Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelbo schreef op maandag 28 maart 2016 @ 16:24:
Weet iemand of het mogelijk is op m'n S6 met Marshmallow ROM, bootloader en modem een backup van een Lollipop-ROM terug te zetten?

Als ik nu een backup restore, krijg ik de melding 'Kernel is not seandroid enforcing' en start hij niet door. Ik denk dat ik m'n bootloader dan moet downgraden?
Het beste kun je gewoon via Sammobile de laatste Lollipop firmware downloaden en flashen via Odin.
Dan ben je weer compleet stock Lollipop en kun je vanuit daar weer rooten en flashen.

Die backup zou ik dan laten voor wat het is, als ik eerlijk ben.
Beter om vers te beginnen als je zo een grote downgrade/upgrade doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 11:16

jelbo

Hij doet het niet!

Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 11:14:
[...]

Het beste kun je gewoon via Sammobile de laatste Lollipop firmware downloaden en flashen via Odin.
Dan ben je weer compleet stock Lollipop en kun je vanuit daar weer rooten en flashen.

Die backup zou ik dan laten voor wat het is, als ik eerlijk ben.
Beter om vers te beginnen als je zo een grote downgrade/upgrade doet.
Dank voor de hulp. Makes sense, zo'n compleet package zet ook je bootloader weer terug naar een compatibele versie waarschijnlijk.

Reden voor mijn LP TWRP restorepoging was omdat daar een Authenticator-app (Authenticator Plus) in leefde die ik nodig had omdat m'n toenmalige Authenticator-config om zeep was. Uiteindelijk heb ik het kunnen fixen met een backup uit Google Drive.

Ik kan dus op MM blijven. Draai overigens XtreStoLite 3.0 RC1 met stock kernel. Greenify's Aggressive Doze is alles wat ik gebruik om idle drain te minimaliseren, dat werkt geweldig. Geen fratsen meer met Greenify zelf, PowerNap of Amplify nodig.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:18
Zojuist de final van XtreStoLite geflashed.
Link: https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995309759
MD5: bc910b82867e8b82e380b94b856fc4a0

happy flashing. Draait hier goed (evenals RC1)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-01 15:46
ben wel benieuwd hoe de battery life is met deze final
Zit nog op arrow 5.1 waarbij ik wel 2 dagen kan halen.
Helaas nog geen arrow MM.

op xda nog geen positieve berichten igg over de final en batterylife helaas, ik laat hem nog even liggen..

[ Voor 28% gewijzigd door ionicdog op 02-04-2016 10:20 ]

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 15:52

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Heb de final inmiddels al 2x moeten flashen.. Wanneer je de add-on package installeert, kun je bij system ui kiezen voor een customizable variant.

De quick settings krijgt standaard de kleur paars en ik wilde de kleuren aanpassen. Vanaf dat moment zwart beeld en zelfs opnieuw opstarten werkte niet. Sinds zag ik de wallpaper ineens en daarna weer op zwart.

Uiteindelijk opgelost door de add-on package weer te flashen en de systeem ui terug te zetten.

Verder loopt de rom erg soepeltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:29
Floris-K schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 08:52:
.... Wanneer je de add-on package installeert, kun je bij system ui kiezen voor een customizable variant.

De quick settings krijgt standaard de kleur paars en ik wilde de kleuren aanpassen. Vanaf dat moment zwart beeld en zelfs opnieuw opstarten werkte niet. Sinds zag ik de wallpaper ineens en daarna weer op zwart.
Bij mij werkt deze variant probleemloos (dirtyflash over RC1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan sinds de RC1 geen screenshots meer maken met de bekende veegbeweging. Het lijkt net alsof de feature er niet meer is. Of ik ben het vergeten te installeren via Aroma maar kan me niet herinneren dat dit voorheen een aparte addon was. Werkt dat bij jullie wel?

Ander probleem wat ik heb is dat het standaard keyboard duidelijk met vertraging typt. Soms worden zelfs letters vergeten bij het typen. Ook dit nooit eerder gehad met diverse roms en kernels.

Ander punt is dat sinds een paar dagen de ING app nu steeds zegt dat mijn mobiel niet meet herkend wordt.

[ Voor 36% gewijzigd door Aghanim op 02-04-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Aghanim schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 16:45:
Ik kan sinds de RC1 geen screenshots meer maken met de bekende veegbeweging. Het lijkt net alsof de feature er niet meer is. Of ik ben het vergeten te installeren via Aroma maar kan me niet herinneren dat dit voorheen een aparte addon was. Werkt dat bij jullie wel?

Ander probleem wat ik heb is dat het standaard keyboard duidelijk met vertraging typt. Soms worden zelfs letters vergeten bij het typen. Ook dit nooit eerder gehad met diverse roms en kernels.

Ander punt is dat sinds een paar dagen de ING app nu steeds zegt dat mijn mobiel niet meet herkend wordt.
Voor wat betreft je eerste 2 punten kan ik niets zinnigs zeggen aangezien ik screenshots altijd met de toetsencombi maak en Swiftkey keyboard gebruik.

ING app werkt bij mij wel, ik kan alleen spontaan ineens niet meer inloggen met mn fingerprint ("optie geblokkeerd"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bob-nwk schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:55:
[...]

Voor wat betreft je eerste 2 punten kan ik niets zinnigs zeggen aangezien ik screenshots altijd met de toetsencombi maak en Swiftkey keyboard gebruik.

ING app werkt bij mij wel, ik kan alleen spontaan ineens niet meer inloggen met mn fingerprint ("optie geblokkeerd"
Het begon bij mij ook met blokkeren vingerafdruk maar nu werkt het met de pincode ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Gisteren was een dag van frustratie voor mij:

Eindelijk besloten om voor de XtreStoLite te gaan, na al maanden niet meer geflashed te hebben..

Alle data gebackupped, TB backups..

Vervolgens ging het mis bij het flashen van een Sammobile SM-g920F rom.. Ik kreeg een softbrick die alleen maar via Samsung Smart Switch zou zijn te verhelpen. Dat lukte allemaal niet op mijn PC. (Win10 insider preview) Na talloze pogingen uiteindelijk via een 4 jaar oude PC mijn S6 weer aan de praat gekregen. Rooten met CF_root werkte ook eindelijk.

En vervolgens bleef ik steken op het flashen van TWRP.. In Odin lijkt het allemaal te werken, maar rebooten in de recovery lukt niet. de S6 blijft hangen en ik kan hem alleen maar weer aan de praat krijgen door de CF-root weer te flashen. Lukt ook niet via Flashify of TWRP manager.

Uiteindelijk heel veel meuk bevroren middels TB en gelukkig alle apps terug kunnen zetten. Authenticator, Rabo bankieren etc.. Alles zonder weer te hoeven activeren. Dus draai nu 6.0.1 DPB2 met baseband DPB3 geroot... maar geen TWRP.

Weet iemand wat ik nog kan proberen om TWRP aan de gang te krijgen zodat ik eindelijk XtreStoLite kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:18
Koriel schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:14:
[...]

Weet iemand wat ik nog kan proberen om TWRP aan de gang te krijgen zodat ik eindelijk XtreStoLite kan draaien?
Ik liep eerst ook vast op de TWRP flash. Kreeg hier toen deze link, en die werkte:
http://rootmygalaxy.net/d...arshmallow-twrp-recovery/

succes.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31

Zorian

What the fox?

Ik draai zelf op CrissCross sinds een tijdje (vandaag 5.0 geflashed) maar vind de drain nog steeds bizar hoog. Het is ook heel willekeurig, de ene dag zit ik op het einde van de dag nog op 75% met 3 uur SOT en de andere dag ligt ie zowat de hele dag op tafel (30 minuten SOT) en is ie tegen de avond aan het piepen dat ie een lader wil hebben. Dit ervaar ik ook bij andere ROMs, heel af en toe zit er een goede tussen maar die is dan wel heel erg outdated (zoals die oude Xstrolite, welke in het begin goed draaide maar na een maand alsnog accu begon te zuipen).

Wat zijn jullie ervaringen met de ROMs?

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 03-04-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
Master FX schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:31:
[...]

Ik liep eerst ook vast op de TWRP flash. Kreeg hier toen deze link, en die werkte:
http://rootmygalaxy.net/d...arshmallow-twrp-recovery/

succes.
Dank je, op het eerste oog is het precies wat ik al heb geprobeerd. Even goed doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het aan mij ligt, maar vinden jullie de FPS in spelletjes ook minder sinds Marshmallow?
Draai nu op XtreStoLite 3.0, voor de 2e keer, want de laatste keer was ik om deze reden ook al terug gegaan naar Lollipop.
Alleen ik kan er gewoon niet bij waarom dit zo is.

Zelfs in de meest simpele spelletjes als Candy Crush (sorry) merk je gewoon FPS drops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:08:
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar vinden jullie de FPS in spelletjes ook minder sinds Marshmallow?
Draai nu op XtreStoLite 3.0, voor de 2e keer, want de laatste keer was ik om deze reden ook al terug gegaan naar Lollipop.
Alleen ik kan er gewoon niet bij waarom dit zo is.

Zelfs in de meest simpele spelletjes als Candy Crush (sorry) merk je gewoon FPS drops.
Nee ik heb het tegenovergestelde, ik merk meer en stabielere FPS in MM.
Alleen zit ik dus nog met dat mijn accu zo bagger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zorian schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:51:
Ik draai zelf op CrissCross sinds een tijdje (vandaag 5.0 geflashed) maar vind de drain
Wat zijn jullie ervaringen met de ROMs?
Arrow draaide bij mij echt goed icm unikernel. Altijd minimaal 4,5 uur sot en veel spotify naar de Chromecast streamen.

De mm roms met hacker, arter, stock kemel zijn voor mij beduidend minder. Al heb ik het gevoel dat de rom zelf wel soepeler loopt.

Zit nog steeds te wachten om de gouden combi voor mm. Draai nu de laatste van edgarf die hij de 10e uit heeft gebracht icm de stock kemel. Volgende week arter 13.1 proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:26
Kenners,

Ik heb nu de 5.1.1 XtreStoLite (v2.4) op mijn S6 draaien en zou deze graag willen updaten naar android marshmallow.
Wat moet ik nu allemaal precies updaten voordat ik alles in de soep draai?

Wat zijn nu de populaire en stabiele roms op Android marshmallow?
Voorkeur gaat uit naar performance en batterylife.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
Floris-K schreef op maandag 11 april 2016 @ 22:25:
[...]
Zit nog steeds te wachten om de gouden combi voor mm. Draai nu de laatste van edgarf die hij de 10e uit heeft gebracht icm de stock kemel. Volgende week arter 13.1 proberen
Ik draai nu sinds 3 dagen SpaceX kernel, lijkt tot nu toe de beste combi voor mij te zijn (icm XtreStoLite 3.0).
Bevalt tot nu toe beter dan Hacker, Arter en Stock kernel.

Probeer deze ook eens zou ik zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door bob-nwk op 12-04-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:12
Hallo,

Misschien een echte noob vraag, maar ik kom er zelf niet meer uit..

Ik heb in het verleden meermaals Samsungs geroot en dergelijke, dus een beetje verstand heb ik er wel van..
Ik draaide op mijn S6 Arrow rom, maar vanwege ernstige battery drain wilde ik wat anders proberen. In mijn haastigheid ( is dat een woord?) heb ik niet goed naar de instructies gelezen toen ik de XtreStoLite DeoMod Edition 3.1.1 wilde rooten..

Nu zat ik met een telefoon die telkens bleef hangen op het Samsung logo. Ik kon nog wel in TWRP komen en ook in de download mode.
Nu had ik de stockrom gedownload van de Samsung site, echter bij 95 procent krijg ik in Odin een fail te zien en nu zegt mijn telefoon dat ik het moet proberen via Smart Switch, echter werkt dit ook niet..

Kortom..

Help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
dropkikker schreef op woensdag 13 april 2016 @ 20:40:
Hallo,

Misschien een echte noob vraag, maar ik kom er zelf niet meer uit..

Ik heb in het verleden meermaals Samsungs geroot en dergelijke, dus een beetje verstand heb ik er wel van..
Ik draaide op mijn S6 Arrow rom, maar vanwege ernstige battery drain wilde ik wat anders proberen. In mijn haastigheid ( is dat een woord?) heb ik niet goed naar de instructies gelezen toen ik de XtreStoLite DeoMod Edition 3.1.1 wilde rooten..

Nu zat ik met een telefoon die telkens bleef hangen op het Samsung logo. Ik kon nog wel in TWRP komen en ook in de download mode.
Nu had ik de stockrom gedownload van de Samsung site, echter bij 95 procent krijg ik in Odin een fail te zien en nu zegt mijn telefoon dat ik het moet proberen via Smart Switch, echter werkt dit ook niet..

Kortom..

Help :)
Je kan een rom via de recovery ook side loaden. Moet je even googlen hoe. Kan je gewoon daarmee elke willekeurige rom weer flashen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:26
Met odin de bootloader en modem geupdate voor 6.0.1

S6 heeft nu een softbrick:
Ik heb de laatste TWRP geflashed maar kom niet in de recovery mode.

Kan wel in de download mode komen hoe kan ik de S6 nu restoren? Iemand een idee?
Stock firmware downloaden volgens mij maar je hebt zoveel PDA / CSC nummers hoe weet je welke de juiste is?

Heb maar een Samsung S7 gekocht nu even die S6 fixen.

Stock Firmware gedownload en met odin (AP) restored, telefoon is weer hersteld 8)

[ Voor 16% gewijzigd door xeoMe op 14-04-2016 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Heb maar een s7 gekocht lol

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Laatst online: 13:12
l3art schreef op donderdag 14 april 2016 @ 05:49:
[...]

Je kan een rom via de recovery ook side loaden. Moet je even googlen hoe. Kan je gewoon daarmee elke willekeurige rom weer flashen.
Het is gelukt! Ik had de originele rom gedownload, maar deze gaf dus de hele tijd een fail zodra hij bij ' hidden ' was.
Na lang zoeken erachter gekomen dat je via 7zip dat hidden bestandje uit de originele rom kunt halen, toen alles weer geflashed en het werkte :)

Nu draai ik XtreStoLite 6.01, draait lekker snel :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Grappig, bij het inleren van vingerafdrukken kwam ik er achter dat je per 'afdruk' alletwee de duimen kan invoeren.

Ontgrendelen kan dan nu met beide duimen ...
Not sure of het een feature, of bug is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
FreshMaker schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 06:20:
Grappig, bij het inleren van vingerafdrukken kwam ik er achter dat je per 'afdruk' alletwee de duimen kan invoeren.

Ontgrendelen kan dan nu met beide duimen ...
Not sure of het een feature, of bug is :+
Je kan sowieso 5 vingers oid invoeren. Maar apart is het wel dat je dus twee vingers kan gebruiken voor 1 invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
ik draai al een tijdje de arrow rom 5.1.1 (v9) maar kan opeens mijn vingerafdruk niet meer gebruiken in de ING app en bij lastpass. Optie gewoon niet meer beschikbaar. Ik heb geen rom updates oid gedaan, ligt dit misschien aan de apps die geupdate zijn..bekend bij iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:53
ionicdog schreef op maandag 18 april 2016 @ 09:49:
ik draai al een tijdje de arrow rom 5.1.1 (v9) maar kan opeens mijn vingerafdruk niet meer gebruiken in de ING app en bij lastpass. Optie gewoon niet meer beschikbaar. Ik heb geen rom updates oid gedaan, ligt dit misschien aan de apps die geupdate zijn..bekend bij iemand?
Nee geen last van. Wel dat ik bij ING handmatig op het vingerafdruk knopje moet drukken, maar goed.

Zit sinds zondag op Xtrestolite 3.1.1 en draait prima hier. Lekker stabiel. Batterijduur aardig beter dan bij Lollipop (maar was bij mij dan ook echt slecht). Verder is hij lekker rap! Vingerafdrukscanner is inderdaad flink sneller geworden en daar ben ik ontzettend blij mee :)

Dus zeker een aanrader ;)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Hoe lang kan je doen met je bat, gemiddeld gebruik? En welke kernel is aan te raden? Ik haal nu met gemak 1,5 tot 2 dagen op lollipop

Nog een vraagje voor het flashen naar MM. Moeten de Bootloader/Modem en Twrp in 1 keer via Odin of kan je ook eerst alleen Twrp doen en kijken of die goed werkt?

[ Voor 53% gewijzigd door ionicdog op 21-04-2016 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is hier een beetje dood :)
Ben bang dat er nog maar weinig rom's geupdate zullen worden voor de S6. Had nog graag de Arrow op MM gewild maar gaat er denk ik niet meer van komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik vind het aantal mm roms ook tegenvallen ja... De developers zijn al snel weer overgestapt helaas. Ik draai zelf nog altijd geen mm. Zie nog niet echt een reden om over te stappen. Tegen de tijd dat ik de s6 ga verkopen zal ik wel weer een officiële mm rom er op zetten. Gezien de vele wisselende berichten over de huidige mm roms denk ik niet dat er heel snel een custom mm rom op zal komen bij mij.

* 13art houdt de zuk 2 en de Alcatel idol 4 in de gaten..

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 24-04-2016 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
l3art schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:29:
Ik vind het aantal mm roms ook tegenvallen ja... De developers zijn al snel weer overgestapt helaas. Ik draai zelf nog altijd geen mm. Zie nog niet echt een reden om over te stappen. Tegen de tijd dat ik de s6 ga verkopen zal ik wel weer een officiële mm rom er op zetten. Gezien de vele wisselende berichten over de huidige mm roms denk ik niet dat er heel snel een custom mm rom op zal komen bij mij.

* Aghanim houdt de zuk 2 en de Alcatel idol 4 in de gaten..
Ik heb de laatste maanden op Arrow 5.1 gedraaid en die was zeker niet minder dan de gemiddelde MM rom. Alleen qua beveiliging leek het me wel goed te upgraden. Functionaliteit uit MM gebruik ik verder niet. Doze merk ik ook niks van qua batterij, die is sneller leeg dan op de Arrow :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

De laatste noble rom (3.1) heeft ondersteuning voor ambient display. Ik miste deze feature altijd een beetje dus leuk te zien dat hij nu ook op de S6 is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
ionicdog schreef op donderdag 21 april 2016 @ 00:08:
Hoe lang kan je doen met je bat, gemiddeld gebruik? En welke kernel is aan te raden? Ik haal nu met gemak 1,5 tot 2 dagen op lollipop

Nog een vraagje voor het flashen naar MM. Moeten de Bootloader/Modem en Twrp in 1 keer via Odin of kan je ook eerst alleen Twrp doen en kijken of die goed werkt?
Als je quote krijg ik een melding en had ik wel eerder gereageerd ;)

Maarre, je vraag over flashen kan ik niet beantwoorden. Te weinig ervaring mee.

Verder is bij mij de batterijduur verbeterd, maar het was dan ook dramatisch. Ik red meestal net een dag.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile

Ik heb mezelf er nog niet in verdiept hoor, maar zijn daar geen aanwijzingen voor te vinden in de betreffende xda topic? Lijkt me dat een maker van een mm rom er ook bij verteld hoe te upgraden....

Volgens mij moet je twrp gewoon kunnen updaten. Ik dacht ook dat het flashen van de roms dan gewoon via twrp kon. Maar nogmaals heb me er nog niet echt in verdiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou het in 1x flashen. Helemaal zeker ben ik niet maar ik dacht dat er een relatie is tussen TWRP en de bootloader. Heb zelf een keer TWRP geflasht en een bootloader die niet lukte en kwam in een bootloop.

TWRP zelf op een nieuwe versie heb je qua functionaliteit ook niks aan dus veel zin heeft het niet om het los te flashen.

Maak je overigens niet te veel zorgen. Met Smart Switch kun je via emergency recovery je toestel weer herstellen als het mislukt. Je bent wel al je data kwijt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
OK thanks, heb in de tussentijd xda forum door gespit en inderdaad gewoon in 1 keer doen wordt aangeraden. Ben alles nu aan het voorbereiden enzo maar twijfel nog, ik kijk bijvoorbeeld ook nog even hoe ik eventueel terug kan naar LP. Mijn arrow draait top dus het heeft geen haast. Helaas is het aanbod MM Roms en ontwikkeling momenteel iets minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 21:04
Beste tweakers,

Ik zit momenteel na te denken om de S6 te halen omdat mijn abonnement verloopt en ik weer een nieuwe kan uitkiezen (1 jarig abonnement) .

Hoe is jullie ervaring en is de S6 nog steeds aantrekkelijk ondanks dat die een tijdje uit is.
En qua ''custom rom'' zijn er veel stock roms of dat niet?

[ Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 27-04-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
S6 is zeker een top toestel nog steeds. Als je een leuk abo kan scoren gewoon doen.
Er zijn ook genoeg roms, zit zelf op arrow(v9) 5.1 en die draait top en zuinig.
Wil je gelijk naar MM kan dat ook, stock of rom. Xtrestolite is wel populair en wil misschien binnenkort die gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Aghanim schreef op woensdag 27 april 2016 @ 08:24:
[...]
TWRP zelf op een nieuwe versie heb je qua functionaliteit ook niks aan dus veel zin heeft het niet om het los te flashen.
Het gaat ook niet zozeer om de functionaliteit van TWRP maar wel of het goed kan samenwerken met de rest van het systeem. Meen gelezen te hebben dat mensen in de problemen kwamen die niet een nieuwere versie van TWRP hadden geïnstalleerd.

Overigens nog deze step-by-step-guide gevonden waar inderdaad staat dat recovery + bootloader + modem in 1 keer geflashed kan worden. :
Download Rom and optional add on pack to your phone, save it where you find it easily later on.
Go to developer options. Enable USB debugging and OEM unlock if it's there. If no OEM unlock shows up in developer options, skip this step please...

Download Bootloader, modem and TWRP by Arter97 to your pc.

Boot phone into download mode by turning it off and pressing and holding volume down, home and power simultaneously until the blue warning screen shows up. Run Odin as administrator under Windows and flash bootloader in BL section, TWRP MD5 in AP section and modem in CP Section. Connect your phone to computer. If you see blue check box you're good, if not install latest Samsung USB drivers to your windows computer. Before you hit start make sure to disable auto reboot (important).

Hit start wait until you see green pass text. Press and hold volume down home and power. Wait till screen turns off. Push volume up, home power simultaneously and wait until screen lights up. Let it boot into TWRP recovery, select wipe advanced wipe. System, data, cache and dalvic cache, swipe to wipe. Hit install flash Rom first then add on package in one step. Wait TELL it's finished. Wipe cache and dalvic cache. Tap reboot let it boot.
Wait five to ten minutes. First boot always takes a while, enjoy ROM.

[ Voor 60% gewijzigd door 13art op 27-04-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theduke1989 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 10:03:
Beste tweakers,

Ik zit momenteel na te denken om de S6 te halen omdat mijn abonnement verloopt en ik weer een nieuwe kan uitkiezen (1 jarig abonnement) .

Hoe is jullie ervaring en is de S6 nog steeds aantrekkelijk ondanks dat die een tijdje uit is.
En qua ''custom rom'' zijn er veel stock roms of dat niet?
Ik zag op Pepper.com dat er nu 50 euro cashback op de S6 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Aghanim schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:30:
[...]

Ik zag op Pepper.com dat er nu 50 euro cashback op de S6 zit.
klopt,

wil dit nemen:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7a19fb1c3f1e97b447c033c6f7b08c65.png

maar het is makkelijker dan mijn huidige smartphone xiaomi mi4 bootloader unlocken en flashen??
En zit er in de stock ASOP roms bijvoorbeeld veel bugs of helemaal niet?

[ Voor 22% gewijzigd door theduke1989 op 27-04-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theduke1989 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:38:
[...]

klopt,

wil dit nemen:

[afbeelding]

maar het is makkelijker dan mijn huidige smartphone xiaomi mi4 bootloader unlocken en flashen??
En zit er in de stock ASOP roms bijvoorbeeld veel bugs of helemaal niet?
Erg zijn geen AOSP roms voor de S6 (die goed werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik zie 3 roms, welke is het beste aan te raden zonder bugs?

is er ergens een how-to om de bootloader te unlocken?
En dan ergens de TWRP installeren.

Zoals gezegd er zijn niet hele goede aosp roms. Wil je het wel prima, maar ga dan zelf onderzoeken wat voor jou werkbaar is. Zoals als vaker gezegd, GoT is geen helpdesk van u vraagt wij draaien.

[ Voor 81% gewijzigd door 13art op 27-04-2016 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
oooo

[ Voor 97% gewijzigd door theduke1989 op 02-05-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theduke1989 schreef op woensdag 27 april 2016 @ 14:00:
Ik zie 3 roms, welke is het beste aan te raden zonder bugs?

is er ergens een how-to om de bootloader te unlocken?
En dan ergens de TWRP installeren.

[mbr]Zoals gezegd er zijn niet hele goede aosp roms. Wil je het wel prima, maar ga dan zelf onderzoeken wat voor jou werkbaar is. Zoals als vaker gezegd, GoT is geen helpdesk van u vraagt wij draaien. [/]
Bootloader hoef je niet te unlocken maar dit staat in de TS vermeld alsook voldoende info in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:28
Goedemorgen mede-tweakers.

Ik heb altijd een Nexus gehad en heb nu een S6.
Prachtige telefoon, maar ben toch gewend aan Nexus.

Ik ben er helemaal niet in thuis, maar is er een rom voor de S6 die mij een zo
vanilla mogelijke ervaring geeft. Maar wel de handigheidjes als de dubbele tab op de home knop voor de camera enz?

Ik hoef niet perse te back-uppen enz. Ik vind het niet erg om ''overnieuw'' te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zoals hierboven al gezegd zijn er niet echt goede aosp of cm13 roms. Allemaal hebben ze wel bugs.

Wat ik je wel kan aanraden is om bijvoorbeeld novalauncher te installeren. Daarmee kan je, zoals jij wil, zaken instellen als dubbele tab voor de camera (heb ik zelf ook). Ben je van de TouchWiz launcher af.

Verder zijn er genoeg roms waar veel Samsung rommel uit is gehaald. XDA is waar je al de roms kan vinden. Kijken wat er het beste alternatief is voor jou naast de wens van een vanilla rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55

WoutF

Hoofdredacteur
Het meest dicht in de buurt bij een Nexus-achtige ervaring kom je momenteel met een debloated rom (XtreStoLite bijvoorbeeld), de Google Now Launcher, Samsungs Good Lock systemui-vervanger en dan nog een Vanille-thema uit de Theme Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
00

[ Voor 110% gewijzigd door theduke1989 op 02-05-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

theduke1989 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:08:
Ik krijg deze error: RECOVERY IS NOT SEANDROID ENFORCING

ik heb eerst de laatste versie gebruikt namelijk 3.10.7 en daarna 3.10.6 maar niks helpt.
Ik heb TWRP3.0.2.0 geprobeerd te installeren.

Iemand ervaring hiermee

Zit op 6.0.1 dus qua bootloader zou ik goed zitten volgens XDA
Het antwoord kun je oa hier vinden: [Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Met andere woorden de zoekfunctie. Op tweakers, Google of xda.
Iets wat al meerdere keren is geadviseerd na jouw vragen. Doe er dan ook svp iets mee..

[ Voor 43% gewijzigd door AndereKoekoek op 29-04-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
oooo

[ Voor 97% gewijzigd door theduke1989 op 02-05-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

theduke1989 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:08:
Ik krijg deze error: RECOVERY IS NOT SEANDROID ENFORCING

ik heb eerst de laatste versie gebruikt namelijk 3.10.7 en daarna 3.10.6 maar niks helpt.
Ik heb TWRP3.0.2.0 geprobeerd te installeren.

Iemand ervaring hiermee

Zit op 6.0.1 dus qua bootloader zou ik goed zitten volgens XDA
Niet op letten, die melding. Dat is omdat je een custom recovery gebruikt. Boeit verder compleet niks en beïnvloed de werking niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
000

[ Voor 188% gewijzigd door theduke1989 op 02-05-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

theduke1989 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:53:
Er gebeurt verder niks! Kan alleen opnieuw booten meer niet.
En dan zo heletijd door.

Dit zie ik ook voorbij komen:
Solution 1: Set the Galaxy S6 into Download Mode

''Right at the screen where it stuck in “RECOVERY IS NOT SEANDROID ENFORCING” and the Samsung Galaxy S6 logo press this 3-button combination Home,Volume Up and Power buttons. Once a warning messages showed that says press volume up to continue and press volume down to cancel, press the volume down button instead. Wait until the phone reboots and see if it goes through the Samsung screen and booted further into the home screen. However, if it still stuck on the error screen proceed and try the second solution below.''

Ik laat het erbij liggen de TWRP installatie.

Heb nu CF-AUTOROOT gebruikt en de smartphone is nu rooted! Echter was is een goede app om die bullshit van de smartphone af te gooien?
Je hebt de verkeerde TWRP geflashed, zo simpel is het...

Probeer deze maar eens, heb hem zelf ook: https://drive.google.com/...0ItdHKfkyQTzl0M3FzMHF5NDg
Je moet de laatste hebben en die als AP flashen in Odin.

Je kan Titanium Backup gebruiken of het heel simpel houden en een custom ROM zoals http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-3-t3119968 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Zorian schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 20:45:
[...]

Je hebt de verkeerde TWRP geflashed, zo simpel is het...

Probeer deze maar eens, heb hem zelf ook: https://drive.google.com/...0ItdHKfkyQTzl0M3FzMHF5NDg
Je moet de laatste hebben en die als AP flashen in Odin.

Je kan Titanium Backup gebruiken of het heel simpel houden en een custom ROM zoals http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-3-t3119968 gebruiken.
Maakt het nog wat uit dat het voor de EDGE is of niet? Ik heb namelijk de normale variant.
Daarnaast had ik deze gebruikt: https://dl.twrp.me/zerofl...2-0-zeroflte.img.tar.html van de officiele website.

Bedankt voor de link naar de custom ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

theduke1989 schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:15:
[...]

Maakt het nog wat uit dat het voor de EDGE is of niet? Ik heb namelijk de normale variant.
Daarnaast had ik deze gebruikt: https://dl.twrp.me/zerofl...2-0-zeroflte.img.tar.html van de officiele website.

Bedankt voor de link naar de custom ROM.
Dat maakt zeker uit, de gewone variant is hier te vinden: https://drive.google.com/...0ItdHKfkyQTzl0M3FzMHF5NDg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
000

[ Voor 73% gewijzigd door theduke1989 op 02-05-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Draait er iemand op een degelijke MM ROM zonder issues?

Draai zelf nog op een 5.1 maar wil eigenlijk wel maar MM. Maar kan niet echt iets vinden over goede roms. Zou dan inhouden dat ik naar de stock rom moet..

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 10:34
Check de versie van je telefoon, niet alleen edge maakt uit, ook de versie van je Edge (waarschijnlijk heb je een SM-G925F, aan de 5 zie je dat het een Edge is, de laatste letter is de versie van je toestel, meestal regiogebonden).

Wil je verder ophouden met de hele tijd ooo of 0000 te reageren? Als je iemand wil bedanken voor een post of zo, druk dan op het duimpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06-2024
Scrisissszzz schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:38:
Draait er iemand op een degelijke MM ROM zonder issues?

Draai zelf nog op een 5.1 maar wil eigenlijk wel maar MM. Maar kan niet echt iets vinden over goede roms. Zou dan inhouden dat ik naar de stock rom moet..
http://forum.xda-develope...k-extralite-v1-0-t3232498

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Deze lijkt me ook wel een aardige optie om te proberen ipv xtrestolite. Gewoon met standaard kernel zo te lezen want ook deze kan anders aardig gaan drainen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
Ik gebruik hem al sinds Edgar de S5 verliet, en nadat zijn rom op de S6 niet direct werd onderhouden ben ik overgegaan naar deze.

Edgar is op Tnet te vinden, maar zelfs hier niet 'actief' te noemen.
Zijn goed recht, maar stiekem vind ik dat als je zo'n rom maakt, met flinke schare aan "fans" je toch ook wel een beetje verantwoording kan nemen.
Laat in ieder geval iets van je horen OF je nog doorgaat of niet ( de S5 is gewoon afgekapt, het topic loopt nog steeds, maar zonder vorderingen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
CooT71 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:39:
Ik gebruik hem al sinds Edgar de S5 verliet, en nadat zijn rom op de S6 niet direct werd onderhouden ben ik overgegaan naar deze.

Zijn goed recht, maar stiekem vind ik dat als je zo'n rom maakt, met flinke schare aan "fans" je toch ook wel een beetje verantwoording kan nemen.
Laat in ieder geval iets van je horen OF je nog doorgaat of niet ( de S5 is gewoon afgekapt, het topic loopt nog steeds, maar zonder vorderingen )
Ik denk niet dat hij de enige ''developer'' is die afhaakt bij het verder ontwikkelen van een ROM.
1. Het is in zijn eigen tijd
2. Weinig interesse (donaties) waarschijnlijk om zijn ''hobby'' te onderhouden
3. En misschien is het totaal anders bij Samsung Galaxy S6 qua ontwikkelen. Aangezien de S5 een Qualcomm Snapdragon801 heeft en de Galaxy S6 een eigen chip heeft. Heb het gevoel dat qualcomm makkelijker is te ontwikkelen dan een Exynoss chip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimmick
Hij zal vast niet de enige zijn, maar dan nog is het een kwestie van 'fatsoen' om even te melden "hey ik stop ermee"
De donatieknop is nog wel actief, stop daar dan óók mee, maar dat is mijn insteek.

De chipset heeft hij niet heel veel mee te maken, aangezien het meeste van de roms gebaseerd is op TW, dus driver-technisch is dat een bijzaak.
90% van de roms roepen meer dan ze waarmaken, wat het verschil maakt, is de kernel, en die is vrijwel altijd van een "andere" ontwikkelaar.

Het blijft het in elkaar steken van een laag OP het OS, in de hoop/wetenschap welke apps en onderliggende files je kan verwijderen zonder probleem te maken.
Met een halve dag Titanium ben je op hetzelfde punt, en de tweaks kun je op XDA wel bij elkaar scharrelen.
De eenvoud ( voor mij ) is dat er nu een persoon / groepje dat doet, en ik er niet naar hoef te kijken.

De tijd van Rom-bouwen waar XDA groot mee geworden is, is vooralsnog wel voorbij ( op de telefoons ) wil je echt ontwikkeling zien, moet je in de andere subfora zijn, daar zitten de 'echte' makers nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
nevermind is al opgelost!

[ Voor 93% gewijzigd door theduke1989 op 07-05-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CooT71 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:39:

Op Lollipop zorgde Edgarf iedere keer netjes voor een update als er vanuit Samsung ook een update uit kwam. Toen was het ook 4 maanden helemaal stil vanuit het niets. Ben toen zelf overgestapt op Arrow. Toen MM uit kwam was er geen Arrow rom en Edgarf maakte wel een MM Xestrolite. Die draai ik nu en deze draait prima maar momenteel is het wederom stil. Ben het wel met je eens dat het prettig is als gebruiker te weten waar je aan toe bent. Persoonlijk hoef ik niet iedere 2 weken een update overigens maar nu is het een beetje de vraag of deze überhaupt nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
gebruik eindelijk deze: XtreStoLite DeoMod Edition 3.3 MM [DPDP] [F/FD/I/T/W8/K/L/S]

Voor nu echt prima, vrijwel alle samsung apps zijn weg gelukkig.
Prima nu! Hopelijk gaat nu alles veel soepeler.

Iemand ervaring tijdens het installeren in zijn eigen soort van TWRP kan je kiezen of je vingerprint functie wel wilt gebruiken. Ik heb aangevinkt van wel. Maar werkt dit ook dan nog of dat weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ben benieuwd hoe je batterij verbruik is bij deze versie 3.3, en welke kernel heb je?
Mocht het wel mee vallen zal ik deze er ook eens op zetten.
theduke1989 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 20:45:
gebruik eindelijk deze: XtreStoLite DeoMod Edition 3.3 MM [DPDP] [F/FD/I/T/W8/K/L/S]

Voor nu echt prima, vrijwel alle samsung apps zijn weg gelukkig.
Prima nu! Hopelijk gaat nu alles veel soepeler.

Iemand ervaring tijdens het installeren in zijn eigen soort van TWRP kan je kiezen of je vingerprint functie wel wilt gebruiken. Ik heb aangevinkt van wel. Maar werkt dit ook dan nog of dat weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ionicdog schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 21:19:
Ben benieuwd hoe je batterij verbruik is bij deze versie 3.3, en welke kernel heb je?
Mocht het wel mee vallen zal ik deze er ook eens op zetten.

[...]
Qua kernel heb ik niks aangepast volgens mij. Eindelijk werkt de TWRP flashen waardoor ik de ROM erop kan zetten.

Ik zal volgende week een feedback geven.
Moet wel zeggen alle samsung apps zijn gewoon weg super handig. Alleen ik kan geen launchers instellen (omdat dit uitgeschakeld is) maar kan het niet aanzetten helaas :(

PS: ik wil het volgende krijgen als dat mogelijk is:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/kwy6QH-l5Y0/maxresdefault.jpg
Ik wil namelijk de weer/tijd widget hebben die je op het scherm ziet. Is een samsung widget.
Als ik naar playstore ga krijg ik van die batterydrain widgets! Iemand die me kan helpen om deze te krijgen???

[ Voor 21% gewijzigd door theduke1989 op 07-05-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik zou nog een feedback achterlaten betreft ''[ROM][G920/5] [2/5] XtreStoLite DeoMod Edition 3.3 MM [DPDP] [F/FD/I/T/W8/K/L/S]''

Ik was eerst wat sceptisch betreft deze rom, maar moet je toch wel zeggen dat ik dit een prima vervanging vindt van de normale ''stock firmware'' En alles werkt gewoon zoals het hoort en zonder al die samsung apps wat je niet wilt hebben op je device!

Pluspunten:
- Simpele installatie, je wordt door een andere installatie weer gestuurd. Je kan heel veel opties aanvinken. Heb zelf alleen de optie voor vingerscan aangevinkt om deze alsnog te hebben.
- Geen samsung apps, dus vrijwel stock rom eigenlijk.
- Vingerscan werkt bij alles gelukkig ook bankieren.
- Batterij gaat makkelijk een dag mee, ik gebruik de smartphone wel echt intensief tot aan het uiterste houdt altijd nog 10-25% tot een uur of 23:00 zonder op te laden op die dag! + dat mijn schermverlichting volledig aanstaat.
- Camera is en blijft uitstekend! Ook met inzoomen enz.

Minpunten:
- Ik weet niet of het een issue van de rom is of van facebook zelf. Maar wanneer facebook een tijdje op de achtergrond staat en je wilt iets opzoeken dan gaat die niet meer verder dan waar je gebleven was. Hij refresht binnen 1 seconde opnieuw op de zelfde plek.
- Ik weet niet of je dit als minpunt kan beschouwen, maar moest wel alle google diensten zoals youtube enz opnieuw downloaden! Kost even tijd maar goed is denk ik meer een persoonlijke issue.
- Heb geen minpunten meer.

kortom een prima rom tot zo ver voor mij.! Kan je deze wel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vraagje aan de root-experts hier:

Heb sinds een weekje de Samsung S7 (6.0.1), heb nu 2x geroot via SuperSU en Odin. Telkens als ik mijn toestel reboot lijkt het alsof ik mijn Root kwijt ben. No binary file krijg ik als melding als ik de SuperSu open en de app sluit zichzelf.

Kan iemand mij de juiste oplossing geven voor dit probleem?

alvast dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Geert1976 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:08:
vraagje aan de root-experts hier:

Heb sinds een weekje de Samsung S7 (6.0.1), heb nu 2x geroot via SuperSU en Odin. Telkens als ik mijn toestel reboot lijkt het alsof ik mijn Root kwijt ben. No binary file krijg ik als melding als ik de SuperSu open en de app sluit zichzelf.

Kan iemand mij de juiste oplossing geven voor dit probleem?

alvast dank!
De beste opties om te rooten zijn zover ik weet;

-Custom kernel flashen via Odin (kan je stock ROM behouden maar heb je wel root)
-Custom ROM (zit root altijd bij inbegrepen)

Je zit trouwens in het verkeerde topic, dit is die van de S6 en niet de S7. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Zorian op 14-05-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Zorian schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:11:
[...]

De beste opties om te rooten zijn zover ik weet;

-Custom kernel flashen via Odin (kan je stock ROM behouden maar heb je wel root)
-Custom ROM (zit root altijd bij inbegrepen)

Je zit trouwens in het verkeerde topic, dit is die van de S6 en niet de S7. :9
ow ja, shitjes... ik zit in het S6 forum. Excuus! bedankt voor je oplossingen. Ik ben echt een noob in rooten. Ik kom na ruim 5 jaar iPhone naar Samsung. Ik ben een redelijke expert in jailbreaken maar van Root/ROM heb ik nog zeer weinig verstand.....thanks anyway!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Geert1976 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:17:
[...]

ow ja, shitjes... ik zit in het S6 forum. Excuus! bedankt voor je oplossingen. Ik ben echt een noob in rooten. Ik kom na ruim 5 jaar iPhone naar Samsung. Ik ben een redelijke expert in jailbreaken maar van Root/ROM heb ik nog zeer weinig verstand.....thanks anyway!
Gelukkig is het relatief simpel bij Samsung. Gewoon een kwestie van met Odin een recovery en/of kernel flashen en vanuit daar kan je alles al uitspoken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Iemand enig idee waarom nadat ik: ''[ROM][G920/5] [2/5] XtreStoLite DeoMod Edition 3.3 MM [DPDP] [F/FD/I/T/W8/K/L/S]'' heb geinstalleerd. Me TWRP opeens foetsie is?

Want dan moet ik weer opnieuw het flashen. Want kreeg gewoon me stock-recovery namelijk.
Heb toen maar gewoon wipe data/ factory reset uitgevoerd via de stock. Tot nu toe is alles nog prima.....

[ Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 14-05-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Sinds jaren draai ik nu een keer officiële firmware. Ik heb vorige week een Samsung Galaxy S6 Edge gekocht en draai 6.0.1 (geupdate via het toestel, niet via Odin? Kernel 3.10.61-7575641 Build MMB29K.G925FXXU3DPDF)
En ik denk dat ik dit voorlopig nog wel even standaard wil houden. CFW was altijd wel leuk, maar vaak waren er toch kleine dingen die een beetje slecht werkte.

Ik wil alleen wel een custom recovery en Xposed draaien. Maar ik lees in dit topic alleen berichten van mensen die Xposed installeren icm. een custom rom. Kan ik Xposed ook gewoon draaien met een officiële rom?

Op de volgende pagina zie ik dat ik Odexed and Deodexed moet hebben. Hoe doe ik dit?
http://forum.xda-develope...samsung-lollipop-t3180960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Volgens mij moet dat gewoon kunnen.
Xposed flashen via de recovery, apk installeren en gaan.
Verder is het niet en en, maar je systeem is of odexed of deodexed. Kan niet beide tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Scrisissszzz schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:07:
[...]Thnx, die ga ik van het weekend eens proberen!
Helaas is ambasaadi overgestapt naar de S6+ :|

Weer een rom minder ....
Gisteren mijn eerste poging met de laatste xtrestolite gedaan, maar voorlopig kan het me niet pakken ....
Straks opnieuw proberen ;)

Gewoon volhouden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
FreshMaker schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 19:30:
[...]

Helaas is ambasaadi overgestapt naar de S6+ :|

Weer een rom minder ....
Gisteren mijn eerste poging met de laatste xtrestolite gedaan, maar voorlopig kan het me niet pakken ....
Straks opnieuw proberen ;)

Gewoon volhouden ...
Tsja.. heb nu zelfs de officiële 6 versie draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
draai nu net 2 dagen de xtrestolite en ben verrast, soepel snel en zuinig. zit nu op 1 dag en 21uur, 8% over en 3,8 uur SOT , me happy
alleen vingerafdruk ontgrendelen gaat vaker mis dan op 5.1.1..

[ Voor 22% gewijzigd door ionicdog op 21-05-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno90
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:26
Op dit moment draai ik nog Arrow 7.0 op basis van 5.1.1. Kan ik hier via Sammobile gewoon een stock 5.1.1 overheen flashen met Odin? En dan vervolgens updaten naar 6.0

Zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? (Uiteraard maak ik gewoon een backup etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Ik weet niet zeker als je weer stock 5.1 bent of je dan een ota update melding krijgt voor 6..
WIl je stock 6 of een custom rom 6?
Stock naar 6 kan direckt via samfirmware,stock downloaden en flashen met odin.Dit lijkt me makkelijker dan eerst 5.1 flashen.
Wil je een custom rom 6 dan zal je eerst in odin de bootloader, modem en twrp moeten flashen en dan een custom rom naar keuze. Maar lees dan wel eerst de instructies bij die rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
De stock android 6 is wel bagger pffff... batterij is gewoon lek lijkt t.

Toch maar een rom gaan zoeken dan. Heb m wel weer geroot en twrp erop gezet in ieder geval/

http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-3-t3119968

Ik heb de laatste Edgarf er maar op gezet, en tot nu toe geen spijt van. Weer lekker soepel allemaal en een stuk zuiniger met de batterij. Ik blijf lekker op deze rom draaien tot ik een keer overstap naar een ander toestel :)

[ Voor 52% gewijzigd door Scrisissszzz op 25-05-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruikte dit topic altijd om te zien of er een nieuwe versie van mijn ROM uit was gekomen. Gezien de zeer beperkte reacties hier de laatste tijd had ik dus het beeld dat er weinig gebeurde. Blijkt dat ik sinds de 3.0 Final van Xestrolite al meerdere updates achter loop :9 . Wellicht ben ik niet de enige dus check het XDA topic voor een aantal updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
die laatste versie 3.3.1 draait erg goed bij mij overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Ik heb ook de 3.3.1 draaien en werkt perfect. Ik laat deze lekker draaien tot mijn volgende toestel :)

Heb hiervoor zeker 7 maanden de 2.4 gedraaid, ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie Xtrestolite gebruiken, gebruiken jullie de aroma packages? En indien ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Aghanim schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 20:34:
Ik gebruikte dit topic altijd om te zien of er een nieuwe versie van mijn ROM uit was gekomen. Gezien de zeer beperkte reacties hier de laatste tijd had ik dus het beeld dat er weinig gebeurde. Blijkt dat ik sinds de 3.0 Final van Xestrolite al meerdere updates achter loop :9 . Wellicht ben ik niet de enige dus check het XDA topic voor een aantal updates!
Deze rom ziet er wel interessant uit! (Gemaakt door een Nederlander trouwens?)
Ik had toen ik deze telefoon kocht (3 weken terug) besloten om een keer "verstandig"(?) originele firmware te blijven gebruiken. Maar het kriebelt toch om cfw te draaien. Ik begrijp niet hoe mensen dat zo lang volhouden met origineel haha

Ik zit nu op 6.0.1 dus even uitzoeken hoe dit cfw bij Samsung in zijn werking gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Hier idem. Enig idee of het mogelijk is zonder al te veel moeite de rom te upgraden? Daarom update ik meestal niet meer. Je blijft toch met flink wat apps en instellingen weer kloten voordat het weer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Volgens mij kan je dirty flashen met xestrestolite. Wel ff back-uppen. Anders gewoon clean doen en titanium backup gebruiken, ik was echt niet lang bezig om alle meest gebruikte apps terug te zetten na een clean flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Hmm ok, nou ik zal komend weekend kijken of ik wat uurtjes heb. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:00:
Als jullie Xtrestolite gebruiken, gebruiken jullie de aroma packages? En indien ja, welke?
Op de Xtrestolite pagina staat in de 2e post volgens mij een link naar de nieuwste Aroma. Die heb ik op mijn telefoon gedownload. Wat je daarin als onderdelen kiest die je wilt ben je natuurlijk vrij in. Je kunt altijd via normaal opnieuw opstarten kiezen voor Recovery als je Xtrestolite draait dus dingen weghalen of toevoegen is zo gebeurd.
Boobybandit schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:50:
Hmm ok, nou ik zal komend weekend kijken of ik wat uurtjes heb. Tnx
Ik heb de cache, dalvik en system gewist en toen de flash gedaan. Dus je apps en data worden behouden. Werkte prima bij mij. Ik flashte wel van de officiele 6.0.1.

[ Voor 24% gewijzigd door Scrisissszzz op 08-06-2016 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrisissszzz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:28:
[...]

Op de Xtrestolite pagina staat in de 2e post volgens mij een link naar de nieuwste Aroma. Die heb ik op mijn telefoon gedownload. Wat je daarin als onderdelen kiest die je wilt ben je natuurlijk vrij in. Je kunt altijd via normaal opnieuw opstarten kiezen voor Recovery als je Xtrestolite draait dus dingen weghalen of toevoegen is zo gebeurd.
Haha, dat weet ik, maar ik bedoel: in Aroma, welke packages kiezen jullie allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:10:
[...]

Haha, dat weet ik, maar ik bedoel: in Aroma, welke packages kiezen jullie allemaal?
:)

Ik laat redelijk veel standaard. Voeg wel de android mail app toe, vpn support, wallpaper picker en live wallpapers, fingerprint support. o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Scrisissszzz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:28:
[...]

[...]

Ik heb de cache, dalvik en system gewist en toen de flash gedaan. Dus je apps en data worden behouden. Werkte prima bij mij. Ik flashte wel van de officiele 6.0.1.
Ha, goed om te horen! Maar weet je wat het is...misschien alleen bij mij (maar kan het me niet voorstellen :+ ) er gaat _altijd_ wat mis bij dit soort dingen. En eindstand begin ik om 14.00 uur en zit ik om 20.00 nog te pielen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ionicdog
Begrijp wat je bedoelt, plan het ook zodat je tijd hebt en bereid goed voor, veel lezen en zorg dat je altijd een werkende backup hebt. succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrisissszzz schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 14:20:
[...]

:)

Ik laat redelijk veel standaard. Voeg wel de android mail app toe, vpn support, wallpaper picker en live wallpapers, fingerprint support. o.a.
Want ik zit met het probleem dat ik toch bijna alles wel aan wil vinken.. Vooral omdat ik geen functies wil uitschakelen waarvoor ik betaald heb.. Maar dan neem je de essentie weg van een custom rom en houd je het beter op stock denk ik dan..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 15:10:
[...]

Want ik zit met het probleem dat ik toch bijna alles wel aan wil vinken.. Vooral omdat ik geen functies wil uitschakelen waarvoor ik betaald heb.. Maar dan neem je de essentie weg van een custom rom en houd je het beter op stock denk ik dan..
Je kunt toch beter kijken naar de functies die je wilt gebruiken dan naar de "functies waar je voor betaald hebt". Want in principe betaal je ook voor alle bloatware die erop staat, die wil je ook niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Voor de zekerheid even een vraag voordat ik deze rom kan installeren.

Ik heb een Samsung S6 Edge (SM-G925F) en zit nu nog op de laatste originele firmware zonder TWRP of iets. Klopt het dat ik dan het volgende moet doen voordat ik een rom kan installeren?

- Samsung USB Drivers installeren ( http://developer.samsung....-doc/view.do?v=T000000117)
- Odin installeren (ik heb v3.10.7 maar ik zie nu net dat er ook al v3.11.1 is, maakt dat iets uit?)

En dan heb ik deze 3 files gedownload:
http://forum.xda-develope...hp?p=60390986&postcount=5
- G925F 6.0.1 DPDP BOOTLOADER
- LATEST 6.0.1 G925F DPDP MODEM
- arter97-recovery-g925fi-13.1-twrp_3.0.2-0.zip

Kan ik dan vervolgens alle 3 bestanden tegelijk inladen in odin onder BL (bootloader), CP (modem) en AP (TWRP). Of moet dit in meerdere stappen in specifieke volgorde?
Pagina: 1 ... 37 ... 40 Laatste