallig nog een linkje van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Pffff. Heb het twee dagen geprobeerd zonder Xposed, maar inmiddels staat het er weer op. Simpele dingen die ik mis zonder Xposed:

- Hide alarm clock icon - Gravitybox
- Hide bluetooth when not connected - Gravitybox (!!)
- Android N-ify (!!)
- Re-enable screenshot (bijvoorbeeld in bank apps)
- Enable NFC on lockscreen
- Amplify
- Greenify
- Bootmanager
- Fingerprint Enabler (om ook na de eerste keer opstarten vingerprint sensor te kunnen gebruiken om te unlocken)

Wel helemaal tevreden op t moment met de ROM (Alexis, laatste versie) en modificaties die ik daarna heb gedaan middels Xposed en nog wat kleine aanpassinkjes zoals full width notifications, remove brightness slider, icon pack en gestures (Nova). Zo ziet t er uiteindelijk uit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w16UCpB.png

Met daarnaast nog een paginagrote calendar widget.
Meeste gaat met gestures:
slide up on dock = drawer
double tap screen = drawer
slide up on phone = contacts
slide up on messages = open folder
slide up on email = inbox
slide down = notifications
slide up = quick settings

Clock is centered en alleen op homescreen verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
jokapo schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:49:
[...]

Dit raadt XDA aan: http://updato.com/firmware-archive-select-model
Zelf niet geprobeerd, dus kan verder niks garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24
jokapo schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 10:49:
[...]

Wil hem wel eventjes ergens in de cloud gooien voor je. Indien nog nodig laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

patrickt35 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:36:
[...]

Wil hem wel eventjes ergens in de cloud gooien voor je. Indien nog nodig laat het maar weten.
is inmiddels al gelukt thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nu twee dagen op Nougat en t draait super soepel. Ook de accuduur is acceptabel. Vergelijkbaar met MM.

Pagina: 1 ... 39 40 Laatste