Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:16
Ik ben bezig met het rooten en een ROM te installeren maar het lukt niet. Nadat ik TWRP via Odin heb overgebracht ga ik in recovery mode maar dan kan ik nergens de optie installeren selecteren. Ik krijg:

- Reboot system now
- Reboot to bootloader
- Apply update from ADB
- Apply update from SD card
- Wipe data/factory reset
- Wipe cache partitition
- Mount /system
- View recovery logs
- Power off

Met de volume knoppen kan ik tussen deze opties bewegen en met de power button kan ik een optie bevestigen.

Ik heb de ROM op het interne geheugen van mijn telefoon geheugen gezet, maar zoals je hierboven zit is er nergens een optie om die rom te installeren.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Cheezborger schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:24:
Ik ben bezig met het rooten en een ROM te installeren maar het lukt niet. Nadat ik TWRP via Odin heb overgebracht ga ik in recovery mode maar dan kan ik nergens de optie installeren selecteren. Ik krijg:

- Reboot system now
- Reboot to bootloader
- Apply update from ADB
- Wipe cache partitition
- Mount /system
- View recovery logs
- Power off

Met de volume knoppen kan ik tussen deze opties bewegen en met de power button kan ik een optie bevestigen.

Ik heb de ROM op het interne geheugen van mijn telefoon geheugen gezet, maar zoals je hierboven zit is er nergens een optie om die rom te installeren.

Wie kan mij helpen?
Apply update from SD card. Daar kun je als het goed is de rom selecteren op je interne geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:34:
[...]

Apply update from SD card. Daar kun je als het goed is de rom selecteren op je interne geheugen
Lukt niet, als ik in recovery mode ga - na het flashen via Odin3 van de bootloader, modem en twrp - krijg ik te zien dat hij een systeemupdate installeert. Daarna krijg ik een android poppetje met een geel driehoekje en een '' ! ''.

Ik krijg ook helemaal niet dit scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.technobuzz.net/wp-content/uploads/2014/03/TWRP-WIPE.jpg

Ik krijg dit scherm in de recovery mode samsung/zerofltexx/zeroflte/6.0.1/MMB29/blablablaxxxx

https://www.dropbox.com/s/1y912yv2wz3melc/IMAG0827.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/uz2bhe0sk3hw7hi/IMAG0828.jpg?dl=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
Cheezborger schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:24:

- Reboot system now
- Reboot to bootloader
- Apply update from ADB
- Wipe cache partitition
- Mount /system
- View recovery logs
- Power off

Wie kan mij helpen?
Dit is gewoon de standaard recovery, blijkbaar heb je twrp niet goed geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Gohan040 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:02:
[...]

Dit is gewoon de standaard recovery, blijkbaar heb je twrp niet goed geflashed.
Ik volg alle stappen en ik flash de TWRP in AP en ik gebruik de arter97-recovery-g920fi-13.1-twrp_3.0.2-0.tar.md5.

<ID:0/006> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Check MD5.. Do not unplug the cable..
<OSM> Please wait..
<OSM> Checking MD5 finished Sucessfully..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/006> Odin engine v(ID:3.1101)..
<ID:0/006> File analysis..
<ID:0/006> SetupConnection..
<ID:0/006> Initialzation..
<ID:0/006> Get PIT for mapping..
<ID:0/006> Firmware update start..
<ID:0/006> SingleDownload.
<ID:0/006> recovery.img
<ID:0/006> NAND Write Start!!
<ID:0/006> RQT_CLOSE !!
<ID:0/006> RES OK !!
<ID:0/006> Remain Port .... 0
<OSM> All threads completed. (succeed 1 / failed 0)
<ID:0/006> Removed!!
<ID:0/005> Added!!

[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 15-06-2016 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 10:36
Heb je hem op auto reboot staan na het flashen? , misschien eens uitvinken en dan zelf rebooten en meteen recovery in gaan.
Na flashen dus zelf rebooten door power en volume down ingedrukt houden totdat deze reboot, dan meteen volume up , home en power ingedrukt houden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Gohan040 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:12:
Heb je hem op auto reboot staan na het flashen? , misschien eens uitvinken en dan zelf rebooten en meteen recovery in gaan.
Na flashen dus zelf rebooten door power en volume down ingedrukt houden totdat deze reboot, dan meteen volume up , home en power ingedrukt houden.....
Het is gelukt! Heel erg bedankt. Ik ben nu de ROM aan het installeren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Na de flash van de ROM komt mijn phone niet meer verder dan opstarten en blijft hij haken bij het booten bij de ''Samsung'' logo, wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Cheezborger schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:27:
Na de flash van de ROM komt mijn phone niet meer verder dan opstarten en blijft hij haken bij het booten bij de ''Samsung'' logo, wat nu?
Ik weet niet welke rom je gebruikt, maar de eerste keer kan lang duren.
First boot up (after doing an clean flash) can take up an long time (around the 5 minutes), this is because this ROM is deodexed!
Toevallig iemand die mij ook op weg kan helpen met het flashen van een custom rom? O-)
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:40:
[...]

Voor de zekerheid even een vraag voordat ik deze rom kan installeren.

Ik heb een Samsung S6 Edge (SM-G925F) en zit nu nog op de laatste originele firmware zonder TWRP of iets. Klopt het dat ik dan het volgende moet doen voordat ik een rom kan installeren?

- Samsung USB Drivers installeren ( http://developer.samsung....-doc/view.do?v=T000000117)
- Odin installeren (ik heb v3.10.7 maar ik zie nu net dat er ook al v3.11.1 is, maakt dat iets uit?)

En dan heb ik deze 3 files gedownload:
http://forum.xda-develope...hp?p=60390986&postcount=5
- G925F 6.0.1 DPDP BOOTLOADER
- LATEST 6.0.1 G925F DPDP MODEM
- arter97-recovery-g925fi-13.1-twrp_3.0.2-0.zip

Kan ik dan vervolgens alle 3 bestanden tegelijk inladen in odin onder BL (bootloader), CP (modem) en AP (TWRP). Of moet dit in meerdere stappen in specifieke volgorde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Mark,

Het is mij gelukt. Inderdaad na 5 minuten was het booten over! Super blij.

Ik heb het inderdaad gedaan zoals jij aangeeft:

- Bootloader
- Modem
- TWRP

Alle drie tegelijk via Odin tegelijk inladen. Gebruik de tip van Gohan040 om automatisch rebooten uit te schakelen in Odin en volg daarna zijn instructies (zie paar posts hierboven).

Daarna kan je dit aanhouden:

2. Kies Wipe > Advanced wipe > Dalvik Cache, System, Data, Cache. Swipe to wipe
3. Kies vervolgens Install > Internal Storage > Select je gedownloade ROM > Swipe to Custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
heb je de aroma package ook geflasht ?, als je de xtrestolite hebt temminste..

[ Voor 38% gewijzigd door ionicdog op 15-06-2016 12:46 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
Nee, die heb ik niet geflasht. Enige wat ik mis is de vingerafdruk ontgrendeling maar die zit in de aroma bundel. De bundel is 1 GB en ik zit op dit moment in Oeganda, hier is data erg duur. Ik laat het lekker kaal zonder Samsung bloatware. Mijn S6 is nu inderdaad veel sneller. Misschien dat ik alsnog de aroma bundel ga gebruiken als ik in Nederland terug ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ja die heb je inderdaad nodig voor vingerafdruk en Vpn. Bundel kan je achteraf gewoon nog flashen.

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Ik heb een tijdje de Xtrolite gedraaid. Dit niet naar mijn tevredenheid. De rom was traag, had een grote drain en hing vaak. Best wel even moeten zoeken naar een vervanger. Deze heb ik gevonden in TyrannusRom.

http://forum.xda-develope...-v1-0-31-07-2015-t3169760

Niet zo uitgekleed als Xtrolite, bij het installeren kun je wel verschillende keuzes maken en er wordt ook een TyrannusRom app meegelevrd met daarin oa AdAway. Voorlopig ben ik super tevreden met deze rom, hij is soepel, snel, en tot dusverre de laagste battery drain van alle MM roms die ik geprobeerd heb.

Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Titanium backup is aan het draaien! Ga m ook even testen, want ben totaal niet te spreken over het verbruik van de batterij.

Met arrow haalde ik altijd zeker de dag. Nu 2x per week niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Nu één dag later ben ik erg onder de indruk ben ik érg onder de indruk van het batterijverbruik!

6u 37m 53s van de lader af
92% accu nog over

Wel maar 10m minuten schermtijd gehad tot nu toe.

Moet er wel bij zeggen dat ik naast de update een aantal dingen heb gedaan.
Geen idee hoeveel invloed die zaken hebben:

- Facebook bevroren
- Facebook messenger bevroren
- Zwarte achtergrond (Bij oled = zwart uit toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Mannen ik heb net een S6 en wilde het volgende doen:

-TWRP erop met ODIN
-wipen, ROM erop met TWRP

stap 1 ging goed toen wilde ik naar stap 2 maar las echter op de instructies bij Xtrolite:

Root & Install custom recovery: (Only needed if you haven't done this yet)
- Flash CF-Root for your model with Odin
- Make sure you have an custom recovery installed (I advise you to use TWRP)

Dus ik CF-root geflashed met ODIN.

Toen was TWRP er weer af. TWRP er weer op geflashed.

Ik ga nu ROM installeren maar help me eens begrjipen waar is dat CF-ROOT nu voor? ik dacht dat root ja/nee in de custom rom/custom kernel zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dherre65
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 18:55
Buntmans schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:20:
Mannen ik heb net een S6 en wilde het volgende doen:

-TWRP erop met ODIN
-wipen, ROM erop met TWRP

stap 1 ging goed toen wilde ik naar stap 2 maar las echter op de instructies bij Xtrolite:

Root & Install custom recovery: (Only needed if you haven't done this yet)
- Flash CF-Root for your model with Odin
- Make sure you have an custom recovery installed (I advise you to use TWRP)

Dus ik CF-root geflashed met ODIN.

Toen was TWRP er weer af. TWRP er weer op geflashed.

Ik ga nu ROM installeren maar help me eens begrjipen waar is dat CF-ROOT nu voor? ik dacht dat root ja/nee in de custom rom/custom kernel zat?
Als je na het rooten weer een rom flasht is je root weer weg, heeft geen zin dus. Ik denk dat ze bedoelen; als je na je rom flashen nog niet hebt geroot, volg dan deze twee stappen.

Maar goed, tegenwoordig is autoroot ook niet meer nodig, want je kan in TWRP supersu flashen (als zipbestand), en dat is genoeg. Ik heb begrepen dat je de rom flasht met TWRP, dus:
- TWRP er op
- Wipe
- Rom flashen in TWRP
- Supersu beta flashen in TWRP (https://download.chainfir...2.74-2-20160519174328.zip)
- Done

En als je rom nog niet is geroot en je reboot kan je soms je TWRP recovery verliezen inderdaad. Dit kan je voorkomen door na het flashen van TWRP niet te rebooten (in Odin auto-reboot uitzetten) en dan handmatig naar recovery te gaan door de toetsencombinatie in te drukken, en dan vervolgens direct te rooten. Succes :9~

edit: en wat ik zelf trouwens doe is de officiele rom rooten, vervolgens zelf apps die ik niet gebruik freezen met Titanium Backup. Kan je ze later altijd weer unfreezen als je iets wel weer wilt gebruiken, en dan hoef je niet een andere rom te flashen. Maar dat is aan jezelf natuurlijk ;)

[ Voor 8% gewijzigd door dherre65 op 20-06-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:57
Even Rom vraagje:
Van het weekend mijn S4 kapot gegaan en krijg nu een S6.
Ik gebruikte altijd de Cyanogenmod roms omdat ik daar gewoon goede ervaringen mee had.
Maar CM ondersteund niet de S6.
Wel wil ik mijn telefoon root en twrp erop.
Ik krijg hem morgen en weet ook niet of deze al met marshmellow is uitgevoerd.
De vragen zijn dus:
1 mogelijk om vanaf marshmellow te rooten?
2 welke custom rom is stabiel (dacht zelf aan deze XtreStoLite Pure Edition 1.0 Beta 1a [667MB°Super Debloated of de Alliance ROM)
3 bij de S4 had ik de roms altijd op de micro sd staan die werd niet gewipt waar is dit dan bij de s6? otg?

Tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ionicdog
1) zie post boven jou post
2) bv xtrestolite 3.1.1 http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-3-t3119968
3) gewoon op je interne sd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik heb helemaal geen last van drain op Xtrestolite. Draai er wel Greenify (+xposed) en Amplify bij, wellicht dat dat scheelt.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:57
ionicdog schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:49:
1) zie post boven jou post
2) bv xtrestolite 3.1.1 http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-3-t3119968
3) gewoon op je interne sd
tnx.
Straks de phone ophalen namelijk.
gelijk even installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Ik gebruik sinds een week de XtreStoLite rom en ik heb iets raars. Sinds gistermiddag heb ik ineens (lijkt echt vanuit het niets te zijn gekomen) elk heel uur een muziekje van een 1 minuut lang. Lijkt nergens vandaan te komen. Sluit alle apps af, muziekje gaat gewoon door. Was vannacht zo pissig wilde hem het liefst tegen de muur kapot smijten want hij heeft me dus elk uur wakker gemaakt. Uitzetten kon niet want het is ook mijn wekker.

En hij doet het nu nog steeds. Komt iemand dit bekend voor? Moet haast wel malware zijn? Maar omdat ik op geen enkel android device/rom zoiets eerder heb gehad dacht ik ik vraag eerst hier even.

Echt heel bizar dit en HEEL irritant.

edit. ik heb het muziek geupload. Herkent iemand dit ? https://clyp.it/3g15lnd3

[ Voor 6% gewijzigd door Buntmans op 30-06-2016 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik draai die ROM al tijden en heb nergens last van.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
dat is misschien het wekker alarm geluid, check al je wekkers etc, misschien foutje bij wekker instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:26
Ik zou een backup maken met titanium backup en de fabrieksgegevensherstellen. Kijken of het dan verholpen is. Mijn eerste gedachten is een wekker. De tweede zou malware zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:20

DjVe

Hatsaflats!

Dat is de standaard toon van de wekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
Zojuist in de wekker inderdaad een instelling gevonden "hourly chime".

Bizar dat dat aanstond ik had zelfs nog nooit eerder in de settings gekeken bij de wekker. Vaaaaaag.

Nja dank iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:20
Ik heb toch nog eens nagevraagd of rooten nu wel of niet ervoor zorgt dat de garantie vervalt en 2 medewerkers bevestigen dat de garantie vervalt. Er wordt verwezen naar hun Q&A. Uiteraard is die weer erg vaag zoals alle disclaimers door het gebruik van may, niet will:

http://www.samsung.com/ae/support/skp/faq/868662

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel de meeste onzin over rooten in een stukje tekst: ik citeer
Rooting can shorten the life time of parts by over consumption of the battery or over heating of components
Alsof rooten je accu ineens zwaar belast.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:36

spaceboy

Op grote hoogte

Buntmans schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:20:
Zojuist in de wekker inderdaad een instelling gevonden "hourly chime".

Bizar dat dat aanstond ik had zelfs nog nooit eerder in de settings gekeken bij de wekker. Vaaaaaag.

Nja dank iig! :)
Dank je. Ik heb smakelijk gelachen bij het idee dat jij een nacht elk uur wakker werd dankzij deze instelling.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Mrjraider schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 18:11:
Wel de meeste onzin over rooten in een stukje tekst: ik citeer

[...]

Alsof rooten je accu ineens zwaar belast.. 8)7
Rooten an sich niet maar er zijn zat root apps waarmee je je telefoon kan overclocken e.d. waardoor het vast wel nadelige gevolgen kan hebben voor je batterij en andere hardware.

Ik ben (helaas) verre van een experr als het om rooten e.d. gaat maar ik denk wel dat ze hier een punt hebben. Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koriel schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 14:36:
Ik heb een tijdje de Xtrolite gedraaid. Dit niet naar mijn tevredenheid. De rom was traag, had een grote drain en hing vaak. Best wel even moeten zoeken naar een vervanger. Deze heb ik gevonden in TyrannusRom.

http://forum.xda-develope...-v1-0-31-07-2015-t3169760

Niet zo uitgekleed als Xtrolite, bij het installeren kun je wel verschillende keuzes maken en er wordt ook een TyrannusRom app meegelevrd met daarin oa AdAway. Voorlopig ben ik super tevreden met deze rom, hij is soepel, snel, en tot dusverre de laagste battery drain van alle MM roms die ik geprobeerd heb.

Aanrader.
Heb net Tyrannus geinstalleerd, alle instructies opgevolgd in zijn volgorde , TWRP versie 2.8.7.1, maar nu blijft mijn telefoon hangen op het Samsung Galaxy S6 logo, hij start niet meer op :(. Iemand enig idee hoe dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Alles goed gewiped enzo ? Nog een keer proberen of een andere Rom proberen, zou gewoon Xtrestolite doen, prima rom, hier echt geen drain. Of je nandroid backup eerst terug zetten

[ Voor 7% gewijzigd door ionicdog op 15-07-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Ik heb mijn telefoon nu even niet tot mijn beschikking, dochter is Pokémons aan het vangen...

Ik geloof dat ik een veel nieuwere Twrp gebruik, 3.0x oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 18:49:
[...]

Heb net Tyrannus geinstalleerd, alle instructies opgevolgd in zijn volgorde , TWRP versie 2.8.7.1, maar nu blijft mijn telefoon hangen op het Samsung Galaxy S6 logo, hij start niet meer op :(. Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Even via Smart Switch emergency recovery doen. Dan is alles weer stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
dat gaat toch niet als hij blijft hangen in boot ...
Aghanim schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:06:
[...]

Even via Smart Switch emergency recovery doen. Dan is alles weer stock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ja je moet zelfs minimaal 3 hebben voor MM

http://www.arter97.com/browse/S6/kernel/13.0/g920fi/
Koriel schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:01:
Ik heb mijn telefoon nu even niet tot mijn beschikking, dochter is Pokémons aan het vangen...

Ik geloof dat ik een veel nieuwere Twrp gebruik, 3.0x oid.

[ Voor 8% gewijzigd door ionicdog op 16-07-2016 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ionicdog schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 00:19:
dat gaat toch niet als hij blijft hangen in boot ...

[...]
Zelf al meerdere keren gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skunkopaat
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
Ik heb gisterenavond mijn S6 geflashed met TWRP, en daarna de laatste Xstresolite ROM geflashed.

Echter, mijn bereik is slecht, en tijdens gesprekken valt soms de verbinding weg (blijft wel in stand, maar je hoort dan niks, of haperig)

Ik heb niet de modem en bootloader geflashed, maakt dat nog uit? Zo ja, dan ga ik dat nog doen. Moet ik daarna de ROM opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 19:32
Gisterenavond hide my root gebruikt, vervolgens telefoon (icm Arrow Rom) na opstarten in bootloop. Vanochtend lukt het me niet om via ADB gegevens te transferen naar PC, dus heb ik alles gewiped ((dalvik)cache, data en system) en vervolgens de Arrow Rom die nog op mijn tel stond opnieuw geflashed. Het resultaat blijft echter hetzelfde; stuck in bootloop. Iemand die weet waar dit aan kan liggen?

Edit: Fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
modem en bootloader moet je wel doen, staat ook in de beschrijving
Gewoon doen via Odin en kijken of het verbeterd anders idd de Rom opnieuw daarna
skunkopaat schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 13:11:
Ik heb gisterenavond mijn S6 geflashed met TWRP, en daarna de laatste Xstresolite ROM geflashed.

Echter, mijn bereik is slecht, en tijdens gesprekken valt soms de verbinding weg (blijft wel in stand, maar je hoort dan niks, of haperig)

Ik heb niet de modem en bootloader geflashed, maakt dat nog uit? Zo ja, dan ga ik dat nog doen. Moet ik daarna de ROM opnieuw flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Omdat XtreStoLite nogal achterloopt en ik last begin te krijgen van vertragingen (die zomaar wel eens niks te maken zouden kunnen hebben met de ROM), wil ik graag een andere proberen.

Ik word in het aanbod alleen nogal afgeschrikt door allerlei aanprijzingen die m.i. altijd een risico vormen voor de stabiliteit, zoals allerlei vage fixes en ports.

Heeft iemand goede ervaringen met een specifieke ROM? Ik ben eigenlijk op zoek naar debloated stock met zo min mogelijk rare aanpassingen.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:00
Ik heb maandag mijn S6 eindelijk geroot, dus ga dit topic ook maar eens even in de gaten houden. Mijn ervaring met mezelf is dat ik straks ook richting een custom rom wil :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Maardiweb schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:43:
Ik heb maandag mijn S6 eindelijk geroot, dus ga dit topic ook maar eens even in de gaten houden. Mijn ervaring met mezelf is dat ik straks ook richting een custom rom wil :)
:) Ik heb mijn toestel geroot binnen een uur nadat mn werkgever het ding op mn bureau gelegd had :P
Custom ROM is er 2 weken later op gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maardiweb schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:43:
Welkom :) bekende naam overigens. Toevallig een Galaxy Nexus gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:00
Jup, AllSeeyinEye volgens mij ook, toch?
Ik ben na de GN naar de N5 gegaan, maar vond de upgrade naar N5X uiteindelijk niet de moeite. Nu best blij met mijn S6, behalve dat mn fingerprint niet meer zo goed werkt. Denk dat het komt door het vele klussen van afgelopen tijd, waardoor mijn duim veranderd is :P

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nope, not me. Ik ben van S2 naar S4 naar S6 gegaan. En heb me voor toestellen van vrouw en kinders wel eens begeven in een LG topic, een HTC One topic, de Note 3, Moto E en Nexus 7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maardiweb schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:17:
Jup, AllSeeyinEye volgens mij ook, toch?
Ik ben na de GN naar de N5 gegaan, maar vond de upgrade naar N5X uiteindelijk niet de moeite. Nu best blij met mijn S6, behalve dat mn fingerprint niet meer zo goed werkt. Denk dat het komt door het vele klussen van afgelopen tijd, waardoor mijn duim veranderd is :P
Dan had ik het toch goed inderdaad. Ik ben na de GN via de iPhone 5 en Lumia 930 naar de S6 gegaan en bevalt me uitstekend.

Toevallig heb ik een blaar op mijn duim van het bbq-en en nu werkt de vingerafdruk ook niet meer zo goed. Gelukkig heb ik nog een duim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Op dit moment draai ik nog Arrow 7.0 (Android 5.1.1) nu wil ik graag updaten naar Xtrestolite 3.3.1. Wat is het handigste om te doen en in welke volgorde?

Ik dacht het volgende:

1. Nieuwe rom + Aroma kopieren naar toestel
2. Nieuwe Twrp flashen
3. Bootloader en modem flashen.
4. Rom en Aroma via twrp installeren.

Uiteraard maak ik eerst een backup van mijn belangrijke gegevens. Zie ik nog iets over het hoofd?

[ Voor 4% gewijzigd door Arno90 op 23-07-2016 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 18:39
vindt het jammer dat ze niet de CM13 nog beschikbaar hebben voor de S6.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Arno90 schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 19:10:
Op dit moment draai ik nog Arrow 7.0 (Android 5.1.1) nu wil ik graag updaten naar Xtrestolite 3.3.1. Wat is het handigste om te doen en in welke volgorde?

Ik dacht het volgende:

1. Nieuwe rom + Aroma kopieren naar toestel
2. Nieuwe Twrp flashen
3. Bootloader en modem flashen.
4. Rom en Aroma via twrp installeren.

Uiteraard maak ik eerst een backup van mijn belangrijke gegevens. Zie ik nog iets over het hoofd?
Volgens mij moet je 2 en 3 tegelijk doen via Odin. Dacht dat de benodigde TWRP niet compatibel is met je huidige Bootloader en dan gaat het mis. Daarom alles in 1 flash en dan naar 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Aghanim schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:51:
[...]

Volgens mij moet je 2 en 3 tegelijk doen via Odin. Dacht dat de benodigde TWRP niet compatibel is met je huidige Bootloader en dan gaat het mis. Daarom alles in 1 flash en dan naar 4.
Top bedankt! Als ik de zin vind ga ik het vanavond nog proberen en anders morgen :) is alweer een poosje geleden dat ik hiermee gestoeid heb. :+

Edit:

Ik heb nu Unikernel V8 kan ik die laten staan? En ik meen me te herinneren dat auto-reboot in Odin uit moest staan, klopt dat nog steeds?

[ Voor 14% gewijzigd door Arno90 op 23-07-2016 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zelf de kernel genomen die standaard in de rom zit. Leek me actueler dan v8. Auto reboot kan wel als je flash succesvol is maar voor de zekerheid kun je het uit zetten. Dan moet je handmatig rebooten na de flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

Ik heb de Xtrestolite 3.2 rom op mijn toestel staan en alles werkt naar behoren op een ding na. Misschien is het trouwens wel normaal maar dat hoor ik dan wel.
"Probleem" is dat als ik een foto wil maken het scherm behoorlijk donker is, ondanks dat de helderheid op max staat, zowel met het "automatisch" vinkje aan/uit.
Als ik de S6 naar de zon richt wordt het scherm helder, zodat ik pas eigenlijk echt goed kan zien wat ik wil fotograferen, maar dit duurt maar een paar seconden en dan wordt het scherm weer donker. Ik gebruik de app A Better Camera, maar met de default camera gaat het eigenlijk exact hetzelfde.
Vraag is dus: is dit normaal of kan er iets aan gedaan worden?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
CWH schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:23:
Ik heb de Xtrestolite 3.2 rom op mijn toestel staan en alles werkt naar behoren op een ding na. Misschien is het trouwens wel normaal maar dat hoor ik dan wel.
"Probleem" is dat als ik een foto wil maken het scherm behoorlijk donker is, ondanks dat de helderheid op max staat, zowel met het "automatisch" vinkje aan/uit.
Als ik de S6 naar de zon richt wordt het scherm helder, zodat ik pas eigenlijk echt goed kan zien wat ik wil fotograferen, maar dit duurt maar een paar seconden en dan wordt het scherm weer donker. Ik gebruik de app A Better Camera, maar met de default camera gaat het eigenlijk exact hetzelfde.
Vraag is dus: is dit normaal of kan er iets aan gedaan worden?
Alvast bedankt!
Heb je al eens geprobeerd om 'helderheid automatisch aanpassen' (van het display, naar beneden schuiven en dan vinkje bij auto afvinken) uit te zetten? Wellicht dat dat problemen veroorzaakt.

Helaas door het mooie weer er nog niet aan toegekomen om de nieuwe rom te installeren. Inmiddels wel van alles een back-up gemaakt. Nu weer een geschikt tijdstip vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Jezus wat is een Samsung flashen een drama. Eerste keer was ik die Reactivation lock vergeten waardoor mijn telefoon niks meer deed. Toen de officiele firmware gedownload (wat MEGA langzaam gaat, 3 freaking uren. Heb dus een nacht overgeslagen..) Maar toen liep de OS zo buggy/laggy. Kon niet eens de reactivation lock uitzetten. Heb toen de laatste firmware gedownload (meer mega langzaam via sammobile)) en toen liep het wel soepel en kon ik de lock uitzetten.

Nu wil ik dus weer via Odin (maakt de versie iets uit? Heb nu V3.11 gebruikt) XtreStoLite flashen maar krijg deze foutmelding:
<ID:0/005> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Please wait..
<OSM> Leave CS..
<ID:0/005> Odin engine v(ID:3.1101)..
<ID:0/005> File analysis..
<ID:0/005> SetupConnection..
<ID:0/005> Initialzation..
<ID:0/005> Get PIT for mapping..
<ID:0/005> Firmware update start..
<ID:0/005> SingleDownload.
<ID:0/005> sboot.bin
<ID:0/005> NAND Write Start!!
<ID:0/005> FAIL!
<ID:0/005>
<ID:0/005> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Wat doe ik fout?

Ik heb de Samsung geupdate naar de laatste firmware, is dat oke? Moet ik eerst downgraden?

Ik heb de volgende 3 bestanden gedownload. Ik heb de Samsung Galaxy S6 Edge G925F
- G925F-XXU3DPDP-BOOTLOADER.tar.md5 (BL in Odin)
- arter97-recovery-g925fi-13.1-twrp_3.0.2-0.tar.md5 (AP in Odin)
- G925F-XXU3DPDP-MODEM.tar (CP in Odin)
Ook heb ik Auto Reboot uit staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:56:
Jezus wat is een Samsung flashen een drama. Eerste keer was ik die Reactivation lock vergeten waardoor mijn telefoon niks meer deed. Toen de officiele firmware gedownload (wat MEGA langzaam gaat, 3 freaking uren. Heb dus een nacht overgeslagen..) Maar toen liep de OS zo buggy/laggy. Kon niet eens de reactivation lock uitzetten. Heb toen de laatste firmware gedownload (meer mega langzaam via sammobile)) en toen liep het wel soepel en kon ik de lock uitzetten.

Nu wil ik dus weer via Odin (maakt de versie iets uit? Heb nu V3.11 gebruikt) XtreStoLite flashen maar krijg deze foutmelding:

[...]

Wat doe ik fout?

Ik heb de Samsung geupdate naar de laatste firmware, is dat oke? Moet ik eerst downgraden?

Ik heb de volgende 3 bestanden gedownload. Ik heb de Samsung Galaxy S6 Edge G925F
- G925F-XXU3DPDP-BOOTLOADER.tar.md5 (BL in Odin)
- arter97-recovery-g925fi-13.1-twrp_3.0.2-0.tar.md5 (AP in Odin)
- G925F-XXU3DPDP-MODEM.tar (CP in Odin)
Ook heb ik Auto Reboot uit staan
Probeer eens een andere USB-kabel. Bij mij geeft de snellader continu problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Aghanim schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:02:
[...]

Probeer eens een andere USB-kabel. Bij mij geeft de snellader continu problemen.
Andere kabels geprobeerd, andere usb poort. Nog steeds hetzelfde probleem..

Wat kan ik nog meer fout doen?
- Ik start met Home+Power+VolDown
- Ik doe dan VolUp to continu
- Start eerst Odin op mijn laptop (heb versie V3.10.7 tot V3.12.3 geprobeerd. Ook uitvoeren als Admin geprobeerd)
- Ik voeg de 3 bestanden toe
- Ik check auto reboot uit
- Ik klik op start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ik gebruik 3.10.6 (altijd als admin doen),alleen auto reboot uit, geen re-partition
Juiste samsung drivers op de laptop?
Odin starten, nog niet aansluiten, pas in download mode aansluiten
dubbel check de juiste bestanden voor je tel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ionicdog schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:30:
ik gebruik 3.10.6 (altijd als admin doen),alleen auto reboot uit, geen re-partition
Juiste samsung drivers op de laptop?
Odin starten, nog niet aansluiten, pas in download mode aansluiten
dubbel check de juiste bestanden voor je tel
Admin, reboot uit en geen re-partition heb ik gedaan. Nu zelfs op een andere laptop geprobeerd.

Deze drivers heb ik: http://developer.samsung....-doc/view.do?v=T000000117
De bestanden uit deze post: http://forum.xda-develope...hp?p=60390986&postcount=5
En dan de Recovery van deze pagina: http://www.arter97.com/browse/S6/kernel/13.1/g925fi/
Ik hoef alleen deze toch te hebben? arter97-recovery-g925fi-13.1-twrp_3.0.2-0.tar.md5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

- Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd (uit startpost, maar deze zijn hetzelfde volgens mij) en Windows 10 opnieuw gestart.
- Ik heb alle files opnieuw gedownload.
- Ik heb de telefoon met power+home+VolDown gestart en vervolgens VolUp to continu
- Ik heb nu ook Odin v3.10.6 gebruikt. Geopend als administrator.
- Toen heb ik de telefoon aangesloten via een (andere) usb kabel
- Daarna alle 3 de bestanden tegelijk geladen (bootloader in BL, recovery in AP en modem in CP)
- De optie Auto Reboot uitgezet. Re-Partition stond al uit. F. Reset Time stond aan, deze heb ik aangelaten. Alle overige opties staan uit.
- Terug naar de log en op start geklikt
En dan krijg ik deze error:
<ID:0/003> Added!!
<OSM> Enter CS for MD5..
<OSM> Please wait..
<OSM> arter97-recovery-g925fi-13.1-twrp_3.0.2-0.tar.md5 is valid.
<OSM> Leave CS..
<ID:0/003> Odin engine v(ID:3.1005)..
<ID:0/003> File analysis..
<ID:0/003> SetupConnection..
<ID:0/003> Initialzation..
<ID:0/003> Get PIT for mapping..
<ID:0/003> Firmware update start..
<ID:0/003> SingleDownload.
<ID:0/003> sboot.bin
<ID:0/003> NAND Write Start!!
<ID:0/003> FAIL!
<ID:0/003>
<ID:0/003> Complete(Write) operation failed.
<OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 1)
Wat doe ik fout? :)
Moet ik de bestanden niet allemaal tegelijk doen? Dit moest toch juist wel? Kan ik ze beter apart doen of maar 2 tegelijk?

Dit staat er op mijn telefoon na de error:
ODIN MODE
PRODUCT NAME: SM-G925F
CURRENT BINARY: Samsung Official
SYSTEM STATUS: Official
REACTIVATION LOCK: OFF
Secure Download: Enabled
KNOX WARRANTY VOID: 0 (0X0000)
RP SWREV: B:4 K:2 S:2
SW REV. CHECK FAIL. DEVICE: 4, BINARY: 3
Telefoon start wel gewoon op wanneer ik hem opnieuw opstart.

edit: kan/moet ik een andere bootloader, modem of recovery proberen?

edit 2:
Via deze manier:
http://www.droidviews.com...-on-marshmallow-firmware/
Heb ik wel een recovery en kernel kunnen installeren.
Dus eerst de SpaceX kernel, SuperSU en toen TWRP. Vervolgens via Odin de TWRP uit het XtreStoLite topic (arter97-recovery-g925fi-13.1-twrp_3.0.2-0.tar.md5).
Maar als ik dan vervolgens de bootloader en modem wil flashen en exact deze stappen volg:
http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=60112855
Maar dan met de bootloader en modem files uit het XtreStoLite topic, dan krijg ik weer een error in Odin.
Ze hebben het ook over de .tar.md5 bestanden (bootloader/modem) die ik moet gebruiken. Maar die uit het XtreStoLite topic zijn enkel .tar. Zou dat de reden kunnen zijn?

Heeft iemand anders een modem/bootloader die ik kan gebruiker voor mijn G925F om XtreStoLite te installeren?

[ Voor 20% gewijzigd door Markos op 27-07-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CWH
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 08:38

CWH

Arno90 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:05:
[...]
Heb je al eens geprobeerd om 'helderheid automatisch aanpassen' (van het display, naar beneden schuiven en dan vinkje bij auto afvinken) uit te zetten? Wellicht dat dat problemen veroorzaakt.
Ja, dat bedoelde ik met: "zowel met het "automatisch" vinkje aan/uit."
De ROM op zich bevalt erg goed, alleen dit is een kleine onhebbelijkheid.
Heeft niemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
In dit forum zoeken op md5 kwam ik dit tegen, dus voordat je aansluit moet je de bestanden al geladen hebben.
Volgens mij kan je gewoon tar gebruiken en zip voor recovery.

Do exactly step-by-step the following things:
- Unplug your Phone (IMPORTANT!)
- Turn your Phone completely off (This is IMPORTANT)
- Start your Phone in download mode on this way: Press Vol down + Home + Power buttons till the screen turns on, press Vol Up to continue (Only enter download mode on this way, otherwise it won't work!!)[/B]
- Open Odin 3.10.6 on your PC (Make sure you're using this version of Odin, other versions won't work correctly maybe!)
- Click on the 'BL' button, and load in your BOOTLOADER tar.md5 file for your model
- Click on the 'CP' button, and load in your MODEM tar.md5 file for your model
- DON'T TOUCH ANYTHING ELSE (you can brick your phone if you choose other settings in Odin)
- Now Connect your phone to your computer (DO NOT connect your phone before this step, otherwise it won't work!)
- Click on the Start button
- Wait till it finish flashing.
- Your phone reboots automatically after flashing.
- Always check after flashing: Settings -> About device -> Baseband; that should show the same modem build number noted as here.
And also check if the bootloader got flashed correctly by downloading an AndroidTerminal app, and enter this command: getprop ro.boot.bootloader

NOTE: Sometimes the modem/baseband needs to be flashed 2 or even 3 times till it will get flashed correctly.
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:46:
[...]

Admin, reboot uit en geen re-partition heb ik gedaan. Nu zelfs op een andere laptop geprobeerd.

Deze drivers heb ik: http://developer.samsung....-doc/view.do?v=T000000117
De bestanden uit deze post: http://forum.xda-develope...hp?p=60390986&postcount=5
En dan de Recovery van deze pagina: http://www.arter97.com/browse/S6/kernel/13.1/g925fi/
Ik hoef alleen deze toch te hebben? arter97-recovery-g925fi-13.1-twrp_3.0.2-0.tar.md5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

ionicdog schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 16:50:
In dit forum zoeken op md5 kwam ik dit tegen, dus voordat je aansluit moet je de bestanden al geladen hebben.
Volgens mij kan je gewoon tar gebruiken en zip voor recovery.

Do exactly step-by-step the following things:
- Unplug your Phone (IMPORTANT!)
- Turn your Phone completely off (This is IMPORTANT)
- Start your Phone in download mode on this way: Press Vol down + Home + Power buttons till the screen turns on, press Vol Up to continue (Only enter download mode on this way, otherwise it won't work!!)[/B]
- Open Odin 3.10.6 on your PC (Make sure you're using this version of Odin, other versions won't work correctly maybe!)
- Click on the 'BL' button, and load in your BOOTLOADER tar.md5 file for your model
- Click on the 'CP' button, and load in your MODEM tar.md5 file for your model
- DON'T TOUCH ANYTHING ELSE (you can brick your phone if you choose other settings in Odin)
- Now Connect your phone to your computer (DO NOT connect your phone before this step, otherwise it won't work!)
- Click on the Start button
- Wait till it finish flashing.
- Your phone reboots automatically after flashing.
- Always check after flashing: Settings -> About device -> Baseband; that should show the same modem build number noted as here.
And also check if the bootloader got flashed correctly by downloading an AndroidTerminal app, and enter this command: getprop ro.boot.bootloader

NOTE: Sometimes the modem/baseband needs to be flashed 2 or even 3 times till it will get flashed correctly.

[...]
Ja die stappen had ik ook gevonden en exact gevolgd. Maar het werkte niet. Ik heb het ook al tig keer geprobeerd. Op 2 verschillende laptops en verschillende kabels en uiteindelijk ook verschillende Odin versies.
Ik heb nu alleen TWRP erop gezet samen met die SpaceX kernel. En toen alles gewiped en via usb stick de ROM+Add-on geinstalleerd en in de add-on installer de stock kernel gekozen. Maar dat betekent dat ik niets van de Bootloader of Modem op mijn telefoon heb staan..
De rom start wel op, weet nog niet hoe goed hij werkt. Want hij is net geboot. Maar ik neem aan dat ik die modem/bootloader wel nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Je hebt eerst een MM firmware erop gezet daar zit de Bl en modem al in nodig voor de MM rom. Dus dat moet ok zijn. Dit is vooral belangrijk als je upgrade van Lollipop.
Als ie boot moet het nu goed zijn, kan je later kijken om die bootloader en modem van een latere versie te voorzien, raar dat dat niet gaat..
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:04:
[...]

Ja die stappen had ik ook gevonden en exact gevolgd. Maar het werkte niet. Ik heb het ook al tig keer geprobeerd. Op 2 verschillende laptops en verschillende kabels en uiteindelijk ook verschillende Odin versies.
Ik heb nu alleen TWRP erop gezet samen met die SpaceX kernel. En toen alles gewiped en via usb stick de ROM+Add-on geinstalleerd en in de add-on installer de stock kernel gekozen. Maar dat betekent dat ik niets van de Bootloader of Modem op mijn telefoon heb staan..
De rom start wel op, weet nog niet hoe goed hij werkt. Want hij is net geboot. Maar ik neem aan dat ik die modem/bootloader wel nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 17:04:
[...]

Toen xtrestolite van 5.0 naar 5.1.1. ging, dacht dat het deze versie nummers waren, heb ik ook de originele 5.1.1 via odin geladen en vervolgens de xtrestolite rom. Heb toen ook nooit een nieuwe modem oid geinstalleerd, nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Oke thnx voor de reacties!
Ik dacht dat ze per se nodig waren haha. Had ik dat maar eerder geweten :p

Een andere vraag. Ik heb XInstaller geïnstalleerd en wil daar een app mee installeren. Maar hij gaat automatisch via de standaard app installer van Samsung. Ik kan nergens vinden dat ik ervoor kan kiezen dat XInstaller dit doet. Iemand enig idee hoe ik dat kan doen? Ik wil namelijk een oudere versie over een nieuwere versie heen installeren, zonder de nieuwe versie te verwijderen. En dat kan via XInstaller, maar dan moet hij wel die app gebruiken om het te installeren..
edit: het laatste opgelost via Titanium Backup met alleen data terug zetten van de nieuwe versie van de app

[ Voor 8% gewijzigd door Markos op 27-07-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-10-2024
hey,

ik heb mijn s6 edge+ proberen te rooten, maar denk dat het niet helemaal goed is gegaan en nu weet ik niet meer wat ik moet doen.
telefoon kan in download mode komen, en thats it.
ik heb dit probleem bij mijn s5 nooit gehad. en kan ook niks op internet vinden wat ik er nu mee aan moet.

mvg
danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Het is wel de bedoeling om zelf eerst aan te geven wat je hebt geprobeerd, welke methoden etc anders kunnen we je niet juist helpen.
Dus een uitgebreide beschrijving van je werkzaamheden, en de foutmedlingen is wel gewenst.

Geen backup in recovery?
Meest makkelijke oplossing voor nu is denk ik een verse firmware flashen via odin.
Suc6
dannyvdal schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 20:27:
hey,

ik heb mijn s6 edge+ proberen te rooten, maar denk dat het niet helemaal goed is gegaan en nu weet ik niet meer wat ik moet doen.
telefoon kan in download mode komen, en thats it.
ik heb dit probleem bij mijn s5 nooit gehad. en kan ook niks op internet vinden wat ik er nu mee aan moet.

mvg
danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
wat heb ik geprobeerd,
opnieuw flashen via odin, geen resultaat.
firmware heb ik ook geprobeerd te flashen, die bleef hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Wat heb je geprobeerd te flashen waarbij het fout ging? Hoe heb je dat geprobeerd? Wat is of was de foutmelding?

Zolang je in download mode kan komen, is er niets aan de hand en kan je altijd een Sammy firmware flashen. Miss je de juiste versie van Odin gebruikt en een goed werkende kabel gebruikt, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
ik heb nu een nieuwe firmware gedownload, maar die geeft een md5 error binary is invalid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
ik gebruik odin v3.10.7 de nieuwere versie van odin kriig ik niet opgestart. krijg een of andere chinese error

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdal
het is al gelukt! error is weg en odin zegt pass!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Ik heb volgens mij sinds ik de laatste xestrolite erop heb staan, het probleem dat ik geen screenshots kan maken door over t scherm te swipen. Functie staat wel aan in de instellingen. Herkent iemand dit?

Merk ook dat de batterij echt aan t slijten is. Normaal gebruik haal ik nu net de dag iedere keer. Het is nog genoeg maar moet s avonds toch echt opladen..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb al maanden XtreStoLite Deo Mod 2.3, en probeer nu een firewall te installeren (reden: ik wil alle 3G/4G blocken en alleen Whatsapp toestaan). Alle firewalls die ik probeer hebben kennelijk een VPN nodig. In geen enkele firewall krijg ik het voor elkaar. OF de VPN kan niet worden geactiveerd OF de firewall lijkt niets te onderscheppen.

Heb ook al geprobeerd om in de Android instellingen zélf de "background data usage" te beperken, maar daar merk ik ook nul verschil. Is dat iets wat in deze custom mod (nog) niet werkt? Weet iemand dit?

(of is er een andere manier om wat ik wil voor elkaar te krijgen?)

[ Voor 5% gewijzigd door spaceboy op 09-08-2016 16:17 ]

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
spaceboy schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:16:
Ik heb al maanden XtreStoLite Deo Mod 2.3, en probeer nu een firewall te installeren (reden: ik wil alle 3G/4G blocken en alleen Whatsapp toestaan). Alle firewalls die ik probeer hebben kennelijk een VPN nodig. In geen enkele firewall krijg ik het voor elkaar. OF de VPN kan niet worden geactiveerd OF de firewall lijkt niets te onderscheppen.

Heb ook al geprobeerd om in de Android instellingen zélf de "background data usage" te beperken, maar daar merk ik ook nul verschil. Is dat iets wat in deze custom mod (nog) niet werkt? Weet iemand dit?

Wellicht overbodig om te vragen maar heb je wel de "VPN connection support" geflashed in de Aroma installer?

Andere optie is Xposed Framework installeren en dan met de PowerNap module alle data blocken uitgezonderd Whatsapp (dmv deze op de whitelist te plaatsen).

Je moet je alleen wel afvragen waarom je zo'n dure smartphone hebt als je toch enkel Whatsapp gebruikt (just my humble opinion :))

[ Voor 14% gewijzigd door bob-nwk op 09-08-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:59
Draai nu al lang de laatste XtreStoLite. Maar ik kan nu sinds een dag of wat niet meer unlocken met de mijn vingerafdruk. Als ik naar de instellingen voor schermbeveiliging ga, en Type Schermbeveiliging klik (staat nu op vegen). Dan denkt ie heel lang na, flitst kort naar het keuzescherm met de verschillende unlock opties en komt dan weer terug in het hoofdscherm voor schermbeveiliging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ye7JDuT7ZZbzvneSLcknfbWT/full.gif

update
Net een factory reset gedaan. Nu geen terugspringend scherm meer, maar nu ontbreekt de optie om je vingerafdruk te selecteren als manier om te unlocken.

update 2
De Aroma update was nog nodig voor de vingerafdruk (vreemd, dacht dat het standaard onderdeel van MM was). Nu dan tenslotte maar eens proberen om het Aroma package te installeren over mijn bestaande setup (backup)

update 3
Dat heeft gewerkt... 8)
Weer happy

[ Voor 33% gewijzigd door Master FX op 10-08-2016 19:28 . Reden: update ]

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

spaceboy schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 16:16:

Kijk eens naar AFWall+. Ik heb er goeie ervaringen mee. Heeft pas nog wat goeie updates gehad.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

jelbo schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:03:
[...]

Kijk eens naar AFWall+. Ik heb er goeie ervaringen mee. Heeft pas nog wat goeie updates gehad.
Thanks. Ik heb ondertussen een werkende situatie. Snap nog niet helemaal waarom/hoe het werkt, maar ik heb het volgende gedaan:

- DroidWall geinstalleerd
- Alles WIFI geaccepteerd
- Alles 3G geblockt, behalve Whatsapp

Het rare is dat als ik nu niet in een wifi-area ben ik WEL kan appen, maar als ik plaatjes probeer te sturen/ontvangen gaat het mis (no connection)? Het lijkt wel of de pure tekst van Whatsapp over een ander "protocol" loopt ofzo? Nou ja, ik vind het prima. ALS ik buiten een wifi-area iets anders wil kan ik met de DroidWall widget even de firewall uitzetten. Ik vind het goed zo. Al snap ik nog niet 100% hoe het werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Er zijn de laatste tijd goede stappen gezet in de AOSP-community. Ontwikkelaars hebben de camera en vingerafdrukscanner goeddeels aan de praat gekregen in Cyanogenmod: http://forum.xda-develope...od-13-unofficial-t3384252. Op dit moment alleen nog voor de S6 Edge+ en Note 5, maar dit zou makkelijk te porten moeten zijn naar de S6 (Edge). Met die twee dingen werkend is men heel dicht bij een volledig functionele Cyanogenmod-build :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoutF schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:04:
Er zijn de laatste tijd goede stappen gezet in de AOSP-community. Ontwikkelaars hebben de camera en vingerafdrukscanner goeddeels aan de praat gekregen in Cyanogenmod: http://forum.xda-develope...od-13-unofficial-t3384252. Op dit moment alleen nog voor de S6 Edge+ en Note 5, maar dit zou makkelijk te porten moeten zijn naar de S6 (Edge). Met die twee dingen werkend is men heel dicht bij een volledig functionele Cyanogenmod-build :)
Dat klinkt goed! En stiekem ook wel broodnodig want er is niet bepaald veel meer om te flashen voor de S6 helaas.

Overigens is de fingerprint alleen nog maar bruikbaar in apps en niet om je telefoon te unlocken. Hopelijk lukt dat op korte termijn ook.

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 13-08-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo

jelbo

Hij doet het niet!

Het rare is dat als ik nu niet in een wifi-area ben ik WEL kan appen, maar als ik plaatjes probeer te sturen/ontvangen gaat het mis (no connection)? Het lijkt wel of de pure tekst van Whatsapp over een ander "protocol" loopt ofzo? Nou ja, ik vind het prima. ALS ik buiten een wifi-area iets anders wil kan ik met de DroidWall widget even de firewall uitzetten. Ik vind het goed zo. Al snap ik nog niet 100% hoe het werkt.
Die plaatjes zullen waarschijnlijk inderdaad op een iets andere manier gedownload worden. In elk geval verward het DroidWall, die denkt dat een andere app de download uitvoert. Misschien dat AFWall+ het wel kan? Dat is een verder doorontwikkelde fork van DroidWall. Die laatste heeft in 2011 voor het laatst een update gehad, AFWall+ vorige week nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ben eigenlijk niet echt tevreden over XtreStoLite. Sowieso altijd als ik de telefoon opnieuw opstart dan krijg ik een melding dat er iets is fout gegaan bij Whatsapp en ik mijn geschiedenis moet herstellen (en je dus een dag mist qua berichten). En voor mijn gevoel werkt hij eerder slechter dan beter dan officiële firmware. Ik ga dan ook maar weer terug naar officiële firmware tenzij iemand anders een andere aanrader weet qua custom firmware?

Ik heb ook al factory reset en opnieuw installeren en andere opties met de extra aroma installer geprobeerd. Maar nog steeds valt deze rom erg tegen. Vooral dat Whatsapp
Ik heb overigens een S6 Edge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:59
Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:16:
Ik ben eigenlijk niet echt tevreden over XtreStoLite. Sowieso altijd als ik de telefoon opnieuw opstart dan krijg ik een melding dat er iets is fout gegaan bij Whatsapp en ik mijn geschiedenis moet herstellen (en je dus een dag mist qua berichten). En voor mijn gevoel werkt hij eerder slechter dan beter dan officiële firmware. Ik ga dan ook maar weer terug naar officiële firmware tenzij iemand anders een andere aanrader weet qua custom firmware?

Ik heb ook al factory reset en opnieuw installeren en andere opties met de extra aroma installer geprobeerd. Maar nog steeds valt deze rom erg tegen. Vooral dat Whatsapp
Ik heb overigens een S6 Edge
Heb deze ROM ook icm Whatsapp en heb nergens last van. Denk eerder dat er een probleempje is met de data-integrity van jouw whatsapp-database.
Verder uitermate tevreden. Heb wel de non-Edge trouwens

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Master FX schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:34:
[...]

Heb deze ROM ook icm Whatsapp en heb nergens last van. Denk eerder dat er een probleempje is met de data-integrity van jouw whatsapp-database.
Verder uitermate tevreden. Heb wel de non-Edge trouwens
Voordat ik deze custom rom gebruikte had ik het niet en Whatsapp heeft al meerdere malen (handmatig) opnieuw een backup gemaakt dus dan zou het probleem ook weg moeten zijn toch als het aan Whatsapp zou moeten liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb Tele2 en wil terug naar de officiële firmware van Samsung S6 Edge, dat is deze toch? De PHN versie
http://www.sammobile.com/...U4DPG8_G925FPHN4DPG1_PHN/
Alleen.. Ik ben ingelogd op sammobile en zie nergens de normale gratis download staan? Ben ik nu zo scheel?
Bij andere versies zie ik ook geen download meer staan. Alleen de "fast download".

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb gewoon de optie Regular Download en Fast Download? :S
http://www.sammobile.com/...XU4DPG8_G925FPHN4DPG1_PHN

[ Voor 94% gewijzigd door Blisterin_Bull op 18-08-2016 16:14 ]

Systeem specs

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik_ben_Mark3 schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:12:
Ik heb Tele2 en wil terug naar de officiële firmware van Samsung S6 Edge, dat is deze toch? De PHN versie
http://www.sammobile.com/...U4DPG8_G925FPHN4DPG1_PHN/
Alleen.. Ik ben ingelogd op sammobile en zie nergens de normale gratis download staan? Ben ik nu zo scheel?
Bij andere versies zie ik ook geen download meer staan. Alleen de "fast download".
Zet je adblocker even uit :+

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Zelf gebruik ik ublock, maar krijg wel de regular links :>

Systeem specs

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Iemand nog een tip voor een leuke rom?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3435461

[ROM] [SM-G920F/SM-G925F] 🌟THE GRIFFIN ROM🌟 [V4.0-Stable] [14/08/2016] [4DPH4]

Of

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3442106

[Rom][ALEXIS ROM 6.2][SM-G92XF/I/D/K/L/S/T/W8][11/08/2016][6.0.1 DPGW][BOOM SOUND]

Of

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3209475

[ROM][15-08][6.0.1][920/5][DPH4][4.0] XtrALite ROM - Fast/Smooth/Battery Optmized

Ga zelf vanavond één van de drie flashen.

[ Voor 13% gewijzigd door AndereKoekoek op 18-08-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Floris-K schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:36:
Iemand nog een tip voor een leuke rom?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3435461

[ROM] [SM-G920F/SM-G925F] 🌟THE GRIFFIN ROM🌟 [V4.0-Stable] [14/08/2016] \[4DPH4]

Of

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3442106

[Rom][ALEXIS ROM 6.2][SM-G92XF/I/D/K/L/S/T/W8][11/08/2016][6.0.1 DPGW][BOOM SOUND]

Of

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3209475

[ROM][15-08][6.0.1][920/5][DPH4][4.0] XtrALite ROM - Fast/Smooth/Battery Optmized

Ga zelf vanavond één van de drie flashen.
Laat me even weten welke het geworden is en of je tevreden bent. Xestrolite gaat (vermoed ik) niet meer geupdate worden en ik wil wel graag wat meer up to date zijn qua security. Stiekem hoop ik op een hele vroege release van Android 7 voor Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb gisteren de topics zitten lezen en durfde het toch niet aan. Lees opmerkingen als instabiele Wi-Fi, geen 4g, battery drains en zelfs eentje waar de Wi-Fi helemaal niet meer werkt na de laatste update.

Hoop hier ook op nougat, maar voor de s6 leeft het niet echt meer denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Haha ja dat had ik uiteraard gedaan. Misschien dat de gratis download er tijdelijk eruit lag? Op een andere computer zie ik de download nu wel staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Aghanim schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 15:17:
[...]

Laat me even weten welke het geworden is en of je tevreden bent. Xestrolite gaat (vermoed ik) niet meer geupdate worden en ik wil wel graag wat meer up to date zijn qua security. Stiekem hoop ik op een hele vroege release van Android 7 voor Samsung.
Heb nu toch Alexis geïnstalleerd met de Arter 21.1 kernel. Dit loopt tot nu toe héél soepel.

Laat van de week nog wel de sot enz weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 11:54
Na maanden XtreStoLite gebruikt te hebben ben ik sinds eergister overgestapt op CaS ROM http://forum.xda-develope...evelopment/g920f-t3439399

De rom ziet als stokc uit. Er zijn geen grote visuele aanpassingen gemaakt (volgens mij geen een) en er zijn geen grote zichtbare features toegepast. Het is voornamelijk onderhuids wat is aangepast.

Helaas werkt (bij mij) de private mode niet. Ik hoop dat deze snel gefixt gaat worden.

Voor de rest een hele simpele lichte rom. Geen gekke poes pas. Precies hoe ik het hebben wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Mmmmz ...

Vorig jaar geroot, nu begon mijn foon wat onstabiel te worden dus dacht ik tijd voor een nieuwe rom (ik draaide nog stock 5.1.1).

TWRP er op gezet, alles ok.

Daarna XtrestoLite (MarshMellow) geflashed met TWRP (gaf aan dat dat goed was gegaan), daarna dalvik/cache gewist en reboot.

Nu blijft ie hangen op het bootscherm (nog voor die rode text met seandroid enforced ...)

Enige hulp is welkom :-)

EDIT:

Daarna de MM bootloader, modem en twrp geflashed. Nu doet ie het :-)

[ Voor 31% gewijzigd door devastator83 op 24-08-2016 23:01 ]

Dat wilde ik net gaan typen inderdaad :)

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik draai nu een paar dagen deze rom:
http://forum.xda-develope...nt/rom-noble-rom-t3409330
Wel versie 2.0 want met 3.0 en 3.1 zijn nog wat problemen met dual sim support.
Het is een volledige note7 port en prima te gebruiken als daily driver, inclusief de note 7 camera app.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Pagina: 1 ... 38 ... 40 Laatste