• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:14
Mede-auteurs:
  • dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:25

dafmay

• KaleBatzZ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 11:53

KaleBatzZ

[Samsung Galaxy S6] Rooten en Custom ROM's

Inhoudsopgave:

Disclaimer:

Het unlocken, rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. Wij en Tweakers.net zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het unlocken en rooten van het toestel. Het kan zijn dat je toestel hierdoor niet meer onder de fabrieksgarantie valt.

Lees voor je aan de slag gaat eerst goed door wat je allemaal moet doen. Denk zelf logisch na en bereid je goed voor!

Update van android 5.0.2 naar android 5.1.1 :

Hier een stappenplan om up te daten van android 5.0.2 naar android 5.1.1. Dit is nodig voor een nieuwe versie van modem en bootloader. Eenmaal upgedate naar 5.1.1 is het niet meer mogelijk om terug te gaan naar 5.0.2 (custom)rom.

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download Stock 5.1.1 rom

Installeer 5.1.1 rom:
1. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
2. Odin 3.10.6 opstarten
3. Sluit telefoon aan op je pc.
4. Selecteer stock 5.1.1 rom bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo) > Wacht op PASS!

Recovery flashen:

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1

Recovery Installeren:
1. Zet de heractiveringsvergrendeling (reactivation lock) uit. Dit is te vinden bij: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.
2. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
3. Odin 3.10.6 opstarten
4. Sluit telefoon aan op je pc.
3. Selecteer TWRP V2.8.7.1 bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo) en zorg dat auto reboot uit staat (is standaard niet zo) > Wacht op PASS!
4. Zet je telefoon uit
5. Zet telefoon aan met de volgende knoppencombinatie: Home + Volume up + Power

Als het goed is kom je nu in de twrp recovery. Doordat je een custom recovery hebt geflashed doet de stock rom het niet meer. Dit kan je oplossen door een custom kernel of custom rom te flashen.

Bekijk het volgende filmpje om dit stappenplan in werking te zien:

Rooten:

Benodigdheden:
1. Download Odin 3.10.6
2. Download ODIN UniKernel

Root verkrijgen (android 5.1.1)
1. Herstart telefoon in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons) en sluit telefoon aan op je pc.
2. Odin 3.10.6 opstarten
3. Selecteer gedownloade UniKernel bij AP > klik op start > Zorg dat Re-partition uit staat bij de opties. (dit is standaard zo)> Wacht op PASS!

Bekijk het volgende filmpje om dit stappenplan in werking te zien:

Root S6 (edge) android 5.1.1

Let op: de volgende video is alleen van toepassing bij android 5.0.2:
Root S6 (edge) android v5.0.2

Custom ROM('s):

Voor een custom rom heb je een custom recovery nodig, heb je deze niet volg dan hierboven het stappenplan om een recovery te installeren.

Voordat je begint, zet eerst je gedownloade custom rom in de root van je telefoon!!!

Om in TWRP te komen gebruik je de volgende toetsencombinatie (telefoon moet uit staan!): Volume up + Home + powerbutton voor 5 seconden

1. Maak altijd een backup van je huidige ROM. Altijd handig om op terug te kunnen vallen mocht er iets verkeerd gaan. Wanneer dit gedaan is kan je beginnen met het installeren van een andere ROM.
2. Kies Wipe > Advanced wipe > Dalvik Cache, System, Data, Cache. Swipe to wipe
3. Kies vervolgens Install > Internal Storage > Select je gedownloade ROM > Swipe to Custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom :D

Een lijstje van custom ROM's:
Stock ROM for the Galaxy S6

XtreStoLite Pure Edition 1.0 Beta 1a [667MB°Super Debloated°] (ontwikkeld door een mede-tweaker _/-\o_ )

AllianceROM G920F-Alliance Settings

Downloads:

Root:
Chainfire Auto-Root Bekijk eerst welke versie S6 je hebt (Instellingen --> Toestel-info --> Modelnummer)!

Recovery:
TWRP 2.8.6.x - TeamWin Recovery Project

Odin:
Odin v3.10.6

Samsung Android USB Drivers:
Samsung Android USB Drivers

Handige links:

Overige:
XDA Galaxy S6 Android Development

Begrippenlijst:

/efs
Deze map is heel belangrijk voor je telefoon, de map bevat specifieke informatie zoals je IMEI code,
Mac-adres en Productcode van je Samsung Galaxy S6.

Het kan voorkomen dat wanneer je een Rom/Firmware flashed, deze overschreven worden en het niet meer mogelijk is om met je telefoon te bellen of internetten. Een backup maken van deze map is een
van de eerste stappen die je neemt wanneer je van plan bent om Rom/Firmware te gaan flashen.

Wanneer dit gebeurd en je hebt geen back-up gemaakt van de folder /efs - dan is dit alleen te herstellen via een Samsung service center en valt niet onder de garantie van je toestel.

ADB
ADB is de afkorting voor Android Debug Bridge, een tool die bij de SDK bijgevoegd zit en het mogelijk maakt om je android apparaat te besturen of bestanden te veranderen. Vaak wordt ADB gebruikt om
met theme wijzigingen te experimenteren - zoals bijvoorbeeld het veranderen van de batterij icoon.

Backup & Restore
Maak altijd een back-up van je belangrijkste bestanden!

Benodigde programma's zijn: Titanium Backup PRO, My Backup Pro en Root Explorer.

Titanium Backup PRO is een backupprogramma wat root access vereist, meerdere back-up versies kan maken, bestanden/programma's kan freezen, kan syncen met dropbox en veel meer.

My Backup Pro is een ander backupprogramma wat zich meer toespits op het back-uppen van persoonlijke informatie, zoals: sms, mms, muziek. Ook dit programma heeft extra functies wanneer je toestel geroot is en is in staat om mappen die in de root staan ook te back-uppen. Lees hier meer.

Root Explorer is de meest ingenieuze verkenner voor android systemen die root access hebben en een back-up kan maken van de meest verborgen systemfiles, zoals de zeer belangrijke /efs map.

Verder is het verstandig om je contact gegevens, agenda's en foto's via je Google-account te synchroniseren, zodat deze om wat voor reden dan ook weer teruggezet kunnen worden.

CSC
CSC staat voor Country Specific Code, dit geeft aan voor welke provider of land de firmware bedoelt is.

De-Odex
De-Odex of Deodexing is een proces om in één APK bestand alle benodigde gegevens te stoppen.
Hierdoor is het mogelijk om gemakkelijk wijzigingen in Theme's aan te brengen, aangezien er geen bestanden/gegevens nodig zijn van het Dalvik Virtual Machine in het Android OS.

Wanneer je Custom Rom's gaat flashen zal je deze term vaak voorbij ziet komen en houdt gewoon in dat alle informatie in de Rom zelf zit en wijzigingen gemakkelijker kunnen worden door gevoerd.
quote:
"The system applications and the framework files on the Android OS are normally 'odex'ed. By deodexing, you will get rid of the .odex files that come with every apk and jar file and you will be able to edit the apks like any other apk. It will also save you a wee bit of space, and make your apps launch a wee bit faster."

Freezing
Freezing is een functie in het programma Titanium Backup PRO die het mogelijk maakt om
programma's ontoegankelijk te maken voor het Android OS zonder het te hoeven verwijderen.
Dit heeft als voordeel dat wanneer het OS instabiel of forced closes gaat geven, je met één druk het bestand/programma weer toegankelijk maakt voor het OS.

FAQ:

Q: Ik krijg de melding:"custom binary(recovery) blocked by r/l", wat nu?
A: Dit heeft te maken met de heractiveringsvergrendeling (reactivation lock). Deze moet uitgezet worden. Dit is te vinden bij: instellingen -> Schervergrendeling en beveiliging -> zoek mijn mobiel.

Gerelateerde topics:

Hier kun je terecht voor de gerelateerde topics;

[Voor 255% gewijzigd door KaleBatzZ op 25-02-2016 09:19]

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 10:13

jelbo

Hij doet het niet!

Stephanz schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 10:27:
14% in standby in 7u, 30m. Beetje veel, niet?

Ik heb ook het gevoel dat de batterij erg snel leeg loopt op edgarf28's ROM met UniKernel V7. Enige tips? Heb de ROM sinds eergisteren maar stock deed het beter met de batterijduur.
Met tips uit de volgende XDA topics heb ik hem op 1% verlies op 7/8 uur, wel op Flight Mode.

[GUIDE]Extreme Battery Life Thread(Greenify+Amplify+Power Nap)
[GUIDE] 0% [0.0%/h] Idle Battery Drain on Stock ROM (XPosed & Amplify Required!)

Ik gebruik niet alles uit die topics, maar alleen Greenify, PowerNap (beiden Xposed) en heb diverse services uitgeschakeld met Disable Service.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

XeNeRgY schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 23:03:
[...]

Nice! Is er al een changelog en er is ook een update voor de Odexed versie toch?
Istie...

ROM changelog:
COH2/9 V.2.3 Deodex Mod Edition:
- Updated ROM to firmware bases XXU2COH2 (apps/lib/framework files) & KKU2COH9 (bin, vendor firmware files etc)
- Updated UniKernel to latest v.7 test version
- Added 4 different choosable Kernel profiles for the UniKernel (The Performance profile were the default settings of the kernel in the previous releases)
- Fixed Stagefright bug
- Re-added DHA & FHA Multi-tasking tweaks
- Better memory management (hopefully apps gets no longer closed at the background, and no more loading lag with keyboards)
- Fixed Banking apps that require KNOX
- Added LTE only network mode option in Settings
- Optimized build.prop tweaks
- Fixed G920FD bug where you could only send messages from SIM 1, so messaging from both sim cards should work now!
- Fixed MMS receiving bug which some users were experiencing with v.2.2
- Updated Android System WebView to v.45.0.2454.64
- Updated Google Play Services to v.7.8.99
- Miscellaneous speed/smoothness optimizations
- Optimized Installer script

Aroma Add-on Package changelog:
- Updated Adblock Hosts file
- Updated Edge apps (latest from the Galaxy app store), including Apps Edge
- Updated all the Extra Camera modes
- Updated Beam services apk files
- Updated SideSync apk files
- Updated Google Search
- Updated Google Messenger
- Updated Samsung Push service (1.3.3.8 G925K COH9)
- Updated S-Browser (G925K COH9)
- Updated Smart Manager (G925K COH9)
- Fixed Samsung TTS High quality voices
- Added SLocation to the S-Health add-on, so that your location shows up on the S-Health map
- Updated UniKernel to latest build
- Added 4 choosable kernel profiles for the UniKernel
- Added optimized DHA & FHA Multi-tasking tweaks
- Removed Find My Mobile (works only on stock kernel, and it's not possible to run the stock kernel + root on 5.1.1, so it's useless)
- Optimized the Aroma installer

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

WoutF

Hoofdredacteur
Heeft de camera-app van de OH2-build eigenlijk al raw-ondersteuning, net als de S6 Edge+?
Jacques112 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:50:
@dafmay ik had beter niks op xda kunnen zeggen....

De spanning over de update maakt iedereen snel geirriteerd.... kijk nou hoe ze lopen te schelden tegen elkaar....jammer dit
:) Ik heb het gezien inderdaad...maar dat kun jij jezelf echt niet verwijten. Blijft altijd zo...een hoop gescheld over&weer op xda...helaas.

We wachten rustig af op Edgarf.... :)
FritsYpeij schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:06:
@dafmay Ik heb in de huidige 2.2 het probleem dat ik Mailbox (die van mail applicatie van Dropbox) niet kan lanceren (crasht meteen bij het starten). Ik trek even mijn stoute schoenen aan: zou jij die eens willen installeren om te kijken of hij wel verder komt?
Ik heb het ook nog even getest op de 2.3 rom and Mailbox doet het prima. Wel bij de eerste keer opstarten moet je aanmelden bij Google account en kreeg ik een melding omdat bepaalde mappen niet waren geactiveerd binnen imap. Nadat ik dat had aangepast op Gmail online, kon ik verder met de eerste setup. Daarna werkt de app prima.
En 2.3 is beschikbaar met Aroma package. Nu nog wachten op Odexed.

• jelbo
  • Laatst online: 27-04 10:13

jelbo

Hij doet het niet!

spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:55:
[...]

Beide dingen geprobeerd:
- bootloader opnieuw geflashed (3x geprobeerd, gaat 3x prima, maar die RECOVERY IS NOT SEANDROID ENFORCING blijf ik houden EN ik kom niet in recovery mode)
- ik heb TWRP 2.8.7.1 en van ellende ook maar 2.8.7.0 geflashed. Flashen gaat prima. Rebooten niet (foutmelding over SEANDROID blijft).

:'( :'( :'(

Edit: en wat hij nog zegt:
"Alternatively you can flash the whole Odin 5.1.1 firmware, and then flash twrp again."

Ik weet niet wat "the whole Odin 5.1.1 firmware" is... jij wel?
Ja, dat is die 1,6GB .tar.md5 waarin alles zit. Dat is de beste optie om clean opnieuw te beginnen. Houd wel rekening met een volledige wipe, dus als je dat niet wilt moet je eerst je bestanden uit je telefoon halen.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

spaceboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 22:37:
[...]

Ja je hebt gelijk: het klinkt niet al te doordacht, maar tegen veel dingen loop je echt pas aan als je ermee bezig bent (tenminste in mijn geval, als ik alles op XDA van te voren ga lezen dan loop ik in elk geval over qua informatie). Ik doe ook m'n best. (maar misschien moet ik dit soort dingen gewoon niet meer doen, dat is een ander alternatief) :+
Persoonlijk vind ik dat onzin. Je bent aan het pielen met een telefoon van 600 euro. Zelf lees ik dan zoveel mogelijk zodat ik zeker weet dat ik alles goed doe, omdat ik bang ben anders mijn dure toestel stuk te maken.
En veel meer dan het betreffende topic (de topicstart+stappenplan) en de info in dit topic hoef je niet door te nemen. Daar moet je met een uurtje toch erg ver mee zijn. Het resultaat is dan ook beter en dan wordt het vanzelf ook een stuk leuker ;)

Als je nu op 5.1.1 zit hoef je dat niet opnieuw te doen qua modem en bootloader. Je kunt dan TWRP flashen, daarna testen of je in de recovery kunt komen, een backup maken en dan de rom flashen.

Tip: kopieer voorafgaand aan het flashen van TWRP (!) de rom van Edgarf op je telefoongeheugen.

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-03 08:47
Ivm de reactivation lock. Kan je die gewoon terug aan zetten na het rooten ?
spaceboy schreef op zondag 06 september 2015 @ 21:51:
[...]

Hmmkay, maar bij die changelist tov 7 zie ik geen dingen staan waarvan ik denk "wow, dat miste ik!".

Of lees ik (weer) :) ergens strak overheen?
Joh...gewoon proberen...ben jij nu een tweaker :P

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:55
Op je telefoon
"Go to Settings > Lock screen and security > Find my mobile.
Disable the Reactivation lock if it’s enabled, using the toggle button."

Downloaden:

1. Download Odin 3.10.6
2. Download TWRP V2.8.7.1
3. Download Odex Pure Edition V.2.3 Android 5.1.1
4. Download Aroma package 2.3
5. Zorg dat je de Samsung USB drivers geinstalleerd hebt. Kan via Smart Switch

Backup:

Backup maken via Smart Switch

Installeren:

!!Kopiëren Rom + Aroma naar root van de S6!!

S6 uitschakelen en niet via USB aan PC koppelen

1. Odin opstarten
2. TWRP V2.8.7.1 via AP

Download mode

Volume down + powerbutton + home button net zolang dat je in het download scherm komt

1. druk op volume up, je zit nu in download mode
2. Koppel S6 aan PC
3. In Odin zie je nu dat toestel verbonden is.
4. Druk op start
5. Odin geeft PASS aan.

Recovery mode

Volume up + powerbutton + home button net zolang tot dat je het TWRP logo ziet

1. Wipe > Factory reset
2. Install > Internal Storage > Select Pure Edition V2.3 > Swipe to Custom flash
3. Install > internal storage > Select Aroma > Swipe to custom flash
4. Reboot en genieten van de custom rom :D

Let op: het opstarten kan enige tijd in beslag nemen. Wees geduldig.

Dit is grofweg hoe het werkt.
private-karel schreef op zondag 13 september 2015 @ 16:03:
Dag iedereen,

DE S6 is mijn eerste smartphone, en ik wil mijn stock G920F voorzien van Unikernel v8.002 om mijn batterijduur te verbeteren.
De stock ROM laat ik voorlopig nog wel even staan.
Ik houd dit forum nu al enkele weken in de gaten en pik hier een daar iets op, en inmiddels denk ik dat ik het volledige plaatje zo ongeveer snap...
Wel is er nog een onduidelijkheid waarop ik graag een antwoord zou willen zien alvorens ik effectief tot uitvoering overga.
Al eerste zie ik in het stappenplan het volgende staan:

[...]

Wordt dit dan gedaan via ODIN op pc (ik heb op XDA gezien dat er een TWRP als een ODIN versie is van UniKernel)?
Kan ik de ODIN versie rechtstreeks kopieren naar de telefoon met ODIN en dan mijn telefoon rebooten, of is het proces ingewikkelder dan dit?

Dank bij voorbaat voor alle feedback !
Karel
Odin 3.10.6 installeer je op de PC
Start Odin op
Kies via de knop AP het zip bestand van TWRP 2.8.7.1 (juiste versie eerst downloaden natuurlijk link let op kies de .tar uitvoering.)
Nu moet je de S6 in download mode brengen, dus eerst de s6 uitschakelen, usb loskoppelen als je dat nog niet gedaan had en via de knoppen combinatie in download opstarten.

Als de s6 in download opgestart is kun je de usb kabel aansluiten en zul je in Odin zien dat het toestel "added"is.
Nu kun je op start drukken en wachten dat Odin "Pass" aangeeft
Voor de zekerheid even kijken of alles goed gegaan is en klaar is kees.

LET OP dat "vind mijn mobiel" uitgeschakeld is in de instellingen van de S6
Untouchablezz20 schreef op zondag 20 september 2015 @ 11:28:
Kunnen jullie gebruik maken van de ING app zonder problemen? Werkt dit ook met de vingerafdruk functie?
Even voor je gecontroleerd. Werkt prima, met en zonder vingerafdruk.

• LePoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-12-2018
Oke, ik zoek mensen die me overtuigen mijn S6 te rooten en er een custom ROM op te zetten.
Want voor zover ik weet zal de KNOX getript worden en zal m'n garantie vervallen?
Maar een goed gevoel wat software betreft is voor mij minstens zo belangrijk...
En op dit moment is dat gewoon niet het geval, het moet gewoon veel beter kunnen.

Ik moet zeggen, met de laatste update is het RAM management beter geworden, ik switch ook niet heel vaak tussen apps, dus daar kan ik mee leven, evenals de battery life (maar iedere minuut SOT is mooi meegenomen).

Maar wat performance betreft... mijn god.

Stock apps als de Telefoon app lagged gewoon ontzettend na een reboot bijv.
Dialpad omhoog halen hapert, tabbladen haperen, en laat me niet beginnen over de Google Apps.
Play Store is gewoon echt lachwekkend, waar het op mijn Nexus5 en op de HTC M8 van mijn vriendin gewoon werkt zoals het hoort.

Hoe ervaren jullie een custom ROM, en welke, ten opzichte van de laatste stock firmware?
Is het echt een verschil tussen dag en nacht, met een custom ROM?

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 16:03

rajackar

Blood Minister

DIe lag had ik ook en die is compleet weg met tyrannus custom rom.
Zal voor veel andere roms niet anders zijn. Daarbij is root natuurlijk lekker om bijvoorbeeld een adblocker te kunnen gebruiken.
Batterij tijd lijkt niet heel anders te zijn al kun je wel harder ingrijpen op apps met bijvoorbeeld greenify als je root hebt.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 5900X - MSI RTX 3080 Suprim X - PS5

• LePoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-12-2018
Nou, ik heb zojuist de trekker over gehaald en een custom ROM geflashed.
Ik was bang dat het verlies van de garantie (KNOX counter staat op 1 nu) het niet waard zou zijn.

Maar mijn god, wat een wereld van verschil.
Het voelt gewoon als een andere telefoon, het voelt als een S6 zoals hij hoort te zijn.
Niet als een S6 die vertraagd wordt door de onkunde van Samsung.

Heb de rom van Edgarf geflashed, en daarna wel met de Aroma package wat terug gezet.
De SPlanner vind ik namelijk erg fijn, en de TouchWiz launcher is best oke, maar de Theme store ontbrak nog.
Als je dan ook ziet wat voor opties je hebt om terug te zetten, schrik je gewoon echt wat Samsung er allemaal op zet, onnodige rommel.
De ROM zelf is 500MB, de Arome package met meuk, is gewoon 600MB (meer dan het OS zelf!!!)

Maar weg zijn de rare framedrops in apps als Phone, en de Play Store is echt 200% beter wat dat betreft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 10:21

dbzfan

Nee.

pappaleone schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 18:35:
[...]

Of toch in het vervolg een stukje beter lezen. Het forum staat er vol mee, dan bedoel ik als je overgaat van 5.0 naar 5,11. Staat zoveel over geschreven dat je het bijna niet over het hoofd kunt zie. ;)
Je gaat ervan uit dat als er in de op een how-to gepost wordt dat deze klopt... en je niet het topic hoeft door te spitten om te kijken of het misschien wel niet geschikt is voor elke versie.. Kleine moeite om dit er even bij te zetten... ik zie dat een paar posts hierboven iemand is geweest die precies het zelfde als ik had..

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-05 08:40
Scrisissszzz schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 11:56:
Ok, ga ik dat proberen.

Ik meende dat ik sowieso TWRP nodig had, en ook unikernel, maar dat heb ik fout begrepen dan.

Dus eerst unikernel flashen en via daar de rom erop?
In principe heb je twrp niet nodig als je alles via odin zou doen, ik raad het je echter wel aan. Het is gewoon erg makkelijk om te hebben als er geen pc in de buurt is b.v. om een volledige backup te maken/cache of dalvik cache te wissen, en natuurlijk zips installeren.

Met de kernel installeer je je rom overigens niet, dit doe je met odin of twrp.

Wat je doet is het volgende,
Download odin zodat je dit kan gebruiken om twrp te installeren.
Installeer hiermee twrp (twrp s6) (twrp s6 edge)let op dat je auto reboot uit hebt staan in odin. Als dit geflashed is schakel dan je toestel uit met door lang vol - en power in te houden, als hij uitschakeld dan meteen volume + home en power indrukken. Hierdoor start je twrp en voorkom je dat de originele recovery herschreven word. Nu zou je twrp kunnen gebruiken voor het flashen van unikernel, en de rom. Verder kan je nu ook de aroma installer als zip bestand installeren die je de mogelijkheid bied bepaalde toepassingen extra toe te voegen of te verwijderen/uitschakelen. Loop hiervoor wel de lijst na op xda want sommige onderdelen zijn vereist om andere te laten werken.

• KaleBatzZ
  • Laatst online: 04-05 11:53
papegaai01 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:04:
Heb net via Odin TWRP geflashed maar kom er niet in. Alleen in de standaard recovery. Wil ik het nog een keer proberen dan kom ik niet meer in de download mode. Android mannetje komt met een uitroepteken.

Iemand een idee?
Lees het antwoord van Phntm, is een paar berichten terug :)
Misschien dat dat helpt.

[Voor 3% gewijzigd door KaleBatzZ op 10-10-2015 14:48]

Ik lust geen rotte appels...

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
XtreStoLite Deo Mod v.2.4 is zo juist door mij uitgebracht op XDA! ;)
De nieuwe 9.0 beta 5 kernel van Arter is overigens enorm soepel en snel!
chrizs schreef op maandag 16 november 2015 @ 07:24:
Ben er achter dat ik geen/verkeerde modem heb, weet iemand waar ik die vandaan kan halen?
Uit de thread van de rom die je geflasht hebt. Dus even op zoek naar de link in het topic op XDA. Daarna flashen via Odin.

Iets anders, ik wil Arter 9.3 flashen. Daarom ben ik naar zijn website gegaan. Als ik nu met TWRP wil flashen moet ik dan de bovenste file nemen? De andere 2 hebben beide philz touch in de bestandsnaam.

Voor de 920F wil ik dus deze file flashen met TWRP:

arter97-kernel-g920fi-9.3.zip

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05 07:36

Fjeze

AllesPerfect!

In twijfel nog om terug te van naar XtreStolite, arrow is snel en volgens mij ook prima met de accu. Echter was XtreStolite dat ook.
En heb het idee dat er uit XtreStolite meer is weg gehaald dan uit Arrow ultra debloat (o.a. de Samsung browser die ik niet gebruik omdat il chrome gebruik)

Ben benieuwd naar de accu duur met XtreStolite en deze kernel

Fly or Die

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-05 11:57
Ik zal even kijken hoe deze draait. Gelukkig kunnen we met een TWRP back-up zo weer terug :)
khalbour schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:43:
zie dat de bootloader en modem in 1 gecombineerde file zitt
Als je dit via odin wilt installeren moet je dan AP selecteren?

je kunt nu niet BT en CP selecteren want het is nu 1 file

En zou je dan deze versie moeten terugvinden in de info instellingen van je GSM bij base-band?
Even uit het blote hoofd, maar ja daar gebruik je dacht ik inderdaad de AP knop voor in Odin. In ieder is het dezelfde knop die je gebruikt voor het flashen van (Samsung) firmware.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:42
crobo schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:36:
Ik heb lang gewacht met het rooten van mijn telefoon.

Heeft er iemand een recente/duidelijke guide welke uitlegt hoe ik de galaxy s6 kan rooten en een custom rom erop kan zetten. Er zijn meerdere manieren en verschillende versies van de custom recovery.

Uiteraard heb ik google gebruikt en op xda gezocht. Heb genoeg guides gevonden, maar zijn er wellicht dingen waar ik extra op zou moeten letten volgens jullie?

Dat van knox op 0 houden is volgens mij niet meer mogelijk (als je de nieuwste android versie erop hebt staan), of heb ik het verkeerd.

Ben al een tijdje uit de root/custom roms wereldje vandaar dat ik deze vraag stel.
Ik heb gisteren zelf geroot na ook flinke tijd niet meer te hebben gedaan. In dit topic vind je in principe alle info...

Eerst rooten (zie topicstart, s6 unikernel flashen)
Daarna installeer je twrp als je een custom rom wilt draaien
En daarna slechts een kwestie van rom kiezen en flashen

Backup maken met Titaniumbackup van alle apps zodra je root toegang hebt.

Verder raad ik je aan het topic gewoon te doorzoeken met de diverse tags.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Garret1410 schreef op zondag 29 november 2015 @ 13:34:
[...]
Had verwacht dat de 6p juist erg soepel zou draaien met stock Android 6.0, maar goed om te horen dat de S6 gewoon de beste is ☺
Precies...dat was mijn verwachting ook. Begrijp me niet verkeerd, de 6P is zeker erg vlot en soepel maar de S6 is simpelweg ook net zo snel met alles. En dat voor een al wat oudere phone ;)

Verder vond ik de 6P best groot en ook zwaar en dus iets minder handzaam als de S6 (logisch natuurlijk). Maar dat is een kwestie van wennen.

[Voor 24% gewijzigd door dafmay op 01-12-2015 12:50]

crobo schreef op zondag 29 november 2015 @ 00:36:
Ik heb lang gewacht met het rooten van mijn telefoon.

Heeft er iemand een recente/duidelijke guide welke uitlegt hoe ik de galaxy s6 kan rooten en een custom rom erop kan zetten. Er zijn meerdere manieren en verschillende versies van de custom recovery.

Uiteraard heb ik google gebruikt en op xda gezocht. Heb genoeg guides gevonden, maar zijn er wellicht dingen waar ik extra op zou moeten letten volgens jullie?

Dat van knox op 0 houden is volgens mij niet meer mogelijk (als je de nieuwste android versie erop hebt staan), of heb ik het verkeerd.

Ben al een tijdje uit de root/custom roms wereldje vandaar dat ik deze vraag stel.
Filmpje in startpost is heel duidelijk vind ik.

Download odin 3.10.6 naar pc
Download twrp 2.8.7.0 naar pc
Download custom rom naar S6 zoals Arrow V8, Xtrestolite 2.4 of welke dan ook en ze. Er zijn er heel veel.

Flash twrp via odin en start op in recovery.
Via recovery flash je de custom rom.

Eigenlijk precies zoals in het filmpje. Later kun je via twrp allerlei andere kernels flashen als je dat wilt.

Wil je alleen root dan zijn er meer mogelijkheden.
crobo schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 09:54:
Na het rooten herkent de smart swtich app op mijn mac en windows mijn galaxy s6 (rooted) niet meer. Heb op Google lopen zoeken, maar ik kan helaas niets bruikbaars vinden.
Enige wat ik vond was dingen over het terugzetten van stock firmware en dat herinstalleren van de usb drivers, maar dat laatste hielp bij mij niet.

Kent er een van jullie misschien een oplossing of een bron waarmee ik aan de slag kan. Zo niet, wat zouden jullie voor keywords gebruiken in Google.
Heb hetzelfde probleem met elke rom en kernel die ik geprobeerd heb.

Waar het aan ligt weet ik niet maar heb me erbij neergelegd. Titanium backup werkt toch veel beter.

• Erik1805

• Erik1805
CM voor de s6 komt steeds dichterbij 😀

Ze hebben WiFi en Bluetooth aan de gang

• crobo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-04 11:12
Praetorian schreef op woensdag 02 december 2015 @ 20:56:
Hoezo wilde je hem weg doen crobo? Ik heb hem sinds gisteren en heb er nu XtreStoLite_ROM_v2.4_Deo-Mod-Edition opgezet... bevalt prima icm die uni kernel tot nu toe..

Maarja, heb hem ook nog maar kort natuurlijk. Gelijk even de google now launcher er op gezet, kan nu gelukkig weer zoeken naar apps, het ziet er daar alleen wat minder mooi uit.
Ik doe sowieso gemiddeld 1 jaar met mn smartphones en de s6 heb ik vanaf dag 1. Ondanks dat TouchWiz redelijk verbeterd is, vind ik het nogsteeds veels te zwaar en wilde ik graag stock android (Cyanogen Mod). Het leek er niet van te komrn maar nu opeens toch wel. Net op tijd was ik dus.

• 13art
  • Laatst online: 12:06
crobo schreef op woensdag 02 december 2015 @ 21:24:
[...]

Ik doe sowieso gemiddeld 1 jaar met mn smartphones en de s6 heb ik vanaf dag 1. Ondanks dat TouchWiz redelijk verbeterd is, vind ik het nogsteeds veels te zwaar en wilde ik graag stock android (Cyanogen Mod). Het leek er niet van te komrn maar nu opeens toch wel. Net op tijd was ik dus.
Bekend gevoel hoor. Heb na het kopen van de S6 ook al snel getwijfeld of ik niet over moest naar de G4 ivm de custom roms. Maar nu cm er toch aan lijkt te komen blijf ik toch nog maar even bij de S6. Al gok ik dat het voorlopig nog wel even duurt voor de cm roms echt op gang gaan komen.

Enjoy the silence...................................

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-05 22:12
Garret1410 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:07:
[...]

Of het definitief is weet ik niet maar Edgarf heeft al lange tijd niets meer van zich laten horen. Dat is vreemd.
Dan ga ik er voorlopig maar even van uit dat hij belangrijkere zaken aan zijn hoofd heeft dan ROM's bakken en blijf ik hoop houden ;)
Tammesp schreef op zondag 13 december 2015 @ 19:32:
[...]

Ja dat weet ik. Dan moet je je model nummer veranderen in je build.prop settings. 920F of iets dergelijks.
Thx, eens proberen of dat werkt, staat nu SM-920I en heb inderdaad een F.

Helaas niet de oplossing. Staat nu op SM-920F maar nog steeds alleen loading in Netflix.

Aanpassen naar 920K zoals Arrow aanraadt werkt ook niet.

Oplossing was: Go in system/lib and delete "liboemcrypto.so", reboot your phone and it will work

[Voor 36% gewijzigd door XeNeRgY op 13-12-2015 20:36]

Oh excuses...op de afbeelding leek het een stuk groter vandaar. Blijft een mooie oplossing, daar gaat het ons om :)

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Volgende CM-build wordt een grotere verbetering. Onder andere gps, tearing, bellen en deep sleep fixed: http://forum.xda-develope...?p=64377583&postcount=400

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Als je een UK rom flasht (Met als CSC dus BTU) en je aanmeldt via de Galaxy Care-app, kan je vanuit Nederland ook meedoen met de Marshmallow-bèta :) Ben de update nu aan het binnenhengelen.

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Mrjraider schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 14:58:
Toch maar even helemaal opnieuw dus? :9
Neen! :Y)

Ik zie dit als een uitdaging voor mezelf. :p

Dus!

C:\adb>adb sideload TyrannusRomV11.1.zip
serving: 'TyrannusRomV11.1.zip' (~7%)

"Starting AROMA Installer version 2.70RC2
(c) 2013 by amarullz xda-developers"

Ziezo. :9 When Zorian wants stuff, he will make sure he gets stuff.
Sparhawk schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:23:
[...]

Weet je dan zeker dat dat werkt en dat ik niet met een baksteen opgescheept zit? Heeft ie niet eerst de huidige rom gewiped ofzo? Ik wil het nu graag in 1 keer goed doen, en niet van de regen in de drup geraken ..

Dank voor je reactie anyway! :)
Als de stock rom er nog opstaat en je hebt alleen geroot met Odin dan is er niks aan de hand.

Al zou de rom gewiped zijn dan kun je altijd nog in download mode komen.

Wil je stock rom flashen dan kun je die met Samfirm downloaden of via Sammobile

Type: PHN en de standaard s6 is 920f en de edge 925f

[Voor 11% gewijzigd door Garret1410 op 29-12-2015 22:28]

Sparhawk schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 22:28:
Pff, tnx voor de bevestiging.... igg weer een werkende phone...

Nu maar eens even resetten:.Van de nood maar een deugd maken, iemand een idee wat een goede rom is mbt batterijgebruik.

Ik haal nu met een volle batterij 9 uur standby tijd. Echt te verschrikkelijk voor woorden. 'S ochtends van de lader af, en met een lange werkdag haal ik het einde van de dag niet eens..... Ik heb al battery optimizers geinstalleerd, maar een echte oorzaak niet gevonden.

Tips zijn welkom :)
Factory reset als eerste proberen. Dat kan vanuit de instellingen of via de recovery.

Als je zo'n grote drain hebt dan moet zien te achterhalen waar dit vandaan komt. Probeer GSAM battery monitor eens met root toegang.

Ook zou ik alle apps optimaliseren. Dit kun je vinden onder batterij en details.

Gps, bt en nfc uitzetten als test.

[Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 29-12-2015 22:32]

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:17

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Een heel topic vol met ervaringen van rond. Tweakers heeft de mogelijkheid om ervaringen van bepaalde roms te verzamelen in één overzicht. Men noemt dat een zoekopdracht.

Deze kan bovenaan de pagina worden geactiveerd.

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 00:11
Garret1410 schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 17:43:
Dat Instagram telkens vastloopt ligt volgens mij ook aan Instagram want het probleem is alleen maar erger geworden sinds de laatste update
boratnl schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 22:21:
Nu de Sixperience ROM draaien. Is de Koreaanse Final MM build, geport naar de G925F. ROM lijkt ongeveer hetzelfde als de aTerminator ROM. Instagram crasht nog steeds elke keer meteen helaas.
Ik draai ook de beta van Android 6 en had hetzelfde probleem, van alles geprobeerd en niets leek te helpen totdat ik de beta van Instagram activeerde ->https://help.instagram.com/339973782866892/ Ik kan weer instagrammen _/-\o_

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
* FreshMaker wacht ook nog even af,
http://forum.xda-develope...0-1-xef-vodafone-t3320675

Hier staat wel een manier, maar er is nog steeds sprake van uitvallen van sommige functies.

Ik heb mijn vertrouwen in ChainFire, die doet het gewoon goed ;)
DHA settings aanpassen in de build.prop. Tip : doe eens een search in dit topic...

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 12:12
scorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 14:44:
[...]

Kan ik hierna ook via smartswitch een gemaakte :) backup terugzetten??

Dan wacht ik ook niet langer op de PHN :9~
Als je via de aroma installer de smartswitch support aanvinkt wel.
Ik heb zojuist de rom geinstaleerd en een backup terug gezet via smartswitch

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 12:12
Yep
Die optie komt daar idd in voor.

smart switch support heet het in de aroma installer

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:47
m0ridin schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 15:58:
[...]

Is dat zo? Geen ervaring mee... is het dan zo dat hij dan ook in je computer naar voren komt als device waar je direct heen kan schrijven/kopieren? If so, nog makkelijker :)
Hmm blijkbaar werkt dat niet meer. Voorheen deed ik dat altijd via recovery .

Signature afgekeurd door Evanescent

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

scorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:35:
toch nog wel wat vreemds met de XtreStoLite v3.0 Beta1 rom.
Zou alleen exclusief voor de G920F zijn maar op de rom staat nu als toestel SM-G925F
Die info haalt ie uit een bestandje binnen die ROM (is dat niet die build.prop?), die is waarschijnlijk niet aangepast. :)

[Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 26-02-2016 16:52]

• Gohan040
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-05 08:40
scorpio schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:35:
toch nog wel wat vreemds met de XtreStoLite v3.0 Beta1 rom.
Zou alleen exclusief voor de G920F zijn maar op de rom staat nu als toestel SM-G925F
Als je dit wil aanpassen kan dit in de build.prop , niet dat het nodig is, heb zelf maanden rond gelopen met een g925k ipv g925f. Niet belangrijk voor de werking.

• Jacques112
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-02 01:17

• Ronald_O
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:06
Jacques112 schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 12:34:
Mannen, wat ik nu toch aan de fiets heb hangen...
Al 3 dagen die irri reclame dat battery slecht is enz download DU bla bla..

Van alles geprobeerd, tot ik vandaag ineens een heel vreemd probleem kreeg..
Scherm is gespiegeld, rechts klikken wordt links klikken, links klikken kiest dan de rechter optie..

Dit heb ik nog nooit meegemaakt...
Zelfs als ik in TWRP 3.0 zit gebeurd dit!
Full wipe , wipe cache en dalvik helpt niet?
Klinkt als minder praktisch ;)

Google wist me te vertellen dat iemand met hetzelfde probleem aan gaf dat het bij hem de kernel was. Dus zou zeggen probeer eens een ander erop te krijgen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 12:06
Anoniem: 748017 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 14:23:
Goedemiddag,

tekst......

Hebben jullie nog tips of ideeen?

Mvg,,
Mark
Mark, welkom hier op het forum. Netjes dat je groet enzo, maar dat hoeft niet, zoals ook te lezen is hier: Het algemeen beleid #groeten

Wat betreft je vraag, ja, je telefoon kan daardoor compleet niet vindbaar meer zijn. Dat is helaas een zwakte van Android telefoons. Dus ik ben bang dat het toch een verzekeringskwestie zal gaan worden om te proberen je geld terug te krijgen op die manier en dan een nieuwe telefoon te kopen.

Sowieso aangifte doen bij de politie. Veel meer tips zullen er denk ik niet zijn.

[Voor 15% gewijzigd door 13art op 13-03-2016 14:39]

Enjoy the silence...................................

• Draquilla
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 21:54
Floris-K schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 09:00:
Ik heb nu toch weer dat de verbinding wordt verbroken met WhatsApp <> WhatsApp Web.
Arter 13 heb ik ook op andere roms gehad, dus zou het misschien dan toch in de rom zitten?

Edit:
Nu rom een uur ExtraLite rom erop staan en ook daar valt de verbinding weg.
Heb wel een dirty flash gedaan :X
Kan dit niet met Doze te maken hebben? Anders zou je WhatsApp eens als uitzondering kunnen toevoegen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Geert1976 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:08:
vraagje aan de root-experts hier:

Heb sinds een weekje de Samsung S7 (6.0.1), heb nu 2x geroot via SuperSU en Odin. Telkens als ik mijn toestel reboot lijkt het alsof ik mijn Root kwijt ben. No binary file krijg ik als melding als ik de SuperSu open en de app sluit zichzelf.

Kan iemand mij de juiste oplossing geven voor dit probleem?

alvast dank!
De beste opties om te rooten zijn zover ik weet;

-Custom kernel flashen via Odin (kan je stock ROM behouden maar heb je wel root)
-Custom ROM (zit root altijd bij inbegrepen)

Je zit trouwens in het verkeerde topic, dit is die van de S6 en niet de S7. :9

[Voor 6% gewijzigd door Zorian op 14-05-2016 11:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zorian
  • Nu online

Zorian

What the fox?

Geert1976 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:17:
[...]

ow ja, shitjes... ik zit in het S6 forum. Excuus! bedankt voor je oplossingen. Ik ben echt een noob in rooten. Ik kom na ruim 5 jaar iPhone naar Samsung. Ik ben een redelijke expert in jailbreaken maar van Root/ROM heb ik nog zeer weinig verstand.....thanks anyway!
Gelukkig is het relatief simpel bij Samsung. Gewoon een kwestie van met Odin een recovery en/of kernel flashen en vanuit daar kan je alles al uitspoken eigenlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54
Ik heb een tijdje de Xtrolite gedraaid. Dit niet naar mijn tevredenheid. De rom was traag, had een grote drain en hing vaak. Best wel even moeten zoeken naar een vervanger. Deze heb ik gevonden in TyrannusRom.

http://forum.xda-develope...-v1-0-31-07-2015-t3169760

Niet zo uitgekleed als Xtrolite, bij het installeren kun je wel verschillende keuzes maken en er wordt ook een TyrannusRom app meegelevrd met daarin oa AdAway. Voorlopig ben ik super tevreden met deze rom, hij is soepel, snel, en tot dusverre de laagste battery drain van alle MM roms die ik geprobeerd heb.

Aanrader.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ionicdog
  • Laatst online: 11-03-2021
1) zie post boven jou post
2) bv xtrestolite 3.1.1 http://forum.xda-develope...-mod-edition-1-3-t3119968
3) gewoon op je interne sd

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:32
Na een lange tijd denken over een custom rom heb ik gisteren toch eindelijk Tyrannus ROM geïnstalleerd.

Ik dacht dat het een hel ging worden met installatie (heb voorheen alleen Nexus devices gehad), maar dat viel reuze mee! Hij loopt vooralsnog als een zonnetje. Kan deze ROM aan iedereen aanbevelen!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 20:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Met Odin een stock rom flashen en opnieuw beginnen.
https://androidworld.nl/f...ck-rom-met-knox-op-0.html

Ow wacht, je kan ook in TWRP.
Dan kan je ook een gewone ROM (+kernel, maar dat is standaard) downloaden op een PC/laptop, verplaatsen naar je toestel en vanuit TWRP die ROM flashen.

Let op: first boot op een S6 kan echt wel 5 tot 10 minuten duren!

[Voor 47% gewijzigd door AllSeeyinEye op 31-10-2016 15:22]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 20:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Blij voor je! De unofficial is inderdaad een stuk nieuwer, die is van een paar weken geleden.

http://forum.xda-develope...1-0-t3094423/post68793805

[Voor 42% gewijzigd door AllSeeyinEye op 31-10-2016 18:22]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ionicdog
ik heb deze https://forum.xda-develop...sm-g925f-griffin-t3435461
er net een dag op staan en vind hem wel super. Had hiervoor de unofficial extrestolite 1.1 (android 6) die was ook top maar wilde na mijn telefoon reparatie weer iets anders en heb dus gelijk android 7 erop gezet, was zo gedaan. batterij lijkt prima zit na 21 uur op 50%
badros86 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 06:41:
Welke custom rom (Nougat) is aan te raden volgens jullie?

Asus P8Z68-v-Pro, i7 2600K@4,5(mugen 2revb), 16gb Corsair, Strix 970 GTX, Be Quiet Dark pro 550w, 840 Pro ssd, Synology 214play, Hp24inchkijkbuis IPT, CM Stacker, G400s, G110

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
badros86 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 20:42:
[...]
Ah nice, ik ga die ook maar ff proberen.
Erg goede rom, maar bij de Aromaopties opletten dat je NIET de S8 launcher pakt, dan werken nl de beide softbuttons van de S6 niet meer :)
Verder werken de andere S8 opties prima

* FreshMaker gebruikt Griffin al bijna een jaar

Acties:
  • +2Henk 'm!
SU= super user, management applicatie/tool voor rootpermissies op een geroote telefoon.

OFFLINE enkele berichten geedit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
badros86 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Heb jij ook de melding CTS mismatch in magisk? Ik heb de hide option al aangezet.
https://forum.xda-develop...iled-cts-profile-t3558393

hier de draad op XDA, leef je uit :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-09-2021
badros86 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 00:35:
[...]

Welke ontwikkelaar is dit?
edgarf28 en tevens mede-tweaker! Jammer dat hij niet is verder gaan ontwikkelen van de ROM.
Maar heeft denk ik puur met de release van de kernel te maken heb ik zo'n vermoeden????

Hier een link naar zijn profiel: https://forum.xda-develop...eb8c780ce567d208&u=693309

[Voor 16% gewijzigd door theduke1989 op 20-05-2017 05:50]

• ionicdog
Ik heb deze nu een maandje of 2 draaien android 7 en bevalt super dus zou niet weten waarom niet, gewoon proberen.
albino71 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 00:58:
Ik wil misschien ook een custom ROM gaan draaien.

Is Griffin nog steeds een aanrader, of is dat inmiddels achterhaald?

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee